Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ze hebben weer wat nieuws verzonnen voor de Gamepass rewards.
Succes met 1000 punten halen, de 250 per week quests zijn nu weg.
Voor de 1000 punten moet je 45(!) daily quests halen 8)7

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/8a8icgbc62ac1.jpeg

[ Voor 13% gewijzigd door Exocet op 03-01-2024 08:10 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Ik ben er twee weken geleden mee gestopt. Nog even 100.000 punten ingeleverd voor een amazon bon.
Maar ik denk dat dit gewoon te succesvol was of zo. Ze zijn nu echt enorm bezig met het minder interessant te maken elke keer. Ik vond het een tijd lang best een leuk ochtendritueel, maar na het aanpakken van de zoekopdrachten om die moeilijker te maken hield het voor mij wel op.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oh verrassend, want ik kon vannacht om 00:30 nog gewoon de daily claimen! Zal jammer zijn als dit vanavond niet meer kan, ik laat mij verrassen.. :P

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Henkje.doc schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 16:46:
[...]

Als dit retrospective gaat werken en ook voor bv xbox 360 titels zou ik dat prachtig vinden.
Denk dat dat helaas niet gaat gebeuren.
Tegenover de Xbox 360 versie is alleen een aparte melding van wanneer je een zeldzame achievement haalt. Persoonlijk vond ik het systeem goed, dus ben benieuwd wat ze gaan vernieuwen.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-09 17:54

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

ArthurMorgan schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 08:18:
Ik ben er twee weken geleden mee gestopt. Nog even 100.000 punten ingeleverd voor een amazon bon.
Maar ik denk dat dit gewoon te succesvol was of zo. Ze zijn nu echt enorm bezig met het minder interessant te maken elke keer. Ik vond het een tijd lang best een leuk ochtendritueel, maar na het aanpakken van de zoekopdrachten om die moeilijker te maken hield het voor mij wel op.
Haha, idem hier. Had iets van 147.000 punten staan. Helaas hield mijn rechter airpod er defintief mee op (na ruim 2 jaar, dus beetje ingecalculeerd), dus 3x 37.000 punten ingeleverd voor in totaal 75€ Bol.com tegoed en daar een nieuw setje Airpods 3 voor gehaald. In combinatie met de kleine kerstbonus van mijn werk, dus zo goed als "gratis". Heb nu nog iets van 30.000 punten staan. Zal nog regelmatig proberen die naar de 37.000 te krijgen voor nog een toegoed bon van Bol.com en dan is het definitief finito bij mij met die rewards punten. Heb ook zo'n voorgevoel dat de voor ons redelijk populaire Bol.com, Amazon.nl bonnen etc over niet al te lange tijd niet meer te verzilveren zijn.

En ja het was idd te succesvol. Althans in de USA wel. Regelmatig berichten gelezen dat met een nieuwe Series X destijds hadden gekocht van de rewardspunten. Het verzamelen ging daar ook flink wat sneller en liep ook al langer daar.
L23 schreef op zondag 31 december 2023 @ 19:47:
[...]

Ik lees wel vaker berichten die niet objectief zijn op Tweakers, maar het ontgaat mij op welke gebrek aan objectiviteit je doelt vandaag? Lees nergens dat Xbox zich geen zorgen hoeft te maken? Maar het is mij ook niet duidelijk waarom het een ramp zou zijn als Xbox niet met een Pro model komt.
Laten we niet vergeten dat Microsoft Microsoft blijft en nog steeds niet doorhebben dat er buiten de USA ook nog iets is wat af en toe een spelletje wil spelen op een console. De fuckup van 2013 heeft tot op de dag van vandaag nog steeds zijn uitwerking. Dus ik zie het nog wel gebeuren dat een PS5 Pro met GTA6 een enorme hit gaat worden (alleen al marketing technisch gezien) en dat Microsoft weer zo'n "Huh, dat hadden we echt niet verwacht" momentje krijgt en weer achter de feiten aanloopt en een jaar later met een Pro model komt. Het leed is dan al geschied.

Aan de andere kant, als ik kijk in mijn eigen omgeving en dan vooral naar mijn neefjes (15 en bijna 13) die vollop gamen op de Playstation. Die van 15 heeft net zijn PS5 gekocht en die van 13 is bezig met sparen en speelt nog op een PS4 slim. Wat die jongens alleen maar spelen, is Fortnite, Fifa en Rocket League. De zogenaamde system sellers zoals God of War, Spider-Man en TLOU hebben ze nog nooit van gehoord.

In ander nieuws: Zijn er al tweakers hier met problemen met de Series X ? Merk de laatste tijd dat het HDMI signaal niet helemaal lekker doorkomt. Mijn oude One X Scorpio Edition had zo'n HDMI retimer chip error waardoor het beeld niet meer zichtbaar was. Scheen een bekend probleem te zijn van de eerste generatie One X-en. Heb zo'n flauw vermoeden dat de huidige Series consoles daar ook last van gaan krijgen. Die retimer chip error kwam ook na bijna 3 jaar uit het niets. We zijn nu ook 3 jaar verder sinds de release van de Series X.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Het voordeel van amazon bonnen is dat je het per euro punten kunt inleveren. Ik had zelf mijn 10 weken streak op de Xbox nog afgerond als laatste. Ik zat daarbij al dik boven de 100 :D
Ik merk wel dat ik mijn Xbox nu toch echt minder vaak aan heb. Kies nu iets vaker om de concurrent aan te zetten. Terwijl ik eerder de Xbox opstarte om de dagelijkse dingen te doen en dan ook bleef hangen en dara een game uitkoos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14:59
@Zorroberner Daar gaat deze hele comment niet over, maar bedankt voor de info. Ik heb ook niks tegen achievements zo lang ik ze maar niet hoef te zien en dat gaat op alle platformen goed. Pure bezigheidstherapie als je het mij vraagt, maar iedereen is vrij om ze wel of niet te waarderen.

@Zorroberner b) Aah duidelijk. Had ik anders gelezen ;)

[ Voor 75% gewijzigd door BM op 03-01-2024 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorroberner
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 12:21
Ach je hebt ook tegenwoordig Xbox Achievements op PC dus boeien ^^

@Beakzz en dan specifiek de laatste reactie op mij. Ik snap dat, maar ik bedoelde het positiever in bredere vorm. Dus los van wat er al dan niet gezegd zou zijn (en voorkeuren kunnen altijd veranderen, ik zei vroeger ik ga nooit meer op de Playstation, dat is ook veranderd). Maar bedoelde het positief al zou je geen Xbox meer spelen, een mening over de achievements kan je sowieso hebben want je hebt ook Xbox achievements op de PC.

[ Voor 76% gewijzigd door Zorroberner op 03-01-2024 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-09 17:54

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

ArthurMorgan schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 12:12:
Het voordeel van amazon bonnen is dat je het per euro punten kunt inleveren. Ik had zelf mijn 10 weken streak op de Xbox nog afgerond als laatste. Ik zat daarbij al dik boven de 100 :D
Ik merk wel dat ik mijn Xbox nu toch echt minder vaak aan heb. Kies nu iets vaker om de concurrent aan te zetten. Terwijl ik eerder de Xbox opstarte om de dagelijkse dingen te doen en dan ook bleef hangen en dara een game uitkoos.
Ik had tot de 3e week van september een week streak van 109 weken, maar door ziektebed en overlijden van m'n vader die laatste week van september er niet mee bezig geweest. Die streak zou hoe dan ook een keer tot een einde komen, maar eigenlijk (ondanks de omstandigheden) liever op zo'n manier dan de streak die ik ervoor had van iets van 50 weken die door een domme "Het is vandaag maandag" terwijl het al dinsdag was en er een nieuwe week was begonnen.

Ach... het was leuk zolang het duurde. :)

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16:17
MRE-Inc schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 12:05:
Laten we niet vergeten dat Microsoft Microsoft blijft en nog steeds niet doorhebben dat er buiten de USA ook nog iets is wat af en toe een spelletje wil spelen op een console. De fuckup van 2013 heeft tot op de dag van vandaag nog steeds zijn uitwerking. Dus ik zie het nog wel gebeuren dat een PS5 Pro met GTA6 een enorme hit gaat worden (alleen al marketing technisch gezien) en dat Microsoft weer zo'n "Huh, dat hadden we echt niet verwacht" momentje krijgt en weer achter de feiten aanloopt en een jaar later met een Pro model komt. Het leed is dan al geschied.

Aan de andere kant, als ik kijk in mijn eigen omgeving en dan vooral naar mijn neefjes (15 en bijna 13) die vollop gamen op de Playstation. Die van 15 heeft net zijn PS5 gekocht en die van 13 is bezig met sparen en speelt nog op een PS4 slim. Wat die jongens alleen maar spelen, is Fortnite, Fifa en Rocket League. De zogenaamde system sellers zoals God of War, Spider-Man en TLOU hebben ze nog nooit van gehoord.
Maar dan haal je weer hele andere dingen aan. Het ging hier specifiek over de discussie van een Pro model en de objectiviteit op Tweakers. Ik betwijfel persoonlijk (Ik heb zelf geen behoefte aan een Pro model, veel andere Tweakers hier wel) dat GTA 6 nog meer een hit gaat worden met een Pro model, veruit de meeste mensen zullen de game spelen op de huidige consoles. Maar goed, wie weet verkijk ik me er op hoeveel mooier het er uit gaat zien op een Pro model. Aan de andere kant is een gemiddelde Tweaker die wel eventjes een Pro model koopt niet representatief voor de gehele console markt.

Microsoft heeft inderdaad fouten gemaakt en maakt wellicht nog steeds fouten, maar naar mijn mening is wel of geen Pro model uitbrengen daar niet een van. Er zijn belangrijkere dingen die Microsoft kan aanpakken. Een Pro model zal maar een kleine doelgroep aanspreken. Ik begreep dat van de huidige verkopen, in ieder geval toen de Xbox Series X/S net uitkwam, dat de Xbox Series S het meest verkocht. Daarnaast, zijn hardware specs echt zo belangrijk? Nintendo is ook succesvol zonder een Pro model te hebben.

Ik gun jullie wel een Pro model, zoals ik al aangaf is keuze altijd mooi. Maar in mijn ogen is het geen ramp als Xbox niet met een Pro model komt. Maar ik wijk af van de gemiddelde Tweaker hier die nogal gefocused is op specs. Ik game grotendeels op de Nintendo Switch en de overige games speel ik nog op een Xbox One S. Bepaalde Xbox Series X/S games kan ik streamen met GamePass Ultimate. En ik koop waarschijnlijk pas een nieuwe Xbox als GTA6 uitkomt. Ik zag tot nu toe nog teveel games uitkomen op de Xbox One S dat upgraden voor mij geen zin had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een pro model is imo echt volledig overbodig, voor zowel PS5 als Xbox. Ik zie nul reden om up te graden iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:01

v8power67

Psn: Mausosaurus

Timothy3000 schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 14:52:
Een pro model is imo echt volledig overbodig, voor zowel PS5 als Xbox. Ik zie nul reden om up te graden iig.
Als de rumours kloppen van de ps5 pro. Dan zal er gebruik gemaakt gaan worden van machine learning voor upscaling. Soort nvidia dlss. Die laatste is echt erg populair en levert goede resultaten. Dat zal een behoorlijke impact kunnen hebben voor hogere framerates icm goede graphics, plus in diezelfde rumours zou raytracing 2x krachtiger worden. Nou vind ik dat nog minst belangrijke. Plus twijfel of dit gaat gebeuren. Maar van de machine learning is zelfs nu referentie gevonden in de grote insomniac hack in info over nieuwe wolverine game.
Dus persoonlijk zie ik zeker wel goede reden tot upgraden mits dit klopt en mits de prijs redelijk is.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • +9 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7Nm-uh9_EVu4BhUie495-RJUP2g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FqaPBDJuzgxQbMgLZVpllTx1.png?f=fotoalbum_large

And leaving...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xjzDnM5NzcZAD5B7liwKQO_xOQs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fMSz8Rp5fY1PLvOAyj9V1yCt.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 41% gewijzigd door G_Dragon op 03-01-2024 15:45 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
[...]

Dat zie je niet enkel om je heen maar gebeurd ook wereldwijd. Zelfs op Playstation (1) zijn Fortnite, Call of Duty en Fifa wereldwijd de meest gespeelde spellen voor de meeste landen.

Voor mijn idee zijn de system sellers niet (direct) van belang voor de massa maar voor de groep die de massa (on)bewust beïnvloed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
[...]

In ander nieuws: Zijn er al tweakers hier met problemen met de Series X ? Merk de laatste tijd dat het HDMI signaal niet helemaal lekker doorkomt. Mijn oude One X Scorpio Edition had zo'n HDMI retimer chip error waardoor het beeld niet meer zichtbaar was. Scheen een bekend probleem te zijn van de eerste generatie One X-en. Heb zo'n flauw vermoeden dat de huidige Series consoles daar ook last van gaan krijgen. Die retimer chip error kwam ook na bijna 3 jaar uit het niets. We zijn nu ook 3 jaar verder sinds de release van de Series X.
Mijn launch model pruttelt nog vrolijk. Mijn One X Scorpio editie had op een gegeven ook problemen met de HDMI poort. Wat toen werkte, al is het geen perfecte oplossing, was de display output instellen op 1080p.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
GTA V was wel heel kort op Gamepass dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:09
Vind het grafisch soms toch wel een flinke stap terug als je kiest voor een 60fps-modus. Zou het persoonlijk in ieder geval wel toejuichen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d.bakker84
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 29-08 10:55

d.bakker84

XBL: BloodyB2121

Exocet schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 15:49:
[...]

Yup, net als de vorige keer dat hij er op stond...

XBox Series X: BloodyB2121

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
Ik ben zo'n gek die direct een mid-gen upgrade zou kopen. Meer ray tracing meer beter :P

offtopic:
Maar goed ik ben ook de gek die het prima vindt als spellen enkel een 30fps modes krijgen indien dat betekend dat de Zen2 CPU cores eindelijk eens gebruikt worden voor core gameplay elementen en niet langer als framerate boosters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
[...]

Half jaar....
Persoonlijk zou ik willen dat contracten voor games in dit soort abonnementen, maar ook content op videodiensten gewoon minimaal 12 maanden zouden zijn.
--
En voor mij is een pro-model een nobrainer op het moment dat ik een hogere framerate erop krijg dan op het basismodel. Mooiere graphics halen me niet over, framerate wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d.bakker84

d.bakker84

Ik zou een pro versie ook direct kopen. Noodzakelijk? Nee. Leuk? Ja :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Het maximale aan speeltijd gepakt vandaag, nu duimen dat het genoeg is en hij mij voor 22:00 niet meer voorbij gaat :o (gemiddeld haal ik met mijn raid build 6.000 punten en zo'n raid duurt maximaal 6 minuten).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jBPywSYtQY8f8mK2ZhMkuVcSkJY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4XBrVtx1fwSBLhgwN534IB5j.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
d.bakker84 schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 16:27:
Ik zou een pro versie ook direct kopen. Noodzakelijk? Nee. Leuk? Ja :)
Maar je wint er niks mee aangezien spellen nog geen eens de 30% aan kracht bereiken bij de huidige consoles, pas als ze over de 75% / 85% gaan gebruiken ga je pas verschil merken >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vinno86
  • Laatst online: 06-09 20:44

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zorroberner
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 12:21
Leuk dat Valhalla erop staat. Verrast mij wel eigenlijk, ze hebben Ubisoft + en toch staan de grootste recente titels (Far Cry 5&6) en AC Origins tot en met Valhalla nu op Game Pass.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08:21
Mooi dat RE2 en Valhalla er opstaan.
Beide goede games waar ik me prima mee heb vermaakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Caayn schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 15:54:
[...]
offtopic:
Maar goed ik ben ook de gek die het prima vindt als spellen enkel een 30fps modes krijgen indien dat betekend dat de Zen2 CPU cores eindelijk eens gebruikt worden voor core gameplay elementen en niet langer als framerate boosters.
Maar dat laatste gebeurd helaas gewoon niet. Zeker niet met een mid gen refresh. Een huidige mid gen refresh gaat mijns inziens helaas nog meer leiden tot nog meer niet geoptimaliseerde games. En verder eens voor wat betreft gameplay elementen. Wat mij betreft spelen we gewoon indie pixel games als ze maar eens wat nieuws weten te brengen :)

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
offtopic:
@Henkje.doc Gefeliciteerd met je verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinno86
Even een korte vraag of dit een vaker voorkomend iets is.

Ik heb tegenwoordig vaak dat als ik de Xbox opstart door middel van de knop op de controller dat dan de TV aan gaat ik heel kort deels het xbox opstart geluidje hoor en daarna valt het beeld gelijk weg.. geen input meer.

Ik moet echt eerst de tv aanzetten, de juiste HDMI source kiezen en dan pas de Xbox aanzetten anders gaat het dus 9 van de 10 keer fout.

Xbox is nog geen 3 maanden oud en in het begin werkte het eigenlijk altijd, het lijkt erop dat het te maken heeft met dat de TV te laat opstart of er te lang over doet ofzo wat de Xbox niet leuk vind maar dat zou natuurlijk niet mogen uitmaken..

TV is een LG C3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Willen we meer of minder frames: minder minder!

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Hé fuck GTA5 was ik net weer aan het spelen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drakiesoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-09 06:53
Fable by PopeArt

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4hIoX_o2XsgrwuM2JUE6A9w0uHE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/INAvRod9U3aZmlk57jU1RG0T.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7qeJUfH2EqNa7BOqfm38VLFpqs0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aF7qmSJHpel4GlGH2SZvBB8x.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yE137qPT3-Yo0qowaEi4I_9rnW4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WHdb9QrUrA0OAFy7hHuY3hie.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AUzzMpF2b5UaydeOPVR8gJICboY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R2ciYV6GWEX544abFa6ICobY.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L23
Donstil schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 18:22:
[...]

Daar gaat een een Pro model of een volgende generatie console echt niks aan veranderen. Tot dusver lijkt het van alle tijden. Het zal vast bestaande games beter draaien. Maar bij nieuwere games zit je dan weer met minder frames. Maar je moet natuurlijk ook een reden hebben om te blijven upgraden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
[...]

Yup vorige keer nog korter naar mijn idee. Even mensen lokken en dat levert ze weer genoeg sales op. Mijn jonge neefje heeft zo de game ontdekt en die gaat echt niet accepteren dat hij niet verder kan :+

En ik blijf er bij dat het gewoon flauw is om zo kort vtv te melden dat games de service verlaten. Vandaar dat ik gewoon weer liever mijn games koop terwijl ik eerst heel enthousiast was over GP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d.bakker84

d.bakker84

G_Dragon schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 16:43:
[...]

Maar je wint er niks mee aangezien spellen nog geen eens de 30% aan kracht bereiken bij de huidige consoles, pas als ze over de 75% / 85% gaan gebruiken ga je pas verschil merken >:)
Klopt, maar het is gewoon een leuke nieuwe must have. Geen rationele beslissing inderdaad, maar ik kan het betalen en het is mijn hobby.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baswillems1
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-09 23:05
[...]

Kort inderdaad, maar met paar uurtjes per week heb je de single-player prima kunnen uitspelen in die periode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Baseer je dat ook ergens op? Volgens mij is dat net zo'n fabel als het idee dat we maar 10% van onze hersenen zouden gebruiken... Ja er kan meer geoptimaliseerd worden, maar dat kost ook een hoop geld wat je echt niet in alle gevallen terug verdient aan extra verkopen dus het gaat gewoon niet (altijd) gebeuren. Als het zo makkelijk was als 'meer % van de console gebruiken' dan deden ze dat wel.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
L23 schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 18:46:
[...]

Daar gaat een een Pro model of een volgende generatie console echt niks aan veranderen. Tot dusver lijkt het van alle tijden. Het zal vast bestaande games beter draaien. Maar bij nieuwere games zit je dan weer met minder frames. Maar je moet natuurlijk ook een reden hebben om te blijven upgraden :P
Verwacht het wel eigenlijk, je zag dat afgelopen generatie ook, Ps4 pro en One X draaide de meeste games simpelweg beter.

GTA6 gaat hier in ieder geval gekocht worden op het platform wat met een “Pro” upgrade komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
[...]

Nah als je de console hardware afzet tegen wat ze nu presteren dan kan dat absoluut geen 30% zijn.

Is ook maar gewoon 4 jaar oude hardware als er eind dit jaar een “pro” model uit zou komen. Of zelfs 5 jaar als je ontwikkeling mee telt.

Het is geen magie meer tegenwoordig waar je voor moet leren ontwikkelen. Het zijn gewoon x86 bakjes met een (hele) snelle SSD

[ Voor 25% gewijzigd door Donstil op 03-01-2024 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
Donstil schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 19:38:
[...]

Verwacht het wel eigenlijk, je zag dat afgelopen generatie ook, Ps4 pro en One X draaide de meeste games simpelweg beter.

GTA6 gaat hier in ieder geval gekocht worden op het platform wat met een “Pro” upgrade komt :)
Dat zeg ik toch ook gewoon, bestaande games draaien er beter op. En met nieuwere games begint de cyclus weer opnieuw. Anders was het deze generatie wel opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
L23 schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 19:46:
[...]

Dat zeg ik toch ook gewoon, bestaande games draaien er beter op. En met nieuwere games begint de cyclus weer opnieuw. Anders was het deze generatie wel opgelost.
Ja vandaar dus:
Donstil schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 18:22:
[...]

Minder minder = de huidige consoles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baswillems1
Donstil schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 19:38:
[...]

Zodra er een Pro versie uitkomt gaat de huidige XSX de deur uit en gaan we gewoon weer door met upgraden. Na 5 jaar mag dat dan ook, meer hoef je niet te verwachten van een apparaat in deze prijsklasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
Donstil schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 19:50:
[...]

Ja vandaar dus:

[...]

Minder minder = de huidige consoles.
Willen we dat dan? :P Beter focussen ze nu even op de huidige consoles qua optimaliseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
baswillems1 schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 19:53:
[...]

Zodra er een Pro versie uitkomt gaat de huidige XSX de deur uit en gaan we gewoon weer door met upgraden. Na 5 jaar mag dat dan ook, meer hoef je niet te verwachten van een apparaat in deze prijsklasse.
Eens, eens per 4 jaar upgraden is al weinig genoeg. Nu het gewoon X86 bakjes zijn mag het van mij nog wel vaker ook.

Edit: Ik heb geen interesse in PC gaming (en Windows) maar zou het bijvoorbeeld wel prima vinden om PC Gaming money uit te geven aan mijn console en dan echt bizarre hardware te krijgen.

#Durftedromen want het gaat niet gebeuren natuurlijk.

[ Voor 21% gewijzigd door Donstil op 03-01-2024 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
L23 schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 19:54:
[...]

Willen we dat dan? :P Beter focussen ze nu even op de huidige consoles qua optimaliseren.
Ik wel, optimaliseren is alleen nodig als je hardware beperkt is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
baswillems1 schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 19:53:
[...]

Wat moet je precies verwachten van een apparaat in deze prijsklasse? Wat heeft prijs er mee te maken? We hebben ook de Xbox 360 gehad van 300 a 400 euro die 8 jaar actueel was. Ik wou zeggen dat het 8 jaar mee ging, maar ze gingen helaas eerder stuk :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
L23 schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 19:57:
[...]

Wat moet je precies verwachten van een apparaat in deze prijsklasse? Wat heeft prijs er mee te maken? We hebben ook de Xbox 360 gehad van 300 a 400 euro die 8 jaar actueel was. Ik wou zeggen dat het 8 jaar mee ging, maar ze gingen helaas eerder stuk :P
Haha toen ik je bericht nog niet helemaal gelezen had was het eerste wat ik dacht “ik heb meer 360 generatie consoles moeten kopen dan welke generatie dan ook” 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• baswillems1
[...]

Actueel of hopeloos verouderd? Ik weet niet of je de laatste 2 jaar nog kan herinneren? Dat kon eigenlijk ook echt niet meer, kijk nog maar eens voor de lol terug naar GTA V op de 360, daar kom je vandaag de dag echt niet meer mee weg.

Wat verder natuurlijk meehelpt, alles is Backwards compatible geworden omdat de platformen meer dan ooit richting een verkapte PC zijn veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:48
vinno86 schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 17:40:

Ik heb tegenwoordig vaak dat als ik de Xbox opstart door middel van de knop op de controller dat dan de TV aan gaat ik heel kort deels het xbox opstart geluidje hoor en daarna valt het beeld gelijk weg.. geen input meer.

Ik moet echt eerst de tv aanzetten, de juiste HDMI source kiezen en dan pas de Xbox aanzetten anders gaat het dus 9 van de 10 keer fout.

Xbox is nog geen 3 maanden oud en in het begin werkte het eigenlijk altijd, het lijkt erop dat het te maken heeft met dat de TV te laat opstart of er te lang over doet ofzo wat de Xbox niet leuk vind maar dat zou natuurlijk niet mogen uitmaken..

TV is een LG C3.
Niet ondertussen iets aangepast in de instellingen? Want zonder enige verandering daarin is het vreemd dat zoiets eerst wel goed werkt en dan ineens -poef- niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
baswillems1 schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 20:07:
[...]

Actueel of hopeloos verouderd? Ik weet niet of je de laatste 2 jaar nog kan herinneren? Dat kon eigenlijk ook echt niet meer, kijk nog maar eens voor de lol terug naar GTA V op de 360, daar kom je vandaag de dag echt niet meer mee weg.

Wat verder natuurlijk meehelpt, alles is Backwards compatible geworden omdat de platformen meer dan ooit richting een verkapte PC zijn veranderd.
Ik zou dan zeggen actueel en (hopeloos) verouderd. Een Nintendo Switch is ook actueel... Ik heb die laatste paar jaar weinig gebruik gemaakt van de Xbox 360. GTA5 wel prima mee vermaakt op een Xbox 360, maar ziet er inderdaad beter uit op de Xbox One. Zag toen ook al dat games zoals Portal 2 en Skyrim prima/beter draaiden op mijn MacBook Air 2010 destijds. Is maar net hoe je het bekijkt, voordeel was lage minimale PC specs vanwege de verouderde Xbox 360 en PS3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinno86
PdeBie schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 20:17:
[...]

Niet ondertussen iets aangepast in de instellingen? Want zonder enige verandering daarin is het vreemd dat zoiets eerst wel goed werkt en dan ineens -poef- niet meer.
Nee niets veranderd, enkel meer games en meer gebruik.. maar het was al vrij rap, na enkele dagen al.

Als ik google is er een ton te vinden over HDMI-CEC problemen met de series x maar niet specifiek wat ik heb en veel al paar jaar oud.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 14:02

TV is een LG C3.
Dit is een bekend issue met LG C2 in elk geval. Zal vast hetzelfde zijn op de C3. Als je in de game optimiser vrr aan- of uitzet komt het beeld binnen een seconde of vijf terug. Of kabel eruit en weer erin, werkt ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Alweer We Happy Few? Dat is de derde keer al!

Acties:
  • +17 Henk 'm!
Het is me gelukt, ben eerste geworden van de EU met Dragon Ball Xenoverse 2! Woehoee *O*

ik kreeg nog een leuk berichtje van een andere speler die mij bovenaan zag staan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nutp2QNQ_TLNso8onMCNygj2QSc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nufcR6BA8GgQeWWEtQqDv3Ol.jpg?f=fotoalbum_large

Mooie rewards binnen gesleept :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c0_8-vf0P1sKoBRqYIOID7dUrRk=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/BC4bGY9GpIG9M7MTXruG4J2i.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/doYuonqzo6Nw3JKpWTUnhfSMlbM=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/dbFxxQbUcna4OgEjMLjzoSv3.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LKgnalJAcxyRWae6hzMGi5uR7oA=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/85ozLnrFqV3vvtjCGfZOtHlm.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lEC2DNGPCMRkcABydY4WQetDl3Q=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/YKEShTSbTn51K8Bqxg4bFyQZ.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2tJA8c6H-UnIsinviZDfk1Nn6qI=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/PtOdkG3rxCp5W4UqyFYpQPIm.png?f=fotoalbum_tile

Op naar de volgende raid.. d:)b

[ Voor 3% gewijzigd door G_Dragon op 04-01-2024 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
[...]

In die tijd kocht je heel wat meer voor 400 euro dus een console zou nu rond de 800 moeten zitten als je naar andere hardware kijkt (zeg telefoons en videokaarten).

Dus ja de prijs heeft alles te maken met wat je mag verwachten van een console. Kom maar op het de Xbox XLL 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willaaam
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-09 01:06

TV is een LG C3.
Ik heb het ook sinds ik die van mij direct aan m'n nieuwe soundbar heb gehangen (ivm atmos, want TV support dat niet voor earc passthrough). Eerder eigenlijk nooit gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
d.bakker84 schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 19:03:
[...]

Klopt, maar het is gewoon een leuke nieuwe must have. Geen rationele beslissing inderdaad, maar ik kan het betalen en het is mijn hobby.
Donstil schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 19:39:
[...]

Nah als je de console hardware afzet tegen wat ze nu presteren dan kan dat absoluut geen 30% zijn.

Is ook maar gewoon 4 jaar oude hardware als er eind dit jaar een “pro” model uit zou komen. Of zelfs 5 jaar als je ontwikkeling mee telt.

Het is geen magie meer tegenwoordig waar je voor moet leren ontwikkelen. Het zijn gewoon x86 bakjes met een (hele) snelle SSD
Finraziel schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 19:24:
[...]

Baseer je dat ook ergens op? Volgens mij is dat net zo'n fabel als het idee dat we maar 10% van onze hersenen zouden gebruiken... Ja er kan meer geoptimaliseerd worden, maar dat kost ook een hoop geld wat je echt niet in alle gevallen terug verdient aan extra verkopen dus het gaat gewoon niet (altijd) gebeuren
Ik baseer het op gevoel en als ik terug kijk naar vorige consoles, daar ging het allemaal veel sneller en het is gewoon een feit dat PS5 en Xbox last van de COVID periode en de te korten hebben gehad en daardoor de boel bijna stil heeft gestaan.

Sinds de release van de huidige consoles zijn er nog geen handjevol spellen waarvan we kunnen zeggen dit begint er ergens een beetje op te lijken en ik vind persoonlijk dat Dead Island 2 en Avatar: Frontiers Of Pandora er echt goed uitzien maar nog niet in de buurt komen van eventueel de potentie van wat de huidige consoles moeten kunnen leveren. Ga anders maar eens terugkijken hoe spellen eruit zagen begin release Xbox 360 en eind (zelfde voor de Xbox One), gewoon mega verschillen grafisch.

Zoals ik al zei correct me if I am wrong, sta altijd open voor als ik het fout heb. Maar kan me het gewoon bijna niet voorstellen dat dit het is met deze generatie consoles..

Als het zo makkelijk was als 'meer % van de console gebruiken' dan deden ze dat wel.
Sorry dat ik dit zeg maar mijn mening is gewoon luie ontwikkelaars en snel geld willen verdienen, ook hier zeg ik "correct me if I am wrong". Maar als je alleen al kijkt naar Red Dead Redemption 2, hadden we al veel verder moeten / kunnen zijn kwa niveau. Er zijn in mijn ogen juist meer snelle spellen uitgebracht voor het geld dan grafisch grote stappen, want waarom zouden we nu anders nog steeds zeggen dat Red Dead Redemption 2 hoog alleen aan de top staat? Omdat Rockstar is, nee want het had ook een mooi voorbeeld kunnen zijn voor anderen en die hadden mee kunnen gaan..

Begrijp me niet verkeerd want op zakelijk gebied begrijp ik hun keuzes natuurlijk wel, want ik ben niet dom. Maar als gamer en speler merk je toch wel dat het gewoon jammer is en hoop je op grote stappen en niet telkens old-gen kwaliteit. (Ik benoem Baldur's Gate 3 niet omdat ik die nog niet heb gespeeld dus geen oordeel over kan / mag vellen van mezelf)

Ik hoop op een goed 2024 met die grote stappen (Avatar: Frontiers Of Pandora heeft mij tenminste weer hoop gegeven dat het grafisch nog wel mogelijk is)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@G_Dragon ik kan je grotendeels wel volgen hoor, maar ik denk dat het meer een kwestie is van de kwaliteit van de content (inclusief textures en zo, maar ook slimme scripting of "ai"), dan dat de hardware niet goed gebruikt zou worden. Ik weet niet of wat rdr2 zo geliefd maakt nou echt de technische implementatie is, of toch vooral de hoge kwaliteit van die content? Ik heb de game nauwelijks gespeeld moet ik zeggen, staat nog steeds op de lijst om ooit nog eens te proberen maar dan moet ik echt eens in de mood zijn voor zo'n trage game.
Vroeger was het ook veel meer zo dat je steeds beter leerde programmeren voor een console, tegenwoordig zijn die consoles onderwater toch eigenlijk gewoon pc's en 'praten' die games tegen drivers ipv tegen 'bare metal'. Denk dat er daarom ook minder aan valt te optimaliseren.

Een punt waar ik het wel echt niet mee eens ben, ik denk dat "luie gamedevs" zeer zeldzaam zijn. Je redt het gewoon niet in die industrie als het niet je passie is en je er zo ongeveer voor leeft. Het probleem zit hem in dat verreweg de meeste devs gewoon moeten luisteren naar de uitgever die het geld levert tijdens de ontwikkeling. En die uitgevers, dat zijn de mensen die naar de centjes zitten te kijken en die op een gegeven moment zeggen dat een game gewoon uitgebracht moet worden. Dat komt niet doordat de devs geen zin hadden om er meer moeite in te steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Finraziel schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 23:56:
Een punt waar ik het wel echt niet mee eens ben, ik denk dat "luie gamedevs" zeer zeldzaam zijn. Je redt het gewoon niet in die industrie als het niet je passie is en je er zo ongeveer voor leeft. Het probleem zit hem in dat verreweg de meeste devs gewoon moeten luisteren naar de uitgever die het geld levert tijdens de ontwikkeling. En die uitgevers, dat zijn de mensen die naar de centjes zitten te kijken en die op een gegeven moment zeggen dat een game gewoon uitgebracht moet worden. Dat komt niet doordat de devs geen zin hadden om er meer moeite in te steken.
Dat is denk ik een betere verwoording voor de situatie dan die ik misschien omschreef als luie ontwikkelaars, want na het lezen van je antwoord besef ik mij dat het inderdaad aan de uitgevers ligt die steeds sneller en vaker een spel willen omdat ze succes en geld ruiken. Terwijl als ze er meer tijd in steken het meer diepgang en een grotere levendige speel wereld kan krijgen waar mensen zich in kunnen verliezen.

Antwoord op je Red Dead Redemption 2 vraag:
Alles in die wereld leeft en klopt, elk mens reageert en is anders. Je hebt een massive open wereld waar je kan doen wat je wil en je voelt geen haast en daar denk je niet eens aan tijdens het spelen door de grafische pracht van het spel. Als er een spel perfect te noemen is, zal ik de single player van Red Dead Redemption 2 zonder twijfel benoemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
G_Dragon schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 23:38:
[...]

[...]

[...]

Ik baseer het op gevoel en als ik terug kijk naar vorige consoles, daar ging het allemaal veel sneller en het is gewoon een feit dat PS5 en Xbox last van de COVID periode en de te korten hebben gehad en daardoor de boel bijna stil heeft gestaan.

Sinds de release van de huidige consoles zijn er nog geen handjevol spellen waarvan we kunnen zeggen dit begint er ergens een beetje op te lijken en ik vind persoonlijk dat Dead Island 2 en Avatar: Frontiers Of Pandora er echt goed uitzien maar nog niet in de buurt komen van eventueel de potentie van wat de huidige consoles moeten kunnen leveren. Ga anders maar eens terugkijken hoe spellen eruit zagen begin release Xbox 360 en eind (zelfde voor de Xbox One), gewoon mega verschillen grafisch.

Zoals ik al zei correct me if I am wrong, sta altijd open voor als ik het fout heb. Maar kan me het gewoon bijna niet voorstellen dat dit het is met deze generatie consoles..

[...]

Sorry dat ik dit zeg maar mijn mening is gewoon luie ontwikkelaars en snel geld willen verdienen, ook hier zeg ik "correct me if I am wrong". Maar als je alleen al kijkt naar Red Dead Redemption 2, hadden we al veel verder moeten / kunnen zijn kwa niveau. Er zijn in mijn ogen juist meer snelle spellen uitgebracht voor het geld dan grafisch grote stappen, want waarom zouden we nu anders nog steeds zeggen dat Red Dead Redemption 2 hoog alleen aan de top staat? Omdat Rockstar is, nee want het had ook een mooi voorbeeld kunnen zijn voor anderen en die hadden mee kunnen gaan..

Begrijp me niet verkeerd want op zakelijk gebied begrijp ik hun keuzes natuurlijk wel, want ik ben niet dom. Maar als gamer en speler merk je toch wel dat het gewoon jammer is en hoop je op grote stappen en niet telkens old-gen kwaliteit. (Ik benoem Baldur's Gate 3 niet omdat ik die nog niet heb gespeeld dus geen oordeel over kan / mag vellen van mezelf)

Ik hoop op een goed 2024 met die grote stappen (Avatar: Frontiers Of Pandora heeft mij tenminste weer hoop gegeven dat het grafisch nog wel mogelijk is)
De 360 en PS3 waren wel heel andere beestjes, dat soort ontwikkeling moeten leren is er nog maar heel beperkt bij en denken/verwachten dat het nu ook zo is omdat het toen zo was is te kort door de bocht.

Natuurlijk zal er altijd wel wat extra optimalisatie plaatsvinden maar er komt echt niet nog 70% bij als we uitgaan van de 30% die je eerder noemde. Het zijn nu gewoon x86 doosjes en die hebben de developers prima onder de knie. Bij de vorige generatie (ps4/one) was het verschil begin en eind op wat uitzonderingen na ook niet echt heel bijzonder anders.

Ik denk dat we ons eerder zorgen moeten maken over hoe de series S de X remt dan over optimalisatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
Donstil schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 00:04:
[...]

De 360 en PS3 waren wel heel andere beestjes, dat soort ontwikkeling moeten leren is er nog maar heel beperkt bij en denken/verwachten dat het nu ook zo is omdat het toen zo was is te kort door de bocht.

Natuurlijk zal er altijd wel wat extra optimalisatie plaatsvinden maar er komt echt niet nog 70% bij als we uitgaan van de 30% die je eerder noemde. Het zijn nu gewoon x86 doosjes en die hebben de developers prima onder de knie. Bij de vorige generatie (ps4/one) was het verschil begin en eind op wat uitzonderingen na ook niet echt heel bijzonder anders.

Ik denk dat we ons eerder zorgen moeten maken over hoe de series S de X remt dan over optimalisatie.
Als ze meer moeite moeten doen om games op de Series S te laten draaien dan zijn de games ook gelijk beter geoptimaliseerd voor de Series X?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 00:04:
[...]

Ik snap je over het feit dat het misschien wat kort door de bocht is, maar kan me het gewoon niet voorstellen dat dit toen als Next-gen werd weggezet. Hoopte misschien op grotere stappen, maar wie weet? Want we zijn nog niet aan het einde van deze generatie met heel 2024 en 2025 nog te gaan. Ik denk namelijk dat Grand Theft Auto 6 wel een flinke stresstest gaat zijn :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
G_Dragon schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 00:10:
[...]

Ik snap je over het feit dat het misschien wat kort door de bocht is, maar kan me het gewoon niet voorstellen dat dit toen als Next-gen werd weggezet. Hoopte misschien op grotere stappen, maar wie weet? Want we zijn nog niet aan het einde van deze generatie met heel 2024 en 2025 nog te gaan. Ik denk namelijk dat Grand Theft Auto 6 wel een flinke stresstest gaat zijn :p
Maar games zoals GTA en Red Dead Dead Redemption met andere games vergelijken is hetzelfde als appels met peren vergelijken. Dan zou er een Rockstar game begin deze generatie uitgebracht moeten zijn die je kan vergelijken met de komende GTA6. Zou leuk zijn, maar denk niet dat het aannemelijk is dat we steeds meer games gaan zien van andere studios van het kaliber GTA6.

Het zegt dus niet dat we gedurende deze generatie steeds betere games zien, maar gewoon dat Rockstar na 10+ jaar eindelijk zijn volgende GTA game af heeft :P

[ Voor 8% gewijzigd door L23 op 04-01-2024 00:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
G_Dragon schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 00:10:
[...]

Ik denk dat we ook gewoon last hebben van 'diminishing returns'. 20 jaar geleden waren zowel de stappen in hardware als in technieken van ontwikkelaars groter. We zijn nu al een tijdje op een punt gekomen dat graphics een bepaald niveau bereikt hebben waarbij de hoeveelheid moeite en/of extra power die nodig is om het significant beter te doen steeds groter wordt. Dus dan moet je of zoveel ontwikkeltijd er in steken om zo'n levendige wereld te creëren als rdr2 wat voor de meeste uitgevers economisch niet rendabel zou zijn, of er belachelijke hardware tegenaan gooien (denk 4090, de prijs van dat ding is ook niet alléén maar de hebberigheid van Nvidia) om bv met RT zo'n verschil te maken.

Overigens vraag ik me vanwege bovenstaande ook af of een midgen refresh op dit moment echt zoveel verschil zou gaan maken tenzij ze hem echt duur willen maken. Gaat hij weer 500 euro kosten dan verwacht ik geen heel erg groot verschil in graphics eigenlijk. Misschien dat hardware based upscaling nog iets kan helpen, meer als Nvidia dlss dan AMD fsr (wat de huidige consoles gewoon al hebben), want puur op kracht is er nou ook weer niet zoveel vooruitgang geweest bij de chip bakkers... En dat gaat ook niet meer op dezelfde snelheid gebeuren als vroeger, tenzij er ergens een keer een echte doorbraak is (denk aan quantum computing of room temperature superconductivity of zo, alleen maar chips nog net iets kleiner maken houdt langzaam op).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
L23 schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 00:08:
[...]

Als ze meer moeite moeten doen om games op de Series S te laten draaien dan zijn de games ook gelijk beter geoptimaliseerd voor de Series X?
Ben benieuwd, hopen dat baldur's gate een incident blijft dan maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
L23 schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 00:15:
[...]

Maar games zoals GTA en Red Dead Dead Redemption met andere games vergelijken is hetzelfde als appels met peren vergelijken. Dan zou er een Rockstar game begin deze generatie uitgebracht moeten zijn die je kan vergelijken met de komende GTA6. Zou leuk zijn, maar denk niet dat het aannemelijk is dat we steeds meer games gaan zien van andere studios van het kaliber GTA6.

Het zegt dus niet dat we gedurende deze generatie steeds betere games zien, maar gewoon dat Rockstar na 10+ jaar eindelijk zijn volgende GTA game af heeft :P
Ja daar heb je een goed punt, maar ondanks ik je gelijk moet geven had het wel een mooi voorbeeld kunnen zijn voor andere ontwikkelaars om het gehele niveau omhoog te tillen. Wat helaas nooit gebeurd is als je het mij vraagt...
Finraziel schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 07:02:
[...]

Ik denk dat we ook gewoon last hebben van 'diminishing returns'. 20 jaar geleden waren zowel de stappen in hardware als in technieken van ontwikkelaars groter. We zijn nu al een tijdje op een punt gekomen dat graphics een bepaald niveau bereikt hebben waarbij de hoeveelheid moeite en/of extra power die nodig is om het significant beter te doen steeds groter wordt. Dus dan moet je of zoveel ontwikkeltijd er in steken om zo'n levendige wereld te creëren als rdr2 wat voor de meeste uitgevers economisch niet rendabel zou zijn, of er belachelijke hardware tegenaan gooien (denk 4090, de prijs van dat ding is ook niet alléén maar de hebberigheid van Nvidia) om bv met RT zo'n verschil te maken.
Als afgelopen jaar (2023) naar de spellen kijk zitten we nog niet op het punt, want er zitten een paar uitschieters bij maar de rest blijft na mijn idee nog hangen tussen de old-gen en current-gen. Mijn hoop is echt dat vanaf dit jaar de focus echt op alleen current-gen komt en dan pas ben ik ervan overtuigt dat we flinke vooruitgang kunnen gaan zien, maar zoals ik eerder al zei: Ik kan het ook mis hebben en teveel hopen :P
Overigens vraag ik me vanwege bovenstaande ook af of een midgen refresh op dit moment echt zoveel verschil zou gaan maken tenzij ze hem echt duur willen maken. Gaat hij weer 500 euro kosten dan verwacht ik geen heel erg groot verschil in graphics eigenlijk.maken houdt langzaam op).
Ik denk persoonlijk dat een midgen refresh pas nodig is wanneer spellen er mooier uitzien en werelden met diepgang krijgen zoals Avatar / Dead Island en dan de koning Red Dead Redemption 2. Maar ik moet wel eerlijk zeggen dat je een goed punt hebt over het feit dat het voor de meeste uitgevers economisch niet rendabel lijkt te zijn, door de druk van de uitgevers wat mij duidelijk werd door een eerder bericht van jou. Toch als gamer hoop je ergens wel dat ze de gok nemen en er liever een paar jaar over doen dan hoe spellen tegenwoordig soms uitkomen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is dit dezelfde die toen ook die gave Hogwarts Legacy controllers had gemaakt? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:48
vinno86 schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 21:28:
[...]

Nee niets veranderd, enkel meer games en meer gebruik.. maar het was al vrij rap, na enkele dagen al.

Als ik google is er een ton te vinden over HDMI-CEC problemen met de series x maar niet specifiek wat ik heb en veel al paar jaar oud.
Maar de tv gaat dus wel eerst aan, maar springt dan weer uit?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:33
G_Dragon schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 00:03:
[...]

Dat is denk ik een betere verwoording voor de situatie dan die ik misschien omschreef als luie ontwikkelaars, want na het lezen van je antwoord besef ik mij dat het inderdaad aan de uitgevers ligt die steeds sneller en vaker een spel willen omdat ze succes en geld ruiken. Terwijl als ze er meer tijd in steken het meer diepgang en een grotere levendige speel wereld kan krijgen waar mensen zich in kunnen verliezen.
Ik vind dit altijd wat makkelijke kritiek. In the end moet er gewoon geld verdiend worden, anders kan de studio opgedoekt worden. En de concurrentie is moordend. Eigenlijk vind ik dat er veel te veel games ontwikkeld worden. Dan kan men wel leuk de optimale game proberen te ontwikkelen waar men 5 jaar met 1.000 man aan werkt, maar dat is dan meteen de laatste... Beetje het probleem wat Konami met Kojima had.

Behalve als je Rockstar heet natuurlijk, maar dat is écht een uitzondering.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rossi46 schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 09:09:
[...]

Ik vind dit altijd wat makkelijke kritiek. In the end moet er gewoon geld verdiend worden, anders kan de studio opgedoekt worden. En de concurrentie is moordend. Eigenlijk vind ik dat er veel te veel games ontwikkeld worden. Dan kan men wel leuk de optimale game proberen te ontwikkelen waar men 5 jaar met 1.000 man aan werkt, maar dat is dan meteen de laatste... Beetje het probleem wat Konami met Kojima had.

Ja ergens snap ik je reactie wel want wij kunnen ons natuurlijk niet in de schoenen plaatsen van de ontwikkelaars dus over dat feit moet ik je gelijk geven, toch als gamer mag je in mijn ogen wel klagen en wensen hebben want wij zijn uiteindelijk de gene die ons geld eraan uit moeten gaan geven. En als wij door teleurstelling na teleurstelling besluiten het niet meer te kopen zitten ontwikkelaars ook met een probleem.

Ik ben het helemaal met je eens dat er teveel spellen tegelijk worden ontwikkeld, beter de focus wat meer op een of twee grote titels dan zoals het nu soms gaat want dan denk ik dat we ook een betere afwerking mogen verwachten. Want sommige spellen zoals bijvoorbeeld Star Wars Jedi: Survivor (Gespeeld + uitgespeeld) die gewoon teveel last hadden van framedrops en niet goed geoptimaliseerd waren hadden gewoon nog even een half jaar langer in ontwikkeling moeten blijven, dit is dan maar een van de grote voorbeelden waarbij het allemaal met updates opgelost moest worden na release en dat blijft toch een van de grootste pijnpunten. Liever uitstel dan dit als je het mij vraagt :D ( Maar dan niet zo gek als Skull & Bones / Cybperpunk 2077 :+ )

Of soms van die verrassingen zoals High on Life & Hi-Fi Rush zijn ook altijd welkom, want die waren gewoon erg goed ondanks het geen realistische spellen waren.

Acties:
  • +8 Henk 'm!
:P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/foITdIYrP3cEs5aLdCHBzn6n8rE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CnIGPraua19LHOjqybdctfgj.jpg?f=fotoalbum_large

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Rossi46 schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 09:09:
[...]

Nu begrijp ik mijn bakker die mij laatst een handje bloem en gist overhandigde toen ik een halfje wit vroeg een stuk beter.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rossi46
G_Dragon schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 09:30:
[...]

Ja ergens snap ik je reactie wel want wij kunnen ons natuurlijk niet in de schoenen plaatsen van de ontwikkelaars dus over dat feit moet ik je gelijk geven, toch als gamer mag je in mijn ogen wel klagen en wensen hebben want wij zijn uiteindelijk de gene die ons geld eraan uit moeten gaan geven. En als wij door teleurstelling na teleurstelling besluiten het niet meer te kopen zitten ontwikkelaars ook met een probleem.

Ik ben het helemaal met je eens dat er teveel spellen tegelijk worden ontwikkeld, beter de focus wat meer op een of twee grote titels dan zoals het nu soms gaat want dan denk ik dat we ook een betere afwerking mogen verwachten. Want sommige spellen zoals bijvoorbeeld Star Wars Jedi: Survivor (Gespeeld + uitgespeeld) die gewoon teveel last hadden van framedrops en niet goed geoptimaliseerd waren hadden gewoon nog even een half jaar langer in ontwikkeling moeten blijven, dit is dan maar een van de grote voorbeelden waarbij het allemaal met updates opgelost moest worden na release en dat blijft toch een van de grootste pijnpunten. Liever uitstel dan dit als je het mij vraagt :D ( Maar dan niet zo gek als Skull & Bones / Cybperpunk 2077 :+ )

Of soms van die verrassingen zoals High on Life & Hi-Fi Rush zijn ook altijd welkom, want die waren gewoon erg goed ondanks het geen realistische spellen waren.
Je haalt met Cyberpunk wel een mooi actueel voorbeeld aan. Wat ze daar hebben geprobeerd is een soort van GTA in een Cyberpunk wereld te maken, maar er dan niet de tijd voor nemen die Rockstar er wel voor neemt (lees: zich kan verantwoorden). En dat ging dus hopeloos mis.

En nu we toch in het Xbox topic zitten, laten we anders Halo Infinite en recent Redfall erbij halen. Twee games die kopje onder zijn gegaan omdat men aan een (blijkbaar) niet realistische deadline vast zat. Halo Infinite is op het nippertje nog 'gered' door de release een jaar uit te stellen, maar de schade die de kansloos slechte trailer destijds had aangericht, die is eigenlijk nooit meer goed gemaakt. En Redfall is gewoon een voorbeeld van een game die helemaal door het putje is gespoeld omdat men vast bleef houden aan de release date. Dat laatste vind ik overigens echt onbegrijpelijk. Hoe hebben ze die game nou zo kunnen releasen? Dat terwijl heel veel issues een half jaar later netjes zijn weggepoets, maar inmiddels maakt het niets meer uit omdat niemand die game speelt.

EDIT: wat ik hier probeer te zeggen is dat men altijd op zoek is naar een soort van 'sweet spot'. Redfall is een voorbeeld van een game die de tijd niet kreeg en daardoor enkel geld heeft gekost. Maar je kunt ook niet eindeloos blijven ontwikkelen, dan wordt het simpelweg te duur (want langer ontwikkelen betekent niet alleen meer kosten omdat een hele groep mensen er langer aan werkt maar ook dat de inkomsten langer uitblijven en dat dus langer geld geleend zal moeten worden, wat ook extra geld kost).

[ Voor 9% gewijzigd door Rossi46 op 04-01-2024 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
justifire schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 09:37:
[...]

Nu begrijp ik mijn bakker die mij laatst een handje bloem en gist overhandigde toen ik een halfje wit vroeg een stuk beter.
Kansloos vergelijk. Je vergelijkt nu een productiebedrijf (de bakker) met een projectorganisatie (het ontwikkelen van een game). Die verschillen van dag op nacht m.b.t. cashflow. Want daar zit over het algemeen het probleem bij het ontwikkelen van games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rossi46 schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 09:40:
[...]

Je haalt met Cyberpunk wel een mooi actueel voorbeeld aan. Wat ze daar hebben geprobeerd is een soort van GTA in een Cyberpunk wereld te maken, maar er dan niet de tijd voor nemen die Rockstar er wel voor neemt (lees: zich kan verantwoorden). En dat ging dus hopeloos mis.

En nu we toch in het Xbox topic zitten, laten we anders Halo Infinite en recent Redfall erbij halen. Twee games die kopje onder zijn gegaan omdat men aan een (blijkbaar) niet realistische deadline vast zat. Halo Infinite is op het nippertje nog 'gered' door de release een jaar uit te stellen, maar de schade die de kansloos slechte trailer destijds had aangericht, die is eigenlijk nooit meer goed gemaakt. En Redfall is gewoon een voorbeeld van een game die helemaal door het putje is gespoeld omdat men vast bleef houden aan de release date. Dat laatste vind ik overigens echt onbegrijpelijk. Hoe hebben ze die game nou zo kunnen releasen? Dat terwijl heel veel issues een half jaar later netjes zijn weggepoets, maar inmiddels maakt het niets meer uit omdat niemand die game speelt.
Een mooi voorbeeld van teveel, teveel op je hals halen en een onrealistische deadline krijgen van uitgevers. Een van de grote voorbeelden waarom ik persoonlijk voorstander ben voor het feit dat ontwikkelaars meer tijd moeten kunnen krijgen, maar natuurlijk niet zo gek als Cyberpunk en Skull & Bones :D. Als spellen niet goed lopen, gewoon niet uitbrengen en dan maar een paar maanden langer door ontwikkelen maar helaas is daar niet altijd de ruimte voor wat natuurlijk belachelijk is :X

Maar zoals ik telkens zeg, het is wel een persoonlijke mening als gamer. Ik kan niet in de schoenen kijken van de ontwikkelaars en uitgevers, maar ik kan mij wel voorstellen dat hun ook geen half afgewerkte spellen willen uitbrengen maar het gebeurd wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rossi46
G_Dragon schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 09:48:
[...]

Een mooi voorbeeld van teveel, teveel op je hals halen en een onrealistische deadline krijgen van uitgevers. Een van de grote voorbeelden waarom ik persoonlijk voorstander ben voor het feit dat ontwikkelaars meer tijd moeten kunnen krijgen, maar natuurlijk niet zo gek als Cyberpunk en Skull & Bones :D. Als spellen niet goed lopen, gewoon niet uitbrengen en dan maar een paar maanden langer door ontwikkelen maar helaas is daar niet altijd de ruimte voor wat natuurlijk belachelijk is :X

Maar zoals ik telkens zeg, het is wel een persoonlijke mening als gamer. Ik kan niet in de schoenen kijken van de ontwikkelaars en uitgevers, maar ik kan mij wel voorstellen dat hun ook geen half afgewerkte spellen willen uitbrengen maar het gebeurd wel.
Mocht je het interessant vinden, dan kan ik je het boek "Blood, Sweat and Pixels" aanraden. Dat gaat over het ontwikkelen van games en de uitdagingen die daarbij komen kijken. Heel interessant om te lezen. Bijvoorbeeld dat het ontwikkelen van Uncharted 4 bij Naughty Dog met heel wat struggles gepaard is gegaan. Of de lijdensweg die de ontwikkelaar van Stardew Valley heeft moeten doorlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rossi46 schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 09:58:
[...]

Mocht je het interessant vinden, dan kan ik je het boek "Blood, Sweat and Pixels" aanraden. Dat gaat over het ontwikkelen van games en de uitdagingen die daarbij komen kijken. Heel interessant om te lezen. Bijvoorbeeld dat het ontwikkelen van Uncharted 4 bij Naughty Dog met heel wat struggles gepaard is gegaan. Of de lijdensweg die de ontwikkelaar van Stardew Valley heeft moeten doorlopen.
Het is dat ik niet van lezen hou want anders had ik je advies graag opgevolgd, is hier toevallig ook een luisterboek van? :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-09 14:30
Rossi46 schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 09:42:
[...]

Kansloos vergelijk. Je vergelijkt nu een productiebedrijf (de bakker) met een projectorganisatie (het ontwikkelen van een game). Die verschillen van dag op nacht m.b.t. cashflow. Want daar zit over het algemeen het probleem bij het ontwikkelen van games.
Niet alleen qua cashflow, maar volledig qua organisatie. De weg van het halffabricaat wat een bakker koopt tot het eindproduct wat het levert is simpel en kent een hele korte doorlooptijd. Dat is bij een projectorganisatie veelal zeer complex en langdurig. Helemaal als het gaan om maatwerk, wat veel games toch wel zijn.

Met een project kun je in feite twee dingen doen. Of het eindproduct variabel laten zijn (middelen en tijd staan vast) of de tijd en middelen variabel laten zijn (kwaliteit eindproduct staat vast). Uiteraard wil je een perfecte kwaliteit die binnen de forecast past, maar op zijn minst een sweetspot tussen kwaliteit, kosten en tijd. En dan wil je het liefst ook nog een goede werkgever zijn voor je personeel. Maarja, zo werkt de wereld helaas niet. Er zijn vele en grote belangen die meespelen. Vaak vanuit hogere hand die de struggle van zo'n organisatie echt worst zal zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Hulleman op 04-01-2024 10:16 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Hulleman schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 10:14:
[...]

Niet alleen qua cashflow, maar volledig qua organisatie. De weg van het halffabricaat wat een bakker koopt tot het eindproduct wat het levert is simpel en kent een hele korte doorlooptijd. Dat is bij een projectorganisatie veelal zeer complex en langdurig. Helemaal als het gaan om maatwerk, wat veel games toch wel zijn.

Met een project kun je in feite twee dingen doen. Of het eindproduct variabel laten zijn (middelen en tijd staan vast) of de tijd en middelen variabel laten zijn (kwaliteit eindproduct staat vast). Uiteraard wil je een perfecte kwaliteit die binnen de forecast past, maar op zijn minst een sweetspot tussen kwaliteit, kosten en tijd. En dan wil je het liefst ook nog een goede werkgever zijn voor je personeel. Maarja, zo werkt de wereld helaas niet. Er zijn vele en grote belangen die meespelen. Vaak vanuit hogere hand die de struggle van zo'n organisatie echt worst zal zijn.
Mooi verwoord, dank voor de toevoeging :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!
G_Dragon schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 09:59:
[...]

Het is dat ik niet van lezen hou want anders had ik je advies graag opgevolgd, is hier toevallig ook een luisterboek van? :D
Zo te zien wel...
(UK link omdat Amazon toen ik mijn audible abonnement startte om een of andere reden dacht dat ik een Brit was)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dioscuri
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20-09 20:13
Rossi46 schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 09:40:
[...]

EDIT: wat ik hier probeer te zeggen is dat men altijd op zoek is naar een soort van 'sweet spot'. Redfall is een voorbeeld van een game die de tijd niet kreeg en daardoor enkel geld heeft gekost. Maar je kunt ook niet eindeloos blijven ontwikkelen, dan wordt het simpelweg te duur (want langer ontwikkelen betekent niet alleen meer kosten omdat een hele groep mensen er langer aan werkt maar ook dat de inkomsten langer uitblijven en dat dus langer geld geleend zal moeten worden, wat ook extra geld kost).
Vind dat altijd interessante discussies/analyses. :) In het geval van Halo: Mja, niet realistische deadline of niet realistische doelen. Het ontwikkelen van die engine hing volgens mij ook als een molensteen om de nek van de ontwikkelaars binnen dat project. Er is relatief veel ontwikkeltijd geweest voor Halo: Infinite, maar als je moet werken met een halfbakken engine dan is veel daarvan weggegooide tijd omdat je niet goed vooruit kan. Het is dus ook wel een geval apart, want zie je het ontwikkelen van de Slipspace Engine en het ontwikkelen van de game als één project, of als twee projecten die elkaar raken? Met dat soort ambities (nieuwe eigen engine ontwikkelen) wordt het ook wel érg complex en dat is niet per se handig voor dé grote release op je nieuwe generatie console en dé cruciale game voor de marketing van die nieuwe generatie.

Redfall ligt in mijn ogen anders als ik lees dat interne reviewers de game op een 7 of 8 hadden geschat en dat die game is uitgebracht met dat in het achterhoofd. Die reviews lopen helaas mank met de reacties van de consumenten en is dus een totale inschattingsfout geweest. Dus wat je aangeeft lijken ze bewust gekozen te hebben voor een bepaalde sweet spot, maar hadden ze niet door dat die game nog niet op die sweet spot zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Dioscuri schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 10:44:
[...]
Dus wat je aangeeft lijken ze bewust gekozen te hebben voor een bepaalde sweet spot, maar hadden ze niet door dat die game nog niet op die sweet spot zat.
Redfall was technisch dermate onder de maat, dat dat echt geen inschattingsfout is geweest. Die game is heel bewust gereleased, net zoals CP2077 dat is op de last-gen consoles. Ga er maar vanuit dat de ontwikkelaars er zelf ook niet blij mee zijn om een slecht product op de markt te brengen. Ik denk dat niemand op het werk graag troep aflevert, ook al moet dat.

Ik ben wel benieuwd in hoeverre het gamepass businessmodel meespeelt in de kwaliteit van games.

[ Voor 7% gewijzigd door Hulleman op 04-01-2024 10:53 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-09 19:50
Dioscuri schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 10:44:
[...]

Vind dat altijd interessante discussies/analyses. :) In het geval van Halo: Mja, niet realistische deadline of niet realistische doelen. Het ontwikkelen van die engine hing volgens mij ook als een molensteen om de nek van de ontwikkelaars binnen dat project. Er is relatief veel ontwikkeltijd geweest voor Halo: Infinite, maar als je moet werken met een halfbakken engine dan is veel daarvan weggegooide tijd omdat je niet goed vooruit kan. Het is dus ook wel een geval apart, want zie je het ontwikkelen van de Slipspace Engine en het ontwikkelen van de game als één project, of als twee projecten die elkaar raken? Met dat soort ambities (nieuwe eigen engine ontwikkelen) wordt het ook wel érg complex en dat is niet per se handig voor dé grote release op je nieuwe generatie console en dé cruciale game voor de marketing van die nieuwe generatie.

Redfall ligt in mijn ogen anders als ik lees dat interne reviewers de game op een 7 of 8 hadden geschat en dat die game is uitgebracht met dat in het achterhoofd. Die reviews lopen helaas mank met de reacties van de consumenten en is dus een totale inschattingsfout geweest. Dus wat je aangeeft lijken ze bewust gekozen te hebben voor een bepaalde sweet spot, maar hadden ze niet door dat die game nog niet op die sweet spot zat.
Even los van de vraag of een en ander bewust gedaan is gaf Phil Spencer aan dat de game intern ongeveer 10 punten hoger werd beoordeeld dan de metacritic score toentertijd. Dat betekent dat hij intern tussen de 6 en 7 is gescoord. Laten we voor het positieve uitgaan van rond een 7.

Dan nog vind ik dat je, zeker met een game waar MS toen heel veel aandacht / nadruk op legde als een van de grote titels van 2023, een game die intern zo gescoord wordt niet de deur uit moet doen. Voor een grote hitter is dat wat mij betreft sowieso karig. Nagenoeg elke game krijgt tegenwoordig een 7, als hij een beetje fatsoenlijk werkt en in elkaar zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Beide zien er wel tof uit. :) Alleen ben ik vooral benieuwd naar hoe Dragons Dogma daadwerkelijk speelt. Met name de AI partners die ik in alle filmpjes zie. En ben ook wel benieuwd hoe lang die is. Na Baldurs Gate en Starfield ben ik dadelijk wel even toe aan wat kortere games. :) Te beginnen met Figment, ik zag dat die in GP komt en had hem altijd wel keer in het achterhoofd zitten om te spelen.

Prince of Persia heb ik wel vertrouwen in. Alleen las ik dat die 25 uur duurt. Hoop dat ze dan voldoende afwisseling in metroidvania stijl hebben weten te creëren. Want dat is vaak een valkuil voor dat soort games.

Verder wel een prima line up voor GP deze maand. Ondanks weinig nieuwe releases in januari toch wat grote titels. Misschien dat ik eindelijk Resident Evil 2 eens ga proberen. Maar ben niet zo’n held in dat soort games :), dus om hem zo te kunnen proberen is ideaal.

[ Voor 36% gewijzigd door uchiha tijntje op 04-01-2024 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dioscuri
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20-09 20:13
Hulleman schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 10:52:
[...]

Redfall was technisch dermate onder de maat, dat dat echt geen inschattingsfout is geweest. Die game is heel bewust gereleased, net zoals CP2077 dat is op de last-gen consoles. Ga er maar vanuit dat de ontwikkelaars er zelf ook niet blij mee zijn om een slecht product op de markt te brengen. Ik denk dat niemand op het werk graag troep aflevert, ook al moet dat.

Ik ben wel benieuwd in hoeverre het gamepass businessmodel meespeelt in de kwaliteit van games.
Misschien naïef van me, maar mijn reactie is gebaseerd op wat Phil Spencer destijds zei en waar ook @FrankoNL naar verwijst. Blijkbaar was het geen 7 a 8, maar een 6 a 7 dan. Het kan zijn dat het een manier was om de echte besluitvorming te spinnen naar iets wat nog enigszins acceptabel was, maar ik denk dat we daarin een andere inschatting maken of we Phil Spencer moeten geloven of niet.
FrankoNL schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 11:25:
[...]

Even los van de vraag of een en ander bewust gedaan is gaf Phil Spencer aan dat de game intern ongeveer 10 punten hoger werd beoordeeld dan de metacritic score toentertijd. Dat betekent dat hij intern tussen de 6 en 7 is gescoord. Laten we voor het positieve uitgaan van rond een 7.

Dan nog vind ik dat je, zeker met een game waar MS toen heel veel aandacht / nadruk op legde als een van de grote titels van 2023, een game die intern zo gescoord wordt niet de deur uit moet doen. Voor een grote hitter is dat wat mij betreft sowieso karig. Nagenoeg elke game krijgt tegenwoordig een 7, als hij een beetje fatsoenlijk werkt en in elkaar zit.
Mee eens hoor, het strookt niet met de hoeveelheid exposure dat Redfall vooraf kreeg. Het was volgens mij ook een game dat in de ogen van Microsoft hoorde op het lijstje van minstens één grote release op Gamepass per kwartaal.

Als ik me dan toch even in dat proces verplaats... Ergens plannen ze die gamereleases in en Redfall is dus als ik het me goed herinner naar Q2 gezet nadat het al eens werd uitgesteld. Op dat moment nog steeds hopende dat het een grote 8+ release zou zijn. Dan een aantal maanden later blijkt het lager te scoren tussen de 6 en 7. Dan staat Microsoft dus voor de keuze: óf een kwartaal zonder "grotere" release en nogmaals uitstellen, óf accepteren dat het maar een 7 is en doorontwikkelen. Blijkbaar is er gekozen voor releasen als een 7. Dat vind ik zelf moeilijk te begrijpen, want de kritiek op Microsoft was het gebrek aan grotere titels en daar willen ze met dit soort games wat aan doen. Daarbovenop vind ik nog steeds het meest frappante dat ze de inschatting hebben gemaakt dat het dus tussen een 6 en 7 zou scoren en dat zo ver van de realiteit af ligt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rossi46
Dioscuri schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 11:47:
Als ik me dan toch even in dat proces verplaats... Ergens plannen ze die gamereleases in en Redfall is dus als ik het me goed herinner naar Q2 gezet nadat het al eens werd uitgesteld. Op dat moment nog steeds hopende dat het een grote 8+ release zou zijn. Dan een aantal maanden later blijkt het lager te scoren tussen de 6 en 7. Dan staat Microsoft dus voor de keuze: óf een kwartaal zonder "grotere" release en nogmaals uitstellen, óf accepteren dat het maar een 7 is en doorontwikkelen. Blijkbaar is er gekozen voor releasen als een 7. Dat vind ik zelf moeilijk te begrijpen, want de kritiek op Microsoft was het gebrek aan grotere titels en daar willen ze met dit soort games wat aan doen. Daarbovenop vind ik nog steeds het meest frappante dat ze de inschatting hebben gemaakt dat het dus tussen een 6 en 7 zou scoren en dat zo ver van de realiteit af ligt.
Precies, hier gaan dus twee dingen mis.

Hun eigen inschatting komt niet overeen met de werkelijkheid. Wat zorgwekkend is, want daaruit blijkt dat men niet kan sturen op hun eigen constateringen. Dan zit je behoorlijk in het ongewis.

Het feit dat men akkoord gaat met sowieso een vrij matige beoordeling, terwijl er - zoals hier ook al aangehaald - wel enorme marketingkosten voor de release aan de game zijn gespendeerd om momentum te kweken. Die twee dingen rijmen niet met elkaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 11:31:
[...]

Beide zien er wel tof uit. :) Alleen ben ik vooral benieuwd naar hoe Dragons Dogma daadwerkelijk speelt. Met name de AI partners die ik in alle filmpjes zie. En ben ook wel benieuwd hoe lang die is. Na Baldurs Gate en Starfield ben ik dadelijk wel even toe aan wat kortere games. :) Te beginnen met Figment, ik zag dat die in GP komt en had hem altijd wel keer in het achterhoofd zitten om te spelen.

Prince of Persia heb ik wel vertrouwen in. Alleen las ik dat die 25 uur duurt. Hoop dat ze dan voldoende afwisseling in metroidvania stijl hebben weten te creëren. Want dat is vaak een valkuil voor dat soort games.

Verder wel een prima line up voor GP deze maand. Ondanks weinig nieuwe releases in januari toch wat grote titels. Misschien dat ik eindelijk Resident Evil 2 eens ga proberen. Maar ben niet zo’n held in dat soort games :), dus om hem zo te kunnen proberen is ideaal.
Ik heb 283 uur in DD:DA (1) zitten, dus verwacht niet dat deel 2 een korte game zal zijn :+
Zijn wel meerdere playthroughs natuurlijk, maar toch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
Dioscuri schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 11:47:
[...]

Misschien naïef van me, maar mijn reactie is gebaseerd op wat Phil Spencer destijds zei en waar ook @FrankoNL naar verwijst. Blijkbaar was het geen 7 a 8, maar een 6 a 7 dan. Het kan zijn dat het een manier was om de echte besluitvorming te spinnen naar iets wat nog enigszins acceptabel was, maar ik denk dat we daarin een andere inschatting maken of we Phil Spencer moeten geloven of niet.
Mja Phil Spencer. Wij van WC eend. Damage control. Hoe je het ook wil noemen, hij gaat een first party project natuurlijk niet publiekelijk helemaal de grond in boren. Phil Spencer (en iedereen in zo'n positie) neem ik net zo serieus als de gemiddelde voetbal coach. Die zeggen ook altijd A, terwijl al lang D is gebeurd. Die zullen het team ook nooit afvallen, ook al verliest de recordkampioen van een amateurclub.

Ik geloof gewoon niet dat ze niet wisten dat het een prutgame was. Halo Infinite hadden ze ook gewoon in die eerste trailerstaat willen releasen, anders release je die trailer niet. Maar daar kwam zoveel kritiek op dat ze de game wel moesten uitstellen.

[ Voor 26% gewijzigd door Hulleman op 04-01-2024 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Finraziel schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 12:17:
[...]

Ik heb 283 uur in DD:DA (1) zitten, dus verwacht niet dat deel 2 een korte game zal zijn :+
Zijn wel meerdere playthroughs natuurlijk, maar toch.
Haha daar was ik al een beetje bang voor. :) Heb me ook nooit gewaagd aan Monster Hunter World en dit is volgens mij de westerse variant ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinno86
Exactor it schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 22:02:
[...]

Dit is een bekend issue met LG C2 in elk geval. Zal vast hetzelfde zijn op de C3. Als je in de game optimiser vrr aan- of uitzet komt het beeld binnen een seconde of vijf terug. Of kabel eruit en weer erin, werkt ook.
Bedankt voor de tip d:)b

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:19
Die hell let loose is trouwens multiplayer only (voor als nog iemand anders zich zou afvragen of er ook een campaign mode zou zijn).

[ Voor 5% gewijzigd door sewer op 04-01-2024 13:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 13:58:
[...]

Wordt die game nog veel gespeeld? :) En is het crossplay met de pc of niet. Lijkt me wel grappig om te proberen.
Crossplay enkel met Xbox en PS
Het is 50vs50 en zijn altijd wel goed gevulde servers.
Alleen voor het geluid kan ik deze game al aanraden, zodra je de bommenwerper in de verte aan hoort komen… kippenvel :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powder Toastman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-09 09:35
sewer schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 13:49:
Die hell let loose is trouwens multiplayer only (voor als nog iemand anders zich zou afvragen of er ook een campaign mode zou zijn).
Da's jammer! Had hier wel zin in, maar ik speel altijd alleen singleplayer, multiplayer is aan mij niet besteed, voor geen enkel spel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren de Little Nightmares I en II bundle met korting gekocht. Ik had de bundle in mijn verlanglijst gezet. Werkt erg fijn die verlanglijst. Vanmiddag Little Nightmares I doorspeelt. Little Nightmares II ga ik binnenkort even doorspelen. Eerst even Hell Let Loose spelen en af en toe Modern Warfare III.

Ik zit nog te twijfelen om een Astro 50 headset te halen voor mijn Series X. Die is toch alleen maar handig in Multiplayer spellen.

Tips voor spellen en de voordelen van een goede headset welkom.
Pagina: 1 ... 188 ... 195 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
• Gamepass discussie: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
• Beschikbaarheid: [XSX | XSS] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord