Donstil schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 20:47:
[...]
Aah goed dat je het post, ik heb de plug-in wel geïnstalleerd maar daarna niets meer mee gedaan bedenk ik mij nu

, In het log zag ik hem wel voorbij komen maar de tile verscheen niet in Homekit.
Games kan je "gewoon" aanmaken als losse files toch? Dat zag ik in de config voorbij komen.
Dat van die games dacht ik ook dat je die "gewoon" kon toevoegen, maar je hebt wat id's nodig en ik kwam er niet achter hoe die te achterhalen. Ik kreeg tevens in de logging elke keer in het rood dat mijn XBox Series X niet geautoriseerd was, dus de hele plugin verwijderd en via putty ook de installatie files op de RPi verwijderd en ook alle gecachde zooi zoals beschreven in de Readme.md bij het kopje Troubleshooting:
https://github.com/grzegorz914/homebridge-xbox-tv
Daarna de Plugin opnieuw geinstalleerd en de plugin tevens als Child Bridge geinstalleerd. Daarna de child bridge toegevoed in de woning app. Daarna was de Xbox zelf zichtbaar om te te voegen in de Woning app.
Je moet wel als je in de woning app op het + teken bovenin klikt naar Nieuwe Accessoiren en dan op Meer Opties klikken. Dan zal je Xbox zichtbaar moeten zijn en moet je de Homebridge code ingeven. Daarna kreeg ik dit keer een hele lijst met games te zien die geinstalleerd zijn of waren op mijn Xbox. Dus ik kon aanvinken welke wel en niet meegenomen moesten worden in Homekit en hoef nu dus niet zelf al die id's en namen op te zoeken en zelf in te geven in de config file.
Als ik nu een nieuwe scene maak, genaamd Battlefield 5, dan kan ik dus als accessoire de Xbox toevoegen en dan kiezen waar deze naar toe moet gaan, bv naar het Dashboard of in mijn geval Battlefield 5. Denk dat het instellen van de plugin als Child bridge icm een nieuwe autorisatie code het bij mij was dat het nu allemaal wel werkt.
EDIT: Ik maak overigens ook gebruik van LG webOS TV plugin om mijn LG C9 via Homebridge te besturen ipv de ingebouwde Homekit ondersteuning. De Homekit ondersteuning van LG zelf, heeft maar een paar input mogelijkheden. Die via Homebridge heeft ook nog alle geinstalleerde apps die je op je tv hebt staan. Ik heb dus nu een scene gemaakt: Netflix kijken. Dus een Hey Siri, Netflix kijken resulteert erin dat de TV aangaat en direct Netflix opstart.
[
Voor 17% gewijzigd door
MRE-Inc op 16-08-2022 22:38
]