Na de X1 nu een week gebruikt te hebben kan ik niet anders zeggen dan dat de printer heel goed presteerd.
Een keer een probleem gehad met de eerste laag die niet wilde hechten, maar een andere print met dezelfde PLA rol ging wel in 1 keer goed. Dit is verder niet meer voorgekomen.
Ondertussen een keer een ticket gemaakt omdat een print tot 2 keer toe op 96% hing met een error message 'aborted by user'. De ticket werd binnen een paar minuten beantwoord met de vraag of ik niet per ongeluk een pauze moment in de slicer heb gemaakt. Ik was er nog niet eens achter gekomen hoe ik een print kon pauzeren, maar dit was dus inderdaad de oorzaak. De support lijkt in ieder geval op orde te zijn. De prints kon ik zonder problemen herstarten en je ziet helemaal niks van de stop.
De printer staat inmiddels wel boven op zolder. Het geluidsniveau is te hoog om in mijn kantoor te staan. Ook zijn de PLA dampen zeker te ruiken. Ik ga binnenkort aan de slag met PETG en de PA-CF wil ik ook proberen.
Een productie run voor een klant was bijna 48 uur achterelkaar printen en dat ging goed. Met het aantal onderdelen kon ik plannen dat ik de onderdelen van het printbed kon halen om een nieuwe opdracht door te sturen (werk en slapen

). De X1 print de onderdelen ongeveer 3,5 keer zo snel als mijn ouder printer.
Ik heb tijdens de productie run aangedurfd om een rol leeg te laten lopen om vervolgens weer te herstarten na de automatische stop. De volgende stap zou echt een automatische wissel van de AMS moeten zijn. Je 'verliest' ongeveer 1 meter filament in de aanvoer en dit is echt zo veel beter als ik naar mijn restjes kijk.
De printer is echt voor eigen gebruik met heel soms een opdracht er tussendoor. Het printen zonder ' tinkeren' kan ik heel snel aan wennen.