✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Zekers, daar behoorde ik ook bij! Had toen zelfs nog moeite met die net wat te grote N64 controller, damn wat werd ik hard geasskicked met Goldeneye. Had overigens in die tijd minimaal net zoveel plezier met 4 player splitscreen Duke Nukem A Time To Kill, lekker pipe bombs gooienWom schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 18:56:
[...]
Pure nostalgie. Nu weet ik even niet of het die niet uitgebrachte remaster wordt of de daadwerkelijke N64 versie? Maar denk dat ik niet de enige hier ben die de 4 speler splitscreen op een veel te klein teeveetje heeft gespeeld?
Ik ben echt heel benieuwd. Kan echt twee kanten opvallen. Als het een goed spel is dan ga ik me er echt ook flink in verliezen.G_Dragon schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 20:01:
[...]
Yes 100% en in het Hogwarts Legacy topic zijn de mensen de laatste maand echt hyped!heb sinds Red Dead Redemption 2 niet meer zo naar een spel uitgekeken en kan serieus niet wachten..
Vind het wel fijn dat mensen met een duurdere versie eerder kunnen spelen zodat er flink wat user reviews zullen zijn voor de normale release.
Kon die Duke Nukem titel niet direct voor de geest halen. Even gezocht. Het is weer even schakelenJDL15 schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 20:14:
[...]
Zekers, daar behoorde ik ook bij! Had toen zelfs nog moeite met die net wat te grote N64 controller, damn wat werd ik hard geasskicked met Goldeneye. Had overigens in die tijd minimaal net zoveel plezier met 4 player splitscreen Duke Nukem A Time To Kill, lekker pipe bombs gooien
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Ubisoft+ may be available soon on Xbox. The subscription includes Ubisoft's back catalogue.
— XboxCore (@_XboxNews) 11 januari 2023
Many titles just received a 'FREE' tag on the Xbox Store back end.
Via: @MauroNL3 pic.twitter.com/GF0ltcNQpF
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Ik kan nog menig pixel op een muur herkennen omdat vrienden naar muren gingen kijken in de hoop dat je niet zou snappen waar ze waren. Mwahahaha. Wat een topspel was Goldeneye in die tijd. Ik ga hem niet spelen, de herinneringen zullen ongetwijfeld beter zijn dan nieuwe ervaringen.Wom schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 18:56:
[...]
Pure nostalgie. Nu weet ik even niet of het die niet uitgebrachte remaster wordt of de daadwerkelijke N64 versie? Maar denk dat ik niet de enige hier ben die de 4 speler splitscreen op een veel te klein teeveetje heeft gespeeld?
Wat N64 nostalgie betreft is de wave race kloon (en deel 2 ervan) die in de one tijd uitkwamen best ok te spelen. Riptide heette die meen ik.
[ Voor 10% gewijzigd door Exactor it op 11-01-2023 21:13 ]
Patch is onderweg (retro active)uchiha tijntje schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 18:41:
Ubisoft gaat lekker.
[Embed]
@justifire heb Grime gekocht maar zag wel dat die bugged achievements heeft. Snap niet dat dat na 18 jaar nog steeds zo vaak gebeurd…
https://www.reddit.com/r/..._status_of_the_ps5_patch/
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Joh, we zijn straks allemaal zelf skull & bones wanneer de game uitkomt. 😂
Eurogamer had een tweet eruit gegooid waarin ze zeiden dat Starfield een no show was voor de Direct. Met nog genoeg ruimte om erbij te zetten "will get its own dedicated show instead.", maar uiteraard doen ze dat niet, jammer weer.uchiha tijntje schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 19:58:
[...]
Klopt. Er waren op YouTube en Twitter de nodige mensen aan het klagen over de eerste geruchten van dit event dat Starfield niet aanwezig was. Vraag me af of ze nu alweer een zinloos YouTube video maken dat die een eigen event krijgt! Met veel hoofdletters.
Hehe, nice dat soort enthousiasme.G_Dragon schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 20:01:
[...]
Yes 100% en in het Hogwarts Legacy topic zijn de mensen de laatste maand echt hyped!heb sinds Red Dead Redemption 2 niet meer zo naar een spel uitgekeken en kan serieus niet wachten..
De gameplay demonstraties tot nu toe waren erg nice. Vooral die eerste waar ze de natuur voor het eerst lieten zien. Het deed me echt hopen op dat Fable ook zo zal gaan worden qua game wereld, en dan met seizoenen als het even kan. Dat zou echt super zijn.
Het ziet er super veelbelovend uit en hoop echt dat het een topper is, want het is zo'n tof universum.
Haha nog echt ook, ik was toen bij de aller eerste trailer in 2017 nog wel nieuwschierig maar na het zien van de gameplay was ik al vrij snel klaar.devilsnight schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 22:12:
[...]
Joh, we zijn straks allemaal zelf skull & bones wanneer de game uitkomt. 😂
Ik vond zelf beide showcases ook erg goed maar die tweede gameplay showcase was voor mij wel echt de bom! Met dat vrij rondvliegen, de seizoenswisselingen waar de wereld echt compleet anders werd, die magie/gevechten en dan die kamer die je dan na eigen hand kan aanpassen en vervolgens via een deur een andere wereld inloopt waar dieren lopen die je hebt gered.devilsnight schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 22:12:
[...]
Hehe, nice dat soort enthousiasme.
De gameplay demonstraties tot nu toe waren erg nice. Vooral die eerste waar ze de natuur voor het eerst lieten zien. Het deed me echt hopen op dat Fable ook zo zal gaan worden qua game wereld, en dan met seizoenen als het even kan. Dat zou echt super zijn.
Het ziet er super veelbelovend uit en hoop echt dat het een topper is, want het is zo'n tof universum.
Anders als je twijfelt neem de tijd om even in het Hogwarts Legacy topic te kijken, staat best al veel in waaronder ook screenshots van de showcases.
[ Voor 19% gewijzigd door G_Dragon op 11-01-2023 22:36 ]
Verwijderd
Daar wacht ik al een tijdje op hopelijk inclusief een fps boost voor de Far Cry’s. Ik speel de open world games graag van Ubisoft al speel ik ze nooit uit.G_Dragon schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 20:58:
Was dit hier al gepost en zou dit waarheid zijn?
[Twitter]
Zo te zien gaat het niet heel goed met ze dus wie weet gaat Ome Phil met een zak geld langs om de hele boel over te nemen.
Hier hetzelfde, met uitzondering van de pre-order. Maar van wat ik heb gezien, kan het gewoon niet tegenvallen. Al zou het een walking simulator zijn om in die wereld rond te lopen en te vliegen zonder dat er iets te doen is, dan is het al de moeite waard. Ik wil gewoon in die school zijn, de sfeer van de wizarding world kunnen proeven en elke vorm van gameplay is mooi meegenomen.Ht87 schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 18:40:
[...]
Mijn eerste pre-order in zo’n 10 jaar denk ik!
Grote fan van de wizarding world en de reden (of naja een van de redenen) dat ik na het Stadia-debacle toch nog vrij snel voor een console ben gegaan
Haha wie weet komt je wens ooit nog uit, ik zou Far Cry 2 of 3 wel voor de 4e keer willen uitspelen maar dan moeten ze die games wel een FPS Boost gevenVerwijderd schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 22:47:
[...]
Daar wacht ik al een tijdje op hopelijk inclusief een fps boost voor de Far Cry’s. Ik speel de open world games graag van Ubisoft al speel ik ze nooit uit.
Zo te zien gaat het niet heel goed met ze dus wie weet gaat Ome Phil met een zak geld langs om de hele boel over te nemen.
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
De originele HDMI kabel van de Series S heeft soms kuren. De signaal valt weg. We moeten dan de kabel even wiebelen.
Als ik een andere HDMI kabel gebruik dan heb ik er geen last van. Maar Microsoft adviseert om de bijgeleverde kabel te gebruiken, toch.
Nou heb ik een reparatieverzoek aangemaakt. Wetende dat de HDMI poort meest voorkomende probleem is bij de next gen consoles. Maar ik zie nu dat de xbox naar Duitsland verstuurd moet worden. Hoe lang ben je de xbox dan kwijt?
En ik twijfel om het te versturen. Want ligt het wel aan de HDMI poort. Want met een andere kabel geen problemen.
En de garantie verloopt deze maand.
Graag advies. Hoe kan ik het een en ander uitsluiten.
Wat ik nog wel kan proberen is de defecte hdmi kabel met een andere apparaat aansluiten.
Ik sta er grotendeels hetzelfde in. De reden dat ik over mijn preorder twijfel is vooral verhaaltechnisch. Ben niet zo'n fan van de projecten naast de 7 boeken en films (vond Fantastic Beasts vrij saai en het toneelstuk was prachtig maar het verhaal niet zo) dus vind het jammer dat dit niet tijdens de HP jaren plaats zal vinden. Als het verhaal tof blijkt te zijn dan hou ik mijn preorder aan.KlaasjeNL schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 22:50:
[...]
Hier hetzelfde, met uitzondering van de pre-order. Maar van wat ik heb gezien, kan het gewoon niet tegenvallen. Al zou het een walking simulator zijn om in die wereld rond te lopen en te vliegen zonder dat er iets te doen is, dan is het al de moeite waard. Ik wil gewoon in die school zijn, de sfeer van de wizarding world kunnen proeven en elke vorm van gameplay is mooi meegenomen.
Zou je wel denken he.kleinelievewolff schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 10:24:
Als je met een andere kabel geen problemen hebt, ligt het toch aan de kabel en niet aan de HDMI poort?
HDMI kabel kan zeker stuk zijn. Misschien een verbogen pinnetje waardoor hij net niet helemaal lekker connectie maakt.
Na bovenstaand verhaal zou ik echt geen console gaan opsturen.
Natuurlijk adviseert MS de meegeleverde kabel te gebruiken, want ze weten dat die (normaal gesproken) gewoon alles aankan wat de console uitpoept. Als ze zouden zeggen je kunt iedere HDMI gebruiken, krijgen ze klachten van onwetende klanten dat hun console geen 4K 120fps doet, terwijl ze een HDMI 1.3 kabel gebruiken.Royalty schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 10:18:
Iemand een defecte HDMI kabel ooit gehad?
De originele HDMI kabel van de Series S heeft soms kuren. De signaal valt weg. We moeten dan de kabel even wiebelen.
Als ik een andere HDMI kabel gebruik dan heb ik er geen last van. Maar Microsoft adviseert om de bijgeleverde kabel te gebruiken, toch.
Gewoon een andere kabel pakken / kopen geschikt voor HDMI 2.1 en probleem is waarschijnlijk opgelost, want dat had je al getest.
HDMI 2.1 kabel is alleen nodig als de tv dit ook ondersteunt, toch. Want anders is ieder hdmi kabel goed genoeg.Powder Toastman schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 11:25:
[...]
Natuurlijk adviseert MS de meegeleverde kabel te gebruiken, want ze weten dat die (normaal gesproken) gewoon alles aankan wat de console uitpoept. Als ze zouden zeggen je kunt iedere HDMI gebruiken, krijgen ze klachten van onwetende klanten dat hun console geen 4K 120fps doet, terwijl ze een HDMI 1.3 kabel gebruiken.
Gewoon een andere kabel pakken / kopen geschikt voor HDMI 2.1 en probleem is waarschijnlijk opgelost, want dat had je al getest.
Niet helemaal waar dat iedere kabel dan goed is als je tv geen HDMI 2.1 heeft.Royalty schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 11:38:
[...]
HDMI 2.1 kabel is alleen nodig als de tv dit ook ondersteunt, toch. Want anders is ieder hdmi kabel goed genoeg.
Bijvoorbeeld HDMI 1.4 kabels ondersteunen ook geen HDR en ondersteunen 4K slechts tot 30Hz.
Met andere HDMI kabel wel beeld op tv.
HD ready is dacht ik 720p? Zou ook moeten werken, maar weet niet of de xbox de max. resolutie van tv kan herkennen en de output automatisch daarop aanpassen.Royalty schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 12:10:
Wacht even. Ik heb hier nog een HD ready tv. Als ik de xbox daarop aansluit dan krijg ik helemaal geen signaal. Heeft dat te maken met die HDMI 2.1 ?
Met andere HDMI kabel wel beeld op tv.
Als de console bijvoorbeeld nog ingesteld staat op 4K HDR, gaat de HD ready tv hier niets mee kunnen, totdat uitgang op 720p staat.
Ik had een jaar of 10 geleden een HD-Ready Plasma (met schitterend beeld).Powder Toastman schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 12:24:
[...]
HD ready is dacht ik 720p? Zou ook moeten werken, maar weet niet of de xbox de max. resolutie van tv kan herkennen en de output automatisch daarop aanpassen.
Als de console bijvoorbeeld nog ingesteld staat op 4K HDR, gaat de HD ready tv hier niets mee kunnen, totdat uitgang op 720p staat.
Resolutie was 1024x768 (maar wel/toch breedbeeld).
Ik weet zeker dat die een 1080P signaal aan kon (immers, HD-Ready) maar ik vermoed dat hij een 4K signaal niet kan verwerken.
@Royalty
Haha, die heb ik ook nog op m'n slaapkamer hangen, de Panasonic 42PV70! Nog steeds wel een prima beeld.zetje01 schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 14:46:
[...]
Ik had een jaar of 10 geleden een HD-Ready Plasma (met schitterend beeld).
Resolutie was 1024x768 (maar wel/toch breedbeeld).
Ik weet zeker dat die een 1080P signaal aan kon (immers, HD-Ready) maar ik vermoed dat hij een 4K signaal niet kan verwerken.
@Royalty
Die kan idd wel 1080P verwerken (niet weergeven uiteraard), maar 4K gaat niet lukken nee.
Snap ik, ik vond Fantastic Beasts ook tegenvallen. Maar was dit niet voor een groot deel (het grootste deel) te wijten aan de wereld waarin die films zich afspeelden? Het was bijna allemaal in de "gewone wereld", terwijl juist de school en de wereld eromheen de serie zo magisch maken.Timothy3000 schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 10:26:
[...]
Ik sta er grotendeels hetzelfde in. De reden dat ik over mijn preorder twijfel is vooral verhaaltechnisch. Ben niet zo'n fan van de projecten naast de 7 boeken en films (vond Fantastic Beasts vrij saai en het toneelstuk was prachtig maar het verhaal niet zo) dus vind het jammer dat dit niet tijdens de HP jaren plaats zal vinden. Als het verhaal tof blijkt te zijn dan hou ik mijn preorder aan.
Vet dat ze flink met Redfall gaan knallendevilsnight schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 16:21:
Nog meer details, en dit klinkt echt op wat vele fans al heel lang op hopen.
[Twitter]
Top! Niemand wil cringey hosts. 😜
GPU, waar voornamelijk gebruikt op de xbox zelf, want lekker op de bank, groot scherm.
Wat is voor jullie eventueel een 2e manier van gebruik, op de tablet? telefoon? en werkt dat een beetje/is het een goed alternatief?
[ Voor 5% gewijzigd door BigF25 op 12-01-2023 16:45 ]
Heb trouwens 2 xbox-en, en vreemd genoeg kunnen die apparaten zelf niet remote playen (dus als ik ze beide aanzet kan ik op xbox 2 niet een spel van xbox 1 spelen), terwijl elke xbox app (windows, ios, android) het wel kan. Dat is mijn enige 'ergenis', voor de rest werkt het erg soepel
Also since many folks have asked our show is tracking 43 mins long. As outlined in this announcement our goal has been to be as transparent as possible on what dev teams/games to expect to see in the show. Be sure to read the details from the 4 teams:https://t.co/PfitWOIsX5
— Aaron Greenberg 🙅🏼♂️💚U (@aarongreenberg) 12 januari 2023
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Ja, klopt helemaal! Maar wat ik van het plot van Legacy gelezen heb ben ik nog niet helemaal zeker of het mijn straatje gaat zijn. Linksom of rechtsom ga ik hem wel spelen, maar wellicht pas als hij op Gamepass landt.KlaasjeNL schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 15:16:
[...]
Snap ik, ik vond Fantastic Beasts ook tegenvallen. Maar was dit niet voor een groot deel (het grootste deel) te wijten aan de wereld waarin die films zich afspeelden? Het was bijna allemaal in de "gewone wereld", terwijl juist de school en de wereld eromheen de serie zo magisch maken.
Drie van de vier titels vallen bij mij in de smaak dus ik ben erg benieuwd.En tof dat deze show een soort Direct gaat worden.uchiha tijntje schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 16:52:
Kleine 3 kwartier dus die show.
[Twitter]
De 25e staat op mijn kalender dat ik ff met niemand afspreek.
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Dat zou heel tof zijn. Maar ik dacht dat ze eerst een kleiner project hadden voordat ze met Gears 6 zouden komen. Ik zou het erg gaaf vinden als ze een Gears game maken maar dan als een soort claustrofobische horror game in die wereld. Zit zoveel potentie in dat IP qua verschillende game genres. Zo was Gears Tactics ook een leuke sidestep met het IP.Linksquest schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 21:08:
Heb dan zelf ook vrij, denk dat als ik niks anders op de agenda heb staan, ik ook live kijk. Hoop stiekem ook wel een beetje op Gears 6.
[ Voor 24% gewijzigd door uchiha tijntje op 12-01-2023 21:13 ]
Maar deel 5 had een open einde, en vooral met die keuze op het einde, vraag ik me af hoe ze deel 6 gaan oppakken.
Forza 4+5 en Halo waren Nederlands ondertiteld, dankjewel Xbox!
Mijn vraag..
Zullen Redfall en Starfield ook Nederlands ondertiteld worden? Het zijn games onder de vlag van Microsoft.
Is dat, vooral bij Starfield realistisch? Volgens mij zijn er extreem veel gesproken teksten in deze game. Ben er zelf wel bang voor. Het lijkt me zo vet als ik dit allemaal kan begrijpen en alle verhalen kan ontdekken.
Hoop dat de hype die ik zelf aanbreng waar is! Met een goede Stalker, Starfield, Redfall en Forza Motorsport heeft Microsoft echt goud in handen. Geen games zou je dan niet meer kunnen zeggen. Eventueel Cyberpunk of Elden Ring toevoegen in Game Pass en voor zelfs 13 euro kun je echt heel betaalbaar gamen!
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Gaaf dit. Heb me rot gelachen om de film destijds.
Die staat nog steeds volledig op YouTube, erg aan te raden voor luitjes uit de 80s.
Jammer dat die maar een half uurtje duurt 😊
YouTube: KUNG FURY Official Movie [HD]
[ Voor 9% gewijzigd door PepieNL op 13-01-2023 06:21 ]
Heb Arcade Paradise op Google Stadia gespeeld, best een grappig spel om eens te spelen.
Hier een hele andere ervaring. Series X en PC aan de kabel, maar echt waardeloze kwaliteit met remote play op mijn PC. Lijkt wel 480P. Misschien leuk voor op je telefoon, maar meer ook niet. Xcloud nog niet getest.sewer schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 16:49:
Ik gebruik geregeld remote play en xcloud, en werkt allebei behoorlijk goed. Moet zeggen dat ik het dan meestal op een laptop doe met bekabeld internet en dan een controller op die laptop aangesloten.
Mijn zoontje probeerde gisteren samen met een vriendje Fortnite te spelen. 1 op de Xbox zelf en 1 op de iPad via de Xbox app extern afspelen (gaat volgens mij via cloud gaming). Dit lukte echter niet, op de Xbox zelf kreeg je dan hetzelfde beeld te zien als op de iPad, ondanks dat er met 2 verschillende profielen is ingelogd.sewer schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 16:49:
Ik gebruik geregeld remote play en xcloud, en werkt allebei behoorlijk goed. Moet zeggen dat ik het dan meestal op een laptop doe met bekabeld internet en dan een controller op die laptop aangesloten.
Heb trouwens 2 xbox-en, en vreemd genoeg kunnen die apparaten zelf niet remote playen (dus als ik ze beide aanzet kan ik op xbox 2 niet een spel van xbox 1 spelen), terwijl elke xbox app (windows, ios, android) het wel kan. Dat is mijn enige 'ergenis', voor de rest werkt het erg soepel
Is dit wel mogelijk of mirrort hij je cloudgame sessie op de Xbox zelf?
Zou dan toch eens op zoek gaan naar een letterlijke kink in de kabel. Ik speel meerdere keren per week remote play op mijn laptop wanneer mijn vrouw de tv claimt. Bewust beiden via ethernetkabel aangesloten en dat voelt alsof ik native aan het spelen ben.ProfaNe schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 09:28:
[...]
Hier een hele andere ervaring. Series X en PC aan de kabel, maar echt waardeloze kwaliteit met remote play op mijn PC. Lijkt wel 480P. Misschien leuk voor op je telefoon, maar meer ook niet. Xcloud nog niet getest.
Ah dit is altijd fijn om van te voren te weten, toen bij de onthulling van Assassin's Creed Valhalla duurde het zo ontzettend lang en voordat je het doorhad was de middag om en toen pas werd het nieuwe spel duidelijkuchiha tijntje schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 16:52:
Kleine 3 kwartier dus die show.
[Twitter]
Ik zie op verschillende plekken op internet (hier op het forum, twitter en reddit) veel mensen zeggen dat ze hopen op Starfield(waarvan is gezegd dat die niet getoond gaat worden, want krijgt eigen show), Gears, Avowed, Hell Blade of een van de andere games die in ontwikkeling zijn maar volgens mij snappen die mensen niet het doel van deze Direct.
Als en dan ook echt als er een verassing komt gok ik dat dat in de hoek van Game Pass zal zitten zoals nieuwe games beschikbaar, familie/vrienden abbo of de GoldenEye release
De goede oude "damned if you do, damned if you don't" attitude die we vorige jaren ook gezien hebben. Hier is wat gaat gebeuren:rogierba schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 09:32:
Ik zie op verschillende plekken op internet (hier op het forum, twitter en reddit) veel mensen zeggen dat ze hopen op Starfield(waarvan is gezegd dat die niet getoond gaat worden, want krijgt eigen show), Gears, Avowed, Hell Blade of een van de andere games die in ontwikkeling zijn maar volgens mij snappen die mensen niet het doel van deze Direct.
Als en dan ook echt als er een verassing komt gok ik dat dat in de hoek van Game Pass zal zitten zoals nieuwe games beschikbaar, familie/vrienden abbo of de GoldenEye release
MS geeft een show waarin nieuwe titels getoond worden. Internet is boos, want "waar zijn titel X en Y??"
MS geeft een show waarin titel X en Y verder uit de doeken worden gedaan. Internet is boos, want "zo weinig nieuwe dingen getoond!".
Grappig is dat beiden shows dan hooguit een paar weken van elkaar verwijderd zijn.
Ik heb wat troubleshooting gedaan maar dat heeft niet geholpen helaas. Als ik die test doe op de xbox is alles groen. Met google kom ik er ook niet uit.Krimglas schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 09:31:
[...]
Zou dan toch eens op zoek gaan naar een letterlijke kink in de kabel. Ik speel meerdere keren per week remote play op mijn laptop wanneer mijn vrouw de tv claimt. Bewust beiden via ethernetkabel aangesloten en dat voelt alsof ik native aan het spelen ben.
Huh, begint het nou om 20:00 uur of 21:00 uur? Op Xbox.com hebben ze het over 21:00 uur. (8pm GMT).
Moet volgens mij idd 21:00 uur zijn.Raem schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 09:36:
[...]
Huh, begint het nou om 20:00 uur of 21:00 uur? Op Xbox.com hebben ze het over 21:00 uur. (8pm GMT).
Zitten xbox/laptop beiden rechtstreeks op dezelfde netwerkapparatuur aangesloten, of zitten er nog andere dragers tussen (wifi mesh, powerline adapters)?ProfaNe schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 09:36:
[...]
Ik heb wat troubleshooting gedaan maar dat heeft niet geholpen helaas. Als ik die test doe op de xbox is alles groen. Met google kom ik er ook niet uit.
Wifi mesh zou moeten werken als het kwalitatieve hardware is, maar powerline adapters hebben een veel te hoge packet loss om aangenaam te kunnen streamen, ook al geven ze goede pingtijden aan.
[ Voor 3% gewijzigd door Krimglas op 13-01-2023 09:44 ]
Zelfde netwerk, bekabeld, enige wat ik nog niet getest heb is remote play op een ander device dan m'n PC. Microsoft forum staat ook vol met vragen of remote play kwaliteit.Krimglas schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 09:43:
[...]
Zitten xbox/laptop beiden rechtstreeks op dezelfde netwerkapparatuur aangesloten, of zitten er nog andere dragers tussen (wifi mesh, powerline adapters)?
Wifi mesh zou moeten werken als het kwalitatieve hardware is, maar powerline adapters hebben een veel te hoge packet loss om aangenaam te kunnen streamen, ook al geven ze goede pingtijden aan.
Eens. Ik verwacht weinig anders en kijk hem daarom een dagje later terug omdat eigenlijk alleen Redfall me interesseert.rogierba schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 09:32:
Als je meer verwacht te zien dan Forza, Elder Scrolls Online, Minecraft en Redfall zet je jezelf zo klaar voor een teleustelling. Ze hebben nu duidelijk gecommuniceerd wat ze gaan laten zien. In 3 kwartier tijd betekend dat ongeveer 10 minuten per spel waarvan ik verwacht dat Redfall en Forza meer tijd krijgen waardoor er minder tijd is voor Minecraft en ESO. Voor ESO niet zo erg want die doen aansluitend nog een stream met meer info.
Mee eens! Ondanks wij toch wel hopen dat we snel meer gaan horen / zien van Avowed want het is echt veel te stil rondom die game sinds die laatste teaser trailer, elke gameshow hopen wij thuis elke keer weer dat er meer bekend over word gemaakt maar helaas. Maar het is zeker onrealistisch om te hopen dat we er iets over gaan zien / horen bij deze aankomende direct.rogierba schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 09:32:
Als je meer verwacht te zien dan Forza, Elder Scrolls Online, Minecraft en Redfall zet je jezelf zo klaar voor een teleustelling. Ze hebben nu duidelijk gecommuniceerd wat ze gaan laten zien. In 3 kwartier tijd betekend dat ongeveer 10 minuten per spel waarvan ik verwacht dat Redfall en Forza meer tijd krijgen waardoor er minder tijd is voor Minecraft en ESO. Voor ESO niet zo erg want die doen aansluitend nog een stream met meer info.
Microsoft is notoir brak op het gebied van vertalingen. Goede kans dat ze de tekst voor de UK 1 op 1 vertaald hebben. Zonder rekening te houden met tijdsverschil dus.Raem schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 09:36:
[...]
Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements
PRecies de reden dat ik de taal in mijn xbox gewoon op engels heb gezet, tenenkrommend zijn die vertalingen in bijv. de xbox storeariekanari schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 11:20:
Microsoft gebruikt automatische vertalingen en dat gaat heel vaak mis.
(FYI) Hogwarts Legacy on Xbox Series X|S and PS5 graphics modes are:
— Alan Feely ➡️ GAMESCOM (@IdleSloth84_) 13 januari 2023
• Fidelity mode which runs at 30 fps
• Performance mode which targets 60 fps https://t.co/ugTxfbgBTp pic.twitter.com/4iEePr7FI2
Of als je Xbox tegoed koopt van je rewards, krijg je een mail met als titel:ariekanari schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 11:20:
Microsoft gebruikt automatische vertalingen en dat gaat heel vaak mis.
Zeg gedag tegen je beloning
Hij heeft hulp van MS gevraagd en die gaat hem helpen. MS bevestigt dat de code op een ander account redeemed is.
[ Voor 8% gewijzigd door devilsnight op 13-01-2023 11:53 ]
Dan zou die toch even heel goed moeten kijken of z'n mail/veiligheid wel op orde is.devilsnight schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 11:52:
Dit is wel goed messed up zeg. Vriend van mij heeft via livekaarten.nl een 100usd kaart gekocht. Wanneer hij deze wil redeemen staat er dat de code al redeemed is. Livekaarten.nl zegt dat zij zien dat de code al redeemed is nadat hij het kocht en daarom geen refund krijgt.
Hij heeft hulp van MS gevraagd en die gaat hem helpen. MS bevestigt dat de code op een ander account redeemed is.
Zover ik weet doet livekaarten voordat ze een kaart verkopen altijd een check of deze nog redeembaar is, als dat dus daarna gedaan is, zou kunnen zijn dat er iemand z'n mail zit mee te lezen.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Ja, het zijn niet de meest logische vertaling. Taalkundig klopt die wel, alleen wordt 'gedag zeggen' vaak in andere context gebruiktExocet schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 11:37:
[...]
Of als je Xbox tegoed koopt van je rewards, krijg je een mail met als titel:
Zeg gedag tegen je beloning
maar ook in engels kan dit mis gaan... Binnen mijn bedrijf wordt een van onze IT security producten aangeprijst als '[naam] contains risks, by reducing the footprint....'.
Perfect engelse zin, alleen voor de niet native sprekers vertaalt dit als eerst naar 'bevat', wat een beetje vreemd is voor een product wat het tegenovergestelde hoort te doen. In andere gevallen wordt dit in het engels 'to contain' meestal gebruikt met een extra werkwoord waardoor het vertaalt naar indammen of beperken (ex. the fireman managed to contain the fire).
Zelfs Google en Bing Translate gaan de fout in met de vertaling van het eerste
Extra werkwoord is niet eens nodig. Het is meer de context. 'Firemen contain fires' zal niet door een Brit gelezen worden alsof de brandweermannen vuur bevatten. Al is het wel onnodig verwarrend om het zo te schrijven.SunnieNL schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 12:12:
[...]
Ja, het zijn niet de meest logische vertaling. Taalkundig klopt die wel, alleen wordt 'gedag zeggen' vaak in andere context gebruiktVolgens het woordenboek is het namelijk ook begroeten/verwelkomen end dan klopt het wel weer. Het wordt in de volksmond echter vrijwel nooit zo gebruikt.
maar ook in engels kan dit mis gaan... Binnen mijn bedrijf wordt een van onze IT security producten aangeprijst als '[naam] contains risks, by reducing the footprint....'.
Perfect engelse zin, alleen voor de niet native sprekers vertaalt dit als eerst naar 'bevat', wat een beetje vreemd is voor een product wat het tegenovergestelde hoort te doen. In andere gevallen wordt dit in het engels 'to contain' meestal gebruikt met een extra werkwoord waardoor het vertaalt naar indammen of beperken (ex. the fireman managed to contain the fire).
Zelfs Google en Bing Translate gaan de fout in met de vertaling van het eerste
Patch 1.11.8 for 🧿 GRIME: Colors of Rot, by Clover Bite, is now LIVE on PlayStation and Xbox! @Play_GRIME
— Akupara Games 💫 Indie Games (@akuparagames) 12 januari 2023
This patch brings:
🔹 Overall performance + FPS improvements
🔹 Clayheads in lithic + surrogate warping softlock fixes
🔹 Localization corrections
and more! pic.twitter.com/T0Z9DVRH5I
Ik zag het gisteren voorbij komen. Wilde gisteren beginnen maar kreeg hem niet opgestart. Kreeg continue foutmelding van “wait a bit more”. Straks ff opnieuw installeren.
Zag wel dat niemand hem nog 100% heeft dus of alle achievements gefixt zijn is nog wel de vraag.
Edit:
@justifire Heb je nog tips voor welke upgrades t fijnst zijn? Strength / dexterity of die andere? Tot nu toe erg toffe game.
[ Voor 28% gewijzigd door uchiha tijntje op 13-01-2023 15:36 ]
Dirt 2.0 ben ik al iets verder mee, toch een kwestie van inkomen. Paar rijhulpen welke standaard uit staan aangezet. Verlichting is wel handig bij een avondstage.
[ Voor 23% gewijzigd door Harmen op 13-01-2023 16:08 ]
Whatever.
Dirt 2.0, goed dat je het zegt. Ik moet nog eens terug voor de McRae DLC. Wat een enorm gave rally sim is Dirt 2.0. (Als je voor de S2 weekly challenge gaat, wens ik je vast veel succes.Harmen schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 16:07:
Cloud gaming draait tot nu toe meer dan prima heb ik gemerkt. Geen haperingen of verlies van kwaliteit als ik het via de XSS speel. Echter vroeg ik mij het volgende af, zie je bij een spel zoals Prey (2017) verschil in kwaliteit als je het streamed (1080p) of lokaal speelt?
Dirt 2.0 ben ik al iets verder mee, toch een kwestie van inkomen. Paar rijhulpen welke standaard uit staan aangezet. Verlichting is wel handig bij een avondstage.
Ben de enige gamer hier, dus doe het alleen als mijn vriendin op de aangesloten tv wilt kijken en ik dus uitwijk naar de laptop. Het is inderdaad een letterlijke clone van het scherm…kleinelievewolff schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 09:31:
[...]
Mijn zoontje probeerde gisteren samen met een vriendje Fortnite te spelen. 1 op de Xbox zelf en 1 op de iPad via de Xbox app extern afspelen (gaat volgens mij via cloud gaming). Dit lukte echter niet, op de Xbox zelf kreeg je dan hetzelfde beeld te zien als op de iPad, ondanks dat er met 2 verschillende profielen is ingelogd.
Is dit wel mogelijk of mirrort hij je cloudgame sessie op de Xbox zelf?
[ Voor 6% gewijzigd door uchiha tijntje op 13-01-2023 18:13 ]
Kun je het zien? Zeker. Zie je het ook? Dat is persoonlijk. Ik zal zelf eerder verhoogde inputlag opmerken dan kleine compressie artefacten (maar dat was de laatste keer dat ik het probeerde ook al heel goed). Maar ik zie bv ook vaak nauwelijks verschil tussen een resolutie en fps modus, qua grafische kwaliteit (en ik kies dus vrijwel altijd voor fps). Maar andere mensen spotten juist wel gelijk die verschillen. Het is dus echt persoonlijk wat belangrijker is voor jouw ervaring. Gewoon uitproberen dusHarmen schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 16:07:
Cloud gaming draait tot nu toe meer dan prima heb ik gemerkt. Geen haperingen of verlies van kwaliteit als ik het via de XSS speel. Echter vroeg ik mij het volgende af, zie je bij een spel zoals Prey (2017) verschil in kwaliteit als je het streamed (1080p) of lokaal speelt?
Gamertag: FinrazielNL
Git gud !uchiha tijntje schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 18:07:
@justifire The whispering mothers are bitches… je hebt echt erg weinig stamina voor dit soort gevechten waar dodgen erg vaak voorkomt…Maar ze is neer
(Dit spel draait om parry)
Ik heb een strength build gemaakt. Icm health en het allerbelangrijkste : staminauchiha tijntje schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 13:37:
[...]
@justifire Heb je nog tips voor welke upgrades t fijnst zijn? Strength / dexterity of die andere? Tot nu toe erg toffe game.Probeer alleen wel nog teveel te absolven waardoor ik flink wat damage krijg iedere keer…
Maar daar krijg je straks ook traits voor, dus niet al te rijkelijk strooien met souls
Fijn om te weten dat deze game dat meteen heeft.Geizen ik Survival horror games vaak opnieuw speel is dit natuurlijk een must-have feature.
Vandaag zag ik een item dat de game tot 120 FPS gaat + Ray Tracing.
Ook las ik ergens dan ze de map hebben versimpeld tov de 3D map uit de 2008 versie.
Dit nog:Als ik op de Xbox store kijk komt deze de 27e pas om 17:00 beschikbaar dus dat gaat een Bol.cometje worden.
[ Voor 13% gewijzigd door jori040 op 13-01-2023 19:45 ]
Mooie video waarin de Xbox Series S gewaardeerd wordt wat het is; een next-gen console.
Ondanks dat ik inmiddels over ben gestapt naar een Series X was mijn introductie in de wereld van Xbox dit kleine apparaat.
Nog steeds verwonderlijk hoe mooi dit kleine doosje tot zoveel grootse dingen kan leiden.
Dat ga ik sowieso wel merken op Xbox dan. Al blijven de snelheden daar echt zeer variabel. Schommelt soms echt bizar. Van 300 naar 250, ok, geen big deal. Maar dan soms ineens ook naar 100 en lager en dan weer omhoog.
En dan vanaf Juli ook weer de prijs, dit truukje hebben ze nu al een paar keer gedaan.devilsnight schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 20:36:
Ziggo verhoogt vanaf mei de snelheid alweer! 400mbps. Lekker hoor.
Dat ga ik sowieso wel merken op Xbox dan. Al blijven de snelheden daar echt zeer variabel. Schommelt soms echt bizar. Van 300 naar 250, ok, geen big deal. Maar dan soms ineens ook naar 100 en lager en dan weer omhoog.
Met een uur te vroeg achter je scherm zitten kan het niet mis gaan.Exactor it schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 11:15:
[...]
Microsoft is notoir brak op het gebied van vertalingen. Goede kans dat ze de tekst voor de UK 1 op 1 vertaald hebben. Zonder rekening te houden met tijdsverschil dus.
Ik ga niet kijken hoor. Een uur reclame is niet perse waar ik de tv voor op start.jori040 schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 20:45:
[...]
Met een uur te vroeg achter je scherm zitten kan het niet mis gaan.
Er zullen op het web weer genoeg voorbeschouwingen zijn.reclame kijken is voor mij een ver verleden.Exactor it schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 20:57:
[...]
Ik ga niet kijken hoor. Een uur reclame is niet perse waar ik de tv voor op start.
[ Voor 7% gewijzigd door jori040 op 13-01-2023 21:04 ]
De 'show' is één grote reclame is meer mijn punt.jori040 schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 21:03:
[...]
Er zullen op het web weer genoeg voorbeschouwingen zijn.reclame kijken is voor mij een ver verleden.
Ah zo.Dat ze nu meer richting Nintendo-Direct gaan qua show spreekt mij wel aan.Exactor it schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 21:20:
[...]
De 'show' is één grote reclame is meer mijn punt.
Fingers crossed voor newgame+ met de mogelijkheid om de moeilijkheid op te krikken voor de lastigste chievo 🤞🏻jori040 schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 19:29:
Dead Space Remake bevat NewGame+ mode: https://playsense.nl/5267...evat-new-game-plus-modus/
Fijn om te weten dat deze game dat meteen heeft.Geizen ik Survival horror games vaak opnieuw speel is dit natuurlijk een must-have feature.
Vandaag zag ik een item dat de game tot 120 FPS gaat + Ray Tracing.
Ook las ik ergens dan ze de map hebben versimpeld tov de 3D map uit de 2008 versie.
Dit nog:Als ik op de Xbox store kijk komt deze de 27e pas om 17:00 beschikbaar dus dat gaat een Bol.cometje worden.
Fijne verbertering.
Looking for #DeadSpace specs? We’ve got you covered. Console players have the option to choose between 2 graphics modes:
— Dead Space (@deadspace) 13 januari 2023
👉 Quality: 30fps at 4K (UHD) resolution with ray-tracing.
👉 Performance: 60fps with 2K (QHD) with no ray-tracing.
PC players keep reading 👇🧵 pic.twitter.com/GxVMjai8QX
1440p/60fps is voor mij prima.Had jij op de console dan native 4K/60 verwacht ?
Euh ja…jori040 schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 23:10:
[...]
1440p/60fps is voor mij prima.Had jij op de console dan native 4K/60 verwacht ?
4K/60 zonder raytracing moet toch kunnen ?
Het is geen open world, als Gears 5 het dan al kan …
We zijn ondertussen alweer aanbeland in het tijdperk dat het vanlieverlee wel eens tijd wordt voor een Series ZZR
[ Voor 7% gewijzigd door justifire op 13-01-2023 23:17 ]
Tja het is blijkbaar voor hun net niet haalbaar.Qua belichting vind ik deze game wel erg indrukwekkend hoor.justifire schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 23:14:
[...]
Euh ja…
We zijn ondertussen alweer aanbeland in het tijdperk dat het vanlieverlee wel eens tijd wordt voor een Series ZZR
Zegt overigens niks over Dead Space, niet mijn type game. Als ik moet kiezen tussen
1) 1440p + hogere settings
of
2) 4K + lagere settings
dan kies ik toch echt optie 1.
Het blijft een console/machine met fixed hardware, wanneer je nieuwe tech wilt gebruiken zal je ergens concessies moeten doen. Laten wij eerst maar eens kijken hoe het er bij staat wanneer de game uit is voordat we nu al moord en brand gaan roepen.
Dat mis ik eigenlijk wel een beetje, Microsoft die oude IP en games oppoetst om te laten zien wat de XSX kan. Dit zou relatief weinig werk kunnen zijn voor een mooie return. Zoals de niet bestaande Minecraft RT...
Een next-gen versie van een oude game. :-)jori040 schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 23:38:
Benieuwd wat Digital Foundry straks te zeggen heeft over deze pure next-gen game.
Ik hoor wat je zegt, maar ervaar jij nu games met 60 fps dat je je stoort aan de graphics? Ik begrijp dat bijv. een 4090 nu meer kan dan die series x die alweer 2 jaar oud is, maar man man wat een graphics voor die prijs op series x anno 2023.justifire schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 23:14:
[...]
Euh ja…
En de zzr koop ik als eerste
Oh nee hoor, maar meer pracht en praal is altijd beterPacinoAllstars schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 01:25:
[...]
Ik hoor wat je zegt, maar ervaar jij nu games met 60 fps dat je je stoort aan de graphics? Ik begrijp dat bijv. een 4090 nu meer kan dan die series x die alweer 2 jaar oud is, maar man man wat een graphics voor die prijs op series x anno 2023.
Bij Dead Space snap ik het eigenlijk niet zo goed daar deze prima ontworpen kon worden adhv welke prestaties de consoles kunnen leveren.
Daarnaast is het geen open wereld dus omgeving is vrij afgekaderd.
Zoals ik al zei, Gears 5 kan het wel (zonder raytracing)
Had graag een 4K 60 zonder ray tracing gezien.
Afgezien daarvan, wordt het echt wel smullen de 27e
Ja gears was wel een pareltje, maar voor mijn gevoel is dat hele raytracing op de huidige consoles niet wat het mlzou moeten zijn, misschien dat een midgen upgrade daar verandering gaat brengen.justifire schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 09:15:
[...]
Oh nee hoor, maar meer pracht en praal is altijd beter![]()
Bij Dead Space snap ik het eigenlijk niet zo goed daar deze prima ontworpen kon worden adhv welke prestaties de consoles kunnen leveren.
Tot mijn spijt moet ik overigens echt bekennen dat ik nog nooit een deadspace game heb gespeeld, een aanrader is deze remake dus?
Uitstel ?
Al kan het zijn dat er misschien een demo onderweg is.
Bij de Resident Evil 2 & 3 remake[SeriesX] heb ik het uitstaan.Als ik wat van de framerate moet inleveren dan gaat de optie off.PacinoAllstars schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 10:09:
[...]
Ja gears was wel een pareltje, maar voor mijn gevoel is dat hele raytracing op de huidige consoles niet wat het mlzou moeten zijn, misschien dat een midgen upgrade daar verandering gaat brengen.
Tot mijn spijt moet ik overigens echt bekennen dat ik nog nooit een deadspace game heb gespeeld, een aanrader is deze remake dus?
Ze zullen het best kunnen maar dat wil niet zeggen dat het beter is. Als ik eventuele optimalisatie even negeer, het zou zomaar kunnen dat als ze de graphics ver genoeg omlaag geschroefd hadden om 4k60 te halen het er effectief minder goed uit ziet dan bijvoorbeeld betere effecten op een lagere resolutie upscalen. Het is niet zo simpel om te zeggen dat 4k60 bereikbaar moet zijn, dat hangt altijd af van wat je dan precies probeert te doen. Een 15 jaar oude pc kan bij wijze van spreken 4k60 doen... Bij een oude game op low of zoiets.justifire schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 09:15:
[...]
Oh nee hoor, maar meer pracht en praal is altijd beter![]()
En ja optimalisatie zal waarschijnlijk niet zo goed zijn als gears... Dat is een first party vlaggenschip game, die zijn altijd beter getuned om zoveel mogelijk uit de hardware te halen.
Gamertag: FinrazielNL
Mag hopen dat die snel komt. Als straks 30 weer de norm wordt (zoals de geruchten dat Starfield 30 fps wordt) dan kan ik de Series X wel op marktplaats zetten, want dan zal ik alles wat nieuw uit komt weer op de PC spelen. Gelukkig heb je bij MS wel altijd die keuze dus dat scheelt.PacinoAllstars schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 01:25:
[...]
Ik hoor wat je zegt, maar ervaar jij nu games met 60 fps dat je je stoort aan de graphics? Ik begrijp dat bijv. een 4090 nu meer kan dan die series x die alweer 2 jaar oud is, maar man man wat een graphics voor die prijs op series x anno 2023.
Dit topic is gesloten.
![]()
• Gamepass discussie: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
• Beschikbaarheid: [XSX | XSS] Beschikbaarheid en levertijden
| Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |
:strip_exif()/f/image/wWBKdYij5JAYRcWMMxq0pSgQ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/SUPD4zbaUHm0cTe3L5uBo07g.jpg?f=fotoalbum_large)