Moet toch wel eerlijk toegeven dat ik 1 spel toch wel mis op mijn X-Box die ik wel op de Playstation had.
Nee, ik bedoel niet God of War, Horizon, Last of Us, Gran Turismo of Spiderman.
Ik heb het over Genshin Impact.
Hier heb ik toch echt in de laatste 2 jaren minimaal 500 uur ingestoken, en mis het toch wel een beetje.
En, altijd erg jammer dat dit spel de reputatie heeft van "Het is maar een gacha game".
Terwijl dit (voor mij) het spel is met fantastische verhaallijnen, beste soundtrack die ik ooit in een game heb gehoord, en nog maar niet te spreken of hoe fantastisch de spelwereld is.
Een klein beetje research gedaan, en blijkbaar waren ze eerst naar Microsoft gegaan maar deze hadden geen interesse... dus zijn ze naar Playstation gegaan.
Ook gelezen dat ze bezig zijn met een Switch release, dus misschien is er toch nog hoop voor de toekomst en kan ik deze op de X-box spelen.
Dan, nu mijn ervaring met de Series X tot dusver.
Ik vind het echt heerlijk die backwards compatibility.
Waarom ze daar bij Sony er nog steeds nauwelijks iets mee doen snap ik echt niet.
Fallout 3 spelen met betere performance dan ik ooit heb gedaan.
En, ook al een aantal titels aangeschaft die ik wil gaan spelen binnenkort omdat ze in de aanbieding waren.
Geen game-pass genomen omdat ik toch liever mijn titels in bezit heb.
Controller is ook een klein beetje wennen na zoveel jaren een Playstation controller.
Merk dat ik de linker analoge stick toch wel fijn vind boven op de controller, hou de controller toch iets meer comfortabel vast op deze manier.
Maar, ik merk wel dat het iets lastiger is om makkelijk de middelste knopjes in te drukken.
(Maar, dat went vast vanzelf wel.)
Enige echte minpunt is dat ik niet van batterijen hou, maar gelukkig is er de Elite 2, dus meteen eentje daarvan besteld.
Al met al ben ik tot nu toe erg blij dat ik ben overgestapt.
Op 1 of andere manier zit ik veel relaxter achter mijn X-Box dan dat ik achter mijn Playstation zat.
De drang die ik had om trophies te halen op de Playstation, heb ik (nog) totaal niet met de achievements op de X-box.
Tuurlijk zijn ze leuk om te halen, maar ik heb nog niet eens op de guides gekeken, en dat is al heel wat voor mij^^ (Dat was normaal gesproken het eerste wat ik deed op de Playstation.)
En, bedankt iedereen voor de suggesties voor games!
Ik heb ze allemaal genoteerd en wacht even een goede aanbieding af in de store voordat ik eraan begin.