Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 23:06
Real schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 15:07:
[...]

Ik bedoel: heeft de agent een getrokken wapen in z'n hand of is dat een pasje in een zwarte hoes of iets dergelijks?
Ja, dat is een dienstpistool. Het waarom ontbreekt in dit filmpje, maar zal vast een reden voor zijn geweest.

Overigens zeggen de mensen op Dumpert dat het nep is en het wapen er later in is geshopt. Ik heb geen idee.

[ Voor 13% gewijzigd door Johan Bogle op 06-07-2022 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:12
Real schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 15:07:
Ik bedoel: heeft de agent een getrokken wapen in z'n hand of is dat een pasje in een zwarte hoes of iets dergelijks?
Maglite denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Real
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
Johan Bogle schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 15:10:
[...]
Ja, dat is een dienstpistool.
vs
Meesterlijk :)

(Een maglite is een zaklamp voor wie dat niet weet)

Voor onbepaalde tijd ben ik gestopt met reageren op dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Johan Bogle schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 15:10:
[...]
Ja, dat is een dienstpistool. Het waarom ontbreekt in dit filmpje, maar zal vast een reden voor zijn geweest.
Ik durf het niet te zeggen eigenlijk.

Hier heeft hij het vast:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/JDAQfYq.png

Hier niet meer:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2dbc2NB.png

En dan zou het natuurlijk kunnen zijn dat het wegvalt op de donkere achtergrond van de broek, maar nope:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ZLLGg1R.png

Ding is echt verdwenen. Ik heb in de tussentijd geen beweging gezien die duidt op holsteren, daar moet je echt wel je arm voor buigen (lees: elleboog uitsteken).

Heel raar.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Alle filmpjes zijn op dezelfde locatie, de nieuwe rotonde in Heerenveen.

Weliswaar vanaf verschillende kanten op de rotonde en het zijn ook niet dezelfde incidenten. Er zijn duidelijk meerdere keren wapens (of zaklampen, zie hierboven) getrokken, maar wél op dezelfde locatie.

De boeren stonden de hele dag bij het Lidl DC verderop op het industrieterrein. Daar zijn ze uiteindelijk opgebroken, maar ze zijn verkast naar een distributiecentrum van de Spar vlakbij de bewuste rotonde.

Ik kom uit Heerenveen en rij dagelijks over deze rotonde. Er zal wel het nodige aan deze incidenten voorafgegaan zijn. Ik hoorde de hele avond al constant getoeter, ronkende trekkers, etc.

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sugarlevi01
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Real schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 15:16:
[...]

vs

[...]

Er trekken er trouwens twee hun wapen, bij het wegrijden van de tweede trekker. Beide agenten die bij de mercedes stonden.
https://www.dumpert.nl/?selectedId=100035163_956ba719

Eerste de ene agent.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2pZ08LC6gupgybjibG2Eu2Pcy8U=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/93SmU2G1oB0wHmIotqQIrRsK.png?f=user_large

Daarna komt de tweede erbij en trekt zijn wapen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QVwVigLUN1JDjy3tli3wKSZgmuo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/By7cWbYk5lPh1KmDg0EcXlXd.png?f=user_large

Dat zijn dus al drie agenten, die het gevoel hadden dat dit nodig was.

Alleen de blonde met het knotje, doet bij de agent die de bestuurder van de trekker wilt laten uitstappen, even een greep in de zij, van hey, rustig aan, waarna hij zijn wapen opbergt. Maar ook zij houdt daarna haar hand bij haar holster klaar om in te grijpen.

Rustig, ik ben er, en sta achter je.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A4Fzf08k6qXfVTu45-4VMhYfI94=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/fZMl0HNifm8XnOfZhrCtaUGO.png?f=user_large

En vervolgens houdt ze zelf alvast haar hand op haar wapen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4QGwB-oRWFr3OY2r_qcxDEI-Oog=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/xg31oNWp6PP4snCnfczKypmd.png?f=user_large

Het zal niet voor niets zijn dat er dus al vier zo op scherp staan.

[ Voor 37% gewijzigd door sugarlevi01 op 06-07-2022 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuujii
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 21:06
Hopelijk zit de schrik er even goed in bij de boeren vanwege het schieten. Hopelijk zingen ze een toontje lager, al vrees ik het tegenovergestelde.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Als ze dan toch protesteren tegen de lage prijzen die ze voor hun melk ontvangen, zijn ze in de buurt (wat heet, het is de andere kant van de straat). Ze kunnen ze beter de boel blokkeren bij A-ware of bij Ausnutria.

Daar kunnen ze dan misschien een hogere melkprijs afdwingen, bij hun echte afnemers... :)

Jan Anker van A-ware staat stevig in de Quote 500.

En Bart van der Meer van Ausnutria, volgt hem op de voet.

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:00

Stoney3K

Flatsehats!

Caayn schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 14:46:
[...]
Hou er maar rekening mee dat er in de nabije toekomst nog meer maatregelen zullen volgen om andere doelen zoals klimaat te kunnen behalen. Om zo een leefbare wereld voor onze (klein-)kinderen achter te kunnen laten.
De meest effectieve maatregel om stikstof en klimaat te kunnen halen is natuurlijk heel simpel, maar dat is een knuppel in een hoenderhok: Zorgen dat die 17 miljoen Nederlanders er niet meer worden. Minder bevolkingsgroei heeft gewoon een enorme weerslag op klimaat, voedsel, woningnood, energieconsumptie, eigenlijk alles waar hier de schoen mee wringt.

Hoe je dat zou moeten doen, en of dat een wenselijke maatregel is, dat laat ik even in het midden (en dat wil ik hier ook niet discussiëren), maar het is wel kwantitatief gezien een maatregel die de meeste impact heeft.

[ Voor 9% gewijzigd door Stoney3K op 06-07-2022 15:38 ]

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:11
nst6ldr schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 15:19:
[...]

Hier heeft hij het vast:

[Afbeelding]

Hier niet meer:

[Afbeelding]

En dan zou het natuurlijk kunnen zijn dat het wegvalt op de donkere achtergrond van de broek, maar nope:

[Afbeelding]

Ding is echt verdwenen. Ik heb in de tussentijd geen beweging gezien die duidt op holsteren, daar moet je echt wel je arm voor buigen (lees: elleboog uitsteken).

Heel raar.
Dit voelt als een ge-edit filmpje. Er klopt weinig van.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Koenoe schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 15:07:
Dezelfde argumentatie zou je ook kunnen gebruiken voor de boeren.
Dat zou je kunnen doen ja, maar dan sla je de plank mis. CO2-uistoot en klimaatverandering is immers een globaal probleem, terwijl een overschot aan stikstofdepositie een lokaal milieuprobleem is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Stoney3K schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 15:28:
[...]

De meest effectieve maatregel om stikstof en klimaat te kunnen halen is natuurlijk heel simpel, maar dat is een knuppel in een hoenderhok: Zorgen dat die 17 miljoen Nederlanders er niet meer worden. Minder bevolkingsgroei heeft gewoon een enorme weerslag op klimaat, voedsel, woningnood, energieconsumptie, eigenlijk alles waar hier de schoen mee wringt.

Hoe je dat zou moeten doen, en of dat een wenselijke maatregel is, dat laat ik even in het midden (en dat wil ik hier ook niet discussiëren), maar het is wel kwantitatief gezien een maatregel die het snelste de meeste impact heeft.
Hier heb je niet écht over nagedacht he? Bevolkingskrimp is namelijk zo'n beetje de aller- aller- echt aaaaaaallertraagste manier om milieu- en klimaatproblemen op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Real schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 15:16:
[...]

vs

[...]

Ik hoef mijn gelijk niet te halen, want ik ben er niet zeker van. Overigens ben ik het er wel mee eens dat dit filmpje mogelijk bewerkt is, of speciaal voor een stukje sensatie is. Ik bedoel... Wat filmt er tegenwoordig nog in 270p?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-09 10:22
[...]

Dat Schiphol moet krimpen en Lelystad niet open gaat is ook pas iets van de laatste weken (sinds de chaos daar).

In 2019 nog met als argumentatie:

[...]

Dezelfde argumentatie zou je ook kunnen gebruiken voor de boeren. Recentere artikelen over gematigde groei voor Schiphol zijn er ook overigens.
Die argumentatie slaat voor stikstof natuurlijk nergens op. Dat is juist een lokaal probleem.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:00

Stoney3K

Flatsehats!

eamelink schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 15:31:
[...]

Hier heb je niet écht over nagedacht he? Bevolkingskrimp is namelijk zo'n beetje de aller- aller- echt aaaaaaallertraagste manier om milieu- en klimaatproblemen op te lossen.
Het is misschien wel de traagste manier maar ook de manier met de grootste nasleep.

De mileuproblemen zijn ook ontstaan doordat de wereldbevolking de afgelopen 100 jaar explosief is toegenomen.

Maar ik denk ook dat dat meer een issue is voor de klimaatverandering, dan voor een lokaal probleem zoals stikstof.

[ Voor 10% gewijzigd door Stoney3K op 06-07-2022 15:35 ]

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koenoe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01:43
eamelink schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 15:29:
[...]

Dat zou je kunnen doen ja, maar dan sla je de plank mis. CO2-uistoot en klimaatverandering is immers een globaal probleem, terwijl een overschot aan stikstofdepositie een lokaal milieuprobleem is.
Ligt er maar net aan wat je ziet als lokaal...

Ergens klopt het natuurlijk niet dat de EU de norm oplegt per land en geen rekening houdt met grootte, geschiedenis, welvaart van dat land. Terwijl het er vlak over de grens het geen probleem is, of we passen de regels aan en noemen kern- en gas elektriciteitscentrales ineens groen.

Want op grond van het oordeel dat je velt, zal er over je geoordeeld worden, en met de maat waarmee je meet, zal jou de maat genomen worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Real
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
TheBrut3 schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 15:31:
[...]
Ik hoef mijn gelijk niet te halen,
Zo bedoelde ik de opmerking 'meesterlijk' helemaal niet.

Jouw reactie en die van @Johan Bogle vlak na elkaar toont vooral aan hoe lastig het kan zijn om een video te duiden. Interessant overigens als het gemonteerd zou blijken te zijn.

Voor onbepaalde tijd ben ik gestopt met reageren op dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:04
Fuujii schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 15:27:
Hopelijk zit de schrik er even goed in bij de boeren vanwege het schieten. Hopelijk zingen ze een toontje lager, al vrees ik het tegenovergestelde.
er zullen heel wat memo's zijn rondgegaan binnen het politieapparaat vandaag naar aanleiding van gisteravond. Wat dat betreft zullen de boeren zich alleen maar gesterkt voelen...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
Hmm ik ben geen mod maar toch een poging:
Ik roep als gebruiker op om speculaties over het schieten te stoppen en onderzoek af te wachten.
Oplossingen bespreken, incl eugenics, daar is al een topic voor, please een beetje off topic kan verhelderend werken maar alleen dat als input? liever niet, koppel er gewoon iets aan wat wel ontopic is en dan kan het daar hier over gaan...(voorbeeld hieronder)

Zoals deze koppeling:
https://nos.nl/artikel/24...sen-bij-bureau-vrijlating
Boeren verzamelen bij politiebureau waar de boer (minderjarig) or zoon van boer (moeder bezorgd) vast zit om hem te "bevrijden" zorgelijk.
Ook zij dienen het onderzoek af te wachten en kunnen beter een goede advocaat naar binnen sturen dan met een stapel trekkers voor de deur te gaan staan imho.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:23
nst6ldr schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 15:19:
[...]

Hier heeft hij het vast:

[Afbeelding]

Hier niet meer:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Heel raar.
Die video is (IMHO) overduidelijk fake. Snap ook niet dat Dumpert het dan laat staan... Aangezien er meer mensen dat al hebben geconcludeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• celshof
  • Laatst online: 14-09 10:22
Koenoe schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 15:37:
[...]
Ergens klopt het natuurlijk niet dat de EU de norm oplegt per land en geen rekening houdt met grootte, geschiedenis, welvaart van dat land. Terwijl het er vlak over de grens het geen probleem is, of we passen de regels aan en noemen kern- en gas elektriciteitscentrales ineens groen.
Dat argument is al zo vaak onderuit gehaald. Het is vlak over de grens niet zo'n probleem, omdat er simpelweg veel minder vee en bevolking is per km2.
En dan is in Nederland ook nog geprobeerd om zo lang mogelijk het probleem te negeren en maar vergunningen te blijven uitgeven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 14:13
Kwam ik ook tegen op Twitter:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cOrfgXXyAY6mwQT-BGNusQN1lng=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FvnNS9zEZimoqQU1PBdj2zsp.jpg?f=fotoalbum_large

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Johan Bogle
Mooi man populisten overal…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Silent7
Dit bedoelde ik met een eerdere rant wat een pleefiguur Nederland slaat internationaal.
Als handelsland moet Nederlan het deels hebben van reputatie, en de toeslagen affaire, corona gedoe en nu dit doet die reputatie echt geen goed kan ik hier in ruraal Frankrijk al merken.
Als je als land naar een dienstensector vol consulatants wil, prima, maar dan dien je daar wel rekening mee te houden.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:31
Silent7 schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 15:45:
[...]

Dit bedoelde ik met een eerdere rant wat een pleefiguur Nederland slaat internationaal.
Als handelsland moet Nederlan het deels hebben van reputatie, en de toeslagen affaire, corona gedoe en nu dit doet die reputatie echt geen goed kan ik hier in ruraal Frankrijk al merken.
Als je als land naar een dienstensector vol consulatants wil, prima, maar dan dien je daar wel rekening mee te houden.
Ik weet niet of het imago van Nederland in de Franse rurale gebieden nu direct op het netvlies stond bij de betrokken boeren en agenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
Kalentum schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 15:46:
[...]

Ik weet niet of het imago van Nederland in de Franse rurale gebieden nu direct op het netvlies stond bij de betrokken boeren.
😂😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:17

flessuh

Set sail for fail!

Silent7 schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 15:45:
[...]

Was Nederland niet al het lachertje van het Europees Parlement door het hele gaswinning dossier?

https://www.dutchsolarboat.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-09 13:55
flessuh schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 15:49:
[...]

Was Nederland niet al het lachertje van het Europees Parlement door het hele gaswinning dossier?
Het is ook wel typisch Nederlands om weer te denken dat dit alleen in Nederland gebeurd.

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• siggy
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Zoals verwacht:
https://www.nu.nl/klimaat...lion-op-a12-den-haag.html

Waarschijnlijk beetje laat. Mensen kun je ook van trekkers halen.... Maar dan is het 'escaleren'. Deze mensen krijgen geen 1,5 dag de tijd en kansen.....

Ik denk dat ER in 2e hands tractoren maar moet investeren.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
[...]

To be fair, dat hangt er natuurlijk maar helemaal vanaf hoe je die krimp bewerkstelligt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dakka
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-09 21:07
[...]

Hoe je dat zou moeten doen, en of dat een wenselijke maatregel is, dat laat ik even in het midden (en dat wil ik hier ook niet discussiëren), maar het is wel kwantitatief gezien een maatregel die de meeste impact heeft.
Nou de bevolkingsgroei in NL is al iets van 50 jaar richting stagnatie aan het gaan, van 1,4% in 1962 naar 0,5% tenzij je dwangmatig inkrimpen bedoeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 00:57

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Real schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 14:55:
[...]

De videos van @sugarlevi01 gezien @DevWouter?

Het lijken dus meerdere agenten te zijn geweest die onafhankelijk van elkaar hun wapen hebben getrokken.

De agent die de bestuurder onder schot hield lijkt daarna over te zijn gegaan tot aanhouding (of althans bestuurder uit voertuig gehaald) terwijl er bij het uitstappen van de bestuurder achter zijn rug werd geschoten bij het wegrijden van de tractors op de rotonde.
Ja, en ik het ook even verder onderzocht, maar er is geen enkele aanwijzing dat het om meerdere incidenten op verschillende locatie ging. Het enige wat ik kan bedenken is een eerder incident waarbij er ook veel misinformatie was maar het uiteindelijk om twee incidenten ging. Maar dat leek in de verste verte niet op dit verhaal.

Overigens lijkt het er op dat alle drie de bestuurders aangehouden zijn voor poging tot doodslag (bron: NOS)

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
Waarom is dat zo? Tussen 1900 en 2000 is de globale bevolking gegroeid van 1.6 miljard mensen naar 6 miljard, hoe was dit goed voor het milieu en klimaat?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 00:57

DevWouter

Creator of Todo2d.com

@nst6ldr en @sugarlevi01

Pas op bij het analyseren van beelden. Video encoding heeft vaak artifacts en daardoor kan het lijken alsof objecten ergens zijn waar ze niet zijn. Zo kunnen duimen verdwijnen en armen magisch door andere armen gaan. Als je ooit op voetbal hebt gekeken op TV dan zul je vast wel mee gemaakt dat een bal binnen het doel was terwijl een paar seconde later de bal toch achter het doel ligt. Analyseer je het frame dan zul je zien dat de bal inderdaad binnen het doel was om vervolgens een frame later toch opeens magisch achter het net zit ipv ervoor.

Ik zeg niet dat de analyse verkeerd is, maar het is een donkere omgeving en de camera's zijn crap :P

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flessuh

flessuh

Set sail for fail!

DevWouter schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 16:22:
@nst6ldr en @sugarlevi01

Pas op bij het analyseren van beelden. Video encoding heeft vaak artifacts en daardoor kan het lijken alsof objecten ergens zijn waar ze niet zijn. Zo kunnen duimen verdwijnen en armen magisch door andere armen gaan. Als je ooit op voetbal hebt gekeken op TV dan zul je vast wel mee gemaakt dat een bal binnen het doel was terwijl een paar seconde later de bal toch achter het doel ligt. Analyseer je het frame dan zul je zien dat de bal inderdaad binnen het doel was om vervolgens een frame later toch opeens magisch achter het net zit ipv ervoor.

Ik zeg niet dat de analyse verkeerd is, maar het is een donkere omgeving en de camera's zijn crap :P
niet te vergeten compressie van verschillende upload sites die het beeld nog even een portie slechter maken.

Valt op zich ook onder video encoding trouwens :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Vanaf het AD liveblog
16:01
De drie mensen die de politie dinsdag tijdens de boerenprotestactie langs snelweg A32 bij Heerenveen heeft aangehouden, worden verdacht van een poging tot doodslag. Dat heeft het Openbaar Ministerie bekendgemaakt.

Het zijn een 46-jarige man uit de gemeente Opsterland, een 34-jarige man en een 16-jarige jongen die beiden uit Heerenveen komen. Het drietal zit nog vast. Het OM doet onderzoek naar de feiten en omstandigheden.

15:57
De politie Fryslân roept op om te stoppen met het delen van berichten waarin persoonsgegevens van agenten worden gedeeld. Het gaat om agenten die dinsdagavond betrokken waren bij het schietincident bij een boerenprotest in Heerenveen.

,,Er verschijnen berichten die erg intimiderend en bedreigend zijn waarin er persoonsgegevens van de betrokken collega's worden gedeeld. We roepen iedereen op om hiermee te stoppen. Dit is strafbaar en wordt ook wel doxing genoemd", aldus de politie.

Bij het boerenprotest dinsdagavond kwam de politie in actie. Daarbij werd gericht geschoten en ook waarschuwingsschoten gelost. Een trekker werd daarbij door een kogel geraakt. Dat gebeurde bij een oprit naar de A32. In totaal zijn drie mensen opgepakt. Op sociale media gaan beelden en filmpjes rond van het incident.
Ik hoop niet dat het OM een 'traag onderzoek' doet om zo deze 3 wat langer vast te kunnen houden. Zeker nu het zo breeduit in de media terecht is gekomen heb je altijd mensen die snelle conclusies trekken en dito maatregelen treffen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silent7
Kalentum schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 15:46:
[...]

Ik weet niet of het imago van Nederland in de Franse rurale gebieden nu direct op het netvlies stond bij de betrokken boeren en agenten.
Je kan lachen, en de draak steken met dat iemand in ruraal Frankrijk vanuit diverse kanten (niet NOS of Nederlanders) merkt dat de perceptie van Nederland begint te veranderen. Bedenk wel dat het imago "kundige, directe, eerlijke handelsnatie" een land als Nederland veel meer "softpower" geeft.

En reken er maar op dat als ik het merk, al die consultants en dienstverleners het ook gaan merken.
Het is het verschil tussen fuseren of overgenomen worden, de grootste belangen en winsten voor BV NL of ergens anders.
Het doet me echt een beetje pijn wat er de de afgelopen jaren aan het gebeuren is.

Egoistisch gezien, wij zitten bij een rivier dus altijd water, wij zitten ~200m boven zeeniveau, wij veranderen onze eilanden in permacultuur voedsel makers met gratis fruit en groenten en alle CO2 die wij en onze zoon in ons leven en zijn leven ooit geproduceerd hebben is compenseerd door ons semi landbouwgrond te veranderen in een bos met nu 4464 nieuwe bomen, ik zoek planten die sterk zijn en bij drogere tijden EN/OF nattere tijden gedijen en vruchten of nuttig groen geven (vorig jaar rare vorst voorjaar, nauwelijks pruimen en druiven maar de krenten waren heerlijk vers fruit, dit jaar geen krent geoogst maar de pruimen en druiven hangen helemaal vol).
Wij doen het dus redelijk "goed" en dat was een reden om hierheen te verhuizen. Dat is geen optie voor iedereen, een echte oplossing zal voor iedereen moeten werken.
Innovatie, en met top universiteiten als Wageninigen en Delft verwacht je gewoon dat deel van die oplossingen uit Nederland komt. En dan rijden er trekkers over politieauto;s heen, zucht.

Maar daarom doet dit pijn, Nederland, het land van innovatie, verplaatsbare molens voor landwinning, eerste NV, zou nu toch een rol van enorme betekenins kunnen spelen met echte problemen oplossen en is opeens vooral druk met navelstaren, zo ongelofelijk jammer.
Nee ik kan er echt niet om lachen en dat ik het zover van de "beschaafde wereld" (5 uur rijden vanaf Parijs, 1 uur Boreaux) merk maakt het des te pijnlijker.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

DevWouter schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 16:22:
@nst6ldr en @sugarlevi01

Los van de videokwaliteit, zijn houding en beweging met rechterarm komt totaal niet overeen met wat de politie leert. Anders dan in Hollywood leert beide politie en defensie het wapen ter retentie (dicht bij lichaam) te hanteren als ze iemand sommeren over te geven, de vrije hand wordt gebruikt ter instructie (wijzen naar personen/de grond). Altijd gericht op wat je wilt raken, als je de trekker moet overhalen terwijl je naar de grond wijst kan je iemand raken met een ricochet.

De video komt even té opportunistisch over met al deze gegevens.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:07

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

stylezzz schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 16:23:
Vanaf het AD liveblog

[...]

Ik hoop niet dat het OM een 'traag onderzoek' doet om zo deze 3 wat langer vast te kunnen houden. Zeker nu het zo breeduit in de media terecht is gekomen heb je altijd mensen die snelle conclusies trekken en dito maatregelen treffen...
Op zich zijn er gewoon wettelijk bepaalde termijnen voor voorarrest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Laatst online: 01-08 19:47
Silent7 schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 16:27:
[...]

[...]
Maar daarom doet dit pijn, Nederland, het land van innovatie, verplaatsbare molens voor landwinning, eerste NV, zou nu toch een rol van enorme betekenins kunnen spelen met echte problemen oplossen en is opeens vooral druk met navelstaren, zo ongelofelijk jammer.
Nee ik kan er echt niet om lachen en dat ik het zover van de "beschaafde wereld" (5 uur rijden vanaf Parijs, 1 uur Boreaux) merk maakt het des te pijnlijker.
Sorry hoor maar het is echt te debiel om Nederland niet meer onder de beschaafde wereld te scharen en Frankrijk dan wel. Elk land heeft z'n eigen problemen, dit is gewoon stoken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:20
stylezzz schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 16:23:
Vanaf het AD liveblog

[...]

Die tijden liggen gewoon vast. Zie ook: https://www.rijksoverheid...ht-van-een-strafbaar-feit
Vasthouden voor onderzoek en inverzekeringstelling
Sinds 1 maart 2017 mag de politie u maximaal 9 uur vasthouden voor onderzoek. Bijvoorbeeld om uw vingerafdrukken af te nemen of foto’s te maken. De tijd tussen 0.00 uur en 9.00 uur telt hierbij niet mee. In totaal kan de politie u dus maximaal 18 uur vasthouden voor onderzoek.

De (hulp)officier van justitie kan bepalen dat u langer op het bureau moet blijven voor verhoor. U wordt dan in verzekering gesteld. Bij uw inverzekeringstelling krijgt u een advocaat aangewezen die u rechtsbijstand verleent. U kunt ook zelf een advocaat kiezen.

Verlenging inverzekeringstelling
Uw inverzekeringstelling duurt in eerste instantie maximaal 3 dagen. In deze periode overlegt de politie met een officier van justitie wat er verder moet gebeuren. Er zijn 3 mogelijkheden:

de politie houdt u nog maximaal 3 dagen langer vast op het politiebureau;
de politie laat u vrij;
u wordt voorgeleid aan de officier van justitie.
Voorgeleiding aan officier van justitie
Als u wordt voorgeleid aan de officier van justitie, heeft hij uw dossier al van de politie ontvangen. Hij kent dus de feiten. Na de voorgeleiding zijn er 2 mogelijkheden:

De officier van justitie vindt het niet nodig dat u nog langer vast blijft zitten. U komt dan vrij. Als de officier van justitie besluit u te vervolgen, krijgt u een dagvaarding mee. Daarin staat wanneer uw zaak voor de rechter komt.
De officier van justitie vindt dat u nog langer vast moet blijven zitten. Hij vraagt de rechter-commissaris om een bevel tot bewaring af te geven. Daarmee begint uw voorlopige hechtenis.
Voorlopige hechtenis
Bij voorlopige hechtenis (gevangenhouding) gaat u meestal naar een huis van bewaring. Mogelijk gaat u voor verhoor weer terug naar het politiebureau. Bewaring duurt maximaal 14 dagen. Verlenging is niet mogelijk. Wil de officier van justitie u langer vasthouden? Dan moet hij de rechtbank om een bevel tot gevangenhouding vragen.

De zogeheten raadkamer van de rechtbank beoordeelt dit verzoek. De raadkamer bestaat uit 3 rechters bij de beslissing over uw gevangenhouding. Een bevel tot gevangenhouding geldt voor maximaal 90 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
MikeyMan schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 16:29:
[...]

Op zich zijn er gewoon wettelijk bepaalde termijnen voor voorarrest.
Uiteraard, maar dat neemt niet weg dat men een onderzoek wat kan rekken. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-09 16:58
[...]

Die 17 miljoen Nederlanders is ook een druppel op een gloeiende plaat van de totale wereld bevolking. De groei is al enorm gestagneerd, vandaar ook dat de pensioen leeftijd omhoog moest omdat de aow's anders niet betaald konden worden doordat de babyboom generatie allemaal tegelijk met pensioen zouden gaan en er te weinig werkende Nederlanders zouden zijn om die kosten te kunnen dragen. Daarnaast hebben we nu ook nog eens een groot tekort aan werknemers, de bevolking laten krimpen is wel het laatste wat we moeten doen om in ieder geval die problemen niet groter te maken.

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

stylezzz schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 16:33:
[...]

Uiteraard, maar dat neemt niet weg dat men een onderzoek wat kan rekken. :)
Ze zijn nu blijkbaar bezig met een onderzoek naar het feit waar de verdachten van verdacht worden. Ze zijn aangehouden voor poging tot doodslag, maar worden daar nog niet van verdacht. Dat kwam door de chaotische situatie ter plaatse.

Mooi verhaal, als ik dat zo lees als uitlating van "de politie" op nu.nl. Brugman kon dat beter.

Zal wel snel duidelijk worden als ze de hechtenis zouden willen verlengen. Dat gaat zonder formele verdenking vrij lastig worden, lijkt mij.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2022 16:43 ]

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Voorman Mark van den Oever van de radicale boeren van Farmers Defence Force heeft "onze boeren en onze strijders" in een online video opgeroepen om zich bij het bureau in Leeuwarden te verzamelen.

"Om te zorgen dat die jongen bevrijd wordt, om steun te betuigen en een nette demonstratie te houden zodat duidelijk wordt dat die jongen meteen naar huis toe moet want hij zit onschuldig vast."
Als die voorman van FDF zo over de Nederlandse rechtstaat denkt ("om te zorgen dat die jongen bevrijdt wordt"), is het misschien een goed idee om hem als persona non grata te bestempelen en z'n paspoort in te nemen.

Als je bananenrepubliekje wil spelen, dan doe je dat maar in Mali ofzo.

Ditto trouwens voor al die lui die parlements- en kabinetsleden intimideren. Blijkbaar hebben die het niet zo hoog zitten met onze democratie.

Edit:
Even voor de goede orde: Vreedzaam protest is prima. Politie, justitie of politici intimideren of 'dwingen' is niet okee.

[ Voor 14% gewijzigd door anandus op 06-07-2022 16:56 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

ah ja, dus als de boeren ca. 9 uur wachten bij het politie buro hebben ze 90% kans om te claimen dat de politie bezweken is onder hun druk om 'x' vrij te laten? :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morty
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:28
[...]

Dit is net zo'n dooddoener als "we moeten gewoon minder uitstoten, maar hoe laat ik even in het midden".

Het hoe is nu juist waar het om gaat. Minder mensen zou mooi zijn, maar er is geen enkele ethische manier om daar te komen. Tenzij je daadwerkelijk wil gaan beargumenteren dat we mensen systematisch moeten gaan uitmoorden of verbieden zich voor te planten, kan je er gewoon beter niet over beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
SemperFidelis schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 16:30:
[...]

Sorry hoor maar het is echt te debiel om Nederland niet meer onder de beschaafde wereld te scharen en Frankrijk dan wel. Elk land heeft z'n eigen problemen, dit is gewoon stoken.
Ay dan heb ik me verkeerd uitgedrukt, dit wilde ik zeker niet zeggen, ik zou juist zeggen, als beschaafd land met vele inovaties en hoge opleidingen zou Nederland een lichtend voorbeeld kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YakuzA schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 16:44:
[...]

ah ja, dus als de boeren ca. 9 uur wachten bij het politie buro hebben ze 90% kans om te claimen dat de politie bezweken is onder hun druk om 'x' vrij te laten? :)
Als ze niet met een verdenking komen en dus eigenlijk ook niet kunnen gaan verhoren, dan zit het er dik in ja. Maar die verdenking zal er vast wel komen, gok ik.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:29

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Modbreak:Het stokpaardje overbevolking is hier off-topic en laten we dus op stal.

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
YakuzA schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 16:44:
[...]

Nee, want hij is gisterenavond al opgepakt, dus die 9 uur die lopen al sinds 9 uur vanochtend, of zelfs al een stukje gisterenavond, dus die loopt ergens in 't komende uur af.

En ik kan me voorstellen dat hier niet persé een reden is om een minderjarige langer vast te houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Morty schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 16:45:
[...]
Minder mensen zou mooi zijn, maar er is geen enkele ethische manier om daar te komen.
*knip*
Misschien gemist, zie tweakduke in "Boerenprotesten vanwege de stikstofmaatregelen" :)

[ Voor 47% gewijzigd door tweakduke op 06-07-2022 16:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• erwn
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
martijn.s schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 12:57:
De demonstranten van Extinction rebellion zijn al na 20 minuten verwijderd van de snelweg door de politie...
In https://www.nrc.nl/nieuws...lokkeren-snelweg-a4135717 staat:
De woordvoerder van de politie zegt niet in te willen gaan op een vergelijking tussen Extinction Rebellion in Den Haag en de boerenprotesten. De verantwoordelijkheid voor het overgaan op een noodverordening, en dus ook het arresteren van activisten, ligt volgens haar bij het gemeentelijk bestuur.
Ik snap op zich dat ze daar niet op in willen gaan, maar het contrast is erg groot. Daarbij waren er in drie Drentse gemeentes toch ook noodverordeningen bij DCs die dan pas een dag later weer toegankelijk waren? (Die drie burgemeesters met een ultimatum om 20u.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belly89
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12-09 19:07
rik86 schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 16:47:
[...]

Nee, want hij is gisterenavond al opgepakt, dus die 9 uur die lopen al sinds 9 uur vanochtend, of zelfs al een stukje gisterenavond, dus die loopt ergens in 't komende uur af.

En ik kan me voorstellen dat hier niet persé een reden is om een minderjarige langer vast te houden
Dat zal vast blijken uit het onderzoek. Als hij inderdaad in wilde rijden op agenten lijkt het met een hele goede reden die minderjarige (die schijnbaar wel volwassen genoeg is om te demonstreren) (veel) langer vast te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
belly89 schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 16:53:
[...]

Dat zal vast blijken uit het onderzoek. Als hij inderdaad in wilde rijden op agenten lijkt het met een hele goede reden die minderjarige (die schijnbaar wel volwassen genoeg is om te demonstreren) (veel) langer vast te houden.
Volgens mij zit je niet zo snel langer in voorarrest tenzij 't nodig is voor 't onderzoek, je vluchtgevaarlijk bent of 't risico op herhaling heel groot.

Kan me dus goed voorstellen dat ze 'm vrijlaten wat dan dus als overwinning geframed wordt door de protesterende boeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Verwijderd schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 16:45:
[...]

Als ze niet met een verdenking komen en dus eigenlijk ook niet kunnen gaan verhoren, dan zit het er dik in ja. Maar die verdenking zal er vast wel komen, gok ik.
In dit specifieke geval met 'poging tot doodslag' als ten laste legging zal dat inderdaad niet gaan gebeuren denk ik.

Maar een 16-jarige zullen ze mogelijk wel vervroegd uitlaten zodat die thuis het kan afwachten.

[ Voor 11% gewijzigd door YakuzA op 06-07-2022 17:03 ]

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

YakuzA schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 17:02:
[...]

In dit specifieke geval met 'poging tot doodslag' als ten laste legging zal dat inderdaad niet gaan gebeuren denk ik.

Maar een 16-jarige zullen ze mogelijk wel vervroegd uitlaten zodat die thuis het kan afwachten.
Er is (nog) geen tenlastelegging, want nog geen formele verdenking. Men is aan het onderzoeken waaraan ze schuldig zouden kunnen zijn. Zelfs nu.nl heeft moeten rectificeren, maar wat er nu staat maakt het alles behalve duidelijker of fraaier.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:31
Silent7 schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 16:27:
[...]

[...]

Je kan lachen, en de draak steken met dat iemand in ruraal Frankrijk vanuit diverse kanten (niet NOS of Nederlanders) merkt dat de perceptie van Nederland begint te veranderen. Bedenk wel dat het imago "kundige, directe, eerlijke handelsnatie" een land als Nederland veel meer "softpower" geeft.

En reken er maar op dat als ik het merk, al die consultants en dienstverleners het ook gaan merken.
Het is het verschil tussen fueren of overgenomen worden, de grootste belangen en winsten voor BV NL of ergens anders.
Het doet me echt een beetje pijn wat er de de afgelopen jaren aan het gebeuren is.

Egoistisch gezien, wij zitten bij een rivier dus altijd water, wij zitten ~200m boven zeeniveau, wij veranderen onze eilanden in permacultuur voedsel makers met gratis fruit en groenten en alle CO2 die wij en onze zoon in ons leven en zijn leven ooit geproduceerd hebben is compenseerd door ons semi landbouwgrond te veranderen in een bos met nu 4464 nieuwe bomen, ik zoek planten die sterk zijn en bij drogere tijden EN/OF nattere tijden gedijen en vruchten of nuttig groen geven (vorig jaar rare vorst voorjaar, nauwelijks pruimen en druiven maar de krenten waren heerlijk vers fruit, dit jaar geen krent geoogst maar de pruimen en druiven hangen helemaal vol).
Wij doen het dus redelijk "goed" en dat was een reden om hierheen te verhuizen. Dat is geen optie voor iedereen, een echte oplossing zal voor iedereen moeten werken.
Innovatie, en met top universiteiten als Wageninigen en Delft verwacht je gewoon dat deel van die oplossingen uit Nederland komt. En dan rijden er trekkers over politieauto;s heen, zucht.

Met alle respect, maar ... Nederland is geen bijzonder land ofzo. We zijn geen rare uitzondering. Wij zijn geen haar beter dan onze buurlanden. Net als Frankrijk gaan er dingen goed, er gaan dingen fout. Wat nu in Nederland met de boeren gebeurt is niet heel ver verwijderd van de 'Gele Hesjes':
Als gevolg van de protesten zijn in Frankrijk ten minste tien personen om het leven gekomen en enkele duizenden mensen gewond geraakt.[8][9] Op het Franse eiland Réunion, dat dicht bij Madagaskar ligt, is een politieagent zijn rechterhand kwijtgeraakt toen zijn wapen te vroeg afging.[10] In Parijs liepen de demonstraties meerdere malen ernstig uit de hand. Op de Champs-Élysées brandden auto's uit en in de Arc de Triomphe werden vernielingen aangericht. Gesuggereerd werd dat president Macron mogelijk de noodtoestand zou uitroepen, maar dat is uiteindelijk niet gebeurd.[11]
Waarmee ik niet wil zeggen dat Frankrijk erger is ofzo. Het kan ook hier gebeuren. Maar wat ik meer bedoel: laat je niet te veel leiden door dit soort gebeurtenissen. Elk land heeft zijn ding, overal gebeurt wel wat. Mensen spreken jou blijkbaar ergens op aan omdat je toevallig geboren bent in Nederland. Maar daar stoppen ze wel weer mee. Dan is er weer een andere waan van de dag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Johan Bogle
Kalentum schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 17:06:
[...]

Met alle respect, maar ... Nederland is geen bijzonder land ofzo. We zijn geen rare uitzondering. Wij zijn geen haar beter dan onze buurlanden. Net als Frankrijk gaan er dingen goed, er gaan dingen fout. Wat nu in Nederland met de boeren gebeurt is niet heel ver verwijderd van de 'Gele Hesjes':

[...]

Waarmee ik niet wil zeggen dat Frankrijk erger is ofzo. Het kan ook hier gebeuren. Maar wat ik meer bedoel: laat je niet te veel leiden door dit soort gebeurtenissen. Elk land heeft zijn ding, overal gebeurt wel wat. Mensen spreken jou blijkbaar ergens op aan omdat je toevallig geboren bent in Nederland. Maar daar stoppen ze wel weer mee. Dan is er weer een andere waan van de dag.
Populisme en extreme reacties om een eigen gelijk af te dwingen zijn overal. Social media zorgen nu eenmaal dat iedereen een klankbord vindt en het idee krijgt de meerderheid te zijn…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:15
(jarig!)
klaaas schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 14:57:
[...]

[...]

Nog even deze terug halen. Die vergunningen wet natuurbescherming kunnen dus niet zomaar of vanwege de PAS-uitspraak worden ingetrokken. Dat is geprobeerd en bleek niet mogelijk of erg moeilijk. En qua handhaving schiet je hier ook niet echt op. Als een boer meer vee houdt dan volgens de vergunning mag dan moet dat opgelost worden en wordt niet de vergunning ingetrokken. Don't shoot the messenger, maar vergunningen intrekken is niet zo makkelijk als hier nogal eens beweerd wordt.
Ik zeg ook niet dat het makkelijk is, ik zeg wel dat als de regering kan aantonen dat het noodzakelijk is om aan de milieu-eisen van stikstof te voldoen, dat een vergunning ingetrokken of aangepast kan worden. Daar zal dan wel een compensatie tegenover staan verwacht ik. Maar het is dus wel iets dat via de rechter gedaan moet worden. Voornaamste punt is dat het echter wel mogelijk is.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
(jarig!)
Real schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 14:57:
En wat gebeurt er bij het stoppen van de mercedes?
De grote vraag is vooral wat ervoor gebeurt.

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Miki
  • Laatst online: 23:05
Verwijderd schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 17:05:
[...]

Er is (nog) geen tenlastelegging, want nog geen formele verdenking. Men is aan het onderzoeken waaraan ze schuldig zouden kunnen zijn. Zelfs nu.nl heeft moeten rectificeren, maar wat er nu staat maakt het alles behalve duidelijker of fraaier.
Het zit in de details zullen we maar zeggen:
Onderzoek
In de hectische situatie ter plaatse zijn zij aangehouden voor een poging doodslag. Het onderzoek naar de gang van zaken loopt. Dit is een onderzoek onder leiding van de officier van justitie naar de feiten en omstandigheden. Op basis van dat onderzoek wordt een vervolgbeslissing genomen. Afhankelijk van de uitkomsten van dat onderzoek wordt duidelijk of de personen langer vast blijven zitten of niet. Vooralsnog zitten zij vast.
Bron: https://www.om.nl/actueel...oeken-incident-heerenveen

Je zit dus niet zomaar vast omdat je met je trekker over een doorgetrokken witte strook bent gaan rijden.

[ Voor 5% gewijzigd door Miki op 06-07-2022 17:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sugarlevi01
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Kleine toevoeging toch nog...

RTL heeft nog een vierde filmpje.

Rond dertien seconden, wordt gepoogd de eerste trekker in de rij staande te houden, die blijft langzaam doorrijden, en wordt vervolgens letterlijk in zijn kraag gegrepen.

Bij de mercedes (rond de 25 sec) lijkt het erop dat de agent, nog iets in zijn handen heeft, het dus niet zomaar verdwijnt bij het naar achter zwaaien van zijn arm, waarschijnlijk weggevallen in het donker in de dumpert kwaliteit.

En ik vroeg mij al af wat die persoon bij de paal stond te doen, die is dus vastgeklonken.

https://www.rtlnieuws.nl/...hoten-blokkeren-snelwegen

En verder houd ik er ook over op.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• CynicRelief
  • Laatst online: 21-02 22:26
ik mag toch aannemen dat, hierin getrainde, politiemensen, die, ter plekke, in de situatie, aanwezig zijn, de situatie beter kunnen beoordelen dan stuurlui aan wal op basis van wat telefoonfilmpjes; zij het dat die, onder stresserende omstandigheden, zelfs voor die vaklieden, ook fouten kunnen maken; onderzoek zal het moeten uitwijzen; ondertussen wordt er mgv deze shitstorm natuurlijk politiek bedreven door de boeren (je kan dat o.a. afleiden uit het feit dat ze de leeftijd van een van de kennelijke verdachten, gebruiken als verzwarend feit, terwijl dat helemaal niet terzake doet), ofwel het gaat die protesteerboeren al lang niet meer om de feiten; ze zouden een voorbeeld kunnen/mogen nemen aan die 2500 boeren die vandaag wel met meedenk-plannen komen, hebben ze per slot van rekening 20 jaar de tijd voor gehad, als ondernemer-inspelend-op-veranderende-omstandigheden (al is de overheid beslist partij, en moet die de regie nemen (want al die splinterboerenpartijtjes gaan dat niet doen) en met ruimhartige compensatie komen)

[ Voor 79% gewijzigd door CynicRelief op 06-07-2022 19:02 ]

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[...]
Ik durf de stelling wel aan dat het merendeel van de automobilisten harder rijdt dan 100, waar niet standaard controle is. Terecht.
De meesten rijden 100 of 107 oid op de teller, wat dus ook neerkomt op gewoon 100 echte km/u.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Miki schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 17:42:
[...]

Het zit in de details zullen we maar zeggen:

[...]

Bron: https://www.om.nl/actueel...oeken-incident-heerenveen

Je zit dus niet zomaar vast omdat je met je trekker over een doorgetrokken witte strook bent gaan rijden.
Nu.nl heeft na contact met de politie expliciet aangevuld, dat ze - hoewel wel aangehouden voor poging tot doodslag - nog niet verdacht werden. Nu.nl meldde eerst namelijk dat ze verdacht werden en aangehouden waren, maar dat was dus niet juist.

Dat was echt een bijzonder slecht signaal, dus dat zullen ze inmiddels wel weer veranderd hebben. Damage Control lijkt overuren te draaien via de media.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TooTall_NL
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 19:07
Verwijderd schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 18:43:
[...]

Nu.nl heeft na contact met de politie expliciet aangevuld, dat ze - hoewel wel aangehouden voor poging tot doodslag - nog niet verdacht werden. Nu.nl meldde eerst namelijk dat ze verdacht werden en aangehouden waren, maar dat was dus niet juist.

Dat was echt een bijzonder slecht signaal, dus dat zullen ze inmiddels wel weer veranderd hebben. Damage Control lijkt overuren te draaien via de media.
Zou wel een gekke redenatie zijn. Aanhouden mag pas in het geval dat iemand verdachte is van een strafbaar feit. Als ze geen verdachte zijn kunnen ze ook niet worden aangehouden.

Een willekeurig iemand aanhouden mag niet, dus ze worden echt wel als verdachte aangemerkt, waarvan zal meer de vraag zijn dan...

Ik verbaas me echt over het niveau als je Twitter openklikt, ik weet het je moet het niet doen...
Alsof een agent voor de lol op mensen gaat schieten of zijn hele baan en toekomst op spel zet om even een trekker te voorzien van een luchtgat.
Volgens mij moeten we er terug naar het vertrouwen op de mensen die al die ongein iedere keer voor ons moeten oplossen.

Het wordt onderzocht door ook de rijksrecherche of het gebruik gerechtvaardigd was. Als die jongen iets strafbaar heeft gedaan wordt hij vervolgd en datzelfde geldt voor de agent.

Iedere demonstratie heeft wel enkele excessen dit is een hele wrange.. maar als de politie schiet in Rotterdam vanwege heftige rellen staan we er allemaal achter en nu zou het ineens anders zijn.

[ Voor 31% gewijzigd door TooTall_NL op 06-07-2022 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TooTall_NL schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 18:47:
[...]

Zou wel een gekke redenatie zijn. Aanhouden mag pas in het geval dat iemand verdachte is van een strafbaar feit. Als ze geen verdachte zijn kunnen ze ook niet worden aangehouden.

Een willekeurig iemand aanhouden mag niet, dus ze worden echt wel als verdachte aangemerkt, waarvan zal meer de vraag zijn dan...
Dat zal ook precies de reden zijn dat ze bij nu.nl als een dolle aan het aanpassen zijn, nadat ze erop gewezen werden dat er helemaal geen verdenking was. Er stond echt een serieus vage, ultra ontwijkende toevoeging en die kwam na contact met "de politie".

Staat er nog wel, maar inderdaad tekstueel weer aangepast:
Verbetering: In een eerdere versie schreven wij dat het drietal wordt verdacht van poging tot doodslag, maar dat blijkt niet te kloppen. De mannen zijn in de "hectische situatie daar" opgepakt vanwege poging tot doodslag, maar een woordvoerder legt uit dat nog moet worden onderzocht of deze reden voor hun arrestatie ook de formele verdenking tegen hen wordt. Dat wordt duidelijk als de verdachten worden voorgeleid aan de rechter-commissaris.
Geen formele verdenking dus.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2022 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TooTall_NL
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 19:07
Verwijderd schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 18:52:
[...]

Dat zal ook precies de reden zijn dat ze bij nu.nl als een dolle aan het aanpassen zijn, nadat ze erop gewezen werden dat er helemaal geen verdenking was. Er stond echt een serieus vage, ultra ontwijkende toevoeging en die kwam na contact met "de politie".
Dat geloof ik wel, het zal allemaal niet helemaal duidelijk zijn. Maar als ze vast zitten zijn ze verdacht klaar. Anders lopen ze buiten rond en niet in een cel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16

Behalve na 19:00?

Ik durf de stelling wel aan dat het merendeel van de automobilisten harder rijdt dan 100, waar niet standaard controle is. Terecht.
offtopic:
Het grappige is dat Flitsmeister deze data anoniem bijhoudt. Deze kun je volgens mij ook gewoon opvragen bij Flitsmeister. Flitsmeister heeft meer dan 2M actieve gebruikers. En het antwoord gaat je echt tegenvallen; voordat we naar 100 km/h gingen bleek dat er op de meeste snelwegen eigenlijk al 100 km/h gereden werd. Het gemiddelde lag in ieder geval al heel dicht bij de 100.

https://topgear.nl/autoni...id-nederland-na-1900-uur/

Vraag de data eens op bij Flitsmeister zou ik zeggen en verwondert u slechts

[ Voor 5% gewijzigd door RedHat op 06-07-2022 18:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:50
[...]

[...]

Prutsers bij Nu.nl je kunt alleen maar aangehouden worden als je verdachte bent van een strafbaar feit. Dit gaat over de daadwerkelijke ten laste legging.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:57
redwing schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 17:20:
[...]

Ik zeg ook niet dat het makkelijk is, ik zeg wel dat als de regering kan aantonen dat het noodzakelijk is om aan de milieu-eisen van stikstof te voldoen, dat een vergunning ingetrokken of aangepast kan worden. Daar zal dan wel een compensatie tegenover staan verwacht ik. Maar het is dus wel iets dat via de rechter gedaan moet worden. Voornaamste punt is dat het echter wel mogelijk is.
Dat het mogelijk is staat in de wet Natuurbescherming, dus dat mag geen nieuws zijn. Maar lees wat achtergronden (zoals b.v. dit ) en je zult zien dat het intrekken ervan niet zo simpel is. En het onderbouwen ervan ook niet, in tegenstelling tot wat je in eerste instantie beweerde

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Laatst online: 23:05
[...]

[...]

Ze zijn aan aan het jongleren met termen.

De drie zijn aangehouden als verdachte ivm poging tot doodslag. Het is dan aan de OvJ om te beslissen of de aanhouding terecht is geweest en zal dan nader onderzoek (laten) uitvoeren. Verhoring politie enz. enz.

Één ding is wel duidelijk dat er wel een serieuze verdenking is want je sluit niet zomaar een verdachte langer dan strikt noodzakelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hneel
  • Laatst online: 21:48

hneel

denkt er het zijne van

RedHat schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 18:56:
[...]

offtopic:
Het grappige is dat Flitsmeister deze data anoniem bijhoudt. Deze kun je volgens mij ook gewoon opvragen bij Flitsmeister. Flitsmeister heeft meer dan 2M actieve gebruikers. En het antwoord gaat je echt tegenvallen; voordat we naar 100 km/h gingen bleek dat er op de meeste snelwegen eigenlijk al 100 km/h gereden werd. Het gemiddelde lag in ieder geval al heel dicht bij de 100.

offtopic:
Mijn persoonlijke observatie: Een meerderheid wil harder, en doet dat ook als het kan. Maar degenen die 100 rijden (en voorheen ook al reden) verspreiden zich het liefst zoveel mogelijk over alle beschikbare rijstroken. Links en rechts rijden vaak gewoon met dezelfde snelheid naast elkaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 14:23

Sorcerer8472

Mens sana?

We moeten inderdaad afwachten en zien wat er nu is gebeurd en gaat gebeuren.

Wel grappig, men schreeuwt moord en brand, maar vergelijk dit eens met hoe de Amerikaanse politie te werk gaat. Niet dat dat goed is hoor, maar daar zou je dit als boer echt niet kunnen maken.

Hoe dan ook, ben benieuwd naar evt. bodycam-beelden e.d. Die 16-jarige zal ook niet zomaar vastzitten nu toch?

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Sorcerer8472 schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 20:04:

Wel grappig, men schreeuwt moord en brand, maar vergelijk dit eens met hoe de Amerikaanse politie te werk gaat. Niet dat dat goed is hoor, maar daar zou je dit als boer echt niet kunnen maken.

Hoe dan ook, ben benieuwd naar evt. bodycam-beelden e.d. Die 16-jarige zal ook niet zomaar vastzitten nu toch?
Ik vrees dat die bodycam beelden niet openbaar gemaakt zullen worden. (Privacy?) En dat terwijl de publieke opinie nu tegen de handhavers is gekeerd door de filmpjes die op de social media rondgaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
Sorcerer8472 schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 20:04:

ik zie juist wel parallellen met bijv. whitehousebestorming van een jaar geleden (ok, dat gaat wat ver, maar het gaat om de sentimenten: onderbuik boven feiten)

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CynicRelief
stylezzz schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 20:09:
[...]

Ik vrees dat die bodycam beelden niet openbaar gemaakt zullen worden. (Privacy?) En dat terwijl de publieke opinie nu tegen de handhavers is gekeerd door de filmpjes die op de social media rondgaan...
publieke opinie op social media … wat is die werkelijk waard … vooralsnog , zoals gewoonlijk, stemmingsmakerij …. ahm, daar zijn we hier op tweakers onderdeel van, maar vindt t niveau hier al stukken ‘beter’ dan op de meer publieke social media, het mag gezegd, uitzonderingen daargelaten

[ Voor 19% gewijzigd door CynicRelief op 06-07-2022 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Laatst online: 22:59
RedHat schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 18:56:
[...]

offtopic:

Het gemiddelde is inclusief het kruipen in de spits en tussendoor op een x-aantal snelwegen snel-kruipen achter inhalende vrachtwagens met 90km/h ?
Drukt z'n gemiddelde nogal snel en hard en derhalve niet een ideale maatstaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
CynicRelief schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 20:12:
[...]

publieke opinie op social media … wat is die werkelijk waard … vooralsnog , zoals gewoonlijk, stemmingsmakerij
In mijn ogen nihil, in die van jou denk ik ook. Maar je wil niet weten hoeveel mensen dit als zoete koek slikken.... 'zie je wel, ze schieten met scherp!'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
(jarig!)
klaaas schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 19:18:
[...]

Dat het mogelijk is staat in de wet Natuurbescherming, dus dat mag geen nieuws zijn. Maar lees wat achtergronden (zoals b.v. dit ) en je zult zien dat het intrekken ervan niet zo simpel is. En het onderbouwen ervan ook niet, in tegenstelling tot wat je in eerste instantie beweerde
Mijn reaktie was dan oorspronkelijk ook op een post dat het niet zou kunnen.

Daarnaast is de huidige urgentie al een grote stap om het wel mogelijk te maken. Als ze dus samen met de provincies een plan maken en er daarna een boer niet mee wil werken, heb je daarmee al snel een reden om een vergunning in te trekken.
Belangrijk is dan wel dat die stappen ook daadwerkelijk genomen worden. Met wat ze nu hebben zal er geen enkele rechter meegaan met het intrekken van een vergunning. Maar ze kunnen dus wel de plannen goed uitwerken, waarna het aanpassen/intrekken van vergunningen weldegelijk goed mogelijk wordt.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14-09 15:24
Vanmiddag zat ik op de fiets eens na te denken, de oplossing kan heel simpel zijn. De boeren zijn boos omdat ze hun inkomen zien verdwijnen omdat hun boerderij gesloten moet worden. Boeren zijn volgens mij hele handige mensen en vooral handig met hun handen.

Nu hebben we voor dezelfde transitie naar een betere en duurzamere leefomgeving ook een machtig groot te kort aan handige mensen die overal oplaadpalen en warmtepompen kunnen installeren en onderhouden. Ook de netbeheerder zal nog wel wat handen kunnen gebruiken.

Dus geef die boeren een goede opleiding omscholing en zorg ervoor dat ze toekomstperspectief houden, brood op de plank, goed inkomen.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 20:45

bonzz.netninja

Niente baffi

LordSinclair schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 20:22:
Vanmiddag zat ik op de fiets eens na te denken, de oplossing kan heel simpel zijn. De boeren zijn boos omdat ze hun inkomen zien verdwijnen omdat hun boerderij gesloten moet worden. Boeren zijn volgens mij hele handige mensen en vooral handig met hun handen.

Nu hebben we voor dezelfde transitie naar een betere en duurzamere leefomgeving ook een machtig groot te kort aan handige mensen die overal oplaadpalen en warmtepompen kunnen installeren en onderhouden. Ook de netbeheerder zal nog wel wat handen kunnen gebruiken.

Dus geef die boeren een goede opleiding en zorg ervoor dat ze toekomstperspectief houden, brood op de plank, goed inkomen.
Volgens mijn zijn die uitkoopregelingen zo ruim dat ze soms uberhaupt nooit meer hoeven te werken. Daarnaast kunnen ze ook gewoon een akkerbouwbedrijf beginnen.

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-08 02:49

Dus geef die boeren een goede opleiding en zorg ervoor dat ze toekomstperspectief houden, brood op de plank, goed inkomen.
Je denkt hier toch wel iets te makkelijk. Ik werk zelf in de IT. En in de zorg is ook een enorm tekort. Maar ik zou er ook niet aan moeten denken dat iemand me komt vertellen dat ik me dan maar moet laten omscholen...

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CynicRelief
stylezzz schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 20:19:
[...]

In mijn ogen nihil, in die van jou denk ik ook. Maar je wil niet weten hoeveel mensen dit als zoete koek slikken.... 'zie je wel, ze schieten met scherp!'
mja, we zijn in 1 van de rijkste landen ter wereld een beetje in slaap gesukkeld (ik wilde hier eigenlijk zeggen: al die rijke, gezapige rtl-kijkers zien hun status-quo bedreigd, zien dat er een16-jarige op de korrel, kennelijk, is genomen, ach gut, dat is de schuld van de overheid … ofwel, dat, gespeend van enige zelfredzaamheid laat staan zelfnadenkendheid gespeende, inmiddels redelijk significante deel van onze rijke bevolking zijnde deel van diezelfde rijke bevolking (help! grammarchecker))

ofwel, waarom denken mensen niet ZELF na, als ze die dingen zien? kritiek op de samenleving, en in extenso, overheid, begint bij jezelf (ffs, zou ik er nog aan toe willen voegen)

[ Voor 6% gewijzigd door CynicRelief op 06-07-2022 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
bonzz.netninja schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 20:26:
[...]

Volgens mijn zijn die uitkoopregelingen zo ruim dat ze soms uberhaupt nooit meer hoeven te werken. Daarnaast kunnen ze ook gewoon een akkerbouwbedrijf beginnen.
Of men laat zich uitkopen en begint in het buitenland een nieuw bedrijf. De hoeveelheid vlees die geconsumeert word zal niet of nauwelijks verminderen, dus de afzetmarkt is er wel degelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Oekiejoekie schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 20:26:
[...]

Je denkt hier toch wel iets te makkelijk. Ik werk zelf in de IT. En in de zorg is ook een enorm tekort. Maar ik zou er ook niet aan moeten denken dat iemand me komt vertellen dat ik me dan maar moet laten omscholen...
Is wel de realiteit voor genoeg mensen. Wederom wat is er zo speciaal aan een boer? Omscholen is echt de normaalste zaak van de wereld. Ze moeten gewoon een realiteitscheck krijgen. Niet dat dat nu gebeurd met de overheid die alles van zich afschuift, laat staan het adequaat optreden van de politie. Ze blijven gewoon in hun eigen bubbel (geloven). Eigenlijk is dat heel sneu.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-08 02:49
CynicRelief schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 20:28:
[...]

mja, we zijn in 1 van de rijkste landen ter wereld een beetje in slaap gesukkeld (ik wilde hier eigenlijk zeggen: al die rijke, gezapige rtl-kijkers zien hun status-quo bedreigd, zien dat er een16-jarige op de korrel, kennelijk, is genomen, ach gut, dat is de schuld van de overheid … ofwel, dat, gespeend van enige zelfredzaamheid laat staan zelfnadenkendheid gespeende, inmiddels redelijk significante deel van onze rijke bevolking zijnde deel van diezelfde rijke bevolking (help! grammarchecker))

ofwel, waarom denk mensen niet ZELF na, als ze die dingen zien?
Zelf nadenken ?? Zooooo jaren 80... Het is toch veel makkelijker om na te blaten wat je op social media leest ?

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
Oekiejoekie schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 20:26:
[...]

En als je werk in de ICT ten einde loopt omdat het om x redenen niet meer gaat? En er is in een bepaalde branch een te kort en je kan met een gunstige regeling worden verleidt om je te laten omscholen?

Er zijn meer beroepen die ten einde zijn gekomen (ook dankzij jouw ICT werk ;) ) En die mensen hebben toch ook allemaal, al dan niet met omscholing, nieuw werk gevonden?

Het moet niet gebeuren met het pistool tegen het hoofd, dat werkt bij niemand. Maar het zou toch zeker wel een toekomst bieden als men er voor open staat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CynicRelief

het gaat niet om opleiding; vandaag zijn er 2500 ondernemende boeren met een meedenk-plan gekomen, dat zouden de ambassadeurs voor de komende tijd kunnen zijn; daarnaast heeft de overheid de regie-teugels te slap gelaten de afgelopen decennia; ondernemerschap gebruikt al die ruimte, hetzij de goeie kant op kwa natuur, hetzij de meer renderende kant op (en wellicht ten nadele van de natuur), dus imho kan je de protestboeren niet alles kwalijk nemen, de overheid is mede debet aan de huidige situatie, en zal regie moeten nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
Oekiejoekie schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 20:32:
[...]

Zelf nadenken ?? Zooooo jaren 80... Het is toch veel makkelijker om na te blaten wat je op social media leest ?
ja daar lijkt het tegenwoordig veel op, het is een kenmerk van een decadente samenleving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
CynicRelief schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 20:35:
het gaat niet om opleiding; vandaag zijn er 2500 ondernemende boeren met een meedenk-plan gekomen, dat zouden de ambassadeurs voor de komende tijd kunnen zijn;
Omscholing is inderdaad een betere verwoording. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
LordSinclair schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 20:37:
[...]

Omscholing is inderdaad een betere verwoording. :)
nou nee, ik gun alle boeren hun boerschap, naar er is vanzelfsprekend wel een verschil in hoe ondernemend elke boer is, en dat is wat er in moet zitten, wat je mee krijgt

omscholing van boer naar … ??? wellicht, maar ik kan me wel iets indenken met de uitspraak dat je als boer wordt geboren, en dat heeft alles te maken met de conservatieve omgeving waarin je nog steeds kansloopt te worden geboren in ons kleine, rijke, landje

[ Voor 62% gewijzigd door CynicRelief op 06-07-2022 20:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023

Dus geef die boeren een goede opleiding omscholing en zorg ervoor dat ze toekomstperspectief houden, brood op de plank, goed inkomen.
*knip* hou het inhoudelijk s.v.p., maak het niet persoonlijk.

[ Voor 6% gewijzigd door defiant op 06-07-2022 23:14 ]

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PP_Sound
  • Registratie: Januari 2021
  • Niet online
[...]

Ook genoeg mensen die het absoluut ongepast vinden om 16 jarige boerenzoontjes te laten meedoen in een blokkade op de trekker.
Dat zegt wat over het verantwoordelijkheidsbesef van hun ouders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
CynicRelief schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 20:39:
[...]

nou nee, ik gun alle boeren hun boerschap, naar er is vanzelfsprekend wel een verschil in hoe ondernemend elke boer is, en dat is wat er in moet zitten, wat je mee krijgt
Dan hadden we nog steeds lantaarnaanstekers, stronttonnetjesscheppers, letterzetters, kruideniers e.d. gehad. De vraag naar bepaalde beroepen veranderd gewoon met de tijd. En er zal altijd een generatie zijn die er door getroffen wordt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 20:45

bonzz.netninja

Niente baffi

[...]

Dat ze niet openbaar worden zegt natuurlijk niks over dat ze bij een rechtzaak wel degelijk bekeken zullen worden.

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CynicRelief
LordSinclair schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 20:44:
[...]

Dan hadden we nog steeds lantaarnaanstekers, stronttonnetjesscheppers, letterzetters, kruideniers e.d. gehad. De vraag naar bepaalde beroepen veranderd gewoon met de tijd. En er zal altijd een generatie zijn die er door getroffen wordt.
daarom moeten we verheugd zijn met die 2500 boeren die vandaag dat meedenk-plan hebben voorgelegd

al lijken me die lantaarnaanstekers wel energiebesparend?!

of dorpsomroepers ipv internet :+

[ Voor 9% gewijzigd door CynicRelief op 06-07-2022 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh

flessuh

Set sail for fail!

CynicRelief schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 20:46:
[...]

daarom moeten we verheugd zijn met die 2500 boeren die vandaag dat meedenk-plan hebben voorgelegd

al lijken me die lantaarnaanstekers wel energiebesparend?!

of dorpsomroepers ipv internet :+
toch gek dat dat plan hier wel goed ontvangen wordt en eerdere plannen vanuit de sector niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 14-09 09:23

Amphiebietje

In de blubber

De boeren kunnen ook in Oekraïne gaan helpen Russische tanks uit weilanden te slepen met hun tractoren. Doen ze wat nuttigs, en leren ze gelijktijdig ook hoe ze later Nederland echt plat kunnen leggen. :P
Pagina: 1 ... 23 ... 67 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Enkele huisregels:
• De belangrijkste: we houden hier zelf ons fatsoen.
• Discussie over de stikstofproblematiek zelf hoort in De stikstofproblematiek: oorzaak, gevolgen en oplossingen
• Alleen maar je frustratie hier uiten of komen ranten voegt niets toe en laten we dus.
• Wees terughoudend met het uitdelen van labels, het werkt stigmatiserend, polariserend en generaliserend. Bovendien is een label uit de onderbuik gegeven, lang niet altijd terecht.
• Wees tevens terughoudend met slow-chat voor het overzicht. De quickreply staat daarom ook uit.