Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een tijdje geleden vroeg ik hier aan mensen met het probleem van online spelen, en vooral met HALO dat probleem. Ik heb voor de grap de volledige game nog een keer verwijderd, systeem helemaal afgesloten, opnieuw opgestart en de game opnieuw gedownload en nu kan ik wel weer online, nu zie ik ook een timer lopen en een zoek functie bewegen, dat zag ik eerst ook niet.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjsiebes
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-09 11:44
Zijn er hier meer mensen die bij Microsoft rewards de 50 punten na het behalen van een achievement niet kunnen claimen?
Ik zie ook in de wekelijkse Quest 0/3

Acties:
  • +1 Henk 'm!
wjsiebes schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 14:02:
Zijn er hier meer mensen die bij Microsoft rewards de 50 punten na het behalen van een achievement niet kunnen claimen?
Daar heb ik vaker last van. Is een beetje random en buggy helaas.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
enkele keer dat het niet werkt, vandaag had ik er geen probleem mee in elk geval.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leenart
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 17:38
yes ook mail gehad en gelijk getest alles lijkt nu weer te werken !

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Linksquest schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 09:41:
Ik heb de game gespeeld maar had toen de gewone game, volgens mij verschijnen die met en met in de game.

verder kwam ik dit nog tegen, weet niet of je hier iets aan hebt?

[YouTube: Agents of Mayhem - How to Change Character and Weapon Skins]
Helaas niet. Dit zijn de skins die er sowieso in zitten. De skins van de packs kan hij niet vinden. Heel raar.

Ik zag trouwens een op zich interessante video over GTA 6. 4chan is de bron, dus hele grote korrel zout. Maar.....in het verleden heeft er correcte info op gestaan. Zou geweldig zijn als 6 dit allemaal heeft. Maar again, lots of salt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 13:22
Verwijderd schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 13:11:
[...]

Dat heeft helemaal niets te maken met of het uncompressed is of niet, maar met meer kanalen en positionele (object based) audio.

Los van het placebo effect dan.
Owh jawel, Atmos is een container die geluid bevat en coordinaten. Dat geluid kan zowel compressed als uncompressed zijn.
Dolby Digital 5.1 is altijd compressed en heeft de keuze niet tussen compressed of uncompressed.
Streaming diensten gebruiken compressed Atmos, dat veel dichter tegen DD5.1 aan ligt als je kijkt naar de kwaliteit van de audio stream (een uncompressed atmos track van een UHD geeft als meer mbps dan de hele stream op een streaming service). Daarom klinkt de Atmos track op een streamingdienst veel zwakker in dynamiek dan dezelfde uncompressed track op een UHD disc.

De xbox zend uncompressed atmos naar de decoder. Echter, als je Dolby Digital als output kiest, dan stuurt de xbox compressed audio naar de decoder. Bij goede audio apparatuur hoor je dat verschil behoorlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:38

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

wjsiebes schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 14:02:
Ik heb hier heel vaak last van. Ligt ergens aan het tijdstip. Altijd als ik een achievement haal en die probeer te claimen rond middernacht dan werkt het niet. Vaak zo tussen 23:00u en 01:00u. Echter eenmaal op de +50 geklikt te hebben, duurt het weer 24u voordat die werkt. Pin me niet vast op die tijden maar dat is wat ik ervaar.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• whitedevil1988
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:38
Mijn vriendenlijst is nog wat leeg. Voeg me toe DevilWhite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EstherJamie
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 12-11-2023
giantgiantus schreef op zondag 31 juli 2022 @ 19:58:
[...]

Mensen helpen elkaar om te gamen op de Xbox. Lijkt me behoorlijk on topic :)
Zojuist een afmelding van mijn storing ontvangen, en het klopt. Ik ben alles nu opnieuw aan het installeren en het loopt goed door allemaal. Hoop voor julle allemaal dat het ook opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er zijn nieuwe sales, maar twee secties kan ik niet bekijken in de Xbox store.

Games under 20 dollars en Action RPG sale. Ik krijg alleen maar errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SunnieNL schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 15:23:
[...]

Owh jawel, Atmos is een container die geluid bevat en coordinaten. Dat geluid kan zowel compressed als uncompressed zijn.
Dolby Digital 5.1 is altijd compressed en heeft de keuze niet tussen compressed of uncompressed.
Streaming diensten gebruiken compressed Atmos, dat veel dichter tegen DD5.1 aan ligt als je kijkt naar de kwaliteit van de audio stream (een uncompressed atmos track van een UHD geeft als meer mbps dan de hele stream op een streaming service). Daarom klinkt de Atmos track op een streamingdienst veel zwakker in dynamiek dan dezelfde uncompressed track op een UHD disc.

De xbox zend uncompressed atmos naar de decoder. Echter, als je Dolby Digital als output kiest, dan stuurt de xbox compressed audio naar de decoder. Bij goede audio apparatuur hoor je dat verschil behoorlijk.
Uncompressed vs compressed maakt niet uit voor de dynamiek. Beiden formaten ondersteunen 24 bit, wat meer is dan een D/A converter kan weergeven (om 24 bits dynamisch bereik te halen moet je zo ongeveer op het absolute nulpunt zitten, anders heb je teveel ruis in je systeem zitten). Het is mogelijk dat de ene audiotrack gemiddeld harder is gemastered, of dat er daadwerkelijk meer dynamisch bereik inzit. Maar dat heeft absoluut niets te maken met het wel of niet compressed zijn. Volgens mij mis je de nuance tussen compressie van bestandsgrootte en compressisie van dynamisch bereik (dynamic range compression)

Verder ga je echt het verschil niet horen tussen uncompressed en compressed tenzij je specifiek naar compressie artefacten luistert, en dat is iets waar je jezelf echt op moet trainen. Je gaat het zeker niet horen als je gewoon film kijkt.

Let op: ik zeg niet dat je geen verschil hoort, ik zeg alleen dat de verklaring niet lossy vs lossless is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
:*)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J6XPUcYtjycOSfoUXRW8IJp_H1w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Gasvnl4zVw1mlLjOHRCp28vN.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 64% gewijzigd door justifire op 02-08-2022 17:38 ]

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 19:51
Weet iemand hoe het zit met cloud games opstarten zonder controller? Ik probeerde op een tablet 'as dusk falls' te starten (deze heeft een icoon voor touch controls) en kreeg een melding dat ik een controller moest koppelen. Alle andere spellen met dezelfde icoon erbij die ik probeerde te starten werkten zonder controller. Ik snap het niet helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Finraziel schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 11:56:
[...]

Het verschil zit volgens mij in of je de Xbox of de monitor laat downscalen. De vraag is dan, wie doet dat het beste... Ik vermoed de Xbox. Maar uiteindelijk is het beste natuurlijk gewoon uitproberen. En zie je geen verschil, dan maakt het ook niet echt uit natuurlijk :)

De Xbox rendert intern in ieder geval altijd hetzelfde, staat los van de output resolutie die je instelt. Ik zou hem zelf dus altijd zo instellen dat hij de native resolutie van je scherm matcht. Bijkomende voordeel is dan dat je eventueel de hogere refreshrate kunt gebruiken zonder settings te wijzigen.
Duidelijk! :)
Nu nog dubben tussen sRGB en AdobeRGB colorspace.
sRGB is wat neutraler en "matter" waar AdobeRGB wat punchier is en misschien wat "feller".

sRGB wordt met name aangeraden voor SDR content, maar dan wordt er waarschijnlijk voornamelijk normaal computergebruik en films bedoeld.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EstherJamie
Leenart schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 10:56:
[...]

Hier ook, kansloos dat Caiway, volgens mij hebben ze zelf geen oplossing en houden mensen maar aan het lijntje.
Bij mij is het inmiddels opgelos t, dacht dat ik dat gisteren al gepost had, maar kan het niet meer terug vinden. Ik kreeg gisteren de melding dat de storing was opgelost (van Delta) en bij mij doet alles het weer, ook alle spellen erop zetten ging razend snel. Hoop dat het voor jullie ook snel opgelost is. Krijgen jullie nog steeds dezelfde error?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MS heeft de store een update gegeven, de twee deals secties heten nu anders, maar ze werken nog steeds voor geen meter. Het gaat om Super Saver Sale en Action RPG sale. Knap irritant, kan gewoon de deals niet bezichtigen.

Krijgen jullie daar ook errors?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EstherJamie
devilsnight schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 11:30:
MS heeft de store een update gegeven, de twee deals secties heten nu anders, maar ze werken nog steeds voor geen meter. Het gaat om Super Saver Sale en Action RPG sale. Knap irritant, kan gewoon de deals niet bezichtigen.

Krijgen jullie daar ook errors?
Geen errors, maar zie ook geen verschil in de store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
devilsnight schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 15:47:
Er zijn nieuwe sales, maar twee secties kan ik niet bekijken in de Xbox store.

Games under 20 dollars en Action RPG sale. Ik krijg alleen maar errors.
Deze?
https://www.xbox.com/nl-N...unce_soc_omc_xbo_ig_photo

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EstherJamie schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 12:57:
[...]

Geen errors, maar zie ook geen verschil in de store
Echt heel raar. Ik krijg something went wrong en dan een error code erbij. Als ik het op Xbox Reddit zet verwijderen ze het, want het is een Xbox Support kwestie. En die zeggen helemaal niks.
Yes! Hoe kom je op de Xbox site bij sales? Kon het zelf niet vinden. Die Super Saver Sale ben ik ook benieuwd naar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
devilsnight schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 16:32:
[...]

Echt heel raar. Ik krijg something went wrong en dan een error code erbij. Als ik het op Xbox Reddit zet verwijderen ze het, want het is een Xbox Support kwestie. En die zeggen helemaal niks.

[...]

Yes! Hoe kom je op de Xbox site bij sales? Kon het zelf niet vinden. Die Super Saver Sale ben ik ook benieuwd naar.
Je hebt wel deze sale pagina: https://www.xbox.com/nl-N...-and-specials?xr=shellnav

Maar de link die ik net postte had Xbox Nederland op Instagram gepost blijkbaar, alleen dan de en-GB URL, dus had die even aangepast.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Deze week Nobody Saves the World uitgespeeld. Wel een vermakelijke game maar ik vond de Guacamelee games van ze leuker. Door de grote hoeveelheid “forms” die je kunt aannemen en veel abilities kunt mixen and matchen was de game uiteindelijk te makkelijk. Ook de new game+ liep ik in een paar uur doorheen.

Wat ik echt verplicht zou willen zien in games zijn skippable dialogen en cutscenes. Zeker in new game+ modi.

Nu denk ik een begin maken met Endling, Extinction is forever. Die is vorige maand uitgekomen:

Over een weekje komt Cult of The Lamb. Daar kijk ik naar uit. Beetje vergelijkbaar denk ik met Nobody save the world, maar ik heb wat meer vertrouwen in de gameplay.

[ Voor 25% gewijzigd door uchiha tijntje op 03-08-2022 18:21 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 19:51
uchiha tijntje schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 18:07:

Wat ik echt verplicht zou willen zien in games zijn skippable dialogen en cutscenes. Zeker in new game+ modi.
Als dit je nieuwe instelling is wil ik best Gears Hivebusters weer een kans geven!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Exactor it schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 18:21:
[...]

Als dit je nieuwe instelling is wil ik best Gears Hivebusters weer een kans geven!
Haha dat is prima. :) Heb dat verhaal al een keer gezien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 18:07:

Over een weekje komt Cult of The Lamb. Daar kijk ik naar uit. Beetje vergelijkbaar denk ik met Nobody save the world, maar ik heb wat meer vertrouwen in de gameplay.

[Video: Cult of the Lamb - Release Date Trailer - Nintendo Switch]
:Y :9 oOo

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn1309
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14:48
Helaas mijn Xbox Elite v1 controller is de linkerstick het aan het begeven....
Hij ziet input, zonder dat deze er is en als ik de stick vol naar voren beweeg, meet hij vaak dat ik hem maar half naar voren doe en dan na 2 sec. dat dit vol is.

Jammer genoeg zelf niet juiste soldeerhardware en vooral skills om de stick(s) te vervangen, ook al ziet het er relatief eenvoudig uit.

Nu toch maar kijken naar een nieuwe elite v2...

Acties:
  • +2 Henk 'm!
stijn1309 schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 09:09:
Helaas mijn Xbox Elite v1 controller is de linkerstick het aan het begeven....
Hij ziet input, zonder dat deze er is en als ik de stick vol naar voren beweeg, meet hij vaak dat ik hem maar half naar voren doe en dan na 2 sec. dat dit vol is.

Jammer genoeg zelf niet juiste soldeerhardware en vooral skills om de stick(s) te vervangen, ook al ziet het er relatief eenvoudig uit.

Nu toch maar kijken naar een nieuwe elite v2...
Misschien dat er vuil tussen zit, waarschijnlijk is schoonmaken al voldoende.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17-09 17:10

Stimulate14

⭐⭐⭐

whitedevil1988 schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 15:45:
Mijn vriendenlijst is nog wat leeg. Voeg me toe DevilWhite
Wat speel je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• veen906
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:48
Linksquest schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 09:40:
[...]

Misschien dat er vuil tussen zit, waarschijnlijk is schoonmaken al voldoende.

[YouTube: Xbox Elite Controller Cleaning & Repair]
Denk het ook.
Gisteren toevallig mijn elite 1 uit elkaar gehad en triggers vervangen. Super simpel. 5 schroefjes ligt ie open en heb je alle ruimte om schoon te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit inmiddels bij het subway platform in Powerwash Simulator en voor het eerst denk ik er aan om te stoppen met de game. :P Jullie die al gedaan?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:50

On_E

Housemusic

Two Point Campus krijgt goede reviews:

https://opencritic.com/game/12707/two-point-campus/reviews

Daar heb ik wel zin in volgende week! :)

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SunnieNL
Gamepass family plan komt eraan…
Delen met 4 anderen (dus 5 in totaal) voor 25 dollar. Lijkt wel de standaard gamepass te zijn, dus niet de ultimate, al kan het zijn dat ze dit natuurlijk voor alle type gamepass gaan introduceren. Op dit moment alleen voor insiders.

[ Voor 14% gewijzigd door SunnieNL op 05-08-2022 08:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackEyedDragon
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-09 19:48
SunnieNL schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 08:04:
Delen met 4 anderen (dus 5 in totaal) voor 25 dollar. Lijkt wel de standaard gamepass te zijn, dus niet de ultimate, al kan het zijn dat ze dit natuurlijk voor alle type gamepass gaan introduceren. Op dit moment alleen voor insiders.

[YouTube: Xbox Game Pass family plan - first look!]
Hij zegt in dat filmpje wel: 'Lets you share gamepass ultimate'

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dioscuri
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 18-09 20:57
BlackEyedDragon schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 08:47:
[...]

Hij zegt in dat filmpje wel: 'Lets you share gamepass ultimate'
Het staat daarnaast ook letterlijk in beeld als je het scherm ziet met "Shared with 0 of 4 people". :)

Toevallig heb ik vier vrienden waar ik regelmatig mee game en allemaal een XSX hebben. Voor € 4,40 per maand in mijn ogen echt geen enkele twijfel om zo'n abonnement af te nemen. Letterlijk de kosten van één game per jaar.

[ Voor 27% gewijzigd door Dioscuri op 05-08-2022 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitedevil1988
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:38
Ik speel nu powerwash simulator en ik ben begonnen met rainbow seige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnS72
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
SunnieNL schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 08:04:

[YouTube: Xbox Game Pass family plan - first look!]
In de afbeeldingen staat Game Pass Ultimate en ook volgens de teksten is dit Ultimate: Play at the same time on console, PC, and cloud. Bovendien mag iedereen die je uitnodigt, in ieder geval in deze Insiders-test, geen Game Pass, Xbox Live Gold of EA Play hebben.

Getoonde prijs is overigens € 21,99.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edit: Ik was ook nog niet wakker blijkbaar, filmpje was al gepost. 8)7

[ Voor 104% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2022 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
MartijnS72 schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 09:22:
[...]

In de afbeeldingen staat Game Pass Ultimate en ook volgens de teksten is dit Ultimate: Play at the same time on console, PC, and cloud. Bovendien mag iedereen die je uitnodigt, in ieder geval in deze Insiders-test, geen Game Pass, Xbox Live Gold of EA Play hebben.

Getoonde prijs is overigens € 21,99.
Had het filmpje gezien net toen ik wakker werd en gelijk hier gepost, dus niet alles wat blijven hangen wat ik had gezien :P
Maar dit is echt een megadeal. Benieuwd hoeveel er "misbruik" van gemaakt zal worden. Nou deel ik mijn office subscriptie ook met vrienden ipv familie, maar dat is natuurlijk eigenlijk niet de bedoeling.
Je bent eigenlijk gek als je het niet zou doen.
Nou heb ik net voor 4 jaar ultimate erbij gekocht met een goede via een Microsoft medewerker waardoor ik op 4 euro per maand kwam, dus ik zit nog even goed.. eens zien of het over 4 jaar nog bestaat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11:09
SunnieNL schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 10:29:
[...]

Had het filmpje gezien net toen ik wakker werd en gelijk hier gepost, dus niet alles wat blijven hangen wat ik had gezien :P
Maar dit is echt een megadeal. Benieuwd hoeveel er "misbruik" van gemaakt zal worden. Nou deel ik mijn office subscriptie ook met vrienden ipv familie, maar dat is natuurlijk eigenlijk niet de bedoeling.
Je bent eigenlijk gek als je het niet zou doen.
Nou heb ik net voor 4 jaar ultimate erbij gekocht met een goede via een Microsoft medewerker waardoor ik op 4 euro per maand kwam, dus ik zit nog even goed.. eens zien of het over 4 jaar nog bestaat :P
Is 3 jaar niet de max?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SunnieNL
3 jaar al ingevoerd. Het laatste jaar in codes van 1 maand die ik elke maand invoer (of eigenlijk doe ik daar niets aan.. scriptje voor geschreven die het automatisch invoert voor me)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobygo76
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-09 21:52
Ik zit ook nog tot 2025 goed. Maar de prijs schijnt ook 22 euro te zijn. Echt een koopje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

whitedevil1988 schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 09:21:
[...]

Ik speel nu powerwash simulator en ik ben begonnen met rainbow seige.
Ken ik niet :).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19:57
Dioscuri schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 09:16:
[...]

Het staat daarnaast ook letterlijk in beeld als je het scherm ziet met "Shared with 0 of 4 people". :)

Toevallig heb ik vier vrienden waar ik regelmatig mee game en allemaal een XSX hebben. Voor € 4,40 per maand in mijn ogen echt geen enkele twijfel om zo'n abonnement af te nemen. Letterlijk de kosten van één game per jaar.
En daarmee tegelijk ook het hele probleem. Wat kan je verwachten van 4.40 per maand?
Ik zou liever zien dat ze waarde toevoegen met een redelijk maand tarief. Zo goedkoop mogelijk uit zijn heeft ook een keerzijde. Dat zie je dit jaar al heel duidelijk. En komende jaren nog sterker als men niet bereid is een normaal tarief te betalen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Lekkerboeie86 schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 16:19:
[...]

En daarmee tegelijk ook het hele probleem. Wat kan je verwachten van 4.40 per maand?
Ik zou liever zien dat ze waarde toevoegen met een redelijk maand tarief. Zo goedkoop mogelijk uit zijn heeft ook een keerzijde. Dat zie je dit jaar al heel duidelijk. En komende jaren nog sterker als men niet bereid is een normaal tarief te betalen.
Ehm, oké …

Date Game Platform
January 4 Gorogoa Console, PC, Cloud
January 4 Olija Console, PC, Cloud
January 4 The Pedestrian Console, PC, Cloud
January 6 Embr Console, PC, Cloud
January 6 Mass Effect Legendary Edition (EA Play) Console, PC
January 6 Outer Wilds Console, PC, Cloud
January 13 Spelunky 2 Console, PC
January 13 The Anacrusis Console, PC, Cloud
January 18 Danganronpa: Trigger Happy Havoc Anniversary Edition Console, PC, Cloud
January 18 Nobody Saves The World Console, PC, Cloud
January 20 Death's Door Console, PC, Cloud
January 20 Hitman Trilogy Console, PC, Cloud
January 20 Pupperazzi Console, PC, Cloud
January 20 Tom Clancy's Rainbow Six Extraction Console, PC, Cloud
January 20 Tom Clancy's Rainbow Six Siege PC
January 20 Windjammers 2 Console, PC, Cloud
January 27 Taiko no Tatsujin: The Drum Master Console, PC
February 3 Contrast Console, Cloud
February 3 Dreamscaper Console, PC, Cloud
February 3 Telling Lies Console, PC, Cloud
February 5 Peggle Nights (EA Play) PC
February 10 Besiege (Xbox Game Preview) Console, PC, Cloud
February 10 CrossfireX Campaign (Operation Catalyst) Console
February 10 Edge of Eternity Console, PC, Cloud
February 10 Skul: The Hero Slayer Console, PC, Cloud
February 10 The Last Kids on Earth and the Staff of Doom Console, PC, Cloud
February 14 Ark: Survival Evolved - Ultimate Survivor Edition Console, PC, Cloud
February 14 Infernax Console, PC, Cloud
February 15 Mass Effect Legendary Edition Cloud
February 17 Madden NFL 22 (EA Play) Console, PC
February 17 Total War: Warhammer III PC
February 22 Roboquest (Game Preview) PC
February 24 Dragon Ball FighterZ PC
February 24 Galactic Civilizations III PC
February 24 Super Mega Baseball 3 (EA Play) Console
February 28 Alice: Madness Returns (EA Play) PC
March 1 FAR: Changing Tides Console, PC, Cloud
March 1 Microsoft Flight Simulator Cloud
March 3 Lightning Returns:Final Fantasy XIII Console, PC
March 10 Kentucky Route Zero: TV Edition Console, PC, Cloud
March 10 Lawn Mowing Simulator Xbox One
March 10 Marvel's Guardians Of The Galaxy Console, PC, Cloud
March 10 Young Souls Console, PC, Cloud
March 16 Tunic Console, PC, Cloud
March 16 Paradise Killer Console, PC, Cloud
March 17 Shredders Series X, Series S, PC
March 17 The Dungeon Of Naheulbeuk Console, PC, Cloud
March 22 Kraken Academy!! Console, PC, Cloud
March 22 Tainted Grail: Conquest Console, PC, Cloud
March 22 Zero Escape: The Nonary Games Console, PC, Cloud
March 24 A Memoir Blue Console, PC, Cloud
March 24 Norco PC
March 24 F1 2021 (EA Play) Console
March 29 Crusader Kings 3 Series X, Series S
March 31 Weird West Console, PC, Cloud
April 5 Cricket 22 Console, Cloud
April 5 MLB The Show 22 Console, Cloud
April 7 Chinatown Detective Agency Console, PC, Cloud
April 7 Dragon Age 2 (EA Play) Cloud
April 7 Plants Vs. Zombies Garden Warfare (EA Play) Cloud
April 7 Star Wars Squadrons (EA Play) Cloud
April 12 Life is Strange: True Colors Console, PC, Cloud
April 12 Panzer Corps 2 PC
April 12 The Dungeon of Naheulbeuk: The Amulet Of Chaos PC
April 14 Lost In Random (EA Play) Console, PC, Cloud
April 19 F1 2021 Cloud
April 19 Need For Speed Hot Pursuit Remastered Cloud
April 19 Turnip Boy Commits Tax Evasion Console, PC, Cloud
April 26 7 Days To Die Console, PC, Cloud
April 26 Research and Destroy Console, PC
April 28 Bugsnax Console, PC, Cloud
April 28 NBA 2K22 Console
April 28 Unsouled Console, TBD
May 3 Loot River Console, PC, Cloud
May 5 Citizen Sleeper Console, PC, Cloud
May 5
Trek to Yomi Console, PC, Cloud
May 10 Danganronpa 2: Goodbye Despair Anniversary Edition Console, PC, Cloud
May 10 Eiyuden Chronicle: Rising Console, PC, Cloud
May 10 This War Of Mine: Final Cut Console, PC, Cloud
May 12 NHL 22 (EA Play) Console
May 17 Her Story PC
May 17 Jurassic World Evolution 2 Console, PC, Cloud
May 17 Little Witch In The Woods (Game Preview) Console, PC
May 17 Umurangi Generation Special Edition Console, PC, Cloud
May 19 Farming Simulator 22 Console, PC, Cloud
May 19 Vampire Survivors PC
May 24 Floppy Knights Console, PC, Cloud
May 24 Hardspace: Shipbreaker PC
May 26 Sniper Elite 5 Console, PC
May 27 Cricket 22 PC
May 27 Pac-Man Museum+ Console, PC, Cloud
June 1 For Honor: Marching Fire Edition Console, PC, Cloud
June 2 Ninja Gaiden: Master Collection Console, PC
June 7 Assassin's Creed Origins Console, PC, Cloud
June 7 Chorus Console, PC, Cloud
June 7 Disc Room Console, PC, Cloud
June 7 Spacelines From The Far Out Console, PC
June 16 TNMT: Shredder's Revenge Console, PC, Cloud
June 17 Omori Console, PC, Cloud
June 21 Shadowrun Trilogy: Console Edition Console, Cloud
June 21 Total War: Three Kingdoms PC
June 23 FIFA 22 Console, PC
June 23 Naraka Bladepoint Console, PC, Cloud
June 30 House Flipper Console, Cloud
July 1 Far Cry 5 Console, PC, Cloud
July 5 Last Call BBS PC
July 5 Solasta: Crown of the Magister Console, PC
July 5 Yakuza 0 Console, PC, Cloud
July 5 Yakuza Kiwami Console, PC, Cloud
July 5 Yakuza Kiwami 2 Console, PC, Cloud
July 7 DJMax Respect V Console, PC, Cloud
July 7 Matchpoint: Tennis Championships Console, PC, Cloud
July 7 Road 96 Console, PC, Cloud
July 12 Garden Story Console, PC
July 14 Escape Academy Console, PC, Cloud
July 14 My Friend Peppa Pig Console, PC, Cloud
July 14 Overwhelm PC
July 14 PAW Patrol The Movie: Adventure City Calls Console, PC, Cloud
July 14 PowerWash Simulator Console, PC, Cloud
July 19 As Dusk Falls Console, PC, Cloud
July 19 Watch Dogs 2 Console, PC, Cloud
July 21 MotoGP 22 Console, PC, Cloud
July 21 Sins of a Solar Empire: Rebellion PC
July 21 Torment: Tides of Numenera Console, Cloud
July 28 What Remains Of Edith Finch Series X, Series S
July 29 Inside Console, PC, Cloud
August 2 Tom Clancy's Ghost Recon Wildlands Console, PC, Cloud
August 4 Shenzhen I/O PC
August 4 Turbo Golf Racing Series X, Series S, PC, Cloud
August 9 Two Point Campus Console, PC, Cloud
August 11 Cooking Simulator Console, PC, Cloud
August 11 Expeditions: Rome PC
August 11 Offworld Trading Company PC
August 23 Midnight Fight Express Console, PC, TBD
August 30 Immortality Console, PC, TBD
September 1 Commandos 3 - HD Remaster Console, TBD
September 6 Disney Dreamlight Valley (Early Access) Console, TBD
September 27 Grounded (Full Version) Console, PC, Cloud
TBD October Gunfire Reborn Console, TBD
October 18 A Plague Tale: Requiem Console, PC, Cloud
October 21 Persona 5: Royal Console, TBD
October 21 Scorn Console, TBD
October 25 High On Life Console, TBD
October 27 Signalis Console, TBD
November 4 Humankind Console
TBD November Pentiment Console, TBD
TBD (Fall) Atomic Heart Console, TBD
TBD (Fall) Slime Rancher 2 Console, TBD
December 6 Hello Neighbor 2 Console, PC, TBD
TBD Beacon Pines Console, TBD
TBD Bounty Star Console, TBD
TBD Bushiden Console, TBD
TBD Flock Console, TBD
TBD Frog Detective: The Entire Mystery TBD
TBD Maquette Console, TBD
TBD Marauders PC
TBD Party Animals Console, TBD
TBD Pigeon Simulator Console, TBD
TBD She Dreams Elsewhere Console, TBD
TBD Solar Ash Console, TBD
TBD Somerville Console, PC, Cloud
TBD Valheim PC
TBD Victoria 3 PC
TBD Warhammer 40k: Darktide Console, TBD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
justifire schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 16:50:
[...]

Ehm, oké …

Date Game Platform
January 4 Gorogoa Console, PC, Cloud
January 4 Olija Console, PC, Cloud
January 4 The Pedestrian Console, PC, Cloud
January 6 Embr Console, PC, Cloud
January 6 Mass Effect Legendary Edition (EA Play) Console, PC
January 6 Outer Wilds Console, PC, Cloud
January 13 Spelunky 2 Console, PC
January 13 The Anacrusis Console, PC, Cloud
January 18 Danganronpa: Trigger Happy Havoc Anniversary Edition Console, PC, Cloud
January 18 Nobody Saves The World Console, PC, Cloud
January 20 Death's Door Console, PC, Cloud
January 20 Hitman Trilogy Console, PC, Cloud
January 20 Pupperazzi Console, PC, Cloud
January 20 Tom Clancy's Rainbow Six Extraction Console, PC, Cloud
January 20 Tom Clancy's Rainbow Six Siege PC
January 20 Windjammers 2 Console, PC, Cloud
January 27 Taiko no Tatsujin: The Drum Master Console, PC
February 3 Contrast Console, Cloud
February 3 Dreamscaper Console, PC, Cloud
February 3 Telling Lies Console, PC, Cloud
February 5 Peggle Nights (EA Play) PC
February 10 Besiege (Xbox Game Preview) Console, PC, Cloud
February 10 CrossfireX Campaign (Operation Catalyst) Console
February 10 Edge of Eternity Console, PC, Cloud
February 10 Skul: The Hero Slayer Console, PC, Cloud
February 10 The Last Kids on Earth and the Staff of Doom Console, PC, Cloud
February 14 Ark: Survival Evolved - Ultimate Survivor Edition Console, PC, Cloud
February 14 Infernax Console, PC, Cloud
February 15 Mass Effect Legendary Edition Cloud
February 17 Madden NFL 22 (EA Play) Console, PC
February 17 Total War: Warhammer III PC
February 22 Roboquest (Game Preview) PC
February 24 Dragon Ball FighterZ PC
February 24 Galactic Civilizations III PC
February 24 Super Mega Baseball 3 (EA Play) Console
February 28 Alice: Madness Returns (EA Play) PC
March 1 FAR: Changing Tides Console, PC, Cloud
March 1 Microsoft Flight Simulator Cloud
March 3 Lightning Returns:Final Fantasy XIII Console, PC
March 10 Kentucky Route Zero: TV Edition Console, PC, Cloud
March 10 Lawn Mowing Simulator Xbox One
March 10 Marvel's Guardians Of The Galaxy Console, PC, Cloud
March 10 Young Souls Console, PC, Cloud
March 16 Tunic Console, PC, Cloud
March 16 Paradise Killer Console, PC, Cloud
March 17 Shredders Series X, Series S, PC
March 17 The Dungeon Of Naheulbeuk Console, PC, Cloud
March 22 Kraken Academy!! Console, PC, Cloud
March 22 Tainted Grail: Conquest Console, PC, Cloud
March 22 Zero Escape: The Nonary Games Console, PC, Cloud
March 24 A Memoir Blue Console, PC, Cloud
March 24 Norco PC
March 24 F1 2021 (EA Play) Console
March 29 Crusader Kings 3 Series X, Series S
March 31 Weird West Console, PC, Cloud
April 5 Cricket 22 Console, Cloud
April 5 MLB The Show 22 Console, Cloud
April 7 Chinatown Detective Agency Console, PC, Cloud
April 7 Dragon Age 2 (EA Play) Cloud
April 7 Plants Vs. Zombies Garden Warfare (EA Play) Cloud
April 7 Star Wars Squadrons (EA Play) Cloud
April 12 Life is Strange: True Colors Console, PC, Cloud
April 12 Panzer Corps 2 PC
April 12 The Dungeon of Naheulbeuk: The Amulet Of Chaos PC
April 14 Lost In Random (EA Play) Console, PC, Cloud
April 19 F1 2021 Cloud
April 19 Need For Speed Hot Pursuit Remastered Cloud
April 19 Turnip Boy Commits Tax Evasion Console, PC, Cloud
April 26 7 Days To Die Console, PC, Cloud
April 26 Research and Destroy Console, PC
April 28 Bugsnax Console, PC, Cloud
April 28 NBA 2K22 Console
April 28 Unsouled Console, TBD
May 3 Loot River Console, PC, Cloud
May 5 Citizen Sleeper Console, PC, Cloud
May 5
Trek to Yomi Console, PC, Cloud
May 10 Danganronpa 2: Goodbye Despair Anniversary Edition Console, PC, Cloud
May 10 Eiyuden Chronicle: Rising Console, PC, Cloud
May 10 This War Of Mine: Final Cut Console, PC, Cloud
May 12 NHL 22 (EA Play) Console
May 17 Her Story PC
May 17 Jurassic World Evolution 2 Console, PC, Cloud
May 17 Little Witch In The Woods (Game Preview) Console, PC
May 17 Umurangi Generation Special Edition Console, PC, Cloud
May 19 Farming Simulator 22 Console, PC, Cloud
May 19 Vampire Survivors PC
May 24 Floppy Knights Console, PC, Cloud
May 24 Hardspace: Shipbreaker PC
May 26 Sniper Elite 5 Console, PC
May 27 Cricket 22 PC
May 27 Pac-Man Museum+ Console, PC, Cloud
June 1 For Honor: Marching Fire Edition Console, PC, Cloud
June 2 Ninja Gaiden: Master Collection Console, PC
June 7 Assassin's Creed Origins Console, PC, Cloud
June 7 Chorus Console, PC, Cloud
June 7 Disc Room Console, PC, Cloud
June 7 Spacelines From The Far Out Console, PC
June 16 TNMT: Shredder's Revenge Console, PC, Cloud
June 17 Omori Console, PC, Cloud
June 21 Shadowrun Trilogy: Console Edition Console, Cloud
June 21 Total War: Three Kingdoms PC
June 23 FIFA 22 Console, PC
June 23 Naraka Bladepoint Console, PC, Cloud
June 30 House Flipper Console, Cloud
July 1 Far Cry 5 Console, PC, Cloud
July 5 Last Call BBS PC
July 5 Solasta: Crown of the Magister Console, PC
July 5 Yakuza 0 Console, PC, Cloud
July 5 Yakuza Kiwami Console, PC, Cloud
July 5 Yakuza Kiwami 2 Console, PC, Cloud
July 7 DJMax Respect V Console, PC, Cloud
July 7 Matchpoint: Tennis Championships Console, PC, Cloud
July 7 Road 96 Console, PC, Cloud
July 12 Garden Story Console, PC
July 14 Escape Academy Console, PC, Cloud
July 14 My Friend Peppa Pig Console, PC, Cloud
July 14 Overwhelm PC
July 14 PAW Patrol The Movie: Adventure City Calls Console, PC, Cloud
July 14 PowerWash Simulator Console, PC, Cloud
July 19 As Dusk Falls Console, PC, Cloud
July 19 Watch Dogs 2 Console, PC, Cloud
July 21 MotoGP 22 Console, PC, Cloud
July 21 Sins of a Solar Empire: Rebellion PC
July 21 Torment: Tides of Numenera Console, Cloud
July 28 What Remains Of Edith Finch Series X, Series S
July 29 Inside Console, PC, Cloud
August 2 Tom Clancy's Ghost Recon Wildlands Console, PC, Cloud
August 4 Shenzhen I/O PC
August 4 Turbo Golf Racing Series X, Series S, PC, Cloud
August 9 Two Point Campus Console, PC, Cloud
August 11 Cooking Simulator Console, PC, Cloud
August 11 Expeditions: Rome PC
August 11 Offworld Trading Company PC
August 23 Midnight Fight Express Console, PC, TBD
August 30 Immortality Console, PC, TBD
September 1 Commandos 3 - HD Remaster Console, TBD
September 6 Disney Dreamlight Valley (Early Access) Console, TBD
September 27 Grounded (Full Version) Console, PC, Cloud
TBD October Gunfire Reborn Console, TBD
October 18 A Plague Tale: Requiem Console, PC, Cloud
October 21 Persona 5: Royal Console, TBD
October 21 Scorn Console, TBD
October 25 High On Life Console, TBD
October 27 Signalis Console, TBD
November 4 Humankind Console
TBD November Pentiment Console, TBD
TBD (Fall) Atomic Heart Console, TBD
TBD (Fall) Slime Rancher 2 Console, TBD
December 6 Hello Neighbor 2 Console, PC, TBD
TBD Beacon Pines Console, TBD
TBD Bounty Star Console, TBD
TBD Bushiden Console, TBD
TBD Flock Console, TBD
TBD Frog Detective: The Entire Mystery TBD
TBD Maquette Console, TBD
TBD Marauders PC
TBD Party Animals Console, TBD
TBD Pigeon Simulator Console, TBD
TBD She Dreams Elsewhere Console, TBD
TBD Solar Ash Console, TBD
TBD Somerville Console, PC, Cloud
TBD Valheim PC
TBD Victoria 3 PC
TBD Warhammer 40k: Darktide Console, TBD
Hij heeft het over waarde toevoegen. Ik zit ook doelloos te staren naar die library en vind het meeste rotzooi. Wat dan geen rotzooi is heb ik al gespeeld. Het voelt als een afvoerputje waar af en toe een leuke titel tussen zit met een “laat ik hem nu maar proberen” gehalte. De meeste leuke titels heb je namelijk al gespeeld. Is allemaal heel persoonlijk maar ik betaal liever 10-15€ voor een kwaliteit over kwantitieit dienst.

Two Point Campus is wel een leuke toevoeging volgende week.

Acties:
  • +8 Henk 'm!
Kenny_026 schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 17:13:
[...]

Hij heeft het over waarde toevoegen. Ik zit ook doelloos te staren naar die library en vind het meeste rotzooi. Wat dan geen rotzooi is heb ik al gespeeld. Het voelt als een afvoerputje waar af en toe een leuke titel tussen zit met een “laat ik hem nu maar proberen” gehalte. De meeste leuke titels heb je namelijk al gespeeld. Is allemaal heel persoonlijk maar ik betaal liever 10-15€ voor een kwaliteit over kwantitieit dienst.

Two Point Campus is wel een leuke toevoeging volgende week.
Daarom is het zo leuk dat het een keuze is om een abonnementsdienst af te sluiten. Het blijft subjectief.

Wat voor de een waarde heeft, is voor de ander rotzooi. Ik heb er mijn volle jaarlijkse abbo kosten al dubbel uit met de games die ik speel en anders had gekocht en we zitten nog maar net over de helft.

En grappig dat sommige tweakers klagen over het liken van posts in andere topics maar dit zelf ook lekker blijven doen. :) Maar hoe meer likes hoe beter toch?

———

Nu bezig met “South of The Circle”. Een prima “walking simulator” met leuke visuele stijl en goede voice acting.

https://www.eurogamer.net...es-in-games-ive-ever-seen

Deze week uitgekomen. Niet in Gamepass trouwens! Maar voor de mensen die allergisch zijn voor alles wokeness. Lekker laten liggen.

[ Voor 14% gewijzigd door uchiha tijntje op 05-08-2022 17:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
uchiha tijntje schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 17:33:
[...]

Daarom is het zo leuk dat het een keuze is om een abonnementsdienst af te sluiten. Het blijft subjectief.

Wat voor de een waarde heeft, is voor de ander rotzooi. Ik heb er mijn volle jaarlijkste abbo kosten al dubbel uit met de games die ik speel en anders had gekocht en we zitten nog maar net over de helft.

———
Wij hebben hier met zn tweeën een gesprek over gehad een poos terug en toen gaf ik een paar punten aan die ik steeds meer werkelijkheid zie worden. Gooi budget games op gamepass tegen een enorm laag bedrag, er stroom net genoeg maandelijkse revenue binnen en het ontwikkelen kan op een lager pitje. Het gebeurt nu gewoon al.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drakiesoft
  • Laatst online: 06:53
uchiha tijntje schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 17:33:
[...]

Wat voor de een waarde heeft, is voor de ander rotzooi. Ik heb er mijn volle jaarlijkste abbo kosten al dubbel uit met de games die ik speel en anders had gekocht en we zitten nog maar net over de helft.
!
Prachtige lijst hoor. Gewoon proberen zonder elke keer je portemonnee te hoeven trekken in de hoop dat het een goede aankoop was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Kenny_026 schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 17:38:
[...]

Wij hebben hier met zn tweeën een gesprek over gehad een poos terug en toen gaf ik een paar punten aan die ik steeds meer werkelijkheid zie worden. Gooi budget games op gamepass tegen een enorm laag bedrag, er stroom net genoeg maandelijkse revenue binnen en het ontwikkelen kan op een lager pitje. Het gebeurt nu gewoon al.
Tja en onze meningen liggen nog steeds net zo ver uit elkaar als toen. :)

Dus zoals ik zei, fijn dat het optioneel is. Net zoals de service bij de buren.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:10

BM

Moderator Spielerij
Zullen we de gamepass discussie voor de grap eens... in het Gamepass topic voeren?

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
On_E schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 17:00:
Two Point Campus krijgt goede reviews:

https://opencritic.com/game/12707/two-point-campus/reviews

Daar heb ik wel zin in volgende week! :)
Kwam die nou ook gelijk naar gamepass? Ik ben deze week maar even bezig geweest eindelijk met two point hospital.
Toch wat kleine nostalgische Theme Hospital gevoelens

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gise schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 20:08:
[...]

Kwam die nou ook gelijk naar gamepass? Ik ben deze week maar even bezig geweest eindelijk met two point hospital.
Toch wat kleine nostalgische Theme Hospital gevoelens
Jup.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Zijn er Tweakers hier die:

1. Smart home via Apple HomeKit doen (dus lampen etc bedienen via iPhone of iPad of via Hey Siri);
2. Een Raspberry Pi hebben draaien met Homebridge;
3. Deze Xbox TV plug-in in Homebridge hebben geïnstalleerd: https://github.com/grzegorz914/homebridge-xbox-tv
4. Hun Xbox nu aanzetten dmv: Hey Siri, Xbox aan of Hey Siri, tijd om te gamen.

….of de rest van de plug-in geconfigureerd hebben?

Ben wel benieuwd of alles werkt. Als ik het goed heb gelezen, zou je zelfs een bepaalde app of game kunnen starten via Siri of automations via Apple HomeKit.

Ik vind het zelf wel geinig om mijn Xbox Series X en PS5 als tegel in mijn woning app te zien en ze te kunnen bedienen via bv Siri.

De vraag waarom ik dit zou willen:
1. Je bent tweakers of niet ;)
2. Gewoon omdat het kan. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy-D
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:49
Ah, de 2e “onmogelijk te krijgen zonder joystick te kopen” auto voor Forza Horizon. Namen zeggen me overigens niets, behalve Snoop Dogg natuurlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Endling, extinction is forever is ook een aanrader zeg. Mooi grafisch stijltje. Gameplay is niet ingewikkeld. Verhaal is mooi.

https://www.metacritic.co...g---extinction-is-forever

De prijs is rond de 30 euro en de game duurt circa 3 uur voor een playthrough dus het is aan de prijs maar heb me er echt mee vermaakt. Niet aan te bevelen voor mensen die “anti klimaatverandering” zijn, die beweren dat klimaatverandering niet bestaat aangezien het verhaal daar mede om draait :P

[ Voor 4% gewijzigd door uchiha tijntje op 06-08-2022 19:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023

Kalder

uchiha tijntje schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 17:15:
Endling, extinction is forever is ook een aanrader zeg. Mooi grafisch stijltje. Gameplay is niet ingewikkeld. Verhaal is mooi.

[YouTube: Endling - Extinction Is Forever - Launch Trailer - Nintendo Switch]
https://www.metacritic.co...g---extinction-is-forever

De prijs is rond de 30 euro en de game duurt circa 3 uur voor een playthrough dus het is aan de prijs maar heb me er echt mee vermaakt. Niet aan te bevelen voor mensen die “anti klimaatverandering” zijn, aangezien het verhaal daar om draait :P
Ik ben tegen klimaatverandering.... maar ook tegen mensen die beweren dat klimaatverandering niet bestaat... is het nou wel of niet wat voor mij? :+

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Kalder schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 18:37:
[...]

Ik ben tegen klimaatverandering.... maar ook tegen mensen die beweren dat klimaatverandering niet bestaat... is het nou wel of niet wat voor mij? :+
Hahaha. Het is wat voor jou :P

@Kalder Heb nog even gekeken. Het is eerder 5 uur dan 3 uur. Maar een demo op steam is altijd handig :)

[ Voor 15% gewijzigd door uchiha tijntje op 06-08-2022 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023

Kalder

Moet zeggen, wel een interessant onderwerp om een game over te maken, misschien dat ik de demo op steam eens ga proberen. Is het leuk genoeg wacht ik wel tot een leuke aanbieiding want 30 is me echt teveel voor een 3 uur durende game.

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:47
Heeft een extreem hoog “collectible” gehalte. Ding is spuuglelijk. Zie liever dat de daystrike camo controller weer in de verkoop komt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:10
Mosin schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 22:33:
[...]

Heeft een extreem hoog “collectible” gehalte. Ding is spuuglelijk. Zie liever dat de daystrike camo controller weer in de verkoop komt :9
Kopen dus ;) Als je ziet wat er nu betaald wordt voor een SOT controller met ongebruikte key dan zijn dit soort dingen een goede investering blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powder Toastman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:35
Verwijderd schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 15:53:
Ik zit inmiddels bij het subway platform in Powerwash Simulator en voor het eerst denk ik er aan om te stoppen met de game. :P Jullie die al gedaan?
Ben een flink stuk verder, inmiddels bij de Lost City Palace. Die is echt enorm, daarbij valt subway platform in het niet zeg maar... De halve avond zitten spuiten en net op 20%. Ben er even klaar meer, ga iets anders proberen, maar ik kom wel terug om het af te maken... :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:47
Beakzz schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 23:39:
[...]

Kopen dus ;) Als je ziet wat er nu betaald wordt voor een SOT controller met ongebruikte key dan zijn dit soort dingen een goede investering blijkbaar.
Ik heb een zeer nette/nieuwstaat verkerende SOT controller, zonder key. Die doen het ook best aardig.
Er zijn best wel veel leuke dingen waar je het geld aan kwijt kunt :+

Jij bent jarig zo te zien, dus proficiat :9B

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:50

Ik weet het nog niet hoor ... Ziet er allemaal maar een beetje saai uit. Daarnaast lijkt performance op pc ook niet alles te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Yonix schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 08:08:
[YouTube: SAINTS ROW Gameplay Walkthrough [4K 60FPS PC ULTRA] - No Commentary]

Ik weet het nog niet hoor ... Ziet er allemaal maar een beetje saai uit. Daarnaast lijkt performance op pc ook niet alles te zijn.
In vergelijk met Cyberpunk ziet deze wereld er wel heel kaal en inspiratieloos uit.
De gunplay zal best tof zijn, maar denk dat ik deze toch even over sla.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Damn, ik ben helemaal geen graphics hoer, zie het probleem meestal niet eens als andere mensen klagen... maar dit ziet uit als een 10 jaar oude game :|

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nieuwe Insider Preview met een hele fijne fix. Friggin’ finally!

System Update Details:

OS version released: XB_FLT_2208NI\22621.1778.220803-2200
Available: 2 p.m. PT – August 5, 2022
Mandatory: 3 a.m. PT – August 6, 2022
Fixes Implemented

Thanks to the hard work of Xbox engineers, we are happy to announce the following fixes have been implemented for this build:

Live Streaming via Twitch

Fixes to address an issue where users' resolution/bitrate settings would be reset with each broadcast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Powder Toastman schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 05:05:
[...]

Ben een flink stuk verder, inmiddels bij de Lost City Palace. Die is echt enorm, daarbij valt subway platform in het niet zeg maar... De halve avond zitten spuiten en net op 20%. Ben er even klaar meer, ga iets anders proberen, maar ik kom wel terug om het af te maken... :)
De sterkste hogedruk reiniger in combinatie met de medium tot lange shaft en die “drietand” nozzle werkt erg goed in dat level. Verder nog even kleine spoiler.

spoiler:
Nog even doorzetten. Het is het laatste level :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NukaWorldNL
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-09 17:34
Zijn er mensen die hier een oplaadfstation gebruiken voor de controller? Ik heb 2 jaar lang een oplaadkabeltje gebruikt met accu, maar dat kabeltje doet het niet meer. Ik weet nog wel dat ik bij de Xbox 360 een oplaadstation had en dat werkte gewoon super en eigenlijk wil ik er nu ook wel weer 1.

Wat zijn jullie ervaringen daarmee en zoja welke heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne
  • Nu online

Nogne

>.<

NukaWorldNL schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 15:50:
Zijn er mensen die hier een oplaadfstation gebruiken voor de controller? Ik heb 2 jaar lang een oplaadkabeltje gebruikt met accu, maar dat kabeltje doet het niet meer. Ik weet nog wel dat ik bij de Xbox 360 een oplaadstation had en dat werkte gewoon super en eigenlijk wil ik er nu ook wel weer 1.

Ik gebruik zo’n oplaadstation voor mijn One controllers, de accu die er bij zit past niet in mijn Series controllers. Dus die laad ik nu op met een standaard USB-C kabel

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
MRE-Inc schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 00:52:
Zijn er Tweakers hier die:

1. Smart home via Apple HomeKit doen (dus lampen etc bedienen via iPhone of iPad of via Hey Siri);
2. Een Raspberry Pi hebben draaien met Homebridge;
3. Deze Xbox TV plug-in in Homebridge hebben geïnstalleerd: https://github.com/grzegorz914/homebridge-xbox-tv
4. Hun Xbox nu aanzetten dmv: Hey Siri, Xbox aan of Hey Siri, tijd om te gamen.

….of de rest van de plug-in geconfigureerd hebben?

Ben wel benieuwd of alles werkt. Als ik het goed heb gelezen, zou je zelfs een bepaalde app of game kunnen starten via Siri of automations via Apple HomeKit.

Ik vind het zelf wel geinig om mijn Xbox Series X en PS5 als tegel in mijn woning app te zien en ze te kunnen bedienen via bv Siri.

De vraag waarom ik dit zou willen:
1. Je bent tweakers of niet ;)
2. Gewoon omdat het kan. :p
Ja ja nee nee, maar klinkt wel grappig dus thanks voor de tip!

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Donstil schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 16:31:
[...]

Ja ja nee nee, maar klinkt wel grappig dus thanks voor de tip!
Haha ja had ik natuurlijk kunnen weten dat jij een pihole icm wireguard vpn hebt draaien icm idevices uit Apple topics :)

Zit zelf op m'n vakantie adres en eea is wel benaderbaar maar krijg de api key niet via m'n iPad tijdens het authenticate process.

Ben wel benieuwd of jou het wel lukt en of je dan echt een tegel in de Home app krijgt gekoppeld aan een specifieke game op de Series X. Dat je dan via Siri de opdracht kan geven en dat dan je Xbox aangaat, de tv op hdmi1 en die specifieke game ook gestart wordt.

Hey Siri, Battlefield 5

En dat dan m'n verlichting gedimd wordt, de led strip achter m'n tv naar Xbox groen gaat en Battlefield 5 gestart wordt en het enige wat ik hoef te doen, is de controller op te pakken en aan te zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
NukaWorldNL schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 15:50:

Ik heb deze, doen het goed en gaan lang mee, werken prima voor de Xbox One en Series X controller.

https://www.amazon.nl/gp/...tle_o01_s00?ie=UTF8&psc=1

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Besloten om voor een tweede Sleeping Dogs playthrough te gaan.

Blijft een topgame hoor. Heerlijke combat, sfeer, verhaal. Toffe characters, mooie muziek. Ook de setting is iets wat ik blijf waarderen en waar helaas niet heel veel games zich afspelen. Eeuwig zonde dat er nooit een deel 2 zal komen.

Sowieso mis ik dit soort games behoorlijk. Tuurlijk, we krijgen Saints Row deze maand maar ik weet niet of dat echt tof gaat worden. Het leek me wel tof, maar de hands on van Skill Up klinkt niet bepaald bijzonder. Daarnaast vind ik van Volition eigenlijk alleen deel 1, 2 en Red Faction Guerilla Echt goed.

[ Voor 34% gewijzigd door devilsnight op 07-08-2022 17:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vagax
  • Laatst online: 18-09 00:46

Vagax

Hehe

Oef ziet er inderdaad niet alleen grafisch nogal 'slecht' uit maar de gameplay is ook gewoon vrij stroef en ziet er niet soepel uit.

Daarnaast proef ik weinig van de sfeer, iets wat Cyberpunk dus wel had en wat de nodige motivatie gaf om door te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vagax schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 20:35:
[...]

Oef ziet er inderdaad niet alleen grafisch nogal 'slecht' uit maar de gameplay is ook gewoon vrij stroef en ziet er niet soepel uit.

Daarnaast proef ik weinig van de sfeer, iets wat Cyberpunk dus wel had en wat de nodige motivatie gaf om door te spelen.
Bizar is dat The Third Remastered grafisch gewoon mooier lijkt te zijn, dat is niet best.

Skill Up heeft een paar uur gespeeld van de game en hij zegt dat het misschien na die paar uur ineens echt beter wordt. Zou nice zijn, maar ik vraag het me af of het echt drastisch zal veranderen.

[ Voor 17% gewijzigd door devilsnight op 07-08-2022 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
https://www.eurogamer.net...on-5-1440p-support-tested

Begrijp ik hier nu goed uit, dat wanneer ik de Series X op m’n gaming monitor heb aangesloten en de Xbox op 1440p/120Hz heb staan..dat dit niet de beste instelling is wanneer ik games speel die geen 120Hz ondersteuning biedt?
Dan zou ik dus telkens voor die games de Xbox op 1440p/60Hz moeten zetten?

Want de Xbox zet anders iedere game om in de 120Hz “container” en dat zou voor kwaliteitsverlies zorgen?

Heb ‘m normaal ook gewoon standaard op 4K/120Hz ingesteld wanneer de Xbox op m’n LG 65CX is aangesloten.

Iemand die hier iets zinnigs over kan zeggen? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drakiesoft
  • Laatst online: 06:53
Nou nou df pakt wel uit voor een verlate 1440p modus. Maar wel interessante case. Heb hier nog capabele monitor over voor een eventuele series S.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Rivanov schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 06:59:
https://www.eurogamer.net...on-5-1440p-support-tested

Begrijp ik hier nu goed uit, dat wanneer ik de Series X op m’n gaming monitor heb aangesloten en de Xbox op 1440p/120Hz heb staan..dat dit niet de beste instelling is wanneer ik games speel die geen 120Hz ondersteuning biedt?
Dan zou ik dus telkens voor die games de Xbox op 1440p/60Hz moeten zetten?

Want de Xbox zet anders iedere game om in de 120Hz “container” en dat zou voor kwaliteitsverlies zorgen?

Heb ‘m normaal ook gewoon standaard op 4K/120Hz ingesteld wanneer de Xbox op m’n LG 65CX is aangesloten.

Iemand die hier iets zinnigs over kan zeggen? :)
Je leest het verkeerd.

DF is van mening dat het, afhankelijk van de game mode, automatisch schakelen tussen 4K@60Hz en 1440p@120Hz voor 4K schermen zonder HDMI 2.1 de voorkeur geniet over gewoon alles in 1440p@120Hz verwerken wat Xbox doet bij HDMI 2.0. Wat niet zo gek is omdat je in een quality mode meer kan hebben aan 4K@60Hz output dan 1440p@120Hz output indien je een 4K scherm gebruikt.

————————
120Hz output heeft een paar voordelen ten opzichte van 60Hz output, zelfs voor 60 en 30fps games. Zo verlaagd het de input lag ietjes en kan het een positief effect hebben op frame pacing. VRR en 120Hz vullen elkaar alleen maar aan met een beter (LFC) bereik. Het enige nadeel wat ik kan bedenken is dat BFI, wat maar een paar TVs hebben, niet correct werkt bij de combinatie van 30fps en 120Hz.

Zelf heb ik mijn Xbox op 4K@120Hz staan en vindt het juist een pluspunt dat ik iedere game in 120Hz output kan forceren vanwege bovengenoemde voordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Caayn schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 08:41:
[...]
Je leest het verkeerd.

DF is van mening dat het, afhankelijk van de game mode, automatisch schakelen tussen 4K@60Hz en 1440p@120Hz voor 4K schermen zonder HDMI 2.1 de voorkeur geniet over gewoon alles in 1440p@120Hz verwerken wat Xbox doet bij HDMI 2.0. Wat niet zo gek is omdat je in een quality mode meer kan hebben aan 4K@60Hz output dan 1440p@120Hz output.

————————
120Hz output heeft een paar voordelen ten opzichte van 60Hz output, zelfs voor 60 en 30fps games. Zo verlaagd het de input lag ietjes en kan het een positief effect van hebben op frame pacing. VRR en 120Hz vullen elkaar alleen maar aan met een beter (LFC) bereik. Het enige nadeel wat ik kan bedenken is dat BFI, wat maar een paar TVs hebben, niet correct werkt bij de combinatie van 30fps en 120Hz.

Zelf heb ik mijn Xbox op 4K@120Hz staan en vindt het juist een pluspunt dat ik iedere game in 120Hz output kan forceren vanwege bovengenoemde voordelen.
Duidelijk.
Dan laat ik het dus als volgt ingesteld staan;

- Gaming monitor (MSI Optix MAG274QRF-QD met HDMI 2.0): 1440p/120Hz
- TV (LG 65CX met HDMI 2.1): 4K/120Hz

Ondanks dat de gaming monitor wel 4K/60Hz accepteert, lijkt het mij beter om de Xbox op native 1440p in te stellen zodat de downscaling op de Xbox plaatsvind i.p.v. scherm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Rivanov schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 08:48:
[...]

Duidelijk.
Dan laat ik het dus als volgt ingesteld staan;

- Gaming monitor (MSI Optix MAG274QRF-QD met HDMI 2.0): 1440p/120Hz
- TV (LG 65CX met HDMI 2.1): 4K/120Hz
Dat zijn dezelfde instellingen die ik ook zou gebruiken op die twee schermen :)
Ondanks dat de gaming monitor wel 4K/60Hz accepteert, lijkt het mij beter om de Xbox op native 1440p in te stellen zodat de downscaling op de Xbox plaatsvind i.p.v. scherm.
Correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Is de re-master van GTA5 nog ergens gratis op de kop te tikken? Of heb ik de boot gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stimulate14 schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 11:38:
Is de re-master van GTA5 nog ergens gratis op de kop te tikken? Of heb ik de boot gemist.
Re-master was nooit gratis. Hij was in de beginperiode € 10,- op PS5 en € 20,- op Xbox.
Maar dat was maar voor 3 maanden vanaf release.

[ Voor 12% gewijzigd door Rivanov op 08-08-2022 11:45 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sohus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-03 10:29

Edge 10/10 score. Timed xbox exclusive, gamepass day one.

https://gamingbolt.com/im...-x-s-releases-this-summer

[ Voor 21% gewijzigd door sohus op 08-08-2022 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:28
Dit is nu de 2de keer in korte tijd dat ik het zie, maar wat houdt rollback network code dan precies in? Waarom is dat goed?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Ben inmiddels begonnen aan Tunic, echt een leuke zelda achtige game maar wel pittig soms.
Echt een aanrader en gratis met Game Pass

[ Voor 19% gewijzigd door ReVision. op 08-08-2022 12:45 ]

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Rivanov schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 11:44:
[...]

Re-master was nooit gratis. Hij was in de beginperiode € 10,- op PS5 en € 20,- op Xbox.
Maar dat was maar voor 3 maanden vanaf release.
Sorry dit bedoel ik ja, helaas het is niet anders. Ik ga hem niet weer kopen.
Of is het echt echt echt de moeite waard? Op YouTube kan je nooit echt goed het onderscheid maken / zien (vind ik).

[ Voor 8% gewijzigd door Stimulate14 op 08-08-2022 13:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Stimulate14 schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 13:18:
[...]

Sorry dit bedoel ik ja, helaas het is niet anders. Ik ga hem niet weer kopen.
Of is het echt echt echt de moeite waard? Op YouTube kan je nooit echt goed het onderscheid maken / zien (vind ik).
Naar mijn mening is er geen reden om gta5 remaster te kopen indien je er toch al niet zo een zin in hebt of twijfelt. Als je zoals ik de game graag nog eens wilt spelen op console dan raad ik m zeker aan. Niet baanbrekend maar wel de de beste gta5 ervaring op console.
Ik heb de game met plezier voor de laatste keer nog eens uitgespeeld op deze manier. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2022 13:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wesrou
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 21-02 12:49
ReVision. schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 12:44:
Ben inmiddels begonnen aan Tunic, echt een leuke zelda achtige game maar wel pittig soms.
Echt een aanrader en gratis met Game Pass
ik heb hem net uitgespeeld (main story). Een dikke aanrader!
Pagina: 1 ... 22 ... 195 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
• Gamepass discussie: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
• Beschikbaarheid: [XSX | XSS] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord