Adder28 schreef op woensdag 26 november 2025 @ 11:57:
Uit curiositeit naar het topic op de reddit van bambulab ivm verslechterde kwaliteit van de printers: Hier al iemand iets van gemerkt dat de recente modellen mindere kwaliteit zijn? Of DOA gehad van een toestel?
Kweenie of Reddit een goede bron is. We weten allemaal dat mensen met problemen heel erg vocaal kunnen zijn op internet, met de Amerikanen voorop. Die beginnen bij een mislukte print al te krijsen om een refund
Als ik naar dit filmpje kijk van Vector3D, is er weinig mis met deze H2D. Hij mocht 'm compleet uit elkaar halen om te laten zien hoe het in elkaar zit, en hoe het repareren of vervangen van onderdelen zou moeten:
Bouwkwaliteit is prima in orde volgens hem.
Het punt is denk ik dat er inmiddels heel veel Bambu Lab printers worden verkocht en dus ook het aantal producten met problemen af fabriek. Dat is onvermijdelijk denk ik. Elk merk/product heeft 'maandagmorgen' problemen. Vraag is hoe ze worden opgelost. Het valt mij op dat tegenwoordig mensen eerst op internet gaan klagen over de vreselijke kwaliteit zonder dat ze ook maar contact hebben gezocht met support.
Ik heb bv bij mijn vrijwel nieuwe auto inmiddels 3x een op zich klein issue gehad en alle 3 keren is dat prima opgelost door de dealer, onder garantie. Gewoon bellen, langskomen en het wordt gefixt. Is deze auto slecht? Zeker niet, maar dingen kunnen kapot, en als het goed opgepakt wordt, is het eigenlijk meer een minor inconvenience dan een probleem.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.