Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cambionn
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
didado schreef op zondag 11 juni 2023 @ 19:21:
Ik gebruik de video apps Filmic Pro en Mcpro24fps en met de huidige Sony Xperia 5 IV is dit met het hete weer een belemmering.

Overigens nooit geen problemen gehad verder met de 5 IV waar hier vele last van hebben.

Gebeuren die problemen ook in safe mode?
Ik heb echt geen idee, maar de hitte problemen lijken op elk apparaat te kunnen gebeuren. Lijkt ook beetje geluk te zijn. Weet dus niet of de overstap op een 1 V je gaan helpen per se.

Je hoort hier velen die het over hitteproblemen met de 1 IV hebben. Maar zelf heb ik nog steeds geen problemen daarmee, ook niet toen ik in de hitte Bruce Springsteen heb zitten fotograveren en filmen (a 3,5 uur met wat pauzes) met de Photography Pro en Video Pro apps.

Ik heb ook die rare lege icoontjes en batterij problemen niet van de laatste update. Gebruik niet de Sony launcher overigens, maar denk niet dat dat uitmaakt. Heb wel wat Google spul verwijderd, zoals de Play Store en Add Services, dus wellicht daarom als ik zo terug lees. De generieke services heb ik nog wel.

Btw, is het wellicht tijd dat iemand een Xperia 1 V/ 5 V/ 10 V topic aanmaakt :+ ? Ik sla die over, en ga hierna GrapheneOS proberen, dus ik zal het niet doen ;) .

I could write a whole Wikipedia page why "nothing to hide" is bad reasoning, but I don't have to because it already exists.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoekjevanLU
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:50
Cambionn schreef op maandag 12 juni 2023 @ 10:30:
[...]

Btw, is het wellicht tijd dat iemand een Xperia 1 V/ 5 V/ 10 V topic aanmaakt :+ ? Ik sla die over, en ga hierna GrapheneOS proberen, dus ik zal het niet doen ;) .
Die is er al https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2188586 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• didado
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:00
@Cambionn

Het is dat de nieuwste Sony headset erbij zit voor dat geld. Waar ik al een tijdje interesse in heb. Vind het ook een astronomisch bedrag.

Met voor het bewerken van foto's/video's is mij dat grotere 4k scherm ook handiger.

De Snapdragon 8 Gen 2 zou toch echt een verschil moeten wezen. De GPU functie in Mcpro24fps met Gen 1 laat de temperatuur al stijgen zonder dat je aan het opnemen bent.

Nou is het wel zo dat ik het uiterste uit het beestje wil halen. Maar van 10 minuten naar een half uur kunnen opnemen is voor mij al een grote praktische winst.

Als je nou de "Endurance mode" voor elke app handmatig zou kunnen inschakelen was het probleem al deels opgelost.

Vind het verder een geweldig toestel de 5 IV!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 22:51
de spontane reboots van 2-3 weken geleden zijn bij mij ineens verdwenen terwijl er geen update is geweest, ook niet van google play-systeemupdate.

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ik heb nooit spontane reboots gehad, maar de telefoon werd wel ontzettend warm. Play store cache en opslag wissen en hij koelde weer af, om een paar uur later weer op te warmen. Andere launcher geïnstalleerd en sindsdien nergens meer last van. (5 IV)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wararak
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 21-03-2024
Nieuwe Xperia update vandaag. Hoopt dat deze helpt tegen hitte problemen van afgelopen weken. Zie eerdere posts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HakanX
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 23-05 10:18
Wararak schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 06:36:
Nieuwe Xperia update vandaag. Hoopt dat deze helpt tegen hitte problemen van afgelopen weken. Zie eerdere posts.
Staat erop nu. Kon geen changelog vinden, maar zie dat het iig een security update is, juni 2023 nu. De rest moet zichzelf maar bewijzen komende dagen. Iets kouder weer zal iig helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cambionn
  • Niet online
Beetje laat, maar weet iemand nog ergens waar de officiele style cover in paars te koop is voor de 1 IV? Naast een eBay listing uit Amerika kan ik niet echt iets vinden. Opzich werkt mijn huidige hoesje goed maar de randen vergelen zoals altijd. En heb zin in wat anders en de theming op m'n telefoon gematched met de kleur van het toestel dus wil dat wel doortrekken dan.

I could write a whole Wikipedia page why "nothing to hide" is bad reasoning, but I don't have to because it already exists.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrbZrk
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:11
Met de nieuwe update lijken de heat issues verholpen te zijn. Dat is wel fijn maar helaas voor de 1 IV heb ik m verkocht en volgende week heb ik mn 1 V binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• landcross
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 27-05 20:51
Cambionn schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 12:36:
Beetje laat, maar weet iemand nog ergens waar de officiele style cover in paars te koop is voor de 1 IV? Naast een eBay listing uit Amerika kan ik niet echt iets vinden. Opzich werkt mijn huidige hoesje goed maar de randen vergelen zoals altijd. En heb zin in wat anders en de theming op m'n telefoon gematched met de kleur van het toestel dus wil dat wel doortrekken dan.
Oei. Ikzelf heb al een paarse style cover voor de 1 IV, maar ik zat laatst wel te denken dat het wellicht eens tijd wordt voor een nieuwe. Wist niet dat ze praktisch niet (meer) te krijgen zijn :'( Ik vind 't wel een fijn ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wararak
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 21-03-2024
Rare icoon is verdwenen, hitte probleem is verdwenen, batterij gebruik weer normaal.
Snelle oplossing zo van Sony met de update, gelukkig!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HakanX
landcross schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 16:21:
[...]

Oei. Ikzelf heb al een paarse style cover voor de 1 IV, maar ik zat laatst wel te denken dat het wellicht eens tijd wordt voor een nieuwe. Wist niet dat ze praktisch niet (meer) te krijgen zijn :'( Ik vind 't wel een fijn ding.
Ik wil eigenlijk die Xperia stream om mijn toestel te koelen terwijl ik het met Android auto gebruik onderweg naar Turkije. Maar dat ding was een paper launch ofzo, nooit ergens te koop gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BrbZrk
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:11
HakanX schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 04:10:
[...]

Ik wil eigenlijk die Xperia stream om mijn toestel te koelen terwijl ik het met Android auto gebruik onderweg naar Turkije. Maar dat ding was een paper launch ofzo, nooit ergens te koop gezien.
Android auto of maps toevoegen aan gaming centre en alles aangepast op laag zetten (40fps etc) helpt ook..

Plus de ventilator van de auto en voila gaat prima.
Ook zonder airco.

[ Voor 8% gewijzigd door BrbZrk op 23-06-2023 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• didado
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:00
Belsimpel was voorradig morgen binnen. Nog even geduld dus..🤔

[ Voor 45% gewijzigd door didado op 23-06-2023 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HakanX
BrbZrk schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 10:33:
[...]

Android auto of maps toevoegen aan gaming centre en alles aangepast op laag zetten (40fps etc) helpt ook..

Plus de ventilator van de auto en voila gaat prima.
Ook zonder airco.
Ik weet niet of dat echt helpt, toestel scherm staat dus gewoon uit, gebruik mijn autoradioscherm. Heb TomTom toegevoegd en laag gezet in gaming centre, verder draait spotify altijd mee en wat Android allemaal op de achtergrond doet. Ik zet hem niet voor de airco ivm condens en dat ik maar zelden airco gebruik (kan er niet zo tegen). Het is een beetje random, weet niet precies wanneer het gebeurd, maar toestel wordt soms gloeiend heet, niet vast te houden, duidelijk dat thermal throttling niet werkt icm Android Auto (deze naam wordt dubbel gebruikt, ik bedoel dus de "Carplay" equivalent). Kom er ook altijd beetje laat achter tijdens het rijden dat mijn toestel aan het koken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
optimalisatie van dit toestel is sws niet al te best ben ik wel achter. de specs zijn top, maar na een kwartiertje pokemon go is het niet meer snappy en hapert soms terwijl hij in game center op gebalanceerd staat.. ook kraken mn speakers terwijl het toestel nog nooit is gevallen. de kwaliteit bij sony is niet meer zoals het vroeger was (xperia T, z, z2)

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-05 22:04
Ik heb nu een Xperia 1iv en moet vanwege een verandering van werkgever, na de zomer met 2 simkaarten/telefoonabbo's leven, dus is mijn vraag of de iv is om te zetten of om te bouwen tot een dualsim telefoon? Is het mogelijk het simkaart-laadje te vervangen door een die 2 simkaarten ondersteunt (of doet de mijne dat al?). Of is er een E-Sim mogelijkheid en/of zou ik alleen de firmware moeten veranderen? Ik vind wat tegenstrijdige antwoorden via google...
Of is de enige optie een dual sim IV kopen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HakanX
eswa schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 13:46:
Ik heb nu een Xperia 1iv en moet vanwege een verandering van werkgever, na de zomer met 2 simkaarten/telefoonabbo's leven, dus is mijn vraag of de iv is om te zetten of om te bouwen tot een dualsim telefoon? Is het mogelijk het simkaart-laadje te vervangen door een die 2 simkaarten ondersteunt (of doet de mijne dat al?). Of is er een E-Sim mogelijkheid en/of zou ik alleen de firmware moeten veranderen? Ik vind wat tegenstrijdige antwoorden via google...
Of is de enige optie een dual sim IV kopen?
Je hebt één e-sim en één simkaartslot (+SD). Je kan ze tegelijk gebruiken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• giovanni2903
ik heb een 5 iv. eigen nummer is e-sim, werknummer is micro sim en heb er een 128gb sd kaart in zitten. zal bij de 1 iv wel hetzelfde zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eswa
Ah zo zit dat dus, dank! Dan ga ik ook kijken of ik mijn eigen nummer op esim kan overzetten en mijn werk dan met een microsim erin kan stoppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cambionn
  • Niet online
Gezien mijn screenprotector kapot is zat ik ff te kijken om nieuwe te kopen. Zag opeens dat BelSimpel de officiele Style Back Cover op vooraad heeft voor 25 euro (en free shipping). Wel enkel zwart, paars lijkt echt discontinued, maar toch maar besteld. Ik vind dat de camera uitsteekt irritant, en wil graag een stand. Dus ondanks dat hij naar maanden zonder hoes nogsteeds netjes is toch tijd voor een hoesje. En ach, met die open zijkanten zie je het paars iig nog.

Dusse, beetje necro maar gezien ze eerder al vrijwel niet te krijgen leken en voor wie toch nog eentje wil: BelSimpel heeft ze dus voor ok prijs. En als iemand nog de paarse weet te vinden hou ik me aanbevolen ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
Een korte terugkoppeling mbt mijn bovenstaande vraag over 2 sims waarvan 1 esim: dat werkt soepel! Eigenlijk precies zo als met 2 fysieke sims, maar dan met het 'voordeel' dat je het microsd-kaart slot vrij hebt.

Een nieuw vraagje is of er hier mensen zijn met een Hyundai Ioniq 5 of Kia EV6 en daarin zo nu en dan via bluetooth muziek luisteren? Zoja, gebeurt het bij jullie ook zo nu en dan dat om onverklaarbare reden (de telefoon ligt gewoon stil in een opbergvak) de geluidskwaliteit van in mijn oren acceptabel naar super laag verandert, voor een minuut ofzo, en daarna is het weer goed. Beetje alsof ie plotseling de verbinding bijna kwijt is en dus omschakeld naar een super lage codec, om na een minuut weer op de oude goede voet verder te gaan. Is het anders mogelijk om de minimale codec vast te zetten voor bepaalde ontvangende apparaten? (zat in de developer opties te kijken maar kon daar niks vinden, maar misschien kijk ik verkeerd)
Heb het ook in het Ioniq 5 topic gevraagd, maar daar leek niemand het te ervaren dus dan lijkt met me in mijn telefoon te zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HakanX
eswa schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 08:55:
Een korte terugkoppeling mbt mijn bovenstaande vraag over 2 sims waarvan 1 esim: dat werkt soepel! Eigenlijk precies zo als met 2 fysieke sims, maar dan met het 'voordeel' dat je het microsd-kaart slot vrij hebt.

Een nieuw vraagje is of er hier mensen zijn met een Hyundai Ioniq 5 of Kia EV6 en daarin zo nu en dan via bluetooth muziek luisteren? Zoja, gebeurt het bij jullie ook zo nu en dan dat om onverklaarbare reden (de telefoon ligt gewoon stil in een opbergvak) de geluidskwaliteit van in mijn oren acceptabel naar super laag verandert, voor een minuut ofzo, en daarna is het weer goed. Beetje alsof ie plotseling de verbinding bijna kwijt is en dus omschakeld naar een super lage codec, om na een minuut weer op de oude goede voet verder te gaan. Is het anders mogelijk om de minimale codec vast te zetten voor bepaalde ontvangende apparaten? (zat in de developer opties te kijken maar kon daar niks vinden, maar misschien kijk ik verkeerd)
Heb het ook in het Ioniq 5 topic gevraagd, maar daar leek niemand het te ervaren dus dan lijkt met me in mijn telefoon te zitten.
Je kan het wel aanpassen, maar niet per apparaat. Misschien dat je Tasker kan gebruiken om de systeeminstellingen aan te passen wanneer die met een specifiek bt apparaat verbinding maakt. Zorg ervoor dat het overeenkomt met wat je radio ondersteunt, misschien gaat daar iets mis. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X5AGQhpq4vx_tZbDaa88-IPGdB8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/otyaNeLMSq0nPW87jvKtLQE4.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
sinds laatste update weer spontaan een reboot soms, meer mensen last van?

[ Voor 4% gewijzigd door giovanni2903 op 10-10-2023 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HakanX
giovanni2903 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 20:08:
sinds laatste updates weer spontaan een reboot, meer mensen last van?
Nop niks aan de hand, mja kan altijd een bijzondere combinatie aan apps met de nieuwe build zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• landcross
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 27-05 20:51
Niet sinds de laatste update. Ik heb sowieso al zo'n beetje het hele jaar zo nu en dan random reboots. Ze kwamen al niet heel vaak voor, maar vooral de laatste tijd lijken ze wel juist nog zeldzamer geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cambionn
  • Niet online
Hier ook geen problemen.

Wel nogsteeds af en toe het eerder genoemde probleem waar hij opeens uitvalt alsof de accu eruit wordt getrokken en dood lijkt tot hij aan de lader gaat (waarna hij normaal opstart en niks aan de hand is), maar dat was al sinds ik de telefoon heb. En nogsteeds gebeurd dat niet vaak, denk gemiddeld eens in de 2/3 maand ofzo. Lijkt trouwens wel het vaakst te gebeuren als er media wordt afgespeelt (niet als in altijd als er media wordt gespeelt, maar als in bijna elke keer dat het gebeurd speelt hij media af) en vaak tijdens het scherm aandoen/unlocken. Ik gok nogsteeds op een edge-case waar specifieke condities de issue triggerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-05 13:55
Wat vinden jullie van het feit dat de Sony Xperia 10 iv geen update naar Android 14 lijkt te krijgen?
Toestel is mei/juni 2022 op de markt gekomen en heeft daarmee welgeteld 1 Android update gehad.
Ik had meer verwacht van Sony.

[ Voor 5% gewijzigd door Buffalo op 11-12-2023 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cambionn
  • Niet online
Buffalo schreef op maandag 11 december 2023 @ 11:53:
Wat vinden jullie van het feit dat de Sony Xperia 10 iv geen update naar Android 14 lijkt te krijgen?
Toestel is mei/juni 2022 op de markt gekomen en heeft daarmee welgeteld 1 Android update gehad.
Ik had meer verwacht van Sony.
Heeft Sony dit gezegd? Hij staat bij Android World wel op de lijst, en ik zie geen melding van Sony dat hij niet komt. Enkel nog geen aankondiging, maar hij kwam ook later uit dan de 5 en 1 dus zou ook later kunnen komen. De update naar Androud 13 kwam ook als laatste bij dat model. Ik zou nog ff rustig wachten op zekerheid voordat je hier over in gaat zitten.

Verder ligt het eraan kwa wat mijn mening is. Is het beloofd bij release dat hij 2 updates zou krijgen? Zo ja vind ik er wat van. Maar anders krijg je toch wat je gekocht hebt? Sony koop je nou sowieso niet voor de langst mogelijke updates, laat staan naar de nieuwste Android versies. Dat is algemeen bekend en daar heeft Sony ook nooit om gelogen. Als je lange updates wil denk ik dat je dat checked als je een toestel uitzoekt.

De oude Android veries doen het vaak prima voor een paar jaar dus als die beveiligingsupdates houd zie ik sowieso niet zo'n issue. De vorige Android update was ook al niet zo impressive, dus ben ook minder focussed daarop dan vroeger. Maar wellicht ben ik daar ook gewoon makkelijk in, ik heb niet zo'n FOMO met dat soort dingen. Daarbij koop ik toch elke 2 jaar een nieuwe telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
sinds android 4.4.4 merk ik amper verschil. heb mijn xperia 5 iv nu net een jaartje, volgend jaar komt er sowieso weer wat nieuws in huis :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HakanX
Zojuist Android 14 geinstalleerd op de 1 IV (64.2.A.2.103). Doe mij niet na en wacht met de update. Ik krijg continue crashmeldingen van Xperia Home en Gameverbeteringen. Vanwege het crashen van Xperia Home heb ik geen navigatie toetsen, dus is een beetje moeilijk bedienen nu, waardoor ik geen andere ervaringen kan delen. Even puzzelen.

update:
Xperia Home probleem is opgelost door de dpi te verlagen. Ik had hem op 600 staan voor tablet modus in alle apps (meer menu's, knoppen en inhoud op het scherm). Nu helaas moeten verlagen, ben mijn handige UX kwijt..

Gameverbeteringen blijft continue crashmeldingen geven. Heb cache gewist, maar Gebruikersgegevens zijn niet wisbaar dus kan dat niet uitproberen. Irritant continue de melding in het scherm.

[ Voor 38% gewijzigd door HakanX op 09-01-2024 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Op de 5 IV nog niks binnen, maar zal dus ses maar even wachten met installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocoPlace
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 02-04 13:08
HakanX schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 12:05:
Zojuist Android 14 geinstalleerd op de 1 IV (64.2.A.2.103). Doe mij niet na en wacht met de update.
Dit kan ik beamen, sinds mijn update werkt mijn proximity sensor niet meer bij mijn always on display, dus die heb ik uit moeten zetten om batterij te sparen (een zwart scherm met een volledig oplichtende klok die niet verdwijnt als je de telefoon in je zak steekt is niet echt prettig voor batterij verbruik). Daarnaast heb ik stotterende apps wanneer ik ze wil openen waardoor mijn scherm in eerste instantie leeg blijft (alleen wallpaper), en ik eerst terug moet scrollen en dan opnieuw de app moet openen. Daarnaast merkte ik dat 45 in de auto vandaag met alleen bluetooth aan voor muziek (scherm uit - geen navigatie aan), was al genoeg om de telefoon weer op te warmen naar het niveau van toen de telefoon's net waren gelanceerd (opzich geen ramp met dit koude weer :9 ). Al met al wil ik graag terug naar de vorige versie, want dit is echt geen doen 8)7 (met name het always on display issue is vervelend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HakanX
@LocoPlace Jij hebt weer hele andere problemen lees ik. Ik gebruik de proximity sensor niet dus geen idee. Heb jij ook dat gameverbeteringen niet meer werken? Met veel kan ik leven, maar dat is echt wel een dealbreaker. Vooral dat het toestel direct op stroom werkte en niet de batterij is een belangrijke functie. Had mn navigatie apps ook als game aangemerkt zodat die lekker koel blijft dan aan de kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocoPlace
@HakanX Voor zo ver ik getest heb, heb ik geen problemen met de gameverbeteringen app (en de werking). Gebruik jij een custom launcher? Want ik lees dat daar ook veel problemen mee zijn, wellicht licht het daar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HakanX
@LocoPlace Ja ik gebruik Nova Launcher, maar ook in veilige modus waar alle derden apps uit zijn heb ik dezelfde problemen. Bijzonder dat we zulke verschillende problemen hebben. Zo te zien hebben ze letterlijk niks getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HakanX
Ik vermoed, omdat de problemen uiteenlopend zijn, dat de update script niet goed inelkaar zat. In zo'n geval zal alleen een reset de problemen verhelpen en daar heb ik echt geen zin in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LocoPlace
@HakanX Same here..zit ook op Nova Launcher en verwacht idd ook dat een reset alleen (een deel van) de problemen zal oplossen. Ik wacht wel even op de volgende update, hopelijk blijft die niet snel uit (alhoewel ik op reddit lees dat het voor alle V-gebruikers allemaal redelijk vlekkeloos lijkt te gaan (behalve opstart problemen na de update).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
vandaag binnen op mijn 5 IV. 0 problemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cambionn
  • Niet online
Heb hem vandaag of gister op mijn 1 IV binnen gekregen en zo ver geen issues. Ik gebruik KISS launcher, dus niet alle custom launchers geven issues.

Om eerlijk te zijn, ik ben gaan checken na de update door de berichten hier. Maar anders had ik niet door gehad dat de Android update is geweest. Maarja, deze had ook weinig direct in gebruik merkbaars erin dus dat was te verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik heb de update deze week op de 10 IV gekregen. Ik gebruik Apex Launcher, geen problemen tot nu toe :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 03-06 06:51

GS88

π raat

Sinds dit weekend in het bezit van de Xperia 5 IV, had hiervoor de Xperia 1 II.. en daarvoor had ik de Xperia 1, en daar heb ik toch wel veel plezier gehad met het maken van 960 fps slo-mo-filmpjes. Waarom heeft Sony dit niet meer? Er zijn er veel die dit wel hebben (met eenzelfde soc zelfs) (zie bijv. Motorola die met de SD8G1 wél 960fps kan).

Al met al: toch wel errug blij met wéér een Sony (sinds de X10i al :D ): lekkere cleane voorkant (lees: geen notch), SD-kaart, 3.5mm-aansluiting... HEERLIJK!
Oh, en gelukkig de Sony album-app weten te installeren!

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
vanochtend een update gehad, iemand weet wat er nieuw is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HakanX
giovanni2903 schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 19:06:
vanochtend een update gehad, iemand weet wat er nieuw is?
Helaas niks nieuws gemerkt afgelopen 2 dagen. Dpi van >600 (tablet interface) blijft onmogelijk, maar ben de enige die dat gebruikt volgens mij 😅 voor de rest heb ik geen problemen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Wat een kl*te telefoon begint die 5 iv te worden, vroeger nooit spijt gehad van sony, maar dit..

Toestel herstart zichzelf weer om de zoveel tijd, vaak snachts (aan de lader). Vannacht is ie gewoon uit gegaan en niet meer opgestart, wekker ging dus niet af en was te laat op werk. Deze problemen zijn er al zolang ik het toestel heb en word dus niet opgelost met updates. Blij als ik weer samsung heb volgend jaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HakanX
giovanni2903 schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 13:52:
Wat een kl*te telefoon begint die 5 iv te worden, vroeger nooit spijt gehad van sony, maar dit..

Toestel herstart zichzelf weer om de zoveel tijd, vaak snachts (aan de lader). Vannacht is ie gewoon uit gegaan en niet meer opgestart, wekker ging dus niet af en was te laat op werk. Deze problemen zijn er al zolang ik het toestel heb en word dus niet opgelost met updates. Blij als ik weer samsung heb volgend jaar..
Lijkt me een garantie kwestie. Probeer ook eens een andere lader snachts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:39

DDX

Vandaag opeens 'fingerprint hardware not available' op mijn 5 IV.
En kan alleen unlocken met pincode.
Restarten helpt niet, iemand probleem eerder gehad/een oplossing ?

Als ik op unlock scherm sta om pincode in te vullen, knippert de melding ook bovenin dus klinkt als defecte sensor oid.

Deze week zag ik een software update langskomen, maar daarna niet direct issues ofzo.
En afgelopen weekend google wallet betaalkaart ingesteld. (had eerst ing app daarvoor)

[ Voor 15% gewijzigd door DDX op 25-07-2024 15:27 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HakanX
Zo ziet mijn telefoon er nu uit. Batterij is dik geworden waardoor de achterklep is los geduwt. Ik heb moeite met een betrouwbare site vinden voor een nieuwe batterij welke snel leverbaar is. Iemand tips of ervaringen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vapG68v25A3J6CBhIVk6VHl-qEQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Hb1BjaqIBh9OTsX1zXkOEi9t.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:05

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Sony support zelf misschien. Dat ziet er niet goed uit, misschien kun je het nog op garantie gooien.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02-06 21:16
Ik was rustig op zoek naar een opvolger voor m'n S20, en het verbaasde me ineens hoe weinig high-end telefoons een MicroSD-kaartslot hebben. Behalve de Sony's! De Xperia 1 lijkt me erg groot, hoe is dat in de praktijk?

De Sony Xperia 5 IV ziet er uit als een mooi formaat, en heeft de telecamera nog (hoe bevalt die?), en gewoon een flagship processor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cambionn
  • Niet online
Balance schreef op maandag 9 september 2024 @ 16:27:
Ik was rustig op zoek naar een opvolger voor m'n S20, en het verbaasde me ineens hoe weinig high-end telefoons een MicroSD-kaartslot hebben. Behalve de Sony's! De Xperia 1 lijkt me erg groot, hoe is dat in de praktijk?

De Sony Xperia 5 IV ziet er uit als een mooi formaat, en heeft de telecamera nog (hoe bevalt die?), en gewoon een flagship processor.
Ik vind de grootte meevallen. Mijn huidige Pixel 8 Pro is net zo lang, maar breder. Dat dunne vond ik juist fijn. Veel content komt in een feed in de lengte, waardoor je dus meer content tegelijk op je telefoon kan hebben. Ook kom ik veel makkelijker bij de zijkant met 1 hand, wat bij mijn Pixel lastig is. Films kijken is ook top, gezien je bioscoop verhouding hebt.

Telecamera is leuk, maar in de praktijk gebruikte ik die niet zo vaak gezien het niet de main camera was. De camera software daar in tegen was echt super top om mee te spelen.

Was enorm blij met mijn Sony's. Ben enkel overgestapt omdat ik GrapheneOS wou draaien. Sony maakt imho nog steeds de mooiste telefoons.

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 01:54

Design is top, stock Android ook, maar deze gsm staat erom bekend oververhit te raken bij intensief gebruik. Ik heb zelf de 5 III en die is nagenoeg onbruikbaar wanneer het kwik boven de 30c uitkomt. Daarnaast heb je nog de haperende vingerafdrukscanner en groene lijnen die na verloop van tijd in beeld kunnen verschijnen.

Als je per sé een Sony wil, zou ik zelf eerder kijken naar een 1 V of 5 V.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online

De IV generatie gaat wel al richting einde van de ondersteuning (nog 1 jaar beveilingsupdates). De huidige generatie VI heeft voor het eerste 4 jaar ondersteuning (3 jaar minder dan de huidige Samsung S en Pixels).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETHaaz
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Als ik mij niet vergis zou de 5 IV met 30 watt moeten kunnen opladen. Ik heb het met verschillende PD3 laders en certified kabels geprobeerd, maar kom nooit hoger dan 18 watt (gemeten met AccuBattery app). Meestal prima, maar soms irritant als je even snel wilt bijladen. Vraag mij af of hij bij anderen wel hoger komt? Of is die app gewoon niet betrouwbaar?
DDX schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 15:24:
Vandaag opeens 'fingerprint hardware not available' op mijn 5 IV.
En kan alleen unlocken met pincode.
Restarten helpt niet, iemand probleem eerder gehad/een oplossing ?

Als ik op unlock scherm sta om pincode in te vullen, knippert de melding ook bovenin dus klinkt als defecte sensor oid.
Ik heb dit ook gehad. Ging van sporadisch niet beschikbaar, tot volledig kapot. Sony heeft onder garantie de vingerafdrukscanner vervangen (met scherm en al; zat er denk ik aan vast).
Pagina: 1 2 3 4 Laatste