Toon posts:

Bambu Lab X1: CoreXY Color 3D Printer met Lidar en AI

Pagina: 1 ... 8 9 10 Laatste
Acties:

• breaker.evert
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:44
tyfoon_2 schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 10:37:
Pre-order geplaatst. Ben benieuwd wanneer ze leveren.
Welke versie?

• tyfoon_2
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 25-01 23:28
Bambu Lab X1-Carbon Combo

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01:02

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Das de goeie

• pushnoi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 26-01 09:08
Ik heb inmiddels een keer of vijf de melding 'Heatbed temperature malfunction' gehad. Inmiddels support ticket geopend.

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
pushnoi schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 16:14:
Ik heb inmiddels een keer of vijf de melding 'Heatbed temperature malfunction' gehad. Inmiddels support ticket geopend.
Hmm, dat klinkt niet best. Houdt ons ff op de hoogte waar dat aan ligt.

• breaker.evert
  • Laatst online: 22:44
Zit nog te twijfelen tussen de X1 of de 1p1.
Is bijna hetzelfde maar heeft minder functie.

• tyfoon_2
breaker.evert schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 21:02:
[...]

Lijkt me mn een budget kwestie. Ik heb al een printer en wil echt een dikke upgrade mn die AMS staat me erg aan. Maar als het mijn instap in de hobby was zou ik wellicht voor de p1p zijn gegaan.

• pushnoi
breaker.evert schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 21:02:
[...]

Je moet je vooral afvragen of je ook high temp filaments wil gaan printen. Is het antwoord ja -- dan ga je voor de X1C.

• colorsone
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:19
gday schreef op maandag 5 december 2022 @ 13:29:
[...]

Je BTW-nummer doorgeven aan support.eu@service.bambulab.com. Ik heb net een invoice ontvangen voor de P1P van €671 (€659 voor de P1P en €12 voor verzending), waar de BTW dus vanaf gehaald is. De BTW die ik betaald heb krijg ik binnen 5-7 werkdagen terug.
Gelukt! Krijg alle btw refunded nu. Top!

• Br4M
  • Laatst online: 23-01 21:57
colorsone schreef op donderdag 8 december 2022 @ 09:01:
[...]

Gelukt! Krijg alle btw refunded nu. Top!
Misschien echt verschikkelijk dom.. maar neem aan dat dit een zakelijke aankoop betreft?
Ik als particulier kan het niet terugvorderen?

• colorsone
Br4M schreef op donderdag 8 december 2022 @ 21:04:
[...]

Misschien echt verschikkelijk dom.. maar neem aan dat dit een zakelijke aankoop betreft?
Ik als particulier kan het niet terugvorderen?
Nee je moet je Btw nummer doorgeven (zakelijk dus)

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Ik heb dit nou nooit echt gesnapt. Hoe zit dit dan? Waarom hoef je geen btw te betalen als je een bedrijf bent? Er zal toch op de een of andere manier wel iets geregeld zijn dat het kabinet er van mee profiteert?

Want anders open ik ook ff een eenmanszaakje en koop ook alles met 21% korting lol. Maar iets zegt me dat dat niet het geval is.

• Boullie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-01 17:12

Boullie

Da Bulster

Yzord schreef op donderdag 8 december 2022 @ 21:31:
Ik heb dit nou nooit echt gesnapt. Hoe zit dit dan? Waarom hoef je geen btw te betalen als je een bedrijf bent? Er zal toch op de een of andere manier wel iets geregeld zijn dat het kabinet er van mee profiteert?

Want anders open ik ook ff een eenmanszaakje en koop ook alles met 21% korting lol. Maar iets zegt me dat dat niet het geval is.
Je moet volgens mij wel aantonen dat je hem gebruikt voor je werkzaamheden binnen het bedrijf. Anders zou iedereen een dikke Ferrari kopen op de zaak.

Boullie

• colorsone

Ik draag toch ook btw af van al mijn zakelijke verkopen.

• MC Taz Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-01 11:52
Boullie schreef op donderdag 8 december 2022 @ 21:48:
[...]

Je moet volgens mij wel aantonen dat je hem gebruikt voor je werkzaamheden binnen het bedrijf. Anders zou iedereen een dikke Ferrari kopen op de zaak.
Ja en nee. Je moet het kunnen, de belastingdienst kan dat controleren. Bij een computer is die kans kleiner dan bij een Ferrari, uiteraard ;). 3D printer... Geen idee.

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:54

Nitai

Feels good man

Is niet heel lastig hoor. BTW betaalt degene die het product of de dienst consumeert/gebruikt. Daar betaal je dus als eindgebruiker of consument belasting over. Een ondernemer/bedrijf produceert alleen een product of dienst, dus die hoeft geen belasting te betalen. De belasting die je aan een winkel/zaak betaalt, draagt die zaak ook weer af aan de overheid.

Vinnu#2173 | Thats all folks!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-01 14:55
MC Taz Man schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 07:58:
[...]

Ja en nee. Je moet het kunnen, de belastingdienst kan dat controleren. Bij een computer is die kans kleiner dan bij een Ferrari, uiteraard ;). 3D printer... Geen idee.
Ik heb er een paar zakelijk gekocht en kan aantonen dat ik het zakelijk nodig heb ;)
Die jongens staan bijna nonstop behuizingen te printen, ze krijgen amper de tijd om eens wat leuks te printen :+
Heb maar weer uitgebreid ... moet toch ook leuk kunnen printen :D

Koop hier mijn P1 reader :)

• MC Taz Man
iMars schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 10:25:
[...]

Ik heb er een paar zakelijk gekocht en kan aantonen dat ik het zakelijk nodig heb ;)
Die jongens staan bijna nonstop behuizingen te printen, ze krijgen amper de tijd om eens wat leuks te printen :+
Heb maar weer uitgebreid ... moet toch ook leuk kunnen printen :D
Mijn punt is meer dat je alles wel op kan voeren. Of de belastingdienst daadwerkelijk komt controleren is denk ik afhankelijk van wát je in welke branche opvoert :D

Een Ferrari opvoeren kan heel goed, als dealer. Wordt wat lastiger te rechtvaardigen als fietsenmaker.

• iMars
MC Taz Man schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 17:19:
[...]

Mijn punt is meer dat je alles wel op kan voeren. Of de belastingdienst daadwerkelijk komt controleren is denk ik afhankelijk van wát je in welke branche opvoert :D

Een Ferrari opvoeren kan heel goed, als dealer. Wordt wat lastiger te rechtvaardigen als fietsenmaker.
True, maar ik heb printservices als dienst, dat gaat niet zonder printers ;)

• Amsterdamski
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-01 22:49
gday schreef op maandag 5 december 2022 @ 09:59:
[...]

FYI: Ik kreeg net een melding van BL dat ik een refund krijg voor de BTW ^_^
heb zelf ook een refund gekregen van ze. benieuwd hoe ze de kosten vd printer dan zullen gaan doen, denk meteen de btw eraf halen.

• Amsterdamski
Wat is jullie advies kwa filamenten? Bijna alle Bambu filamenten zijn uitverkocht, moet dus een ander merk gaan kopen. mij werd Prusa Galaxy black aangeraden, maar daar is alleen nog de re-fill van te krijgen. Dus reuseable spool printen (ja ook die is uitverkocht) en vullen met Prusa of andere merken?

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Tot nu toe werken alle filamenten die ik heb goed. eSun, white label amazon en nog een paar. Geen issues ermee.

• Amsterdamski
Yzord schreef op zondag 11 december 2022 @ 20:36:
Tot nu toe werken alle filamenten die ik heb goed. eSun, white label amazon en nog een paar. Geen issues ermee.
Had moeten aangeven icm met de AMS. Las dat de breedte vd spoel tussen de 50 - 68mm moet zitten en geen grotere diameter mag hebben dan 200mm. Kan me voorstellen dat bepaalde merken niet passen?

• iMars
Amsterdamski schreef op zondag 11 december 2022 @ 19:59:
Wat is jullie advies kwa filamenten? Bijna alle Bambu filamenten zijn uitverkocht, moet dus een ander merk gaan kopen. mij werd Prusa Galaxy black aangeraden, maar daar is alleen nog de re-fill van te krijgen. Dus reuseable spool printen (ja ook die is uitverkocht) en vullen met Prusa of andere merken?
Ik heb momenteel in gebruik:
PolyTerra, Fillamentum, Extrudr, Prusament, FormFutura, eSun, 3DJake eco, Eryone … en misschien vergeet ik er nog een paar.

Zwart heb ik momenteel:
Prusament PLA Jet Black (moet deur open en klep eraf als je “heet” print op textured plate)
PolyMaker PolyTerra Charcoal Black (mijn favoriet)
eSun PLA+ zwart
FormFutura refill traffic black (print erg mooi, maar je moet wel de refill spools printen)
Polymaker PolyLite Pro (nog niet gebruikt)
Fillamentum Traffic Black

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Amsterdamski schreef op zondag 11 december 2022 @ 22:44:
[...]

Had moeten aangeven icm met de AMS. Las dat de breedte vd spoel tussen de 50 - 68mm moet zitten en geen grotere diameter mag hebben dan 200mm. Kan me voorstellen dat bepaalde merken niet passen?
Ook met de AMS. Vooralsnog passen alle rolle wat ik heb liggen erin.

• iMars
Yzord schreef op zondag 11 december 2022 @ 22:46:
[...]

Ook met de AMS. Vooralsnog passen alle rolle wat ik heb liggen erin.
True, alleen de rollen van FormFutura kunnen er niet in, die zijn te breed, maar zijn ook 1100gr.
Met Prusament rollen zou ik de klep niet dicht dicht doen, kan soms vast lopen.

• Magnatic
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-01 15:59
De rollen van het Jupiter-huismerk van 123-3D passen er ook niet in. Die zijn net te breed.

Mijn webshop voor 3D-geprinte objecten

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Hmm iemand die een online sheetje wilt maken welke filament er in de AMS passen?

• iMars
Ik meen me te herinneren dat dat al rond ging ergens op het internet ... maar heb geen linkje

Deze dus:
VV

[Voor 56% gewijzigd door iMars op 12-12-2022 10:31]

• gday
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03:09

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Yzord schreef op maandag 12 december 2022 @ 10:27:
Hmm iemand die een online sheetje wilt maken welke filament er in de AMS passen?
https://docs.google.com/s...ffh6I/edit#gid=1679778390

ingen vill veta var du köpt din tröja

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Dat heb je snel gemaakt ;) zal hem in de beginpost plakken 👍🏻

[Voor 7% gewijzigd door Yzord op 12-12-2022 10:35]

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Yzord schreef op maandag 12 december 2022 @ 10:34:
[...]

Dat heb je snel gemaakt ;) zal hem in de beginpost plakken 👍🏻
Ja, snel he! Ik heb ook net even 121 verschillende rollen filament geprobeerd. :P

• MC Taz Man
iMars schreef op maandag 12 december 2022 @ 09:51:
[...]

True, alleen de rollen van FormFutura kunnen er niet in, die zijn te breed, maar zijn ook 1100gr.
Met Prusament rollen zou ik de klep niet dicht dicht doen, kan soms vast lopen.
Plus die zijn van karton... Da's een grote no-no in de AMS. Beetje jammer dat eSun nu ook kartonnen spools maakt :N

• iMars
MC Taz Man schreef op maandag 12 december 2022 @ 11:24:
[...]

Plus die zijn van karton... Da's een grote no-no in de AMS. Beetje jammer dat eSun nu ook kartonnen spools maakt :N
Tja, ik heb inmiddels denk al 20 rollen van Polymaker erin gehad zonder de plastic ringen en gaat gewoon prima! FilamentFrenzy gebruikt ook gewoon cardboard rollen.

Een grote no-no/no-go wil ik het niet noemen.

Persoonlijk ben ik enorm gecharmeerd van het refill idee. Enige downside is dat elk fabrikant hun eigen spool gaat maken. Ik heb nu (dankzij de 4x AMS) 16x AMS refill spoolen liggen en inmiddels ook 3x een spool geprint van FormFutura (mooi design)

Als ze nou eens samen zouden werken aan een algemeen formfactor...

• pushnoi
MC Taz Man schreef op maandag 12 december 2022 @ 11:24:
[...]

Ff searchen op printables naar bambu en cardboard en adapters genoeg =)

• MC Taz Man
iMars schreef op maandag 12 december 2022 @ 11:32:
[...]

Tja, ik heb inmiddels denk al 20 rollen van Polymaker erin gehad zonder de plastic ringen en gaat gewoon prima! FilamentFrenzy gebruikt ook gewoon cardboard rollen.

Een grote no-no/no-go wil ik het niet noemen.
Ik ga het risico niet lopen. Karton ís kwetsbaar & AMS is duur ;)
Persoonlijk ben ik enorm gecharmeerd van het refill idee. Enige downside is dat elk fabrikant hun eigen spool gaat maken. Ik heb nu (dankzij de 4x AMS) 16x AMS refill spoolen liggen en inmiddels ook 3x een spool geprint van FormFutura (mooi design)
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Fair, zal ff zoeken of eSun die ook heeft
Als ze nou eens samen zouden werken aan een algemeen formfactor...
XKCD much :P

Hebben ze overigens geprobeerd.

Zie ook: YouTube: MasterSpool Standard for 3D Printing

[Voor 4% gewijzigd door MC Taz Man op 12-12-2022 14:36]

• iMars
Ja eSun heeft sinds kort ook refill (gezien op de Formnext beurs) ... ben benieuwd naar hun spools, of dat een beetje gelijk is.

• jayjay112
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12-12-2022
Magnatic schreef op maandag 12 december 2022 @ 09:56:
De rollen van het Jupiter-huismerk van 123-3D passen er ook niet in. Die zijn net te breed.
Daar heb ik nou net nog een aantal rollen van liggen :?

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:38

mphilipp

Romanes eunt domus

Hangt er een beetje vanaf wie je bedoelt met 'ze'. Voor zover ik kan zien zijn dat individuen geweest die iets hebben bedacht. De eerste was zo te zien The 3D Printing Association, die inmiddels niet meer bestaat. Maar het was niet echt een verband van spelers in die wereld, maar een poging dat te worden. De tweede is denk ik net zoiets. Iemand die iets moois bedenkt en dat lanceert in de hoop dat het aanslaat. Ik denk dat het niet zo makkelijk gaat. Een Joseph Prusa bijvoorbeeld gaat niet zelf het internet afstruinen op zoek naar goede ideeën. Misschien moet contact gezocht worden met de fabrikanten om eea af te stemmen. Het lijkt mij niet heel erg ingewikkeld, behalve dan dat de fabrikanten van filament al allerlei apparaten hebben die op hun formaat spoel zijn afgestemd. Dat 'even' veranderen is een risico. Je kunt natuurlijk overal een mouw aanpassen, maar ze zitten niet te wachten op een prodcuctieverstoring omdat het aanpassen van de machines fout liep en het filament nu over de fabrieksvloer rolt. Ik noem maar wat.... :+
Het is uiteraard wel de moeite waard om te proberen natuurlijk. Misschien iets voor de wat bekendere influencers in de 3D print wereld. Die hebben denk ik wel het oor van de belangrijke fabrikanten en kunnen misschien iets in beweging zetten.

Als ze dan meteen iets proberen af te spreken voor een standaard NFC tag die je op een spool kunt aanbrengen die in een standaard format de productgegevens bevat. De Bambu gebruikt NFC, maar dan weer op hun manier. Zou mooi zijn als je ook zelf tags kon maken, zodat meerdere fabrikanten zo'n faciliteit kunnen aanbieden, en ook in bv Klipper ingebouwd kan worden. Heel moeilijk moet dat niet zijn. Als we dan toch de Open Source en Open Hardware kant op gaan, is dit wel een leuke.
Maar ja...ik ben ook realistisch en weet dat fabrikanten, ondanks hun mooie woorden, voornamelijk bezig zijn met hun eigen inkomsten. Is op zich ook niets mis mee. Prusa zou bv gek zijn om 100% van het XL ontwerp meteen Open Source te maken, want dan komt Hong Kong Fui binnen een paar weken met een kloon en halen ze de R&D er nooit meer uit. Dus wachten ze even, en publiceren ze het wat later.

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

• tyfoon_2
is hun NFC tag te lezen? NFC stickers zijn niet duur en heel eenvoudig te copieeren en te programmeren.

• MC Taz Man
tyfoon_2 schreef op maandag 12 december 2022 @ 19:27:
is hun NFC tag te lezen? NFC stickers zijn niet duur en heel eenvoudig te copieeren en te programmeren.
https://discord.com/chann...97237/1051929375555194933
;)

• Web-Brielle
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Een korte post maar na veel wikken en wegen heb ik gisteren dan toch de X1CC besteld. Nu helaas wachten tot eind januari voor de uitlevering.

[Voor 4% gewijzigd door Web-Brielle op 13-12-2022 09:57]

AZ-104 / MD-100 / MD-101 / MS-100 / MS-101

• Tannay60
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 25-01 12:18
Web-Brielle schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 09:54:
Een korte post maar na veel wikken en wegen heb ik gisteren dan toch de X1CC besteld. Nu helaas wachten tot eind januari voor de uitlevering.
Ik ook! :)

• iMars
Welkom bij de club @Web-Brielle en @Tannay60 d:)b

• x360junkie
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 25-01 14:44
Hoi Allen,

Ik heb vandaag mijn betaling mogen doen om de pre-order the finalizen.
(pre-order gedaan op 1 november)
Heb nu een tracking nummer gekregen. hoe lang moesten jullie gemiddeld wachten na ontvangen van het tracking nummer? kom de Bambulab uit DE of rechtstreeks uit China?

het betreft een Bambu Lab X1 CC met AMS.

• Tannay60
x360junkie schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 17:12:
Hoi Allen,

Ik heb vandaag mijn betaling mogen doen om de pre-order the finalizen.
(pre-order gedaan op 1 november)
Heb nu een tracking nummer gekregen. hoe lang moesten jullie gemiddeld wachten na ontvangen van het tracking nummer? kom de Bambulab uit DE of rechtstreeks uit China?

het betreft een Bambu Lab X1 CC met AMS.
Op de website staat dat zodra een grote batch printers binnenkomen in de Duitse warehouse dat ze dan beginnen met uitleveren zodra aan de betaling voldaan is. Hierna duurt 3-10 dagen tot aan je stoep.

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 26-01 16:34
tyfoon_2 schreef op maandag 12 december 2022 @ 19:27:
Die RFID tags zullen slechts een paar bytes bevatten die linken naar een mapping-table in de AMS firmware. Het heeft weinig zin om het na te maken gezien je iets alleen maar als Bambu en PolyMaker kan laten identficieren.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Amsterdamski
Hij laadt de berichten niet in en was al lid van die Discord groep, maar volgens mij staan er geen berichten in, klopt dat?

• MC Taz Man
Amsterdamski schreef op woensdag 14 december 2022 @ 00:42:
[...]

Hij laadt de berichten niet in en was al lid van die Discord groep, maar volgens mij staan er geen berichten in, klopt dat?
Nope, laadt hier gewoon in. Anyway, staat in #AMS. In het kort; RFID is & wordt niet open source. Noch wordt het vrijgegeven voor derden.

• Amsterdamski
Ben bezig met t maken van een stevige tafel voor de X1 en las online dat de maten vd machine 39x39cm is, klopt dat? Met n hoogte van 45.7cm.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Sebazzz schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 17:48:
[...]
Die RFID tags zullen slechts een paar bytes bevatten die linken naar een mapping-table in de AMS firmware. Het heeft weinig zin om het na te maken gezien je iets alleen maar als Bambu en PolyMaker kan laten identficieren.
Het had wel leuk geweest als ze een format hadden gekozen waarbij je inderdaad zelf tags kan maken en/of fabrikanten hun gegevens op zo'n tag kunnen zetten. Ik begrijp dat hun slicer gebasseerd is op Prusa Slicer, dus kan ie overweg met filament profiles. Hoe moeilijk kan het zijn om jouw tag te linken aan een profile zodat als jij een eigen rol eraan hangt, het apparaat 'weet' dat het bv rood filament is en dat het bij profile XYZ hoort.

Ik snap dat dit voor hen een usp is om hun eigen filament te slijten, maar als je het hebt over Open Source/Open Hardware, is het een mooie manier om ook iets terug te doen. Het maakt het leven gewoon veel makkelijker, zeker als je die AMS gebruikt. Gewoon een paar veldjes of een te genereren code voor fabrikant, soort en kleur. Hoeft niet heel moeilijk te zijn.

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

• pushnoi
Jeej! Ik heb weer eens iets afgemaakt =)

• MC Taz Man
mphilipp schreef op woensdag 14 december 2022 @ 12:16:
[...]

Het had wel leuk geweest als ze een format hadden gekozen waarbij je inderdaad zelf tags kan maken en/of fabrikanten hun gegevens op zo'n tag kunnen zetten. Ik begrijp dat hun slicer gebasseerd is op Prusa Slicer, dus kan ie overweg met filament profiles. Hoe moeilijk kan het zijn om jouw tag te linken aan een profile zodat als jij een eigen rol eraan hangt, het apparaat 'weet' dat het bv rood filament is en dat het bij profile XYZ hoort.

Ik snap dat dit voor hen een usp is om hun eigen filament te slijten, maar als je het hebt over Open Source/Open Hardware, is het een mooie manier om ook iets terug te doen. Het maakt het leven gewoon veel makkelijker, zeker als je die AMS gebruikt. Gewoon een paar veldjes of een te genereren code voor fabrikant, soort en kleur. Hoeft niet heel moeilijk te zijn.
BL heeft het dan ook zelden over open hardware, of open software. Dat was Prusa die daar heeeeeeeel hard over moest huilen op Twitter. Er is nooit zelfs ook maar geïmpliceerd dat de RFID open source zou worden. Ik had de vraag ooit gesteld & SirWill heeft het "naar boven" geschopt, maar dat was het. Al het andere er omheen was van de gebruikers die dingen hoopte en verzonnen.

Dát derden dit gaan reverse-engineeren is al aangegeven op de Discord, maar dat maakt het niet officieel (of legaal).

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Nou, BL heeft het toch wel gehad over openheid in de context van filament:
1. Filament: It would be very stupid if it were not open.
Everyone showed their concern when they saw RFID in the system, asking whether the filament is a closed system. We believe that it would be supremely stupid to make a closed filament system. There are so many materials, colors, surface finishes, compounds, and blends out there. No single company could fulfill the diverse needs of the 3D printing community. Using a closed filament system would mean that a printer is crippled from day one.
With this in mind, we followed the standard 1.75mm filament design. The AMS is designed to hold the 1kg spools that most filament manufacturers use. Based on our test, more than 90% of 1kg spools are compatible with the AMS. If you have a very special spool, you can always hang it on the back of the printer and bypass the AMS.
bron

Granted, dit gaat niet over openheid van het RFID-verhaal maar het zou wel een passende beslissing zijn gezien bovenstaande quote.

• MC Taz Man
gday schreef op woensdag 14 december 2022 @ 13:18:
Nou, BL heeft het toch wel gehad over openheid in de context van filament:

[...]

bron

Granted, dit gaat niet over openheid van het RFID-verhaal maar het zou wel een passende beslissing zijn gezien bovenstaande quote.
Eens, maar zoals je zelf al zegt: "Granted, dit gaat niet over openheid van het RFID-verhaal". Zoals de situatie nu is, zien ze dat als een USP voor het kopen van hun filament.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

MC Taz Man schreef op woensdag 14 december 2022 @ 13:06:
[...]
BL heeft het dan ook zelden over open hardware, of open software. Dat was Prusa die daar heeeeeeeel hard over moest huilen op Twitter.
Tsja...je kunt dat huilen noemen. Ik kan mij er wel wat bij voorstellen, want ze maken (net als zo'n beetje 95% van de 3D printermarkt voor consumenten) wél gebruik van wat anderen (incl.Prusa) hebben gemaakt. De i3 is zo'n beetje de meest gekloonde machine in de 3D printer geschiedenis. En bedrijven als Prusa hebben vrijwel alles open source gemaakt. Leuk als er ineens een nieuwe speler is die de boel opschudt, en vooral erg goed voor de markt natuurlijk. Maar het is wel dankzij de voorgangers.

En had Bambu niet iets geroepen dat ze (op termijn) eea open source zouden maken?

Mij maakt het verder niet uit en ik ben noch van de Bambu fanclub, noch van de Prusa fanclub. Het is alleen een beetje typisch hoe mensen nu ineens het einde van alle 3D printer fabrikanten aankondigen omdat Bambu iets moois heeft gemaakt. Daar bedoel ik jou niet mee, maar gewoon een observatie. Hoe vaak ik al niet heb horen roepen dat alle anderen nu wel in kunnen pakken. Dat valt nog maar te bezien. Als ze precies blijven doen wat ze nu doen misschien wel, maar ik denk dat ze goed kijken naar wat er gebeurt en zich aanpassen.

Bambu is echt niet de enige die innoveert. En echt innovatief is het niet. Het is meer marketingtechnisch slim wat ze doen. Ze hebben geen enkel ding zelf uitgevonden (hoeft ook niet), maar slim allerlei zaken gecombineerd. Ik weet niet of die Lidar toestand ooit elders is toegepast, dus misschien is dat iets dat zij helemaal zelf hebben ontwikkeld. Maar de andere dingen bestonden al, alleen was er nog geen printer kant en klaar te koop met al deze features. Dát is erg slim. Voorlopig zijn ze iedereen te slim af.
Wat innovatie betreft zijn bijvoorbeeld E3D met hun Revo hotend best innovatief bezig, want dat is echt een nieuwe ontwikkeling en daar hebben ze jaren werk in gestoken. En vlak Prusa niet uit. Op de komende XL zitten een flink aantal innovatieve zaken die zelf over de afgelopen jaren hebben ontwikkeld. R&D kost veel tijd en veel geld. En dan hoor ik de grapjes alweer dat de XL er nog niet is enzo, dus laten we dat maar afwachten dan.

• iMars
Amsterdamski schreef op woensdag 14 december 2022 @ 11:40:
Ben bezig met t maken van een stevige tafel voor de X1 en las online dat de maten vd machine 39x39cm is, klopt dat? Met n hoogte van 45.7cm.
Kan wel kloppen, grofweg 40x40, exacte hoogte weet ik niet, zal zo even kijken als niemand me voor is.

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Amsterdamski schreef op woensdag 14 december 2022 @ 11:40:
https://tweakers.net/i/-83JDYXRcypoGTzo45-xDg4F_iE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QP7ZudDCgWe0mbg1VtMsiSGk.png?f=fotoalbum_large

X1C links en de X1 rechts

• Tannay60
gday schreef op maandag 5 december 2022 @ 09:59:
[...]

FYI: Ik kreeg net een melding van BL dat ik een refund krijg voor de BTW ^_^
Ik had twee dagen geleden ook een BTW refund aangevraagd, alleen nog geen antwoord. Hoe lang duurde het bij jou voor je antwoord kreeg?

• Amsterdamski
Tannay60 schreef op woensdag 14 december 2022 @ 15:23:
[...]

Ik had twee dagen geleden ook een BTW refund aangevraagd, alleen nog geen antwoord. Hoe lang duurde het bij jou voor je antwoord kreeg?
Ze zijn niet zo snel, duurde bijna 2 weken volgens mij, maar je krijgt t netjes terug gestort :)

• Amsterdamski
iMars schreef op woensdag 14 december 2022 @ 14:36:
[...]

Kan wel kloppen, grofweg 40x40, exacte hoogte weet ik niet, zal zo even kijken als niemand me voor is.
Bedankt heren, kan ik wat multiplexplaten op maat gaan zagen :)

Wellicht wat stoeptegels met rubberen tegeldragers eronder. Of slecht idee?

• Tannay60
Zijn er mensen die ook eigen 3d objecten maken? Ik was even aan het oriënteren en ben FreeCad aan het leren. Heb een stofzuiger adapter kunnen maken, maar ga binnenkort eentje op maat maken. Zag ook dat je codes aan ieder onderdeel van je object kunt toevoegen om de afmetingen heel variabel via de interface aan te passen zonder dat je object stuk gaat, maar dit gaat me beetje te ver. Ben gewend aan 3d studio max en beetje maya van vroeger, maar cad werkt wel net anders. Daarna easy in Bambu studio laden en instellingen doen.

• ATL
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
MC Taz Man schreef op woensdag 14 december 2022 @ 13:06:
[...]

BL heeft het dan ook zelden over open hardware, of open software. Dat was Prusa die daar heeeeeeeel hard over moest huilen op Twitter.
Bambu lab heeft Prusaslicer gebruikt om hun eigen slicer te ontwikkelen. Dat is toegestaan volgens de open source licentie mits ze zelf ook de source code releasen. Ze zeiden dat ze dat zouden doen wanneer de eerste kickstarter printer werd verstuurd, maar deden dat niet. Dat deden ze pas na alle ophef op twitter en facebook.

• tyfoon_2
Tannay60 schreef op woensdag 14 december 2022 @ 18:47:
Zijn er mensen die ook eigen 3d objecten maken?
Ik zou zeker eens naar Thinkercad kijken. Dat is een extreem simple 3d web based programma maar 9 van de 10 'practische' dingen (zoals bv een stofzuiger adapter, verloopstukjes etc.) maak ik daarin. Exporteer als STL en dan inladen in je slicer.

• MC Taz Man
ATL schreef op woensdag 14 december 2022 @ 20:22:
[...]

Bambu lab heeft Prusaslicer gebruikt om hun eigen slicer te ontwikkelen. Dat is toegestaan volgens de open source licentie mits ze zelf ook de source code releasen. Ze zeiden dat ze dat zouden doen wanneer de eerste kickstarter printer werd verstuurd, maar deden dat niet. Dat deden ze pas na alle ophef op twitter en facebook.
Nee, ze zeiden dat ze de broncode zouden releasen bij de eerste final versie. Dat hebben ze gedaan. Prusa kwam blijkbaar aandacht tekort of zo.

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

MC Taz Man schreef op donderdag 15 december 2022 @ 05:04:
[...]

Nee, ze zeiden dat ze de broncode zouden releasen bij de eerste final versie. Dat hebben ze gedaan. Prusa kwam blijkbaar aandacht tekort of zo.
Maar dan voldeed BL toch niet aan AGPL 3.0? Ze hadden nog niks gepubliceerd terwijl ze al wel downloadable releases hadden.

Prusa had gewoon gelijk.

[Voor 4% gewijzigd door gday op 15-12-2022 11:12]

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Tannay60 schreef op woensdag 14 december 2022 @ 15:23:
[...]

Ik heb contact opgenomen met support.eu@service.bambulab.com en dat ging op zich op de 'normale' snelheid voor BL. Dus, elke dag een reply met een vraag. Uiteindelijk duurde het van eerste contact tot de refund een klein weekje.

Ik heb inmiddels ook een invoice betaald voor volledige betaling van de X1CC, en dat was netjes een factuur waarbij de BTW naar mij is verlegd. Die kan ik dus voor Q4 opnemen in m'n eigen aangifte voor de OB.

• Tannay60
tyfoon_2 schreef op woensdag 14 december 2022 @ 22:46:
[...]

Ik zou zeker eens naar Thinkercad kijken. Dat is een extreem simple 3d web based programma maar 9 van de 10 'practische' dingen (zoals bv een stofzuiger adapter, verloopstukjes etc.) maak ik daarin. Exporteer als STL en dan inladen in je slicer.
Top, ga ik proberen. Zag het ook voorbij komen, maar wist niet wat ervan te verwachten.

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:08

TTLCrazy

Listen to Frankie

@Tannay60 Tinkercad is zeker een aanrader. Tot nu toe heb ik niets anders nodig gehad. Behave voor sommige ontwerpen die parametrisch zijn ontworpen en waar je de afmetingen zelf kan instellen in bijvoorbeeld Fusion 360. Top programma, zeker voor de beginner,

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied > Ajacied

• kikkeraap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:19
Heeft iemand een BTW nummer van BL? Ik krijg tot nu toe geen antwoord op deze vraag van BL zelf.

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Tannay60 schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 17:17:
[...]

Op de website staat dat zodra een grote batch printers binnenkomen in de Duitse warehouse dat ze dan beginnen met uitleveren zodra aan de betaling voldaan is. Hierna duurt 3-10 dagen tot aan je stoep.
In de FAQ staat dat ze pas verzenden als de eerste korte betaaltermijn van 3 dagen verstreken is. Dat gebeurt daarna dan op volgorde van het betalen van de deposit.

Tannay60 schreef op donderdag 15 december 2022 @ 12:39:
[...]

Top, ga ik proberen. Zag het ook voorbij komen, maar wist niet wat ervan te verwachten.
Ik zweer zelf bij Fusion 360.
kikkeraap schreef op donderdag 15 december 2022 @ 13:20:
Heeft iemand een BTW nummer van BL? Ik krijg tot nu toe geen antwoord op deze vraag van BL zelf.
Dat is een goeie ... volgens mij moet je die wel hebben voor je administratie als het een intracommunautaire verwerving is. Ik zal ook nog eens navraag doen bij ze.

• kikkeraap
gday schreef op donderdag 15 december 2022 @ 13:57:
[...]

Dat is een goeie ... volgens mij moet je die wel hebben voor je administratie als het een intracommunautaire verwerving is. Ik zal ook nog eens navraag doen bij ze.
Dat was precies de reden waarvoor ik het nummer nodig heb. Ik heb ze gevraagd om dat op de factuur te zetten, maar ik heb nu 3 facturen zonder BL btw nummer. Maar top als jij er ook achteraan gaat.

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

kikkeraap schreef op donderdag 15 december 2022 @ 14:41:
[...]

Dat was precies de reden waarvoor ik het nummer nodig heb. Ik heb ze gevraagd om dat op de factuur te zetten, maar ik heb nu 3 facturen zonder BL btw nummer. Maar top als jij er ook achteraan gaat.
Volgens mij hoef je het niet per se op de factuur te hebben, maar wel in je administratie. Althans, zo interpreteer ik de informatie van de Belastingdienst: https://www.belastingdien...en_facturen_administreren

Als ik reactie heb van BL laat ik het weten. Andersom laat jij het ook weten neem ik aan. ;)

[Voor 6% gewijzigd door gday op 15-12-2022 14:54]

• kikkeraap
gday schreef op donderdag 15 december 2022 @ 14:54:
[...]

Volgens mij hoef je het niet per se op de factuur te hebben, maar wel in je administratie. Althans, zo interpreteer ik de informatie van de Belastingdienst: https://www.belastingdien...en_facturen_administreren

Als ik reactie heb van BL laat ik het weten. Andersom laat jij het ook weten neem ik aan. ;)
Ben het met je eens, of het nu op de factuur staat of bij de leveranciergegevens in de administratie, ik wil het hebben. Mocht ik iets horen, dan deel ik het.

• MC Taz Man
gday schreef op donderdag 15 december 2022 @ 09:09:
[...]

Maar dan voldeed BL toch niet aan AGPL 3.0? Ze hadden nog niks gepubliceerd terwijl ze al wel downloadable releases hadden.

Prusa had gewoon gelijk.
Nope, ze hadden geen downloadbare releases. Pas toen ze de beta's online gooide (en daarmee meteen de source code), hadden ze downloadbare meuk.

Prusa had geen gelijk. Er was niets te downloaden voor het algemene publiek, enkel voor een paar beta testers.

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

MC Taz Man schreef op donderdag 15 december 2022 @ 16:36:
[...]

Nope, ze hadden geen downloadbare releases. Pas toen ze de beta's online gooide (en daarmee meteen de source code), hadden ze downloadbare meuk.

Prusa had geen gelijk. Er was niets te downloaden voor het algemene publiek, enkel voor een paar beta testers.
Waarmee ze dus software hebben verspreid voordat de source code openbaar was. Het gaat om de distributie. Alleen als de release binnen de muren van BL was gebleven hadden ze niks hoeven openbaren.

• Amsterdamski
kikkeraap schreef op donderdag 15 december 2022 @ 15:04:
[...]

Ben het met je eens, of het nu op de factuur staat of bij de leveranciergegevens in de administratie, ik wil het hebben. Mocht ik iets horen, dan deel ik het.
Je hebt volgens mij geen btw nr van BL nodig. Je krijgt (als t goed is) een ex. 21% btw factuur en die kun je zo opnemen in je administratie. Je hebt alleen btw nr’s nodig wanneer iemand de btw naar jou verlegd, maar daar is nu geen sprake van.

Wel mag je deze aankoop noteren voor je Kleinschaligheidsinvesteringsaftrek 2022 omdat je aankoop boven de 450 ex btw zit. Dat betekent dat je dus nog een extra korting zult gaan vangen voor deze machine ;)

Mits je natuurlijk voor het jaar 2022 boven de € 2.401 zit met je totale investeringen. Zit je dat niet, dan snel nog wat kopen in december waardoor je boven de 2401 uitkomt 💰

• Snuffelke
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20-01 18:43
Heeft er iemand de spider web - stress test al geprint op zijn Bambu X1? Speciale instellingen moeten doen?

https://www.printables.co...-a-3d-printer-stress-test

Het lukt niet om de overhangs te printen, ook niet met de optie thick overhangs.
De eerste lange overhang lukt perfect maar alle andere kortere krullen op.
Getest met 2 verschillende soorten pla op silent speed.

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Amsterdamski schreef op donderdag 15 december 2022 @ 19:34:
[...]

Je hebt volgens mij geen btw nr van BL nodig. Je krijgt (als t goed is) een ex. 21% btw factuur en die kun je zo opnemen in je administratie. Je hebt alleen btw nr’s nodig wanneer iemand de btw naar jou verlegd, maar daar is nu geen sprake van.
Als er bij het bedrag op de factuur geen BTW is bepaald, betekent dat dat de BTW naar jou verlegd is. Je moet dan zelf de BTW berekenen en aangeven onder rubriek 4b met het juiste tarief maar kun je dan weer onder 5b aangeven bij de voorbelasting. Uiteindelijk streep je het dus tegen elkaar weg maar je moet het wel aangeven. We hebben dus wel het BTW-nummer nodig.

Begint wel een beetje een fiscaal topic te worden zo …

[Voor 12% gewijzigd door gday op 15-12-2022 22:02]

• kikkeraap
gday schreef op donderdag 15 december 2022 @ 21:54:
[...]

Begint wel een beetje een fiscaal topic te worden zo …
Ik heb net de volgende response van BL
Sorry that we don't have Netherlands VAT. We could only provide Germany VAT because the printer is sent from Germany. Thanks for your understanding.
In de bijlage zat een factuur met wat lijkt een DE VAT nummer (DE350309957). Kan ik nu de factuur (met NL BTW) inkloppen, DE nummer bij mijn relatiekaart vermelden en zo de BTW terugvorderen?

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

kikkeraap schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 09:01:
[...]

[...]

In de bijlage zat een factuur met wat lijkt een DE VAT nummer (DE350309957). Kan ik nu de factuur (met NL BTW) inkloppen, DE nummer bij mijn relatiekaart vermelden en zo de BTW terugvorderen?
Dat is inderdaad een geldig Duits BTW-nummer. Dank! Je zou eventueel betaalde BTW op kunnen voeren als voorbelasting omdat ze het Nederlandse tarief rekenen. Had jij geen factuur zonder BTW dan?

• kikkeraap
gday schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 10:17:
[...]

Dat is inderdaad een geldig Duits BTW-nummer. Dank! Je zou eventueel betaalde BTW op kunnen voeren als voorbelasting omdat ze het Nederlandse tarief rekenen. Had jij geen factuur zonder BTW dan?
Nee, mijn factuur rekent gewoon BTW tegen 21%. Dat wordt dus opvoeren en terug vragen. Ik denk dat alles nu compleet heb (factuur met DE btw nummer wat 21% BTW vermeld).

• Tannay60
kikkeraap schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 09:01:
[...]

[...]

Dank voor het nummer. Op mijn preorder factuur met extra bestelde accessoires stond ook geen btw nummer van hun. Alleen 21% btw berekent. Als zij deze maand mij geen btw refund doen, dan ga ik bij de btw aangifte mee nemen.

• colorsone
Tannay60 schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 12:32:
[...]

Dank voor het nummer. Op mijn preorder factuur met extra bestelde accessoires stond ook geen btw nummer van hun. Alleen 21% btw berekent. Als zij deze maand mij geen btw refund doen, dan ga ik bij de btw aangifte mee nemen.
die btw refund was behoorlijk snel geregeld bij mij moet ik zeggen.

• Tannay60
colorsone schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 19:42:
[...]

die btw refund was behoorlijk snel geregeld bij mij moet ik zeggen.
Ik wacht al sinds maandag op een reactie. Volgens een ander forumlid kan het ook twee weken duren. Misschien dat ik nog een mail achteraan stuur.

• Tannay60
Kreeg net melding dat vandaag mijn bestelde accessoires zoals nozzles, sheets, filamenten geleverd gaan worden. Nu nog ruim een maand wachten op mijn X1CC. Met een beetje mazzel komt die eerder aan. Had in een andere groep gezien dat sommige mensen tot hun verassing hun apparaat eerder binnen kregen dan verwacht. Hopelijk hier in de EU ook.

• peligro2k
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-01 13:53
Ik heb een Prusa Mini en ben op zoek naar een grotere opvolger. Het lijkt me leuk om af en toe speelgoed auto's etc te printen voor onze peuter. Helaas is de Prusa daar te klein voor.

De Prusa staat momenteel op mijn thuiskantoor, en print vaak stilletjes op de achtergrond terwijl ik aan het werk ben. Als ik zo de eerste ervaringen met de P1P lees, lijkt het me dat ik deze in een aparte ruimte zal moeten zetten. Zou een enclosure hier nog bij helpen? Dan kom je natuurlijk wel weer erg in de buurt van de X1, en maakt het printen van PLA wat lastiger. Iemand met hetzelfde dilemma?

• MC Taz Man
peligro2k schreef op zondag 18 december 2022 @ 11:02:
Ik heb een Prusa Mini en ben op zoek naar een grotere opvolger. Het lijkt me leuk om af en toe speelgoed auto's etc te printen voor onze peuter. Helaas is de Prusa daar te klein voor.

De Prusa staat momenteel op mijn thuiskantoor, en print vaak stilletjes op de achtergrond terwijl ik aan het werk ben. Als ik zo de eerste ervaringen met de P1P lees, lijkt het me dat ik deze in een aparte ruimte zal moeten zetten. Zou een enclosure hier nog bij helpen? Dan kom je natuurlijk wel weer erg in de buurt van de X1, en maakt het printen van PLA wat lastiger. Iemand met hetzelfde dilemma?
Enclosure gaat daar zeker mee helpen, maar bij lange na niet genoeg. Als ik Stefan van CNC Kitchen (uit m'n hoofd) zijn dB meting mag geloven, is de X1 3dB(A) "zachter". Wat een halvering van de hoeveelheid geluid inhoudt. Echter, gaat het geluidsniveau van de X1 nog altijd ver over de 50dB(A) heen.

Dus; ja de X1 is "zachter", maar op geen enkele manier stil genoeg om in een werk-omgeving te gebruiken. Tenzij je in een fabriek werkt, uiteraard.

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:08

TTLCrazy

Listen to Frankie

@peligro2k 2 dingen:
Speelgoed printen voor je kleine is natuurlijk hartstikke leuk en ik zou het ook zeker aanraden. Maar let a.u.b. wel op met afwerken van je materiaal. Inherent aan 3d printen is nou eenmaal dat er stukjes plastic kunnen afkomen welke hij/zij dan heel makkelijk kunnen inslikken.

PLA printen op de X1C is echt geen enkel probleem. Het warmste dat het is geweest in mijn X1C is 30 graden of zo. Je kunt eventueel ook nog afstandsblokjes printen om de glazen plaat wat hoger te zetten, of zonder AMS, de glazen plaat eraf halen. Of het jou de meerprijs waard is moet je zelf uiteraard weten, mij in ieder geval wel :)

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied > Ajacied

• peligro2k
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-01 13:53
MC Taz Man schreef op zondag 18 december 2022 @ 11:25:
[...]

Enclosure gaat daar zeker mee helpen, maar bij lange na niet genoeg. Als ik Stefan van CNC Kitchen (uit m'n hoofd) zijn dB meting mag geloven, is de X1 3dB(A) "zachter". Wat een halvering van de hoeveelheid geluid inhoudt. Echter, gaat het geluidsniveau van de X1 nog altijd ver over de 50dB(A) heen.

Dus; ja de X1 is "zachter", maar op geen enkele manier stil genoeg om in een werk-omgeving te gebruiken. Tenzij je in een fabriek werkt, uiteraard.
Ik heb dezelfde review bekeken op YT. Misschien is het slimmer om eerst een alternatieve plek te vinden voor de printer waar ik er niet vlak naast zit.... ;)

• colorsone
Meer mensen het probleem waarbij de nieuwe firmware update nog niet beschikbaar is?

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
colorsone schreef op zondag 18 december 2022 @ 18:49:
Meer mensen het probleem waarbij de nieuwe firmware update nog niet beschikbaar is?
Nig niet gekeken, maar wat zijn de ‘upgrades’?

• MC Taz Man
Nope, kreeg zelfs een melding op het scherm van de printer.

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Heb hem net geupdate..zit een filament droger bij, das wel handy haha

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Iemand nog interesse in een Anker Ankermake M5? Kreeg deze gisteren binnen, maar de X1 is koning hier in huis.

[Voor 27% gewijzigd door Yzord op 22-12-2022 20:55]

• iMars
Ja, 3 van de 4 had wel de update, maar 1 niet (de eerste via Kickstarter).
Inmiddels is deze al geupdate, een paar dagen later :)

• colorsone
iMars schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 13:55:
[...]

Ja, 3 van de 4 had wel de update, maar 1 niet (de eerste via Kickstarter).
Inmiddels is deze al geupdate, een paar dagen later :)
Ja bij mij ook na 4 dagen pas

• Web-Brielle
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Zo, het koste een paar dagen maar mijn account staat nu zakelijk en ik hoef geen BTW te betalen over de bestellingen :) Een mail was genoeg (uiteindelijk 3, want lezen was wat lastig).

AZ-104 / MD-100 / MD-101 / MS-100 / MS-101

• tyfoon_2
Hoeveel ruimte neemt de x1 carbon in met AMS en het 'poepbakje' erachter? Ik wil ff ander bureau/tafel bestellen waar hij op komt maar vraag me af hoe diep het blad moet zijn. Kom ik met 50cm weg?

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Ligt aan het poepbakje natuurlijk. Die kan je zo groot of klein maken als je wilt
Pagina: 1 ... 8 9 10 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee