Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 25-11 15:45
Dat duurt een seconde of vier, vijf bij het opstarten van een game op disc en dan is het weer over. Dat is bij mij als ik een game op disc speel op de XSX net zo.

Tijdens het spelen maken beide consoles verder geen geluid.

[ Voor 29% gewijzigd door Timothy3000 op 30-03-2023 12:32 ]

• PepieNL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 11:03
Zorroberner schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 11:38:
[...]

Deze poster is hoogsensitief en er mankeert steeds wat aan zijn apparatuur. Heeft, als zijn verhalen kloppen, al meerdere consoles retour gestuurd. Niet dat ik er nog iets van geloof
Heeft ook al in het verleden meerdere Series S én X gehad maar beiden waren ruk want geen goede games op gamepass.. Ofzo.. oh en de controller maakt herrie.
... en om de maand weer de rand opzoeken door in dit topic mensen mee te krijgen in een playstation/xbox discussie zodat mods een halve dag aan berichten weg moeten halen.
lekker laten gaan mensen.. Toet toet ;w

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:48
MRE-Inc schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 12:30:
[...]
Nou feit is dat de PS5 wel een soort van heel irritant geluid geeft als je een game start.
Die van mij heeft dat gelukkig niet, dus niet elke PS5 heeft er last van.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• rutgergron
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 10-11 18:26
-knip- als we zo op de man gaan spelen kap ik het bij deze af, deze hele 'discussie' (wellus-nietus) is hier überhaupt off-topic.

zie ook de modbreak hieronder

[ Voor 90% gewijzigd door Geronimous op 30-03-2023 23:46 ]

• rutgergron
-knip-

[ Voor 96% gewijzigd door Geronimous op 30-03-2023 23:38 ]

• rutgergron
-knip-

[ Voor 89% gewijzigd door Geronimous op 30-03-2023 23:38 ]

• Timothy3000
Zullen we de discussie hierbij afsluiten en vervolgen in het PS5 topic? Hier is het offtopic aan het worden.

Kan ook op het moment dat je weer een PS5 hebt gekocht. ;) :P (grapje)

Meer ontopic: Wanneer verschijnt de lijst met nieuwe Gamepass games van april?

[ Voor 48% gewijzigd door Timothy3000 op 30-03-2023 14:39 ]

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:33

BM

Moderator Spielerij
Timothy3000 schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 14:36:
Zullen we de discussie hierbij afsluiten en vervolgen in het PS5 topic? Hier is het offtopic aan het worden.
Modbreak:Dit lijkt me inderdaad een bijzonder goed idee. Ik wil niet elke post waarin PS genoemd word hier verwijderen, maar de discussie word nu wel teveel offtopic.

Graag in het PS5 topic verder over de geluidsproductie van die console. Dan kan het hier weer over Xbox consoles en games gaan :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Kan iemand even iets testen voor mij? Journey to the Savage Planet even downloaden (gratis tot maandag) en checken hoe het bij jou draait? Performance mode. Begin nu te denken dat er iets mis is met mijn XSX omdat het volgens een performance analyse video super smooth is.

Meteen zodra de game begint lijkt het eerst soepel, maar zodra ik ga rondkijken en dan voornamelijk wanneer ik de camera draai en op "cafeteria" kom, dan krijg ik die stotter.

https://www.xbox.com/play/media/2T8PSSV2T2

Ik heb alleen bij stukjes waar het niet heel "vol" is 60fps, zodra ik de camera draai naar waar het heel druk is, waar je de rest van de map kunt zien zeg maar krijg ik die stotteringen. Check deze clip maar, eerst soepel, totdat ik draai naar de roze bomen.

https://www.xbox.com/play/media/EAJYA9S5NX

Bij de volgende clip zie je het zodra ik de rest van de map bekijk, gewoon stroperig, wanneer ik naar die lucht kijk is het soepel.

https://www.xbox.com/play/media/FTE7VFNY84

Echter op deze video is het volgens de analyse super smooth

YouTube: Journey to the Savage Planet: Next Gen - Xbox Series X Gameplay + FP...

• Timothy3000
Ik zal hem zaterdag even downloaden en uitproberen.
Ik vind het heel raar en erg jammer want ik geniet verder echt van de game, super leuk. Maar ik vind dit soort dingen zo raar he. Jaartje of twee terug ook met Call of the Sea. In het onderwater stuk haperde het als een gek hier, maar bij iemand die ik goed ken op XboxEra was er niets aan de hand op zijn X.

• Timothy3000
Ik weet wel dat toen ik de game eerder speelde toen hij nog in Gamepass zat ook wat haperde. Ik PM je van het weekend iig even. :)
Timothy3000 schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 15:14:
Ik weet wel dat toen ik de game eerder speelde toen hij nog in Gamepass zat ook wat haperde. Ik PM je van het weekend iig even. :)
Maar volgens mij had ie toen nog niet de X patch ontvangen toch? Weet niet zeker.

Als het wel zo blijkt te zijn dan is die analyse video niet correct, als je naar die balk later in de video kijkt gaat het nergens onder 60fps.

Thanks in elk geval man, ik waardeer het. Ik heb zelf nu echt alles geprobeerd. Andere tv getest, VRR uit gezet, van 120hz naar 60, reinstall, hard reboot, nope.

[ Voor 14% gewijzigd door devilsnight op 30-03-2023 15:21 ]

• Timothy3000
devilsnight schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 15:20:
[...]

Maar volgens mij had ie toen nog niet de X patch ontvangen toch? Weet niet zeker.

Als het wel zo blijkt te zijn dan is die analyse video niet correct, als je naar die balk later in de video kijkt gaat het nergens onder 60fps.
Ik weet dat ook niet eigenlijk. Maar heb wel vaker dat die videos niet helemaal overeenkomen met wanneer ik zelf speel.
Timothy3000 schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 15:21:
[...]

Ik weet dat ook niet eigenlijk. Maar heb wel vaker dat die videos niet helemaal overeenkomen met wanneer ik zelf speel.
Ik had er helemaal niet over nagedacht dat er ook een Subreddit van was, en had dus alleen een bericht op XSX Subreddit gezet en daar gaf iemand mij die video. Nu ik gekeken heb op de Journey Subreddit zie ik dat meerdere mensen framerate drops hebben sinds de patch.

Kan ik weer gerust ademhalen. ;)

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 10:46
Hier ook bezig met de Forza Horizon DLC. Ik heb zelf Gamepass Ultimate en vond de basis games wel prima. Maar mijn broer heeft zowel Forza Horizon 4 en 5 volledig met alle uitbreidingen gekocht. Eerst maar begonnen met de Lego Speed Champions DLC. Die is wel vermakelijk, al hadden er van mij meer Lego auto's in gemogen en was het ook leuker geweest als je alleen tegen Lego auto's rijd. Hierna van plan aan de Hot Wheels DLC te beginnen.
Merk wel dat ik een beetje Forza Horizon moe ben. Forza Horizon 4 was voor mij de eerste game en die heb ik de afgelopen jaren best veel gespeeld als ik weer een maandje Game Pass had. Alle huizen gekocht en opdrachten gedaan. Forza Horizon 5 ook gespeeld, maar nadat ik alle wegen verkend had ook een beetje afgehaakt, iets teveel van hetzelfde. Zijn naast Lego en Hot Wheels de andere DLC's nog afwisselend?

Verder ben ik voornamelijk wat oudere games aan het uitspelen. Laatst de Mass Effect trilogie.
Nu bezig met Elder Scrolls IV Oblivion. Wil daarvan alle achievements halen. Moet nog de Thieves Guild, Dark Brotherhood en Shivering Isles uitspelen. Eerst nog een nieuwe game gestart, maar het levelen vind ik zo vaag bij Oblivion. Heb een oude save game uit 2009 kunnen uploaden in de cloud van mijn kapotte Xbox 360 (over lawaai gesproken...) en daar speel ik nu mee verder.
Ook zin om Mirror's Edge weer eens op te pakken voor de laatste twee achievements, maar dan moet ik een stuk beter worden in de time trials...

• Zorroberner
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 25-11 18:33
L23 schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 16:34:
Hier ook bezig met de Forza Horizon DLC. Ik heb zelf Gamepass Ultimate en vond de basis games wel prima. Maar mijn broer heeft zowel Forza Horizon 4 en 5 volledig met alle uitbreidingen gekocht. Eerst maar begonnen met de Lego Speed Champions DLC. Die is wel vermakelijk, al hadden er van mij meer Lego auto's in gemogen en was het ook leuker geweest als je alleen tegen Lego auto's rijd. Hierna van plan aan de Hot Wheels DLC te beginnen.
Merk wel dat ik een beetje Forza Horizon moe ben. Forza Horizon 4 was voor mij de eerste game en die heb ik de afgelopen jaren best veel gespeeld als ik weer een maandje Game Pass had. Alle huizen gekocht en opdrachten gedaan. Forza Horizon 5 ook gespeeld, maar nadat ik alle wegen verkend had ook een beetje afgehaakt, iets teveel van hetzelfde. Zijn naast Lego en Hot Wheels de andere DLC's nog afwisselend?
Eens met de kritiek op de LEGO uitbreiding, had gedacht juist tegen LEGO tegenstanders te rijden. Ook weinig LEGO auto's gevonden.

Ik ben voor nu ook klaar Forza Horizon, vond 5 leuker dan 4. Maar even geen zin in de DLC's, mijn eerste gedachte met de map van de nieuwste DLC was, jeetje vind dit wel een beetje op het westelijke deel van 4 lijken, met die Quarry. Hot Wheels spreekt mij sowieso niet aan om eerlijk te zijn.

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:00
Boffen jullie even dat er weer een “gewone” Forza Motorsport aan komt! :)

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
Even een vraagje, ik zit er aan te denken om een Diablo II: Resurrected - Prime Evil Collection te kopen van een van de vele key sites. En het de global/eu versie is bijna het dubbele als de Turkije key. Heb je voor de activatie alleen een VPN nodig? Of ook voor spelen? En moet je in je account/Xbox ook de locatie aanpassen? Zoja wat zijn de nadelen? Vind het bv prima om standaard Turkije bv als locatie hebben. Maar als ik daardoor op bv Asia/middle east server moet spelen ipv EU server zie ik dat niet zitten.

[ Voor 10% gewijzigd door loki504 op 30-03-2023 19:57 ]

loki504 schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 19:52:
Even een vraagje, ik zit er aan te denken om een Diablo II: Resurrected - Prime Evil Collection te kopen van een van de vele key sites. En het de global/eu versie is bijna het dubbele als de Turkije key. Heb je voor de activatie alleen een VPN nodig? Of ook voor spelen? En moet je in je account/Xbox ook de locatie aanpassen? Zoja wat zijn de nadelen? Vind het bv prima om standaard Turkije bv als locatie hebben. Maar als ik daardoor op bv Asia/middle east server moet spelen ipv EU server zie ik dat niet zitten.
Als het goed is moet het voor servers niets uitmaken.

Wat ik doe als ik een key van Eneba haal bijvoorbeeld is op de telefoon VPN.lat gebruiken, gratis app. De website van Microsoft om de key te redeemen zet ik op Turkije. Dan zet ik in VPN app op telefoon hem op Turkije ook. En dan op de website de code invoeren en klaar.

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:30
L23 schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 16:34:
Zeer herkenbaar dit. Ik ben weliswaar ingestapt bij FH3, maar ik vond FH4 toch nog wel een tandje imposanter (de physics van FH3 vond ik wel beter overigens). Leuk ook dat je vanaf FH4 met anderen in dezelfde speelwereld bezig bent.
Dat gevoel heb ik bij FH5 nooit gehad. Misschien teveel van hetzelfde, maar ik vind vooral de wereld opvallend saaier aanvoelen dan in FH4. De game heeft me helaas nooit echt kunnen boeien. Maar goed, inderdaad, misschien ben ik ook gewoon weer toe aan een goede (!) Forza Motorsport :)

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• L23
Van Forza Motorsport serie al die jaren enkel de demo's gespeeld. Wellicht inderdaad eens een leuke afwisseling na Forza Horizon 5.

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
devilsnight schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 21:04:
[...]

Als het goed is moet het voor servers niets uitmaken.

Wat ik doe als ik een key van Eneba haal bijvoorbeeld is op de telefoon VPN.lat gebruiken, gratis app. De website van Microsoft om de key te redeemen zet ik op Turkije. Dan zet ik in VPN app op telefoon hem op Turkije ook. En dan op de website de code invoeren en klaar.
Thx ga het morgen maar eens proberen.

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 12:34
@BM Kan ik een apart topic maken voor discussie rondom geo-restrictie omzeiling?
Speelt lekker weg die Rally DLC van FH5.
Is weer eens een ontspannen break tussen al het souls geweld door :)

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sgWQlU73nGVgaYYy8OEDBQJ1nlk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OEYLtMJSfPLnemj0XHHN2KxF.jpg?f=fotoalbum_large
Jemig wat een zuur nieuws, de hele E3 voor dit jaar geannuleerd -O- was net zo blij dat het dit jaar eindelijk weer plaats zou gaan vinden!

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• L23
@G_Dragon Ik was al verbaasd dat ze het überhaupt nog een keer gingen proberen.
Vroeger inderdaad leuk om te volgen, maar dat is alweer een tijd geleden.

• Timothy3000
Hele idee van de E3 is inmiddels ook achterhaald en onnodig. Goed dat ze niet meer de hele wereld overvliegen.
L23 schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 00:26:
@G_Dragon Ik was al verbaasd dat ze het überhaupt nog een keer gingen proberen.
Vroeger inderdaad leuk om te volgen, maar dat is alweer een tijd geleden.
Meen je? Ik was juist heel blij dat het eindelijk weer terugkwam na die covid jaren waar het niet mocht, want de E3 is toch wel iets waar ik zelf elk jaar naar uit keek.

Maar tegenwoordig hebben veel grote ontwikkelaars hun eigen show en ik denk dat zoiets ook de E3 de nek heeft omgedraaid :o

[ Voor 12% gewijzigd door G_Dragon op 31-03-2023 07:46 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

G_Dragon schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 07:44:
[...]

Meen je? Ik was juist heel blij dat het eindelijk weer terugkwam na die covid jaren waar het niet mocht, want de E3 is toch wel iets waar ik zelf elk jaar naar uit keek.

Maar tegenwoordig hebben veel grote ontwikkelaars hun eigen show en ik denk dat zoiets ook de E3 de nek heeft omgedraaid :o
Ik ook, alleen de laatste jaren was de E3 niet meer zo leuk als tussen 2006 en 2013, ik weet dat ik ieder jaar het wachten was op mooie openingen, waar vooral Sony veel moeite in stak.

Ik moet ook zeggen dat ik bepaalde dingen toen al vervelend vond, bijvoorbeeld dan had Microsoft als eerste een Show, die liet COD MW3 zien, toen kwam een PC show, weer COD MW3, Playstation kwam, ook weer COD MW3, dan als je geluk had, was er nog een Steam Show in de tijd en die lieten ook weer COD MW3 zien. Ik neem COD even als voorbeeld, maar dit gebeurde wel vaker dat we tijdens een E3 show vaker dezelfde game zagen.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-11 14:38
loki504 schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 19:52:
Ik wilde laatst iets uit de Braziliaanse store aanschaffen. Brazliaanse giftcard gekocht, maar ik kon hem niet inwisselen met vpn aan. Kreeg de melding dat ik ook mijn lokatie moest veranderen. Dat was mij weer iets teveel moeite voor een paar euro besparing, dus heb hem maar gewoon in de NL store gekocht. Missie geslaagd voor Microsoft om het te ontmoedigen ;)

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Timothy3000 schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 07:05:
Hele idee van de E3 is inmiddels ook achterhaald en onnodig. Goed dat ze niet meer de hele wereld overvliegen.
Het is voor de grote ontwikkelaars niet nodig, maar dit was wel een week waar ineens een kleine ontwikkelaar toch veel aandacht kon krijgen, of uberhaubt aandacht kon krijgen.

Toch jammer dat het nu (in elk geval voor dit jaar) stopt, was altijd mooi om van een afstand te volgen. Helemaal een tijd geleden toen Power Unlimited nog met een grote groep in een enorme villa ging zitten, maar dat is toch al wel echt een flink aantal jaren geleden dat die budgetten ook mogelijk waren.
Linksquest schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 07:51:
[...]

Ik ook, alleen de laatste jaren was de E3 niet meer zo leuk als tussen 2006 en 2013, ik weet dat ik ieder jaar het wachten was op mooie openingen, waar vooral Sony veel moeite in stak.

Ik moet ook zeggen dat ik bepaalde dingen toen al vervelend vond, bijvoorbeeld dan had Microsoft als eerste een Show, die liet COD MW3 zien, toen kwam een PC show, weer COD MW3, Playstation kwam, ook weer COD MW3, dan als je geluk had, was er nog een Steam Show in de tijd en die lieten ook weer COD MW3 zien. Ik neem COD even als voorbeeld, maar dit gebeurde wel vaker dat we tijdens een E3 show vaker dezelfde game zagen.
Ja daar heb je dan wel weer een punt, alleen maakte het voor mij de show niet minder leuk. Ik bleef er altijd voor op met het risico dat ik de volgende dag brak op mijn werk zat, dit was voor mij altijd DE gameshow van het jaar. Maar nu Microsoft / Sony en Nintendo steeds vaker hun eigen shows gaan houden, kan het waarschijnlijk niet meer uit voor de organisatie van de E3 + de verliezen in het jaar waar niks mocht door Covid waren ook niet niks.

Ik vrees het ergste als ik denk aan de toekomst van de E3 om eerlijk te zijn :X

Wat missen jullie precies qua E3? Want ook al is het niet onder E3, Xbox houdt een show voor zowel Starfield als Xbox in het algemeen. Ubisoft had ik begrepen ook. Misschien EA? Al vallen hun shows altijd erg tegen. Missen jullie de hands on previews van sites zoals IGN en de video interviews met developers?

• Toshirou
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:10

Toshirou

Vinyl Surfer

Er is helemaal geen meerwaarde meer voor een E3. Het hele gebeuren is compleet verschoven naar een online beleving. Wat ooit door beperking van middelen begon als een echte beurs voor ondernemers, pers en developers is het uitgegroeid tot een media sensatie. Wat niet erg is wanneer het hele concept wat mee ontwikkeld, maar eerlijk is eerlijk het internet heeft voor dit soort evenementen geen goeds gedaan.

Wat ooit het walhalla voor de game industrie was, is nu een overbodig concept door alle ontwikkelingen van o.a. een drie jaar geleden (wat de definitieve klap/doorslag gaf), kosten en vooral ook het afzwakken van zijn meerwaarde. Ik denk zelf dat de E3 zeker meerwaarde had gehad als het platform (wat het begon te worden) zich had gericht op de kleinere spelers binnen de industrie. Want wanneer je elk jaar zo'n circus ervan maakt en je ziet dat de marktleiders er al niet meer komen, wat heeft het dan nog voor een meerwaarde? Het doorzetten is goed, maar eerlijk is eerlijk, zonder de grote spelers is zo'n beurs niks meer waard.

Voor een borrelmeeting XXXXXL zouden ze ook wat anders kunnen organiseren. We leven niet meer in 200x, de opkomst van de nieuwe generatie consoles waarbij ontwikkelaars nog op deze manier elkaar kunnen meeten, de pers magazines vol kan schrijven met de komst van de PS2 (dat waren nog eens tijden, maar even niet weg dromen.. die tijd is voorbij ;)) en het internet nog een klein platform was waarin het meeste zich nog op fora afspeelden en Xbox Live net om de hoek kwam kijken voor de beginselen van online games op consoles. Toen was het allemaal nog spannend en sensationeel omdat heel simpel er geen andere manier was om al het nieuws wereldkundig te maken.

Nu de tijd waarin alles binnen 20 seconden online staat is een grote show als dit niets meer van meerwaarde. Zelf vind ik het dan ook een goede ontwikkeling dat ieder nu z'n eigen show maakt. De reden hiervoor is heel simpel... het draait niet meer om de pers te pleasen maar het informeren van de doelgroep, de gamer zelf. Voorheen lag de focus op de pers, aan hen was het om alles te posten en mooie artikelen ervan te schrijven. Maar nu de focus op de gamers ligt, is het allemaal niet meer nodig. Het internet is ondertussen verder ontwikkeld, streaming in beeld en geluid is mainstream en kosten besparing is vandaag de dag de orde van de dag. Dus mooie shows van toen en het inlezen op je maandelijkse PU, PS of Xbox Magazine, die tijd is voorbij. Dus de E3... was leuk maar in mijn ogen vergane glorie.

Dus what's next?

Vinyl & CD's | Vinyl Insta | XBL tag: Yashirou | Google Pixel 9

• BM

BM

Moderator Spielerij
Exactor it schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 21:50:
@BM Kan ik een apart topic maken voor discussie rondom geo-restrictie omzeiling?
Dat heb ik even in de groep gegooit, word vervolgt.

Gister begonnen aan forza rally dlc, en ik moet zeggen... Ik ben best beetje teleurgesteld. Het ziet er nog steeds geweldig uit, het rijd dikke prima, maar het voelt en speelt precies als de base game. Bij de eerste dlc vond ik het al jammer dat ze niet wat nieuws deden, maar dat gevoel is hier nog sterker.
Zou niet direct weten wat ze anders moeten of kunnen doen, maar voor de hele Horizon serie is het misschien wel goed als ze (net als FM) eens een paar jaar gaan overslaan, en met een frisse nieuwe start komen.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• Timothy3000
Homeland schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 09:25:
[...]

Het is voor de grote ontwikkelaars niet nodig, maar dit was wel een week waar ineens een kleine ontwikkelaar toch veel aandacht kon krijgen, of uberhaubt aandacht kon krijgen.

Toch jammer dat het nu (in elk geval voor dit jaar) stopt, was altijd mooi om van een afstand te volgen. Helemaal een tijd geleden toen Power Unlimited nog met een grote groep in een enorme villa ging zitten, maar dat is toch al wel echt een flink aantal jaren geleden dat die budgetten ook mogelijk waren.
Die hebben nog wel de Steam en Xbox demo weken gelukkig. En magazines als Edge die features aan ze wijden.

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Toshirou schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 09:48:
Er is helemaal geen meerwaarde meer voor een E3. Het hele gebeuren is compleet verschoven naar een online beleving. Wat ooit door beperking van middelen begon als een echte beurs voor ondernemers, pers en developers is het uitgegroeid tot een media sensatie. Wat niet erg is wanneer het hele concept wat mee ontwikkeld, maar eerlijk is eerlijk het internet heeft voor dit soort evenementen geen goeds gedaan.

Wat ooit het walhalla voor de game industrie was, is nu een overbodig concept door alle ontwikkelingen van o.a. een drie jaar geleden (wat de definitieve klap/doorslag gaf), kosten en vooral ook het afzwakken van zijn meerwaarde. Ik denk zelf dat de E3 zeker meerwaarde had gehad als het platform (wat het begon te worden) zich had gericht op de kleinere spelers binnen de industrie. Want wanneer je elk jaar zo'n circus ervan maakt en je ziet dat de marktleiders er al niet meer komen, wat heeft het dan nog voor een meerwaarde? Het doorzetten is goed, maar eerlijk is eerlijk, zonder de grote spelers is zo'n beurs niks meer waard.
Klopt allemaal wat je zegt. Maar de nostalgie is sterk bij mij. Tussen 2000 en 2012 alles live gevolgd. Alle persconferenties stonden in mijn agenda. Etentjes met familie werden gecanceld. Hoogtepunt was het bezoeken van de beurs in 2005, met speelbare Xbox 360 games (die liepen op Mac G5 machines volgens mij). Het was jaren geleden gewoon het hoogtepunt van het jaar voor gamers. Maar die tijd is inderdaad duidelijk voorbij. Nu krijgen we elk kwartaal een kleinere shot in de vorm van Developer Directs/Nintendo Directs/State of Play.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Verwijderd

Voor mij was E3 geweldig toen tijdschriften nog relevant waren, het hoogtepunt van een gamejaar. Nu is het hopeloos achterhaald en is het logisch dat men liever een game onthuld op een wat rustiger moment om meer aandacht te krijgen.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:40
Het is beetje tweezijdig, gamescom, comicon, E3, het was dat 'ene grote moment' dat veel opeens in het nieuws kwam. Zeker op de gamescom in duitsland zag je bijvoorbeeld cosplay steeds groter worden, iets wat toch nooit echt groot heeft geleefd in Europa en vond ik wel een plusje. Grote podiums van de grote namen, maar gelijktijdig kon je zelfs met devs spreken van kleine studio's, je had best leuke interactie met alles.

Met covid alles digitaal vond ik an sich geen probleem, niet uren reizen, massa mensen etc, maar gewoon een stream kijken, maar daar mis je wel beetje dat 'wow veel publiek' gevoel.

Maar nu elk bedrijf met z'n eigen event is ergens niet meer dan gewoon 40 minuten livestream kijken. Soms vet, soms doodsaai, maar het worden er ook steeds meer en meer. Waar je 'op de vloer' nog wat met mensen kon praten, was gemiddeld chat altijd 1 groot spamfest, commercieel gingen er zoveel streamers en 'influencers' er tactisch mee aan de haal, het primaire doel lijkt voorbij geschoten te zijn.

Ik weet nog hoe er ellendelange rij stond bij de EA booth met Fifa, mensen meekijken en praten over de game, nu zijn het een handjevol 'content creators' die hun simps vertellen hoe geweldig het is, oja.. doe even sub en like.

Dus ja, misschien is het achterhaald, maar gelijktijdig vind ik de huidige setup misschien nog wel erger.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-11 21:32
Jammer voor de E3, maar dat zag je toch al wel van mijlen ver aankomen denk ik.
Hoop nog wel dat de gamescon gewoon door blijft gaan en dat Tweakers toch nog een keer een trein er naar toe laat rijden....

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21-11 17:50
BM schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 10:05:
[...]

Gister begonnen aan forza rally dlc, en ik moet zeggen... Ik ben best beetje teleurgesteld. Het ziet er nog steeds geweldig uit, het rijd dikke prima, maar het voelt en speelt precies als de base game. Bij de eerste dlc vond ik het al jammer dat ze niet wat nieuws deden, maar dat gevoel is hier nog sterker.
Zou niet direct weten wat ze anders moeten of kunnen doen, maar voor de hele Horizon serie is het misschien wel goed als ze (net als FM) eens een paar jaar gaan overslaan, en met een frisse nieuwe start komen.
De meeste lol heb ik aan FH2 beleefd, heel veel gespeeld ook maar de versies daarna konden mij niet lang vasthouden.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

• Timothy3000
SinergyX schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 11:16:
Het is beetje tweezijdig, gamescom, comicon, E3, het was dat 'ene grote moment' dat veel opeens in het nieuws kwam. Zeker op de gamescom in duitsland zag je bijvoorbeeld cosplay steeds groter worden, iets wat toch nooit echt groot heeft geleefd in Europa en vond ik wel een plusje. Grote podiums van de grote namen, maar gelijktijdig kon je zelfs met devs spreken van kleine studio's, je had best leuke interactie met alles.

Met covid alles digitaal vond ik an sich geen probleem, niet uren reizen, massa mensen etc, maar gewoon een stream kijken, maar daar mis je wel beetje dat 'wow veel publiek' gevoel.

Maar nu elk bedrijf met z'n eigen event is ergens niet meer dan gewoon 40 minuten livestream kijken. Soms vet, soms doodsaai, maar het worden er ook steeds meer en meer. Waar je 'op de vloer' nog wat met mensen kon praten, was gemiddeld chat altijd 1 groot spamfest, commercieel gingen er zoveel streamers en 'influencers' er tactisch mee aan de haal, het primaire doel lijkt voorbij geschoten te zijn.

Ik weet nog hoe er ellendelange rij stond bij de EA booth met Fifa, mensen meekijken en praten over de game, nu zijn het een handjevol 'content creators' die hun simps vertellen hoe geweldig het is, oja.. doe even sub en like.

Dus ja, misschien is het achterhaald, maar gelijktijdig vind ik de huidige setup misschien nog wel erger.
In de huidige setup is voor de kijkers en lezers weinig verandert imo. Wij zien die gameplay trailers gewoon via de bedrijven zelf op Youtube en via de Showcases. Lezen er nog over in magazines en op sites. Voor de consument is weinig anders imo.

Het lijkt me vooral voor de journalisten jammer.
Timothy3000 schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 13:25:
[...]

In de huidige setup is voor de kijkers en lezers weinig verandert imo. Wij zien die gameplay trailers gewoon via de bedrijven zelf op Youtube en via de Showcases. Lezen er nog over in magazines en op sites. Voor de consument is weinig anders imo.

Ik vind het zonde ook voor de kleinere developers die juist op zulke evenementen ook weer contacten op doen en hun game en bedrijf kunnen profileren, waarbij de mogelijkheden tot laagdrempelige interviews voor die developers verdwijnen.

Verder klinkt dit wellicht wat zweverig, maar vond de E3 ook leuk omdat het een vorm van “saamhorigheid” was. De hele industrie was er en centraal stond gaming voor mijn gevoel. Nu is het iedere publisher of console maker voor zich.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• Timothy3000
uchiha tijntje schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 14:28:
[...]

Ik vind het zonde ook voor de kleinere developers die juist op zulke evenementen ook weer contacten op doen en hun game en bedrijf kunnen profileren, waarbij de mogelijkheden tot laagdrempelige interviews voor die developers verdwijnen.
Ja eens. Gelukkig zijn de Xbox Showcase Demo week en de Steam weken er nog. En magazines als Edge die altijd kleine devs een groot spotlight geven.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:40
Timothy3000 schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 13:25:
[...]

Dat jij zulke evenementen niet bezoekt en prima een youtube stream wil bekijken, helemaal prima, maar 'weinig verandert' is simpel onzin. Krap 3 jaar geleden waren er evenementen, kleine 5 jaar geleden deed bijna niemand z'n eigen ding (buiten blizzcon etc). Enkel Sony stapte er in 2019 uit, maar dat was puur voor de focus van andere grote beursen, niet hun eigen, dat zette pas sinds 2020 in.

Gamescom tikte gewoon ruim 400.000 bezoekers aan en tot covid waren er elk jaar steeds meer bedrijven aanwezig, ja de 2022 viel aanzienlijk meer tegen, puur omdat gros z'n eigen ding was gaan beginnen. En juist omdat ze steeds meer 'exclusief' willen zijn, ben je soms verplicht shows te gaan kijken waar je werkelijk niets mee hebt, omdat zij toevallig die extra gameplay/show hebben rond een cross platform 'want time exclusive'.

Hoor je ook nog nu, 'ja maar je kan nu ook met de devs praten op discord', heb ik eerder het idee dat nieuwe generatie echt 'menschuw' is geworden.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Timothy3000
SinergyX schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 15:50:
[...]

Dat jij zulke evenementen niet bezoekt en prima een youtube stream wil bekijken, helemaal prima, maar 'weinig verandert' is simpel onzin. Krap 3 jaar geleden waren er evenementen, kleine 5 jaar geleden deed bijna niemand z'n eigen ding (buiten blizzcon etc). Enkel Sony stapte er in 2019 uit, maar dat was puur voor de focus van andere grote beursen, niet hun eigen, dat zette pas sinds 2020 in.

Gamescom tikte gewoon ruim 400.000 bezoekers aan en tot covid waren er elk jaar steeds meer bedrijven aanwezig, ja de 2022 viel aanzienlijk meer tegen, puur omdat gros z'n eigen ding was gaan beginnen. En juist omdat ze steeds meer 'exclusief' willen zijn, ben je soms verplicht shows te gaan kijken waar je werkelijk niets mee hebt, omdat zij toevallig die extra gameplay/show hebben rond een cross platform 'want time exclusive'.

Hoor je ook nog nu, 'ja maar je kan nu ook met de devs praten op discord', heb ik eerder het idee dat nieuwe generatie echt 'menschuw' is geworden.
Ik heb het hier specifiek over de E3, een beurs die je als gewone bezoeker niet opkwam. Als Gamescom, Comic Con etc niet meer zou bestaan zou ik dat als betalende bezoeker ook jammer vinden. Maar de E3 daar mis ik iig persoonlijk helemaal niks aan. Dat event is door de tijd ingehaald.
Wo Long v1.05 patch notes : https://teamninja-studio.com/wolong/us/update/

Made changes to the Travel menu which will allow players to check their progress in collecting Shitieshou, Golden Cicada Shells, Tablets, Dragon Vein Essence, and Dragon Vein Crystals via icons.
_/-\o_

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Journey to the Savage Planet zojuist uitgespeeld. Explorer level 3 gehaald, dus nog niet alle upgrades, wel veel al. Eerst de DLC doen denk ik en als er tijd voor is dan alle dingen doen in main game voor de upgrades.

Echt een leuke game, Metroid Prime meets Borderlands meets High on Life vind ik eigenlijk. Enige jammere is dus de bijzonder shitte performance in de performance mode. Maar dat weerhoudt mij er niet van om te spelen, ik heb immers ook Blighttown doorstaan.

If you know, you know. :P

[ Voor 13% gewijzigd door devilsnight op 31-03-2023 16:10 ]

• Timothy3000
devilsnight schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 16:10:
Journey to the Savage Planet zojuist uitgespeeld. Explorer level 3 gehaald, dus nog niet alle upgrades, wel veel al. Eerst de DLC doen denk ik en als er tijd voor is dan alle dingen doen in main game voor de upgrades.

Echt een leuke game, Metroid Prime meets Borderlands meets High on Life vind ik eigenlijk. Enige jammere is dus de bijzonder shitte performance in de performance mode.
Moest ik het nog ff voor je checken? Want dan slinger ik de download zo aan.
Timothy3000 schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 16:10:
[...]

Hoeft niet perse meer man. Zag op de Subreddit paar mensen die exact dezelfde issues hadden. Wel ook iemand ok XboxEra die niets van deze issues ziet, met een Series S notabene. Maar ach, het zal wel. Het zij zo. Maar echt thanks!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SHjIak6p7-qweGgxmrHuqSQeuyU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zwQGXpsRKgualvLcWUWvUe2l.webp?f=fotoalbum_large

• PdeBie
Inmiddels al genoeg uren in FH5 zitten, maar voel weinig voor de nieuwe DLC. FH4 nooit gespeeld, dus ga die maar eens downloaden van GP om te spelen tot FM uitkomt.
De nieuwe this week on Xbox is er

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• Mick3112
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 10:53
[...]

Ja, het ziet er grafisch goed uit. Ik vind de map alleen een beetje claustrofobisch aanvoelen.

Dat hele teamgedoe komt voor geen meter uit de verf. Het is gewoon de opdrachtjes en races van de 3 kleuren voltooien en je bent klaar. Ik ben na een paar stages wel overgegaan op de rally races ipv de timetrials. Het kon me te weinig bekoren om echt fanatiek aan de gang te gaan.

ik denk dat ik er in totaal zo'n 3 uur over gedaan heb. Even de Goliath voltooid en weer terug naar de mainland Mexico. Ik was die slingerweggetjes wel weer zat.

Wat ik wel indrukwekkend vond was het aantal bomen en struiken etc waar je langsrijdt. Dat belooft wel wat voor de aankleding van de circuits in de nieuwe Forza Motorsport.

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:12
[...]

Dat had ik al met FH5. Was hyped voor release en heb uiteindelijk 5 uur? ofzo gespeeld. Had zoveel uur in 4 zitten dat het als meer van hetzelfde voelde op de map na. Heb alle dlc ook dus speel het over een jaar of misschien 2 wel een keer.

Van mij mogen ze weer terug schakelen met het aantal auto’s die je al gelijk krijgt. Laat er maar wat moeilijke (en een paar bijna onmogelijke) challenges tegenover staan om de beste auto’s te krijgen. Zou de marketplace ook een beetje leven geven als je die dan wel kan verkopen.

En GTA/TDU achtige garages zo dat je een mooie collectie kan tonen aan vrienden die naar jouw smaak is ingericht.

[ Voor 17% gewijzigd door Beakzz op 31-03-2023 23:34 ]

Snap de kritiek op de rally dlc niet zo goed.
Ik speel Forza Horizon omdat ik lekker met wat gave auto’s wil rondscheuren.
Het is een race-spel !
Ben dan ook blij met de rally uitbreiding, nog meer te racen, helemaal goed.
Vond de Hot Wheels dlc juist tegenvallen, als ik hot wheels wil spelen dan koop ik wel een hot wheels spel.
Vraag mij dan ook af wat men verwacht had voor deze dlc; ruimtereizen, vissen, stukje soulslike in Mexico soms ? :+
Het draait om racen en wat kan je dan beter doen dan off road gaan in Mexico ?

justifire schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 09:31:
Het is een race-spel !
Vond de Hot Wheels dlc juist tegenvallen, als ik hot wheels wil spelen dan koop ik wel een hot wheels spel.
Vraag mij dan ook af wat men verwacht had voor deze dlc; ruimtereizen, vissen, stukje soulslike in Mexico soms ? :+
Ik had de base game al een hele tijd niet meer gespeeld dus vind de DLC ook prima. Maar de DLC van Forza bieden vaak wat afwijkends tov de main game. Zowel de wereld als het racen in deze DLC had net zo goed in de main game kunnen zitten, dus snap op zich wel dat mensen wat meer afwisseling hadden verwacht.

——-

Dredge is trouwens een leuk spel. Lekker beetje vissen, lekker sfeertje, lekker opgepeuzeld worden door een veel te groot zeemonster. Vermaak me daar wel mee komende week.

[ Voor 8% gewijzigd door uchiha tijntje op 01-04-2023 09:49 ]

Timothy3000 schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 16:10:
[...]

Iemand op XboxEra heeft het ook getest en het draait als een zonnetje bij hem. Ik snap dat soort dingen echt niet he. Ik dacht dat dit soort dingen alleen met PC gaming kon, maar niet dus. Ik zag een aantal mensen op de Reddit en op Neogaf zeggen dat de game super slecht geoptimaliseerd is. En dus twee mensen (de fps video) en XboxEra waar hij prima draait.

Maar als een game slecht geoptimaliseerd is, dan kan het dus verschillen hoe het draait per console, ook al zijn ze exact hetzelfde?

• Timothy3000
Lijkt me heel sterk. Ik zou eerder XboxEra hier met een korrel zout nemen.

Wel nieuwsgierig nu. Als ik vanmiddag thuis ben test ik het even.
Timothy3000 schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 09:49:
Lijkt me heel sterk. Ik zou eerder XboxEra hier met een korrel zout nemen.

Wel nieuwsgierig nu. Als ik vanmiddag thuis ben test ik het even.
Nou zijn er natuurlijk ook mensen die het verschil serieus niet zien tussen 30 en 60fps en ook frame drops niet. Iemand in mijn vriendenkring heeft dat. Wat ik met Journey heb is heel erg vergelijkbaar met hoe High on Life was voordat de day one patch er was.

Ik zag trouwens dat Quantum Break uit de Game Pass gaat. Dat is voor zover ik weet een IP van Microsoft. Dus tenzij dit een 1 april grap is......wel apart. Want zouden alle exclusives niet permanent in de service blijven?
devilsnight schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 10:32:
[...]
Ik zag trouwens dat Quantum Break uit de Game Pass gaat. Dat is voor zover ik weet een IP van Microsoft. Dus tenzij dit een 1 april grap is......wel apart. Want zouden alle first party titels niet permanent in de service blijven?
Misschien heeft het te maken met rechten die aflopen. Wie weet. Zal niet de eerste keer zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door uchiha tijntje op 01-04-2023 10:35 ]

uchiha tijntje schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 10:34:
[...]

Misschien heeft het te maken met rechten die aflopen. Wie weet. Zal niet de eerste keer zijn.
Hmmm, misschien vanwege die serie die erbij zit? Dat zou kunnen.

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-11 13:54
justifire schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 09:31:
Het is een race-spel !
Afgezien van dat de meeste Forza DLC's wel wat nieuws doen, is dit voor een Rally DLC wel weinig rally. Sure je rijdt met wat rally auto's maar ik heb nou niet het gevoel dat ze zoveel anders (en beter) sturen dan de normale auto's. Bovendien zijn de paden veel te breed voor een rally parcours. Ook had ik gehoopt nog wat leuks met zand te doen (dat het wat dynamischer is en minder tractie geeft), maar ook dat is gewoon hetzelfde gebleven.

Ik vraag me serieus af wat er nou echt nieuw is behalve de nieuwe map en wat navigatie en op interval starten. Ik vind het karig. Voor 20 euro of iets had ik wel wat meer verwacht.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• L23
devilsnight schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 10:32:
Ik zag trouwens dat Quantum Break uit de Game Pass gaat. Dat is voor zover ik weet een IP van Microsoft. Dus tenzij dit een 1 april grap is......wel apart. Want zouden alle exclusives niet permanent in de service blijven?
Dan moet ik die maar eens snel uitspelen...
L23 schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 13:58:
[...]

Dan moet ik die maar eens snel uitspelen...
Het is niet een super lange game, zelfs als je voor alle collectables gaat. Het laatste stuk echter.....

Maar succes. :)

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

justifire schreef op zondag 2 april 2023 @ 15:46:
Western Digital produceert nu ook geheugenuitbreiding voor de Series X|S
https://www.bestbuy.com/s...uId=6540752&intl=nosplash
Die zijn wel een stuk gunstiger geprijsd ook. Mooi; kunnen daar ook aanbiedingen in komen :Y

Xbox Live ID:Notna8310

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
justifire schreef op zondag 2 april 2023 @ 15:46:
Western Digital produceert nu ook geheugenuitbreiding voor de Series X|S
https://www.bestbuy.com/s...uId=6540752&intl=nosplash
Het heeft even geduurd. $40,- Minder dan de officiële verkoopadviesprijs van de Seagate variant. Klein stapje in de juiste richting maar nog steeds veels te duur in vergelijking met de rest van NVME SSD markt.

Gok dat de 2230 formfactor de grote boosdoener qua prijs.
Wauw zeg. Wat is Guardians of the Galaxy gaaf! Prachtige graphics, die gezichtsuitdrukkingen zijn fantastisch, alles aan die characters is tot in de kleinste details uitgewerkt, super clean en scherp in de raytracing mode.

Echt chapeau voor het team die echt overduidelijk fans zijn van de source material. Ze zetten de crew echt fantastisch neer, vanaf het eerste moment dat ze met elkaar beginnen te praten geniet ik al, het klopt gewoon. Echt grappige comments komen voorbij ook. Tijdens gameplay heb je soms obstakels en je kunt dan expres het verkeerde teamlid kiezen voor grappige comments.

Qua gameplay is het redelijk standaard, je loopt/rent veel rond, vooral luisterend naar het bijna continu geklets van iedereen. Je springt soms over wat dingen heen, de combat had iets meer diepgang kunnen hebben, toch vermaak ik me er wel mee, het is wel tof om tegen vijanden te vechten.

Dit had nou Avengers moeten zijn. De proloog was ook echt prima van die game, daarna echter....

Ik geniet in elk geval.

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
devilsnight schreef op zondag 2 april 2023 @ 17:34:
Wauw zeg. Wat is Guardians of the Galaxy gaaf! Prachtige graphics, die gezichtsuitdrukkingen zijn fantastisch, alles aan die characters is tot in de kleinste details uitgewerkt, super clean en scherp in de raytracing mode.

Echt chapeau voor het team die echt overduidelijk fans zijn van de source material. Ze zetten de crew echt fantastisch neer, vanaf het eerste moment dat ze met elkaar beginnen te praten geniet ik al, het klopt gewoon. Echt grappige comments komen voorbij ook. Tijdens gameplay heb je soms obstakels en je kunt dan expres het verkeerde teamlid kiezen voor grappige comments.

Qua gameplay is het redelijk standaard, je loopt/rent veel rond, vooral luisterend naar het bijna continu geklets van iedereen. Je springt soms over wat dingen heen, de combat had iets meer diepgang kunnen hebben, toch vermaak ik me er wel mee, het is wel tof om tegen vijanden te vechten.

Dit had nou Avengers moeten zijn. De proloog was ook echt prima van die game, daarna echter....

Ik geniet in elk geval.
Eens! Afgelopen oktober uitgespeeld en erg genoten van het spel. :)

spoiler:
Vooral de scènes die zich afspeelden bij Peter thuis waren indrukwekkend.
Yonix schreef op zondag 2 april 2023 @ 17:39:
[...]

Eens! Afgelopen oktober uitgespeeld en erg genoten van het spel. :)

spoiler:
Vooral de scènes die zich afspeelden bij Peter thuis waren indrukwekkend.
Halverwege afgehaakt en dat heb ik eigenlijk bij geen enkel spel eerder meegemaakt.
Doodmoe werd ik van die duffe humor “I am groot” :r

• BM

BM

Moderator Spielerij
justifire schreef op zondag 2 april 2023 @ 17:58:
[...]

Halverwege afgehaakt en dat heb ik eigenlijk bij geen enkel spel eerder meegemaakt.
Doodmoe werd ik van die duffe humor “I am groot” :r
Film niet gezien vooraf vermoed ik?

Dan is dit gewoon niet voor jou, dat kan. Heb me er persoonlijk meer dan prima mee gemaakt, maar begrijp best dat anderen zich gruwelijk aan kunnen ergeren :+

Xbox

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

devilsnight schreef op zondag 2 april 2023 @ 17:34:

Ik geniet in elk geval.
Dat spel is idd super fijn. Toevallig van de week weer begonnen met de Tomb Raider trilogie door Crystal Dynamics en Eidos welke iirc ook o.a deze game hebben neergezet. Die zetten toch echt wel hele goede games neer hoor :Y. Avengers is wat mij betreft de enige misser :X van CD

En wat een grafisch verschil zit er tussen Tomb Raider en RoTTR. Je merkt duidelijk dat de One X toen al uit was en de gebruikte engine, zelfs nu ruim 8 jaar later, nog echt fantastische dingen op je beeld kan toveren.

Edit; ah, CD heeft niet aan Guardians gewerkt, maar Eidos wel.

Xbox Live ID:Notna8310

BM schreef op zondag 2 april 2023 @ 18:14:
[...]

Film niet gezien vooraf vermoed ik?

Dan is dit gewoon niet voor jou, dat kan. Heb me er persoonlijk meer dan prima mee gemaakt, maar begrijp best dat anderen zich gruwelijk aan kunnen ergeren :+
Als je de film of comics niet kent (tweede ken ik weer niet) dan kan ik me ook goed voorstellen dat het echt apart is.
Notna schreef op zondag 2 april 2023 @ 18:43:
[...]

Dat spel is idd super fijn. Toevallig van de week weer begonnen met de Tomb Raider trilogie door Crystal Dynamics en Eidos welke iirc ook o.a deze game hebben neergezet. Die zetten toch echt wel hele goede games neer hoor :Y. Avengers is wat mij betreft de enige misser :X van CD

En wat een grafisch verschil zit er tussen Tomb Raider en RoTTR. Je merkt duidelijk dat de One X toen al uit was en de gebruikte engine, zelfs nu ruim 8 jaar later, nog echt fantastische dingen op je beeld kan toveren.

Edit; ah, CD heeft niet aan Guardians gewerkt, maar Eidos wel.
Ik kan echter wel begrijpen dat je ze door elkaar haalt. Eidos heeft als het goed is ook Shadow of the Tomb Raider gemaakt, wel gelijk beduidend minder goed dan die van CD, dat wel.

Ik hoop dat nu CD en EM onder Embracer zitten ze nog wel een groot genoeg budget krijgen, want ik zie heel graag meer van dit soort titels. Waar kwam deze game vandaan zeg?

Ik weet nog wel dat we toen tijdens een E3 de eerste gameplay zagen en ik en mijn vrienden allemaal zoiets hadden van "dit wordt helemaal niets joh." poeh, wat een vooroordelen achteraf.

@Yonix spoilers check ik niet, ik blijf daar altijd ver vandaan. :P

• PdeBie
PdeBie schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 18:07:
Inmiddels al genoeg uren in FH5 zitten, maar voel weinig voor de nieuwe DLC. FH4 nooit gespeeld, dus ga die maar eens downloaden van GP om te spelen tot FM uitkomt.
Inmiddels hier ook een paar uurtjes in zitten. Veel mooiere omgeving dan Mexico vind ik zelf. Grafisch doet de game niet onder voor deel 5.

Qua rijden merk je wel dat er wat kleine sprongetjes zijn gemaakt in deel 5. Driften in deel 5 gaat veel makkelijker/gecontroleerder.

Maar al met al vermaak ik mij ook weer prima in deze game.
En de games voor komende week.

https://www.trueachieveme...ox-games-april-3rd-to-9th

Road 96 en curse of the sea rats hebben mijn aandacht. Maar nu eerst deze week nog even mijn vis avontuur in Dredge afronden.

Over een maand trouwens Reddfall :)

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 12:34
uchiha tijntje schreef op zondag 2 april 2023 @ 19:44:
En de games voor komende week.

https://www.trueachieveme...ox-games-april-3rd-to-9th

Road 96 en curse of the sea rats hebben mijn aandacht. Maar nu eerst deze week nog even mijn vis avontuur in Dredge afronden.

Over een maand trouwens Reddfall :)
Vervolg op Road 96 zie ik ook wel zitten! Wel eerst ff Plague Tale Requiem (tof tot nu toe) afmaken en aan Sifu beginnen voordat ik weer aan de walking sims sla.

Zag dat er ook een goed gereviewde rogue like deckbuilder is: pirate outlaws. Haalt hoge cijfers op steam.

[ Voor 9% gewijzigd door Exactor it op 02-04-2023 20:25 ]

So Long Wo Long - 1000GS
Geef het spel een 6/10
Waar je bij FROM games telkens hoopt dat dit niet het laatste stukje taart is, kwam de koek maar niet op bij Wo Long.
Tweede helft was echt langdradig en eigenlijk continue hetzelfde, jammer.

• ProfaNe
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online

Xbox moet helaas nog even geduld hebben :(

• L23
justifire schreef op zondag 2 april 2023 @ 20:56:
So Long Wo Long - 1000GS
Geef het spel een 6/10
Waar je bij FROM games telkens hoopt dat dit niet het laatste stukje taart is, kwam de koek maar niet op bij Wo Long.
Tweede helft was echt langdradig en eigenlijk continue hetzelfde, jammer.
Maar dus wel leuk genoeg om voor de volle 1000GS te gaan? Of is achievements hunten een hobby op zich?

Ik heb nu bijna alle achievements van Elder Scrolls IV Oblivion. Nog een paar Thieves guild missies en daarna eens Shivering Isles uitspelen.
L23 schreef op zondag 2 april 2023 @ 21:27:
[...]

Maar dus wel leuk genoeg om voor de volle 1000GS te gaan? Of is achievements hunten een hobby op zich?

Ik heb nu bijna alle achievements van Elder Scrolls IV Oblivion. Nog een paar Thieves guild missies en daarna eens Shivering Isles uitspelen.
Wo Lang is een game waarvan je iedere keer hoopt dat die toch uiteindelijk weet te verrassen, en je hem daarom verder speelt, maar voordat dat punt komt heb je hem uitgespeeld. :P

En ook 6/10 games kunnen prima zijn om te completen toch? :)

[ Voor 5% gewijzigd door uchiha tijntje op 02-04-2023 21:31 ]

• L23
uchiha tijntje schreef op zondag 2 april 2023 @ 21:30:
[...]

Wo Lang is een game waarvan je iedere keer hoopt dat die toch uiteindelijk weet te verrassen, en je hem daarom verder speelt, maar voordat dat punt komt heb je hem uitgespeeld. :P

En ook 6/10 games kunnen prima zijn om te completen toch? :)
Als het niet te langdradig is dan zal het prima te completen zijn :P Kan me voorstellen dat de achievements net dat extra zetje geven.

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-11 13:54
Maar ook niet heel veel langer. Deze zomer is ook nog wel prima imo. Krijg je meteen de eerste patches van PC erbij.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Tof van andere merken SSD, maar met 180 nog steeds te duur. Misschien tijdens een sale voor 140 ofzo.

Hoop dat MS in de toekomst voor de optie gaat waar Sony voor ging. Je kunt nu voor zo'n 80 euro een zeer goede Samsung SSD halen en in de PS5 stoppen. Wat een verschil in prijs joh. Ik begrijp wel dat MS voor de meest makkelijke optie wilde gaan, zo kun je je games altijd meenemen naar iemand anders' Xbox of op een tweede Xbox in je huis gebruiken. Zelf boeit mij dit totaal niet, maar ja.

• SunnieNL
devilsnight schreef op maandag 3 april 2023 @ 09:55:
Tof van andere merken SSD, maar met 180 nog steeds te duur. Misschien tijdens een sale voor 140 ofzo.

Hoop dat MS in de toekomst voor de optie gaat waar Sony voor ging. Je kunt nu voor zo'n 80 euro een zeer goede Samsung SSD halen en in de PS5 stoppen. Wat een verschil in prijs joh. Ik begrijp wel dat MS voor de meest makkelijke optie wilde gaan, zo kun je je games altijd meenemen naar iemand anders' Xbox of op een tweede Xbox in je huis gebruiken. Zelf boeit mij dit totaal niet, maar ja.
Je vergeet even de optie "een kind kan de was doen" en garantie dat het altijd werkt zoals het hoort.
Ja, je kan een samsung ssd halen en die in je ps5 stoppen. En wat zegt Sony als die SSD vervolgens problemen geeft, zorgt dat de game stottert, etc.?
En hoe gaat je niet zo handige buurvrouw dit voor haar zoontje van 12 regelen? Hoe gaat die de keuze maken wat de juiste SSD is en hoe gaat ze die inbouwen?
SunnieNL schreef op maandag 3 april 2023 @ 09:58:
[...]

Je vergeet even de optie "een kind kan de was doen" en garantie dat het altijd werkt zoals het hoort.
Ja, je kan een samsung ssd halen en die in je ps5 stoppen. En wat zegt Sony als die SSD vervolgens problemen geeft, zorgt dat de game stottert, etc.?
En hoe gaat je niet zo handige buurvrouw dit voor haar zoontje van 12 regelen? Hoe gaat die de keuze maken wat de juiste SSD is en hoe gaat ze die inbouwen?
Ik ontken ook zeker niet dat dit qua ease of use de meest makkelijke optie is, maar wel fors duurder ook. Je hebt wel gelijk over garantie, maar hoe groot is de kans dat je echt issues krijgt met een goede SSD die je eenmalig in de console stopt? Als er echt gevallen zijn van zware issues, ok, maar volgens mij niet echt toch?
devilsnight schreef op maandag 3 april 2023 @ 09:55:

Ja daar hoop ik ook nog steeds op ondanks de eventuele garantie problemen die dan zouden kunnen ontstaan, maar dan zou ik zeggen risico bij de gebruiker. Ik vind de huidige prijzen voor die Seagate Storage Expansion Card niet eens hoog te noemen, maar gewoon veel te gekke prijzen voor het aantal tb's die je krijgt. Had eerst nog de hoop dat het maar een jaar zou duren en dat daarna de prijzen zouden gaan dalen, maar helaas is dit ook niet gebeurd.

Ik hoop dat Microsoft nu een soort van gedwongen gaat worden nu er concurrentie op de markt lijkt te gaan komen :D :X

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:36

FeaR

In GoT we trust

devilsnight schreef op maandag 3 april 2023 @ 09:55:Tof van andere merken SSD, maar met 180 nog steeds te duur.
Ik heb de link in dit topic niet voorbij zien komen, voor mensen die de FP niet lezen: nieuws: Goedkopere Western Digital-opslagkaart voor Xbox Series X en S versch...
Ik begrijp wel dat MS voor de meest makkelijke optie wilde gaan, zo kun je je games altijd meenemen naar iemand anders' Xbox of op een tweede Xbox in je huis gebruiken.
Dat is één van de opties die je hebt, ik heb mijn Storage Expansion Card ingesteld op slechts één device te kunnen gebruiken. Geheel intuïtief vind ik de Expansion niet werken. Console laat netjes het totaal zien van intern en externe opslag, het oogt als één groot volume maar dat is het niet. Ik had mijn interne storage behoorlijk vol en krijg nog regelmatig meldingen dat ik games moet verwijderen of verplaatsen. Als een update van een game op de interne storage niet past dan zit er geen intelligentie achter om een kleinere game naar de Expansion te verplaatsen. Voor de technische mens mogelijk logisch maar niet geheel logisch als de console de opslag als één volume laat zien.
SunnieNL schreef op maandag 3 april 2023 @ 09:58:
[...]
Het argument "garantie dat het werkt" jegens de Playstation oplossing snap ik maar eigenlijk is dat een non-argument. Sony stelt enkele eisen aan de SSD (max hoogte en min snelheid) die zelfs voor de gemiddelde persoon makkelijk te achterhalen zijn. Of er niet meer toe doen om te controleren omdat diverse producten zelf al "PS5 Compatible" aangeven. Wat ik eerder jammer vind is dat ik één van de snelste SSD's heb gekocht maar dat de PS5 zelf te langzaam is om van die snelheid gebruik te maken. Echter is die snelheid wel twee keer zo hoog als de doorvoersnelheid van de XSX. Garantie zelf van de Seagate Storage Expansion Card is overigens maar drie jaar waar een beetje SSD vijf jaar biedt. Op dat vlak is de keuze van Microsoft ook "minder". You win some, you lose some om het zo te zeggen als je beide tegenover elkaar zet.

Hoe dan ook, het was best veel geld voor één TB extra op de XSX maar het gemak van net meer games kwijt kunnen was mij het wel waard. Elke console heeft zo zijn voor- dan wel nadelen.

[ Voor 40% gewijzigd door FeaR op 03-04-2023 11:16 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-11 21:50
Ik heb gisteren veel tijd gestopt in Sifu.Ik ben normaal gesproken niet zo goed in dit soort type games, maar ik krijg het steeds beter onder de knie.

Het is een kwestie van veel dood gaan, leren en opnieuw proberen. Normaal gesproken niet echt mijn ding, maar op een of andere manier trek ik het hier wel.
Ik speel nu op easy en moet er nu nog niet aan denken om dit ooit op Master te gaan spelen:)

PSN ID Binloading_nl

Dredge is cool. Gisteren tot laat nog de laatste visjes gevangen voor de laatste achievement. :) Het zal alleen zeker geen game zijn voor iedereen. Uurtje of 15 over gedaan met de nodige idle tijd. Kan een stuk sneller als je enkel voor de main quest gaat en niet alle collectibles wil vinden. Hier een review waar ik me wel goed in kan vinden.

Vanavond eens kijken of ik de DLC van Forza Horizon 5 kan completen.

Verder Sifu ook maar gekocht. Deze week eens aan beginnen.

[ Voor 5% gewijzigd door uchiha tijntje op 03-04-2023 12:59 ]

• PdeBie
Wilde zojuist eens kijken of ik FH4 met VIP en Lego uitbreiding kon kopen (de rest boeit mij niet zo), maar mijn god.... alles nog gewoon full price in de MS store.

En dat terwijl FH5 al lang uit is.

Bizar.

• SunnieNL
PdeBie schreef op maandag 3 april 2023 @ 11:41:
Wilde zojuist eens kijken of ik FH4 met VIP en Lego uitbreiding kon kopen (de rest boeit mij niet zo), maar mijn god.... alles nog gewoon full price in de MS store.

En dat terwijl FH5 al lang uit is.

Bizar.
Ik denk dat je net te laat bent. Volgens mij was er vorige week een grote sale waar ze voorbij kwamen.
Dus je moet even wachten tot de volgende sale.

Ik zie dat de FH4+FH5 bundle nog wel in de aanbieding is met 50% korting. https://www.trueachieveme...4-Premium-Editions-Bundle

[ Voor 16% gewijzigd door SunnieNL op 03-04-2023 12:00 ]

• PdeBie
@SunnieNL alleen 5 heb ik al als Ultimate Editie. Beetje zonde :P
Pagina: 1 ... 100 ... 195 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
• Gamepass discussie: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
• Beschikbaarheid: [XSX | XSS] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord