Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-11 11:45
Edit: hoeft niet meer

[ Voor 93% gewijzigd door polopolo150 op 01-12-2022 17:25 ]

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-11 21:02
devilsnight schreef op donderdag 1 december 2022 @ 16:03:
Ik heb dit gisteren geprobeerd, maar kreeg het niet echt voor elkaar. Ik zal eens kijken zodirect wat ik verkeerd heb gedaan. Als ik dan met DD geen delay krijg, dan is dat top. Maar helaas staat Samsung er schijnbaar bekend om dat ze irritante dingetjes hebben qua dit, dus zal je net zien dat er op deze manier toch weer een delay is. Maar ik ga ermee bezig.
Ah ja, je kunt natuurlijk ook gewoon ARC gebruiken 8)7 Als je ARC gebruikt moet je moet op je Denon via de afstandsbediening overschakelen naar tv audio (zo heet dat op mn Marantz). Kun je op de tv instellen om bistream als audio uit te sturen? Dan doet je receiver de encodering. Dan moet je in je XSX denk ik instellen dat je XSX alleen Dolby Digital 5.1 uitstuurt (geen PCM) anders heb je kans dat je XSX lossless audio uit gaat sturen en dat kan niet via ARC en krijg je stereo.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Powder Toastman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-11 16:06
devilsnight schreef op donderdag 1 december 2022 @ 16:03:
Ik heb dit gisteren geprobeerd, maar kreeg het niet echt voor elkaar. Ik zal eens kijken zodirect wat ik verkeerd heb gedaan. Als ik dan met DD geen delay krijg, dan is dat top. Maar helaas staat Samsung er schijnbaar bekend om dat ze irritante dingetjes hebben qua dit, dus zal je net zien dat er op deze manier toch weer een delay is. Maar ik ga ermee bezig.
Je moet wel even in de instellingen van je tv en wellicht XSX rommelen, zo moet je dan je tv inderdaad op audio passthrough instellen. En als je versterker geen eARC ondersteunt maar enkel ARC (waarschijnlijk) misschien op je versterker of op de Xbox wellicht iets aan de audiodelay morrelen.
Zou moeten werken en dan profiteer je wel van de VRR en 120Hz. Zo heb ik mijn setup ook aangesloten, zij het dat ik een soundbar heb ipv een versterker die dan weer wel eARC heeft, en dus geen problemen met delay.
Klaar met Somerville. Op een of andere manier vind ik dit soort games zoveel mooier dan games die realistische graphics nastreven. :) Game heeft wel wat te lijden onder de controls in verband met het cameraperspectief en de 2.5D of 3D movement.

Nu ga ik denk ik beginnen met Norco.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-11 14:43

DirtyBird

Praktiserend denker

Ik heb vrij vaak disconnects van de controller. Eerst met AA batterijen die bijgeleverd waren. Die al snel vervangen door een aftermarket accu.
Console al een keer gereset. Bekabeld van de controller naar de voorkant van de xbox, bekabeld van de accu naar de xbox of adapter in stopcontact (vanwege misschien low power?). Ik heb geen idee waarom dit is.
Soms gaat t een tijd goed, dan ineens heel vaak niet.
Iemand een idee?

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 10:04
DirtyBird schreef op donderdag 1 december 2022 @ 19:38:
Ik heb vrij vaak disconnects van de controller. Eerst met AA batterijen die bijgeleverd waren. Die al snel vervangen door een aftermarket accu.
Console al een keer gereset. Bekabeld van de controller naar de voorkant van de xbox, bekabeld van de accu naar de xbox of adapter in stopcontact (vanwege misschien low power?). Ik heb geen idee waarom dit is.
Soms gaat t een tijd goed, dan ineens heel vaak niet.
Iemand een idee?
Heb je een andere controller geprobeerd? Of jouw controller op een andere xbox?
Verder zou je kunnen denken aan te veel apparaten die WiFi gebruiken rondom de xbox. Soms helpt het wisselen van WiFi band.

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-11 21:24
Ik zou (proberen) de firmware te upgraden via een pc met de Xbox Accessoires app in de Windows Store met een bedrade usb kabel.

Daarna de firmware nogmaals bijwerken met de Xbox Accessoires app op de Xbox console zelf (draadloos of bedraad). Vermoedelijk werkt deze de firmware weer bij omdat (vaak?) de meest recente controllerfirmware van Xbox en PC niet dezelfde is.
Met het bovenstaande probeer ik een firmware update te forceren en hopelijk verhelpt dit de problemen.

[ Voor 0% gewijzigd door ariekanari op 01-12-2022 20:29 . Reden: +update ]

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

kevlar01 schreef op donderdag 1 december 2022 @ 15:35:
[...]

Misschien niet helemaal dezelfde setup, maar ik heb mijn LG Soundplate ook via optical aangesloten direct aan mijn TV. Hier zit ook een delay op, maar in de audio settings van mijn tv kan ik een offset instellen waardoor hij wel in sync loopt. Wellicht zou dit voor jou ook kunnen werken. Mijn audio settings in Xbox staan overigens op default waardes.

[Afbeelding]
Helaas heeft mijn Samsung televisie zo'n optie niet. Het heeft wel een audio delay setting, maar die haalt helaas niets uit. De delay blijft hetzelfde.
Exactor it schreef op donderdag 1 december 2022 @ 16:37:
[...]

Uit mijn hoofd staat de tv op passthrough en de xbox op atmos for home theatre (via True play sonos wordt voorzover ik kan horen alle atmos geintjes toch weggehaald) . Met films kijken wissel ik hem wel eens naar DTS (zo heet het geloof ik) omdat blurays niet altijd goed gaan met Atmos.
Als ik een Beam in huis zou halen dan zal ik ervoor zorgen dat elke soort passthrough optie aan staan. Ik had begrepen van een eerdere reactie hier dat ook in de settings van de Sonos zelf dit aan gezet moet worden. Helaas kan ik niet terugvallen op DTS omdat Samsung dit niet ondersteund, maar dan kan ik natuurlijk altijd DD of uncompressed 5.1 kiezen als Atmos ergens niet goed klinkt.
Hulleman schreef op donderdag 1 december 2022 @ 17:03:
[...]

Ah ja, je kunt natuurlijk ook gewoon ARC gebruiken 8)7 Als je ARC gebruikt moet je moet op je Denon via de afstandsbediening overschakelen naar tv audio (zo heet dat op mn Marantz). Kun je op de tv instellen om bistream als audio uit te sturen? Dan doet je receiver de encodering. Dan moet je in je XSX denk ik instellen dat je XSX alleen Dolby Digital 5.1 uitstuurt (geen PCM) anders heb je kans dat je XSX lossless audio uit gaat sturen en dat kan niet via ARC en krijg je stereo.
Ik heb niet zo'n optie zo te zien in de tv audio settings. Ik heb sound output waar ik TV speaker kan kiezen, AVR (HDMI), Receiver (optical) en Bluetooth speaker list.

Ik heb bij digital output audio format opties zoals PCM, auto, passthrough. Maar die is niet beschikbaar met optical. Verder nog een simultaneous optical output die staat aan. Sowieso iets wat ik me afvraag. Wanneer ik DD in de Xbox settings kies staat dit op het Denon display. Moet dat niet gewoon Dolby Digital zijn? Had ik met One X altijd wel. Hoewel ik nu maar twee front speakers heb aangesloten, misschien toen nog meer, weet ik even niet meer, haha.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FSfHxp6iU8n76H22t--fUVk7aK4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MVJlrMn6jXWpHQ3yzKueSno2.jpg?f=fotoalbum_large
Powder Toastman schreef op donderdag 1 december 2022 @ 17:11:
[...]

Je moet wel even in de instellingen van je tv en wellicht XSX rommelen, zo moet je dan je tv inderdaad op audio passthrough instellen. En als je versterker geen eARC ondersteunt maar enkel ARC (waarschijnlijk) misschien op je versterker of op de Xbox wellicht iets aan de audiodelay morrelen.
Zou moeten werken en dan profiteer je wel van de VRR en 120Hz. Zo heb ik mijn setup ook aangesloten, zij het dat ik een soundbar heb ipv een versterker die dan weer wel eARC heeft, en dus geen problemen met delay.
Het zou echt de ideale fix geweest zijn, maar zowel de delay setting op Denon als TV halen niets uit. Op default is de delay het minst, als ik lager ga staat ie meteen op max (niet - helaas), dus er lijkt niets aan te doen te zijn. Tenzij ik dus zo'n Sharc of HDFury achtig dingetje gebruik. Maar mijn twijfels blijven heel groot of ik met de receiver verder wil gaan of echt gewoon eerder een soundbar omdat het vooral qua ruimte zoveel beter uitkomt.

Ik zag zelfs dat een Sonos gehuurd kan worden, helemaal ideaal om te testen dan.

• Powder Toastman
Ik ben zelf een jaar of drie ook van een 5.1 Onkyo receiver setup overgegaan op een Samsung HK HW-Q90R (uit m'n hoofd dacht ik dat het type is) met ook achter speakers (draadloos). Moet zeggen dat ik niet heel veel mis, al ben ik dan ook geen echte audiofiel.

Dit type Samsung uit 2019 heeft nog geen echte HDMI 2.1, maar heeft wel eARC. Sinds dat in 2020, dacht ik, toegevoegd is dmv firmware update. Sindsdien werkt mijn eerder hierboven beschreven setup vlekkeloos. Dus Xbox rechtstreeks op tv, tv op audio passthrough en geluid gaat via eARC naar soundbar.

[ Voor 29% gewijzigd door Powder Toastman op 01-12-2022 20:56 ]

• ilm
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 08:22

ilm

Ik heb exact hetzelfde probleem met een Denon x1200w die enkel ARC ondersteund.

Uncompressed stereo heeft geen vertraging
Dolby digital ongeveer 50ms
Dolby Atmos 200-300ms

Dit laatste is niet speelbaar. Althans wanneer ik de gezichten zie in een cutscene bijvoorbeeld.

Dolby digital werkt goed genoeg voor mij. Geen idee of de vertraging zit in de encodering op Xbox, of de verwerking op de lg voordat ie het signaal doorstuurt via arc.

Beetje balen, want zo oud is de versterker niet. HDMI 2.0, maar dus geen eARC (is HDMI 2.0a denk ik). Stom om daarvoor een nieuwe versterker voor te kopen al gauw 600 euro tegenwoordig.

• Hulleman
  • Laatst online: 27-11 21:02
@devilsnight, Passthrough moet je gebruiken met ARC. Dan laat je tv het signaal ongemoeid en stuurt dat door naar je receiver.

@ilm, herkenbaar. Ik heb ook nog geen HDMI 2.1 tv en receiver. Beiden zijn nog zeer goed en alleen voor HDMI 2.1 ga ik geen duizenden euro’s spenderen. Ik doe het wel met 4K60 met HDR zonder VRR, goed genoeg :9

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• PepieNL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-11 09:01
Ik had even gemist dat dit direct naar gamepass kwam, tof! En over een maandje al!
Al vermoed ik dat ik nog druk zat zal zijn met Witcher 3 en al zn DLC's 8)

Er was toch ook een westerse monster hunter in ontwikkeling?
Staat me iets van bij.. de gameplay is leuk maar ik trek de anime stijl van MH niet zo.
Is daar al wat meer over bekend ?

[ Voor 17% gewijzigd door PepieNL op 02-12-2022 08:31 ]

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 27-11 22:26

FeaR

In GoT we trust

Kan niet wachten op High of Life! Hot Wheels ga ik op de Xbox toch weer een kans geven. Heb de game op de Playstation maar Xbox controller ligt me voor race games toch beter in de hand.

Althans... behalve Need for Speed Unbound. Nul feeling qua controle van de auto (op het feit na dat de graphics me ook niet veel doen en het constante gepraat in de auto verdomd irritant is).
devilsnight schreef op donderdag 1 december 2022 @ 16:44:
[...]
En VRR/120hz blijft dan behouden! Dat is erg nice. Ik heb een aantal vragen erover waar jij vast wel het antwoord op weet, maar die stuur ik later vandaag even in een PM. Thanks man!
Mocht er nog een onduidelijkheid zijn, let me know. Ik heb een zelfde device, naar behoren, in gebruik. Ik had ook een topic lopen maar die heb ik gesloten omdat het vooral gekaapt werd. Topic Start van dat topic geeft mogelijk ook antwoorden/informatie. Zonde om een receiver te vervangen als een dergelijke eARC adapter ook werkt. Kan ik nog even wachten tot de prijs van de Arcam AV41 wat daalt :)
devilsnight schreef op donderdag 1 december 2022 @ 20:26:
[...]
Helaas heeft mijn Samsung televisie zo'n optie niet. Het heeft wel een audio delay setting, maar die haalt helaas niets uit. De delay blijft hetzelfde.
Check wel even of de Samsung TV je hebt surround LPCM over eARC ondersteunt. Recent nog een topic geweest waarin naar voren kwam dat Samsung wel eARC ondersteunt voor bijvoorbeeld bitstream Dolby TrueHD maar dat surround LPCM (wat ook over eARC kan/moet) niet ondersteunt wordt. An sich geen probleem als je genoegen neemt met Dolby Digital Plus, echter heb je dan niet per se eARC nodig maar ARC.

Puur als informatie en buiten de discussie om voor de meerwaarde van ATMOS via een Sound Bar en/of het nut van High Res Audio over een dergelijk device.[/quote]
devilsnight schreef op donderdag 1 december 2022 @ 20:26:
Sowieso iets wat ik me afvraag. Wanneer ik DD in de Xbox settings kies staat dit op het Denon display. Moet dat niet gewoon Dolby Digital zijn? Had ik met One X altijd wel. Hoewel ik nu maar twee front speakers heb aangesloten, misschien toen nog meer, weet ik even niet meer, haha.

[Afbeelding]
Zie de (Nederlandse) handleiding pagina 121, staat uitgelegd hoe je de display moet lezen. Dit soort dingen zijn voor mij altijd de reden alleen receivers te willen met minimaal twee regels display, alles qua informatie op één regel zorgt voor dit soort onduidelijke afkortingen.

[ Voor 67% gewijzigd door FeaR op 02-12-2022 09:05 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
De eerste reviews van The Callisto Protocol zijn helaas niet super positief, erg jammer.

https://www.rockpapershot...-callisto-protocol-review
https://www.polygon.com/r...iking-distance-dead-space
https://powerup-gaming.co...-review-ps5-deader-space/

In januari komt gelukkig de Dead Space remake, hopelijk dat deze niet verkloot wordt :)

[ Voor 12% gewijzigd door ReVision. op 02-12-2022 08:50 ]

hoi

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 27-11 17:12
PepieNL schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 08:29:
[...]

Ik had even gemist dat dit direct naar gamepass kwam, tof! En over een maandje al!
Al vermoed ik dat ik nog druk zat zal zijn met Witcher 3 en al zn DLC's 8)

Er was toch ook een westerse monster hunter in ontwikkeling?
Staat me iets van bij.. de gameplay is leuk maar ik trek de anime stijl van MH niet zo.
Is daar al wat meer over bekend ?
Wild Hearts[Omega Force]:EA is uitgever maar verder net zo Japans.

Omdat ik Rise al op de Switch gespeeld heb zit ik op die game net wat meer te wachten.Wel even afwachten of het een goede Monster Hunter achtige game gaat woden.

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 27-11 13:35

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Hoe werkt dit als je de game destijds gekocht hebt en GPU hebt ? Krijg je dan automatisch ook de GOTY edition ? Heb de game bij de release gekocht door MS Rewards punten in te leveren voor Store credit. Dat was iets van 40.000 rewards punten. Beetje jammer maar helaas voor mij. Heb overigens ook de Batman uitbereiding gekocht en dat Scooby Doo busje :)

@FeaR Ik heb deze game later op de PS5 ook geclaimed met PS+. Viel mij op dat het rijden en winnen van races daar ineens veel makkelijker ging met de DualSense controller. Heb toen op de Xbox versie iets aangepast waardoor het met de Elite controller ook wat soepeler en makkelijker ging. Vond dat wel opmerkelijk dat er tussen het rijden op beide consoles een flink verschil zat.

XBL: MRE Inc

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

MRE-Inc schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 10:03:
[...]
@FeaR Ik heb deze game later op de PS5 ook geclaimed met PS+. Viel mij op dat het rijden en winnen van races daar ineens veel makkelijker ging met de DualSense controller. Heb toen op de Xbox versie iets aangepast waardoor het met de Elite controller ook wat soepeler en makkelijker ging. Vond dat wel opmerkelijk dat er tussen het rijden op beide consoles een flink verschil zat.
Als Hot Wheels in Gamepass zit eens checken hoe het rijdt op de Xbox. Ook eens in de gaten houden wat de overlap is/doet met Playstation Network dan wel Microsoft Gamepass. Hot Wheels zat eerst alleen in de duurste versie van Playstation Network, vorige maand in de goedkoopste en Microsoft doet de game nu ook in Gamepass. Volgend jaar mogelijk toch eens PSN laten vallen, of in ieder geval niet klakkeloos verlengen.

Qua controller zit ik met de "gewone" versie. Niet geheel gewoon aangezien ik de Halo Inifinite Limited Edtion console heb met idem controller. Ik wil nog steeds een tweede controller (puur om de limited Halo mooi te houden) maar twijfel welke. Xbox Elite V2 is nu relatief goedkoop maar hoor daar toch (te) veel horror verhalen over. Waarbij de Elite V2 geen structuur op de Shoulder Buttons heeft zoals mij Halo controller wel heeft. De gewone kleuren (rood, blauw, neo groen) controller hebben dat ook niet. De Limited Editions a la Horizon 5 en 20th Anniversay hadden dat wel maar goed, dan zit ik weer met een limited... Dilemma's.

• Exactor it
FeaR schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 10:09:
[...]

Als Hot Wheels in Gamepass zit eens checken hoe het rijdt op de Xbox. Ook eens in de gaten houden wat de overlap is/doet met Playstation Network dan wel Microsoft Gamepass. Hot Wheels zat eerst alleen in de duurste versie van Playstation Network, vorige maand in de goedkoopste en Microsoft doet de game nu ook in Gamepass. Volgend jaar mogelijk toch eens PSN laten vallen, of in ieder geval niet klakkeloos verlengen.

Qua controller zit ik met de "gewone" versie. Niet geheel gewoon aangezien ik de Halo Inifinite Limited Edtion console heb met idem controller. Ik wil nog steeds een tweede controller (puur om de limited Halo mooi te houden) maar twijfel welke. Xbox Elite V2 is nu relatief goedkoop maar hoor daar toch (te) veel horror verhalen over. Waarbij de Elite V2 geen structuur op de Shoulder Buttons heeft zoals mij Halo controller wel heeft. De gewone kleuren (rood, blauw, neo groen) controller hebben dat ook niet. De Limited Editions a la Horizon 5 en 20th Anniversay hadden dat wel maar goed, dan zit ik weer met een limited... Dilemma's.
Lastig als je een kunstobject gaat aankopen vanwege gebruiksaspecten. :) Heb je de Elite V2 in handen gehad? De LB en RB zijn beter bedienbaar dan op een reguliere controller. Er zitten geen groefjes in maar ze steken iets meer uit en zijn meer solide (en gevoeliger voor kapot gaan door de krankzinnige werking in je controller). De Elite V2 is buiten dat hij niet super goed gebouwd is in veel gevallen nog steeds de beste controller dat ik ooit in handen heb gehad.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Exactor it schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 10:34:
[...]
Lastig als je een kunstobject gaat aankopen vanwege gebruiksaspecten. :)
Ik had niet verwacht dat ik een tweede controller zou moeten kopen. Opdruk van de Halo controller is al wat aan het vervagen. Nu vind ik een controller verslijten echt niet erg maar een Limited voelt toch wat dubbel. Eerste console in Limited kleuren die ik ooit gehad heb, nooit bij dit scenario stilgestaan.
Heb je de Elite V2 in handen gehad? De LB en RB zijn beter bedienbaar dan op een reguliere controller. Er zitten geen groefjes in maar ze steken iets meer uit en zijn meer solide (en gevoeliger voor kapot gaan door de krankzinnige werking in je controller). De Elite V2 is buiten dat hij niet super goed gebouwd is in veel gevallen nog steeds de beste controller dat ik ooit in handen heb gehad.
Elite V2 niet, Elite V1 wel. Ik heb nu een gewone controller (Shock Blue) te leen en ik mis de grip op de Shoulder Buttons. Vandaar vallen de gewone kleuren eigenlijk al af. Ik zal eens richting Mediamarkt gaan om te zien of er een Elite V2 op display staat. Mogelijk ga ik overstag als ik de controller in handen heb gehad. Dan nog even checken of ik via Microsoft de Elite V2 haal of Amazon.nl (zelfde prijss), puur kijkende naar coulance/gemak met eventueel garantie.

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-11 09:55
ReVision. schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 08:48:
De eerste reviews van The Callisto Protocol zijn helaas niet super positief, erg jammer.

In januari komt gelukkig de Dead Space remake, hopelijk dat deze niet verkloot wordt :)
Erg jammer inderdaad. En ook Marvel midnight sun schijnt zo zo te zijn. Kan er dan echt geen toffe december game zijn dit jaar? :'(

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:10
Kaasje123 schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 10:53:
[...]

Erg jammer inderdaad. En ook Marvel midnight sun schijnt zo zo te zijn. Kan er dan echt geen toffe december game zijn dit jaar? :'(
Midnight Sun krijgt volgens mij erg goede reviews juist.

• Powder Toastman

Hmm, de reviews zijn erg variërend. Op TA staat een overzichtje van reviews en daar zitten ook een aantal erg positieve bij.

Sowieso heb ik volgens mij een wat andere smaak dan veel reviewers. Gebeurt regelmatig dat ik een game niet zo geweldig vind ondanks positieve reviews. En (vaker) andersom. Zo heb ik vorige week de "nieuwe" Saints Row op MP opgepikt voor weinig incl.ongebruikte DLC code, en ondanks de overwegend matige reviews er heel wat lol mee. Kan zijn dat veel bugs inmiddels gepatched zijn, kom er nog wel eens een tegen, maar niet echt storend.
Ook Days Gone op de PS4 kreeg geen geweldige reviews toentertijd, maar ik vond het één van de leukste spellen uitgebracht op de PS4.

• PepieNL
[...]

Kan er dan echt geen toffe december game zijn dit jaar? :'(
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i71GxeT1hN78_heiw3WgqmKhxec=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/nmHDXxwbKOcKbBH8pzQX7fvN.gif?f=user_large
Can't wait! _/-\o_
Ik moet mijn Xbox maar eens weer aanzetten want ben alleen nog maar bezig op de Nintendo Switch met Pokémon oeps..

Trouwens mijn vriendin heeft vorige week haar Design Labs controller opgestuurd naar Microsoft omdat de LT knop kraakte en niet meer soepel werkte, ze heeft de controller geen een keer laten gevallen of ergens tegenaan gestoten en we kregen precies een week later een nieuwe binnen van Microsoft.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Danno88
  • Laatst online: 27-11 08:51
Afgelopen maandag de Elite Series 2 controller gekocht bij MS (dit omdat hij nu in de aanbieding is en een nieuwe 2e controller nodig had omdat de A button van mn dochter haar Minecraft Pig controller blijft hangen 😥)

De controller bevalt prima en zit dan ook nog wat te spelen met de profiles.

Nu heb ik voor Fifa een apart profile waar b.v. de Sensitivity Curve op Instant staat en de paddles de LB en RB vervangen.

Ik vroeg me af of Elite gebruikers hier bepaalde profiles hebben ingesteld, en zo ja welke?
Online kan ik weinig "recipes" van vinden en ben gewoon benieuwd hoe en voor wat jullie bepaalde profiles hebben 😁
Vergeet deze niet he! :P

Ik hoop op een sleeper hit, maar denk vooral dat ie gewoon heel fun en grappig is. De combinatie van Sunset Overdrive, Metroid Prime en Doom Eternal volgens een preview klinkt wel echt top!

[ Voor 27% gewijzigd door devilsnight op 02-12-2022 11:48 ]

• erwn
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Durf het bijna niet te vragen, maar: is dit de next-gen update van The Witcher 3?

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:13

On_E

Housemusic

[...]

85+ rating gemiddeld, dat noem ik verre van slecht. Ik pik m over 2 weken op, krijg dan waarschijnlijk een kadobon via werk en dat scheelt weer de volle mep betalen.

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:54

Polariteit

Fietsende fotografeur

Danno88 schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 11:32:
Afgelopen maandag de Elite Series 2 controller gekocht bij MS (dit omdat hij nu in de aanbieding is en een nieuwe 2e controller nodig had omdat de A button van mn dochter haar Minecraft Pig controller blijft hangen 😥)

Nu heb ik voor Fifa een apart profile waar b.v. de Sensitivity Curve op Instant staat en de paddles de LB en RB vervangen.

Ik vroeg me af of Elite gebruikers hier bepaalde profiles hebben ingesteld, en zo ja welke?
Online kan ik weinig "recipes" van vinden en ben gewoon benieuwd hoe en voor wat jullie bepaalde profiles hebben 😁
Ik heb er 2: eentje (die ik bijna altijd gebruik) waarbij de paddles het indrukken van de pookje vervangen. Dat is voor mij echt een mega-verbetering, het indrukken van die pookjes kan ik echt niet :(

Verder heb ik er 1 dedicated voor PinballFX, waarbij de paddles de flippers bedienen :)

Verder doe ik er niet zoveel mee eigenlijk, vind vooral de grip+in de hand liggen van deze controller telaxed :)
FeaR schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 08:38:
[...]

Kan niet wachten op High of Life! Hot Wheels ga ik op de Xbox toch weer een kans geven. Heb de game op de Playstation maar Xbox controller ligt me voor race games toch beter in de hand.

Althans... behalve Need for Speed Unbound. Nul feeling qua controle van de auto (op het feit na dat de graphics me ook niet veel doen en het constante gepraat in de auto verdomd irritant is).

[...]

Mocht er nog een onduidelijkheid zijn, let me know. Ik heb een zelfde device, naar behoren, in gebruik. Ik had ook een topic lopen maar die heb ik gesloten omdat het vooral gekaapt werd. Topic Start van dat topic geeft mogelijk ook antwoorden/informatie. Zonde om een receiver te vervangen als een dergelijke eARC adapter ook werkt. Kan ik nog even wachten tot de prijs van de Arcam AV41 wat daalt :)

[...]

Check wel even of de Samsung TV je hebt surround LPCM over eARC ondersteunt. Recent nog een topic geweest waarin naar voren kwam dat Samsung wel eARC ondersteunt voor bijvoorbeeld bitstream Dolby TrueHD maar dat surround LPCM (wat ook over eARC kan/moet) niet ondersteunt wordt. An sich geen probleem als je genoegen neemt met Dolby Digital Plus, echter heb je dan niet per se eARC nodig maar ARC.

Puur als informatie en buiten de discussie om voor de meerwaarde van ATMOS via een Sound Bar en/of het nut van High Res Audio over een dergelijk device.[/quote]

[...]

Zie de (Nederlandse) handleiding pagina 121, staat uitgelegd hoe je de display moet lezen. Dit soort dingen zijn voor mij altijd de reden alleen receivers te willen met minimaal twee regels display, alles qua informatie op één regel zorgt voor dit soort onduidelijke afkortingen.
Ik moet maar even goed bezig gaan met de Denon, handleiding erbij, zal even zoeken worden. Google heeft hem ook uiteraard maar echt fysiek vind ik fijner. Delay in Dolby Digital kan volgens mensen op AVS ook komen vanwege de upmixer. Dus die moet ik ergens zien uit te zetten. Of elke andere soort van surround. Zou niet weten waar die setting is, ben de hele setup al doorgeweest.

Het kan een behoorlijk gedoe zijn zo'n AVR en voor mij toch wederom een reden om toch voor iets anders te gaan, plug&play I guess.

Ik had graag vele 8'en en 9's gezien, is altijd fijn om te zien. Maar het is duidelijk een mix. Zelf ben ik wel benieuwd naar wat ACG erover zegt. Dat is een reviewer die ik hoog heb zitten. Daarnaast zag ik op NeoGAF een video staan van een YouTuber die de game al 100% klaar heeft, echt alles. Dat schijnt hij met elke game te doen voordat hij een review online zet. Deze reviewer is weer heel enthousiast.

Samenvatting van de review.
Tl.dr. He says the combat is actually quite engaging and tough, a lot of weapons to choose from, great world building and atmosphere.

As for the weak points, lack of enemy variety, performance and camera occasionally fucking things up during fights.

Overall, he enjoyed the game quite a lot and says as a package it's pretty good.
ACG zegt dit

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FsHdsn5gAXqYO0WeylJ3sO-IfCE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/asOb9JkuYWF91RdXRK11So0F.jpg?f=fotoalbum_large

Maar toch, ik hoopte op een lading hele hoge cijfers.

[ Voor 4% gewijzigd door devilsnight op 02-12-2022 12:09 ]

• PepieNL
erwn schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 11:45:
[...]

Durf het bijna niet te vragen, maar: is dit de next-gen update van The Witcher 3?
Hehe, nee helaas. Gifje is vanuit een cinematic :9
maar ja idd, nextgen in 2 weekjes _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door PepieNL op 02-12-2022 12:13 ]

FeaR schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 10:52:
[...]

Ik had niet verwacht dat ik een tweede controller zou moeten kopen. Opdruk van de Halo controller is al wat aan het vervagen. Nu vind ik een controller verslijten echt niet erg maar een Limited voelt toch wat dubbel. Eerste console in Limited kleuren die ik ooit gehad heb, nooit bij dit scenario stilgestaan.
De opdruk op de batterijklep? Die is bij mij ook aan het vervagen idd. Verder ziet hij er nog als nieuw uit, maar heb wel last van stickdrift. Ga hem dus maar eens openschroeven om te zien of er iets van vuil in zit.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08:39
Is er iemand die een elite 2 controller heeft en ook echt is ingegaan op die instellingen met die curve in die grafiek, de sensitivity? Ik kreeg het zelf even niet gesnapt, maar had wel hier iets aan:

The curve options control the output curve. A straight line is normal, but if you see the graph increase faster, then you'll see your output movement/cursor in-game move faster. If the option lowers the curve that means the cursor will move slower than normal.

The rings are just another visual of how the input changes. They match up with the slope changes on the graph. Then, shrinking means the input starts faster and then, growing outward means input is slower. The white node shows the normal input, and the blue node is the output input.

What you use is entirely up to you. Smooth slows down the curve so if you find the acceleration too fast, that would slow it down to make it easier to make precise adjustments. Adjusting the curve can make it more or less difficult to make middle-speed movements, so you just need to find what works best for you.

Wil toch nog mijn profiel voor FPS (alleen Warzone 2.0) wat verbeteren. Voor Halo heb ik weer hele andere curves gepakt, en het lijkt erop alsof ik echt wat beter ben gaan spelen erdoor!

• Exactor it
FeaR schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 10:52:
[...]

[...]

Elite V2 niet, Elite V1 wel. Ik heb nu een gewone controller (Shock Blue) te leen en ik mis de grip op de Shoulder Buttons. Vandaar vallen de gewone kleuren eigenlijk al af. Ik zal eens richting Mediamarkt gaan om te zien of er een Elite V2 op display staat. Mogelijk ga ik overstag als ik de controller in handen heb gehad. Dan nog even checken of ik via Microsoft de Elite V2 haal of Amazon.nl (zelfde prijss), puur kijkende naar coulance/gemak met eventueel garantie.
Qua garantie is Mediamarkt hier vaker genoemd omdat ze hem 1 op 1 omruilen bij defecten. Ik heb zelf prima ervaring met MS. Wel steeds binnen een jaar. Daarbuiten sluiten ze (onwettig) garantie uit.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Exactor it schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 12:58:
[...]
Qua garantie is Mediamarkt hier vaker genoemd omdat ze hem 1 op 1 omruilen bij defecten. Ik heb zelf prima ervaring met MS. Wel steeds binnen een jaar. Daarbuiten sluiten ze (onwettig) garantie uit.
Dat is eigenlijk ook de reden dat ik nog niet tot koop over ben gegaan. Huidige prijs van de Elite V2 is mij goed maar beide via een webwinkel. Als ik de V2 voor hetzelfde geld bij de Mediamarkt kon halen had ik de V2 al gehad.

• Exactor it
Danno88 schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 11:32:

Ik heb er drie:
1) Halo, bepaalde acties weg van pookjes, dpad en face knoppen zodat ik optimaal kan springen, bukken, wapen droppen en bashen.
2) Algemeen, b, a en stick click onder paddels (in de meeste spellen kan ik dan sprinten en springen zonder faceknoppen etx)
3) Racespellen, schakelen onder paddles. Wel altijd ingame klooien om de knopjes custom te maken.

Bij mijn Halo profiel heb ik stick response aangepast omdat het in Halo anders raar mikt. Bij de anderen staat ie op default.
@FeaR

Het is me gelukt de upmixer weg te krijgen. Met de "pure" knop op de remote kan ik switchen tussen modes zoals direct en auto. Er is ook een knop voor game en daar staat oa Dolby Digital tussen. Er is nog een hele kleine delay, maar zo klein dat hiermee te leven is. Atmos echter blijft een te grote delay geven.

Dit is trouwens met de HDMI van tv (eARC) naar de Denon's ARC. Sluit ik de Xbox direct aan op de Denon dan is er geen enkele delay meer en heb ik vele extra audio opties. Waaronder zelfs DTSX, iets wat de Samsung S95B TV zelf niet kan, maar nu wel.

Stel ik zou wel bij een setup met AVR blijven dan zou een AVR met HDMI 2.1 gelijk al mijn problemen verhelpen. Of dus de Sharc uitproberen en zien hoe dat bevalt. Al zal ik dan geen Atmos kunnen gebruiken, maar ja, voordat ik genoeg speakers hier heb staan voor Atmos zijn we een flinke lange tijd verder. Al moet ik zeggen dat Atmos met mijn twee speakers al verdomd goed klinkt. Maar wellicht is het een placebo effect en is het net zo mooi met DTS, DD etc.

Wat is nou trouwens het beste? De ene hoor je zeggen dat DD, Atmos, DTS perfect is. Anderen zeggen weer dat je Xbox altijd op uncompressed moet zetten. Dus stereo, 5.1 en 7.1 conpressed? Ik wordt helemaal gek van al die opties.

Het zal nu gewoon testen worden voor mij. Haal ik een soundbar in huis en krijg ik alle audio opties zonder delay, zonder perse de Xbox erop aan te hoeven sluiten? Hoewel dat bij een Sonos volgens mij niet eens kan.

Ik heb overigens wel het idee dat audio een stuk beter klinkt wanneer Xbox direct in de Denon zit dan wanneer ik het puur via ARC doe en Xbox in TV.

[ Voor 12% gewijzigd door devilsnight op 02-12-2022 13:22 ]

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

devilsnight schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 13:15:
Atmos echter blijft een te grote delay geven.
De vraag is wat je wilt met Atmos als je slechts een 2.0 setup hebt.
Sluit ik de Xbox direct aan op de Denon dan is er geen enkele delay meer en heb ik vele extra audio opties.
Dan zit de delay in de Samsung TV. TV wel op Game Mode? In de Denon kan je ook delay instellen.
Waaronder zelfs DTSX, iets wat de Samsung S95B TV zelf niet kan.
Omdat je op die manier de TV, qua audio, uit de keten haalt. De receiver vangt de audio af en stuurt alleen beeld over HDMI Out. Audio komt nooit bij de TV. De beperking van geen DTS heb je op die manier niet. Nadeel is dat je receiver up to spec moet zijn voor de functies die je wilt gebruiken. Wil je 4K 120 Hz VRR HDR dan zal de receiver HDMI 2.1 moeten hebben.
Stel ik zou wel bij een setup met AVR blijven dan zou een AVR met HDMI 2.1 gelijk al mijn problemen verhelpen.
De gehele keten op dezelfde HDMI versie is altijd het makkelijkste/beste maar tevens ook het duurste om up to date te houden.
Al moet ik zeggen dat Atmos met mijn twee speakers al verdomd goed klinkt.
Dan heb je geen Atmos. Atmos is metadata om hoogte kanalen te berekenen en het betreffende geluid ten gehore te brengen over de Atmos speakers. Met een 2.0 setup heb je niets aan die data.
Maar wellicht is het een placebo effect en is het net zo mooi met DTS, DD etc.
Dat.
Wat is nou trouwens het beste? De ene hoor je zeggen dat DD, Atmos, DTS perfect is. Anderen zeggen weer dat je Xbox altijd op uncompressed moet zetten. Dus stereo, 5.1 en 7.1 conpressed? Ik wordt helemaal gek van al die opties.
DTS heeft een iets hogere bandbreedte dan Dolby Digital maar ik neig te zeggen dat je dat verschil niet hoort. Plus in deze setup valt DTS af omdat de TV het niet ondersteunt. Of je moet dus via de receiver aansluiten waardoor je qua beeld opties mist. Persoonlijk zou ik beeld voor geluid zetten qua keuze.

Puur qua bandbreedte heb je met LPCM de optie te pakken die qua bitrate het hoogste kan. Kan, het wil niet zeggen dat het ook gebruikt wordt. Met HDMI ARC (zoals in jouw geval) of S/PDIF is LPCM maximaal twee kanalen. Voor nu met een 2.0 setup geen probleem maar zodra je een speaker toevoegt dan Dolby Digital kiezen (geen DTS want Samsung).

Dolby Digital versus Dolby Atmos is geen vergelijking. Atmos is metadata voor de berekening van hoogtekanalen die je met gewone Dolby (of DTS) niet hebt. Waarbij Atmos zowel over Dolby Digital als Dolby TrueHD gestuurd kan worden. Dolby Atmos op zichzelf is in principe niets.
Ik heb overigens wel het idee dat audio een stuk beter klinkt wanneer Xbox direct in de Denon zit dan wanneer ik het puur via ARC doe en Xbox in TV.
Zie ik twee mogelijkheden. Eerste is dat de TV dan toch niet goed in staat gesteld. Tweede is, wederom, tussen de oren.

[ Voor 19% gewijzigd door FeaR op 02-12-2022 13:45 ]

FeaR schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 13:23:
[...]

De vraag is wat je wilt met Atmos als je slechts een 2.0 setup hebt.
Tijdelijk 2.0 want het plan is wel om naar meer te gaan, sowieso surround. Het is voornamelijk dat ik het wilde testen of er delay was. Zodat ik weet voor wanneer (als) ik meer speakers ga toevoegen (en deze AVR zou blijven gebruiken) of er dan nog steeds delay zou zijn. Vooral omdat DD nu bijna delay-vrij is.
Dan zit de delay in de Samsung TV. TV wel op Game Mode? In de Denon kan je ook delay instellen.
Yep, de tv staat op Game mode en ik heb de delay setting getest van de Denon maar het haalt niets uit. Ook alle zaken zoals Atmos in de tv audio settings zelf uit gezet, ook die delay optie getest maar helaas maakt het de boel niet beter. Dus stel ik zou nu genoeg speakers hebben voor een Atmos setup, dan lijkt het erop dat ik met delay zou blijven kampen wanneer aangesloten via ARC. Of niet perse?

Stel ik ga voor een soundbar die net als de tv eARC is, dan met een beetje geluk heb ik zelfs die hele kleine delay met DD niet meer, toch? Nu gaat het van een tv met eARC naar een AVR met ARC. Damn, wat een gedoe en termen allemaal joh. 😝
Omdat je op die manier de TV, qua audio, uit de keten haalt. De receiver vangt de audio af en stuurt alleen beeld over HDMI Out. Audio komt nooit bij de TV. De beperking van geen DTS heb je op die manier niet. Nadeel is dat je receiver up to spec moet zijn voor de functies die je wilt gebruiken. Wil je 4K 120 Hz VRR HDR dan zal de receiver HDMI 2.1 moeten hebben.
Ah, duidelijk! Wel fijn dat jij er echt plenty over weer, dat helpt een heleboel.
De gehele keten op dezelfde HDMI versie is altijd het makkelijkste/beste maar tevens ook het duurste om up to date te houden.
Dat zeker weten. En zelfs ook met dit kunnen er issues zijn. Laatst kwam ik heel wat reacties tegen op een Samsung site dat mensen bakken aan geld hadden uitgegeven aan XSX, speakers, AVR met HDMI 2.1 en vervolgens lijkt VRR niet te werken of issues met 120hz. Betekent natuurlijk niet meteen dat ik dit ook zal krijgen, maar het laat wel zien dat niets perfect is. En wederom.....Samsung.
Dan heb je geen Atmos. Atmos is metadata om hoogte kanalen te berekenen en het betreffende geluid ten gehore te brengen over de Atmos speakers. Met een 2.0 setup heb je niets aan die data.
Maar het display gaf wel Atmos aan, verwarrend.

Ik had het in mijn hoofd gehaald dat net zoals met headphones je DD, DTS, Atmos kan kiezen, virtual surround dus, dat dit mogelijk ook voor twee speakers kon. Maar zo werkt het dus niet, haha.

Maar dan is er één dingetje wat geen placebo effect is. Ook al heb ik twee front speakers, stereo uncompressed klinkt bij lange na niet zo goed en vol als DD, DTS etc. Ik merk het in Halo nu. Wanneer ik schiet met de assault rifle dan hoor ik echt lekker die stevige bass, die is veel zwakker met stereo uncompressed. Zelfde geld voor explosies, of überhaupt alleen al gewoon rondlopen. Deze speakers (Yamaha NS-s34, 2 way bassreflex speaker system) komen echt beter tot hun recht wanneer ik DD kies.

Het is een flinke tijd geleden dat ik deze speakers en AVR gebruikte, maar dat was toen ook de reden dat ik hem op DD liet staan.

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-11 11:01
devilsnight schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 15:10:
[...]

Maar dan is er één dingetje wat geen placebo effect is. Ook al heb ik twee front speakers, stereo uncompressed klinkt bij lange na niet zo goed en vol als DD, DTS etc. Ik merk het in Halo nu. Wanneer ik schiet met de assault rifle dan hoor ik echt lekker die stevige bass, die is veel zwakker met stereo uncompressed. Zelfde geld voor explosies, of überhaupt alleen al gewoon rondlopen. Deze speakers (Yamaha NS-s34, 2 way bassreflex speaker system) komen echt beter tot hun recht wanneer ik DD kies.

Het is een flinke tijd geleden dat ik deze speakers en AVR gebruikte, maar dat was toen ook de reden dat ik hem op DD liet staan.
Druk eens tijdens het spelen in stereo en in DD op de INFO knop op de denon. Hij zou dan een overlay moeten tonen met welke speakers hij in gebruik heeft. Mogelijk pakt die in DD de subwoofer mee die hij in Stereo niet gebruikt?

Ik zat overigens met hetzelfde probleem dat mijn denon 2500h geen VRR/120hz ondersteunt. Maar daarnaast ook dat de hue syncbox dat ook niet snapte. Heb getwijfelt een HDMI converter te kopen die in principe het signaal kan splitsen in 2en (een 60hz/non-VRR voor versterker/syncbox en een passthrough voor de tv). Maar ze wisten niet geheel zeker of de versie die ze nu hadden gebouwd dit ook voor elkaar ging krijgen ivm de grote hoeveelheid processorkracht die daar voor nodig zou zijn. Gezien ik toch een nieuwe TV ging kopen vervang ik de denon gelijk door een 2800h. Blijft het probleem met de syncbox, dus ik ga terug naar gamen zonder hue verlichting (vermoed zelfs dat de syncbox er helemaal tussenuit gaat omdat ook de googleTV sinds de update naar android 12 blijkbaar een niet compatible DV doorgeeft dat de syncbox niet snapt maar de TV gelukkig wel)

• Timothy3000
  • Laatst online: 27-11 18:01
Pentiment is wel tof maar man wat gaat die tekst sloom. Is daar wat aan te doen?
SunnieNL schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 16:13:
[...]

Druk eens tijdens het spelen in stereo en in DD op de INFO knop op de denon. Hij zou dan een overlay moeten tonen met welke speakers hij in gebruik heeft. Mogelijk pakt die in DD de subwoofer mee die hij in Stereo niet gebruikt?

Ik zat overigens met hetzelfde probleem dat mijn denon 2500h geen VRR/120hz ondersteunt. Maar daarnaast ook dat de hue syncbox dat ook niet snapte. Heb getwijfelt een HDMI converter te kopen die in principe het signaal kan splitsen in 2en (een 60hz/non-VRR voor versterker/syncbox en een passthrough voor de tv). Maar ze wisten niet geheel zeker of de versie die ze nu hadden gebouwd dit ook voor elkaar ging krijgen ivm de grote hoeveelheid processorkracht die daar voor nodig zou zijn. Gezien ik toch een nieuwe TV ging kopen vervang ik de denon gelijk door een 2800h. Blijft het probleem met de syncbox, dus ik ga terug naar gamen zonder hue verlichting (vermoed zelfs dat de syncbox er helemaal tussenuit gaat omdat ook de googleTV sinds de update naar android 12 blijkbaar een niet compatible DV doorgeeft dat de syncbox niet snapt maar de TV gelukkig wel)
Ik heb puur alleen de twee front speakers van Yamaha, geen subwoofer. Maar in die speakers zelf zit een soort van sub heb ik het idee, want het is crazy hoe de bass klinkt in games. Maar ja, de speaker heet dan ook 2way bassreflex speaker system, haha.

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op a klikken tijdens het 'schrijven' maakt het ook iets sneller.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

devilsnight schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 15:10:
[...]
... ik heb de delay setting getest van de Denon maar het haalt niets uit.
Even kort want het wordt inderdaad erg offtopic maar dit neigt toch wel naar een eigen topic. Er gebeuren dingen die ik niet kan verklaren. Bovenstaande is de eerste. Delay instellen in de receiver moet merkbaar zijn. Als dat geen effect heeft ben ik lost.
Maar het display gaf wel Atmos aan, verwarrend.
Terwijl optisch aangesloten? Dan neig ik dat je receiver aan het upmixen is en/of je niet het ingangssignaal ziet op de receiver. Atmos kan niet over optisch.
DD, DTS, Atmos kan kiezen, virtual surround dus, dat dit mogelijk ook voor twee speakers kon. Maar zo werkt het dus niet, haha.
Dolby Digital en DTS zijn (in het geval van de Xbox 5.1). Atmos is zoals gezegd Meta data en geen track. Meta data die over Dolby Digital gestuurd kan worden of TrueHD. Ik heb geen idee wat de output van de Xbox is met Dolby Atmos app geïnstalleerd/enabled.
Maar dan is er één dingetje wat geen placebo effect is. Ook al heb ik twee front speakers,..
Je hebt de receiver wel geconfigureerd op stereo?

Verder is het lastig op papier zo een beeld te maken. In de gehele keten kan meerdere malen bitstream doorsturen om worden gezet naar LPCM. Ik vraag me dus af wat de receiver binnenkrijgt.

Enfin, eigen topic is dit wel waard.

Timothy3000 schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 16:15:
Pentiment is wel tof maar man wat gaat die tekst sloom. Is daar wat aan te doen?
Er is een optie om het te versnellen maar dan nog is het wat traag. Begreep dat ze nadachten over instant tekst in een toekomstige update.

Ik kan je aanraden om in ieder geval gebruik te maken van de big head mode. Ik had hem op de helft. Dat ziet er even gek uit maar je went er snel aan en ziet dan ook een stuk beter de gezichtsuitdrukking :)

———

Voor liefhebbers van point and click adventures. Norco is een aanrader :) Sinds deze maand ook in Gamepass.

[ Voor 10% gewijzigd door uchiha tijntje op 02-12-2022 17:17 ]

FeaR schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 16:31:
[...]

Even kort want het wordt inderdaad erg offtopic maar dit neigt toch wel naar een eigen topic. Er gebeuren dingen die ik niet kan verklaren. Bovenstaande is de eerste. Delay instellen in de receiver moet merkbaar zijn. Als dat geen effect heeft ben ik lost.

[...]

Terwijl optisch aangesloten? Dan neig ik dat je receiver aan het upmixen is en/of je niet het ingangssignaal ziet op de receiver. Atmos kan niet over optisch.

[...]

Dolby Digital en DTS zijn (in het geval van de Xbox 5.1). Atmos is zoals gezegd Meta data en geen track. Meta data die over Dolby Digital gestuurd kan worden of TrueHD. Ik heb geen idee wat de output van de Xbox is met Dolby Atmos app geïnstalleerd/enabled.

[...]

Je hebt de receiver wel geconfigureerd op stereo?

Verder is het lastig op papier zo een beeld te maken. In de gehele keten kan meerdere malen bitstream doorsturen om worden gezet naar LPCM. Ik vraag me dus af wat de receiver binnenkrijgt.

Enfin, eigen topic is dit wel waard.
Yep, we gaan wel even verder via PM anders. Reageer ik daar even op je. Had je overigens al een PM gestuurd ook. :)

• Danno88
  • Laatst online: 27-11 08:51
Polariteit schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 11:49:
[...]

Ik heb er 2: eentje (die ik bijna altijd gebruik) waarbij de paddles het indrukken van de pookje vervangen. Dat is voor mij echt een mega-verbetering, het indrukken van die pookjes kan ik echt niet :(

Verder heb ik er 1 dedicated voor PinballFX, waarbij de paddles de flippers bedienen :)

Verder doe ik er niet zoveel mee eigenlijk, vind vooral de grip+in de hand liggen van deze controller telaxed :)
Hahahah, helemaal vergeten dat dat wel een
Goeie is voor PinballFx. Gelijk maar ingesteld.
En indrukken van de pookjes ook goeie tip voor games waar je dat veel gebruikt.

Ja ik vind de controller qua “liggen in de hand” en de grips wel echt top!
Was toen te laat met de Forza controller, want die had veel grips maar de Elite vind ik al meer dan goed!
Exactor it schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 13:05:
[...]

Ik heb er drie:
1) Halo, bepaalde acties weg van pookjes, dpad en face knoppen zodat ik optimaal kan springen, bukken, wapen droppen en bashen.
2) Algemeen, b, a en stick click onder paddels (in de meeste spellen kan ik dan sprinten en springen zonder faceknoppen etx)
3) Racespellen, schakelen onder paddles. Wel altijd ingame klooien om de knopjes custom te maken.

Bij mijn Halo profiel heb ik stick response aangepast omdat het in Halo anders raar mikt. Bij de anderen staat ie op default.
Thanks daar kan ik wat mee!
Welke stick response heb je voor Halo gekozen?

• Exactor it
Danno88 schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 19:09:
[...]

[...]

Thanks daar kan ik wat mee!
Welke stick response heb je voor Halo gekozen?
Het is nog ingewikkelder dan ik dacht! Linkerstick op instant (zodat je strafe meteen begint en je sneller de gekozen richting ingaat). Rechterstick op lineair. (in game sens staat altijd op ratio horizontaal 1, verticaal op 1,5 zodat aim in een vierkant gaat. Als ie ratio 1:1 staat dan is je aimbox rechthoekig wat heel gek speelt).

Best veel moeite voor hoe goed ik ben ik Halo maar een oude man moet alle mogelijke voordelen pakken!
De nieuwe this week on Xbox is er.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• ilm
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 08:22

ilm

Oh nee, keek ik wel naar uit. Langs de andere kant wel genoeg te doen. Ik heb je toch maar even -1 gegeven want brenger van slecht nieuws... Of dient dat niet daarvoor? :)

Zojuist AC Odyssey uitgespeeld. Of althans dat dacht ik iedere dag de voorbije 2 weken. De quests blijven maar komen. Nee, ik denk dat ik er nu echt wel bijna ben. Tijd voor een lichter tussendoortje (Lego Skywalker?).
devilsnight schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 16:07:
Voor de Elite V2 gebruikers hier met issues.

https://scufgaming.com/eu...ro-controller-steelgray-1

Zou dit misschien een goed alternatief kunnen zijn?
Toen ik een tijd geleden op zoek was naar alternatieven voor de elite vond ik verhalen die suggereren dat Scuf eigenlijk nog erger is met kapot gaan... En dat ze ook waardeloze garantie afhandeling zouden hebben. Er werd gesteld dat de "pro gamer" waar Scuf zich traditioneel op richt het gewend zou zijn om elke 3 maanden een nieuwe te kopen.

Gamertag: FinrazielNL

"Hot Wheels Unleashed – Game of the Year Edition is no longer coming on December 15th, 2022 as previously announced. We will update with a new date when we have more information to share."
Gelukkig zeggen ze wel we will update with a new date. Dus zo te zien is ie niet volledig geannuleerd voor de service.
Finraziel schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 19:24:
[...]

Toen ik een tijd geleden op zoek was naar alternatieven voor de elite vond ik verhalen die suggereren dat Scuf eigenlijk nog erger is met kapot gaan... En dat ze ook waardeloze garantie afhandeling zouden hebben. Er werd gesteld dat de "pro gamer" waar Scuf zich traditioneel op richt het gewend zou zijn om elke 3 maanden een nieuwe te kopen.
Oh wauw, bizar. Goed om te weten dan.

Iemand op XboxEra heeft zich eraan gewaagt en zal een update geven hoe het hem bevalt. Maar dat klinkt niet veelbelovend.

Jammer die issues met die dure controllers, mag niet eigenlijk. Naar mijn idee was de V1 echt beter qua dit.
devilsnight schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 19:48:
[...]

[...]

Gelukkig zeggen ze wel we will update with a new date. Dus zo te zien is ie niet volledig geannuleerd voor de service.

[...]

Oh wauw, bizar. Goed om te weten dan.

Iemand op XboxEra heeft zich eraan gewaagt en zal een update geven hoe het hem bevalt. Maar dat klinkt niet veelbelovend.

Jammer die issues met die dure controllers, mag niet eigenlijk. Naar mijn idee was de V1 echt beter qua dit.
Ik vermoed dat het niet de bedoeling was dat de Ultimate Edition op game pass kwam.
Misschien een wijziging naar de base edition ….

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

justifire schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 23:35:
Wat een zak met geld al niet kan doen…

[Afbeelding]
Het is een hele slechte zaak dat de PS5 niet met die issues kampt, waarmee XSX wel kampt en over PC nog maar te zwijgen. Maar het is niet zo zwart wit. Sony heeft 150 devs naar de studio gestuurd om te helpen met de game, duidelijk dat dit puur voor PS5 was. Ook duidelijk is dat de game gewoon nog wat langer in de oven had gemoeten.

Er is gewoonweg te weinig aan optimalisatie voor Xbox, het schijnt zelfs dat ie pre-patch op 20fps draaide. XSX kampt met een slechtere performance, minder afgewerkte RT zoals die reflectie en een rare tint. Laten we hopen dat ze dit fixen.

Hier vertellen ze alles erover.

YouTube: The Callisto Protocol - The DF Tech Review + PS5 vs Xbox Series X/ S...

• Schimanski
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-11 21:36
Ik zelf zat ook lange tijd te kijken om een Denon en leuke speakers neer te zetten in mijn game room.
Nu zag ik een review van een Samsung soundbar, volgens mij het top model.
Als ik zo de review bekijk denk ik dat voor de grote van de gameroom dat meer dan genoeg is.
justifire schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 23:35:
Wat een zak met geld al niet kan doen…

[Afbeelding]
The parity clause! :P

Nu glijd je 2 minuten saai in een rioolsysteem zonder RT en slechte FPS. Net zo saai als met RT en goede FPS. :P

Voor de fans van Dust : An Elysian Tale (imo best game ever), kan ik Sword of the Vagrant van harte aanraden !
Heerlijk om de ene vette combo na de andere te maken, lekker loot verzamelen, builds maken, genieten van de mooie handgetekende wereld en dat allemaal voor nog geen tientje _/-\o_

Om het geheugen op te frissen :

En Sword of the Vagrant :

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

justifire schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 09:14:
Voor de fans van Dust : An Elysian Tale (imo best game ever), kan ik Sword of the Vagrant van harte aanraden !
Heerlijk om de ene vette combo na de andere te maken, lekker loot verzamelen, builds maken, genieten van de mooie handgetekende wereld en dat allemaal voor nog geen tientje _/-\o_

Om het geheugen op te frissen :
[YouTube: Dust: An Elysian Tail]

En Sword of the Vagrant :
[YouTube: Sword of the Vagrant Launch Trailer]
Dat spel kwam me bekend voor (Dust: an Elysian tale). Heb even gekeken maar wel ooit aan begonnen maar was nooit ver gekomen. Misschien eens kijken of die nog in mijn digitale library staat.

• Antigo
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 26-11 14:24
Is de Witcher 3 next gen patch al shadow dropped op de series x? Het game logo is veranderd en ik heb het gevoel dat alles er 4 keer beter uit ziet momenteel. Of droom ik?

• Exactor it
uchiha tijntje schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 10:46:
[...]

Dat spel kwam me bekend voor (Dust: an Elysian tale). Heb even gekeken maar wel ooit aan begonnen maar was nooit ver gekomen. Misschien eens kijken of die nog in mijn digitale library staat.
Het is zeer de moeite waard. Eén van de tofste arcade spellen in de 360 tijd.
Antigo schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 10:47:
Is de Witcher 3 next gen patch al shadow dropped op de series x? Het game logo is veranderd en ik heb het gevoel dat alles er 4 keer beter uit ziet momenteel. Of droom ik?
Volgens mij pas ergens rond de 15e. Denk een placebo effect :)

[...]

Echt zo’n toffe game :Y
En Sword of the Vagrant geeft bijna dezelfde beleving, maar, Dust > Sword

[...]

Helaas is dit een van de titels die nooit BC is gemaakt, zo jammer. Dus je moet echt de 360 erbij pakken om die te spelen. Ik las net wel dat het de bedoeling was dat ie BC ging worden voor Xbox One, nooit gebeurd.
devilsnight schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 16:51:
[...]

Helaas is dit een van de titels die nooit BC is gemaakt, zo jammer. Dus je moet echt de 360 erbij pakken om die te spelen. Ik las net wel dat het de bedoeling was dat ie BC ging worden voor Xbox One, nooit gebeurd.
Ah oké, helaas :)

• bartd1983
  • Laatst online: 23-10 19:26
Iemand al ervaring met Marvel’s Midnight Suns? Eerste half uurtje sprak me zeker aan (als Xcom fan)

• rutgergron
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 10-11 18:26
Ik speel eigenlijk altijd zonder headset. Wat ik al eerder benoemde de X,Y,B,A buttons zijn best wel 'luid' met indrukken. Over de D-pad nog maar te zwijgen. De playstation controller daarentegen is zo stil als het maar kan.

Ik had gehoopt dat dit naar verloop van tijd minder zou worden maar tevergeefs. 3rd party controller is vrijwel geen optie omdat die allemaal niet draadloos zijn.

De console bevalt verder prima alleen dit is wel een ding om eventueel over te stappen naar PS5. Had gehoopt dat ik er aan zou wennen.

[ Voor 6% gewijzigd door rutgergron op 04-12-2022 09:02 ]

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:10
rutgergron schreef op zondag 4 december 2022 @ 08:59:
Ik speel eigenlijk altijd zonder headset. Wat ik al eerder benoemde de X,Y,B,A buttons zijn best wel 'luid' met indrukken. Over de D-pad nog maar te zwijgen. De playstation controller daarentegen is zo stil als het maar kan.

Ik had gehoopt dat dit naar verloop van tijd minder zou worden maar tevergeefs. 3rd party controller is vrijwel geen optie omdat die allemaal niet draadloos zijn.

De console bevalt verder prima alleen dit is wel een ding om eventueel over te stappen naar PS5. Had gehoopt dat ik er aan zou wennen.
Maak gewoon een keuze. Allebei prima spelcomputers met prima spelletjes. Iedereen heeft zo zijn voorkeur en geniet gewoon wat jij het leukst vind.

• Timothy3000

Speel je dan met het geluid uit ofzo? Of heel zacht?

Zelf zowel een Xbox als PS5 staan en die controllers maken evenveel geluid. Je hoort amper wat. Alleen de Dualsense met de geluiden uit de games (toffe toevoeging).

Als het je echt stoort gewoon die Xbox terugsturen of verkopen of toch een duurdere draadloze controller kopen en uitproberen. Andere opties zijn er niet.

[ Voor 11% gewijzigd door Timothy3000 op 04-12-2022 09:27 ]

• rutgergron
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 10-11 18:26
Timothy3000 schreef op zondag 4 december 2022 @ 09:22:
[...]

Speel je dan met het geluid uit ofzo?

Zelf zowel een Xbox als PS5 staan en die controllers maken evenveel geluid. Dualsense iets meer als je de geluiden uit de games die de controller maakt meerekent.
Heb het geluid nooit hard staan omdat ik tinnitus heb. De buttons van de Xbox controller maken een duidelijk klik geluid net zoals de D-pad.

De reden dat ik eigenlijk niet wil overstappen is vanwege Flight Simulator en Forza Horizon.

• Timothy3000
rutgergron schreef op zondag 4 december 2022 @ 09:25:
[...]

Heb het geluid nooit hard staan omdat ik tinnitus heb. De buttons van de Xbox controller maken een duidelijk klik geluid net zoals de D-pad.

De reden dat ik eigenlijk niet wil overstappen is vanwege Flight Simulator en Forza Horizon.
Wellicht even kijken of die games met toetsenbord en muis gespeeld kunnen worden als dat ergernis scheelt.

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 25-11 14:43

Armada

-Wat wil je weten?-

Even een vraag waar ik niet uitkom: als ik mijn koptelefoon in de dual sense steek, dan komt er geen geluid uit de TV. Als ik dat bij de Xbox controller doe, dan blijft het geluid ook uit de TV komen. Kwam ik pas na een avondje gamen achter, toen ik wat commentaar kreeg dat het wel erg rumoerig was… :)
Is er een instelling om dit wel voor elkaar te krijgen?

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

• kronolith
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-11 09:29

kronolith

[EDIT]

[...]

Gast... Ik moet hier op reageren. Je bent in 1 maand van een XSX > PS5 > XSX > XSS > XSX geswitched en nu wil je weer naar een PS5 omdat het fucking dpad geluid maakt?? 8)7

Echt, waarom koop je ze niet allebei en ben je gewoon eens content met wat je hebt?

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 27-11 17:45
[...]

Dan koop je toch een 3th party controller. Die zijn ook draadloos(met dongel). Je kan er hooguit niet mee aan zetten. Maar daar kan je dan weer je orginele controller voor gebruiken of de Xbox remote kopen.

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Armada schreef op zondag 4 december 2022 @ 09:30:
Even een vraag waar ik niet uitkom: als ik mijn koptelefoon in de dual sense steek, dan komt er geen geluid uit de TV. Als ik dat bij de Xbox controller doe, dan blijft het geluid ook uit de TV komen. Kwam ik pas na een avondje gamen achter, toen ik wat commentaar kreeg dat het wel erg rumoerig was… :)
Is er een instelling om dit wel voor elkaar te krijgen?
Settings > General > Volume & Audio Output > Additional Options > Mute Speaker Audio when Headset Attached

Een druppeltje olijfolie doet wonderen :)

• The_Woesh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-11 10:50
justifire schreef op zondag 4 december 2022 @ 10:36:
[...]

Een druppeltje olijfolie doet wonderen :)
Ik weet niet of je het serieus bedoeld, maar ik wil toch even waarschuwen. Gebruik nooit olijfolie of andere plantaardige olie als smeerolie. Deze oliën drogen uit en worden na een tijd hard. Dat kan je bijvoorbeeld goed zien aan de dop van een fles die al een tijd staat. Gebruik om te smeren altijd een olie die daarvoor gemaakt is. Voor controllers of andere fijne elektronica kan je vast iets vinden de hobby zaak.

https://www.rebuy.nl/i,81...CxuMQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

https://www.gooxboxone.nl/xbox-one-controller-kopen/

Dat is een Xbox One controller. Als ik me niet vergis had deze een minder luide click sound dan de XSX controllers. Mij persoonlijk stoort het echt niet en echt hard heb ik mijn tv sound ook niet, maar wellicht voor jou de oplossing?

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

De Elite V2 heeft deze klikgeluiden niet; iig niet bij de D-pad. Bij de X/A/B/Y buttons hoor ik eigenlijk niet heel veel verschil vergeleken met de XSX-controler, maar daar vind ik die knoppen ook beduidend minder luid dan de D-pad...

Overigens schijnt de Elite-V2 wel wat issues te hebben, maar daarbij moet je je wel realiseren dat online (ook hier in dit topic) doorgaans alleen de negatieve ervaringen geplaatst worden; ik ga er altijd van uit dat de positieve ervaringen verre in de overhand zijn :) Maar hoe je het ook went of keert: het is een mega-fijne controller :)

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

bartd1983 schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 19:40:
Iemand al ervaring met Marvel’s Midnight Suns? Eerste half uurtje sprak me zeker aan (als Xcom fan)
Het concept sprak mij al aan; maar ik heb nog geen 1 fatsoenlijke gameplay trailer kunnen vinden; alleen maar cinematic trailers. Om die reden nog niet gekocht :(

Cinematic trailers zijn leuk, maar je hebt er niks aan als je wilt weten wat voor soort spel het precies is :'(
Joe & Mac zou dus deze maand naar Xbox komen...

• bartd1983
  • Laatst online: 23-10 19:26
Polariteit schreef op zondag 4 december 2022 @ 12:40:
[...]

Het concept sprak mij al aan; maar ik heb nog geen 1 fatsoenlijke gameplay trailer kunnen vinden; alleen maar cinematic trailers. Om die reden nog niet gekocht :(

Cinematic trailers zijn leuk, maar je hebt er niks aan als je wilt weten wat voor soort spel het precies is :'(
Ik vind de Let’s play van ChristopherOdd op Youtube goed. Het is een mix van socializen met de hero’s en hele goede Xcom-achtige gameplay.

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 25-11 14:43

Armada

-Wat wil je weten?-

Caayn schreef op zondag 4 december 2022 @ 09:58:
[...]
Settings > General > Volume & Audio Output > Additional Options > Mute Speaker Audio when Headset Attached
Top, dank!
Heel erg tevreden met de Xbox series S naast mijn PS5. Dankzij Gamepass krijgt die op het moment meer speeltijd dan mijn PlayStation ;)

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

En de games voor deze week:

https://www.trueachieveme...ecember-5th-december-11th

Dit zijn voor mij de interessante games. Hindsight met name omdat Annapurna niet vaak teleurstelt met hun games die ze publiceren.

Voornamelijk wachten tot volgende week met High on Life. Ik gok dat die game niet zo’n goede reviews krijgt, maar van wat ik er tot nu toe van heb gezien lijkt die me leuk. Een game die zichzelf niet te serieus neemt is zo nu en dan heerlijk om te spelen.

Polariteit schreef op zondag 4 december 2022 @ 12:39:
[...]

De Elite V2 heeft deze klikgeluiden niet; iig niet bij de D-pad. Bij de X/A/B/Y buttons hoor ik eigenlijk niet heel veel verschil vergeleken met de XSX-controler, maar daar vind ik die knoppen ook beduidend minder luid dan de D-pad...

Overigens schijnt de Elite-V2 wel wat issues te hebben, maar daarbij moet je je wel realiseren dat online (ook hier in dit topic) doorgaans alleen de negatieve ervaringen geplaatst worden; ik ga er altijd van uit dat de positieve ervaringen verre in de overhand zijn :) Maar hoe je het ook went of keert: het is een mega-fijne controller :)
Hmmm, ja en nee. Kan niet voor anderen spreken maar als ik ergens mega blij mee ben dan laat ik van me horen. Ik laat mijn enthousiasme altijd zien, dat is gewoon een dingetje van mij. Toen ik in juli dit jaar een QD-OLED van Samsung in huis had gehaald was ik vol enthousiasme op fora zoals AVS te zien, tot de dag van vandaag. Als iets geweldig is, ik ben niet stil.

Ik weet niet of de issues met V2 widespread te noemen zijn, maar op meerdere fora lees ik over dezelfde issues die ik tot de dag van vandaag heb met de controller. Het begint als een klein iets en je denkt ach....komt goed, en het wordt of erger of er komen juist nog meer issues bij.

Voor mij was de V1 verreweg de beste. De enige issue die ik had was loslatende rubber grips, maar de button issues totaal niet. Als ze dit konden fixen hadden we echt perfectie gehad.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Ik heb 4 elite's, buiten 1 gare LB (tja.. Fifa enzo) en 1 met iets losgelaten rubber, heb ik nog nooit problemen gehad, maar te vaak krijg je dan een 'oh dan gebruik jij hem niet zoveel' of 'dan heb je geluk', mijn controllers krijgen net zoveel 'beat up' als menig andere gebruiker, zeker qua aantal uren, en als ik dit weg zet tegen de hoeveel normale controllers die het leven al hebben gegeven... het zal misschien ook liggen aan de 'voorkeuren' die mensen hebben. Kliks, harde geluiden.. tja, die zet ik weg bij de groep 'kan niet tegen geluid' (en dan wel typen op mechanische keyboard :P).

[ Voor 4% gewijzigd door SinergyX op 04-12-2022 17:29 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

SinergyX schreef op zondag 4 december 2022 @ 17:28:
Ik heb 4 elite's, buiten 1 gare LB (tja.. Fifa enzo) en 1 met iets losgelaten rubber, heb ik nog nooit problemen gehad, maar te vaak krijg je dan een 'oh dan gebruik jij hem niet zoveel' of 'dan heb je geluk', mijn controllers krijgen net zoveel 'beat up' als menig andere gebruiker, zeker qua aantal uren, en als ik dit weg zet tegen de hoeveel normale controllers die het leven al hebben gegeven... het zal misschien ook liggen aan de 'voorkeuren' die mensen hebben. Kliks, harde geluiden.. tja, die zet ik weg bij de groep 'kan niet tegen geluid' (en dan wel typen op mechanische keyboard :P).
Kon ik maar hetzelfde zeggen, want ik vind de V2 echt te gek verder. Super comfortabel, voelt premium aan, paddles zijn top. Maar A en B knoppen die echt net na het kopen om de haverklap blijven plakken/vast zitten in de sockets, net nadat dit exact hetzelfde probleem was van de V2 die ik zojuist had geretourneerd, niet best.

Of dat de A, X, Y en B knoppen bizar hard ingedrukt moeten worden voordat het geregistreerd wordt, of de hetzelfde met de LB, RB knoppen. Nu met de witte V2 Core gaat het tot zoverre goed, maar echt lang heb ik hem ook nog niet. Welke echt elke keer terug in de doos na het gamen. Puur voorkomen dat er extra stof en troep in komt.

• bierkwadraat
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-08 13:54
[...]

Ik heb zelf even vergeleken, maar mijn Elite v1 controller maakt stuk minder geluid dan de bijgeleverde controller van zowel de One als Series X. Er lijkt dus wel verschil te zitten per type (bij mij in elk geval). De Elite v1 van mij is vergelijkbaar met de Dual Sense.
SinergyX schreef op zondag 4 december 2022 @ 17:28:
Maar dan heb jij dus ook al een 50% failure rate? Of begrijp ik je nu verkeerd?
Ik begrijp zeker het argument dat je op moet passen dat je op fora vooral negatieve ervaringen ziet, maar wat voor mij wel belangrijk is is dat je ook de vaste gasten hier zeg maar ziet met negatieve ervaringen (terwijl diezelfde mensen wel elite controllers blijven kopen of omruilen want ze kunnen niet meer met gewone controller spelen).

Overigens heb ik zelf ook niet zulke erge problemen gehad als wat @devilsnight beschrijft, maar ik heb bij mijn v1 wel loslatend rubber gehad en brekend plastic van een van de triggers (nee niet gevallen, en MS heeft hem vervangen er voor) en later zelf de bumpers vervangen omdat die ook gebroken was (niet gek als je ziet wat voor flinterdun stukje plastic er verantwoordelijk is voor het terugveren).

De V2 heb ik later ook terug gestuurd, die had slecht reagerende bumpers en een A die niet helemaal te vertrouwen was (ik viel in Control bv wel eens ineens uit de lucht omdat de A even haperde). De vervanging had hetzelfde probleem met de bumpers en de Y die niet goed registreerde. De tweede vervanging die ik nu heb is wel ok (hoewel niet perfect, maar goed genoeg).

In het verleden met gewone 360 en one controllers heb ik deze problemen gewoon totaal niet gehad en ik ben volgens mij niet ineens veel kritischer geworden (sowieso, hoe kritisch is het als je het niet goed vindt dat plastic spontaan breekt?)

De elite blijft een briljante controller, in de zin van dat ik geen andere controller ken die beter is... maar dat wil niet zeggen dat het eigenlijk voor dat geld niet gewoon beter zou moeten.

Edit: Ik heb nou trouwens ineens weer wat nieuws met mijn elite v2 lijkt het... Als ik de rechterstick naar links duw dan geeft hij meer weerstand dan hoort en schiet dan ineens door als ik harder duw, waardoor het dus lastig is om subtiele input te geven. De andere richtingen hebben dat niet... Maar eens zien wat dit gaat doen weer. Aangezien ik momenteel op PC speel ga ik als dit probleem doorzet denk ik maar eens proberen met mijn recent voor de Switch gekochte 8bitdo ultimate controller te spelen, die heeft ook pedals, en hall effect sticks. Eens kijken of die betrouwbaarder is.

[ Voor 11% gewijzigd door Finraziel op 04-12-2022 20:39 ]

Finraziel schreef op zondag 4 december 2022 @ 20:12:
[...]
Edit: Ik heb nou trouwens ineens weer wat nieuws met mijn elite v2 lijkt het... Als ik de rechterstick naar links duw dan geeft hij meer weerstand dan hoort en schiet dan ineens door als ik harder duw, waardoor het dus lastig is om subtiele input te geven. De andere richtingen hebben dat niet... Maar eens zien wat dit gaat doen weer. Aangezien ik momenteel op PC speel ga ik als dit probleem doorzet denk ik maar eens proberen met mijn recent voor de Switch gekochte 8bitdo ultimate controller te spelen, die heeft ook pedals, en hall effect sticks. Eens kijken of die betrouwbaarder is.
Misschien proberen de spanning van de thumstick iets losser te zetten ? (Met bijgeleverd tooltje)

justifire schreef op zondag 4 december 2022 @ 22:24:
[...]

Misschien proberen de spanning van de thumstick iets losser te zetten ? (Met bijgeleverd tooltje)
Dat heb ik inderdaad gedaan en dat maakt het minder erg, dus kan er voor nu wel mee doorspelen (sowieso is de game die ik aan het spelen ben niet zo kritisch er op, kingdoms of amalur re-reckoning). Maar ik ben benieuwd of dit erger wordt of iets is wat weer wegtrekt (ook wel eerder gehad namelijk).

Finraziel schreef op zondag 4 december 2022 @ 20:12:
[...]

Maar dan heb jij dus ook al een 50% failure rate? Of begrijp ik je nu verkeerd?
Ik begrijp zeker het argument dat je op moet passen dat je op fora vooral negatieve ervaringen ziet, maar wat voor mij wel belangrijk is is dat je ook de vaste gasten hier zeg maar ziet met negatieve ervaringen (terwijl diezelfde mensen wel elite controllers blijven kopen of omruilen want ze kunnen niet meer met gewone controller spelen).

Overigens heb ik zelf ook niet zulke erge problemen gehad als wat @devilsnight beschrijft, maar ik heb bij mijn v1 wel loslatend rubber gehad en brekend plastic van een van de triggers (nee niet gevallen, en MS heeft hem vervangen er voor) en later zelf de bumpers vervangen omdat die ook gebroken was (niet gek als je ziet wat voor flinterdun stukje plastic er verantwoordelijk is voor het terugveren).

De V2 heb ik later ook terug gestuurd, die had slecht reagerende bumpers en een A die niet helemaal te vertrouwen was (ik viel in Control bv wel eens ineens uit de lucht omdat de A even haperde). De vervanging had hetzelfde probleem met de bumpers en de Y die niet goed registreerde. De tweede vervanging die ik nu heb is wel ok (hoewel niet perfect, maar goed genoeg).

In het verleden met gewone 360 en one controllers heb ik deze problemen gewoon totaal niet gehad en ik ben volgens mij niet ineens veel kritischer geworden (sowieso, hoe kritisch is het als je het niet goed vindt dat plastic spontaan breekt?)

De elite blijft een briljante controller, in de zin van dat ik geen andere controller ken die beter is... maar dat wil niet zeggen dat het eigenlijk voor dat geld niet gewoon beter zou moeten.

Vreemd is het he? Vooral jammer want het is inderdaad verder een top ding, helaas alleen niet betrouwbaar. Met de 360 en One controllers nooit echt issues gehad, met de V1 ook zeer weinig. Eigenlijk als ik er nu op terugkijk had ik de V1 niet moeten terugbrengen, maar ja, wist ik veel. En ik was natuurlijk super blij dat ik de opvolger mocht meenemen voor een kleine 40 euro extra toen.

Toen ze die Core aankondigde eerder dit jaar en zeiden dat ze geluisterd hadden naar de kritiek klonk dat echt goed, maar helaas. Als ze dit ooit weten te fixen hebben we wat mij betreft met een perfecte controller te maken. Prachtige accuduur ook.
Pagina: 1 ... 56 ... 195 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
• Gamepass discussie: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
• Beschikbaarheid: [XSX | XSS] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord