Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pushnoi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-05 18:01
Yzord schreef op zondag 20 november 2022 @ 12:24:
Ik begin een flauw vernoeden te krijgen dat feeder nr4 een issue heeft. Het filmpje op reddit is precies wat ik ook heb met nr4.
Die ervaring heb ik niet iig, ook niet voorbij zien komen @ discord. Denk eerder gewoon toevallig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03:54

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
pushnoi schreef op zondag 20 november 2022 @ 16:32:
[...]

Die ervaring heb ik niet iig, ook niet voorbij zien komen @ discord. Denk eerder gewoon toevallig.
Ok, fijn om te weten. Maar ik heb wel exact waar hij last van heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb geen ervaring met wat er op dat filmpje gebeurd. Bij mij rolt ie gewoon goed terug. Heb wel een antwoord van BL Support, ze vragern of ik het wil proberen met de kap van de AMS open. Ze denken dat de rol net ff te groot is. Vraag me wel af waarom de tweede laag daarna wel goed ging.

Zo maar even uittesten...

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Magnatic
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:26

Magnatic

5x A1 Mini, 2x Mini+, X1C, XL

M'n eerste echte multi-kleurenprint op de nieuwe printer. Duurt maar liefst 20 uur (16 uur vooraf ingeschat), maar dan heb je ook wat. Het vogeltje is bijna 9 cm hoog, 12 cm lang en 5 cm breed. Het afval (161 gram) dat ontstaat door het continue wisselen van kleuren weegt meer dan de uiteindelijke print (100 gram, inclusief supports, dus eigenlijk nog meer afval). De print is 438 lagen hoog en de printer heeft 533 foutloze kleurenwissels uitgevoerd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/htM40VNpOmQIQ2V6FWtsMrRVLQg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NZMprTtqhk87rCElmdzjzQh4.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn webshop voor 3D-geprinte objecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pushnoi
iMars schreef op maandag 21 november 2022 @ 13:49:
Ik heb geen ervaring met wat er op dat filmpje gebeurd. Bij mij rolt ie gewoon goed terug. Heb wel een antwoord van BL Support, ze vragern of ik het wil proberen met de kap van de AMS open. Ze denken dat de rol net ff te groot is. Vraag me wel af waarom de tweede laag daarna wel goed ging.

Zo maar even uittesten...
En anders leuk op een nieuwe spul overzetten... sterkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Magnatic schreef op maandag 21 november 2022 @ 13:53:
M'n eerste echte multi-kleurenprint op de nieuwe printer. Duurt maar liefst 20 uur (16 uur vooraf ingeschat), maar dan heb je ook wat. Het vogeltje is bijna 9 cm hoog, 12 cm lang en 5 cm breed. Het afval (161 gram) dat ontstaat door het continue wisselen van kleuren weegt meer dan de uiteindelijke print (100 gram, inclusief supports, dus eigenlijk nog meer afval). De print is 438 lagen hoog en de printer heeft 533 foutloze kleurenwissels uitgevoerd.

[Afbeelding]
Hoeveel mm3 had je voor de wissels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pushnoi schreef op maandag 21 november 2022 @ 19:23:
[...]

En anders leuk op een nieuwe spul overzetten... sterkte.
Kleine update: heeft niks met de AMS te maken. Ook met de AMS open, zelfde issue.
Als ik er een andere rol Prusament erin zet, blauw in dit geval, print ie wel.
Andere rol Jet Black Prusament, zelfde issue.

Heb er nu 3 verschillende (nieuwe) rollen Jet Black PLA erin, gewoon niet willen printen.
Dan maar eSun PLA+, dat smeert ie als boter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnatic

Magnatic

MC Taz Man schreef op maandag 21 november 2022 @ 19:29:
[...]

Hoeveel mm3 had je voor de wissels?
Ik heb niets aangepast aan de standaardinstellingen buiten dat ook in de infill geflushed mag worden. Het prime-volume staat op 45 mm3.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Magnatic schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 08:55:
[...]

Ik heb niets aangepast aan de standaardinstellingen buiten dat ook in de infill geflushed mag worden. Het prime-volume staat op 45 mm3.
Ik doelde op de flushing volume :D Maar als je die niet verandert hebt, staat 'ie op 280 mm3. Wat voor donker <-> licht best goed is. Voor eenzelfde soort kleur, kan je ook 120mm3 gebruiken. Wat veeeeeeeeel minder afval oplevert ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Ik vind het niet nogal wat dat de poep zwaarder is dan het object zelf. Best zonde eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pushnoi
Yzord schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 09:39:
Ik vind het niet nogal wat dat de poep zwaarder is dan het object zelf. Best zonde eigenlijk.
Die standaard waardes snap zijn dan ook zwaaaaar overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnatic

Magnatic

Dit was dan ook meer een print om de betrouwbaarheid van het wisselen te testen. Dit soort prints worden zeker niet mijn standaard prints. Het is wel mooi om te zien dat het out-of-the-box gewoon werkt.

De meeste van mijn modellen hebben hooguit een paar kleuren, soms voor een logo, andere keren een wisseling na x lagen. Dat levert geen enorme hoeveelheid afval op en kost nauwelijks extra tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op twitter zag ik dat de eerste P1P's naar de "influencers" ( :') ) zijn gegaan. Ben benieuwd wat bijv. een Uncle Jessy er van vindt :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!
MC Taz Man schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 10:45:
Op twitter zag ik dat de eerste P1P's naar de "influencers" ( :') ) zijn gegaan. Ben benieuwd wat bijv. een Uncle Jessy er van vindt :D
Momenteel is Bryan Vines aan het livestreamen.

[ Voor 11% gewijzigd door mphilipp op 24-11-2022 00:22 ]

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gday
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-06 12:23

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Eindelijk zijn er meer mensen die vragen hebben bij de veiligheid van de printers. Ik ben op Reddit voor gek verklaard, uitgelachen en er werd met mij de draak gestoken als ik het over de veiligheid van de printers en hun cloud wilde hebben. Nou, het zit dus echt niet goed. Los van de services die de printer op het LAN openzet communiceert de printer ook unencrypted over HTTP met de cloud, en authenticatie vindt plaats mbv een key in een URL parameter als ik het goed begrijp. Ik kan het zelf nog niet verifiëren omdat m'n preorder naar verwachting over 2-3 weken pas geleverd zal worden.

https://www.reddit.com/r/...mbu_and_lack_of_security/

[ Voor 37% gewijzigd door gday op 24-11-2022 15:11 ]

ingen vill veta var du köpt din tröja

gday schreef op donderdag 24 november 2022 @ 02:40:
Nou, het zit dus echt niet goed. Los van de services die de printer op het LAN openzet communiceert de printer ook unencrypted over HTTP met de cloud, en authenticatie vindt plaats mbv een key in een URL parameter als ik het goed begrijp.
Da's best teleurstellend anno 2022... Het is niet alsof niemand op de hoogte is van allerlei nare lieden die proberen in te breken. En het is nou ook weer niet zo ingewikkeld om daar maatregelen tegen te nemen. Kost ook geen geld, en heel veel extra programmeerwerk is het ook niet. Jammer dat men meer effort heeft gestoken in de marketing en promo dan een paar uurtjes meer in security.

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

mphilipp schreef op donderdag 24 november 2022 @ 14:17:
[...]

Da's best teleurstellend anno 2022... Het is niet alsof niemand op de hoogte is van allerlei nare lieden die proberen in te breken. En het is nou ook weer niet zo ingewikkeld om daar maatregelen tegen te nemen. Kost ook geen geld, en heel veel extra programmeerwerk is het ook niet. Jammer dat men meer effort heeft gestoken in de marketing en promo dan een paar uurtjes meer in security.
Ja, en dat niet alleen; de features die via de cloud lopen kunnen ook net zo goed op het LAN blijven. Waarom moet video via de cloud? En aangezien er neural processing units in de printers zitten heb ik het vermoeden dat de spaghetti detection ook lokaal gedaan wordt, zoals ik her en der heb gelezen. Die noodzaak van die cloud is grotendeels kunstmatig en biedt niks extra's aan mogelijkheden behalve remote access, maar levert wel grote risico's op voor een apparaat dat in je huis staat en tot een paar honderd graden kan opwarmen.

gday schreef op donderdag 24 november 2022 @ 15:15:
[...]
Die noodzaak van die cloud is grotendeels kunstmatig en biedt niks extra's aan mogelijkheden behalve remote access
Is het ook niet voor de fabrikant om data te verzamelen over het gebruik van de printers? Niet om je te bespioneren, maar om gebruiksdata te krijgen. Misschien ook over storingen, afgebroken prints, whatever... Of gebeurt dat niet?

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

mphilipp schreef op donderdag 24 november 2022 @ 15:25:
[...]

Is het ook niet voor de fabrikant om data te verzamelen over het gebruik van de printers? Niet om je te bespioneren, maar om gebruiksdata te krijgen. Misschien ook over storingen, afgebroken prints, whatever... Of gebeurt dat niet?
Volgens mij is er een aparte optie om dataverzameling toe te staan, toch? (Kan het zoals gezegd niet verifiëren, maar heb dit ergens gelezen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik was de Aux fan saver aan het printen in PETG. (Extrudr XPETG MATT black). (niet de fijnste PETG om mee te printen, bij hogere temperaturen krijg ik te veel stringing)).
Nozzle temp 245, bed temp 70 degree. 0.20mm Standard.
First layer 50mm/s, outer wall 200 mm/s, inner wall 300 mm/s.
Wall loops 5. (Ik had hem eerst op 2 staan, maar toen brak er een pootje af van de print tijdens het printen. De walls waren te dun.

Toen de print klaar was zag ik een shift layer. Hebben jullie een idee wat hiervan de oorzaak kan zijn?
De printer is net een week oud.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4y9t0ouFlgvCDkc-X84aZErWGI0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hrZMMx37eFhpWtEabGDdIKR5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jhead22 schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 10:03:
Ik was de Aux fan saver aan het printen in PETG. (Extrudr XPETG MATT black). (niet de fijnste PETG om mee te printen, bij hogere temperaturen krijg ik te veel stringing)).
Nozzle temp 245, bed temp 70 degree. 0.20mm Standard.
First layer 50mm/s, outer wall 200 mm/s, inner wall 300 mm/s.
Wall loops 5. (Ik had hem eerst op 2 staan, maar toen brak er een pootje af van de print tijdens het printen. De walls waren te dun.

Toen de print klaar was zag ik een shift layer. Hebben jullie een idee wat hiervan de oorzaak kan zijn?
De printer is net een week oud.

[Afbeelding]
Als ik dat zo zie, lijkt me het probleem in de slicer te zitten. Gebruik je BS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Niet online
MC Taz Man schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 11:28:
[...]

Bedoel je met BS de Bambu lab slicer? Ja, die gebruik ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jhead22 schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 12:00:
[...]

Bedoel je met BS de Bambu lab slicer? Ja, die gebruik ik.
Yep, Bambu Studio. Kan je in het preview scherm deze afwijking zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Bambu Lab is met een verklaring gekomen over de issues omtrent de beveiliging van hun infrastructuur.
https://blog.bambulab.com...etwork-security-concerns/

Ik ben blij dat er nu eindelijk aandacht voor is. Vrijwel alle gebruikers, ook hier op GoT, lijken namelijk met gemak de cloud pill te willen slikken, vanwege het gemak. -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Ik had hem al hangen in mijn IoT vlan. Maar hopelijk komt er meer inzicht in dat cloud gebeuren, want er gaat wel degelijk een hoop data heen en weer om ff te kunnen printen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CTVirus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-06 14:52

CTVirus

Dexterslab FAN

gday schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 13:39:
Bambu Lab is met een verklaring gekomen over de issues omtrent de beveiliging van hun infrastructuur.
https://blog.bambulab.com...etwork-security-concerns/

Ik ben blij dat er nu eindelijk aandacht voor is. Vrijwel alle gebruikers, ook hier op GoT, lijken namelijk met gemak de cloud pill te willen slikken, vanwege het gemak. -O-
Goede ractie van Bambu, boven verwaching!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Niet online
MC Taz Man schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 11:28:
[...]

Ik heb het model nog een keer opnieuw door de Bambu slicer gehaald. Ik zie dan geen gekke dingen.
(Ik had het project niet opgeslagen, dus ik weet niet of er toen vreemde dingen zichtbaar waren.
Ik zal hem nog een keer opnieuw gaan printen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jhead22 schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 15:23:
[...]

Ik heb het model nog een keer opnieuw door de Bambu slicer gehaald. Ik zie dan geen gekke dingen.
(Ik had het project niet opgeslagen, dus ik weet niet of er toen vreemde dingen zichtbaar waren.
Tot nu toe ben ik nog geen geval tegengekomen waar de slicer een ander resultaat heeft na nog een keer slicen. Dus als alles gelijk gelijk (positie, oriëntatie, etc), dan zal de slice wss hetzelfde zijn. Als je daar niets fouts in ziet, zou het in orde moeten zijn.

Enige wat ik dan nog aan de software kant kan verzinnen is een corruptie in de gcode. Of je moet dit vaker meegemaakt hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ben benieuwd hoe deze morgen uit komt... Morgen, ivm de printtijd & het feit dat we ook nog willen slapen :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0gxao9jNipxRCWpGNHEHDZUsTFo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8cnDZPeCWJLffoFQ7gPEdyhy.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Yzord schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 14:14:
Ik had hem al hangen in mijn IoT vlan. Maar hopelijk komt er meer inzicht in dat cloud gebeuren, want er gaat wel degelijk een hoop data heen en weer om ff te kunnen printen.
Voor mij persoonlijk is het grootste probleem dat er weinig wordt/werd gedaan om te voorkomen dat een ijverige tiener wat gaat rondprikken en toegang krijgt tot je printer, waarna hij de hotend op 300° zet en de fans uitschakelt en mooi via de videofeed kan zien hoe hij een fik kan veroorzaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
iMars schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 17:37:
Ok, dit wil ik even met jullie delen...

Ik print dus best veel behuizingen, er gaat makkelijk 5+kg per week er doorheen.

Voornamelijk PolyTerra omdat dat in mijn ogen de beste prijs/kwaliteit verhouding heeft. De rollen zijn niet duur, en de finish ziet er altijd goed uit. Maar,... kartonnen rollen. Bambu zelf waarschuwt ervoor en online zijn er veel bekende die mij dat ook afraden. Dus dacht ik, ik heb nog een rol Prusament liggen (jet black pla) en dat kwam er naar mijn mening nog iets beter tot zijn recht.

Ik koop dus 10 rollen en wat extra kleur en printen maar. De eerste twee jobs kwam er goed uit, maar daarna merkt ik dat de kwaliteit achteruit ging. Soms liet een behuizing los, maar liet ik het doorgaan omdat de rest nog wel goed was. Totdat er 1x een los liet en (kennelijk) tegen de cooling fan aan kwam. Gevolg, deze mocht naar de tandarts (miste de helft van zijn tanden :X )
[Afbeelding][Afbeelding]

Afijn, nieuw front cover erop en verder gaan. Nu lette ik heel goed op of het niet nog een keer ging gebeuren. BL support zei dat ik het mogelijk met een iets hogere bed temperatuur en de auxiliary fan op een lagere stand moest proberen (toevallig dat het alleen in dat gedeelte ging warpen).

Maar zover kwam het niet, paar print opdrachten kwamen er zwaar underextruded uit:
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

Als je hierboven op de rechter foto kijkt, zie je dat de printer al bezig was met de tweede laag (zwart) op de twee rechts boven. Dat vond ik raar, eerst lijkt het alsof er niks meer uit kon komen, en daarna gaat het lekker verder met de 2e laag alsof er niks aan de hand is.

Alles na gekeken, complete nieuwe nozzle erin, nieuwe extruder (van de gift) en filament rollen omgedraaid. Zwart zat in 1 en blauw in 2, dus dacht omdraaien om dat ook uit te sluiten. En maar weer printen:
[Afbeelding]
Geen verandering -O-

Blijven er twee dingen over,... of filament is een slechte batch, of een setting in de slicer. Ik had geen zwart PolyTerra meer op voorraad, dus dacht ik, laat ik maar witte behuizingen met zwarte text printen,... en ja hoor exact dezelfde settings in de slicer, niks aangepast, alleen ander filament erin en bam:
[Afbeelding]

Mijn conclusie, rol Prusament is niet zo op en top... maar dezelfde rol op mijn Prusa:

[Afbeelding]

Print gewoon perfect op de Prusa!

Koeling is het niet (eerste laag is zonder koeling).
Snelheid ook niet (Prusament kan volgens documentatie tot 200mm/sec printen) maar het is eerste laag, en dat is ook op de bambu niet super snel.

Eerlijk gezegd, ik heb even geen idee wat het nou precies is, maar ik weet wel dat ik geen Prusamen zomaar in de AMS stop.
Even een heads-up: Ik heb na wat tijd vrij te kunnen maken het een en ander kunnen testen.
Ander Prusament werkt gewoon prima, blauw, rood, geel,... maar zwart bleef een issue.
Totdat ik printer met de deur open en zonder topdeksel, toen ging het goed:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F_pyQSLcuDxhvkVU8Cf90mWxfPo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XTXi6i5YvB75n9IdPWYQGV5s.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JWu8KhirMiQ3Z3YrIcMh-7LxIBY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JmhWLhVaoQCzzPRlG5fuXYtc.jpg?f=fotoalbum_tile

Dat triggerde me, en probeerde ik nog een test, deur open maar met cover op de printer:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1POw99BTrplyeeRoSccBK1YFCls=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vtSMOG4R3MbvBTQybkju8JrH.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bMeYz4it0JRuDBEb43xwA8n42-o=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZiAByYluQ6xd0jURICtnA7Gk.jpg?f=fotoalbum_tile

Daarna weer met deur open en zonder cover, alles weer goed. Heb deze feedback aan BL support doorgegeven en zij vermoeden dat deze specifieke filament (Prusament Jet Black PLA) veel gevoeliger is voor heat creep dan andere filaments (eSun PLA+ zwart print gewoon goed zonder issues).

Dus voor iedereen die zwart Prusament wil printen, deur open en cover eraf als je op een textured bed print (warmere temperaturen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jhead22 schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 15:23:
[...]

Je kan een support ticket aanmaken via de handy app als je dat hebt, kan je de logs meesturen en als dat gemaakt is, eventueel ook de video beelden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• colorsone
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-06 12:20
Zo, mijn setup is ook klaar!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VzLHEf2KgS7HX9vH72a9B3NtC0I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5rnmh5NBYAU8Y3szIDoEfFdj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amsterdamski
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-12-2023
Wow dat ziet er indrukwekkend uit! Ben ook van plan de Bambu met AMS te kopen. Heeft iemand enig idee wanneer je dit vanuit NL doet, je met een btw nr de duitse btw kunt laten vervallen? Heb nog geen antwoord binnen van BL.

En wat is de levertijd ervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colorsone
Amsterdamski schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 09:03:
Wow dat ziet er indrukwekkend uit! Ben ook van plan de Bambu met AMS te kopen. Heeft iemand enig idee wanneer je dit vanuit NL doet, je met een btw nr de duitse btw kunt laten vervallen? Heb nog geen antwoord binnen van BL.

En wat is de levertijd ervan?
Nee btw word gewoon berekend en moet je terug vragen bij je aangifte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amsterdamski
colorsone schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 09:04:
[...]

Nee btw word gewoon berekend en moet je terug vragen bij je aangifte.
Ben geen boekhouder, maar kun je achteraf de duitse btw weer terug vorderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colorsone
Amsterdamski schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 09:10:
[...]

Ben geen boekhouder, maar kun je achteraf de duitse btw weer terug vorderen?
Ik ben ook geen boekhouder maar ik heb 21% btw betaald. Duitsland is toch 19%?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amsterdamski
colorsone schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 09:21:
[...]

Ik ben ook geen boekhouder maar ik heb 21% btw betaald. Duitsland is toch 19%?
Volgens mij betaal je de btw van het land waar hij verstuurd wordt, in dit geval volgens mij Duitsland, dus 19%
Het is toch geen Nederlandse webwinkel van Bambu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colorsone
Amsterdamski schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 09:29:
[...]

Volgens mij betaal je de btw van het land waar hij verstuurd wordt, in dit geval volgens mij Duitsland, dus 19%
Het is toch geen Nederlandse webwinkel van Bambu?
Volgens mij word de btw berekend naar het land waar die heen gaat, dus Nederland.. 21%

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
colorsone schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 09:40:
[...]

Volgens mij word de btw berekend naar het land waar die heen gaat, dus Nederland.. 21%
Dit dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Je betaalt inderdaad 21% BTW. Ze rekenen BTW voor het land waar het naartoe verzonden wordt. Je moet wel nog even een BTW-factuur aanvragen via support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oh btw; Als je nu aan het printen bent, NIET BS updaten :')... Heb ik gedaan & nu kan BS niet meer connecten met de printer, tot de firmware is bijgewerkt.

Wist ik ook wel, maar dacht ik ff niet aan

Het helpt als je kijkt of je nog ingelogd bent :')

[ Voor 13% gewijzigd door MC Taz Man op 26-11-2022 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amsterdamski
gday schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 12:05:
Je betaalt inderdaad 21% BTW. Ze rekenen BTW voor het land waar het naartoe verzonden wordt. Je moet wel nog even een BTW-factuur aanvragen via support.
Bedankt voor de informatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colorsone
Ik heb BS geupdate en kan gewoon prima printen, ben al de hele ochtend aan het printen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
colorsone schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 16:12:
[...]

Ik heb BS geupdate en kan gewoon prima printen, ben al de hele ochtend aan het printen.
ROFL... Ik had niet gemerkt dat ik was uitgelogd na de update :') _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colorsone
MC Taz Man schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 16:22:
[...]

ROFL... Ik had niet gemerkt dat ik was uitgelogd na de update :') _O-
Ik wilde het net naar je sturen haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!
colorsone schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 16:22:
[...]

Ik wilde het net naar je sturen haha
Joh, ik heb dommer gedaan... Filament besteld, geprint, geklaagd over het resultaat, erachter komen dat het ABS was ipv PLA :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amsterdamski

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boullie
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Boullie

Da Bulster

MC Taz Man schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 16:23:
[...]

Joh, ik heb dommer gedaan... Filament besteld, geprint, geklaagd over het resultaat, erachter komen dat het ABS was ipv PLA :')
Had een keer hetzelfde maar toen lag het aan de filament leverancier. Doos ABS+ Zwart besteld van Esun en bleek bij printen een rol PETG in de doos te zitten. Zat echter al buiten de retour termijn van Amazon.

Boullie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eentje die wel heul veul melk geeft ;)

Daarbij; no way dat ik 2.500 euro (ongeveer) voorbij de financiële commissie hier kan krijgen, zonder dat er een extra inkomen uit voort komt :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Boullie schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 16:52:
[...]

Had een keer hetzelfde maar toen lag het aan de filament leverancier. Doos ABS+ Zwart besteld van Esun en bleek bij printen een rol PETG in de doos te zitten. Zat echter al buiten de retour termijn van Amazon.
Nah, stond hier gewoon op de doos, in de bestelling, in de bevestiging e-mail en volgens mij ook op de folder die eSun altijd in hun dozen doet...

Ik was gewoon heel dom :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amsterdamski
Ben van plan de X1 Carbon combo te bestellen. Hij gaat op de zaak dus is t gunstiger deze zo compleet mogelijk te kopen, zodat alle onderdelen onder de investeringsaftrek vallen. Denk dat t ook verstandig is wat spare onderdelen te kopen, toch?! :)

Welke adviezen hebben jullie voor me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Amsterdamski schreef op zondag 27 november 2022 @ 13:35:
Ben van plan de X1 Carbon combo te bestellen. Hij gaat op de zaak dus is t gunstiger deze zo compleet mogelijk te kopen, zodat alle onderdelen onder de investeringsaftrek vallen. Denk dat t ook verstandig is wat spare onderdelen te kopen, toch?! :)

Welke adviezen hebben jullie voor me?
Bestel een zooi hardened nozzles erbij plus de filament cutter. Zeg maar de meest gebruikte onderdeeltjes welke aan slijtage onderhevig zijn. Ook zou ik dan gewoon de filament bij hun bestellen, als het toch niet uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yzord schreef op zondag 27 november 2022 @ 13:39:
[...]

Bestel een zooi hardened nozzles erbij plus de filament cutter. Zeg maar de meest gebruikte onderdeeltjes welke aan slijtage onderhevig zijn. Ook zou ik dan gewoon de filament bij hun bestellen, als het toch niet uitmaakt.
Plus dat hun filament (muv zwart imo) gewoon lekker werken & je hebt het voordeel van RFID

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colorsone
MC Taz Man schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 17:20:
[...]

Eentje die wel heul veul melk geeft ;)

Daarbij; no way dat ik 2.500 euro (ongeveer) voorbij de financiële commissie hier kan krijgen, zonder dat er een extra inkomen uit voort komt :P
Bijna €3000 eigenlijk en dan nog al dat filament 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amsterdamski
Bedankt heren and how about those cool & high-temp plates? Je krijgt er 1 cool plate bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amsterdamski
colorsone schreef op zondag 27 november 2022 @ 13:53:
[...]

Bijna €3000 eigenlijk en dan nog al dat filament 🤣
Zal wel iets over t hoofd zien, maar is t niet 1369 + 21%btw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amsterdamski
MC Taz Man schreef op zondag 27 november 2022 @ 13:43:
[...]

Plus dat hun filament (muv zwart imo) gewoon lekker werken & je hebt het voordeel van RFID
bijna al hun filament is uitverkocht :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Amsterdamski schreef op zondag 27 november 2022 @ 14:03:
[...]

4 x AMS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amsterdamski
Aaah dat kan t zijn; 3 daarvan zit je al op 1000. Voor mij is 1 AMS voldoende om mee te starten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colorsone
Amsterdamski schreef op zondag 27 november 2022 @ 14:03:
[...]

Yes X1CC + 3x AMS was iets van €2900 ex shipping, dan nog wat extra parts en plates dan ga je over de 3k heen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nassinho
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 07-04-2024
Dit is wat je ongeveer kwijt bent als je alleen een X1CC besteld. Zelf schrok ik van de geschatte belasting dat ik moest betalen 😅😆

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zgjhgB3kAe5pfdmvA__LGh8P6Gw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6gpwkQpjgSdYqx2qY3kOKtC6.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door Nassinho op 27-11-2022 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nassinho schreef op zondag 27 november 2022 @ 20:02:
Dit is wat je ongeveer kwijt bent als je alleen een X1CC besteld. Zelf schrok ik van de geschatte belasting dat ik moest betalen 😅😆

[Afbeelding]
Dat is wat 21% doet... Is veul :')

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Nassinho schreef op zondag 27 november 2022 @ 20:02:

[Afbeelding]
Oh, dan is de KS prijs van 1150 euro maar ineens een koopje :) Dat was inc. verzending en BTW. Tenminste, ik heb geen BTW betaald aan de douane.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pushnoi
Yzord schreef op maandag 28 november 2022 @ 09:25:
[...]

Oh, dan is de KS prijs van 1150 euro maar ineens een koopje :) Dat was inc. verzending en BTW. Tenminste, ik heb geen BTW betaald aan de douane.
Klopt, was inclusief import. Maar ze hadden dan ook een .eu warehouse. Vreemd dat dat nu niet meer het geval zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
pushnoi schreef op maandag 28 november 2022 @ 10:12:
[...]

Klopt, was inclusief import. Maar ze hadden dan ook een .eu warehouse. Vreemd dat dat nu niet meer het geval zou zijn.
Ja dat verbaasd mij ook. Want het wordt 100% vanuit DE verscheept naar degene die nu bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-06 15:27
Yzord schreef op maandag 28 november 2022 @ 10:20:
[...]

Ja dat verbaasd mij ook. Want het wordt 100% vanuit DE verscheept naar degene die nu bestellen.
Ze hebben toegegeven dat ze niet scherp hadden dat de BTW in NL anders was dan andere EU landen. Zij hebben de kosten op zich genomen in plaats van ons het verschil laten betalen.

Hier kan je een beschrijving vinden voor hogere snelheden halen met usenet : klik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amsterdamski
Duitsland is 19% btw. Wanneer je in ned n btw nr hebt, kunnen ze t ex btw versturen.

Wat is jullie advies kwa build plates? Verschillende kopen? Setje hot & cold?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Amsterdamski schreef op maandag 28 november 2022 @ 12:59:
Duitsland is 19% btw. Wanneer je in ned n btw nr hebt, kunnen ze t ex btw versturen.
Ik heb die optie niet gezien, om de BTW naar de koper te laten verleggen. Of heb je het alleen over dat ze dat zo hádden kunnen doen?

[ Voor 10% gewijzigd door gday op 28-11-2022 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amsterdamski
gday schreef op maandag 28 november 2022 @ 13:10:
[...]

Ik heb die optie niet gezien, om de BTW naar de koper te laten verleggen. Of heb je het alleen over dat ze dat zo hádden kunnen doen?
Ik zag hem ook niet en mailde ze erover. Kreeg te horen dat wanneer ik ze hun mijn btw nr zou geven, ze dit handmatig zouden verwerken. Alleen weet ik niet hoe. Ik gok dat ze je btw nr koppelen aan je account en alles wat je vervolgens bestelt, zonder de 21% btw in je mandje terecht komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Amsterdamski schreef op maandag 28 november 2022 @ 13:28:
[...]

Ik zag hem ook niet en mailde ze erover. Kreeg te horen dat wanneer ik ze hun mijn btw nr zou geven, ze dit handmatig zouden verwerken. Alleen weet ik niet hoe. Ik gok dat ze je btw nr koppelen aan je account en alles wat je vervolgens bestelt, zonder de 21% btw in je mandje terecht komt.
Oh, nou, het proberen waard. Ik zal ze mijn BTW-nummer ook even doorgeven dan. :) Al denk ik dat het uiteindelijk niks uitmaakt, toch? Ik kan reeds betaalde BTW toch gewoon opvoeren bij voorbelasting, aangezien ze met het Nederlandse BTW-tarief rekenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
  • Laatst online: 13-06 15:27
Amsterdamski schreef op maandag 28 november 2022 @ 12:59:

Wat is jullie advies kwa build plates? Verschillende kopen? Setje hot & cold?
Textured pei vind ik een must.

Hier kan je een beschrijving vinden voor hogere snelheden halen met usenet : klik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amsterdamski
gday schreef op maandag 28 november 2022 @ 13:50:
[...]

Oh, nou, het proberen waard. Ik zal ze mijn BTW-nummer ook even doorgeven dan. :) Al denk ik dat het uiteindelijk niks uitmaakt, toch? Ik kan reeds betaalde BTW toch gewoon opvoeren bij voorbelasting, aangezien ze met het Nederlandse BTW-tarief rekenen?
Het maakt inderdaad niet veel uit; je schiet de btw dan even voor en krijgt t later weer terug. Ben geen boekhouder, maar vind t wel vreemd dat een 'duitse winkel' een factuur kan schrijven met een nederlands btw bedrag. Volgens mij kan dat helemaal niet. Dan betaal ik liever nu geen btw dan achteraf iets proberen te claimen wat niet kan ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amsterdamski
Jeru schreef op maandag 28 november 2022 @ 16:57:
[...]

top, ga meteen even kijken, dank je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Amsterdamski schreef op maandag 28 november 2022 @ 17:33:
[...]

Het maakt inderdaad niet veel uit; je schiet de btw dan even voor en krijgt t later weer terug. Ben geen boekhouder, maar vind t wel vreemd dat een 'duitse winkel' een factuur kan schrijven met een nederlands btw bedrag. Volgens mij kan dat helemaal niet. Dan betaal ik liever nu geen btw dan achteraf iets proberen te claimen wat niet kan ;)
Dat is tegenwoordig bij B2C inmiddels ook standaard met de OSS-regeling als je vanuit een niet-EU-land verkoopt. Op die manier betaal je bij AliExpress bijvoorbeeld ook het Nederlandse BTW-tarief. Misschien heeft het ook te maken met dat je BTW-plichtig wordt in een EU-lidstaat als je boven een drempelbedrag komt aan leveringen in dat land, maar ook ik ben geen accountant. :P

Als je aankopen doet bij Amazon is dat vaak ook een verkoper in Duitsland of Frankrijk waarbij ze Nederlandse BTW rekenen. Het verschil is alleen dat Amazon de BTW daadwerkelijk verlegt omdat ze je BTW-nummer hebben.

Ik heb zojuist ook mijn BTW-nummer doorgegeven aan Bambu Lab. Wellicht dat ze daar nog iets mee kunnen als mijn definitieve factuur voor de X1CC opgemaakt wordt. ;) Voor mijn preorder van de P1P maakt het niks meer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amsterdamski
gday schreef op maandag 28 november 2022 @ 23:07:
[...]

Dat is tegenwoordig bij B2C inmiddels ook standaard met de OSS-regeling als je vanuit een niet-EU-land verkoopt. Op die manier betaal je bij AliExpress bijvoorbeeld ook het Nederlandse BTW-tarief. Misschien heeft het ook te maken met dat je BTW-plichtig wordt in een EU-lidstaat als je boven een drempelbedrag komt aan leveringen in dat land, maar ook ik ben geen accountant. :P

Als je aankopen doet bij Amazon is dat vaak ook een verkoper in Duitsland of Frankrijk waarbij ze Nederlandse BTW rekenen. Het verschil is alleen dat Amazon de BTW daadwerkelijk verlegt omdat ze je BTW-nummer hebben.

Ik heb zojuist ook mijn BTW-nummer doorgegeven aan Bambu Lab. Wellicht dat ze daar nog iets mee kunnen als mijn definitieve factuur voor de X1CC opgemaakt wordt. ;) Voor mijn preorder van de P1P maakt het niks meer uit.
Joh, sinds juli 2021 voer ik nooit die btw op. Zal wat facturen zoeken en dan n hoop suppleties doorvoeren, thnx!
Zag nooit die 21% btw op de order staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pushnoi
Jeru schreef op maandag 28 november 2022 @ 16:57:
[...]

Ik niet =) Vind die texture te grof. Ik gebruik eigenlijk altijd de PEI sheet voor PLA op 58 graden, of als ik die herrie niet wil gewoon de cold plate maar dan met glue-stick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

pushnoi schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 22:12:
[...]

Ik niet =) Vind die texture te grof. Ik gebruik eigenlijk altijd de PEI sheet voor PLA op 58 graden, of als ik die herrie niet wil gewoon de cold plate maar dan met glue-stick.
Herrie omdat je dan je enclosure open moet laten staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pushnoi
gday schreef op woensdag 30 november 2022 @ 11:06:
[...]

Herrie omdat je dan je enclosure open moet laten staan?
Het hoeft niet, maar het wordt wel aangeraden met PLA. Anders wordt het te warm. En de fan gaat met de hotplate op standje stofzuiger =). Die kan je overigens wel aanpassen in de gcode, maar vooruit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ggP3bOL7nSjMnN8kWf6pYM7rPGo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YIPRWOQNXdpQCnm3qbsHYoxE.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 31% gewijzigd door pushnoi op 01-12-2022 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-06 14:27
Zit nog steeds te denken over deze printer.

Heb nu Ender 3 maar wil anders met de Ender 3 heb ik veel ervaring op gedaan.

Weet iemand als je hem nu besteld de levertijd ongeveer is.

Op de website staat als je nu pre order doe dat de levering start in januari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Evertt schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 21:12:

Kwam ook van een Ender 3v2, maar eenmaal verkocht nooit meer gemist. Een must upgrade.

En ja, ga er maar vanuit dat hij pas in het nieuwe jaar je tegemoet komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Evertt schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 21:12:

Als je minder geld uit wil geven, kan je ook de P1P kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
MC Taz Man schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 10:42:
[...]

Als je minder geld uit wil geven, kan je ook de P1P kopen
Die staat ook op mij lijst.

Heb aantal printers die op mij lijst staan. De Ender 6 en de Bambu Lab X1 of de P1P.

Maar de Ender 5 is ook optie en dan weer te upgrade net wat ik bij de Ender 3 heb gedaan,.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niclord395
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-06 12:40
iMars schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 17:37:
Ok, dit wil ik even met jullie delen...

Print gewoon perfect op de Prusa!

Koeling is het niet (eerste laag is zonder koeling).
Snelheid ook niet (Prusament kan volgens documentatie tot 200mm/sec printen) maar het is eerste laag, en dat is ook op de bambu niet super snel.

Eerlijk gezegd, ik heb even geen idee wat het nou precies is, maar ik weet wel dat ik geen Prusamen zomaar in de AMS stop.
Ik zie dat je de Bambu Dual-Sided Textured PEI sheet gebruikt. Deze kan problemen geven bij gebruik met zwarte filament omdat de lidar het zwart moeilijk kan onderscheiden van de textured sheet.

*AMD64 3700+ (CG) +Thermalright XP-120*DFI Lanparty UT Nf250Gb*1024MB G-Skill PC4800 TCCD*PNY 6800Ultra 256MB*Audigy2 ZS*Xerox 17" XShield TFT 16ms.*1x 120Gig Sata Maxtor 8mb*1x 200 Gig WD Sata HD 8Mb*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Amsterdamski schreef op maandag 28 november 2022 @ 17:33:
[...]

FYI: Ik kreeg net een melding van BL dat ik een refund krijg voor de BTW ^_^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colorsone
gday schreef op maandag 5 december 2022 @ 09:59:
[...]

FYI: Ik kreeg net een melding van BL dat ik een refund krijg voor de BTW ^_^
Hoe en waar heb je dit gefixt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
colorsone schreef op maandag 5 december 2022 @ 10:43:
[...]

Waarschijnlijk voor een online order via EU store. Ik order daar ook zonder BTW (zakelijk) en dan kan dat gewoon. Voor mijn Kickstarter order kon dat niet meer, dat heb ik gewoon in mijn administratie gedropt en krijg ik gewoon terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colorsone
iMars schreef op maandag 5 december 2022 @ 11:02:
[...]

Waarschijnlijk voor een online order via EU store. Ik order daar ook zonder BTW (zakelijk) en dan kan dat gewoon. Voor mijn Kickstarter order kon dat niet meer, dat heb ik gewoon in mijn administratie gedropt en krijg ik gewoon terug.
Ja begrijp ik, ik heb ze nu ook in mijn administratie verwerkt. Maar hij gaf aan dat hij het van BL terug kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyfoon_2
  • Laatst online: 23-05 00:02
Ik heb al vanaf 2015 een Craftbot Plus maar zit nu toch even naar dit mooie ding te kijken, zeker in combi met die AMS!

Twee vragen komen in me op; Iemand van jullie enig idee of dit (los van de kleuren/AMS optie) veelt scheelt. Zit wel 7 jaar tussen maar heb eigenlijk niet goed bijgehouden hoe eea zich ontwikkeld heeft

En 2; Iemand een idee wat je voor een tweedehands craftbot plus (goed werkend) kunt vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Haha kerel, je gaat niet snappen hoe veel het scheelt haha. Gewoon kopen en je kijkt geen seconde meer naar je Craftbot lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tyfoon_2 schreef op maandag 5 december 2022 @ 12:07:
Ik heb al vanaf 2015 een Craftbot Plus maar zit nu toch even naar dit mooie ding te kijken, zeker in combi met die AMS!

Twee vragen komen in me op; Iemand van jullie enig idee of dit (los van de kleuren/AMS optie) veelt scheelt. Zit wel 7 jaar tussen maar heb eigenlijk niet goed bijgehouden hoe eea zich ontwikkeld heeft

En 2; Iemand een idee wat je voor een tweedehands craftbot plus (goed werkend) kunt vragen?
7 jaar... Als ik ICT logica toe zou moeten passen, is dat een generatie of 5-10 beter. Tel daar bij op dat de X1(c) door velen wordt gezien als "revolutionair"... Zou ik zeggen; kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

colorsone schreef op maandag 5 december 2022 @ 10:43:
[...]

Je BTW-nummer doorgeven aan support.eu@service.bambulab.com. Ik heb net een invoice ontvangen voor de P1P van €671 (€659 voor de P1P en €12 voor verzending), waar de BTW dus vanaf gehaald is. De BTW die ik betaald heb krijg ik binnen 5-7 werkdagen terug.

[ Voor 8% gewijzigd door gday op 05-12-2022 13:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tyfoon_2
Ik denk dat dit mijn kerstcadeau gaat worden (al komt ie pas eind jan zie ik)

Welk advies hebben jullie mbt mee bestellen spare parts/extra's bij Bambu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tyfoon_2 schreef op maandag 5 december 2022 @ 16:33:
Ik denk dat dit mijn kerstcadeau gaat worden (al komt ie pas eind jan zie ik)

Welk advies hebben jullie mbt mee bestellen spare parts/extra's bij Bambu?
Ik weet niet of ie standaard met de textured sheet komt (P1P wel heb ik gezien), maar dat is een aanrader, als je veel print, zijn 2 of 3 platen wel fijn.
Extra nozzle's altijd doen, ikzelf heb complete nozzle's genomen, lekker makkelijk wijzigen.
Extra nozzle wipers, extra filament cutters, ... dat zou ik sowieso doen.

Aan de andere kant, tot nu toe alles wat op voorraad is, is meestal na 2 a 3 dagen binnen.

Edit: mooi kerstcadeau! Ik heb er nu 3 extra in bestelling, 1 voor mij, 1 voor mn vrouw (die is ook goed verslaafd O+ ) en 1 voor een hele goede vriend van me (voel me nu ook een beetje een kerstman hahaha)

[ Voor 13% gewijzigd door iMars op 05-12-2022 16:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tyfoon_2
Dank!
iMars schreef op maandag 5 december 2022 @ 16:53:
[...]
Ik heb er nu 3 extra in bestelling, 1 voor mij, 1 voor mn vrouw (die is ook goed verslaafd O+ ) en 1 voor een hele goede vriend van me (voel me nu ook een beetje een kerstman hahaha)
Snap ik wel. Je kunt de p1 meters niet aanslepen op dit moment denk ik! ;-) Heb er volgens mij jaren geleden ook eentje bij je gekocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tyfoon_2 schreef op maandag 5 december 2022 @ 17:16:
Dank!

[...]

Snap ik wel. Je kunt de p1 meters niet aanslepen op dit moment denk ik! ;-) Heb er volgens mij jaren geleden ook eentje bij je gekocht
Een van de early birds :)

Deze X1 ga je veel plezier aan beleven. Ik doe mijn Prusa's er niet voor weg (echte werkplaarden, maar niet zo snel). Maar even snel een batch cases printen, in multicolor, echt super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
YouTube: Bambu Lab P1P - Your questions answered!

Hopelijk komt er ook een video over de x1. Van Teaching Tech.

Maar na deze video te zien te hebben zit er geen grote verschillen in.

[ Voor 4% gewijzigd door Evertt op 05-12-2022 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyfoon_2
Pre-order geplaatst. Ben benieuwd wanneer ze leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Leveren doen ze wel. Denk alleen dat je aan 2023 moet denken vanwege de drukke periode die komen gaat. Ach, stap 1 is gezet. Heb je iets om naar uit te kijken haha. En hopelijk voor je is de kerstman goed gezind dit jaar haha.
Pagina: 1 ... 7 ... 105 Laatste

Let op:
Dit is geen "centraal 3D print topic". Maar specifiek bedoeld voor de discussie rond Bambu Lab printers.

Vragen over alternatieve slicers, filament, 3D ontwerp, luchtreinigers, etc. etc. kunnen in de daarvoor bestemde topics of in een eigen topic gesteld worden.