Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CTVirus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-06 14:52

CTVirus

Dexterslab FAN

Jeru schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 21:01:
[...]

Ik heb toen alles ook echt om 6 uur 's ochtends kunnen bestellen. De hotends moet ik nog ontvangen, ze hebben uiteindelijk heel coulant de order gesplitst.

Ik verwacht dat ze met een paar weken wel weer op voorraad gaan zijn, in Amerika waren ze namelijk gisteren ook op voorraad, lijkt mij vrij aannemelijk dat voor Europa dus ook weer wat onderweg zullen zijn.
Ah ik kreeg een refund voor de $1 van mijn KickStarter stretch goal, dus misschien is het gewoon gesplitst? Ik zie het verder niet bij mijn orders staan of een e-mail erover ontvangen.

Ik heb vandaag de PEI plate, wat TPU en ABS gekregen. Ben nu de TPU aan het testen, werkte niet goed in de AMS, te flexibel? Vooral het terug rollen van de TPU op de spoel werkte niet goed. Nu zonder de AMS een benchy aan het printen. Komende dagen de PEI plate en ABS testen.

Tot nu toe erg tevreden met mijn X1 carbon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-06 15:27
CTVirus schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 23:26:
[...]

Ah ik kreeg een refund voor de $1 van mijn KickStarter stretch goal, dus misschien is het gewoon gesplitst? Ik zie het verder niet bij mijn orders staan of een e-mail erover ontvangen.

Ik heb vandaag de PEI plate, wat TPU en ABS gekregen. Ben nu de TPU aan het testen, werkte niet goed in de AMS, te flexibel? Vooral het terug rollen van de TPU op de spoel werkte niet goed. Nu zonder de AMS een benchy aan het printen. Komende dagen de PEI plate en ABS testen.

Tot nu toe erg tevreden met mijn X1 carbon!
Bij mij had ik erom gevraagd aangezien ze zeiden dat ze geen idee hadden wanneer de ks bonus gestuurd zou gaan worden.

Tpu is geloof ik idd niet mogelijk in de ams.

Ik kan soms ook wel tijden zitten kijken hoe dit ding print, blijft indrukwekkend. En ik kan alleen maar bevestigen dat zelfs een totale leek hier gewoon enorm mooie prints mee krijgt.

Hier kan je een beschrijving vinden voor hogere snelheden halen met usenet : klik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CTVirus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-06 14:52

CTVirus

Dexterslab FAN

Jeru schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 23:45:
Tpu is geloof ik idd niet mogelijk in de ams.
Ik kon het zo snel niet vinden en gezien hij wel een nfc chip heeft...

Het resultaat was uiteindelijk niet goed, veel stringing en een boeg die een aardige deuk heeft. De profiles van Bambu vond ik juist heel goed werken, tot nu. Dan maar zelf een profiel maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TTLCrazy schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 21:46:
Heeft er nog iemand problemen met bestellen in de Bambu EU store ? Mijn Visa kaart wordt niet geaccepteerd. Na wat over en weer e-mailen zeggen ze dat ik een andere kaart moet proberen. Is er hier iemand met een Visa creditcard waar het wel gelukt is ? Anders moet ik de bank eens bellen.
Mijn RaboCard Visa wordt gewoon geaccepteerd, behalve op die ochtend dat er textured plates in de store kwam. Toen werkte ie even niet. Later zeiden ze dat ze een betaalstoring hadden... anders had ik nu ook textured gehad -O-

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pushnoi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-05 18:01
TPU niet in die AMS gooien hoor! Lees allemaal horror verhalen @ de discord =)
EDIT: iemand maakte een splitter zodat je externe rollen wat makkelijker kan connecten trouwens.

Ik had bij m'n stretchgoal een rol PC besteld. Ik wil al een tijdje mijn NUC ombouwen richting dit project en ik dacht -- ach waarom ook niet met PC, die printer schijnt het te kunnen toch?

Ging best aardig op die nieuwe PEI plaat moet ik zeggen en dat materiaal is echt bizar durable:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cijbPhuGvzCPdQ6y509zz_gmf64=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ytm6duZdIk5oga033zCoCAsN.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door pushnoi op 15-10-2022 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb gisteren de textured PEI plate met mijn KS stretch goal binnen gekregen. Ik vind de structuur best grof en eigenlijk jammer dat er geen gladde kant aan zit.

De verpakking van de verschillende spare parts die ik had mee besteld was wel top en duidelijk dat er over nagedacht is. Het pakket zelf was slechts een bubbel envelop en dat mocht wel beter met een plaat.

Met de 0.6mm en 0.8mm nozzels wil ik oa vase mode modellen printen. Ik had hiervoor geen ervaring met vase mode, maar de modellen die ik met de 0.4mm heb geprint zijn heel slap. Is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pushnoi
kiddyl schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 10:40:
Ik heb gisteren de textured PEI plate met mijn KS stretch goal binnen gekregen. Ik vind de structuur best grof en eigenlijk jammer dat er geen gladde kant aan zit.

De verpakking van de verschillende spare parts die ik had mee besteld was wel top en duidelijk dat er over nagedacht is. Het pakket zelf was slechts een bubbel envelop en dat mocht wel beter met een plaat.

Met de 0.6mm en 0.8mm nozzels wil ik oa vase mode modellen printen. Ik had hiervoor geen ervaring met vase mode, maar de modellen die ik met de 0.4mm heb geprint zijn heel slap. Is dit normaal?
Jij blij dat ik YouTube verslaafd ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Dat is een snelle reactie. Ik had al gekeken naar de setting om tot 0.6 te gaan, maar dit is zelfs 0.7. Ga ik wel proberen, maar dan weet ik niet wat ik met de 0.6 en 0.8 moet doen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boullie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:37

Boullie

Da Bulster

kiddyl schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 11:03:
Dat is een snelle reactie. Ik had al gekeken naar de setting om tot 0.6 te gaan, maar dit is zelfs 0.7. Ga ik wel proberen, maar dan weet ik niet wat ik met de 0.6 en 0.8 moet doen 8)7
Dan kun je tot 0.9 en 1.1 gaan als je de logica doortrekt :o
Kun je trouwens ook met alleen infill doen. Dan krijg je alsnog, bijvoorbeeld, 10% infill maar kan hij het in minder lines trekken dus is hij sneller klaar.

[ Voor 18% gewijzigd door Boullie op 15-10-2022 11:07 ]

Boullie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Boullie schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 11:05:
[...]

Dan kun je tot 0.9 en 1.1 gaan als je de logica doortrekt :o
Ik krijg nu al scheve blikken wanneer er weer nieuwe filament binnenkomt. De printer print zo snel dat ik door mijn rollen ga alsof het niets is.

De 0.6mm ga ik wel inzetten wanneer ik de PA-CF ga inzetten. Ik weet nog steeds niet wat ik er mee wil doen, maar dit reduceert wel kans op verstoppingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boullie

Boullie

Da Bulster

kiddyl schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 11:08:
[...]

Ik krijg nu al scheve blikken wanneer er weer nieuwe filament binnenkomt. De printer print zo snel dat ik door mijn rollen ga alsof het niets is.

De 0.6mm ga ik wel inzetten wanneer ik de PA-CF ga inzetten. Ik weet nog steeds niet wat ik er mee wil doen, maar dit reduceert wel kans op verstoppingen.
Dan moet je grotere rollen kopen. Ga je door minder rollen heen. ;)
Ben zelf over gegaan naar 2 kg PETG rollen. Is minder filament wisselen en ook nog iets goedkoper dan 1kg rollen.

Boullie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pushnoi
Woei, nou volgens mij heb ik een clog na die PC print... komt voor geen mogelijkheid nog PLA uit. Feest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boullie

Boullie

Da Bulster

pushnoi schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 11:11:
Woei, nou volgens mij heb ik een clog na die PC print... komt voor geen mogelijkheid nog PLA uit. Feest!
Pc print veel warmer dan PLA(300 tegenover 200 graden)
Zou de printer eerst opwarmen tot PC temperaturen en dan het PLA er doorheen proberen te drukken.
Daarna snel terug naar PLA temperatuur.
Of cleaning filament kopen.

Boullie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-06 18:02

Sebazzz

3dp

pushnoi schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 10:04:
Ik had bij m'n stretchgoal een rol PC besteld. Ik wil al een tijdje mijn NUC ombouwen richting dit project en ik dacht -- ach waarom ook niet met PC, die printer schijnt het te kunnen toch?
Wat voor printcondities gebruik je voor PC?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pushnoi
Boullie schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 11:14:
[...]

Pc print veel warmer dan PLA(300 tegenover 200 graden)
Zou de printer eerst opwarmen tot PC temperaturen en dan het PLA er doorheen proberen te drukken.
Daarna snel terug naar PLA temperatuur.
Of cleaning filament kopen.
Het lijkt erop dat de boel muurvast zit. Al wat van bovenstaande geprobeerd, zonder succes. Volgens mij wordt het dismantelen. Ik zie ook niet zo goed of ik nou een clog heb in de nozzle of de extruder. Ik heb iig een backup van beide dankzij die KS stretch goal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pushnoi
Sebazzz schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 11:22:
[...]

Wat voor printcondities gebruik je voor PC?
Gewoon default settings, is ook Bambu PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boullie

Boullie

Da Bulster

pushnoi schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 11:33:
[...]

Het lijkt erop dat de boel muurvast zit. Al wat van bovenstaande geprobeerd, zonder succes. Volgens mij wordt het dismantelen. Ik zie ook niet zo goed of ik nou een clog heb in de nozzle of de extruder. Ik heb iig een backup van beide dankzij die KS stretch goal...
Bij echt geen beweging pak ik altijd een creme brulee brander erbij. Warm stoken en leegduwen met zo'n naald en of een boortje. Meeste filament loopt er dan gewoon uit.

Boullie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
pushnoi schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 11:33:
[...]

Ik heb deze 2 geprint voor het geval dat:

https://www.printables.co...lab-x1c-clog-pusher-remix

https://www.printables.com/model/267700-bambu-x1-clog-pusher

Een brander zoals hierboven gemeld kan ook heel snel resultaat geven.

Bambulab heeft ook nog wat tips op hun wiki: https://wiki.bambulab.com/en/x1/troubleshooting/nozzle-clog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pushnoi
kiddyl schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 11:03:
Het schijnt toch dat je tegenwoordig goeie resultaten krijgt met de 0.6 ism Arachne oid... nou heeft Bambu Studio dat al geintegreerd, ben eigenlijk best benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
pushnoi schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 12:32:
[...]

Het schijnt toch dat je tegenwoordig goeie resultaten krijgt met de 0.6 ism Arachne oid... nou heeft Bambu Studio dat al geintegreerd, ben eigenlijk best benieuwd.
Ik ben ook wel benieuwd, maar op dit moment is de combinatie van snelheid met behoud van detail op de X1C zonder compromis.

Ik doe nu 1x per week een nieuwe lijmlaag op de coolplate. Vanochtend een nieuwe print gestart en 5 van de 15 vielen om. Nieuwe laag aanbrengen en alles blijft staan

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iUdXwD7JCaM-xmOP1SCeHlM9y1w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KNB0WEsAocqlXUMp4alPEvPW.jpg?f=fotoalbum_large

Ik gebruik nog steeds de methode van lijm opbrengen en uitsmeren met een natte doek. Heel egaal en geen strepen. Ook blijft er niks achter op de print

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

kiddyl schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 13:17:
[...]

Ik gebruik nog steeds de methode van lijm opbrengen en uitsmeren met een natte doek. Heel egaal en geen strepen. Ook blijft er niks achter op de print
Met de net aangebrachte lijm bedoel je? Wat een gedoe :P

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pushnoi
kiddyl schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 11:48:
[...]

Ik heb deze 2 geprint voor het geval dat:

https://www.printables.co...lab-x1c-clog-pusher-remix

https://www.printables.com/model/267700-bambu-x1-clog-pusher

Een brander zoals hierboven gemeld kan ook heel snel resultaat geven.

Bambulab heeft ook nog wat tips op hun wiki: https://wiki.bambulab.com/en/x1/troubleshooting/nozzle-clog
Ik ga die straks toch ook maar printen. Is idd een clog van de nozzle:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9gbGdrs_8RUyLAzBwSlbh0_Gsqw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IxNXRhrNNJguXpNDOy86a7um.jpg?f=fotoalbum_large

Had zo'n volledig unit bij die KS stretch dus die er eerst maar ingegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De hot plate (smooth pei sheet) print prima PLA zonder lijm/glassex/etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
iMars schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 23:30:
De hot plate (smooth pei sheet) print prima PLA zonder lijm/glassex/etc.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wjmj1O4ncJluclkJ4sOghWW0HK4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/is3O74jyVZOMtunS8RBZERnO.jpg?f=fotoalbum_large
Toch niet helemaal goed… maar print nu op 45°C terwijl pei sheet op Prusa op 60°C print.
Misschien dat maar ff proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pushnoi
iMars schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 10:39:
[...]

Ben momenteel Prusament ASA aan het smelten voor mn Voron. Print goed, maar vraag me af of de cool plate wel goed genoeg is... het lijkt dat de sticker waarop je print begint te "bollen".

Zal zo ff een foto toevoegen.
Foto:
[Afbeelding]
Ik begin te vermoeden dat het niet zozeer de plaat maar eerder de lijmlaag onder die plaat is die niet tegen de hitte kan. Het viel me nu pas op maar dit is het resultaat van mijn PC print.... En dit is op de smooth PEI hot plate.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vCvFFNIPGi8pfBhVgaZmxuHLUzA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jNtUiknX2vRR25mzC7JiNCFb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
iMars schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 10:46:
[...]

[Afbeelding]
Toch niet helemaal goed… maar print nu op 45°C terwijl pei sheet op Prusa op 60°C print.
Misschien dat maar ff proberen.
Nevermind… dit was een domme fuckup van mij :X :') :+

Object was verkeerd georiënteerd op de plaat en had ik niet gezien omdat het zwart was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boullie

Boullie

Da Bulster

iMars schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 11:54:
[...]

Nevermind… dit was een domme fuckup van mij :X :') :+

Object was verkeerd georiënteerd op de plaat en had ik niet gezien omdat het zwart was
Als dat hetzelfde plaatje had moeten zijn als de andere 4 op de foto dan heeft hij het nog netjes gedaan met 2 van die mini hoekjes waar alles aan hangt. Meestal krijg je dan een bak spaghetti.

Boullie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Boullie dat verbaasde mij ook … viel me pas op toen ik het voor de tweede keer printte :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
pushnoi schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 11:27:
[...]

Ik begin te vermoeden dat het niet zozeer de plaat maar eerder de lijmlaag onder die plaat is die niet tegen de hitte kan. Het viel me nu pas op maar dit is het resultaat van mijn PC print.... En dit is op de smooth PEI hot plate.

[Afbeelding]
Dat was ook mijn vermoeden al. Daarom kan je het ook weer fixen door hem met de koude kant naar beneden op 100° zetten en weer fixen. Bij mij tenminste wel.

Hier kan je een beschrijving vinden voor hogere snelheden halen met usenet : klik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pushnoi
Jeru schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 22:01:
[...]

Dat was ook mijn vermoeden al. Daarom kan je het ook weer fixen door hem met de koude kant naar beneden op 100° zetten en weer fixen. Bij mij tenminste wel.
Hoe bedoel je dat precies? Een paar minuten op 100 graden en dan gladstrijken oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
pushnoi schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 22:07:
[...]

Hoe bedoel je dat precies? Een paar minuten op 100 graden en dan gladstrijken oid?
Ik heb het advies gekregen een klein gaatje te prikken in de bubbel, dan op de koude kant terugleggen. Dan handmatig naar 100 graden verwarmen, 5 minuten laten liggen. En ik heb hem in die positie laten afkoelen, bang dat ik hem anders erger maak. Bij mij nu wel weer glad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeru
Schijnbaar is textured pei plaat weer op voorraad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jeru schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 14:09:
Gelijk besteld 8)

Notificatie gaat kennelijk niet helemaal goed, want ik heb geen mailtje ontvangen dat het weer op voorraad is.

[ Voor 23% gewijzigd door iMars op 17-10-2022 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
iMars schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 14:21:
[...]

Gelijk besteld 8)

Notificatie gaat kennelijk niet helemaal goed, want ik heb geen mailtje ontvangen dat het weer op voorraad is.
Hebben ze wel meer problemen mee. ik heb geen enkele mail gekregen over mijn bestelling van filament en KS stretch goal :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03:54

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Jeru schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 14:09:
Iemand een quick link? Ik zit in de auto en fomo kicked in haha. Sorry

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:52

TTLCrazy

Listen to Frankie

Hier:

https://eu.store.bambulab...l-sided-texture-pei-plate

Zojuist besteld, ik heb eindelijk met mijn creditcard kunnen betalen, heb gewoon wat langer gewacht met alles, niet gelijk alle schermen sluiten en uiteindelijk deed hij het :)

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Dank je, besteld 👍🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
iMars schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 14:21:
[...]

Gelijk besteld 8)

Had ik laatst ook, kreeg ik een keer een melding voor iets, daarna niet weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Ah fijn, geen notificatie van gehad. Ook voor de extra nog maar een cool plate besteld, gezien ik toch weer een bubbel onder de huidige hebt en ik dan kan printen terwijl ik de huidige dan "een keertje" oplap :X

En nog een rolletje PC bij gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand enig idee waar dit klikken vandaan komt? Is enkel op de X-as, niet op Y of Z. Wss gisteren ontstaan, tijdens een Ludicrous Speed print:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy

TTLCrazy

Listen to Frankie

Klinkt als een belt die staat te hakkelen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TTLCrazy schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 10:35:
Klinkt als een belt die staat te hakkelen ?
Ja, maar de vraag was "waarom"... Lijkt opgelost dmv de belt spanning te fixen & een nieuwe zelf test te doen die nu loopt... FF afwachten wat daar uit komt

[edit]
Yep, opgelost :D

[edit 2]
Helaas weer soort van terug... Nu enkel aan de rechterkant (kijken door het glas) :?

[ Voor 16% gewijzigd door MC Taz Man op 18-10-2022 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
MC Taz Man schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 11:33:
[...]

Ja, maar de vraag was "waarom"... Lijkt opgelost dmv de belt spanning te fixen & een nieuwe zelf test te doen die nu loopt... FF afwachten wat daar uit komt

[edit]
Yep, opgelost :D

[edit 2]
Helaas weer soort van terug... Nu enkel aan de rechterkant (kijken door het glas) :?
Balen man, geen idee. Moet ook zeggen dat ik ludicrous niet gebruik omdat ik mij niet kan voorstellen dat het de levensduur van de onderdelen ten goede komt. Daarnaast is de kwaliteit meestal dusdanig slechter dat ik de meerwaarde er niet van inzie. Sport is voor mij de max waar ik hem opzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pushnoi
pushnoi schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 11:27:
[...]

[Afbeelding]
Ik krijg hier overigens een replacement sheet voor. Weet eigenlijk niet of ik daar nou daadwerkelijk blij van word, maar goed. Het zou zoveel beter zijn als ze een volledige PEI plaat zouden maken ipv zo'n sticker -- dus net als de textured plaat zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
pushnoi schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 19:28:
[...]

Ik krijg hier overigens een replacement sheet voor. Weet eigenlijk niet of ik daar nou daadwerkelijk blij van word, maar goed. Het zou zoveel beter zijn als ze een volledige PEI plaat zouden maken ipv zo'n sticker -- dus net als de textured plaat zeg maar.
Smooth Pei plaat die ik had is uiteindelijk ook een redelijk zachte laag die makkelijk kapot kan. Theoretisch kan je de hete kant testen dat is geen sticker, maar zal vast wel lijm nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jeru schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 19:28:
[...]

Balen man, geen idee. Moet ook zeggen dat ik ludicrous niet gebruik omdat ik mij niet kan voorstellen dat het de levensduur van de onderdelen ten goede komt. Daarnaast is de kwaliteit meestal dusdanig slechter dat ik de meerwaarde er niet van inzie. Sport is voor mij de max waar ik hem opzet.
Snap ik, echter is het een functie die ze aanbieden en ondersteunen, dus moet het werken :D... Anyway, ticket loopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy

TTLCrazy

Listen to Frankie

Zojuist via de app gezien dat mijn print los was gekomen (PLA op de cold plate). Er zat nog een licht laagje pritt op. Ik had het niet verwacht.

Ik heb nog 3DLac staan, is dat een goede combinatie i.c.m. de cold plate? Ik ben niet echt blij met de pritt stift, wordt een bende en de prints krijgen een witte onderkant die je er wel af kan wassen, maar toch. Als dat geen goede combo is ga ik de Dimafix eens proberen zoals eerder aangeraden hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TTLCrazy schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 09:46:
Zojuist via de app gezien dat mijn print los was gekomen (PLA op de cold plate). Er zat nog een licht laagje pritt op. Ik had het niet verwacht.

Ik heb nog 3DLac staan, is dat een goede combinatie i.c.m. de cold plate? Ik ben niet echt blij met de pritt stift, wordt een bende en de prints krijgen een witte onderkant die je er wel af kan wassen, maar toch. Als dat geen goede combo is ga ik de Dimafix eens proberen zoals eerder aangeraden hier.
Ik blijf het roepen... GlasEx :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy

TTLCrazy

Listen to Frankie

@MC Taz Man Glassex is om de plaat schoon te maken toch ? Dat gebruik ik al. Daarna de pritt stift.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
TTLCrazy schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 12:46:
@MC Taz Man Glassex is om de plaat schoon te maken toch ? Dat gebruik ik al. Daarna de pritt stift.
Nope, is als vervanger voor lijm... ben er zelf (voor de coolplate) nog geen grote voorstander voor.

Ik heb trouwens de textured plate van Ali binnen, print super goed zonder lijm o.i.d.
Had alleen wel bij het eraf halen van de print (was toch redelijk afgekoeld) witte stress plekken.
Met de hot air kon ik dat weg halen, maar ga het nog een keer proberen als ik het nog langer laat afkoelen.

[ Voor 31% gewijzigd door iMars op 19-10-2022 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TTLCrazy schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 12:46:
Ik gebruik het als release agent, tot volle tevredenheid :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Net weer even een paar testprintjes gemaakt. Plaat was volledig afgekoeld. En nog komt het eraf met stress plekjes. Met de hot air gaat het wel heel makkelijk weg. Even wachten wat de textured plate van BL het doet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q2SbtCb1BxjGLQqs30tq6Jep7kE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dPnZc703spDtmu4KPATsE3la.jpg?f=fotoalbum_large

Edit:
Ik heb het over deze plate:
https://nl.aliexpress.com/item/1005004625586588.html

[ Voor 7% gewijzigd door iMars op 20-10-2022 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pushnoi
MC Taz Man schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 12:53:
[...]

Ik gebruik het als release agent, tot volle tevredenheid :D
Dus je gooit alleen een beetje glassex op je cold plate en alles blijft plakken en gaat er gaat er ook gewoon af? Hoeveel doe je er dan op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pushnoi schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 13:08:
[...]

Dus je gooit alleen een beetje glassex op je cold plate en alles blijft plakken en gaat er gaat er ook gewoon af? Hoeveel doe je er dan op?
Soort van. Ik spuit de plaat na elke print helemaal in (tenzij ik meteen een nieuwe print start, dan procedure hieronder), maak 'm goed schoon met een doek & doe de plaat terug de printer in.

Vóór elke print zorg ik er voor dat er een klein laagje van dat spul op de plaat aanwezig is. Zie:
YouTube: Bambu Lab X1C without Glue Stick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Gisteren de PEI plaat gebruikt en het resultaat is op zich prima. Stroomverbruik neemt toe door de hogere bed temperatuur, maar prima hechting voor PLA.

Het geluidsniveau is nu zodanig dat ik blij ben dat de printer het in een aparte kamer staat die afgesloten kan worden. Met de glasplaat boven op een kier en de fan aan de achterkant op maximaal (zo lijkt het) is het geluidsniveau enorm toegenomen. Ik kan veel situaties bedenken dat je deze printer daardoor niet ingezet kan kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rwijnhov
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 08-06 18:14
Kan iemand een paar fotos plaatsen van het filament cut mechanisme? Wil dat graag nabouwen voor mijn ecrf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rwijnhov schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 16:20:
Kan iemand een paar fotos plaatsen van het filament cut mechanisme? Wil dat graag nabouwen voor mijn ecrf.
Niet dat het mij uit maakt, maar is dit niet vragen voor ondersteuning in copyright schending?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

rwijnhov schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 16:20:
Dat vind je wel op de Bambu wiki.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

MC Taz Man schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 07:29:
[...]

Niet dat het mij uit maakt, maar is dit niet vragen voor ondersteuning in copyright schending?
Ik weet niet wat een "ecrf" is, maar als hobby is het fair use.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sebazzz schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 15:51:
[...]

Ik weet niet wat een "ecrf" is, maar als hobby is het fair use.
Fair ( :P ), ben geen expert op het gebied van copyright wetgeving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kandalf
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 01-06 20:45
Net eentje pre-orderd ben benieuw wanneer ze terug beschikbaar gaan komen, moest er in tussen tijd iemand anders zijn machine wegdoen laat maar horen wat je er voor vraagt in dm mag gerust paar 100€ meer zijn of nieuwprijs ! :)

[ Voor 12% gewijzigd door Kandalf op 22-10-2022 23:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• colorsone
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:11
Kandalf schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 20:21:
Net eentje pre-orderd ben benieuw wanneer ze terug beschikbaar gaan komen, moest er in tussen tijd iemand anders zijn machine wegdoen laat maar horen wat je er voor vraag in dm :)
Afbeeldingslocatie: https://blog.bambulab.com/content/images/2022/10/pre-orders_estimate_eta.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Kandalf schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 20:21:
Net eentje pre-orderd ben benieuw wanneer ze terug beschikbaar gaan komen, moest er in tussen tijd iemand anders zijn machine wegdoen laat maar horen wat je er voor vraagt in dm mag gerust paar 100€ meer zijn of nieuwprijs ! :)
:+ Bestel gelijk zo'n textured PEI sheet erbij. Ik heb inmiddels genoeg verschillende plates erop gehad, en de textured PEI van BL voldoet precies aan wat ik gewend ben van Prusa. Ik heb nu spijt van mn andere plates :o _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kandalf
iMars schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 23:37:
[...]

:+ Bestel gelijk zo'n textured PEI sheet erbij. Ik heb inmiddels genoeg verschillende plates erop gehad, en de textured PEI van BL voldoet precies aan wat ik gewend ben van Prusa. Ik heb nu spijt van mn andere plates :o _O-
Bedankt voor de info!
Heb er net 2 besteld en nog een printer gepre-orderd :P.
Nu hopen dat de tijd schema's wat kloppen dan verwacht ik ze ergens in December als ik in tussentijd al geen 2dehands gevonden heb (lets pray) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kandalf schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 23:47:
[...]

Bedankt voor de info!
Heb er net 2 besteld en nog een printer gepre-orderd :P.
Nu hopen dat de tijd schema's wat kloppen dan verwacht ik ze ergens in December als ik in tussentijd al geen 2dehands gevonden heb (lets pray) _/-\o_
Nog een X1 ... je hebt er dadelijk dus 2? Ik zat er ook aan te denken...

Maar ik heb al 2x Prusa MK3, een Voron 2.4 350 in de bouw, een Bambu X1CC en een Prusa XL in pre-order staan (ohja en nog een Prusa mini+ voor vrouwlief :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kandalf
iMars schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 00:37:
[...]

Nog een X1 ... je hebt er dadelijk dus 2? Ik zat er ook aan te denken...

Maar ik heb al 2x Prusa MK3, een Voron 2.4 350 in de bouw, een Bambu X1CC en een Prusa XL in pre-order staan (ohja en nog een Prusa mini+ voor vrouwlief :+ )
Ja van eerste keer 2 van die Bambu X1CC's :), ik heb nu 2 Prusa MK3S en 2 Mini's en als ik de kans krijg om ergens een Bambu sneller op de kop kan tikken zou dit mijn collectie wel afsluiten en anders wordt het heel ongeduldig afwachten tot ik mail krijg dat ze klaar staan voor vertrek. Ook al wil ik wat meer geven voor een 2dehands omdat ik 0 geduld heb en ik mij toch anders een Mosaic 3 pro ga aankopen. :*)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Blijkt dat de Logitech G series gaming muizen opgeladen kunnen worden via de onderkant, dus ik heb een oplaadstation gemaakt :) (scheelt weer 100 euro tegenover Amazon)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GB1r_U9Oo3VUAAJGmdR1Pr3rUCA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YVw6PAzAFcbjf3sujmvf6XOw.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pBtNYBLn4b9g7gO-2xsowN-J0NY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QiPbLdisHbjLg43VlndGeCRF.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Ook de eerste keer dat ik de PEI plaat gebruikt. Fijn _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chopp
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-05 18:32
12 augustus direct na de opening een pre-order geplaatst en zojuist een mailtje ontvangen om het volledige bedrag te betalen :)

Respect voor Bambu Lab hoe zij hun beloftes na blijven komen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Als het goed is mag ik vandaag, als topicstarter, eindelijk mijn printer ontvangen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TTLCrazy

TTLCrazy

Listen to Frankie

@Yzord Veel plezier ermee, het is werkelijk een beest van een machine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Yzord schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 10:49:
Als het goed is mag ik vandaag, als topicstarter, eindelijk mijn printer ontvangen :)
Hmm, niks gekregen vandaag. Nu staat er dat het morgen komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chopp
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-05 18:32
Yzord schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 22:43:
[...]

Hmm, niks gekregen vandaag. Nu staat er dat het morgen komt
Ik ben benieuwd naar je eerste indrukken en of die aan je verwachtingen voldoen of misschien zelfs overtreffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Chopp schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 20:24:
[...]

Ik ben benieuwd naar je eerste indrukken en of die aan je verwachtingen voldoen of misschien zelfs overtreffen.
Ik heb hem nog steeds niet binnen. DHL weet niet waar mijn printer is |:( ze blijven de leveringsdatum maar verplaatsen en als ik bel dan weten ze het ook niet. En BambuLab zegt dat ik zeker 10 werkdagen moet wachten. Maarja, dat ben ik niet gewend van DHL.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pushnoi
Ik heb ondertussen zowaar een nuttige build gedaan met een in PC geprinte case voor m'n Plex NUC servertje: de NUCleus

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ogvg0R-vL2g7o9nkfuU9XPf7OcQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6dY6QBZWLsGLQjePJRSlzvVc.jpg?f=fotoalbum_large

En hij werkt nog ook:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tmeaWGK0Uti1dCS8Aq2MxC5Ux8o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MDCEGWdKTsJHEUMUY6jmj0yh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pushnoi schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 00:12:
Ik heb ondertussen zowaar een nuttige build gedaan met een in PC geprinte case voor m'n Plex NUC servertje: de NUCleus

[Afbeelding]

En hij werkt nog ook:
[Afbeelding]
Hopelijk heb je het niet uit PLA geprint, of wordt je NUC niet heel warm ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacorgaZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-06 12:03
Ik heb al een jaartje een Ender 3 V2 met wat mods erop om hem stiller te maken, ben er erg tevreden mee maar zit te kijken naar een betere printer.
Wat is de ervaring van jullie qua geluid tijdens het printen, normaal en in Silent Mode? Hoge snelheid printen is hoog geluid, maar is er veel fan noise of iets van de stepper motors? Vergelijkbaar met een Ender 3 V2, of met een Prusa, etc? 50dB in Silent Mode zegt me niet direct heel veel.

Hij moet bij mij in de kamer naast m'n slaapkamer staan dus als ik van een redelijk stille Ender naar een luidruchtige X1 ga heb ik pech ;)

[ Voor 10% gewijzigd door MacorgaZ op 30-10-2022 10:12 ]

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pushnoi
MC Taz Man schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 09:40:
[...]

Hopelijk heb je het niet uit PLA geprint, of wordt je NUC niet heel warm ;)
In PC, niet PLA, maar ik snap de verwarring :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
MacorgaZ schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 10:12:
Ik heb al een jaartje een Ender 3 V2 met wat mods erop om hem stiller te maken, ben er erg tevreden mee maar zit te kijken naar een betere printer.
Wat is de ervaring van jullie qua geluid tijdens het printen, normaal en in Silent Mode? Hoge snelheid printen is hoog geluid, maar is er veel fan noise of iets van de stepper motors? Vergelijkbaar met een Ender 3 V2, of met een Prusa, etc? 50dB in Silent Mode zegt me niet direct heel veel.

Hij moet bij mij in de kamer naast m'n slaapkamer staan dus als ik van een redelijk stille Ender naar een luidruchtige X1 ga heb ik pech ;)
Van wat ik heb begrepen (reddit) maakt hij flink lawaai en schudt het alle kanten op door de snelheid die het wilt hanteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MacorgaZ schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 10:12:

Qua geluid moet je heeeeeeel ver weg blijven van deze printer. De stille modus maakt, imo, meer geluid dan een stock 3v2. Hij print wel veeeeeeeel sneller dan de 3v2, ook in stille modus.

[ Voor 3% gewijzigd door MC Taz Man op 30-10-2022 11:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Yzord schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 11:54:
[...]

Van wat ik heb begrepen (reddit) maakt hij flink lawaai en schudt het alle kanten op door de snelheid die het wilt hanteren.
Dat is zwaar overdreven, het schudden. Dat is enkel zo op een instabiele ondergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
MC Taz Man schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 11:55:
[...]

Dat is zwaar overdreven, het schudden. Dat is enkel zo op een instabiele ondergrond.
Ik heb toch echt bij een maat van mij gezien welke een 3 meter lange steigerplankentafel heeft dat de rest wat er op die tafel stond flink mee schudt haha. En op reddit lees ik genoeg erover. Het is heel wat anders dan een Ender printer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Yzord schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 11:58:
[...]

Ik heb toch echt bij een maat van mij gezien welke een 3 meter lange steigerplankentafel heeft dat de rest wat er op die tafel stond flink mee schudt haha. En op reddit lees ik genoeg erover.
Geen idee wat dat voor tafel dat is, maar in mijn kast schudt de boel helemaal niet zo dramatisch als ik begrijp uit jouw woorden.

Hij beweegt uiteraard veel in de hogere snelheiden (sport en ludicrous), maar op normaal & silent is het helemaal niet zo dramatisch.
Het is heel wat anders dan een Ender printer.
Ja, uiteraard. Dit is een heel ander slag printer, vele malen beter dan de 3v2 (die ik ook heb), maar ook een compleet ander genre. Ongeveer een muziekstuk van een professional met 40 jaar ervaring (BL) vergelijken met dat van een getalenteerd kind van 13 (3v2).

De Ender is een goed begin, de BL is een "druk knop, krijg plastic"-eindstation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
MC Taz Man schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 12:03:
[...]

Geen idee wat dat voor tafel dat is, maar in mijn kast schudt de boel helemaal niet zo dramatisch als ik begrijp uit jouw woorden.

Hij beweegt uiteraard veel in de hogere snelheiden (sport en ludicrous), maar op normaal & silent is het helemaal niet zo dramatisch.

[...]

Ja, uiteraard. Dit is een heel ander slag printer, vele malen beter dan de 3v2 (die ik ook heb), maar ook een compleet ander genre. Ongeveer een muziekstuk van een professional met 40 jaar ervaring (BL) vergelijken met dat van een getalenteerd kind van 13 (3v2).

De Ender is een goed begin, de BL is een "druk knop, krijg plastic"-eindstation.
Ja ik weet het allemaal nog niet haha. Want DHL heeft mijn printer verloren ergens ofzo. Ze weten niet waar de mijne is. Zit al vanaf 19 oktober te wachten, maar no signs ervan 😭

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nassinho
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 07-04-2024
Hoi Yzord,

Wanneer had je een pre order geplaatst?
Ik zelf had een pre order staan sinds 6 oktober. Heb maar 1 order bevestiging mail ontvangen verder niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Nassinho schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 12:47:
Hoi Yzord,

Wanneer had je een pre order geplaatst?
Ik zelf had een pre order staan sinds 6 oktober. Heb maar 1 order bevestiging mail ontvangen verder niets.
Ik ben een EB van een Kickstarter project. Ik had hem allang moeten hebben (shipping July). Maar ik moet er wel bij zeggen dat ik een open gekomen spot van de early bird pledge had ingenomen, dus mijn backersnummer was niet laag ofzo. Dus als ze idd op backersnummer verschepen dan snap ik mijn delay.

Maar het is nu al 5 keer ingepland op de route van de koerier en elke keer komt ie weer terug op depot. Want ze scannen hem wel schijnbaar. Maar als ik bel dan weten ze niet waar de printer is en moet ik contaxt opnemen met Bambu voor een onderzoek. En na een paar dagen ben je er wel een beetje klaar mee of veranderd je humeur in iets heel erg donkers.

Ik wil gewoon printen lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yzord schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 13:13:
[...]

Ik ben een EB van een Kickstarter project. Ik had hem allang moeten hebben (shipping July). Maar ik moet er wel bij zeggen dat ik een open gekomen spot van de early bird pledge had ingenomen, dus mijn backersnummer was niet laag ofzo. Dus als ze idd op backersnummer verschepen dan snap ik mijn delay.

Maar het is nu al 5 keer ingepland op de route van de koerier en elke keer komt ie weer terug op depot. Want ze scannen hem wel schijnbaar. Maar als ik bel dan weten ze niet waar de printer is en moet ik contaxt opnemen met Bambu voor een onderzoek. En na een paar dagen ben je er wel een beetje klaar mee of veranderd je humeur in iets heel erg donkers.

Ik wil gewoon printen lol.
Ik heb "gewoon" de KS Special, met backer #1025 & al lang m'n printer :P

Mogelijk dat 'ie stuk is, maar ok :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacorgaZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-06 12:03
@Yzord @MC Taz Man bedankt voor jullie snelle reacties! Daar was ik al bang voor, een extreem snelle printer maakt natuurlijk veel meer geluid dan de "trage" Ender 3V2. Stock zijn de Ender-fans echt bizar luid dus die heb ik al vervangen, daardoor is die redelijk stil is en kan die gewoon bezig als ik audio/video-meetings heb. Afweging kwaliteit en snelheid VS geluid moet ik door m'n kleine appartementje dus nog helaas de zielige kant op wegen :'(

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Voor de geïnteresseerden... Wanneer ik het niet vergeet, doe ik timelapsen van mijn prints op jijbuis flikkeren... Hier mijn kanaal: https://www.youtube.com/channel/UC-saO8njNFk4usPdmX9ZG8A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pushnoi
MC Taz Man schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 20:08:
Voor de geïnteresseerden... Wanneer ik het niet vergeet, doe ik timelapsen van mijn prints op jijbuis flikkeren... Hier mijn kanaal: https://www.youtube.com/channel/UC-saO8njNFk4usPdmX9ZG8A
Hee... Maak jij nou timelapses zonder prime tower? Heb ik wat gemist?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
pushnoi schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 10:12:
[...]

Hee... Maak jij nou timelapses zonder prime tower? Heb ik wat gemist?
Yep, "Traditional"
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BNXcpm6X7jZ3hT5NPDQJp4jMQSQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/8TON9fxYSACc1q4oNejzV3Sl.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pushnoi
Ahhh vandaar dat ze een beetje wobblen soms =) Maar beter, die prime towers vind ik zo nutteloos. Tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pushnoi schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 11:42:
[...]

Ahhh vandaar dat ze een beetje wobblen soms =) Maar beter, die prime towers vind ik zo nutteloos. Tnx!
No worries :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pushnoi
Ik heb het zelf nog niet getest, maar kreeg wel wat goeie tips op discord net -- denk ik deel ze toch even.

Op de PEI smooth plate kun je klaarblijkelijk zonder adhesive PLA printen; je moet vooral zorgen dat de plaat echt schoon is (dus bv met IPA schoonmaken). Daarnaast moet je officieel de kast openen met een hot plate + PLA, maar door het carbonfilter te verwijderen tijdens PLA prints hoeft dit weer niet, omdat de fan dan makkelijker lucht krijgt. EDIT: Oh en dit moet normaal wel gewoon lukken op 55, maar sommige printers schijnen minder nauwkeurig te zijn qua temp, bij geen hechting kun je het proberen op bv 58.

Ook staat de fan nogal extreem aggresief tijdens PLA + hot plate. Die zou je in de gcode kunnen aanpassen:
'if you keep an eye on chamber temp ideally with a thermocouple because the builtin sensor is somewhere silly, and know how to unclog the extruder in a disaster, you can pull that down from S255 to S220
maybe lower'

Die smooth PEI plaat schijnt iig perfect te zijn voor PLA juist. Ik zal het straks even proberen iig =)

[ Voor 8% gewijzigd door pushnoi op 02-11-2022 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy

TTLCrazy

Listen to Frankie

@pushnoi Dat is ook mijn ervaring op het moment. PLA is goed te printen op de cold plate. De textured PEI plaat gebruik ik voor PETG en andere hoge plaat tempratuur materialen. Na schoonmaken met glassex dit gewoon laten opdrogen en niet gelijk droogmaken werkt bij mij het best. Na printen kan je de print er dan zo afhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x360junkie
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20-06 23:41
Hoi allemaal,

Ik heb er ook maar eentje besteld, een Bambu Lab X1-Carbon Combo.
Ik gebruik momenteel een Prusa MK3s met MMU2s, maar heb hier veel teveel gezeur mee de laatste tijd.
Wat is ongeveer de gemiddelde wachttijd voor de Bambu Lab X1-Carbon Combo? ik heb niet zo'n haast maar gewoon benieuwd :)

IK hoor het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pushnoi
TTLCrazy schreef op woensdag 2 november 2022 @ 14:46:
@pushnoi Dat is ook mijn ervaring op het moment. PLA is goed te printen op de cold plate. De textured PEI plaat gebruik ik voor PETG en andere hoge plaat tempratuur materialen. Na schoonmaken met glassex dit gewoon laten opdrogen en niet gelijk droogmaken werkt bij mij het best. Na printen kan je de print er dan zo afhalen.
Ik heb het in dit geval niet over de standaard cold plate maar de smooth PEI plate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nassinho
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 07-04-2024
Hoi @pushnoi

Graag zou ik mij ook willen koppelen bij een community groep in discord, Facebook etc die te maken hebben met de Bambu lab x1 Carbon. Waar kan ik mij aanmelden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pushnoi
Nassinho schreef op woensdag 2 november 2022 @ 16:24:
Hoi @pushnoi

Graag zou ik mij ook willen koppelen bij een community groep in discord, Facebook etc die te maken hebben met de Bambu lab x1 Carbon. Waar kan ik mij aanmelden?
De officiele discord lijkt me een goeie dan =) Oh en er is sinds vandaag of gisteren ook een officieel forum.

EDIT: Discord non-expiring link

[ Voor 5% gewijzigd door pushnoi op 02-11-2022 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy

TTLCrazy

Listen to Frankie

@pushnoi Ik kan alleen maar een textured PEI plate vinden. De andere plates zijn variaties op de engineering plate i.c.m. of high tempereature of cold plates. Een losse smooth PEI plate is er niet in de Bambu shop.

Pagina: 1 ... 5 ... 105 Laatste

Let op:
Dit is geen "centraal 3D print topic". Maar specifiek bedoeld voor de discussie rond Bambu Lab printers.

Vragen over alternatieve slicers, filament, 3D ontwerp, luchtreinigers, etc. etc. kunnen in de daarvoor bestemde topics of in een eigen topic gesteld worden.