O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Ligt dat aan Slot of aan de selectie? Ik denk dat Feyenoord heel blij mag zijn met hem. Hadden probably ruim eerste gestaan als het elftal iets meer intact was gebleven. De grote wedstrijden spelen ze echt wel goed in elk geval.PWM schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 10:23:
Persoonlijk vind ik Slot hier ook wel heel veel credits hebben hoorHet is zeker een welbespraakte man en een goede trainer. Maar uiteindelijk laat Feyenoord her en der weer totaal onnodig punten liggen. Hartstikke leuk hoor, dat we een beetje meedraaien, maar als je toch weer 3de word omdat je gelijk speelt bij NEC, GA Eagles, Cambuur en aanverwante clubs, schiet je er toch nog niets mee op. Ja, Slot doet het echt prima, maar die extra next step mis ik nog.
Dat is natuurlijk altijd de vraag. Uiteindelijk moeten de 11 spelers het doen. Maar Heerenveen thuis en NEC uit zijn gewoon totaal onnodig. De 2-0 uit Denemarken mag je ook nooit weggeven. Dat zijn dan toch punten dat hij het verschil niet maakt met een tactische verrassing uit de hoge hoed.Typhone schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 10:31:
[...]
Ligt dat aan Slot of aan de selectie? Ik denk dat Feyenoord heel blij mag zijn met hem. Hadden probably ruim eerste gestaan als het elftal iets meer intact was gebleven. De grote wedstrijden spelen ze echt wel goed in elk geval.
Van Bommel, die wel tevreden was over hoe zijn ploeg daarna reageerde. 'We hebben in die tachtig laatste minuten 0-0 gelijkgespeeld.'
Wat een topcoach he!Typhone schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 10:37:
Mag ik trouwens de quote van de week even aan van Bommel geven? Die man moet positiviteitsguru worden. Antwerpen staat binnen 9 minuten 3-0 (!) achter. Van Bommel na de wedstrijd:
[...]
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Het kampioensgeluk ontbreekt nog, maar daar doe je weinig aan.PWM schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 10:23:
Persoonlijk vind ik Slot hier ook wel heel veel credits hebben hoorHet is zeker een welbespraakte man en een goede trainer. Maar uiteindelijk laat Feyenoord her en der weer totaal onnodig punten liggen. Hartstikke leuk hoor, dat we een beetje meedraaien, maar als je toch weer 3de word omdat je gelijk speelt bij NEC, GA Eagles, Cambuur en aanverwante clubs, schiet je er toch nog niets mee op. Ja, Slot doet het echt prima, maar die extra next step mis ik nog.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Kan hij de baan van Mark Rutte overnemen.Typhone schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 10:37:
Mag ik trouwens de quote van de week even aan van Bommel geven? Die man moet positiviteitsguru worden. Antwerpen staat binnen 9 minuten 3-0 (!) achter. Van Bommel na de wedstrijd:
[...]
-/ edit
Ze?Stimulate14 schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 10:49:
[...]
Kan ze de baan van Mark Rutte overnemen.
??? Heb je wel de goede wedstrijd gekeken? Tadic bleef maar perfecte voorzetten afleveren, die had wel 5-6 assists kunnen en moeten hebben. Tadic dolde zijn directe tegenstander helemaal gek of gaf constant handige balletjes op Berghuis/Blind/Bassey waar dan weer iets gevaarlijks uit voortkwam.Hupske schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 21:53:
Tadic scoort vandaag, maar verder nog steeds niet super. Komt totaal geen dreiging meer vanaf.
Ok, het is tegen Excelsior, maar Tadic speelde zijn beste wedstrijd van het seizoen imho. Nooit, maar dan ook nooit meer rechtsbuiten opstellen graag meneer Schreuder. Tadic hoort gewoon op links, klaar.
[ Voor 3% gewijzigd door Mr_Size op 17-10-2022 11:52 ]
Wow, die ga ik onthouden.Typhone schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 10:37:
[...]
Wat betreft Schreuder, zijn reactie is wat overtrokken. Dat hij nu zegt dat hij andere meningen, van zowel buiten áls binnen de club niets van aantrekt, vind ik niet heel netjes overkomen.
Ook de manier hoe hij zegt dat hij de opstelling bepaalt, en hij alleen. Daar zet jij je assistenten ook wel een beetje mee weg, volgens mij doe je dat samen met de technische staf en is hij daar vooral eindverantwoordelijke voor. Ik vind dit nogal een heftige reactie.
En als hij niets meer te verliezen heeft omdat mogelijk zn hoofd op het hakblok ligt om ontslagen te worden, dan snap ik dit ook wel.
Over Slot, ik denk dat heel veel mensen ook wel fan van hem zijn als persoon, hij heeft een hele prettige rustige uitstraling en heeft tijdens interviews ook wel eens ruimte voor een grapje. Daarnaast probeert hij met zijn elftallen ook aanvallend en verzorgd voetbal te spelen, dat deed hij bij AZ en nu bij Feyenoord.
Spreekt voor zich dat ik hem graag bij Ajax had gezien ipv Schreuder, maar het is hem te prijzen dat hij lekker bij Feyenoord blijft en het project doorzet.
Ik denk wel dat hij op termijn bij Ajax een keer voor de groep staat, misschien niet volgend seizoen maar wel binnen de komende 5 seizoenen ergens.
Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd
Dit denk ik ook. We hebben record transfers gehad afgelopen zomer. Van het team dat het in Europa erg goed deed zijn de smaakmakers vertrokken, en Feyenoord is nu eenmaal geen Ajax dat gelijkwaardige gastjes klaar heeft staan.Typhone schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 10:31:
[...]
Ligt dat aan Slot of aan de selectie? Ik denk dat Feyenoord heel blij mag zijn met hem. Hadden probably ruim eerste gestaan als het elftal iets meer intact was gebleven. De grote wedstrijden spelen ze echt wel goed in elk geval.
Daarom snap ik bij een Slot veel beter dat ie tijd nodig heeft met zoveel mutaties dan dat dit bij een Ajax/Schreuder zou moeten kunnen.
Schreuder is gewoon geen geschikte trainer, dat blijkt al tijden. Al helemaal niet voor een grote club als Ajax
Verwijderd
Vorig jaar zou ik omschrijven als geniaal. Met een elftal dat vijfde in de competitie werd het jaar ervoor een Europese finale halen en Marseille uitschakelen was gewoon een fenomenale prestatie. Ook in de competitie was het vaak goed, met veel goals en punten voor (voor Feyenoordbegrippen) en onder andere een geweldige 0-4 in Eindhoven. Als je dan ongeveer 2 miljoen hebt geïnvesteerd mag je echt wel van een geweldig seizoen spreken.PWM schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 10:23:
Dit jaar vind ik het allemaal inderdaad nog wat minder geweldig. Er is veel geïnvesteerd maar het spel zit anders in elkaar en er wordt minder gecreëerd. Qua behaalde punten kun je er echter opnieuw maar bar weinig kritiek op hebben.
Hoewel je natuurlijk gelijk hebt: Feyenoord heeft er dit seizoen een handje van een voorsprong uit handen te geven wat meestal totaal onnodig was, vraag ik me ernstig af of met het huidige spelersmateriaal er wel een tactische verrassing te maken valt. Bij een wisseling ga je er kwalitatief teveel op achteruit.PWM schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 10:35:
[...]
Dat is natuurlijk altijd de vraag. Uiteindelijk moeten de 11 spelers het doen. Maar Heerenveen thuis en NEC uit zijn gewoon totaal onnodig. De 2-0 uit Denemarken mag je ook nooit weggeven. Dat zijn dan toch punten dat hij het verschil niet maakt met een tactische verrassing uit de hoge hoed.
Ik zie bij Slot vooral iemand die er plezier in heeft en dat ook uitstraalt.OMX2000 schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 09:30:
Slot is bondscoach waardig en zegt voornamelijk zinnige dingen. Heeft ook wel een kritiek op spelers maar weet dat altijd netjes te brengen.
Grappig is dat Feyenoord ook een technisch directeur ontbeert. Is ook bij Feyenoord niet wenselijk. Maar minder onrust daarover. Maar de culturen van Ajax, PSV en Feyenoord zijn niet te vergelijken.
Dat is op zichzelf al verfrissend ivm al die trainers die het gewicht van de hele (voetbal)wereld op hun schouders meedragen.
Nederlands voetbal volg ik niet echt, dus over de spelopvatting etc kan ik weinig zeggen.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Hij had dit al eerder in feite, toen ze alsnog Antony verkochten zat hij ook als een verongelijkt kind op TV te muiten. Het is alsof hij gewoon niet goed klikt met het technisch kader wat voor conflict en frustratie zorgt. Misschien hebben Huntelaar en Hamstra zich ook al tegen hem aan zitten bemoeien en is hij er onderhand wel goed klaar mee.Quad schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 12:13:
Wat betreft Schreuder, zijn reactie is wat overtrokken. Dat hij nu zegt dat hij andere meningen, van zowel buiten áls binnen de club niets van aantrekt, vind ik niet heel netjes overkomen.
Ook de manier hoe hij zegt dat hij de opstelling bepaalt, en hij alleen. Daar zet jij je assistenten ook wel een beetje mee weg, volgens mij doe je dat samen met de technische staf en is hij daar vooral eindverantwoordelijke voor. Ik vind dit nogal een heftige reactie.
En als hij niets meer te verliezen heeft omdat mogelijk zn hoofd op het hakblok ligt om ontslagen te worden, dan snap ik dit ook wel.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Slot moet roeien met de riemen die hij heeft. Selectie is niet van dermate kwaliteit dat die extra next step vanzelfsprekend is.PWM schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 10:23:
Met wat mij betreft het verschil dat Slot om twee redenen veel meer recht van spreken heeft dan Schreuder:
1. In de selectie van Feyenoord zijn veel meer mutaties. Feyenoord stond op een gegeven moment met twee a drie spelers in de basis die vorig seizoen ook bij Feyenoord speelden. Ook nagenoeg de hele bank is nieuw. Ajax speelt doorgaans met twee a drie nieuwe spelers in de basis en op de bank zitten zat spelers die vorig jaar ook al bij de selectie zaten;
2. Ajax heeft meer dan 100 miljoen geïnvesteerd in een handvol spelers. Dan mag je verwachten dat de gehaalde spelers er meteen staan. Feyenoord vist in een heel andere vijver waarin je geen zekerheidjes koopt. Idrissi halen of Bergwijn voor linksbuiten is een wereld van verschil.
Kortom: Schreuder zeurt wat mij betreft om niets en Slot heeft wel recht van spreken. Nu zal het zeker meespelen dat ik voor Feyenoord ben, maar toch
Ja, allemaal waar, maar toch ook makkelijk te counteren. Schreuder is geen Ten Hag en dat is misschien nog wel een grotere factor, een andere coach. Andere ideeën, andere manier van trainen, etc.donleone83 schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 14:28:
[...]
Met wat mij betreft het verschil dat Slot om twee redenen veel meer recht van spreken heeft dan Schreuder:
1. In de selectie van Feyenoord zijn veel meer mutaties. Feyenoord stond op een gegeven moment met twee a drie spelers in de basis die vorig seizoen ook bij Feyenoord speelden. Ook nagenoeg de hele bank is nieuw. Ajax speelt doorgaans met twee a drie nieuwe spelers in de basis en op de bank zitten zat spelers die vorig jaar ook al bij de selectie zaten;
2. Ajax heeft meer dan 100 miljoen geïnvesteerd in een handvol spelers. Dan mag je verwachten dat de gehaalde spelers er meteen staan. Feyenoord vist in een heel andere vijver waarin je geen zekerheidjes koopt. Idrissi halen of Bergwijn voor linksbuiten is een wereld van verschil.
Kortom: Schreuder zeurt wat mij betreft om niets en Slot heeft wel recht van spreken. Nu zal het zeker meespelen dat ik voor Feyenoord ben, maar toch
Ik zou eens beginnen te trainen met een steeds groter wordende rondo, want die pasen en balletjes naar hun medespelers die zo slordig zijn, dat kan echt niet voor een ploeg als Ajax.toolkist schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 14:49:
[...]
Ja, allemaal waar, maar toch ook makkelijk te counteren. Schreuder is geen Ten Hag en dat is misschien nog wel een grotere factor, een andere coach. Andere ideeën, andere manier van trainen, etc.
mbt tot punt 2, een speler heeft toch altijd minimaal een seizoen nodig om zich aan te passen in het zogenaamde Ajax systeem ?donleone83 schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 14:28:
[...]
ik laat mezelf wel uit.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Buiten dat heb je met Bijlow, Trauner, (normaliter) Geertruida (RB), Kokcü en Jahanbaksh een paar spelers die veel speelden vorig seizoen (5 tot 6 spelers uit die 'basis' behouden). Pedersen speelde niet veel (meer). Toch best wat mutaties moeten ondergaan. Andere linker centrale, andere linksback, andere middenvelders (m.u.v. Kokcü dus) en een volledig andere aanval op JahanBaksh na.LZ86 schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 12:25:
[...]
Dit denk ik ook. We hebben record transfers gehad afgelopen zomer. Van het team dat het in Europa erg goed deed zijn de smaakmakers vertrokken, en Feyenoord is nu eenmaal geen Ajax dat gelijkwaardige gastjes klaar heeft staan.
Daarom snap ik bij een Slot veel beter dat ie tijd nodig heeft met zoveel mutaties dan dat dit bij een Ajax/Schreuder zou moeten kunnen.
Schreuder is gewoon geen geschikte trainer, dat blijkt al tijden. Al helemaal niet voor een grote club als Ajax
Dan bij Ajax: Pasveer, Blind, Timber, Berghuis, Klaassen, Rensch, Alvarez, Tadic, Brobbey (die was gehuurd, maar speelde regelmatig zijn wedstrijdjes/ minuten) dat zijn er toch al 9 die je hebt behouden om het maar zo te zeggen. Je zou in die zin met Bergwijn (op Rechts als vervanger voor Anthony) en met Bassey als vervanger voor Martinez eigenlijk al een vrij aardig basis-elftal moeten hebben, (mijn mening) wanneer je dit vergelijkt met het elftal van vorig seizoen. Maar doordat er (nog) meer geschoven wordt dan noodzakelijk, komt het er allemaal niet zo uit. Waarom móet Bergwijn vanaf links, als dat Tadic zijn beste positie is, bijvoorbeeld. Dat levert je gewoon 2 wisselingen op, waar het er 1 (Bergwijn voor Anthony) had kunnen zijn.
En dan haal je een (i.m.o.) erg talentvolle Linksback op uit Alkmaar, maar blijf je Blind opstellen ook al heeft die in mijn ogen echt al een paar keer flink gefaald. Kapitaalvernietiging door zo'n jongen steeds op de bank te blijven zetten en géén minuten in Jong Ajax te laten maken, en ook geen minuten in het eerste. Kan je zeggen dat die terugkomt van een blessure en niet wedstrijdfit is, maar minuten maken in een wedstrijd is zo ongeveer de enige echte manier om wedstrijd fit te geraken.
Het grootste gemis (bij Ajax en Feyenoord) in de balans is i.m.o. Gravenbergh, die had het vermogen om op het middenveld e.e.a. te corrigeren, en beetje de Aursnes rol bij Feyenoord zeg maar. => Daar is niet voldoende op geanticipeerd, waardoor de verdediging snel onder druk komt te staan.
(En bij Ajax is het zo dat Bassey niet echt kan voetballen, dus in de opbouw een zwakke schakel is en Ajax daarmee, omdat Blind het ook niet kan belopen, een risicofactor. Uit pure ellende Blind dan maar centraal achterin zetten is i.m.o. geen echte oplossing, hij is niet voor niets vanuit daar naar links verhuisd, juist omdat het te vaak mis ging en hij niet de snelheid heeft iets te kunnen corrigeren.
Ik snap je helemaal, maar dat is niet het excuus dat Schreuder steeds opvoert natuurlijk.toolkist schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 14:49:
[...]
Ja, allemaal waar, maar toch ook makkelijk te counteren. Schreuder is geen Ten Hag en dat is misschien nog wel een grotere factor, een andere coach. Andere ideeën, andere manier van trainen, etc.
Wat zeg je nu? Dat als je meer geld uitgeeft voor een speler, dat dit betekent dat ze er meteen staan?donleone83 schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 14:28:
[...]
..
Lijkt me toch echt onzin, elke speler moet toch wennen aan een team en een systeem. Zo'n Bassey heeft alleen nog maar in Schotland gespeeld, die moet duidelijk nog heel erg wennen aan wat van een Ajax verdediger wordt gevraagd en het tempo van spelen, zeker internationaal.
Ook in Engeland betalen ze tientallen miljoenen voor spelers die vervolgens niet presteren en op de bank belanden, dat zou volgens jouw theorie niet moeten kunnen.
Jouw voorbeeld vind ik helemaal opmerkelijk, Idrissi heeft al veel eredivisie ervaring plus nog eens ervaring in het buitenland, waarom zou die er dan niet meteen moeten staan?
Bergwijn had ik ook wel meer van verwacht, maar die heeft de afgelopen jaren ook meer op de bank gezeten dan gespeeld en moet nu ineens twee keer in de week 90 minuten spelen.
Sorry, maar als je als Nederlandse club met de Nederlandse begrotingen 20 miljoen plus betaalt voor een speler moet dat wat mij betreft een absolute meerwaarde zijn. Meteen. De vergelijking met Engeland gaat mank omdat daar de clubs veel rijker zijn door het tv geld. Daar is 20 miljoen een schijntje. In onze competitie is dat nog steeds een godsvermogen.Exocet schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 15:18:
[...]
Wat zeg je nu? Dat als je meer geld uitgeeft voor een speler, dat dit betekent dat ze er meteen staan?
Lijkt me toch echt onzin, elke speler moet toch wennen aan een team en een systeem. Zo'n Bassey heeft alleen nog maar in Schotland gespeeld, die moet duidelijk nog heel erg wennen aan wat van een Ajax verdediger wordt gevraagd en het tempo van spelen, zeker internationaal.
Ook in Engeland betalen ze tientallen miljoenen voor spelers die vervolgens niet presteren en op de bank belanden, dat zou volgens jouw theorie niet moeten kunnen.
Jouw voorbeeld vind ik helemaal opmerkelijk, Idrissi heeft al veel eredivisie ervaring plus nog eens ervaring in het buitenland, waarom zou die er dan niet meteen moeten staan?
Bergwijn had ik ook wel meer van verwacht, maar die heeft de afgelopen jaren ook meer op de bank gezeten dan gespeeld en moet nu ineens twee keer in de week 90 minuten spelen.
Volgens mij is dus de conclusie, wat ik hier (niet als enige) al maanden roep, dat Bergwijn, Bassey en ook Brobbey veel te veel gekost hebben en er een groot risico genomen is met het halen van spelers voor deze bedragen.
[ Voor 7% gewijzigd door donleone83 op 17-10-2022 15:24 ]
Ik heb altijd het idee dat Ajax soms ook maar spelers wegkaapt bij mogelijke concurrenten om ze te verzwakken. Niet persé om ze zelf daadwerkelijk te gebruiken. AZ zwakker, de andere mogelijke concurrenten (Feyenoord, PSV) waar zo'n speler waarschijnlijk basis had gestaan kunnen m ook niet gebruiken/kopen.jbdeiman schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 15:08:
[...]
En dan haal je een (i.m.o.) erg talentvolle Linksback op uit Alkmaar, maar blijf je Blind opstellen ook al heeft die in mijn ogen echt al een paar keer flink gefaald. Kapitaalvernietiging door zo'n jongen steeds op de bank te blijven zetten en géén minuten in Jong Ajax te laten maken, en ook geen minuten in het eerste. Kan je zeggen dat die terugkomt van een blessure en niet wedstrijdfit is, maar minuten maken in een wedstrijd is zo ongeveer de enige echte manier om wedstrijd fit te geraken.
Zijn over de jaren best wel wat voorbeelden van. Gastjes die bij hun vorige club alles spelen om bij Ajax op de bank te verpieteren.
Volgens mij is dat gewoon klinkklare onzin, als of Ajax zomaar miljoenen gaat uitgeven voor een dergelijke intentie. Als of de RvC daar mee akkoord zou gaan. Wijndal is een Nederlandse international en stond al heel lang op de lijst bij Ajax. Het vervelende is dat er nu een andere trainer is waardoor Wijndal op de bank beland. Ik geef je gelijk als je stelt dat veel spelers die uitblonken bij hun club in de eredivisie het bij Ajax niet gered hebben, maar wegkopen om de andere club te verzwakken of de concurrentie de pas af te snijden is gevoelsmatig gewoon onzin.LZ86 schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 15:23:
Ik heb altijd het idee dat Ajax soms ook maar spelers wegkaapt bij mogelijke concurrenten om ze te verzwakken. Niet persé om ze zelf daadwerkelijk te gebruiken. AZ zwakker, de andere mogelijke concurrenten (Feyenoord, PSV) waar zo'n speler waarschijnlijk basis had gestaan kunnen m ook niet gebruiken/kopen.
Is dan ook sprake van enig verschil qua niveau. Dat een speler het niet red is op zich niet echt schokkend. Vaak is de rol dan ook totaal anders, net als de manier van spelen en de mate van weerstand. Dat Ajax een een speler haalt met potentie is niet meer dan normaal, dat niet elke speler het haalt idem dito.Zijn over de jaren best wel wat voorbeelden van. Gastjes die bij hun vorige club alles spelen om bij Ajax op de bank te verpieteren.
[ Voor 23% gewijzigd door Han op 17-10-2022 15:37 ]
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Ik zeg ook niet dat ik het hard kan maken. Maar het komt vaak wel zo over. Feyenoord/PSV/AZ heeft interesse in een speler --> Ajax kaapt m weg --> banken --> valt zelden in omdat de speler voor m amper uitvalt--> 3 jaar later weg naar vage club in het buitenland of retour oude club.Han schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 15:34:
[...]
Volgens mij is dat gewoon klinkklare onzin, als of Ajax zomaar miljoenen gaat uitgeven voor een dergelijke intentie. Als of de RvC daar mee akkoord zou gaan. Wijndal is een Nederlandse international en stond al heel lang op de lijst bij Ajax. Het vervelende is dat er nu een andere trainer is waardoor Wijndal op de bank beland. Ik geef je gelijk als je stelt dat veel spelers die uitblonken bij hun club in de eredivisie het bij Ajax niet gered hebben, maar wegkopen om de andere club te verzwakken of de concurrentie de pas af te snijden is gevoelsmatig gewoon onzin.
[...]
Is dan ook sprake van enig verschil qua niveau. Dat een speler het niet red is op zich niet echt schokkend. Vaak is de rol dan ook totaal anders, net als de manier van spelen en de mate van weerstand. Dat Ajax een een speler haalt met potentie is niet meer dan normaal, dat niet elke speler het haalt idem dito.
En niet zelden komt het omdat daar óf een echt dure aankoop terecht komt, óf een eigen jeugdspeler (dat is dan wel terecht) daar komt te spelen.
Ik zou als speler natuurlijk best gevleid zijn met interesse vanuit Ajax, maar me inmiddels wel achter de oren krabben of het niet beter zou zijn voor een van de andere clubs te spelen waar je basis staat en waardevolle minuten maakt waarvan je als voetballer beter gaat presteren. Bij Ajax is die kans een stuk kleiner. Of je moet er later naartoe gaan als je meer ervaring hebt, zoals Tadic of Berghuis.
[ Voor 13% gewijzigd door LZ86 op 17-10-2022 15:46 ]
Wie moet hem opvolgen?MaZo schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 15:38:
Wellicht wordt Ajax uit haar lijden verlost, Schreuder schijnt één van de twee kandidaten te zijn om de nieuwe trainer te worden bij VfB Stuttgart. Elk nadeel heeft z'n voordeel?
Heitinga? Wim Jonk? Pascal Jansens? Slot? Pochettino?
[ Voor 10% gewijzigd door MaZo op 17-10-2022 16:17 ]
Wat is meer gezichtsverlies? Een trainer snel ontslaan, snel ontslagen worden vs. tussentijds een transfer maken? Beiden niet ideaal maar wel een win-windonleone83 schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 16:40:
Leuk speculeren maar hij gaat natuurlijk helemaal niet. Dat zou voor zowel hem als Ajax mega gezichtsverlies zijn.
[ Voor 22% gewijzigd door ephymerous op 17-10-2022 16:43 ]
XXXVI
En je voorkomt een ‘sunk cost fallacy’…ephymerous schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 16:41:
[...]
Wat is meer gezichtsverlies? Een trainer snel ontslaan, snel ontslagen worden vs. tussentijds een transfer maken? Beiden niet ideaal maar wel een win-win
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
[ Voor 98% gewijzigd door Jorizzz op 17-10-2022 16:47 ]
Als het niet waar is laat je het lekker gaan en sta je er boven. Na weken van slecht presteren na een overwinning op een laagvlieger even je gelijk halen vind ik treurig. Als trainer van Ajax (of welke club dan ook) doe je dat niet. Net als het continu herhalen dat hij de baas is en de keuzes maakt. Zal hij dat zelf vergeten als hij dat niet continu herhaald? Dat verklaart ook zijn laat wisselen en niet ingrijpenJorizzz schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 16:46:
[...]
Ik had het nog niet gezien, maar ik vind het allemaal wel meevallen, eerlijk gezegd. We (Ajacieden) zitten vaak te zeiken op hoe er in de pers wordt geschreven over Ajax, zeker (maar niet alleen) uit de hoek van 'de krant van zwakker Nederland', maar als Schreuder dat doet dan is het niet goed. Lijkt een beetje hetzelfde euvel als met de Ten Hag haters. Dat was maar een boertje en hij praat raar, dus het kan niks zijn. Nou hebben we een heel ander type zitten, en nee het is geen plat Amsterdam pratende bijgoochem. Het is een zachtaardige, redelijk welbespraakte man. Nou, en? Dat doet wat mij betreft echt helemaal niets af aan zijn kwaliteiten als trainer. Op voetbalgebied kun je ervan vinden wat je wil, maar ik vind dat hij hier echt niks verkeerd doet. Moet je dan maar alles over je heen laten komen? Dat is op zich ook een optie, maar zo zit deze man niet in elkaar blijkbaar. Nogmaals: Nou, en?
Helaas, I do mind
[ Voor 5% gewijzigd door ephymerous op 17-10-2022 16:50 ]
XXXVI
Klopt, maar die excuses van Schreuder daar hecht ik dan ook 0,0 waarde aan. Het enige zinvolle wat hij de afgelopen dagen gedaan heeft was z'n verbale aanval op Driesen.donleone83 schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 15:18:
[...]
Ik snap je helemaal, maar dat is niet het excuus dat Schreuder steeds opvoert natuurlijk.
Niet alleen gevoelsmaig, maar vooral ook cijfematig. Ajax mag dan wel redelijk wat geld hebben, het is geen CIty met onuitputtelijke bronnen.Han schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 15:34:
maar wegkopen om de andere club te verzwakken of de concurrentie de pas af te snijden is gevoelsmatig gewoon onzin.
Er zit tegenwoordig wel een verschil in het punten verspillen. Nog niet zo heel lang geleden, verloor Feyenoord vaak. Tegenwoordig trekken ze er toch een puntje uit, en daardoor is de schade lang niet zo desastreus.LZ86 schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 12:27:
[...]
Hoewel je natuurlijk gelijk hebt: Feyenoord heeft er dit seizoen een handje van een voorsprong uit handen te geven wat meestal totaal onnodig was, vraag ik me ernstig af of met het huidige spelersmateriaal er wel een tactische verrassing te maken valt. Bij een wisseling ga je er kwalitatief teveel op achteruit.
Er valt genoeg te klagen over Feyenoord, maar als niet Feyenoordfan zie ik dit Feyenoord echt honderd keer liever, dan die stapel brandhout van de afgelopen jaren.
Ik kijk zelfs tegenwoordig met aandacht naar Feyenoord, terwijl ik Ajax zoveel mogelijk probeer te negeren. Die kunnen toch niet meer voetballen, dus het is tijdverspilling op dit moment.
Haha, prima hoor. Maar een ieder mag bepalen hoe hij/zij ergens op reageert. Het 'lekker laten gaan en erboven staan' ligt de één wel, de ander niet. Ik heb er nul komma nul problemen mee dat hij op deze manier reageert. Dat je dat als trainer van Ajax zogenaamd niet kan doen vind ik echt onzin. Iedere persoon is anders, hij reageert er op deze manier op, een ander doet dat op een andere manier. Hij is het gezeik gewoon even zat. Whatever. Maar goed, ik heb mijn post niet voor niets geëdit naar 'never mind', omdat ik al voorzag dat ik eigenlijk helemaal geen zin had in deze discussie...ephymerous schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 16:49:
[...]
Als het niet waar is laat je het lekker gaan en sta je er boven. Na weken van slecht presteren na een overwinning op een laagvlieger even je gelijk halen vind ik treurig. Als trainer van Ajax (of welke club dan ook) doe je dat niet. Net als het continu herhalen dat hij de baas is en de keuzes maakt. Zal hij dat zelf vergeten als hij dat niet continu herhaald? Dat verklaart ook zijn laat wisselen en niet ingrijpen
[...]
Helaas, I do mind![]()
Natuurlijk mag je toch veel meer verwachten van een speler waar je enorm voor betaald, die moet dan in elk geval heel goed zijn, of enorme potentie hebben.Exocet schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 15:18:
[...]
Wat zeg je nu? Dat als je meer geld uitgeeft voor een speler, dat dit betekent dat ze er meteen staan?
Bergwijn, die heeft ook eredivisie ervaring, en ook in het buitenland en laat het ook niet zien, kost een veelvoud van Idrissi. Het is gewoon zo dat verwachtingen (i.m.o. terecht) veel hoger zijn bij spelers die een enorme duit kosten, dan die veel goedkoper zijn.
Momenteel zie ik meer in een Hancko die Feyenoord heeft gekocht, dan in Bassey, ik laat me graag verrassen hoor, maar voetballend is Bassey gewoon niet zo sterk.
I.m.o. heeft Ajax niet zo heel sterk ingekocht, maar wel heel veel geld uitgegeven. Ik weet niet wat de verwachtingen waren van Bergwijn bijvoorbeeld, die op de plek van Tadic moet spelen, maar wat doe je dan met Tadic?
Dat is het risico van zoals Ajax het met name deze transferperiode heeft gedaan, spelers gehaald voor (Enorm) veel geld. Enerzijds moet je dan CL halen (en eigenlijk overwinteren) om dit echt te kunnen verantwoorden, maar eigen jeugd gaat weg/ komt er niet aan te pas. Dan kan je zeggen: Die zijn niet goed genoeg, maar door het te doen (en met vallen en opstaan) leer je het meest.LZ86 schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 15:42:
[...]
Ik zou als speler natuurlijk best gevleid zijn met interesse vanuit Ajax, maar me inmiddels wel achter de oren krabben of het niet beter zou zijn voor een van de andere clubs te spelen waar je basis staat en waardevolle minuten maakt waarvan je als voetballer beter gaat presteren. Bij Ajax is die kans een stuk kleiner. Of je moet er later naartoe gaan als je meer ervaring hebt, zoals Tadic of Berghuis.
Of je meld het gewoon, dat dit wat met je doet als mens, ook al weet je dat je onder een vergrootglas ligt als trainer van één van de Nederlandse topclubs. (en dan doel ik op de traditionele top 3, wanneer een AZ of Twente meer aansluiten en de top breder wordt kan je hen er ook wel onder scharen) en dat ook je spelers hier onzeker van worden en het ze in elk geval niet helpt weer enigszins verzekerd op het veld te staan.ephymerous schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 16:49:
[...]
Als het niet waar is laat je het lekker gaan en sta je er boven. Na weken van slecht presteren na een overwinning op een laagvlieger even je gelijk halen vind ik treurig. Als trainer van Ajax (of welke club dan ook) doe je dat niet. Net als het continu herhalen dat hij de baas is en de keuzes maakt. Zal hij dat zelf vergeten als hij dat niet continu herhaald? Dat verklaart ook zijn laat wisselen en niet ingrijpen
I.m.o. kan je als speler beter groeien bij een PSV of FEyenoord (of een subtopclub), omdat je daar ook wat meer teleurstellingen te verduren krijgt. Je kan natuurlijk heel goed kunnen voetballen, maar als je niet met verlies kan omgaan (en je hebt een aantal van die spelers) dan kan je bij een paar keer punten morsen je borst natmaken. En dit zeg ik als Feyenoorder, Ajax wint gewoon meestal wel, maar de beste voetballers hebben dit met vallen en vooral veel opstaan geleerd. Het opstaan is momenteel waar het aan schort bij Ajax, het lijkt alsof iedereen ineens uit vorm is, en er is geen aanvoerder die de boel op sleeptouw neemt. Alleen Berghuis onttrekt zich enigszins aan de malaise (net als Taylor overigens) maar die is wat meer gewend met tegenslagen om te gaan.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Van de andere kant is de druk om te moeten winnen bij Ajax denk ik nog net iets hoger, daar mee om kunnen gaan is toch ook wel handig.jbdeiman schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 17:23:
I.m.o. kan je als speler beter groeien bij een PSV of FEyenoord (of een subtopclub), omdat je daar ook wat meer teleurstellingen te verduren krijgt. Je kan natuurlijk heel goed kunnen voetballen, maar als je niet met verlies kan omgaan (en je hebt een aantal van die spelers) dan kan je bij een paar keer punten morsen je borst natmaken.
Die gozer die nu trainer is bij Manchester City of Bosz. Misschien iemand die met zijn ziel onder zijn arm bij Barcelona rondloopt, maar dat zijn eigenlijk de enige opties, als je het ajaxspel boven alles stelt.
Persoonlijk zou ik graag een keer een zuidamerikaanse coach willen zien. Niet perse bij Ajax, maar ergens bij een club in de eredivisie. De manier hoe za in Zuid Amerika spelen is toch heel anders, dan dat hier de standaard is. Daar zouden we best wat van kunnen leren. Zo'n gifslang in de competitie zou best amusant kunnen zijn voor een voetballiefhebber.
Er is, voor de zoveelste keer, al meer dan 50 jaar niet meer zoiets als het “Ajax-spel” wat je moet begrijpen of wat bijzonder is om uit te voeren. Sterker nog: het voetbal wat Slot speelde met Feyenoord vorig jaar (en dit jaar nastreeft) en eerder met AZ op de mat legde, komt een heel stuk dichterbij dan wat Ajax al jaren laat zien: agressief, vroeg druk op de bal, opbouwen via de combinatie, buitenspelers die diep gaan langs de zijlijn en backs die meer naar binnen knijpen om een overtal op het middenveld te creëren in de opbouw.mavaros schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 17:59:
[...]
Die gozer die nu trainer is bij Manchester City of Bosz. Misschien iemand die met zijn ziel onder zijn arm bij Barcelona rondloopt, maar dat zijn eigenlijk de enige opties, als je het ajaxspel boven alles stelt.
Dit zou ik ook tof vinden ja.Persoonlijk zou ik graag een keer een zuidamerikaanse coach willen zien. Niet perse bij Ajax, maar ergens bij een club in de eredivisie. De manier hoe za in Zuid Amerika spelen is toch heel anders, dan dat hier de standaard is. Daar zouden we best wat van kunnen leren. Zo'n gifslang in de competitie zou best amusant kunnen zijn voor een voetballiefhebber.
[ Voor 30% gewijzigd door donleone83 op 17-10-2022 18:10 ]
Hangt er wel een beetje vanaf wat je dan gaat krijgen: slagers met slidings van 10 meter lang en spelers die de lucht doorvliegen mag ik graag zien, spelers die bij elk zuchtje wind (succes in Alkmaar) 10 meter rollen en gaan zeiken bij de scheidsrechter minder.mavaros schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 17:59:
[...]
Persoonlijk zou ik graag een keer een zuidamerikaanse coach willen zien. Niet perse bij Ajax, maar ergens bij een club in de eredivisie. De manier hoe za in Zuid Amerika spelen is toch heel anders, dan dat hier de standaard is. Daar zouden we best wat van kunnen leren. Zo'n gifslang in de competitie zou best amusant kunnen zijn voor een voetballiefhebber.
Transferresultaat deze zomer was +110 miljoen. Daar heb je geen Champions League miljoenen bij nodig. Probleem zijn als je het mij vraagt niet de hoge bedragen, maar het gebrek aan idee achter de transfers (of de opstelling). Waarom geef je 40 miljoen uit aan een linksback en linksbuiten als je toch met Blind en Tadic wil spelen?jbdeiman schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 17:23:
[...]
Dat is het risico van zoals Ajax het met name deze transferperiode heeft gedaan, spelers gehaald voor (Enorm) veel geld. Enerzijds moet je dan CL halen (en eigenlijk overwinteren) om dit echt te kunnen verantwoorden, maar eigen jeugd gaat weg/ komt er niet aan te pas. Dan kan je zeggen: Die zijn niet goed genoeg, maar door het te doen (en met vallen en opstaan) leer je het meest.
Regeren is vooruitschuiven
Het probleem is dat het salarishuis ook meegroeit en dat met tegenvallende prestaties spelers minder waard worden. Zo’n plus qua transfers is niet iets wat je jaarlijks kan verwachten (en de selectie kent momenteel weinig potentiële enorme klappers), maar gedurende de contractduur wel het salaris van al die dure topspelers betaald moet worden. Twee keer geen kampioen en CL missen en je hebt opeens een structureel probleem in de begroting. Dan verdampt het eigen vermogen bijzonder snel.T-MOB schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 19:09:
[...]
Transferresultaat deze zomer was +110 miljoen. Daar heb je geen Champions League miljoenen bij nodig. Probleem zijn als je het mij vraagt niet de hoge bedragen, maar het gebrek aan idee achter de transfers (of de opstelling). Waarom geef je 40 miljoen uit aan een linksback en linksbuiten als je toch met Blind en Tadic wil spelen?
Dat natuurlijk ook, maar als je dit geld wilt blijven uitgeven moet je CL blijven spelen, een keertje missen kan nog wel, maar je spelers hebben niet meer de miljoenen waarde van vorig seizoen, dus naast dat je CL miljoenen misloopt gaan je transfer inkomsten ook omlaag.T-MOB schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 19:09:
[...]
Transferresultaat deze zomer was +110 miljoen. Daar heb je geen Champions League miljoenen bij nodig. Probleem zijn als je het mij vraagt niet de hoge bedragen, maar het gebrek aan idee achter de transfers (of de opstelling). Waarom geef je 40 miljoen uit aan een linksback en linksbuiten als je toch met Blind en Tadic wil spelen?
Overigens denk ik dat een Bergwijn best een goede speler is, maar dan moeten ze anders voetballen. Of hij nu Tadic op de bank moet houden betwijfel ik, laat die gewoon eens van links spelen.
Maar een Bergwijn nu, kost je kapitalen en gaat dat niet meer opleveren. Haal je geen CL en wordt je Europees vroeg uitgeschakeld, dan daalt zijn waarde rap. Zelfde geldt voor Bassey, dat is volgens mij een prima verdediger, maar niet eentje die de problemen van Blind kan oplossen en eentje die niet kan opbouwen. Kan je zeggen, niet echt een Ajax speler, maar met alleen maar PrimaDonna spelers redt je het ook niet.
Uiteindelijk denk ik dat het een slechte transferperiode geweest is voor Ajax, bepaalde (redelijk bepalende) spelers zijn vertrokken, daar is geen goede vervanging voor gehaald (Anthony, Gravenberch, Martinez) en dat is zonde.
Waarom hebben ze bijvoorbeeld Hancko niet gehaald, dat is wel een speler die last bij de filosofie van de club. (Ben blij dat hij in Rotterdam verblijft hoor!), maar dat was een vergelijkbare gok geweest alleen veel minder duur.
En dan heb je er trainer die denkt dat die dure aankopen moeten spelen, net als de oudgedienden Blind en Tadic, dus gaat hij lopen schuiven om ze allemaal maar in de opstelling te krijgen. Dus je gaat dan spelers ook nog eens anders gebruiken, dan wat ze gewend zijn. Helaas loopt het nu niet zo in Amsterdam, met name Europees is dat jammer, want Europees ben ik altijd voor de Nederlandse ploeg, in de eredivisie is het jammer dat de rest ook teveel punten morst.
Verwijderd
Hier ga je even de mist in. Die CL miljoenen heeft Ajax wel degelijk nodig.T-MOB schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 19:09:
[...]
Transferresultaat deze zomer was +110 miljoen. Daar heb je geen Champions League miljoenen bij nodig.
Deze zomer was natuurlijk een super transferperiode met Antony en Martinez, maar dat is een uitzondering en alleen mooi voor de korte termijn.
De club maakt al jaren geen winst en er zal opnieuw veel geld uitgegeven moeten worden. Dus het is Ajax alles aan gelegen om dit seizoen (weer) kampioen te worden.
Beetje overdreven he, al jaren.Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 22:56:
[...]
Hier ga je even de mist in. Die CL miljoenen heeft Ajax wel degelijk nodig.
Deze zomer was natuurlijk een super transferperiode met Antony en Martinez, maar dat is een uitzondering en alleen mooi voor de korte termijn.
De club maakt al jaren geen winst en er zal opnieuw veel geld uitgegeven moeten worden. Dus het is Ajax alles aan gelegen om dit seizoen (weer) kampioen te worden.
Nettowinst Ajax afgelopen 10 jaar
Seizoen 2012/13: 18,2 miljoen
Seizoen 2013/14: 16,6 miljoen
Seizoen 2014/15: 22 miljoen
Seizoen 2015/16: 0,7 miljoen
Seizoen 2016/17: 49,5 miljoen
Seizoen 2017/18: 1,2 miljoen
Seizoen 2018/19: 52 miljoen
Seizoen 2019/20: 20,7 miljoen
Seizoen 2020/21: -8,1 miljoen
Seizoen 2021/22: -24,3 miljoen
Verwijderd
Excuus, de afgelopen 2 seizoenen.toolkist schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 23:49:
[...]
Beetje overdreven he, al jaren.
Dat is echter niet de strekking van het verhaal.
Ajax kan niet zomaar een seizoen zonder CL.
Heb je daar een bron van?Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 09:22:
Ajax kan niet zomaar een seizoen zonder CL.
Waarvan de laatste twee jaar een aantoonbare oorzaak hebben.toolkist schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 23:49:
[...]
Beetje overdreven he, al jaren.
Natuurlijk moet je het beleid aanpassen als je structureel geen CL gaat halen. Maar na 1x? Kom op zeg.
Ik reageer op iemand die zegt dat Ajax teveel geld heeft uitgegeven deze zomer. En dat ze daarom CL moeten spelen (of zelfs overwinteren). Maar zelfs als ze Brobbey, Wijndal, Bassey en Wijndal allemaal 4 jaar lang 5 miljoen moeten betalen is er nog genoeg over om pak hem beet Helmond Sport tot 2035 te laten voetballen. Imho kun je dan niet stellen dat de spelers te duur zijn voor Ajax. Hooguit dat ze te duur zijn voor wat ze brengen...Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 22:56:
[...]
Hier ga je even de mist in. Die CL miljoenen heeft Ajax wel degelijk nodig.
Dat Ajax niet elke zomer 100+ miljoen voor spelers kan neertellen lijkt me verder evident. Maar dat was deze zomer natuurlijk ook niet gebeurt als er niet voor 200 miljoen verkocht was.
Prima hoor, om Slot op te hemelen. Ik vind dat inderdaad een goede trainer, die zijn teams beter maakt, redelijk mooi voetbal laat spelen en ook nog behoorlijke resultaten haalt.donleone83 schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 18:09:
[...]
Er is, voor de zoveelste keer, al meer dan 50 jaar niet meer zoiets als het “Ajax-spel” wat je moet begrijpen of wat bijzonder is om uit te voeren. Sterker nog: het voetbal wat Slot speelde met Feyenoord vorig jaar (en dit jaar nastreeft) en eerder met AZ op de mat legde, komt een heel stuk dichterbij dan wat Ajax al jaren laat zien: agressief, vroeg druk op de bal, opbouwen via de combinatie, buitenspelers die diep gaan langs de zijlijn en backs die meer naar binnen knijpen om een overtal op het middenveld te creëren in de opbouw.
[...]
Maar dat doen andere trainers ook. Zo'n Ron Jans doet bijvoorbeeld al jaren hetzelfde. Ook nu weer bij FC Twente. Die spelen ook voetbal met veel druk op de bal en met behoorlijke resultaten. Alleen is de kwaliteit van zijn selectie net wat minder dan die bij Feyenoord.
Met andere woorden ik vind het bijna knapper wat Ron Jans telkens lukt dan wat Arne Slot nu bij Feyenoord doet.
"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"
Ik hemel Slot niet op, want ik vind zijn type voetbal niet heilig. Ik zeg alleen dat het voetbal wat hij AZ en nu Feyenoord laat spelen meer lijkt op het klassieke Ajax-voetbal uit de jaren ‘70 dan wat Ajax zelf de afgelopen jaren speelde. Dat is een reactie op @mavaros, die het heeft over dat spelers moeten wennen aan het specifieke Ajax-voetbal en daarbij insinueert dat Ajax-voetbal iets anders is dan andere clubs spelen. Daar ben ik het heel erg mee oneens.nocalimero schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 10:55:
[...]
Prima hoor, om Slot op te hemelen. Ik vind dat inderdaad een goede trainer, die zijn teams beter maakt, redelijk mooi voetbal laat spelen en ook nog behoorlijke resultaten haalt.
Maar dat doen andere trainers ook. Zo'n Ron Jans doet bijvoorbeeld al jaren hetzelfde. Ook nu weer bij FC Twente. Die spelen ook voetbal met veel druk op de bal en met behoorlijke resultaten. Alleen is de kwaliteit van zijn selectie net wat minder dan die bij Feyenoord.
Met andere woorden ik vind het bijna knapper wat Ron Jans telkens lukt dan wat Arne Slot nu bij Feyenoord doet.
Alleen is het maar de vraag of het Jans ook bij een topclub lukt, waar de druk toch net ff 10x hoger is dan bij een Twente.nocalimero schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 10:55:
[...]
Prima hoor, om Slot op te hemelen. Ik vind dat inderdaad een goede trainer, die zijn teams beter maakt, redelijk mooi voetbal laat spelen en ook nog behoorlijke resultaten haalt.
Definieer topclub ...toolkist schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 11:24:
[...]
Alleen is het maar de vraag of het Jans ook bij een topclub lukt, waar de druk toch net ff 10x hoger is dan bij een Twente.
Is Ajax een topclub? In Nederland wel, maar Europees? En PSV?
Of Feyenoord? In Nederland wellicht ook, maar Europees nog niet in mijn ogen.
Overigens is het duidelijk dat bij Feyenoord, maar zeker bij Ajax, de druk hoger is.
En of Jans dat daar of bij Feyenoord zou kunnen. Geen idee. Hij krijgt geen daar geen kans. Maar hij doet het bij bijna al zijn clubs gewoon goed voor het spelersmateriaal wat hij heeft. Dat valt op.
En was bijvoorbeeld Peter Bosz een goede Ajax trainer? Hij liet ze mooi voetballen, alleen was de kritiek enorm als de resultaten even minder waren ...
"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"
Jazeker wel.nocalimero schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 11:33:
[...]
Definieer topclub ...
Is Ajax een topclub?
Alleen schrijf je 'top' de ene keer met een p en de andere keer met een b
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Verwijderd
Heb jij een bron dat het niet zo is?
CL deelname wordt meegenomen in de begroting. Staat er gewoon in.
Euh, ik beweer niks, jij beweert stellig dat Ajax niet zomaar een seizoen zonder CL.kan. Dat het begroot is a la, maar wil dat ook zeggen dat ze niet zonder kunnen één seizoen? Vergeet niet dat heel veel kosten ook CL gerelateerd zijn die dan komen te vervallen. En met een groot eigen kapitaal lijkt mij één seizoen zonder CL prima op te vangen. Maar nogmaals, aangezien jij iets beweert, ben ik benieuwd naar een onderbouwing met het liefst een betrouwbare bron. Of maak er iets in de trend 'ik denk / ik vermoed' vanVerwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 11:49:
Heb jij een bron dat het niet zo is?
CL deelname wordt meegenomen in de begroting. Staat er gewoon in.
Dat je het kan dragen wil natuurlijk ook niet zeggen dat het geen probleem is. Financieel gezond wil ook zeggen dat je niet meer uitgeeft dan er binnenkomt. Als je in de begroting uitkomt en 10M overhoudt, met daarin CL miljoenen en vervolgens 30 Miljoen minder krijgen, dan heb je een gat van 20M te dekken. Maargoed dat is iets voor de begroting van volgend jaar/ seizoen, dit jaar zijn de eerste miljoenen vanuit de CL natuurlijk al binnen gekomen.Han schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 12:02:
[...]
Euh, ik beweer niks, jij beweert stellig dat Ajax niet zomaar een seizoen zonder CL.kan. Dat het begroot is a la, maar wil dat ook zeggen dat ze niet zonder kunnen één seizoen? Vergeet niet dat heel veel kosten ook CL gerelateerd zijn die dan komen te vervallen. En met een groot eigen kapitaal lijkt mij één seizoen zonder CL prima op te vangen. Maar nogmaals, aangezien jij iets beweert, ben ik benieuwd naar een onderbouwing met het liefst een betrouwbare bron. Of maak er iets in de trend 'ik denk / ik vermoed' van
Het zit alleen nog niet zo mee met de winstpremies 😜jbdeiman schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 12:11:
[...]
Dat je het kan dragen wil natuurlijk ook niet zeggen dat het geen probleem is. Financieel gezond wil ook zeggen dat je niet meer uitgeeft dan er binnenkomt. Als je in de begroting uitkomt en 10M overhoudt, met daarin CL miljoenen en vervolgens 30 Miljoen minder krijgen, dan heb je een gat van 20M te dekken. Maargoed dat is iets voor de begroting van volgend jaar/ seizoen, dit jaar zijn de eerste miljoenen vanuit de CL natuurlijk al binnen gekomen.
Dit is puur flauw doen, iedereen weet dat Ajax,PSV en Feyenoord de topclubs van NL zijn en dat wordt hiermee bedoeld. Ajax vanwege de resultaten en aantal supporters, PSV vanwege de resultaten alleen en Feyenoord met name vanwege de aanhang (aantal supporters) en een grote stad als Rotterdam helpt dan mee in dat beeld.nocalimero schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 11:33:
[...]
Definieer topclub ...
Kijk je naar Europa dan kun je het betwisten, al behoort Ajax denk ik internationaal gezien tot een subtop en andere NL clubs totaal niet.
Zit Ajax niet net onder de subtop?Whats-the-nam3 schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 12:40:
[...]
Dit is puur flauw doen, iedereen weet dat Ajax,PSV en Feyenoord de topclubs van NL zijn en dat wordt hiermee bedoeld. Ajax vanwege de resultaten en aantal supporters, PSV vanwege de resultaten alleen en Feyenoord met name vanwege de aanhang (aantal supporters) en een grote stad als Rotterdam helpt dan mee in dat beeld.
Kijk je naar Europa dan kun je het betwisten, al behoort Ajax denk ik internationaal gezien tot een subtop en andere NL clubs totaal niet.
Verwijderd
Euh, ik reageer op het volgende statement: ''Transferresultaat deze zomer was +110 miljoen. Daar heb je geen Champions League miljoenen bij nodig.''Han schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 12:02:
[...]
Euh, ik beweer niks, jij beweert stellig dat Ajax niet zomaar een seizoen zonder CL.kan. Dat het begroot is a la, maar wil dat ook zeggen dat ze niet zonder kunnen één seizoen? Vergeet niet dat heel veel kosten ook CL gerelateerd zijn die dan komen te vervallen. En met een groot eigen kapitaal lijkt mij één seizoen zonder CL prima op te vangen. Maar nogmaals, aangezien jij iets beweert, ben ik benieuwd naar een onderbouwing met het liefst een betrouwbare bron. Of maak er iets in de trend 'ik denk / ik vermoed' van
Ik zeg daarop dat Ajax die CL miljoenen wel degelijk nodig heeft. Opbrengst is namelijk 45-70 miljoen per deelname, dit seizoen naar schatting 50 miljoen. Dat is dus een zekerheid.
Transferopbrengsten zijn geen zekerheid. Tevens moet dat geld weer (deels) herinvesteerd worden.
Onderbouwd genoeg ?
Ajax Feyenoord en PSV zijn in NL de topclubs, Twente AZ etc max subtop.nocalimero schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 11:33:
[...]
Definieer topclub ...
Overigens is het duidelijk dat bij Feyenoord, maar zeker bij Ajax, de druk hoger is.
En of Jans dat daar of bij Feyenoord zou kunnen. Geen idee. Hij krijgt geen daar geen kans. Maar hij doet het bij bijna al zijn clubs gewoon goed voor het spelersmateriaal wat hij heeft. Dat valt op.
En was bijvoorbeeld Peter Bosz een goede Ajax trainer? Hij liet ze mooi voetballen, alleen was de kritiek enorm als de resultaten even minder waren ...
Nee.Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 13:03:
[...]
Euh, ik reageer op het volgende statement: ''Transferresultaat deze zomer was +110 miljoen. Daar heb je geen Champions League miljoenen bij nodig.''
Ik zeg daarop dat Ajax die CL miljoenen wel degelijk nodig heeft. Opbrengst is namelijk 45-70 miljoen per deelname, dit seizoen naar schatting 50 miljoen. Dat is dus een zekerheid.
Transferopbrengsten zijn geen zekerheid. Tevens moet dat geld weer (deels) herinvesteerd worden.
Onderbouwd genoeg ?
Je vergeet namelijk de kostencomponent voor het halen CL
Premies behalen CL, kosten voor huren Arena voor doordeweekse speeldagen, reis/verblijfskosten rondom CL wedstrijden, etc etc etc.
Geen idee hoeveel die zijn, maar iig zeker is dat die 45-70m geen 100% "winst" is.
Ik hoop dat hij een keer een kans krijgt. Wat mij betreft kandidaat nr1 om ooit Slot op te volgen.toolkist schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 11:24:
[...]
Alleen is het maar de vraag of het Jans ook bij een topclub lukt, waar de druk toch net ff 10x hoger is dan bij een Twente.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Om niet uit dat rijtje te vallen moet er dit jaar wel een tandje bijgezet worden. Met het wegvallen van '18/'19 gaan er een hoop punten af.
Niet mijn voorkeurkandidaat maar hij mag van mij per vandaag Schreuder opvolgenph4ge schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 13:27:
[...]
Ik hoop dat hij een keer een kans krijgt. Wat mij betreft kandidaat nr1 om ooit Slot op te volgen.
XXXVI
Van mij nietephymerous schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 13:31:
[...]
Niet mijn voorkeurkandidaat maar hij mag van mij per vandaag Schreuder opvolgen
Volgend jaar dan
Verwijderd
We hebben het over de begroting, ik zeg nergens dat die 45-70 mln winst is.toolkist schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 13:13:
[...]
Nee.
Je vergeet namelijk de kostencomponent voor het halen CL
Premies behalen CL, kosten voor huren Arena voor doordeweekse speeldagen, reis/verblijfskosten rondom CL wedstrijden, etc etc etc.
Geen idee hoeveel die zijn, maar iig zeker is dat die 45-70m geen 100% "winst" is.
Ehm, dan slaat het nog steeds nergens op wat je zegtVerwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 14:24:
[...]
We hebben het over de begroting, ik zeg nergens dat die 45-70 mln winst is.
Je weet dat je ook 45-70m winst kunt begroten?
Als een topclub in Europa, zeg een Liverpool, veel van zijn beste spelers verkoopt en daardoor niet meer kan aanhaken in Europa, is het mi geen topclub meer in Europa.
Maar dat is mijn maatstaf, niet hoeveel geld een club heeft. Hoewel die twee dingen wel vaak samenhangen.
Ajax heeft teveel verkocht, en er kwam een andere technisch manager, andere trainer.
Dan wordt het nu opbouwen, een team als team laten functioneren. . Dat kost tijd. Mits mogelijk met de middelmatige aankopen.
Dus het ene jaar ben je een topclub, dan weer niet, dan weer welHarribo schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 17:05:
Ajax is mi een topclub in Nederland, niet (meer) een topclub in Europa.
Als een topclub in Europa, zeg een Liverpool, veel van zijn beste spelers verkoopt en daardoor niet meer kan aanhaken in Europa, is het mi geen topclub meer in Europa.
Maar dat is mijn maatstaf, niet hoeveel geld een club heeft. Hoewel die twee dingen wel vaak samenhangen.
Ajax heeft teveel verkocht, en er kwam een andere technisch manager, andere trainer.
Dan wordt het nu opbouwen, een team als team laten functioneren. . Dat kost tijd. Mits mogelijk met de middelmatige aankopen.
Er is geen definitie van topclub, kunnen het beter benoemen als behoort tot de top-(vul cijfer in) van Europa.
Dat slaat het ook niet, maar het is wellicht moeilijk om toe te geven. Als of Ajax de zelfde kosten heeft in een niet-CL seizoen en de begroting niet aanpast naar gelang de Europese competitie…. Het is veel leuker/interessanter om te roepen dat Ajax niet zonder CL kantoolkist schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 16:01:
Ehm, dan slaat het nog steeds nergens op wat je zegt
Verwijderd
Prima. Ajax kan makkelijk de CL mislopen dus, jij hebt gelijk. Voelen ze niks van!toolkist schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 16:01:
[...]
Ehm, dan slaat het nog steeds nergens op wat je zegt
Je weet dat je ook 45-70m winst kunt begroten?
Verwijderd
Kun je ook op een volwassen manier een discussie voeren? Of is het makkelijker iemands woorden te verdraaien zonder inhoudelijk ergens op in te gaan.Han schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 18:52:
[...]
Dat slaat het ook niet, maar het is wellicht moeilijk om toe te geven. Als of Ajax de zelfde kosten heeft in een niet-CL seizoen en de begroting niet aanpast naar gelang de Europese competitie…. Het is veel leuker/interessanter om te roepen dat Ajax niet zonder CL kan
En hop, van het ene uiterste naar het andere uiterste. Van niet zonder CL kunnen naar er niks van voelen. En dan iets roepen over wolwassen reageren. En een goede discussie begint met onderbouwde argumenten, niet met klakkeloos iets roepen. Niet dat ik er verder wakker van lig, maar was serieus benieuwd naar die onderbouwing. Maar prima zo, nevermindVerwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 19:15:
Prima. Ajax kan makkelijk de CL mislopen dus, jij hebt gelijk. Voelen ze niks van!
nggyu nglyd
Exocet schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 19:56:
[...]
En vanavond Urk tegen Staphorst, zou wel eens een superspreader event kunnen zijn 😁
![]() |
Bij ons roken ze covid er wel uit.
nggyu nglyd
Inderdaad!Vos schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 17:28:
[...]
Dus het ene jaar ben je een topclub, dan weer niet, dan weer wel
Er is geen definitie van topclub, kunnen het beter benoemen als behoort tot de top-(vul cijfer in) van Europa.
Er is vast wel een definitie toch? Ik heb niet gezocht.
Maar ja wat voor noemer Ajax ook heeft, het is niet wat we gehoopt hadden de laatste weken
nggyu nglyd
Kak he!
Huilen!
Dit topic is gesloten.
![]()
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2020/2021/2022 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 /2023
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken
Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2022-2023
/f/image/BdiB9YdMozvKFWlrsuuB3D62.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/vf5ObQUmhWhvvFS3Shw1uwjr.jpg?f=fotoalbum_tile)