Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peterhardenberg
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-09 18:46
revolution-nl schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 20:48:
Op basis waarvan hebben jullie de boiler temperatuur gekozen , testen en kijken waar de comfortgrens voor de douche tijd of opwarmtijd ?

Ik ben nu gestart met 55c maar na twee douchbeurten geeft hij nog 53c aan.
55 gr is prima niet te veel kijken naar de temperatuur, die zakt na douchen later nog verder weg als het water in de boiler zich gaat mengen met het bijgevulde koude water. Houd er rekening mee als je 55 gr instelt het water zelden boven de 54 gr komt.
Instellingen liggen ook aan je huishouden/warmwaterverbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tebogo
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12:57
Peterhardenberg schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 20:15:
[...]

Voor onderhoud moet je er wel bij kunnen aan de rechter kant dus minimaal 30 cm noodzakelijk :'(
Welk onderhoud aan de zijkant? Hoogstens overstort ventiel af en toe bedienen, maar daarvoor heb ik niet meer ruimte nodig dan wat het uitsteekt..

HM093MR.U44 (3.06.7a) i.c.m. Cordivari 180l buffervat / WH27S.F5 / GW5000-DT / 14 x Suntech STP310S-20/Wfhb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tebogo
Peterhardenberg schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 21:05:
[...]

55 gr is prima niet te veel kijken naar de temperatuur, die zakt na douchen later nog verder weg als het water in de boiler zich gaat mengen met het bijgevulde koude water. Houd er rekening mee als je 55 gr instelt het water zelden boven de 54 gr komt.
Instellingen liggen ook aan je huishouden/warmwaterverbruik.
Ik draai nu op 48 graden, maar incl verlaging voordat hij het weer gaat opwarmen, gaf dat net genoeg om zonder koud toe te voegen te kunnen douchen. Ik denk het eens op 50 te gaan proberen.

HM093MR.U44 (3.06.7a) i.c.m. Cordivari 180l buffervat / WH27S.F5 / GW5000-DT / 14 x Suntech STP310S-20/Wfhb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tebogo
furian88 schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 17:49:
[...]

de boiler inclusief aansluitingen worden eerst geplaatst en dan pas de kast/muur eromheen..

Zou iemand anders wellicht eens kunnen meten voor mij hoeveel het uitsteekt (het is de bedoeling om meteen een hoekaansluiting te plaatsen om het in elk geval zo beperkt mogelijk te houden.
Ik zal vanavond eens meten...

Gemeten: echt minimum 8cm voor de uitloop en overdrukventiel, ik zou daar minimaal 10cm voor nemen, om ze ook nog te kunnen bedienen. Alles meer maakt het makkelijker.

De koud (ingang) en warm uitgang, moet je dan ook wel zo aansluiten dat het binnen de 10cm blijft, maar dat kan.
Afvoer van condens en overdruk ventiel moet dan ook binnen de 10 blijven, maar dat kan ook.

[ Voor 30% gewijzigd door tebogo op 10-11-2024 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisie300
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 20-08 10:24
Goedemorgen,
Ik heb in dit forum een aantal keer gelezen dat mensen net zoals ik, last hebben van een foutmelding wanneer de boiler zijn legionella cyclus aan het uitvoeren is. De boiler bereikt een temperatuur van 62,5 graden en daarna KREEG ik de foutcode "CH H1" in het scherm van de boiler. Deze foutcode is nu weg maar ik blijf de foutmelding in de app krijgen dat er iets mis is met de temperatuur sensor.

Momenteel nog nergens een oplossing kunnen vinden hiervoor. Heeft iemand toevallig dit probleem ook gehad en weet iemand een oplossing?
Heb de boiler al meermaals een langere tijd losgehaald van de spanning, dit had dus ook geen effect behalve dat de legionella cyclus op een andere dag wordt ingesteld dat ik hem weer van spanning voorzie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lu9E43YNAr-YKNSkWSISFlc4QUI=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/jM0ZoaLJqQzfZr1oLFByoOpi.png?f=user_large

[ Voor 12% gewijzigd door Krisie300 op 12-11-2024 07:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vangoghnl
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 00:24
Krisie300 schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 07:50:
Goedemorgen,
Ik heb in dit forum een aantal keer gelezen dat mensen net zoals ik, last hebben van een foutmelding wanneer de boiler zijn legionella cyclus aan het uitvoeren is. De boiler bereikt een temperatuur van 62,5 graden en daarna KREEG ik de foutcode "CH H1" in het scherm van de boiler. Deze foutcode is nu weg maar ik blijf de foutmelding in de app krijgen dat er iets mis is met de temperatuur sensor.

Momenteel nog nergens een oplossing kunnen vinden hiervoor. Heeft iemand toevallig dit probleem ook gehad en weet iemand een oplossing?
Heb de boiler al meermaals een langere tijd losgehaald van de spanning, dit had dus ook geen effect behalve dat de legionella cyclus op een andere dag wordt ingesteld dat ik hem weer van spanning voorzie.

[Afbeelding]
Dit is hier ook nog steeds af en toe. Ook niet elke week erg vaag. Update door LG is uitgevoerd maar heeft hier niet voor geholpen. Ik heb me er maar bij neergelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-09 12:19

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Is er ergens een lijst met firmwares die issues geven /verhelpen

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugo4
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 12-09 22:25
Bij mij staat de WPB in de schuur. Om het stilstandsverlies te beperken, overweeg ik de unit extra te isoleren (m.u.v. display en lucht in-/uitgang).

Hebben mensen hier ervaring mee en nog tips om te delen?

• fsas
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 12-09 20:28
Wij hebben nog niet zo lang deze boiler ook en ik kan het antwoord op mijn vraag in eerdere posts niet vinden. Omdat de legionella run niet handig valt wilde ik deze zelf instellen. Ik begreep uit eerdere posts dat dat kan door de boiler even van de stroom af te halen. Echter: het heeft enorme moeite gekost om de boiler op wifi te krijgen. ben ik dat kwijt als ie van de stroom af gaat?
En meteen een tweede vraag: ik wilde de anti-legionella run uitzetten om dat zelf te regelen. Echter, als ik (op de boiler zelf, niet in de app) de "mode" herhaaldelijk indruk, zie ik in de display achtereenvolgens "heat pump', "auto', "turbo" en "vacation" verschijnen maar na "vacation" gaat ie weer naar "heat pump". Geen "anti-legionella" dus.

Ik heb naar LG gemaild maar ik krijg alleem maar een automatische mail met daarin de mededeling dat het even kan duren maar inmiddels ben ik een maand verder dus ik denk niet dat ik daar nog antwoord op kan verwachten.

Weet er iemand hoe ik bovenstaande kan doen? Een schema instellen voor de run danwel de run uitzetten?

• Krisie300
fsas schreef op donderdag 14 november 2024 @ 07:42:
Wij hebben nog niet zo lang deze boiler ook en ik kan het antwoord op mijn vraag in eerdere posts niet vinden. Omdat de legionella run niet handig valt wilde ik deze zelf instellen. Ik begreep uit eerdere posts dat dat kan door de boiler even van de stroom af te halen. Echter: het heeft enorme moeite gekost om de boiler op wifi te krijgen. ben ik dat kwijt als ie van de stroom af gaat?
En meteen een tweede vraag: ik wilde de anti-legionella run uitzetten om dat zelf te regelen. Echter, als ik (op de boiler zelf, niet in de app) de "mode" herhaaldelijk indruk, zie ik in de display achtereenvolgens "heat pump', "auto', "turbo" en "vacation" verschijnen maar na "vacation" gaat ie weer naar "heat pump". Geen "anti-legionella" dus.

Ik heb naar LG gemaild maar ik krijg alleem maar een automatische mail met daarin de mededeling dat het even kan duren maar inmiddels ben ik een maand verder dus ik denk niet dat ik daar nog antwoord op kan verwachten.

Weet er iemand hoe ik bovenstaande kan doen? Een schema instellen voor de run danwel de run uitzetten?
Wanneer je de unit van het stroom af haalt en hem daarna weer op spanning brengt is hij de wifi niet kwijt, daar hoef je je geen zorgen om te maken. Ik zou hem echter wel even 10 minuten van de spanning af houden zodat alle elektronica echt spanningsloos is.

Ik weet dat het wel op een andere manier kan, alleen niet meer precies hoe. Ik geloof dat je een knopje een aantal seconden in moet houden. Misschien dat iemand anders hier kan vertellen welke knop dit is?

Verder vind ik alles persoonlijk ook erg minimalistisch van LG. Behalve dat je kan zien dat de legionella run bezig is kan je niks instellen of zien.
Na mijn weten is alleen de ventilator snelheid te regelen in 2 standen, de temperatuur en kan je een tijdschema instellen.

[ Voor 7% gewijzigd door Krisie300 op 14-11-2024 08:08 ]

• ArnoudN
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 09:43

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uEAicMBB2tiK6--N2LBhHSnu8h8=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/8auflkOlOjWxYAnqzs4iiBC7.png?f=user_large

XC40 P8 - Wallbox Copper SB

• Peterhardenberg

onderstaande komt uit de handleiding.

ANTI-LEGIONELLA MODUS
De waterverwarmer voert één keer per week automatisch de anti-legionella modus uit. De watertemperatuur gaat tot 60 °C en blijft 1 uur staan. Deze temperatuur kan verbranden, dus we raden u aan om een thermostatische mengkranen te gebruiken. (Standaard inactief)
Actief / Inactief
- Om de anti-legionella modus in te stellen op
actief of inactief, houdt u de instelknop ongeveer 3 seconden ingedrukt.
Actief: (Display Knippert “Anti-legionella” “Antilegionella” x 4)
* Eenmaal per week in bedrijf
Inactief: (Display Knippert “Anti-legionella” x 4)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mfi5c7ADQcSEJEV1hLaSAzbV1Ls=/x800/filters:strip_exif()/f/image/D5KtbELBXGmIUeoK9UXrK9QV.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsas
Dag allemaal. Dank voor de reacties.

Krisie300:
fijn om te beseffen dat ik de wifi niet kwijt raak.

ArnoudN en Peterhardenberg:
Ik had de handleiding ook geraadpleegd maar die is dus niet erg duidelijk. Er staat "instelknop" maar een post in dit forum heeft me geleerd dat dit NIET de "mode" knop is (dan raak je dus wifi kwijt) maar de "SET" knop (overigens niet geprobeerd, zie hieronder).
Ik heb inmmiddels ook contact met de installateur (ongerelateerd maar toen kwam ook dit ter sprake): hij had dezelfde vraag gesteld aan LG (en wel antwoord gekregen) en het blijkt dat na een update van de boiler de legionella stand niet meer uit te zetten is. Alhoewel dit dus nog wel in de handleiding staat kan dit niet meer.

samengevat (voor wie ook deze vraag heeft): De legionela run is niet uit te zetten en je kun ook niet zelf bepalen wanneer ie deze run doet. Een work-around is dus even (minuut of tien) van de stroom af halen. De boiler neemt dan het tijdstip dat ie weer ingeschakeld wordt als het tijdstip voor de wekelijkse legionella run.

met dank voor het meedenken!

groetjes, Anjo

• Peterhardenberg
@fsas

Op het scherm de knop SET 3 sec ingedrukt houden om Legionella in of uit te schakelen.

• fsas
Peterhardenberg schreef op donderdag 14 november 2024 @ 10:34:
@fsas

Op het scherm de knop SET 3 sec ingedrukt houden om Legionella in of uit te schakelen.
Volgens de installateur kan dat niet meer. Volgens zijn contact met LG is het uitzetten van de legionella run niet meer mogelijk.
En volgens de handleiding wordt het filter gereset als je de SET knop 3 sec indrukt?

groetjes, Anjo

• Peterhardenberg
fsas schreef op donderdag 14 november 2024 @ 14:52:
[...]

Volgens de installateur kan dat niet meer. Volgens zijn contact met LG is het uitzetten van de legionella run niet meer mogelijk.
En volgens de handleiding wordt het filter gereset als je de SET knop 3 sec indrukt?

groetjes, Anjo
Eerst op MODE drukken dan op de knop SET 3 sec dan verschijnt "Legionella"
Afgelopen zomer boiler vervangen zie onderstaande afbeelding heb jij nieuwere Firmware?
Anders moet dit bij jou ook werken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VmyfZAIRg2NPV2zc-VSrK6v6dnA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/998kehyOZft19P7PK6hXGsn8.jpg?f=fotoalbum_large

• fsas
Peterhardenberg schreef op donderdag 14 november 2024 @ 15:17:
[...]

Eerst op MODE drukken dan op de knop SET 3 sec dan verschijnt "Legionella"
Afgelopen zomer boiler vervangen zie onderstaande afbeelding heb jij nieuwere Firmware?
Anders moet dit bij jou ook werken.

[Afbeelding]
Als ik op MODE druk, krijg ik geen "anti-legionella"meer.... ik heb inderdaad andere firmware. Volgens de installateur is die optie door LG er uit gehaald. Maar er is vervolgens geen enkele notificatie van gegeven. De handleiding is dus niet meer up to date. Volgens LG had ik de handleiding op de site moeten raadplegen en niet de handleiding die ik bij het apparaat gekregen heb (nog geen twee maanden geleden geinstalleerd)

Ik wist dus weliswaar hoe het zou moeten volgens de handleiding en diverse posts in dit forum maar de boiler geeft dus niet meer de schermen die in de handleiding staan. Die optie is er simpelweg niet meer.

groetjes, Anjo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
hugo4 schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 20:57:
Bij mij staat de WPB in de schuur. Om het stilstandsverlies te beperken, overweeg ik de unit extra te isoleren (m.u.v. display en lucht in-/uitgang).

Hebben mensen hier ervaring mee en nog tips om te delen?
Kijk even in het Atlantic wpb topic, daar staat alles incl. Grafieken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peterhardenberg
fsas schreef op donderdag 14 november 2024 @ 15:33:
[...]

Als ik op MODE druk, krijg ik geen "anti-legionella"meer.... ik heb inderdaad andere firmware. Volgens de installateur is die optie door LG er uit gehaald. Maar er is vervolgens geen enkele notificatie van gegeven. De handleiding is dus niet meer up to date. Volgens LG had ik de handleiding op de site moeten raadplegen en niet de handleiding die ik bij het apparaat gekregen heb (nog geen twee maanden geleden geinstalleerd)

Ik wist dus weliswaar hoe het zou moeten volgens de handleiding en diverse posts in dit forum maar de boiler geeft dus niet meer de schermen die in de handleiding staan. Die optie is er simpelweg niet meer.

groetjes, Anjo
" Als ik op MODE druk, krijg ik geen "anti-legionella"meer "
Klopt. krijg ik ook niet. maar vervolgens de SET knop ingedrukt houden. (staat bij mij ook reset filter!)
Maar als je deze ingedrukt houd verschijnt Legionella _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsas
Peterhardenberg schreef op donderdag 14 november 2024 @ 19:43:
[...]

" Als ik op MODE druk, krijg ik geen "anti-legionella"meer "
Klopt. krijg ik ook niet. maar vervolgens de SET knop ingedrukt houden. (staat bij mij ook reset filter!)
Maar als je deze ingedrukt houd verschijnt Legionella _/-\o_
jemig. Dat hebben ze dan lekker verstopt. Dus dan maakt het niet uit welke mode? Of moet ie specifiek op een bepaalde stand staan (wp, auto of turbo)?
En waar zit dan reset filter?

groetjes, Anjo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Bij de plaatsing van mijn WH270S is de TP-Valve afdopt, omdat ze nog wat rest punten hadden mbt de condensafvoer dacht ik wel dat dit nog opgepakt zou worden. Bij navraag wordt aangegeven dat dit niet nodig is omdat er al een inlaat combinatie is geplaatst.

Klopt dit?

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeBo
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 09-12-2024
Goeiemorgen, onze boiler blijft maar de melding geven om de overdrukklep te controleren.
Dit hebben wij gedaan en het werkt perfect, alleen de melding blijft komen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2NbseCt87jD1zJbKPgXzTSZIg9k=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Q8Y9SfinJSXAxztEltPJIKzr.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfa
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 07-09 21:11
RodeBo schreef op maandag 2 december 2024 @ 07:50:
Goeiemorgen, onze boiler blijft maar de melding geven om de overdrukklep te controleren.
[Afbeelding]
Bijzonder; lijkt er inderdaad op dat de app even van slag is. Zolang de boiler zelf geen (storings)melding geeft zou ik me er niet druk om maken. En anders eens proberen om de boiler opnieuw te verbinden met de app?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m-ruiter227
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:07
Dit heb ik de afgelopen maanden ook al een paar keer gehad. Vaak in samenhang met de spanning die er erven af geweest is .Dan is hij ineens koekkoek.

Dan haal ik de spanning er weer even af voor een minuut en dan is het weg.

Denk zelf dat het komt als de wifi niet beschikbaar is op het moment van de pomp al wel helemaal klaar is met "opstarten" na spanningsuitval.
RodeBo schreef op maandag 2 december 2024 @ 07:50:
[Afbeelding]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RodeBo
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 09-12-2024
Excuus voor de late reactie,

Ik heb de stroom eraf gehaald en nogmaals de t&p klep even opengezet, toen de stroom er weer op en de melding blijft weg.
Dus of dat ding was compleet in de war na de stroomuitval tijdens de het filter reinigen, of tijdens het testen van de klep moet ook de stroom eraf.
Hoe dan ook bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appelflap1992
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 08:02
Ik heb deze warmtepompboiler ook besteld. Hij staat inmiddels boven op zolder (wat een karwij was dat).

Nu wil ik hem binnenkort natuurlijk gaan aansluiten maar ik vroeg me nog hetvolgende af.

Ik lees het een en ander over die dieelectriche koppelingen. Ik zie dat sommige mensen ze op de aanvoer en retour gezet hebben om de roest tegen te gaan. Ik heb er nu ook 2 besteld maar ik vraag mij af waarom in de andere 2 gaten waar de aftapkraan en de overstort in gedraaid moet worden niet van die koppelingen hoeven. Volgens mij heb je daar toch ook contact met het binnenvat.

Kan iemand dit ophelderen voor mij? Bvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalexSun
  • Registratie: December 2017
  • Nu online
appelflap1992 schreef op woensdag 4 december 2024 @ 16:01:
Ik heb deze warmtepompboiler ook besteld. Hij staat inmiddels boven op zolder (wat een karwij was dat).

Nu wil ik hem binnenkort natuurlijk gaan aansluiten maar ik vroeg me nog hetvolgende af.

Ik lees het een en ander over die dieelectriche koppelingen. Ik zie dat sommige mensen ze op de aanvoer en retour gezet hebben om de roest tegen te gaan. Ik heb er nu ook 2 besteld maar ik vraag mij af waarom in de andere 2 gaten waar de aftapkraan en de overstort in gedraaid moet worden niet van die koppelingen hoeven. Volgens mij heb je daar toch ook contact met het binnenvat.

Kan iemand dit ophelderen voor mij? Bvd.
Wat ik begrijp is dat de de iccp anode gedimensioneerd is voor het vat. Als er (veel) meer metalen leidingwerk aan zit schiet die te kort. Voor enkel de aftapkraan en overstort zou dan wel voldoende capaciteit zijn.

Maar geen garantie, ik heb er geen verstand van :+

LG monobloc s 5kW U44, 3kWp zuid, Model 3 SR+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Laatst online: 09:06
Ik krijg bij mijn warmtepompboiler melding dat er iets mis is temp sensor.
Ik heb in juli / augustus LG er over gemaild maar nooit antwoord gehad.
Iemand een idee wat ik kan doen?

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:02

Perkouw

Moderator General Chat
Waarom niet de verkopende partij dan wel de installateur contacteren? @Icekiller2k6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisie300
Icekiller2k6 schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 10:44:
Ik krijg bij mijn warmtepompboiler melding dat er iets mis is temp sensor.
Ik heb in juli / augustus LG er over gemaild maar nooit antwoord gehad.
Iemand een idee wat ik kan doen?
@Icekiller2k6
Krijg je deze melding wanneer de boiler zijn Anti legionella rondje doet?
Als dat zo is, is er hoogstwaarschijnlijk niks aan de hand. Ik heb hetzelfde gehad, zie de vorige pagina.
Nu, 3 á 4 maanden later krijg ik de melding niet meer. Geen idee wat er aan de hand is, het lijkt een software matig iets met de app van LG. De boiler doet zijn werk dan wel. Als je in de LG app kijkt naar je boiler temperatuur wanneer je de melding hebt zul je zien dat hij rond de 62 °C is. Dit is voldoende op legionella te doden, de boiler houdt deze temperatuur een tijd vast en zakt dan weer af naar de ingestelde temperatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amster
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:08
Amster schreef op maandag 4 november 2024 @ 08:37:
Hallo,

Sinds 2 dagen hebben wij het probleem dat er bij een verschil van 2 graden al weer verwarmt wordt...
Vandaag lijkt de boiler wel helemaal van slag, tijdens de salmonella Anti-legionella run ging hij tot 62,5 graden (tussen 15:00 en 18:00, hierna zakt de temperatuur langzaam terug rond 19:00 op de 61,5 en rond 20:30 op 61,
vanaf dat moment gaat hij moduleren tussen de 61 en de 61,5 graden.
Rond 19:30 is er 15 minuten gedoucht dat is bijna niet terug te zien in de temp over zicht
Tussen 17:40 en 17:55 is hij ook aan het moduleren tussen 62 en 62,5 graden.

Ik weet dat de temp die uitgelezen wordt in de app & home assistent een andere is als die de boiler voor het aanslaan gebruikt, maar ik vindt de temp wel hoog.

Ik gebruik de WPB nu in performance\turbo stand...
OP alleen WPB stand is hij soms 8 uur bezig om van een lage 50 graden naar de 60 te gaan.

Weet iemand wat er aan de hand is?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OOEi6WVNvw_bLQSkwjra9rnaX84=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kUtErEmzcb1wUjiEsr7VRHRQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FC3ucLSre15djxYidiEj00D3vu0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s33iVaWgPFwgMObgepucVTTF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oZKLyo-V16ipPCKJuvmNTtbAEEE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WsmoD4M0Rjs0ibIftSCA3or9.jpg?f=fotoalbum_large

Don't speak unless you can improve on the silence.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jasper79
  • Registratie: December 2015
  • Nu online
Ja als hij Salmonella run gaat doen is hij niet kiplekker inderdaad 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
@Krisie300 inderdaad, al een paar maanden…

De installateur was een kleine zelfstandige die weet het ook niet …

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krisie300
Icekiller2k6 schreef op maandag 16 december 2024 @ 08:18:
@Krisie300 inderdaad, al een paar maanden…

De installateur was een kleine zelfstandige die weet het ook niet …
@Icekiller2k6
Die van mij heeft vanochtend weer zijn Legionella rondje gedaan, geen storing meer gehad.
LG weigert te helpen en verwijst naar de installateur. Ik heb de unit zelf geïnstalleerd maar heb toch een installatie bedrijf gevraagd wat zij denken dat het zou kunnen zijn, die zeiden dat het waarschijnlijk dan de temperatuur sensor is.

Blijkbaar is dat dus ook niet zo, ik denk dat het gewoon softwarematig is en er dus niks aan de hand is, het is gewoon super vervelend dat je elke keer die melding krijgt. Ik zou zeggen, toch maar gewoon afwachten...

Wat je nog kan proberen is 1x op MODE drukken en daarna de set knop inhouden. Daarmee zet je de Anti-legionella uit en hoor je 4x een geluidje en komt "Anti-legionella" in het display te staan. Als je dit daarna weer doet dan zet je hem weer aan en hoor je maar 3x een geluidje. Dit heb ik ook gedaan, geen idee of het met de foutmelding te maken heeft, maar ik heb de melding in ieder geval niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRT
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:13

GRT

Vorige week is mijn boiler geïnstalleerd. Het lijkt er echter op dat deze alleen met de elementen verwarmd en de warmtepomp weinig tot geen warmte afgeeft. Als ik hem op turbo zet, warmt hij prima op tot het setpoint, maar op auto en enkel warmtepomp doet hij niks.
De warmtepomp draait wel, maar er is in een week tijd ook nog geen druppel condenswater uitgekomen en de lucht lijkt niet koud te zijn. De boiler staat in de garage en gebruikt de lucht uit die ruimte (ca. 15 graden). De diagnose in de app geeft geen fouten aan.
Iemand enig idee wat dit kan zijn of is er een kapot apparaat geleverd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
'doet hij niks'. Hoe lang wacht je na het aanpassen v.d. instellingen? Wat is je doel temperatuur en vanaf waar komt hij? Zie ook in dit topic er zit een kleine afwijking in wat hij meet en wanneer hij aanslaat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRT

GRT

'S morgens is de boiler (zonder verbruik) nog maar 35 graden en begint pas op te warmen als ik hem op turbo zet. Dat heb ik de afgelopen ochtenden handmatig gedaan om toch te kunnen douchen. Vanmorgen (3 uur geleden) heb ik hem op enkel warmtepomp gezet en de boiler is sinds die tijd van 42 naar 40 gezakt terwijl de setpoint 55 is en er geen verbruik is. De boiler maakt wel geluid en er komt lucht uit de uitlaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
GRT schreef op zondag 29 december 2024 @ 14:26:
'S morgens is de boiler (zonder verbruik) nog maar 35 graden en begint pas op te warmen als ik hem op turbo zet. Dat heb ik de afgelopen ochtenden handmatig gedaan om toch te kunnen douchen. Vanmorgen (3 uur geleden) heb ik hem op enkel warmtepomp gezet en de boiler is sinds die tijd van 42 naar 40 gezakt terwijl de setpoint 55 is en er geen verbruik is. De boiler maakt wel geluid en er komt lucht uit de uitlaat.
Zelf aangesloten? En zo ja, heb je foto's?
Toevallig niet een schema ingesteld in de app e.d. die afwijkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRT

GRT

Perkouw schreef op zondag 29 december 2024 @ 14:28:
[...]

Zelf aangesloten? En zo ja, heb je foto's?
Toevallig niet een schema ingesteld in de app e.d. die afwijkt?
Ik heb geprobeerd of het hielp om een schema in te stellen, maar dat veranderde niks, dus dat heb ik weer verwijderd.

Hier een foto van de installatie. Let niet op de fantastisch aangelegde Condens/overstortleidingen. Ik moet nog een pompje bestellen om het condenswater weg te krijgen, dus ik heb de installateur gevraagd om de leidingen voorlopig even in een grote bak uit te laten komen.

Installateur heeft trouwens enkel de installatie gedaan, het apparaat heb ik los gekocht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g4M48SZ6og7PZ40aS1F-eBTLtYs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RPjOZVhylgyZVOleEPylYvre.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peterhardenberg
GRT schreef op zondag 29 december 2024 @ 15:14:
[...]

Ik heb geprobeerd of het hielp om een schema in te stellen, maar dat veranderde niks, dus dat heb ik weer verwijderd.

Hier een foto van de installatie. Let niet op de fantastisch aangelegde Condens/overstortleidingen. Ik moet nog een pompje bestellen om het condenswater weg te krijgen, dus ik heb de installateur gevraagd om de leidingen voorlopig even in een grote bak uit te laten komen.

Installateur heeft trouwens enkel de installatie gedaan, het apparaat heb ik los gekocht.

[Afbeelding]
Klinkt allemaal als een defecte WP.
Een airco monteur kan controleren of er voldoende koelmiddel aanwezig is. Als er te weinig koelmiddel in zit werkt de WP slecht of helemaal niet.

Enkele maanden terug zelfde probleem gehad. Ook na zelf installatie. Uiteindelijk onder garantie een compleet nieuwe gekregen van de leverancier.
Via de App kun je zien of de WP wel voldoende stroom verbruikt. Als er koelmiddel te kort is vraagt de boiler in WP stand veel minder stroom dan de gebruikelijke 500/600 watt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper79
  • Nu online
Wat zegt de diagnose functie in de app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRT

GRT

Peterhardenberg schreef op zondag 29 december 2024 @ 17:12:
[...]

Klinkt allemaal als een defecte WP.
Een airco monteur kan controleren of er voldoende koelmiddel aanwezig is. Als er te weinig koelmiddel in zit werkt de WP slecht of helemaal niet.

Enkele maanden terug zelfde probleem gehad. Ook na zelf installatie. Uiteindelijk onder garantie een compleet nieuwe gekregen van de leverancier.
Via de App kun je zien of de WP wel voldoende stroom verbruikt. Als er koelmiddel te kort is vraagt de boiler in WP stand veel minder stroom dan de gebruikelijke 500/600 watt.
Vannacht in auto stand was het verbruik ongeveer 170W en vanmiddag in warmtepomp stand rond de 210W. Dan lijkt het er inderdaad op dat de WP het niet doet en dit een garantiegevalletje is. Ik ga contact opnemen met de leverancier.
Jasper79 schreef op zondag 29 december 2024 @ 17:21:
Wat zegt de diagnose functie in de app?
Die zegt dat alles in orde is. Eigenlijk wel gek dat de diagnose niet in de gaten heeft dat de belangrijkste functie van het apparaat niet werkt.

Bedankt voor alle reacties. Ik zal tzt nog laten weten hoe alles afgelopen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper79
  • Nu online
Heb je hem na versjouwen wel minimaal 24u rechtop laten staan en pas stroom er op als er water in zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRT

GRT

Jasper79 schreef op zondag 29 december 2024 @ 18:04:
Heb je hem na versjouwen wel minimaal 24u rechtop laten staan en pas stroom er op als er water in zit?
Ja, alles is netjes volgens de voorschriften gebeurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SalexSun
  • Nu online
GRT schreef op zondag 29 december 2024 @ 15:14:
[...]

[Afbeelding]
Geen antwoord op je vraag, maar volgens mij zijn de kogelkranen met rode hendels voor oa cv, maat niet geschikt voor drinkwater

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peterhardenberg
SalexSun schreef op maandag 30 december 2024 @ 09:34:
[...]

Geen antwoord op je vraag, maar volgens mij zijn de kogelkranen met rode hendels voor oa cv, maat niet geschikt voor drinkwater
Dat klopt, maar de inlaatcombinatie zag ik ook niet zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edautz
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 10-09 08:17

edautz

Meten is weten.

Ik heb mijn 270 liter boiler nog niet lang en een paar homeassistant automatiseringen gemaakt. Ik vraag me nog altijd af hoe de daadwerkelijk temperatuur van de boiler bepaald wordt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/usbSLWBbWOIt-POPKKTojN5IjEE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/k3Ipa2g0nhPF13CZ54FCBUEM.png?f=fotoalbum_large

Als voorbeeld vandaag een bad genomen. Bij begin van het vullen van het bad was de vullingsgraad 190liter en de temperatuur 55graden.Flow van het warme water rond 6 liter per minuut.
Al bij een vullingsgraad van 160liter begon de temperatuur te dalen, Een kleine 130liter water gebruikt, pas op het einde werd de temperatuur merkbaar lager aan de kraan, terwijl de sensor nog maar 20graden aangaf.

Wat zijn jullie ervaringen?

En er lekker warmpjes bij zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasper79
  • Nu online
Je boiler heeft geen vullingsgraad, die zit altijd vol met water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edautz

edautz

Meten is weten.

Jasper79 schreef op zondag 5 januari 2025 @ 17:24:
Je boiler heeft geen vullingsgraad, die zit altijd vol met water.
Snap ik. Ik bedoel vullingsgraad van warm water. Ik heb een flowmeter voor de inlaat zitten. Ik stuur de opwarmcycly met Homeassistant. Na de voltooide cyclus weet ik dat de boiler vol warm water zit en meet dan het gebruikte water. Dit is dan mijn vullingsgraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper79
  • Nu online
Ja maar het water vermengd ook dus je zult nooit kunnen zeggen dat je nog 160 liter water van X temperatuur hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edautz

edautz

Meten is weten.

Je ziet uit mijn grafiek, dat de temperatuur van 270 tot 160liter gelijk blijft. Lijkt tot dat punt dus niets te mengen en tot op het einde was de taptemperatuur nagenoeg gelijk. Er staat bij de begin post dat deze sensor ergens onderaan de boiler zit. Ik probeer dus inzichtelijk te krijgen waar ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peterhardenberg
edautz schreef op zondag 5 januari 2025 @ 18:55:
Je ziet uit mijn grafiek, dat de temperatuur van 270 tot 160liter gelijk blijft. Lijkt tot dat punt dus niets te mengen en tot op het einde was de taptemperatuur nagenoeg gelijk. Er staat bij de begin post dat deze sensor ergens onderaan de boiler zit. Ik probeer dus inzichtelijk te krijgen waar ongeveer.
Warmwater uitvoer zit aan de bovenkant van je boiler
aanvoer koud aan de onderkant van je boiler.
Warm water drijft op koud water, daar maakt de boiler fabrikant slim gebruik van.
Door het koude water op een slimme manier de boiler in te laten stromen waarbij er zo weinig mogelijk koud water met het bovenste warme water mengt. Daar door daalt de temperatuur van het water uit de boiler maar weinig.
Of er 1 of meerdere sensoren in de boiler zitten weet ik niet maar lijkt me voor de veiligheid niet uitgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
edautz schreef op zondag 5 januari 2025 @ 18:55:
Ik gok ongeveer halverwege, gezien het temperatuurverloop. Of er onderin ook een sensor zit en of het water onderin ook dezelfde temperatuur bereikt durf ik niet te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenkuiper
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 21-05 08:26
Is er een maximale lengte leiding tussen warmtepompboiler en tappunt?

wij willen de LG plaatsen in een garage in de uiterste hoek.
en de douche bevindt zich op de eerste verdieping ook in de uiterste hoek van de woning.
Echter moet het warm water dan plm. 12-15meter totaal afleggen.

gaan we hier problemem mee ondervinden met de druk op de douche bijvoorbeeld?
de garage is onverwarmd, wel geisoleerd, moeten de warmwaterleidingen dan nog geisoleerd worden?

en de garage is op een betonfundering geplaatst, dus er is niet direct een rioleringsaansluiting in de buurt.
kan ik de condensafvoer ook net als een airco door de gevel uitvoeren of mag/kan dat niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Jeroenkuiper schreef op zondag 5 januari 2025 @ 20:34:
Is er een maximale lengte leiding tussen warmtepompboiler en tappunt?

wij willen de LG plaatsen in een garage in de uiterste hoek.
en de douche bevindt zich op de eerste verdieping ook in de uiterste hoek van de woning.
Echter moet het warm water dan plm. 12-15meter totaal afleggen.

gaan we hier problemem mee ondervinden met de druk op de douche bijvoorbeeld?
de garage is onverwarmd, wel geisoleerd, moeten de warmwaterleidingen dan nog geisoleerd worden?

en de garage is op een betonfundering geplaatst, dus er is niet direct een rioleringsaansluiting in de buurt.
kan ik de condensafvoer ook net als een airco door de gevel uitvoeren of mag/kan dat niet?
Wij hebben precies dezelfde situaties, geen verlies in de straal alleen hadden wij al wel een waterbesparende douche , condens afvoer gaat er bij de muur uit.

Bij de keuken heb ik overigens wel een hotfill boiler geplaatst de opwarmtijd voor warmwater was daar hinderlijk lang.

De leidingen hebben wij trouwens allemaal geïsoleerd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasper79
  • Nu online
Ik heb de keuken enkel op een close in aangesloten. Het zijn meestal kleine hoeveelheden en de leiding is dan nog niet eens warm. Enkel verlies dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenkuiper
thanx voor je reactie.

er is een nieuwe keuken en daar komt nu een quooker combi op ( dus geen Warm water nodig) dus de WPB moet alleen de badkamer voeden.

Hoeveel voert de boiler af via de condensleiding dan? Is dit liters of druppels?

er was nog een optie om de boiler op 2 meter afstand op dezelfde verdieping te plaatsen, maar dat zou dan ten koste gaan van een 2e toilet op de eerste verdieping en dat is me ook wel wat waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaraldBou
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 14-09 19:36
“Tijd om de temperatuur en overdrukklep te controleren”
Hoe doe ik dat en hoe zorg ik dat die melding niet meer verschijnt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
HaraldBou schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 12:09:
“Tijd om de temperatuur en overdrukklep te controleren”
Hoe doe ik dat en hoe zorg ik dat die melding niet meer verschijnt?
Beetje flauw: maar de handleiding al eens bekeken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenkuiper
als ik alleen de luchtafvoer wil afblazen naar buiten door de muur heen, hoeveel geluid kan ik daar van verwachten?

de WPB zou in een garage komen en aan de achterzijde dan uitblazen. dit is onze tuin en afstand tot de overkapping en terras is paar meter.

ga ik daar last van krijgen? ik zou ook door het dak kunnen maar dan moet er weer een dakdekker komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• forzafan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:59
Jeroenkuiper schreef op zondag 12 januari 2025 @ 20:46:
als ik alleen de luchtafvoer wil afblazen naar buiten door de muur heen, hoeveel geluid kan ik daar van verwachten?

de WPB zou in een garage komen en aan de achterzijde dan uitblazen. dit is onze tuin en afstand tot de overkapping en terras is paar meter.

ga ik daar last van krijgen? ik zou ook door het dak kunnen maar dan moet er weer een dakdekker komen.
Niks. Lawaai alleen in garage zelf. Heb zelf ook de boiler zo aangesloten in schuurtje met enkelsteens wand. Buiten bij het rooster hoor je niks, je voelt alleen de koude lucht als je erbij staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinnoord
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 12-03 09:20
Jeroenkuiper schreef op zondag 12 januari 2025 @ 20:46:

Ik heb hem ook zo staan.
In de zomer staat hij meestal op niet Duct stand, dan hoor je hem buiten niet en binnen alleen de compressor.
Nu in de winter heb ik hem op Duct stand staan, minder defrosts als met duct uit en ik denk een snellere opwarming.
Nu hoor je wel behoorlijk de luchtstroom (beetje afzuigkap achtig buiten (maar er is toch niemand buiten nu)
Zodra de temperatuur weer hoger is in het voorjaar kan de Duct stand weer uit
De Duct stand aan of uit bepaald de hoeveelheid lucht die door het apparaat heen geblazen wordt waaruit de warmte wordt onttrokken.

[ Voor 6% gewijzigd door Robinnoord op 13-01-2025 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas1980
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 04-02 13:32
Hallo allemaal.

Sinds kort in het bezit van de LG 270 liter variant. Deze geplaatst in de garage. Waterleidingen die kant opgelegd onder de woning door. Waterleidingen geïsoleerd en alles correct aangesloten. Echter heb ik 1 vraag:

Ik werk met een duct kit voor de uitblaas van koude lucht naar buiten. De diameter vanaf de LG is 160mm. Kan ik straffeloos op de muur een verloop van 160 naar 100 gebruiken om zo met 10cm doorvoer door de muur te gaan?

Anders zal ik een gatenzaag moeten kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
@Bas1980 'nee' - maar zal wel ok zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peterhardenberg
Bas1980 schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 09:09:
Hallo allemaal.

Sinds kort in het bezit van de LG 270 liter variant. Deze geplaatst in de garage. Waterleidingen die kant opgelegd onder de woning door. Waterleidingen geïsoleerd en alles correct aangesloten. Echter heb ik 1 vraag:

Ik werk met een duct kit voor de uitblaas van koude lucht naar buiten. De diameter vanaf de LG is 160mm. Kan ik straffeloos op de muur een verloop van 160 naar 100 gebruiken om zo met 10cm doorvoer door de muur te gaan?

Je houd 1/3 oppervlakte van de uitvoer over dat zal zeker negatief effect hebben op de werking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisie300
Bas1980 schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 09:09:
Hallo allemaal.

@Bas1980 Dit kan je prima doen. Het enige wat er gebeurt is dat de luchtsnelheid naar buiten toe omhoog gaat en dat maakt dan meer geluid. De lucht blaast harder tegen de lamellen / het rooster aan wat dus geluid maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas1980
Krisie300 schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 11:34:
[...]

@Bas1980 Dit kan je prima doen. Het enige wat er gebeurt is dat de luchtsnelheid naar buiten toe omhoog gaat en dat maakt dan meer geluid. De lucht blaast harder tegen de lamellen / het rooster aan wat dus geluid maakt.
Meer lawaai maakt me niet zoveel uit. Hoor hem binnenshuis en zelfs buiten de garage niet eens. Zag wel dat ik de afvoer van de condens nog even aan moet passen. Lekt nu wel heel veel langs de boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas1980
Inmiddels opgelost. Gatenzaag voor de muur gevonden van 152 mm. Dus heb uiteindelijk een 150 mm slang gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinPTweak
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 14-09 07:21
Mooie data! Heb je ook gekeken of de warmtepomp wel of niet werkte vanaf het moment van watertappen?
Zag dat niet in de grafiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinPTweak
Vraag over home assistant en de WH27S.
Ik gebruik deze integratie.
https://github.com/ollo69/ha-smartthinq-sensors

Ik probeer een card te maken met deze informatie erop (rechter presentatie met mooie cirkel met temperatuur en - en + voor het zetten ervan).
Daar kom ik op als ik aan de linkerkant op een card klik, actie More Info.

Hoe kan dat wat ik dan krijg op een card krijgen?
Beginnend home assistant gebruiker.....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KIdBYsCf7fWL-AcDKR8pHKOr40Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jMW0xKOj6x1QoKIZAOGoFLgJ.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 0% gewijzigd door MartinPTweak op 18-01-2025 20:15 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edautz

edautz

Meten is weten.

MartinPTweak schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 20:05:
[...]

Mooie data! Heb je ook gekeken of de warmtepomp wel of niet werkte vanaf het moment van watertappen?
Zag dat niet in de grafiek.
Dat maakte in mijn geval niet veel uit. Hij staat bij mij altijd op modus warmtepomp en pakt de buitenlucht. Heeft met deze buitentemperaturen heel veel tijd nog om op te warmen. Tijdens tijd die nodig was om het bad te vullen is dit te verwaarlozen.

[ Voor 4% gewijzigd door edautz op 19-01-2025 00:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edautz

edautz

Meten is weten.

MartinPTweak schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 20:14:
Vraag over home assistant en de WH27S.
Ik gebruik deze integratie.
https://github.com/ollo69/ha-smartthinq-sensors

Ik probeer een card te maken met deze informatie erop (rechter presentatie met mooie cirkel met temperatuur en - en + voor het zetten ervan).
Daar kom ik op als ik aan de linkerkant op een card klik, actie More Info.

Hoe kan dat wat ik dan krijg op een card krijgen?
Beginnend home assistant gebruiker.....

[Afbeelding]
Gebruik ik ook. Het probleem is dat de toegepaste entity, niet van het type thermostaat is. M.i. is dit de reden dat er geen thermostaat kaart gebruikt kan worden.

Verder ga ik nog een DS18B20 sensor aan de uitlaat van de boiler bevestigen. Zodat ik de relatie kan meten tussen de echte uitgaande watertemperatuur en de temperatuur die de boiler aangeeft. Mogelijk dat ik daar wat wijzer van wordt. Deze sensors zijn besteld en onderweg en dan nog tijd vinden om de ESP32 die ik gebruik om de waterflow te meten, hiermee uit te breiden. Als ik iets ontdek zal ik dit posten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartinPTweak
edautz schreef op zondag 19 januari 2025 @ 00:15:
[...]

Verder ga ik nog een DS18B20 sensor aan de uitlaat van de boiler bevestigen.
Ik zal er ook eentje aansluiten op diverse plekken (5x sensor + Shelly PlusUni).

Waarmee meet je de inlaat flow, is dat makkelijk te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas1980
Klopt het dat de LG het zeer moeilijk heeft om het water te verwarmen wanneer de aangezogen lucht ongeveer 0 graden is?

Hij heeft op vol vermogen zeer veel moeite om het water op 52 graden te krijgen. Lees: hij trekt over de gehele dag 2,3 Kwh dus een totaal van bijna 23 Kwh.

Setup is ongeisoleerde garage met uitblaas naar buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Ik draai ook in een ongeisoleerde garage met uitblaas naar buiten.

Alleen bij de wekelijkse legionella run is het verbruik hoog gisteren zat ik ook op de 16kWh. Andere dagen afgelopen week tussen 2,5kWh en 3,5kWh in eco modus met duct modus aan.

In de avond staat de thermostaat op 46c vanaf 8 uur in de ochtend zet ik hem op 53c om de DT niet te groot te laten waardoor de 2kW heater in-kicked

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 22:44
Bas1980 schreef op zondag 19 januari 2025 @ 12:26:
Klopt het dat de LG het zeer moeilijk heeft om het water te verwarmen wanneer de aangezogen lucht ongeveer 0 graden is?

Hij heeft op vol vermogen zeer veel moeite om het water op 52 graden te krijgen. Lees: hij trekt over de gehele dag 2,3 Kwh dus een totaal van bijna 23 Kwh.

Setup is ongeisoleerde garage met uitblaas naar buiten.
Loopt de compressor wel?
Klinkt alsof er met het element wordt verwarmd.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaraldBou
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 14-09 19:36
forzafan schreef op zondag 12 januari 2025 @ 20:54:
[...]

Niks. Lawaai alleen in garage zelf. Heb zelf ook de boiler zo aangesloten in schuurtje met enkelsteens wand. Buiten bij het rooster hoor je niks, je voelt alleen de koude lucht als je erbij staat.
Klopt! En de lucht in de garage wordt minder vochtig.
En misschien nog een extra voordeel; in de zomer laat je hem intern circuleren en kun je de garage een beetje koelen en drogen met de wpb. Bij ons is de garage soms ook de stalling van voorraad verpakte etenswaren, aardappelen en (fris)dranken. Dan blijft het droog en koel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas1980
Jim423 schreef op zondag 19 januari 2025 @ 13:59:
[...]

Loopt de compressor wel?
Klinkt alsof er met het element wordt verwarmd.
@Jim423 alles staat bij op turbo stand. Als ik alleen WP doe dan loopt ie super traag op en kom ik, zeker met deze temperaturen, niet aan de 50 graden. Maar hij loopt wel langzaam op wat dus betekent dat de warmtepomp prima werkt. Wel veel de-icing maar dat hoort er met dit weer ook bij.

Daarom de keuze gemaakt om turbo stand te selecteren. Wonderbaarlijk genoeg liep ie vanmiddag richting de 55 graden na 5 Kwh verbruik.

Ik wacht donderdag, als de temperaturen normaliseren, Even af wat er dan gebeurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Bas1980 schreef op zondag 19 januari 2025 @ 17:39:
[...]

@Jim423 alles staat bij op turbo stand. Als ik alleen WP doe dan loopt ie super traag op en kom ik, zeker met deze temperaturen, niet aan de 50 graden. Maar hij loopt wel langzaam op wat dus betekent dat de warmtepomp prima werkt. Wel veel de-icing maar dat hoort er met dit weer ook bij.

Daarom de keuze gemaakt om turbo stand te selecteren. Wonderbaarlijk genoeg liep ie vanmiddag richting de 55 graden na 5 Kwh verbruik.

Ik wacht donderdag, als de temperaturen normaliseren, Even af wat er dan gebeurd.
Met turbo gaat volgens mij altijd de 2kW heater aan, op standje automatisch /eco verwarmt hij primair op de WP op een lagere stand om defrosts te voorkomen, pas bij een hoge DT wordt de heater bijgeschakeld. Met ducht modus aan red ik het zonder defrosts.

Op de stand warmtepomp draait de compressor vol wat onder de 10c zorgt voor veel defrosts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.R.Roossien
  • Laatst online: 14-04 11:49
Dag allemaal, sinds zaterdag staat op het display van mijn LG WPB anti-legionella.
Dat hoort er toch niet continu te staan? Alleen als hij een run doet toch?
Ik heb hem op 55 graden ingesteld maar hij staat saints zaterdag op 60 gradenAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TtZaXcGhO2QfPL5kZlECp3cvC90=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0sn2iVwPhogUvwmxEf1WJYx2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UJqLNjW5UF3woXDqiBgazQBegNw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aTuUYCPY07qgN5ADLw7rrDnK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koevoets
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 14-09 18:44
R.R.Roossien schreef op maandag 20 januari 2025 @ 19:23:
Dag allemaal, sinds zaterdag staat op het display van mijn LG WPB anti-legionella.
Dat hoort er toch niet continu te staan? Alleen als hij een run doet toch?
Ik heb hem op 55 graden ingesteld maar hij staat saints zaterdag op 60 graden[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nee, is niet goed inderdaad.
Normaal is dat een uur ofzo op 60 graden en daarna stopt de run.
Heb weleens gehad dat het langer duurde, maar dan werd tussentijds warm water verbruikt waardoor het langer duurde voordat hij weer 60 graden had bereikt.
Zal veel stroom verbruiken zo dan.
Ik zou hem proberen te resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edautz

edautz

Meten is weten.

MartinPTweak schreef op zondag 19 januari 2025 @ 09:50:
[...]

Ik zal er ook eentje aansluiten op diverse plekken (5x sensor + Shelly PlusUni).

Waarmee meet je de inlaat flow, is dat makkelijk te installeren?
Ik maak mijn sensors voornamelijk zelf. Meestal een combinatie van een ESP32 of ESP8266 processor boardje en ESPHome software en losse sensors. In dit geval een YF-B5 sensor. Dit is een sensor die je in de waterinlaat aansluiting tussen de leiding zet. In het huis van de sensor zit een schoepenrad. Als deze 396 keer heeft rondgedraaid is er een liter water doorheen gelopen.

Als je handig met elektronica en computers bent, is dat zeker te doen. Ik heb in de handel nog geen kant en klare sensor al la Shelly gezien die iets soortgelijks kan doen.

Als je je hierin wilt verdiepen dan kan ik de ESPHome Yaml file waarmee je de software kunt maken, wel delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinPTweak
edautz schreef op maandag 20 januari 2025 @ 22:10:
[...]

In dit geval een YF-B5 sensor. Dit is een sensor die je in de waterinlaat aansluiting tussen de leiding zet. In het huis van de sensor zit een schoepenrad. Als deze 396 keer heeft rondgedraaid is er een liter water doorheen gelopen.
De Shelly Plusuni heeft ook een counter functie, dat zou dan kunnen werken.
Ik heb even gezocht naar de sensor, ik zie tussen de 2 Euro (ali) en 50 euro (amazon).
Waar koop jij ze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edautz

edautz

Meten is weten.

MartinPTweak schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 08:05:
[...]

De Shelly Plusuni heeft ook een counter functie, dat zou dan kunnen werken.
Ik heb even gezocht naar de sensor, ik zie tussen de 2 Euro (ali) en 50 euro (amazon).
Waar koop jij ze?
Ik heb hem bij Conrad gekocht. Daar heet hij Iduino TC-9520276 en kost iets van €9,- ex verzendkosten. Er zijn diverse uitvoeringen in de handel. Je hebt ze met een messing en chrome huis. Ik ben voor deze laatste gegaan, gezien dat het hier over drinkwater gaat. De verchroomde versie heb ik destijds niet bij Ali kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas1980
En toch nog eens retour. Nu een spiro buis, 160mm, verloopje naar 150mm door de muur als afblaas. Met een 150mm flexibele droger slang ging alles perfect. Nu:

Warmtepompboiler staat vol bij op turbo stand. Maar 50 graden, meer krijgt ie niet voor elkaar. Sterker, de temperatuur zakt zelfs.....

Gelukkig de leidingen van de CV laten liggen zodat ik altijd nog heet water daar vandaan kan krijgen. Maar grote vraag.... hoe kan dit?

Oh ja, die kogelkranen weet ik. Maar dit is het makkelijkst en mooiste 😁

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oJUjAbbjWyBy3et2EAfXrXuqyhQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eU1YMDNW4zKzkjVbJQOZEBe9.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door Bas1980 op 21-01-2025 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalexSun
  • Nu online
@Bas1980 kogelkraan met rode hendels zijn meestal niet geschikt voor drinkwater. Ik weet niet of je dat bedoelde.

Spirobuis normaal gesproken isoleren ivm condensvorming en de muurdoorvoer zou dan in principe ook geisoleerd moeten zijn.

Heb je duct stand aanstaan?
Wat is de temperatuur in de garage?

Als je garage tochtarm is en je enkel uitblaast via een kanaal trekt het vacuum en is er geen of verminderde luchtstroom door de warmtepompboiler. Probeer het eens met de buitendeur open… en eventueel duct mode inschakelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas1980
SalexSun schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 17:55:
@Bas1980 kogelkraan met rode hendels zijn meestal niet geschikt voor drinkwater. Ik weet niet of je dat bedoelde.

Spirobuis normaal gesproken isoleren ivm condensvorming en de muurdoorvoer zou dan in principe ook geisoleerd moeten zijn.

Heb je duct stand aanstaan?
Wat is de temperatuur in de garage?

Als je garage tochtarm is en je enkel uitblaast via een kanaal trekt het vacuum en is er geen of verminderde luchtstroom door de warmtepompboiler. Probeer het eens met de buitendeur open… en eventueel duct mode inschakelen
De garage is aan de zijkant van de woning aan gebouwd. Niet geïsoleerd. Denk dat de temperatuur een paar graden hoger is dan buiten. Verder betreft het een groot tochtgat aangezien de garagedeur zeer slecht sluit. Dus doorstroming is er wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas1980
De kranen met rode hendels hebben een kiwa keurmerk en zijn geschikt voor drinkwater.

Net de spiro uitblaasbuis geissoleerd met een stuk muurisolatie wol en ingetaped. Direct weer omhoog naar 56,5 graden. Maar de 60 zal ik op vol vermogen zeker niet halen..... zal me benieuwen met die legionella run.

Ook direct de uitgaande warm water leidingen maar van isolatie voorzien. Dat was onder de vloer wel gedaan maar dit stukje nog niet.

[ Voor 18% gewijzigd door Bas1980 op 21-01-2025 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalexSun
  • Nu online
Bas1980 schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 18:20:
[...]

De garage is aan de zijkant van de woning aan gebouwd. Niet geïsoleerd. Denk dat de temperatuur een paar graden hoger is dan buiten. Verder betreft het een groot tochtgat aangezien de garagedeur zeer slecht sluit. Dus doorstroming is er wel.
Mja een slecht sluitende garagedeur is mss een stuk minder dan een ~160mm spirobuis.

Als het zo koud is in de garage vraag ik me af of dat wel een goede plek is, maar ben geen expert/installateur. Er zit meen ik 4 tot 8cm eps isolatie om het vat. Dat is mi niet gek veel met deltaT van 50 graden. Een moderne woning heeft 10 tot 15cm pir met minder deltaT. Mss overwegen om de WPB na te isoleren

[ Voor 25% gewijzigd door SalexSun op 21-01-2025 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tebogo
Bas1980 schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 18:25:
De kranen met rode hendels hebben een kiwa keurmerk en zijn geschikt voor drinkwater.

Net de spiro uitblaasbuis geissoleerd met een stuk muurisolatie wol en ingetaped. Direct weer omhoog naar 56,5 graden. Maar de 60 zal ik op vol vermogen zeker niet halen..... zal me benieuwen met die legionella run.

Ook direct de uitgaande warm water leidingen maar van isolatie voorzien. Dat was onder de vloer wel gedaan maar dit stukje nog niet.
Wat bedoelde je dan met de kranen met rode hendels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas1980
tebogo schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 08:52:
[...]

Wat bedoelde je dan met de kranen met rode hendels?
Nog wel eens wat over gezegd in dit topic. Haha. Maar deze zijn met Kiwa keurmerk.

Is het trouwens zo dat de onderste sensor de weergave van de temperatuur geeft? En dat die dus altijd wat lager aan geeft? Bij mij staat namelijk de boiler ingesteld op 55 graden. Temperatuur in app is nu 50,5 zonder dat de boiler aan slaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edautz

edautz

Meten is weten.

Bas1980 schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 09:28:
[...]

Nog wel eens wat over gezegd in dit topic. Haha. Maar deze zijn met Kiwa keurmerk.

Is het trouwens zo dat de onderste sensor de weergave van de temperatuur geeft? En dat die dus altijd wat lager aan geeft? Bij mij staat namelijk de boiler ingesteld op 55 graden. Temperatuur in app is nu 50,5 zonder dat de boiler aan slaat.
Vreemd dat je de temperatuur niet haalt. Ik laat een keer per weer een legionella run via homeassistant lopen. Hij haalt dan puur alleen op de compressor zijn 60 graden met deze koude buitentemperaturen. Was afgelopen zaterdag bijna leeg. Heeft dan wel bijna een hele dag gelopen met rond de 10KWh energie verbruik. Is een 270liter model, staat in koude garage en draait puur op buitenlucht. Staat niet in duct mode want dan heb ik last van veel condens vorming. Als de buitentemperatuur flink omhoog gaat ga ik experimenteren met eco mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas1980
Kom echt niet hoger dan 56 graden. Staat nu al 2 uren te stampen en blijft op 56,5. Ook het stroomverbruik, is van een week. Kom op.... dit is toch niet leuk meer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OsqQ7hWCULAXU0tEoWl0XaSZjHY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y6LQvivWrw940m1KvVK8BbMR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tu2PkO2AkTzlCbW5IIWuJVDUaFc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LUx9WiCfM6QVRwWjo4CUV10X.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door Bas1980 op 22-01-2025 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas1980
En dan hierbij, na een uurtje ofzo, staat alleen de warmtepomp nog te draaien. Je ziet dat de temperatuur gewoon zakt. Van 56,5 max.

Bij de laatste check temperatuur laten zakken. Vervolgens weer op 60 graden gezet. Wanneer de temperatuur 56,5 graden is gaat de boiler nog 20 minuten door op 2300 watt zonder dat er maar een half graadje bij komt. Rare gewaarwording. Dat terwijl de temperatuur in de garage ruim 5 graden is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/didER5afHztWCgRmVxc7--tL2p4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XFy5lJ62Kqr50mUbK1awQmm7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9Mwl2fn2Cg9wfuvEoHKZdgpN5-M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Uq3xge2W0lLm7FX7R2bv7AJS.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door Bas1980 op 22-01-2025 15:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edautz

edautz

Meten is weten.

Bas1980 schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 14:00:
Kom echt niet hoger dan 56 graden. Staat nu al 2 uren te stampen en blijft op 56,5. Ook het stroomverbruik, is van een week. Kom op.... dit is toch niet leuk meer.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Die van jouw staat op turbo. Dat betekend dat naast de compressor ook de spiraal vol aan staat. Met als gevolg dat je ongeveer 2,5KWh per uur gebruikt. Dat telt aardig op. Ter illlustratie mijn boiler heeft afgelopen week (vanaf 16-1) 28kWh gebruikt. 2 Persoons huishouden met regendouche. 839 liter warm boiler water gebruikt. Staat standaard op 48 graden, behalve zaterdag dan naar 60 graden. Alles op de compressor. De dagelijks opwarm runs duren ongeveer 10 uur met de huidige buitentemperaturen. Ik zie dat de eerste een a twee uren de temperatuur ook niet oplopen, daarna wel.

Ik heb ook een automatisering gemaakt die uitrekent in hoeveel tijd je een liter water 1 graad opwarmt op de compressor. Dit is momenteel 8 minuten. Dan kun je ongeveer uitrekenen hoe lang een opwarm run duurt. Ik heb mijn boiler pas sinds december in gebruik. Ben benieuwd waar dit naar toe gaat als de buitentemperatuur stijgt.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J3N9AhsE0HG-w49qBz4nyPGa4ME=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2YYjMTVeefi7mw0xUMpfhsmm.png?f=fotoalbum_large

Opwarm run is om 11:00 gestart

[ Voor 22% gewijzigd door edautz op 22-01-2025 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas1980
Ik laat hem momenteel bewust vollast draaien. Wil die 60 graden halen puur en alleen dat ik nu de legionella run totaal niet vertrouw. En het laatste wat ik wil is legionella omdat hier ook oudere personen komen.

Daarnaast, op alleen warmtepomp, loopt de temperatuur terug. En stel ik 55 graden als max in dan wil die het laatste stukje ook met de warmtepomp doen. Dan loopt ook de temperatuur terug waardoor de boiler 24 uur per dag zal blijven draaien.

Je zou zeggen met de turbo stand dat hij met de warmtepomp én de spiralen die 60 graden wel zou moeten halen. Helaas.....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• edautz

edautz

Meten is weten.

Bas1980 schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 15:52:
Ik laat hem momenteel bewust vollast draaien. Wil die 60 graden halen puur en alleen dat ik nu de legionella run totaal niet vertrouw. En het laatste wat ik wil is legionella omdat hier ook oudere personen komen.

Daarnaast, op alleen warmtepomp, loopt de temperatuur terug. En stel ik 55 graden als max in dan wil die het laatste stukje ook met de warmtepomp doen. Dan loopt ook de temperatuur terug waardoor de boiler 24 uur per dag zal blijven draaien.

Je zou zeggen met de turbo stand dat hij met de warmtepomp én de spiralen die 60 graden wel zou moeten halen. Helaas.....
Dan lijkt jouw boiler niet in orde. Ik zou contact opnemen met de leverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas1980
edautz schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 16:31:
[...]

Dan lijkt jouw boiler niet in orde. Ik zou contact opnemen met de leverancier.
Ga ik ook doen. Wat een aanfluiting dit. Had er meer van verwacht. Voornamelijk qua investering zonder subsidie etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas1980
edautz schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 15:42:
[...]

Die van jouw staat op turbo. Dat betekend dat naast de compressor ook de spiraal vol aan staat. Met als gevolg dat je ongeveer 2,5KWh per uur gebruikt. Dat telt aardig op. Ter illlustratie mijn boiler heeft afgelopen week (vanaf 16-1) 28kWh gebruikt. 2 Persoons huishouden met regendouche. 839 liter warm boiler water gebruikt. Staat standaard op 48 graden, behalve zaterdag dan naar 60 graden. Alles op de compressor. De dagelijks opwarm runs duren ongeveer 10 uur met de huidige buitentemperaturen. Ik zie dat de eerste een a twee uren de temperatuur ook niet oplopen, daarna wel.

Ik heb ook een automatisering gemaakt die uitrekent in hoeveel tijd je een liter water 1 graad opwarmt op de compressor. Dit is momenteel 8 minuten. Dan kun je ongeveer uitrekenen hoe lang een opwarm run duurt. Ik heb mijn boiler pas sinds december in gebruik. Ben benieuwd waar dit naar toe gaat als de buitentemperatuur stijgt.[Afbeelding]

Opwarm run is om 11:00 gestart
Probeer nu eens een weekje op turbo stand. Wedden dat je plus minus hetzelfde verbruik hebt? Als je eerst 2 uur moet wachten tot de WP warmte afgeeft aan het water ben je al 1 kwh kwijt. Als die dan nog 8 minuten moet draaien voor 1 graad en, stel, je moet 11 graden opwarmen, ben je nog eens ongeveer 1 tot 1,5 kwh kwijt.

Totaal: 2 tot 2,5 kwh

Als ik in de turbomodus opwarm van 40 tot 55 kost me dat krap 45 minuten, dus ongeveer 2 kwh.

Bovenstaande gegevens komen

1 - uit je eigen berekening
2 - uit mijn daadwerkelijke verbruik

Alleen ik kom niet hoger dan 56 😂

Wat heeft dan die warmtepomp dan nog voor zin?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Bas1980 schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 14:50:
En dan hierbij, na een uurtje ofzo, staat alleen de warmtepomp nog te draaien. Je ziet dat de temperatuur gewoon zakt. Van 56,5 max.

Bij de laatste check temperatuur laten zakken. Vervolgens weer op 60 graden gezet. Wanneer de temperatuur 56,5 graden is gaat de boiler nog 20 minuten door op 2300 watt zonder dat er maar een half graadje bij komt. Rare gewaarwording. Dat terwijl de temperatuur in de garage ruim 5 graden is.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Volgens mij is je maandverbruik heel netjes. Ik zit deze maand al op 97kWh (gezin van 4)

Pagina: 1 ... 17 ... 20 Laatste