Gebaseerd op video's heb ik ook echt mijn twijfels, maar ik moet het zelf spelen. Dishonored 1,2 en Prey vond ik echt geweldig. Prey wellicht mijn favoriet van hun. Met Redfall blijf ik ook twijfels houden. Arkane is zo ijzersterk in het maken van top singleplayer games, immersive sims eigenlijk en toen ze werden gekocht door MS hoopte ik echt dat ze dit gingen blijven doen. Arkane zelf zegt dat Redfall prima solo te spelen is, maar ik had liever gewoon echt een 100% SP focused game van hun gezien.Yonix schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 18:05:
[...]
Ja, dat van Darktide is kak. November en verder zal hier sowieso in het teken staan van God of War: Ragnarok, dus ik weet niet wanneer ik Darktide zal spelen.
Oh, en 'Deathloop' vond ik echt een teleurstelling: Yonix in 'Deathloop - Het beste van Arkane'
De dag dat ze een vervolg van Prey aankondigen, als dat ooit gaat gebeuren is de dag dat ik een feestje bouw.
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Verwijderd
Ik heb geen problemen gehad en het werkt nog steeds
In welke regio zit jij?
Op de Xbox trouwens wel Google DNS ingesteld staan, aangezien de Xbox niet goed met mijn Pihole overweg kan.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2022 20:18 ]
Ik heb nu zelf ook een Samsung televisie, de S95B om precies te zijn, gewoon fantastisch dat QD OLED. Het is nieuwe tech, en verdomd veelbelovend. Wanneer ik uiteindelijk ook ga kijken voor een soundbar zal ik misschien toch uitkomen op een Samsung ook, om al die redenen die jij geeft. Een Sonos is ook top en die Beam 2 of Arc (tweedehands) ook absoluut, maar die compatibility van Samsung is wel heel nice natuurlijk.Tarz schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 14:30:
[...]
Ik gebruik de 990B icm een ps5, series X en een nintendo Switch, werkt allemaal prima. Enige keren dat er een issue is van connectie (van geluid of Q-symphony) is met wisselen van ingang (of gebruik ingebouwde apps op TV), maar dat is makkelijk opgelost door even op source knopje te drukken. Gebeurt ook zelden.
Grote voordeel van de 990B is dat je met de Smartthings app echt elk kanaal (boven, zijkanten, voor achter en subwoofer) allemaal apart harder en zachter kan zetten. Dat had de 950A niet (of het werkte niet goed).
Ik had een volledige set met Denon receiver en speakers staan (zie advertentie in mijn profiel) en dat is vervangen door de soundbar. Natuurlijk is het geen 100% eerlijke vervanging/vergelijk, maar ik ben er tot heden erg tevreden over.
Jij gebruikt gewoon Atmos op XSX zonder delay ook? Het blijft een opmerkelijk iets dat zoveel mensen er issues mee hebben, maar niet iedereen.
Ah ik dacht dat ik je iets zag schrijven ook over problemen met je verbinding icm caiway/deltaVerwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 20:18:
[...]
Ik heb geen problemen gehad en het werkt nog steeds
In welke regio zit jij?
Op de Xbox trouwens wel Google DNS ingesteld staan, aangezien de Xbox niet goed met mijn Pihole overweg kan.
Ik woon in Naaldwijk, het westland.
Deze dns geprobeerd? 1.1.1.1 en 1.0.0.1?Leenart schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 20:29:
[...]
Ah ik dacht dat ik je iets zag schrijven ook over problemen met je verbinding icm caiway/delta
2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.
Geen IP uit zweden, maar nog steeds prut. Onedrive klappert, sharepoint werkt traag of niet en xbox connect wel, maar niet met de store, dus kan geen digitaal gekocht spel starten.
Gebruik Google DNS maakt geen verschil. Omgeving zuidoost beemster, vlak naast Purmerend.
[ Voor 7% gewijzigd door djcasl op 29-07-2022 21:13 ]
There is no knowledge, that is not Power!
Merk ook dat andere sites niet goed werken (zoals mijn hypotheker enzo)...
Gewoon stelletje prutsers..
Erg mooie ervaring, grafisch heel netjes (op One X) animatie ook prima. Voice acting, muziek allemaal top. Sfeer echt heel goed gedaan ook. Het verhaal blijft interessant en de dynamiek tussen de characters is sterk gedaan vond ik.
Die tech die ze gebruiken om zo insane veel ratten op het scherm te toveren is wel echt indrukwekkend zeg, en hoe. De gameplay is over het algemeen prima, maar soms vond ik bepaalde dingen iets te simplistisch en voor de hand liggend, onrealistisch zullen we maar zeggen. Bepaalde objecten zijn nou net toevallig altijd daar, zeg maar. Maar het wist niet genoeg te storen om echt de game ervaring minder te maken.
Op naar Requiem en please laat deze gewoon uitkomen in oktober. En laat hun aub niet de blur of (wat er dan ook voor zorgt dat het op XSX/PS5 zo wazig is vergeleken met One X) want dat zou doodzonde zijn.
Hier nog steeds niet..
Ga eens zeuren bij caiway over compensatie maar dat zal wel niets worden. Ze hebben altijd wel een manier om het hun kant op te buigen
Verwijderd
In zit in Overijssel. Daar heeft Caiway/Delta een ander netwerk dan bij jou.Leenart schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 20:29:
[...]
Ah ik dacht dat ik je iets zag schrijven ook over problemen met je verbinding icm caiway/delta
Vandaar dat het bij mij wel werkt
Inderdaad een prachtige game, had die vorig jaar voor mijn verjaardag gekregen, erg mooie game, kijk zelf ook al enorm uit naar deel 2, en Day one in game passdevilsnight schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 23:39:
A Plague Tale uitgespeeld.
Erg mooie ervaring, grafisch heel netjes (op One X) animatie ook prima. Voice acting, muziek allemaal top. Sfeer echt heel goed gedaan ook. Het verhaal blijft interessant en de dynamiek tussen de characters is sterk gedaan vond ik.
Die tech die ze gebruiken om zo insane veel ratten op het scherm te toveren is wel echt indrukwekkend zeg, en hoe. De gameplay is over het algemeen prima, maar soms vond ik bepaalde dingen iets te simplistisch en voor de hand liggend, onrealistisch zullen we maar zeggen. Bepaalde objecten zijn nou net toevallig altijd daar, zeg maar. Maar het wist niet genoeg te storen om echt de game ervaring minder te maken.
Op naar Requiem en please laat deze gewoon uitkomen in oktober. En laat hun aub niet de blur of (wat er dan ook voor zorgt dat het op XSX/PS5 zo wazig is vergeleken met One X) want dat zou doodzonde zijn.
https://www.trueachievements.com/n50550/the-pathless-xbox
De game werd bij launch wel positief ontvangen.
https://www.metacritic.com/game/playstation-5/the-pathless
[ Voor 16% gewijzigd door uchiha tijntje op 30-07-2022 11:19 ]
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Ja, dat is Sony met hun deals, bloed irritant. MS houdt het hooguit op een maandje of twee a drie zoals Stalker 2. We zullen Kena, Sifu en Stray ook wel pas over een aantal jaar zien, zucht.uchiha tijntje schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 10:53:
The Pathless komt deze winter uit. De timed exclusiviteit zal dan wel weer afgelopen zijn. Lijkt er op dat twee jaar wel gebruikelijk wordt.
https://www.trueachievements.com/n50550/the-pathless-xbox
De game werd bij launch wel positief ontvangen.
https://www.metacritic.com/game/playstation-5/the-pathless
Ja en van Crytek verwacht je sowieso wel gekke graphics, guess not.Yonix schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 10:28:
Hier 'Hunt: Showdown' weer verwijderd en een refund aangevraagd; wat een saaie bedoening en grafisch ondermaats (imho).
Verwijderd
Koop gewoon een PS5. Dan heb je die games als je ze zo graag wilt spelen.devilsnight schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 10:56:
[...]
Ja, dat is Sony met hun deals, bloed irritant. MS houdt het hooguit op een maandje of twee a drie zoals Stalker 2. We zullen Kena, Sifu en Stray ook wel pas over een aantal jaar zien, zucht.
Ik heb nu beide consoles en ben zeer tevreden met die keus, boeit mij totaal niet meer wat Microsoft beloofd of mist aan games. Gewoon genieten van gamepass en de rest doe ik op de PS5.
Zonde om je zo onnodig te irriteren.
Precies dit, alleen kan ik niet van GamePass genieten hahaha stomme CaiwayVerwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 11:11:
[...]
Koop gewoon een PS5. Dan heb je die games als je ze zo graag wilt spelen.
Ik heb nu beide consoles en ben zeer tevreden met die keus, boeit mij totaal niet meer wat Microsoft beloofd of mist aan games. Gewoon genieten van gamepass en de rest doe ik op de PS5.
Zonde om je zo onnodig te irriteren.
Bijna klaar met die grote speeltuin. Poh, dat is een werk.
Moet enkel nog paar delen van de vloer.
Maar het is zó satisfying!
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
:strip_exif()/f/image/dOfBM59SKnkmne8MXId3yuOB.jpg?f=fotoalbum_large)
Sowieso onnodig omslachtig gedoe. Je kunt de story mode kopen voor 15 euro, maar dat is DLC. Je hebt dan GTA Online nodig om het te kunnen spelen.
Maar deze bundel in de normale store, dat IS de Series X enhanced versie? Deze bijvoorbeeld
https://xbox-store-checke...x-Series-X-S/9p8rqh67ttt1
Ik bedoel de game is sowieso speelbaar op beide consoles, maar is het echt de XSX enhanced versie?
[ Voor 57% gewijzigd door devilsnight op 30-07-2022 11:47 ]
Verder hebben ze mij nu wel toegevoegd aan een e-maillijst, waarbij ik status updates krijg van het probleem...
Digitaal gekocht? Dan krijg je geen refund volgens mij als je hem gespeeld hebt. Dat had ik met een ander spel die ik welgeteld 10 minuten gespeeld heb en nu dus zinloos in mijn library staat.Yonix schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 10:28:
Hier 'Hunt: Showdown' weer verwijderd en een refund aangevraagd; wat een saaie bedoening en grafisch ondermaats (imho).
Ik zou ook aan die zogenoemde lijst zijn toegevoegd, maar heb niet 1 update gehad wat dat betreft.Xelias schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 11:49:
Net weer contact gehad met Caiway voor compensatie et cetera. Maar die leggen het probleem neer bij Microsoft... Dus die zeggen dat je er in principe niet in aanmerking voor komt.
Verder hebben ze mij nu wel toegevoegd aan een e-maillijst, waarbij ik status updates krijg van het probleem...
Ben bang dat het alleen maar zoethoudertjes zijn.
Heb vannacht weer een x geprobeerd de modem van het stroom te halen.
daarna de xbox alles automatisch laten zoeken qua netwerk, zit helaas nog steeds in zweden volgende de ip.
Maar ik kan nu wel weer alles downloaden en installeren (gezien ik een factory reset had gedaan omdat ik dacht dat het aan mijn kant lag ipv Caiway) maar online gamen zit er niet in.
Ik heb ook alles weer kunnen downloaden van der week. Gisteren kwam ik wel 1x online met Aliens Fireteam. Daarnaast kon ik ook even cloudgamen op mijn telefoon...Leenart schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 11:59:
[...]
Ik zou ook aan die zogenoemde lijst zijn toegevoegd, maar heb niet 1 update gehad wat dat betreft.
Ben bang dat het alleen maar zoethoudertjes zijn.
Heb vannacht weer een x geprobeerd de modem van het stroom te halen.
daarna de xbox alles automatisch laten zoeken qua netwerk, zit helaas nog steeds in zweden volgende de ip.
Maar ik kan nu wel weer alles downloaden en installeren (gezien ik een factory reset had gedaan omdat ik dacht dat het aan mijn kant lag ipv Caiway) maar online gamen zit er niet in.
We zullen het zien!
Als je hem minder dan twee uur hebt gespeeld kun je via deze site binnen 14 dagen een refund aanvragen.PdeBie schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 11:51:
[...]
Digitaal gekocht? Dan krijg je geen refund volgens mij als je hem gespeeld hebt. Dat had ik met een ander spel die ik welgeteld 10 minuten gespeeld heb en nu dus zinloos in mijn library staat.
Die screenshot is eneba, dat is een marktplaats... Als iemand ("zeus" in dit geval) een key er op wil zetten voor €800 dan kan dat blijkbaar.devilsnight schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 11:41:
Ik zie deze prijs nu al een tijdje staan, je zou denken dat het 100% een fout is, maar dan had het allang aangepast moeten zijn. Wtf is dit?
[Afbeelding]
Sowieso onnodig omslachtig gedoe. Je kunt de story mode kopen voor 15 euro, maar dat is DLC. Je hebt dan GTA Online nodig om het te kunnen spelen.![]()
Maar deze bundel in de normale store, dat IS de Series X enhanced versie? Deze bijvoorbeeld
https://xbox-store-checke...x-Series-X-S/9p8rqh67ttt1
Ik bedoel de game is sowieso speelbaar op beide consoles, maar is het echt de XSX enhanced versie?
Gamertag: FinrazielNL

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Klopt, ik heb vaker gekocht bij Eneba. Het rare is echter dat dit de enige key is voor de game, echt bizar, normaal zijn er nog andere verkopers.Finraziel schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 15:42:
[...]
Die screenshot is eneba, dat is een marktplaats... Als iemand ("zeus" in dit geval) een key er op wil zetten voor €800 dan kan dat blijkbaar.
[ Voor 5% gewijzigd door devilsnight op 30-07-2022 16:37 ]
[ Voor 96% gewijzigd door Geronimous op 31-07-2022 01:04 ]
[...]
-knip-
Ik ben mede door die (timed) exclusives ook blij dat ik beide consoles heb al staat de PS5 hier eigenlijk amper aan meer tegenwoordig. Zal met GoW II wel weer verandering in komen.
[ Voor 61% gewijzigd door Geronimous op 31-07-2022 01:04 ]
Wel gek heb net wel hades kunnen downloaden en spelen, maar bij halo / aliens geeft die aan dat ik online moet zijn... er is vooruitgang iig!
[ Voor 73% gewijzigd door Geronimous op 31-07-2022 01:04 ]
[ Voor 98% gewijzigd door Geronimous op 31-07-2022 13:15 ]
Zat leuke games op Xbox te spelen hoor. Dat mensen bepaalde games missen en graag ook op Xbox zouden willen spelen betekent niet dat ze verder niks te spelen hebben.Recon24 schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 20:37:
[...]
Ik zie dat geklaag hier anders vaker namelijk als er een PS game het goed doet. Het verschil bij timed exclusives van PlayStation is dat er duidelijk een vorm van co-development is dan die 3 maanden of 6 maanden dat je STALKER kan spelen. Dat zie je terug bij Kena, Stray en andere indies. Bij Stray zie je dit ook terug komen in de credits.
PlayStation kan er weinig aan doen dat je het maar met PowerWash sim moet doen op het moment. Misschien gewoon boze vinger wijzen naar Xbox want die zijn verantwoordelijk wat ze je aanbieden.
Verwijderd
Dus er is wel bevestigd dat er een probleem is, dat is in ieder geval 'fijn'.Xelias schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 11:49:
Net weer contact gehad met Caiway voor compensatie et cetera. Maar die leggen het probleem neer bij Microsoft... Dus die zeggen dat je er in principe niet in aanmerking voor komt.
Voor jou natuurlijk vervelend dat je niet online kunt gamen met je Xbox, maar er zijn ook ontzettend veel thuiswerkers met Caiway wat afhankelijk is van MS online diensten. Ben benieuwd of in die hoek niet veel klachten zijn.
[ Voor 95% gewijzigd door Geronimous op 31-07-2022 01:02 ]
Verwijderd
Iemand nog gegamed vandaag op de Xbox?
[ Voor 67% gewijzigd door Geronimous op 31-07-2022 01:03 ]
[ Voor 92% gewijzigd door Geronimous op 31-07-2022 01:03 ]
Nou teams, one drive, office365 etc werkt niet of nauwelijks.Verwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 22:09:
[...]
Dus er is wel bevestigd dat er een probleem is, dat is in ieder geval 'fijn'.
Voor jou natuurlijk vervelend dat je niet online kunt gamen met je Xbox, maar er zijn ook ontzettend veel thuiswerkers met Caiway wat afhankelijk is van MS online diensten. Ben benieuwd of in die hoek niet veel klachten zijn.
Ik merk dat ik ook geen email kan verzenden via hotmail als ik thuis ben...
Maandag begin ik weer met werken, dus dat wordt op een hotspot (mits het niet werk met vpn).
Toen ik net wel online kwam even Hades gedaan! Leuke game, alleen doordat ik niet kan syncen ben ik mijn progressie alweer kwijt😏
[ Voor 9% gewijzigd door Xelias op 30-07-2022 22:38 ]
JazekerVerwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 22:24:
[...]
-knip-
Iemand nog gegamed vandaag op de Xbox?
[ Voor 12% gewijzigd door Geronimous op 31-07-2022 01:03 ]
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Wel een leuke game. Qua gameplay heel anders dan Guacamelee die deze studio ook heeft gemaakt, maar ook weer niet helemaal. De platform mechanics zijn helemaal weg, maar de manier van armor elements die je in Guacamelee moet doorbreken voordat je damage kan doen is ook in deze game weer terug te vinden.
Reviews: https://www.metacritic.co...ch/nobody-saves-the-world
In Gamepass trouwens mochten mensen nieuwsgierig zijn geworden naar de game.
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
[ Voor 86% gewijzigd door Geronimous op 31-07-2022 13:15 ]
Hoi, ik ben nieuw hier, even speciaal aangemeldXelias schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 22:36:
[...]
Nou teams, one drive, office365 etc werkt niet of nauwelijks.
Ik merk dat ik ook geen email kan verzenden via hotmail als ik thuis ben...
Maandag begin ik weer met werken, dus dat wordt op een hotspot (mits het niet werk met vpn).
Toen ik net wel online kwam even Hades gedaan! Leuke game, alleen doordat ik niet kan syncen ben ik mijn progressie alweer kwijt😏
Gisteren wou ik mijn nieuwe Xbox X installeren maar dat schoot niet op.... netwerk deed raar, zelfs nog een nieuw xbox account aangemaakt omdat ik dacht dat het daar aan lag (oude lang niet meer actief geweest) .
Wat mij opviel, als ik het netwerk testte op xbox, was dat soms goed, en soms niet... dan kon die niks uploaden, dus ergens gaat er iets mis met de communicatie denk ik dan.
Het valt me ook op dat hotmail dit ook heeft, en xbox.com ook. Dan moet je op verversen klikken en dan doet hij het ineens. Andere site's, zoals deze, hebben geen enkel probleem.
Ook een speedtest is gewoon goed, ik woon in De Lier en zit ook bij caiway.
Het lijkt er wel een beetje op dat het probleem bij MS zit.
Maar wel lekker waardeloos, gisteren de hele dag bezit geweest en eigenlijk nog niks opgeschoten
Zolang hotmail en xbox.com niet normaal reageren is het denk zinloos om het nog een keer te proberen...
Zodra het gelukt is meld ik me wel
Verwijderd
Heb je al is een andere DNS geprobeerd, bijvoorbeeld dat van Google?PrintCypress747 schreef op zondag 31 juli 2022 @ 10:00:
[...]
Hoi, ik ben nieuw hier, even speciaal aangemeld![]()
Gisteren wou ik mijn nieuwe Xbox X installeren maar dat schoot niet op.... netwerk deed raar, zelfs nog een nieuw xbox account aangemaakt omdat ik dacht dat het daar aan lag (oude lang niet meer actief geweest) .
Wat mij opviel, als ik het netwerk testte op xbox, was dat soms goed, en soms niet... dan kon die niks uploaden, dus ergens gaat er iets mis met de communicatie denk ik dan.
Het valt me ook op dat hotmail dit ook heeft, en xbox.com ook. Dan moet je op verversen klikken en dan doet hij het ineens. Andere site's, zoals deze, hebben geen enkel probleem.
Maar wel lekker waardeloos, gisteren de hele dag bezit geweest en eigenlijk nog niks opgeschoten![]()
Zolang hotmail en xbox.com niet normaal reageren is het denk zinloos om het nog een keer te proberen...
Als je gewoon een vpn opzet naar andere verbinding?PrintCypress747 schreef op zondag 31 juli 2022 @ 11:31:
Heeft denk weinig zin, eigenlijk alles doet het gewoon echt goed, alleen sommige dingen die aan MS verbonden zitten niet. Ik verander niks, ik check gewoon af en toe hotmail of dat goed reageert. Xbox nog niet geprobeerd.
Vervolgens zou ik ook zo snel mogelijk weggaan bij dat bedrijf. Zijn te klein om belangrijk te worden gevonden door bedrijven als MS.
Join the club helaas! zit ook bij Caiway en ervaar nu al bijna 2 weken dezelfde problemen, ik krijg van Caiway enkel maar te horen dat ze er mee bezig zijn.PrintCypress747 schreef op zondag 31 juli 2022 @ 10:00:
[...]
Hoi, ik ben nieuw hier, even speciaal aangemeld![]()
Maar wel lekker waardeloos, gisteren de hele dag bezit geweest en eigenlijk nog niks opgeschoten![]()
enige wat een beetje kan helpen, is als je de xbox verbind met een hot spot van bijv de provider van je telefoon. maar alles wat gaat via de connectie van Caiway werkt niet of nauwelijks. ik kon gisteren nog wel wat dingen downloaden en kleine apps zoals bijv Netflix opstarten maar that's it
Verwijderd
+1.giantgiantus schreef op zondag 31 juli 2022 @ 11:37:
[...]
Als je gewoon een vpn opzet naar andere verbinding?
Vervolgens zou ik ook zo snel mogelijk weggaan bij dat bedrijf. Zijn te klein om belangrijk te worden gevonden door bedrijven als MS.
Als je thuiswerkt is de kans bijna 95% of groter dat je gebruik moet maken van Microsoft diensten (afhankelijk van de VPN van je werkgever hoe dit dan precies gaat of dat het via Citrix gaat). Dit gaat even iets verder dan 'mijn Xbox doet het niet online'.
Sorry maar als ik dit al een paar weken zo zou zijn bij Ziggo of KPN dan was dit al groot in het nieuws geweest. Helaas 'big tech', maar als ik Caiway was zou ik echt heel pronto dit oplossen, anders kunnen ze de boel wel opdoeken binnen nu en 6 maanden. Het feit dat dit al weken duurt zegt mij bijna dat ze niet de mogelijkheden hebben om dit op te lossen...wegwezen dus.
⚛︎ 1-2-2022 poor Leno
Edit : xbox aangeslingerd, weer wat stapjes verder maar lagged nog steeds heel erg, hij lijkt nu vast te zitten in een laad scherm (nog niks geprobeerd verder)
Straks is ff de netwerk snelheid controleren
Edit : Speedtest bij caiway : 104mbps download. 88mbps upload. Dat zit dus wel goed.
Nu eens kijken wat het xbox netwerk zegt.
Edit : terwijl ik de speedtest deed was de xbox uit het laadscherm gekomen. Het lijkt erop dat ik nu aangemeld ben, sommige diensten zoals de gamestore vertonen nog duidelijke vormen van lag, ik zie geen plaatjes. Maar ik 'kan' wel meer als voorheen. Nu even de netwerk test doen
Edit : xbox netwerk test :
Download snelheid 179,64mbps
Upload snelheid : Niet beschikbaar
Latentie : 150ms
Sterkte draadloze verbinding : 100%
'er is een probleem met een aantal tests, probeer het later opnieuw'
Wat ik dus zei... er is iets met dat upload gebeuren. Intussen krijg ik wel meer 'beeld' in het xbox menu, ik zie ineens veel plaatjes
Nog even een test doen
Edit 2e test : 185mb down, 114up, latentie 11ms.
Nu nog is iets proberen want volgens mij ben ik iets op het spoor....
Edit : nee, ik dacht dat het aan mijn tablet lag, dus even getest met de tablet uit, maar de verbinding is nog steeds goed, down 184, up 115. Het lijkt erop dat alles zou moeten werken. Eens kijken of ik kan 'spelen'
Edit : Nou, alles lijkt te werken. Ik heb er nog geen game ingestopt, maar hij is nu bezig om WarThunder te installeren. Duurt nog wel even maar er gebeurd wat. Ik laat het maar even zo, straks kijken wat er gebeurd als ik er Halo inprop, dat is toch wel de game die zou MOETEN werken op een xbox
Ik durf hem ook nog niet uit en aan te zetten
[ Voor 56% gewijzigd door PrintCypress747 op 31-07-2022 14:19 ]
[ Voor 80% gewijzigd door Geronimous op 02-08-2022 23:19 ]
Net zelf nog contact opgenomen met Delta, afgelopen week ook al na 5 dagen etteren en met behulp van een fantastisch xbox support mede xboxer (met alle geduld van de wereld). Tegen mij hebben ze nu al 2x verteld dat ze ermee bezig zijn en dat het lijkt op een fout tussen de IP adressen..... (Sorry geen verstand van vond dit gedoe al technisch genoeg voor een vrouwPrintCypress747 schreef op zondag 31 juli 2022 @ 13:24:
Ik heb zelf echt nog nooit problemen gehad met caiway, echt nooit. Ik maak veel gebruik van internet, en download ook praktisch ALLES. Ook glasvezel verbinding, ik denk als 1 van de eerste in mijn dorp, zo'n 10jaar geleden inmiddels. Echt nooit problemen gehad. De rest doet het ook gewoon goed, niks geen rare dingen ofzo. Ik zie niet echt een reden om aan te nemen waarom dit probleem bij caiway zou liggen. Sommige diensten van MS haperen, dus het lijkt mij dat het probleem daar zit...? Nu weet ik verder ook niet hoe dat weer bij caiway gekoppeld zit, zo'n tech nerd ben ik ook weer niet, hehehe. Ik weet niet, ik wacht het wel even af. Hotmail lijkt intussen wel beter te reageren, straks kijken of ik de xbox aangeslingerd krijg.
Edit : xbox aangeslingerd, weer wat stapjes verder maar lagged nog steeds heel erg, hij lijkt nu vast te zitten in een laad scherm (nog niks geprobeerd verder)
Edit : Speedtest bij caiway : 104mbps download. 88mbps upload. Dat zit dus wel goed.
Edit : terwijl ik de speedtest deed was de xbox uit het laadscherm gekomen. Het lijkt erop dat ik nu aangemeld ben, sommige diensten zoals de gamestore vertonen nog duidelijke vormen van lag, ik zie geen plaatjes. Maar ik 'kan' wel meer als voorheen. Nu even de netwerk test doen
Wat ik dus zei... er is iets met dat upload gebeuren. Intussen krijg ik wel meer 'beeld' in het xbox menu, ik zie ineens veel plaatjes![]()
Nog even een test doen
Edit 2e test : 185mb down, 114up, latentie 11ms.![]()
Edit : nee, ik dacht dat het aan mijn tablet lag, dus even getest met de tablet uit, maar de verbinding is nog steeds goed, down 184, up 115. Het lijkt erop dat alles zou moeten werken. Eens kijken of ik kan 'spelen'
Edit : Nou, alles lijkt te werken. Ik heb er nog geen game ingestopt, maar hij is nu bezig om WarThunder te installeren. Duurt nog wel even maar er gebeurd wat. Ik laat het maar even zo, straks kijken wat er gebeurd als ik er Halo inprop, dat is toch wel de game die zou MOETEN werken op een xbox![]()
Oh ja, en een discord voor oudere Xboxers vanaf 30 jaar?? Nou voel ik me gelijk helemaal oud
Games downloaden et cetera werkt bij mij ook sinds een paar dagen en heel soms (net zoals gister) kan ik een game opstarten. Gister was dat hades en laatste ook Aliens... enige nadeel is, is dat bij mij een saves niet opgeslagen worden (foutmeldingen met synchen).PrintCypress747 schreef op zondag 31 juli 2022 @ 13:24:
Ik heb zelf echt nog nooit problemen gehad met caiway, echt nooit. Ik maak veel gebruik van internet, en download ook praktisch ALLES. Ook glasvezel verbinding, ik denk als 1 van de eerste in mijn dorp, zo'n 10jaar geleden inmiddels. Echt nooit problemen gehad. De rest doet het ook gewoon goed, niks geen rare dingen ofzo. Ik zie niet echt een reden om aan te nemen waarom dit probleem bij caiway zou liggen. Sommige diensten van MS haperen, dus het lijkt mij dat het probleem daar zit...? Nu weet ik verder ook niet hoe dat weer bij caiway gekoppeld zit, zo'n tech nerd ben ik ook weer niet, hehehe. Ik weet niet, ik wacht het wel even af. Hotmail lijkt intussen wel beter te reageren, straks kijken of ik de xbox aangeslingerd krijg.
Wat ik dus zei... er is iets met dat upload gebeuren. Intussen krijg ik wel meer 'beeld' in het xbox menu, ik zie ineens veel plaatjes![]()
Nog even een test doen
Edit 2e test : 185mb down, 114up, latentie 11ms.![]()
Edit : Nou, alles lijkt te werken. Ik heb er nog geen game ingestopt, maar hij is nu bezig om WarThunder te installeren. Duurt nog wel even maar er gebeurd wat. Ik laat het maar even zo, straks kijken wat er gebeurd als ik er Halo inprop, dat is toch wel de game die zou MOETEN werken op een xbox![]()
Moet zelf eerlijk zeggen dat ik verder echt helemaal geen problemen tot nu toe heb gehad met Delta / Caiway, ondanks dat er veel negatieve reacties op allerlei sites stonden. Ik heb glasvezel en dat werkt (normaal gesproken) echt razend snel. Vind persoonlijk het wel matig hoe ze dit probleem oplossen / aanpakken. Ik zal van de week weer een keer met Microsoft Xbox Support contact opnemen, wellicht weten zij meer te vertellen....Linksquest schreef op zondag 31 juli 2022 @ 15:32:
Als ik dit allemaal zo lees vind ik dit wel een beetje beangstigend, ik eh namelijk 6 weken geleden me aangemeld voor Glasvezel van Delta, duurt wel nog minimaal een half jaar voor ze bij me gaan leveren, maar hoop wel dat dit een eenmalige iets is.
Voorheen werkte de xbox gewoon prima, dus zal idd wel iets met de IP adressen te maken hebben, maar vind gewoon bizar dat het zo lang duurt!
Ik neem aan dat ze dit uiteindelijk wel gefixt krijgen, maar ons geduld wordt wel beproeft haha.
Gelukkig loopt mijn xbox live nog tot 2025 haha!
Zal Elden Ring binnenkort nog op xbox game pass komen?
Wat mij betreft hebben ze nog 2.5 weken om het op te lossen, ik ga over een paar dagen op vakantie, dus hoop dat het opgelost is als ik terug kom. :-) Hoop natuurlijk wel dat het voor iedereen anders zo snel mogelijk is opgelost.
Mijn xbox live loopt per maand, dus dat is minder, maar ja.....
Elden Ring geen idee, ik speel voornamelijk COD, omdat ik daar mijn frustraties van de dag goed in kwijt kan. Over het algemeen komen er best wat spelen in game pass, dus je weet het nooit
Hoop niet dat het nog 2.5 halve week duurt, dan is de vakantie voorbij en heeft m'n zoontje en ik al die tijd niks aan die xbox gehad haha.EstherJamie schreef op zondag 31 juli 2022 @ 16:34:
@ Xelias, het is idd bizar dat het zo lang duurt, maar vind de informatie voorziening ook echt slecht.
Wat mij betreft hebben ze nog 2.5 weken om het op te lossen, ik ga over een paar dagen op vakantie, dus hoop dat het opgelost is als ik terug kom. :-) Hoop natuurlijk wel dat het voor iedereen anders zo snel mogelijk is opgelost.
Ik lees dat je een aantal dagen weg gaat, misschien zou je dan je modem van het stroom kunnen halen in de hoop dat je een nieuwe ip adres krijgt, zodat je er geen last meer van heb.
ze zeggen hoe langer van het stroom hoe groter de kans op een nieuw ip adres.
1: trek netwerkkabel los XBox.
2: verbind met een hotspot van een telefoon.
3: meld je aan met je xbox account en start CoD
4: zodra je in multiplayer scherm zit, prik je de kabel er weer in.
5: je krijgt wel even een netwerkerror, maar daarna kun je alsnog verder.
Voorlopig kunnen we inmiddels een uur al online knallen. Belangrijkste was dat de digitale aankoop weer was bevestigd door de MS Store.
Beetje gedownload, rondgekeken, en warthunder gespeeld, in het begin kreeg ik even een korte melding dat mijn internet niet geschikt was, maar daarna werkte het perfect. Niks geen lag of wat dan ook
Geen idee wat het probleem nou was, maar hier lijkt het opgelost.
Wel mooi hoor die nieuwe spelletjes
Morgen komt hopelijk mijn nieuwe soundbar en speakers enzo binnen, dan zit ik er helemaal in
I
Okay interessant, en je hotspot zet je neem ik aan dan ook gelijk uit nadat je de network cable er in doet? of speelt ie alsnog door op het internet van je hot spotdjcasl schreef op zondag 31 juli 2022 @ 17:39:
Vandaag is XBox via Delta nog steeds prut. Maar we hebben een soort Workarround voor CoD vanguard.
Voorlopig kunnen we inmiddels een uur al online knallen. Belangrijkste was dat de digitale aankoop weer was bevestigd door de MS Store.
Dit werkt ook met WiFi!djcasl schreef op zondag 31 juli 2022 @ 17:39:
Vandaag is XBox via Delta nog steeds prut. Maar we hebben een soort Workarround voor CoD vanguard.
Dus eerst inloggen met hotspot en daarna overschakelen naar je WiFi.
Je krijgt wat foutmeldingen maar hij synched en vind dan je progressie.
Heb net hades gecheckt en Aliens. Beide saves waren er!
PSN ID Binloading_nl
Mensen helpen elkaar om te gamen op de Xbox. Lijkt me behoorlijk on topicsteefje schreef op zondag 31 juli 2022 @ 19:56:
Heel vervelend die verbindingsproblemen, maar kunnen we het weer over Xbox en games hebben.
Net even geprobeerd.Leenart schreef op zondag 31 juli 2022 @ 18:03:
[...]
Okay interessant, en je hotspot zet je neem ik aan dan ook gelijk uit nadat je de network cable er in doet? of speelt ie alsnog door op het internet van je hot spot
Werkte in eerste instantie goed, maar na een potje Fortnite met de kabel erin, toen die terug naar de lobby wilde, kon die geen verbinding maken en een nieuw spel opstarten werkte helaas ook niet.
Netflix daarentegen deed het wel gewoon
[Twitter: https://twitter.com/ascentthegame/status/1553047968428818435?s=21&t=6S_3EyZv_BPhkD0t1AzmKw]
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Als je de kabel er in doet bij de de XBox X/S gaat WiFi automatisch uit. Als je bedraad bent aangesloten kun je ook geen WiFi instellingen aanpassen in de XBox. Maar had hotspot uitgezet op mijn telefoon.Leenart schreef op zondag 31 juli 2022 @ 18:03:
[...]
Okay interessant, en je hotspot zet je neem ik aan dan ook gelijk uit nadat je de network cable er in doet? of speelt ie alsnog door op het internet van je hot spot
Ja, ik gebruik Atmos, heb er geen last van voor zover ik heb gemerkt. Het lijkt me dat je dit snel merkt als je delay hebt? Heb eigenlijk geen issues, behalve bij overschakelen naar een andere bron, maar dat komt ook door de Logitech universal AB denk ik. Heeft met kanaal wisselen te maken en input van de Harmony Hub wellicht.devilsnight schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 20:21:
[...]
Ik heb nu zelf ook een Samsung televisie, de S95B om precies te zijn, gewoon fantastisch dat QD OLED. Het is nieuwe tech, en verdomd veelbelovend. Wanneer ik uiteindelijk ook ga kijken voor een soundbar zal ik misschien toch uitkomen op een Samsung ook, om al die redenen die jij geeft. Een Sonos is ook top en die Beam 2 of Arc (tweedehands) ook absoluut, maar die compatibility van Samsung is wel heel nice natuurlijk.
Jij gebruikt gewoon Atmos op XSX zonder delay ook? Het blijft een opmerkelijk iets dat zoveel mensen er issues mee hebben, maar niet iedereen.
Ik heb een tijdje terug een Sonos Arc gekocht toen ik een Samsung QLED had (+/- 4 jaar oud) en met die combi had ik een bizarre delay met Dolby Atmos, maar ook met Dolby Surround.devilsnight schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 20:21:
[...]
Ik heb nu zelf ook een Samsung televisie, de S95B om precies te zijn, gewoon fantastisch dat QD OLED. Het is nieuwe tech, en verdomd veelbelovend. Wanneer ik uiteindelijk ook ga kijken voor een soundbar zal ik misschien toch uitkomen op een Samsung ook, om al die redenen die jij geeft. Een Sonos is ook top en die Beam 2 of Arc (tweedehands) ook absoluut, maar die compatibility van Samsung is wel heel nice natuurlijk.
Anderhalve week terug een Sony Bravia A90J gekocht en alle delay is verdwenen. Heeft er denk ik enerzijds mee te maken dat mijn oude Samsung geen e-arc had en de Sony wel, maar ik heb het idee dat er ook gewoon iets in de hardware/software van Samsung zit die een delay veroorzaakt.
Lijkt mij dus dat het meer met de TV heeft te maken, dan dat het aan de XSX/XSS ligt wat een hele hoop mensen aangeven in topics op het Microsoft forum over dat issue.
[ Voor 8% gewijzigd door Sito op 01-08-2022 11:09 ]
Maar ik zag ook een boel mensen met LG TVs en ook Sony ertussen, Samsung, Panasonic, TCL, Vizio etc. Ook mensen die qua settings alles goed hadden qua passthrough, Earc, etc. Op RetardEra, NeoGAF etc allemaal mensen met issues met Xbox One en XSX, maar daarnaast weer haast geen issues met PS5. Die doet geen Atmos, maar wel Digital.Sito schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 11:06:
[...]
Ik heb een tijdje terug een Sonos Arc gekocht toen ik een Samsung QLED had (+/- 4 jaar oud) en met die combi had ik een bizarre delay met Dolby Atmos, maar ook met Dolby Surround.
Anderhalve week terug een Sony Bravia A90J gekocht en alle delay is verdwenen. Heeft er denk ik enerzijds mee te maken dat mijn oude Samsung geen e-arc had en de Sony wel, maar ik heb het idee dat er ook gewoon iets in de hardware/software van Samsung zit die een delay veroorzaakt.
Lijkt mij dus dat het meer met de TV heeft te maken, dan dat het aan de XSX/XSS ligt wat een hele hoop mensen aangeven in topics op het Microsoft forum over dat issue.
Tegen de tijd dat ik een soundbar haal zal ik echt alles 100% goed zetten, en dan hopen dat het goed komt.
[ Voor 7% gewijzigd door devilsnight op 01-08-2022 12:09 ]
Dolby Atmos is ook iets heel anders dan Dolby Digital. DD had genoeg aan de ARC functie, Atmos vereist normaal gezien eArc ivm de bandbreedte. Daarnaast bestaan er weer meedere versies van Atmos (compressed, uncompressed). De xbox doet uncompressed 7.1 Atmos, iets als Netflix app doet compressed 5.1 Atmos (wat meer lijkt op DD 5.1). Daarom kun je PS5 (DD 5.1 of PCM -laatste is beter omdat de PS5 dan de decoding doet-) en Xbox (Atmos) absoluut niet met elkaar vergelijken.devilsnight schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 12:08:
[...]
Maar ik zag ook een boel mensen met LG TVs en ook Sony ertussen, Samsung, Panasonic, TCL, Vizio etc. Ook mensen die qua settings alles goed hadden qua passthrough, Earc, etc. Op RetardEra, NeoGAF etc allemaal mensen met issues met Xbox One en XSX, maar daarnaast weer haast geen issues met PS5. Die doet geen Atmos, maar wel Digital.
Tegen de tijd dat ik een soundbar haal zal ik echt alles 100% goed zetten, en dan hopen dat het goed komt.
Veel gebruikers hebben geen enkel ander extern systeem waarmee ze konden testen of het daar ook bij voor komt. Degene die wel een losse UHD player hadden, zagen veelal met Atmos geluid van de externe speler dezelfde problemen als met de xbox. Met een andere soundbar kan het probleem ook zo ineens over zijn. Dus het lijkt erop dat de eARC specificatie niet helemaal helder is en daar verschillen in zitten.
Al met al is het gewoon een betere oplossing om de xbox direct aan te sluiten op decoder van het geluid ipv de tv als passthrough te hebben. Loop je alleen tegen een stukje lipsync aan, maar dat is bij gaming vrijwel altijd weg te poetsen omdat de gamemode van een tv alle TV processing vrijwel uitschakelt.
Daarmee zie je dan dus ook dat de Xbox het probleem ook niet is. Want als dat zo was geweest, dan had rechtstreeks aansluiten ook geen nut. Het is eARC die het probleem veroorzaakt (of de processing van de TV die toch aan het geluidspoor probeert te zitten of het geluid pas doorstuurt na verwerken van het beeld waardoor er een vertraging ontstaat).
Inpluggen en werken, niets bijzonders instellen (want veel bijzonders is er ook niet aan) en geen delay.
haha, daar kan ik niet mee leven. Dan kun je net zo goed DD5.1 instellen op de xboxPepieNL schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 14:43:
En dat mensen.. maakt gewoon simpel DTS via optical zoveel fijner heh
Inpluggen en werken, niets bijzonders instellen (want veel bijzonders is er ook niet aan) en geen delay.
Ik heb uncompressed geluid nodig.. Als je dat eenmaal gewend bent op een goede set, dan wil je nooit meer terug. Dat is ook de hele reden waarom ik films op UHD koop, omdat streamingdiensten altijd compressed geluid gebruiken.
DTS:X daarentegen, dat mag je ook bij mij afleveren (maarja, dat is dan weer de tegenhanger van Atmos, zeker in combi met IMAX Enhanced geluid)
Ik ken meer van die mensen haha.SunnieNL schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 14:46:
[...]
haha, daar kan ik niet mee leven. Dan kun je net zo goed DD5.1 instellen op de xbox
Ik heb uncompressed geluid nodig.. Als je dat eenmaal gewend bent op een goede set, dan wil je nooit meer terug. Dat is ook de hele reden waarom ik films op UHD koop, omdat streamingdiensten altijd compressed geluid gebruiken.
DTS:X daarentegen, dat mag je ook bij mij afleveren (maarja, dat is dan weer de tegenhanger van Atmos, zeker in combi met IMAX Enhanced geluid)
Ja mooi. Zeker. Ik hoor het verschil ook wel hoor.
Toch is het voor mij niet zo heel veel extra waard, zeker al die kopzorgen niet
Daarom rijd ik waarschijnlijk ook nog in een autootje zonder elektrische foefjes, enige elektra zijn de lampen , de boordcomputer en de radio.
Wat er niet in zit kan ook niet kapot
Maar goed, weer ontopic
Dus de Xbox op de soundbar aansluiten en dan naar de tv? Maar dan verlies je zaken als VRR en ALLM las ik op AVS en Neogaf. VRR is iets wat je echt wel wilt hebben in bepaalde games.SunnieNL schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 14:40:
[...]
Dolby Atmos is ook iets heel anders dan Dolby Digital. DD had genoeg aan de ARC functie, Atmos vereist normaal gezien eArc ivm de bandbreedte. Daarnaast bestaan er weer meedere versies van Atmos (compressed, uncompressed). De xbox doet uncompressed 7.1 Atmos, iets als Netflix app doet compressed 5.1 Atmos (wat meer lijkt op DD 5.1). Daarom kun je PS5 (DD 5.1 of PCM -laatste is beter omdat de PS5 dan de decoding doet-) en Xbox (Atmos) absoluut niet met elkaar vergelijken.
Veel gebruikers hebben geen enkel ander extern systeem waarmee ze konden testen of het daar ook bij voor komt. Degene die wel een losse UHD player hadden, zagen veelal met Atmos geluid van de externe speler dezelfde problemen als met de xbox. Met een andere soundbar kan het probleem ook zo ineens over zijn. Dus het lijkt erop dat de eARC specificatie niet helemaal helder is en daar verschillen in zitten.
Al met al is het gewoon een betere oplossing om de xbox direct aan te sluiten op decoder van het geluid ipv de tv als passthrough te hebben. Loop je alleen tegen een stukje lipsync aan, maar dat is bij gaming vrijwel altijd weg te poetsen omdat de gamemode van een tv alle TV processing vrijwel uitschakelt.
Daarmee zie je dan dus ook dat de Xbox het probleem ook niet is. Want als dat zo was geweest, dan had rechtstreeks aansluiten ook geen nut. Het is eARC die het probleem veroorzaakt (of de processing van de TV die toch aan het geluidspoor probeert te zitten of het geluid pas doorstuurt na verwerken van het beeld waardoor er een vertraging ontstaat).
Zo zonde dat XSX het niet gewoon heeft. Was perfect met Xbox One. Maar weinig games ondersteunen Atmos anyway, dus dan is DD meer dan genoeg.PepieNL schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 14:43:
En dat mensen.. maakt gewoon simpel DTS via optical zoveel fijner heh
Hoop dat ze én meer free to play spellen in de cloud doen én dat je het ook op de Xbox in de cloud kan spelen. Dan kan bijvoorbeeld Fall Guys en Rocket League van mijn Xbox en kan ik weer wat andere spellen installeren. Als ze ook nog eens Call of Duty Warzone in de cloud doen zou dat gigantisch veel schijfruimte schelen haha!
Dat ligt geheel aan de soundbar. Mijn 4 jaar oude AVR ondersteund zowel VRR als ALLM richting de TV (in mijn geval wel VRR tot aan 60fps gezien het een hdmi 2.0 passthrough is waardoor die van 20fps naar 60 kan bewegen).devilsnight schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 16:41:
[...]
Dus de Xbox op de soundbar aansluiten en dan naar de tv? Maar dan verlies je zaken als VRR en ALLM las ik op AVS en Neogaf. VRR is iets wat je echt wel wilt hebben in bepaalde games.
[...]
Zo zonde dat XSX het niet gewoon heeft. Was perfect met Xbox One. Maar weinig games ondersteunen Atmos anyway, dus dan is DD meer dan genoeg.
Overigens zit er een verschil in DD en Atmos. DD is een vast gegeven, daarbij wordt bij elke speaker het geluid gestuurd met daarbij hoe hard die speaker moet werken. Daarbij wordt geen rekening gehouden met hoe de kamer eruit ziet.
Bij Atmos wordt het geluid gestuurd met een locatie waar hij zich in de kamer zou moeten bevinden. De decoder moet dan gaan reken naar welke speakers hij het geluid stuurt en hoe hard dat geluid dan uit elke
speaker zou moeten komen.
De xbox (of andere console) weet niets van jouw kamer. Dat zou jouw soundbar of AVR wel moeten weten (meestal hebben die de optie om je kamer te mappen via een microfoon zodat ze weten hoe elk geluid afkaatst en waar welke speaker zich bevind). De soundbar/AVR kan dus heel goed berekenen waar het geluid van het object heen moet gaan om hem precies daar te krijgen waar de developer het heeft bedoelt en gebruikt daar alle speakers voor die hij heeft. Hetzelfde geluid kan dan uit 3 speakers komen maar net in een andere sterkte waardoor het bv. lijkt alsof het object wat het geluid voortbrengt, tussen de tv en de bank zweeft.
Als je de xbox (of een andere console) dus DD laat uitzenden, dan krijg je een statisch gegeven, waarbij het geluid van het object wordt berekend in een 4kant, waarbij er vanuit wordt gegaan dat de speakers precies in de hoeken staan en jijzelf aan de achterkant een meter naar voren zit (standaard 5.1 opstelling). Dat hoeft natuurlijk niet op de positie te slaan in jouw kamer omdat de speakers zeer waarschijnlijk op andere plekken staan etc. Hierdoor komt bij DD het geluid vaak uit op de verkeerde positie (en waardoor er vaak op dat moment statisch geluid komt van achterlinks, achterrechts, van voren of van voor links of rechts, maar nooit vanuit het midden van de kamer).
Vrijwel alle spellen (zowel op playstation als xbox) maken gebruik van object based audio tegenwoordig. Daarom is Atmos output zo belangrijk en is het met speakers zo dat de Xbox daar dus een betere zaak doet dan de PS5, omdat die laatste geen object based output aan de decoder geeft maar dat zelf afhandelt en er een PCM of DD stream van maakt, daar waar de xbox de coordinaten gewoon aan de Atmos decoder doorgeeft en die het laat afhandelen welke speakers er nodig zijn.Bij een 7.1 (of eigenlijk 5.1.2) systeem zal dat overigens beter werken dan bij een 5.1 system omdat de plaatsbepaling dan nauwkeuriger kan.
Bij een headset is dat overigens weer anders. Daar werkt een PS5 3d sound weer wel zoals atmos, omdat bij een headset voor de console precies bekend is waar de speakers zich tov de persoon bevinden.
Duidelijke taal, heel nice uitgelegd.SunnieNL schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 17:17:
[...]
Dat ligt geheel aan de soundbar. Mijn 4 jaar oude AVR ondersteund zowel VRR als ALLM richting de TV (in mijn geval wel VRR tot aan 60fps gezien het een hdmi 2.0 passthrough is waardoor die van 20fps naar 60 kan bewegen).
Overigens zit er een verschil in DD en Atmos. DD is een vast gegeven, daarbij wordt bij elke speaker het geluid gestuurd met daarbij hoe hard die speaker moet werken. Daarbij wordt geen rekening gehouden met hoe de kamer eruit ziet.
Bij Atmos wordt het geluid gestuurd met een locatie waar hij zich in de kamer zou moeten bevinden. De decoder moet dan gaan reken naar welke speakers hij het geluid stuurt en hoe hard dat geluid dan uit elke
speaker zou moeten komen.
De xbox (of andere console) weet niets van jouw kamer. Dat zou jouw soundbar of AVR wel moeten weten (meestal hebben die de optie om je kamer te mappen via een microfoon zodat ze weten hoe elk geluid afkaatst en waar welke speaker zich bevind). De soundbar/AVR kan dus heel goed berekenen waar het geluid van het object heen moet gaan om hem precies daar te krijgen waar de developer het heeft bedoelt en gebruikt daar alle speakers voor die hij heeft. Hetzelfde geluid kan dan uit 3 speakers komen maar net in een andere sterkte waardoor het bv. lijkt alsof het object wat het geluid voortbrengt, tussen de tv en de bank zweeft.
Als je de xbox (of een andere console) dus DD laat uitzenden, dan krijg je een statisch gegeven, waarbij het geluid van het object wordt berekend in een 4kant, waarbij er vanuit wordt gegaan dat de speakers precies in de hoeken staan en jijzelf aan de achterkant een meter naar voren zit (standaard 5.1 opstelling). Dat hoeft natuurlijk niet op de positie te slaan in jouw kamer omdat de speakers zeer waarschijnlijk op andere plekken staan etc. Hierdoor komt bij DD het geluid vaak uit op de verkeerde positie (en waardoor er vaak op dat moment statisch geluid komt van achterlinks, achterrechts, van voren of van voor links of rechts, maar nooit vanuit het midden van de kamer).
Vrijwel alle spellen (zowel op playstation als xbox) maken gebruik van object based audio tegenwoordig. Daarom is Atmos output zo belangrijk en is het met speakers zo dat de Xbox daar dus een betere zaak doet dan de PS5, omdat die laatste geen object based output aan de decoder geeft maar dat zelf afhandelt en er een PCM of DD stream van maakt, daar waar de xbox de coordinaten gewoon aan de Atmos decoder doorgeeft en die het laat afhandelen welke speakers er nodig zijn.Bij een 7.1 (of eigenlijk 5.1.2) systeem zal dat overigens beter werken dan bij een 5.1 system omdat de plaatsbepaling dan nauwkeuriger kan.
Bij een headset is dat overigens weer anders. Daar werkt een PS5 3d sound weer wel zoals atmos, omdat bij een headset voor de console precies bekend is waar de speakers zich tov de persoon bevinden.
Dus zelfs met games die geen Atmos ondersteunen, nogal veel games eigenlijk zal het nog steeds beter klinken met Atmos dan DD? Want ik was eigenlijk in het achterhoofd al een beetje aan het denken van.....zo weinig games ondersteunen het eigenlijk dus als ik alleen DD verder gebruik voor de non supported games dan is dat prima. Maar zo te zien heb ik er zeker wel baat bij Atmos altijd te gebruiken?
Ziet er prima uit. Al een heel stuk beter dan de E3 beelden. Combat zag er daar nogal zwakjes uit, grafisch ook niet super toen. Nou is dit wel grotendeels een binnengebied wat we zien, maar ook buiten zag het er goed uit. Ik hou wel van die slower paced stukjes in een game, beetje detective work doen enzo. Ben benieuwd hoe hij gaat uitpakken.
Dit ziet er cool uit. Enige wat ik raar vond ogen is dat ze bij een dodge de richting opkijkt waarin ze beweegt ipv een tegenstander. Oh en health packs. Meh. Doe mij maar instaheal na elke combat. Voor de rest zag ik veel Arkhamstyle zaken en dat bevalt wel!
[ Voor 6% gewijzigd door Exactor it op 01-08-2022 20:33 ]
Fortnite kan je zeker wel in de cloud spelen alleen vreemdgenoeg niet via de Xbox store of gamepass App. Waarom dat is weet ik niet. Dus wel via Xbox.com/play, weet echter niet of dit zo werkt in de edge browser van Xbox.polopolo150 schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 16:42:
Ik had weer eens zin in Fortnite maar had het niet geïnstalleerd op mijn Xbox. Ik weet dat je het in de cloud kan spelen maar blijkbaar kan dat niet op de Xbox (gezocht in Game Pass app maar niet gevonden. In de store kon ik alleen de game downloaden) dus een spel verwijderd om het weer te kunnen spelen.
Hoop dat ze én meer free to play spellen in de cloud doen én dat je het ook op de Xbox in de cloud kan spelen. Dan kan bijvoorbeeld Fall Guys en Rocket League van mijn Xbox en kan ik weer wat andere spellen installeren. Als ze ook nog eens Call of Duty Warzone in de cloud doen zou dat gigantisch veel schijfruimte schelen haha!
[ Voor 72% gewijzigd door ArthurMorgan op 02-08-2022 09:07 ]
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Iemand die dit gespeeld heeft en dezelfde issue heeft? Misschien kunnen oplossen?
verder kwam ik dit nog tegen, weet niet of je hier iets aan hebt?
Ik zie op twitter als reactie op iemand het volgende staan, maar ik heb niks vernomen van ze op die zogenoemde lijst waar ik schijnbaar op zou staan.
"Goedemorgen Guus! Op dit moment zijn er bij ons geen grote problemen bekend met microsoft. Indien dit aanhoudt kun je ons altijd een privé berichtje sturen zodat we dit voor je kunnen uitzoeken 🙏 ^ Milou"
Ik heb nu sinds enige tijd de MSI Optix MAG274QRF-QD als secundaire gaming monitor, voor wanneer de LG 65CX bezet is.
Momenteel ben ik hier weer wat actiever op aan het gamen en ik ben aan het twijfelen wat nu de beste settings zijn voor het mooiste beeld.
Het is een 1440p/165Hz monitor maar accepteert ook 4K/60Hz.
Wanneer ik SP games speel of games die geen 120Hz ondersteunen, wil ik gewoon de beste image quality in 60Hz.
Wat is dan de beste setting binnen de Xbox Series? Momenteel heb ik onderstaande instelling:
Output Resolution: 4K
Refresh Rate: 60Hz
Colour Depth: 24-bits per pixel (8-bit)
Colour Space: PC RGB
Zorgt dit voor downscaling van 4K naar 1440p en dus voor een scherper beeld? Of kan ik de Output Resolution beter op 1440p zet zodat ik de native schermresolutie gebruik? En doet de Xbox Series X dan alsnog 4K downsamplen/downscalen naar 1440p?
[ Voor 3% gewijzigd door Rivanov op 02-08-2022 10:36 ]
Nop helaas nog steeds problemen.Leenart schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 10:17:
Bij mensen met de Caiway/Delta icm Xbox problemen al opgelost?
Ik zie op twitter als reactie op iemand het volgende staan, maar ik heb niks vernomen van ze op die zogenoemde lijst waar ik schijnbaar op zou staan.
"Goedemorgen Guus! Op dit moment zijn er bij ons geen grote problemen bekend met microsoft. Indien dit aanhoudt kun je ons altijd een privé berichtje sturen zodat we dit voor je kunnen uitzoeken 🙏 ^ Milou"
Hier ook, kansloos dat Caiway, volgens mij hebben ze zelf geen oplossing en houden mensen maar aan het lijntje.
Het verschil zit volgens mij in of je de Xbox of de monitor laat downscalen. De vraag is dan, wie doet dat het beste... Ik vermoed de Xbox. Maar uiteindelijk is het beste natuurlijk gewoon uitproberen. En zie je geen verschil, dan maakt het ook niet echt uit natuurlijkRivanov schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 10:35:
Vraag m.b.t. de video settings op Series X i.c.m. gaming monitor.
Ik heb nu sinds enige tijd de MSI Optix MAG274QRF-QD als secundaire gaming monitor, voor wanneer de LG 65CX bezet is.
Momenteel ben ik hier weer wat actiever op aan het gamen en ik ben aan het twijfelen wat nu de beste settings zijn voor het mooiste beeld.
Het is een 1440p/165Hz monitor maar accepteert ook 4K/60Hz.
Wanneer ik SP games speel of games die geen 120Hz ondersteunen, wil ik gewoon de beste image quality in 60Hz.
Wat is dan de beste setting binnen de Xbox Series? Momenteel heb ik onderstaande instelling:
Output Resolution: 4K
Refresh Rate: 60Hz
Colour Depth: 24-bits per pixel (8-bit)
Colour Space: PC RGB
Zorgt dit voor downscaling van 4K naar 1440p en dus voor een scherper beeld? Of kan ik de Output Resolution beter op 1440p zet zodat ik de native schermresolutie gebruik? En doet de Xbox Series X dan alsnog 4K downsamplen/downscalen naar 1440p?
De Xbox rendert intern in ieder geval altijd hetzelfde, staat los van de output resolutie die je instelt. Ik zou hem zelf dus altijd zo instellen dat hij de native resolutie van je scherm matcht. Bijkomende voordeel is dan dat je eventueel de hogere refreshrate kunt gebruiken zonder settings te wijzigen.
Gamertag: FinrazielNL
Kan een nieuwssite hier niks mee? Bijvoorbeeld Tweakers,nu.nl ofzo hahaLeenart schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 10:56:
[...]
Hier ook, kansloos dat Caiway, volgens mij hebben ze zelf geen oplossing en houden mensen maar aan het lijntje.
Bij mij lijkt alles te werken. Zet net mijn xbox aan en is automatisch ingelogd. Ook mijn hotmail en apps op werklaptop doen het nu (zonder vpn).
Heb inmiddels ook Doom, sea of thieves et cetera opgestart. Lijkt allemaal te werken!
[ Voor 27% gewijzigd door Xelias op 02-08-2022 12:30 ]
net nog een keer geprobeerd, lijkt inderdaad weer te werken :):):)
Verwijderd
Dat heeft helemaal niets te maken met of het uncompressed is of niet, maar met meer kanalen en positionele (object based) audio.SunnieNL schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 14:46:
[...]
haha, daar kan ik niet mee leven. Dan kun je net zo goed DD5.1 instellen op de xbox
Los van het placebo effect dan.
Advies in de email is om je modem en router(s) 1 min van stroom af te halen.
Dan modem weer in te pluggen. Zodra die bij is je router(s).
Dit topic is gesloten.
![]()
• Gamepass discussie: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
• Beschikbaarheid: [XSX | XSS] Beschikbaarheid en levertijden
| Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |