Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• joepadmiraal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-11 12:46
ngommers schreef op woensdag 26 november 2025 @ 10:08:
[...]

Als een slimme stekker zomaar uitschakelt, is de oorzaak meestal dat er meer vermogen (W) wordt afgenomen dan de stekker aankan.
Ik heb er (om te testen) alleen de printer op aangesloten.
Mischien dat het even een korte piek is als het verwarmings element inschakelt oid.
In de handleiding staat wel dit:
The device has a protection that will turn the load off in the case of detecting current greater than 110% of rated current (>12A). It is a safety function and it cannot be turned off.

[ Voor 23% gewijzigd door joepadmiraal op 26-11-2025 11:03 ]

• DeGroteMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09:20
ErwinN174 schreef op woensdag 26 november 2025 @ 09:24:
Ik bezit een P2S en had gisteren problemen met de automatische bed leveling. Nu handmatig weer vlak gezet en het is goed. Gebeurt dit vaker?
Nog niets over gehoord. Voorloper P1S kon wel rare meldingen geven als de meegeleverde micro SD Card niet helemaal lekker was, maar dat heeft de P2S niet meer. Met mijn P1S met intussen 2600+ uur op de teller alleen door eigen stommiteit (purge tower na een lage kleurenprint niet verwijderen), of door purge poo op de buildplate, net op de verkeerde plek.

• Adder28
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 26-11 15:00
Uit curiositeit naar het topic op de reddit van bambulab ivm verslechterde kwaliteit van de printers: Hier al iemand iets van gemerkt dat de recente modellen mindere kwaliteit zijn? Of DOA gehad van een toestel?
Adder28 schreef op woensdag 26 november 2025 @ 11:57:
Uit curiositeit naar het topic op de reddit van bambulab ivm verslechterde kwaliteit van de printers: Hier al iemand iets van gemerkt dat de recente modellen mindere kwaliteit zijn? Of DOA gehad van een toestel?
Kweenie of Reddit een goede bron is. We weten allemaal dat mensen met problemen heel erg vocaal kunnen zijn op internet, met de Amerikanen voorop. Die beginnen bij een mislukte print al te krijsen om een refund :+

Als ik naar dit filmpje kijk van Vector3D, is er weinig mis met deze H2D. Hij mocht 'm compleet uit elkaar halen om te laten zien hoe het in elkaar zit, en hoe het repareren of vervangen van onderdelen zou moeten:
Bouwkwaliteit is prima in orde volgens hem.

Het punt is denk ik dat er inmiddels heel veel Bambu Lab printers worden verkocht en dus ook het aantal producten met problemen af fabriek. Dat is onvermijdelijk denk ik. Elk merk/product heeft 'maandagmorgen' problemen. Vraag is hoe ze worden opgelost. Het valt mij op dat tegenwoordig mensen eerst op internet gaan klagen over de vreselijke kwaliteit zonder dat ze ook maar contact hebben gezocht met support.
Ik heb bv bij mijn vrijwel nieuwe auto inmiddels 3x een op zich klein issue gehad en alle 3 keren is dat prima opgelost door de dealer, onder garantie. Gewoon bellen, langskomen en het wordt gefixt. Is deze auto slecht? Zeker niet, maar dingen kunnen kapot, en als het goed opgepakt wordt, is het eigenlijk meer een minor inconvenience dan een probleem.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Adder28 schreef op woensdag 26 november 2025 @ 11:57:
Voor zover ik kan zien, is er geen achteruitgang in de bouwkwaliteit. Er worden enkel meer en meer printers verkocht, waardoor er ook meer printers met problemen zijn. Wet van de grote getallen. Als je 10.000 printers verkoopt en er is er 1 die stuk is, hoor je niets. Als je er 10.000.000 verkoopt en er zijn er 1.000 stuk, ga je er veel over horen. Terwijl het percentage stukke machines hetzelfde is gebleven.

• Adder28
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 26-11 15:00
Ik ben me zeker bewust van dat je alleen de klagers online ziet en veel minder de mensen die tevreden zijn. Maar ik wou toch eens horen.
Nog altijd voor 95% content met de bambu, printen gaat 100% goed, juist het niet aan de storage kunnen in lan only is wel een minpunt (recent mogen testen toen het internet in heel de buurt er weer uitlag voor de zoveelste keer)
Ohja...iets dat mijn ineens te binnen schiet: op de X1C heb je een micro sd kaartje voor de timelapse en opslag van modellen die je naar de printer stuurt. Op de H2* ontbreekt dat, dus ben je nu verplicht een USB stick bovenop dat apparaat te hebben als je diezelfde functionaliteit wil? Ik heb het vast een keer horen zeggen in een review, maar ik kan mij niet meer herinneren hoe het zat.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:17
Ok, ik ga ook maar eens kijken naar een slimme stekker. Heb nog niks van dit alles huis omdat het op een schip toch allemaal wat anders werkt als in een gewoon huis. Denk aan stalen wanden die voor veel storing zorgen. Mijn draadloze koptelefoon naar de TV werkt hier ook niet bijvoorbeeld...
mphilipp schreef op woensdag 26 november 2025 @ 13:10:
Ohja...iets dat mijn ineens te binnen schiet: op de X1C heb je een micro sd kaartje voor de timelapse en opslag van modellen die je naar de printer stuurt. Op de H2* ontbreekt dat, dus ben je nu verplicht een USB stick bovenop dat apparaat te hebben als je diezelfde functionaliteit wil? Ik heb het vast een keer horen zeggen in een review, maar ik kan mij niet meer herinneren hoe het zat.
Klopt. "Maar" mensen hebben al aangegeven dat die low-profile USB sticks ook werken. Ik ben er geen fan van, want die dingen schijnen inherent al onbetrouwbaarder te zijn, maar soit.

Dingen zoals dit
MC Taz Man schreef op woensdag 26 november 2025 @ 13:23:
[...]
Klopt. "Maar" mensen hebben al aangegeven dat die low-profile USB sticks ook werken. Ik ben er geen fan van, want die dingen schijnen inherent al onbetrouwbaarder te zijn, maar soit.
Ja, een low profile is prima. Het is ook geen superbedrijfkritische info die erop komt, dus als ie een keer faalt is dat niet zo heel erg. Liever niet natuurlijk.
Tsja...1Tb lijkt mij dan weer een beetje overdreven. Ik heb in mijn X1C een 64Gb kaartje zitten en dat werkte altijd prima. Ik heb ondertussen wat zitten koekelen en volgens de USB stick massatest komt de Samsung Fit Plus 256Mb erg goed uit de verf. Gek genoeg ie is sneller dan de 128Gb uitvoering, maar dat schijnt te maken te hebben met het parallel weg kunnen schrijven naar meerdere chips op de 256Mb uitvoering.
Die Sandisk heeft wel een handige vorm om 'm makkelijker uit te kunnen halen. Maar goed, denk niet dat ik er vaak aan ga zitten.

Qua ontwerp had Bambu desnoods 2 USB poorten erop kunnen zetten (wat kost dat nou?): een aan de voorkant voor wie vaak via de stick wil printen en een aan de achterkan om continue erin te laten zitten. Net als de plaatsing van die noodknop zowel links als rechts had gemogen. Maar ja, zal allemaal wel weer een paar cent teveel hebben gekost, dus die dingen zijn gesneuveld na interventie van de beancounters.

[ Voor 3% gewijzigd door mphilipp op 26-11-2025 13:48 ]

• Oemfoefoe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-11 15:03

Oemfoefoe

'|°o\O/o°|'

mphilipp schreef op woensdag 26 november 2025 @ 09:07:
[...]

Ja, die zit aan de achterkant en voor sommigen is dat lastiger te bereiken.
Ik heb deze oplossing geprint. Werkt zeer goed.
.
Oemfoefoe schreef op woensdag 26 november 2025 @ 14:26:
[...]
Ik heb deze oplossing geprint. Werkt zeer goed.
You have got to be kidding me... :+ Geniaal, maar ook een beetje over the top.

• smoken
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-11 21:21
MC Taz Man schreef op woensdag 26 november 2025 @ 13:23:
[...]

Dingen zoals dit
Ik gebruik de 64GB variant van deze op mijn H2D en H2C.
7,70 euro via Amazon, werken perfect.

• Autoreply
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-11 20:18
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GkfnLSIOmzUVFb887Xr5cID1FiA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EQ8W3MVKNRUHXdZrvwxayHBU.jpg?f=fotoalbum_large
Om 1330 bij Lay3rs besteld, om 1600 in huis.

Is wel een joekel vergeleken met de X1C

• ngommers
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-11 21:17
Lay3rs kende ik nog niet, wel grappig om te zien dat ze de H2C als industriële printer beschouwen.
Wat is eigenlijk het verschil zin de H2D en H2D Pro behalve een lan poort.

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-11 20:46
Geniaal natuurlijk, maar ik denk dat een simpele WiFi smart stekker handiger is.

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04:25
Tranquility schreef op woensdag 26 november 2025 @ 20:46:
[...]

Geniaal natuurlijk, maar ik denk dat een simpele WiFi smart stekker handiger is.
Ik voel me na het lezen van al deze oplossingen ineens een dinosaurus . :+
Ik heb gewoon een 3 ports stekkerblok van de Aldi met schakelaar a 5,99 aan de zijkant liggen. 'klik'. Gaan beide AMS' en ook direct mee. }:O
mphilipp schreef op woensdag 26 november 2025 @ 13:47:
[...]

Ja, een low profile is prima. Het is ook geen superbedrijfkritische info die erop komt, dus als ie een keer faalt is dat niet zo heel erg. Liever niet natuurlijk.
Tsja...1Tb lijkt mij dan weer een beetje overdreven. Ik heb in mijn X1C een 64Gb kaartje zitten en dat werkte altijd prima. Ik heb ondertussen wat zitten koekelen en volgens de USB stick massatest komt de Samsung Fit Plus 256Mb erg goed uit de verf. Gek genoeg ie is sneller dan de 128Gb uitvoering, maar dat schijnt te maken te hebben met het parallel weg kunnen schrijven naar meerdere chips op de 256Mb uitvoering.
Die Sandisk heeft wel een handige vorm om 'm makkelijker uit te kunnen halen. Maar goed, denk niet dat ik er vaak aan ga zitten.

Qua ontwerp had Bambu desnoods 2 USB poorten erop kunnen zetten (wat kost dat nou?): een aan de voorkant voor wie vaak via de stick wil printen en een aan de achterkan om continue erin te laten zitten. Net als de plaatsing van die noodknop zowel links als rechts had gemogen. Maar ja, zal allemaal wel weer een paar cent teveel hebben gekost, dus die dingen zijn gesneuveld na interventie van de beancounters.
1TB versie was gewoon de eerste die ik tegenkwam :P

• DeGroteMuis
CrashOverDrive schreef op woensdag 26 november 2025 @ 21:05:
[...]

Ik voel me na het lezen van al deze oplossingen ineens een dinosaurus . :+
Ik heb gewoon een 3 ports stekkerblok van de Aldi met schakelaar a 5,99 aan de zijkant liggen. 'klik'. Gaan beide AMS' en ook direct mee. }:O
Hopelijk heb je een betere serie dan ik dan. Ik had er 3 in gebruik zo'n 6 jaar terug, vlak voor Covid gekocht voor de kerstverlichting binnen. Eentje maakte na een paar maanden sluiting bij de schakelaar omzetten op de thuiswerkplek (laptop en scherm) en bij een andere is ook iets gebeurd toen we niet thuis waren, daar lag de schakelaar naast de stekkerdoos op de grond en keek je zo op de pinnetjes, schakelautomaat in de meterkast uit. De derde hebben we daarna ook niet meer gebruikt, geen vertrouwen meer.

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:16
Vorige week de H2C besteld, verwachte verzending 16 December.

Krijg ik zojuist een mailtje "Uw zending is onderweg *O* *O*
Nou dat is toch veel sneller dan verwacht, weer eens een meevaller.

Kijk ik de verzend details, sturen ze de Hotend combo apart op -O-
Kan ik zodadelijk 3 weken naar een setje hotends kijken zonder dat de printer er is :/

Even dood gemaakt met een blije mus door Bambulab :+

*Oeps, ik had een nieuw type printer bedacht :+

[ Voor 6% gewijzigd door MaD_co op 27-11-2025 09:07 ]

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

MaD_co schreef op donderdag 27 november 2025 @ 09:05:
Vorige week de X2C besteld, verwachte verzending 16 December.

Krijg ik zojuist een mailtje "Uw zending is onderweg *O* *O*
Nou dat is toch veel sneller dan verwacht, weer eens een meevaller.

Kijk ik de verzend details, sturen ze de Hotend combo apart op -O-
Kan ik zodadelijk 3 weken naar een setje hotends kijken zonder dat de printer er is :/

Even dood gemaakt met een blije mus door Bambulab :+
X2c? Cool... Link?

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:16
Oeps, uit misplaatste vreugde mijn oude X1C en nieuw bestelde H2C door elkaar gehaald :+

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

• DeGroteMuis
mphilipp schreef op woensdag 26 november 2025 @ 09:07:
[...]

Ja, die zit aan de achterkant en voor sommigen is dat lastiger te bereiken. Ik heb ook zo'n stekkerblok waar ik individuele stopcontacten aan en uit kan zetten. Veel handiger dan steeds als een slangenmens die schakelaar op de achterkant omzetten.

[edit]
In hetverlengde daarvan...ik snap niet dat ze bij de H2* Laser edities die noodknop alleen aan de rechterkant plaatsen. Waarom niet links of rechts? Niet iedereen heeft de printer op een zodanige plek staan dat rechts handig is. Links zou voor mij veel en veel makkelijker zijn.
Semi-offtopic, maar welke use cases zie jij voor de 10W laser? Lijkt me wel enorm grappig om wat mee te spelen en iedereen geeft wel aan dat je veel voor je centen krijgt met deze combinatie dus het trekt wel, maar ik zie nog niet direct heel veel use cases waar ik het ook praktisch in zou zetten. En het kost wel ruim een P1S Combo of losse P2S extra.
DeGroteMuis schreef op donderdag 27 november 2025 @ 09:20:
[...]
Semi-offtopic, maar welke use cases zie jij voor de 10W laser? Lijkt me wel enorm grappig om wat mee te spelen en iedereen geeft wel aan dat je veel voor je centen krijgt met deze combinatie dus het trekt wel, maar ik zie nog niet direct heel veel use cases waar ik het ook praktisch in zou zetten. En het kost wel ruim een P1S Combo of losse P2S extra.
Het is niet alleen de laser, maar ook de snijplotter en plotter. Usecase klinkt zo zwaar...nodig heb je het niet natuurlijk. Maar voordat ik een 3D printer had, wist ik ook niet dat ik zoveel dingetjes zou maken (ook nuttige :) ). Kijk maar eens op Makerworld om te zien wat er zoal wordt gemaakt met de laser. Snijplotter lijkt mij ook wel leuk om stickers of wenskaarten te maken. Ook kun je ontwerpen maken die je op tshirts kunt strijken bijvoorbeeld. Er zijn zat dingen te doen. Vraag is of je dat leuk vindt. Als je een beetje creatief bent aangelegd, is het erg leuk denk ik.

Pagina: 1 ... 124 125 Laatste

Let op:
Dit is geen "centraal 3D print topic". Maar specifiek bedoeld voor de discussie rond Bambu Lab printers.

Vragen over alternatieve slicers, filament, 3D ontwerp, luchtreinigers, etc. etc. kunnen in de daarvoor bestemde topics of in een eigen topic gesteld worden.