Ik blijf toch problemen houden met mijn P1S. Inmiddels heb ik de aftermarket plates binnen en daar heb ik dezelfde aanhechtingsproblemen als bij de Bambu Textured plate. Het gekke is vooral dat het de ene keer wel is en de andere keer niet. Ook met hetzelfde filament en project.
Gisteravond heb ik een keycap proberen te printen. De eerste 10 lagen gingen prima. Daarna ben ik een paar minuten weggelopen en toen ik terugkwam had ik overal gele spaghetti

.
Toen direct toch nog een keer gekeken naar de Z Height. Aan de hand van
deze Reddit post heb ik een spacer van 0.4mm geprint en de gcode van
de Bambu Lab wiki ingeladen om te controleren. Dus met een spacer in plaats van op zicht. En met de spacer erbij klopte er dus helemaal niets van. Vooral linksvoor was veel en veel te strak. Wellicht dat daarom ook de kalibratielijn regelmatig mee de print in werd getrokken. Daarna uiteraard een kalibratie gedaan.
Ook blijf ik toch het vermoeden houden dat de build plate niet zo warm wordt als ie zegt, zoals @
mphilipp eerder suggereerde. Ik probeer nu daarom de build plate maar een graad of 3 - 5 hoger te zetten.
En na de kalibratie en met een paar graden hoger gaat het vooralsnog wel goed. Ook met de keycap. Wel heb ik de print op 50% gedaan voor wat meer zekerheid.
De Bambu Lab klantenservice heb ik overigens niets aan. Zij hadden een 3mf opgestuurd om te testen en die deed het ook gewoon. Inclusief aanhechting.