Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johantje
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 02-06-2024
En, geen problemen na installatie? Stel je voor dat ie t niet doet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ldj
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 15-10-2023

ldj

Johantje schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 23:05:
En, geen problemen na installatie? Stel je voor dat ie t niet doet..
Hij moet nog geïnstalleerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzzzzz
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:13
l3p schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 22:02:
Puur uit interesse en hobby heb ik met een collega een LG bij mij thuis aangesloten.
Daarna hebben we diverse Vaillant en Dimplex aangesloten maar daar zweren we nu toch echt bij.
Vaak makkelijker aan te sluiten qua lucht en water.
Minder groot
Minder beschadiging gevoelig (deukjes)
Minder geluid
Minder problemen

Mijn mening over LG
Airco's prima
Warmtepompen, ik zou zelf vorig jaar bija voor LG gekozen hebben totdat ik bij pagina 20 hier op het forum gestopt ben met lezen. Mij te veel (domme) problemen, net als de WPB's
Warmtepompboilers, werken maar voor zelfde geld zie boven. Als bedrijf of aan familie/vrienden gaan we ze niet meer leveren.
Hoe zo minder geluid eigenlijk? De LG zou op basis van specificaties toch het minst geluid moeten produceren?
https://www.lg.com/nl/verwarmingsoplossing/lg-wh27s
https://www.vaillant.nl/c...ducten/arostor-53760.html

• l3p
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-04 13:57

l3p

www.^.nl

Tja hij is duidelijk stiller.

L3p - PC - HT - MK - PV - WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ldj

ldj

nou hij is gister geïnstalleerd en alles werkt perfect. verbaasden me hoe snel hij het water opgewarmd heeft in de heatpomp stand het hele vat was in zn 2 uur op temperatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper79
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 27-04 09:38
Heb je ook naar het verbruik gekeken want hij "kan" zelf het element erbij aan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l3p

l3p

www.^.nl

Inderdaad, in 2 uur tijd 270L van 15 graden naar 60 lijkt me sterk op WP stand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Hoog
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20:10
ldj schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 11:29:
nou hij is gister geïnstalleerd en alles werkt perfect. verbaasden me hoe snel hij het water opgewarmd heeft in de heatpomp stand het hele vat was in zn 2 uur op temperatuur.
Als je hem voor het eerst aanzet dan wil hij een legionellarun doen. En dat is altijd met element aan :). Toen ik laatst terugkwam van vakantie moest hij van iets van in de 20 naar 60 en dat duurde 6 uur op de warmtepomp. Met vrij warme aanzuiglucht die dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrme12345
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Even een vraag mbt de WH27S of WH20S.

Als je de afvoer van de lucht via een kanaal wil regelen hoeveel centimeter heb je dan nodig tussen achterkant apparaat en muur? In handleiding staat dat dit min 15cm moet zijn, maar met 15cm krijg je daar geen bocht voor een 16cm kanaal, zal eerder dubbele zijn? Ik heb namelijk maar 91cm ruimte voor de boiler en de diepte is al 58cm.

En nog 2e vraag, ik wil deze wpb in bijkeuken zetten naast de open keuken/woonkamer en aan de andere kant naast slaapkamer (allemaal gemetselde muren). Zou je dit goed horen als deze aan het verwarmen is?

[ Voor 21% gewijzigd door mrme12345 op 25-08-2023 17:29 ]

energienerds.nl, gasloos, 11,5kWp, 12 kWh accu, EV, Atlantic WPB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasper79
Hier maakt hij net zoveel "lawaai" als de koelkast. Maar dan een uurtje of twee achter elkaar en gemiddeld 5a 6x per week

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ldj

ldj

l3p schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 12:52:
Inderdaad, in 2 uur tijd 270L van 15 graden naar 60 lijkt me sterk op WP stand
E-Hoog schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 14:18:
[...]

Als je hem voor het eerst aanzet dan wil hij een legionellarun doen. En dat is altijd met element aan :). Toen ik laatst terugkwam van vakantie moest hij van iets van in de 20 naar 60 en dat duurde 6 uur op de warmtepomp. Met vrij warme aanzuiglucht die dag.
het zou goed kunnen dat hij het element er bij gepakt heeft heb hem nu gewoon op auto staan 60 graden vind het prima zo kijken wel de komende tijd wat het doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• E-Hoog
mrme12345 schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 17:27:

Als je de afvoer van de lucht via een kanaal wil regelen hoeveel centimeter heb je dan nodig tussen achterkant apparaat en muur? In handleiding staat dat dit min 15cm moet zijn, maar met 15cm krijg je daar geen bocht voor een 16cm kanaal, zal eerder dubbele zijn? Ik heb namelijk maar 91cm ruimte voor de boiler en de diepte is al 58cm.

En nog 2e vraag, ik wil deze wpb in bijkeuken zetten naast de open keuken/woonkamer en aan de andere kant naast slaapkamer (allemaal gemetselde muren). Zou je dit goed horen als deze aan het verwarmen is?
Met de aansluiting achterop heb je meer ruimte nodig inderdaad. 30cm is geen overbodige luxe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper79
ldj schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 18:37:
[...]

[...]

het zou goed kunnen dat hij het element er bij gepakt heeft heb hem nu gewoon op auto staan 60 graden vind het prima zo kijken wel de komende tijd wat het doet.
Hier staat hij standaard op 50c en afgelopen winter heb ik hem op 52c gehad omdat de dames het water bij bijna afgekoeld dus vlak voor hij eigenlijk zou gaan opwarmen te koud vonden. Dus 2c verhoogd en geen klachten meer gehad. Met de lente weer terug op 50c.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalexSun
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 18:50
hfa schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 21:22:
[...]

Interessant. Ik vermoed dat het er hier ook zo uit ziet. Ik moet sowieso nog eens het overdrukventiel opnieuw monteren. Het viel me op dat die, nu na één jaar, corrosie vertoont en bij een legionellarun minuscule druppeltjes vertoont...

Zal dan ook eens kijken naar de toestand van het vat.
Heb je toevallig de koppelingen nog losgehad?

LG monobloc s 5kW U44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen2299
  • Laatst online: 22-12-2023
Hoi,
Ik heb net een lg wh27 geïnstalleerd. Is allemaal wel goed verlopen en hij staat te draaien nu op warmtepomp functie. Staat net een paar uur aan stopte ineens. Geen geluid meer. Naar een paar seconden een paar zachte piepjes en daarna een geluid alsof iets toeren aan het maken was en steeds meer toeren zeg maar. Verbruikte in eens 2,5 kw terwijl ik de warmtepomp functie aan heb staan. Na een paar minuten stopte ie weer met geluid maken en ging de warmtepomp weer aan.
Wat gebeurt er nou dan in die paar minuten en waarom doet ie dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper79
Zie een paar berichten eerder, eerste keer is altijd legionella bestrijding en dus zal hij de warmtepomp en element gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen2299
Standaard staat legionella modus inactief. Dat staat in het boekje. Of staat ie standaard aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper79
Standaard aan bij mijn weten, zal ook vast verplicht zijn neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Hoog
Jasper79 schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 17:32:
Standaard aan bij mijn weten, zal ook vast verplicht zijn neem ik aan.
Inderdaad. Standaard aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l3p

l3p

www.^.nl

Jeroen2299 schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 15:33:
Hoi,
Ik heb net een lg wh27 geïnstalleerd. Is allemaal wel goed verlopen en hij staat te draaien nu op warmtepomp functie. Staat net een paar uur aan stopte ineens. Geen geluid meer. Naar een paar seconden een paar zachte piepjes en daarna een geluid alsof iets toeren aan het maken was en steeds meer toeren zeg maar. Verbruikte in eens 2,5 kw terwijl ik de warmtepomp functie aan heb staan. Na een paar minuten stopte ie weer met geluid maken en ging de warmtepomp weer aan.
Wat gebeurt er nou dan in die paar minuten en waarom doet ie dit?
Hij ontdooit dan even, heeft niet met legionella te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen2299
Ok hoe kan ik die legionella uitzetten? Het staat een beetje vaag in het boekje.
En ik vind dat ie wel veel condens produceert. Bovenkant zit er onder de druppels. Heb geïsoleerde ventilatie buizen naar buiten maar de boiler is kletsnat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SalexSun
Jeroen2299 schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 19:43:
Ok hoe kan ik die legionella uitzetten? Het staat een beetje vaag in het boekje.
En ik vind dat ie wel veel condens produceert. Bovenkant zit er onder de druppels. Heb geïsoleerde ventilatie buizen naar buiten maar de boiler is kletsnat.
Anti-legionella zou ik persoonlijk aan laten staan.

Er zijn meerdere tweakers die tegen condens aan de buitenzijde aanlopen. Een aantal heeft om die reden een deel van de buitenkant nageisoleerd. Tegelijk met de installatie bij ons heb ik dat ook gedaan om het voor te zijn. Een beetje moelijk te zien op de foto, maar het is het bovenste deel van de wpb en zegmaar de achterste helft, helemaal achterlangs tot de andere kant. Ik heb 13mm zelfklevend armacel(?) online besteld

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u-2wmstZBSvOZIoorPa6cRYihY8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FZi7Sj8rkJ95UGIkwCow6sPD.jpg?f=fotoalbum_large

LG monobloc s 5kW U44

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• benniez
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 22-07-2024
mrme12345 schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 17:27:

Dit probleem had ik ook. Naast de 90 graden bocht heb je ook nog ruimte nodig om de lucht in de buis te krijgen. Ik wilde dit eerst met de duct kit doen maar dit kreeg ik er niet tussen. Ik heb toen een EPS vergaarbak gebuikt. Zeker niet de mooiste oplossing, maar het draait nu bijna 1 jaar probleemloos:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7MewsEhgA6jGqjxD8VI9LBD-p3g=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/SgtW1C8YyEoynLePyLFd3bLG.jpg?f=user_large

Dat het niet mooi is maakt me niet zo veel uit, staat bij ons niet in het zicht. Ik maakte me een beetje zorgen om condens maar hier heb ik gelukkig geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Hoog
SalexSun schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 21:31:
[...]

Anti-legionella zou ik persoonlijk aan laten staan.

Er zijn meerdere tweakers die tegen condens aan de buitenzijde aanlopen. Een aantal heeft om die reden een deel van de buitenkant nageisoleerd. Tegelijk met de installatie bij ons heb ik dat ook gedaan om het voor te zijn. Een beetje moelijk te zien op de foto, maar het is het bovenste deel van de wpb en zegmaar de achterste helft, helemaal achterlangs tot de andere kant. Ik heb 13mm zelfklevend armacel(?) online besteld

[Afbeelding]
Ik heb inderdaad ook wat extra isolatie achterop geplakt. Vooral de naden van de ductkit.

Legionella moet je inderdaad wel een plan voor hebben. Ik doe het handmatig op de warmtepomp eens per week, maar helemaal niet doen zou ik ook zeker niet aanraden. Dus als je hem uitzet, doe het dan alleen omdat je bijvoorbeeld je water toch altijd boven de 55gr hebt oid, of als je het handmatig wilt doen (of via een domotica-oplossing)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jeroen2299
Ja ok. Het is toch eigenlijk te gek voor woorden dat je een apparaat koopt waar je zelf nog allerlei dingen aan moet doen. Dat kan lg zelf toch ook wel even fixen. Zelfde met die inschroefers voor condens water. Die 3/4 en 1/2. Waarom doe ze die er niet ff bij. En bij behorende slangen. 2500 euro kost dat ding… :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Hoog
Jeroen2299 schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 22:20:
Ja ok. Het is toch eigenlijk te gek voor woorden dat je een apparaat koopt waar je zelf nog allerlei dingen aan moet doen. Dat kan lg zelf toch ook wel even fixen. Zelfde met die inschroefers voor condens water. Die 3/4 en 1/2. Waarom doe ze die er niet ff bij. En bij behorende slangen. 2500 euro kost dat ding… :|
Helemaal mee eens. Ik vind het een mooi ding om te zien en uiteindelijk werkt hij prima, maar als ik het opnieuw moest doen zou ik niet perse meteen weer een LG kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantje
Ik heb gekozen voor de LG omdat ik dan de 4 airco's de t.v. én nu dan de w.p. boiler op één app kan bedienen. Dat ie de mooiste in z'n soort is, is mooi meegenomen. De duurste istie volgens mij zeker niet hoor.
De wifi modellen zitten allemaal rond de 2000 á 2500 euro. Zonder wifi zijn ze idd nogal goedkoper, maar was voor mij geen optie. Als je ziet dat het water wat aan de koude kant begint te geraken als er nog iemand moet douchen die avond, ff op de turbo stand, (Via de app), en binnen een half uurtje is hij weer op temperatuur.
Wij zijn er erg blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantje
En ik weet niet wat bij jullie allemaal de terugverdientijd van de w.p. boiler is, maar hier is het ná subsidie teruggave 2 á 2,5 jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Konijnenbats
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 01-05 19:19
Jeroen2299 schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 22:20:
Als je de unit op duct modus zet en de juiste diameter en drukken aan houd heb je geen condens. 9 van de 10 keer is het gewoon fout gemonteerd.

Buis eps minimaal 160mm. Geen kleppen in het systeem max 3 bochten 90 lengtes van systeem staan ook vermeld, anders moet je naar 190mm.

Ik heb er meerdere in een kelders geplaatst waar het dus vochtige (was). Dat is door de warmtepompboiler ook weg.

Nooit condens problemen gezien.

Als je een standaard kanaal gebruikt 125 en de dakdoorvoer van een ventilatiesysteem gaat dit absoluut niet werken.

• BraxNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-04 00:39
Ik heb net een e-mail ontvangen van de klantenservice van LG klimaat waarin wordt beweerd dat vandaag de update is uitgebracht waarmee het schema probleem wordt opgelost. Ik heb nog geen update ontvangen, iemand anders hier wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvw
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:06
@BraxNL van wat ik begrepen heb, gisteren na contact, is dat deze update over ongeveer 2,5 week live gaat.......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BraxNL
Ik ontving bij navraag als reactie dat er een servicemonteur moet langskomen om de update te installeren😂 dit is echt volkomen belachelijk, hoe kunnen er zulke reacties worden gegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalexSun
vangoghnl schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 13:25:
[...]

Gisteren weer een legionella run gehad. En nu geen storingsmelding. Het enige wat ik kan bedenken is dat we hem niet hebben gebruikt tijdens de run. Normaal ging ik gewoon douchen terwijl hij met de run bezig is en dan dus die melding.
Vandaag ook voor het eerst deze foutmelding in de app gekregen tijdens de legionella run na dik 6 maanden geen probleem. Wb de foutmelding heb ik niet het hele topic gelezen.

Wat vandaag anders was dan anders:
- lang gedoucht tijdens de run
- HA ze de boiler 3u voor de run op heat-pump 59 graden. Vandaag dit voor het eerst ingesteld op 60 graden ipv 59

LG monobloc s 5kW U44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalexSun
Nog een vraagje. Wij hebben op zowel aan als afvoer een duct-kit. Weet iemand of het mag/schadelijk is wanneer er vocht via de aanvoer in de boiler drupt?

Bij bepaalde wind kan het in de oude rookgasafvoer inregenen, en ik kan ook niet uitsluiten dat er wat condensvorming plaatsvind. Alternatief is om een nieuwe geïsoleerde doorvoer te maken.

LG monobloc s 5kW U44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Hoog
SalexSun schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 20:55:
Nog een vraagje. Wij hebben op zowel aan als afvoer een duct-kit. Weet iemand of het mag/schadelijk is wanneer er vocht via de aanvoer in de boiler drupt?

Bij bepaalde wind kan het in de oude rookgasafvoer inregenen, en ik kan ook niet uitsluiten dat er wat condensvorming plaatsvind. Alternatief is om een nieuwe geïsoleerde doorvoer te maken.
Dat is in principe geen probleem volgens mij. De hele bovenkant staat op een plastic plaat met een randje. Dat randje is alleen onderbroken voor de twee condensafvoeraansluitingen aan de zijkant. Dus condenswater dat terug de boiler inloopt, komt uiteindelijk gewoon in de afvoer terecht.

Dat geldt voor die aansluiting op de achterkant overigens. De afvoer. Bij de aanvoer zou het misschien kunnen druppen op belangrijke componenten, maar zo even uit mijn hoofd zou dat wellicht ook niet meteen tot problemen leiden, maar zou ik dat wel proberen te voorkomen

[ Voor 15% gewijzigd door E-Hoog op 03-09-2023 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Hoog
BraxNL schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 13:22:
Ik ontving bij navraag als reactie dat er een servicemonteur moet langskomen om de update te installeren😂 dit is echt volkomen belachelijk, hoe kunnen er zulke reacties worden gegeven?
Lol, wauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCG
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 19-01 21:08

SCG

Johantje schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 15:58:
En ik weet niet wat bij jullie allemaal de terugverdientijd van de w.p. boiler is, maar hier is het ná subsidie teruggave 2 á 2,5 jaar.
Kun je jouw berekening ook delen, want ik ben benieuwd? Mijn gevoel is, dat de terugverdientijd vrij lang is en dat het voordeel er met name inzit, dat, als je al airoc/WP/inductiekookplaat hebt, je van het gas afkunt.

[ Voor 56% gewijzigd door SCG op 03-09-2023 16:39 ]

LG HM091MRU44 | LG WH20S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCG

SCG

BraxNL schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 13:05:
Ik heb net een e-mail ontvangen van de klantenservice van LG klimaat waarin wordt beweerd dat vandaag de update is uitgebracht waarmee het schema probleem wordt opgelost. Ik heb nog geen update ontvangen, iemand anders hier wel?
Boedel je hiermee de update dat, nadat de verbinding met wifi verbroken is, het ingestelde schema wel weer wordt aangehouden (omdat hij nu in dat geval het schema er soms uitgooit)?

Ik heb in ieder geval geen reactie ontvangen van LG, ondanks dat ik daar de vraag wel heb neergelegd. En ook in de app zegt hij dat mij WP boiler up-to-date is.

LG HM091MRU44 | LG WH20S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BraxNL
Die update bedoel ik inderdaad ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BraxNL
Zojuist opnieuw bericht ontvangen:

“ Het gaat helaas om de interne software op de main PCB welke helaas niet via internet geupdated kan worden. ”

Er moet dus echt bij iedereen een servicemonteur langskomen?! Wat een waanzin is dit zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vangoghnl
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 20:05
BraxNL schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 10:59:

“ Het gaat helaas om de interne software op de main PCB welke helaas niet via internet geupdated kan worden. ”

Er moet dus echt bij iedereen een servicemonteur langskomen?! Wat een waanzin is dit zeg!
Mijn hemel. Heb je hierover gemaild met lg? Ik wil graag die update hebben namelijk. Het zijn wel echt amateurs. Ik ga de volgende keer niet meer voor een lg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BraxNL
Ja, gaat via de e-mail. Heb al verzocht om de afspraak dan maar te maken. Kan mij echter niet voorstellen dat die afspraak er echt gaat komen, zal wel een “oh foutje, moeten toch wachten op online firmware update” op laatste moment komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Hoog
Wauw. Bizar als dat echt waar is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCG

SCG

BraxNL schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 10:59:

Ze hebben mij per mail ook aangegeven, dat er iemand langs moet komen. Nu maar afwachten....

LG HM091MRU44 | LG WH20S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vangoghnl
BraxNL schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 12:23:
Ja, gaat via de e-mail. Heb al verzocht om de afspraak dan maar te maken. Kan mij echter niet voorstellen dat die afspraak er echt gaat komen, zal wel een “oh foutje, moeten toch wachten op online firmware update” op laatste moment komen.
Ik heb ze ook maar een mail gestuurd. Is het dit mailadres? ae.svcsupport@lge.com

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BraxNL
lg.klimaat@lge.com

• Shinoki
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01-05 22:07
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RS2vTfckVkB-i9Nyae6TGG9lR08=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lj8CI3bN6HniEvNZPpAPzr9h.png?f=fotoalbum_large

Gisteren gemailed. Vandaag reactie, ben benieuwd wanneer ze contact opnemen :)

• vangoghnl
Haha hier ook net bericht. Ook gisteren gemaild.

Beste,

Dit probleem is bij ons bekend. Er is geconstateerd dat er een bug in de software zit van de main pcb, deze zal geupdated moeten worden door onze servicedienst.

Onze servciedienst zal binnenkort contact met u opnemen voor het inplannen van een afspraak.

Met vriendelijke groet,

LG Electronics Air Solution Team

• Shinoki
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01-05 22:07
De servicedesk moet ook wel denken... waar komen al deze verzoeken oppeens vandaan :P

• l3p

l3p

www.^.nl

Hier net zelfde antwoord gekregen :+

Ik ga hier volgende week een Vaillant 5kW lucht/water met Unitower 190L tapwater installeren.
De beslissing hiervoor komt vooral door de WPB.
De bedoeling was om net als nu met thermostatisch mengventiel de WPB naast de Unitower te zetten.

Heb echter zojuist besloten om de WPB niet meer aan te sluiten en te kijken of ik toe kan met 190L water op bijv 65 graden ipv 200L op 58 graden van de LG WPB.
Mocht het goed gaan met alleen de Unitower ga ik de LG 200L wegdoen. (Waarschijnlijk voor een habbekrats ivm de hoge subsidie op een nieuwe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantje
SCG schreef op zondag 3 september 2023 @ 16:25:
[...]

Kun je jouw berekening ook delen, want ik ben benieuwd? Mijn gevoel is, dat de terugverdientijd vrij lang is en dat het voordeel er met name inzit, dat, als je al airoc/WP/inductiekookplaat hebt, je van het gas afkunt.
Beetje laat gelezen, sorry.

Maar natuurlijk wil ik dat.

Wij, (gezin van 4) 2 volwassenen, 2 pubers, gebruikten +/- 600 m3 gas p/j voor douche en tapwater.
Nu is dat nul.

600 x 1,40 = 840 euro x 2 jaar 1680 euro.
Normaal gezien moet hier je stroomverbruik voor de wpb weer afgehaald worden.
Dit is 1000 Kwh x 0,40 = 400 euro. per jaar.(Dit wekken we zelf op met onze zonnepanelen) dus is gratis _/-\o_ Afgezien van de investering.

De aanschafprijs van de boiler was inclusief montagematerialen +/- 2300 euro, hier gaat de subsidie van 725 weer vanaf, blijft over 1550 euro netto kosten voor de boiler.

Verwarmen doen we hier met airco's. (In de woonkamer i.c.m. een pelletkachel) Het enige wat nog op gas gaat, is koken. +/- 3,5 á 4 m3 per week.

Het plan is om hier een inductiekookplaat/oven te nemen. Deze kost alleen ook weer het nodige, dus we doen na al onze gedane investeringen het afgelopen jaar, even rustig aan.
Als dit gerealiseerd is, kan de gasaansluiting eruit. Dit levert ook weer voordeel op per maand.

;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen2299
Hoi,
Vraagje. Ik heb de timer van mijn warmtepompboiler van 1200 tot 1845 staan. Dat is zijn aan tijd zeg maar. Vanaf 1845 moet ie op stand by. Kom ik net in de bijkeuken waar die staat, staat ie gewoon aan. Was gewoon aan het verwarmen.
In de app staat gewoon het schema actief maar hij gaat niet meer in stand by. Wat ik ook doe. Wat is er mis? Hoe kan ik em toch weer op stand by krijgen volgens schema? En waarom doet ie dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vangoghnl
Jeroen2299 schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 23:00:
Hoi,
Vraagje. Ik heb de timer van mijn warmtepompboiler van 1200 tot 1845 staan. Dat is zijn aan tijd zeg maar. Vanaf 1845 moet ie op stand by. Kom ik net in de bijkeuken waar die staat, staat ie gewoon aan. Was gewoon aan het verwarmen.
In de app staat gewoon het schema actief maar hij gaat niet meer in stand by. Wat ik ook doe. Wat is er mis? Hoe kan ik em toch weer op stand by krijgen volgens schema? En waarom doet ie dit?
Hoi lees wat post's hierboven. Je moet even een mailtje sturen naar LG. Je zal dan worden ingepland voor een fysieke update. Er zit een bug in de software van de main pcb.
Mailen kan naar lg.klimaat@lge.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l3p

l3p

www.^.nl

Die van mij ging ook vannacht weer heerlijk om 4:00 aan na een Unifi update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCG

SCG

l3p schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 00:34:
Die van mij ging ook vannacht weer heerlijk om 4:00 aan na een Unifi update.
En die van mij ook. Gisteravond buiten het schema om; Echter het schema stond "opeens" niet meer aangevinkt op "aan". Hopelijk komen ze snel langs van LG....

LG HM091MRU44 | LG WH20S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCG

SCG

Johantje schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 16:32:
[...]

Beetje laat gelezen, sorry.

Maar natuurlijk wil ik dat.

Wij, (gezin van 4) 2 volwassenen, 2 pubers, gebruikten +/- 600 m3 gas p/j voor douche en tapwater.
Nu is dat nul.

600 x 1,40 = 840 euro x 2 jaar 1680 euro.
Normaal gezien moet hier je stroomverbruik voor de wpb weer afgehaald worden.
Dit is 1000 Kwh x 0,40 = 400 euro. per jaar.(Dit wekken we zelf op met onze zonnepanelen) dus is gratis _/-\o_ Afgezien van de investering.

De aanschafprijs van de boiler was inclusief montagematerialen +/- 2300 euro, hier gaat de subsidie van 725 weer vanaf, blijft over 1550 euro netto kosten voor de boiler.

Verwarmen doen we hier met airco's. (In de woonkamer i.c.m. een pelletkachel) Het enige wat nog op gas gaat, is koken. +/- 3,5 á 4 m3 per week.

Het plan is om hier een inductiekookplaat/oven te nemen. Deze kost alleen ook weer het nodige, dus we doen na al onze gedane investeringen het afgelopen jaar, even rustig aan.
Als dit gerealiseerd is, kan de gasaansluiting eruit. Dit levert ook weer voordeel op per maand.

;w
Dank voor je reactie. Wij hebben een identieke gezinssamenstelling en mijn gasverbruik in de zomer (los van de vakanties) was +/- 30 m3 per maand, dus 360 m3 per jaar. Ik veronderstel dat ik 300 m3 voor warm water gebruikte en 60 m3 voor het koken. ALs ik met dezelfde tarieven (die ik ook heb/had) reken: Dan kom ik uit op 300 * 1.40 = €420 voor het gas, terwijl ik verwacht met de WPB zo'n 800 kWh * € 0,40 = 320 Euro kwijt te zijn (ik heb 'm nu een half jaar heb dus nog geen koele periodes (lees lagere binnentemperatuur, want aanzuiging van binnen) gehad). Misschien is mijn berekening wat te pessimistisch, maar de terugverdientijd is dan wel wat anders... ;)

LG HM091MRU44 | LG WH20S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• benniez
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 22-07-2024
SCG schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 15:47:
[...]

.... mijn gasverbruik in de zomer (los van de vakanties) was +/- 30 m3 per maand, dus 360 m3 per jaar. Ik veronderstel dat ik 300 m3 voor warm water gebruikte en 60 m3 voor het koken.
Ik denk dat er bij ons wel een aardig verschil zit (zat) in het gasverbruik voor het douchen in de winter en in de zomer. In de zomer douche ik korter en minder warm, aanvoertemperatuur van het water naar de CV is ook lager.

Met de WPB zie ik ook een groot verschil, bijvoorbeeld januari 81kwh en juni 33kwh. Denk dat de COP hier het grootste aandeel in heeft, maar het verschillend gebruik zal ook zeker een rol spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BraxNL
Inmiddels week geleden dat LG toezegde dat er afspraak zou gaan worden gemaakt, maar sindsdien niets meer gehoord. Iemand anders hier al een afspraak kunnen maken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vangoghnl
BraxNL schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 00:04:
Inmiddels week geleden dat LG toezegde dat er afspraak zou gaan worden gemaakt, maar sindsdien niets meer gehoord. Iemand anders hier al een afspraak kunnen maken?
Hier ook nog niets. Maar toen mijn installateur ze nodig had voor het condens probleem hier. Heeft het bijna 6 maanden geduurd voordat er uiteindelijk iemand van LG met hem mee is gekomen. Dit nadat ze meerdere keren hebben aangedrongen. Op televisies na gaat LG hier in de ban. Waardeloze afterservice.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BraxNL
Dit is toch wel heel bijzonder.

Nu stelt de klantenservice dat deze update tevens de problematiek oplost die velen (inclusief ikzelf) ervaren aangaande de temperatuursensor. Je kan toch eigenlijk wel stellen dat de LG WH27S warmtepompboiler op dit moment non-conform is en dat er een monteursafspraak nodig is om deze conform te maken.

Ik kan mij niet heugen dit ooit eerder te hebben meegemaakt met een apparaat dat er een monteur langs diende te komen om zulke toch wel grote problemen op te lossen. Het lijkt een soort van terugroepactie zonder dat het apparaat teruggestuurd hoeft te worden, de monteur gaat nu bij elke eigenaar langs de deur om de problematiek op te lossen. Lijkt mij een dure operatie voor LG....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henidde
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08:19
BraxNL schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 14:26:

Nu stelt de klantenservice dat deze update tevens de problematiek oplost die velen (inclusief ikzelf) ervaren aangaande de temperatuursensor. Je kan toch eigenlijk wel stellen dat de LG WH27S warmtepompboiler op dit moment non-conform is en dat er een monteursafspraak nodig is om deze conform te maken.

Ik kan mij niet heugen dit ooit eerder te hebben meegemaakt met een apparaat dat er een monteur langs diende te komen om zulke toch wel grote problemen op te lossen. Het lijkt een soort van terugroepactie zonder dat het apparaat teruggestuurd hoeft te worden, de monteur gaat nu bij elke eigenaar langs de deur om de problematiek op te lossen. Lijkt mij een dure operatie voor LG....
Iemand de monteur al over de vloer gehad?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groen
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 15:43

Je bedoelt de melding 'het apparaat is gestopt vanwege een probleem'? Op het moment dat die 61 graden o.i.d. is? Dan moet ik ze ook maar eens een mail sturen...

Edit, deze:

[ Voor 15% gewijzigd door Groen op 19-09-2023 16:38 ]

LG-HM123MR.U34 / LG-WH27S.F5 / 1245 Wp (zuid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-05 06:45

sanzut

It's always christmas time

Heeft iemand een mailadres en standaard mailtje? Dan kunnen alle watchers die even kopieren plakken :)

• hfa
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 29-04 14:56

Bijzonder inderdaad...zelf ben ik inmiddels het station gepasseerd om me er bovenmatig druk over te maken. Het apparaat doet wat het moet doen, zij het met wat opmerkingen aangaande ingestelde temperatuur vs. afgelezen temperatuur en ingesteld tijdsschema vs. daadwerkelijke operationele tijden 8)7

Als er personen zijn die inderdaad een monteur over de vloer hebben gehad is dat handig om te weten, want dan kunnen we collectief de klantenservice stalken voor het inplannen van een afspraak :+

• hfa
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 29-04 14:56
sanzut schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 19:01:
Heeft iemand een mailadres en standaard mailtje? Dan kunnen alle watchers die even kopieren plakken :)
Een paar posts geleden is er een mailadres gedeeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• l3p

l3p

www.^.nl

l3p schreef op donderdag 7 september 2023 @ 14:13:
Ik ga hier volgende week een Vaillant 5kW lucht/water met Unitower 190L tapwater installeren.
De beslissing hiervoor komt vooral door de WPB.
De bedoeling was om net als nu met thermostatisch mengventiel de WPB naast de Unitower te zetten.

Heb echter zojuist besloten om de WPB niet meer aan te sluiten en te kijken of ik toe kan met 190L water op bijv 65 graden ipv 200L op 58 graden van de LG WPB.
Mocht het goed gaan met alleen de Unitower ga ik de LG 200L wegdoen. (Waarschijnlijk voor een habbekrats ivm de hoge subsidie op een nieuwe)
Op naar een nieuwe eigenaar, uiteindelijk heeft de LG er voor gezorgd dat ik nu compleet gasloos ben _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B3cmJV73DTyQ5cZJolZQ_3WNKPo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UVSQouQZcXhtajwqr5QyUGax.jpg?f=fotoalbum_large

• SalexSun
l3p schreef op woensdag 20 september 2023 @ 23:10:
[...]

Op naar een nieuwe eigenaar, uiteindelijk heeft de LG er voor gezorgd dat ik nu compleet gasloos ben _/-\o_

[Afbeelding]
Ben benieuwd of het nog iets oplevert?

LG monobloc s 5kW U44

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• l3p

l3p

www.^.nl

Nieuw is hij rond de €2000, er zit dan nog een €150 aan accessoires bij. Subsidie is €725 dacht ik.

Deze is nog geen anderhalf jaar oud. Wel een klein deukje in de zijkant en wat roestwater af en toe.
Ik bood hem aan voor €500 binnen mijn familie/werk kring en had gelijk 3 geïnteresseerden.
Ze moeten hem wel zelf naar beneden tillen :+

• killer2
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-04 20:37
roestwater? als in uit de kraan ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• l3p

l3p

www.^.nl

De 4x dat ik hem compleet leeg heb laten lopen deed ik dat in bad, het laatste/eerste beetje dat er uitkomt is ietwat bruin water. Ook nadat ik deze zomer terug kwam van vakantie en hem uit vakantie modig haalde en bad vol liet lopen iets bruin water op begin.

Ik heb er destijds al di-elektrische koppelingen tussen gezet en hoopte dat het over zou zijn maar niet. Meerdere in dit topic hadden er last van, zoek maar eens op roest. Of het heel erg is geen idee.

• SalexSun
Zou je de di-elektrische koppeling eens open willen draaien en een foto delen hoe die er nu van binnen uitziet?

LG monobloc s 5kW U44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l3p

l3p

www.^.nl

Klinkt misschien raar maar eigenlijk niet, voordat ik iets stuk maak net voordat ik hem verkoop.
De nieuwe eigenaar is een loodgieter die ervan weet en denkt dat het niet erg is.

• forzafan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:23
Ik heb inmiddels ook een mail gestuurd naar LG voor update van de boiler. (nav schema instellingen die niet worden gevolgd), maar mij valt het op dat sinds de laatste update de boiler erg vaak buiten schema aan gaat.
Voor de update had ik er alleen last van bij bv wifi uitval of zelf update van de app (buiten schema tijd), maar nu lijkt het zodra watertemperatuur beneden X temp komt dat die dan meteen gaat verwarmen.

Zien jullie dit gedrag ook?

• ketr
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 04-04 20:47
Ik heb hier een soort van offtopic vraag. Ik wil graag een warmtepompboiler van lg halen via de nhg regeling, weet 1 van jullie of de warmtepompboiler onder de nhg regeling valt?

Ik kan op het internet hier helaas geen informatie over vinden.

Dankjewel alvast

• Balou
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 16-01-2024
forzafan schreef op woensdag 27 september 2023 @ 09:15:
Ik heb inmiddels ook een mail gestuurd naar LG voor update van de boiler. (nav schema instellingen die niet worden gevolgd), maar mij valt het op dat sinds de laatste update de boiler erg vaak buiten schema aan gaat.
Voor de update had ik er alleen last van bij bv wifi uitval of zelf update van de app (buiten schema tijd), maar nu lijkt het zodra watertemperatuur beneden X temp komt dat die dan meteen gaat verwarmen.

Ja bij ons draait hij ook vaker buiten schema om.

• vangoghnl
Hier ook erg vaak. Daarom schema nu maar uitgezet.

• BraxNL
l3p schreef op woensdag 20 september 2023 @ 23:10:
[...]

[Afbeelding]
Geen last van condensvorming? Wat voor materiaal heb je rondom de duct kit geplakt?

• l3p

l3p

www.^.nl

Nee, hierna had ik geen last meer. Ik had een rolletje van dit gebruikt (vorige week was hij vreemd genoeg nog €12)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoudN
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 15:35
l3p schreef op donderdag 28 september 2023 @ 07:16:
Nee, hierna had ik geen last meer. Ik had een rolletje van dit gebruikt (vorige week was hij vreemd genoeg nog €12)
Je hebt deze ook. Is iets korter, maar ook goedkoper.

https://www.amazon.nl/dp/...YFYH&ref_=chk_typ_imgToDp

XC40 P8 - Wallbox Copper SB

• l3p

l3p

www.^.nl

Ik vond het niet omdat hij tijdelijk niet op voorraad was. :)
Heb het vorige week nog gebruikt om mijn nieuwe CV leidingen te isoleren.

[ Voor 18% gewijzigd door l3p op 28-09-2023 14:35 ]

• SCG

SCG

forzafan schreef op woensdag 27 september 2023 @ 09:15:

Afgelopen paar weken inderdaad regelmatig gehad, dat ie buiten het schema om, aan ging. Ook vannacht weer. Of dat een gevolg is van de "uitval van de wifi" of van "een update" weet ik niet. Tot op heden in ieder geval geen reactie van LG gehad voor een bezoek, ondanks telefoontjes en mailtjes.

LG HM091MRU44 | LG WH20S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-04 09:24

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

Toch maar even spammen, misschien kan ik er iemand blij mee maken.
Na de instalatie van mijn LG WH27S is er een duct set over (ik had er 2 besteld voor de zekerheid maar ik had geen aanvoer nodig)

v&a aangeboden: LG WATER HEATER DUCT KIT LG-WH20S / LG-WH27S Nieuw in doos

Nog nieuw in ongeopende doos

Beste film ooit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper79
Hier zelfde besteld, stond als installatie kit aangegeven. Bleek duct te zijn ipv koppelingen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BraxNL
Nog altijd niemand bij wie inmiddels een afspraak met LG is gemaakt? Toch wel redelijk bizar lijkt mij dat we nu bijna een maand verder zijn en nog altijd niemand een afspraak heeft kunnen maken zoals door de klantenservice was toegezegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper79
Ja aftersales van LG is slecht. Iedere vraag aan de klantenservice is vraag maar aan de installateur.

Software/firmware > hoort niet bij de installateur
App problemen > niet voor de installateur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BraxNL
heb vandaag een klacht ingediend bij het management. Lijkt mij handig als meer mensen dit doen https://www.lg.com/nl/ondersteuning/email-to-ceo is natuurlijk volslagen belachelijk wat hier gebeurt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vangoghnl
BraxNL schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 15:12:
heb vandaag een klacht ingediend bij het management. Lijkt mij handig als meer mensen dit doen https://www.lg.com/nl/ondersteuning/email-to-ceo is natuurlijk volslagen belachelijk wat hier gebeurt!
Ben ik met je eens. Zal er morgen ook eens naar kijken. Wat heb je in je mail gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper79
Hier nog steeds een melding over stop met legionella run ivm temperatuur sensor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoudN
BraxNL schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 15:12:
Ik heb hem ook ingestuurd. Ik had de eerste twee legionella runs geen problemen, sindsdien wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vangoghnl
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LZsbTPsZLjAaV5xZ6LUTjoyHj7w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aRls12JCz0aDBYvfcsMfJJcV.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N17BHK112sudPNODZunPyG3nwrU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ev1VkGSkbWIHlCjZIOkBXB1V.jpg?f=fotoalbum_large

Krijg net de volgende mail binnen. Formulier ingevuld en teruggestuurd. Ook weer melding gemaakt van het condensprobleem wat niet officieel verholpen is. De designfout zouden ze in Korea gaan herstellen. Maar nog steeds niets over gehoord.

[ Voor 39% gewijzigd door vangoghnl op 13-10-2023 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BraxNL
Ook ontvangen, van het weekend even invullen en terugsturen maar. Heeft de mail aan het management wellicht toch geholpen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knopsje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16:48
Ik was van plan een WH27S aan te schaffen voor in onze volgende woning maar ben nu toch een beetje huiverig. De modellen die nu bij de leveranciers staan zullen de software update nog wel niet gehad hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoudN
Knopsje schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 12:06:
Ik was van plan een WH27S aan te schaffen voor in onze volgende woning maar ben nu toch een beetje huiverig. De modellen die nu bij de leveranciers staan zullen de software update nog wel niet gehad hebben?
Ik weet niet of ze update hebben gehad, maar op zich werkt de boiler prima. Je krijgt alleen een foutmelding bij de legionella run. Die kun je wegklikken en dan werkt het weer een week prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vangoghnl
Vandaag kreeg ik weer mail. Ze komen hier eind oktober. Wel bijzonder wat ze antwoorden. De vorige keer dat ze hier waren heeft de monteur een desingfout vastgesteld in het ontwerp. Hierdoor loopt het condenswater niet goed weg. Dit zou worden doorgezet naar Korea. Blijkbaar nooit wat mee gebeurd.

Ik begrijp uw frustratie. Het blijft wel gek, want we hebben dit niet eerder meegemaakt bij deze unit. Ik wil graag hiervoor een afspraak inplannen met extra tijd, zodat onze engineer de software kan updaten én kan uitzoeken hoe de lekkage opgelost kan worden. Ik zal doorgeven dat wij eerder bij u zijn geweest, zodat hij zich alvast kan inlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalexSun
vangoghnl schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 19:22:
Vandaag kreeg ik weer mail. Ze komen hier eind oktober. Wel bijzonder wat ze antwoorden. De vorige keer dat ze hier waren heeft de monteur een desingfout vastgesteld in het ontwerp. Hierdoor loopt het condenswater niet goed weg. Dit zou worden doorgezet naar Korea. Blijkbaar nooit wat mee gebeurd.

Ik begrijp uw frustratie. Het blijft wel gek, want we hebben dit niet eerder meegemaakt bij deze unit. Ik wil graag hiervoor een afspraak inplannen met extra tijd, zodat onze engineer de software kan updaten én kan uitzoeken hoe de lekkage opgelost kan worden. Ik zal doorgeven dat wij eerder bij u zijn geweest, zodat hij zich alvast kan inlezen.
Waardoor gaat het luchtkanaal met koude lucht naar buiten?

LG monobloc s 5kW U44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BraxNL
vangoghnl schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 19:22:

Erg benieuwd hoe het bij jou zal gaan, ik heb immers ook het probleem mbt condensvorming. Bij mij komen ze november of december. Laat je het weten wanneer ze bij je zijn geweest hoe dat is verlopen aub?

Op 1 november staat de afspraak nu ingepland. Ben erg benieuwd...

[ Voor 3% gewijzigd door BraxNL op 17-10-2023 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vangoghnl
SalexSun schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 20:43:
[...]

Waardoor gaat het luchtkanaal met koude lucht naar buiten?
Geïsoleerde buis door het dak. Maar er zit een designfout in de bak waar het condenswater in terug loopt. Vastgesteld door lg monteur. Lg Korea zou een modificatie hiervoor gaan maken.
BraxNL schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 11:37:
[...]

Erg benieuwd hoe het bij jou zal gaan, ik heb immers ook het probleem mbt condensvorming. Bij mij komen ze november of december. Laat je het weten wanneer ze bij je zijn geweest hoe dat is verlopen aub?

Op 1 november staat de afspraak nu ingepland. Ben erg benieuwd...
Ik laat het zeker weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcin u
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 01-12-2023
Knopsje schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 12:06:
Voor mij werkt deze wpb prima. Na de laatste updates is er ook geen probleem met het schema.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalexSun
vangoghnl schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 17:18:
[...]

Geïsoleerde buis door het dak. Maar er zit een designfout in de bak waar het condenswater in terug loopt. Vastgesteld door lg monteur. Lg Korea zou een modificatie hiervoor gaan maken.
[...]

Ik laat het zeker weten.
Ik had een soortgelijk probleem, maar de oorzaak was inregenen in de dakdoorvoer.

Het lijkt me eerlijk gezegd sterk dat je als enig hier op tweakers dit probleem hebt… het is bijna onmogelijk dat ín de buis condens vormt omdat de warmtewisselaar normaal gesproken kouder is dan alles wat erna komt (of het moet in je dakdoorvoer condenseren, maar die ook geïsoleerd zeg je). De enige ander optie is dat condens op de warmtewisselaar de buis wordt ingeblazen, maar daar heeft op tweakers ook niemand last van lijkt het

Edit
Laat me duidelijk zijn. Ik ben het er mee eens dat als er vocht in de buis komt, deze niet de condensafvoer in kan lopen. Ik vraag me alleen af waar dat vocht bij jou vandaan komt

[ Voor 9% gewijzigd door SalexSun op 22-10-2023 18:04 ]

LG monobloc s 5kW U44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vangoghnl
SalexSun schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 18:02:
[...]

Ik had een soortgelijk probleem, maar de oorzaak was inregenen in de dakdoorvoer.

Het lijkt me eerlijk gezegd sterk dat je als enig hier op tweakers dit probleem hebt… het is bijna onmogelijk dat ín de buis condens vormt omdat de warmtewisselaar normaal gesproken kouder is dan alles wat erna komt (of het moet in je dakdoorvoer condenseren, maar die ook geïsoleerd zeg je). De enige ander optie is dat condens op de warmtewisselaar de buis wordt ingeblazen, maar daar heeft op tweakers ook niemand last van lijkt het

Edit
Laat me duidelijk zijn. Ik ben het er mee eens dat als er vocht in de buis komt, deze niet de condensafvoer in kan lopen. Ik vraag me alleen af waar dat vocht bij jou vandaan komt
Even uit mijn hoofd het is namelijk al even geleden dat ze hiervoor zijn geweest. De installateur is samen met iemand van lg hier geweest om de condensproblemen te onderzoeken. En hebben hem helemaal opengehaald.

De condens die bij vochtig weer vormt in de uitblaaspijp. Loopt terug de boiler in en word afgevoerd via de normale condensafvoer van de boiler. Het volgende weet ik dus niet helemaal zeker meer maar zal ik navragen vrijdag als ze hier weer zijn.

Probleem zat of in de ductkit dat het water de boiler niet goed inliep. Waardoor er lekkage ontstond bij ons.

Of het was de bak waar het condenswater inloopt in de boiler. Deze bak was te laag waardoor het water er werd uitgeblazen. Het was hoe dan ook een designfout. En zouden een modificatie uit gaan brengen via lg Zuid-Korea. Dit hebben ze later nog telefonisch bevestigd.

Uiteindelijk heeft de installateur hier een tijdelijke fix gemaakt die hier nog steeds werkt. Hij heeft onderaan de Geïsoleerde pijp een soort trechtertje gemaakt waar het condenswater inloopt. Hieronder zit een afvoerbuisje waardoor het water wegloopt. Geen gezicht maar het werkt prima.

Lekkage of inlopen van regenwater zijn allemaal bekeken en uitgesloten. Probleem was er namelijk ook als het weken droog was.

Al met al zou ik hem niet meer kopen. Veel te veel gezeik voor mij als consument. Net zoals tapen van de buitenkant met isolatietape om condens rond de compressor tegen te gaan. Doe dit lekker in de fabriek, ga je toch geen consumenten mee lastig vallen. Onze installateur was hier allemaal ook niet echt over te spreken.

[ Voor 7% gewijzigd door vangoghnl op 23-10-2023 00:06 ]

Pagina: 1 ... 10 ... 19 Laatste