Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-11 11:01
Caayn schreef op maandag 12 december 2022 @ 15:02:
[...]
Je haalt Hz en FPS door elkaar ;)

Als jij jouw Xbox instelt op 120Hz dan zal hij altijd 120Hz als output gebruiken, de TV ziet dit dan ook gewoon als 120Hz input. Of een game dan op 30fps, 60fps of 120fps draait is niet relevant.

In het kort (geen zin om een lange uitleg te typen):

Hz: Hoe vaak jouw Xbox een nieuwe frame (kan prima een duplicaat zijn) naar jouw TV stuurt.
FPS: Hoe vaak een nieuwe frame wordt gerenderd.
VRR: Zorgt dat Hz variabel is en meeschaalt met het aantal FPS (binnen de limieten van de Xbox en TV).

Oude post in het Playstation topic hierover: Caayn in "[PS5] PlayStation 5"
Ik was lekker wakker toen ik het bericht schreef…
Ff opnieuw dan: Ac Valhalla staat ingesteld op quality mode. Wat in principe tot 60fps is.
Toch geeft de game overlay 118-120fps met VRR aan. Dat had ik niet geheel verwacht.

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
SunnieNL schreef op maandag 12 december 2022 @ 20:34:
[...]

Ik was lekker wakker toen ik het bericht schreef…
Ff opnieuw dan: Ac Valhalla staat ingesteld op quality mode. Wat in principe tot 60fps is.
Toch geeft de game overlay 118-120fps met VRR aan. Dat had ik niet geheel verwacht.
Als de framerate te laag is en buiten VRR bereik (40Hz-120Hz)valt dan schakelt LFC automatisch in. LFC dupliceert een frame 2 of 3 keer om binnen VRR bereik te blijven. Hierdoor ziet jouw TV 2 of 3 frames onterecht als "uniek" en geeft dit als dusdanig weer in de fancy FPS overlay. 35fps kan dan als 70fps of 105fps getoond worden door zo'n overlay.

Bij het gebruik van VRR+LFC is zo'n overlay dan ook niet heel betrouwbaar. Grote kans dat de framerate van AC Valhalla net buiten het VRR bereik van jouw setup valt ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Caayn op 12-12-2022 21:10 ]

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:09
Zojuist een 48GB update voor high on life binnen gehaald. Zal dat de Day one patch zijn?

Ben heel benieuwd hoe de game is in ieder geval!

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 01:49
justifire schreef op maandag 12 december 2022 @ 22:02:
[Afbeelding]

Volledige lijst met patch notes : https://www.thewitcher.co...en-update-list-of-changes

@Exactor it Dit gaat over The Witcher 3 en de aankomende next gen update voor dit spel
Deze keer had je ook wel een emoticon met een zonnebril erbij kunnen plaatsen nu er wel in het plaatje duidelijk staat waar het over gaat. :+

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
PdeBie schreef op maandag 12 december 2022 @ 22:12:
Zojuist een 48GB update voor high on life binnen gehaald. Zal dat de Day one patch zijn?

Ben heel benieuwd hoe de game is in ieder geval!
Dat zal de pre-load van de volledige game zijn, die was bij mij ook 47,9 GB.

hoi

• Ht87
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 27-11 11:42
justifire schreef op maandag 12 december 2022 @ 22:02:
[Afbeelding]

Volledige lijst met patch notes : https://www.thewitcher.co...en-update-list-of-changes

@Exactor it Dit gaat over The Witcher 3 en de aankomende next gen update voor dit spel
Als series s gebruiker waardeer ik allereerst wel dat er nog steeds graphics improvements voor deze console-versie zijn. Maar ben benieuwd straks naar een side by side vergelijking met de series x of ps5 in hoeverre het aanvoelt als ‘minder’.
Hier duidelijk te zien wat raytracing nou eigenlijk echt doet voor de game. Ik prefereer wel echt de raytracing mode qua lighting. Te licht in dat huis zonder RT en ook in dat bos.

https://twitter.com/shino...&t=NQVZQUJIe96rO7QOQ9SoqQ

https://twitter.com/shino...&t=NQVZQUJIe96rO7QOQ9SoqQ

Ik embed ze niet, want de screenshots worden toch niet getoond.
Maar dat zijn stilstaande screenshots.

Check deze video en het valt meteen op hoe onscherp RT mode is vergeleken met RT uit. Alsof de resolutie lager is. XboxEra review sprak ook van "muddy" mess wanneer je speelt in RT mode.

YouTube: The Witcher 3 Next Gen Patch Ray Tracing ON vs OFF PS5 Graphics Comp...
Als ik de reviews van High On Life beetje scan, is de game zelf erg tof, maar zijn er her en der wat technische mankementen. Dat moet op te lossen zijn. Stemt mij wel tevreden dat in het algemeen als een leuke game wordt gezien.

We gaan het morgen meemaken iig. 👽,🔫

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• Melantrix
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05:15
devilsnight schreef op maandag 12 december 2022 @ 18:26:
[...]

Hij gebruikt achteraf sinds dag 1 wel 2 step verification.

Het is geen typo, gek genoeg. Hij heeft het net handmatig ingevoerd. Crazy shit dit.
Beetje gekke vraag naar is je Xbox online? En/of kan hij de servers van Microsoft wel gebruiken? Kan zijn dat je Xbox nog het oude wachtwoord verwacht, dat gebeurd als de sync naar de servers niet goed gaat.

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

• PepieNL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-11 09:01
devilsnight schreef op maandag 12 december 2022 @ 22:59:

Check deze video en het valt meteen op hoe onscherp RT mode is vergeleken met RT uit. Alsof de resolutie lager is. XboxEra review sprak ook van "muddy" mess wanneer je speelt in RT mode.

YouTube: The Witcher 3 Next Gen Patch Ray Tracing ON vs OFF PS5 Graphics Comp...
Heel logisch toch dat iets wat op 30 fps draait dit niet alleen stroperiger voelt om te besturen maar ook onscherper eruit ziet dan diezelfde game op 60fps.

edit:
Zojuist de video op een beter scherm bekeken en een bak koffie op :)
Ik zie wat je bedoelt, de resolutie binnen de raytracing mode is lager!
Had ik even niet verwacht.

Fantastisch zeg, die video. Ongelooflijk mooi.
Maar dat is dus raytraced global illumination en ik vind het nog steeds bizar dat CDPR het voor elkaar kreeg om dat aan te zetten op de consoles.
Tuurlijk, zowel perf mode als quality mode hebben nu 4k textures en sommige textures en models daaronder zijn zelfs helemaal aangepakt, maar juist dat hele lighting systeem heeft zo ontzettend veel impact op de looks.

[ Voor 9% gewijzigd door PepieNL op 13-12-2022 08:04 ]

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
devilsnight schreef op maandag 12 december 2022 @ 22:59:

Dat klopt:

RT: 1440p dynamisch-> gemiddeld 1188p
nRT: 2160p dynamisch -> gemiddeld 1548p

/edit: ik ga er vanuit dat PS5 en XsX gewoon redelijk uitwisselbaar zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door ArthurMorgan op 13-12-2022 06:59 ]

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Exactor it schreef op maandag 12 december 2022 @ 22:13:
[...]

Deze keer had je ook wel een emoticon met een zonnebril erbij kunnen plaatsen nu er wel in het plaatje duidelijk staat waar het over gaat. :+
Fixed that for you :)
En hey, zo ben ik de vraag “Welke The Witcher gaat het hier over ?” mooi voor :+

[ Voor 13% gewijzigd door justifire op 13-12-2022 07:14 ]

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Wom schreef op maandag 12 december 2022 @ 23:06:
Als ik de reviews van High On Life beetje scan, is de game zelf erg tof, maar zijn er her en der wat technische mankementen. Dat moet op te lossen zijn. Stemt mij wel tevreden dat in het algemeen als een leuke game wordt gezien.

We gaan het morgen meemaken iig. 👽,🔫
Volgens mij nemen mensen deze game ook veels te serieus.
Ik schouw hem in het rijtje Ren & Stimpy, Eartworm Jim en Toe Jam & Earl.
Volgens mij is het dan best een leuke game.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• PepieNL
justifire schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 07:12:
[...]

Volgens mij nemen mensen deze game ook veels te serieus.
Ik schouw hem in het rijtje Ren & Stimpy, Eartworm Jim en Toe Jam & Earl.
Volgens mij is het dan best een leuke game.
Dit dus :9
En Denise Richards :9~
https://www.reddit.com/r/...the_entire_tammy_and_the/

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:02
PepieNL schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 06:52:

Fantastisch zeg, die video. Ongelooflijk mooi.
Maar dat is dus raytraced global illumination en ik vind het nog steeds bizar dat CDPR het voor elkaar kreeg om dat aan te zetten op de consoles.
Ik ben niet echt blown away bij de RT GI in TW3. Normaal gesproken vind ik RT GI de meeste impact hebben op het plaatje, maar ik zie hier echt amper verschil. In ieder geval niet genoeg om 60fps voor op te geven. In binnen ruimtes is het verschil wel aanzienlijk tussen RT GI aan en uit. Maar had wel iets meer gehoopt van de next-gen patch voor zo'n oude game.

[ Voor 12% gewijzigd door Hulleman op 13-12-2022 08:20 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• PepieNL
Hulleman schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 08:18:
[...]

Ik ben niet echt blown away bij de RT GI in TW3. Normaal gesproken vind ik RT GI de meeste impact hebben op het plaatje, maar ik zie hier echt amper verschil. In ieder geval niet genoeg om 60fps voor op te geven. In binnen ruimtes is het verschil wel aanzienlijk tussen RT GI aan en uit. Maar had wel iets meer gehoopt van de next-gen patch voor zo'n oude game.
Hmm tja er zullen toch concessies gedaan moeten worden op de consoles.
Is natuurlijk ook een heel ander prijskaartje, een 500,- console vs een game pc met alleen een videokaart al die het dubbele kost van onze doos.
Hier beelden van de pc versie btw, met een RTX3080 eronder waarin de resolutie en fps wel constant is tov elkaar met RT on en off:

Wat betreft onze versie, het ziet er nog steeds heel mooi uit in perf mode en denk dat de meesten hem wel op deze mode gaan spelen.
Heeft hogere resolutie, de 4k textures, nieuwe models en alle mods erin zitten en draait gewoon goed op 60fps.

• Hulleman
PepieNL schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 08:26:
[...]

Hmm tja er zullen toch concessies gedaan moeten worden op de consoles.
Is natuurlijk ook een heel ander prijskaartje, een 500,- console vs een game pc met alleen een videokaart al die het dubbele kost van onze doos.
Hier beelden van de pc versie btw, met een RTX3080 eronder waarin de resolutie en fps wel constant is tov elkaar met RT on en off:
[YouTube: The Witcher 3 Next Gen Patch Ray Tracing On vs OFF - PC RTX 3080 Graphics Comparison]

Wat betreft onze versie, het ziet er nog steeds heel mooi uit in perf mode en denk dat de meesten hem wel op deze mode gaan spelen.
Heeft hogere resolutie, de 4k textures, nieuwe models en alle mods erin zitten en draait gewoon goed op 60fps.
ah ja, dat is wel even andere koek op de PC. Maar wat je zegt, voor € 500 is het een mooie prestatie.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• jeroen71974
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 24-10 13:24
Nvm, was al eerder uitgelegd...

[ Voor 96% gewijzigd door jeroen71974 op 13-12-2022 09:30 ]

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 27-11 18:01
High on Life is speelbaar. Vrij vanochtend dus zo even proberen. :D

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Timothy3000 schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 09:46:
Net ff stukje gedaan, grappig maar zodra je de camera flink rond gooit,... Ik weet niet, deze game is 60fps toch?

Voelt niet zo, motion blur uitzetten veranderd niks.

• Timothy3000
Sipio schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 09:49:
[...]

Net ff stukje gedaan, grappig maar zodra je de camera flink rond gooit,... Ik weet niet, deze game is 60fps toch?

Voelt niet zo, motion blur uitzetten veranderd niks.
Dat begin iig niet. Is ook enigszins duizelingwekkend. Hopelijk verandert dit als het spel "echt" start. Ben jij al zo ver?

• Timothy3000
Blijft ook zo. Zal wel aan mij liggen maar ik word aardig draaierig van dit spel. Humor ligt me op het begin ook al niet zo dus ik laat het lekker voor wat het is. :)

• Sipio
  • Niet online
Timothy3000 schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 10:02:
Blijft ook zo. Zal wel aan mij liggen maar ik word aardig draaierig van dit spel. Humor ligt me op het begin ook al niet zo dus ik laat het lekker voor wat het is. :)
Was er qua humor nog niet helemaal uit maar idd, draaierig... De camera loopt gewoon niet soepel imo.

• Timothy3000
Sipio schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 10:10:
[...]

Was er qua humor nog niet helemaal uit maar idd, draaierig... De camera loopt gewoon niet soepel imo.
Wat schokkerig ofzo bij het draaien van de gun inderdaad. Wel maf want veel reviews zeiden dat hij als een zonnetje draait. Al ben ik in fps altijd wat gevoeliger voor dit soort dingen.

• Timothy3000
We zijn niet de enige iig

https://www.reddit.com/r/...life_has_some_pretty_bad/

John Linneman van Digital Foundry Tweette dit:
I'm liking this a lot too and working on a video! It does have a rather bizarre technical issue (I can't even begin to imagine how it shipped with it), though.
Uhh, tough to explain but it hugely impacts the fluidity of the experience...it's not something I've seen very often.

[ Voor 64% gewijzigd door Timothy3000 op 13-12-2022 10:16 ]

• Sipio
  • Niet online
Timothy3000 schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 10:14:
We zijn niet de enige iig

https://www.reddit.com/r/...life_has_some_pretty_bad/

John Linneman van Digital Foundry Tweette dit:

[...]
'Seems like it rarely hits 60fps'

Nou zo voelt het idd, ik wacht eerst wel een patch af mocht die nog komen.

• Timothy3000
Jup. Even een paar weken wachten tot het speelbaar is. Nu wel heel nieuwsgierig naar de DF review.

• PepieNL
Bizar om te lezen allemaal.
Dan vallen de reviewers toch ff goed door de mand zo zeg.. iig die op het xbox platform.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pe8e1uh9BdgfUzDnepuiLFBtf8o=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ynfmuhiDu73Olcm5OTliHa38.jpg?f=user_large

[ Voor 4% gewijzigd door PepieNL op 13-12-2022 10:27 ]

• Timothy3000
PepieNL schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 10:26:
Dan vallen de reviewers toch ff goed door de mand zo zeg.. iig die op het xbox platform.

[Afbeelding]
Je ziet wel vaak dat die reviews van website die puur op 1 console zijn gericht vaak wel een stuk positiever recenseren. Is ook bij de Switch en Playstation het geval.

• Pariah86
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 14-06 17:06
Blij om te horen dat ik niet de enige ben die er draaierig van word. Nog nooit meegemaakt :p.
Melantrix schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 06:46:
[...]

Beetje gekke vraag naar is je Xbox online? En/of kan hij de servers van Microsoft wel gebruiken? Kan zijn dat je Xbox nog het oude wachtwoord verwacht, dat gebeurd als de sync naar de servers niet goed gaat.
Mijn Xbox is altijd online, yes. Heb het ook getest op mijn smartphone, via Hotmail.com, maar ook daar krijg ik de error.

• PdeBie
Wilde High On Life in mijn lunchpauze even proberen, maar twijfel nu of ik dat wel rondom een maaltijd moet doen dan als ik dat "draaierig" lees :P

• Timothy3000
Ik zou lekker op een patch wachten zodat je de game kunt spelen wanneer hij wel naar behoren werkt. Vrijwel iedereen die erover post op oa Reddit ed lijkt last van deze issues te hebben.
PepieNL schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 10:26:

[Afbeelding]
Kan natuurlijk een review build zijn die het probleem niet heeft. Maar ik ga ook maar even wachten. Wordt al snel misselijk in normale omstandigheden, dus ik ga het niet opzoeken.

• Vinnocchio
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 27-11 13:49
PdeBie schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 11:23:
Wilde High On Life in mijn lunchpauze even proberen, maar twijfel nu of ik dat wel rondom een maaltijd moet doen dan als ik dat "draaierig" lees :P
Kun je lekker thuis blijven O-)

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 26-11 19:05

Stimulate14

⭐⭐⭐

Timothy3000 schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 09:46:
No way, is het al 1700 :D ?
Zelfs het begin stuk wat grafisch zo immens simpel is draait niet soepel. Maar eenmaal in de kamer met de "echte" graphics is het zo soepel. Interesting. Expres gedaan misschien.

[ Voor 41% gewijzigd door devilsnight op 13-12-2022 12:53 ]

• Vildhjarta
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23:59
Net even geprobeerd, itro vond ik erg grappig, echter ik word ook misselijk van deze game dus ik ga even wachten of ze dit gaan patchen.

• Sipio
  • Niet online
devilsnight schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 12:55:
Ik heb daar zelf nog geen last van. Bedoelen jullie die mini haperingen? Frame pacing issues lijken het.
Ik weet niet precies wat het is maar het voelt echt niet aan als 60fps imo.

Kan ook aan mij liggen hoor maar de game heeft wel issues als je zo her en der leest.

Ook in de kamer waar jij het over hebt vind ik het echt niet smooth als je de camera snel beweegt.

* Ik las net iets over dat diegene die de game hadden gepreload (waaronder ik) meer last schijnen te hebben van die issues.

Iemand raadde aan de game opnieuw te downloaden, lijkt me sterk maar ik ga het wel ff proberen.

[ Voor 18% gewijzigd door Sipio op 13-12-2022 13:21 ]

• PdeBie
Ik merk ook hele lichte stotteringen als je draait met de camera. Word er niet misselijk van, maar het hoort soepeler te gaan vermoed ik.

Intro is erg leuk trouwens! :D
Sipio schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 13:16:
[...]

Ik weet niet precies wat het is maar het voelt echt niet aan als 60fps imo.

Kan ook aan mij liggen hoor maar de game heeft wel issues als je zo her en der leest.

Ook in de kamer waar jij het over hebt vind ik het echt niet smooth als je de camera snel beweegt.

* Ik las net iets over dat diegene die de game hadden gepreload (waaronder ik) meer last schijnen te hebben van die issues.

Iemand raadde aan de game opnieuw te downloaden, lijkt me sterk maar ik ga het wel ff proberen.
Klopt man, maar dat lijken frame pacing issues te zijn. Dark Souls kampt daar al jaren mee, ER ongetwijfeld ook.

Ik bedoelde meer dat ik zelf niet dizzy wordt, haha. Als het in die kamer al niet vlekkeloos draait dan huiver ik voor de grotere gebieden. En in dat geval wacht ik ook even rustig op een patch.

• Hulleman
High on Life draait op Unreal Engine 4. Alle UE4 games hebben last van stutter. UE5 lijkt dat ook weer te hebben als ik Digital Foundry moet geloven. Op de PC is het volgens mij wel erger dan op consoles. Staat bekend als shader compilation stutter. Bij de ene game is dat weer erger dan bij de andere. Als je een level vaker doorspeelt verdwijnt de stutter, omdat de shaders gecompileerd zijn. De enige stuttervrije UE4 game is Gears 5.

[ Voor 10% gewijzigd door Hulleman op 13-12-2022 14:21 ]

Hulleman schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 14:20:
High on Life draait op Unreal Engine 4. Alle UE4 games hebben last van stutter. UE5 lijkt dat ook weer te hebben als ik Digital Foundry moet geloven. Op de PC is het volgens mij wel erger dan op consoles. Staat bekend als shader compilation stutter. Bij de ene game is dat weer erger dan bij de andere. Als je een level vaker doorspeelt verdwijnt de stutter, omdat de shaders gecompileerd zijn. De enige stuttervrije UE4 game is Gears 5.
Een level vaker doorspelen? Moet ik dan de game opnieuw starten en weer de levels spelen? Bedoel je het op die manier?

Want zoals het nu is, nee dank je. Zodra je naar buiten gaat is het echt raak, bijna constant die stutter. Hier wacht ik mee.

• Timothy3000
devilsnight schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 12:49:
Zelfs het begin stuk wat grafisch zo immens simpel is draait niet soepel. Maar eenmaal in de kamer met de "echte" graphics is het zo soepel. Interesting. Expres gedaan misschien.
Bij mij niet en hoe verder je speelt hoe meer frameissues er lijken te zijn.

• Hulleman
devilsnight schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 14:38:
[...]

Een level vaker doorspelen? Moet ik dan de game opnieuw starten en weer de levels spelen? Bedoel je het op die manier?

Want zoals het nu is, nee dank je. Zodra je naar buiten gaat is het echt raak, bijna constant die stutter. Hier wacht ik mee.
Ja, dat bedoel ik. Maar wellicht zijn het andere problemen hoor. Maar veel UE4 games hebben shader compilation stutter. De game gaat shaders compileren tijdens het gamen. Als bepaalde effecten voor het eerst plaatsvinden, ontstaat stutter. Als je dat voor een 2e keer meemaakt, dan heb je die stutter niet meer.

Edit: ik lees dat shader compilation stutter voornamelijk een PC probleem is in UE4 en dat consoles daar veel minder last van hebben, omdat ontwikkelaars weten wat voor hardware de consoles hebben en de shader compilatie dan al geoptimaliseerd kan worden. Zal dus een ander probleem zijn met High on Life.

Timothy3000 schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 14:40:
[...]

Bij mij niet en hoe verder je speelt hoe meer frameissues er lijken te zijn.
Klopt man. Ik ben nu buiten en het is eigenlijk onspeelbaar als ik heel eerlijk ben. Daarnaast rare bugs zoals dat wanneer ik start druk ik niet eens naar onderen kan gaan om iets te selecteren.

Wederom een game die gewoon niet klaar is.

Lekker wegleggen, wacht wel op een patch. Een vriend van me zegt nergens last van te hebben, tja dan weet ik het niet meer, lol.

[ Voor 12% gewijzigd door devilsnight op 13-12-2022 15:21 ]

devilsnight schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 14:55:
[...]

Lekker wegleggen, wacht wel op een patch. Een vriend van me zegt nergens last van te hebben, tja dan weet ik het niet meer, lol.
Las op Reddit dat er mensen na een herinstallatie minder problemen ervaren. Iets met pre-load die niet goed gegaan is misschien? Wel beetje knullig allemaal als je het mij vraagt.

• dubbeldekkert
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:54
Ik heb het idee dat het gevoel van misselijkheid eerder van de FOV (die niet valt in te stellen) dan van de framepacing komt.

Het lijkt wel alsof je constant door een vergrootglas kijkt.

Edit; Nu in de Alien stad en de camera beweegt inderdaad niet soepel. Ook de animaties hebben het probleem.

Dit tezamen met de vreemde FOV snap ik wel dat mensen hier misselijk van worden.

[ Voor 34% gewijzigd door dubbeldekkert op 13-12-2022 15:59 ]

• Timothy3000
dubbeldekkert schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 15:44:
Ik heb het idee dat het gevoel van misselijkheid eerder van de FOV (die niet valt in te stellen) dan van de framepacing komt.

Als je met de camera beweegt gaat het soms erg schokkerig.

Blijkbaar zit er een rare bug in. Hopelijk weten ze die snel te verhelpen.
Morgen maar weer eens een poging doen om me in The Witcher 3 te verdiepen.
Al talloze keren gestart, maar nooit doorgezet. Mogelijk nu met de next-gen update wel resultaat.

1 uur vannacht komt de update live.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 26-11 19:05

Stimulate14

⭐⭐⭐

Mijn Xbox status van welke game ik speel in Discord is verdwenen. Ik speel BF5 maar er staat niets 😅. Al eens ontkoppeld en opnieuw verbinding gemaakt maar helaas geen succes. Meer mensen last van?

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:26

FeaR

In GoT we trust

Puur kijkende naar coulance/gemak van RMA/DOA: Amazon.nl of Microsoft zelf?

Context:
Ik ga toch de Elite v2 bestellen. Zit er al te lang over te twijfelen en heb de knoop doorgehakt dat de controller er moet komen. Fysieke winkels zie ik zo snel niet de prijs van eerder genoemde webshops matchen dus het wordt online. Maar met de Elite reputatie wil ik dan wel op safe zitten qua gemak van eventueel retourneren bij defect.
Sipio schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 10:10:
[...]
Ik zet net om dezelfde reden de Xbox uit, hoofdpijn na het spelen van High on Life. Jammer, game sprak zeker aan en de humor valt hier goed.

[ Voor 37% gewijzigd door FeaR op 13-12-2022 16:03 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• PepieNL
FeaR schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 16:00:
Puur kijkende naar coulance/gemak van RMA/DOA: Amazon.nl of Microsoft zelf?
Microsoft imo, had hem zelf binnen een week terug met beide klachten verholpen.

• Timothy3000
Amazon betaalt je gewoon terug, Microsoft repareert of vervangt. Waar je zelf de voorkeur aan geeft.
Wom schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 15:40:
[...]

Las op Reddit dat er mensen na een herinstallatie minder problemen ervaren. Iets met pre-load die niet goed gegaan is misschien? Wel beetje knullig allemaal als je het mij vraagt.
Ik had zelf geen pre-load gedaan, maar ik ga het toch even proberen, why not.
dubbeldekkert schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 15:44:

Edit; Nu in de Alien stad en de camera beweegt inderdaad niet soepel. Ook de animaties hebben het probleem.

Dit tezamen met de vreemde FOV snap ik wel dat mensen hier misselijk van worden.
Is het niet de motion blur? Want ik zie dat misselijkmakende effect dan wel, zodra ik in die stad ben. Het is dan ineens 30fps en het probeert niet eens meer naar 60fps te gaan ook en je merkt meteen dat de stotters weg zijn. Maar de transitie van 60fps'ish naar 30 is wel gelijk te merken en daar moet je aan wennen. Als je de blur uit zet is dat veeg effect weg. Maar voor sommige 30fps games kan een blur optie weer fijn zijn.

Apart dat de studio niet gewoon 30fps voor alles heeft gekozen, de proloog en de rest van de game. Je wil deze game gewoon in 60fps spelen, maar of het ze gaat lukken?

• Timothy3000
Ik snap ook niet waarom zo'n ontzettend kleurrijke game geen HDR ondersteuning heeft.

Ze hadden hem beter kunnen uitstellen.
Net een klein uurtje gespeeld. Ik snap een paar opmerkingen over het beeld bij het snelle draaien. Maar heb gelukkig geen last van motion sickness ofzo. Motion blur aan vind ik ook fijner dan uit. Kan het tot nu toe prima hebben en let er nu meer op vanwege de reacties hier. Qua humor is het al top. Al meer lol momentjes gehad in dit kleine uur dan in menig ander game :). HDR optie zou wel leuk zijn geweest.

En hopelijk fixen ze de game voor de mensen hier die het niet fijn kunnen spelen.

De gunplay is wel prima trouwens. Net de eerste “boss” down. Wel op moeilijkste niveau spelen, anders is het denk ik wel te makkelijk.

Edit: na de update is motion blur uit prettiger vind ik. Het is echt wel een wereld van verschil.
——

Maar ik zag ook dat Gris uit was. Dus wellicht die eerst even spelen voor het geval ze deze week met een update komen.

[ Voor 50% gewijzigd door uchiha tijntje op 13-12-2022 20:42 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Timothy3000 schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 16:20:
Ik snap ook niet waarom zo'n ontzettend kleurrijke game geen HDR ondersteuning heeft.

Ze hadden hem beter kunnen uitstellen.
Volgens mij is het een vrij kleine studio, dus het zal ongetwijfeld nog meer tijd kosten voor zaken als HDR.

Ik dacht in eerste instantie dat het in de stad 30fps draaide en geen haperingen meer, wel dus. En het probeert ook duidelijk hoger dan 30fps te gaan. De game lijkt me wel echt super tof, hele nice details, sfeer en humor.

Afwachten maar, ik ga lekker verder met Xuan Yuan Sword 7 in de tussentijd.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:26

FeaR

In GoT we trust

PepieNL schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 16:05:
[...]
Microsoft imo, had hem zelf binnen een week terug met beide klachten verholpen.
Timothy3000 schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 16:05:
Amazon betaalt je gewoon terug, Microsoft repareert of vervangt. Waar je zelf de voorkeur aan geeft.
Microsoft it is.
Meest luie reden ooit... Microsoft had mijn creditcard nog gekoppeld waardoor ik zo kon bestellen :P

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• PepieNL
FeaR schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 17:08:
[...]

[...]

Microsoft it is.
Meest luie reden ooit... Microsoft had mijn creditcard nog gekoppeld waardoor ik zo kon bestellen :P
Ah dat ken ik!

[ Voor 12% gewijzigd door PepieNL op 13-12-2022 19:31 ]

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 26-11 18:44
Ik zit met smart op de xmass sales te wachten want mijn tickets liggen klaar om naar Brazilië te vliegen. Daarnaast vroeg ik me af wanneer golden eye 007 remake nu eindelijk eens uitkomt, er werd gezegd dit jaar, dus hopelijk een kerstcadeautje van onze vriend met witte baard dit jaar.

Ik twijfel overigens nog om sonic frontiers te halen, hoe draait deze op de series x en is deze game leuk voor een 8 jarige die dag en nacht minecraft speelt op series x?

• Sipio
  • Niet online
Schijnt een nieuwe update te zijn voor High on Life, hopelijk wat fijner spelen nu.

Ff proberen dalijk..
9.9 GB update voor High On Life is live.
Schijnt dat het nu op een locked 60fps loopt en motion blur uitzetten schijnt nu ook te werken zoals het hoort *O*

• Timothy3000
Snel gedaan. Top.
justifire schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 19:32:
9.9 GB update voor High On Life is live.
Schijnt dat het nu op een locked 60fps loopt en motion blur uitzetten schijnt nu ook te werken zoals het hoort *O*
Dat zou subliem nieuws zijn. Let us know. :)

[ Voor 32% gewijzigd door devilsnight op 13-12-2022 20:51 ]

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:55

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Is het nog steeds voor current gen. Last gen komt dus later uit. Staat ook een nieuwsartikel op de frontpage hierover
Lol. High On Life is komisch.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• PdeBie
Ik heb High on Life opnieuw geïnstalleerd (had eerst de pre-load) en het gestotter is weg

• rutgergron
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 10-11 18:26
De patch schijnt live te zijn maar kan nog steeds niks downloaden hoe kan dit? Heb de pre-load versie.

Ik hoop ook dat er een optie komt om de ondertiteling groter te zetten.

[ Voor 26% gewijzigd door rutgergron op 13-12-2022 20:45 ]

Chrosser schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 20:19:
[...]

Is het nog steeds voor current gen. Last gen komt dus later uit. Staat ook een nieuwsartikel op de frontpage hierover
Oh wauw, inderdaad. My bad, haha.

• ReVision.
  • Niet online
Bij mij werd de patch automatisch geïnstalleerd toen ik mijn Xbox aanzetten. Inmiddels nu ongeveer 90 minuten gespeeld en de eerste "eindbaas" gedaan. Alles loopt helemaal soepel op 60fps zo te zien. Sfeer en humor van de game pakt mij meteen en zit er goed in, de combat is wat simplistisch en een beetje clunky hopelijk wordt dat later wel iets beter. Tot nu toe verder niets te klagen en vermaak me uitstekend :)

hoi

rutgergron schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 20:44:
De patch schijnt live te zijn maar kan nog steeds niks downloaden hoe kan dit? Heb de pre-load versie.

Ik hoop ook dat er een optie komt om de ondertiteling groter te zetten.
Startte bij mij automatisch. Xbox aanzetten en hij was vertrokken. Maar als je Xbox op automatisch updaten hebt staan kan het zijn dat hij dit al op de achtergrond heeft gedaan.

• Timothy3000
Patch geinstalleerd maar nog steeds schokkerig. Ga hem even opnieuw installeren denk ik.

• Timothy3000
Hebben jullie ook de issue dat de audio soms te zacht is? Als alles door elkaar praat is het zelfs met ondertitels lastig te volgen.
Timothy3000 schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 21:41:
Hebben jullie ook de issue dat de audio soms te zacht is? Als alles door elkaar praat is het zelfs met ondertitels lastig te volgen.
Ik heb de voice op 100 staan en de rest rond de 50. Ik hoorde de voices ook niet heel goed, zeker niet tijdens combat.

En met de patch loopt alles echt prima. Dus hopelijk na de reinstalled bij jou ook.

• PdeBie
Timothy3000 schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 21:41:
Ja! Erg lastig. Soms matched de ondertiteling ook niet helemaal en dan is het helemaal lastig te volgen.

Maar over het algemeen vermaak ik mij prima met de game. De humor is ok, geen schaterlachen, en de gameplay is ook prima.

Eerste boss fight was even wennen qua controls, maar was niet erg moeilijk. Heel erg open voelt de game nog niet, maar dat komt misschien als je meer en meer ontgrendeld.

spoiler:
heb zojuist een of andere knuffelbeer stam gered

• dubbeldekkert
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:54
Game draait na de update als een tierelier. Geen stutters meer en heb zelfs de motion blur weer aangezet.
devilsnight schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 19:39:
[...]

Dat zou subliem nieuws zijn. Let us know. :)
Loopt als een zonnetje d:)b
Fijn dat motion blur uit gezet kan worden, zóóóó 2010.
Ben ik de enige die de gun vind klinken als Saul Goodman (Bob Odenkirk) ?

• ReVision.
  • Niet online
justifire schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 22:16:
[...]

Die gun is volgens mij dezelfde voice actor als Morty van Rick & Morty, ik herkende zijn stem daar attans direct in bij het spelen. ik vind overigens ook het volgende pratende wapen geniaal 8)

hoi

Voor de snowboarders onder ons (ik mag eindelijk in Februari weer..): Shredders heeft een 2023 update gekregen. Nieuwe parken, nieuwe moves, veel toevoegingen aan de multiplayer en nieuwe boarders.

1 tip. Het is echt de moeite waard om de hoogste moeilijkheidsgraad te pakken. De bosses zijn dan een stukje leuker gok ik. :) Net de 2e boss gehaald en was een leuk en uitdagend gevecht.

Een toffe game tot nu toe. Houd van games die zichzelf niet serieus nemen. Zo vind ik A Journey to a savage planet ook echt leuk.

En een jonge Denise Richards :+

[ Voor 32% gewijzigd door uchiha tijntje op 13-12-2022 23:18 ]

justifire schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 22:16:
[...]

Super!!!!!

Dus 60fps ook in die stad nu zelfs? 👀
uchiha tijntje schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 22:48:
1 tip. Het is echt de moeite waard om de hoogste moeilijkheidsgraad te pakken. De bosses zijn dan een stukje leuker gok ik. :) Net de 2e boss gehaald en was echt een leuk en uitdagend gevecht.

Echt een toffe game tot nu toe. Houd van games die zichzelf niet serieus nemen. Zo vind ik A Journey to a savage planet ook echt leuk.

En een jonge Denise Richards :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SBOTRbXwaTOOS91OMb4apgizBBA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HjVTco1rKMj2ipR880My3o5p.png?f=fotoalbum_large

Toch iets van 10 minuten die film staan kijken 8)7

Maar eerste indruk is hier ook heel goed. Game draait soepel en de gunplay is meer dan prima en leuke humor. Wel duidelijk 18+ :+

devilsnight schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 23:03:
[...]

Super!!!!!

Dus 60fps ook in die stad nu zelfs? 👀
Yup, geen stutter te zien of merken.

• Vildhjarta
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23:59
High on life gaat nu wel ok (geen misselijkheid) wat een LSD trip is dit zeg haha

• deryck
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 21:10
wat een spel dat high on life. Zoiets had Game Pass nog niet😂.

Nadeel dat ik de gesprekken/ondertiteling niet kan volgen en daardoor veel grappen mis. Er word teveel en te snel gepraat.
deryck schreef op woensdag 14 december 2022 @ 00:10:
wat een spel dat high on life. Zoiets had Game Pass nog niet😂.

Nadeel dat ik de gesprekken/ondertiteling niet kan volgen en daardoor veel grappen mis. Er word teveel en te snel gepraat.
In de instellingen kun je aangeven hoeveel random gepraat je hebt. Misschien help dat iets?

@uchiha tijntje Weet jij of er missable achievements zijn in High On Life ?
Point of no return ?
Zo te zien kunnen we niet handmatig saven.

justifire schreef op woensdag 14 december 2022 @ 06:38:
@uchiha tijntje Weet jij of er missable achievements zijn in High On Life ?
Point of no return ?
Zo te zien kunnen we niet handmatig saven.
Er zitten er in ieder geval zes in. Dat zijn deze:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ncd4uBXQaOZH-GNArsZg0CpGv0o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/er7nFVzVz9bdAqaMjZy2WH6H.jpg?f=fotoalbum_large

Wat ik begreep is dat je de collectibles nog wel gewoon kan halen. Twee missable achievements zijn er vrij in het begin. Die heb je waarschijnlijk al. Gunning for your job haal je door in ieder geval eerst de Douglas bounty te kiezen en daarna pas de Krubis bounty.
spoiler:
In de Krubis bounty krijg je met je nieuwe gun dan een optie voor dialoog “I’m the new boss” die je moet selecteren.
De overige achievements komen wat later in het spel begreep ik.

uchiha tijntje schreef op woensdag 14 december 2022 @ 06:55:
[...]

Er zitten er in ieder geval zes in. Dat zijn deze:

[Afbeelding]

Wat ik begreep is dat je de collectibles nog wel gewoon kan halen. Twee missable achievements zijn er vrij in het begin. Die heb je waarschijnlijk al. Gunning for your job haal je door in ieder geval eerst de Douglas bounty te kiezen en daarna pas de Krubis bounty.
spoiler:
In de Krubis bounty krijg je met je nieuwe gun dan een optie voor dialoog “I’m the new boss” die je moet selecteren.
De overige achievements komen wat later in het spel begreep ik.
Geniale achievements zijn dat, heerlijk die humor _/-\o_

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

The Witcher 3 is dus absoluut niet te spelen in 30FPS. LOL.
Dat wordt dus non-RT's spelen.

• Ramon27
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-12-2024
Eindelijk SF6

Thank you for submitting your application for the Street Fighter 6 2nd Closed Beta Test.
We are writing to inform you that you have been chosen to participate in the test.

• Timothy3000
uchiha tijntje schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 21:52:
[...]

Ik heb de voice op 100 staan en de rest rond de 50. Ik hoorde de voices ook niet heel goed, zeker niet tijdens combat.

En met de patch loopt alles echt prima. Dus hopelijk na de reinstalled bij jou ook.
Loopt nu als een zonnetje! Al moet de game vermoedelijk nu maar even wachten want Geralt en Roach roepen.
Pagina: 1 ... 60 ... 195 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
• Gamepass discussie: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
• Beschikbaarheid: [XSX | XSS] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord