Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Zilverdael80
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:48
Aziraphale schreef op donderdag 20 november 2025 @ 15:04:
Heeft iemand ook ervaring met het opensnijden van die auto-ontvochtigers van de Action om de inhoud in bakjes in de AMS te gebruiken? De zakjes zelf lijken me wat te groot, maar het lijkt me dat de inhoud gewoon silica zal zijn.
Ik heb voorheen die ontvochtiger van Action gehad, dat waren (toen) zeker geen silica korrels.
Het werd uiteindelijk 1 hard blok dat kleverig vocht begon te lekken. Gelukkig niet in mijn AMS gedaan, maar wel in mijn droog bakken. Een grote t*ringzooi. Zeker niet aan te raden

• Aziraphale
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23:02
Zilverdael80 schreef op donderdag 20 november 2025 @ 15:10:
[...]

Ik heb voorheen die ontvochtiger van Action gehad, dat waren (toen) zeker geen silica korrels.
Het werd uiteindelijk 1 hard blok dat kleverig vocht begon te lekken. Gelukkig niet in mijn AMS gedaan, maar wel in mijn droog bakken. Een grote t*ringzooi. Zeker niet aan te raden
Was dat deze: https://www.action.com/nl...ikbare-auto-ontvochtiger/ ?

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 11,52 kWh Zendure 2400AC

• rhoolwerf
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:19
rhoolwerf schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 17:58:
Ik heb sinds een week o.i.d. (ik vermoed sinds laatste update van Bambu Studio) dat mijn printer niet meer automatisch gevonden wordt.

Voorheen als ik Studio opende, moest ik 5-10 seconden wachten voor ik printer/filament sync kon doen, daarvoor was er niets verbonden. Sinds een korte tijd moet ik echt naar het Device-tabblad gaan en eventjes wachten voordat de software doorheeft dat de printer online daadwerkelijk online is.

Heeft iemand anders dit ook, of heb ik gewoon waanbeelden? :)
Het lijkt erop dat de nieuwste versie van Bambu Studio dit opgelost heeft (en gevoelsmatig zelfs sneller devices detecteert)

Kleine detail, redelijk irritant, fijn dat 't opgelost is :)

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:16
@Aziraphale Ik heb laatst een jerrycan van 2.2KG gedeeltelijk gekleurde silicakorrels besteld voor €23. Daar zaten ook organza zakjes bij. Wat duurder dan die auto-ontvochtigers van de Action, maar dan hoef ik niet te gokken wat er precies in zit. En ook herbruikbaar.

• Aziraphale
alex3305 schreef op donderdag 20 november 2025 @ 15:23:
@Aziraphale Ik heb laatst een jerrycan van 2.2KG gedeeltelijk gekleurde silicakorrels besteld voor €23. Daar zaten ook organza zakjes bij. Wat duurder dan die auto-ontvochtigers van de Action, maar dan hoef ik niet te gokken wat er precies in zit. En ook herbruikbaar.
Waar heb je die vandaan? Niet dat ik nou direct 2.2Kg nodig heb... Overigens vertellen de bekende AI hulpjes me dat er silica gel in deze dingen zit.

[ Voor 8% gewijzigd door Aziraphale op 20-11-2025 15:35 ]

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 11,52 kWh Zendure 2400AC

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:16
Aziraphale schreef op donderdag 20 november 2025 @ 15:25:
Waar heb je die vandaan? Niet dat ik nou direct 2.2Kg nodig heb...
Was in de aanbieding bij Amazon maar momenteel niet leverbaar. €10/kg was mijn richtprijs en daar heb ik op zitten wachten.
Overigens vertellen de bekende AI hulpjes me dat er silica gel in deze dingen zit.
Dan neem je de gok toch voor €5? Ik vertrouw die onzin hiervoor niet, want hoe zou zo'n taalmodel dat moeten weten?

Je zou het trouwens in de winkel uit kunnen rekenen, want silicagel heeft een bepaalde vochtopname per massa.

• Aziraphale
alex3305 schreef op donderdag 20 november 2025 @ 15:38:
[...]

Was in de aanbieding bij Amazon maar momenteel niet leverbaar. €10/kg was mijn richtprijs en daar heb ik op zitten wachten.

[...]

Dan neem je de gok toch voor €5? Ik vertrouw die onzin hiervoor niet, want hoe zou zo'n taalmodel dat moeten weten?

Je zou het trouwens in de winkel uit kunnen rekenen, want silicagel heeft een bepaalde vochtopname per massa.
Ik ga ook niet enkel af op die hulpjes, maak je niet druk. Heb ze liggen en hergebruik is altijd prettig.

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:22

iMars

Full time prutser

streamnl schreef op maandag 17 november 2025 @ 20:39:
Zo wat een leip ding is dat zeg! Ze leggen wederom de lat hoog voor de concurrentie
Nou, dat vind ik persoonlijk wel heel erg meevallen. Kijk eens hoeveel techniek je hebt met de Vortex, en nog steeds moet je filament elke keer helemaal tot de AMS terug trekken en opnieuw laden voor elke change.

Dan is de INDX toch een stuk simpeler maar ook veel effectiever.
Adder28 schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 11:44:
[...]

Ik bedoel eerder: wat als ze de stekker uit de cloud trekken voor bv de A1 of iets uitsturen dat bepaalde functies afzet waardoor je functies verliest. Als je alles lokaal kan aansturen, heb je daar geen last van. Plus de beveiliging van hun cloud... Dat zijn vragen die ik mij als IT'er stel.
Dit is voor mij de reden geweest om weg te gaan van Bambu, samen met de issue dat een kapotte idler (welke in eerste instantie niet vervangbaar was volgens Bambu) een twee jaar oude X1C volgens Bambu naar de schroot kon. Pas nadat ik veel stampei en online media aandacht er aan gaf, krabbelde ze terug dat het repareren was, maar wel de hele corexy systeem moest vervangen (en dat voor een idler met een waarde van max €5)
_eLMo_ schreef op woensdag 19 november 2025 @ 15:32:
[...]

Ze voelen zich wel erg bedreigd door Bambu dat ze dit letterlijk de dag na de H2C lanceren :X
De echte reden weet ik niet, maar ik kan me voorstellen dat je niet op dezelfde tijd iets wil releasen, dat je dan het een dag uitstelt. Want het was wel gepland voor op de maandag.
MC Taz Man schreef op woensdag 19 november 2025 @ 15:37:
[...]

Ja, ik heb al soort van ruzie gemaakt op TwiX met een Prusa fanboy 😂... Die wil er maar niet aan dat Prusa duur is. One L (1700) + INX (700), tov 2250 voor de H2C, 2500 inclusief 2e AMS.

Maar de H2C is groter & hoef je bij aankomst niet te verbouwen. Plus, geen idee of die 1700 voor de Core One L een aanbieding is, of retail.

Prusa is gewoon té duur, imo.
Te duur, neh dat vind ik niet. Is het goedkoop? Nee zeker niet. Maar produceren in de EU is gewoon duurder dan in China. Prusa produceert alles in eigen huis, PCB’s, filament, componenten etc. Zelfde als Bondtech, die produceren ook alles zelf.

Maar ja, als je een A1 met een MK4S vergelijkt, ja dan is de A1 idd goedkoper en de MK4S inderdaad duurder (ben het wel met je eens, als je kijkt wat een Core One kost en een MK4S, dan snap ik niet waarom mensen nog een bedslinger kopen).

Maar goed, onder de eindstreep gaat het erom dat we hier allemaal zijn met hetzelfde doel: we vinden allemaal 3d printen leuk. En of je nou voor de ene merk kiest, of voor de andere, of beide, we kiezen allemaal de printer waarvan we denken dat die de beste keuze is.

Koop hier mijn P1 reader :)

iMars schreef op donderdag 20 november 2025 @ 19:10:
Nou, dat vind ik persoonlijk wel heel erg meevallen. Kijk eens hoeveel techniek je hebt met de Vortex, en nog steeds moet je filament elke keer helemaal tot de AMS terug trekken en opnieuw laden voor elke change.
Klopt. Maar ze gaan gewoon uit van wat ze al hebben: een AMS systeem dat veel klanten die gaan upgraden als hebben. Ze hebben die AMS verbeterd en verwarming toegevoegd, dus dat toont aan dat ze niet elke keer een heel nieuw systeem gaan bedenken. En het heeft uiteindelijk maar één écht nadeel: het kost wat meer tijd, maar het grootste probleem, de purgewaste, wordt opgelost. In principe is alles een compromis. Een systeem met INDX heeft weer een grote hoed nodig, wat het wat lastiger maakt de boel te verwarmen.

Vortek met AMS nog meer voordelen: de AMS is een mooie manier om je filament startklaar te hebben bijvoorbeeld. Het Vortek rek stelt je in staat om de meegeleverde 0.2 en 0.6 nozzles klaar voor gebruik te hebben. Je print namelijk niet dagelijks in 7 kleuren, dus die twee andere nozzlematen kunnen van pas komen en dit systeem nodigt je ook uit om dat te doen. En aangezien de nozzles best goedkoop zijn, kun je ook een setje apart houden voor ABS/Nylon of wat dan ook, want die zijn nogal gevoelig voor kruisbesmetting als je bv PLA hebt gepring met die nozzle.

Je kunt natuurlijk blijven blindstaren op die extra tijd die het kost, maar tijd is gewoon dat...tijd. Ik kan best een uurtje langer wachten. Mijn X1C is nóg trager, want elke kleurwissel kost 1:30m. Tuurlijk, het kan altijd beter, maar de H2C definiëer je niet door tijdverlies. En een Core1 met INDX is zeker een heel interessant system, maar voorlopig moet ik Prusa nog de gebruikersvriendelijkheid van Bambu Lab zien evenaren, zeker als het om multi-material gaat.
Dan is de INDX toch een stuk simpeler maar ook veel effectiever.
Klopt, het is uiteindelijk wat simpeler (voor zover een toolchanger simpel kan zijn) INDX lijkt erg op Vortek. Vortek is supersnel en technisch ook gewoon gaaf om te zien. Wat het langzaam maakt is AMS. Dat staat in principe los van Vortek.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• DeGroteMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:35
Fraggert schreef op donderdag 20 november 2025 @ 11:25:
Ik ga me langzaam eens verdiepen in filamenten want ik denk dat ik de uitdaging wel aan wil om een RC Unimog 6x6 of een 4x4 Kamaz te gaan printen. Zo'n rockcrawler lijkt me wel gaaf en zo kan ik 2 dingen combineren :)
Leuk idee! Die staat bij mij ook nog op de lijst ooit. Ik heb me er nog niet aan gewaagd omdat een hoop modellen die ik zo tegenkwam aardig lijken te vertrouwen op de laagcohesie en ook een crawler / trailtruck soms toch flinke krachten te verduren krijgt in de ophanging en besturing, zeker op 3S of hoger. Benieuwd welke het wordt en hoe het je bevalt! _/-\o_

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:24
mphilipp schreef op donderdag 20 november 2025 @ 22:01:
[...]

Klopt. Maar ze gaan gewoon uit van wat ze al hebben: een AMS systeem dat veel klanten die gaan upgraden als hebben. Ze hebben die AMS verbeterd en verwarming toegevoegd, dus dat toont aan dat ze niet elke keer een heel nieuw systeem gaan bedenken. En het heeft uiteindelijk maar één écht nadeel: het kost wat meer tijd, maar het grootste probleem, de purgewaste, wordt opgelost. In principe is alles een compromis. Een systeem met INDX heeft weer een grote hoed nodig, wat het wat lastiger maakt de boel te verwarmen.

Vortek met AMS nog meer voordelen: de AMS is een mooie manier om je filament startklaar te hebben bijvoorbeeld. Het Vortek rek stelt je in staat om de meegeleverde 0.2 en 0.6 nozzles klaar voor gebruik te hebben. Je print namelijk niet dagelijks in 7 kleuren, dus die twee andere nozzlematen kunnen van pas komen en dit systeem nodigt je ook uit om dat te doen. En aangezien de nozzles best goedkoop zijn, kun je ook een setje apart houden voor ABS/Nylon of wat dan ook, want die zijn nogal gevoelig voor kruisbesmetting als je bv PLA hebt gepring met die nozzle.

Je kunt natuurlijk blijven blindstaren op die extra tijd die het kost, maar tijd is gewoon dat...tijd. Ik kan best een uurtje langer wachten. Mijn X1C is nóg trager, want elke kleurwissel kost 1:30m. Tuurlijk, het kan altijd beter, maar de H2C definiëer je niet door tijdverlies. En een Core1 met INDX is zeker een heel interessant system, maar voorlopig moet ik Prusa nog de gebruikersvriendelijkheid van Bambu Lab zien evenaren, zeker als het om multi-material gaat.

[...]

Klopt, het is uiteindelijk wat simpeler (voor zover een toolchanger simpel kan zijn) INDX lijkt erg op Vortek. Vortek is supersnel en technisch ook gewoon gaaf om te zien. Wat het langzaam maakt is AMS. Dat staat in principe los van Vortek.
Dat laatste zie ik nog wel een upgrade voor aan de horizon. Je kan de tijd nu al wat beperken door een zo kort mogelijke PTFE tube te gebruiken. Maar een AMS die sneller draait zou pas echt tijd schelen. Zullen vast heel veel haken en ogen aan zitten omdat de filament toch een paar keer de bocht om moet en dus zal je niet met elke filament veel sneller kunnen maar met PLA en PETG toch wel denk ik? Een high speed AMS zou het plaatje wel weer compleet maken.

En toch blijf ik voorlopig nog even bij mijn P1S met AMS1. :)

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Pagina: 1 ... 123 124 Laatste

Let op:
Dit is geen "centraal 3D print topic". Maar specifiek bedoeld voor de discussie rond Bambu Lab printers.

Vragen over alternatieve slicers, filament, 3D ontwerp, luchtreinigers, etc. etc. kunnen in de daarvoor bestemde topics of in een eigen topic gesteld worden.