Vandaag voor het eerst ABS geprint op deze printer, en wauw
Ik heb eerst het bed op 110 ingesteld, gehomed op Z, en de AUX fan aangezet om de printkamer te laten opwarmen. Toen de kamer na circa 5 tot 10 minuten rond de 45 graden was, een simpele kalibratiekubus gesliced met "Generic ABS" als filament en een standaard 0.20mm profiel in Bambu Slicer.
Dit heb ik uiteindelijk in AzureFilm ABS-P geprint. Het printen ging in één keer goed en ik ben zeer onder de indruk. Bijna geen warping ook. Ik kreeg deze resultaten echt niet voor elkaar op mijn enclosed CR-6 SE met E3D Hemera.
Je ziet wel dat bij de automatische kalibratie de Z-offset iets te hoog lijkt, dus het is wel een wonder dat de warping minimaal is. Ik heb geen bed leveling gedaan, dus wellicht komt het daardoor.
Voor de rest wel een strakke kubus. Op mijn CR-6 was hij altijd een beetje uit vorm maar ook aan het warpen.
Ik heb geen ervaring met PET, maar met PETG prints wel en je moet absoluut op gladde platen een
release agent gebruiken waarbij ik in het verleden daar haarspray of 3DLac heb gebruikt.