Home Assistant Green geïnstalleerd, LG Thinq hub geïntegreerd, maar ik krijg de WPB niet zichtbaar. Ik doe iets niet goed. In the Thinq app is de WPB wel zichtbaar en te bedienen.
Suggesties?
Suggesties?
API aangemaakt? Device ingeladen nadat je hem gedownload hebt via HACS?MicheldeGoey schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 16:29:
Home Assistant Green geïnstalleerd, LG Thinq hub geïntegreerd, maar ik krijg de WPB niet zichtbaar. Ik doe iets niet goed. In the Thinq app is de WPB wel zichtbaar en te bedienen.
Suggesties?
Hier ook al een paar dagen gedoe met home-assistant en de LG integratie.Jasper79 schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 16:51:
[Afbeelding]
Krijg ook een foutmelding, en via officiële integratie staat de boiler er niet bij
Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler
LG monobloc s 5kW U44, 3kWp zuid, Model 3 SR+
[ Voor 24% gewijzigd door MicheldeGoey op 05-04-2026 21:37 ]
:strip_exif()/f/image/107yu6ParBiL1mDxR3NcXATn.jpg?f=fotoalbum_large)
Maar die hacs integratie is toch ook via de cloud. Anders zou die niet zomaar zijn gestopt met werkenJor1988 schreef op maandag 6 april 2026 @ 07:35:
[Afbeelding]
Na 2 jaar perfect gewerkt te hebben gaat LG nu ook de stekker uit lokale aansturing trekken. Tado heeft het zelfde gedaan afgelopen maanden. Kans dat LG ons over een paar maanden een betaalde oplossing gaat aanbieden om het toch via home assistant aan te kunnen zien. Toch maar kijken of de Wpb via modbus aan te sturen.
Maar het is een kwalijke trend dat partijen stoppen met ondersteuning voor home assistant en ze je terug sturen naar hun eigen 'domme' API.
Idd vannacht releasedJasper79 schreef op maandag 6 april 2026 @ 07:49:
Of je download gewoon even de update van de hacs integratie
Ik moest enorm lachen om je replyJasper79 schreef op maandag 6 april 2026 @ 07:49:
Of je download gewoon even de update van de hacs integratie
XXXVI
[ Voor 21% gewijzigd door Jor1988 op 06-04-2026 21:21 ]
Om hierop terug te komen..Krisie300 schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 10:56:
[...]
Ik krijg binnenkort dus nieuwe sensoren omdat ik hetzelfde heb.
Voorheen ging hij op de warmtepomp keurig naar de 60°C/61°C en nu maar tot de 58°C.
Legionella run doe ik normaal gesproken via Home Assistant door hem in te stellen op 60°C, maar deze wordt niet gehaald, ook niet met de elementen aan...
Benieuwd wat er dan gebeurt met de nieuwe sensoren.
Ik zal de legionella run weer eens aan zetten in de boiler zelf, kijken wat er dan gebeurt..
160kWh per week is echt veel te veel bij normaal gebruik. Ter referentie met een gezin van 4 verbruikte wij in Maart in zijn totaal 79kWh en dan staat de boiler in een niet geisoleerde garage ook.MicheldeGoey schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 10:51:
Contact gezocht met de LG helpdesk. Van het kastje naar de muur. E-mail gestuurd en als antwoord: We hopen binnen 4 tot 6 weken te antwoorden.😐
Dan jullie maar lastiggevallen...
Goedemorgen,
"Ik heb een LG wh20str2 gekocht en laten installeren, maar ik vraag me af of het gedrag van de unit normaal is.
Het toestel staat in Warmtepomp modus en verwarmt de boiler tot 59 °C, maar vanaf dat moment daalt de beschikbaarheid van warm water in één dag van Volledig via 2/3 naar 1/3, om vervolgens weer opnieuw te beginnen. Dit verbruikt nogal wat energie, de afgelopen week ruim 160 kWh. Is dit gedrag normaal of is hier iets niet in orde. Op deze manier verbruikt het toestel in een maand wat het gespecificeerde jaarverbruik zou moeten zijn.
De warmtepompboiler is geïnstalleerd door een gecertificeerde installateur."
Zijn er suggesties voor een Schema?
[ Voor 8% gewijzigd door revolution-nl op 07-04-2026 11:31 ]
Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler
Het verbruik is inderdaad niet normaal. Ik zit (in mijn eentje) op 39 kWh in maart. De boiler staat in een omgevingstemperatuur van 12 tot 16 °C door heel de maand heen. Hierin heeft hij ook regelmatig op de turbo stand gestaand i.v.m. testjes die ik gedaan heb m.b.t. stroomverbruik en dergelijke. Dus dit is al iets meer verbruik dan standaard.MicheldeGoey schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 10:51:
Contact gezocht met de LG helpdesk. Van het kastje naar de muur. E-mail gestuurd en als antwoord: We hopen binnen 4 tot 6 weken te antwoorden.😐
Dan jullie maar lastiggevallen...
Goedemorgen,
"Ik heb een LG wh20str2 gekocht en laten installeren, maar ik vraag me af of het gedrag van de unit normaal is.
Het toestel staat in Warmtepomp modus en verwarmt de boiler tot 59 °C, maar vanaf dat moment daalt de beschikbaarheid van warm water in één dag van Volledig via 2/3 naar 1/3, om vervolgens weer opnieuw te beginnen. Dit verbruikt nogal wat energie, de afgelopen week ruim 160 kWh. Is dit gedrag normaal of is hier iets niet in orde. Op deze manier verbruikt het toestel in een maand wat het gespecificeerde jaarverbruik zou moeten zijn.
De warmtepompboiler is geïnstalleerd door een gecertificeerde installateur."
Zijn er suggesties voor een Schema?
Weer een update:Amster schreef op zondag 29 maart 2026 @ 18:51:
[...]
.........
Morgen maar escaleren bij de leverancier.
Don't speak unless you can improve on the silence.