Donstil schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 19:39:
[...]
Nah als je de console hardware afzet tegen wat ze nu presteren dan kan dat absoluut geen 30% zijn.
Is ook maar gewoon 4 jaar oude hardware als er eind dit jaar een “pro” model uit zou komen. Of zelfs 5 jaar als je ontwikkeling mee telt.
Het is geen magie meer tegenwoordig waar je voor moet leren ontwikkelen. Het zijn gewoon x86 bakjes met een (hele) snelle SSD
Finraziel schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 19:24:
[...]
Baseer je dat ook ergens op? Volgens mij is dat net zo'n fabel als het idee dat we maar 10% van onze hersenen zouden gebruiken... Ja er kan meer geoptimaliseerd worden, maar dat kost ook een hoop geld wat je echt niet in alle gevallen terug verdient aan extra verkopen dus het gaat gewoon niet (altijd) gebeuren
Ik baseer het op gevoel en als ik terug kijk naar vorige consoles, daar ging het allemaal veel sneller en het is gewoon een feit dat PS5 en Xbox last van de COVID periode en de te korten hebben gehad en daardoor de boel bijna stil heeft gestaan.
Sinds de release van de huidige consoles zijn er nog geen handjevol spellen waarvan we kunnen zeggen dit begint er ergens een beetje op te lijken en ik vind persoonlijk dat Dead Island 2 en Avatar: Frontiers Of Pandora er echt goed uitzien maar nog niet in de buurt komen van eventueel de potentie van wat de huidige consoles moeten kunnen leveren. Ga anders maar eens terugkijken hoe spellen eruit zagen begin release Xbox 360 en eind (zelfde voor de Xbox One), gewoon mega verschillen grafisch.
Zoals ik al zei correct me if I am wrong, sta altijd open voor als ik het fout heb. Maar kan me het gewoon bijna niet voorstellen dat dit het is met deze generatie consoles..
Als het zo makkelijk was als 'meer % van de console gebruiken' dan deden ze dat wel.
Sorry dat ik dit zeg maar mijn mening is gewoon luie ontwikkelaars en snel geld willen verdienen, ook hier zeg ik "correct me if I am wrong". Maar als je alleen al kijkt naar Red Dead Redemption 2, hadden we al veel verder moeten / kunnen zijn kwa niveau. Er zijn in mijn ogen juist meer snelle spellen uitgebracht voor het geld dan grafisch grote stappen, want waarom zouden we nu anders nog steeds zeggen dat Red Dead Redemption 2 hoog alleen aan de top staat? Omdat Rockstar is, nee want het had ook een mooi voorbeeld kunnen zijn voor anderen en die hadden mee kunnen gaan..
Begrijp me niet verkeerd want op zakelijk gebied begrijp ik hun keuzes natuurlijk wel, want ik ben niet dom. Maar als gamer en speler merk je toch wel dat het gewoon jammer is en hoop je op grote stappen en niet telkens old-gen kwaliteit. (Ik benoem Baldur's Gate 3 niet omdat ik die nog niet heb gespeeld dus geen oordeel over kan / mag vellen van mezelf)
Ik hoop op een goed 2024 met die grote stappen (Avatar: Frontiers Of Pandora heeft mij tenminste weer hoop gegeven dat het grafisch nog wel mogelijk is)