Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M. van Tilburg
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 02-01 22:55
Heb afgelopen dagen de topic helemaal doorgenomen. Dank voor de vele adviezen/inzichten over de LG wpb.

Ik ben het nog niet tegengekomen, maar is dit apparaat alleen te bedienen en te gebruiken via wifi? Ik ben niet z'n actieve app of telefoongebruiker.
Is het mogelijk dat je de WPB (ouderwets) via het bedieningspaneel kan instellen en event. kan naregelen? Of is dat niet mogelijk zonder een telefoon in de hand en wifi connectie?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasper79
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 10-09 19:14
Zeker er zitten touch knoppen op. Wellicht kun je de handleiding online vinden maar hij is volledig te bedienen zonder App.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M. van Tilburg
Dat is mooi, want ik heb hem onlangs binnengekregen en ik wil hem eerst handmatig instellen. Voor de komende maanden doe ik het gewoon met z'n elektriciteitverbruiksmeter, die je in het stopcontact stopt, checken wat het verbruik is met 6 pers. in huis en natuurlijk de event. storingen te ontlopen via wifi modus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasper79
Kijk wel even naar het maximale vermogen van je tussenstekker.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bassmits
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 17-02-2024
Ik heb er een 2e LG-WH27 bij geplaatst en deze parallel aangesloten.
na 1 jaar proberen met 1 boiler merkte we dat we af en toe toch te kort kwamen.
Ook merkte ik dat de elektrisch elementen vrij snel bij komen in auto mode.
Met elektrische elementen is dat niet bepaald zuinig verwarmen.
Nu ik een 2e heb bijgeplaatst kunnen beide warmtepompen in warmtepomp mode staan. om zo energie zuinig te verwarmen.
Wij zijn gezin met 4 personen en hebben een groot bad waar iedereen gebruik van maakt.

Tevens LG warmte pomp geïntegreerd in mijn home-assistend! :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XWw60qCbivC6UtE9IJjy0OHF7vA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AsC3FSfaIMWLcnFVZOnOfUMb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9L3WjV97C9f8i4YvowLMGKopGFU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7Ulq0alSMIIK8hksd7vxi1Np.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasper79
Ja met een groot bad kan je inderdaad tekort komen.

Hier een WH27S en op 50c kunnen we makkelijk met 3 direct achterelkaar douchen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SalexSun
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 11:47
Bassmits schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 19:49:
Nu ik een 2e heb bijgeplaatst kunnen beide warmtepompen in warmtepomp mode staan. om zo energie zuinig te verwarmen.
Wij zijn gezin met 4 personen en hebben een groot bad waar iedereen gebruik van maakt.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heb je wel die metalen platen bij de voetjes verwijderd? Op de foto lijken ze bij beide boilers er nog te zitten

LG monobloc s 5kW U44, 3kWp zuid, Model 3 SR+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SalexSun
SalexSun schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 20:21:
[...]

Heb je wel die metalen plaatjes bij de voeten verwijderd? Op de foto lijken ze bij beide boilers er nog te zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassmits
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 17-02-2024
klopt zitten er nog aan. Dacht dat ze voor het vast zetten van de unit waren. maar dat zijn dus transport beugels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinnoord
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 12-03 09:20
SalexSun schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 20:21:
[...]

Heb je wel die metalen platen bij de voetjes verwijderd? Op de foto lijken ze bij beide boilers er nog te zitten
Die plaatjes heb ik er ook nog onder zitten. Had nergens gelezen dat die eraf moeten. Ik dacht ook dat ze voor het vastzetten zijn.
Zou het verder kwaad kunnen? Mijn LG27 staat hier vanaf mei zonder problemen verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasper79
Kan geen kwaad maar hebben ook geen functie als je ze niet gebruikt om de boiler aan de vloer te zetten.

Denk ook niet dat het enige meerwaarde heeft tegen omvallen als er iemand op zou klimmen, puur voor transport omdat hij dan topzwaar is. Eenmaal gevuld zit het gewicht meer verdeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SalexSun
@Robinnoord ik veronderstel dat voetjes voor geluidsdemping zijn. Het zijn namelijk niet gwn 4 pootjes met nylon/kunststof doppen, maar echte voetjes. Mss werkt het de geluidsdemping tegen als die beugel er nog tussen zit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hfa
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 07-09 21:11
Bassmits schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 19:49:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ook 2x subsidie ontvangen?

Hier met 5 personen nog nooit koud water gehad, mits we de boiler tijdig even op turbo modus zetten als we weten dat er 2x achter elkaar gebadderd gaat worden én er 's avonds nog gedouched moet worden.

Los van de ruimte/vloerbelasting die dit kost wil ik evt een doorstroomverwarmer plaatsen in de toekomst mocht er echt te weinig warm water zijn.

Maar vooralsnog probeer ik het via de opvoeding te regelen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper79
Ja zoals al gezegd, hier kunnen we makkelijk met 3 direct achterelkaar douchen. Al gebruiken de dames wel meer water dan ik. En hij staat op 50c dus mocht het structureel tekort worden kan ik hem nog een paar graden warmer zetten voor ik turbo of automatisch ga gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tebogo
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08:49
123Arjan schreef op maandag 20 juni 2022 @ 21:17:
Allereerst wat doet die (cv ogende) vlinderklep in jouw tapwater leiding?

De problemen die jij hebt zie ik bij mijn installaties van de lg wh modellen niet terug

Je kan nog proberen de warm water goed omlaag en daarna weer omhoog te brengen, als dat niet werkt is er waarschijnlijk intern een probleem, en dus het probleem voor jouw leverancier (waarschijnlijk gewoon een sensor die een iets afwijkende waarde doorgeeft of je heb de boiler meer dan 45 graden gekanteld met tillen/vervoer, dan heb je een veel groter probleem)

Voor je er iemand naar laat kijken eerst die afsluiter vervangen voor 1 met kiwa keurmerk, dat keurmerk is er niet voor niets…
of je heb de boiler meer dan 45 graden gekanteld met tillen/vervoer, dan heb je een veel groter probleem)

Wat is het probleem, dan? En is dit te voorkomen, ook als je toch meer dn 45 graden moet kantelen, b.v. op een trap?

HM093MR.U44 (3.06.7a) i.c.m. Cordivari 180l buffervat / WH27S.F5 / GW5000-DT / 14 x Suntech STP310S-20/Wfhb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tebogo
JosMol schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 18:55:
Vraagje..

Is een luchtinlaat nodig? Op aantal foto's zie ik het met en aantal zonder.

Thanks!
@nijntje1977 Mag de afvoer wel op een bestaand oud cv-afvoerkanaal, diameter 160mm (stenen schoorsteen)?

HM093MR.U44 (3.06.7a) i.c.m. Cordivari 180l buffervat / WH27S.F5 / GW5000-DT / 14 x Suntech STP310S-20/Wfhb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalexSun
tebogo schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 20:22:
[...]

@nijntje1977 Mag de afvoer wel op een bestaand oud cv-afvoerkanaal, diameter 160mm (stenen schoorsteen)?
Bij ons veroorzaakte het hergebruik van de oude rookgasafvoer inregenen in het ventilatiekanaal. Vziw is de LG hier voor zowel invoer als uitvoer niet op ingericht. Bij ons is het later vervangen door een geschikte (geisoleerde) doorvoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 16:19

Trackerfire

BTC HODLER

Weet iemand het ampere van dit apparaat? Ik zit me scheel te zoeken maar kan alleen het Wattage vinden van Max 2500.

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasper79
2500 watt, 230v dus kleine 11 ampère

Ampère = Watt / Volt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

Jasper79 schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 20:22:
2500 watt, 230v dus kleine 11 ampère

Ampère = Watt / Volt
Dat is snel. Thanks! Afzekeren met 16A dus 😉

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper79
Minimaal, weet niet wat er over in de handleiding staat maar meen dat ik ook 16A gebruikt heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tebogo
Ik zal deze straks twee trappen omhoog moeten tillen. Ben benieuwd hoe sterk de metalen zijkanten zijn.
Duw je daar makkelijk een deuk in, of geeft het enige houvast (zoals de zijkant van een koelkast)?

Bedankt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

Vele plaatjes die ik heb gezien tot nu toe laten deukjes zien. Heb het idee daarom dat het niet bijster stevig is, meer voor de smoel mooi :-)

Wij hebben er drie besteld, pa, broer en wij. Eind februari installeren. Zijn benieuwd!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NimmaRoc
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21-08 11:45
tebogo schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 09:06:
Ik zal deze straks twee trappen omhoog moeten tillen. Ben benieuwd hoe sterk de metalen zijkanten zijn.
Duw je daar makkelijk een deuk in, of geeft het enige houvast (zoals de zijkant van een koelkast)?

Bedankt!
Ik heb een 200 liter variant twee trappen op naar zolder getild. Was niet eenvoudig en eigenlijk kon alleen diegene die onder stond echt tillen. En dat is met zo'n 108kg niet niks. Treetje voor treetje met knie omhoog geduwd haha. Het is met veel pijn en moeite wel gelukt, maar niet geheel zonder wat butsen in het 'ijzer'. Heb daar overigens geen last van. Geeft de machine karakter 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vangoghnl
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 08:53
Hier met 4 man de 270 liter naar zolder getild. 3 installateurs en ikzelf. Ook hier en daar een butsje niet te verkomen denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SalexSun
Luie trap hier, we hebben met 4 man de unit in de doos met transport pellet eronder twee trappen naar boven gedaan

• Arnold79
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 07-09 19:48
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gv_IvsPnhwcZQyOox9DK1fVNVso=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QcaKorDuw8GQLko08SFKd3If.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn LG warmtepompboiler van 200 liter draait hier nu 2 jaar naar volle tevredenheid. Was vandaag even het leidingwerk aan het bekijken en het viel mij op dat bij een koppeling in de koudwaterleiding er aardig wat oxidatie/roest is ontstaan. Kan dit kwaad?
Mijn boiler is geinstalleerd zonder de di-elektrische koppelingen. Kan deze oxidatie daar mee te maken hebben? Wil deze koppelingen er wel binnenkort voor de zekerheid er tussen gaan zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M. van Tilburg
NimmaRoc schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 17:09:
[...]

Ik heb een 200 liter variant twee trappen op naar zolder getild. Was niet eenvoudig en eigenlijk kon alleen diegene die onder stond echt tillen. En dat is met zo'n 108kg niet niks. Treetje voor treetje met knie omhoog geduwd haha. Het is met veel pijn en moeite wel gelukt, maar niet geheel zonder wat butsen in het 'ijzer'. Heb daar overigens geen last van. Geeft de machine karakter 8)
Bij mij zitten er ook wat krasjes en deukjes, hebt het samen met mijn sterke vrouwtje naar boven moeten tillen. De boel eerst uitgepakt, dmv van spanbanden, 2 katrollen en schommelhaken, de boel naar boven gehesen/getild. Tja de (trap)muren zijn ook wat deukjes en schaafwondjes rijker, maar die zouden toch een keer worden gedaan. Al met al was het toch wel een klusje, maar zonder de juiste voorbereidingen was het ons niet gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rla033
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 27-02-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2hjkIrGYsDJHGlAAcIihC1Gz5oU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/s1fffNuwdyDuu57mdgCww9kF.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper79
Wat is je vraag of opmerking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinnoord
Waarschijnlijk dat de app veranderd is qua uiterlijk en je een leesbril nodig hebt om de actuele boiler temperatuur te zien😆

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper79
Eenmaal ingesteld kijk je er toch niet meer naar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

Mede met dank aan iedereen hier. Hij is inmiddels geïnstalleerd onze 270l boiler! Afvoer netjes naar buiten met een 160mm buis. Inhaal vanuit binnen. Geluid valt me iets tegen op de WP stand maar is kwestie van wennen denk ik.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X65YIrS0f66GQmPuURHXsA9dmVY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QlFDtSdrfJgrHXcJpgspdEt7.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 13% gewijzigd door Trackerfire op 27-02-2024 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Trackerfire schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 22:59:
Mede met dank aan iedereen hier. Hij is inmiddels geïnstalleerd onze 270l boiler! Afvoer netjes naar buiten met een 160mm buis. Inhaal vanuit binnen. Geluid valt me iets tegen op de WP stand maar is kwestie van wennen denk ik.

[Afbeelding]
Heb je dan zo'n tochtig huis of laat je een raampje open staan als hij draait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper79
Huis zuigt niet zomaar vacuüm, maar wat veel mensen niet zien is dat je in de winter juist wel koude lucht naar binnen zuigt door naden en kieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Jasper79 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 09:32:
Huis zuigt niet zomaar vacuüm, maar wat veel mensen niet zien is dat je in de winter juist wel koude lucht naar binnen zuigt door naden en kieren.
Huis zuigt inderdaad niet vacuum. Het probleem is juist dat je door alle kieren en gaten lucht gaat trekken, in de winter koude lucht en in de zomer warme lucht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

timovd

Voorsprong door techniek

Arnold79 schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 14:13:
[Afbeelding]

Mijn LG warmtepompboiler van 200 liter draait hier nu 2 jaar naar volle tevredenheid. Was vandaag even het leidingwerk aan het bekijken en het viel mij op dat bij een koppeling in de koudwaterleiding er aardig wat oxidatie/roest is ontstaan. Kan dit kwaad?
Mijn boiler is geinstalleerd zonder de di-elektrische koppelingen. Kan deze oxidatie daar mee te maken hebben? Wil deze koppelingen er wel binnenkort voor de zekerheid er tussen gaan zetten.
Niet per ongeluk aangesloten op een knelkoppeling? Dan kan het rubber gaan scheuren.
Op de koudwaterleiding is de diëlektrische koppeling niet verplicht; alleen op warm

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

Wolly schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 09:24:
[...]

Heb je dan zo'n tochtig huis of laat je een raampje open staan als hij draait?
Nee hoor, hij trekt hier lucht van een zolder die open is van zo'n 300m3. Weinig kans om tocht te creëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Trackerfire schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 20:51:
[...]

Nee hoor, hij trekt hier lucht van een zolder die open is van zo'n 300m3. Weinig kans om tocht te creëren.
Dat ding trekt 267m3 per uur, waar denk je dat die lucht vandaan komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

Wolly schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 20:53:
[...]

Dat ding trekt 267m3 per uur, waar denk je dat die lucht vandaan komt?
Vast vanuit van alles, maar geen tocht te voelen bij de deuren e.d. dus dat is fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peirre
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-06 18:46
hfa schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 10:58:
[...]

Dat is in ons geval gelukkig ook het geval; richting de verkopende partij heb ik ook aangegeven dat het apparaat ons niet snapt óf wij het apparaat niet. Alleen zou ik wel verwachten dat als ik een doeltemperatuur instel, deze - uiteindelijk- wel wordt gehaald.
Bij mij ook het geval (temperatuur verschillen, gaat 3⁰ voor ingestelde tijd uit, ...).
De LG warmtepomp reageerd traag op veranderingen in de app en in sommige gevallen is eea erg onlogisch en niet duidelijk.
De LG app is erg onduidelijk in welke stand de boiler nu is/werkt. Verwarmd hij wel of niet? Is niet duidelijk in de LG app te zien.
Turbo stand verbruikt bij mij max 0,6Kw terwijl je 2,7 Kw zou verwachten bij een "Turbo" stand.

De ingestelde tijd van het "Schema" werkt niet direkt (dat zou je wel verwachten). Waarom LG dat niet direkt maakt begrijp ik niet. Ook de meerdere schermen in de LG app zijn onnodig. Alle info zou makkelijk in een scherm kunnen, dat maakt alles veel overzichtelijker. Waarom zo ingewikkeld doen LG???

[ Voor 19% gewijzigd door peirre op 03-03-2024 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peirre
  • Laatst online: 08-06 18:46
peirre schreef op zondag 31 december 2023 @ 00:32:
Klopt het dat de zogenaamde salmonella-run niet in de LG app word aangegeven?
Ineens zie je de boiler (onlogisch) opwarmen tot 60+ graden. Ik denk dan, dat moet denk de salmonella-run zijn (?!).
Wat simpel zou het zijn als deze salmonella procedure ook in de LG app word aangegeven als deze gestart is en loopt. 😏
Vind ik ook. Die LG app is niet duidelijk in welke fase de LG nu bezig is. Zou toch simpel moeten zij deze in de LG app aan te geven. De LG app vind ik erg onduidelijk en ook de trage reaktie van veranderingen in de LG app op de werking zou duidelijker kunnen. Vreemd ook dat het tijdschema pad na 24 uur in werking treed als je deze insteld. Op zijn minst zou een melding hier meer duidelijkheid kunnen geven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper79
Stand is toch vrij duidelijk zichtbaar in de schermen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/14oCsGvZOHVoeG-Bgv20ch2y1ew=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/b82hdnsAtmBAD26fXaci64Tg.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CKBjj2ybk2NL3z2K84zK6oK3tu8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/aXd9IM0VOwCNunV1Qc5x6xMX.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzafan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-09 18:59
peirre schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 23:56:
[...]

Bij mij ook het geval (temperatuur verschillen, gaat 3⁰ voor ingestelde tijd uit, ...).
De LG warmtepomp reageerd traag op veranderingen in de app en in sommige gevallen is eea erg onlogisch en niet duidelijk.
De LG app is erg onduidelijk in welke stand de boiler nu is/werkt. Verwarmd hij wel of niet? Is niet duidelijk in de LG app te zien.
Turbo stand verbruikt bij mij max 0,6Kw terwijl je 2,7 Kw zou verwachten bij een "Turbo" stand.

De ingestelde tijd van het "Schema" werkt niet direkt (dat zou je wel verwachten). Waarom LG dat niet direkt maakt begrijp ik niet. Ook de meerdere schermen in de LG app zijn onnodig. Alle info zou makkelijk in een scherm kunnen, dat maakt alles veel overzichtelijker. Waarom zo ingewikkeld doen LG???
Ik heb idd ook wel een wensenlijstje ter verbetering voor de App, echter probleem is denk ik ook, dat deze app ook moet werken voor elk LG smart apparaat , zoals Airco's, vaatwassers, wasmachines en nog veel meer..

Zou mooi geweest zijn als er specifieke boiler app zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper79
Boiler deel is aparte ontwikkeling, boiler deel heeft namelijk pas sinds een paar maanden dezelfde looks als airco deel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JH-TECH
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 23-11-2024
Mijn boiler lekt langs de voorkant, wat kan dit zijn?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qmlu31WQD1B34WCO1qnozhLuHWY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/efsoOZKYO0i0vVhMzntchPt5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rgGEN4H8b_5gqoUzMmiY8L4IG6o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dbxLwPrxpr9bWDZejCvoMXkA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper79
Zouden de elementen in kunnen zitten denk ik. Of temperatuur sensor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfa
JH-TECH schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 00:51:
Mijn boiler lekt langs de voorkant, wat kan dit zijn?
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Apart...exacte locatie al kunnen lokaliseren on uit te sluiten dat het om condensvorming (?) gaat? Kun je dat kapje nog verwijderen, of komt het water van hogeraf en loopt het toevallig richting dat kapje/klemmetje voor de bevestiging van het frontpaneel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalexSun
Jasper79 schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 08:59:
Zouden de elementen in kunnen zitten denk ik. Of temperatuur sensor
Lijkt me ook. In de installatiehandleiding staat volgens mij ook beschreven dat de elementen en/of sensor toegankelijk zijn voor service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JH-TECH
het druppelt uit alle 5 klemmetjes, het kan wel condenswater zijn want uit de 2 buizen voor condens komt er geen water, enkel als ik met stofzuiger in de buis ga komt ee water uit en dan weer niet, maar wat kan de oorzaak zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JH-TECH
En ik denk dat het gebeurt enkel tijdens het opwarmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfa
JH-TECH schreef op zondag 10 maart 2024 @ 13:45:
het druppelt uit alle 5 klemmetjes, het kan wel condenswater zijn want uit de 2 buizen voor condens komt er geen water, enkel als ik met stofzuiger in de buis ga komt ee water uit en dan weer niet, maar wat kan de oorzaak zijn?
Bijzonder. Klinkt als een garantiegeval, dus zou het via je verkopende partij spelen voordat je zelf zaken los haalt en daar later gezeur van/mee krijgt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfa
Dan zou het inderdaad condens kunnen zijn, maar kan er wel intern iets geblokkeerd zijn omdat je aangeeft dat het niet via de daarvoor bestemde afvoer loopt.

[ Voor 191% gewijzigd door hfa op 11-03-2024 07:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalexSun
bartsnoek1981 schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 12:15:
[...]

Ik heb hier ook aan zitten denken, maar vraag mij af of er in de gevlochten rvs slangen al niet een kern van een soort kunststof/tyleen zit.
Uiteraard lijkt mij een metaal op kunstof schroefdraad ook niet ideaal. Dus ik ben er nog niet helemaal over uit.
Binnenkort zal ik even met een vriend de warmtepomp droger van de wasmachine tillen (zwaar kreng) en dan kan ik bij de boiler komen. Ik hou iedereen uiteraard op de hoogte van de bevonden resultaten.
Heb je er nog wat mee gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goelettom
  • Laatst online: 10-05 12:05
Ik overweeg ook de aanschaf van de LG WH27S. Maar ik kan op geen enkel plaatje of foto ontdekken waar precies de duct aansluitingen zitten als ik die optioneel wil aansluiten. En dat is nogal van belang voor de plaatsing in de ruimte waar deze moet komen te staan....

Als voorzijde neem ik dan waar het display zit, rechts zitten dan de wateraansluitingen,
maar de lucht in- en uitlaat? Eentje zit aan de bovenzijde?
En de ander..? Achterzijde of links?

Kan iemand me hier zekerheid over verschaffen?
Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• forzafan
goelettom schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 14:53:
Ik overweeg ook de aanschaf van de LG WH27S. Maar ik kan op geen enkel plaatje of foto ontdekken waar precies de duct aansluitingen zitten als ik die optioneel wil aansluiten. En dat is nogal van belang voor de plaatsing in de ruimte waar deze moet komen te staan....

Als voorzijde neem ik dan waar het display zit, rechts zitten dan de wateraansluitingen,
maar de lucht in- en uitlaat? Eentje zit aan de bovenzijde?
En de ander..? Achterzijde of links?

Kan iemand me hier zekerheid over verschaffen?
Alvast bedankt!
inlaat bovenzijde, uitlaat achterzijde...
zie bv uit deze brochure pagina 6:

brochure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goelettom
Ah, dank!

Dat plaatje had ik wel gevonden, maar ik wist niet hoe ik die moest oriënteren....
Al ik het goed begrijp is dat plaatje dus het aanzicht van de rechterzijkant waar de wateraansluitingen zitten...?

Hoeveel ruimte is er aan de achterkant nodig als daar een 90 graden bocht op moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper79
Denk een halve meter goed is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SalexSun
Bij ons staat die eerder 25cm van de muur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasper79
90 graden bocht is eigenlijk minder goed dan 2x45° of 3x30°

Daarom zou je verder van de muur komen maar kijk inderdaad naar welke maat en hoek bocht je wilt gebruiken en dan weet je precies hoever je uit de muur komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nIdfHkDy81dC7xFgeFwaGDT6zHQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IPRbeXd9sInTKU4jPETTzheM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1234rmt2L2XefANk80wUYT4ex-s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6OfHsR2UFdlfzmgozDzKJSjB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C-rfwtzURmBTrV65UB7bLIlh7ag=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SxoFdx8ogp4hQfKys7lteqpg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goelettom
Dank voor de info en foto's; ik moet dus even gaan herbezien waar ik het apparaat moet plaatsen, want waar ik wilde, gaat dat niet. Gelukkig heb ik meerdere opties.
Dank voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalexSun
Jasper79 schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 16:53:
90 graden bocht is eigenlijk minder goed dan 2x45° of 3x30°

Daarom zou je verder van de muur komen maar kijk inderdaad naar welke maat en hoek bocht je wilt gebruiken en dan weet je precies hoever je uit de muur komt.
Andere optie als je weinig ruimte hebt is een 90 graden bocht van 200mm toepassen, daarna verloop naar 160 (of het geheel 200 is nog beter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pk128934
  • Laatst online: 30-03 17:43
Trackerfire schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 22:59:

[Afbeelding]
Trek je zo niet enorm het rendement van zo'n apparaat naar beneden? Je moet nu toch ook je huis extra verwarmen in de winter en eventueel koelen in de zomer. In de winter lijkt het me juist goed om lucht van buiten te halen en naar buiten af te voeren. En in de zomer haal je het wel van binnen en blaas je het weg naar binnen.
Kan zijn dat ik het helemaal verkeerd zie. Zelf twijfel ik overigens nog heel erg over een WPB. Een kwetsbaar apparaat als ik de problemen zo lees (niet alleen bij LG). WPB, Reguliere boiler of zout warmtebatterij....ik ben er nog niet over uit. De WPB heb ik niet eens ruimte voor ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

pk128934 schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 21:14:
[...]

Trek je zo niet enorm het rendement van zo'n apparaat naar beneden? Je moet nu toch ook je huis extra verwarmen in de winter en eventueel koelen in de zomer. In de winter lijkt het me juist goed om lucht van buiten te halen en naar buiten af te voeren. En in de zomer haal je het wel van binnen en blaas je het weg naar binnen.
Kan zijn dat ik het helemaal verkeerd zie. Zelf twijfel ik overigens nog heel erg over een WPB. Een kwetsbaar apparaat als ik de problemen zo lees (niet alleen bij LG). WPB, Reguliere boiler of zout warmtebatterij....ik ben er nog niet over uit. De WPB heb ik niet eens ruimte voor ben ik bang.
Juist niet. Hoe warmer de omgevingstemperatuur hoe efficiënter hij is. Vaak wordt dit uitgedrukt in een hoge COP waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Trackerfire schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 21:45:
[...]

Juist niet. Hoe warmer de omgevingstemperatuur hoe efficiënter hij is. Vaak wordt dit uitgedrukt in een hoge COP waarde.
Het totaalrendement gaat natuurlijk wel naar beneden als je door je cv opgewarmde lucht gaat wegblazen via je wpb en tegelijkertijd koude lucht naar binnen zuigt door kieren in je huis.

[ Voor 8% gewijzigd door Wolly op 13-03-2024 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

Wolly schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 22:03:
[...]

Het totaalrendement gaat natuurlijk wel naar beneden als je door je cv opgewarmde lucht gaat wegblazen via je wpb en tegelijkertijd koude lucht naar binnen zuigt door kieren in je huis.
Als je het hele huis opwarmt wel denk ik inderdaad. Wij verwarmen alleen de benedenverdieping en natuurlijk zal het daar ook iets wegtrekken. Maar minimaal verwacht ik. We hebben een huis met 800m3 inhoud. Dus ik verwacht dat het in ons persoonlijke geval meevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper79
Hier staat hij in de bijkeuken van 3x3, er zit nog een trap naar de zolder maar als hij draait zie je daar de temperatuur niet eens zakken dus ik denk dat het wel meevalt. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5kHjJ7iUeqV7Trtl4tUxqxF47T0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/4heMEZGspbY0HtnZ7tiWXlys.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pk128934
  • Laatst online: 30-03 17:43
Wolly schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 22:03:
[...]

Dat is inderdaad waar ik op doelde. Je zuigt de dure warmte uit je huis. Bij ons zal het ook niet veel uitmaken omdat we boven ook niet verwarmen en we zelfs met vorst met ramen open slapen. Maar gezinnen die het hele huis verwarmen (de meesten denk ik), daarvoor is het wel echt een rendements kwestie.
Blazen jullie in de zomer wel terug het huis in? Gratis airco functie lijkt me dan en je trekt ook geen warme lucht je huis in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waxy50
  • Laatst online: 11:33
Hallo mijn lg draait sinds oktober en geen problemen. Alleen heeft hij nu al 2 weken geen legionella run meer gedaan terwijl hij dat wel zou moeten doen

Marstek Venus 5.12KWh V151 - CT003 V114 -Shelly Pro 3EM-120A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper79
Vreemd, Je kunt hem een keer een half uurtje van de stroom halen en dan opnieuw laten opstarten.

Mits je natuurlijk niet aan de instellingen gezeten hebt, meen dat je legionella kunt uitschakelen dmv een knopje op de boiler ingedrukt te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waxy50
  • Laatst online: 11:33
Jasper79 schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 17:12:
Vreemd, Je kunt hem een keer een half uurtje van de stroom halen en dan opnieuw laten opstarten.

Mits je natuurlijk niet aan de instellingen gezeten hebt, meen dat je legionella kunt uitschakelen dmv een knopje op de boiler ingedrukt te houden.
Vandaag begonnen met de legionella run, gisteren een half uur van de stroom gehaald. Dat heeft dus geholpen, bedankt voor de tip.

Marstek Venus 5.12KWh V151 - CT003 V114 -Shelly Pro 3EM-120A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

Iemand die de LG langere tijd gebruikt er al uit welke stand het meest voordelig is? Hier op basis van korte test. Automatisch stand lijkt te WP te kunnen moduleren terwijl de WP altijd Max vermogen pakt. Auto grijpt wel sneller in met de elementen op momenten dat er wat langer gedoucht is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TeutonMartin
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 08:33
Trackerfire schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 00:45:
Iemand die de LG langere tijd gebruikt er al uit welke stand het meest voordelig is? Hier op basis van korte test. Automatisch stand lijkt te WP te kunnen moduleren terwijl de WP altijd Max vermogen pakt. Auto grijpt wel sneller in met de elementen op momenten dat er wat langer gedoucht is.
Dat klopt, op WP stand gebruikt hij bij mij meestal tussen de 600 a 650 watt en haalt hij netjes zijn doeltemp van 52, op de auto stand gebruik hij meestal tussen de 300 a 350 watt maar blijft hij ook z’n 3 graden onder de doeltemperatuur. Zie hier 3 runs in HA van beide standen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V9-yOP1t6EYVsGeML8R7mbwLFE4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/fYNBxtfb6CRJvFcWtaiuRLS1.png?f=fotoalbum_large

Ik heb hem dus standaard op Auto staan op een temperatuur van 52 graden, met een automation (in HA) dat als het verbruik boven de 850 watt komt hij automatisch om schakelt naar WP stand (om te voorkomen dat het elektrische element gebruikt wordt) en mij een melding stuurt.
Ook verhoogt HA elke dinsdag voor 24 uur de temperatuur naar 60 graden en switcht dan naar WP stand (dit is dan mijn wekelijkse legionella run enkel op de WP stand).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasper79
Interessant, zou je die automations ergens kunnen delen toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

Jasper79 schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 07:52:
Interessant, zou je die automations ergens kunnen delen toevallig?
Tof dat je dat zo gebouwd hebt @TeutonMartin!!

Hier zou ik ook erg mee geholpen zijn :-)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJR
  • Laatst online: 28-03-2024

AJR

Goedemorgen allemaal, sinds 3 dagen heb ik de LG wp-boiler 200 liter. Mooi apparaat en doet t goed.Het geluid vind ik reuze meevallen, en staat hij ons hier op zolder. Alleen…, ik krijg de app van ThinQ niet aan de praat. Op m’n iPhone 14 ziet ie wel de wifi vh apparaat (met daar achter 4 cijfers). Klik je dat aan vraagt ie om password, dan vul je die 4 cijfers en daar achteraan weer die 4 cijfers. Zegt ie dat t wachtwoord niet correct is. Ik had LG gebeld en die zeiden dat dat zo wel moest. Hebben jullie dat ook ervaren? Weet iemand van jullie een oplossing? Mvgr , AJR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJR

AJR

Is opgelost 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJR

AJR

Wat ik wel verse enerverend vindt is de temperatuur afwijking display en app. Welke is de juiste temperatuur…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzafan
AJR schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 10:01:
Wat ik wel verse enerverend vindt is de temperatuur afwijking display en app. Welke is de juiste temperatuur…
ik heb hier geen afwijking in..als ik klik op Mode op de boiler zelf zie ik de ingestelde temperatuur. 3 seconden "water temp" vast houden dan zie ik huidige temperatuur. Deze is exact gelijk aan wat er in de app staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalexSun
forzafan schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 10:08:
[...]

ik heb hier geen afwijking in..als ik klik op Mode op de boiler zelf zie ik de ingestelde temperatuur. 3 seconden "water temp" vast houden dan zie ik huidige temperatuur. Deze is exact gelijk aan wat er in de app staat.
Standaard toont het display iid de ingestelde temperatuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJR

AJR

Dan nog een vraag. Boiler staat op automatisch en 55 graden (op display). Als je set in drukt zie je anti-legionella knipperen. Daarna is dat weer weg. Hoe weet ik nou zeker dat die functie aanstaat? Ik had juist verwacht als je even kort op mode drukt en je ziet dan automatisch staan dat je dan ook anti/legionella staan.
Doe ik iets verkeerd?
Overigens eergisteren turbo gezet, klapt er iets in de meterkast, heel bizar, alles uit…, vervolgens uur later deed alles t weer…
Maar mijn grootste zorg is nu heb ik wel of geen legionella stand. Vreemd opzich dat dat nergens in die thinkq app staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzafan
AJR schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 13:42:
Dan nog een vraag. Boiler staat op automatisch en 55 graden (op display). Als je set in drukt zie je anti-legionella knipperen. Daarna is dat weer weg. Hoe weet ik nou zeker dat die functie aanstaat? Ik had juist verwacht als je even kort op mode drukt en je ziet dan automatisch staan dat je dan ook anti/legionella staan.
Doe ik iets verkeerd?
Overigens eergisteren turbo gezet, klapt er iets in de meterkast, heel bizar, alles uit…, vervolgens uur later deed alles t weer…
Maar mijn grootste zorg is nu heb ik wel of geen legionella stand. Vreemd opzich dat dat nergens in die thinkq app staat?
even heel bot antwoord, maar heb je geen handleiding erbij en die QRF (plastic kaart met menu instructies). Daar staat het in en op namelijk..
Zie deze post eerder hier in forum met hoe je dit kan doen: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/73940228
Ben met je eens overigens dat het een optie in de app mag zijn.

wat betreft de turbo stand, dan heb je op diezelfde groep ook andere apparaten in gebruik..in turbo stand is verbruik (net als tijdens legionella run) +- 2500 Watt... met een 16A zekering kun je dan niet nog hele grote verbruikers erbij plaatsen op die groep.

[ Voor 11% gewijzigd door forzafan op 27-03-2024 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJR

AJR

Klopt, staat ook in handleiding en die kaart, maar niet duidelijk. Omdat er beide keren staat na instelknop 3 seconden ingedrukt houden (display knippert “Anti-legionella” *4.
Als er na 4 seconden niks meer knippert zie ik gewoon weer automatisch en 55 graden staan op het display. En dat was dus ook mijn vraag/zorg, is t dan wel ingeschakeld.
Vwb die groep, dat ga ik nalopen, en kijken wat daar aan gedaan kan/moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalexSun
@AJR anit legionella inschakelen knippert die 4x.

Anti legionella uitschakelen knippert die 2x 4x

Of net andersom, dat staat in de handleiding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJR

AJR

Gelukt allemaal😁. Blijft dus alleen vervelend dat je niet weet wanneer de antio-legionella aan gaat slaan.
Moet alleen nog aparte groep aanleggen. Maar voor de rest werkt alles prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wodan89
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18-05 21:51
Heeft hier iemand ook gestaan voor de keuze een losse warmtepomp boiler of een boiler op een LG monoblock?

misschien zie ik nog voor of nadelen over het hoofd

meer warmwater met een krachtige buitenunit

Lager verbruik bij een stand alone unit?

Het is een stuk makkelijker te installeren maar ik vraag me af of je de boiler ook leeg krijgt ( 270L ) als je vaak in bad gaat icm douche

24kw pv, 64kwh ev, 2x16kw lg wp.Gasloos sinds 2018

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoudN
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 09-09 09:44
Wodan89 schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 21:02:
Heeft hier iemand ook gestaan voor de keuze een losse warmtepomp boiler of een boiler op een LG monoblock?

Het is een stuk makkelijker te installeren maar ik vraag me af of je de boiler ook leeg krijgt ( 270L ) als je vaak in bad gaat icm douche
Ik heb gekozen voor een losse warmtepompboiler en warmtepomp voor CV.

Na een bad en twee douches is het laatste water wat koeler, maar ik heb de temp op 53 graden staan en alleen op warmtepomp. Met een hogere temperatuur en bijverwarming op element was het waarschijnlijk warmer geweest, maar het is een afweging tussen efficiëntie en comfort.

XC40 P8 - Wallbox Copper SB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wodan89
ArnoudN schreef op woensdag 3 april 2024 @ 07:54:

Dank! Wat bij mij ook mee speeld is dat er 45m 35mm leiding tussen de boiler en de warmtepomp zou komen. Denk dat dit aardig wat verlies zou geven.
[...]

Ik heb gekozen voor een losse warmtepompboiler en warmtepomp voor CV.

Na een bad en twee douches is het laatste water wat koeler, maar ik heb de temp op 53 graden staan en alleen op warmtepomp. Met een hogere temperatuur en bijverwarming op element was het waarschijnlijk warmer geweest, maar het is een afweging tussen efficiëntie en comfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groen
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 10-09 18:55
Wodan89 schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 21:02:

2x subsidie. Dat krijg je denk ik niet op een los boilervat?

LG-HM123MR.U34 / LG-WH27S.F5 / 1245 Wp (zuid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper79
Op naam van partner eventueel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wodan89
Groen schreef op woensdag 3 april 2024 @ 11:30:

2x monoblock tbv huis verwarming
1x stand alone lg wp tbv warmwater
3x subsidie?
Staat nergens dat niet meerdere apparaten mag installeren?
[...]

2x subsidie. Dat krijg je denk ik niet op een los boilervat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groen
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 10-09 18:55
Je krijgt gewoon subsidie voor elke warmtepomp die je koopt. In ons geval was dat een 12kw monobloc voor de verwarming en een losse 270l wp-boiler. Reden was vooral 2x subsidie, dus goedkoper dan een los boilervat en driewegklep installeren, en in de zomer geen draaiende warmtepomp in de tuin.

LG-HM123MR.U34 / LG-WH27S.F5 / 1245 Wp (zuid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dzjam
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 25-08 12:53
Groen schreef op woensdag 3 april 2024 @ 20:09:
[...]

Je krijgt gewoon subsidie voor elke warmtepomp die je koopt. In ons geval was dat een 12kw monobloc voor de verwarming en een losse 270l wp-boiler. Reden was vooral 2x subsidie, dus goedkoper dan een los boilervat en driewegklep installeren, en in de zomer geen draaiende warmtepomp in de tuin.
Dat laatste argument had ik nog niet aan gedacht, is een goeie!

Is het zo dat je dan ook kunt kiezen voor een ander merk warmtepomp, dus niet aan LG voor beiden gebonden bent? Ik vraag dit vooral omdat ik op zoek ben naar een stille buitenunit, en mijn indruk is dat LG daar niet de beste op is.

[ Voor 9% gewijzigd door dzjam op 04-04-2024 09:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoudN
dzjam schreef op donderdag 4 april 2024 @ 09:57:
[...]

Dat laatste argument had ik nog niet aan gedacht, is een goeie!

Is het zo dat je dan ook kunt kiezen voor een ander merk warmtepomp, dus niet aan LG voor beiden gebonden bent? Ik vraag dit vooral omdat ik op zoek ben naar een stille buitenunit, en mijn indruk is dat LG daar niet de beste op is.
Ja, dat kan. Ik heb een LG boiler en een Itho Daalderop Amber warmtepomp. Die is superstil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dzjam
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 25-08 12:53
ArnoudN schreef op donderdag 4 april 2024 @ 10:12:
[...]

Ja, dat kan. Ik heb een LG boiler en een Itho Daalderop Amber warmtepomp. Die is superstil.
En hij / zij ziet er ook nog goed uit! :)

Ik heb alleen nog een beetje vrees voor het geluid van de LG WPB. Die komt in de bijkeuken, maar onze slaapkamer is daarboven. Ik lees een beetje wisselende ervaringen in dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoudN
dzjam schreef op donderdag 4 april 2024 @ 10:24:
[...]

En hij / zij ziet er ook nog goed uit! :)

Ik heb alleen nog een beetje vrees voor het geluid van de LG WPB. Die komt in de bijkeuken, maar onze slaapkamer is daarboven. Ik lees een beetje wisselende ervaringen in dit forum.
Hij staat bij ons in de garage, naast de slaapkamer (stenen muur) maar ik hoor hem echt nooit. Ik heb in mijn vorige woning een Panasonic gehad, die hoorde je door het hele huis.

Overdag kijk ik vanuit mijn kantoor op de binnendeur van de garage en zelfs dan hoor ik hem nooit. Terwijl er best een flinke kier onder de deur zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper79
Hier staat hij in de bijkeuken met zo'n dunne holle deur er tussen. Je hoort hem wel als je goed luistert.

Wel merk je dat hij aan is als je de deur open doet. Wordt lekker fris in de bijkeuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinnoord
Het ligt er voor mijn gevoel/gehoor erg aan of je de duct modus aanzet of niet. Zonder duct modus is het net een koelkast die je hoort brommen en met duct modus aan hoor je echt de fan flink blazen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper79
Vrij logisch ook omdat hij met duct mode er van uit gaat dat je de aan en/of afvoer met geïsoleerd buis hebt aangesloten en hij de lucht daar doorheen moet trekken of duwen.
Pagina: 1 ... 13 ... 20 Laatste