Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:21

On_E

Housemusic

Timothy3000 schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 09:21:
[...]

Beter op het begin dan na een paar uur spelen toch? Want het gaat er in dit soort games niet makkelijker op worden. :P
Ik las dus juist wel, de 1e boss schijnt direct een van de moeilijkste te zijn.

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

• Chabio
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 10:46
Niet alles hoeft voor iedereen te zijn. Vind je de eerste boss in Wo Long te pittig en niet leuk? Dan is het niet voor jou, niks mis mee. Ik speel geen AC, want te groot, te veel hetzelfde, te veel markers. Ik speel het dan ook niet ipv wel spelen en vervolgens klagen hoe kut het is. Elden Ring heeft het deurtje naar Souls like geopend voor velen. Heel mooi, maar het is niet voor iedereen en daar is niks mis mee.
Ik was het niet van plan om de game nu al te gaan spelen. Maar ik ga hem straks even installeren en proberen. Ben nu wel nieuwsgierig geworden :P

——

Volgende week komen schijnbaar de previews van Redfall. Ben erg benieuwd.

[ Voor 23% gewijzigd door uchiha tijntje op 04-03-2023 11:42 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 19:45
Same haha. Wilde eigenlijk wachten tot ik Persona uit had. Dat werd toch dit weekend even proberen. De game is inmiddels nu geinstalleerd hahaha.

• Timothy3000
Chabio schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 11:03:
Niet alles hoeft voor iedereen te zijn. Vind je de eerste boss in Wo Long te pittig en niet leuk? Dan is het niet voor jou, niks mis mee. Ik speel geen AC, want te groot, te veel hetzelfde, te veel markers. Ik speel het dan ook niet ipv wel spelen en vervolgens klagen hoe kut het is. Elden Ring heeft het deurtje naar Souls like geopend voor velen. Heel mooi, maar het is niet voor iedereen en daar is niks mis mee.
Niemand klaagt hier though. We hebben er gewoon een gesprekje over.

En als je de eerste boss pittig en niet leuk vindt betekent ook niet automatisch dat het niks voor je is. Door een beetje te oefenen en blijven proberen is er juist kans dat je het wel leuk gaat vinden.

Ik had 0,0 met soulslikes. Sekiro op release gekocht en kon er geen klap mee. Pas toen ik het wat tijd gaf begon ik het leuk te vinden.
Chabio schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 11:03:
Maar dat is het juist, de rest van de game is mogelijk absoluut wel voor mij. Ik heb mijn tanden in Dark Souls 1, 2 en deels 3 gezet, de eerste twee uitgespeeld en ik was verslaafd aan die shit toen. Maar de eerste battles zijn gewoon te doen in die games, op die manier wordt je op een goede manier geïntroduceerd met alles.

Als ik Jesse van XboxEra moet geloven is de rest van de game juist redelijk te doen, maar je moet door dat begin heen. Je ziet echt dat mensen afhaken vanwege die battle, terwijl als het gewoon één phase was geweest ik zeker weet dat deze mensen nu bezig waren met alles wat erna komt. Dat is wat ik de meeste mensen zie roepen ook, niet hoe kut de game is.
En klaar :P Eerste fase is gewoon rammen. Tweede fase is zoals @justifire zei, afstand houden, de unblockable attacks goed parryen en dan is het vrij snel voorbij.

Moest wel wennen aan het feit dat de dodge knop nu ook de parry knop is…

[ Voor 20% gewijzigd door uchiha tijntje op 04-03-2023 12:52 ]

• Timothy3000
devilsnight schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 12:46:
[...]

Maar dat is het juist, de rest van de game is mogelijk absoluut wel voor mij. Ik heb mijn tanden in Dark Souls 1, 2 en deels 3 gezet, de eerste twee uitgespeeld en ik was verslaafd aan die shit toen. Maar de eerste battles zijn gewoon te doen in die games, op die manier wordt je op een goede manier geïntroduceerd met alles.

Als ik Jesse van XboxEra moet geloven is de rest van de game juist redelijk te doen, maar je moet door dat begin heen. Je ziet echt dat mensen afhaken vanwege die battle, terwijl als het gewoon één phase was geweest ik zeker weet dat deze mensen nu bezig waren met alles wat erna komt. Dat is wat ik de meeste mensen zie roepen ook, niet hoe kut de game is.
Maar met een beetje doorbijten moet phase 2 toch ook wel lukken?

• Timothy3000
uchiha tijntje schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 12:51:
En klaar :P Eerste fase is gewoon rammen. Tweede fase is zoals @justifire zei, afstand houden, de unblockable attacks goed parryen en dan is het vrij snel voorbij.

Moest wel wennen aan het feit dat de dodge knop nu ook de parry knop is…
Hoeveel pogingen had je nodig? Je bent er niet heel lang mee bezig geweest of wel?
Timothy3000 schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 12:53:
[...]

Hoeveel pogingen had je nodig? Je bent er niet heel lang mee bezig geweest of wel?
Ik denk iets van 15/20? De eerste fase had ik in mijn 3e poging, maar zoals gebruikelijk speel je daarna te roekeloos in de eerste fase om zsm naar de tweede fase te gaan :P

@devilsnight gewoon wel blijven proberen, want ik denk dat je het wel een leuke game gaat vinden. De sleutel van dat gevecht ligt in het deflecten van die “rode aanval”. Als je daar voldoende afstand houdt is die goed te zien aankomen.

[ Voor 24% gewijzigd door uchiha tijntje op 04-03-2023 13:48 ]

Verwijderd

Heb helaas mijn Xbox Series X moeten terugsturen.

Uit het niets was er opeens een hard ratelende geluid uit mijn xbox en wat er in de 3 seconden daarna gebeurde klonk al helemaal niet goed.
Meteen uitgezet en retourlabel aangevraagd.

Heb hem besteld via de officiële Microsoft site, dus terugsturen is niet zo'n probleem.
Het enige waar ik nu wel een klein beetje bezorgt om ben is het volgende.
Heb hem opgestuurd via UPS en de doos weegt zeker wel een kilo of 6/7.

Maar, nu ik de status check na een dag zegt de tracker dat die maar 0.5 kilo weegt.
Dus, of iemand is nu heel blij met een kapotte X-Box, of dit is gewoon de normale gang van zaken bij een retourzending. :P

(Ik verzend niet zo heel vaak iets retour^^)

• Powder Toastman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:53
Verwijderd schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 13:05:

Uit het niets was er opeens een hard ratelende geluid uit mijn xbox en wat er in de 3 seconden daarna gebeurde klonk al helemaal niet goed.

Heb hem besteld via de officiële Microsoft site, dus terugsturen is niet zo'n probleem.

Maar, nu ik de status check na een dag zegt de tracker dat die maar 0.5 kilo weegt.
Dus, of iemand is nu heel blij met een kapotte X-Box, of dit is gewoon de normale gang van zaken bij een retourzending. :P

Niets om je druk over te maken, gebeurt vaak bij UPS weet ik uit ervaring.

Verwijderd

Powder Toastman schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 13:40:
[...]

Niets om je druk over te maken, gebeurt vaak bij UPS weet ik uit ervaring.
Thanks for the post, dat is een geruststelling. :)
Wo Lang is (na die boss) erg goed te doen. Ze strooien tot nu toe wel erg met het aantal battle flags.

Het is toch wel meer hack and slash dan een Sekiro. Het is wel wat chaotischer in beeld. Zeker met de NPC’s die met je meelopen is het overzicht soms ver te zoeken. :)

Wel iets waar ik me irriteer in heel veel games. Je wordt overspoeld met items, wapens en armor. Terwijl ik nog gewoon lekker met mijn wapen speel die ik binnen de eerste 5 minuten had :P

Dit wordt wel een leuke completion. Begreep dat niets echt te missen is. En je ook geen uren hoeft te grinden voor bepaalde items zoals in Dark Souls. :)

uchiha tijntje schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 15:37:
Wo Lang is (na die boss) erg goed te doen. Ze strooien tot nu toe wel erg met het aantal battle flags.

Het is toch wel meer hack and slash dan een Sekiro. Het is wel wat chaotischer in beeld. Zeker met de NPC’s die met je meelopen is het overzicht soms ver te zoeken. :)

Wel iets waar ik me irriteer in heel veel games. Je wordt overspoeld met items, wapens en armor. Terwijl ik nog gewoon lekker met mijn wapen speel die ik binnen de eerste 5 minuten had :P

Dit wordt wel een leuke completion. Begreep dat niets echt te missen is. En je ook geen uren hoeft te gronden voor bepaalde items zoals in Dark Souls. :)
Ik begreep dat ook niet goed.
Maar armor en wapens droppen dus met verschillende perks, die je dan weer kan extracten en toevoegen aan je favoriete armor / wapen.
Maar echt overzichtelijk is het niet, mis vooral de ‘compare knop’ … typisch japans.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• Timothy3000
Net geinstalleerd, maar eens proberen nu!

• Zorroberner
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 17:19
Verwijderd schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 13:05:

Wat klote zeg, net lekker erin. Hopelijk kan je snel weer gamen.

• Timothy3000
En de eerste baas is omver!

Vet spel zeg! Team Ninja meets Sekiro. Veel parryen en lekker aanvallend vechten. Dit is een game waar ik flink veel tijd aan ga besteden.

@devilsnight , wat tips:
spoiler: title
In phase 1 kun je veel damage doen door continu door zijn deflect heen te breken met rb x / y. In phase 2 is het een kwestie van op tijd parryen met b en aanvallen. Op een gegeven moment kun je je divine beast activeren en is het gedaan.

[ Voor 4% gewijzigd door Timothy3000 op 04-03-2023 17:26 ]

Timothy3000 schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 17:21:
En de eerste baas is omver!

Vet spel zeg! Team Ninja meets Sekiro. Veel parryen en lekker aanvallend vechten. Dit is een game waar ik flink veel tijd aan ga besteden.

@devilsnight , wat tips:
spoiler: title
In phase 1 kun je veel damage doen door continu door zijn deflect heen te breken met rb x / y. In phase 2 is het een kwestie van op tijd parryen met b en aanvallen. Op een gegeven moment kun je je divine beast activeren en is het gedaan.
Yeah, van het spammen in phase 1 wist ik al, maar thanks man, altijd thanks. :)

Ik lees hier steeds parry dit en parry dat, alsof het niets is, maar ik krijg de timing vooral voor de rode attacks nog niet goed, bij de normale gaat het een stuk beter, maar ook niet foutloos. En laat nou net de damage aanzienlijk zijn als je een rode attack mist. Het liefst gebruik ik tijdens phase 1 geen potions, maar ja. Het parryen/deflecten tijdens phase 2 is crap voor mij, ik ben elke keer net te vroeg of te laat. Ik was met Sekiro ook slecht in dat deflecten en in DS games ben ik nooit goed geweest in het ontwijken van veel attacks. Hail to pyro/sword build.

Ik vraag me iets af, kan ik in principe flink levellen door gewoon te backtracken, vijanden te verslaan en dan oa health flink omhoog gooien? Of duurt dit een eeuwigheid?

En wat betreft het morale systeem. Als de boss bijvoorbeeld 15 is en ik 10 of lager, dan doet hij aanzienlijk meer damage bij mij dan andersom. Dus is het een idee dat ik eerst flink ga grinden en een veel hoger morale krijg dan hem en dan nog eens probeer en dan veel meer damage bij hem doe? Of werkt het niet zo? Want zo ja, dan ga ik flink grinden totdat ik morale 30 heb ofzo, haha.

• Timothy3000
Goed op de rode gloed en zijn moves letten. En niet te snel willen. Neem je tijd, laat hem maar naar jou komen en geef hem zo nu en dan even een tikkie voor zn bakkes.

Je kan al een beetje oefenen door gewone moves met b te deflecten. Op een gegeven moment komt daar wat handigheid in.

Cheesen moet denk ik wel kunnen maar uiteindelijk heb je echt die deflect en parry wel nodig.

• Timothy3000
Geen woord gelogen in die recensies over de moeilijkheidsgraad trouwens. Alles na die eerste boss gaat vooralsnog zonder enige moeite haha.
Timothy3000 schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 18:10:
Goed op de rode gloed en zijn moves letten. En niet te snel willen. Neem je tijd, laat hem maar naar jou komen en geef hem zo nu en dan even een tikkie voor zn bakkes.

Je kan al een beetje oefenen door gewone moves met b te deflecten. Op een gegeven moment komt daar wat handigheid in.

Cheesen moet denk ik wel kunnen maar uiteindelijk heb je echt die deflect en parry wel nodig.
Cheesen in DS1 heb ik voor één boss ook gedaan, voor het levellen zal het mogelijk zijn. Maar het morale systeem is net even anders, dus ik kan wel met morale 30 op hem af gaan, ik ben het in no time kwijt ook. Moet mezelf daar niet teveel blind op gaan staren.

Ik zou graag het deflecten van die rode attacks willen oefenen, en dan vooral met deze boss in de training area bijvoorbeeld. Ik moet de timing echt onder de knie krijgen, zelfs met normale vijandjes ben ik echt slecht wanneer ze die red attacks doen.
devilsnight schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 18:04:
[...]

Yeah, van het spammen in phase 1 wist ik al, maar thanks man, altijd thanks. :)

Ik lees hier steeds parry dit en parry dat, alsof het niets is, maar ik krijg de timing vooral voor de rode attacks nog niet goed, bij de normale gaat het een stuk beter, maar ook niet foutloos. En laat nou net de damage aanzienlijk zijn als je een rode attack mist. Het liefst gebruik ik tijdens phase 1 geen potions, maar ja. Het parryen/deflecten tijdens phase 2 is crap voor mij, ik ben elke keer net te vroeg of te laat. Ik was met Sekiro ook slecht in dat deflecten en in DS games ben ik nooit goed geweest in het ontwijken van veel attacks. Hail to pyro/sword build.

Ik vraag me iets af, kan ik in principe flink levellen door gewoon te backtracken, vijanden te verslaan en dan oa health flink omhoog gooien? Of duurt dit een eeuwigheid?

En wat betreft het morale systeem. Als de boss bijvoorbeeld 15 is en ik 10 of lager, dan doet hij aanzienlijk meer damage bij mij dan andersom. Dus is het een idee dat ik eerst flink ga grinden en een veel hoger morale krijg dan hem en dan nog eens probeer en dan veel meer damage bij hem doe? Of werkt het niet zo? Want zo ja, dan ga ik flink grinden totdat ik morale 30 heb ofzo, haha.
Daar gaat het bij jou fout denk ik.
Als een critical attack je raakt zakt je morale level.
Critical is unblockable dus die moet je deflecten/parry of dodgen.
Als hij je twee of drie keer raakt is het verschil in morale al meteen vrij groot en doe je nog amper damage.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• Timothy3000
Grwoon phase 1 als trainingsfase gebruiken.

Op het moment dat je enemy vol rode gloed op je afkomt, probeer zijn aanval dan af te kaatsen. Raakt hij je bijna, dan b indrukken. En rustig blijven. Dat helpt mij iig enorm.
@justifire @Timothy3000

Morale 20 had ik, ik ging dood bij de boss en heb nu nog 10 over. Als ik nu weer tegen hem ga vechten, heeft dat wel zin of moet ik op zijn minst op een morale van hem zitten om kans te maken? Want dan zou ik dus even kort moeten grinden elke keer nadat ik dood ga bij deze boss, iets wat ik niet deed gisteren, en vandaag.

• Timothy3000
Heeft wel zin. Ik heb hem ook met 10 verslagen.
Timothy3000 schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 18:52:
Heeft wel zin. Ik heb hem ook met 10 verslagen.
Goed om te weten!

Wat betreft die rode attacks, zijn die niet te dodgen? Ik heb een paar keer geprobeerd door 2x B te doen weg te dodgen zodat ie me niet raakt, maar het lijkt erop alsof die attack soort van homing/locked is of kan het wel gedaan worden?

• Timothy3000
Kan denk ik wel maar het heeft weinig zin. Die moet je echt zoveel mogelijk met b deflecten/parryen.

Dat is echt een belangrijk onderdeel van deze game.

Verwijderd

Mwah….ik heb Wo Long weggelegd. En Nioh heb ik met veel plezier gespeeld.

Het probleem met Wo Long heeft niets te maken met de mechanics, want die zijn goed. Het probleem is dat als ik op deflect druk (R1 + B ) er 50% van de keren gewoon niets gebeurd….en dat is key in dit gevecht. En dat gebeurd ook met andere acties.

Een snelle Google actie laat al zien dat de game last heeft van wat ik al dacht te voelen: Extreme input lag.

Ik kan leven met input lag maar als je in een game dan de 1ste baas als een soort ‘ready check’ gebruikt en de helft van de keren gebeurd er niets als je op de knop drukt (waardoor het simpelweg RNJesus gaat worden)…tsja, then you f*cked up als ontwikkelaar.

Gelukkig stond het op Gamepass, dus niks verloren. Voor iedereen die de game heeft gekocht: Keihard refunden. Dit slaat namelijk helemaal nergens op. En dan zijn de mensen in dit topic nog de ‘harde kern’ die wil doorzetten. Ik denk dat 99% van de spelers deze game keihard dropt bij de 1ste bossfight. En dat is niet goed voor de reputatie van Koei Tecmo/Team Ninja op lange termijn.

EDIT: Maar na een tip ben ik erachter gekomen dat B al genoeg is. En daarmee kwam ik in 1x door de boss fight heen. 8)7 I stand corrected.

De bosses daarna zijn allemaal echt -veel- gemakkelijker. Dus de difficulty curve van de game is echt overal en nergens. Dat gezegd hebbende, het speelt nu wel lekker weg dus ik blij doorgaan. Maar wel vreemd dat er zo'n heftige delay zit op R1 + B.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2023 23:47 ]

• Timothy3000
Ik heb echt 0,0 last van input lag met deze game... voor mijn gevoel werkt alles juist vlekkeloos. Stukken beter dan de beta. Wat jij beschrijft is mij ook nog niet overkomen. Het voelt allemaal juist heel fair.

Deflect is toch gewoon b? Zonder R1? R1 is alleen als je aanvalt en iemand zn guard wil breken volgens mij.

Speel je in gamemode?

@devilsnight heeft Xbox ook iets van shareplay oid? Anders wil ik morgen wel even helpen. :)

[ Voor 23% gewijzigd door Timothy3000 op 04-03-2023 19:06 ]

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:00
Vandaag in de Bundle sale de Batman Arkham reeks gekocht. Blijven toch toffe games. :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8t8Y3mF5SuT0XkCL2inmUgcSou4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/BJyHmXEuXpiptw117UgJdd5S.gif?f=user_large

Het is me gelukt!!!!!!

Phase 1 was voornamelijk hem constant aanvallen met X, X, Y en soms ook de martial art attack erbij, rode attacks defecten en daarna doe je hem heel erg zeer met Y idd.

Tweede phase....

Gisteren bleef ik elke keer op een hele verre afstand en lukte het me niet goed die attacks te ontwijken. Dit keer bleef ik juist heel dichtbij hem en ondanks dat ik een paar keer goed werd geraakt (geen potion meer en minder dan helft health over) lukte het mij om die red attacks twee keer te deflecten en daarna meteen y zodra ie echt down was voor de hevige damage. Dit twee keer gedaan, maar Divine beast was nog niet ready, dus even snel paar tikken uitdelen nu ie nog down was en meteen Y+B.

Yeehaw!
Verwijderd schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 19:03:

Het probleem met Wo Long heeft niets te maken met de mechanics, want die zijn goed. Het probleem is dat als ik op deflect druk (R1 + B ) er 50% van de keren gewoon niets gebeurd….en dat is key in dit gevecht. En dat gebeurd ook met andere acties.

Een snelle Google actie laat al zien dat de game last heeft van wat ik al dacht te voelen: Extreme input lag.

Ik kan leven met input lag maar als je in een game dan de 1ste baas als een soort ‘ready check’ gebruikt en de helft van de keren gebeurd er niets als je op de knop drukt (waardoor het simpelweg RNJesus gaat worden)…tsja, then you f*cked up als ontwikkelaar.

Gelukkig stond het op Gamepass, dus niks verloren. Voor iedereen die de game heeft gekocht: Keihard refunden. Dit slaat namelijk helemaal nergens op. En dan zijn de mensen in dit topic nog de ‘harde kern’ die wil doorzetten. Ik denk dat 99% van de spelers deze game keihard dropt bij de 1ste bossfight. En dat is niet goed voor de reputatie van Koei Tecmo/Team Ninja op lange termijn.
Wat is R1 + B? Namelijk geen idee wat je bedoelt :)

• Timothy3000
Lekker bezig @devilsnight!

Kan het zijn dat het niet werkt door de verkeerde knoppencombo @Verwijderd ? Want deflect is alleen B. Zonder R1.
Timothy3000 schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 19:20:

Kan het zijn dat het niet werkt door de verkeerde knoppencombo @Verwijderd ? Want deflect is alleen B. Zonder R1.
Thanks man.

Qua saven hoe ik niets te doen hé? Ik ben naar de vlag gegaan in het nieuwe gebied, kan verder geen save kiezen. Tot nu toe ook elke keer quick resume gebruikt, dus heb het main menu niet meer gezien sinds launch.

• Timothy3000
Nope! He's down and will stay down!

Niet per ongeluk je weight load over de 100% staan ?
Dan kan je nl niet meer deflecten.
Even kijken onder armor.

devilsnight schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 19:17:
[Afbeelding]

Het is me gelukt!!!!!!

Phase 1 was voornamelijk hem constant aanvallen met X, X, Y en soms ook de martial art attack erbij, rode attacks defecten en daarna doe je hem heel erg zeer met Y idd.

Tweede phase....

Gisteren bleef ik elke keer op een hele verre afstand en lukte het me niet goed die attacks te ontwijken. Dit keer bleef ik juist heel dichtbij hem en ondanks dat ik een paar keer goed werd geraakt (geen potion meer en minder dan helft health over) lukte het mij om die red attacks twee keer te deflecten en daarna meteen y zodra ie echt down was voor de hevige damage. Dit twee keer gedaan, maar Divine beast was nog niet ready, dus even snel paar tikken uitdelen nu ie nog down was en meteen Y+B.

Yeehaw!
Is toch geweldig dit ? *O*
Zoiets geeft voldoening, op naar de volgende brick wall ! :P

justifire schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 19:43:
[...]

Is toch geweldig dit ? *O*
Zoiets geeft voldoening, op naar de volgende brick wall ! :P
Dat zeker man. De adrenaline was echt crazy op het moment dat ik net 2x de red attack had deflect, maar het net niet genoeg damage was voor divine beast. En mijn health was super laag dus het kon echt finito zijn zodra hij op stond. Dus meteen snel 2 klappies geven en meteen divine beast.

Moet zeggen dat ik wel heel erg blij ben dat je zo'n gigantische damage doet na het deflecten van de rode attack, want als ik echt die hele health bar had moeten weghalen zeg maar zonder die big damage.....ouch. In die Sekiro bosses waar je meerdere phases hebt, heb je ook dat soort attacks die zulke damage doen?

• Timothy3000
Het is een tijd terug dat ik hem gespeeld heb maar volgens mij wel.

Sekiro is wel echt een pak moeilijker.

• ilm
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13:08

ilm

Terwijl iedereen bezig is met Wo Long ben ik rustig Dark Souls 3 aan het spelen. Totdat de batterijen ineens leeg waren en er een 'white walker' op een paar meter voorbij wandelde... hartstilstand (geen pauze in DS).

Heeel rustig nieuwe batterijen nemen zodat hij me niet zou horen :P. Geen idee hoe, maar ik heb het overleefd.

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:38
Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2023 @ 10:19:
[...]

Ik heb de 9X en ben er zeer tevreden mee. Goed geluid, lange batterijduur en hij werkt ook nog eens op de PS5, Xbox en PC.
Er zullen vast betere headsets zijn voor meer geld maar ik ben dik tevreden.
Die van mij ga ik terug sturen. Dat ***ding valt gewoon om de haverklap uit, verliest de verbinding. En natuurlijk weer net op die cruciale momenten dat ik lekker ging bij een potje Warzone 2.0. Niet te doen..

Steelseries geeft aan dat je dan maar een trial en error check moet gaan doen, met WiFi veranderen naar alleen 2.4/5ghz, router verplaatsen, andere wifi apparaten,Xbox etc verplaatsen of uitzetten. Ja, zo speciaal vond ik hem niet en dan pak ik liever de Xbox wireless headset weer. Geluid klonk wel gelukkig wat minder zwaar aan de bass van deze 9X
devilsnight schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 20:00:
[...]

Dat zeker man. De adrenaline was echt crazy op het moment dat ik net 2x de red attack had deflect, maar het net niet genoeg damage was voor divine beast. En mijn health was super laag dus het kon echt finito zijn zodra hij op stond. Dus meteen snel 2 klappies geven en meteen divine beast.

Moet zeggen dat ik wel heel erg blij ben dat je zo'n gigantische damage doet na het deflecten van de rode attack, want als ik echt die hele health bar had moeten weghalen zeg maar zonder die big damage.....ouch. In die Sekiro bosses waar je meerdere phases hebt, heb je ook dat soort attacks die zulke damage doen?
Bij elke (sub) boss in Sekiro heb je dat. Een niet te blocken attack die je kunt parryen op verschillende manieren waarbij, als de parry lukt flinke (posture) damage doet. Merk nu echt de chapter structuur in de game. Vind ik de Fromsoftware games toch wel beter. Is ook een erg hoog niveau. Maar vermaak me er wel zeker mee.

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 19:44

Deflect is alleen b. Zou het kunnen dat je de verkeerde knoppen indrukt?

Verder weet ik wel zeker dat vet veel mensen het spel gaan 'droppen'. Dat is bij alle gamepass spellen zo, zeker bij spellen die wat pittiger zijn.

Al vind ik souls games niet zozeer moeilijk. Het is gewoon leren wat je kan en wat de enemy doet. Ik vind fifa/pes online veel moeilijker. Of platformers. Gianni Sisters, dat is moelijk.
devilsnight schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 23:10:
De oude Mega Man games, Super Ghouls N Ghosts, dat vind ik zelf ook echt hele pittige games hoor.
Oh god, ik krijg ptsd flashbacks naar mega man op de Gameboy :+
Die heb ik twee keer uitgespeeld... De eerste keer heb ik me er weken in vastgebeten voor het eindelijk lukte en toen gooide ik de cartridge gelijk in de kast. Later nog eens geprobeerd en uit pure koppigheid nog eens blijven spelen tot het weer lukte, en daarna de game nooit meer aangeraakt O-)

Wo Long ga ik niet eens meer proberen trouwens, ik ben gewoon echt niet goed in dat soort strakke timing deflect dingen. Hifi rush drukt me genoeg met mijn neus op de feiten dat mijn timing bij lange na niet zo goed is als ik dacht (ik krijg het meestal niet eens voor elkaar om die drie dashes achter elkaar op de beat te doen). Dacht dat ik er wel goed in zou zijn omdat ik als oud stijldanser totaal geen moeite heb in het vinden en vasthouden van een maat, maar dat vertaalt zich blijkbaar absoluut niet naar netjes op de beat een knop indrukken :+

Gamertag: FinrazielNL

Verwijderd

Timothy3000 schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 19:20:

Ehhh.....Je kan R1 + B gebruiken om Weapon Deflect te doen en zo te defecten + wapen switch + extra damage.

Maar na inderdaad de tip van boven ben ik erachter gekomen dat B al genoeg is. En daarmee kwam ik in 1x door de boss fight heen. 8)7

De bosses daarna zijn allemaal echt -veel- gemakkelijker. Dus de difficulty curve van de game is echt overal en nergens. Dat gezegd hebbende, het speelt nu wel lekker weg dus ik blij doorgaan. _/-\o_ I stand corrected.
Verwijderd schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 23:45:
[...]

Ehhh.....Je kan R1 + B gebruiken om Weapon Deflect te doen en zo te defecten + wapen switch + extra damage.

Maar na inderdaad de tip van boven ben ik erachter gekomen dat B al genoeg is. En daarmee kwam ik in 1x door de boss fight heen. 8)7

De bosses daarna zijn allemaal echt -veel- gemakkelijker. Dus de difficulty curve van de game is echt overal en nergens. Dat gezegd hebbende, het speelt nu wel lekker weg dus ik blij doorgaan. _/-\o_ I stand corrected.
Die RB + B begrijp ik zelf niet helemaal. Kan ik RB ingedrukt houden en dan B drukken zodra de attack van de vijand komt of moet ik echt perse beide knoppen tegelijk in drukken? Het is me in elk geval nog niet gelukt. En wat bedoel je precies met weapon switch? Moet je dat met een na RB+B doen?
Finraziel schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 23:29:
[...]

Die heb ik twee keer uitgespeeld... De eerste keer heb ik me er weken in vastgebeten voor het eindelijk lukte en toen gooide ik de cartridge gelijk in de kast. Later nog eens geprobeerd en uit pure koppigheid nog eens blijven spelen tot het weer lukte, en daarna de game nooit meer aangeraakt O-)

Wo Long ga ik niet eens meer proberen trouwens, ik ben gewoon echt niet goed in dat soort strakke timing deflect dingen. Hifi rush drukt me genoeg met mijn neus op de feiten dat mijn timing bij lange na niet zo goed is als ik dacht (ik krijg het meestal niet eens voor elkaar om die drie dashes achter elkaar op de beat te doen). Dacht dat ik er wel goed in zou zijn omdat ik als oud stijldanser totaal geen moeite heb in het vinden en vasthouden van een maat, maar dat vertaalt zich blijkbaar absoluut niet naar netjes op de beat een knop indrukken :+
Ik begrijp je wel man. Zelf ben ik de laatste maanden ook echt niet meer te strikken voor die trial & error games, maar ik ben wel blij dat ik heb doorgezet met deze. Zeker toen ik hoorde dat de rest van de game eigenlijk best goed te doen was. Het is net als met Dark Souls 1 toen. Ik was bij een vriend op bezoek geweest en hij kreeg die taurus demon (je kunt op een ladder klimmen en dan fall attack doen, na de tutorial is dit, undead burgh) niet dood. Ik ging naar huis en had de smaak te pakken. En ik versloeg hem, zat er helemaal in.

Toen kwam die capra demon, die wel echt tergend vervelend was, maar daarna was ik 100% hooked. Soulslike kunnen heerlijke games zijn.

• Timothy3000
Ik volg die rb + b ook niet. Ik weet alleen dat rb en x en rb en y mogelijk is. Misschien heb ik die info in de game gemist. Vanmiddag even proberen.

• Timothy3000
Finraziel schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 23:29:
[...]

Hifi Rush lukt mij ook totaal niet haha. Ik vind Wo Long oprecht dan nog makkelijker qua timing. :p

• Timothy3000
Ik snap nu trouwens wel wat die reviewers bedoelden met approachable. Die eerste baas was best moeilijk, maar alles dat ik tot dusver daarna gespeeld heb was vrij makkelijk. De game strooit ook met restpoints itt Nioh of de From Software games dus heb nog nergens echt het gevoel gehad dat ik vastzat halverwege een level.

Vooralsnog is het, na een paar levels spelen, te makkelijk. Ik hoop dat daar nog wat verandering in komt.
Wat betreft die externe SSDs, heb ik nog een vraagje. Ik zag dit op Eurogamer staan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bABOOE9G4xTsOctJP_XET5KTOTU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/y8nhGS9DbymGLQ2zHK21O1bF.png?f=user_large

Als ik die Crucial SSD zou halen, deze dus

https://amzn.eu/d/b0j1cs3

Dan zou het qua snelheden hetzelfde moeten zijn als bovenstaande plaatje, toch?
devilsnight schreef op zondag 5 maart 2023 @ 09:50:
Wat betreft die externe SSDs, heb ik nog een vraagje. Ik zag dit op Eurogamer staan.

[Afbeelding]

Als het goed is wel... Zie ook de reviews.
Amazon noemt ook de 800 MB/s die in die bovenste review staat dus het zou de nieuwe versie moeten zijn.

Maar meer in het algemeen is niet elke SSD gelijk. Ik had er vroeger een van Seagate geloof ik die hetzelfde had als wat de oudere versie van deze crucial had, namelijk dat als de cache vol zat bij schrijven de snelheid in elkaar zakte. Die zat dan zelfs nog maar op 70 MB/s, nog langzamer dan een HDD. Dus altijd even reviews checken.

Maar gewoon als je hem binnen hebt even testen, Amazon is heel makkelijk met dingen terug sturen mocht het niet voldoen.

• MartijnS72
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
devilsnight schreef op zondag 5 maart 2023 @ 09:50:

[Afbeelding]

Als ik de recensies zo lees, zou ik niet die SSD halen als je vaak grote games gaat verplaatsen.
De Crucial X6 lijkt een op QLC-gebaseerde SSD te zijn, net als de QVO. Weliswaar met een grotere SLC-cache, zodat die langer de maximum schrijfsnelheid volhoudt, maar die niet-gespecificeerde maximum schrijfsnelheid lijkt behoorlijk laag en keldert dan naar USB1-snelheden als de cache vol zit.

Dit gaat over een 2TB, dus 1TB heeft mogelijk een kleiner cache:
On the other hand, the X6 starts off at around 200 MBps and goes down to around 35 MBps after 240GB of continuous writes. At 195 MBps, the drive already starts off with low expectations, and there is not much to write home about.
https://www.anandtech.com...qlc-for-storage-onthego/6

Wat ik mij meen te herinneren van de 1TB QVO is dat die vrolijk op 500 MB/s begint met schrijven, maar dan na zo'n 40 GB instort naar 80 MB/s. De grotere QVO's hebben een bijna dubbel zo grote cache, maar vallen nog steeds terug naar 150 MB/s schrijfsnelheden.
Timothy3000 schreef op zondag 5 maart 2023 @ 08:45:
Ik volg die rb + b ook niet. Ik weet alleen dat rb en x en rb en y mogelijk is. Misschien heb ik die info in de game gemist. Vanmiddag even proberen.
Is enkel mogelijk met twee wapens in je slots zodat je kan wissellen (zeg bijv. hammer en glaive)
Het is een wissel van wapens met een speciale aanval er aan vast.
Goed getimed kan je er ook mee deflecten.
Kost je wel een beetje spirit dus houd de meter in de gaten !

MartijnS72 schreef op zondag 5 maart 2023 @ 10:34:
[...]

Als ik de recensies zo lees, zou ik niet die SSD halen als je vaak grote games gaat verplaatsen.
De Crucial X6 lijkt een op QLC-gebaseerde SSD te zijn, net als de QVO. Weliswaar met een grotere SLC-cache, zodat die langer de maximum schrijfsnelheid volhoudt, maar die niet-gespecificeerde maximum schrijfsnelheid lijkt behoorlijk laag en keldert dan naar USB1-snelheden als de cache vol zit.

Dit gaat over een 2TB, dus 1TB heeft mogelijk een kleiner cache:

[...]

https://www.anandtech.com...qlc-for-storage-onthego/6

Wat ik mij meen te herinneren van de 1TB QVO is dat die vrolijk op 500 MB/s begint met schrijven, maar dan na zo'n 40 GB instort naar 80 MB/s. De grotere QVO's hebben een bijna dubbel zo grote cache, maar vallen nog steeds terug naar 150 MB/s schrijfsnelheden.
Volgens de gebruikersreview bovenaan (zie mijn link hierboven) is er dus een nieuwe versie die dat probleem niet heeft.

• Tommy-D
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08:58
Nu het toch even over SSDs gaat, ik heb de originele uitbreiding van 500gb 1tb gehaald een tijdje geleden. Die heb ik ingesteld zodat de Series X games daar op gaan.
Sinds kort duurt bij het downloaden “finishing things up” langer dan het downloaden zelf. Kan dit liggen aan het feit dat je die expansie gebruikt ? Ik had eigenlijk verwacht dat dat exact even snel zou zijn namelijk..

[ Voor 1% gewijzigd door Tommy-D op 05-03-2023 16:10 . Reden: Toch iets groterder ]

Finraziel schreef op zondag 5 maart 2023 @ 11:11:
[...]

Volgens de gebruikersreview bovenaan (zie mijn link hierboven) is er dus een nieuwe versie die dat probleem niet heeft.
Dus dan zou ik niet deze Crucial moeten halen van 67 euro? Damn, dacht ik eindelijk eentje gevonden te hebben die zich kan meten met de duurdere Samsung. Ik moet nog het een en ander uitzoeken dan.

Ik zal inderdaad zowel kleine als grote games willen kopiëren van externe SSD naar interne.

Trouwens wanneer je een game aan het kopiëren bent van de externe naar interne....kun je dan gewoon rustig blijven door gamen en gaat het kopiëren dan net zo snel, of wordt dit gehalveerd net zoals wanneer je een game download? Je zou denken van niet omdat dit niets met internet te maken heeft, maar je gebruikt wel resources van de Xbox toch?

• Timothy3000
Nog een ochtendje Wo Long gespeeld. Fijne game maar haalt het niveau Nioh of Sekiro niet. Is ook net een tikje te makkelijk.

Alsnog wel zeer vermakelijk.
Timothy3000 schreef op zondag 5 maart 2023 @ 13:00:
Nog een ochtendje Wo Long gespeeld. Fijne game maar haalt het niveau Nioh of Sekiro niet. Is ook net een tikje te makkelijk.

Alsnog wel zeer vermakelijk.
Het level design van From zoals Dark Souls, Elden Ring en dan met combat van Wo Long. Dat zou ik echt geweldig vinden. De combat is heerlijk.

• Timothy3000
devilsnight schreef op zondag 5 maart 2023 @ 13:44:
[...]

Het level design van From zoals Dark Souls, Elden Ring en dan met combat van Wo Long. Dat zou ik echt geweldig vinden. De combat is heerlijk.
Dan gaat Sekiro je wel smaken denk ik haha.
Timothy3000 schreef op zondag 5 maart 2023 @ 14:15:
[...]

Dan gaat Sekiro je wel smaken denk ik haha.
Ik heb de game op launch gehaald, hopend dat het een Tenchu achtige game was. Maar toen ik merkte hoeveel ik moest deflecten omdat vijanden echt veel aan het blocken waren merkte ik al vrij snel dat dit geen Tenchu was.

Dit vind ik zo nice aan Wo Long, je kan flink slashen met je zwaard en vijanden raken, maar in Sekiro had ik het idee dat vijanden echt veel vaker meteen gingen blocken en dat het teveel af hing van deflecten. Nou heb ik de game wel heel snel weggelegd, was echt niet in de stemming ervoor en sindsdien niet meer gespeeld.

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 00:58
Tommy-D schreef op zondag 5 maart 2023 @ 11:35:
Nu het toch even over SSDs gaat, ik heb de originele uitbreiding van 500gb gehaald een tijdje geleden. Die heb ik ingesteld zodat de Series X games daar op gaan.
Sinds kort duurt bij het downloaden “finishing things up” langer dan het downloaden zelf. Kan dit liggen aan het feit dat je die expansie gebruikt ? Ik had eigenlijk verwacht dat dat exact even snel zou zijn namelijk..
Ik heb ook die uitbreiding.
En ook nog eeh hele oude USB-SSD er aan hangen.
En verschillende instellingen gebruikt waar games standaard op worden geïnstalleerd.
En ik herken je probleem niet.
devilsnight schreef op zondag 5 maart 2023 @ 12:06:
[...]

Dus dan zou ik niet deze Crucial moeten halen van 67 euro? Damn, dacht ik eindelijk eentje gevonden te hebben die zich kan meten met de duurdere Samsung. Ik moet nog het een en ander uitzoeken dan.

Ik zal inderdaad zowel kleine als grote games willen kopiëren van externe SSD naar interne.

Trouwens wanneer je een game aan het kopiëren bent van de externe naar interne....kun je dan gewoon rustig blijven door gamen en gaat het kopiëren dan net zo snel, of wordt dit gehalveerd net zoals wanneer je een game download? Je zou denken van niet omdat dit niets met internet te maken heeft, maar je gebruikt wel resources van de Xbox toch?
Jawel. Voor zover ik uit de gebruikersreview opmaak heeft Crucial een nieuwe versie uitgebracht met hetzelfde typenummer, dus die SSD op Amazon lijkt die nieuwe versie te zijn.
Maar goed, geen garanties natuurlijk :) Ik heb die SSD zelf niet en ik weet ook niet of Amazon toevallig nog ergens een pallet gevonden heeft wat 1,5 jaar in de hoek gelegen heeft of zo :+

En de nieuwe games voor deze week:

https://www.trueachieveme...x-game-releases-march-6th

Guilty Gear Strive wat voor jou @justifire?

Voor mij zit er weinig bij. Ben ook voor mijn doen wel met veel games “tegelijk” bezig. Wo Lang, Atomic Heart, Iris and the Giant, Halo, en dan moet ik nog echt beginnen met Deliver us Mars en Dead Space. Hopelijk allemaal klaar voor april begint, met uitzondering van Halo, die is nooit klaar. :P

[ Voor 5% gewijzigd door uchiha tijntje op 05-03-2023 15:06 ]

• Tommy-D
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08:58
zetje01 schreef op zondag 5 maart 2023 @ 14:37:
[...]

Ik heb ook die uitbreiding.
En ook nog eeh hele oude USB-SSD er aan hangen.
En verschillende instellingen gebruikt waar games standaard op worden geïnstalleerd.
En ik herken je probleem niet.
Ok, duidelijk. Dan zit er hier dus iets niet helemaal lekker.. zal voorlopig de Series spellen wel weer terug op de interne disk zetten, kijken of het dan wel normaal is.
Thanks.
Finraziel schreef op zondag 5 maart 2023 @ 14:58:
[...]

Jawel. Voor zover ik uit de gebruikersreview opmaak heeft Crucial een nieuwe versie uitgebracht met hetzelfde typenummer, dus die SSD op Amazon lijkt die nieuwe versie te zijn.
Maar goed, geen garanties natuurlijk :) Ik heb die SSD zelf niet en ik weet ook niet of Amazon toevallig nog ergens een pallet gevonden heeft wat 1,5 jaar in de hoek gelegen heeft of zo :+
Ik heb net deze video eens gekeken

YouTube: Xbox Series X: What's The Best SSD Option For Back Compat Xbox Games?

En die Samsung 870 QVO ziet er wel goed uit. Ik moet alleen wel een Sabrent adapter erbij halen, maar die resultaten zijn erg nice. Daarnaast heb ik op Google gezocht naar Crucial X6 Xbox Series X en ik zag in een user review dat er issues waren met dat de SSD door Xbox niet herkent wordt als device om games op te zetten en ook heb je een speciale kabel nodig ofzo.

Als ik voor 1TB ga dan zit er qua prijs tussen die Crucial en Samsung 870 QVO een minimaal verschil. Een Samsung T7 is weer een stukje duurder ook. Kortom, ik moet flink wat dingen uitzoeken nog. Was even aan het overwegen om voor een HDD te gaan zodat ik voor veel minder geld veel meer storage zou hebben, maar het verschil in laadtijden en transfer speeds is gewoon echt te groot.

Last but not least, mijn broer heeft aardig wat issues gehad toen hij een externe SSD aan de XSX had hangen. Vooral vastlopers, sinds hij ermee is gestopt zijn er geen vastlopers meer. Is dit een bekend probleem of niet echt?
Tommy-D schreef op zondag 5 maart 2023 @ 11:35:
Nu het toch even over SSDs gaat, ik heb de originele uitbreiding van 500gb 1tb gehaald een tijdje geleden. Die heb ik ingesteld zodat de Series X games daar op gaan.
Fishing things up is iets wat ik ook ben gaan opmerken de laatste maanden, en dat is puur met de interne SSD. Echter niet bij elke game, maar het is iets wat ik niet begrijp. Duurt soms heel lang inderdaad. Vaak na het downloaden van een game als die melding er is start ik wel gewoon de game op, werkt verder allemaal wel dan.
uchiha tijntje schreef op zondag 5 maart 2023 @ 15:05:
En de nieuwe games voor deze week:

https://www.trueachieveme...x-game-releases-march-6th

Guilty Gear Strive wat voor jou @justifire?

Voor mij zit er weinig bij. Ben ook voor mijn doen wel met veel games “tegelijk” bezig. Wo Lang, Atomic Heart, Iris and the Giant, Halo, en dan moet ik nog echt beginnen met Deliver us Mars en Dead Space. Hopelijk allemaal klaar voor april begint, met uitzondering van Halo, die is nooit klaar. :P
Momenteel echt te veel te spelen en kijk enorm uit naar Streetfighter 6, dus denk dat ik deze even voorbij laat gaan :)

• Exactor it
Belangrijk nieuws waarde lezers: broodrooster

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:19
devilsnight schreef op zondag 5 maart 2023 @ 16:14:
[...]

Ik heb net deze video eens gekeken

YouTube: Xbox Series X: What's The Best SSD Option For Back Compat Xbox Games?

En die Samsung 870 QVO ziet er wel goed uit. Ik moet alleen wel een Sabrent adapter erbij halen, maar die resultaten zijn erg nice. Daarnaast heb ik op Google gezocht naar Crucial X6 Xbox Series X en ik zag in een user review dat er issues waren met dat de SSD door Xbox niet herkent wordt als device om games op te zetten en ook heb je een speciale kabel nodig ofzo.

Als ik voor 1TB ga dan zit er qua prijs tussen die Crucial en Samsung 870 QVO een minimaal verschil. Een Samsung T7 is weer een stukje duurder ook. Kortom, ik moet flink wat dingen uitzoeken nog. Was even aan het overwegen om voor een HDD te gaan zodat ik voor veel minder geld veel meer storage zou hebben, maar het verschil in laadtijden en transfer speeds is gewoon echt te groot.

Last but not least, mijn broer heeft aardig wat issues gehad toen hij een externe SSD aan de XSX had hangen. Vooral vastlopers, sinds hij ermee is gestopt zijn er geen vastlopers meer. Is dit een bekend probleem of niet echt?
Kan je ipv van die 870 niet beter een nvme ssd op de kop tikken en die in een behuizing hangen? Zijn nagenoeg even duur en scheelt weer ruimte.

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 00:58
Tommy-D schreef op zondag 5 maart 2023 @ 16:08:
[...]

Ok, duidelijk. Dan zit er hier dus iets niet helemaal lekker.. zal voorlopig de Series spellen wel weer terug op de interne disk zetten, kijken of het dan wel normaal is.
Thanks.
Misschien een keertje opstarten zonder die externe drive.
en dan weer mét.

Gewoon een beetje pielen.
FrankoNL schreef op zondag 5 maart 2023 @ 17:44:
[...]

Kan je ipv van die 870 niet beter een nvme ssd op de kop tikken en die in een behuizing hangen? Zijn nagenoeg even duur en scheelt weer ruimte.
Qua ruimte maakt me weinig uit, want ik hang hem toch achter de XSX, maar ik zal eens kijken. Op dit moment twijfel ik nog erg tussen Crucial. Ik zal een USB-C to USB-A kabel moeten hebben die ook USB 3.1 is, anders werkt die X6 niet. De X8 schijnt dan weer met die kabel te komen maar gelijk stuk duurder.

Misschien doe ik gewoon de T7 en klaar is kees, haha.

• Exactor it
Nou, de eerste boss in Wo Lang is neer. Zo moeilijk is dat helemaal niet. Geloof dat ik tien pogingen nodig had. In de partij dat hij neerging had ik drie (3!) deflects op een critcal met een finisher erachteraan en de tweede vorm lag.

Ik had eerlijk gezegd meer moeite met de tien man die je daarna moet vechten. Maar nu heb ik ook een varkentje gewassen.

• Timothy3000
Exactor it schreef op zondag 5 maart 2023 @ 21:39:
Nou, de eerste boss in Wo Lang is neer. Zo moeilijk is dat helemaal niet. Geloof dat ik tien pogingen nodig had. In de partij dat hij neerging had ik drie (3!) deflects op een critcal met een finisher erachteraan en de tweede vorm lag.
Dat is makkelijk praten na al die geniale tips in dit topic!

Ha maar in alle serieusheid: Goed bezig! Toffe game he!

• Exactor it
Timothy3000 schreef op zondag 5 maart 2023 @ 21:52:
[...]

Dat is makkelijk praten na al die geniale tips in dit topic!

Ha maar in alle serieusheid: Goed bezig! Toffe game he!
Hahaha, dat is wel waar ja. Ik las hier al eerder dat je af en toe gewoon op b moet duwen. Ik vind dit wel een leuke game
Wel een beetje Assassins creeds versus Withcer 3 als je het vergelijkt met Wo Lang versus Sekiro.
Ik had ook op Reddit gevraagd over SSDs. Na veel suggesties dat je net zo goed voor een HDD kan gaan, SSD het niet waard is en ook suggesties voor goede externe SSD's kwam iemand met het advies om gewoon een SATA II SSD te halen. Super goedkoop en eigenlijk onnodig om voor die high speed SSD's te gaan. Daarnaast een enclosure erbij halen en klaar is kees zegt ie. Ik heb ook op Google gezocht maar ik wordt er niet wijzer van, wat werkt wel, wat werkt niet?

Nou ben ik eens gaan kijken bij Pricewatch en zie dingen staan als SATA 600, en dit is in principe SATA 3? Werkt dit dan voor XSX ook? Ik ben echt totaal niet bekend met dit soort zaken. Als dit te off topic wordt dan mag een kenner mij ook gerust een PM sturen, graag zelfs. :)

[ Voor 6% gewijzigd door devilsnight op 05-03-2023 23:44 ]

Oh my.. laat deze game ook naar Xbox komen please..

''Gelijk een Topic voor deze topper aangemaakt _/-\o_ ''

[ Voor 31% gewijzigd door G_Dragon op 06-03-2023 08:56 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:00
Wo Long geïnstalleerd en geprobeerd, maar ook alweer verwijderd. Dit zijn gewoon niet mijn type games :p

@G_Dragon wat is er zo bijzonder aan deze trailer? Goku kan toch al lang SS Blue worden? Zelfs autonomous ultra instinct wat alleen goden schijnbaar komen.

[ Voor 43% gewijzigd door PdeBie op 06-03-2023 09:14 ]

PdeBie schreef op maandag 6 maart 2023 @ 09:11:
Wo Long geïnstalleerd en geprobeerd, maar ook alweer verwijderd. Dit zijn gewoon niet mijn type games :p

@G_Dragon wat is er zo bijzonder aan deze trailer? Goku kan toch al lang SS Blue worden? Zelfs autonomous ultra instinct wat alleen goden schijnbaar komen.
Het is de aankondiging van een nieuw Dragon Ball Z spel waar veel al jaren op wachten, want de Tenkaichi series was een grote hit en het laatste deel komt alweer uit 2008.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• PepieNL
  • Registratie: April 2015
devilsnight schreef op zondag 5 maart 2023 @ 23:26:
..zie dingen staan als SATA 600, en dit is in principe SATA 3? Werkt dit dan voor XSX ook? Ik ben echt totaal niet bekend met dit soort zaken
Sata 3 kan 600 MB/s over zijn bus pompen, vandaar. Dus hetzelfde. De ene noemt het zus, de andere weer zo.
Overigens kan de USB3.2 gen 1 interface op je series X waar je die disk weer aan hangt tot 5 Gbit/s dus er is genoeg overhead :P
Totaal offtopic, maar nu we toch bezig zijn.. USB3.2 gen 2 kan zelfs tot 10Gbit/s

[ Voor 8% gewijzigd door PepieNL op 06-03-2023 10:44 ]

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:18

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Doe er dan op zn minst een plaatje bij. ;)
Wel jammer dat je er geen kant en klare broodjes met jam in kunt stoppen....

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FqYKdjnWYAMiLQO?format=png&name=900x900

XBL: MRE Inc

• Exactor it
MRE-Inc schreef op maandag 6 maart 2023 @ 11:31:
[...]

[Afbeelding]
Komt dat door de anti-jam protection?
PepieNL schreef op maandag 6 maart 2023 @ 10:42:
[...]

Sata 3 kan 600 MB/s over zijn bus pompen, vandaar. Dus hetzelfde. De ene noemt het zus, de andere weer zo.
Overigens kan de USB3.2 gen 1 interface op je series X waar je die disk weer aan hangt tot 5 Gbit/s dus er is genoeg overhead :P
Totaal offtopic, maar nu we toch bezig zijn.. USB3.2 gen 2 kan zelfs tot 10Gbit/s
Dus in principe kan ik echt elke SATA 2 of 3 SSD van Pricewatch pakken. Een Sabrent USB adapter erop en in de Xbox en klaar? Dan ga ik eens even rustig uitzoeken hoeveel geld dat echt zou schelen.
PepieNL schreef op maandag 6 maart 2023 @ 10:42:
[...]

5 Gbit/s = 625 Mbyte/s... Ik weet niet precies wat je met overhead bedoelt, ik vermoed dat je eigenlijk het woord headroom zocht. Maar zoveel verschil is er dus niet tussen de maximum snelheid van sata3 en 5 gbit/s USB.
Maar sata3 is dus niet echt een beperkende factor. Het is alleen dat het ook niet gezegd is dat elke sata3 SSD ook altijd de bus voltrekt en nvme SSD's vaker op performance gebouwd worden, dus als je compleet blind een product koopt met als enige criterium sata of nvme, dan heb je bij de nvme schijf meer kans op snelheid. Uiteindelijk zul je gewoon reviews van elk product op moeten zoeken om te kijken hoe het performt en dan is er geen reden waarom een snelle sata3 schijf niet zo goed als de maximale snelheid zou kunnen bieden.

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:32

Polariteit

Fietsende fotografeur

MRE-Inc schreef op maandag 6 maart 2023 @ 11:31:
[...]

[Afbeelding]
Het is dan wachten tot de eerste dronken droppies het verschil tussen hun broodrooster en hun xbox-console niet meer zo goed kunnen zien en dan hun verse bammetjes in de discdrive proberen te proppen :+

• PepieNL
  • Registratie: April 2015
Finraziel schreef op maandag 6 maart 2023 @ 12:44:
[...]

5 Gbit/s = 625 Mbyte/s... Ik weet niet precies wat je met overhead bedoelt, ik vermoed dat je eigenlijk het woord headroom zocht. Maar zoveel verschil is er dus niet tussen de maximum snelheid van sata3 en 5 gbit/s USB.
Maar sata3 is dus niet echt een beperkende factor. Het is alleen dat het ook niet gezegd is dat elke sata3 SSD ook altijd de bus voltrekt en nvme SSD's vaker op performance gebouwd worden, dus als je compleet blind een product koopt met als enige criterium sata of nvme, dan heb je bij de nvme schijf meer kans op snelheid. Uiteindelijk zul je gewoon reviews van elk product op moeten zoeken om te kijken hoe het performt en dan is er geen reden waarom een snelle sata3 schijf niet zo goed als de maximale snelheid zou kunnen bieden.
Heerlijk scherp gezien, dat is wat ik bedoelde natuurlijk (y)
Overhead als woord gebruikte we vroeger vaak met SCSI zaken |:(

[ Voor 3% gewijzigd door PepieNL op 06-03-2023 13:54 ]

• MRE-Inc

MRE-Inc

Exactor it schreef op maandag 6 maart 2023 @ 11:39:
[...]

Komt dat door de anti-jam protection?
Ja, maar dat is op zich wel logisch. Aardbeiden jam heeft bijvoorbeeld van die dikke stukjes erin zitten waar dan weer van die groene pitjes in zitten. Die vallen dan door het "removable crumb tray" heen wat dan weer in de "console" zelf gaat zitten. Die krijg je er niet zo 1, 2, 3 uit waardoor er weer een replacement moet worden aangevraagd. ;)

• Exactor it
MRE-Inc schreef op maandag 6 maart 2023 @ 14:02:
[...]

Ja, maar dat is op zich wel logisch. Aardbeiden jam heeft bijvoorbeeld van die dikke stukjes erin zitten waar dan weer van die groene pitjes in zitten. Die vallen dan door het "removable crumb tray" heen wat dan weer in de "console" zelf gaat zitten. Die krijg je er niet zo 1, 2, 3 uit waardoor er weer een replacement moet worden aangevraagd. ;)
Slim van MS dan om de anti-jam protection in te bouwen. Ze zijn lekker bezig! Wordt het al tijd voor een Xbox topic in het subforum huishoudelijke waren nu we en een koelkast en een broodrooster hebben?
Finraziel schreef op maandag 6 maart 2023 @ 12:44:
[...]

Ik heb zitten kijken tussen interne SATA 600 SSD's op Pricewatch, maar weinig reviews te zien. Misschien moet ik het eens Googlen. Als ze prima werken en snel zijn voor Pc's, mag ik dan er ook van uit gaan dat het vergelijkbaar zal zijn voor Xbox?

Als het teveel gedoe gaat worden ga ik denk ik gewoon voor een van de externe. Zo'n mega verschil qua prijs zal het ook weer niet zijn lijkt me.

Deze bijvoorbeeld is voor 90 euro te krijgen. Dan nog 12 euro voor USB adapter erbovenop en ik heb een SSD van bijna 2TB.

https://amzn.eu/d/byKAjOe

BURST ELITE Internal Solid State Drives Sata 3 2.5" 1920GB Patriot Memory

[ Voor 13% gewijzigd door devilsnight op 06-03-2023 14:37 ]

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19:59
devilsnight schreef op maandag 6 maart 2023 @ 14:14:
Als ze prima werken en snel zijn voor Pc's, mag ik dan er ook van uit gaan dat het vergelijkbaar zal zijn voor Xbox?
Ja.

• drakiesoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:05
Iemand een tip waar je het beste vervangende linker en rechter bumper knoppen kan krijgen voor de elite series v1?
Die van Amazon schijnen niet goed te passen.

• MRE-Inc

MRE-Inc

drakiesoft schreef op maandag 6 maart 2023 @ 15:56:
Iemand een tip waar je het beste vervangende linker en rechter bumper knoppen kan krijgen voor de elite series v1?
Die van Amazon schijnen niet goed te passen.
Ik had ze toen via Aliexpress en die pasten prima. Wellicht heb ik nog een setje liggen hier. Zou ik even moeten kijken.

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:15
G_Dragon schreef op maandag 6 maart 2023 @ 09:34:
[...]

Het is de aankondiging van een nieuw Dragon Ball Z spel waar veel al jaren op wachten, want de Tenkaichi series was een grote hit en het laatste deel komt alweer uit 2008.
Die is nog wel ouder denk ik? Dat deel kwam namelijk nog op de PS2 uit en niet op de PS3.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Hulleman schreef op maandag 6 maart 2023 @ 16:36:
[...]

Die is nog wel ouder denk ik? Dat deel kwam namelijk nog op de PS2 uit en niet op de PS3.
Ja klopt zat er een jaar naast want Dragon Ball Z: Budokai Tenkaichi 3 is uitgebracht in 2007 voor de Playstation 2 en in 2008 voor de Nintendo Wii

bron

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:15
G_Dragon schreef op maandag 6 maart 2023 @ 16:41:
[...]

Ja klopt zat er een jaar naast want Dragon Ball Z: Budokai Tenkaichi 3 is uitgebracht in 2007 voor de Playstation 2 en in 2008 voor de Nintendo Wii

bron
Ah oké, 2007 toch nog wel. De PS3 was dan al wel uit. Maarja, een gedrocht om games voor te maken, dus snap de keuze wel om die game er niet op uit te brengen :+

[ Voor 11% gewijzigd door Hulleman op 06-03-2023 16:56 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Pagina: 1 ... 92 ... 195 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
• Gamepass discussie: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
• Beschikbaarheid: [XSX | XSS] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord