Chrisje1983 schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 12:27:
Wat gebruiken jullie aan batterijen voor de series controller? Oplaadbare of een accu pack?
De officiële microsoft accu heeft 1310 mAh, een setje Panasonic eneloop pro heeft 2500 mAh.
Er zijn ook third party accu packs voor de controller variërend van 850 mAh tot 2600 mAh.
Voordeel van een Microsoft accupack (of third party accu's) is natuurlijk dat ik het in de controller kan opladen, nadeel is maar 1310 mAh tegenover 2500 mAh van bijvoorbeeld de eneloop pro.
Zelf ben ik niet zo happig op no-name accu's/batterijen, daarom ben ik benieuwd naar de ervaringen van anderen.
Zijn er goede betrouwbare alternatieven naast de officiële Microsoft accu, of kan ik beter voor eneloop pro batterijen gaan?
De originele accu pack die ik destijds in 2013 voor de originele Xbox One had gekocht

De controller gaat hierop vrij lang mee. USB-C kabel onder de bank telefoons, controllers (Xbox, PS, Switch) allemaal via dezelfde kabel. Enkel onze iPad is nog eigenwijs
Pas begin dit jaar heeft eentje het begeven, althans hij doet het nog wel maar is vrij snel leeg en de controller ging vreemde kuren vertonen wanneer hij bijna leeg was.
Oplaadbare batterijen veel gebruikt voor de Xbox 360 (en Wii). Gewoon een oplader onder de bank zodat je snel kan wisselen en direct weer draadloos door kan.
Het scheelt dat de Xbox controller op zowel batterijen als de accu pack lang mee gaat waardoor het vooral een keuze is welke optie jouw voorkeur heeft imo.
offtopic:
Oplaadstations vermijd ik altijd. Lompe dingen en je kan niet opladen terwijl je speelt.
[
Voor 9% gewijzigd door
Caayn op 05-10-2022 11:42
]