Krisie300 schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 07:46:
[...]
Bedankt voor de extra uitleg.
Ik heb helaas geen data meer zie ik. Ik heb de boiler helemaal gerest begin deze maand om te kijken of dat het probleem zou verhelpen, daardoor ben ik alle data kwijt.
Het blijkt ook nog eens om een model te gaan die niet voor NL gemaakt is. Een installateur heeft dit voor me gecontroleerd bij LG. De verkoop website adverteert wel met de standaard LG garantie maar LG kan aan het serienummer en modelnummer zien dat deze unit niet voor NL gemaakt is, dus vervalt de NL garantie.
Ook nog een soort van opgelicht dus...
Dit blijkt ook zo te zijn met airco's van het bedrijf, dus niets kopen bij Aircoplaza Zwolle wordt erg afgeraden. Zolang alles het doet is het top, maar als er iets is heb je geen fabrieksgarantie!!
Aan de telefoon willen ze wel nieuwe onderdelen leveren (onder garantie). Ik denk dus dat ze dit zelf inkopen en niet echt via LG gaat.
[Afbeelding]
Hierbij wil ik even iets recht zetten over Airco Plazza Zwolle.
Ook ik heb hier mijn WPB Boiler vandaan gehaald.
Na contact met LG kreeg ik van LG te horen dat ik bij de Leverancier van de boiler moest zijn.
Ik ben bij Aircoplazza langs gegaan en mijn probleem voor gelegd, Er werd een monteur langs gestuurd, en als de WPB niet goed was aangesloten, (Ik heb zelf de installatie gedaan) dan zou ik een rekening van de monteur krijgen. Monteur heeft de druk in het systeem opgemeten en vertelde me dat het een koelvloeistof lek was, en dat hij daar niets aan kon doen. Met dit verhaal terug naar AircoPlazza, en daar zonder problemen een omruil voorstel gekregen. Boiler was bijna 2 jaar in gebruik.
Het antwoord was,: Breng je WPB maar hier dan krijg je een nieuwe mee.
Paar buren geregeld om de oude naar beneden te halen en de nieuwe weer naar boven te brengen, alles binnen een paar uur geregeld zonder problemen en zondere verdere kosten ( aanhanger huren een een paar biertjes voor de buren

)
Inmiddels ook div Airco's gekocht bij dit bedrijf.