Een moeilijk jaar gehad, heb ook weinig gepost hier. Wel veel achter de xbox gezeten en me eigenlijk vooral tweede deel van 2022 vermaakt met BF2042. Het is echt een geweldige online shooter geworden.
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Ben gisteren begonnen aan het spel, weet nog niet wat ik er van moet denken en of het wat voor mij is, idee is leuk, maar ben over de uitwerking nog niet helemaal uit, heb net de eerste baas verslagen en het mes gekregen, maar ga zeker na de feestdagen nog wat verder spelen.
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Zelf vorig jaar in de kerstvakantie Firewatch gespeeld en die was echt fantastisch. Grim Fandango en Return to Monkey Island zijn ook redelijk korte games boordevol humor.Ikeapotloodje schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 12:05:
Gisteren avond High on Life uitgespeeld op de XSX. Echt genoten van de humor en zelf bijna geen bugs en technische problemen tegen gekomen. Vind het ook wel erg prettig dat de game maar ~10u duurt.
Die enorme 50u+ single player games tegenwoordig vind ik toch wel intimiderend om aan te beginnen. In combinatie met werk, sport, druk sociaal leven en klusjes rondom het huis is tijd toch wel een beperkende factor. Gamepass maakt de keuze overigens ook niet gemakkelijk met al dat aanbod. Overigens wel fantastische dienst voor gamers zoals ik die niet veel tijd hebben om te spelen. Af en toe lekker een singleplayer game maar ook als er vrienden komen met een biertje even FIFA, UFC of een andere grappig uitziende titel uit te proberen (Chivallery onder andere) .
Gamers in hetzelfde schuitje als ik die nog aanraders hebben voor game die ik tussen kerst en oud en nieuw kan uitspelen? Zat zelf date kijken naar A Plague Requim maar hou me graag aanbevolen.
Geven de waypoints helemaal geen locatie meer aan? Soms is dat icoontje wat onoverzichtelijk.Exactor it schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 15:07:
High on Life is echt top totdat je waypoints niet meer werken en je geen idee hebt hoe je terug naar huis moet vanuit Zephyr. Dat wordt eindeloos rondjes lopen totdat ik de warp deur vind.
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Ik krijg niet eens een waypoint. Het is dat stukje net nadat je deuchiha tijntje schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 15:16:
[...]
Geven de waypoints helemaal geen locatie meer aan? Soms is dat icoontje wat onoverzichtelijk.
Ah dat is klote. Opnieuw opstarten hielp bij mij wel eens als ik wat vaags had.Exactor it schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 15:21:
[...]
Ik krijg niet eens een waypoint. Het is dat stukje net nadat je despoiler:krijgt als je demagneet schoenenspoiler:uitkomt.High on Life winkel
Ja, dat laatste klopt alleen ben ik te ver doorgelopen denk ik.uchiha tijntje schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 15:23:
[...]
Ah dat is klote. Opnieuw opstarten hielp bij mij wel eens als ik wat vaags had.
spoiler:Als je die high on life store uitkomt en die schoenen hebt, kun je volgens mij direct links ervan omhoog met die schoenen. Wellicht had je die route al gevonden, maar volgens mijn herinnering van gisteren was dat stuk daarna vrij lineair..
Misschien, maar hoogstwaarschijnlijk zie je niets omdat je niet in het juiste land woont.devilsnight schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 14:32:
Men op XboxEra heeft het erover dat je op de mobile Xbox app ook nog rewards kunt doen. Ik zie echter niets van rewards in de app staan. Wellicht omdat ik niet de primary GPU user ben?
Inderdaad! Speel hem zelf op IOS, maar is inderdaad erg tof.Yonix schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 14:43:
Gisteravond de fout gemaakt 'Vampire Survivors' te installeren. Wat een verslavende bende is dat dan!![]()
![]()
[Afbeelding]
Er staan meerdere warpdeuren in een level dus zolang je maar blijft lopen kom je er vanzelf weer een tegenExactor it schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 15:07:
High on Life is echt top totdat je waypoints niet meer werken en je geen idee hebt hoe je terug naar huis moet vanuit Zephyr. Dat wordt eindeloos rondjes lopen totdat ik de warp deur vind.
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Heb je nog wel een mission objective? Toen ik mijn waypoint in een ander gebied kwijtwas warpte ik terug naar het huis maar liep de bountycomputer vast. Wellicht wijs even te kijken of het helpt opnieuw op te starten.Exactor it schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 16:02:
[...]
Ja, dat laatste klopt alleen ben ik te ver doorgelopen denk ik.
:strip_exif()/f/image/Dda8VH7Nhhg0NbOQ5YupSzGM.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/wc9h4K94xslIXntTEc4lgk4w.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Et5R2xOZbl1POH9Nq7HLrZv8.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ACsZSOvZDoDtoD5Thqs42DHu.jpg?f=fotoalbum_large)
Xbox Game Pass Day One Spotlight: Ereban: Shadow Legacy
— Klobrille (@klobrille) 24 december 2022
A fast-paced stealth platformer game. You are Ayana, the last descendant of a forgotten race. Developed by a young indie studio in Spain; aiming for original mechanics, strong visuals & compelling stories.
Coming 2023. pic.twitter.com/BKv5c50twN
Yes. Objective is 'go home'. Ik zal het spel eens echt sluiten en opnieuw starten.Timothy3000 schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 16:33:
[...]
Heb je nog wel een mission objective? Toen ik mijn waypoint in een ander gebied kwijtwas warpte ik terug naar het huis maar liep de bountycomputer vast. Wellicht wijs even te kijken of het helpt opnieuw op te starten.
[ Voor 13% gewijzigd door Exactor it op 24-12-2022 17:50 ]
Was die niet uit 2021?Exactor it schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 17:51:
Deaths door?
[ Voor 11% gewijzigd door uchiha tijntje op 24-12-2022 17:54 ]
Wat vliegt de tijd! Zeker als je Halo speelt.uchiha tijntje schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 17:53:
[...]
Was die niet uit 2021?
Edit: Jep, 22 juli 2021 uitgespeeld.
Wat een geweldige post!uchiha tijntje schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 17:32:
2022 zit er al weer bijna op. Tijd om, voordat het eerste gourmet etentje van deze week start, terug te blikken op mijn ervaringen van dit gamejaar. Disclaimer: deze gehele post wordt gevormd door mijn mening. Dus als ik spreek van beste, leukste, slechtste, etc. dan is dat mijn mening..
De beste games.
Laat ik maar beginnen met de beste games van dit jaar.De leukste verrassingen:
- Elden Ring. Niet voor niets is deze game door velen uitgeroepen als Game of the Year. Wat FromSoftware heeft neergezet in deze game is ongelooflijk. Er zijn erg weinig games die me echt compleet in de greep hebben. Ik stond er mee op en ik ging er mee te bed. Een game die dat ook had was Dark Souls 1. Ik had dan ook bewust een week vrij gepakt van het werk om Elden Ring te spelen. Het is gewoon een meesterwerk, waarbij er wel een “last” van mijn schouders viel toen ik de game had uitgespeeld. Emotioneel was deze game een rollercoaster. In het Elden Ring topic ben ik hier ook verder uitgebreid op ingegaan. uchiha tijntje in "[Multi] Elden Ring"
- Halo Infinite. Deze game is eigenlijk vorig jaar al uitgekomen, maar ik heb ruim 1/4e van mijn gametijd dit jaar in deze game gestopt. Het is de beste MP-shooter die ik sinds Titanfall heb gespeeld en die ik na ruim een jaar nog steeds dagelijks speel. Er was / is erg veel kritiek over het gebrek aan content in de game. Ik had dat gevoel absoluut niet. Ja, er waren maar iets van 5 maps, maar dat vond ik juist heerlijk en overzichtelijk. Halo is echt een game die laat zien dat hoe goed je ook denkt dat je bent, er zijn altijd mensen die je compleet inmaken waarbij je geen schijn van kans maakt.
Ik met mijn leeftijd heb wellicht niet meer de twitch aim zoals ik vroeger had, maar maps kan ik wel lezen, ook al zal niet iedereen het daar mee eens zijn als ze toch weer 1 tegen 2 komen te staan
. Juist door de cleane speelstijl van Halo in combinatie met niet al te veel maps, maar waar wel goed over nagedacht is, kun je steeds beter en beter worden. Nu zijn er 3 maps bijgekomen in arena en het duurt toch weer een poosje om die maps volledig door te hebben. Niet erg trouwens, want het was wel tijd dat er wat meer maps voor arena bij kwamen, maar ik heb gewoonweg niet het gevoel gehad dat er content ontbrak. Het is een heerlijke en eerlijke shooter, waar er op dit moment op de console er te weinig van zijn. Als je in Halo gekilled wordt, ligt het voor 95% aan jezelf met wellicht 5% aan je teamgenoten
. Ik vrees dan ook dat ik in de toekomst steeds minder MP-games kan waarderen. Zo vond ik CoD MW uit 2019 een prima spel, en MW2 zal niet veel beter of slechter zijn volgens mij, maar voor mijn gevoel is die game zo slecht omdat ik hem vergelijk met Infinite.
- Grounded. Ook deze game is niet helemaal uit 2022, want het kwam uit in early acces in 2020. Maar de 1.0 release is wel dit jaar uitgebracht, inclusief compleet verhaal en de grootste content updates van de wereld. Ik ben een jaren 80 kind en hield van de avonturen films van die tijd, waarbij je jezelf nog kon verwonderen. Dit in tegenstelling tot de troep van marvel en dc films die momenteel de bioscopen domineren. Grounded bracht dat gevoel van avontuur en verwondering en ontdekking terug. Een survivor game die zowel in SP als in Coop uitstekend te spelen is. Ik raad elke ouder aan om deze game te proberen met zijn of haar (jonge) kind(eren). Het gevoel van samen op avontuur gaan, samen een basis bouwen, samen bosses verslaan is denk ik wel iets bijzonders.
- Deathloop. Een Arkane game zoals ik ze ken. De wijze waarop je elke loop steeds beter wordt, enerzijds door de kennis die je vergaart van de wereld, maar anderzijds ook door de betekenisvolle upgrades is goed gedaan en erg leuk. Waar je in het begin van het spel je voorzichtig door de wereld begeeft, vlieg je aan het einde in 30 seconden van het startpunt naar alle bosses. Ook prima humor en verhaallijn. Ik kijk dan ook erg uit naar Redfall.
Deze categorie vind ik eigenlijk altijd leuker om te benoemen dan de beste games. Want dat zijn vaak games waarbij je aan de voorkant weinig verwachtingen hebt en ze je dan positief verrassen. Het waren er dit jaar best wel wat. 😊Mooiste moment
- As Dusk Falls. Ik vond games als Life is Strange en Telltales The Walking Dead altijd wel leuk, maar waar ik me wel wat aan ergerde was de gameplay. Het verplichte lopen, het verplichte zoeken naar een object, etc. Daarom vond ik As Dusk Falls juist erg geslaagd, omdat die dit soort gameplaymechanics gewoon wegliet en zich focuste op storytelling en het maken van keuzes. In mijn eerste playthrough ben ik volledig blind de game in gegaan en keuzes gemaakt die mij op dat moment mij het beste leken. Deze week heb ik echter diverse delen van het verhaal weer gespeeld en bewust andere keuzes gemaakt (vanwege uiteraard de nodige achievements), en ik kwam er achter dat er best wel veel variabelen zijn waar je keuzes invloed op hadden. Wie overleefd, wie gaat er dood, wie wordt opgepakt, goed einde, slecht einde, etc. Het kan dus zo zijn dat twee willekeurige spelers echt een heel ander verloop van het verhaal hebben meegemaakt (binnen uiteraard de vooraf bepaalde kaders). Ook de muziek en de artstyle vond ik goed gekozen. Wat ook leuk is, is dat je deze game in (couch)coop kunt spelen, waarbij je dus samen keuzes kunt maken dan wel soms kunt overrulen als je toch een andere keuze wilt maken dan je medespeler. Wellicht leuk voor de kerstdagen
.
- Tunic. Ik keek hier al naar uit bij het zien van de eerste trailer. De artstyle had mijn interesse al snel getriggerd. En de wijze van storytelling, " no hand holding" en puzzels deed me terug denken aan de magische gamewerelden van de begin jaren 90, maar dan met moderne gameplay en controls.
- Midnight Fight Express. Mocht je John Wick films leuk vinden en denk je, dat zou ik ook best kunnen. Dan zou ik je Midnight Fight Express kunnen aanraden. Het is meer John Wick dan de game John Wick Hex game. De game is voor iedereen goed te spelen met prima verschillende moeilijkheidsgraden en checkpoints als je wilt. Voor de completionists onder ons is het een erg uitdagende game dat een beetje lijkt op My Friend Pedro, qua het behalen van S-ranks en challenges.
- Tinykin. Een erg leuke platformer en collect-a-thon met de nodige humor en uitstekende controls. De game duurt ook niet al te lang en in een uurtje of 5 heb je de game uitgespeeld, waarna je uiteraard alles nog kunt verzamelen voor de completionisten onder ons. 😊
- Vampire Survivors. Een paar woorden, simpel en enorm verslavend. Ook wel te zien aan de nodige users die dit hebben gepost in dit topic
.
- Powerwash Simulator. Ja daar is deze gamepass filler game dan! Ik had aan het begin van het jaar niet verwacht dat ik 40 uur zou spenderen aan een game waarin je met een hogedruk spuit spullen en gebouwen aan het schoonmaken zou zijn, maar daarom staat deze ook onder de verrassingen van het jaar. Het geeft een zen like gevoel waarbij je lekker je podcastjes kunt luisteren terwijl je op je gemak een metrostation aan het schoonmaken bent.
Dit betreft denk ik wel een Halo momentje. Ik zat in een potje Stronghold met 3 medetweakers / XboxOldies. We stonden op een gegeven moment met 73-242 achter. Maar bij die stand hadden we toch nog 2 points gecaptured en zeiden voor de gein. Kom laten we terugkomen. We wonnen uiteindelijk met 250-242.Het was de beste comeback die ik tot dan toe had meegemaakt en het gevoel van euforie was erg tof. Zo'n momentjes zijn ook altijd erg tof om te kunnen delen in MP.
Microsoft in 2022
Ook al was de output van 1st party in 2022 erg beperkt zie je in mijn lijst dat het voor mij toch een succesvol jaar was vanuit MS. Gamepass is verder voor mij, en ik denk velen met mij, een gamechanger op het gebied van het proberen van games die ik anders nooit had gespeeld. Daarnaast zijn in mijn optiek voor een overgroot deel de beste 3rd party games uitgekomen in de service. Ik heb in heel mijn leven nooit bespaard op mijn hobby en kocht gewoon alle games die mij interessant leken. Dat is niet veranderd, echter is de noodzaak wel een stukje minder geworden, want de line up van gamepass voor 3rd party games was ook dit jaar voor mij weer top.
Verwachtingen voor 2023
Ik verwacht voor 2023 ook weer een prima jaar. Zowel qua 1st party output in de vorm van Redfall, Forza, Starfield en wellicht nog wat andere kleinere titels. Als 3rd party output in Gamepass. Zie o.a. deze lijst al wat is aangekondigd. https://www.trueachieveme...ass-coming-soon-2022-2023
Echter de enige game die mijn speeltijd in Halo Infinite in 2023 waarschijnlijk kan overtreffen is Starfield. Ik kijk er echt naar uit om me weer volledig onder te dompelen in een nieuwe wereld die ik kan gaan verkennen.
Tot slot
Het was weer vaak gezellig en behulpzaam in het Xbox topic. Ik wens iedereen hier dan ook fijne feestdagen toe en een gezond, gelukkig en gamerijk 2023.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Je hebt nog een week om Grime te spelen en je mening bij te stellenuchiha tijntje schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 17:32:
2022 zit er al weer bijna op. Tijd om, voordat het eerste gourmet etentje van deze week start, terug te blikken op mijn ervaringen van dit gamejaar. Disclaimer: deze gehele post wordt gevormd door mijn mening. Dus als ik spreek van beste, leukste, slechtste, etc. dan is dat mijn mening..
De beste games.
Laat ik maar beginnen met de beste games van dit jaar.De leukste verrassingen:
- Elden Ring. Niet voor niets is deze game door velen uitgeroepen als Game of the Year. Wat FromSoftware heeft neergezet in deze game is ongelooflijk. Er zijn erg weinig games die me echt compleet in de greep hebben. Ik stond er mee op en ik ging er mee te bed. Een game die dat ook had was Dark Souls 1. Ik had dan ook bewust een week vrij gepakt van het werk om Elden Ring te spelen. Het is gewoon een meesterwerk, waarbij er wel een “last” van mijn schouders viel toen ik de game had uitgespeeld. Emotioneel was deze game een rollercoaster. In het Elden Ring topic ben ik hier ook verder uitgebreid op ingegaan. uchiha tijntje in "[Multi] Elden Ring"
- Halo Infinite. Deze game is eigenlijk vorig jaar al uitgekomen, maar ik heb ruim 1/4e van mijn gametijd dit jaar in deze game gestopt. Het is de beste MP-shooter die ik sinds Titanfall heb gespeeld en die ik na ruim een jaar nog steeds dagelijks speel. Er was / is erg veel kritiek over het gebrek aan content in de game. Ik had dat gevoel absoluut niet. Ja, er waren maar iets van 5 maps, maar dat vond ik juist heerlijk en overzichtelijk. Halo is echt een game die laat zien dat hoe goed je ook denkt dat je bent, er zijn altijd mensen die je compleet inmaken waarbij je geen schijn van kans maakt.
Ik met mijn leeftijd heb wellicht niet meer de twitch aim zoals ik vroeger had, maar maps kan ik wel lezen, ook al zal niet iedereen het daar mee eens zijn als ze toch weer 1 tegen 2 komen te staan
. Juist door de cleane speelstijl van Halo in combinatie met niet al te veel maps, maar waar wel goed over nagedacht is, kun je steeds beter en beter worden. Nu zijn er 3 maps bijgekomen in arena en het duurt toch weer een poosje om die maps volledig door te hebben. Niet erg trouwens, want het was wel tijd dat er wat meer maps voor arena bij kwamen, maar ik heb gewoonweg niet het gevoel gehad dat er content ontbrak. Het is een heerlijke en eerlijke shooter, waar er op dit moment op de console er te weinig van zijn. Als je in Halo gekilled wordt, ligt het voor 95% aan jezelf met wellicht 5% aan je teamgenoten
. Ik vrees dan ook dat ik in de toekomst steeds minder MP-games kan waarderen. Zo vond ik CoD MW uit 2019 een prima spel, en MW2 zal niet veel beter of slechter zijn volgens mij, maar voor mijn gevoel is die game zo slecht omdat ik hem vergelijk met Infinite.
- Grounded. Ook deze game is niet helemaal uit 2022, want het kwam uit in early acces in 2020. Maar de 1.0 release is wel dit jaar uitgebracht, inclusief compleet verhaal en de grootste content updates van de wereld. Ik ben een jaren 80 kind en hield van de avonturen films van die tijd, waarbij je jezelf nog kon verwonderen. Dit in tegenstelling tot de troep van marvel en dc films die momenteel de bioscopen domineren. Grounded bracht dat gevoel van avontuur en verwondering en ontdekking terug. Een survivor game die zowel in SP als in Coop uitstekend te spelen is. Ik raad elke ouder aan om deze game te proberen met zijn of haar (jonge) kind(eren). Het gevoel van samen op avontuur gaan, samen een basis bouwen, samen bosses verslaan is denk ik wel iets bijzonders.
- Deathloop. Een Arkane game zoals ik ze ken. De wijze waarop je elke loop steeds beter wordt, enerzijds door de kennis die je vergaart van de wereld, maar anderzijds ook door de betekenisvolle upgrades is goed gedaan en erg leuk. Waar je in het begin van het spel je voorzichtig door de wereld begeeft, vlieg je aan het einde in 30 seconden van het startpunt naar alle bosses. Ook prima humor en verhaallijn. Ik kijk dan ook erg uit naar Redfall.
Deze categorie vind ik eigenlijk altijd leuker om te benoemen dan de beste games. Want dat zijn vaak games waarbij je aan de voorkant weinig verwachtingen hebt en ze je dan positief verrassen. Het waren er dit jaar best wel wat. 😊Mooiste moment
- As Dusk Falls. Ik vond games als Life is Strange en Telltales The Walking Dead altijd wel leuk, maar waar ik me wel wat aan ergerde was de gameplay. Het verplichte lopen, het verplichte zoeken naar een object, etc. Daarom vond ik As Dusk Falls juist erg geslaagd, omdat die dit soort gameplaymechanics gewoon wegliet en zich focuste op storytelling en het maken van keuzes. In mijn eerste playthrough ben ik volledig blind de game in gegaan en keuzes gemaakt die mij op dat moment mij het beste leken. Deze week heb ik echter diverse delen van het verhaal weer gespeeld en bewust andere keuzes gemaakt (vanwege uiteraard de nodige achievements), en ik kwam er achter dat er best wel veel variabelen zijn waar je keuzes invloed op hadden. Wie overleefd, wie gaat er dood, wie wordt opgepakt, goed einde, slecht einde, etc. Het kan dus zo zijn dat twee willekeurige spelers echt een heel ander verloop van het verhaal hebben meegemaakt (binnen uiteraard de vooraf bepaalde kaders). Ook de muziek en de artstyle vond ik goed gekozen. Wat ook leuk is, is dat je deze game in (couch)coop kunt spelen, waarbij je dus samen keuzes kunt maken dan wel soms kunt overrulen als je toch een andere keuze wilt maken dan je medespeler. Wellicht leuk voor de kerstdagen
.
- Tunic. Ik keek hier al naar uit bij het zien van de eerste trailer. De artstyle had mijn interesse al snel getriggerd. En de wijze van storytelling, " no hand holding" en puzzels deed me terug denken aan de magische gamewerelden van de begin jaren 90, maar dan met moderne gameplay en controls.
- Midnight Fight Express. Mocht je John Wick films leuk vinden en denk je, dat zou ik ook best kunnen. Dan zou ik je Midnight Fight Express kunnen aanraden. Het is meer John Wick dan de game John Wick Hex game. De game is voor iedereen goed te spelen met prima verschillende moeilijkheidsgraden en checkpoints als je wilt. Voor de completionists onder ons is het een erg uitdagende game dat een beetje lijkt op My Friend Pedro, qua het behalen van S-ranks en challenges.
- Tinykin. Een erg leuke platformer en collect-a-thon met de nodige humor en uitstekende controls. De game duurt ook niet al te lang en in een uurtje of 5 heb je de game uitgespeeld, waarna je uiteraard alles nog kunt verzamelen voor de completionisten onder ons. 😊
- Vampire Survivors. Een paar woorden, simpel en enorm verslavend. Ook wel te zien aan de nodige users die dit hebben gepost in dit topic
.
- Powerwash Simulator. Ja daar is deze gamepass filler game dan! Ik had aan het begin van het jaar niet verwacht dat ik 40 uur zou spenderen aan een game waarin je met een hogedruk spuit spullen en gebouwen aan het schoonmaken zou zijn, maar daarom staat deze ook onder de verrassingen van het jaar. Het geeft een zen like gevoel waarbij je lekker je podcastjes kunt luisteren terwijl je op je gemak een metrostation aan het schoonmaken bent.
Dit betreft denk ik wel een Halo momentje. Ik zat in een potje Stronghold met 3 medetweakers / XboxOldies. We stonden op een gegeven moment met 73-242 achter. Maar bij die stand hadden we toch nog 2 points gecaptured en zeiden voor de gein. Kom laten we terugkomen. We wonnen uiteindelijk met 250-242.Het was de beste comeback die ik tot dan toe had meegemaakt en het gevoel van euforie was erg tof. Zo'n momentjes zijn ook altijd erg tof om te kunnen delen in MP.
Microsoft in 2022
Ook al was de output van 1st party in 2022 erg beperkt zie je in mijn lijst dat het voor mij toch een succesvol jaar was vanuit MS. Gamepass is verder voor mij, en ik denk velen met mij, een gamechanger op het gebied van het proberen van games die ik anders nooit had gespeeld. Daarnaast zijn in mijn optiek voor een overgroot deel de beste 3rd party games uitgekomen in de service. Ik heb in heel mijn leven nooit bespaard op mijn hobby en kocht gewoon alle games die mij interessant leken. Dat is niet veranderd, echter is de noodzaak wel een stukje minder geworden, want de line up van gamepass voor 3rd party games was ook dit jaar voor mij weer top.
Verwachtingen voor 2023
Ik verwacht voor 2023 ook weer een prima jaar. Zowel qua 1st party output in de vorm van Redfall, Forza, Starfield en wellicht nog wat andere kleinere titels. Als 3rd party output in Gamepass. Zie o.a. deze lijst al wat is aangekondigd. https://www.trueachieveme...ass-coming-soon-2022-2023
Echter de enige game die mijn speeltijd in Halo Infinite in 2023 waarschijnlijk kan overtreffen is Starfield. Ik kijk er echt naar uit om me weer volledig onder te dompelen in een nieuwe wereld die ik kan gaan verkennen.
Tot slot
Het was weer vaak gezellig en behulpzaam in het Xbox topic. Ik wens iedereen hier dan ook fijne feestdagen toe en een gezond, gelukkig en gamerijk 2023.
[ Voor 16% gewijzigd door ilm op 25-12-2022 09:49 ]
Heb er laatste tijd niet veel over gehoord en houd redelijk wat Halo nieuws in de gaten op Twitter. Ben wel benieuwd hoe ze het zouden implementeren. Battle royale staat bij mij synoniem aan als een malloot wapens zoeken met een leuk rare of epic kleurtjeJDL15 schreef op zondag 25 december 2022 @ 12:32:
Iemand die trouwens nog wat leuk (Kerst)nieuws heeft over de Battle Royale modus van Halo Infinite: Tatanka?
Hoor daar de laatste tijd bagger weinig over, laatste nieuws dat ik hoorde was dat ze hem waarschijnlijk in Unreal 5 wilden ontwikkelen en dat dat de nodige vertraging opleverde...
Kan in ieder geval niet wachten om in drop pods de map ingeknald te worden met een vette cinematography
Ik heb hem ook een kwartiertje gespeeld. Leuk om te zien dat de graphics opgepoetst waren maar verder heb ik hem snel weer verwijderd, precies om de herinnering van dat spel intact te latenTimothy3000 schreef op zondag 25 december 2022 @ 12:17:
Twee uurtjes The Witcher nextgen gespeeld maar denk dat ik het bij de herinnering van mijn eerste playthrough hou. Dat maakte zo'n impact waar ik de gameplay nu vooral wat clunky vind. Die had in deze nieuwe versie ook wel wat aangepast mogen worden.
In Halo 5 had je in Warzone aparte varianten van wapens die sterker waren dan de base versie. Die kon je met geld kopen.uchiha tijntje schreef op zondag 25 december 2022 @ 12:37:
[...]
Heb er laatste tijd niet veel over gehoord en houd redelijk wat Halo nieuws in de gaten op Twitter. Ben wel benieuwd hoe ze het zouden implementeren. Battle royale staat bij mij synoniem aan als een malloot wapens zoeken met een leuk rare of epic kleurtjeIk zie dat zelf niet goed passen bij Halo. Heb je dadelijk dan een Epic BR of 3 schilden
Ah dat wist ik niet. Heb deel 5 niet gespeeld. Maar dat is dus waar ik bang voor ben bij een Halo BR. Juist dat alle wapens even sterk zijn en gebalanceerd is de charme van Halo, maar dat rijmt niet met een BR mode.Exactor it schreef op zondag 25 december 2022 @ 13:43:
[...]
In Halo 5 had je in Warzone aparte varianten van wapens die sterker waren dan de base versie. Die kon je met geld kopen.
Want anders ?jori040 schreef op zondag 25 december 2022 @ 16:06:
Redfall lijkt nog verder uitgesteld te zijn: https://www.gamed.nl/view/144608
Pffff wat is dat toch dat Microsoft zoveel moeite heeft om er een AAA titel uit te persen.Tuurijk een game moet uitkomen als hij af is maar in het geval van Microsoft/Xbox moet het nu toch eens echt gaan geberuren met hun games.
Gewoon geen releasedatum opgeven. MS is erg traag met hun toekomstige toppers jammer genoeg.jori040 schreef op zondag 25 december 2022 @ 16:06:
Pffff wat is dat toch dat Microsoft zoveel moeite heeft om er een AAA titel uit te persen.Tuurijk een game moet uitkomen als hij af is maar in het geval van Microsoft/Xbox moet het nu toch eens echt gaan geberuren met hun games.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Anders niets hoor want ik ben heel blij met mijn Series X.Met de Dead Space & RE4 remake kan 2023 voor mij in wezen al niet meer stuk.
Bijzonder dat iets uitgesteld kan worden terwijl er geen release datum bekend is.jori040 schreef op zondag 25 december 2022 @ 16:06:
[ Voor 37% gewijzigd door uchiha tijntje op 25-12-2022 17:17 ]
Die gast die altijd schreeuwt op Twitter neem ik meestal met een korretje zout.Het zou ook maart/april kunnen zijn.uchiha tijntje schreef op zondag 25 december 2022 @ 16:59:
[...]
Bijzonder dat iets uitgesteld kan worden terwijl er geen release datum bekend is.
En de geruchten zijn dat er in januari / februari een xbox show case zou komen. Ik verwacht dat daar het nodige bekend wordt gemaakt.
En de meeste games die nu uit gaan komen vanuit Xbox game studio’s zijn toch veelal nieuwe ip’s in plaats van de nodige remakes en sequels. Dat scheelt toch behoorlijk gok ik in het ontwikkelproces.
[ Voor 15% gewijzigd door devilsnight op 25-12-2022 18:21 ]
Jeff Grubb, Jez Corden (en nog een derde) hebben het nu gehad over een show die in Q1 zou moeten komen, als dat waar is, dan kan maart nog, april niet meer. Ik hoop juist op een januari of februari show. Update en release dates van Starfield, Redfall en FM graag, dat zal nu toch echt moeten als de games nog steeds gepland staan voor de eerste helft. Duidelijkheid is alles. Had echt graag het nieuwe jaar in gegaan met een officiële aankondiging van zo'n soort show, maar alas.jori040 schreef op zondag 25 december 2022 @ 17:17:
[...]
Die gast die altijd schreeuwt op Twitter neem ik meestal met een korretje zout.Het zou ook maart/april kunnen zijn.
Beter wat langer in de oven dan halfgaar geserveerd!Amaze86 schreef op zondag 25 december 2022 @ 16:30:
[...]
Gewoon geen releasedatum opgeven. MS is erg traag met hun toekomstige toppers jammer genoeg.
Tijd voor het toetje !Timothy3000 schreef op zondag 25 december 2022 @ 18:27:
[...]
Beter wat langer in de oven dan halfgaar geserveerd!
Mijn jaar was een wisselend jaar, vooral door mijn arbeidsongeval in September 2021. Klap op mijn oor zorgde voor een constante piep (tinnitus) in het oor, waardoor ik mijn leven flink moest aanpassen want was opeens super snel moe en kon drukke omgevingen amper verdragen. Nu inmiddels als proef een gehoorapparaat en het lijkt erop dat ik zo zonder tinnitus door het leven kan, maar is nog niet 100% zeker.devilsnight schreef op zondag 25 december 2022 @ 18:19:
Hoe was jullie jaar over het algemeen? Hier vrij standaard, maar non-gaming gerelateerd wel een behoorlijke verbetering voor mijn gezondheid. Eindelijk van die random hoofdpijn af die soms dagen kon blijven hangen. God wat houdt dat een mens tegen om leuke dingen te doen dan, zoals gamen. Was bang dat ik er niet meer van af ging komen of achter de oorzaak. Mega opluchting.
Gaming highlights voor mij zijn AI: The Somnium Files, de eerste, echt van genoten. Tinykin bleek een hele grote verassing te zijn en Pentiment is zo'n eentje waarvan ik had verwacht dat het totaal niet mijn ding zou zijn, wel dus. Al zie ik heel erg graag een AAA game van Sawyer.
Op naar een nieuw jaar waar we vampieren gaan slopen met vrienden of solo en eindelijk Todd Howard's visie van "Skyrim in space" meemaken.
Fijne feestdagen luitjes!
[ Voor 5% gewijzigd door G_Dragon op 26-12-2022 02:14 ]
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Sterkte kerel !G_Dragon schreef op maandag 26 december 2022 @ 01:54:
[...]
Mijn jaar was een wisselend jaar, vooral door mijn arbeidsongeval in September 2021. Klap op mijn oor zorgde voor een constante piep (tinnitus) in het oor, waardoor ik mijn leven flink moest aanpassen want was opeens super snel moe en kon drukke omgevingen amper verdragen. Nu inmiddels als proef een gehoorapparaat en het lijkt erop dat ik zo zonder tinnitus door het leven kan, maar is nog niet 100% zeker.
We hebben ook in hetzelfde jaar gekozen om een puppy(Sheltie) erbij te nemen, waarmee het nu ontzettend goed gaat en we erg blij mee zijn!
Verder een goed game jaar gehad, mijn echte hoogtepunten waren voor toch wel: Grounded, High On Life, Life Is Stange: True Colors, Lego Star Wars: The Skywalker Saga, A Plague Tale: Requiem en Far Cry 6.
Grounded was toch wel echt de grootste verrassing van 2022, wat een toffe game met een unieke setting hebben ze hier neergezet. Heb de meeste uren samen met @uchiha tijntje gespeeld, wat een erg prettige samenwerking was!
High On Life ben ik puur gaan spelen omdat deze in GamePass zat en de trailer mij heel erg aansprak, de humor is van hoog niveau en dat mag ook wel als je kijkt wie de makers zijn. Het verhaal en setting waren een aangename verrassing, waardoor het een leuke single player game was!
Life Is Strange: True Colors was mijn eerste ervaring met de Life Is Strange reeks, omdat dit spel in GamePass kwam heb ik dit een kans gegeven. Ik hoop dat de vorige delen net zo goed waren als dit deel, want ik heb er in ieder geval elke seconde van genoten.
Lego Star Wars: The Skywalker Saga is gewoon een prachtige lego game, die er ook voor heeft gezorgd dat ik weer meer waardering ben gaan krijgen voor Lego games en nu ook Lego Harry Potter Collection heb gehaald. Want ik was namelijk na het spelen van Lego Pirates of the Caribbean een beetje klaar met Lego spellen, want kwam er namelijk nooit doorheen.
A Plague Tale: Requiem was ook zo'n spel dat bij release in GamePass zat en ik graag wou spelen, na het grote succes van deel 1 die ik toen ooit op de gok had gekocht omdat de trailer mij wel aansprak. Wat een verhaal zat er in dat spel zeg en daarom was ik ook heel nieuwsgierig naar het tweede deel, nou dit tweede deel bracht een nog betere gameplay met meer verschillende wapens en mogelijkheden. Wat een game en verhaal, genoten tot het eind!
Far Cry 6 is dan in 2021 uitgekomen maar ik heb deze game nog maanden lang in 2022 gespeeld tot de 100% completion, het was een hele klus om de hele map te onthullen en alle zijmissies te doen voor het hoofdverhaal. Maar dit spel speelde zo ontspannen weg met die spaanse muziek op de ingame radio dat het amper moeite koste en het echt een toffe game was om te spelen. Zit er ook hard over te twijfelen om die new game+ te gaan starten..
Hiermee kunnen we wel zeggen dat GamePass geen slechte actie is geweest van Microsoft, want heb hierdoor veel spellen kunnen spelen die ik normaal niet had gekocht.
De games waar ik nu al naar uitkijk voor 2023:Iedereen een fijne feestdagen en laten we hopen op nog meer geweldige verrassingen in 2023
- Hogwarts Legacy
- Dead Island 2
- Starfield
- Star Wars Jedi: Survivor
- Assassin's Creed Mirage
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Gamertag: FinrazielNL
Tinnitus, ik ken het man. Ik heb er zelf een hele lichte vorm van. Als het 100% stil is dan hoor ik regelmatig een soort suis, het is gelukkig nooit een piep. Zodra ik begin te praten of iets eet hoor ik het niet meer. Ik gok dat ik in het verleden toch net iets te vaak en vooral te hard met een Turtle Beach heb zitten gamen.G_Dragon schreef op maandag 26 december 2022 @ 01:54:
[...]
Mijn jaar was een wisselend jaar, vooral door mijn arbeidsongeval in September 2021. Klap op mijn oor zorgde voor een constante piep (tinnitus) in het oor, waardoor ik mijn leven flink moest aanpassen want was opeens super snel moe en kon drukke omgevingen amper verdragen. Nu inmiddels als proef een gehoorapparaat en het lijkt erop dat ik zo zonder tinnitus door het leven kan, maar is nog niet 100% zeker.
We hebben ook in hetzelfde jaar gekozen om een puppy(Sheltie) erbij te nemen, waarmee het nu ontzettend goed gaat en we erg blij mee zijn!
Verder een goed game jaar gehad, mijn echte hoogtepunten waren voor toch wel: Grounded, High On Life, Life Is Stange: True Colors, Lego Star Wars: The Skywalker Saga, A Plague Tale: Requiem en Far Cry 6.
Grounded was toch wel echt de grootste verrassing van 2022, wat een toffe game met een unieke setting hebben ze hier neergezet. Heb de meeste uren samen met @uchiha tijntje gespeeld, wat een erg prettige samenwerking was!
High On Life ben ik puur gaan spelen omdat deze in GamePass zat en de trailer mij heel erg aansprak, de humor is van hoog niveau en dat mag ook wel als je kijkt wie de makers zijn. Het verhaal en setting waren een aangename verrassing, waardoor het een leuke single player game was!
Life Is Strange: True Colors was mijn eerste ervaring met de Life Is Strange reeks, omdat dit spel in GamePass kwam heb ik dit een kans gegeven. Ik hoop dat de vorige delen net zo goed waren als dit deel, want ik heb er in ieder geval elke seconde van genoten.
Lego Star Wars: The Skywalker Saga is gewoon een prachtige lego game, die er ook voor heeft gezorgd dat ik weer meer waardering ben gaan krijgen voor Lego games en nu ook Lego Harry Potter Collection heb gehaald. Want ik was namelijk na het spelen van Lego Pirates of the Caribbean een beetje klaar met Lego spellen, want kwam er namelijk nooit doorheen.
A Plague Tale: Requiem was ook zo'n spel dat bij release in GamePass zat en ik graag wou spelen, na het grote succes van deel 1 die ik toen ooit op de gok had gekocht omdat de trailer mij wel aansprak. Wat een verhaal zat er in dat spel zeg en daarom was ik ook heel nieuwsgierig naar het tweede deel, nou dit tweede deel bracht een nog betere gameplay met meer verschillende wapens en mogelijkheden. Wat een game en verhaal, genoten tot het eind!
Far Cry 6 is dan in 2021 uitgekomen maar ik heb deze game nog maanden lang in 2022 gespeeld tot de 100% completion, het was een hele klus om de hele map te onthullen en alle zijmissies te doen voor het hoofdverhaal. Maar dit spel speelde zo ontspannen weg met die spaanse muziek op de ingame radio dat het amper moeite koste en het echt een toffe game was om te spelen. Zit er ook hard over te twijfelen om die new game+ te gaan starten..
Hiermee kunnen we wel zeggen dat GamePass geen slechte actie is geweest van Microsoft, want heb hierdoor veel spellen kunnen spelen die ik normaal niet had gekocht.
De games waar ik nu al naar uitkijk voor 2023:Iedereen een fijne feestdagen en laten we hopen op nog meer geweldige verrassingen in 2023
- Hogwarts Legacy
- Dead Island 2
- Starfield
- Star Wars Jedi: Survivor
- Assassin's Creed Mirage
Ik ben het een jaar of twee geleden gaan Googlen en toen kreeg ik oa allemaal van die zogenaamde miracle medicijnen die het absoluut gingen fixen. Maar sommige mensen komen er toch van af, dan heb je echt geluk. Je hebt wel sommige YouTube kanalen waar dan doktoren advies geven wat je kunt doen om het deels weg te halen, in de comments zag ik wel succesverhalen.justifire schreef op maandag 26 december 2022 @ 07:35:
[...]
Sterkte kerel !
Herkenbaar, zelf 9 jaar terug tinitus opgelopen tijdens het duiken.
Het gaat nooit meer weg maar je went er aan, probeer er zeker niet op te letten.
Drukke plaatsen probeer ik ook te vermijden, doodvermoeiend.
Wat wel grappig is is dat als ik onder water zwem het volledig weg is, misschien is dat voor jou ook iets om even van die piep af te zijn![]()
Hoop dat de gehoorapparaten je verlichting bieden !
Verschrikkelijk man. Sterkte en rust in vrede voor je vader. Ik kan er helaas over meepraten, beide ouders zijn veel te jong heengegaan. Sowieso veel teveel sterfgevallen de afgelopen jaren, maar je doet er niets aan. Jouw tinnitus klinkt vreselijk man, damn. Weet je de oorzaak ook of dat niet? Wel heel goed om te horen dat er verbetering is, alle beetjes helpen!ArthurMorgan schreef op maandag 26 december 2022 @ 07:50:
Hier echt een heel krap aan gamejaar gehad.
Vader overleden in Mei, moeder naar verpleegtehuis in maart waar ik nu elke dag koffie ga drinken.
Net als @G_Dragon tinnitus, in mijn geval in extreme wijze. (100dB in beide oren, zij het dat het links een hoge frequentie is die ook echt oorpijn is, en rechts 'gewoon' een harde zeewind.) Daardoor al 20 jaar heel weinig energie en arbeidsongeschikt. Maar gamen van GTA en RDR ging altijd wel goed.
Met de veranderingen dit jaar beetje in een situatie gekomen dat na mei eigenlijk geen enkel spel meer echt werkte. Ik deed wel de wekelijkse opdrachten in FH5 en probeerde wat oude AC games. Maar echt lekker liep het niet. Kostte meer energie dan het opleverde zeg maar.
Sinds een paar dagen nu de GoT club rivals in FH5 gaan doen. En gisteren voor het eerst in maanden echt weer 3 a 4 uur aan een stuk gegamed. Voorlopig zal dat wel het belangrijkste zijn wat ik ga doen. Maar het is in elk geval weer iets dat ik echt leuk vind. Dus alsnog een goede afsluiting van mijn gamejaar
Ja absoluut veel tinnitus gevallen hier, valt me ook op inderdaad. Je gaat al gauw denken dat het door gamen komt met de volume op headphones veel te hard, maar dat hoeft niet altijd zo te zijn. In mijn geval denk ik het wel, want ik kreeg pas echt op latere leeftijd er last van, in de tijden van Xbox One X ongeveer als ik moet gokken.Finraziel schreef op maandag 26 december 2022 @ 10:38:
Een hoop mensen met tinnitus hier. Ik heb het zelf ook maar heb er gelukkig niet zo'n last van. Ik heb het ook al sinds ik een kind ben (waarschijnlijk van een serie oor infecties toen ik een jaar of 4 was) en heb heel lang niet eens geweten dat dat niet normaal is (tot ik een collega hoorde vertellen over zijn tinnitus). Meestal kan ik het negeren en merk ik het niet op tot iets me er aan herinnert. Het werkt als een soort stress alarm voor mij want als ik te gestrest raak dan kan ik het niet meer negeren, dan weet ik dat ik even wat rustiger aan moet doen. Alleen nu hoor ik het natuurlijk weer volop want er aan herinnerd
Verder buiten gaming een goed jaar voor mij. Was vorig jaar al wat afgevallen en dit jaar serieus koolhydraatvrij/-arm gaan eten (en meer groente) waarmee ik me stukken beter voel en ondertussen bijna 25 kg lichter ben. Heb ook een stuk meer energie wat ook weer zijn weerslag heeft op gamen, hou het gewoon een stuk beter vol
Qua gamen heb ik dit jaar wat minder tijd aan de Xbox geschonken omdat eerst de steam deck uit kwam en ik later ook weer een plek voor mijn game pc in de huiskamer gemaakt heb (en de Quest 2 ook tussendoor wat tijd blijft claimen). Ik moest even terug kijken in de Xbox app naar mijn achievements, maar er waren toch nog wel wat games die er bovenuit staken. Ik ben wel echt een patient gamer, dus het zijn veelal niet echt nieuwe releases.
Life is strange true colours, ik had hem in de aanbieding gekocht al voor hij op gamepass kwam, maar ben het er mee eens dat het weer een heerlijke game is.Ik heb de eerdere delen wel gespeeld en was nogal teleurgesteld in deel 2, maar TC was voor mij weer echt een topper. Ook deel 1 en before the storm zijn erg goed wat mij betreft, waarbij ik ze wel echt in volgorde van uitkomen zou spelen ook al is bts een prequel. Hij is qua gameplay denk ik wat minder aantrekkelijk dan 1 omdat Chloe geen speciale krachten heeft, maar als 1 zoveel indruk op je maakt als bij mij dan is bts een heerlijke verdieping van het verhaal.
It takes two... Bekend genoeg hier denk ik, maar ik heb hem begin van het jaar met een vriend gespeeld, wat een ervaring
Mass effect legendary edition. Zoals al eerder bleek uit de stats van trueachievements heb ik hier de meeste Xbox tijd dit jaar in gestoken (11 dagen volgens de app). Wat een geweldige games blijven dit toch! De originele trilogie had ik vroeger al gespeeld, maar nu opgepoetst en met (bijna) alle dlc heb ik er weer bijzonder veel plezier aan gehad. Ik heb de game twee keer volledig doorgespeeld, een paragon en een renegade insanity run. Ondanks enkele frustrerende momenten op insanity beide keren geweldig van genoten (en best een beetje trots op mijn 2915/2915 gs)
Diablo II resurrected meer van genoten dan ik had verwacht. Heb wel met een paar karakters er doorheen gespeeld, hoewel ik uiteindelijk geen zin meer had om te gaan grinden voor betere gear en helemaal tot en met hell te completen. Alsnog zo'n 50 uur in besteed, zeker de moeite nog waard.
Tinykin zoals al meerderen noemden was een heerlijke verrassing. Opgestart omdat meerderen het noemden met de verwachting hem later die avond weer er af te gooien maar ik was snel hooked en heb hem met plezier helemaal uitgespeeld (al ging het me iets te ver om alle achievements te halen).
AI the somnium files: ok, eigenlijk speelde ik stiekem op pc, maar dat zal denk ik weinig uitmaken.Ik ben het spel gaan spelen toen aangekondigd werd dat hij uit gamepass zou gaan (en volgens mij zei iemand hier dat hij zo goed was). Flink doorgespeeld en in 5 dagen tijd uitgespeeld. Ik ben normaal helemaal niet zo'n snelle gamer dus dit was vrij uitzonderlijk voor mij, maar de game was gewoon ook zo leuk dat het weinig moeite kostte. Halverwege de game dacht ik wat teleurgesteld te zijn omdat de verhaallijnen niks met elkaar te maken leken te hebben, maar dat was zo bleek later een briljant stukje deceptie als blijkt hoe alles perfect in elkaar steekt. Zelden zo van een game verhaal genoten!
En een eervolle vermelding voor high on life, ik heb hem alleen nog niet genoeg gespeeld om er echt veel over te zeggen. Eerste stuk beviel in ieder geval heel goed, maar toen kwam de steam deck weer tussendoor om de aandacht weg te trekken van de Xbox
Iedereen in ieder geval nog een paar goede kerst uurtjes gewenst en voor volgende week alvast een geweldig nieuw jaar met veel heerlijke game momenten, op welk platform ze dan ook mogen zijn
Waarschijnlijk door medicijnen die alleen al volwassenen hadden mogen worden voorgeschreven toen ik 3 jaar oud was. (Een of andere eigenwijze huisarts in het dorp van mijn opa en oma.)devilsnight schreef op maandag 26 december 2022 @ 11:14:
[...]
Verschrikkelijk man. Sterkte en rust in vrede voor je vader. Ik kan er helaas over meepraten, beide ouders zijn veel te jong heengegaan. Sowieso veel teveel sterfgevallen de afgelopen jaren, maar je doet er niets aan. Jouw tinnitus klinkt vreselijk man, damn. Weet je de oorzaak ook of dat niet? Wel heel goed om te horen dat er verbetering is, alle beetjes helpen!
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Ik heb het ook. Opgelopen op dance festivals. Ik denk dat tinnitus gewoon heel veel meer voorkomt dan je denkt. Waar ik er ook over begin, er zijn sowieso een aantal mensen die het dan ook hebben. Het is een enorm probleem dat alleen maar groter wordt... Veel te weinig aandacht voor in mijn ogen.devilsnight schreef op maandag 26 december 2022 @ 11:18:
[...]
Ja absoluut veel tinnitus gevallen hier, valt me ook op inderdaad. Je gaat al gauw denken dat het door gamen komt met de volume op headphones veel te hard, maar dat hoeft niet altijd zo te zijn. In mijn geval denk ik het wel, want ik kreeg pas echt op latere leeftijd er last van, in de tijden van Xbox One X ongeveer als ik moet gokken.
XBox Series X: BloodyB2121
[ Voor 3% gewijzigd door Beakzz op 26-12-2022 23:27 ]
Ik ben de slechtste van de XboxOldies, dit was ook mijn mooiste MP moment dit jaar, erg fijn om die euforie te voelen samen met @D-Ed, @uchiha tijntje en @Exactor it.Mooiste moment
XBL: KalkieNL PSN: KalkieNL
[ Voor 5% gewijzigd door Albert020 op 27-12-2022 09:29 ]
Kwam deze reactie nog tegen. Echt iets waar ik het wel helemaal mee eens ben. Gaat nooit gebeuren vrees ik maar zou wel mooi zijn op die manieruchiha tijntje schreef op zondag 25 december 2022 @ 16:59:
[...]
Geef mij maar in januari een datum dat de game in maart of april uitkomt. In plaats van dat er nu een jaar van tevoren een datum wordt genoemd. Gewoon circa 3 maanden voor de release met een releasedatum komen is prima.
[ Voor 15% gewijzigd door airwolf83 op 26-12-2022 19:50 ]
In (sommige van) die spellen is het eerste stuk van de eerste missie met één pup. Pas als je uitleg krijgt over het wisselen van pup kan de tweede speler aansluiten. (Heb dit zelf nog niet op Xbox gespeeld, maar zo werkte het op Stadia.)darkdesign schreef op maandag 26 december 2022 @ 16:38:
Ik krijg in het spel Paw Patrol split screen niet werkend. Als ik op A druk op de tweede controller gebeurt er niets.. Niet als gast en niet als tweede account op die controller. Iemand tips? Game is via Game Pass gedownload.
Ik speel wel eens op de iPhone en dat werkt op zich prima. Het staat of valt met de verbinding. Ik heb met 5G goede ervaringen. Met mijn WiFi thuis wat minder.Zorroberner schreef op maandag 26 december 2022 @ 23:14:
Hoi allen, morgen tijd om na jaren een nieuwe telefoon te kopen. Leuk want Xbox Cloud gaming :-). Kan ik lekker in de trein gamen.
Maar goed de vraag is wie heeft ervaring met cloud gaming op een telefoon? Ik las op internet dat Iphone vreselijk was, maar in maart was er een update? Ik ben Iphone gewend, maar goed kunnen gamen op de cloud is voor mij wel een factor in de aankoop. Is Android echt veel beter?
Ik weet niet of je "It takes two" al aanbevolen hebt gekregen of gespeeld hebt.devilsnight schreef op maandag 26 december 2022 @ 22:38:
Zijn er de afgelopen tijd (eigenlijk sinds oktober) nog leuke co-op games bijgekomen op Game Pass of gewoon op Xbox overall? Jongste neefje komt chillen donderdag en vrijdag, zoek wat anders dan echt alleen maar de LEGO games, haha.
Gewoon goede oplaadbare AA batterijen volstaan ook. Ik gebruik oplaadbare van Eneloop en Fujitsu (zelfde fabriek, ander merkje)Qequero schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 13:55:
Ik heb net een Xbox series X gekocht.
Nu heb ik een vraag ik wil graag ook een accu kopen voor de controller moet ik de originele van Xbox/microsoft kopen of zijn die van Qware ook betrouwbaar?
Ik gebruik zelf oplaadbare AA batterijen. Heb 2 setjes, 1 is opgeladen 'stand-by' en de andere set zit in m'n controller.Qequero schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 13:55:
Nu heb ik een vraag ik wil graag ook een accu kopen voor de controller moet ik de originele van Xbox/microsoft kopen of zijn die van Qware ook betrouwbaar?
Dank, net een mooie iPhone gekocht. Nu (soort van) al weer zin in de treinreis naar en van werkuchiha tijntje schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 00:19:
[...]
Ik speel wel eens op de iPhone en dat werkt op zich prima. Het staat of valt met de verbinding. Ik heb met 5G goede ervaringen. Met mijn WiFi thuis wat minder.
Ik vraag me wel af hoe zoiets werkt in de trein. Want dan springt de verbinding natuurlijk regelmatig over van zender naar zender en kom je vaak in de middle of nowhere buitengebieden.Zorroberner schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 14:04:
[...]
Dank, net een mooie iPhone gekocht. Nu (soort van) al weer zin in de treinreis naar en van werk
[ Voor 6% gewijzigd door uchiha tijntje op 27-12-2022 14:06 ]
Reis in de Randstad, dus dat scheelt wel. Maar ik ben ook benieuwd. Grootste deel is vaak heel goed te noemen. We gaan erachter komen ^^uchiha tijntje schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 14:06:
[...]
Ik vraag me wel af hoe zoiets werkt in de trein. Want dan springt de verbinding natuurlijk regelmatig over van zender naar zender en kom je vaak in de middle of nowhere buitengebieden.
Speel je dan met controller of gebruik je het scherm?Zorroberner schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 14:13:
[...]
Reis in de Randstad, dus dat scheelt wel. Maar ik ben ook benieuwd. Grootste deel is vaak heel goed te noemen. We gaan erachter komen ^^
Mijn plan is om de controller te gebruiken, nog wel op zoek naar een goede clip/clam. Of eventueel een houder voor de telefoon.darkdesign schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 14:21:
[...]
Speel je dan met controller of gebruik je het scherm?
Lekker naar Ikea rijden of eventueel bestellen. Zijn eneloops met een andere wrapper voor een kwart van de prijs.PdeBie schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 13:57:
[...]
Gewoon goede oplaadbare AA batterijen volstaan ook. Ik gebruik oplaadbare van Eneloop en Fujitsu (zelfde fabriek, ander merkje)
Ik heb twee setjes van de Ikea (jaartje oud) en die zijn tegenwoordig wel erg snel leeg moet ik zeggen.FrankoNL schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 15:42:
[...]
Lekker naar Ikea rijden of eventueel bestellen. Zijn eneloops met een andere wrapper voor een kwart van de prijs.
Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan
Nee. De controller heeft geen manier om te bepalen of de batterijen die er in zitten oplaadbaar zijn dus zou gevaarlijk zijn om het te proberen. Alleen accu's die via de extra datapinnen zich identificeren aan de controller kunnen opgeladen worden.Licko schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 15:50:
[...]
Ik heb twee setjes van de Ikea (jaartje oud) en die zijn tegenwoordig wel erg snel leeg moet ik zeggen.
Laden die batterijen trouwens op wanneer je je controller verbindt met een kabel?
Gamertag: FinrazielNL
Zelf erg tevreden met de Smatree/Aluki setjes van Amazon. De lader hangt gewoon aan de Xbox USB poort dus altijd minstens 2 volle packs beschikbaar. Losse batterijen klinkt leuk tot je setjes gaat mixen of geen regelmatig laadplan hebt.Qequero schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 13:55:
Heb AA batterijen besteld die oplaadbaar zijn, en heb speciaal gezocht naar de max capaciteit. Ik meen dat het 2650 mAh AA batterijen zijn. Ik game bijna elke dag en hoef ze denk ik paar 1 x per maand op te laden.Licko schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 15:50:
[...]
Ik heb twee setjes van de Ikea (jaartje oud) en die zijn tegenwoordig wel erg snel leeg moet ik zeggen.
Laden die batterijen trouwens op wanneer je je controller verbindt met een kabel?
Als je nog niet eerder een From software game hebt gekocht zou ik eerst Dark Souls (3) aanraden. Met Elden ring word je echt teveel in het diepe gegooid als je niet weet waar je aan begintairwolf83 schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 20:21:
Pff, ik zit in dilemma. Net nog even naar gameplay video's gekeken van elden ring. Ziet er zo gaaf uit maar tegelijkertijd weet ik dat het een game is die niet iedereen ligt. Mijn koopwoede zegt kopen en dan zie je het vanzelf wel. Heb nog nooit een game overigens van deze developer gespeeld.
Maar ik zit dus echt te twijfelen.. haha what to do? :-)
Haha ik heb nog nooit eerder een game van from software gespeeld dus ik weet inderdaad niet waar ik aan begin. Ik ben gauw verkocht door gameplay beelden etc.uchiha tijntje schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 20:22:
[...]
Als je nog niet eerder een From software game hebt gekocht zou ik eerst Dark Souls (3) aanraden. Met Elden ring word je echt teveel in het diepe gegooid als je niet weet waar je aan begint
Ik heb toevallig juist de dark souls trilogie (30 euro) aangeschaft, alsook de mafia trilogie. Lang getwijfeld, maar men game pass lijstje is even wat leger. Hopelijk komt er niets nieuw op game pass in januariairwolf83 schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 20:34:
[...]
Haha ik heb nog nooit eerder een game van from software gespeeld dus ik weet inderdaad niet waar ik aan begin. Ik ben gauw verkocht door gameplay beelden etc.
Kan ik dark souls 3 bijv wel spelen zonder de 2 delen ervoor ooit gespeeld te hebben. Ik bedoel eigenlijk meer: heb je de eerdere 2 delen nodig om het verhaal van deel 3 te kennen of is het op zich zelf staand. En ik zie dat er een de luxe editie is van dark souls 3 en een remastered versie. Welke raad je aan? De remastered is zeker ook XSX geoptimaliseerd?
Je kunt idd de dark souls bundel kopen zoals mijn bovenbuurman aangeeft. Maar je hebt niet deel 1 of 2 nodig om iets van het verhaal te begrijpen. Dat doe je namelijk toch niet met Dark Souls zonder Vaatvidyaairwolf83 schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 20:34:
[...]
Haha ik heb nog nooit eerder een game van from software gespeeld dus ik weet inderdaad niet waar ik aan begin. Ik ben gauw verkocht door gameplay beelden etc.
Kan ik dark souls 3 bijv wel spelen zonder de 2 delen ervoor ooit gespeeld te hebben. Ik bedoel eigenlijk meer: heb je de eerdere 2 delen nodig om het verhaal van deel 3 te kennen of is het op zich zelf staand. En ik zie dat er een de luxe editie is van dark souls 3 en een remastered versie. Welke raad je aan? De remastered is zeker ook XSX geoptimaliseerd?
[ Voor 3% gewijzigd door uchiha tijntje op 27-12-2022 20:47 ]
Qua metroidvania games heb ik vorig jaar de 2 ori games gespeeld. Moet wel zeggen dat dat 2 van de betere spellen waren die ik gespeeld had die tijd. En metroid dread op de switch. Ook daar erg van genoten alleen de allerlaatste eindbaas niet verslagen. Na zijn 3e of 4e gedaante verwisseling was ik het beu, haha. Had toen erg weinig geduld. Nu wel weer wat meer. Vandaar dat ik twijfelde over die games van from software maar ik denk dat ik toch gewoon eens ga beginnen met dark souls.ilm schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 21:05:
Ik ging ervanuit dat de dark souls bundel de beste versies bevatte voor de xsx. Alleszins de remaster van dark souls 1.
Als bovenbuurman zou ik aanraden om van deel 1 te beginnen en wat karakter te kweken. Als je Metroidvanias leuk vindt dan zeker. Het souls genre is gewoon een iets moeilijkere metroidvania.
Ik kan het mis hebben maar lijkt me voor alle versies geschikt?darkdesign schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 21:33:
Is de cross gen versie van MW2 exact hetzelfde als de S|X versie? Ik wil hem voor op de series X.
Elect a clown, expect a circus.
Dark Souls 1 (Remastered) -> Dark Souls 3 -> Elden Ring <-> Sekiro is mijn advies.airwolf83 schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 20:34:
[...]
Ik zou Sekiro-Elden Ring en dan de DS spellen aanraden. Sekiro laat je proeven wat moeilijkheid is binnen de grenzen van wat je je voor kan stellen, Elden Ring laat je uitbuiken en dan kom je bij DS voor de echte games waar alles kan en mag.justifire schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 23:37:
[...]
Dark Souls 1 (Remastered) -> Dark Souls 3 -> Elden Ring <-> Sekiro is mijn advies.
[ Voor 8% gewijzigd door Exactor it op 27-12-2022 23:39 ]
Ik Elden Ring > Sekiro en daarna de DS games. Die laatste ben ik pas gaan waarderen en leuk gaan vinden nadat ik de eerste had uitgespeeld. Ook omdat ze best verouderd aanvoelen.justifire schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 23:37:
[...]
Dark Souls 1 (Remastered) -> Dark Souls 3 -> Elden Ring <-> Sekiro is mijn advies.
Dit topic is gesloten.
![]()
| Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq