Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 06:25
zetje01 schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 15:18:
[...]

Effe downloaden dan maar:
De juiste (Series) versie kiezen en dan 32 GB download en een queue van 52 eehhmm uitbreidingen?

Edit: Oh jee.
Nou moet ik ook 53x aangeven dat de uitbreidingen op mijn 'internal storage' geplaatst moeten worden (en niet op m'n oude externe USB-SSD).
Dat laatste is wel vrij matig. Ik kan me dat niet herinneren van bijvoorbeeld Hitman 2 dat een stuk of tien losse pakketjes kende.
Het is dinsdag en nog geen nieuwe batch games aangekondigd voor GP? Hoop nu wel dat ze ophouden met die rare streken zeg. Gewoon terug naar hoe het altijd was. De eerste dinsdag van de maand de eerste batch games, verras ons weer eens.

Ik vond dat altijd leuk aan de service, maar ze doen weird, onduidelijk de laatste tijd.

• hifigamefreak
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:31

hifigamefreak

aka C3rb3r7s

Wom schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 16:04:
[Afbeelding]

[Twitter]
Voor de liefhebbers, een nieuwe kleurvariant van de controller.
:9~ _/-\o_

• Exactor it
devilsnight schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 16:31:
Het is dinsdag en nog geen nieuwe batch games aangekondigd voor GP? Hoop nu wel dat ze ophouden met die rare streken zeg. Gewoon terug naar hoe het altijd was. De eerste dinsdag van de maand de eerste batch games, verras ons weer eens.

Ik vond dat altijd leuk aan de service, maar ze doen weird, onduidelijk de laatste tijd.
Nu is het tenminste een verrassing wanneer je wat krijgt! :o
Exactor it schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 17:04:
[...]

Nu is het tenminste een verrassing wanneer je wat krijgt! :o
Nah, thanks. Liever gewoon mooi die 2x drops per maand ipv hier en daar ineens een game. Maar ja.

En als dat het geval was geweest, hadden ze daar al mee mogen beginnen aangezien we al in februari zitten. :P

[ Voor 16% gewijzigd door devilsnight op 07-02-2023 17:21 ]

Aangezien mijn RB en LB van de Elite v2 weer kuren hadden, dacht ik weer eens even langs de MM te gaan voor een halfjaarlijkse wissel.
Dát doen ze sinds de release van de Core v2 dus niet meer :|
Ze hadden te veel klachten en dat ging uiteindelijk te veel kosten met zich meebrengen ….
Nu wordt de controller dus gecontroleerd, dan opgestuurd naar MS, dan gaan ze hem repareren en wordt hij terug gestuurd naar de MM, waarna ik hem weer op mag halen, lekker voordelig joh !! 7(8)7
Nou ja, to be continued :')

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

justifire schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 17:23:
Aangezien mijn RB en LB van de Elite v2 weer kuren hadden, dacht ik weer eens even langs de MM te gaan voor een halfjaarlijkse wissel.
Ze hadden te veel klachten en dat ging uiteindelijk te veel kosten met zich meebrengen ….
Nu wordt de controller dus gecontroleerd, dan opgestuurd naar MS, dan gaan ze hem repareren en wordt hij terug gestuurd naar de MM, waarna ik hem weer op mag halen, lekker voordelig joh !! 7(8)7
Dat is minder. Dat was namelijk de reden dat ik bij de MM een controller kocht :)

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• Exactor it
Andere MM proberen? Die lui werken zo goed langs elkaar heen... Wel jammer want ze waren heerlijk coulant met dit probleem.
Ik had exact hetzelfde eind vorig jaar bij de MM die normaal altijd meteen een nieuwe gaf.

Naar het andere filiaal gegaan hier en ik kreeg een bon en kocht daar de Core van. Met de Core so far so good hier.
@Exactor it

Volgens mij was jij degene die zei dat er haast geen katten in MHR zitten, toch? :)

Nou één ding is zeker, er zitten plenty katten in, ook die eten maken voor je en dat filmpje wat je dan ziet is echt hilarisch. Zit echt super leuke humor in deze game, World ook.

Zodra World 2 wordt aangekondigd voor current gen met prachtige graphics wordt ik echt gek.

• Exactor it
devilsnight schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 20:20:
@Exactor it

Volgens mij was jij degene die zei dat er haast geen katten in MHR zitten, toch? :)

Nou één ding is zeker, er zitten plenty katten in, ook die eten maken voor je en dat filmpje wat je dan ziet is echt hilarisch. Zit echt super leuke humor in deze game, World ook.

Zodra World 2 wordt aangekondigd voor current gen met prachtige graphics wordt ik echt gek.
Ja, kerel wat doe je me nou? Dit kost me 300 uur!
devilsnight schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 20:20:
@Exactor it

Welke game bedoel je MHR? :P

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

G_Dragon schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 20:33:
[...]

Welke game bedoel je MHR? :P
Monster Hunter Rise :)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Oh ja dat is een groot spel, daar kan @Exactor it wel veel uur in kwijt. Nu helemaal dat hij weet over de katten, good luck :9

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Exactor it
G_Dragon schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 20:49:
[...]

Oh ja dat is een groot spel, daar kan @Exactor it wel veel uur in kwijt. Nu helemaal dat hij weet over de katten, good luck :9
Als een regular hier ff aantoont dat ie net als ik alle crowns heeft in World dan begin ik wel aan Rise. :)
Exactor it schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 20:28:
[...]

Ja, kerel wat doe je me nou? Dit kost me 300 uur!
You're welcome

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jSmwJCBdLo0u9abpnRN_KDcBBd4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ydRqIWrF3ppFYRe7nQKYlIwL.jpg?f=fotoalbum_large

Meer katten dan World, dat sowieso, haha. Geweldig hoe de maker katten en honden heeft verwerkt in de game.

[ Voor 8% gewijzigd door devilsnight op 07-02-2023 23:04 ]

• Exactor it
Plenty katten inderdaad. Dat is wel delicious.

• wjsiebes
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-11 18:31
Sinds 2 dagen kan ik de 50 rewards punten voor het behalen van een achievement (in de rewards-app op de xbox) niet meer claimen. Ik heb zowel gister als vandaag meerdere achievements behaald maar de rewards willen niet unlocken. Iemand een oplossing?

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
zetje01 schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 15:18:
[...]

Effe downloaden dan maar:
De juiste (Series) versie kiezen en dan 32 GB download en een queue van 52 eehhmm uitbreidingen?

Edit: Oh jee.
Nou moet ik ook 53x aangeven dat de uitbreidingen op mijn 'internal storage' geplaatst moeten worden (en niet op m'n oude externe USB-SSD).
Je kan per spel type aangeven wat de standaard installatie locatie is. Zelf heb ik het als volgt:

Intern: XSX|S
Extern (USB-SSD): XB1, Xbox 360 en OG XBox

Voor de volgende keer ;)

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 00:27
Caayn schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 08:06:
[...]
Je kan per spel type aangeven wat de standaard installatie locatie is. Zelf heb ik het als volgt:

Intern: XSX|S
Extern (USB-SSD): XB1, Xbox 360 en OG XBox

Voor de volgende keer ;)
Top, wist ik niet. Is dan waarschijnlijk een redelijk nieuwe instelling(smogelijkheid).

• Droxia
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-10 12:39
wjsiebes schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 06:12:
Sinds 2 dagen kan ik de 50 rewards punten voor het behalen van een achievement (in de rewards-app op de xbox) niet meer claimen. Ik heb zowel gister als vandaag meerdere achievements behaald maar de rewards willen niet unlocken. Iemand een oplossing?
De reward-app afsluiten lost dit normaal op.

[ Voor 4% gewijzigd door Droxia op 08-02-2023 08:38 ]

• wjsiebes
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-11 18:31
Droxia schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 08:37:
[...]

De reward-app afsluiten lost dit normaal op.
Helaas heeft dat niet geholpen. Ook op een andere xbox geprobeerd maar geen resultaat

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb vaak 's ochtends (rond 7 uur) dat dit niet lekker werkt. Sindsdien let ik er op dat ik die bewuste achievements later pak.

Ook bekijk ik nu altijd eerst de achievement zelf voor ik de reward claim. Ergens lijkt daar een verbinding tussen te zitten. En ten slotte, een paar keer proberen de reward te claimen, gewoon een paar minuten wachten.
Het is me overigens nooit gelukt om hem later alsnog te pakken als ik de xbox herstarte.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:15
Stiekem hoop ik op een Force Unleashed en Jedi Fallen Order kloon. In Force unleashed was je echt zo badass met de meest toffe force powers. In Jedi Fallen Order miste ik dat.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Hulleman schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 09:33:
[...]

Stiekem hoop ik op een Force Unleashed en Jedi Fallen Order kloon. In Force unleashed was je echt zo badass met de meest toffe force powers. In Jedi Fallen Order miste ik dat.
100%

Het was iets te sloom en te Soulsy in Fallen Order. Dit lijkt echt een stuk sneller. Kerel heeft wel een heel raar loopje though. 🤔

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 19:45
devilsnight schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 10:36:
[...]

100%

Het was iets te sloom en te Soulsy in Fallen Order. Dit lijkt echt een stuk sneller. Kerel heeft wel een heel raar loopje though. 🤔
Dat vond ik juist erg tof. Hoop dat ze juist niet teveel daar vanaf stappen.
Atomic Heart pre-load nu beschikbaar op de Xbox

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23:07
giantgiantus schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 14:07:
[...]

Iemand een idee hoe er achter te komen of deze game muis support heeft?
De Xbox en Playstation versies hadden al muis en keyboard support, neem aan dat deze remaster dat ook heeft.
giantgiantus schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 14:07:
[...]

Iemand een idee hoe er achter te komen of deze game muis support heeft?
Heb deze in mijn bookmarks staan, want volgens mij is er bij Xbox zelf niet direct een overzicht?

Linkje: https://www.purexbox.com/...ouse-and-keyboard-support

• Krimglas
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 14-03-2023
G_Dragon schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 13:40:
Teveel games, te weinig tijd. Die gaat recht naar de backlog. Volop in monster hunter, probeer ondertussen ook Hi Fi Rush uit te spelen en wanneer Wo Long uitkomt wordt dat mijn nummer 1 game.

*edit* alsook Shadow Warrior 3 en Mount and Blade 2 in aantoch. Aaarg.

[ Voor 9% gewijzigd door Krimglas op 08-02-2023 15:53 ]

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

https://news.xbox.com/en-...ary-2023-wave-1-announce/

Atomic Heart en Shadow Warrior 3 lijken me wel aardige titels... :)

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
G_Dragon schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 13:40:
Ze zijn er vroeg bij, hij komt pas over twee weken uit volgens mij. Ik ga hem in ieder geval straks maar even pre-loaden dan :)

hoi

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/48ZDdcVCgQlo3ZqGgPSyBON5KKg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Yd4sjP4pKAA7WshHFgBY9S8D.webp?f=fotoalbum_large

• Antigo
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 26-11 14:24
https://www.windowscentra...acquisition-why-hes-right

Ai Ai Ai. Dit ziet er niet goed uit voor de acquisition. Vooral de beperkingen die de CMA wil opleggen zijn ontzettend hoog.

Zou ik toch jammer vinden voor het gamepass aanbod. :(
Vrijdag Hogwarts!

Nou is mijn vraag, welke mode geeft de beste graphics en framerate? Ik had gezien dat de game in 40fps te spelen is, maar schijnt iets te veel te schommelen. Ik zag ook dat een bepaalde mode de mooie lighting helemaal weghaalt en grafisch overall minder is.

Welke moet ik hebben?

• Exactor it
devilsnight schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 22:07:
Vrijdag Hogwarts!

Nou is mijn vraag, welke mode geeft de beste graphics en framerate? Ik had gezien dat de game in 40fps te spelen is, maar schijnt iets te veel te schommelen. Ik zag ook dat een bepaalde mode de mooie lighting helemaal weghaalt en grafisch overall minder is.

Welke moet ik hebben?
Wat mij betreft is alles behalve performance mode onspeelbaar.

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:41

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Exactor it schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 23:02:
[...]

Wat mij betreft is alles behalve performance mode onspeelbaar.
Ah, ons zonnestraaltje :+
Vrijdag Hogwarts!

Welke moet ik hebben?
Dat ligt geheel aannwat je acceptabel vindt of niet. Ik speel zelf op een Series X op High Fidelity met Ray Tracing en FPS unlocked. Ik merk dan zeker dips, maar dan zit je op de 40 a 45 fps aldus de eerder gedeelde YT test. Maar het ziet er zo mooi uit dat ik het voor lief neem.

(Wisselen tussen modi is ook niet heel makkelijk; vereist in sommige gevallen een restart van de game. Daar had ik weinig zin in toen de game lanceerde en ik wilde spelen. Wellicht binnenkort even herevalueren)

Ik meen dat er ook nog een Day 1 patch komt die het eea gaat oplossen mbt performance.

[ Voor 14% gewijzigd door Notna op 08-02-2023 23:17 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Verwijderd

Vrijdag Hogwarts!

Welke moet ik hebben?
Performance. Ook 40fps vind ik helemaal niets maar kan aan mij liggen. Het ziet er overigen prima uit op 60fps. 1440p als het goed is en dat vind ik scherp zat.

• Blaauw87
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 25-11 20:56
Blaauw87 schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 23:21:
[...]

Fantastisch, hier kijk ik echt naar uit. Komt dit spel ook direct op GP?
Nee. Meestal na een half jaar of jaar dacht ik via EA play.

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-11 13:38
Ik zit ff met een kut probleempje, iemand van jullie dit al eens meegemaakt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7i8J-hmuPIMrLqJiVbuEc_F7eNw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D91mslzq1EuPta4jN4SZDS32.jpg?f=fotoalbum_large

Sinds vandaag zie ik aan de rechterkant van mijn LG oled een verticale lijn, helemaal in de uithoek van het scherm. In eerste instantie dacht ik:

-Fuck oled kapot. Is het gelukkig niet want alle andere bronnen (tv, laptop, mediaplayer) vertonen dit niet
-hdmi kabel stuk, is het ook niet want heb nog 2 andere getest die het ook vertonen
- het verdwijnt als ik terug naar 1080/1440 switch of refresh rate terug op 60 zet
-opnieuw opstarten verhielp het ook niet, dit heb ik nooit eerder gehad en altijd prima op 4k kunnen gamen met 120hz aan..

Gek of niet dan? ;(

Iemand misschien een tip of iets soortgelijks meegemaakt?

[ Voor 3% gewijzigd door JDL15 op 08-02-2023 23:42 ]

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 00:01
JDL15 schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 23:41:

[Afbeelding]

Sinds vandaag zie ik aan de rechterkant van mijn LG oled een verticale lijn, helemaal in de uithoek van het scherm. In eerste instantie dacht ik:

-Fuck oled kapot. Is het gelukkig niet want alle andere bronnen (tv, laptop, mediaplayer) vertonen dit niet
-hdmi kabel stuk, is het ook niet want heb nog 2 andere getest die het ook vertonen
- het verdwijnt als ik terug naar 1080/1440 switch of refresh rate terug op 60 zet
-opnieuw opstarten verhielp het ook niet, dit heb ik nooit eerder gehad en altijd prima op 4k kunnen gamen met 120hz aan..

Gek of niet dan? ;(

Even goed uitblazen misschien? Doet mij een beetje denken aan toen ik een GPU had die te warm werd op de pc, maar dat was niet in een rechte lijn zoals bij jou. Meer meedenken dan het echt weten zeg maar gezien je de hdmi kabel al uitgesloten hebt.

• Palindrome
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 02:29

[Afbeelding]

Gek of niet dan? ;(

https://www.reddit.com/r/...cts_on_the_right_side_on/

deze had precies hetzelfde 2 jaar geleden

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05:53

BM

Moderator Spielerij
[..]
Heb je die ook geprobeerd op dezelfde poort als waar je Xbox aan hangt? Om uit te sluiten dat het de HDMI ingang van je tv is?

Maar als andere apparaten (op dezelfde poort) het niet hebben, andere kabels (let op, niet alle kabels zijn geschikt voor HDMI 2.1) het ook niet oplossen vrees ik dat je inderdaad aan je Xbox moet gaan denken. Dan kun je nog proberen om 'm idd goed stofvrij te maken, en anders toch maar contact opnemen met MS.
Vrijdag Hogwarts!

Welke moet ik hebben?
Beste graphics: Fidelity + RT
Beste performance: Performance HFR
Maar dat was vast niet wat je bedoelde :+

Ben begonnen op Fidelity + RT, dat speelde opzich oke, maar wel redelijk wat drops. Daarna geswitched naar Fideltiy. Nog steeds drops, maar overall wel een soepelere beleving. Ik wil nog even kijken hoe Performance mode speelt, maar ik begreep (correct me if I'm wrong) dat die drops eigenlijk overal wel een dingetje zijn. Ben benieuwd naar de Day One patch.

Al vind ik eigenlijk dat een Day One patch gewoon beschikbaar moet zijn als de game vrijgegeven word, en als dat dan 3 dagen eerder is vanwege 'early access', (of hoe je het ook wilt noemen), dan hoort daar imho gewoon die patch bij

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• Meister Sachs
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-11 15:42
Vrijdag Hogwarts!

Welke moet ik hebben?
Dit is wel een interessante video:
.

Kan me voorstellen dat je op de Series X mogelijk een klein voordeel hebt t.o.v. Playstation, in verband met de VRR range. Speel zelf trouwens de Playstation-versie en heb daarbij gekozen voor Balanced. Zoals de naam aangeeft, is dit een fijne balans tussen graphics en fps.

"Es hört doch jeder nur, was er versteht."

• PepieNL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 26-11 15:53
Meister Sachs schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 08:02:
[...]
Kan me voorstellen dat je op de Series X mogelijk een klein voordeel hebt t.o.v. Playstation, in verband met de VRR range. Speel zelf trouwens de Playstation-versie en heb daarbij gekozen voor Balanced.
De PS5 heeft sinds de zomer vorig jaar toch ook gewoon VRR ondersteuning of mis ik wat.. ?

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-11 08:33
Notna schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 23:14:
[...]

Ah, ons zonnestraaltje :+

[...]

Dat ligt geheel aannwat je acceptabel vindt of niet. Ik speel zelf op een Series X op High Fidelity met Ray Tracing en FPS unlocked. Ik merk dan zeker dips, maar dan zit je op de 40 a 45 fps aldus de eerder gedeelde YT test. Maar het ziet er zo mooi uit dat ik het voor lief neem.

[YouTube: Hogwarts Legacy | PS5 - Xbox Series S|X - PC | Graphics Comparison | Analista de Bits]

(Wisselen tussen modi is ook niet heel makkelijk; vereist in sommige gevallen een restart van de game. Daar had ik weinig zin in toen de game lanceerde en ik wilde spelen. Wellicht binnenkort even herevalueren)

Ik meen dat er ook nog een Day 1 patch komt die het eea gaat oplossen mbt performance.
Thanks, ik ga deze even bekijken. Momenteel speel ik Hogwarts op de PS5, maar de game is werkelijk onspeelbaar op de Fidelity RT en ook de normale Fidelity modus. Ik speel dan ook op Balanced. Normaal heb ik hier niet zo’n last van en speel ik games doorgaans op de mooiste modus. Ik ga dit filmpje even bekijken, en wie weet anders switchen naar de XSX versie van de game

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
PepieNL schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 08:17:
[...]

De PS5 heeft sinds de zomer vorig jaar toch ook gewoon VRR ondersteuning of mis ik wat.. ?
De VRR range van de PS5 is kleiner dan die van de Xbox. Onder de 48 fps gaat dat spelen.

offtopic:
volgende video is uitleg bij de vraag, maar verder off topic
youtube filmpje over vrr op ps5

[ Voor 69% gewijzigd door ArthurMorgan op 09-02-2023 09:24 ]

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• Hulleman
Notna schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 23:14:
[...]

Dat ligt geheel aannwat je acceptabel vindt of niet. Ik speel zelf op een Series X op High Fidelity met Ray Tracing en FPS unlocked. Ik merk dan zeker dips, maar dan zit je op de 40 a 45 fps aldus de eerder
Is dat een beetje te doen 40-45fps? Ik zelf heb een 120hz TV (OLED C7), maar geen VRR. 40fps zou prima zijn, mits locked.

Gebruikt die 40fps mode de 120fps mode van de consoles? Dus HDMI 2.1 is een must?

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Hulleman
Steven030 schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 09:06:
[...]

Thanks, ik ga deze even bekijken. Momenteel speel ik Hogwarts op de PS5, maar de game is werkelijk onspeelbaar op de Fidelity RT en ook de normale Fidelity modus. Ik speel dan ook op Balanced. Normaal heb ik hier niet zo’n last van en speel ik games doorgaans op de mooiste modus. Ik ga dit filmpje even bekijken, en wie weet anders switchen naar de XSX versie van de game
De game is in Fidelity en Fidelity RT toch nagenoeg locked 30fps?

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:41

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Hulleman schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 09:14:
[...]

Is dat een beetje te doen 40-45fps? Ik zelf heb een 120hz TV (OLED C7), maar geen VRR. 40fps zou prima zijn, mits locked.

Gebruikt die 40fps mode de 120fps mode van de consoles? Dus HDMI 2.1 is een must?
Dat is geheel aan jezelf. Ik vind het prima, maar het is duidelijk een tradeoff aan stabiele FPS of visuals. Maar het zijn eerder performance issues dan dat het een framerate inkak moment is omdat er teveel gebeurt in een scherm wat de GPU niet kan bijbenen. Het lijkt erop als het inladen van bepaalde dingen nog niet helemaal efficient gebeurt en daardoor voor dips zorgt. (maar ik ben geen developer, dus weet ik veel :+ )

Ik zou het vooral gewoon testen. Ik zou er dan wel voor zorgen dat je eerst performance kiest (60 FPS) en tot een punt komt dat je kan saven (in Hogwarts / Common room dus). Dan kan je makkelijker tussen modi switchen (wat een restart van de game vereist in sommige gevallen) zonder dat je hele stukken opnieuw moet doen.

HDMI 2.1 voor de 120 fps modus (HFR) is wel nodig.

Xbox Live ID:Notna8310

• Meister Sachs
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-11 15:42
PepieNL schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 08:17:
[...]

Ik bedoel niet de ondersteuning voor VRR op zich, maar de range van VRR. Betreffende de range is er een verschil tussen PS en Xbox. Zie b.v. https://www.techradar.com...x-series-x-does-it-better. Overigens wordt dit veroorzaakt door het feit dat PS5 geen FreeSync ondersteunt. Hierdoor is de compatibiliteit van PS5 met televisies die VRR ondersteunen, beperkt t.o.v. Xbox.
PepieNL schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 10:15:
[...]

[...]

Interessant dit, niet geweten dat er een verschil was.
Dank voor de uitleg!
Geen probleem (y)

[ Voor 15% gewijzigd door Meister Sachs op 09-02-2023 11:41 ]

"Es hört doch jeder nur, was er versteht."

• Hulleman
Notna schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 09:25:
[...]
Ik zou het vooral gewoon testen. Ik zou er dan wel voor zorgen dat je eerst performance kiest (60 FPS) en tot een punt komt dat je kan saven (in Hogwarts / Common room dus). Dan kan je makkelijker tussen modi switchen (wat een restart van de game vereist in sommige gevallen) zonder dat je hele stukken opnieuw moet doen.

HDMI 2.1 voor de 120 fps modus (HFR) is wel nodig.
Goeie tip. Ik begin denk ik eerst in Fidelity (RT). Als ik op performance begin kan ik sowieso niet meer terug :P
De 120fps modi boeit me nooit, daar moet je echt te veel voor inleveren en is ook altijd een groot stutterfest zonder VRR.

• Steven030
Hulleman schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 09:18:
[...]

De game is in Fidelity en Fidelity RT toch nagenoeg locked 30fps?
Hmm door tips hierboven had ik de cap framerate op off gezet. Misschien dat nog eens terug proberen te draaien.
Heb verder een hoop instellingen geprobeerd, en heb een G1 met VRR icm een goede HDMI 2.1 kabel en alsnog is het beeld non stop mega schokkerig in Hogwarts Legacy in de fidelity (+RT) modus. Verder heb ik persoonlijk met geen andere game er erg last van. Ik ga straks als ik tijd heb nog even proberen hoe het gaat als ik cap framerate weer op on zet. En anders toch even kijken hoe het met de XSX versie gesteld is

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-11 13:38
@Beakzz @Palindrome @BM

Thanks voor jullie reacties, helden!

Met name de reactie van Palindrome hielp, want het is opgelost:

Ik had al de XSX helemaal gereset, dat hielp helaas niks (was ik nog vergeten te melden)
poorten van HDMI ingang op tv had ik ook al geprobeerd (logische tip, maar was het ook niet)

Het was precies hetzelfde zoals op Reddit was vermeld, de TV staat op automatisch updaten en ik zag onlangs dat er een update was uitgevoerd en vervolgens heb ik zoals in de replies stond eens de TV een half uur van de stroom gehaald vanochtend en er weer terug in gestoken, probleem opgelost!

Ik had als last resort liggen spelen met de screen ratio van het scherm, waardoor de streep net buiten beeld viel, maar dat viel toch op en daar stoorde ik me aan!

Thanks ben zo blij, echt een reminder waarom ik zo blij ben met dit forum!

• Hulleman
Steven030 schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 09:33:
[...]

Hmm door tips hierboven had ik de cap framerate op off gezet. Misschien dat nog eens terug proberen te draaien.
Heb verder een hoop instellingen geprobeerd, en heb een G1 met VRR icm een goede HDMI 2.1 kabel en alsnog is het beeld non stop mega schokkerig in Hogwarts Legacy in de fidelity (+RT) modus. Verder heb ik persoonlijk met geen andere game er erg last van. Ik ga straks als ik tijd heb nog even proberen hoe het gaat als ik cap framerate weer op on zet. En anders toch even kijken hoe het met de XSX versie gesteld is
Altijd lastig om een soepele ervaring te krijgen rond die 30fps. Ik weet ook niet hoe goed VRR werkt rond de 40fps, want die unlocked framerate komt niet veel hoger dan dat volgens mij.

Wat bij mij nog wel eens wil helpen om 30fps tot een soepele ervaring te krijgen is: spelen met motion blur settings in de game (mocht dat mogelijk zijn). Gebruik maken van Trumotion op mijn OLED C7 (jouw G1 heeft die setting ook wel). Zet dat op deblur (10/10) en dejudder op stand 3 of 4, tot het moment dat je geen artifacts meer ziet en het beeld toch soepeler wordt. Tenzij je altijd op de game/pc stand speelt, dan heb je die opties niet. Zelf gebruik ik die standen niet, omdat ik het beeld dan niet om aan te gluren vind. Dat kost je wel (veel) input lag, maar ik ben daar niet zo gevoelig voor.

Edit: en @Verwijderd had nog een tip mbt de camera. camera accelaration helemaal omlaag, camera sensitivity helemaal omhoog. Spelen met de camera gevoeligheid werkt in A plague tale requiem ook om die game op 30fps toch een stuk responsiever aan te laten voelen.

[ Voor 10% gewijzigd door Hulleman op 09-02-2023 09:46 ]

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:58
Steven030 schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 09:33:
[...]

Ik draai hem ook op Fi+RT en cap framerate off (op een XSX) en heb eigenlijk niet zon last van schokken.
De enige plekken waar ik het opmerk is vaak binnen kleinere kamers waar veel licht weerkaatst en wanneer ik interacties heb met npc's die ook praten. Vaak loop je na zo'n interactie weg (bv. uit een klaslokaal) en dat gaat dan heel stroperig en dan plotseling weer snel. Net alsof die inderdaad aan de achterkant nog zaken afhandelt en nieuwe zaken moet inladen. Dezelfde stroperigheid merk je als je hogwards uitrent naar buiten, dan zakt ook alles even in en zie je ook items nog in beeld poppen.

Verwijderd

@Hulleman Ook in performance 60 scheelt het enorm die instelling. Echt zo een geval van, je weet pas wat je mist wanneer je het uitprobeert. :)

• PepieNL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 26-11 15:53
ArthurMorgan schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 09:07:
[...]

De VRR range van de PS5 is kleiner dan die van de Xbox. Onder de 48 fps gaat dat spelen.

offtopic:
volgende video is uitleg bij de vraag, maar verder off topic
youtube filmpje over vrr op ps5
Meister Sachs schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 09:27:
[...]

Ik bedoel niet de ondersteuning voor VRR op zich, maar de range van VRR. Betreffende de range is er een verschil tussen PS en Xbox. Zie b.v. https://www.techradar.com...x-series-x-does-it-better. Overigens wordt dit veroorzaakt door het feit dat PS5 geen FreeSync ondersteunt. Hierdoor is de compatibiliteit van PS5 met televisies die VRR ondersteunen, beperkt t.o.v. Xbox.
Interessant dit, niet geweten dat er een verschil was.
Dank voor de uitleg!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:03
En zojuist bericht gekregen dat hij op de post is gegaan. Dat gaat nog snel zeg!
Thanks allemaal voor de reacties over Hogwarts.

Ik moet het maar gaan bekijken dan. Ik zag een comparison video van vooral hele grote verschillen in de lighting binnenin Hogwarts tussen performance modes en de fidelity modes.

• Hulleman
devilsnight schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 10:43:
Thanks allemaal voor de reacties over Hogwarts.

Ik moet het maar gaan bekijken dan. Ik zag een comparison video van vooral hele grote verschillen in de lighting binnenin Hogwarts tussen performance modes en de fidelity modes.
Oké, ik zat gisteren een video van Resero te bekijken. Daarin zag ik eigenlijk alleen een groot verschil qua reflecties tussen RT en de non-RT modes, niet zozeer in de belichting. Verder leek de belichting en reflecties in de non-RT modes allemaal gelijk te zijn. Ook niet zo gek, omdat er geen RT GI in de game zit. De RT mode shined (letterlijk) vooral binnen in Hogwarts.

Buiten is vooral de drawdistance en de hoeveelheid assets in de performance mode teruggschroefd tov de Fidelity modes. RT reflecties zijn niet toegepast op water, volgens mij zelfs op de PC niet.

[ Voor 18% gewijzigd door Hulleman op 09-02-2023 10:47 ]

Hulleman schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 10:45:
[...]

Oké, ik zat gisteren een video van Resero te bekijken. Daarin zag ik eigenlijk alleen een groot verschil qua reflecties tussen RT en de non-RT modes, niet zozeer in de belichting. Verder leek de belichting en reflecties in de non-RT modes allemaal gelijk te zijn. Ook niet zo gek, omdat er geen RT GI in de game zit. De RT mode shined (letterlijk) vooral binnen in Hogwarts.

Buiten is vooral de drawdistance en de hoeveelheid assets in de performance mode teruggschroefd tov de Fidelity modes. RT reflecties zijn niet toegepast op water, volgens mij zelfs op de PC niet.
Nice! Dat is een goed kanaal. Tja je zou dan de RT aan kunnen doen wanneer je in Hogwarts zit en buiten weer uit. Wel een heel gedoe. Benieuwd wat de day one patch doet.
devilsnight schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 11:22:
[...]

Nice! Dat is een goed kanaal. Tja je zou dan de RT aan kunnen doen wanneer je in Hogwarts zit en buiten weer uit. Wel een heel gedoe. Benieuwd wat de day one patch doet.
Veranderen van grafische settings vergt een reboot van het spel. Dus het is niet snel te doen.

PdeBie schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 10:22:
[...]

En zojuist bericht gekregen dat hij op de post is gegaan. Dat gaat nog snel zeg!
27ste is die van mij besteld, verwachte leverdatum met FedEx is 13 februari.

devilsnight schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 12:51:
[...]

Damn, dat is inderdaad niet ideaal.
Ja het is alleen wanneer je Ray Tracing uit of aan zet, bij de andere twee modes heb je hier geen last van.

• Steven030
Hulleman schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 09:44:
[...]

Altijd lastig om een soepele ervaring te krijgen rond die 30fps. Ik weet ook niet hoe goed VRR werkt rond de 40fps, want die unlocked framerate komt niet veel hoger dan dat volgens mij.

Wat bij mij nog wel eens wil helpen om 30fps tot een soepele ervaring te krijgen is: spelen met motion blur settings in de game (mocht dat mogelijk zijn). Gebruik maken van Trumotion op mijn OLED C7 (jouw G1 heeft die setting ook wel). Zet dat op deblur (10/10) en dejudder op stand 3 of 4, tot het moment dat je geen artifacts meer ziet en het beeld toch soepeler wordt. Tenzij je altijd op de game/pc stand speelt, dan heb je die opties niet. Zelf gebruik ik die standen niet, omdat ik het beeld dan niet om aan te gluren vind. Dat kost je wel (veel) input lag, maar ik ben daar niet zo gevoelig voor.

Edit: en @Verwijderd had nog een tip mbt de camera. camera accelaration helemaal omlaag, camera sensitivity helemaal omhoog. Spelen met de camera gevoeligheid werkt in A plague tale requiem ook om die game op 30fps toch een stuk responsiever aan te laten voelen.
Dankjewel voor je tips! Het is nu prima speelbaar op fidelity + RT

• Hulleman
Steven030 schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 13:01:
[...]

Dankjewel voor je tips! Het is nu prima speelbaar op fidelity + RT
Ah fijn, weet ik vanavond ook waar ik het in moet zoeken :)

• ReVision.
  • Niet online
Naar aanleiding van de verschillende controller posts zat ik ook al een tijdje te kijken voor een mooie controller van het design lab. Prima kleuren en keuze's maar toch allemaal nog net niet precies wat ik wilde.

En toen werd de Stellar Shift controller aangekondigd :9~ Ik zag de post hier gisteren in het topic en heb hem gelijk besteld bij Microsoft en hij is gewoon nu al binnen :o

Voor de mensen die willen weten hoe hij er in real life uit ziet zie hieronder

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/BsFbs1t/Xbox1.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/Kwjk0yy/Xbox2.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/26jGhwx/Xbox3.jpg

Echt een mooie controller, precies mijn stijl en die grips zijn ook echt super tof!
Straks alleen nog even aansluiten op mijn xbox en het bijpassende thema installeren

hoi

@ReVision., mooi ding inderdaad. Denk dat de Sea of Thieves variant mijn persoonlijke favoriet is, maar deze scoort ook wel hoog :)

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 26-11 11:57
@ReVision.
Hij is echt heel nice.
@ReVision. Wat een gave controller! Daar ga je veel gameplezier mee hebben, ik speel zelf met die Forza uitvoering.

• SunnieNL
  • Laatst online: 21:58
ReVision. schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 13:39:

Echt een mooie controller, precies mijn stijl en die grips zijn ook echt super tof!
Straks alleen nog even aansluiten op mijn xbox en het bijpassende thema installeren
Hij ziet er heel gaaf uit. Jaloers, wil die background eigenlijk ook hebben :P
Maar ik heb al 2x elite 2, die 20 years xbox en de normale controller... dus om er nou nog een bij te nemen is wat overdreven :)
Hulleman schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 09:44:
[...]

In de tijd van Xbox One heb ik regelmatig lopen experimenteren met motion flow, tru motion etc, maar ik kreeg het nooit voor elkaar alle artefacts weg te krijgen. Dus wanneer ik in GTA bijvoorbeeld de camera roteerde zag ik altijd van die gekke effecten, helemaal als je de camera met de snelheid draait die je normaal tijdens spelen ook doet. Ik kan er helaas niks mee worden.

En game mode vind ik zelf wel echt een must. Gelukkig met veel tv's vandaag de dag doet de game mode ook niet meer onder voor de andere modes. Op de C9 zag ik weinig tot geen verschil en nu met de Samsung S95B helemaal niet meer.

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:23
Wom schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 13:59:
@ReVision., mooi ding inderdaad. Denk dat de Sea of Thieves variant mijn persoonlijke favoriet is, maar deze scoort ook wel hoog :)
Die Sea of Thieves controller is, wat mij betreft, een klasse apart. De Magenta controller voor de XBOX One is ook erg mooi. Die vind ik zelfs nog een tikkeltje mooier dan deze lunar shift.

• Beakzz
Wom schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 13:59:
Ja zou ook mijn favo zijn als ik hem had liggen met een ongebruikte code 😅 is 1,5 series X waard geloof ik.

• Jan_V
  • Laatst online: 22:11
ReVision. schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 13:39:
Naar aanleiding van de verschillende controller posts zat ik ook al een tijdje te kijken voor een mooie controller van het design lab. Prima kleuren en keuze's maar toch allemaal nog net niet precies wat ik wilde.

En toen werd de Stellar Shift controller aangekondigd :9~ Ik zag de post hier gisteren in het topic en heb hem gelijk besteld bij Microsoft en hij is gewoon nu al binnen :o

Voor de mensen die willen weten hoe hij er in real life uit ziet zie hieronder

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Mooi!
Heeft deze nou wel of geen rubberized grips? Kan het me niet goed herinneren.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Wom schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 12:07:
[...]

27ste is die van mij besteld, verwachte leverdatum met FedEx is 13 februari.
Had het eerder moeten posten, want kwam thuis en het volgende lag te wachten:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FcKiPkAPH7GAoK3DVPW4LqPrwQw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OiET2SqbOxFJhgvbwmakVRsl.jpg?f=fotoalbum_large

In het echt nog fraaier dan op foto :+

• ReVision.
  • Niet online
Jan_V schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 18:29:
[...]

Mooi!
Heeft deze nou wel of geen rubberized grips? Kan het me niet goed herinneren.
Er zitten inderdaad rubberized grips op met een speciaal patroon.

hoi

Ik heb dus begrepen dat je vandaag de dag zelfs zonder dev mode allerlei emulators kan installeren op XSX en XSS. Ik ben erg benieuwd hoe een game als Mario Sunshine draait, heb die nooit echt heel veel gespeeld vroeger, evenals Zelda Twilight Princess en nog veel meer.

Kan ik dan ook verwachten die games op hoge resoluties en framerates te spelen? Ik ga daar een dezer dagen eens goed voor zitten dan!

[ Voor 7% gewijzigd door devilsnight op 09-02-2023 20:47 ]

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23:07
devilsnight schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 20:44:
Ik heb dus begrepen dat je vandaag de dag zelfs zonder dev mode allerlei emulators kan installeren op XSX en XSS. Ik ben erg benieuwd hoe een game als Mario Sunshine draait, heb die nooit echt heel veel gespeeld vroeger, evenals Zelda Twilight Princess en nog veel meer.

Kan ik dan ook verwachten die games op hoge resoluties en framerates te spelen? Ik ga daar een dezer dagen eens goed voor zitten dan!

[ Voor 6% gewijzigd door L23 op 09-02-2023 20:58 ]

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

• Beakzz
devilsnight schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 20:44:

Heb zelf Retroarch op retail draaien. Sunshine niet geprobeerd maar Wind Waker gaat goed en op partygame avondjes spelen we vaak genoeg Mario Strikers/Party/Kart en het draait niet alleen goed, maar het is ook flink upscaled:

Edit : Heb de games op een externe SSD staan

[ Voor 3% gewijzigd door Beakzz op 10-02-2023 13:24 ]

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:03
@Wom mooi! Kan nu helemaal niet meer wachten op de mijne :P
Pagina: 1 ... 83 ... 195 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
• Gamepass discussie: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
• Beschikbaarheid: [XSX | XSS] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord