Acties:
  • 0 Henk 'm!
Piet_Piraat7 schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 06:53:
Wat een haat krijgt dit spel online zeg. Het zou allemaal te woke zijn.
Als je dit topic vanaf het begin leest zie je het hier ook. Maargoed, dat is nu eindelijk opgehouden in dit topic dus laten we daar niet weer over beginnen ;) . Beter inhoudelijk over het spel zelf praten.

Ik heb hem ge-preorderd. Koop niet veel nieuwe spellen meer, laat staan in pre-order. Maar gezien ik de vorige 3 gespeeld heb en dit wel echt mojn genre is wil ik hem sowieso zelf gaan bekijken (zelfs al viel deel 2 enorm tegen). Heb vrijdag ook vrij genomen, en ga donderdag optijd naar huis zodat ik meteen om 17:00 kan beginnen met downloaden. Als het spel nou echt heel slecht blijkt ga ik de Sims spelen. Nieuwe uitbreiding komt op hetzelfde moment uit :+ . Maar ik heb goede hoop voor dit spel, ben voorzichtich optimistisch.

I could write a whole Wikipedia page why "nothing to hide" is bad reasoning, but I don't have to because it already exists.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jellybrah
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 08:34
Piet_Piraat7 schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 06:53:
Wat een haat krijgt dit spel online zeg. Het zou allemaal te woke zijn.
Objectief gezien is het dat toch ook?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Grozno
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 00:21

Grozno

acts without consequence!

Dan begrijp je niet wat het woord objectief betekent.

Advocatus ineptias | Free Speech Online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-05 21:06
Grozno schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 10:40:
Dat begrijp je niet wat het woord objectief betekent.
Objectief gezien wordt dit een slecht spel omdat het niet wordt gemaakt door een groep mannelijke, stereotype nerds in een zolderkamer :+ Deze mag ook alleen maar gespeeld worden als je behoort bij de LGBT heb ik gehoord. Jammer dat ze eerst de USA hebben overgenomen met hun propaganda en nu gaming overnemen.

PS. Lijkt satire, maar staat echt allemaal op het net :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• friketje1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 29-05 14:51
Denk ook dat het met influencers te maken heeft. Alles voor de clicks. Het is of helemaal geweldig, of totaal ruk. En dan een schreeuwende titel voor het filmpje. Met nuance krijg je geen views.
Bioware/EA is dan een makkelijk doelwit. Het gaat echt nergens over. Het is nu wel zo erg dat ze wel echt een probleem hebben als je de pre-orders ziet, dit is het einde voor Bioware tenzij dit echt een meesterwerk wordt. Als het niet meer is dan een degelijke actie RPG dan is het einde studio.

Andersom werkt het ook zo, vrij gemiddelde games zijn dan weer helemaal geweldig. Space marine 2 bijvoorbeeld. Een 1000 in dozijn co-op shooter. Echt geen idee wat daar zo bijzonder aan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
Ik zie nergens dat verkoop van het spel tegen zou vallen en dat EA dit te laag vindt. Heb jij een bron anders dan een YT persoon, "reports claim" of geruchten?

Ik heb trouwens drie YT reviewers die ik al een paar jaren volg, verder kijk ik geen reviews. Vooral de reviews met sterke titels kun je het beste direct negeren :)

[ Voor 34% gewijzigd door mister_S op 27-10-2024 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friketje1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 29-05 14:51
De pre-orders kun je zien op steam. Voor de release is de game nu wat gestegen, staat nu op 11 (global sales). Het is nu wel de best verkopende pre-order, maar dat mag je toch hopen zo kort voor release.
Monster Hunter Wilds ( release 28 feb 2025) staat echter al op 17.

2-3 weken stond toen The Veilguard niet eens in de top 10 van pre-order sales. Voor een game met dit budget is dat echt een kleine ramp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ga heel erg met @friketje1 mee. Daarnaast is Dragon Age als franchise áltijd bezig geweest met "inclusive" zijn. En zijn ze juist 1 van de weinigen die dit altijd hebben weten te doen op een manier die niet door je strot geduwd voelde. Daarom heb ik ook best goede hoop voor de game. Ja de influencers focussen daarop met hun reviews, maar is dat niet omdat het idd kliks geeft? Immers, zelfs de mensen die er boos op doen boosten de content in de algoritmes. In de daadwerkelijke gameplay en trailers zo ver zie ik weinig écht schokkends wat betreft dit...

Maar ik wordt de anti-EA gezeur ook wel zat. Er valt genoeg te zeggen, dat ontken ik echt niet. Maar ook als ze het wel een keer hun best doen en dingen precies zo doen als men vraagt is het niet nog goed. Ik merk dat ook heel erg bij Maxis/The Sims.

I could write a whole Wikipedia page why "nothing to hide" is bad reasoning, but I don't have to because it already exists.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
@friketje1 ah je bedoelt alleen Steam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan0s
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 10:01
De eerste reviews zijn al uit, en zijn aardig lovend tot nu toe met scores van 8 en 9. Misschien toch maar in de gaten houden dan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 29-05 12:10
Ik word echt enthousiast van die review van IGN. Game is precies waar ik op hoopte.

100 uur voor bijna 100% completion en een dikke 9

[ Voor 24% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 28-10-2024 16:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-05 23:43
Minder positief:

Artstyle vond ik al helemaal niks, maar het schrijfwerk klink ook niet al te best.
Ik sla 'm over. Echt zo jammer dat Bioware het gewoon niet meer in huis lijkt te hebben :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan0s
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 10:01
Ja toen ik eenmaal verder ging zoeken kwam ik wel andere soorten reviews tegen. Had alleen f scores gezien maar niks gelezen. Maar dit is precies waar ik bang voor was, een saaie gedowngrade Dragon Age bedoeling.

Misschien ooit in de sale dan maar haha.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mister_S
Er zijn inmiddels ook hele lovende reviews? Of is diegene de autoriteit?

Edit: en inmiddels een paar reviews gelezen en pre-order geplaatst. Lijkt goed op een 8.5-9 te zitten :)

Ik vind Mortismal gaming trouwens altijd erg goed, ik had niet verwacht dat hij zo positief zou zijn.

[ Voor 64% gewijzigd door mister_S op 28-10-2024 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Metacritic zit op 84/100 op basis van 49 reviews. Er zijn vast ook slechte reviews ja maar het gemiddelde is erg goed.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SpeedyNick
  • Registratie: Juli 2010
  • Nu online
Piet_Piraat7 schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 16:34:
Ik word echt enthousiast van die review van IGN. Game is precies waar ik op hoopte.

100 uur voor bijna 100% completion en een dikke 9
Jammer dat de reviewer vooral moet benoemen dat ze/hij/het transgender is & de director van de nieuwe Dragon Age ook.
Krijg er dan meteen het gevoel van dat de IGN review extra hoog scoort daardoor 8)7
Een hetero reviewer gaat dat toch ook niet roepen? :N Who gives a fuck, voor mijn part geloof je dat je een eenhoorn bent 7(8)7 Hou dat lekker voor jezelf d:)b

Neemt niet weg dat de game er gewoon gaat komen hoor 👍 Vorige 3 delen ook allemaal uitgespeeld. En die hadden toen ook al de opties om je eigen sexuele voorkeur te kiezen 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
SpeedyNick schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 18:26:
[...]
Jammer dat de reviewer vooral moet benoemen dat ze/hij/het transgender is & de director van de nieuwe Dragon Age ook.
Krijg er dan meteen het gevoel van dat de IGN review extra hoog scoort daardoor 8)7
Een hetero reviewer gaat dat toch ook niet roepen? :N Who gives a fuck, voor mijn part geloof je dat je een eenhoorn bent 7(8)7 Hou dat lekker voor jezelf d:)b
Ging dat niet over een specifiek companion verhaallijn wat over gender gaat? En dat dat dan geschreven was door iemand die er ervaring mee heeft. Tja mijn interesse is het ook niet maar ik stoor me er ook niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedyNick
  • Registratie: Juli 2010
  • Nu online
Piet_Piraat7 schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 18:31:
[...]

Ging dat niet over een specifiek companion verhaallijn wat over gender gaat? En dat dat dan geschreven was door iemand die er ervaring mee heeft. Tja mijn interesse is het ook niet maar ik stoor me er ook niet aan.
Vanuit de IGN review,
And while we've been asked by the devs not to spoil specifically who I'm talking about here, as a non-binary person myself, Veilguard includes some of the most authentic representation of coming to terms with gender stuff – and having to navigate your family's reaction to it – I've seen yet in a game. It doesn't feel like an after school special or like I'm being pandered to. It's quite well-handled, and finding out that the writer for this character is non-binary themselves did not surprise me at all.

Non-binair blijkbaar dus. Still don't give a fuck😷
Nu geeft het dat interview meteen weer zo'n geforceerde "woke" toon. Maar goed, over op de orde van de dag, nog 2 dagen! :Y

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:58
Eurogamer is zeer positief https://www.eurogamer.net/dragon-age-the-veilguard-review
What BioWare has managed to accomplish here, in the face of all the pressure it's faced since Dragon Age: Inquisition came out 10 years ago, is extraordinary. From head to toe, wing to wing, The Veilguard is exquisitely realised and full of sophistication across systems and storytelling. It's warm and welcoming, funny and hopeful, gentle when it needs to be, and of course it's epic - epic in a way I think will set a high bar not only for BioWare in years to come but for role-playing games in general. This is among the very best of them.

It is the strongest and loudest answer BioWare could have mustered for the people still doubting whether it could do it. The answer is yes, emphatically. The Veilguard is spectacular. BioWare is back.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Laatst online: 11:15

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

SpeedyNick schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 18:40:
[...]

Vanuit de IGN review,
And while we've been asked by the devs not to spoil specifically who I'm talking about here, as a non-binary person myself, Veilguard includes some of the most authentic representation of coming to terms with gender stuff – and having to navigate your family's reaction to it – I've seen yet in a game. It doesn't feel like an after school special or like I'm being pandered to. It's quite well-handled, and finding out that the writer for this character is non-binary themselves did not surprise me at all.

Non-binair blijkbaar dus. Still don't give a fuck😷
Nu geeft het dat interview meteen weer zo'n geforceerde "woke" toon. Maar goed, over op de orde van de dag, nog wel dagen! :Y
Een review is niet meer dan een persoonlijke beschrijving van hoe iemand de game vindt. Blijkbaar vind de reviewer dit een mooi aspect van de game.

Net zoals een aantal reviewers The Last of Us extra mooi vonden omdat ze net vader waren geworden.

Dat men de review van IGN woke vindt zegt meer over degenen die dat vindt dan de reviewer.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 11:33
Fantastische reviews.

En dit
Veilguard includes some of the most authentic representation of coming to terms with gender stuff – and having to navigate your family's reaction to it – I've seen yet in a game.
is ook geweldig nieuws. Progressie, altijd mooi.

Hype!!!!

[ Voor 89% gewijzigd door Timothy3000 op 28-10-2024 19:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Piet_Piraat7 schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 18:31:
En ook dit soort content is niks nieuws. Dorian's companion quest in DA:I bijvoorbeeld. Over z'n breuk met z'n vader door hoe die reageerde op dat hij gay is.

Ik blijf erbij, mensen die hier boos om worden zijn waarschijnlijk geen fan van de eerdere games, want het zat er altijd al in. Het verschil is dat het er altijd in zat als iets dat bestaat, maar het niet meteen de hele persoon z'n persoonlijkheid maakt en alles daarom laat draaien. Het voelt niet geforceerd of door je strot geduwd, zoals het in andere media helaas vaak wel wordt. Ik bedoel, ik heb zelf ook echt niks met dat soort content. Maar ik heb er ook niks op tegen. Mits goed uitgevoerd, maar dat geld voor alle soort content. En in die zin vind ik het juist sterk dat ze zo veel dingen erin kunnen zetten, en het gewoon normaal kunnen laten voelen tot het punt dat je het bijna kan vergeten als je wil maar het goed uitgewerkt is als je er wel naar kijkt. Net zoals de meeste dingen in rl. Kan bijv. een Netflix wat van leren.

En als ik kijk naar de mensen die ik ken die wel binnen die groep vallen of er om geven (N=slechts een paar natuurlijk), vinden die het ook fijner op deze manier. En dat snap ik wel. Het wordt genormaliseerd, ipv eruit gepikt als iets bijzonders. Want bijzonder is per definitie niet de norm, en die mensen willen gewoon als normaal mens gezien worden.

Ik blijf zelf overigens nog ff weg van de reviews. Ik wil er blind in gaan. Nog een paar dagen. Zin in!

[ Voor 4% gewijzigd door Cambionn op 28-10-2024 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
@Cambionn mooi verwoord.

Als ik de reviews zie is dit een game met een mega verhaal om helemaal in te springen, kan niet wachten.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WpNe-m0iks67-bCOsrQiKOMEpjM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/REzJNV6iTk1szVEb2F4WUr7q.jpg?f=fotoalbum_large

Dragon Age: Veilguard | Reviews
  • 5/5 - CGM
  • 5/5 - Eurogamer
  • 10 - XboxEra
  • 10 - Press Start
  • 10 - Game Rant
  • 10 - ButWhyTho
  • 9.5 - TechRaptor
  • 9 - IGN
  • 9 - GamesRadar
  • 9 - COGConnected
  • 8.5 - Dualshockers
  • 8 - PushSquare
  • 4/5 - Dexerto
  • 4/5 - TheGamer
  • 3/5 - VGC
  • 3/5 - VG247
  • MC: 84
  • OC: 85

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:00
Het lijkt erop dat dit de reviewers zijn die WEL een reviewkey hebben gekregen waarvan EA had ingeschat dat ze positief zouden zijn. Even wat andere bronnen voor de mede-tweakers

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

YouTubers die woorden in all caps gebruiken in hun titel zouden direct hun monetization moeten verliezen…

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Frez
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 11:34
G_Dragon schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 21:08:
[Afbeelding]

Dragon Age: Veilguard | Reviews
  • 5/5 - CGM
  • 5/5 - Eurogamer
  • 10 - XboxEra
  • 10 - Press Start
  • 10 - Game Rant
  • 10 - ButWhyTho
  • 9.5 - TechRaptor
  • 9 - IGN
  • 9 - GamesRadar
  • 9 - COGConnected
  • 8.5 - Dualshockers
  • 8 - PushSquare
  • 4/5 - Dexerto
  • 4/5 - TheGamer
  • 3/5 - VGC
  • 3/5 - VG247
  • MC: 84
  • OC: 85
Sorry dat ik de hype even kapot maak voor sommige. Kijk deze video van Fextralife even. Er is momenteel een hele rel gaande in game recensenten land.

EA is weer gewoon lekker aan het EA'en. Was mij meteen al opgevallen dat veel van mijn "vaste reviewers" die ik vertrouw geen code hadden gekregen.

Zeker geen day-1 voor mij.

[ Voor 4% gewijzigd door Frez op 28-10-2024 22:31 ]

C9 55 - Playstation 5 - Sonos Arc + Surrounds - Steam Deck - i7 13700K 3080 PC - Huawei Mateview GT 34 Ultrawide

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Frez schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 22:30:
[...]

Sorry dat ik de hype even kapot maak voor sommige. Kijk deze video van Fextralife even. Er is momenteel een hele rel gaande in game recensenten land.

[YouTube: The TRUTH About Dragon Age Veilguard REVIEWS]
EA is weer gewoon lekker aan het EA'en. Was mij meteen al opgevallen dat veel van mijn "vaste reviewers" die ik vertrouw geen code hadden gekregen.

En YouTubers zijn gewoon weer aan het Youtuberen…

Gewoon de game zelf spelen en je weet of het wat voor je is.

———

En als Fextralife zich serieus nam dan zouden ze nooit een tweet van Grummz in hun video moeten stoppen. Die man is een en al haat tegen alles wat niet in zijn zeer zeer zeer beperkte wereldbeeld past.

En verder vind ik het vooral een huilie huilie verhaal. Ik heb geen review code dus dan ga ik maar negatieve video’s plaatsen want dan heb ik tenminste nog wel wat clicks. Wat heb ik een hekel aan dat soort gasten.

[ Voor 24% gewijzigd door uchiha tijntje op 29-10-2024 00:23 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mister_S
Dan heeft EA te veel review copies uitgedeeld, want er zijn ook al genoeg reviews die het spel niet meer dan OK vinden.

Moeten we trouwens geloven dat de 50 geschreven reviews en al die YT reviews die er nu al zijn, allemaal beinvloed zijn door EA? Lijkt me errug sterk. Dan zou ik toch een gemiddelde van 9.5/10 verwachten op dit moment.

Ik verwacht trouwens dat dit spel zwaar zal lijden aan review bombing op 31 oktober, dus dan zijn de reviews pas niet te vertrouwen. Jammer dat alles tegenwoordig om controverse en kliks moet draaien, de grootste schreeuwerd heeft de meeste kliks.

Ik zal mortismal gaming nogmaals noemen. Check de conclusies van zijn eerdere reviews, bepaal of zijn smaak bij je past en kijk naar zijn Veilguard review.

[ Voor 78% gewijzigd door mister_S op 28-10-2024 23:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
Storm in een glas water.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Frez
uchiha tijntje schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 22:38:
[...]

En YouTubers zijn gewoon weer aan het Youtuberen…

Gewoon de game zelf spelen en je weet of het wat voor je is.

———

En als Fextralife zich serieus nam dan zouden ze nooit een tweet van Grummz in hun video moeten stoppen. Die man is een en al haat tegen alles wat niet in zijn zeer zeer zeer beperkte wereldbeeld past.

En verder vind ik het vooral een huilie huilie verhaal. Ik heb geen review code dus dan ga ik maar negatieve video’s plaatsen want dan heb ik tenminste nog wel wat clicks. Wat heb ik een hekel aan dat soort gasten.
"Gewoon de game zelf spelen en je weet of het wat voor je is."
Dat is gewoon een dooddoener. Het hele punt van een review is juist dat ik als consument beschermd kan worden van een slecht product of een product wat niet aan mijn wensen voldoet. Zeker van een bedrijf met een slecht,onbeteouwbaar en moneygrab track record vind ik een eerlijke review wél belangrijk.

"En verder vind ik het vooral een huilie huilie verhaal. Ik heb geen review code dus dan ga ik maar negatieve video’s plaatsen "
Het is totaal wat anders als je voor een preview event wordt uitgenodigd en een preview code wordt toegezegd maar na het maken van een kritische preview video ineens geen code en/of reactie krijgt van EA. Dat is een grote red flag

Maar prima, doe vooral wat je zelf wilt haha.
Ik ben liever kritisch voor ik weer 70 euro aan EA stuk sla en neem de tienen met een grote korrel zout. Vergeet niet; de laatste nieuwe game (geen remake) die EA en Bioware samen uitbrachten was Anthem, de game daarvoor ME Andromeda; genoeg reden om EXTRA kritisch te zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door Frez op 29-10-2024 07:12 ]

C9 55 - Playstation 5 - Sonos Arc + Surrounds - Steam Deck - i7 13700K 3080 PC - Huawei Mateview GT 34 Ultrawide

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Jammer dat er mensen zijn die zo graag focussen op slechte reviews terwijl het merendeel zeer positief is. Prima als je liever daar naar luistert maar geef ook gewoon toe dat het gemiddelde positiever is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:26
Zelf vond ik de review van Skill Up beter / eerlijker. Daar wordt voornamelijk gefocust op het spel als geheel en niet zozeer ingezoomd op de ‘DEI-elementen’ - wat andere ‘reviewers’ wel lijken te doen, want makkelijk scoren (clickbait).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Frez schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 06:20:
[...]

Dat is gewoon een dooddoener. Het hele punt van een review is juist dat ik als consument beschermd kan worden van een slecht product of een product wat niet aan mijn wensen voldoet. Zeker van een bedrijf met een slecht,onbeteouwbaar en moneygrab track record vind ik een eerlijke review wél belangrijk.

"En verder vind ik het vooral een huilie huilie verhaal. Ik heb geen review code dus dan ga ik maar negatieve video’s plaatsen "
Het is totaal wat anders als je voor een preview event wordt uitgenodigd en een preview code wordt toegezegd maar na het maken van een kritische preview video ineens geen code en/of reactie krijgt van EA. Dat is een grote red flag

Ik ben liever kritisch voor ik weer 70 euro aan EA stuk sla en neem de tienen met een grote korrel zout. Vergeet niet; de laatste nieuwe game (geen remake) die EA en Bioware samen uitbrachten was Anthem, de game daarvoor ME Andromeda; genoeg reden om EXTRA kritisch te zijn.
Het gros van de recensies is positief. Ik heb zin in donderdag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Yonix schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 07:05:
Zelf vond ik de review van Skill Up beter / eerlijker. Daar wordt voornamelijk gefocust op het spel als geheel en niet zozeer ingezoomd op de ‘DEI-elementen’ - wat andere ‘reviewers’ wel lijken te doen, want makkelijk scoren (clickbait).
Bij IGN, die toch vaak dat stigma krijgt, is 1 alinea eraan gewijd van de 19. Vind je dat dan een focus op DEI elementen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online
[...]

Oh daar heb je mij niet mee om heel eerlijk te zijn, ik was sowieso van plan om eerst van de zijlijn een paar livestreams te gaan kijken :). Onthou alleen wel dat er vaker negatieve ervaringen zullen worden gepost dan dat er positieve ervaringen worden gepost, dit is helaas altijd zo :D

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Timothy3000
Het is over het algemeen gewoon weer het vaste groepje zeurpieten die niet tegen progressie kunnen, en daarom gaan stijgeren en net doen of de cijfers tegenvallen en de game niet goed is. Zoals Tijntje al zegt: Gewoon lekker negeren dus en gaan spelen dus. Alles wijst erop dat het een topgame is. :)

[ Voor 25% gewijzigd door Timothy3000 op 29-10-2024 08:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slender77
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 28-05 08:41
Ik heb alle Dragon Age delen op day one gekocht en uitgespeeld maar heb mijn pre-order geannuleerd.
Wat een rode lijn is door de meeste reviews is:
-je keuzes maken (op enkele uitzonderingen na) niets uit in het verhaal
-je kan alleen een 'good guy' spelen en je dialoogopties zijn meestal varianten van hetzelfde antwoord
-de meningen zijn sterk verdeeld over de art style. Het heeft nu een Fornite look i.p.v. de duistere bloederige look van in het verleden.

Dat alles vind ik echt een grote stap terug t,o.v. de oude games. Voordat die interactiviteit in het verhaal en zien hoe je keuzes uitpakken vind ik enorm leuk in RPG's zoals Baldur's Gate 3, The Witcher en de oude Dragon Age games. Skill-Up en MrMatty zijn twee Youtubers die ik vertrouw en waar ik het meestal mee eens ben.. Die hebben beiden goed onderbouwde reviews met plus en minpunten die mij hebben doen besluiten om de game voorlopig maar niet op te pikken.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Frez schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 06:20:
[...]

Ik doe ook zeker wat ik zelf wil. :)
Dat je kritisch wilt zijn is prima. Dat je bepaalde reviewers volgt waarbij hun ervaring vaak overeen komen met wat je zelf ervaart is helemaal prima.

Dat je echter volledig meegaat in niet hele sterke onderbouwde verhalen van YouTubers die willekeurig quotes plukken van zeer twijfelachtige users op X om hun eigen niet onderbouwde standpunt te motiveren vind ik niet echt prima. En dan ook nog op je high horse aan komen met “sorry dat ik deze hype even kapot maak” en dan slechts aankomen met het dus niet sterk onderbouwde rantvideootje van een YouTube kanaal.

Maarja leven en laten leven. Iedereen die de game zal kopen zal kunnen ervaren of het wat voor hen is. Iedereen die de game niet koopt op basis van reviews, er zijn genoeg andere games te spelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vortigen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07:02
Ik ga donderdag eerst een stream kijken van mijn favo Twitch streamer (CohhCarnage) om een wat beter beeld te krijgen.
En gedurende de dag zullen de player reviews ook wel binnenkomen.
Ik hoop van harte dat het een goede game mag worden!

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RoamingZombie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 29-05 17:14

RoamingZombie

Watching the sheeple...

Ik hoop dat we wat meer achtergrond info krijgen over Sandal. Als het goed is komt hij langs. Ik vond dat hilarische moment waar je hem aantreft in een, me dunkt episch, tafereel.

Enchantment!!
[...]

Soms vraag ik mij af wat er mis met mensen is. Okay, het spel ligt je niet. Fijn. Ga dan wat anders doen? Het blijven doorzeiken wijst meer op een 'jij' probleem dan een oprechte mening. En een beetje doen alsof je ook nog de waarheid in pacht hebt wijst er ook een beetje op dat jij meer een persoonlijk issue hebt dan dat het spel slecht is.

Andere mensen hebben deze issues niet, accepteer dat en ga verder met je leven. Je hoeft hier de boel niet te verzieken.

[ Voor 3% gewijzigd door RoamingZombie op 29-10-2024 14:04 ]

Ninety percent of everything is crap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 00:23
RoamingZombie schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 14:02:
Ik hoop dat we wat meer achtergrond info krijgen over Sandal. Als het goed is komt hij langs. Ik vond dat hilarische moment waar je hem aantreft in een, me dunkt episch, tafereel.

Enchantment!!

[...]

Soms vraag ik mij af wat er mis met mensen is. Okay, het spel ligt je niet. Fijn. Ga dan wat anders doen? Het blijven doorzeiken wijst meer op een pathologisch probleem dan een oprechte mening. En een beetje doen alsof je ook nog de waarheid in pacht hebt wijst er ook op dat jij meer een persoonlijk probleem hebt dan dat het spel slecht is.

Andere mensen hebben deze issues niet, accepteer dat en ga verder met je leven.
Heb de video zelf half even gekeken en op zich heeft hij wel een punt, dialogen zijn niet bijzonder goed, eerder slecht.

Grafisch ziet het er voor mij persoonlijk goed uit iig.

Ben verder niet bekend met Dragon Age games, dit zou voor mij de eerste worden maar ben er nog niet helemaal over uit of dit een buy of crack word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevin2032
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 05-12-2024

Enchantment!!

[...]

Soms vraag ik mij af wat er mis met mensen is. Okay, het spel ligt je niet. Fijn. Ga dan wat anders doen? Het blijven doorzeiken wijst meer op een 'jij' probleem dan een oprechte mening. En een beetje doen alsof je ook nog de waarheid in pacht hebt wijst er ook een beetje op dat jij meer een persoonlijk issue hebt dan dat het spel slecht is.

Andere mensen hebben deze issues niet, accepteer dat en ga verder met je leven. Je hoeft hier de boel niet te verzieken.
Dit inderdaad. Mijn pre-order staat ook vast. En net zoals jou heb ik er veel zin in.

Maar tegenwoordig willen mensen het spelplezier van anderen verzieken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Frez

Enchantment!!

[...]

Vervelend dat je op je tenen getrapt bent. Overigens echt totaal onnodig om zo boos en aangevallen te reageren. We hebben een discussie over een videogame, ik geef het maar even aan :p.

Daarnaast, waaruit maak je op dat het spel mij niet ligt? Ik heb de hele Dragon Age reeks uitgespeeld net als Mass effect :p vindt het geweldige games.

Gelukkig mag je ook kritiek hebben. In de video die ik deelde wordt gewoon een terecht punt van zorgen benoemd wat mijn inziens in een forum als dit gewoon besproken moet kunnen worden. Of mag je alleen reageren als je de game (zonder gespeeld te hebben) helemaal ophemelt?

Ik heb verder gewoon heel veel zin in de game! Maar ik had ook heel veel zin in Anthem (van dezelfde ontwikkelaar en uitgever) en we weten hoe dat afliep.
Ik wacht dus gewoon even af is mijn punt, onderbouwd door de video die ik deelde

[ Voor 5% gewijzigd door Frez op 29-10-2024 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevin2032
Frez schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 14:47:
[...]

Vervelend dat je op je tenen getrapt bent. Overigens echt totaal onnodig om zo boos en aangevallen te reageren. We hebben een discussie over een videogame, ik geef het maar even aan :p.

Daarnaast, waaruit maak je op dat het spel mij niet ligt? Ik heb de hele Dragon Age reeks uitgespeeld net als Mass effect :p vindt het geweldige games.

Gelukkig mag je ook kritiek hebben. In de video die ik deelde wordt gewoon een terecht punt van zorgen benoemd wat mijn inziens in een forum als dit gewoon besproken moet kunnen worden. Of mag je alleen reageren als je de game (zonder gespeeld te hebben) helemaal ophemelt?

Ik heb verder gewoon heel veel zin in de game! Maar ik had ook heel veel zin in Anthem (van dezelfde ontwikkelaar en uitgever) en we weten hoe dat afliep.
Ik wacht dus gewoon even af is mijn punt, onderbouwd door de video die ik deelde
Altijd leuk als een gesponsorde Youtuber een mening geeft want dat is Fextralife als ik naar zijn YouTube of webpagina kijkt maakt een gesponsorde video over iets wat hem niet aan staat.

Dat is iets persoonlijks van nogmaals deze gesponsorde Youtuber .🙂

Zijn website en Youtube staat vol van , geef mij geld.

Geen een game is perfect ...

Ik koop dit liever dan de zoveelste copy paste call of duty.

[ Voor 4% gewijzigd door Kevin2032 op 29-10-2024 15:04 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08:36

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Niet om de game af te kraken hoor helemaal niet. maar voor mij persoonlijk wacht ik de echte reviews van gamers wel af en kijk ik wat echte gameplay voordat ik de keus maak. De zogenaamde "reviews" heb je tegenwoordig bijna niks meer aan namelijk. kopie van kopie van kopie

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/32iZQfrZ23IIeQL3BoZ064pp8W8=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/p0owBAJU4JxN8lDG4VBARXps.png?f=user_large

Momenteel sta ik er persoonlijk namelijk een beetje in dat ik heel weinig echt Dragonage herken in de beelden van deze Dragonage :P maargoed ga het zien.

Hoop uiteraard dat het een toffe game is maar ben erg skeptisch. wordt graag van gedachte veranderd.

[ Voor 24% gewijzigd door Ricmaniac op 29-10-2024 15:27 ]

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
@Ricmaniac wat bedoel je met die screenshot precies?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

mister_S schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 16:07:
Omdat alle sites een redelijk normale zinsnede gebruiken voor een developer die de laatste jaren behoorlijk onder vuur lag is het natuurlijk weer een conspiracy bedacht door E.A…

——-

Het wordt nu wel echt behoorlijk kansloos. Mensen zoeken echt spijkers op laag water om hun frustratie en voor ingenomenheid maar te kunnen ondersteunen.

[ Voor 19% gewijzigd door uchiha tijntje op 29-10-2024 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
Helemaal verkeerd begrepen :). Is inderdaad een behoorlijk standaard zinsnede voor een review titel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Westland1940
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 11:32
Die review van IGN is wel apart, alles in het spel is uniek en geweldig, het komt allemaal niet zo vertrouwd over. Gewoon niet pre-orderen en afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Westland1940 schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 16:25:
Die review van IGN is wel apart, alles in het spel is uniek en geweldig, het komt allemaal niet zo vertrouwd over. Gewoon niet pre-orderen en afwachten.
Is een meer dan prima recensie. Niks aparts aan.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

mister_S schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 16:07:
dat ze allemaal exact dezelfde woorden gebruiken in de titel of in de openings alinea "is a Return to form"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Ik zie ook veelvuldig het woordje veilguard terugkomen. Ik hoop niet dat ze allemaal onder een hoedje spelen!

——

Ik laat dit maar even achter om te laten zien hoe sneu het allemaal wel niet kan zijn.

[ Voor 47% gewijzigd door uchiha tijntje op 29-10-2024 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Ricmaniac schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 16:51:
[...]

dat ze allemaal exact dezelfde woorden gebruiken in de titel of in de openings alinea "is a Return to form"
Dat heb je als een ontwikkelaar eindelijk weer in vorm is. Dan schrijft pers dat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:03

MazeWing

The plot thickens...

Ik heb wat reviews gekeken en geef eigenlijk bijzonder weinig om het (eventueel) hele woke gedeelte en ook de models zien er (afgezien van de Qunari) ook niet verkeerd uit. Maar wat zien de facial animations er echt waardeloos uit! Het is nog net iets beter als dichte monden 25 jaar geleden maar dat is het dan ook...

In een tijd waarin steeds meer games echt emoties laten zien in gezichten en een stem (of eerder gezegd: "performance capture") echt terugkomt in alles is dit echt waardeloos. Alsof men Mass Effect Andromeda als voorbeeld (en inspiratiebron) heeft gepakt....

Zeker in een RPG waarbij er behoorlijk wat interacties zijn tussen de verschillende personages, etc. is dit nogal een behoorlijke domper. Ik ga dus nog even wat meer reviews afwachten alvorens ik het spel wel/niet ga kopen. Ik was zelf enorm groot fan van DA:O en het is misschien wel het enige spel dat ik echt voor de volle 100% heb uitgespeeld, alles heb gelezen en feitelijk alles heb gedaan. Deeltje 2 (waardeloos) en Inquisition hebben dat gevoel nooit meer terug weten te brengen bij mij.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | XBX | Switch | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Timothy3000 schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 17:15:
[...]

Dat heb je als een ontwikkelaar eindelijk weer in vorm is. Dan schrijft pers dat.
Is goed we gaan het meemaken :) ik hoop dat je gelijk hebt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Timothy3000 schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 17:15:
[...]

1 zwaluw maakt nog geen zomer....

En een developer die vroeger games ontwikkelde met meestal scores die 9+ waren, dan is de 8,2 die Veilguard op dit moment heeft nog best mager en echt niet "in vorm". Als het waar is wat sommige youtubers zeggen dan krijgen we na release de meest kritische reviews te zien en gaat de score waarschijnlijk nog omlaag.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | XBX | Switch | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
MazeWing schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 17:36:
[...]

1 zwaluw maakt nog geen zomer....

En een developer die vroeger games ontwikkelde met meestal scores die 9+ waren, dan is de 8,2 die Veilguard op dit moment heeft nog best mager en echt niet "in vorm". Als het waar is wat sommige youtubers zeggen dan krijgen we na release de meest kritische reviews te zien en gaat de score waarschijnlijk nog omlaag.
Een 8,2 is een meer dan prachtig gemiddelde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kevin2032
uchiha tijntje schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 16:53:
Ik zie ook veelvuldig het woordje veilguard terugkomen. Ik hoop niet dat ze allemaal onder een hoedje spelen!

——

Ik laat dit maar even achter om te laten zien hoe sneu het allemaal wel niet kan zijn.

[Embed]
Echt,.. wat een &4#@#4 zijn die mensen toch met een ddos aanval. Om een videospel . De wereld is krankzinnig tegenwoordig .

Hou je niet van een spel, speel wat anders. Laat mensen genieten van een spel waar ze van houden.

[ Voor 8% gewijzigd door Kevin2032 op 29-10-2024 17:47 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Ik zit veel op 9gag, zo'n app met vaak grappige plaatjes. De hoeveelheid "failguard is woke huhuhu" is tenenkrommend. Heb je het over reviews die op elkaar lijken, als iets tot in den treure herhaald wordt is het wel dat gezeur over de game..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mister_S
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LBw6ESAyKEjyVbjAOIHREnuMjxk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JxZnofp5s9vgxa2NcbYsZ11I.png?f=fotoalbum_large
En inmiddels worden mensen gebombardeerd met omkoping comments en moeten ze zich verdedigen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
Mensen zijn echt triest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zorroberner
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 29-05 14:15
Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 18:19:
Ik zit veel op 9gag, zo'n app met vaak grappige plaatjes. De hoeveelheid "failguard is woke huhuhu" is tenenkrommend. Heb je het over reviews die op elkaar lijken, als iets tot in den treure herhaald wordt is het wel dat gezeur over de game..
9gag, bestaat dat nog? Mijn hemel.

Verder goede post van die youtuber. Laat ook zien hoe bizar alles is geworden in deze wereld. Ziekmakend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 18:19:
9gag, wat een nostalgie. Was vroeger zo leuk. Maar die plek was velen jaren geleden al de goot in gegaan, dus ben niet verbaasd.

Helaas is dit is wat overal in de digitale wereld (en ook steeds meer rl) steeds groter wordt. Lekker haten of houden van in extremen, lekker aan jezelf denken en vooral haat hebben aan wie anders denkt. En ook vooral geen enkele ruimte voor welke vorm van nuances dan ook of voor een agree to disagree to hebben.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mister_S
Digital Foundry heeft de tech review online geplaatst.

YouTube: Dragon Age: The Veilguard - Simply Brilliant On PC - DF Tech Review

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Wat een verademing om weer eens een fatsoenlijk lopende game te hebben op release. Het ziet er, afgezien van de afgrijselijke facial animations, echt prachtig uit. Zeker de omgevingen en sfeer!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
MazeWing schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 22:26:
[...]
Het ziet er, afgezien van de afgrijselijke facial animations, echt prachtig uit. Zeker de omgevingen en sfeer!
Ik geef toe dat ik een behoorlijk roze bril heb omdat ik enorm uitkijk naar de game, maar ik zie die afgrijselijke facial animations niet zo. Het kan zeker beter hoor maar zó slecht vind ik ze niet. Wel eens met de omgevingen, zeker die bergen, wat ziet dat er goed uit zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samlans
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 08:01
mister_S schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 18:34:
[Afbeelding]
En inmiddels worden mensen gebombardeerd met omkoping comments en moeten ze zich verdedigen :)
Ik vindt dit soort mensen echt zielig, dat je een andere mening hebt is een ding.
Maar mensen aanvallen met beschuldigingen van omkoping is wel erg triest
Vooral mortismalgaming zie ik het daar niet bij gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Is er ergens gameplay of een review te vinden hoe het spel loopt op de XSX?

Twijfel nog tussen de PS5/XSX versie.

Heb geen eerder DA gespeeld dus ga er vrij blind in, wel wat reviews gezien en het lijkt mij wel een ok game ondanks dat sommige dingen beter kunnen maar dat is wel vaker zo.

Wat betreft lhbtq stoor ik me denk ik niet aan als ik niet verplicht ben om een Character te maken met littekens op borst hoogte.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mister_S
samlans schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 08:19:
[...]

Ik vindt dit soort mensen echt zielig, dat je een andere mening hebt is een ding.
Maar mensen aanvallen met beschuldigingen van omkoping is wel erg triest
Vooral mortismalgaming zie ik het daar niet bij gebeuren
Helemaal mee eens. Mensen lijken te vergeten dat elke review gewoon een mening is, daar kun je het mee oneens zijn. Ik kan zo vijf spellen opnoemen die heel goed worden beoordeld, maar waar ik met geen mogelijkheid van kan genieten. Mijn eerste reactie is dan niet om de reviewers te beschuldigen van omkoping en de mensen die er wel van kunnen genieten nep gamers te noemen.

In mijn jonkie jaren kocht ik ook steevast twee tijdschriften omdat de reviewers mijn smaken vertegenwoordigden, de rest mocht ook best hun eigen mening hebben. In onze snel snel schreeuw schreeuw drama internet tijd moet blijkbaar elke mening sterk zijn. Geniet je van een spel die ik niet goed vind? Dom/derp/amateur/casual gamer!!! Vind je een spel die ik heel goed vind middelmatig? Jij snapt niets van gamen dombo!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Piet_Piraat7 schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 08:13:
Ik geef toe dat ik een behoorlijk roze bril heb omdat ik enorm uitkijk naar de game, maar ik zie die afgrijselijke facial animations niet zo. Het kan zeker beter hoor maar zó slecht vind ik ze niet. Wel eens met de omgevingen, zeker die bergen, wat ziet dat er goed uit zeg.
Ik ook niet. Maar dat had ik ook met Hogwarts Legacy waar men dezelfde klacht had. Ik gooi het maar op dat de meeste spellen die ik speel minimaal 10 jaar oud zijn en ik dus niet beter weet (ik kan je garanderen dat je niet 25 jaar terig hoeft om iets ergers te vinden). Ik vind het enorm mee vallen hoe erg het eruit ziet.

Vind het wel opvallend dat facial animations een knock-out criteria is om het spel voor te laten liggen. Ik ken eigenlijk meer RPGs met slechte of ronduit grappige animaties dan met echt realistische. DAO had ook z'n cartoony momenten. Altijd grappig daar er slider heen en weer te gooien voor je portret. Ik kan er niet zo mee zitten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
@Cambionn iedere vorm van kritiek is valide voor diegene :) het kan best dat je de facial animations gewoon niks vindt. Net als de DEI elementen in de game. Ieder z'n ding. Volgens mij heb ik ooit een game laten liggen omdat ik de stem acteur gewoon bloedirritant vond.

Zolang je je mening maar niet gaat opleggen aan anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.G
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:51

R.G

Ik heb de game pre ordered, alleen ik vroeg mij af, wanneer krijg je een pre order key?

Daarnaast wou ik weten, is een map en omgeving een beetje zoals dragon age inquisition Al's grootte of zijn het kleine gedeeltes?

Gaat het voelen Als open world?

[ Voor 7% gewijzigd door R.G op 30-10-2024 10:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Piet_Piraat7 schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 08:13:
[...]

vanaf: 7:33

Natuurlijk helpt het niet echt hoe zijn character eruit ziet, maar wat me vooral stoort is de houterigheid en de verkeerde lip-sync. Je ziet wat later in het filmpje ook nog een fragment uit Inquisition, 10 jaar geleden. Dat ziet er echt beter uit qua emoties, etc.

[ Voor 8% gewijzigd door MazeWing op 30-10-2024 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

MazeWing schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 10:57:
[...]

[YouTube: I do not recommend: 'Dragon Age: The Veilguard' (Review)]

Natuurlijk helpt het niet echt hoe zijn character eruit ziet, maar wat me vooral stoort is de houterigheid en de verkeerde lip-sync. Je ziet wat later in het filmpje ook nog een fragment uit Inquisition, 10 jaar geleden. Dat ziet er echt beter uit qua emoties, etc.
alsof het voorhoofd helemaal vol zit met botox :P
Het maakt het jammer in zo'n story driven game waar juist die emotie overgebracht moet worden in my opinion. Maarja het belangrijkst is of de gameplay goed aan voelt en daar ben ik nog niet over uit van wat ik gezien heb

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Ricmaniac schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 11:27:
[...]

alsof het voorhoofd helemaal vol zit met botox :P
Of Jerney Kaagmaan heeft de performance capture gedaan.... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Piet_Piraat7 schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 10:49:
@Cambionn iedere vorm van kritiek is valide voor diegene :) het kan best dat je de facial animations gewoon niks vindt. Net als de DEI elementen in de game. Ieder z'n ding. Volgens mij heb ik ooit een game laten liggen omdat ik de stem acteur gewoon bloedirritant vond.

Fair enough :) .
R.G schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 10:55:
Ik heb de game pre ordered, alleen ik vroeg mij af, wanneer krijg je een pre order key?

Daarnaast wou ik weten, is een map en omgeving een beetje zoals dragon age inquisition Al's grootte of zijn het kleine gedeeltes?

Gaat het voelen Als open world?
Waar heb je gepre-orderd? Spel is Steam-native, waren ze juist zo blij mee aan het doen, dus dan zit hij gewoon in je library. Of heb je op een key-site gekocht? Dan krijg je de key meestal pas na release, meestal binnen een paar uur.

DAV heeft gezegd niet open world te zijn maar "mission based, with the lighthouse as hub". Ik verwacht dus kleinere werelden dan DAI. Wellicht meer richting DAO? Maar wellicht kan iemand die wel reviews en uitgebreide gameplay videos heeft bekeken daar meer ovet zeggen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RoamingZombie

RoamingZombie

Watching the sheeple...

MazeWing schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 10:57:
[...]

[YouTube: I do not recommend: 'Dragon Age: The Veilguard' (Review)]

Ach, 10 jaar geleden waren er nauwelijks gezichtsuitdrukkingen en toen vermaakten we ons ook. Waar is de gameplay > graphics mentaliteit gebleven? Ja, het kan beter, maar dat is met alles zo. En als je alleen maar zoekt naar perfectie dan vrees ik dat je altijd teleurgesteld gaat worden.

Ik blijf het maar herhalen. Moderne gamers zijn een beetje verwend geworden en verwachten dat elke nieuwe kwaliteit standaard op al hun games worden toegepast. Zo gaat de lol er toch vanaf voor je zelf? Ik snap dat niet zo goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
Volgens mij heb ik ooit een game laten liggen omdat ik de stem acteur gewoon bloedirritant vond.

Dit dus 100%, als ik een bepaalde serie wil kijken en ik erger of heb gewoon niks met de acteurs dan ben ik er klaar mee.

Met games net zo, zo wacht ik dat Star Wars Outlaws nog een tientje of 2 is omdat ik de protagonist niet veel aan vind, had ik daar eigen character kunnen aanmaken had ik hem voor de volle mep gekocht.

Maar dan ben je blijkbaar al snel een 'snowflake' of zoiets, terwijl ik absoluut niks tegen vrouwen heb in games maar ik speel nou eenmaal liever als een vent omdat ik me daar meer in kan inleven.

Klinkt wellicht raar/idioot maar met een eigen Character 'beleef' ik meer een game ipv een game 'spelen'.

Ieder zijn ding inderdaad maar je ziet mij dan bijvoorbeeld niet klagen in het outlaws topic dat ik de protagonist niks zeggend vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

RoamingZombie schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 11:54:
[...]

Ach, 10 jaar geleden waren er nauwelijks gezichtsuitdrukkingen en toen vermaakten we ons ook. Waar is de gameplay > graphics mentaliteit gebleven? Ja, het kan beter, maar dat is met alles zo. En als je alleen maar zoekt naar perfectie dan vrees ik dat je altijd teleurgesteld gaat worden.

Ik blijf het maar herhalen. Moderne gamers zijn een beetje verwend geworden en verwachten dat elke nieuwe kwaliteit standaard op al hun games worden toegepast. Zo gaat de lol er toch vanaf voor je zelf? Ik snap dat niet zo goed.
Klopt! Gameplay -> graphics.

Maar als het 10 jaar geleden wel kon is het vreemd dat het nu opeens niet meer kan. Daarnaast is mijn standaard ook veranderd na al die jaren. Ok, ik verwacht geen Last of Us/Uncharted 4/RDR2 niveau van performance capture en facials, maar dit is wel heel erg gedateerd...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Die snap ik dan wel weer @Sipio . Ik heb alle 3 de Witcher games geprobeerd, in theorie precies mijn ding en ik merk dat het goede games zijn. Maar ik kan maar niet in Gerald's rol komen en ben daardoor nooit ver in de spellen gekomen en laat ze aan de kant liggen.

Ik denk dat het is zoals @Piet_Piraat7 zegt, ieder z'n eigen ding. Dat men zelf ergens op afknapt is idd niet zo'n ramp, ook niet als de rest het probleem niet ziet. Blindelinks haten of andere hun mening volgen is dat wel. Maar die gezichtsuitdrukkingen was volgens mij iets wat hij zelf zag, dus fair enough.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoamingZombie

RoamingZombie

Watching the sheeple...

MazeWing schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 12:08:
[...]

Klopt! Gameplay -> graphics.

Maar als het 10 jaar geleden wel kon is het vreemd dat het nu opeens niet meer kan. Daarnaast is mijn standaard ook veranderd na al die jaren. Ok, ik verwacht geen Last of Us/Uncharted 4/RDR2 niveau van performance capture en facials, maar dit is wel heel erg gedateerd...
DAI had anders ook geen goede gezichtsuitdrukkingen en was af en toe ronduit lelijk als je karakter een expressie van pijn deed (als je onderweg bent naar de eerste veil tear). Wat dat betreft ziet dit er juist veel beter uit.

En het is denk ik ook best wel een uitdaging om een performance capture te doen voor alle karakters. Je kan dat niet maar bij een deel van de cast doen want dan valt het juist helemaal op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoamingZombie schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 12:14:
En het is denk ik ook best wel een uitdaging om een performance capture te doen voor alle karakters. Je kan dat niet maar bij een deel van de cast doen want dan valt het juist helemaal op.
Denk dat dit idd wel meespeelt. Zoals ik eerder zei hebben veel RPGs hier last van. Wellicht juist door de hoeveelheid karakters, en de complexiteit van wat daar gebeurd, vaak met veel verschillende opties in reacties en emoties afhankelijk van de preciese context en gebeurtenissen zo ver.

[ Voor 7% gewijzigd door Cambionn op 30-10-2024 12:17 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mister_S
Ik denk dat sommigen een te rooskleurig beeld hebben van hoe de vorige spellen eruit zagen :) De DA spellen zijn nooit echt grafische hoogvliegers geweest is mijn mening. DA:O was een erg goed spel, maar ik kan moeilijk claimen dat het grafisch en gameplay mechanisch goed is verouderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DA:O was een erg goed spel, maar ik kan moeilijk claimen dat het grafisch en gameplay mechanisch goed is verouderd.
Je bedoeld denk ik dat dat makkelijk te claimen is ;) .

Maar mee eens. Ik start hem nog wel eens op. Zeker op PS3 waar geen mods zijn merk ik het veel (maarja, anders geen controller support). Ze blijven fantastisch. Maar modern of grafische hoogstandjes? Nah. En zoals eerder gezegd, daar zaten ook echt rare gezichtsuitdrukingen in soms.

Zelfde als mensen die zeggen dat dingen eruit zien als een PS2 spel. Lijkt soms net een gezegde te xijn ipv een evhte vergelijking. Denk dat die mensen al lange tijd geen PS2 spel gespeeld hebben 8)7 .

Heb nu wel weer zin DAO op te starten. Wellicht zo m'n PS3 maar weer aanslingeren. Was de afgelopen week met DAI bezig, maar gezien we onze keuzes toch niet mee kunnen nemen maakt dat niet zo heel veel uit als ik daar ff mee stop :') .

[ Voor 40% gewijzigd door Cambionn op 30-10-2024 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Zojuist de verzendbevestiging binnen :) helaas komt de postbezorger hier vaak pas in de avond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:52

spaceboy

Op grote hoogte

Ik heb in mijn leven al best heel veel games gezien, maar een Dragon Age nog nooit. Ik ben groot fan van Souls-games. Ik vind alle God of War games tof. Ik vermaak me uitstekend met Diablo. Ook shooters: leuk man. Maar wáár lijkt dit spel qua gameplay nou het meest op? Als ik de filmpjes zie denk ik aan een soort Souls-game, maar dan meer fast-paced en iets vergevender. Of zit ik hier helemaal naast? De oude RPG's (Baldur's Gate enzo) ken ik prima en vind ik ook weer heel tof.

Dus: wát is Dragon Age The Veilguard voor soort game?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoamingZombie

RoamingZombie

Watching the sheeple...

spaceboy schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 14:53:
Ik heb in mijn leven al best heel veel games gezien, maar een Dragon Age nog nooit. Ik ben groot fan van Souls-games. Ik vind alle God of War games tof. Ik vermaak me uitstekend met Diablo. Ook shooters: leuk man. Maar wáár lijkt dit spel qua gameplay nou het meest op? Als ik de filmpjes zie denk ik aan een soort Souls-game, maar dan meer fast-paced en iets vergevender. Of zit ik hier helemaal naast? De oude RPG's (Baldur's Gate enzo) ken ik prima en vind ik ook weer heel tof.

Dus: wát is Dragon Age The Veilguard voor soort game?
Op dit moment zou ik zeggen, Mass Effect (die laatste die we maar niet bij naam noemen) maar dan fantasy.

Het is ook de zelfde dev. Het is absoluut geen souls game (godzijdank), dit spel doet namelijk wel aan een volgbaar en samenhangend verhaal. Souls speel je niet om de story, deze speel juist om de story.

Maar ik zou zeggen, kijk een gameplay film. Dat vertelt je letterlijk alles wat je wil weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Game ook maar besteld. Alle reviews en gameplay zorgt ervoor dat ik niet kan wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoamingZombie

RoamingZombie

Watching the sheeple...

Ik heb hem net aangeschaft en hij is bij mij nu aan het installeren (XBOXSX). De vraag is of ik het trek tot middernacht :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoamingZombie schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 18:32:
Ik heb hem net aangeschaft en hij is bij mij nu aan het installeren (XBOXSX). De vraag is of ik het trek tot middernacht :D
Je zal nog langer moeten wachten. Hij komt pas om 17:00 uit morgen :+ .

Ach, je kan iig vast downloaden. Op PC kan zelfs dat pas om 17:00. En gezien KPN de glasvezel niet wou leggen moet ik dat op een 100Mbit lijntje doen :'( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online

Resolutie drops tot ergens in de 500p, FSR..

Ik zit vrij dicht op een 52 inch 4k oled en ik weet nog dat ik de eerste release van bijv Jedi Survivor echt verschrikkelijk vond om aan te zien.

De video hier getoond ziet er beter uit maar ik ben benieuwd hoe dit zich vertaald naar de tv.

Mischien toch maar kopen en hopen dat het meevalt maar als het echt te erg is qua fuzzy Graphics dan misschien toch een refund.

*hoe krijg ik de video nou goed gelinkt hier?

[ Voor 71% gewijzigd door Sipio op 30-10-2024 22:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 29-05 21:43

g0tanks

Moderator CSA
Sipio schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 19:06:
*hoe krijg ik de video nou goed gelinkt hier?
Door gebruik te maken van [video]-tags:

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
@g0tanks ah dank je, ik krijg het ff niet voor elkaar en maak er alsnog troep van.

* nu wat meer tijd alsnog gelukt, soms te gehaast excuses.

[ Voor 28% gewijzigd door Sipio op 30-10-2024 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.G
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:51

R.G

Al iemand aan spelen? Via travel world triicks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
R.G schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 21:50:
Al iemand aan spelen? Via travel world triicks?
Global release, dan werkt dat niet als ik me niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoamingZombie

RoamingZombie

Watching the sheeple...

Cambionn schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 18:47:
[...]
Je zal nog langer moeten wachten. Hij komt pas om 17:00 uit morgen :+ .

Ach, je kan iig vast downloaden. Op PC kan zelfs dat pas om 17:00. En gezien KPN de glasvezel niet wou leggen moet ik dat op een 100Mbit lijntje doen :'( .
Chips :(

Gelukkig ben ik een geduldig mens en heb ik de rest van de week nog vrij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:26
Ik lees net dat het spel vanaf morgen ook te spelen zal zijn via EA Play Pro, dat is wel tof! Voor € 16,99 wil ik ‘m best proberen. (y)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Haha dit is weel heel cringy….

Vanaf 0:57

Het zijn natuurlijk fragmenten maar ik kan nu niet zeggen dat het echt een hele hoog niveau is -O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

MazeWing schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 09:32:
Haha dit is weel heel cringy….
[YouTube: Dragon Age: The Veilguard BACKLASH Is Crazy..]
Vanaf 0:57

Het zijn natuurlijk fragmenten maar ik kan nu niet zeggen dat het echt een hele hoog niveau is -O-
Er wordt hier toch behoorlijk wat sneue “content creators” aangehaald om de negativiteit te continueren, waarbij duidelijk is dat ze anti woke zijn of hoe je het beestje ook wilt noemen.

Van Baldurs Gate 3 zou je precies dezelfde clips van 2.5 minuten kunnen maken…

Je hebt trouwens wel gelijk dat het echt cringe is. Maar dat komt door hem, en niet door de game.

[ Voor 13% gewijzigd door uchiha tijntje op 31-10-2024 09:56 ]

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Let op:
Dit topic gaat over Dragon Age: The Veilguard. Hou discussies bij de game zelf - gameplay, verhaal, graphics en jullie ervaringen ermee.

Constructieve discussies over reviews of maatschappelijke thema's mogen hier: [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld, mits ze op een respectvolle en onderbouwde manier worden gevoerd.