Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:55
uchiha tijntje schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 20:29:
[...]

Nu nog de achievement bugs oplossen :P echt een hele leuke game (ben nog steeds niet in de open wereld). Hier vermaak ik me denk ik meer mee dan Wo Long die volgende week uitkomt in GP. En dan is het nog maar 2 maandjes tot Redfall! *O*

@SinergyX Hoe lang heeft je neefje er over gedaan? :)
Z'n steam stond nu op dacht 18 uur played, maar daar zaten eerst wat uurtjes in met hoge irritatie vanwege de FOV op een widescreen monitor (kan je blijkbaar dus niet aanpassen, krijg accuut Fallout76 vibes :P), maar zie nu op die tweet dat ze er dus mee bezig zijn.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

:+
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VltqVo13-n1oOLOdTAzQZRVkfYo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iONmel23iUVbI5W04XOT5RYo.jpg?f=fotoalbum_large
If Nintendo gets Gamepass, Gamepass should also get Nintendo

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23:07
G_Dragon schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 22:15:
spoiler:
[Afbeelding]
Kan ik deze games dan ook via cloud gaming op de Switch spelen? :P
L23 schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 22:17:
[...]

Kan ik deze games dan ook via cloud gaming op de Switch spelen? :P
Ja :+ _O-

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 22:24
G_Dragon schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 22:15:
spoiler:
[Afbeelding]
Dit zou de zevende hemel zijn. De exclusives van Nintendo zijn echt awesome. En dan op een krachtig apparaat. Smullen. Zal natuurlijk niet gebeuren want het hele verdienmodel van Nintendo is dat je hun matige hardware koopt om daarna hun topspellen te kopen tegen premium prijzen.

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23:07
Exactor it schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 22:23:
[...]

Dit zou de zevende hemel zijn. De exclusives van Nintendo zijn echt awesome. En dan op een krachtig apparaat. Smullen. Zal natuurlijk niet gebeuren want het hele verdienmodel van Nintendo is dat je hun matige hardware koopt om daarna hun topspellen te kopen tegen premium prijzen.
Pijnlijk :P

• Exactor it
Was niet console wars achtig bedoeld overigens, niet dat je dat zo opvatte. Ik was aan het dagdromen. :)

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 00:01
Linksquest schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 11:08:
Mijn Xbox collectie vandaag mede dankzij mijn vrouw en dochter mogen uitbreiden :D

[Afbeelding]
Ten eerste gefeliciteerd en bedankt voor de herinnering, want ik was deze controller door de drukte weer vergeten. Controller nummer 6 besteld 8)7 :o
uchiha tijntje schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 14:33:
Atomic Heart op de hoogste moeilijkheidsgraad is behoorlijk pittig. Ben nog niet erg ver maar wel benieuwd of dat met upgrades nog wat makkelijker wordt. Je hebt erg weinig health. :) Wel een tof sfeertje, beetje Bioshock vibe.

Las wel weer over bugged achievements / trophies. Leren developers het nu nooit…
Damn, dat is iets wat ik zelf echt nooit meer doe. In het verleden paar keer gehad dat ik een nieuwe game op hard begon en later kreeg ik er echt spijt van. Tenzij je de difficulty ten alle tijden kan veranderen. Volgens mij is Atomic Heart sowieso al geen hele makkelijke game, toch? Ik wens je veel succes. :)
devilsnight schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 23:23:
[...]

Damn, dat is iets wat ik zelf echt nooit meer doe. In het verleden paar keer gehad dat ik een nieuwe game op hard begon en later kreeg ik er echt spijt van. Tenzij je de difficulty ten alle tijden kan veranderen. Volgens mij is Atomic Heart sowieso al geen hele makkelijke game, toch? Ik wens je veel succes. :)
Zeker geen makkelijke game, maar op hard ga je wel leuker te werk dan gun blazing. Het is een toffe game. Ziet er goed uit en loopt heerlijk in tegenstelling tot bijv. Hogwarts. Gunplay in combinatie met de krachten is prima. Muziek is goed. Net bij de open wereld aangekomen. Hopelijk speelt dat net zo leuk als het eerste gedeelte.

Begrijp er op dit moment niets van dat die soms zulke lage cijfers krijgt. Zal wellicht wel met de controverse te maken hebben rondom de makers.

———-

Ik keek verder wel uit maar Star Wars Jedi Survivor. Maar van wat ik tot nu toe gezien heb ben ik nog niet helemaal overtuigd. Weet niet precies waarom, maar denk niet dat ik deze op launch ga halen.

[ Voor 30% gewijzigd door uchiha tijntje op 23-02-2023 00:27 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

uchiha tijntje schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 23:50:
[...]

Zeker geen makkelijke game, maar op hard ga je wel leuker te werk dan gun blazing. Het is een toffe game. Ziet er goed uit en loopt heerlijk in tegenstelling tot bijv. Hogwarts. Gunplay in combinatie met de krachten is prima. Muziek is goed. Net bij de open wereld aangekomen. Hopelijk speelt dat net zo leuk als het eerste gedeelte.

Begrijp er op dit moment niets van dat die soms zulke lage cijfers krijgt. Zal wellicht wel met de controverse te maken hebben rondom de makers.
En dat zou echt een hele slechte zaak zijn, puur omdat het een Russische developer is? En tja lage cijfers. Inderdaad! Ik blijf terugkomen op High on Life dan. Heb echt genoeg raar lage cijfers gezien en ik kan me er zelf echt totaal niet in vinden.

Wat betreft Hogwarts Legacy, zelfs na de patches loopt het nog niet echt soepel in bepaalde modes? De performance mode draait wel prima toch? Maar teveel grafische cutbacks?

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:20

BM

Moderator Spielerij
devilsnight schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 00:00:
[...]

En dat zou echt een hele slechte zaak zijn, puur omdat het een Russische developer is?
Helaas is dat hoe de wereld nu werkt. 'Ik vind jouw land stom, dus alles is per definitie k*t'.

Je zag hetzelfde met Hogwarts, 'Ik vind de schrijster van Harry Potter stom, dus een grotendeels ongerelateerd project in dezelfde wereld is ook stom!!!1111'

Beetje doorheen prikken, en lekker zelf kijken wat je leuk vind. Zeker als een game op GP staat is dat eenvoudig te doen :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

uchiha tijntje schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 23:50:
[...]
Zeker geen makkelijke game, maar op hard ga je wel leuker te werk dan gun blazing.
Jammer dat er geen parry systeem in zit, dan had het Darksi Atomischa Soulske geheten :+

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 19:45
Destructoid, 1 van de meest faire review sites die ik ken, gaf Atomic Heart ook een 6.
And really, unless an extensive photo mode is added in a future update, I don’t see myself ever booting up Atomic Heart again. I admire the gusto with which Mundfish approached its debut game because it’s created one hell of a world to explore. But beyond its pristine setting and ass-kicking soundtrack, it’s largely forgettable. Maybe if the gameplay evolved beyond its basic beginnings or if the story was — I don’t know, good — I might be willing to give it another go. However, given how unlikely such a monumental change like that would be, Atomic Heart is destined to be a one-and-done type of experience.
Vrij fair toch?

Hetzelfde met Hogwarts. Dat lijkt, als je het HP sausje wegdenkt, ook op een vrij standaard open wereld game. Die hoge cijfers verbazen me juist. Iets teveel door een roze bril geschreven.

Ook bij High on Life zijn de gemixte reviews te verklaren. De gameplay zelf doet niet veel bijzonders, de game was bij release vrij buggy. De humor maakt of breekt de game. Kwestie van smaak.

De meeste reviews (9 vd 10) zijn gewoon fair en staan los van controversie.

Grotendeels ongerelateerd project bij Hogwarts Legacy is niet waar trouwens. Rowling tweet dat, zolang mensen haar spullen blijven kopen, ze zich gesterkt in haar mening voelt, dus daar is het logisch dat mensen besluiten het spel links te laten liggen.

[ Voor 11% gewijzigd door Timothy3000 op 23-02-2023 08:45 ]

• Krimglas
  • Laatst online: 14-03-2023
Ben eigenlijk wel heel benieuwd naar de correlatie tussen de scores van Atomic Heart en de moeilijkheid waarop de reviewer het spel gespeeld heeft.

Ik speel zelf op normal en moet toch vaststellen dat pittiger is dan verwacht: Als je het als een 'gewone' shooter probeert te spelen kom je zeer snel in de problemen. Haal die uitdaging echter weg, en je houdt volgens mij een heel saai spel over.

Nu moet ik wel zeggen, dat ik tot nu toe ook niet echt van mijn sokken geblazen ben. Het is 'ok' tot nu toe, en ik kan de puberale humor best wel smaken eigenlijk, maar met Wo Long aan de horizon verwacht ik niet deze snel uit te spelen.

• Blaauw87
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 25-11 20:56
Krimglas schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 08:51:
Ben eigenlijk wel heel benieuwd naar de correlatie tussen de scores van Atomic Heart en de moeilijkheid waarop de reviewer het spel gespeeld heeft.

Ik speel zelf op normal en moet toch vaststellen dat pittiger is dan verwacht: Als je het als een 'gewone' shooter probeert te spelen kom je zeer snel in de problemen. Haal die uitdaging echter weg, en je houdt volgens mij een heel saai spel over.
Je mag er vanuit gaan dat een gamejournalist in staat is om dergelijke conclusies te trekken toch? De moeilijkheidsgraad/uitdaging van een spel is een belangrijk game mechanic. In hoeverre AI, wapens en controlls ervoor zorgen dat het spel een eerlijke uitdaging voor jou creëert of niet is wat mij betreft een van de belangrijkste peilers van een spel.
justifire schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 08:28:
[...]

Jammer dat er geen parry systeem in zit, dan had het Darksi Atomischa Soulske geheten :+
:D Ik vind de keuze die ze hebben gemaakt voor de upgrade mechanics ook erg goed. Gewoon dat je ten alle tijde je upgrades (+ benodigde materialen) in je character dan wel wapens terug kunt krijgen zonder straf. Zo kun je lekker uitproberen wat voor speelstijl je ligt. Zouden veel meer games mogen overnemen.

• Timothy3000
uchiha tijntje schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 08:59:
[...]

:D Ik vind de keuze die ze hebben gemaakt voor de upgrade mechanics ook erg goed. Gewoon dat je ten alle tijde je upgrades (+ benodigde materialen) in je character dan wel wapens terug kunt krijgen zonder straf. Zo kun je lekker uitproberen wat voor speelstijl je ligt. Zouden veel meer games mogen overnemen.
Dat klinkt wel heel goed. Eens!
Krimglas schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 08:51:

Nu moet ik wel zeggen, dat ik tot nu toe ook niet echt van mijn sokken geblazen ben. Het is 'ok' tot nu toe, en ik kan de puberale humor best wel smaken eigenlijk, maar met Wo Long aan de horizon verwacht ik niet deze snel uit te spelen.
Ik speel op hard, en bij 1 heavy attack van zo'n melee robot en ik ben circa 70/80% van mijn health kwijt. Dus je moet tactisch en voorzichtig spelen, anders overleef je niet lang.

• Krimglas
Blaauw87 schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 08:57:
[...]

Je mag er vanuit gaan dat een gamejournalist in staat is om dergelijke conclusies te trekken toch? De moeilijkheidsgraad/uitdaging van een spel is een belangrijk game mechanic. In hoeverre AI, wapens en controlls ervoor zorgen dat het spel een eerlijke uitdaging voor jou creëert of niet is wat mij betreft een van de belangrijkste peilers van een spel.
Ik zie een "gamejournalist" als iemand die niet aan een echte job kan geraken eerlijk gezegd, na het harry potter ding ben ik er van overtuigd dat je beter wegblijft van de grote gamingsites, en dat ze zaken als moeilijkheid vs entertainment absoluut niet mee in rekening gaan nemen.

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-11 08:33
BM schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 07:35:
[...]

Helaas is dat hoe de wereld nu werkt. 'Ik vind jouw land stom, dus alles is per definitie k*t'.

Je zag hetzelfde met Hogwarts, 'Ik vind de schrijster van Harry Potter stom, dus een grotendeels ongerelateerd project in dezelfde wereld is ook stom!!!1111'

Beetje doorheen prikken, en lekker zelf kijken wat je leuk vind. Zeker als een game op GP staat is dat eenvoudig te doen :)
Ja, maar ik vind persoonlijk wat Rusland doet wel van een andere categorie dan een paar tweets versturen zoals Rowling. Ik vind het fijn dat het in dit geval onder de aandacht wordt gebracht. Niet om een wil op te leggen, maar om mensen te informeren. Zo kan ik in dit geval persoonlijk de afweging maken om in ieder geval geen cent naar Atomic Heart te laten gaan

• Timothy3000
Krimglas schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 09:02:
[...]

Ik zie een "gamejournalist" als iemand die niet aan een echte job kan geraken eerlijk gezegd, na het harry potter ding ben ik er van overtuigd dat je beter wegblijft van de grote gamingsites, en dat ze zaken als moeilijkheid vs entertainment absoluut niet mee in rekening gaan nemen.
Na het Harry Potter ding (1 "review" van Wired, en verder vrijwel alleen maar negens) schuif je een hele beroepsgroep, boordevol fantastische schrijvers, aan de kant? Vrij drastisch. :P

• Blaauw87
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 25-11 20:56
Krimglas schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 09:02:
[...]

Ik schaar hier over het algemeen de life coaches onder, maar goed :+ Lekker manifesteren met zijn allen.

Niet iedereen is even goed in zijn werk, maar in zulke situaties kan je beter filteren welke journalist of platform aansluit bij jouw smaak en verder kijken dan alleen een eindcijfer. Soms wordt een game afgemaakt door bepaalde argumenten die mij gestolen kunnen worden, of juist andersom dat een bepaalde mechanic wordt geprezen terwijl dat er juist voor zorgt dat ik het spel nooit uit zal spelen.

• Krimglas
Steven030 schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 09:04:
[...]

Ja, maar ik vind persoonlijk wat Rusland doet wel van een andere categorie dan een paar tweets versturen zoals Rowling. Ik vind het fijn dat het in dit geval onder de aandacht wordt gebracht. Niet om een wil op te leggen, maar om mensen te informeren. Zo kan ik in dit geval persoonlijk de afweging maken om in ieder geval geen cent naar Atomic Heart te laten gaan
Goed punt. Laten we ook alle Amerikaanse games in de ban doen, de hoeveelheid oorlogsmisdaden die zij wereldwijd gepleegd hebben in het verleden zijn al lang niet meer te tellen. Heb je al gezien wat voor schaamteloze Amerikaanse propaganda er in vele games zit? Een schande!

(of we kunnen games en RL politiek apart houden? Zou dat niet tof zijn?)

[ Voor 4% gewijzigd door Krimglas op 23-02-2023 09:13 ]

• Timothy3000
Krimglas schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 09:11:
[...]
Goed punt. Laten we ook alle Amerikaanse games in de ban doen, de hoeveelheid oorlogsmisdaden die zij wereldwijd gepleegd hebben in het verleden zijn al lang niet meer te tellen.
Dit blijft op alle mogelijke manieren een vrij flauwe drogreden. Discusseren zonder daadwerkelijk te discusseren.

Wellicht een goed idee om dit soort discussies hier maar niet te gaan voeren. Daar gaat niemand vrolijk van worden.

[ Voor 22% gewijzigd door Timothy3000 op 23-02-2023 09:14 ]

• Krimglas
Timothy3000 schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 09:13:
[...]

Dit blijft op alle mogelijke manieren een vrij flauwe drogreden. Discusseren zonder daadwerkelijk te discusseren.
Is dat zo? Waarom is het een drogreden? Wil je zeggen dat dit niet van toepassing is op Amerikaanse oorlogsmisdaden? Wat wil je juist "discussieren" verder?

[ Voor 5% gewijzigd door Krimglas op 23-02-2023 09:14 ]

• Timothy3000
Ik wil die discussie best met je voeren, maar laten we dat niet in dit topic doen.

• Krimglas
Nee zeg maar: Waarom is het ok om Amerikaanse games te kopen, maar niet om Russische games te kopen, terwijl ze beiden een hoop oorlogsmisdaden op hun naam hebben staan? Waarom houden we game developers in de eerste plaats verantwoordelijk voor de politiek van hun land? Waarom is het een drogreden en geen geldig argument.

[ Voor 18% gewijzigd door Krimglas op 23-02-2023 09:18 ]

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:20

BM

Moderator Spielerij
Ik stel inderdaad voor om die discussie niet in dit topic te gaan voeren

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• Timothy3000
Timothy3000 schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 09:14:
Ik wil die discussie best met je voeren, maar laten we dat niet in dit topic doen.
Voel je vrij er een ander topic voor te openen. :)

Anyway, meer on topic: Ik ben echt heel benieuwd naar de Wo Long demo morgen. De beta viel me wat tegen maar de dingen die me daar dwars zaten (slow healing, de parry) lijken allemaal verholpen te zijn. Als de game zijn potentie waar maakt kan het nog wel eens een GOTY kandidaat worden.
Is die Wo Long game een soort souls like? Want dan is het sowieso niet mijn cup of tea :P

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• Krimglas
Team Ninja's insteek op soulslikes ja. Beeld je dark souls in, maar met een diablo-achtig lootsysteem. Als je Nioh gespeeld hebt weet je vrij goed wat te verwachten.

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Wom schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 09:23:
Is die Wo Long game een soort souls like? Want dan is het sowieso niet mijn cup of tea :P
Volgens mij wel dus voor mij ook niet echt maar ik ga hem wel ff proberen

• Timothy3000
Wom schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 09:23:
Yup. Vergelijkbaar met Nioh.

Voor mij zijn soulslikes ook hit and miss maar de Nioh games waren zo briljant dat ik deze zeker een kans ga geven. Als de game op Nioh 2 lijkt is hij ook weer niet té moeilijk.
uchiha tijntje schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 08:59:
[...]

Erg fijn inderdaad :Y
Ik wissel Atomic Heart af met Dead Space dus ga niet zo héél snel door het spel heen, ben nu in een gedeelte dat zich qua puzzels kan meten met Portal, erg tof allemaal !
Minpuntje vind ik wel die repair bots in de open wereld, had gisteren twintig enemies achter mij aan die je dus eigenlijk niet echt kan verslaan…

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

justifire schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 09:34:
[...]

Erg fijn inderdaad :Y
Ik wissel Atomic Heart af met Dead Space dus ga niet zo héél snel door het spel heen, ben nu in een gedeelte dat zich qua puzzels kan meten met Portal, erg tof allemaal !
Minpuntje vind ik wel die repair bots in de open wereld, had gisteren twintig enemies achter mij aan die je dus eigenlijk niet echt kan verslaan…
Ja ik ben gisteren uit de bunker gekomen en in dat 1e kleine dorpje aangekomen. Ik merkte direct al dat het van belang is om redelijk voorzichtig te spelen. De camera's zijn best goed weggestopt en alleen goed zichtbaar met je scan. En die repair robots zijn er ook als de kippen bij. Op zich verhaaltechnisch wel leuk bedacht, maar de drive om een gebiedje schoon te vegen is er niet meer vanwege de "respawn" van de vijanden. Stealth is de manier denk ik. Maar dat vind ik tot nu toe ook de leukste manier. Heb tot nu toe nog wel alleen maar gebruik gemaakt van shock en levitation als skills. Misschien eens afwisselen.

Timothy3000 schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 09:20:
[...]

Voel je vrij er een ander topic voor te openen. :)

Anyway, meer on topic: Ik ben echt heel benieuwd naar de Wo Long demo morgen. De beta viel me wat tegen maar de dingen die me daar dwars zaten (slow healing, de parry) lijken allemaal verholpen te zijn. Als de game zijn potentie waar maakt kan het nog wel eens een GOTY kandidaat worden.
Ik hoop vooral dat ze wat aan de graphics gedaan hebben. De demo van vorig jaar zag er "rough" uit in de zin van dat het leek alsof de sharpness setting van de tv veel te hoog stond.

Verwijderd

Ik vermoed dat Wo Long of een top game gaat worden voor mij of gevalletje, demo checken, uitzetten en nooit meer naar terugkijken. :P
Volgens mij mag ik het niet vergelijken maar ik doe het toch. Een meer lineaire Elden Ring zie ik zeker zitten.
Krimglas schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 09:25:
Team Ninja's insteek op soulslikes ja. Beeld je dark souls in, maar met een diablo-achtig lootsysteem. Als je Nioh gespeeld hebt weet je vrij goed wat te verwachten.
Dat wist ik niet. :9

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2023 10:37 ]

uchiha tijntje schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 09:51:
[...]

Ja ik ben gisteren uit de bunker gekomen en in dat 1e kleine dorpje aangekomen. Ik merkte direct al dat het van belang is om redelijk voorzichtig te spelen. De camera's zijn best goed weggestopt en alleen goed zichtbaar met je scan. En die repair robots zijn er ook als de kippen bij. Op zich verhaaltechnisch wel leuk bedacht, maar de drive om een gebiedje schoon te vegen is er niet meer vanwege de "respawn" van de vijanden. Stealth is de manier denk ik. Maar dat vind ik tot nu toe ook de leukste manier. Heb tot nu toe nog wel alleen maar gebruik gemaakt van shock en levitation als skills. Misschien eens afwisselen.
Stealth en de cameras kapot schieten met de energy gun.
Maar óók die cameras worden gerepareerd door de repair bots :|
Inderdaad meer de bedoeling om ongemerkt van bunker naar bunker te gaan en combat te ontwijken bovengronds.

Shinji Mikami verlaat binnenkort Tango Gameworks. : (

Erg jammer, want een hele tijd geleden wilde hij zijn droom game maken en dat klonk heel goed, maar de laatste jaren deed hij eigenlijk niet echt heel veel meer qua eigen games maken. Toch had ik graag die game gezien van hem, met het budget van MS.
Vandaag wordt de Forza Horizon 5 DLC trouwens bekend gemaakt. :)

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Wom schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 13:40:
Vandaag wordt de Forza Horizon 5 DLC trouwens bekend gemaakt. :)
Aah cool, de Hotwheels DLC was niet voor mij maar verder wel plezier gehad met de main game

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Vildhjarta
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23:04
Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 10:29:
Ik vermoed dat Wo Long of een top game gaat worden voor mij of gevalletje, demo checken, uitzetten en nooit meer naar terugkijken. :P
Volgens mij mag ik het niet vergelijken maar ik doe het toch. Een meer lineaire Elden Ring zie ik zeker zitten.

[...]

Dat wist ik niet. :9
Super veel zin in Wo Long, Nioh 2 vond ik qua combat 1 van de tofste games ooit. Voor mijn gevoel zit er nu ook een beetje Sekiro parry gameplay bij ingebakken. Zou mooi zijn als ie grafisch ook wat beter wordt maar is bij Team Ninja games voor mij niet het allerbelangrijkste.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:49

FeaR

In GoT we trust

FeaR schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 08:11:
[...]
Edit:
Hopelijk is er rond kerst een goede deal voor uitvoering: Seagate Storage Expansion Card voor Xbox Series X|S 1TB. Eigenlijk stop ik er liever de uitvoering: Seagate Storage Expansion Card voor Xbox Series X|S 2TB in (net als in de PS5 2TB) maar de prijzen van Microsoft liggen wel echt hoog en dalen niet sterk. Heb het idee dat extra storage voor de XSX ook minder leeft dan bij de concurrent? Als in, PS5 topic geeft behoorlijk wat hits op deals voor extra storage, dit topic minder. Natuurlijk ook minder aanbod...
Een goede deal was er rond Kerst niet en nu met 199 euro bij Bol.com en Amazon.nl kan je daar ook niet over spreken. Maar goed, ik had nog een Bol.com bon liggen...

Net binnen, Seagate Storage Expansion Card 1TB:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ye2G6GU2t4KRvOgJMhYOKbPOzoM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CGutTH90U3QSVV1bgP6lrnbu.jpg?f=fotoalbum_large

Als de prijzen niet zo achterlijk waren had ik nog de 2 TB versie kunnen/willen overwegen maar voor de Xbox blijft het bij deze ene TB.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• drakiesoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:05
FeaR schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 14:24:
[...]

Als de prijzen niet zo achterlijk waren had ik nog de 2 TB versie kunnen/willen overwegen maar voor de Xbox blijft het bij deze ene TB.
Ze hebben ooit gezegd dat ze de stick vrij zouden geven aan andere hardware fabrikanten. Dat is dus niet gebeurd en WD houdt de prijs belachelijk hoog nu er geen concurrentie is. Toch is dit wel de beste oplossing, even stickje meenemen naar vrienden of omwisselen tussen de twee Xboxen is ideaal.
drakiesoft schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 14:31:
[...]

Ze hebben ooit gezegd dat ze de stick vrij zouden geven aan andere hardware fabrikanten. Dat is dus niet gebeurd en WD houdt de prijs belachelijk hoog nu er geen concurrentie is. Toch is dit wel de beste oplossing, even stickje meenemen naar vrienden of omwisselen tussen de twee Xboxen is ideaal.
Echt bijzonder jammer inderdaad, want het blijft echt een boel geld voor zo'n stickje. Heel slecht dat er totaal geen andere fabrikanten zijn bijgekomen. Qua dat heeft PS5 het veel beter voor elkaar.

• Beakzz
FeaR schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 14:24:
[...]

Een goede deal was er rond Kerst niet en nu met 199 euro bij Bol.com en Amazon.nl kan je daar ook niet over spreken. Maar goed, ik had nog een Bol.com bon liggen...

Net binnen, Seagate Storage Expansion Card 1TB:
[Afbeelding]

Laten we gewoon met zijn allen afspreken dat wij het hier nooit meer over hebben. Ik heb vorige week ook de knoop door gehakt en voor 211 gekocht geloof ik en ondanks dat ik een hoop dure onzin koop doet deze nog pijn :+

Snel vergeten en genieten van de games :o
Liep zelf tegen deze bug in Atomic Heart, deze “work around” werkt in ieder geval zolang deze bug nog niet gepatched is.
https://www.reddit.com/r/...g_through_the_map_glitch/
(Eerst recht vooruit springen langs de pijp, dan airdash opzij)

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:54
Kan flink zeuren en in vergelijking tot de volledige prijs van een Xbox slaat het eigenlijk nergens op, maar upgrades lijken altijd overpriced (zie bijv. Apple).
Vanaf dag 1 dat ik mijn series X heb, vond ik 1TB al karig, dus ik zal ook wel snel aan de uitbreiding moeten geloven of bijna alles wat ik niet of nauwelijks speel verwijderen. Dat laatste heeft als nadeel dat je een hoop games niet (meer) speelt, omdat je geen ruimte hebt of niet een uur wil wachten om ruime te maken en hem weer opnieuw te downloaden/installeren. Dan was het vroeger toch wel lekker dat je gewoon een disc erin kon doen, zonder gezeur van updates, downloaden, installeren etc. Disc erin en direct spelen. Nu kan ik soms een tijd wachten en dan wat anders gaan doen en wanneer ik kan spelen, al geen zin meer in hebben. :+

Oh oh Mr. B, oh oh!

Maar tegenwoordig kun je de download van een game remote starten, tegen de tijd dat ik thuis ben staat hij klaar voor me. Dat vind ik wel een voordeel van de huidige generatie eigenlijk.

• Powder Toastman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:53
drakiesoft schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 14:31:
[...]

Seagate, niet WD... ;)

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:42
Er zijn wel namaak-versies van de adapter te koop op aliexpress, a la https://nl.aliexpress.com...duct&gatewayAdapt=glo2nld, maar verder geen idee hoe goed dat werkt. Moet je dus zelf nog een nvme-reepje induwen.

[ Voor 6% gewijzigd door sewer op 23-02-2023 15:46 ]

• Beakzz
Wom schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 15:32:
Maar tegenwoordig kun je de download van een game remote starten, tegen de tijd dat ik thuis ben staat hij klaar voor me. Dat vind ik wel een voordeel van de huidige generatie eigenlijk.
Als je het hogere verbruik accepteert van de standby functie wat je 11-13 watt kost, want dat werkt toch niet met de energy settings? Dan ben je over 2 jaar tijd beter uit met de expansion card wat kosten betreft.

[ Voor 3% gewijzigd door Beakzz op 23-02-2023 16:05 ]

Beakzz schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 16:04:
[...]

Als je het hogere verbruik accepteert van de standby functie wat je 11-13 watt kost, want dat werkt toch niet met de energy settings? Dan ben je over 2 jaar tijd beter uit met de expansion card wat kosten betreft.
Werkt niet met energy settings inderdaad. Als ik nu snel reken met wat ik nu betaal per kWh kost die modus (bij 13watt verbruik) iets van 7 euro per maand. Nu heb ik flinke overcapaciteit op mijn zonnepanelen, maar is iets om rekening mee te houden inderdaad.

• Donstil
  • Niet online
Beakzz schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 16:04:
2 jaar? Dan heb je wel hele dure stroom waarschijnlijk :P

Want met 11 watt gebruik je 264 watt per dag en dat is dan weer 96 kWh per jaar.
Met de prijzen van nu is dat ongeveer € 40,- per jaar.

• Donstil
  • Niet online
Wom schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 16:26:
Nu heb ik flinke overcapaciteit op mijn zonnepanelen, maar is iets om rekening mee te houden inderdaad.
Ja dat ook nog eens, als Salderen eraf gaat kan ik beter de Xbox in stand-by houden dan het aan Eneco verkopen voor een schijntje.

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:38

On_E

Housemusic

Ik vind het echt een non-issue die 1TB.

Speel nooit 15+ spellen tegelijk dus ruimte zat voor mij. :)

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

sewer schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 15:43:
Er zijn wel namaak-versies van de adapter te koop op aliexpress, a la https://nl.aliexpress.com...duct&gatewayAdapt=glo2nld, maar verder geen idee hoe goed dat werkt. Moet je dus zelf nog een nvme-reepje induwen.
Ben eigenlijk wel benieuwd hoe dit zal werken dan, en of je krijgt de volledige snelheid krijgt van een desbetreffende SSD. Zo ja, dan is dit een must buy.

• Exactor it
On_E schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 16:36:

Ik moet ook echt mijn best doen op de X om hem vol te krijgen. De S waar mijn kinderen op spelen is een ander verhaal. Maar ik zou eerder de S omruilen voor een X dan een saaie kaart kopen. Tot die tijd gebruik ik het als een les voor ze om concentratie, focus en doorzettingsvermogen aan te wenden (plus het scheelt me een paar honderd piek).

@Wom neem je TV, geluidset etc ook mee? Of gaat dat wel van de stroom. Als ik zie wat mijn setup aan stroom kost, ook als alles uit staat, is het schrikbarend.
On_E schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 16:36:

Zo dacht ik in het begin ook toen de XSX net uit was, het was toen geen issue. Maar de laatste tijd ben ik gaan merken dat het wel eentje begint te worden.

Games zoals Halo, FH5, COD wil ik er toch graag op hebben staan want een MP is zo nu en dan gewoon echt leuk en dit zijn hele grote jongens. Dan bijvoorbeeld FC6 die ik in co-op met broer speel, hele beste jongen deze game ook. Dan nog wat kleiner spul en het gaat rap.

Dan kijk ik terug naar de Xbox One(X) tijd waar ik met een Samsung HDD van 3 of 4 TB heeeeeeeeel ver kwam. Begin dit te missen. :)

[ Voor 9% gewijzigd door devilsnight op 23-02-2023 16:49 ]

• Mick3112
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 26-11 10:53
Beakzz schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 15:00:
[...]

Laten we gewoon met zijn allen afspreken dat wij het hier nooit meer over hebben. Ik heb vorige week ook de knoop door gehakt en voor 211 gekocht geloof ik en ondanks dat ik een hoop dure onzin koop doet deze nog pijn :+

Snel vergeten en genieten van de games :o
Gewoon een quality of life verbetering. Ik heb hem al meer dan een jaar volgens mij. Heel relaxed om niet te hoeven rekenen of je wel genoeg ruimte hebt.
Exactor it schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 16:47:
[...]

@Wom neem je TV, geluidset etc ook mee? Of gaat dat wel van de stroom. Als ik zie wat mijn setup aan stroom kost, ook als alles uit staat, is het schrikbarend.
Mijn (natte vinger) berekening is puur de Xbox in stand-by. Volledige setup wil ik niet eens over nadenken eigenlijk :+ Hier gaat eigenlijk heel weinig volledig van de stroom. Iets teveel gewend aan het roepen tegen de home assistent om alles aan te sturen (waar het dus wel spanning voor moet hebben).

Maar goed, in februari tot nu toe 70kWh overproductie, dus ik lig er niet heel erg wakker van eerlijk gezegd. En dan rij ik ook nog eens electrisch grotendeels.

• Exactor it
Wom schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 16:50:
[...]

Mijn (natte vinger) berekening is puur de Xbox in stand-by. Volledige setup wil ik niet eens over nadenken eigenlijk :+ Hier gaat eigenlijk heel weinig volledig van de stroom. Iets teveel gewend aan het roepen tegen de home assistent om alles aan te sturen (waar het dus wel spanning voor moet hebben).

Maar goed, in februari tot nu toe 70kWh overproductie, dus ik lig er niet heel erg wakker van eerlijk gezegd. En dan rij ik ook nog eens electrisch grotendeels.
Als je zoveel overproductie hebt, hoef je er ook niet echt rekening mee te houden. Ik heb dat niet en heb laatst 'slimme stekkers' bij mediazooi geplaatst. Mijn verbruik is echt gekelderd door stroom volledig eraf te halen op momenten dat ik het toch niet gebruikt wordt (beneden gaat voor school aan en dan uit tot de middag en gameroom is doordeweeks om zes uur weer aan). Heb tot nu toe geen last van de setup en zie wel mooie dingen op de stroomrekening gebeuren. :)
Voor de liefhebbers die de Stellar Shift Special Edition Wireless Controller overwegen, ik heb geprobeerd hem zo goed mogelijk in beeld te krijgen met filmen, maar in het echt blijft die mooier.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Forza Horizon DLC, Rally adventure komt uit op 29 maart.

[ Voor 39% gewijzigd door uchiha tijntje op 23-02-2023 18:09 ]

uchiha tijntje schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 18:03:
Forza Horizon DLC, Rally adventure komt uit op 29 maart.
Ik krijg al Colin McRea Rally 3 vibes als ik dit zo zie :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8ufW0zyMFn9DY-Xy9uL4zGCIf3g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QXcSo5a3O9oO2iXCjv1aQolU.png?f=fotoalbum_large

De Rally DLC komt trouwens enkel naar de XSS/XSX versie, niet beschikbaar op Xbox One. Dit omdat er wat grafische verbeteringen zijn toegevoegd en bijvoorbeeld het volledige bos omgeploegd kan worden.

Er komt binnenkort nieuwe gameplay van Dead Island 2, ben benieuwd!

[Twitter: https://twitter.com/deadislandgame/status/1628779230115819520?t=NYW5wwoHMgAmGRU8JyeY3w&s=19]

Verwijderd

Serieus.. eergisteren bijna 70gb downloaden, atomic hearth. Gisteren een patch van net zo groot, hele game en opnieuw dus.. Vandaag weer 15 gb.
Ik heb de hele game nu verwijdert en ben er al klaar mee voor ik goed begonnen ben. In wat voor staat brengen ze die zooi tegenwoordig uit joh. Ik ga m niet eens meer spelen.

Einde van de rant. :P
Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 20:04:
Serieus.. eergisteren bijna 70gb downloaden, atomic hearth. Gisteren een patch van net zo groot, hele game en opnieuw dus.. Vandaag weer 15 gb.
Ik heb de hele game nu verwijdert en ben er al klaar mee voor ik goed begonnen ben. In wat voor staat brengen ze die zooi tegenwoordig uit joh. Ik ga m niet eens meer spelen.

Einde van de rant. :P
Wat ik vooral niet begrijp is dat er niets echt anders lijkt in de game. Ik zie niets nieuws in the options, dus de field of view optie en grotere text size moet nog komen. Dus je zou denken bug fixes, maar ik begreep juist dat er heel weinig bugs in zaten vanaf dag 1.
devilsnight schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 21:20:
[...]

Wat ik vooral niet begrijp is dat er niets echt anders lijkt in de game. Ik zie niets nieuws in the options, dus de field of view optie en grotere text size moet nog komen. Dus je zou denken bug fixes, maar ik begreep juist dat er heel weinig bugs in zaten vanaf dag 1.
Ik ben geen developer, maar denk dat de grootte niet altijd te maken heeft met de hoeveelheid bug fixes. :) Maar wellicht meer met hoe makkelijk (of moeilijk) je een patch kunt maken in relatie tot de geïnstalleerde game.

En laten we eerlijk zijn. De grootte van patches zijn in NL nou niet echt een probleem. Dat mensen anno 2023 nog steeds met een datacap zitten in Europese landen vind ik bizar.

[ Voor 12% gewijzigd door uchiha tijntje op 23-02-2023 21:39 ]

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
uchiha tijntje schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 21:37:
[...]

Ik ben geen developer, maar denk dat de grootte niet altijd te maken heeft met de hoeveelheid bug fixes. :) Maar wellicht meer met hoe makkelijk (of moeilijk) je een patch kunt maken in relatie tot de geïnstalleerde game.

En laten we eerlijk zijn. De grootte van patches zijn in NL nou niet echt een probleem. Dat mensen anno 2023 nog steeds met een datacap zitten in Europese landen vind ik bizar.
Data cap komt volgens mij in Nederland niet echt meer voor maar genoeg huishoudens die 50mbit hebben, dus dan duurt het allemaal wel een tijdje.

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 00:27
Homeland schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 21:57:
[...]

Data cap komt volgens mij in Nederland niet echt meer voor maar genoeg huishoudens die 50mbit hebben, dus dan duurt het allemaal wel een tijdje.
Als ik eerst een uur moet downloaden als ik m'n xbox aan zet... Dan ben ik er al weer klaar mee.
En dat is de afgelopen 2 jaar verschillende keren gebeurd.
Helaas.

• Kalkie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:08

Kalkie

NLMP

Exactor it schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 17:16:
[...]

Als je zoveel overproductie hebt, hoef je er ook niet echt rekening mee te houden. Ik heb dat niet en heb laatst 'slimme stekkers' bij mediazooi geplaatst. Mijn verbruik is echt gekelderd door stroom volledig eraf te halen op momenten dat ik het toch niet gebruikt wordt (beneden gaat voor school aan en dan uit tot de middag en gameroom is doordeweeks om zes uur weer aan). Heb tot nu toe geen last van de setup en zie wel mooie dingen op de stroomrekening gebeuren. :)
Kwart van mijn stroomverbruik weten af te halen door een aantal simpele ingrepen, al begonnen voor de prijsverhogingen. Ook slimme stekkers gebruikt, maar een aantal keren vloog de stroom eraf en dat vond mijn mechnische ventilatie niet leuk (2 exemplaren kapot, wel beiden onder garantie vervangen). Maar goed, die 6,5 watt die mijn gameroom boven en de mediahoek beneden gebruiken zijn goedkoper dan elke keer dat ding vervangen. Maar de Series X verbruikt al veel minder dan de One X hadden we beiden al geconstateerd (om toch on topic te blijven :))

XBL: KalkieNL PSN: KalkieNL

Vanavond was er een State of Play bij de buren. Ook een paar multiplatform games:

En niet duidelijk op dit moment of deze naar de Xbox komt maar wel voor mij de interessantste van de avond, Baldurs Gate 3. Baldurs Gate 2 heb ik vroeger echt helemaal kapot gespeeld. Een van de weinige games waarvan ik het originele doosje nog steeds ergens heb liggen. Zou mooi zijn als deze ook multiplatform is.

Edit: Blijkbaar dus (nog) niet op de Xbox.

De nieuwe Justice League vond ik niet heel boeiend.

[ Voor 20% gewijzigd door uchiha tijntje op 24-02-2023 00:37 ]

• Exactor it
Kalkie schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 22:58:
[...]

Kwart van mijn stroomverbruik weten af te halen door een aantal simpele ingrepen, al begonnen voor de prijsverhogingen. Ook slimme stekkers gebruikt, maar een aantal keren vloog de stroom eraf en dat vond mijn mechnische ventilatie niet leuk (2 exemplaren kapot, wel beiden onder garantie vervangen). Maar goed, die 6,5 watt die mijn gameroom boven en de mediahoek beneden gebruiken zijn goedkoper dan elke keer dat ding vervangen. Maar de Series X verbruikt al veel minder dan de One X hadden we beiden al geconstateerd (om toch on topic te blijven :))
De mechanische ventilatie heb ik al sinds we hier wonen uit staan. Ons huis heeft namelijk ramen met scharnieren. :)

Die smart plugs zijn inderdaad meer voor tv en andere dingen dan de xbox. Maar het scheelt echt heel veel.

En om on topic te zijn. Ik ben momenteel 165 watt aan het wegknallen samen met een stel demons. Doom Eternal is tof!

• Kalkie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:08

Kalkie

NLMP

Exactor it schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 23:29:
[...]

De mechanische ventilatie heb ik al sinds we hier wonen uit staan. Ons huis heeft namelijk ramen met scharnieren. :)

Die smart plugs zijn inderdaad meer voor tv en andere dingen dan de xbox. Maar het scheelt echt heel veel.

En om on topic te zijn. Ik ben momenteel 165 watt aan het wegknallen samen met een stel demons. Doom Eternal is tof!
Het is een bekend gegeven dat een oled tv in combinatie met Doom Eternal zorgt voor een hoog energieverbruik. Halo daarentegen is best energiezuinig, vanwege weinig maps. 😄

XBL: KalkieNL PSN: KalkieNL

• zoarakrzs
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 29-04 11:17
Heeft er iemand ervaring met de Series X in combinatie met de LG G2/C2 OLED? Nog eventuele tips voor bepaalde settings/adjustments toevallig?

• hifigamefreak
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:31

hifigamefreak

aka C3rb3r7s

zoarakrzs schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:13:
Heeft er iemand ervaring met de Series X in combinatie met de LG G2/C2 OLED? Nog eventuele tips voor bepaalde settings/adjustments toevallig?

En

:)

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-11 08:33
Nice. Ik ben momenteel nog bezig met Hogwarts, maar ben erg benieuwd naar deze (eerste?) UE5 game

• Vildhjarta
Ik ga deze overslaan en fris aan de game beginnen als ie uitkomt want ik ga dit toch wel tof vinden. Wel goed dat ze een demo uitbrengen. Zeker met digital sales is het fijn dat je even kunt checken of de game iets voor je is. Zo wist ik bij Forsaken binnen 3 minuten dat het geen koop zou worden.

En tevens ook nog eerst Hogwarts even uitspelen :)

[ Voor 4% gewijzigd door Vildhjarta op 24-02-2023 10:27 ]

Vildhjarta schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 10:26:
[...]

Ik ga deze overslaan en fris aan de game beginnen als ie uitkomt want ik ga dit toch wel tof vinden. Wel goed dat ze een demo uitbrengen. Zeker met digital sales is het fijn dat je even kunt checken of de game iets voor je is. Zo wist ik bij Forsaken binnen 3 minuten dat het geen koop zou worden.

En tevens ook nog eerst Hogwarts even uitspelen :)
Het zijn de eerste twee chapters van de full game en je neemt je progressie mee :)

• Vildhjarta
justifire schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 10:59:
[...]

Het zijn de eerste twee chapters van de full game en je neemt je progressie mee :)
Tempting! Maar ga toch eerst Hogwarts uitspelen en dan met volle focus Wo Long in.
(ook meer omdat ik de eerste dan niet meer aanraak zodra ik aan Wo Long begin hehe)
HDR staat standaard uit in de Wo Long demo en motion blur staat standaard aan 8)7
Rare keuze, maar fijn dat het aan te passen is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6ABoN0QfyOJnJIT86ceaJkO5na4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Mu8NbNMv7qsaPvPXTBtWLsDU.png?f=fotoalbum_large

justifire schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 12:50:
HDR staat standaard uit in de Wo Long demo en motion blur staat standaard aan 8)7
Rare keuze, maar fijn dat het aan te passen is.

[Afbeelding]
Is dit de eerste game op X waar we een ingame HDR optie hebben en die we gewoon kunnen veranderen zonder dat een reboot van de game nodig is? Nice. PS heeft dit al heel lang in aardig wat games en ik hoop echt dat we dit vaker op Xbox gaan zien nu.

Mijn tv herkende wel HDR toen ik de demo opstartte, ondanks dat het in de game uit stond. Maar dat klopt wel denk ik. Je merkt het verschil gelijk, wauw. Ik merk ook dat de graphics overall veel cleaner ogen dan de vorige demo. I like!

• Powder Toastman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:53
devilsnight schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 14:09:
Mijn tv herkende wel HDR toen ik de demo opstartte, ondanks dat het in de game uit stond.
Heb je misschien auto-HDR aanstaan in de instellingen van je console?
Powder Toastman schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 14:28:
[...]

Heb je misschien auto-HDR aanstaan in de instellingen van je console?
Altijd inderdaad. Maar bij SDR games activeert ie HDR niet. En als ik de guide knop in druk staat er niet auto HDR onder quick resume. Ah well, ik vind het alleen maar top!

Wel veel verschillende brightness opties voor HDR zeg, zie door de bomen het bos niet meer, haha.

[ Voor 11% gewijzigd door devilsnight op 24-02-2023 14:40 ]

Een tweet van oprichter van Larian (developer van Baldurs Gate 3). Hopelijk betekent dit dat die gewoon ook in dezelfde launch window naar xbox komt.

• VincentG
Oh dat zooi mooi zijn. Was bang dat het een PC (en mac) exclusive item zou worden en niet naar de consoles zou komen.
Vond de remakes toendertijd van BG 1/2 op de Xbox wel erg leuk om te spelen. Beetje dungeons uitpluizen zonder dat het te ingewikkeld wordt met miljoenen upgrades/spell/attack options.

Oh oh Mr. B, oh oh!

• VincentG
Oh dat zooi mooi zijn. Was bang dat het een PC (en mac) exclusive item zou worden en niet naar de consoles zou komen.
Vond de remakes toendertijd van BG 1/2 op de Xbox wel erg leuk om te spelen. Beetje dungeons uitpluizen zonder dat het te ingewikkeld wordt met miljoenen upgrades/spell/attack options.

Oh oh Mr. B, oh oh!

VincentG schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 15:02:
Hij komt sowieso naar de PS5 dit najaar. Hopelijk op basis van deze tweet dus ook naar andere console platforms zoals xbox. Zou ook geen reden weten waarom niet, anders dan een third party exclusive deal wat gelet op het verleden van Larian echter niet heel logisch is.

De turn based tactics van deel 3 werkt denk ik beter op een console dan de originele BG mechanics.

——-

Weer een stapje verder met Atomic Heart. Wat een vermakelijke game :). Ik geef hem tot nu toe een 8.5 uit 10. De sfeer en muziek zijn tof. Het ziet er goed uit en loopt als eens zonnetje. De moeilijkheidsgraad Armegeddon zorgt voor een continue spanning. De eerste echte boss was een leuk gevecht. Het zou een 9 zijn als de achievements niet buggy waren en de enemies niet zo direct respawnen in de open wereld dan wel dat je daar een stokje voor kon steken door ze op een bepaalde manier te killen.

[ Voor 24% gewijzigd door uchiha tijntje op 24-02-2023 15:17 ]

• Sipio
  • Niet online
@uchiha tijntje Ben zelf nog niet veel verder in AH maar al veel gelezen over irritaties van het continu spawnen vd repair robots?

Ik heb gelezen dat je dat ff zou kunnen stoppen door die 'hawk' kapot te maken.

Vraag me alleen niet wat een hawk is of hoe je die precies kunt slopen :P

Verwijderd

Na jaren lang te hebben gezegd "Nooit dat ik overstap naar een Xbox" zit ik nu dan toch met een Xbox controller in mijn handen.

Na vanaf 1996 een Playstation controller in mijn handen te hebben gehad is dit toch wel eventjes wennen zeg.
En, ook al alleen de home screen.
Waarbij het op de PS5 heel erg "straight to the point" was, is het hier toch wel erg druk.

Afgelopen week had ik de Xbox Series S van mijn nichtje geleend omdat ik ben gestopt met Playstation Gaming door wat persoonlijke redenen, maar helaas wou ze deze vandaag weer terug omdat ze met haar vriendinnetjes Minecraft wou spelen.

Dus, zelf maar de stoute schoenen aangetrokken en naar de mediamarkt gegaan voor de Serie S... maar, er stonden ook 2 Series X... En... ik ben altijd van de gedachte "Waarom niet voor het beste gaan als die er toch staat."
Gewoon PS5 verkopen en dan heb ik het toch wel weer terug.
Dus, nu in het bezit van een Xbox Series X.

Eerste indruk? Zoals ik al zei, een klein beetje overweldigend, maar het voelt wel wat meer ontspannen aan voor mij.
Ook heerlijk dat ik gewoon Fallout 3 I.c.m alle DLC kan kopen EN spelen.
Playstation heeft dan wel de nieuwe Plus service, maar daar word de PS3 versie gestreamd die al niet zo lekker in elkaar zit, en je geen mogelijkheid heb om de DLC aan te schaffen.

En, ik heb zo'n vermoeden dat ik voornamelijk eerst oudere titels ga spelen.
Fallout, dragon age, xcom, fable, gears, state of decay.
Ik hoop dat ik niet in dezelfde val ga lopen als bij playstation(Trophies begonnen mijn game ervaring te overheersen.).
Tot nu toe in ieder geval nog geen last van gehad.

Maar, eventjes een aantal kleine vragen
1. Ik heb een nieuw account aangemaakt JusttJD#8559 (Mensen mogen me toevoegen mochten ze dat willen.)
Ik heb de #8559 er niet zelf bijgezet maar ik ga er vanuit dat dit net zoals bij Discord is? Dat niemand dat ziet als ik on-line speel?
2. Ik ben niet erg bekend met de Xbox Library, vooral niet van de oudere games.
Ik hou voornamelijk van RPG's en open wereld games, dus hebben jullie eventueel aanraders? :)
3. Eventueel nog anders advies voor een Playstation gebruiker die ooit 1 maand op een xbox heeft
gespeeld en daarna nooit meer? (Settings, accessoires, tips, etc.)
Verwijderd schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 15:49:
Na jaren lang te hebben gezegd "Nooit dat ik overstap naar een Xbox" zit ik nu dan toch met een Xbox controller in mijn handen.

Na vanaf 1996 een Playstation controller in mijn handen te hebben gehad is dit toch wel eventjes wennen zeg.
Waarbij het op de PS5 heel erg "straight to the point" was, is het hier toch wel erg druk.

Afgelopen week had ik de Xbox Series S van mijn nichtje geleend omdat ik ben gestopt met Playstation Gaming door wat persoonlijke redenen, maar helaas wou ze deze vandaag weer terug omdat ze met haar vriendinnetjes Minecraft wou spelen.

Dus, zelf maar de stoute schoenen aangetrokken en naar de mediamarkt gegaan voor de Serie S... maar, er stonden ook 2 Series X... En... ik ben altijd van de gedachte "Waarom niet voor het beste gaan als die er toch staat."

Eerste indruk? Zoals ik al zei, een klein beetje overweldigend, maar het voelt wel wat meer ontspannen aan voor mij.
Playstation heeft dan wel de nieuwe Plus service, maar daar word de PS3 versie gestreamd die al niet zo lekker in elkaar zit, en je geen mogelijkheid heb om de DLC aan te schaffen.

Ik hoop dat ik niet in dezelfde val ga lopen als bij playstation(Trophies begonnen mijn game ervaring te overheersen.).

1. Ik heb een nieuw account aangemaakt JusttJD#8559 (Mensen mogen me toevoegen mochten ze dat willen.)
Ik heb de #8559 er niet zelf bijgezet maar ik ga er vanuit dat dit net zoals bij Discord is? Dat niemand dat als ik on-line speel?
Ik hou voornamelijk van RPG's en open wereld games, dus hebben jullie eventueel aanraders? :)
3. Eventueel nog anders advies voor een Playstation gebruiker die ooit 1 maand op een xbox heeft
Welkom bij Xbox! :) Wat een uitgebreid maar leuk verhaal heb je hier neergezet _/-\o_

1. Je hoeft voor Xbox alleen maar je Gamertag te delen, die cijfers hoeven op zich niet. Alleen als je wil dat mensen je ook op Discord toevoegen.
2. Ik lees veel positieve berichten over Elden Ring ( zelf niet gespeeld ), Grounded is ook zeker een aanrader om te gaan spelen nu je Xbox hebt, Hogwarts Legacy, Red Dead Redemption 2 (is een geweldige game) en natuurlijk compleet wat anders maar ga eens Forza Horizon spelen en kijken of je het wat vindt.

Ik hoop dat je heel veel plezier gaat hebben van je nieuwe speelgoed en als je vragen hebt stel ze gerust! d:)b

• Timothy3000
Ik hou voornamelijk van RPG's en open wereld games, dus hebben jullie eventueel aanraders
The Witcher 3, Persona 4 en 5, Dragon Age, Red Dead Redemption, Elden Ring, Fable.

• Sipio
  • Niet online
Ik dacht ik start ff snel de Wo Long demo op.. Maar een mooie character creator zit erin zeg (y)

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:58
Na jaren lang te hebben gezegd "Nooit dat ik overstap naar een Xbox" zit ik nu dan toch met een Xbox
Als je die oudere games als eerste wilt gaan spelen zou ik als ik jouw was overwegen een gamepass te nemen.. De meeste games die je noemt zitten daar in.

• Zorroberner
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 17:19

Ik heb de #8559 er niet zelf bijgezet maar ik ga er vanuit dat dit net zoals bij Discord is? Dat niemand dat als ik on-line speel?
Nu in een ander topic ook welkom!

Vraag 1: Vroeger was elke gamertag uniek, nu kan die hetzelfde zijn, maar daarom wel de #cijfers zodat je uniek vindbaar bent.
Vraag 2: Fable, fable en nog eens Fable. Dat is een van de redenen dat ik in 2010 voor de Xbox 360 ging als PS3 gamer. Heb alleen 2 en 3 gespeeld. 1 is het beste en die is remastered volgens mij. 3 is volgens velen wat minder (qua mechanics mee eens) maar dat is mijn favoriet haha.
3: Tips, game Pass. Kan je vaak voor 1 euro al proberen. Vooral waard voor de (oudere) Xbox exclusives. Want die staan er allemaal op. Dan hoef je die niet te kopen. Zelf kan ik dwangmatig zijn dat ik denk, shit haal ik alles er wel uit? Maar er is een goedkope truc, je kan 3 jaar Xbox Live Gold kopen (in het slechtste geval 180 euro), dan 1 maand game pass. Waardoor je 3 jaar Xbox Game Pass (ultimate) hebt. Check daarvoor het Game Pass topic. (Wel allemaal tips met VPN voor nog goedkoper, maar ben daar zelf te bang voor om dat goed te doen).

Tot slot waar mee te beginnen: Fable, en Forza Horizon als je van open world racing houdt. (Doe deel 5)
Pagina: 1 ... 88 ... 195 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
• Gamepass discussie: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
• Beschikbaarheid: [XSX | XSS] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord