- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Goede HDR?PepieNL schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 19:14:
[...]
Friend list zit er gewoon in dus lijkt me dat dat gewoon kan.
Niet getest overigens. Het is eenzaam in sanctuary
Dungeons en cellars doen het wel erg goed op oled btw, mooi hoor. Heerlijk sfeertje.
Verhaal is echt wel een goeie stap vooruit vergeleken met d3,
Lilith ook al even tekeer zien gaan met d'r manipulatie, bikkel hard hoor.. diegene die bang waren dat d4 niet grim en duister genoeg zou zijn kunnen opgelucht adem halen mijns inziens..
Dat moet je zelf maar ervaren. Lastig om zo ff te zeggen.
Er is genoeg te zien binnen de schaduwen, dat zeker.
Licht is nu ook dynamisch dus echt alles 'leeft'.
Moet er nu vandoor, hopelijk valt de queue vanavond laat een beetje mee..
[ Voor 11% gewijzigd door PepieNL op 17-03-2023 19:45 ]
Verwijderd
Mocht je de game nog hebben liggen dan is het de moeite waard om ‘m weer eens op te starten.
Dead Space maar weer opgestart.PepieNL schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 19:44:
[...]
Dat moet je zelf maar ervaren. Lastig om zo ff te zeggen.
Er is genoeg te zien binnen de schaduwen, dat zeker.
Licht is nu ook dynamisch dus echt alles 'leeft'.
Moet er nu vandoor, hopelijk valt de queue vanavond laat een beetje mee..
Hopelijk zijn de server problemen morgen opgelost anders wordt dat lvl 20 halen wel een hele grote uitdaging
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Nog geen half uurtje nu rond 22:00 dat gaat nog wel.
Las dat het rond 20:00 op anderhalf uur zat.
Wordt nog wat volgend weekend
Jammer dat je die game dan niet gewoon singleplayer kan spelen, zonder perse op hun servers te moeten.PepieNL schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 22:09:
Wachtrijen zijn nooit fijn nee..
Nog geen half uurtje nu rond 22:00 dat gaat nog wel.
Las dat het rond 20:00 op anderhalf uur zat.
Wordt nog wat volgend weekend
Tis een open wereld game geworden en je komt overal andere spelers tegen dus tja..devilsnight schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 12:59:
[...]
Jammer dat je die game dan niet gewoon singleplayer kan spelen, zonder perse op hun servers te moeten.
Queue zijn ze mee bezig geweest, er is duidelijk wat veranderd.
Hoef nog geen minuut te wachten op een zaterdag, stuk beter zo.
[ Voor 10% gewijzigd door Chaoss op 18-03-2023 16:28 ]
Dat kan gewoon hoor.. alleen niet in het weekend.michaelvr6 schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 14:37:
Waarom kan ik niet normaal telefonisch contact krijgen om zoiets op te lossen *Knip*
Nr is 020 500 1500
[ Voor 3% gewijzigd door Chaoss op 18-03-2023 16:28 ]
Verder alles goed?michaelvr6 schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 14:37:
Mijn xbox privacy settings staan allemaal open in mijn microsoft xbox account ,mijn xbox xs bliijft op privacy child lock staan waarom kan ik niet normaal telefonisch contact krijgen om zoiets op te lossen *Knip*
[ Voor 3% gewijzigd door Chaoss op 18-03-2023 16:29 ]
Wie met één vinger naar een ander wijst, wijst met drie vingers naar zichzelf!
Kijk anders eens hier naar.michaelvr6 schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 14:37:
Mijn xbox privacy settings staan allemaal open in mijn microsoft xbox account ,mijn xbox xs bliijft op privacy child lock staan waarom kan ik niet normaal telefonisch contact krijgen om zoiets op te lossen *Knip*
[ Voor 2% gewijzigd door Chaoss op 18-03-2023 16:29 ]
"When you grow up your heart dies"
Ik hoop zelf op een nieuw gebied en boss.
NEW HIGH ON LIFE CONTENT LOADING…
— High On Life (@highonlifegame) 17 maart 2023
COMING SOON. pic.twitter.com/sQGKtxYzwt
[ Voor 31% gewijzigd door devilsnight op 18-03-2023 17:41 ]
[ Voor 17% gewijzigd door uchiha tijntje op 18-03-2023 18:08 ]
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Ik toevallig deze week ookL23 schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 12:58:
Heeft een tijd geduurd, maar eindelijk Mass Effect 3 uitgespeeld en daarmee de trilogie afgesloten. Wel de Citadel DLC bewaard voor het laatst, die binnenkort nog even doen.
Gelijk alle eindes maar ook gedaan op 1 na (zie 2e post hieronder waarom).
Voor welk einde ben jij gegaan?
PdeBie in "[Multi] Mass Effect Legendary Edition"
en
justifire in "[Multi] Algemeen Headset Topic"nedius004 schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 17:45:
Zijn er hier die all de Audeze Maxwell headset hebben en hem via Audeze website zrlf hebben besteld. Als je de Audeze Maxwell xbox versie besteld via Audeze website zelf .Dan kom je op 376 euro met verzending. Moet je dan nog extra invoerkosten betalen als ze binnen komen in België.Zou hem willen maar wil geen invoerkosten betalen
Ik begreep het op het einde niet helemaal en liep gewoon rechtstreeks de straal in. Dus SynthesisPdeBie schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 18:45:
[...]
Ik toevallig deze week ook
Gelijk alle eindes maar ook gedaan op 1 na (zie 2e post hieronder waarom).
Voor welk einde ben jij gegaan?
en
Ik vond het einde ok, wel te merken dat de game snel afgerond moest worden. Maar verder was Mass Effect 3 en de trilogie in het algemeen een toffe ervaring. De Citadel DLC bewaard voor het laatst, alle teamleden leven nog, lijkt mij een mooie afsluiter.
Voor mij iets langer geleden, maar mijn laatste playthrough, een renegade op de hoogste moeilijkheidsgraad, koos er voor omL23 schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 19:49:
[...]
Ik begreep het op het einde niet helemaal en liep gewoon rechtstreeks de straal in. Dus SynthesisDaarna nog een keer het einde gespeeld en gekozen voor Destroy. Dat was voor mij het beste einde, ook omdat ik een behoorlijk aantal War assets bij elkaar gespaard had.
Ik vond het einde ok, wel te merken dat de game snel afgerond moest worden. Maar verder was Mass Effect 3 en de trilogie in het algemeen een toffe ervaring. De Citadel DLC bewaard voor het laatst, alle teamleden leven nog, lijkt mij een mooie afsluiter.
Vond ik wel echt passen bij zijn "anything for the mission no matter what" instelling, en hij leek er ook wel megalomaan genoeg voor
Gamertag: FinrazielNL
Erg leuke game, waar het verhaal echt behoorlijk anders kan lopen door bepaalde keuzes, zeg maar.
Ik had deze game al in het vizier toen ie op GP kwam, maar daar bleef het bij. Op zoek naar easy achievement games voor Rewards kwam ik deze weer tegen. En nu heeft de game me te pakken.
Renegade moet voor Destroy gaan
Ik ga nog wel een keer op YouTube het originele einde van vóór de update opzoeken. Daar waren schijnbaar vanuit de fanbase veel klachten over, dus ben nu wel benieuwd waar die heisa om was.
The Citadel DLC ga je nog wel wat plezier aan beleven. Speelt zich wel af vóór de point of no return missie, dus chronologisch klopt het niet. Het plot van de missie is wel tof gedaan.
Ik heb ze nog niet allemaal op Youtube bekeken. Ook grappig om te zien wat er gebeurd als je met te weinig War assets het einde in gaat.PdeBie schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 22:33:
@L23 ik vind alle drie de eindes wel iets hebben. Synthesis vind ik wel meer richting Paragon neigen, maar past ook prima bij een Paragade Shepard.
Renegade moet voor Destroy gaan
Ik ga nog wel een keer op YouTube het originele einde van vóór de update opzoeken. Daar waren schijnbaar vanuit de fanbase veel klachten over, dus ben nu wel benieuwd waar die heisa om was.
The Citadel DLC ga je nog wel wat plezier aan beleven. Speelt zich wel af vóór de point of no return missie, dus chronologisch klopt het niet. Het plot van de missie is wel tof gedaan.
Ik kan van wat ik gelezen heb de klachten wel begrijpen. Er zijn aardig wat scenes toegevoegd zodat je een beter beeld hebt van wat het lot is van je bemanning en de bewoners van het heelal.
Daarnaast was het als je de game rond release had gekocht vrijwel onmogelijk om genoeg War assets te verzamelen tenzij je ook de online multiplayer speelde. Later werd het makkelijker omdat je bij de DLC uitbreidingen ook War assets verdiend. Maar heb je niet genoeg War assets dan heb je mogelijk minder keuzes of geen keuze op het einde. Een boel mensen hebben dus een kort einde, maar ook een niet optimaal einde gezien.
Ik weet niet precies hoe het beter kan. Maar vond de eindes niet perse bij paragon of renagade in te delen. Een goed of slecht einde deden ze bij Knights of the Old Republic beter.
Een overwinningsfeestje met Shepard en zijn bemanning was een vrolijker einde geweest. Vandaar dat ik Citadel DLC voor het laatst heb bewaard, lijkt me een mooie afsluiter van de trilogie.
Ik ben benieuwd hoe de komende Mass Effect game gaat aansluiten op de eindes van de trilogie.
Ik vond de eindes echt perfect eigenlijk. Een lastige keuze ook. Had niet beter gekund.
Poh, nu dankzij jullie zin om de game weer van vooraf aan te gaan spelen haha.
——
En de games van deze week:
https://www.trueachieveme...ox-game-releases-march-20
Grootste games zijn Resident Evil 4 en Ni no Kuni II. De laatste zit ook in Gamepass.
[ Voor 100% gewijzigd door uchiha tijntje op 19-03-2023 12:17 ]
Ni No Kuni 2 is awesome. Vond ik persoonlijk een stuk toffer dan de eerste.uchiha tijntje schreef op zondag 19 maart 2023 @ 11:52:
En hoe beviel de Beta van Diablo? Heb wat korte stukjes gezien. En de sfeer zit er wel goed in volgens mij.
——
En de games van deze week:
https://www.trueachieveme...ox-game-releases-march-20
Grootste games zijn Resident Evil 4 en Ni no Kuni II. De laatste zit ook in Gamepass.
Deel 2 heeft zeker wat verbeterpunten, maar ik vond die rts achtige skirmish battles en city building echt niet leuk. Zorgde er bij mij voor dat ik hem toch wat minder vond dan deel 1.Timothy3000 schreef op zondag 19 maart 2023 @ 13:06:
[...]
Ni No Kuni 2 is awesome. Vond ik persoonlijk een stuk toffer dan de eerste.
Heb wat reviews bekeken en die zeggen het tegenovergesteldeTimothy3000 schreef op zondag 19 maart 2023 @ 13:06:
[...]
Ni No Kuni 2 is awesome. Vond ik persoonlijk een stuk toffer dan de eerste.
Ja, kan ik me voorstellen. Ik vond dat juist erg tof. Game was ook wat minder traag dan de eerste en ik vond het verhaal ook erg tof.Raem schreef op zondag 19 maart 2023 @ 13:44:
[...]
Deel 2 heeft zeker wat verbeterpunten, maar ik vond die rts achtige skirmish battles en city building echt niet leuk. Zorgde er bij mij voor dat ik hem toch wat minder vond dan deel 1.
En Dragon Quest 11 dan? Die serie is echt goed overeind gebleven als traditionele jrpg.uchiha tijntje schreef op zondag 19 maart 2023 @ 13:46:
[...]
Heb wat reviews bekeken en die zeggen het tegenovergesteldeHeb Ni No Kuni 1 ook even gespeeld maar kon er niet echt inkomen. Ik heb in beginsel een zwak voor dit soort games, maar dan vooral als nostalgie.
Zelfde als met Final Fantasy en Kingdom Hearts, goede herinneringen maar ik zal geen enkele game in de IP meer oppakken.
Ook die heb ik even gespeeld, uurtje of 3 denk ik. Maar kon er net zoals Ni No Kuni niet goed inkomen. En die games zijn veel te lang om dan gewoon verder te spelenRaem schreef op zondag 19 maart 2023 @ 14:56:
[...]
En Dragon Quest 11 dan? Die serie is echt goed overeind gebleven als traditionele jrpg.
Beta speelt geweldig !uchiha tijntje schreef op zondag 19 maart 2023 @ 11:52:
En hoe beviel de Beta van Diablo? Heb wat korte stukjes gezien. En de sfeer zit er wel goed in volgens
Voor nu een rogue gemaakt en dat speelt lekker weg.
Vanavond even naar lvl 20 brengen voor de rewards.
Dan op release starten met de necromancher
3u is ook wat te weinig om een JRPG te geven imo. Die hebben vaak echt wel wat uren nodig om op stoom te komen.uchiha tijntje schreef op zondag 19 maart 2023 @ 15:03:
[...]
Ook die heb ik even gespeeld, uurtje of 3 denk ik. Maar kon er net zoals Ni No Kuni niet goed inkomen. En die games zijn veel te lang om dan gewoon verder te spelen. DQ8 vond ik vroeger op de Ps2 een top spel, en met heel veel plezier uitgespeeld. Kijk daar ook met plezier naar terug. Maar ik denk dat Jrpg’s gewoonweg niet meer mijn genre zijn.
Erg leuk gedaan. Niet te lang, ook niet te kort, precies goed. Benieuwd naar hun volgende game.
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Mja, uit mijn ervaring vind ik de 1e helft van een Jrpg vaak boeiender dan de 2e helft. Vaak ontspoort het verhaal dan compleet in een Japanse brei van opperwezens en plottwists waarbij de gameplay vaak niet veel verandert. En ik ben de tijd voorbij dat ik een game uren de tijd geef om me te pakken.Timothy3000 schreef op zondag 19 maart 2023 @ 15:53:
[...]
3u is ook wat te weinig om een JRPG te geven imo. Die hebben vaak echt wel wat uren nodig om op stoom te komen.
[ Voor 3% gewijzigd door uchiha tijntje op 19-03-2023 17:08 ]
Gael was mss de moeilijkste, maar voelde altijd haalbaar aan, itt Midir en de NK. NK was natuurlijk de perfecte oefening.
De laatste loodjes wogen wel zwaar. Geregeld dat ik wat meer interactiviteit wenste (eg mass effect), betere exploratie, level design, of een andere setting (minder depressief), maar het blijven fantastische games. Tijd voor iets anders.
Nameless King is nog sneller dan het licht en Darkeater Midir met dat vuur, wat een bitch !!ilm schreef op zondag 19 maart 2023 @ 20:08:
En we zijn aan het einde gekomen van dark souls 3. Eerst Midir die eraan ging, dan de nameless king en daarna slave knight Gael. De soul of cinder was daarna een ei'tje.
Gael was mss de moeilijkste, maar voelde altijd haalbaar aan, itt Midir en de NK. NK was natuurlijk de perfecte oefening.
De laatste loodjes wogen wel zwaar. Geregeld dat ik wat meer interactiviteit wenste (eg mass effect), betere exploratie, level design, of een andere setting (minder depressief), maar het blijven fantastische games. Tijd voor iets anders.
Hehe, inderdaad. Ik moet zeggen dat de strategieën van het internet niet echt behulpzaam waren. Alles zelf uitzoeken wat werkte voor mijn speelstijl was de oplossing.justifire schreef op zondag 19 maart 2023 @ 22:13:
[...]
Nameless King is nog sneller dan het licht en Darkeater Midir met dat vuur, wat een bitch !!
Mijn faith/dex build kon bv. NK niet tanken. 1 hit en al men endurance was eraan. Veel beter afstand houden, een 'lunge' uitlokken, en op het juiste moment kon ik dan meerdere hits erin krijgen (dual-wielding sharp sellsword).
Toch bijna 20 pogingen nodig gehad per baas. Zo goed is men reactievermogen namelijk niet meer
Helaas is het een Ratalaika game, dus met een beetje pech (of geluk, hoe je het wil bekijken) ben je na een klein uurtje klaar en heb je 1.000 GS
[ Voor 5% gewijzigd door uchiha tijntje op 20-03-2023 07:46 ]
Grafisch dik in orde (4k/60fps op X en 1440p/60fps op S), één van de mooiste games die ik in tijden gezien heb met open wereld zo groot en vol details. Wat een lekker sfeertje zeg.
Geluid van spells en karakters dik in orde, muziek goed en passend.
Gameplay loop voelde goed, actie klikte echt lekker en build variaties vanaf het begin.
Ongelooflijk dat dit pas act 1 was..
De queue was dramatisch op de vrijdag maar vanaf zaterdag niet langer dan een minuut hoeven te wachten, duidelijk dat ze de server load aan het finetunen waren.
Begonnen met een Barbarian en deze een bleed build gegeven vanaf start, heerlijke melee combat en lekker tanky.
Toen ik eenmaal de 20 bereikt (en de achieve dus klaar heb staan voor de full game) een chain lightning sorcerer begonnen omdat ik overal las dat die zo OP was en damn dat is wel ff wat anders idd.. met een vinger in de neus vloog ik de map over.. ging nergens over.
Die sorc clearde inderdaad dubbel zo snel als de barb.
Desalnietemin vond ik de gameplay loop van een barb een stuk toffer, je bent zoveel meer betrokken bij alles en als alles klikt sta je daar toch een partij te slopen niet normaal.
Bij de sorc viel alles gewoon neer.. daar valt nog wel wat te finetunen
De rogue is niet mijn ding, niet eens aan toegekomen.
Komend weekend de Druid en Necromancer proberen, ben heel benieuwd.
Heb d2 en d3 altijd op de pc gespeeld.
Hoe zijn de xbox controls met dit spel? Hopelijj komt er nu weer pvp bij of hc met mogelijkheid dat je ook moet oppassen voot nedespelers
Met tkers…. Doe goeie auwe tijd😅
D3 voelde al goed met controller qua gameplay, deze doet dat net zo dunnetjes over.Coldbullet schreef op maandag 20 maart 2023 @ 08:43:
Ben er benieuwd naar d4!
Heb d2 en d3 altijd op de pc gespeeld.
Hoe zijn de xbox controls met dit spel? Hopelijj komt er nu weer pvp bij of hc met mogelijkheid dat je ook moet oppassen voot nedespelers
Met tkers…. Doe goeie auwe tijd😅
Je bestuurt je karakter veel directer (als in een action game) ipv ergens klikken op de map en het loopt er naartoe..
Inventory management is wel een stapje terug vind ik, het is exact zoals bij de pc interface met wat shortcuts.
Bij D3 hadden ze dit op de schop gegooid voor console release (soort van draaischijf) maar nu toch weer richting de pc interface
Komend weekend kan je het zelf proberen
Wat Hardcore betreft, ik dacht dat @Ricmaniac een karakter op hardcore tot de cap heeft kunnen krijgen, knap hoor.
[ Voor 13% gewijzigd door PepieNL op 20-03-2023 09:05 ]
Klopt. ik speel alleen maar hardcore in D3PepieNL schreef op maandag 20 maart 2023 @ 09:02:
[...]
Wat Hardcore betreft, ik dacht dat @Ricmaniac een karakter op hardcore tot de cap heeft kunnen krijgen, knap hoor.
Playstation versie van D3 ook gespeeld en platinum gehaald. moest je ook hardcore voor hebben gedaan dacht ik.
Het stuk in D4 Hardcore betreffende PvP ben ik heel benieuwd naar ja. of het gewoon open world pvp was zoals vroeger ook in D2 kon gebeuren.
/f/image/fiX6CueNY83R4NDY8ym6WmzT.png?f=fotoalbum_large)
Er staat wel een knopje van pvp in de emote wheel. Wat mij doet denken dat je een knop hebt om pvp aan en uit te zetten. Maar geen idee of het zo is
Hardcore en pcp. Vet!! Maakt het toch allemaal spannender en leuker vind ik.Ricmaniac schreef op maandag 20 maart 2023 @ 09:33:
[...]
Klopt. ik speel alleen maar hardcore in D3en nu in D4 beta ook gedaan. Softcore haal ik geen excitement uit die games.
Playstation versie van D3 ook gespeeld en platinum gehaald. moest je ook hardcore voor hebben gedaan dacht ik.
Het stuk in D4 Hardcore betreffende PvP ben ik heel benieuwd naar ja. of het gewoon open world pvp was zoals vroeger ook in D2 kon gebeuren.
[Afbeelding]
Er staat wel een knopje van pvp in de emote wheel. Wat mij doet denken dat je een knop hebt om pvp aan en uit te zetten. Maar geen idee of het zo is
Kunnen we weer oren verzamelen
Maar al met al goed mee vermaakt, en wilde door blijven spelen om het mysterie op te lossen. En dit is wel het bijzondere aan Game Pass, ik zou dit spel zelf niet hebben gekocht. Ik zit de laatste tijd te tubben hoe ik in de toekomst wil gamen, met twee Xbox'en en een PS5. Ik ben van nature rustig aan met games, en twijfel of ik wel fan ben van een abonnementsservice. Want ik denk dan vaak, haal ik er wel alles uit. Dat gekoppeld aan het feit, van na mijn abonnement ben ik de games kwijt. En sommige games gaan er weer uit. Oftewel hoe lang heb ik om die games uit te spelen. Met het omzet trucje heb ik het er wel uit, drie a vier grote games en de waarde van 180 euro is gehaald. Maar een hogere prijs doet mij twijfelen. En dan ook nog een ps5 waarbij ik denk, max één service. Dus niet en en, maar of, en mogelijk geen van beiden. Want 13 euro per maand betalen voor Game Pass is voor mij te veel. Dan ga ik stressen van haal ik er alles wel uit.
Nou goed waarom die rant? Omdat Pentiment de waarde van Game Pass laat zien, een unieke game die ik anders niet snel zou spelen. En ik vind dit een bijzondere exclusive. Far Cry 5 vond ik ook genieten, en was ik zonder Game Pass niet aan begonnen. Dus Pentiment toont de waarde aan van Game Pass, waardoor het proberen het waard is. Denk dat ik Game Pass vooral als aanvulling moet zien op het gamen, niet als invulling.
Wanneer je gebruik maakt van de MS deal om Xbox Live Gold te converteren naar Gamepass Ultimate, zit je omgerekend op zo'n 4 euro per maand. Kan dus veel goedkoper wanneer je het voor langere tijd neemt. Zo heb ik al jaren Gamepass Ultimate door het telkens opnieuw voor een aantal jaren te nemen (tot max 36 maanden aan Live Gold abo converteren). Deze "deal" bestaat al jaren en het enige dat nodig is is dat Gamepass helemaal verlopen is.Zorroberner schreef op maandag 20 maart 2023 @ 11:31: Want 13 euro per maand betalen voor Game Pass is voor mij te veel. Dan ga ik stressen van haal ik er alles wel uit.
[ Voor 7% gewijzigd door DeLyon op 20-03-2023 12:04 ]
Ja i know, daar maak ik ook gebruik van ^^. Anders zou het voor mij wel te duur te zijn.DeLyon schreef op maandag 20 maart 2023 @ 12:02:
[...]
Wanneer je gebruik maakt van de MS deal om Xbox Live Gold te converteren naar Gamepass Ultimate, zit je omgerekend op zo'n 4 euro per maand. Kan dus veel goedkoper wanneer je het voor langere tijd neemt. Zo heb ik al jaren Gamepass Ultimate door het telkens opnieuw voor een aantal jaren te nemen (tot max 36 maanden aan Live Gold abo converteren). Deze "deal" bestaat al jaren en het enige dat nodig is is dat Gamepass helemaal verlopen is.
Op dit moment zijn er nog geen prijsverhogingen aangekondigd. Voor de 3 à 4 euro per maand is dit abonnement voor mij een no-brainer. Heb zoveel minder spellen aangeschaft sinds ik GPU heb. Af en toe nog eens eentje in de sale.Zorroberner schreef op maandag 20 maart 2023 @ 11:31:
Maar al met al goed mee vermaakt, en wilde door blijven spelen om het mysterie op te lossen. En dit is wel het bijzondere aan Game Pass, ik zou dit spel zelf niet hebben gekocht. Ik zit de laatste tijd te tubben hoe ik in de toekomst wil gamen, met twee Xbox'en en een PS5. Ik ben van nature rustig aan met games, en twijfel of ik wel fan ben van een abonnementsservice. Want ik denk dan vaak, haal ik er wel alles uit. Dat gekoppeld aan het feit, van na mijn abonnement ben ik de games kwijt. En sommige games gaan er weer uit. Oftewel hoe lang heb ik om die games uit te spelen. Met het omzet trucje heb ik het er wel uit, drie a vier grote games en de waarde van 180 euro is gehaald. Maar een hogere prijs doet mij twijfelen. En dan ook nog een ps5 waarbij ik denk, max één service. Dus niet en en, maar of, en mogelijk geen van beiden. Want 13 euro per maand betalen voor Game Pass is voor mij te veel. Dan ga ik stressen van haal ik er alles wel uit.
Dat games er af en toe uitgaan vind ik geen probleem. Meestal wordt dat ruim van tevoren aangekondigd, dus heb je nog zat tijd om spel uit te spelen, of anders kun je hem met korting aanschaffen als het spel GPU verlaat.
Ik dacht eerst dat ik het fysieke medium zou missen, maar dat is helemaal niet het geval. Fysieke spellen stellen eigenlijk meestal niet veel meer voor, door alle updates, patches etc. moet je toch bijna altijd het volledige spel downloaden. Dat je spellen "kwijt" raakt als ze uit abonnement verdwijnen of als je het abonnement opzegt vind ik zelf niet zo boeiend. In de praktijk, en dan spreek ik uiteraard alleen voor mijzelf, start ik een spel nooit meer op na uitspelen, of nadat ik er klaar mee ben.
Ik ga het fysieke medium wel missen. Maar we gaan steeds meer naar games waarin online spelen met vrienden een belangrijk onderdeel is. Ook is een game niet af bij release, maar krijgt het langere tijd updates en uitbreidingen. Hoe games uitgebracht worden veranderd en daarbij vind ik het fysieke medium steeds minder logisch. Voor games zoals de Forza Horizon series vind ik het Game Pass abonnement ideaal.Powder Toastman schreef op maandag 20 maart 2023 @ 12:28:
[...]
Op dit moment zijn er nog geen prijsverhogingen aangekondigd. Voor de 3 à 4 euro per maand is dit abonnement voor mij een no-brainer. Heb zoveel minder spellen aangeschaft sinds ik GPU heb. Af en toe nog eens eentje in de sale.
Dat games er af en toe uitgaan vind ik geen probleem. Meestal wordt dat ruim van tevoren aangekondigd, dus heb je nog zat tijd om spel uit te spelen, of anders kun je hem met korting aanschaffen als het spel GPU verlaat.
Ik dacht eerst dat ik het fysieke medium zou missen, maar dat is helemaal niet het geval. Fysieke spellen stellen eigenlijk meestal niet veel meer voor, door alle updates, patches etc. moet je toch bijna altijd het volledige spel downloaden. Dat je spellen "kwijt" raakt als ze uit abonnement verdwijnen of als je het abonnement opzegt vind ik zelf niet zo boeiend. In de praktijk, en dan spreek ik uiteraard alleen voor mijzelf, start ik een spel nooit meer op na uitspelen, of nadat ik er klaar mee ben.
Merk wel dat ik een fysieke game sneller uitspeel. Bij Game Pass is het aanbod zo groot dat je een game mogelijk geen kans geeft omdat je vrij makkelijk iets anders kan uitproberen. Voordeel van Game Pass vind ik dat je niet meer van een backlog kan spreken
Zelf ben ik gestopt om te rekenen dat als ik 4 games koop, ik het eigenlijk al eruit heb. Benader het meer dat ik betaal voor een catalogus aan games die je kunt spelen en als er voor mij niks meer tussen zit, ik de dienst gewoon stop (ik besef me overigens wel goed dat ik precies zo speel als dat MS me graag wil hebben).
Herken me wel in @L23 het is inderdaad zo dat als ik games koop. ik ze ook meer speel. Via gamepass switch ik een stuk sneller.
En is dat dan vaak een lege disc waar eigenlijk alleen een verificatie op zit dat je de game bezit? Of zijn Xbox games nog enigszins compleet?Timothy3000 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 13:42:
Ik spaar ze nog, dus koop eigenlijk alsnog alles fysiek. Als ik een Gamepass spel tof vind koop ik hem vaak later alsnog op disc haha.
Ik ben bij de aankoop van de Xbox One S destijds gelijk overgestapt op digitaal omdat games toch eerst geïnstalleerd/gedownload moeten worden voordat je ze kan spelen. Ik gebruik de discdrive eigenlijk alleen voor originele Xbox en Xbox 360 games.
De spellen waarbij er geen speelbare build op het schijfje staat zijn, gelukkig, nog steeds meer uitzondering dan regel.L23 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 13:48:
[...]
En is dat dan vaak een lege disc waar eigenlijk alleen een verificatie op zit dat je de game bezit? Of zijn Xbox games nog enigszins compleet?
Ik ben bij de aankoop van de Xbox One S destijds gelijk overgestapt op digitaal omdat games toch eerst geïnstalleerd/gedownload moeten worden voordat je ze kan spelen. Ik gebruik de discdrive eigenlijk alleen voor originele Xbox en Xbox 360 games.
Klopt, maar het is volgens mij ook meer regel dan uitzondering dat de build op het schijfje gelijk op z'n minst een Day One Patch nodig heeft om bugs te pletten en/of fatsoenlijk speelbaar te zijn. En als er een multiplayer component inzit, ben je vaak ook verplicht de laatste update te installeren, anders werkt het niet (dacht ik, ik play nooit multi).Caayn schreef op maandag 20 maart 2023 @ 13:52:
[...]
De spellen waarbij er geen speelbare build op het schijfje staat zijn, gelukkig, nog steeds meer uitzondering dan regel.
Een dienst als Gamepass (of PS+ Extra/Premium / NSO+Uitbreiding) is dan ook niks voor mij
Day one patches kunnen nog wel eens een dingetje zijn, vooral performance verbeteringen willen daar nog wel eens in zitten.Powder Toastman schreef op maandag 20 maart 2023 @ 14:01:
[...]
Klopt, maar het is volgens mij ook meer regel dan uitzondering dat de build op het schijfje gelijk op z'n minst een Day One Patch nodig heeft om bugs te pletten en/of fatsoenlijk speelbaar te zijn. En als er een multiplayer component inzit, ben je vaak ook verplicht de laatste update te installeren, anders werkt het niet (dacht ik, ik play nooit multi).
Voor multiplayer heb je inderdaad vrijwel de meest recente update nodig. Maar die installeert toch automatisch ongeacht welke versie jij in je bezit hebt. Preloaden/vooraf downloaden kan je, in ieder geval op Xbox, ook gewoon voor fysieke games doen.
Game updates worden via een centrale update server geregeld, je bent hiervoor niet afhankelijk van een developer/publisher om een server online te houden. Voor bijvoorbeeld de Xbox 360 launch games kan je nog steeds prima de updates via XBL downloaden, ook die niet speelbaar zijn op XB1/XSX|S.
[ Voor 19% gewijzigd door Caayn op 20-03-2023 14:14 ]
Ik heb juist het omgekeerde, koop al jaren niets fysieks en vrijwel niets digitaal. Toevallig bij release Mount&Blade Bannerlord gekocht, erg leuke game, veel uren in gestoken en dan voelt het alsnog zuur dat hij in Gamepass komt... Dus denk dat ik nu ook vrijwel zal stoppen met digitaal kopen. Zoveel uren om te gamen heb ik niet vergeleken met X jaar geleden en in Gamepass zit altijd al meer dan genoeg leuks.Caayn schreef op maandag 20 maart 2023 @ 14:02:
Zelf koop ik zowel fysiek als digitaal, al koop ik meer fysiek. Wel koop ik nog wel eens de andere versie wanneer ik die voor enkele euros kan kopen. Fysiek omdat ik de collectie nog steeds leuk vind, maar puur voor mijzelf niet voor de eventuele waarde. Digitaal, tja wie weet koop ik later toch een digital only console en wil ik een ouder spel spelen wat ondertussen gedelist is.
Een dienst als Gamepass (of PS+ Extra/Premium / NSO+Uitbreiding) is dan ook niks voor mijMaar ik snap de aantrekkingskracht van dergelijke diensten zeker.
Aan de andere kant koop ik nog steeds games als Hogwarts Legacy en Diablo 4 in pre-order. Sommige andere games laat ik dan weer langer liggen als ze niet direct in mijn straatje vallen. Maar dat deed ik met EA Play ook al.
Overigens breid ik mijn Gamepass Ultimate ook continue met 1,5 maand uit dmv de Rewards punten naar 3 maanden gold om te zetten en dan bovenop mijn al lopende GP U te zetten.
[ Voor 3% gewijzigd door SunnieNL op 20-03-2023 15:04 ]
Klinkt goed! Diablo III veel met de vrouw couch-coop gespeeld. Kunnen we in juni mooi met deel 4 aan de slagPepieNL schreef op maandag 20 maart 2023 @ 08:27:
Wat een weekend. Elk momentje dat ik wat tijd over had in D4 gestoken... dat is lang geleden zeg, dat een game me zo vast kon houden.
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Maar waarom voelt het dan alsnog zuur voor je? Want je hebt er dan al een mooi aantal uren in kunnen steken waar je anders had moeten wachten toch?Homeland schreef op maandag 20 maart 2023 @ 14:36:
[...]
Ik heb juist het omgekeerde, koop al jaren niets fysieks en vrijwel niets digitaal. Toevallig bij release Mount&Blade Bannerlord gekocht, erg leuke game, veel uren in gestoken en dan voelt het alsnog zuur dat hij in Gamepass komt... Dus denk dat ik nu ook vrijwel zal stoppen met digitaal kopen. Zoveel uren om te gamen heb ik niet vergeleken met X jaar geleden en in Gamepass zit altijd al meer dan genoeg leuks.
Klopt, heb van de game genoten maar toch ook het besef dat ik net zo goed een andere game had kunnen spelen in de tussentijd en mijzelf dus 50euro (geen idee hoeveel de game precies kostte) had kunnen besparen. Dus nu bedenk ik me toch wat sneller, bijvoorbeeld met Harry Potter, die game wil ik een keer spelen maar ik wacht wel, die komt vast binnen nu en 1 of 2 jaar in Gamepass en dan speel ik hem dan wel.Timothy3000 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 15:31:
[...]
Maar waarom voelt het dan alsnog zuur voor je? Want je hebt er dan al een mooi aantal uren in kunnen steken waar je anders had moeten wachten toch?
Eigenlijk was dat altijd al zo. Vrijwel alle games zijn binnen 1 of 2 jaar veel goedkoper dan bij release. Om die reden heb ik bijna nooit direct games bij release gekocht want ik kan meestal inderdaad prima een andere game spelen en later de nieuwe game als die ondertussen 10 of 20 euro kost spelen.Homeland schreef op maandag 20 maart 2023 @ 15:41:
[...]
Klopt, heb van de game genoten maar toch ook het besef dat ik net zo goed een andere game had kunnen spelen in de tussentijd en mijzelf dus 50euro (geen idee hoeveel de game precies kostte) had kunnen besparen. Dus nu bedenk ik me toch wat sneller, bijvoorbeeld met Harry Potter, die game wil ik een keer spelen maar ik wacht wel, die komt vast binnen nu en 1 of 2 jaar in Gamepass en dan speel ik hem dan wel.
Goed, nu is dat laatste tientje er ook vanaf als je even negeert wat je voor gamepass zelf betaalt. Ik begrijp wel dat het toch anders voelt maar nuchter bekeken is er weinig echt verschil.
Gamertag: FinrazielNL
iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Doodeng vind ik het haha.Respect hoor..Ricmaniac schreef op maandag 20 maart 2023 @ 09:33:
[...]
Klopt. ik speel alleen maar hardcore in D3en nu in D4 beta ook gedaan. Softcore haal ik geen excitement uit die games.
Ben je The Butcher ook tegen gekomen op hardcore?
Begreep dat ie daar ook zomaar ergens kan spawnen..
Bij mij bleek ie in een hoekje ergens in een dungeon te zitten, ik spring met leap op een boss af, begin te rossen en zie iets omdraaien vanuit een ooghoek..
Hij deed zn naam eer aan: roflstomped natuurlijk.
Kan me voorstellen dat hc spelers nu al helemaal bedachtzaam moeten zijn
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Nope die niet tegen gekomen haha en denk dat dat maar goed was ookPepieNL schreef op maandag 20 maart 2023 @ 17:46:
[...]
Doodeng vind ik het haha.Respect hoor..
Ben je The Butcher ook tegen gekomen op hardcore?
Begreep dat ie daar ook zomaar ergens kan spawnen..
Bij mij bleek ie in een hoekje ergens in een dungeon te zitten, ik spring met leap op een boss af, begin te rossen en zie iets omdraaien vanuit een ooghoek..
Hij deed zn naam eer aan: roflstomped natuurlijk.
Kan me voorstellen dat hc spelers nu al helemaal bedachtzaam moeten zijn
Voor ps5 misschien wel voor Xbox toch wel wat lastiger, minder mensen hebben een Xbox.Timothy3000 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 17:05:
Fysiek is verkopen ook makkelijker, dus nog een reden voor mij om niet al te dure games digitaal te kopen.
Dat is ook altijd mijn argument als ik eens een keer een spel koop. In de praktijk heb ik nog nooit een game verkocht, op de vliering staat nog een X360 met een flinke stapel games en een paar Xbox One titels achter in de kast. Wellicht wordt het ooit ook geld waard net als de retro gameconsolesTimothy3000 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 17:05:
Fysiek is verkopen ook makkelijker, dus nog een reden voor mij om niet al te dure games digitaal te kopen.
Kracht van Game Pass zit hem in het spelen van games die je anders nooit zou spelen. Zie het als een hulpmiddel om nieuwe favo games te ontdekken die je dan fysiek kan kopen.Caayn schreef op maandag 20 maart 2023 @ 14:02: Een dienst als Gamepass (of PS+ Extra/Premium / NSO+Uitbreiding) is dan ook niks voor mij
Dit is wel echt crazy.
Prijsverschil tussen de PS en Xbox versie is dan wel echt bizar weer.The Audeze Maxwell’s battery holds an impressive 80 hours of playtime at a full charge, and a 20 minute quick charge gives a listener a day of play. That is far above the market average, and great to see.
[ Voor 10% gewijzigd door devilsnight op 20-03-2023 21:48 ]
Ja dat merkte ik ook wel inderdaad, op de PS4 kocht ik alles fysiek en na het uitspelen ging het direct marktplaats op. Games was ik zelden niet snel kwijt.rutgergron schreef op maandag 20 maart 2023 @ 19:32:
[...]
Voor ps5 misschien wel voor Xbox toch wel wat lastiger, minder mensen hebben een Xbox.
De eerste niet GamePass games voor de Series X verkochten minder makkelijk, door de kleinere afzetmarkt ook weer niet onlogisch.
Nu koop ik om die reden digitaal in het buitenland. Dan kost het onder de streep hetzelfde maar heb ik ze in ieder geval aan mijn account (om vervolgens nooit meer te installeren).
[ Voor 8% gewijzigd door Donstil op 20-03-2023 23:00 ]
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Tof, kijk er naar uit. Eerste deel was echt mijn verrassing dat jaar. Heb niet veel meer StarWars maar uiteindelijk toch eens aan begonnen en na een paar uur helemaal verslaafd. Vond het uitpluizen van die planeten en alles op 100% zetten echt heerlijk.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
https://news.xbox.com/en-...le-on-the-sea-of-thieves/
Echt een goede keuze imo om een live service game te maken dat zich niet focust op levels, en het upgraden van wapens en armor. Dat nekt vaak nieuwkomers in dit soort games. Ook de focus op cosmetics voor hun monetization vind ik goed. En juist de aandacht voor nieuwe content zoals nieuwe verhalen en world events, maar ook continue de QOL verbeteringen houdt de game fris. Nog steeds de game voor mij waarbij je met complete vreemden de leukste gamesessies kunt hebben.
[ Voor 75% gewijzigd door uchiha tijntje op 20-03-2023 23:48 ]
Persoonlijk ben ik blij met de keuze voor inventory. Hier een keuze in bieden was ook prima geweest, maar wat heb ik een kolere hekel aan dat wiel... 0,0 overzicht in wat je allemaal hebt. Heb ik set X nu wel of niet compleet?PepieNL schreef op maandag 20 maart 2023 @ 09:02:
[...]
D3 voelde al goed met controller qua gameplay, deze doet dat net zo dunnetjes over.
Je bestuurt je karakter veel directer (als in een action game) ipv ergens klikken op de map en het loopt er naartoe..
Inventory management is wel een stapje terug vind ik, het is exact zoals bij de pc interface met wat shortcuts.
Bij D3 hadden ze dit op de schop gegooid voor console release (soort van draaischijf) maar nu toch weer richting de pc interface
Komend weekend kan je het zelf proberen
Nee... geef mij dan maar het systeem zoals op de PC.
Wat ik mij wel afvraag; Gaan ze keyboard/muis support geven op consoles? Het was toch 100% cross platform met Playstation/Xbox en PC? Heb je dan overigens ook geen nadeel van verschil in bedieningswijze vraag ik mij dan af maar goed... Muis support voor inventory zou natuurlijk geniaal zijn
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
[ Voor 4% gewijzigd door justifire op 21-03-2023 07:19 ]
Arcrunner ziet er op het eerste gezicht wel als een fraaie game uit. Weer een divers aanbod in ieder geval, maar verder weinig voor mij direct.justifire schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 07:18:
GDC 2023: ID@Xbox 12 speelbare demos : https://news.xbox.com/en-...x-one-and-xbox-series-xs/
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
List of Optimized games for Series X|S that can be played on an external hard drive or SSDhttps://t.co/T1RLhVgHzT pic.twitter.com/SESYaxGIdd
— Alan Feely (@IdleSloth84_) 20 maart 2023
:strip_exif()/f/image/2eGnGhFgEzIovxBPXMKWcFpu.jpg?f=fotoalbum_large)
En als je de comments checkt daar staan er nog meer games tussen zoals AC, Shadow of the Tomb Raider.
[ Voor 54% gewijzigd door devilsnight op 21-03-2023 11:25 ]
Het zijn zo te zien nagenoeg alleen games die ook op de last-gen zijn uitgekomen.devilsnight schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 11:14:
Dit wist ik niet:
[Twitter]
[Afbeelding]
En als je de comments checkt daar staan er nog meer games tussen zoals AC, Shadow of the Tomb Raider.
Maar voor degenen die veel games gedownload hebben is dit wel handig en een stuk goedkoper dan die dedicated SSD voor de Xbox te kopen.
——-
Komende week:
:strip_exif()/f/image/jutJJwV0e60wNXLi165ciH12.jpg?f=fotoalbum_large)
https://news.xbox.com/en-...rch-2023-wave-2-announce/
29 maart ook de DLC van Forza Horizon 5.
———
En beelden van Crash Team Rumble. Van mij hadden ze aan Crash 5 mogen gaan werken. Dit trekt me niet.
[ Voor 94% gewijzigd door uchiha tijntje op 21-03-2023 16:52 ]
Zo dat scheelt. Gelijk 250 gb van m’n interne naar externe schijf verplaatst.devilsnight schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 11:14:
Dit wist ik niet:
[Twitter]
[Afbeelding]
En de volgende games verdwijnen van GP:uchiha tijntje schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 16:13:
Morgen komen volgens mij de hands on previews van Redfall uit. Ben benieuwd.
——-
Komende week:
[Afbeelding]
https://news.xbox.com/en-...rch-2023-wave-2-announce/
29 maart ook de DLC van Forza Horizon 5.
- A Memoir Blue (Cloud, Console, and PC)
- Chinatown Detective Agency (Cloud, Console, and PC)
- ClusterTruck (Cloud, Console, and PC)
- Double Dragon Neon (Cloud and Console)
- Kraken Academy!! (Cloud, Console, and PC)
- MLB The Show 22 (Cloud and Console)
- Power Rangers: Battle for the Grid (Cloud, Console, and PC)
Clustertruck vond ik zelf een tof maar uiterst frustrerend spelletje.PdeBie schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 16:28:
[...]
En de volgende games verdwijnen van GP:Mis je niets aan
- A Memoir Blue (Cloud, Console, and PC)
- Chinatown Detective Agency (Cloud, Console, and PC)
- ClusterTruck (Cloud, Console, and PC)
- Double Dragon Neon (Cloud and Console)
- Kraken Academy!! (Cloud, Console, and PC)
- MLB The Show 22 (Cloud and Console)
- Power Rangers: Battle for the Grid (Cloud, Console, and PC)
Dat laatste level was idioot
https://www.xbox.com/play/media/HZX5SVK7YX
———
Artikeltje over 10 jaar ID@xbox.
https://news.xbox.com/en-...xbox-10-year-anniversary/
[ Voor 7% gewijzigd door uchiha tijntje op 21-03-2023 19:46 ]
Dit topic is gesloten.
![]()
• Gamepass discussie: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
• Beschikbaarheid: [XSX | XSS] Beschikbaarheid en levertijden
| Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |
:strip_exif()/f/image/EWgyxYAgF7Eg8mUUqMCYkmnd.jpg?f=fotoalbum_large)