270 liter hier. Daar was ik ook nieuwsgierig naar, ook gezocht of er al mensen die een extra isolatie hebben toegevoegd, maar niets gevonden.fsas schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 14:00:
Ik heb het aan LG gevraagd maar die komen niet verder dan "nauwelijks" want hij is goed geisoleerd. En ze geven het aan ook niet te weten wat mijns inziens klinkklare onzin is want ze zijn verplicht een energielabel er aan te hangen en daarvoor moet door een (onafhankelijke) instantie het stilstandsverlies gemeten zijn. Zo'n beetje alle boilers die ik gezien heb, hebben dat stilstandsverlies in hun specificaties/datasheet staan. Maar die gegevens krijg je blijkbaar bij deze boiler niet?
iemand enig idee?
Behalve de afname van temperatuur in de tijd heb je ook nodig wat er gebeurd is met warm water afgifte. Daarnaast ruimte temperatuur :-).
Dat staat hieronder in een dashboard op Home Assistent (Raspberry 5).
/f/image/v3CADWN2YlZPjkiZZSP9Eilp.png?f=fotoalbum_large)
Als er waterverbruik is EN de temperatuur stijgt op de warmte uitvoer van de boiler dan is het warm water (groene lijn).
De blauwe lijn is de invoer temperatuur van het water. Die gaat naar beneden als er warmte uitvoer is van de boiler, dan moet er ook weer water bij :-).
Vanwege de gelaagdheid van het water is dat niet echt zichtbaar op dat moment in de gerapporteerde temperatuur van de boiler, dat is veel trager.
[ Voor 10% gewijzigd door MartinPTweak op 12-04-2025 10:25 . Reden: lijn kleuren genoemd en wat details. ]
/f/image/0qHWA5nw4EbaUY4n6P3Quwbn.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/7nJjusA521As3Div9PvisfMp.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/f0hXIySUZr6lX3HLVXzRdNnR.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/tqbOJXHXB3kG9WmyBGFbOZ1k.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/K4720GWMYaVRFc1zHXCYs51X.png?f=fotoalbum_large)