Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
uchiha tijntje schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 17:44:
[Embed]
Voor degenen die photomode leuk vinden :)

———

[YouTube: Sifu Arenas Teaser and Xbox Reveal]

Eind deze maand (28 maart) komt Sifu trouwens ook nog. Lijkt me wel een vermakelijke game. Alhoewel ik hem misschien onterecht ga vergelijken met Midnight Fight Express. Die game is erg underrated en te onbekend naar mijn mening. :)
Eens. Erg genoten van Midnight Fight Express. Helaas ben ik niet goed genoeg om alles op S te halen, maar erg leuke game. Sifu lijkt me ook erg gaaf.

PSN ID Binloading_nl

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

On_E

Housemusic

justifire schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 22:39:
Vlucht WL0203 richting Nieuw Zeeland gaat boarden, verwachte aankomsttijd 12.00 uur NL tijd :w
Ik heb de demo meerdere malen geprobeerd. Maar elke vijand anders dan een normale maakt me keihard af. (Die tijger bv. of zo’n ‘commander’ kerel…)

Denk niet dat ik ooit nog het geduld ga vinden voor dit soort games.

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

On_E schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 08:42:
[...]

Ik heb de demo meerdere malen geprobeerd. Maar elke vijand anders dan een normale maakt me keihard af. (Die tijger bv. of zo’n ‘commander’ kerel…)

Denk niet dat ik ooit nog het geduld ga vinden voor dit soort games.
Heb heel wat souls-likes gespeeld maar moest met Wo Long ook echt even mijn mindset veranderen.
Waar je normaal probeert om een paar tikken uit te delen en dan de tegenaanval probeert te ontwijken door weg te rollen heeft dit in Wo Long amper nut.
Alles draait om deflecten om “het schild” van de tegenstander omlaag te krijgen.
Had dit ook met Sekiro, had best even tijd nodig en honderd deadscreens voordat het klikte.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• PepieNL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 15:53
Ben benieuwd, zoals ik begrepen hebben moeten we een code via email krijgen van Blizzard.
Die code moeten we activeren in ons Battlenet account om toegang te krijgen.
Op die manier wordt gelijk je Battlenet account gekoppeld aan het xbox account denk ik dan, want die binding was er nog niet (of ze hadden dat al doorgevoerd bij overwatch 2 maar daar heb ik geen ervaring mee).

Hoop dat dat allemaal goed gaat over 2 weken.. :X

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-11 09:55
justifire schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 09:22:
[...]

Heb heel wat souls-likes gespeeld maar moest met Wo Long ook echt even mijn mindset veranderen.
Waar je normaal probeert om een paar tikken uit te delen en dan de tegenaanval probeert te ontwijken door weg te rollen heeft dit in Wo Long amper nut.
Alles draait om deflecten om “het schild” van de tegenstander omlaag te krijgen.
Had dit ook met Sekiro, had best even tijd nodig en honderd deadscreens voordat het klikte.
Weekend 1 sorcerer, level 20 worden voor wolfpack en zoveel mogelijk testen, mechanics uitproberen. Weekend 2 Necromancer en met een maat co-op doen. Super veel zin in diablo 4! :)

• Kaasje123
PepieNL schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 10:10:
[...]

Ben benieuwd, zoals ik begrepen hebben moeten we een code via email krijgen van Blizzard.
Die code moeten we activeren in ons Battlenet account om toegang te krijgen.
Op die manier wordt gelijk je Battlenet account gekoppeld aan het xbox account denk ik dan, want die binding was er nog niet (of ze hadden dat al doorgevoerd bij overwatch 2 maar daar heb ik geen ervaring mee).

Ik heb de digital deluxe versie. Dan weet xbox toch automatisch al dat je recht hebt op de early access beta? Ik heb namelijk geen code of wat dan ook. Lijkt me logischer dat je gewoon inlogt in de game zelf met je batllenet account en op die manier automatisch gekoppeld wordt of sla ik de plank volledig mis?

• PepieNL
Kaasje123 schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 10:15:
[...]

Ik heb de digital deluxe versie. Dan weet xbox toch automatisch al dat je recht hebt op de early access beta? Ik heb namelijk geen code of wat dan ook. Lijkt me logischer dat je gewoon inlogt in de game zelf met je batllenet account en op die manier automatisch gekoppeld wordt of sla ik de plank volledig mis?
jep zou idd logisch zijn maar zo werkt het niet voor de console spelers.
De xbox store staat los van het battlenet systeem in dit geval.
https://diablo4.blizzard.com/en-us/beta-code

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WodhfRITacN7mXPdf_BQ7MWp5H8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/LEHTUNSIxr6dIuQPuDwB05Mk.png?f=user_large

[ Voor 9% gewijzigd door PepieNL op 02-03-2023 10:23 ]

• Kaasje123
PepieNL schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 10:20:
[...]

jep zou idd logisch zijn maar zo werkt het niet voor de console spelers.
De xbox store staat los van het battlenet systeem in dit geval.
https://diablo4.blizzard.com/en-us/beta-code

[Afbeelding]
Ok ik snap daar geen hout van. Volgens die uitleg krijg ik een code op het mailadres dat gekoppeld zit aan mijn battlenet account, maar ik heb mijn deluxe game gekocht via microsoft dat een heel ander mailadres is. Hoe weet blizzard nu dan dat ik recht op die code heb zodat ze me die mail sturen? :/
Mja. In mijn account overzicht van battlenet heb ik wel dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vpzXPeUX87TdjoIe-3IDHV3G1-0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7dDcjJ21Eu0KsGu7noGgsx6a.jpg?f=fotoalbum_large

Dus ik snap deze hele rare manier van werken niet aangezien mijn xbox account al gekoppeld is.
Het zal wel.

[ Voor 30% gewijzigd door Kaasje123 op 02-03-2023 10:33 ]

• PepieNL
Kaasje123 schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 10:28:
[...]

Ok ik snap daar geen hout van. Volgens die uitleg krijg ik een code op het mailadres dat gekoppeld zit aan mijn battlenet account, maar ik heb mijn deluxe game gekocht via microsoft dat een heel ander mailadres is. Hoe weet blizzard nu dan dat ik recht op die code heb zodat ze me die mail sturen? :/
PepieNL schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 10:10:
[...]

• Vildhjarta
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 00:25
justifire schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 22:39:
Vlucht WL0203 richting Nieuw Zeeland gaat boarden, verwachte aankomsttijd 12.00 uur NL tijd :w
Veel zin in. De demo was iig qua gameplay veelbelovend, als voorbereiding Sekiro nog eens doorgeknald vorige maand. Hoewel heel anders vond ik bij Wo Long de parry mechanics ook heel tof.

Is deze ook via Xcloud te spelen? ben even een paar dagen niet in de buurt van mijn Xbox :|

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:57

Meneer iCy

swarma

Nu inmiddels al meerdere avonden Harry Potter via de chromecast gedaan. Merk vrij weinig dat die aan het streamen is.

Bedankt voor de tip!

Sinds de chromecast gebruik ik de smart functies van de tv ook niet meer, alles via de chromecast. :+

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 19:45
Goeie reviews voor Wo Long. Lees her en der ook dat het een meer approachable souls like is. Maar alsnog wel enorm moeilijk.

Ben benieuwd! Had niets anders dan klasse verwacht van Team Ninja. Laat het maar aan hen over om games van hoge klasse te leveren.

[ Voor 27% gewijzigd door Timothy3000 op 02-03-2023 16:02 ]

Wo Long is erg tof !
Leuk leveldesign met al die kruip door sluip door paadjes.
Stealth en jump attacks werken hierdoor erg goed.
De bazen zijn wel echt pittig, timing van deflecten heb ik nog niet erg onder de knie, soms zeer moeilijk te zien wanneer iets op deflect afstand is (vaak simpelweg omdat projectiles buiten het scherm gaan of omdat iets in je rug staat te meppen)

Om Wo Long een meer aproachable soulslike te noemen vind ik een zeer goede grap.
Alleen de inventory doorlopen is al te vergelijken met een bossfight :+
Het is een soort Sekiro maar dan met een hele dikke rugzak.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• Timothy3000
Ha ja ik verzin het niet.

https://kotaku.com/wo-lon...ke-nioh-sekiro-1850176726
Team Ninja’s latest is wonderfully challenging, utterly captivating—and the most approachable Soulslike to date

• Zorroberner
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 17:19
Vandaag komt F1 2022 op Game Pass/EA Play, toch wel lekker om even in de stemming te komen voor het komend seizoen. Even lekker wat achievements scoren met de short game modes.

• Timothy3000
All of this is a pretty breezy recollection of how I interacted with Wo Long over the course of about 10 hours, and not everyone is going to have the same reaction.
Groot fan van Destructoid, maar of dit betekent dat de game maar 10 uur duurt (lijkt me sterk) of dat hij maar 10u heeft gespeeld voor zn review (dat zou bizar kort zijn). Hebben andere recensies het over speelduur gehad?

• On_E
  • Nu online

On_E

Housemusic

Ik heb nu 10 keer achter elkaar die Zhang Liang gast in Wo-Long geprobeerd, maar er is echt geen beginnen aan joh. :D

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Hehe normaal op een zaterdag avond met een paar potten bier hakken in Chivalry 2 maar dit gaat ook wel lachen worden volgens mij.

• Vildhjarta
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 00:25
On_E schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 19:30:
Ik heb nu 10 keer achter elkaar die Zhang Liang gast in Wo-Long geprobeerd, maar er is echt geen beginnen aan joh. :D
Zodra je de parry onder de knie krijgt is ie goed te doen!!
On_E schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 19:30:
Zorg dat je alle vlaggen pakt waarmee je moraal omhoog gaat.
Probeer zijn teleport aanval te deflecten.

• Timothy3000
Timothy3000 schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 17:35:
[...]

Groot fan van Destructoid, maar of dit betekent dat de game maar 10 uur duurt (lijkt me sterk) of dat hij maar 10u heeft gespeeld voor zn review (dat zou bizar kort zijn). Hebben andere recensies het over speelduur gehad?
Nog steeds groot fan van Destructoid.
Since it wasn't clear in the original text, I've added a bit more clarity to the 10 hours statement: I was describing my experience acclimating to the game until I really felt that I had picked it up fully.

• On_E
  • Nu online

On_E

Housemusic

Dit gaat toch geen succes meer worden anno 2023?

Uberhaubt debiel dat zombies blijkbaar tegenwoordig ook levels hebben… :P Dead Rising 1 en 3 deden het gewoon wel goed in mijn optiek. Namelijk door placement in de wereld en de hoeveelheid. Met daarbij de (vaak menselijke) bosses voor de afwisseling.

——-

@justifire

Je hebt bijna weer extra schijfruimte:

[ Voor 18% gewijzigd door uchiha tijntje op 02-03-2023 22:48 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

ariekanari schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 04:47:
[...]

Een SSD geeft geen problemen. Werkt met elke goedkope externe SSD-behuizing.
Als je een 2.5" HDD eraan hangt moet je een powered usb-hub gebruiken. Zonder stoppen downloads en datatransfers met regelmaat met een powered usb-hub minder vaak.
3.5" HDD werken over het algemeen probleemloos omdat deze altijd een externe voeding gebruiken.
Oh, dat wist ik niet. Dat verklaart dan denk ik meteen waarom al mijn USB sticks hier puur gezien worden als flash drives voor pictures, audio en video. Ik zie ook geen optie om te formatteren zodat er games op kunnen. Ik dacht ik zet even snel wat Lego games op een 2Gb flash driveje, niet dus.

De enige manier om te checken of de stick USB 3.0 is, is via pc zeker hé?

[ Voor 4% gewijzigd door devilsnight op 02-03-2023 22:45 ]

Timothy3000 schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 17:35:
[...]

Zag op Reddit iemand die hem had uitgespeeld met 28 uur.
Weinig voor te zeggen natuurlijk aangezien het behoorlijk draait om skill.

uchiha tijntje schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 22:42:
[Video: Dead Island 2 - Official Extended Gameplay Trailer]

Dit gaat toch geen succes meer worden anno 2023?

Uberhaubt debiel dat zombies blijkbaar tegenwoordig ook levels hebben… :P Dead Rising 1 en 3 deden het gewoon wel goed in mijn optiek. Namelijk door placement in de wereld en de hoeveelheid. Met daarbij de (vaak menselijke) bosses voor de afwisseling.

——-

@justifire

Je hebt bijna weer extra schijfruimte:

[Embed]
Uh.. ik had hem ook al gepost :+..

Maar ik denk dat dit wel een vermakelijk spel gaat zijn, want kijk er al sinds de aankondiging naar uit. Helaas heeft het wat jaren op zich laten wachten, maar hopelijk stelt het spel ons niet teleur. Heb namelijk deel 1 en Riptide ook meerdere malen helemaal uitgespeeld :o

Maar ik haal Dead Island 2 pas wanneer ik.andere spellen heb uitgespeeld :9

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

G_Dragon schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 23:06:
[...]

Maar ik denk dat dit wel een vermakelijk spel gaat zijn, want kijk er al sinds de aankondiging naar uit. Helaas heeft het wat jaren op zich laten wachten, maar hopelijk stelt het spel ons niet teleur. Heb namelijk deel 1 en Riptide ook meerdere malen helemaal uitgespeeld :o

Beter dubbel dan niet! Ik hoop dat je er plezier uit haalt. :)

uchiha tijntje schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 23:08:
[...]

Beter dubbel dan niet! Ik hoop dat je er plezier uit haalt. :)
Haha ja daar heeft u een punt, konden we dit soms maar doen met onze maandelijkse loon :9 :+

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

More than 100+ new games will launch on Xbox Series X|S and Xbox One between February 28 and April 10 as part of the Great New Games Spotlight

Volledige lijst vind je hier: https://www.xbox.com/en-U...Great-New-Games-Spotlight

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• L0g0ff
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:46

L0g0ff

omg

Wom schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 23:46:
More than 100+ new games will launch on Xbox Series X|S and Xbox One between February 28 and April 10 as part of the Great New Games Spotlight

Volledige lijst vind je hier: https://www.xbox.com/en-U...Great-New-Games-Spotlight
Wel tof zoveel games :) Ik zit even door die lijst te scrollen maar daar staan er net 50 met een aantal duplicates.

Ook veel. Maar het is toch de helft van die quote ;)

Blog.wapnet.nl KompassOS.nl

• Powder Toastman
  • Registratie: Augustus 2003
Ziet er leuk uit.
Offtopic: Sinds wanneer is Los Angeles een eiland? :P
Powder Toastman schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 09:25:
[...]

Ziet er leuk uit.
Offtopic: Sinds wanneer is Los Angeles een eiland? :P
Ja het ziet er zeker erg goed uit, ook die gore is geweldig! Precies zoals ik had gehoopt, lekker veel bloed en brute combat. Haha daar had ik nog geen eens over na gedacht, maar nu je het zegt _O-

L0g0ff schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 23:55:
[...]

Wel tof zoveel games :) Ik zit even door die lijst te scrollen maar daar staan er net 50 met een aantal duplicates.

Ook veel. Maar het is toch de helft van die quote ;)
Staan de games die nog uit gaan komen er ook al tussen?

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-11 14:38
Zou Microsoft nog met een VR headset uit gaan komen als blijkt dat de PSVR2 een groot succes gaat zijn? Ik mis het zelf (nog) niet, maar als ik de toegevoegde waarde zie bij Gran Turismo lijkt het me wel tof om hiermee Forza Motorsport te gaan spelen als die uitkomt later dit jaar.....

• On_E
  • Nu online

On_E

Housemusic

Guilty Gear Strive komende dinsdag al, aldus de GamePass app. :)

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:42
devilsnight schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 22:43:
[...]

Oh, dat wist ik niet. Dat verklaart dan denk ik meteen waarom al mijn USB sticks hier puur gezien worden als flash drives voor pictures, audio en video. Ik zie ook geen optie om te formatteren zodat er games op kunnen. Ik dacht ik zet even snel wat Lego games op een 2Gb flash driveje, niet dus.

De enige manier om te checken of de stick USB 3.0 is, is via pc zeker hé?
Zowel de Xbox Series X als de Xbox Series S ondersteunen externe USB-schijven. In tegenstelling tot eerdere Xbox-consoles waarmee u deze games vanaf de externe USB-schijf kunt spelen, kunt u games die voor Series X|S-consoles zijn geoptimaliseerd evenwel niet vanaf de USB-schijven spelen.

Externe opslagvereisten:
  • Capaciteit moet 128 GB of meer zijn
  • Aangesloten via USB 3.0 of recentere versie
Als het opslagapparaat niet aan deze voorwaarden voldoet, gebruikt de Xbox het als opslag voor media.

Link: https://www.seagate.com/n...th-an-xbox-series-x-or-s/

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

kleinelievewolff schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 09:41:
Zou Microsoft nog met een VR headset uit gaan komen als blijkt dat de PSVR2 een groot succes gaat zijn? Ik mis het zelf (nog) niet, maar als ik de toegevoegde waarde zie bij Gran Turismo lijkt het me wel tof om hiermee Forza Motorsport te gaan spelen als die uitkomt later dit jaar.....
Wat je vanuit diverse interviews leert is dat het momenteel geen serieuze optie is. Er waren wat geruchten over een HP VR-set die compatible zou zijn/worden, maar dat is een stille dood gestorven. Zou er dus niet op rekenen eerlijk gezegd.

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:19
G_Dragon schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 23:06:
[...]

Oh jij denkt dat je nog door je backlog komt? Adorable :+ ;)
FrankoNL schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 10:40:
[...]

Oh jij denkt dat je nog door je backlog komt? Adorable :+ ;)
Hahahaha ja dat is me tot op heden altijd nog gelukt :D :9

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 21:15
Ik vond het wel apart dat Microsoft het destijds met de Xbox One X aankondigde dat er VR zou komen, maar daarna is er niks meer mee gedaan. Ik verwacht het voorlopig nog niet in ieder geval, ook al heeft PSVR2 enige succes. Ik ben zelf pas geïnteresseerd als Half Life Alyx en vergelijkbare games naar de console komen.

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Ik verwacht het niet, zowel dat PSVR2 een groot succes zal worden(volgens mij zijn de verkoopverwachten al eens naar beneden bijgesteld) als dat Microsoft met VR aan de slag gaat.

Tot nu toe heeft VR een enorm retentie probleem, mensen kopen de bril maar raken er enorm snel op uitgekeken en Sony/Microsoft moeten het juist hebben van de verkoop van games.

• PepieNL
MS zette volop in op augmented reality, de Hololens.
Versie 3 is gecancelled na iets teveel problemen met de 2e versie.
Het beeld flikkerde iets teveel dan fijn was, kleuren waren flets, kleine letters niet te lezen, etc.
Erg jammer imo, leek me wel wat voor in de huiskamer.. lekker licht gewicht ook.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1y746GJdwBDey1t2mhjS3cgPjzs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/bn05VPaw0RBQEwhJ5vteDauX.jpg?f=user_large

[ Voor 38% gewijzigd door PepieNL op 03-03-2023 13:18 ]

DaMarcus schreef op maandag 27 februari 2023 @ 10:13:
Vanmorgen kwam ik deze aanbieding tegen en dacht, ik deel hem met jullie :)

https://www.amazon.nl/Cru...T1000X6SSD9/dp/B08FSZT2J7

Crucial X6 1TB SSD voor EUR 66,99.
Dat is wel een hele nice prijs zeg. Zou je wel gek zijn om dan eentje van Seagate of Samsung te halen die bijna het dubbele kosten. Ik denk dat ik dit misschien ga doen, puur als opslag voor games die ik soms even snel wil kunnen overzetten zoals de Lego games wanneer de neefjes weer komen, haha.

• Timothy3000
Homeland schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 11:27:
[...]

Ik verwacht het niet, zowel dat PSVR2 een groot succes zal worden(volgens mij zijn de verkoopverwachten al eens naar beneden bijgesteld) als dat Microsoft met VR aan de slag gaat.

Tot nu toe heeft VR een enorm retentie probleem, mensen kopen de bril maar raken er enorm snel op uitgekeken en Sony/Microsoft moeten het juist hebben van de verkoop van games.
Mensen raken er ook op uitgekeken door het gebrek aan goede games. Zonder goede games gaat VR nooit echt mainstream aanslaan.

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:48
Timothy3000 schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 14:22:
[...]

Mensen raken er ook op uitgekeken door het gebrek aan goede games. Zonder goede games gaat VR nooit echt mainstream aanslaan.
Als je van racegames houdt is GT7 eigenlijk al genoeg. Bij xbox zou dat FM7 zijn.

• Timothy3000
giantgiantus schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 14:25:
[...]

Als je van racegames houdt is GT7 eigenlijk al genoeg. Bij xbox zou dat FM7 zijn.
Maar dat en RE en dat is het dan ook wel toch? Voor de rest zijn het vooral kortere experiences dan echt games voor mijn gevoel. Iig op de PSVR. Die mist, als je niet van racegames houdt, echt een systemseller.

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:15
Mooi zo voor het nieuwe seizoen. Zometeen maar een weekendje Bahrein rijden als opwarmer :*)

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Hulleman schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 14:55:
[...]

Mooi zo voor het nieuwe seizoen. Zometeen maar een weekendje Bahrein rijden als opwarmer :*)
Haha ja klopt, ik heb Bahrein ook alweer 4 keer gereden deze week. Heerlijk ontspannen het hoofd leegmaken _/-\o_

Ik heb zelf helemaal niets met VR. Dus ik hoop niet dat ze daar hun energie en tijd insteken. Ik blijf het, met uitzondering van racegames in combinatie met een stuurtje etc. een gimmick vinden. Ik snap ook niet dat mensen voor hun plezier iets spelen waar ze gewoon hoofdpijn van krijgen en misselijk van worden, zoals je best wel wat leest in de VR topics (ook al is het wellicht voor sommigen een vorm van gewenning). Ik kan me voorstellen dat de beelden wel immersive kunnen zijn, maar de gameplay is het gewoon niet voor mij. Ik zie mezelf niet enthousiast worden om staand te gamen dan wel om pijlen te pakken uit een fictieve houder achter op mijn rug, of moeten nadoen dat ik een berg aan het beklimmen ben. Ik vind klimmen in de meeste games sowieso al zonde van de tijd, laat staan dat je de bewegingen nog fysiek moet na gaan doen. Laat mij maar gewoon een normale controller in de handen houden in combinatie met een mooie grote tv. :)

[ Voor 6% gewijzigd door uchiha tijntje op 03-03-2023 15:18 ]

• L23
uchiha tijntje schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 15:12:
Ik snap ook niet dat mensen voor hun plezier iets spelen waar ze gewoon hoofdpijn van krijgen en misselijk van worden, zoals je best wel wat leest in de VR topics (ook al is het wellicht voor sommigen een vorm van gewenning).
Ik heb games zoals Half Life Alyx gewoon met plezier zonder hoofdpijn en misselijkheid kunnen spelen :P

• giantgiantus
Ik heb zelf helemaal niets met VR. Dus ik hoop niet dat ze daar hun energie en tijd insteken. Ik blijf het, met uitzondering van racegames in combinatie met een stuurtje etc. een gimmick vinden. Ik snap ook niet dat mensen voor hun plezier iets spelen waar ze gewoon hoofdpijn van krijgen en misselijk van worden, zoals je best wel wat leest in de VR topics (ook al is het wellicht voor sommigen een vorm van gewenning). Ik kan me voorstellen dat de beelden wel immersive kunnen zijn, maar de gameplay is het gewoon niet voor mij. Ik zie mezelf niet enthousiast worden om staand te gamen dan wel om pijlen te pakken uit een fictieve houder achter op mijn rug, of moeten nadoen dat ik een berg aan het beklimmen ben. Ik vind klimmen in de meeste games sowieso al zonde van de tijd, laat staan dat je de bewegingen nog fysiek moet na gaan doen. Laat mij maar gewoon een normale controller in de handen houden in combinatie met een mooie grote tv. :)
Toch zou je het eens moeten proberen. Ik ben het met je eens dat de tech er nu nog steeds niet is. Zon enorm ding op je hoofd zetten is het ook nog niet voor mij. Maar GT7 met VR2 is echt wel heel bijzonder, ook Resident Evil is echt geen gimmick te noemen. Dus ik zie wel voor me dat op termijn VR ook gebruiksvriendelijker te gebruiken is (google glass achtig etc).

Wel ben ik het met je eens dat ik denk dat VR nu teveel vraagt van developers. Zelfs bij Sony kunnen ze denk ik niet 2 apparaten servicen met games, laat staat dan MS dat zou lukken.

Dus eens op de korte termijn, op de lange termijn denk ik wel dat het een grotere rol in de gamewereld gaat innemen.
L23 schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 15:25:
[...]

Ik heb games zoals Half Life Alyx gewoon met plezier zonder hoofdpijn en misselijkheid kunnen spelen :P
Ik zeg ook niet dat iedereen er last van heeft. Althans, als je dat er uit haalde bedoelde ik het iig niet zo. Maar ik lees teveel posts hier op GoT van mensen die veel geld hebben neergelegd voor een product waarbij ze blij zijn dat ze na een tijdje een half uur zonder klachten kunnen spelen :P

[ Voor 31% gewijzigd door uchiha tijntje op 03-03-2023 15:35 ]

Wo Long.

Het lukte me om die rode attack van de tijger te dodgen, en dan krijg je de kans flinke damage te doen. Ik dacht dat hij dood was daarna, niet dus, maar ik maakte de fout te lang door te blijven hakken op het beest toen ie nog down was....en toen was ie niet meer down en ik was dood in één klap.

Nooit greedy worden. 😑

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
uchiha tijntje schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 15:32:
[...]

Ik zeg ook niet dat iedereen er last van heeft. Althans, als je dat er uit haalde bedoelde ik het iig niet zo. Maar ik lees teveel posts hier op GoT van mensen die veel geld hebben neergelegd voor een product waarbij ze blij zijn dat ze na een tijdje een half uur zonder klachten kunnen spelen :P
De mensen die dat hebben zullen daar uiteraard over klagen en online kijken of anderen dat ook hebben en of ze er aan kunnen wennen of niet.

Zelf nooit problemen mee gehad, uren lang non-stop in VR kunnen gamen en ook rollercoaster ervaringen en dergelijke deden mij wat dat betreft niets.

VR is geweldig maar ik speel het vrijwel nooit, het sluit je toch wel compleet af van de buitenwereld en zeker qua graphics is het vaak echt 20 jaar terug in de tijd.

• L23
uchiha tijntje schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 15:32:
[...]

Ik las het zo alsof mensen plezier halen uit hoofdpijn en misselijkheid :P Maar dat is inderdaad wel een nadeel aan VR. Zelf een keer kunnen lenen van vrienden en ik had er geen last van. Maar vrienden om mij heen waren er wel gevoeliger voor. Maar dat was de Oculus Quest 1 met PC. Mogelijk zijn nieuwere VR sets alweer beter wat resulteert in minder hoofdpijn en misselijkheid?

Zelf nog steeds geen VR in huis omdat ik geen PC heb, alleen een MacBook Air. Alleen een Quest vind ik niet voldoende, al vond ik Beat Saber ook erg tof. Maar tot nu toe is het voor mij te duur en/of biedt het te weinig. Als ik al een Xbox in huis heb en alleen nog de VR set hoef te kopen wordt het al interessanter. Maar zie het qua games niet snel een succes worden als je daarvoor nog eens 600 euro moet betalen. Het wordt niet snel mainstream en dus verwacht ik ook niet een veelvoud aan fantastische games zoals Half Life Alyx...
uchiha tijntje schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 15:43:
[...]

Regel nummer 1 in Soulsgames :P
Pffff, echt he.

Hoe zit dat met morale eigenlijk, gaat dit bij de vijand/boss die mij doodt elke keer omhoog, en dus moeilijker of moet ik het niet zo zien?

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:57
Wat een rant terwijl het is niet voor mij had voldaan :o

Er zijn inderdaad veel gimick achtige games aangezien het vrij duur is om een volledige game te maken voor een redelijk kleine markt, maar als je de juiste games speelt dan is VR een toevoeging die maar weinig accesoires kunnen evenaren.

Games als No Mans Sky, Elite Dangerous, F1 22 (en elke andere VR racegame), Flight Simulator en Halflife Alyx zijn volledige ervaringen die mij enthousiast maken voor de toekomst met kleinere brillen of zelf lenzen die het gebruikersgemak verhogen. Voor race/space en flightsims is geen VR voor mij hoe dan ook een no go geworden. FM 8 dus ook zolang er geen mod voor is. Games als Beat Saber VR en gelijksoortige spellen geven ook een behoorlijke challenge terwijl je ook nog een goede workout krijgt.

En idd er zijn mensen die er goed ziek van kunnen worden. Meestal de mensen die ook niet op een dobberende boot of op de achterbank van een auto kunnen zitten, maar de meeste mensen kunnen echt wel VR benen krijgen als ze het op de juiste manier aanpakken. Met korte sessies beginnen en echt gelijk stoppen zodra je ook maar iets voelt wat in de buurt van missleijk komt. Verder kan een verkeerde FOV of te lage fps de oorzaak zijn. Dan word ik ook kotsmisselijk ;)
Beakzz schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 16:01:
[...]

Er zijn inderdaad veel gimick achtige games aangezien het vrij duur is om een volledige game te maken voor een redelijk kleine markt, maar als je de juiste games speelt dan is VR een toevoeging die maar weinig accesoires kunnen evenaren.

Games als No Mans Sky, Elite Dangerous, F1 22 (en elke andere VR racegame), Flight Simulator en Halflife Alyx zijn volledige ervaringen die mij enthousiast maken voor de toekomst met kleinere brillen of zelf lenzen die het gebruikersgemak verhogen. Voor race/space en flightsims is geen VR voor mij hoe dan ook een no go geworden. FM 8 dus ook zolang er geen mod voor is. Games als Beat Saber VR en gelijksoortige spellen geven ook een behoorlijke challenge terwijl je ook nog een goede workout krijgt.

En idd er zijn mensen die er goed ziek van kunnen worden. Meestal de mensen die ook niet op een dobberende boot of op de achterbank van een auto kunnen zitten, maar de meeste mensen kunnen echt wel VR benen krijgen als ze het op de juiste manier aanpakken. Met korte sessies beginnen en echt gelijk stoppen zodra je ook maar iets voelt wat in de buurt van missleijk komt. Verder kan een verkeerde FOV of te lage fps de oorzaak zijn. Dan word ik ook kotsmisselijk ;)
Ik kan me zoals ik aangaf voorstellen dat het voor racegames echt wat toevoegt (en games als flight sim schaar ik daar ook gemakshalve onder), maar dan wel in combinatie met nog eens wat extra accessoires zoals een racestuur of flightstick. Dat soort games zijn met VR een evolutie van bestaande games met bestaande input en gameplay.

[...]

En idd er zijn mensen die er goed ziek van kunnen worden.
:w

Mij lijkt het echt wel leuk, maar na meedere pogingen moet ik erkennen dat het niet voor mij is. Ooit een ontsteking gehad aan mijn slakkenhuis (dat was twee weken platliggen omdat ik bij elke beweging moest overgeven) en sindsdien ben ik heel snel misselijk. Attracties als Villa Volta of van die 4D bioscopen zijn ook echt funest voor mij.

Paar weken terug met vrijgezellefeest een VR ervaring gedaan, was weer direct genezen voor een hele tijd...

[...]

Ik denk eigenlijk dat we op een gegeven moment op een punt gaan komen (of dat hoop ik) dat devs doorhebben hoe je VR aan moet pakken... En dat het dan helemaal niet duur hoeft te zijn omdat het overgrote deel van de ontwikkeling gewoon gedeeld is tussen een tv/monitor versie van de game en VR. Als ik namelijk zie wat voor (relatief) geweldige VR ervaringen hele kleine teams soms kunnen maken dan vraag ik me af wat de grote studio's fout doen. Die kleine teams kunnen natuurlijk niet op dezelfde schaal een wereld maken als Skyrim of zo... Maar heb je die wereld met alle assets en content in de vorm van verhaal en quests en zo al en je combineert dat met wat die kleinere VR ontwikkelaars aan gameplay laten zien dan moet je volgens mij voor een relatief kleine extra investering de meest geweldige VR games kunnen maken.

Maar omdat het nog niet zo duidelijk is hoe je VR games het beste maakt krijgen we wel dingen als skyrim en borderlands 2 in VR, maar gemaakt door devs met weinig ervaring in VR waardoor het een janky mess wordt. Het is alleen afwachten of we hier doorheen weten te komen of dat de grote uitgevers straks er niet meer in geloven.

Gamertag: FinrazielNL

Serieus?

De eerste fucking boss in Wo Long in de tutorial area heeft al twee fases? Ik haatte dit in DS3 want je kan alles overnieuw doen als je dood gaat, maar dat kwam tenminste pas later voor in de game. Hier meteen al in het begin? En ik was net zo blij toen ik hem "verslagen" had.

Hij jaagt je ook echt op als een gek, je moet constant in beweging zijn en snel ook. Phase 1 als eerste boss had ik normaal gevonden.

Weet niet of dit mijn ding gaat zijn. ;(

[ Voor 17% gewijzigd door devilsnight op 03-03-2023 17:00 ]

devilsnight schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 16:53:
Serieus?

De eerste fucking boss in Wo Long in de tutorial area heeft al twee fases? Ik haatte dit in DS3 want je kan alles overnieuw doen als je dood gaat, maar dat kwam tenminste pas later voor in de game. Hier meteen al in het begin? En ik was net zo blij toen ik hem "verslagen" had.

Hij jaagt je ook echt op als een gek, je moet constant in beweging zijn en snel ook. Phase 1 als eerste boss had ik normaal gevonden.

Moet je nagaan hoe blij je dadelijk bent als je phase 2 hebt verslagen! :)

uchiha tijntje schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 17:01:
[...]

Moet je nagaan hoe blij je dadelijk bent als je phase 2 hebt verslagen! :)
Maar deze games zijn niet goed voor mijn hart en voor mijn hondje. Met bosses in Souls games gaat mijn hart altijd als een malle tekeer, en doordat ik zo gefocust en in die spanning zit merkt mijn hond dat ook meteen op. Staffords hebben alles door. En als mijn frustratie op de max zit dan ga ik ragen en zij denkt dan gelijk dat ik boos op haar ben, lol.

Maar goed, ik ga het nog niet opgeven. Ik moet vooral het deflecten van die rode critical attacks beter doen. De normale attacks lukken redelijk goed, maar die rode nog niet.

[ Voor 7% gewijzigd door devilsnight op 03-03-2023 17:07 ]

devilsnight schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 16:53:
Serieus?

Phase 2 moet je drie keer zijn crucial attack zien te blokken, daarna kan je je divine beast summonen en is het daaaag baasje :w

Morale : krijg jij klappen, stijgt zijn morale, geef jij klappen, zakt zijn morale.
Agressief spelen en veel deflecten is key !
Eerste baas is ook verdomde moeilijk, bazen daarna zijn een stuk makkelijker (mits je het over de baas met de knots hebt, die had ik in de demo al gesloopt dus weet niet of dat in full game ook zo is ?)

Als je deflect door hebt werkt het echt geweldig : https://www.xbox.com/play/media/4J7NW5GJPD

justifire schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 17:46:
[...]

Phase 2 moet je drie keer zijn crucial attack zien te blokken, daarna kan je je divine beast summonen en is het daaaag baasje :w

Morale : krijg jij klappen, stijgt zijn morale, geef jij klappen, zakt zijn morale.
Agressief spelen en veel deflecten is key !
Eerste baas is ook verdomde moeilijk, bazen daarna zijn een stuk makkelijker (mits je het over de baas met de knots hebt, die had ik in de demo al gesloopt dus weet niet of dat in full game ook zo is ?)

Als je deflect door hebt werkt het echt geweldig : https://www.xbox.com/play/media/4J7NW5GJPD
Ik was zo (onplezierig) verrast door die phase 2 dat ik helemaal uit mijn mojo was. Ik heb hem een paar keer kunnen raken nog, maar daarna gaf hij een klap en het was over, aangezien ik al mijn potions in phase 1 al had gebruikt.

Dus me moet 3x zijn rode (crucial?) attack ontwijken in totaal en dan krijg ik optie voor divine beast? Divine beast zegt me nog niets. Ik bedoel inderdaad de dude met de grote hamer/knots.

Je kaatst die attack terug naar die vijand in de video zo te zien, dat is erg nice.

[ Voor 3% gewijzigd door devilsnight op 03-03-2023 18:10 ]

Ik ga volgende week ook beginnen aan Wo Lang. Hopelijk snel een nieuwe patch voor Atomic Heart die de diverse laatste bugs oplost.

Ook begonnen aan Iris and the Giant. Een card based strategy game. Helaas moet ik constateren dat ook deze weer veel te veel op RNG gebaseerd is en waar echte skills niet gewaardeerd worden. Net zoals slay the spire. :+

• Zorroberner
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 17:19
Even Pentiment spelen, bijna einde act 2 en vind het weer spannend. En dan aan F1 22 beginnen, als er iemand de two player career achievements samen wil halen stuur me een bericht. (Is makkelijk te halen met 1 race al, maar heb wel iemand ervoor nodig ^^)

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 19:44
uchiha tijntje schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 18:16:
Ik ga volgende week ook beginnen aan Wo Lang. Hopelijk snel een nieuwe patch voor Atomic Heart die de diverse laatste bugs oplost.

Ook begonnen aan Iris and the Giant. Een card based strategy game. Helaas moet ik constateren dat ook deze weer veel te veel op RNG gebaseerd is en waar echte skills niet gewaardeerd worden. Net zoals slay te spire. :+
Dat is met al die stomme kaartspelletjes. _/-\o_
devilsnight schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 18:09:
[...]

Ik was zo (onplezierig) verrast door die phase 2 dat ik helemaal uit mijn mojo was. Ik heb hem een paar keer kunnen raken nog, maar daarna gaf hij een klap en het was over, aangezien ik al mijn potions in phase 1 al had gebruikt.

Dus me moet 3x zijn rode (crucial?) attack ontwijken in totaal en dan krijg ik optie voor divine beast? Divine beast zegt me nog niets. Ik bedoel inderdaad de dude met de grote hamer/knots.

Je kaatst die attack terug naar die vijand in de video zo te zien, dat is erg nice.
Divine beast = Y+B, zodra hij volledig gevuld is (icoon rechtsonderin naast je specials)

justifire schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 20:15:
[...]

Divine beast = Y+B, zodra hij volledig gevuld is (icoon rechtsonderin naast je specials)
Oh wtf, daar heb ik voordat ik de boss kreeg niet eens een melding van gehad, zoals je van die tutorials krijgt om je alle basics uit te leggen. Of verschijnt die melding voor het eerst tijdens dit gevecht juist?

[ Voor 8% gewijzigd door devilsnight op 03-03-2023 20:20 ]

devilsnight schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 20:20:
[...]

Oh wtf, daar heb ik voordat ik de boss kreeg niet eens een melding van gehad, zoals je van die tutorials krijgt om je alle basics uit te leggen. Of verschijnt die melding voor het eerst tijdens dit gevecht juist?
Volgens mij zegt de npc die met je meeloopt hier iets over tijdens het gevecht.

Ik geef het op voor vandaag. Even dikke pauze van twee uur gehouden, daarna verder gegaan. Wel de tijger kunnen verslaan, dus nice loot. De eerste fase van de boss is ook te doen nu, maar bij de tweede fase ga ik de mist in. Echt lastig om te zien welke attacks hij gaat doen en al helemaal om ze te deflecten, en hij doet behoorlijk damage.

Blijf erbij dat ik dit zelf echt geen goede intro vindt voor een game en ik denk dat genoeg mensen zullen afhaken hierdoor. YouTuber GamingTech is al gestopt omdat hij de boss gewoon niet verslagen krijgt en zegt wel voor fun te gamen en niet constant ergernis. Agreed!

Voor de Wo Long spelers hier:

Tijdens zo'n laadscherm stond er een tip over spirit damage en de spirit meter van vijanden, ik neem aan ook bosses.

Hoe meer attacks ik met Y doe tijdens zowel normale attacks als direct na een deflect zou er voor moeten zorgen dat de spirit meter sneller weg is van de vijand? Is dit de balk die rood vol loopt wanneer je een vijand/boss raakt?

[ Voor 24% gewijzigd door devilsnight op 03-03-2023 22:09 ]

• Exactor it
devilsnight schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 21:56:
Ik geef het op voor vandaag. Even dikke pauze van twee uur gehouden, daarna verder gegaan. Wel de tijger kunnen verslaan, dus nice loot. De eerste fase van de boss is ook te doen nu, maar bij de tweede fase ga ik de mist in. Echt lastig om te zien welke attacks hij gaat doen en al helemaal om ze te deflecten, en hij doet behoorlijk damage.

Blijf erbij dat ik dit zelf echt geen goede intro vindt voor een game en ik denk dat genoeg mensen zullen afhaken hierdoor. YouTuber GamingTech is al gestopt omdat hij de boss gewoon niet verslagen krijgt en zegt wel voor fun te gamen en niet constant ergernis. Agreed!

Tijdens zo'n laadscherm stond er een tip over spirit damage en de spirit meter van vijanden, ik neem aan ook bosses.

Hoe meer attacks ik met Y doe tijdens zowel normale attacks als direct na een deflect zou er voor moeten zorgen dat de spirit meter sneller weg is van de vijand? Is dit de balk die rood vol loopt wanneer je een vijand/boss raakt?
Niet om vervelend te doen maar het klinkt alsof soulslike niet jouw type game is. Dit soort spellen waardeer je juist als je het leuk vindt om door te oefenen (lees heel vaak dood te gaan) steeds beter te worden. Ook laadscherm tips die het kwartje doen vallen horen daarbij. Reisje richting git gud zeg maar. Ik speel dit soort spellen niet achter elkaar door maar kan er wel van genieten om er goed in te worden. Sekiro was wat dat betreft meesterlijk.
YouTuber GamingTech is al gestopt omdat hij de boss gewoon niet verslagen krijgt en zegt wel voor fun te gamen en niet constant ergernis. Agreed!
Wat hierboven wordt gezegd. Als je Trial and error een vervelend onderdeel vindt van een game dan zijn souls likes niets voor jou. Ik haal zelf juist voldoening (en daarmee ook plezier) uit “trial and error” games. Denk aan Soulsgames, Cuphead, en Trials. Maar de balans moet er wel zijn. Ergenis dat je een boss niet kan verslaan is funest voor zo’n game. Als je merkt dat je gaat “ragen” kan ik je bijna garanderen dat je de boss niet gaat verslaan. De enige manier is om elke death te gebruiken om beter te worden en te bedenken wat je fout deed.

————-

Overzichtje van updates in seizoen 3
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BMhC4oBN8xDxvmaIRur25UBTdPw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WaQ9EolEqymHKbBkQ9Y22A1k.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 43% gewijzigd door uchiha tijntje op 03-03-2023 23:26 ]

Tips:
- Je kan deflecten terwijl je block ingedrukt houdt.
- Deflect zijn stone spike attack
- Dodge zijn sweep attacks
- Block zijn random attacks
- Bereid je voor op zijn critical attack die word aangegeven met een rode stip 🔴
- Time je deflect voor zijn critical attack, deze komt zeer snel maar enige tijd na de rode stip 🔴
- Zijn critical is een long range attack met zijn linkerarm, probeer zo veel mogelijk afstand te creëren zodat je tijd hebt om te reageren op zijn aanval
- Heavy attack (Y) is unblockable voor de vijand mits je genoeg spirit heb opgebouwd, dus na een critical deflect, of na een X,X,Y combo.
- Deflect zijn critical en volg op met Y
- Doe dit drie keer en vervolgens druk je op Y+B (rond 40% health)
- Git gud, heb er zelf 50 keer over gedaan :')

Exactor it schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 23:06:
[...]

Niet om vervelend te doen maar het klinkt alsof soulslike niet jouw type game is. Dit soort spellen waardeer je juist als je het leuk vindt om door te oefenen (lees heel vaak dood te gaan) steeds beter te worden. Ook laadscherm tips die het kwartje doen vallen horen daarbij. Reisje richting git gud zeg maar. Ik speel dit soort spellen niet achter elkaar door maar kan er wel van genieten om er goed in te worden. Sekiro was wat dat betreft meesterlijk.
uchiha tijntje schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 23:17:
[...]

Wat hierboven wordt gezegd. Als je Trial and error een vervelend onderdeel vindt van een game dan zijn souls likes niets voor jou. Ik haal zelf juist voldoening (en daarmee ook plezier) uit “trial and error” games. Denk aan Soulsgames, Cuphead, en Trials. Maar de balans moet er wel zijn. Ergenis dat je een boss niet kan verslaan is funest voor zo’n game. Als je merkt dat je gaat “ragen” kan ik je bijna garanderen dat je de boss niet gaat verslaan. De enige manier is om elke death te gebruiken om beter te worden en te bedenken wat je fout deed.

————-

Overzichtje van updates in seizoen 3
[Afbeelding]
Ik heb met plezier Dark Souls 1 en 2 uitgespeeld. Ik merk dat het grote verschil tussen Wo Long en andere Souls games is dat deze je meteen verwelkomt met een ronduit irritant en zwaar pittig gevecht, het voelt heel erg out of place aan. Alles in het begin stuk is easy, met uitzondering van de tijger, die is nog best lastig als je niet uitkijkt. En dan komt de boss.

Dark Souls 1 en 2 hadden een vrij normale eerste baas met sowieso geen tweede fase, gelukkig niet. 3 had wel een soort transitie in de eerste boss, maar hij krijgt niet al zijn health er weer bij. Die games, ook Sekiro hebben wat dat betreft een VEEL betere introductie. Mensen gaan afhaken bij Wo Long met een tutorial boss fight als dit. Ik heb begrepen van de XboxEra reviewer dat bijna alles hierna gewoon echt goed te doen is. Zelf vind ik dit een hele belabberde beslissing.

Het kan gaan betekenen dat ik hem weg leg, terwijl ik de rest van de game mogelijk super zou waarderen. En ik ben niet de enige gok ik. Mijn echte beef met deze game om het maar zo te zeggen is dus hoe ze je verwelkomen in de game. Had deze boss gewoon één fase gegeven en als ze dan perse met meerdere fases willen komen, doe dat later in de game.

Wat betreft Sekiro, ik las een comment dat die game bosses heeft waar er 3 tot 4 fases zijn? Als dat waar is, dan zal ik die game nooit meer installeren, want dat soort bullshit gaat mij te ver. Voor zulke dingen zou ik dan checkpoints super waarderen.

[ Voor 31% gewijzigd door devilsnight op 04-03-2023 00:22 ]

• Exactor it
devilsnight schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 00:17:
[...]

Ik heb met plezier Dark Souls 1 en 2 uitgespeeld. Ik merk dat het grote verschil tussen Wo Long en andere Souls games is dat deze je meteen verwelkomt met een ronduit irritant en zwaar pittig gevecht, het voelt heel erg out of place aan. Alles in het begin stuk is easy, met uitzondering van de tijger, die is nog best lastig als je niet uitkijkt. En dan komt de boss.

Dark Souls 1 en 2 hadden een vrij normale eerste baas met sowieso geen tweede fase, gelukkig niet. 3 had wel een soort transitie in de eerste boss, maar hij krijgt niet al zijn health er weer bij. Die games, ook Sekiro hebben wat dat betreft een VEEL betere introductie. Mensen gaan afhaken bij Wo Long met een tutorial boss fight als dit. Ik heb begrepen van de XboxEra reviewer dat bijna alles hierna gewoon echt goed te doen is. Zelf vind ik dit een hele belabberde beslissing.

Het kan gaan betekenen dat ik hem weg leg, terwijl ik de rest van de game mogelijk super zou waarderen. En ik ben niet de enige gok ik.
OK. Je hebt gelijk.
justifire schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 23:29:
[...]

Tips:
- Je kan deflecten terwijl je block ingedrukt houdt.
- Deflect zijn stone spike attack
- Dodge zijn sweep attacks
- Block zijn random attacks
- Bereid je voor op zijn critical attack die word aangegeven met een rode stip 🔴
- Time je deflect voor zijn critical attack, deze komt zeer snel maar enige tijd na de rode stip 🔴
- Zijn critical is een long range attack met zijn linkerarm, probeer zo veel mogelijk afstand te creëren zodat je tijd hebt om te reageren op zijn aanval
- Heavy attack (Y) is unblockable voor de vijand mits je genoeg spirit heb opgebouwd, dus na een critical deflect, of na een X,X,Y combo.
- Deflect zijn critical en volg op met Y
- Doe dit drie keer en vervolgens druk je op Y+B (rond 40% health)
- Git gud, heb er zelf 50 keer over gedaan :')
Thanks. Ik zal van het weekend het weer een kans geven.
That's all? Sarcasme....of?

Het is een feit dat dit een groot verschil maakt. From doet de introducties veel beter, ze laten je rustig wennen aan dingen en boss fights met meerdere fases komen pas later. Hoeft voor jou geen issue te zijn, of je vindt het zelfs geweldig, het is voor mij mogelijk een reden om na tig keer dood te gaan uninstall te kiezen.

En ik ben inderdaad niet de enige, zie hier deze comment van XboxEra bijvoorbeeld :
First boss is incredibly difficult. Like even the opening for Elden Ring was less stressful than this. Every good Souls game makes their first boss a little simple to fight, this game throws an absolutely difficult boss in before you really had time to get use to the game.
Dit dus 100%. Precies wat ik bedoel. En daarnaast laat ik duidelijk weten dat Soulslike echt wel mijn ding is, anders had ik DS1 en 2 niet uitgespeeld en was ik niet hooked geweest eraan.

[ Voor 15% gewijzigd door devilsnight op 04-03-2023 00:47 ]

• ilm
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13:08

ilm

Finraziel schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 16:38:
[...]

Maar omdat het nog niet zo duidelijk is hoe je VR games het beste maakt krijgen we wel dingen als skyrim en borderlands 2 in VR, maar gemaakt door devs met weinig ervaring in VR waardoor het een janky mess wordt. Het is alleen afwachten of we hier doorheen weten te komen of dat de grote uitgevers straks er niet meer in geloven.
Is het ook niet zo dat racesimulaties geschikter zijn voor VR omdat je ze kan spelen in kortere sessies. Indies en novelty games zijn ook relatief kort.

Een RPG speel ik meestal voor minstens een uur. Ik kan me moeilijk voorstellen dat ik dat zou volhouden met een VR bril op de neus. Daarom dat deftige en grotere games er (nog) niet doorheen weten te komen?
De nieuwe this week on Xbox is er

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

ilm schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 02:16:
[...]

Is het ook niet zo dat racesimulaties geschikter zijn voor VR omdat je ze kan spelen in kortere sessies. Indies en novelty games zijn ook relatief kort.

Een RPG speel ik meestal voor minstens een uur. Ik kan me moeilijk voorstellen dat ik dat zou volhouden met een VR bril op de neus. Daarom dat deftige en grotere games er (nog) niet doorheen weten te komen?
Dat is een kwestie van wennen. Ik speel momenteel rustig 1-2 uur (borderlands 2 vr nu, een slechte VR implementatie van een geweldige game) en wat me dan tegenhoudt om verder te spelen is mijn rug omdat ik niet gewend ben zo lang te staan en ik het vertik om zittend te spelen (maar op zich wel juist goed voor me om daar te trainen dan denk ik). Heb vroeger wel bv fallout 4 op een zit/sta kruk gespeeld, dat helpt ook.

Verder maakt het volgens mij niet zo veel uit dat bijvoorbeeld een Alyx ook niet super lang is. Het is nog steeds veel langer dan je in één sessie gaat voltooien.

Wat wellicht juist wel mee speelt is dat mensen ook gewoon lui kunnen zijn en gamen associëren met op de bank hangen. Ik zie andere VR fans wel eens roepen dat ze helemaal niet meer gamen op gewone schermen... Dat is voor mij absoluut niet aan de orde. VR is leuk maar je lichaam relaxen terwijl je alleen nog door je controller te bedienen met de game wereld interacteert heeft ook zijn aantrekkingskracht. VR is inspannend en dat is ook niet iets waar iedereen nog op zit te wachten als ze na een dag werken willen relaxen.

Maar goed, ik verwacht eigenlijk dat het voorlopig nog redelijk niche blijft en dat Microsoft weinig impact gaat zien van dat zij geen VR ondersteuning hebben. Ik hoop het mis te hebben, dat Sony super succesvol is er mee, er veel dikke VR games op de markt komen en Microsoft alsnog ook mee gaat, maar ik geloof er niet echt in dat dat snel gebeurt.

Gamertag: FinrazielNL

• Timothy3000
devilsnight schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 00:17:
[...]

[...]

Het kan gaan betekenen dat ik hem weg leg, terwijl ik de rest van de game mogelijk super zou waarderen. En ik ben niet de enige gok ik. Mijn echte beef met deze game om het maar zo te zeggen is dus hoe ze je verwelkomen in de game. Had deze boss gewoon één fase gegeven en als ze dan perse met meerdere fases willen komen, doe dat later in de game.

Wat betreft Sekiro, ik las een comment dat die game bosses heeft waar er 3 tot 4 fases zijn? Als dat waar is, dan zal ik die game nooit meer installeren, want dat soort bullshit gaat mij te ver. Voor zulke dingen zou ik dan checkpoints super waarderen.
Sekiro had, voor zover ik me herinner, een vrij korte simpele intro (zonder boss) en was meteen daarna in het eerste echte level ook al enorm pittig. Meerdere minibosses en moeilijke enemies.

Het is eerlijker naar spelers om ze geen vals idee te geven over de moeilijkheidsgraad door de tutorial makkelijker te maken. Zolang de game voldoende tips geeft en de controls duidelijk zijn is het fair om in een soulslike de eerste baas ook gewoon moeilijk te laten zijn.

Ik vind dat altijd wel tof. Meteen in het diepe gegooid, wetende dat er weer een lastig avontuur voor de boeg staat. En meteen een goede manier om de controls onder de knie te krijgen en de game goed te leren spelen! Na het verslaan van boss 1 het gevoel hebben even alles aan te kunnen.

Ook oneens mbt checkpoints. Checkpoints bij boss fights in souls(like) games zouden de complete moeilijkheidsgraad om zeep helpen. Op het moment dat je speelt en het lukt niet zul je er zeker om wensen maar het zou een heel stuk voldoening weghalen. Zelfs bij enemies als de Ape uit Sekiro (ja, nog steeds traumas van. :P )

Ik ga vandaag of morgen met Wo Long beginnen. Nu al zin in haha. Laat die baas maar komen. :D

[ Voor 11% gewijzigd door Timothy3000 op 04-03-2023 08:54 ]

• On_E
  • Nu online

On_E

Housemusic

Ik vind die eerste boss ook te moeilijk, het moet wel leuk blijven en na een stuk of 25 pogingen in totaal en nog geen eens in fase 2 gekomen, kap ik er lekker mee.

Je bent letterlijk nog geen 10 minuten bezig voor je m tegenkomt, denk idd niet heel handig voor het binnenhalen van nieuwe spelers, maar goed. :)

• giantgiantus
Timothy3000 schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 08:48:
[...]

Ook oneens mbt checkpoints. Checkpoints bij boss fights in souls(like) games zouden de complete moeilijkheidsgraad om zeep helpen. Op het moment dat je speelt en het lukt niet zul je er zeker om wensen maar het zou een heel stuk voldoening weghalen. Zelfs bij enemies als de Ape uit Sekiro (ja, nog steeds traumas van. :P )

Ik ga vandaag of morgen met Wo Long beginnen. Nu al zin in haha. Laat die baas maar komen. :D
Je kan het toch als optie aanbieden? Sommige mensen hebben zelfde preferentie als dat jij hebt en sommige een andere. Optie toevoegen zoals bij fire emblem bv zou toch kunnen denk ik dan.

• Timothy3000
giantgiantus schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 09:17:
[...]

Je kan het toch als optie aanbieden? Sommige mensen hebben zelfde preferentie als dat jij hebt en sommige een andere. Optie toevoegen zoals bij fire emblem bv zou toch kunnen denk ik dan.
Ik zou dat oprecht minder leuk vinden. Met name omdat het nu zo leuk is de ervaring te delen en er samen je tanden op stuk te bijten. Checkpoints in een soulslike zijn imo een no go.

Wel een voorstander van meerdere moeilijkheidsgraden. Waar je kan kiezen waar je begint, niet halverwege de game een stapje omlaag mag, en waar de verschillende moeilijkheidsgraden andere achievements/trophies geven.

• Timothy3000
On_E schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 09:11:
Ik vind die eerste boss ook te moeilijk, het moet wel leuk blijven en na een stuk of 25 pogingen in totaal en nog geen eens in fase 2 gekomen, kap ik er lekker mee.

Je bent letterlijk nog geen 10 minuten bezig voor je m tegenkomt, denk idd niet heel handig voor het binnenhalen van nieuwe spelers, maar goed. :)
Beter op het begin dan na een paar uur spelen toch? Want het gaat er in dit soort games niet makkelijker op worden. :P

• Timothy3000
Timothy3000 schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 09:20:
[...]

Ik zou dat oprecht minder leuk vinden. Met name omdat het nu zo leuk is de ervaring te delen en er samen je tanden op stuk te bijten. Checkpoints in een soulslike zijn imo een no go.

Wel een voorstander van meerdere moeilijkheidsgraden. Waar je kan kiezen waar je begint, niet halverwege de game een stapje omlaag mag, en waar de verschillende moeilijkheidsgraden andere achievements/trophies geven.
Al zijn checkpoints dan natuurlijk wel een optie binnen die lagere moeilijkheidsgraad. Dus niet op normal, maar wel op easy oid.

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Timothy3000 schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 09:21:
[...]

Beter op het begin dan na een paar uur spelen toch? Want het gaat er in dit soort games niet makkelijker op worden. :P
Of wel. Hoe verder je in de game komt, des te meer feeling je ermee krijgt en daarmee wordt het wat makkelijker. Dat is tenminste mijn ervaring met Demon's Souls en Bloodborne. Ben zelf net met Nioh begonnen en daarvan had ik ook begrepen dat de eerste paar bosses het moeilijkst zijn en je daarna vrij snel overleveled kan raken en het makkelijker wordt.

Let wel, makkelijker. Niet makkelijk. :P

https://psnprofiles.com/RaemNL

Na de eerste baas unlock je ook multiplayer.
Dan kan je je vanaf daar laten dragen door één of meerdere andere spelers, of npc’s oproepen dmv tiger seals.
Dat is eigenlijk al de easy mode.
Maar ja, je zal je wel eerst moeten bewijzen tegen de eerste baas.
Ik kan alvast verklappen dat het er verderop niet makkelijker op wordt (dan heb ik het over solo met de meelopende story npc)

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Ik zou het trouwens wel fijn vinden om een checkpoint voor de bossfight te hebben. Ik vind het niet erg om een boss heel vaak te moeten doen en te leren, maar elke keer een stuk van het level door wordt wel irritant.

[ Voor 54% gewijzigd door Raem op 04-03-2023 10:47 ]

https://psnprofiles.com/RaemNL

Raem schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 10:47:
Ik zou het trouwens wel fijn vinden om een checkpoint voor de bossfight te hebben. Ik vind het niet erg om een boss heel vaak te moeten doen en te leren, maar elke keer een stuk van het level door wordt wel irritant.
Staan toch gewoon battleflags in de buurt ?
Daarnaast heb je shortcuts die je kan openen (does not unlock from this side) zodat je vanaf een vlag snel bij een (sub-)boss kan komen.

• Timothy3000
Raem schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 10:47:
Helemaal eens!
Pagina: 1 ... 91 ... 195 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
• Gamepass discussie: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
• Beschikbaarheid: [XSX | XSS] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord