Dat klopt volgens mij wel, de hawks zijn de computers die de cameras bedienen (in de torens).Sipio schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 15:33:
@uchiha tijntje Ben zelf nog niet veel verder in AH maar al veel gelezen over irritaties van het continu spawnen vd repair robots?
Ik heb gelezen dat je dat ff zou kunnen stoppen door die 'hawk' kapot te maken.
Vraag me alleen niet wat een hawk is of hoe je die precies kunt slopen
Waarschijnlijk schakel je daar de repair bots mee uit.
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Crackdown 3, als je niet bekend bent met de XBox library een toffe open world game.
Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978
Welkom bij de burenVerwijderd schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 15:49:
En, ik heb zo'n vermoeden dat ik voornamelijk eerst oudere titels ga spelen.
Fallout, dragon age, xcom, fable, gears, state of decay.
Neem een maandje Ganepass om het eens te proberen.
Kost je een tientje en meeste wat jij zoekt zit daar al in.
Bevalt het? Laat die maand aflopen zonder automatisch te verlengen (check je account).
Als het eenmaal afgelopen is kan je dan gamepass voor langere tijd aanschaffen voor een prikkie, nog geen 4,- per maand via een handig trucje.
Hoe je dat doet staat in het gamepass topic.
Belangrijk is niet die speciale korting te pakken voor dat ene maandje maar de volle mep te betalen.
Veel plezier !
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Begint 7 maart. Zin in.
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Dat is een leuke suggestie. Beetje een vergeten game, die totaal niet aan de verwachtingen kon voldoen, maar wel eentje die ik met plezier heb uitgespeeld.On_E schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 18:42:
@Verwijderd
Crackdown 3, als je niet bekend bent met de XBox library een toffe open world game.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
+1 voor de Mass Effect trilogie. 1 van de beste RPG's ooit gemaakt.
Mass effect 1 is wel echt een struggle om door heen te komen. Zo clunky….Timothy3000 schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 20:48:
Is wel aardig outdated nu.
+1 voor de Mass Effect trilogie. 1 van de beste RPG's ooit gemaakt.
Dat was het toen al. Tenminste.. een struggle om er in te komen, want ik kan mij nog herinneren dat ik pas bij de 4e poging in het verhaal kwam. Blij dat ik heb doorgezet en nog steeds een must play wat mij betreft.giantgiantus schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 21:27:
[...]
Mass effect 1 is wel echt een struggle om door heen te komen. Zo clunky….
Ik speelde hem voor het eerst in de Legendary en vond het wel meevallen eigenlijk. Dat rondrijden was wat lastig maar verder was het goed te doen.giantgiantus schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 21:27:
[...]
Echt een meesterwerk, die trilogie.
Lol probeer je hem weg te jagen?On_E schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 18:42:
@Verwijderd
Ik vond 3 weinig vernieuwend, maar voor een nieuwe ‘XBoxer’ die geen ervaring heeft met de eerdere games zou ik toch deze aanraden.Beakzz schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 22:13:
[...]
Lol probeer je hem weg te jagen?Big fan van deel 1 en 2 was al minder, maar 3 vond ik echt helemaal niks.
Mass Effect 1 had wat mij betreft wel het beste verhaal. De basis was ook goed neergezet. Maar de sidequests met die rover op kale planeten was vrij saai idd. Veel van die sidequest missies waren in Mass Effect 2 beter uitgewerkt. En de gameplay van Mass Effect 2 is een stuk verbeterd. Mass Effect 3 moet ik nog steeds uitspelen...giantgiantus schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 21:27:
[...]
Poh, ik had dat echt niet gekund haha. Vond het verhaal zo spannend dat ik meteen verder wilde.L23 schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 22:51:
[...]
Mass Effect 1 had wat mij betreft wel het beste verhaal. De basis was ook goed neergezet. Maar de sidequests met die rover op kale planeten was vrij saai idd. Veel van die sidequest missies waren in Mass Effect 2 beter uitgewerkt. En de gameplay van Mass Effect 2 is een stuk verbeterd. Mass Effect 3 moet ik nog steeds uitspelen...
https://www.xbox.com/play/media/M7CQ5TTB7P
[ Voor 28% gewijzigd door justifire op 24-02-2023 22:56 ]
I hear the announcement for the Starfield showcase is imminent 👀
— Andy Robinson (@Andy_VGC) 24 februari 2023
ME2 is wel toegankelijker, maar vooral toen hij nieuw was had ik er juist wat moeite mee en volgens mij was ik bepaald niet de enige. Het voelde als een flinke stap weg van de tactische rpg die ME1 was en meer naar cover shooter. Maar goed uiteindelijk toen ik daar overheen was was het wel een geweldige game ja, en bleek meer diepgang te hebben dan in eerste instantie leek.L23 schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 22:51:
[...]
Mass Effect 1 had wat mij betreft wel het beste verhaal. De basis was ook goed neergezet. Maar de sidequests met die rover op kale planeten was vrij saai idd. Veel van die sidequest missies waren in Mass Effect 2 beter uitgewerkt. En de gameplay van Mass Effect 2 is een stuk verbeterd. Mass Effect 3 moet ik nog steeds uitspelen...
Ik heb de LE vorig jaar op 2915/2915 gezet (met 11 dagen speeltijd, los van hoeveel tijd ik vroeger al in de originelen had) en heb eigenlijk weer zin om dat op mijn steam deck gewoon nog een keer te gaan doen
Gamertag: FinrazielNL
Ja ik hoop nog dat het speelbaar gaat worden op de switch.Finraziel schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 06:40:
[...]
ME2 is wel toegankelijker, maar vooral toen hij nieuw was had ik er juist wat moeite mee en volgens mij was ik bepaald niet de enige. Het voelde als een flinke stap weg van de tactische rpg die ME1 was en meer naar cover shooter. Maar goed uiteindelijk toen ik daar overheen was was het wel een geweldige game ja, en bleek meer diepgang te hebben dan in eerste instantie leek.
Ik heb de LE vorig jaar op 2915/2915 gezet (met 11 dagen speeltijd, los van hoeveel tijd ik vroeger al in de originelen had) en heb eigenlijk weer zin om dat op mijn steam deck gewoon nog een keer te gaan doen
Lijkt erop dat ze wat moeite hebben om splitscreen co-op optimaal werkend te krijgen op de Series S.We’re seeing a lot of varied interpretations of what that means, so we wanted to clarify further. We’ve had an Xbox version of Baldur’s Gate III in development for some time now. We’ve run into some technical issues in developing the Xbox port that have stopped us feeling 100% confident in announcing it until we’re certain we’ve found the right solutions—specifically, we’ve been unable to get splitscreen co-op to work to the same standard on both Xbox Series X and S, which is a requirement for us to ship.
There’s no platform exclusivity preventing us from releasing BG3 on Xbox day and date, should that be a technical possibility. If and when we do announce further platforms, we want to make sure each version lives up to our standards and expectations.
https://kotaku.com/baldur...ivity-series-s-1850157922
Er staat if and when. Dat impliceert volgens mij dat het nog niet zeker is.Timothy3000 schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 07:57:
Baldurs Gate 3 komt ook naar Xbox.
[...]
Lijkt erop dat ze wat moeite hebben om splitscreen co-op optimaal werkend te krijgen op de Series S.
https://kotaku.com/baldur...ivity-series-s-1850157922
Ga er vanuit dat ze het werkend krijgen. En anders maar alleen een XSX release.Baldur’s Gate III Will Come To Xbox Once Splitscreen Works On Series S
Dat mag niet van MS begreep ik.Timothy3000 schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 08:04:
Ja, klopt helemaal! Ik ging op de Kotaku titel af haha.
[...]
Ga er vanuit dat ze het werkend krijgen. En anders maar alleen een XSX release.
Nou, dan wil ik mijn geld terug voor m’n series sTimothy3000 schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 08:04:
Ja, klopt helemaal! Ik ging op de Kotaku titel af haha.
[...]
Ga er vanuit dat ze het werkend krijgen. En anders maar alleen een XSX release.
Wel balen als dat zou betekenen dat Baldurs Gate 3 gewoon niet naar Xbox komt. Dan liever alleen naar de X dan helemaal niet imo.Ht87 schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 08:15:
[...]
De belofte was dat ik dezelfde games zou krijgen. MS gaat dit nooit goedkeuren imo.
Maar goed, eerst maar hopen dat het de devs lukt de game op beide co-op werkend te krijgen. Ze zijn er iig hard mee bezig!
[ Voor 15% gewijzigd door Timothy3000 op 25-02-2023 08:19 ]
[ Voor 100% gewijzigd door Timothy3000 op 25-02-2023 08:24 ]
Ja klopt, dat gevoel had ik destijds ook. Ik vind ME1 een veel betere RPG. ME1 destijds ook op release gekocht. Keek er naar uit vanwege hun vorige toffe game KOTOR. ME1 ook gelijk meerdere keren achter elkaar uitgespeeld en dat je als typische RPG steeds betere wapen en armor upgrades kon kopen miste ik in ME2.Finraziel schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 06:40:
[...]
ME2 is wel toegankelijker, maar vooral toen hij nieuw was had ik er juist wat moeite mee en volgens mij was ik bepaald niet de enige. Het voelde als een flinke stap weg van de tactische rpg die ME1 was en meer naar cover shooter. Maar goed uiteindelijk toen ik daar overheen was was het wel een geweldige game ja, en bleek meer diepgang te hebben dan in eerste instantie leek.
De LE nog niet gespeeld. Omdat ik voor de release nog bezig was met de originele Xbox 360 versies op de Xbox One S en de games er nog prima uit vond zien. En ik heb alle ideale gemaakte keuzes van ME1 en ME2 in ME3 staan. Speel liever ME3 eerst uit voordat ik helemaal overnieuw begin met LE. Wel irritant dat LE wel in de cloud te spelen is met Game Pass Ultimate en de originele 360 spellen niet.
Net als @giantgiantus verbaasd dat LE niet uitgekomen is voor de Switch. Daar zou ik het wel nog een keer kopen en helemaal overnieuw beginnen. Maar op de Xbox vind ik de 360 versies prima.
Ik denk dat dat dan wel echt het begin van het einde van de series s zou betekenen, want wie koopt m dan nog wetende dat er minder games voor beschikbaar komen? Maar als ik zie dat games als Hogwarts Legacy prima draaien op de s en dat straks de first party titels die er aan zitten te komen er ook op komen lijkt t me dat de devs dit ook moet kunnen realiseren. Op pc draaien games ook op verschillende builds.Timothy3000 schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 08:17:
[...]
Wel balen als dat zou betekenen dat Baldurs Gate 3 gewoon niet naar Xbox komt. Dan liever alleen naar de X dan helemaal niet imo.
Maar goed, eerst maar hopen dat het de devs lukt de game op beide co-op werkend te krijgen. Ze zijn er iig hard mee bezig!
(Maar ik snap je gedachte wel hoor)
Verwijderd
Ik denk dat het een kwestie is van wat voor kwaliteit de makers voor ogen hebben. Ik vind de keus van Sony nog steeds de betere, met of zonder disk en verder exact dezelfde hardwaren. Interessant om te zien wat het verschil gaat worden van exclusives aan beide kanten in de toekomst. Microsoft heeft duidelijk een andere filosofie deze generatie. (vanaf de One X begon het al eigenlijk)Ht87 schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 09:04:
[...]
Ik denk dat dat dan wel echt het begin van het einde van de series s zou betekenen, want wie koopt m dan nog wetende dat er minder games voor beschikbaar komen? Maar als ik zie dat games als Hogwarts Legacy prima draaien op de s en dat straks de first party titels die er aan zitten te komen er ook op komen lijkt t me dat de devs dit ook moet kunnen realiseren. Op pc draaien games ook op verschillende builds.
(Maar ik snap je gedachte wel hoor)
Daarnaast las ik dat de game prima draait op pc's die qua hardware slechter dan S zijn. Het hele gedoe over "S houdt de boel tegen." komt weer aardig terug nu, maar is het echt zo? We hadden wel een jaar of twee geleden een dev die dit beweerde en dat tig devs met hem waren, vervolgens geen bericht van al die andere tig devs, maar wel genoeg games die gewoon goed op S verschenen.
Ik heb niets tegen de S, ik geef er ook niets om, maar als het wel de X zou tegenhouden, de potentie bedoel ik, dan ben ik er absoluut wel tegen. Stel het is wel de S met BG3, dan hoop je dat MS gewoon een team stuurt om te helpen met die issues.
Verwijderd
Deze heb ik wel op de PS3, PS4 en PS5 gespeeld.PdeBie schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 18:16:
@Verwijderd Mass Effect Legendary Edition. In mijn ogen de beste RPG die er is.
En, als trilogie zeker mee eens, 1 van de beste RPG's die zijn gemaakt.
En, deze ga ik 100% zeker t.z.t nogmaals spelen (Net zoals de Dragon Age Games.)
Ik bedoelde voornamelijk de Xbox (rpg) pareltjes die in de 360/One tijdperk zijn uitgekomen alleen voor de Xbox en beschikbaar zijn via backwards compatibility.)
Maakt niet uit hoe oud, of hoe ze eruit zien... Gaat mij voornamelijk om de gameplay en story.
Altijd wel goede (en slechte) verhalen gehoord over Fable, dus deze staat 100% zeker op mijn lijstje, net zoals een State of Decay.
De originele Saints row uit 2006 is in de sale voor 1.50 euro. Is een Xbox exclusive, wat gedateerd maar gaaf spel. Was mijn eerste Xbox spel. Ik heb net weer genoeg punten voor een kortingsbon van 2 euro, dus ik ga deze nu digitaal aanschaffen zodat ik op mijn S er ook bij kan. Samen met deel 2, dus in totaal drie euro voor twee prima spellen. Deel 2 heb je misschien wel gespeeld op de PS3, maar Saints Row 1 is zeker een aanrader. Terug naar een andere tijd ook qua games.Verwijderd schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 10:40:
[...]
Deze heb ik wel op de PS3, PS4 en PS5 gespeeld.
En, deze ga ik 100% zeker t.z.t nogmaals spelen (Net zoals de Dragon Age Games.)
Ik bedoelde voornamelijk de Xbox (rpg) pareltjes die in de 360/One tijdperk zijn uitgekomen alleen voor de Xbox en beschikbaar zijn via backwards compatibility.)
Maakt niet uit hoe oud, of hoe ze eruit zien... Gaat mij voornamelijk om de gameplay en story.
Altijd wel goede (en slechte) verhalen gehoord over Fable, dus deze staat 100% zeker op mijn lijstje, net zoals een State of Decay.
Fable en blue dragon zijn de enige die direct omhoog komen. Blue dragon heb ik niet gespeeld. Fable wel. Echt een prima serie aan rpgs.Verwijderd schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 10:40:
[...]
Edit : oh ja, je had fable al op het oog. Zie mijn post dan vooral als bevestiging dat zeer de moeite waard is.
[ Voor 6% gewijzigd door Exactor it op 25-02-2023 11:01 ]
Verwijderd
In het geval van BG3 hadden ze het specifiek over splitscreen co-op. Het zal dus afhankelijk zijn van wat een developer wil met een game. Ik kan me goed voor stellen dat er situaties zijn waarbij de Series S voor problemen kan zorgen aangezien er een groot verschil zit in kracht en werkgeheugen.devilsnight schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 10:29:
Ik zie op Twitter vooral weer mensen meteen de schuld geven aan de S, maar Larian zegt niet specifiek alleen de S. Ze zeggen X en S. Ik zag een comment ergens dat het mogelijk ook DirectX kan zijn? Schijnbaar draaide een build van deze game niet heel goed op DirectX en had met Vulkan/Vulcan geen issues.
Daarnaast las ik dat de game prima draait op pc's die qua hardware slechter dan S zijn. Het hele gedoe over "S houdt de boel tegen." komt weer aardig terug nu, maar is het echt zo? We hadden wel een jaar of twee geleden een dev die dit beweerde en dat tig devs met hem waren, vervolgens geen bericht van al die andere tig devs, maar wel genoeg games die gewoon goed op S verschenen.
Ik heb niets tegen de S, ik geef er ook niets om, maar als het wel de X zou tegenhouden, de potentie bedoel ik, dan ben ik er absoluut wel tegen. Stel het is wel de S met BG3, dan hoop je dat MS gewoon een team stuurt om te helpen met die issues.
Hoe verschillende developers hier mee om gaan, gaan we de komende jaren zien. En in hoeverre een developer een game wil downgraden voor de S. Wanneer er veel S bezitters zijn zullen ze vast hun best doen kijk maar naar een Switch.
Lost Odyssey. Een hele leuke jRPG op de 360. Wordt erg vaak genoemd als de game waar mensen graag een vervolg op zien. Speelde in de tijd van ps1 en 2 en xbox 360 nog best veel jRPG’s en samen met FF8 was dit mijn favoriet.Verwijderd schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 10:40:
[...]
Geen idee trouwens of die backwards compatible is.
Deel 1 dan, deel 2 moet je op de pc doen met restored content mod.
Dat is nog voor het Xbox 360 tijdperk, kwam uit op de eerste Xbox. Wel een aanrader, maar beide games zijn mogelijk interessanter op smartphone, tablet of PC.Zorroberner schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 11:58:
@Verwijderd Star wars Knights of the Old Republic))?
Deel 1 dan, deel 2 moet je op de pc doen met restored content mod.
True de Xbox versie is de minst beste (al draait ie goed op series consoles. Zelfs een 4 k patch volgens mij.L23 schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 12:07:
[...]
Dat is nog voor het Xbox 360 tijdperk, kwam uit op de eerste Xbox. Wel een aanrader, maar beide games zijn mogelijk interessanter op smartphone, tablet of PC.
Maar goed ervan uitgaande dat Jan mogelijk geen Xbox heeft gehad en geen pc gamer is, dan is dit wel een aanrader natuurlijk.
Plus Xbox original titels hebben geen achievements.Zorroberner schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 12:16:
[...]
True de Xbox versie is de minst beste (al draait ie goed op series consoles. Zelfs een 4 k patch volgens mij.
Maar goed ervan uitgaande dat Jan mogelijk geen Xbox heeft gehad en geen pc gamer is, dan is dit wel een aanrader natuurlijk.
Maar ergens had ik gelezen dat hardware nog zwakker dan S de game prima kan draaien, een beta ofzo die geweest is. Apart allemaal. Ik hoop voor de fans dat het allemaal goed komt.Verwijderd schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 11:14:
[...]
In het geval van BG3 hadden ze het specifiek over splitscreen co-op. Het zal dus afhankelijk zijn van wat een developer wil met een game. Ik kan me goed voor stellen dat er situaties zijn waarbij de Series S voor problemen kan zorgen aangezien er een groot verschil zit in kracht en werkgeheugen.
Hoe verschillende developers hier mee om gaan, gaan we de komende jaren zien. En in hoeverre een developer een game wil downgraden voor de S. Wanneer er veel S bezitters zijn zullen ze vast hun best doen kijk maar naar een Switch.
Vooral hoop ik dat S toch echt niet een struikelblok blijkt te zijn achteraf. Het mag de X echt niet tegenhouden.
[ Voor 4% gewijzigd door Zorroberner op 25-02-2023 13:22 ]
I failed😜 nu bezig met de Ape bossjustifire schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 10:59:
[...]
Het zijn de eerste twee chapters van de full game en je neemt je progressie mee
En het klopt dat Xbox 360 en One games gewoon te spelen zijn vanaf een externe SSD, maar ook 360 en One games die gebruik maken van FPS boost bijvoorbeeld?
Ik ben aan het overwegen om een SSD te halen, puur daarvoor ipv zo'n hele dure 1TB card.
Ik heb een SSD er permanent aanhangen, daar staan alle games op die niet verplicht op de interne opslag moeten zijn geïnstalleerd om te kunnen spelen. Deze zijn dus altijd up-to-date.
Als je sporadisch een extern opslagmedium aansluit kan het zijn dat spellen niet meer up-to-date zijn en er eerst een update geïnstalleerd dient te worden. Ik heb een 100Mbit/s internetverbinding en downloaden kost vele malen meer tijd dan verplaatsen of kopiëren.
@devilsnight + 300Mbit haal je met kopiëren of verplaatsen wel en is ook vrij constant.
[ Voor 7% gewijzigd door ariekanari op 25-02-2023 16:00 ]
Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements
Dat valt erg mee inderdaad. Kan echt perfect zijn voor Lego games wanneer mijn neefjes op bezoek komen bijvoorbeeld. Wellicht prima te spelen vanaf de externe ook, qua laadtijden. En voor mezelf ook denk ik als ik bepaalde games speel waarvan de laadtijden al niet heel slecht waren, of waar het niet heel veel uitmaakt. Dingen zoals een Danganronpa bijvoorbeeld.ariekanari schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 15:44:
@devilsnight kopiëren van SSD naar Intern gaat heel snel (of v.v.). Ik schat minder dan 8 minuten voor 80GB.
Ik heb een SSD er permanent aanhangen, daar staan alle games op die niet verplicht op de interne opslag moeten zijn geïnstalleerd om te kunnen spelen. Deze zijn dus altijd up-to-date.
Als je sporadisch een extern opslagmedium aansluit kan het zijn dat spellen niet meer up-to-date zijn en er eerst een update geïnstalleerd dient te worden. Ik heb een 100Mbit/s internetverbinding en downloaden kost vele malen meer tijd dan verplaatsen of kopiëren.
Ik heb zelf 300Mbit maar helaas haal ik dat nooit op Xbox. Zit vaak op 250 maar vaak genoeg flink eronder ook.
[ Voor 89% gewijzigd door BM op 25-02-2023 19:26 ]
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Huh? Ik dacht dat dit een bericht van de makers zelf was sorry, wat heb ik niet goed gezienG_Dragon schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 18:52:
[mbr] niet grappig, en niet nodig[/]
[ Voor 5% gewijzigd door G_Dragon op 25-02-2023 19:49 ]
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Ik heb vanaf het begin een oude usb-ssd aan m'n series S en dat werk heel goed.devilsnight schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 14:53:
Zijn er mensen hier die een externe SSD gebruiken puur om zo nu en dan games naar de interne SSD te kopiëren? Zo ja, hoe lang duurt het als je bijvoorbeeld zo'n 70 GB kopieert naar de interne SSD?
En het klopt dat Xbox 360 en One games gewoon te spelen zijn vanaf een externe SSD, maar ook 360 en One games die gebruik maken van FPS boost bijvoorbeeld?
Ik ben aan het overwegen om een SSD te halen, puur daarvoor ipv zo'n hele dure 1TB card.
Als je jezelf quote zou je @BM er even bij moeten taggen, of in het feedback topic reageren.G_Dragon schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 19:30:
[...]
Huh? Ik dacht dat dit een bericht van de makers zelf was sorry, wat heb ik niet goed gezien..
Een souls-like op resolution mode spelen, respect !!devilsnight schreef op zondag 26 februari 2023 @ 13:24:
De Wo Long demo kan gespeeld worden in fps mode of resolution mode. Met resolution mode is het echt nice en scherp en smooth. Het enige jammere is dat er om de zoveel seconden een hele korte onderbreking is in de framerateml. Hopelijk krijgen ze dit weg, want dan ga ik in resolution mode spelen.
https://www.trueachieveme...es-february-27-to-march-5
Wo Long laat ik vooralsnog aan me voorbij gaan. Ben nog druk bezig met Atomic Heart en vanaf 7 maart seizoen 3 van Halo. Iris and the Giant ziet er wel interessant uit.
Vanwege de (waarschijnlijk) unlocked framerate?justifire schreef op zondag 26 februari 2023 @ 13:37:
[...]
Een souls-like op resolution mode spelen, respect !!
Ik ga het alleen doen als die rare 1 seconde frame drop/stotter weg is in de full game, anders fps mode.
[ Voor 19% gewijzigd door devilsnight op 26-02-2023 16:22 ]
March on Xbox:
— Klobrille (@klobrille) 26 februari 2023
• March 3 | Wo Long: Fallen Dynasty (Game Pass Day One)
• March 7 | Halo Infinite: Season 3 | Echoes Within
• March 14 | Valheim (Game Pass Day One)
• March 28 | MLB The Show 23 (Game Pass Day One)
• March 29 | Forza Horizon 5 Rally Adventure
• and more pic.twitter.com/hy1zdppUy1
Lijkt er dus op dat de resolutie mode eigenlijk het meest aan te raden is, gezien die locked framerate heeft.Performance seems to unlock and go above 60, with resolution capped to 60 for me using a 1440p/120hz mode on my monitor. I am playing the full game for review though, haven’t touched the demo.
Ik mis Anno 1800, Transport Fever 2 en EA PGA Tour. Alledrie al in de pre-order.
Dat is shit. Hopelijk een day 1 patch die de boel gladstrijkt dan.I’ve had constant hiccups but in both modes. Sometimes the game just hitches for a second out of nowhere. No rhyme or reason to it. The framerate normally is solid feeling. I do have VRR.
Heb genoten van de demo, over vijf dagen lekker verder spelen met de full gamedevilsnight schreef op zondag 26 februari 2023 @ 21:21:
Nieuwe reactie van XboxEra's Jesse Norris die een review copy van Wo Long heeft.
[...]
Dat is shit. Hopelijk een day 1 patch die de boel gladstrijkt dan.
Gelukkig geen last gehad van haperingen, enkel wel tijdens de cutscenes, dan zakt de framerate echt onder de 20.
Misschien fixen ze dat nog en anders boeit het mij niet zoveel, zolang de gameplay maar stabiel is.
Benieuwd hoeveel achievements er vrijdag poppen tijdens het opstarten
Geen enkele last gehad van performance issues? OK, das strange.justifire schreef op zondag 26 februari 2023 @ 22:12:
[...]
Heb genoten van de demo, over vijf dagen lekker verder spelen met de full game![]()
Gelukkig geen last gehad van haperingen, enkel wel tijdens de cutscenes, dan zakt de framerate echt onder de 20.
Misschien fixen ze dat nog en anders boeit het mij niet zoveel, zolang de gameplay maar stabiel is.
Benieuwd hoeveel achievements er vrijdag poppen tijdens het opstarten
Nee, enkel tijdens cutscenes. Vooral die met de witte ruiter was een dia show.devilsnight schreef op zondag 26 februari 2023 @ 22:17:
[...]
Geen enkele last gehad van performance issues? OK, das strange.
Heb geen vrr op mijn tv, misschien zorgt vrr in dit geval voor stutters ?
Probeer eens performance mode en zet vrr uit op de tv, misschien helpt dat ?
[ Voor 10% gewijzigd door justifire op 27-02-2023 08:36 ]
Ik kijk er naar uit!
Ja, want Nioh 1 en 2 waren zo perfect op launchdagTimothy3000 schreef op maandag 27 februari 2023 @ 08:52:
Demo nog niet gespeeld maar kan me van deze devs niet voorstellen dat de game op release niet goed werkt.
Ik kijk er naar uit!
1 niet gespeeld op release, met 2 geen problemen ondervonden. Kan als ik Google ook alleen PC problemen vinden.Krimglas schreef op maandag 27 februari 2023 @ 08:59:
[...]
Ja, want Nioh 1 en 2 waren zo perfect op launchdag
:strip_exif()/f/image/1ST4BrjSgst4j85uylL6cxin.jpg?f=fotoalbum_large)
Alles werkt nog perfect, behalve, je raadt het al, de mic!
Nu twijfel ik om:
- eenzelfde nieuwe te halen (Xbox Wireless Headset)
- Steelseries Arctis 9X te halen
Ze zijn redelijk gelijk in functionaliteiten, alleen lijkt de 9X wat beter geluid te hebben als ik reviews lees. Maar ik vind de XSX wireless headset eigenlijk ook al meer dan prima (behalve dat bereik als ik ff uit de keuken wat te bikken pak moet ik alweer reconnecten).
Iemand ervaring met de 9X per toeval?
https://www.amazon.nl/Cru...T1000X6SSD9/dp/B08FSZT2J7
Crucial X6 1TB SSD voor EUR 66,99.
Verwijderd
Ik heb de 9X en ben er zeer tevreden mee. Goed geluid, lange batterijduur en hij werkt ook nog eens op de PS5, Xbox en PC.JDL15 schreef op maandag 27 februari 2023 @ 10:05:
Gisteren even een flink argument met een van mijn honden gehad, nadat ik mijn headset een kwartiertje op de bank had laten liggen:
[Afbeelding]
Alles werkt nog perfect, behalve, je raadt het al, de mic!
Nu twijfel ik om:
- eenzelfde nieuwe te halen (Xbox Wireless Headset)
- Steelseries Arctis 9X te halen
Ze zijn redelijk gelijk in functionaliteiten, alleen lijkt de 9X wat beter geluid te hebben als ik reviews lees. Maar ik vind de XSX wireless headset eigenlijk ook al meer dan prima (behalve dat bereik als ik ff uit de keuken wat te bikken pak moet ik alweer reconnecten).
Iemand ervaring met de 9X per toeval?
Er zullen vast betere headsets zijn voor meer geld maar ik ben dik tevreden.
Ik heb het filmpje bekeken, maar het is me nog steeds niet helemaal duidelijk wat het is. Voegt het knoppen op de achterkant toe? kun je dan extra functies gebruiken en zijn die dan ook goed bereikbaar voor je vingers?justifire schreef op maandag 27 februari 2023 @ 10:28:
Iemand hier ervaring met de ARMORX ? https://www.bigbigwon.com/product/controller/armorx/
[YouTube: BIGBIG WON ARMORX Pro—BEYOND THE ELITE]
Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8
Dat.DirtyBird schreef op maandag 27 februari 2023 @ 10:35:
[...]
Ik heb het filmpje bekeken, maar het is me nog steeds niet helemaal duidelijk wat het is. Voegt het knoppen op de achterkant toe? kun je dan extra functies gebruiken en zijn die dan ook goed bereikbaar voor je vingers?
Je kan dan een standaard controller voorzien van backbuttons en via de app de controller instellingen aanpassen (softwarematige hairtriggers en knoptoewijzingen)
De kwaliteit van de standaard Series X|S controllers bevalt mij erg goed dus dit zou een leuk alternatief kunnen zijn zodra mijn Elite v2 weer mankementen gaat vertonen.
Ben dus benieuwd of iemand van hier bekend is met deze uitbreiding.
https://www.wifimedia.eu/nl/audeze-maxwell.html
Gaat iemand hem halen? 🤡
Het geluid moet wel zo gestoord, belachelijk goed zijn wil ik overwegen zoiets te betalen voor een gaming headphones.
[ Voor 42% gewijzigd door devilsnight op 27-02-2023 12:42 ]
Thanks, daar heb ik wat aan. Dan denk ik dat ik deze toch bestel. Hij is nu in de aanbieding bij Amazon voor €139, dan ga ik hem proberen. Eventueel (in het geval dat het toch tegen zou vallen), ruil ik hem voor die van de XSX.Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2023 @ 10:19:
[...]
Ik heb de 9X en ben er zeer tevreden mee. Goed geluid, lange batterijduur en hij werkt ook nog eens op de PS5, Xbox en PC.
Er zullen vast betere headsets zijn voor meer geld maar ik ben dik tevreden.
Aah ja gaaf Anno 1800 komt ook uit inderdaad. Lijstje hierboven doet mij niet zoveel maar Anno zit ik zeker wel op te wachten.On_E schreef op zondag 26 februari 2023 @ 21:15:
[...]
Ik mis Anno 1800, Transport Fever 2 en EA PGA Tour. Alledrie al in de pre-order.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Fraai ding en niet buitensporig duur voor een goeie koptelefoon.devilsnight schreef op maandag 27 februari 2023 @ 12:40:
De Audeze Maxwell pre-order. 398 euro, is gewoon absurd eigenlijk.
Gaat iemand hem halen? 🤡
Het geluid moet wel zo gestoord, belachelijk goed zijn wil ik overwegen zoiets te betalen voor een gaming headphones.
Ik heb nu de Series X headset omdat ik vroeger nooit met headset speelde en dacht "dan is dit wel prima" maar nu dit wat meer wordt irriteert mij de geluidskwaliteit van die headset wel eens en zoek ik dus wat beters.
Hoe koppel ik dit nou aan de Xbox? Want dat wordt me niet helemaal duidelijk.
Ik ook wel al heb ik m ook al op de PC.Donstil schreef op maandag 27 februari 2023 @ 12:55:
[...]
Aah ja gaaf Anno 1800 komt ook uit inderdaad. Lijstje hierboven doet mij niet zoveel maar Anno zit ik zeker wel op te wachten.
Toen ie daar uit kwam veel plezier mee gehad, maar op de console vind ik na mijn werkdag toch vaak prettiger gamen en ik heb wel weer zin in wat van dit soort games. Maar eerst Transport Fever dus volgende week, die is nieuw voor me.
Als mijn Penrose X de geest geeft staat deze wel hoog bovenaan mijn lijstdevilsnight schreef op maandag 27 februari 2023 @ 12:40:
Gaat iemand hem halen? 🤡
In die link is ie trouwens voor de XBOX een stukje duurder nog.
[ Voor 6% gewijzigd door Sipio op 27-02-2023 13:12 ]
@Donstil Er zit een dongle bij voor de XBOXSipio schreef op maandag 27 februari 2023 @ 13:10:
[...]
Als mijn Penrose X de geest geeft staat deze wel hoog bovenaan mijn lijst
In die link is ie trouwens voor de XBOX een stukje duurder nog.
Ah nice, was even bang dat je hem in de controller moest stekenSipio schreef op maandag 27 februari 2023 @ 13:13:
[...]
@Donstil Er zit een dongle bij voor de XBOX
Verwijderd
Ik had 'm ook voor ongeveer dat bedrag met black friday, geen moment spijt gehad.JDL15 schreef op maandag 27 februari 2023 @ 12:43:
[...]
Thanks, daar heb ik wat aan. Dan denk ik dat ik deze toch bestel. Hij is nu in de aanbieding bij Amazon voor €139, dan ga ik hem proberen. Eventueel (in het geval dat het toch tegen zou vallen), ruil ik hem voor die van de XSX.
Voor een echt goede koptelefoon is € 400 niet zo heel gek. Voor alleen gaming zou ik er niet dit geld voor neerleggen. Als je er ook heel knap muziek mee kan luisteren wordt het al een heel ander verhaal, maar dat verwacht ik eerlijk gezegd niet.devilsnight schreef op maandag 27 februari 2023 @ 12:40:
Gaat iemand hem halen? 🤡
[ Voor 3% gewijzigd door Hulleman op 27-02-2023 13:21 ]
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Er zit een BT dongle bij zo te zien.Donstil schreef op maandag 27 februari 2023 @ 13:01:
[...]
Fraai ding en niet buitensporig duur voor een goeie koptelefoon.
Ik heb nu de Series X headset omdat ik vroeger nooit met headset speelde en dacht "dan is dit wel prima" maar nu dit wat meer wordt irriteert mij de geluidskwaliteit van die headset wel eens en zoek ik dus wat beters.
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Planar drivers, dus juist om knap muziek mee te luisteren.Hulleman schreef op maandag 27 februari 2023 @ 13:21:
[...]
Voor een echt goede koptelefoon is € 400 niet zo heel gek. Voor alleen gaming zou ik er niet dit geld voor neerleggen. Als je er ook heel knap muziek mee kan luisteren wordt het al een heel ander verhaal, maar dat verwacht ik eerlijk gezegd niet.
Als mijn Penrose X het begeeft ligt hier de volgende dag een Maxwell op de mat.
Maar goed, is meer iets voor het headset topic
[ Voor 11% gewijzigd door justifire op 27-02-2023 13:47 ]
Een driver, maakt nog geen goede weergever. Het helpt wel mee, maar dat wil niet zeggen dat die headset muziek lekker laat horen.justifire schreef op maandag 27 februari 2023 @ 13:44:
[...]
Planar drivers, dus juist om knap muziek mee te luisteren.
Dan heb je ze overduidelijk nog niet geprobeerdHulleman schreef op maandag 27 februari 2023 @ 13:47:
[...]
Een driver, maakt nog geen goede weergever. Het helpt wel mee, maar dat wil niet zeggen dat die headset muziek lekker laat horen.
Ik gebruik mijn Beyerdynamic DT770 die ik voor mijn home studio'tje gebruik tegenwoordig ook voor Gaming (ik speel zelden multiplayer dus mic is niet voor mij van belang. Fractie van de prijs en subliem geluid.devilsnight schreef op maandag 27 februari 2023 @ 12:40:
Gaat iemand hem halen? 🤡
Haha, jij bent Apple prijzen gewend, dan lijkt alles goedkoopDonstil schreef op maandag 27 februari 2023 @ 13:01:
[...]
Fraai ding en niet buitensporig duur voor een goeie koptelefoon.
Maar wellicht een punt van aandacht: Waar is het "leer" van de oorkussens van gemaakt. Als dat weer van dat polyblablabla nep leer is, dan kun je de klok er op gelijk zetten dat na een jaar (of sneller) dat spul begint los te laten. Dè reden dat ik mijn Sony Gold en TB Stealth 700 Gen 1 niet meer gebruik. Ook omdat ik mij niet dagelijks scheer en het idee heb dat mijn bakkebaarden door dat nepleer heen prikken waardoor het nog sneller los gaat laten.
De Astro A20's met fluweel zachte oorkussen gemaakt van "cloth" die ik sinds begin 2021 heb en dagelijks gebruik, zien er uit en voelen als nieuw. Lijkt me voor een headset van 400€ toch iets om over na te denken.
Overigens kwam ik er gisteren achter dat het kleine knopje op de Series X|S controller waarmee je kunt switchens tussen devices (als in: iPad en Series X) echt ondergewaardeerd is.
Junior wilde op de reis naar opa en oma Hello Neighbor spelen op de iPad via Remote Play naar de PS5. Die game heb ik alleen op de PS5. Dual Sense moet dus opnieuw gepaired worden met de iPad ondanks dat die al wel eerder gepaired was. Uiteraard was ik de toets combo vergeten om BT te activeren waardoor de PS5 aanging en ik uiteindelijk na 8 screenshots de goede combi had gevonden. 's Avonds bij thuiskomst moest ik eerst weer de Dual Sense aan de PS5 hangen met een kabel om hem weer op de PS5 te kunnen gebruiken. Dan is zo'n klein knopje toch echt een uitkomst. Ook omdat junior steeds vaker op zijn eigen kamer met de iPad en controller aan het gamen is via remote play of Minecraft met de Series X controller. Hij heeft zelf al door dat 2x drukken op het kleine knopje schakelt naar een ander apparaat.
En nee dit is geen bash richting de Dual Sense. Vind dat een erg fijne controller. De standaard Series controller vind ik minder fijn dan de vorige generatie en Dual Sense. Hoop dat de concurrentie tussen Sony en Microsoft zich dermate voortzet dat Microsoft de haptic triggers en feedback gaat toepassen en Sony een functie gaat geven aan de Dual Sense om makkelijker te switchen tussen apparaten.
XBL: MRE Inc
In de praktijk luister ik eigenlijk nooit muziek op de Penrose. Ik vond ze wat overweldigend met al het detail in het geluid, iets wat scherp zelfs.justifire schreef op maandag 27 februari 2023 @ 13:44:
[...]
Planar drivers, dus juist om knap muziek mee te luisteren.
Maar goed, is meer iets voor het headset topic
Ik hoop toch dat mijn Penrose het nog wel even een paar jaar volhoudt
Ik ben benieuwd hoeveel ze verschillen qua geluid met de X, want het was nice hoor, maar ik was niet weggeblazen en zo'n bedrag als dit zou ik er in geen miljoen jaar voor over hebben.justifire schreef op maandag 27 februari 2023 @ 13:48:
[...]
Dan heb je ze overduidelijk nog niet geprobeerd
Verwijderd
Ah joh als je 0,0004 cent per jaar weg leg heb je 'm.devilsnight schreef op maandag 27 februari 2023 @ 14:04:
[...]
Ik ben benieuwd hoeveel ze verschillen qua geluid met de X, want het was nice hoor, maar ik was niet weggeblazen en zo'n bedrag als dit zou ik er in geen miljoen jaar voor over hebben.
Dat klopt, maar dan alsnog klopt mijn statement dat een goede driver nog geen goede weergever maaktjustifire schreef op maandag 27 februari 2023 @ 13:48:
[...]
Dan heb je ze overduidelijk nog niet geprobeerd
Maar goed te horen dat deze headset goed klinkt. Voor dat bedrag mag je ook wel iets verwachten natuurlijk.
[ Voor 26% gewijzigd door Hulleman op 27-02-2023 14:26 ]
Ik heb ook de Penrose X. Geluid is echt subliem. Enige waar ik me aan stoor is de kleine accu. Een keertje vergeten op te laden betekent snel dat je halverwege een sessie aan een kabel hangt. Niet erg bij singleplayer maar aan stroom hangen in een party geeft een irritante zoem dus dan moet ik over naar de minder goede backup.Hulleman schreef op maandag 27 februari 2023 @ 14:25:
[...]
Dat klopt, maar dan alsnog klopt mijn statement dat een goede driver nog geen goede weergever maakt
Maar goed te horen dat deze headset goed klinkt. Voor dat bedrag mag je ook wel iets verwachten natuurlijk.
Camera bobt en wiebelt zoveel dat ik er gewoon duizelig van wordt.
Tijdens gewone gameplay niet.
The Outer Worlds: Spacer’s Choice Edition by Obsidian announced; coming March 7.
— Klobrille (@klobrille) 27 februari 2023
• Improved visuals
• Increased level cap
• includes the expansions Murder on Eridanos and Peril on Gorgon
Trailer: https://t.co/Hg0dmHMAqe pic.twitter.com/T2YPZH493b
• This is a new, paid SKU; no Game Pass
— Klobrille (@klobrille) 27 februari 2023
• Cheaper upgrade path only available if you own the base game + both expansions
• It looks like this remastered version was handled by Virtuos Studios
• by Private Division, not Microsoft
The Outer Worlds II is full Xbox Game Studios.
MS was niet de uitgever, dus ook deze versie niet. Wel goed om even te weten.
Hmm dat is vreemd inderdaad. Er is een optie in het menu om head shaking te verminderen maar dat zal niet voor cutscenes gelden gok ik.PdeBie schreef op maandag 27 februari 2023 @ 15:26:
Inmiddels Atomic Heart een klein uurtje gespeeld, maar ik krijg mij toch een partij last van motion sicknes tijdens in-game “cut scenes”. Dat heb ik nog nooit meegemaakt in een spel.
Camera bobt en wiebelt zoveel dat ik er gewoon duizelig van wordt.
Tijdens gewone gameplay niet.
Dit topic is gesloten.
![]()
• Gamepass discussie: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
• Beschikbaarheid: [XSX | XSS] Beschikbaarheid en levertijden
| Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |