Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Als ik nu op Xbox in de Rewards app kijk zie ik helemaal onderaan "Other ways to earn" staan en daar staan drie zoekopdrachten weer, dashboard activiteiten, winkelmandje en Xbox activiteiten. Die verversen elke dag hé?

En die "featured offers" helemaal bovenaan. 1 day left, dus morgen weer allemaal nieuwe?

Ik zal er gewoon zaak van maken elke dag even te checken.

Nu nog even zien of ik vandaag een achievement in Avengers of Astroneer kan halen, dan heb ik toch weer 500 punten erbij. :P

[ Voor 14% gewijzigd door devilsnight op 28-11-2022 10:57 ]

• Krimglas
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 14-03-2023
devilsnight schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 16:54:
Audio is al top in de game, maar nog beter? Yes sir!
Destijds gespeeld met 3D geluid in mijn headset. Op een bepaald moment heb ik mezelf een mep gegeven omdat er plots een bromvlieg in mijn oren zoemde.

Tip: Als er lijken zijn in Witcher 3 zijn er ook bromvliegen in de buurt. :$

• BramViking
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 21-01-2023
Ik heb onlangs de Q990B gekocht (beste soundbar van 2022), maar ik merk op dat er iets niet klopt met de Dolby Atmos optie op de Xbox Series X.

Het geluid is soms te zacht en er blijkt een gedeelte ervan te ontbreken. Op Reddit las ik dat dit een bekende bug is, wat tot op heden nog niet door Microsoft is opgelost. De 7.1 instelling zou het probleem verhelpen. Anderen die dit ook zo ervaren?

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-11 11:01
BramViking schreef op maandag 28 november 2022 @ 13:50:
Ik heb onlangs de Q990B gekocht (beste soundbar van 2022), maar ik merk op dat er iets niet klopt met de Dolby Atmos optie op de Xbox Series X.

Het geluid is soms te zacht en er blijkt een gedeelte ervan te ontbreken. Op Reddit las ik dat dit een bekende bug is, wat tot op heden nog niet door Microsoft is opgelost. De 7.1 instelling zou het probleem verhelpen. Anderen die dit ook zo ervaren?
Is dat dan een specifieke bug met die soundbar?
Ik heb het vanuit mijn Denon AVR nog niet meegekregen, anders dan dat de soundstream gewoon zelf niet goed op een UHD staat of niet lekker is gemixed bij een streaming dienst. Onder games gaat het vrijwel altijd wel goed.

• SunnieNL
Krimglas schreef op maandag 28 november 2022 @ 11:22:
[...]

Destijds gespeeld met 3D geluid in mijn headset. Op een bepaald moment heb ik mezelf een mep gegeven omdat er plots een bromvlieg in mijn oren zoemde.

Tip: Als er lijken zijn in Witcher 3 zijn er ook bromvliegen in de buurt. :$
vliegen, muggen, vogels, stemmen, voetstappen.. soms word ik knettergek tijdens het spelen van games :)

• BramViking
SunnieNL schreef op maandag 28 november 2022 @ 13:56:
[...]

Is dat dan een specifieke bug met die soundbar?
Ik heb het vanuit mijn Denon AVR nog niet meegekregen, anders dan dat de soundstream gewoon zelf niet goed op een UHD staat of niet lekker is gemixed bij een streaming dienst. Onder games gaat het vrijwel altijd wel goed.
Het zou een bug kunnen zijn die specifiek bij de Samsung soundbars naar voren komt.
https://www.reddit.com/r/...&utm_content=share_button
SunnieNL schreef op maandag 28 november 2022 @ 13:57:
[...]

vliegen, muggen, vogels, stemmen, voetstappen.. soms word ik knettergek tijdens het spelen van games :)
Dat klinkt niet leuk, dan denk ik dat jij je echt kapot schrikt als je nu Grounded gaat spelen met die spinnen :D

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• SunnieNL
BramViking schreef op maandag 28 november 2022 @ 14:00:
[...]

Het zou een bug kunnen zijn die specifiek bij de Samsung soundbars naar voren komt.
https://www.reddit.com/r/...&utm_content=share_button
Atmos is Atmos.. hooguit dat de soundbar het niet goed snapt. Er zijn ook aardig wat problemen met mensen met een LG en een Samsung soundbar waar het geluid niet in sync loopt met Atmos. Als ze dan testen met een losse UHD speler treedt hetzelfde probleem op, waardoor het probleem niet echt bij de xbox ligt.

• BramViking
SunnieNL schreef op maandag 28 november 2022 @ 14:04:
[...]

Atmos is Atmos.. hooguit dat de soundbar het niet goed snapt. Er zijn ook aardig wat problemen met mensen met een LG en een Samsung soundbar waar het geluid niet in sync loopt met Atmos. Als ze dan testen met een losse UHD speler treedt hetzelfde probleem op, waardoor het probleem niet echt bij de xbox ligt.
Nee het is een bug. Je kunt de Samsung Q990B in verschillende geluidsprofielen zetten en bij 'standard' met Dolby Atmos aan, werkt het wel gewoon naar behoren, alleen vind ik het niet mooi klinken.
Vraagje, zou dit kunnen werken voor XSX?

uitvoering: Logitech G560

Via Bluetooth dit connecten met mijn Samsung S95B TV? Ik heb hier een Bluetooth speaker staan die prima connect met mijn tv, maar dat is één speaker. Dit zijn er twee EN een sub.

• Krimglas
Bluetooth = vertraging. Prima om muziek te luisteren of filmpjes via je telefoon (die compenseert video voor de vertraging). Niet erg interessant voor gaming.
Krimglas schreef op maandag 28 november 2022 @ 14:20:
Bluetooth = vertraging. Prima om muziek te luisteren of filmpjes via je telefoon (die compenseert video voor de vertraging). Niet erg interessant voor gaming.
Ik moet zeggen dat toen ik het testte vorig jaar in Witcher 3 met een Doss Soundbox BT speaker dat het qua delay erg meeviel.

Het is jammer dat XSX geen optical meer heeft, want dan zou ik misschien nog zo'n leuk mini surround setje ergens kunnen scoren.

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
Ik heb een probleempje met Microsoft Rewards.
Op de PC is de daily streak set niet zichtbaar en ik kan deze opdrachten niet uitvoeren. Ik heb meerdere browsers geprobeerd met het zelfde resultaat. Het lijkt dus een account gerelateerd probleem.

Als ik op de Xbox Series X de Edge browser open is op de Rewards pagina de daily streak set wel zichtbaar en kon de opdrachten daar wel uitvoeren.

Synchronisatie van browsergegevens was en is overigens ingeschakeld (Edge Sync). Opnieuw instellen van de sync functie heeft echter niet geholpen.

Komt een van jullie bovenstaande bekend voor en hoe heb je dit verholpen?

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

ariekanari schreef op maandag 28 november 2022 @ 14:28:
Ik heb een probleempje met Microsoft Rewards.
Op de PC is de daily streak set niet zichtbaar en ik kan deze opdrachten niet uitvoeren. Ik heb meerdere browsers geprobeerd met het zelfde resultaat. Het lijkt dus een account gerelateerd probleem.

Als ik op de Xbox Series X de Edge browser open is op de Rewards pagina de daily streak set wel zichtbaar en kon de opdrachten daar wel uitvoeren.

Synchronisatie van browsergegevens was en is overigens ingeschakeld (Edge Sync). Opnieuw instellen van de sync functie heeft echter niet geholpen.

Komt een van jullie bovenstaande bekend voor en hoe heb je dit verholpen?
Ik heb het zelf nog niet via de laptop gedaan. Maar je kunt op je telefoon ook die rewards doen. En als je die speciale dingen moet doen die alleen op PC kunnen, kun je de zoekopdrachten in desktop mode uitvoeren.

• MartijnS72
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
@ariekanari
Microsoft Rewards zit tegenwoordig ook standaard in het instellingen-menu in Edge en er is eventueel ook een Extension die je kunt installeren. Misschien dat die opties wel werken?
Wat is de reden dat sommige headsets voor Xbox nog steeds niet draadloos zijn, terwijl ze dat wel voor PS5 zijn?

De JBL Quantum 910 bijvoorbeeld, schijnt uitermate goed te zijn en ik moet eigenlijk wel een nieuwe headset hebben. Prachtige accuduur ook en top geluid van wat ik lees. Voor Xbox moet je een kabeltje naar je controller hebben. Voor PS5 hebben ze allerlei opties, zoals een USB adapter. Waarom Xbox het niet heeft is de grote vraag.

TB Stealth 700 gen 2 Max is precies zo'n eentje die ook een USB adapter heeft. Echt heel jammer.

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 10:04
devilsnight schreef op maandag 28 november 2022 @ 16:42:
Wat is de reden dat sommige headsets voor Xbox nog steeds niet draadloos zijn, terwijl ze dat wel voor PS5 zijn?

De JBL Quantum 910 bijvoorbeeld, schijnt uitermate goed te zijn en ik moet eigenlijk wel een nieuwe headset hebben. Prachtige accuduur ook en top geluid van wat ik lees. Voor Xbox moet je een kabeltje naar je controller hebben. Voor PS5 hebben ze allerlei opties, zoals een USB adapter. Waarom Xbox het niet heeft is de grote vraag.

TB Stealth 700 gen 2 Max is precies zo'n eentje die ook een USB adapter heeft. Echt heel jammer.
Het is geen grote vraag. Letterlijk de eerste Google hit is omdat Xbox al jaren een eigen WiFi systeempje heeft voor draadloze connectie.

De tb stealth 700 sluit je direct draadloos aan op een Xbox voorzover ik weet.
Exactor it schreef op maandag 28 november 2022 @ 17:22:
[...]

Het is geen grote vraag. Letterlijk de eerste Google hit is omdat Xbox al jaren een eigen WiFi systeempje heeft voor draadloze connectie.

De tb stealth 700 sluit je direct draadloos aan op een Xbox voorzover ik weet.
Shitzooi.

Wat betreft TB. De TB Stealth 700 gen 2 Max heeft een USB Type A adapter, Steelseries Arctis Nova 7x overigens ook, maar dan type c. Op zoiets voor Xbox had ik dan gehoopt, maar alas.

• Exactor it
devilsnight schreef op maandag 28 november 2022 @ 17:36:
[...]

Shitzooi.

Wat betreft TB. De TB Stealth 700 gen 2 Max heeft een USB Type A adapter, Steelseries Arctis Nova 7x overigens ook, maar dan type c. Op zoiets voor Xbox had ik dan gehoopt, maar alas.
Je hebt geen kabels nodig voor de 700 gen 2. Hij sluit direct draadloos aan op een series x. De Nova 7x komt met een dongle om in je xbox te stoppen. Hoe ik dit weet? Omdat het op elke review over die headsets staat en bij productspecificaties bij elk verkooppunt.

• SunnieNL
devilsnight schreef op maandag 28 november 2022 @ 17:36:
[...]

Shitzooi.

Snap de vraag niet. De steelseries arctis nova 7x is toch ook draadloos voor de xbox? Zie https://nl.steelseries.com/gaming-headsets/arctis-nova-7x

Het is dus een keuze van de fabrikant. Dongle meeleveren, bedraad van de controller of microsoft betalen om mee te liften in het xbox wireless protocol.
Exactor it schreef op maandag 28 november 2022 @ 17:42:
[...]

Je hebt geen kabels nodig voor de 700 gen 2. Hij sluit direct draadloos aan op een series x. De Nova 7x komt met een dongle om in je xbox te stoppen. Hoe ik dit weet? Omdat het op elke review over die headsets staat en bij productspecificaties bij elk verkooppunt.
Nergens zeg ik dat de Gen 2 kabels nodig heeft.
SunnieNL schreef op maandag 28 november 2022 @ 17:42:
[...]

Snap de vraag niet. De steelseries arctis nova 7x is toch ook draadloos voor de xbox? Zie https://nl.steelseries.com/gaming-headsets/arctis-nova-7x

Het is dus een keuze van de fabrikant. Dongle meeleveren, bedraad van de controller of microsoft betalen om mee te liften in het xbox wireless protocol.
Jullie begrijpen mij verkeerd.

Mijn hele punt is..

De JBL heeft een USB adapter voor PS5, voor Xbox niet. Jammer vooral, en ik snap niet waarom. Want andere headsets zoals dus de TB Gen 2 Max en Steelseries hebben wel zo'n adapter/dongle voor Xbox.

Ik heb zelf ook alles qua dat opgezocht. Het zal dan inderdaad hun keuze geweest zijn, maar wel echt een aparte. Als je echt voor wireless gaat, doe het dan gewoon goed. Maar ja, het zij zo.

[ Voor 5% gewijzigd door devilsnight op 28-11-2022 17:55 ]

Apart dat het nieuwe model een USB Dongel nodig heeft en het oudere model niet, ik gebruik nog altijd de TB 600 en die werkt draadloos zonder problemen.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Linksquest schreef op maandag 28 november 2022 @ 18:02:
Apart dat het nieuwe model een USB Dongel nodig heeft en het oudere model niet, ik gebruik nog altijd de TB 600 en die werkt draadloos zonder problemen.
Misschien heeft het met issues te maken. Ik heb de Gen 2 sinds launch en een vriend van mij ook en wij allebei hebben sinds een paar maanden een hele irritante issue.

Xbox aan, headset aan. We gaan een party chat in en dan staat er dat het volume te laag is en dat dit aangepast moet worden in de Xbox settings. Maar niets in de settings verhelpt dit. Het volume wiel van de TB haalt ook niets uit. De headset schakelt dan automatisch vrij snel af weer. Weer de TB aanzetten en dan hopen dat de error niet weer komt, komt ie wel dan meteen het wieltje gebruiken en hopen dat die error weg gaat.

Daarnaast heb ik nu een tweede issue.

Party in. Ik hoor iedereen, maar soms te zacht. Dus draai ik het chat volume wiel omhoog, de chat volume wordt echter zachter en zachter en na een tijdje hoor ik een geluidje van de TB komen omdat de volume op Max staat, maar ik hoor juist niemand meer.

Even wachten en dan weer het wiel omhoog draaien en na een tijdje hoor ik iedereen weer. Hard reset al gedaan van de TB, maar helaas. Jammer want verder top ding!
Dat is heel apart, dat ben ik zelf nog niet tegenkomen, je zou bijna denken dat het een software isue is. Maar heb je de headset ook al eens aan de PC gekoppeld en hem voorzien van een update (als deze er al is).

Linksquest schreef op maandag 28 november 2022 @ 18:10:
Dat is heel apart, dat ben ik zelf nog niet tegenkomen, je zou bijna denken dat het een software isue is. Maar heb je de headset ook al eens aan de PC gekoppeld en hem voorzien van een update (als deze er al is).
Yep, helemaal up to date. Het is ook echt de enige headset die dit rare gedrag vertoont. Een hele oude 360 TB headset doet dit niet, deze gebruikt echter wel een USB stick als dongle. Waardoor ik gelijk weer ga denken dat ik deze issue misschien niet heb met die TB Max 2 omdat die een USB dongle heeft. Maar voor hetzelfde geld is het vanwege een hele andere reden.

Echt vreemd.

Hieronder twee foto's van hoe het eruit ziet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K-ooC9A9Fj8woCd1vT8jCrYPkuA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mYNPv6ZamfUVh25gPeADEQsa.jpg?f=fotoalbum_large

Wanneer ik dan naar volume settings ga krijg ik dit...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rMnu7GL1zg8-ETVesKjfuuhUY00=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7gRiHQVvSfUsC7vG93hyPWI9.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 38% gewijzigd door devilsnight op 28-11-2022 18:36 ]

Heel apart, ga eens kijken en navragen voor je, als ik iets vind dan laat ik je wat weten.

Linksquest schreef op maandag 28 november 2022 @ 18:37:
Heel apart, ga eens kijken en navragen voor je, als ik iets vind dan laat ik je wat weten.
Thanks man.

Ja het het is heel raar. Als ik naar die volume settings ga en ik gebruik het chat wiel dan zie ik de slider naar rechts gaan en ik hoor iedereen weer. Echter zodra ik hem uit zet en weer aan, is de error er weer. De ene keer gaat het goed wanneer ik het wiel gebruik, ik hoor iedereen weer maar ook vaak gaat de headset op dat moment uit.

Kan er via Google ook maar weinig over vinden. Wat tips over de chat mixer, maar welke setting ik ook kies, het verhelpt het niet. Toen ik de Penrose X had eerder dit jaar had ik die issues niet.

[ Voor 4% gewijzigd door devilsnight op 28-11-2022 18:57 ]

Vampire Survivors is het type game waar je aan begint en voor dat je het weet het een paar uur later is. 'Nog een potje'. Om dan vervolgens toch weer iets vrij te spelen zodat je nog een extra run doet. Partij verslavend zeg.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Wom schreef op maandag 28 november 2022 @ 23:01:
Vampire Survivors is het type game waar je aan begint en voor dat je het weet het een paar uur later is. 'Nog een potje'. Om dan vervolgens toch weer iets vrij te spelen zodat je nog een extra run doet. Partij verslavend zeg.
Jep, inderdaad. Nog 1 run! En weg zijn 30 minuten. Echt een heel irritant verslavend spelletje :) Ook een ideaal spelletje voor streaming op je telefoon voor op de bank. Heb inmiddels alle achievements, maar vermoed dat er nog de nodige bij gaan komen.

Verder begonnen aan Somerville. Ben nu in chapter 7 (rond de helft) en vind hem leuk. De artstyle is erg goed gedaan en de sfeer is tof. De puzzels zijn ook leuk, maar de keuze voor een vast camera standpunt en een “3D-movement” in plaats van 2D side scrolling zoals Inside maakt het soms wat tricky.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Dat was de game op PC niet, niet echt. Man, hoezo wij Witcher fans zullen smullen deze console generatie en de volgende? Love it.

• Royalty
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-11 13:43
devilsnight schreef op zondag 27 november 2022 @ 20:08:
[...]

Ja dat is wel zo. Wij kunnen Rewards niet gebruiken als we de USA store zouden gebruiken he?
En wat zegt dat voor de design lab. Kan je daar wel de rewards giftcard voor gebruiken?
Yahoo Sports heeft lak aan embargos

https://uk.sports.yahoo.c...8YUou5wk7yfp&guccounter=2
Let’s be clear: this game is not for everybody. But The Callisto Protocol has set out to do one thing – create a superb horror/survival game – and in that, it has delivered magnificently. Just don’t play it with the lights off.
5/5 This is a no-holds-barred, gruesome, thrilling experience that will have you on the edge of your seat
12-14 uur duurt de game.

[ Voor 9% gewijzigd door devilsnight op 29-11-2022 16:54 ]

• Timothy3000
  • Laatst online: 27-11 18:01
Benieuwd naar de andere reviews. Me vooralsnog geen full price waard.

• hifigamefreak
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09:40

hifigamefreak

aka C3rb3r7s

Even een update voor wie de Xbox Controller 20th Anniversary nog wilde, deze is net op voorraad gekomen voor MSRP bij de MediaMarkt. Meteen maar besteld, leuke toevoeging aan mijn collectie (Zwart en Elite v2)

Bron: uitvoering: Microsoft Xbox Wireless Controller (2020) - 20th Anniversary spec...
Royalty schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 13:00:
[...]

En wat zegt dat voor de design lab. Kan je daar wel de rewards giftcard voor gebruiken?
Ik zou het echt niet weten, sorry. Zelf nog nooit Design Lab gebruikt.
Timothy3000 schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 17:02:
Benieuwd naar de andere reviews. Me vooralsnog geen full price waard.
Mee eens. Afwachten.

Denk toch sowieso geen day one voor mij meteen, ongeacht de reviews. Heb vandaag Xuan Yuan Sword 7 gehaald. Daar eerst maar eens goed mee bezig.

• Timothy3000
devilsnight schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 18:27:
[...]

Mee eens. Afwachten.

Denk toch sowieso geen day one voor mij meteen, ongeacht de reviews. Heb vandaag Xuan Yuan Sword 7 gehaald. Daar eerst maar eens goed mee bezig.
Damn, nooit van gehoord maar ziet er briljant uit!
Timothy3000 schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 18:48:
[...]

Damn, nooit van gehoord maar ziet er briljant uit!
Zo blij dat Xbox eindelijk ook dit soort games krijgt. Onlangs nog Sword and Fairy :Together Forever. Daar is overigens een demo van. :)
devilsnight schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 15:49:
The Legend of Tianding is nice ook!
Zeker nice, maar, the grind is real :X
Ruim 14 uur over gedaan voor de 1000GS
Alle talismans verzamelen is bijna te vergelijken met het farmen van Proof of a Concord Kept in Dark Souls 3 :')

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

justifire schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 20:37:
[...]

Alle talismans verzamelen is bijna te vergelijken met het farmen van Proof of a Concord Kept in Dark Souls 3 :')
Ja met die fetch quests he? Heb er een paar gedaan en daarna vond ik het mooi geweest. Als je puur voor de story quests gaat is de game vrij kort.
justifire schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 20:37:
[...]

Oh the horror…. Hoevaak ik die trap heb beklommen :o

Van de 14 uur… hoeveel uur was je hiermee bezig?

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

uchiha tijntje schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 20:55:
[...]

Oh the horror…. Hoevaak ik die trap heb beklommen :o

Van de 14 uur… hoeveel uur was je hiermee bezig?
Uurtje of vier schat ik zo in.
Anor Londo eat your heart out ! :+

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

devilsnight schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 20:47:
[...]

Ja met die fetch quests he? Heb er een paar gedaan en daarna vond ik het mooi geweest. Als je puur voor de story quests gaat is de game vrij kort.
Nee, de random talisman drops van vijanden en bosses.
Side quests complete je vanzelf als je alle levels op 100% hebt.

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Review is verwijderd zo te zien? Verder 12 tot 14 uur klinkt mij perfect in de oren. Ik wordt een beetje moe van al die grote games van 40/50+ uur. Doe mij maar weer een gewoon een sterke single player campaign van 10+ uur :)

hoi

• rutgergron
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 10-11 18:26
Ik moet zeggen dat ik het aanbod van Gamepass best wel teleurstellend vindt op een paar enkele games na. Veel oude en indie games. Iedereen is uiterst lyrisch erover en toch beetje meegegaan in de hype.

En het meest belachelijke vind ik nog dat alleen met gamepass je NIET online kan daarvoor heb je Gamepass Ultimate nodig. Dus weer paar euro per maand erbij, echt een behoorlijke tegenvaller.

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online

Polariteit

Fietsende fotografeur

Ik ben ' vroega' nooit meegegaan in de hype van het kopen van de nieuwste games; en die kan ik nu mooi spelen met gamepass. Ben blij dat ik met deze hype ben mee gegaan :D

Maar goed smaken verschillen natuurlijk :)
rutgergron schreef op woensdag 30 november 2022 @ 10:27:
Ik moet zeggen dat ik het aanbod van Gamepass best wel teleurstellend vindt op een paar enkele games na. Veel oude en indie games. Iedereen is uiterst lyrisch erover en toch beetje meegegaan in de hype.

En het meest belachelijke vind ik nog dat alleen met gamepass je NIET online kan daarvoor heb je Gamepass Ultimate nodig. Dus weer paar euro per maand erbij, echt een behoorlijke tegenvaller.
Grappig, mijn backlog wordt alsmaar groter en groter terwijl ik dit jaar maar vier spellen daadwerkelijk gekocht heb.
Zo zie je maar, smaken verschillen.
En fijne aan gamepass is dat je niet verplicht bent om het af te nemen itt energie :)

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online

-knip- op de man

Als iemand die veel te veel games kocht is GP echt een verademing en ik kom er niet eens aan toe om alles te spelen wat mijn interesse heeft in het aanbod. Als je enkel nieuwe AAA games wilt spelen kan ik mij voorstellen dat het wat tegenvalt, maar als je een wat bredere smaak hebt valt er genoeg te ontdekken in het aanbod.

En als ik een oudere game nog niet gespeeld heb is die voor mij nieuw dus ook daar kan ik mij mee vermaken.

[ Voor 3% gewijzigd door Geronimous op 03-12-2022 12:25 ]

• PepieNL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-11 09:01
- Offtopic -

[ Voor 97% gewijzigd door Geronimous op 03-12-2022 12:24 ]

• Timothy3000

Fantastische indies. Vandaar dat iedereen lyrisch is.

En met die Gold truc is het voor zo'n 100 euro echt een steal. Die paar euro per maand extra hoef je iig niet perse te betalen als je niet wilt. ;)

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:10
Toch is het wel jammer dat op een forum discussie vaak onder de duim gehouden wil worden. Heb in het verleden ook wel eens een mening verkondigd die echt op de man aangevallen word met verwijzingen naar fanboy gedrag.

Ik vind gamepass leuk. Ik denk dat het in combinatie met streaming de toekomst is van gaming. Ik heb veel leuke kleine games gespeeld maar ik vind ook dat MS beloftes niet nakomt ten aanzien van grote big budget games op gamepass. Jarenlang horen we het komt volgend jaar. En we zijn weer een jaar verder nu.

Tegelijkertijd als er volgend jaar weer mooie games komen speel ik die weer met veel plezier. En zoals hier iemand al aangeeft. Als je nu niet blij bent met het aanbod en volgend jaar wel dan zeg je het nu af en abonneer je je volgend jaar weer.

• Timothy3000
Ja dat is ook helemaal waar. Maar prijs > kwaliteit gezien (95 euro oid voor drie jaar) zit het imo wel snor.

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:55

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

giantgiantus schreef op woensdag 30 november 2022 @ 12:58:
Toch is het wel jammer dat op een forum discussie vaak onder de duim gehouden wil worden. Heb in het verleden ook wel eens een mening verkondigd die echt op de man aangevallen word met verwijzingen naar fanboy gedrag.

Ik vind gamepass leuk. Ik denk dat het in combinatie met streaming de toekomst is van gaming. Ik heb veel leuke kleine games gespeeld maar ik vind ook dat MS beloftes niet nakomt ten aanzien van grote big budget games op gamepass. Jarenlang horen we het komt volgend jaar. En we zijn weer een jaar verder nu.

Tegelijkertijd als er volgend jaar weer mooie games komen speel ik die weer met veel plezier. En zoals hier iemand al aangeeft. Als je nu niet blij bent met het aanbod en volgend jaar wel dan zeg je het nu af en abonneer je je volgend jaar weer.
Komt natuurlijk ook deels omdat er steeds een vergelijk getrokken wordt met het traditionele model van losse games verkopen. Ook in de Xbox one periode moet je heel hard zoeken naar exclusieve titels die hoger ingeschat worden dan AA games. Dus in die tijd was het ook al niet geweldig.

Komen ze hun beloftes niet na: ja. Is ze dat kwalijk te nemen: ook ja.
Wat moet je zoals je zelf al aangeeft doen. Gamepass opzeggen.

Ik als mid 30'er die niet dagelijks uren gamed, kan nog steeds meer dan genoeg games uit de catalogus spelen. Soms koop ik daarnaast gewoon een game omdat ik die echt wil.

[ Voor 6% gewijzigd door Chrosser op 30-11-2022 13:10 ]

• SunnieNL
De WIN knop doet het niet :(

edit: gevonden, wereldwijd mag je meedoen met het opgeven van je privacy ;)
https://gleam.io/bCAJ9/wi...series-x-with-maze-theory

Zijn dat eigenlijk een beetje leuke Dr Who games?

[ Voor 20% gewijzigd door SunnieNL op 30-11-2022 13:18 ]

giantgiantus schreef op woensdag 30 november 2022 @ 12:58:

Nou is het in ieder geval in dit geval niet echt een discussie, meer gewoon een post om negativiteit te uiten. De kans dat daar een constructieve discussie uitkomt is niet zo groot.

Goed, ik vind de juiste reactie in dit geval eigenlijk om het gewoon te negeren maar daar was blijkbaar niet iedereen het mee eens (en ik ben er zelf ook niet altijd even goed in geweest O-))

Gamertag: FinrazielNL

• Hulleman
  • Laatst online: 27-11 21:02
Timothy3000 schreef op woensdag 30 november 2022 @ 13:05:
Ja dat is ook helemaal waar. Maar prijs > kwaliteit gezien (95 euro oid voor drie jaar) zit het imo wel snor.
Ja, dat is goedkoop. Heb nu een jaartje gamepass lopen en heb daar 4 tientjes voor betaald. Moet eerlijk zeggen dat ik ook nog niet omver geblazen wordt door de kwaliteit van het (first party) aanbod van games in gamepass. Ik speel dan ook niet veel op mijn XSX. Maar goed, wat niet is kan nog komen natuurlijk :) Aan de andere kant heb ik me al prima vermaakt met Forza Horizon 5, Hitman 3 en Sniper Elite 5. Dus die 4 tientjes heb ik er al dubbel en dwars uit.

Staat genoeg moois voor 2023 op de planning en nu maar hopen dat de geplande games ook daadwerkelijk gaan komen.

[ Voor 18% gewijzigd door Hulleman op 30-11-2022 15:54 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Timothy3000 schreef op woensdag 30 november 2022 @ 13:05:
Voor mij blijven er toffe games in zitten die de prijs compenseren t.o.v. los aanschaffen:

- Forza Horizon 5
- Halo Infinite
- AC: Origins
- Life is Strange: TC
- Grid Legends
- FIFA 22
- A Plague Tale: Requiem
- F1 2021
- NBA 2K22
- Gears 5

Alle genoemde games heb ik het afgelopen 1,5 jaar ongeveer ettelijke uren in gepompt. Als ik die los zou moeten kopen dan was ik misschien wel 10x zo duur uit. Daarnaast zijn er ook een hoop games die je even kan 'testen', waar je normaal 2x over nadenkt als je die zou aanschaffen.

Maar ik begrijp ook wel het punt dat sommige mensen maken dat er te weinig toppers op uitkomen.
Het grootste gedeelte is indie of kleinere titels, met zo nu en dan een AAA titel. Hoeft niet slecht te zijn, maar het is maar net wat je er van verwacht. Mijn lijstje hierboven is overigens bijna uitsluitend AAA.

• Krimglas
- Offtopic -

[ Voor 96% gewijzigd door Geronimous op 03-12-2022 12:22 ]

• PepieNL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-11 09:01
- Offtopic -

[ Voor 96% gewijzigd door Geronimous op 03-12-2022 12:22 ]

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 27-11 00:27

- Niks mis met oude games. Het is niet zo dat 5 jaar geleden alle games k*t waren, weet je.
- Online gamen? Oh, dat zou ik je ten zeerste afraden. Dat kan enkel maar teleurstellend aflopen. Trust me.
Geweldig!!!!!!!!!!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s9Av2WPxG0g7UPDLanN_DNZ3DwY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WicYjrDlbuAisJsT4Hu8ZthG.jpg?f=fotoalbum_large
Monster Hunter Rise will be available on January 20, 2023, as well as the expansion launching in Spring 2023.
El fantastico. Net zoals in 2018 qua gaming goed beginnen, toen met World.

• Timothy3000
Wanneer zijn de Gamepass games voor december eigenlijk bekend?

• t mac
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 27-11 18:38
Een paar weken terug begonnen met dat rewardsysteem en nu ‘gratis’ the witcher 3 kunnen kopen. :)

• Danno88
  • Laatst online: 27-11 08:51
Timothy3000 schreef op woensdag 30 november 2022 @ 19:40:
Wanneer zijn de Gamepass games voor december eigenlijk bekend?
Waarschijnlijk morgen, en dan een deel halverwege.

Wat nu bekend is zijn de volgende:

Hello Neighbour 2 – December 6 (Console, PC, Cloud)
Chained Echoes – December 8 (Console, PC, Cloud)
High on Life – December 13 (Console, PC, Cloud)
Infinite Guitars – December 13 (Console)

• Krimglas
MH rise gespeeld op pc, en had spijt van mijn aankoop, terwijl ik meer dan 100 uur in mh: world heb. Rise is zo enorm vereenvoudigd dat het voelt alsof je niets anders doet dan map inladen, in kaarsrechte lijn naar monster lopen en buttonspammen.

• Exactor it
Krimglas schreef op woensdag 30 november 2022 @ 20:31:
MH rise gespeeld op pc, en had spijt van mijn aankoop, terwijl ik meer dan 100 uur in mh: world heb. Rise is zo enorm vereenvoudigd dat het voelt alsof je niets anders doet dan map inladen, in kaarsrechte lijn naar monster lopen en buttonspammen.
Terug naar World dan! Alle kroontjes vinden heb je vast nog niet gedaan. Bij mij stond de teller op 350 uur toen ik de laatste vond. Al moet ik zeggen dat ik minimaal 40 uur 'verspild' heb aan Nergigante slopen met een hamer. Ik doe dat nog wel eens. Het geeft zo een heerlijke voldoening om dat beest te slopen. :)

• Vinnocchio
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 27-11 13:49
devilsnight schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 18:27:
[...]

Mee eens. Afwachten.

Hoe is deze game?
Als ik de eerste gameplayvideos over de nieuwe Need For Speed goed interpreteer is het stiekem best een toffe arcade racegame. Beter dan wat ik had verwacht ergens. Maar even de reviews afwachten.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Wom schreef op woensdag 30 november 2022 @ 21:43:
Als ik de eerste gameplayvideos over de nieuwe Need For Speed goed interpreteer is het stiekem best een toffe arcade racegame. Beter dan wat ik had verwacht ergens. Maar even de reviews afwachten.
Nou, geef mijn portie maar aan fikkie.

Daar kom ik dit weekend of erna op terug, nog niet de tijd ervoor genomen. Maar het zal sowieso mijn volgende grote game zijn om aan te beginnen.
Woop woop ! *O*

Zoals verwacht, enige functie van de rem lijkt weer om automatisch in een drift te komen -O-
Mijn (niet al te grote) hoop op een game als dit met Forza horizon driving mechanics (of zoals NFS voor 2010 of zo) kan weer de koelkast in.

Gamertag: FinrazielNL

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:13

On_E

Housemusic

Wom schreef op woensdag 30 november 2022 @ 21:43:
Ik ga gewoon ff de 10 uur trial spelen via GamePass. :)

Zal vast genoeg zijn om te ontdekken dat het hele stijltje niets voor me is, maar ben wel benieuwd naar het racen zelf, of dat een beetje goed speelt.

In ander nieuws. Lego Star Wars komt naar GamePass.

[ Voor 5% gewijzigd door On_E op 01-12-2022 09:52 ]

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

• Hulleman
On_E schreef op donderdag 1 december 2022 @ 09:44:
[...]

Dit dus, ben wel benieuwd! Kan waarschijnlijk niet tippen aan Forza Horizon 5, maar dat is ook wel echt een waanzinnig goede game.

Gister even Gungrave Gore geprobeerd... mij iets te ouderwets qua gameplay.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Zorroberner
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 23:26
On_E schreef op donderdag 1 december 2022 @ 09:44:
[...]

Zal vast genoeg zijn om te ontdekken dat het hele stijltje niets voor me is, maar ben wel benieuwd naar het racen zelf, of dat een beetje goed speelt.

In ander nieuws. Lego Star Wars komt naar GamePass.
Heb je een link hiervan? En hebben we het over de Skywalker Saga? Want man dan ben ik blij zeg, zit steeds te overwegen het kopen als echte SW nerd. Als deze erin komt ben ik weer heel blij met Game Pass.

• On_E

On_E

Housemusic

Zorroberner schreef op donderdag 1 december 2022 @ 10:31:
[...]

Heb je een link hiervan? En hebben we het over de Skywalker Saga? Want man dan ben ik blij zeg, zit steeds te overwegen het kopen als echte SW nerd. Als deze erin komt ben ik weer heel blij met Game Pass.
https://twitter.com/XboxG...?cxt=HHwWgMCtrefJq60sAAAA

Niet 100% zeker want geen officiële aankondiging, maar dat hier Lego Star Wars op het officiële GamePass account geraden moet worden is wel zeker. ;)

Dit gaat deels off topic worden.

Toch maar weer de versterker met twee speakers aangesloten, want tv audio is niet je van het. Nou is dit een Denon die geen VRR en 120hz kan doen, de rest aan features allemaal wel. Maar VRR is onmisbaar. Dus aangesloten via optical. Optical van Denon naar TV en Xbox HDMI ook naar TV.

Met stereo uncompressed is het top. Kies ik echter Dolby Digital dan heb ik meteen een behoorlijk merkbare audio delay. Waar komt dit precies door? Ik weet dat XSX geen optical meer heeft, maar op deze manier werkt het wel voor stereo zonder delay.

Het is tijdelijk, want ik wil wel echt beter geluid maar dan wel met support voor VRR/120hz. Dan kijk je al gauw naar een nieuwe versterker, of soundbar. Met een versterker ben je meteen klaar, alle consoles kunnen erin en alles wat XSX biedt zal werken. Bij een soundbar is dit een ander verhaal, want je kunt de Xbox weliswaar direct aansluiten op genoeg soundbars, maar weinig bieden echt de volle 2.1 support en VRR/120hz. En de bars die het bieden zijn behoorlijk aan de prijs.

Maar in feit zou elke soundbar die eARC heeft en aangesloten wordt op de TV's eARC gewoon normaal moeten werken met Xbox met DD en Atmos, toch? Zonder delay? Dit laatste heeft wel mijn voorkeur want de bar kan netjes onder de tv gezet worden, geen grote receiver EN vooral de speakers die veel te veel ruimte in nemen. Beginnen met een Sonos Beam 2 bijvoorbeeld en in de toekomst verder bouwen met surrounds van IKEA (Sonos) bijvoorbeeld en de mini sub.

We hebben het er een paar keer over gehad in de threads, maar hebben jullie allemaal met een soundbar (niet perse alleen de mensen met een HDMI 2.1 soundbar) geen audio delay issues meer? En heb je in de Xbox ook echt Atmos ingesteld of juist eerder 5.1/7. 1 uncompressed?

Want ik merk op fora dat de meningen behoorlijk uiteen lopen. De ene vindt Atmos onzin en zweert bij 5.1 uncompressed en de ander kan niet zonder Atmos.

• Exactor it
Ik heb een Beam met rears van Sonos via earc. Ik ervaar nul delay.

Mening: Atmos is flauwekul zonder speakers die daarvoor ontworpen zijn en in voldoende hoeveelheid aanwezig zijn. In een headset voegt het van alles toe omdat je oren er zo dicht opzitten dat ze in de truckjes trappen, met speakers zit je er verder vanaf waardoor het effect of nauwelijks aanwezig is of merkbaar slecht klinkt.

• On_E

On_E

Housemusic

Nu bevestigd, Lego Star Wars The Skywalker Saga 6 december beschikbaar via Gamepass. :)

https://twitter.com/XboxW...5E%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=

[ Voor 48% gewijzigd door On_E op 01-12-2022 15:11 ]

Exactor it schreef op donderdag 1 december 2022 @ 14:48:
Ik heb een Beam met rears van Sonos via earc. Ik ervaar nul delay.

Mening: Atmos is flauwekul zonder speakers die daarvoor ontworpen zijn en in voldoende hoeveelheid aanwezig zijn. In een headset voegt het van alles toe omdat je oren er zo dicht opzitten dat ze in de truckjes trappen, met speakers zit je er verder vanaf waardoor het effect of nauwelijks aanwezig is of merkbaar slecht klinkt.
Duidelijk!

Waar heb jij speaker audio op staan bij Xbox? Beam gewoon op tv aangesloten via eARC?
On_E schreef op donderdag 1 december 2022 @ 15:11:
Nu bevestigd, Lego Star Wars The Skywalker Saga 6 december beschikbaar via Gamepass. :)

Prachtige toevoeging, ik had hem sinds dag 1. Zag laatst iemand zeggen dat als dit waar is het voor hem wederom een herinnering is nooit meer games te kopen omdat het maar zo in GP terecht kan komen. Echter hebben we genoeg games gehad dit jaar die niet naar GP zijn gekomen. Dit zal je toch houden, je loopt een "risico".

• On_E

On_E

Housemusic

devilsnight schreef op donderdag 1 december 2022 @ 15:25:
[...]

Prachtige toevoeging, ik had hem sinds dag 1. Zag laatst iemand zeggen dat als dit waar is het voor hem wederom een herinnering is nooit meer games te kopen omdat het maar zo in GP terecht kan komen. Echter hebben we genoeg games gehad dit jaar die niet naar GP zijn gekomen. Dit zal je toch houden, je loopt een "risico".
Ja snap je wel, ik koop ook zelden nog iets voor de volle mep hierdoor. Als ik 20-30 euro aan een game heb uitgegeven die niet veel later in GP verschijnt doet het toch iets minder pijn. :+

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online

Super! Ik had bij de release nog getwijfeld om hem te kopen maar er uiteindelijk toch van af gezien.
Kan ik hem nu toch mooi even gratis mee pakken :)

hoi

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

devilsnight schreef op donderdag 1 december 2022 @ 14:43:

Toch maar weer de versterker met twee speakers aangesloten, want tv audio is niet je van het. Nou is dit een Denon die geen VRR en 120hz kan doen, de rest aan features allemaal wel. Maar VRR is onmisbaar. Dus aangesloten via optical. Optical van Denon naar TV en Xbox HDMI ook naar TV.

Met stereo uncompressed is het top. Kies ik echter Dolby Digital dan heb ik meteen een behoorlijk merkbare audio delay. Waar komt dit precies door? Ik weet dat XSX geen optical meer heeft, maar op deze manier werkt het wel voor stereo zonder delay.

Het is tijdelijk, want ik wil wel echt beter geluid maar dan wel met support voor VRR/120hz. Dan kijk je al gauw naar een nieuwe versterker, of soundbar. Met een versterker ben je meteen klaar, alle consoles kunnen erin en alles wat XSX biedt zal werken. Bij een soundbar is dit een ander verhaal, want je kunt de Xbox weliswaar direct aansluiten op genoeg soundbars, maar weinig bieden echt de volle 2.1 support en VRR/120hz. En de bars die het bieden zijn behoorlijk aan de prijs.

Maar in feit zou elke soundbar die eARC heeft en aangesloten wordt op de TV's eARC gewoon normaal moeten werken met Xbox met DD en Atmos, toch? Zonder delay? Dit laatste heeft wel mijn voorkeur want de bar kan netjes onder de tv gezet worden, geen grote receiver EN vooral de speakers die veel te veel ruimte in nemen. Beginnen met een Sonos Beam 2 bijvoorbeeld en in de toekomst verder bouwen met surrounds van IKEA (Sonos) bijvoorbeeld en de mini sub.

We hebben het er een paar keer over gehad in de threads, maar hebben jullie allemaal met een soundbar (niet perse alleen de mensen met een HDMI 2.1 soundbar) geen audio delay issues meer? En heb je in de Xbox ook echt Atmos ingesteld of juist eerder 5.1/7. 1 uncompressed?

Want ik merk op fora dat de meningen behoorlijk uiteen lopen. De ene vindt Atmos onzin en zweert bij 5.1 uncompressed en de ander kan niet zonder Atmos.
Misschien niet helemaal dezelfde setup, maar ik heb mijn LG Soundplate ook via optical aangesloten direct aan mijn TV. Hier zit ook een delay op, maar in de audio settings van mijn tv kan ik een offset instellen waardoor hij wel in sync loopt. Wellicht zou dit voor jou ook kunnen werken. Mijn audio settings in Xbox staan overigens op default waardes.

Afbeeldingslocatie: https://content.nexus.support.com/5b557b9559124044bb566bfc31a09c80/d390c3205aaa11e8b0183d3d779e93f4.png

[ Voor 3% gewijzigd door kevlar01 op 01-12-2022 15:37 ]

• On_E

On_E

Housemusic

Hot Wheels met álle DLC zelfs, nice. :)
We hoeven ons weer niet te vervelen de komende weken.

[ Voor 4% gewijzigd door On_E op 01-12-2022 15:48 ]

• Hulleman

Toch maar weer de versterker met twee speakers aangesloten, want tv audio is niet je van het. Dus aangesloten via optical. Optical van Denon naar TV en Xbox HDMI ook naar TV.

Met stereo uncompressed is het top. Kies ik echter Dolby Digital dan heb ik meteen een behoorlijk merkbare audio delay. Waar komt dit precies door?
Ik denk dat dit komt omdat je tv 5.1 aan het encoderen is. Kun je de delay in de tv of receiver niet aanpassen?
Je zou ook nog met een HDMI extractor kunnen werken om te zorgen dat het beeld direct naar de tv gaat via HDMI (voor VRR 120hz) en audio via optical naar de receiver. Dan hoeft je tv geen encoding meer te doen, maar loopt dat via de receiver. Moet je wel een extractor hebben die HDMI 2.1 ondersteunt.

Upgraden naar een HDMI 2.1 receiver lost je probleem op. Ik zou dat persoonlijk verkiezen boven een soundbar. Een receiver geeft je veel meer mogelijkheden.

[ Voor 5% gewijzigd door Hulleman op 01-12-2022 15:50 ]

• Powder Toastman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

Op zich hoeft je versterker al die "nieuwe" functies niet te ondersteunen. Je kunt de XSX toch rechtstreeks op de TV aansluiten, en dan met HDMI (ARC) terug naar de versterker?
Werkt prima volgens mij!
Hulleman schreef op donderdag 1 december 2022 @ 15:49:
[...]

Ik denk dat dit komt omdat je tv 5.1 aan het encoderen is. Kun je de delay in de tv of receiver niet aanpassen?
Je zou ook nog met een HDMI extractor kunnen werken om te zorgen dat het beeld direct naar de tv gaat via HDMI (voor VRR 120hz) en audio via optical naar de receiver. Dan hoeft je tv geen encoding meer te doen, maar loopt dat via de receiver. Moet je wel een extractor hebben die HDMI 2.1 ondersteunt.

Upgraden naar een HDMI 2.1 receiver lost je probleem op. Ik zou dat persoonlijk verkiezen boven een soundbar. Een receiver geeft je veel meer mogelijkheden.
Ja klopt man. Ik heb zitten kijken naar zo'n extractor maar als ik VRR/120hz wil hebben dan is zo'n dingetje flink aan de prijs. Denk dat er dan betere opties zijn voor mij.

Het toffe aan een receiver zijn inderdaad de vele opties, maar ik heb de ruimte er niet echt voor. Met een center speaker bijvoorbeeld zou ik al vast lopen, kan niet onder de tv, muur te doen om daar een zware speaker aan op te hangen, durf ik niet aan. Een soundbar die niet te hoog is past precies onder de televisie en ga ik voor Sonos dan is het uit te bouwen naar een mooie surround setup. IKEA heeft zelfs betaalbare bookshelf speakers van Sonos.
Powder Toastman schreef op donderdag 1 december 2022 @ 15:51:
[...]

Op zich hoeft je versterker al die "nieuwe" functies niet te ondersteunen. Je kunt de XSX toch rechtstreeks op de TV aansluiten, en dan met HDMI (ARC) terug naar de versterker?
Werkt prima volgens mij!
Ik heb dit gisteren geprobeerd, maar kreeg het niet echt voor elkaar. Ik zal eens kijken zodirect wat ik verkeerd heb gedaan. Als ik dan met DD geen delay krijg, dan is dat top. Maar helaas staat Samsung er schijnbaar bekend om dat ze irritante dingetjes hebben qua dit, dus zal je net zien dat er op deze manier toch weer een delay is. Maar ik ga ermee bezig.

Verwijderd

Nice, wilde hem vorige week nog kopen. Hem hem op de Switch even gespeeld, maar verkocht omdat ik de graphics erg vond tegenvallen. Verder erg leuke game! :)
@devilsnight Ik heb nog een Thenaudio Sharc over sinds ik mijn nieuwe receiver (Marantz Cinema 70S) heb.
Mogelijk interessant voor jou?

Hiermee sluit je je HDMI devices rechtstreek op je TV aan, en vanuit de eARC poort van de TV ga je middels de Thenaudio Sharc naar de ARC poort op je receiver. Hiermee heb je volwaardig Dolby Digital True HD en DTS HD ter beschikking.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Afbeeldingslocatie: https://i0.wp.com/news.xbox.com/en-us/wp-content/uploads/sites/2/2022/12/TW_Coming-Soon_12.1.2022-e310d106018f474c7cf0.jpg?resize=1200%2C675&ssl=1

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Exactor it
devilsnight schreef op donderdag 1 december 2022 @ 15:23:
[...]

Duidelijk!

Waar heb jij speaker audio op staan bij Xbox? Beam gewoon op tv aangesloten via eARC?
Uit mijn hoofd staat de tv op passthrough en de xbox op atmos for home theatre (via True play sonos wordt voorzover ik kan horen alle atmos geintjes toch weggehaald) . Met films kijken wissel ik hem wel eens naar DTS (zo heet het geloof ik) omdat blurays niet altijd goed gaan met Atmos.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H1pNhrUGOSwkqQhw_cscZUF6Mvo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9e81ppJkmzGSFm5QFaYipMky.jpg?f=fotoalbum_large

Rivanov schreef op donderdag 1 december 2022 @ 16:27:
@devilsnight Ik heb nog een Thenaudio Sharc over sinds ik mijn nieuwe receiver (Marantz Cinema 70S) heb.
Mogelijk interessant voor jou?

Hiermee sluit je je HDMI devices rechtstreek op je TV aan, en vanuit de eARC poort van de TV ga je middels de Thenaudio Sharc naar de ARC poort op je receiver. Hiermee heb je volwaardig Dolby Digital True HD en DTS HD ter beschikking.
En VRR/120hz blijft dan behouden! Dat is erg nice. Ik heb een aantal vragen erover waar jij vast wel het antwoord op weet, maar die stuur ik later vandaag even in een PM. Thanks man!
devilsnight schreef op donderdag 1 december 2022 @ 16:44:
[...]

En VRR/120hz blijft dan behouden! Dat is erg nice. Ik heb een aantal vragen erover waar jij vast wel het antwoord op weet, maar die stuur ik later vandaag even in een PM. Thanks man!
Correct. Want beeldverwerking blijft rechtstreeks via je TV lopen. Enkel audio loopt over je receiver.

Pagina: 1 ... 55 ... 195 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
• Gamepass discussie: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
• Beschikbaarheid: [XSX | XSS] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord