Acties:
  • +1 Henk 'm!
erwn schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 06:42:
[...]

Ik heb Kakarot nog op mijn wishlist staan en blijkbaar moet Xenoverse daarbij? 😇
Als je die nog nooit gespeeld hebt zeker! Ik ben na 1500 uur nog steeds niet uitgespeeld :p

Zie anders het [Multi] Dragon Ball Xenoverse 2 topic

[ Voor 6% gewijzigd door G_Dragon op 30-12-2023 10:32 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ananas_NL schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 08:41:
Hier even een update voor de turtle beach stealth ultra. Lang naar uitgekeken maar ook hier gaat deze weer retour. Bij mij zit er na een uurtje of 5 spelen spelingsruimte bij mijn rechter stick. Daarnaast ben ik niet overtuigd van de rest van de kwaliteit van de controller. De mousclick knoppen werken wel heel fijn alleen door de backbuttons zal ik deze niet veel gebruiken. Het instellen van deze knoppen werkt via het schermpje wel top. Alleen vind ik de paddles van de elite controller fijner werken omdat je met 4 vingers ze onafhankelijk van elkaar kunt gebruiken. Met de knoppen van de stealth ultra gebruik je 1 vinger voor 2 knoppen wat ik zelf niet prettig vind. Kortom de controller gaat terug naar Bol. Ik krijg deze week mijn nieuwe elite core weer terug van Bol. Deze had last van drift en een A knop die niet altijd goed werkt en is gerepareerd (waarschijnlijk een nieuwe). Zou ik de stealth ultra aanraden? Nee na mijn eigen ervaringen niet en als ik op Reddit lees waar andere mensen last van hebben ook niet. Misschien dat als er een aantal aanpassingen worden gedaan deze weer interessant wordt. Hopelijk komt de Eilte 3 snel of een andere controller. Tot die tijd blijft de elite core (met backpaddles) mijn controller to go!
Ja ik lees best wel wat van dit soort reacties. Wel zonde want keek er ook wel naar uit. Beetje competitie op de controllermarkt is niet verkeerd. Maar vooralsnog blijft de elite van MS voor mij zelf de beste controller die ik ooit heb mogen vasthouden, met uitzondering van de gebreken die hier wel bekend zijn. Een Elite 3 mag voor mij dan ook snel aangekondigd worden. :)

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
justifire schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 23:01:
[...]

Vermoed dat je hem per direct kan overnemen van @uchiha tijntje :)
Hoezo denk je dat?

EDIT, never mind, zag de opmerking van @uchiha tijntje al 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door Linksquest op 30-12-2023 13:04 ]

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Katseviool schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 22:37:
[...]

Ik las gemengde reviews op Reddit maar jij gaat er nog steeds voor? :)
Denk dat als ik het doe, ik hem bij Bol.com of Coolblue pak, mocht hij me na een paar dagen echt niet bevallen, dan heb ik nog de optie hem terug te sturen, maar ook daar op moment van schrijven uitverkocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 23:05:
[...]

Haha die is al weer een tijdje terug naar Bol.com.

Zit nu nog te wachten op de elite core. Vorige week zondag besteld maar die moet nog binnen komen.
Vond je hem niks?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
uchiha tijntje in "[XSX | XSS] Xbox Series X|S - deel 2"

:)

@Linksquest Ik had de laatste firmware gedownload. Ook de positie van de select knop zat behoorlijk verkeerd wat ik al heel snel vervelend vond.

[ Voor 23% gewijzigd door uchiha tijntje op 30-12-2023 16:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bedankt voor het delen, dat is wel heel apart als je het mij vraagt, waren er ook geen updates aanwezig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FrL6E-8FbGlClIV-MPGRUIbfu0o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Rgyl3jCZV2wPxba90tjge1g6.jpg?f=fotoalbum_large
Mee eens dat in 2023 veel spellen op Avatar: Frontiers Of Pandora, Hogwarts Legacy en Dead Island 2 na het grafisch / andere vlakken niet het niveau weten te bereiken op sterkere consoles. Het feit dat een spel zoals Red Dead Redemption 2 nog steeds alles weet te verslaan zegt meer dan genoeg en heeft geen uitleg nodig, hoop op een mooi 2024 met grote sprongen in details / grafisch / diepgang met de volle kracht van de huidige consoles oOo

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-09 22:28
Thanks @uchiha tijntje, heel blij met mijn nieuwe pookjes en de elite core erbij, die al wat sneller binnen zijn gekomen dan verwacht. Heel erg fijn om weer met een dome op mijn linker stick te gamen (of hoe heet zo'n pookje):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6iiXTOe2EldhGeLu_tFvVx3wQTE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0LV3xPsEReIJbmFUnHB7OYIh.jpg?f=fotoalbum_large

Toch heel chill zo'n tweakers forum. Nogmaals heel erg bedankt @uchiha tijntje

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Oh wat ziet die controller er verleidelijk uit om ooit weer te halen, maar ik hou me sterk! Want genoeg problemen mee gehad het eerste jaar na release..

@JDL15 heel veel plezier met de controller, wil je misschien wel laten weten of je nog tegen problemen aanloopt en hoe hij bevalt na loop van tijd? :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vinno86
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-09 20:44
RDR2 gekocht in de "sale"...

Waarom voelt dat spel alsof je constant in slow motion speelt, en niet alleen de controls maar gewoon alles.. letterlijk heel het spel en alles wat je doet gaat in een soort slow motion.

Heb alle sensitiviteit al omhoog gegooid enzo.. is het spel misschien beter te spelen met keyboard en muis ofzo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vinno86 schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 16:32:
RDR2 gekocht in de "sale"...

Waarom voelt dat spel alsof je constant in slow motion speelt, en niet alleen de controls maar gewoon alles.. letterlijk heel het spel en alles wat je doet gaat in een soort slow motion.

Heb alle sensitiviteit al omhoog gegooid enzo.. is het spel misschien beter te spelen met keyboard en muis ofzo ?
Het een een slow-paced spel, je moet bij dit spel geen haast hebben en gewoon lekker onderuit gaan zitten en genieten van het prachtig verhaal en de wereld. Dit is expres gedaan door Rockstar en was echt een groot succes, denk dat je er gewoon even aan moet wennen.

[ Voor 4% gewijzigd door G_Dragon op 30-12-2023 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinno86
G_Dragon schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 16:34:
[...]

Het een een slow-paced spel, je moet bij dit spel geen haast hebben en gewoon lekker onderuit gaan zitten en genieten van het prachtig verhaal en de wereld. Dit is expres gedaan door Rockstar en was echt een groot succes, denk dat je er gewoon even aan moet wennen.
Behoorlijk irritant, hopelijk kan ik er aan wennen dan. :|

Kom net van Sniper Elite 5 af en dat speelde echt heerlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
vinno86 schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 16:38:
[...]

Behoorlijk irritant, hopelijk kan ik er aan wennen dan. :|

Kom net van Sniper Elite 5 af en dat speelde echt heerlijk.
Ik hoop het voor je maar het feit dat jij je er al aan irriteert is geeft geen goede hoop aangezien je dat natuurlijk niet zomaar hebt, zelf heb ik het spel nog nooit zo ervaren en speelde het vanaf de eerste minuten fijn weg. Controls die herkenbaar zijn van Grand Theft Auto spellen maar dan verbeterd en door ontwikkeld, heel veel succes en ik hoop dat we er een Red Dead Redemption 2 speler bij hebben die mag gaan genieten van dit pareltje _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Av5QSXccPsl3u2lQH3ANjeh9i9k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xhppfEQ25jDaFSVgEC8tAA5p.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!
JDL15 schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 16:13:
Thanks @uchiha tijntje, heel blij met mijn nieuwe pookjes en de elite core erbij, die al wat sneller binnen zijn gekomen dan verwacht. Heel erg fijn om weer met een dome op mijn linker stick te gamen (of hoe heet zo'n pookje):

[Afbeelding]

Toch heel chill zo'n tweakers forum. Nogmaals heel erg bedankt @uchiha tijntje
Graag gedaan :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NightShadow22
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 12-03-2024

NightShadow22

SonyPony

G_Dragon schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 16:41:
[...]

Ik hoop het voor je maar het feit dat jij je er al aan irriteert is geeft geen goede hoop aangezien je dat natuurlijk niet zomaar hebt, zelf heb ik het spel nog nooit zo ervaren en speelde het vanaf de eerste minuten fijn weg. Controls die herkenbaar zijn van Grand Theft Auto spellen maar dan verbeterd en door ontwikkeld, heel veel succes en ik hoop dat we er een Red Dead Redemption 2 speler bij hebben die mag gaan genieten van dit pareltje _/-\o_

[Afbeelding]
Alles is echt top aan Red dead 2 ik speel sowieso het afgelopen jaar de meeste games op quality ipv performance... de clarity hit is me gewoon echt te veel het is tijd voor pro versies van beide consoles. Maar in Rdr 2 vond ik mounted combat echt onmogelijk op 30 fps en aimen is ook vervelend.

en speel zelfs bv Lies of p liever op 40hz ipv 60 gewoon omdat die blurry mess in al die performance modes er niet uitzien op de Oled... de enige die dat een beetje fatsoenlijk laten werken zijn nog steeds Naughty Dog en Insomniac maar verder is het deze gen Quality all the way wat ergens ook wel heel erg triest is. bij de vorige pro modellen ging het puur om 4k vooral maar in deze generatie zijn beide consoles gewoon al zwaar verouderd voor ze hun volle potentie hebben kunnen bereiken... dit ligt vooral aan luie en vooral incapabele devs.

Optimization is the key... maarja ze willen vooral geld zien voor slecht gepolishde games... dieptriest :'( de passie is tegenwoordig ver te zoeken bij vele studios.

Hou mn hart ook vast voor Stalker 2 willen ze echt deze release window doorzetten.... Word een draak van een game op die manier. UE5 is sowieso al niet zo best op het moment.

Hopelijk stellen zie die minimaal een jaar uit... Erg benieuwd naar Hellblade 2 maar ivm de track record van Ms geen hoge verwachtingen op het moment. het word tijd dat er echt eens een grote knaller naar GPU komt. Starfield viel ook erg tegen dus het is tijd om van woorden daden te maken ipv alleen maar dat gestoef op het internet...... Tot nu toe sinds de release van de Series X/S is het alleen PR praat geweest.

[ Voor 17% gewijzigd door NightShadow22 op 30-12-2023 22:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:59
Voor de liefhebbers van games als ABZU kan ik Spirit of The North aanraden. Mooi verhaal over een vos in de gebergten en zijn spirituele vossenvriend. Schitterende muziek en hele mooie beelden.

Ik ben zelf pas bij chapter 3, maar compleet overdonderd al. Zo mooi.

[ Voor 3% gewijzigd door PdeBie op 30-12-2023 22:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cemmey
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 07-09 10:38
G_Dragon schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 22:09:
[...]

Maar Xenoverse 2 blijft ongeslagen sinds zijn release, hopelijk gaat Dragon Ball: Sparking! ZERO hier verandering in brengen. Dragon Ball Z: Kakarot was ook een geweldig spel maar kon niet op tegen Xenoverse 2 waar ik nu al 1500 uur in heb en de uren nog steeds blijven tellen :o
Ik heb Kakarot ooit op de PS4 gespeeld, maar kon het niet laten om hem vandaag weer ff te downloaden voor de series x. Heb me weer heerlijk vermaakt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Altijd leuk gratis geld verdienen met spellen spelen en de app elke dag openen :o

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2hjaU4X9RjZUdh3uNnkPd35gzUc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ilzlp7oinQKpXJIiTDhjNCqR.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door G_Dragon op 31-12-2023 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cemmey schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 22:16:
[...]

Ik heb Kakarot ooit op de PS4 gespeeld, maar kon het niet laten om hem vandaag weer ff te downloaden voor de series x. Heb me weer heerlijk vermaakt.
Ja dat geloof ik! Heb je de dlcs ook?
Kakarot is een geweldig single player spel _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Belindo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:22

Belindo

▶ ─🔘─────── 15:02

Is het ergens mogelijk om het volume van de console aan te passen, kan zo snel niks vinden in de instellingen, maar lijkt me dldat dit toch mogelijk moet zijn? Wanneer ik Netflix kijk staat de soundbar op 12, maar als ik overschakel naar de Xbox (Series X) is dat veel te hard. Zou het graag gelijk willen stellen zodat ik het volume van de soundbar niet steeds hoef aan te passen.

Omgekeerd ook al gekeken of ik volume van TV output kon verhogen, maar dit ook niet kunnen vinden helaas.

Coding in the cold; <brrrrr />

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PdeBie
G_Dragon schreef op zondag 31 december 2023 @ 09:16:
Altijd leuk gratis geld verdienen met spellen spelen en de app elke dag openen :o

[Afbeelding]
Zeker! Heb zelf al voor €10 klaar staan. Maar nog niks gevonden waar ik het aan uit wil geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:18
Belindo schreef op zondag 31 december 2023 @ 09:25:
Is het ergens mogelijk om het volume van de console aan te passen, kan zo snel niks vinden in de instellingen, maar lijkt me dldat dit toch mogelijk moet zijn? Wanneer ik Netflix kijk staat de soundbar op 12, maar als ik overschakel naar de Xbox (Series X) is dat veel te hard. Zou het graag gelijk willen stellen zodat ik het volume van de soundbar niet steeds hoef aan te passen.

Omgekeerd ook al gekeken of ik volume van TV output kon verhogen, maar dit ook niet kunnen vinden helaas.
Er zijn wel 3 geluidsinstellingen vanuit het menu als je op de Xbox-icoon klikt op de controller, staat hier beschreven https://www.makeuseof.com...ume-with-xbox-series-x-s/

Verder maakt het voor de volume ook nogal uit wat je HDMI geluid op staat (stereo of een surroundmode). Vind zelf het volume van het opstart geluid (waar je dat Xbox logo groot in beeld ziet) ook wel erg luid…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belindo

Belindo

sewer schreef op zondag 31 december 2023 @ 09:35:
[...]

Er zijn wel 3 geluidsinstellingen vanuit het menu als je op de Xbox-icoon klikt op de controller, staat hier beschreven https://www.makeuseof.com...ume-with-xbox-series-x-s/

Verder maakt het voor de volume ook nogal uit wat je HDMI geluid op staat (stereo of een surroundmode). Vind zelf het volume van het opstart geluid (waar je dat Xbox logo groot in beeld ziet) ook wel erg luid…
Ah, dat ziet er veelbelovend uit. Dat menuutje links met volumeopties ben ik nog niet tegengekomen, ga straks thuis gelijk even kijken.

Ter info; Xbox via HDMI aan TV, CEC stast aan. Soundbar is aangesloten op de eArc HDMi van de TV.

Lijkt me dat dit de oplossing is, ik laat het weten (y)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

[Afbeelding]
Kost waarschijnlijk meer aan stroom dan dat het oplevert o<:)

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!
justifire schreef op zondag 31 december 2023 @ 09:45:
[...]

Haha ja klopt maar dat betaal je toch al per maand :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
[...]

Zolang ik nog elk jaar geld terugkrijg van de energieleverancier…..

spoiler:
betaal ik teveel per maand :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeJurist
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 22:32
Nu het bijna zeker is dat er een PS5 Pro volgend jaar gaat uitkomen, ben ik toch wel benieuwd wat Microsoft gaat doen. Ik zie het zelf niet zitten dat we het alleen met de Series X moeten doen, wanneer de concurrentie niet stil blijft staan. Misschien is dat zelfs een reden om een PS5 Pro erbij te nemen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!
DeJurist schreef op zondag 31 december 2023 @ 09:59:
Nu het bijna zeker is dat er een PS5 Pro volgend jaar gaat uitkomen, ben ik toch wel benieuwd wat Microsoft gaat doen. Ik zie het zelf niet zitten dat we het alleen met de Series X moeten doen, wanneer de concurrentie niet stil blijft staan. Misschien is dat zelfs een reden om een PS5 Pro erbij te nemen.
Zou ik dan lekker doen als ik jou was. :) Gewoon doen waar je zin in hebt. Gevoelsmatig is voor mij op een of andere manier deze hardware generatie nog maar net van start. We zijn pas net een beetje af van cross gen games. Laat developers eerst maar eens de potentie halen uit de hardware die ze nu hebben. Je ziet vaak met patches dat er veel gefixt wordt qua performance na release. Het kan dus vaak wel, alleen moet men dat maar eens bij launch laten zien.

[ Voor 30% gewijzigd door uchiha tijntje op 31-12-2023 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waarom niet? Ik verwacht ergens wel antwoord vanuit Microsoft, maar als de huidige console nog niet eens de helft van zijn kracht heeft laten zien en het niet nodig is? Waarom zouden ze dan een nieuwe Xbox gaan uitbrengen die nog sterker is maar geen spellen krijgt die de kracht benutten.. ik denk dat GTA6 pas de eerste zal zijn die in de buurt gaat komen van de limieten van de Xbox Series X of er moet dit jaar een mega sprong vooruit worden gemaakt..

En waarom wel een Xbox Series X Pro? Geld, alleen maar voor het geld.. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:02

[Afbeelding]
Zou nog liever betalen om niet elke dag die app te hoeven openen :) Beetje als F2P games die elke dag iets van je verwachten. Daar ben ik ook altijd snel klaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Beakzz schreef op zondag 31 december 2023 @ 10:34:
[...]

Zou nog liever betalen om niet elke dag die app te hoeven openen :) Beetje als F2P{ games die elke dag iets van je verwachten. Daar ben ik ook altijd snel klaar mee.
Oh ervaar je dat zo? Ik kijk sowieso elke dag wel even in de app :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 22:14
Beakzz schreef op zondag 31 december 2023 @ 10:34:
[...]

Zou nog liever betalen om niet elke dag die app te hoeven openen :) Beetje als F2P{ games die elke dag iets van je verwachten. Daar ben ik ook altijd snel klaar mee.
Het mooiste is dat als je de xbox app op maandag opent dat je op dinsdag een notificatie krijgt dat je je streak niet moet verliezen en snel de app weer moet openen. Nu krijg ik geen notificaties meer van de xbox app.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beakzz
uchiha tijntje schreef op zondag 31 december 2023 @ 10:06:
[...]

Zou ik dan lekker doen als ik jou was. :) Gewoon doen waar je zin in hebt. Gevoelsmatig is voor mij op een of andere manier deze hardware generatie nog maar net van start. We zijn pas net een beetje af van cross gen games. Laat developers eerst maar eens de potentie halen uit de hardware die ze nu hebben. Je ziet vaak met patches dat er veel gefixt wordt qua performance na release. Het kan dus vaak wel, alleen moet men dat maar eens bij launch laten zien.
Wat jij zegt werkte in vorige generatie consoles inderdaad zo, maar als je ziet hoe games nu releasen dan verwacht ik er weinig van zonder grote veranderingen. En als dat nou alleen bij 3rd party games was dan zou er niet veel aan de hand zijn, maar kijk wat voor halfbakken games er bij/onder MS zijn uit gekomen dit jaar.

Ik snap hoe dan ook niet zo goed wat er aan de hand is op dat gebied, maar dat kan ook aan mijn kennis liggen. Ik snap dat games steeds grotere projecten worden om te maken, maar aan de andere kant zijn de engines steeds beter geworden (niet perse in optimalisatie) en zou het het veel werk uit handen moeten nemen. En dan heb je nog AI.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

[Afbeelding]
Klopt. zelf speel ik dan niet elke dag Xbox games, soms ook Playstation, PC of Nintendo, of helemaal niet, maar ik spaar ze zelf ook, zit nu zelf op 17.250 punten, bij 18.600 kan ik 2 bonnen van €10,00 pakken :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!
[...]

Dat denk ik wel zeker, maar als je toch het gamen bent en je kunt het mee pakken, waarom niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Linksquest schreef op zondag 31 december 2023 @ 10:46:
[...]

Dat denk ik wel zeker, maar als je toch het gamen bent en je kunt het mee pakken, waarom niet.
Dan gaat het ook nog eens ten koste van je game tijd :o

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinno86
Wat is de daadwerkelijke upgrade van een ps5pro tov een ps5 en series x waar mensen het aan moeten gaan merken ?

Is een tussen-pre-next-gen-console echt perse nodig ? Kunnen we niet gewoon nog even een jaartje of 3-4 door met de standaard PS5 en SeriesX...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vinno86 schreef op zondag 31 december 2023 @ 11:04:
[...]

Wat is de daadwerkelijke upgrade van een ps5pro tov een ps5 en series x waar mensen het aan moeten gaan merken ?

Is een tussen-pre-next-gen-console echt perse nodig ? Kunnen we niet gewoon nog even een jaartje of 3-4 door met de standaard PS5 en SeriesX...
Ik heb een 2019 mijn release PS4 ingeruild voor een PS4 Pro, mede ook dat hij toen echt aan vervanging toe was. Ik had toen ook nog gewoon een 80cm Full HD scherm en ik merkte nauwelijks tot geen verschil. Had niet het idee dat ik veel erop vooruit gegaan was, in vergelijking dat ik bijvoorbeeld wel met een PS4 naar PS5 heb of Xbox One X naar Xbox Series X.

Ik denk ook niet dat we grafisch verschil gaan zien of nog hogere verschillen in laadtijden, enige wat ik denk dat we gaan zien is hogere framerate en dat je misschien niet meer hoeft te kiezen tussen Quality en Performes mode. Ik zelf heb sinds mei dit jaar een PS5, en ben nog lang niet verplan te upgraden naar een Pro, dus denk niet dat we ons erg druk hoeven te maken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
[...]

Valt wel mee... XsX verbruikt gemiddeld zo'n 150 watt bij gameplay, maar laten we zeggen dat het met een grote tv 3 uur spelen per kWh is. Dat is ongeveer 10 cent per uur (redelijk laag geschat voor stroomtarief, al zat ik er dit jaar nog onder, maar het verbruik heb ik weer hoog geschat, het zal redelijk in de buurt zitten). Dat zou 50 uur zijn voor zo'n €5 code. Volgens mij ben je echt niet zolang bezig om 5000 punten te halen... Tenminste, heb het al lang niet gedaan maar volgens mij haalde je dat veel sneller. En dat dan natuurlijk afgezien van het feit dat je die tijd waarschijnlijk toch al zou zitten gamen.

En ja ik weet dat ik er waarschijnlijk veel te serieus op in ga maar de cijfernerd in mij wou het uitrekenen en dan kan ik het net zo goed ook posten O-)

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
vinno86 schreef op zondag 31 december 2023 @ 11:04:
[...]

Alles kan. Kijk maar naar de Switch, want die verkoopt alles een malle :+ En ik kan het ook helemaal begrijpen als je nu tevreden bent, maar er zijn ook genoeg mensen die meer willen.

Van mij mag er een 2x zo dure console komen als dat betekent dat ik alles op minstens 60 fps kan spelen, maar ik weet ook wel dat ik daar een minderheid in ben.

Wel denk ik dat MS het niet kan hebben als de PS5 pro er is en behoorlijk krachtiger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ht87
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 04-09 18:53
[...]

Haha ja of een goedkoper tarief voor stroom op deze manier ;) glas halfvol!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belindo

Belindo

sewer schreef op zondag 31 december 2023 @ 09:35:
[...]

Heb de instelling gevonden om dit aan te zetten alleen bestuurt het het volume van de TV/Soundbar. Als het het via de Xbox lager of hoger zet gaan m'n soundbar lager of hoger. Helaas dus niet waar ik naar zocht. Maar evengoed bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exactor it
Belindo schreef op zondag 31 december 2023 @ 12:10:
[...]

Heb de instelling gevonden om dit aan te zetten alleen bestuurt het het volume van de TV/Soundbar. Als het het via de Xbox lager of hoger zet gaan m'n soundbar lager of hoger. Helaas dus niet waar ik naar zocht. Maar evengoed bedankt!
De Xbox zelf heeft geen eigen volume opties. De xbox kan alleen volume commando's sturen, maar dat kun je al met je afstandsbediening. Je zult een oplossing eerder via je soundbar, harmonyachtige afstandsbediening of home automation moeten zoeken. Met de laatste twee kun je instellen dat als je input veranderd naar de input waar je xbox opstaat de volume wordt aangepast.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Veel bezig geweest met de online raid Dragon Ball Xenoverse 2, inmiddels een mooi aantal punten bereikt. Maar ik ga nu wel zakken in de rangen want morgen en overmorgen kan ik niet spelen,

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GW-BYKl_ovF4jCWs904h7E1jKDI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tZDvpUm2FUZB48LJhUSOOOMa.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XxmQP-PpkYytm3etGGR2UPaC3dA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/U978yuS0IuZWxeUikYUoSjGE.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door G_Dragon op 31-12-2023 13:55 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
Ik moet wel lachen om - blijkbaar - toch het gebrek aan objectiviteit in dit topic. Iets wat ik overigens niet had verwacht. Ik draag Xbox een enorm warm hart toe, maar kan juist de nuchtere en objectieve kijk op de zaak in dit topic enorm waarderen. Tot nu dan, nu het om de PS5 Pro gaat...

Want Xbox heeft natuurlijk een loei van een probleem, als Playstation wel met een 'Pro' komt en Xbox niet. Op papier zou de huidige XSX een pak sterker moeten zijn dan de PS5, maar daar zie je echt in geen enkele game iets van terug. Als Playstation dan ook nog eens met een dikke vette upgrade komt, dan komt Xbox er helemaal bekaaid vanaf. Maak je borst maar nat, als GTA6 wel met alle pracht en praal op een PS5 Pro gespeeld kan worden bij launch en niet op een XSX Pro... Dan is GTA6 ineens een dikke vette system seller.

Ik hoop van harte dat de laatste gelekte Xbox roadmap niet klopt / compleet was en dat Xbox wèl met een XSX upgrade komt. Maar zo niet, dan komt hier zeker een PS5 Pro te staan.

[ Voor 16% gewijzigd door Rossi46 op 31-12-2023 16:03 ]

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rossi46 schreef op zondag 31 december 2023 @ 16:01:
Ik moet wel lachen om - blijkbaar - toch het gebrek aan objectiviteit in dit topic. Iets wat ik overigens niet had verwacht. Ik draag Xbox een enorm warm hart toe, maar kan juist de nuchtere en objectieve kijk op de zaak in dit topic enorm waarderen. Tot nu dan, nu het om de PS5 Pro gaat...

Want Xbox heeft natuurlijk een loei van een probleem, als Playstation wel met een 'Pro' komt en Xbox niet. Op papier zou de huidige XSX een pak sterker moeten zijn dan de PS5, maar daar zie je echt in geen enkele game iets van terug. Als Playstation dan ook nog eens met een dikke vette upgrade komt, dan komt Xbox er helemaal bekaaid vanaf. Maak je borst maar nat, als GTA6 wel met alle pracht en praal op een PS5 Pro gespeeld kan worden bij launch en niet op een XSX Pro... Dan is GTA6 ineens een dikke vette system seller.

Ik hoop van harte dat de laatste gelekte Xbox roadmap niet klopt / compleet was en dat Xbox wèl met een XSX upgrade komt. Maar zo niet, dan komt hier zeker een PS5 Pro te staan.
Wie weet wordt de PS5 Pro ook wel een must buy. :) Het punt wat je aanhaalt is echter juist het issue. Als er zo snel gedacht wordt aan mid gen refresh in plaats van de huidige hardware goed benutten, dan is dat iets wat ik niet heel graag zie. De Xbox one was al verouderd voordat die uit kwam. Dat daar een one X voor kwam vond ik logisch. Maar nu? Ik vind dat best wel vroeg zoals ik eerder aangaf. Pas in 2023 zijn de eerste first party exclusives niet meer uitgekomen op last gen, zowel op Xbox als PlayStation. Om dan binnen nog geen 2 jaar met een hardware update te komen is toch best vreemd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op zondag 31 december 2023 @ 16:26:
[...]

Wie weet wordt de PS5 Pro ook wel een must buy. :) Het punt wat je aanhaalt is echter juist het issue. Als er zo snel gedacht wordt aan mid gen refresh in plaats van de huidige hardware goed benutten, dan is dat iets wat ik niet heel graag zie. De Xbox one was al verouderd voordat die uit kwam. Dat daar een one X voor kwam vond ik logisch. Maar nu? Ik vind dat best wel vroeg zoals ik eerder aangaf. Pas in 2023 zijn de eerste first party exclusives niet meer uitgekomen op last gen, zowel op Xbox als PlayStation. Om dan binnen nog geen 2 jaar met een hardware update te komen is toch best vreemd?
Anderzijds wordt er een hoop gestunteld met 30 fps en upscaled 720p de laatste tijd.
Als ze morgen een Xbox Series Z in de schappen zetten staat hij hier ‘s avonds op de kast!

Acties:
  • +2 Henk 'm!
justifire schreef op zondag 31 december 2023 @ 16:57:
[...]

Anderzijds wordt er een hoop gestunteld met 30 fps en upscaled 720p de laatste tijd.
Als ze morgen een Xbox Series Z in de schappen zetten staat hij hier ‘s avonds op de kast!
Ik zal een upgrade versie ongetwijfeld ook kopen. :) Maar ik heb liever dat ze wat minder stuntelen dan dat ik weer 600+ euro stuk moet slaan omdat ze zo stuntelen :P.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

[...]

Even off topic. Maar hoe is op het moment de staat van Lords of the fallen ? ik zat ernaar te kijken online en zag hem op het moment voor een zeer goede prijs en vroeg me af of de issues ondertussen opgelost zijn?. De reviews zijn heel mixed maar zag dat jij m als souls liefhebber helemaal geweldig vind.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
NightShadow22 schreef op zondag 31 december 2023 @ 18:36:
[...]

Even off topic. Maar hoe is op het moment de staat van Lords of the fallen ? ik zat ernaar te kijken online en zag hem op het moment voor een zeer goede prijs en vroeg me af of de issues ondertussen opgelost zijn?. De reviews zijn heel mixed maar zag dat jij m als souls liefhebber helemaal geweldig vind.
Juist niet off topic :). Lords of the fallen is een goed voorbeeld volgens mij van hoe met wat meer moeite je een game prima kan laten lopen na een beroerde launch met belabberde performance.

Zelf staat die ook op mijn lijstje. Maar na Lies of P moest ik wel even wat tijd hebben tussen een nieuwe soulsgame.

[ Voor 8% gewijzigd door uchiha tijntje op 31-12-2023 18:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20-09 19:09
[...]

offtopic:
Xbox Series 3 :9

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

uchiha tijntje schreef op zondag 31 december 2023 @ 18:42:
[...]

Juist niet off topic :). Lords of the fallen is een goed voorbeeld volgens mij van hoe met wat meer moeite je een game prima kan laten lopen na een beroerde launch met belabberde performance.

Zelf staat die ook op mijn lijstje. Maar na Lies of P moest ik wel even wat tijd hebben tussen een nieuwe soulsgame.
Mooi gezegd inderdaad. Dus die is nu wel ok? ik ben zelf ook nog met Lies of P bezig en wou deze dan graag even in de ijskast zetten voor een later moment.

Lies of P is echt geweldig! _/-\o_ en oh zo mooi

[ Voor 4% gewijzigd door NightShadow22 op 31-12-2023 18:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
NightShadow22 schreef op zondag 31 december 2023 @ 18:54:
[...]

Mooi gezegd inderdaad. Dus die is nu wel ok? ik ben zelf ook nog met Lies of P bezig en wou deze dan graag even in de ijskast zetten voor een later moment.

Lies of P is echt geweldig! _/-\o_ en oh zo mooi
Of die helemaal oké is weet ik niet. Dat weet @justifire het beste hier gok ik :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ht87
[...]

Heb ik de series Y gemist? :+
Wel wat prijsdalingen bij de series x, misschien moet er toch nog wat voorraad uit en komt er een mid-gen update. We gaan t zien.
Ik ben een series s gebruiker, alhoewel niet al te gek veel uren per week ben ik nog altijd zeer tevreden over de performance, ook in vergelijking met de ps5 bij vrienden. Voor de meer fanatieke gamers kan ik me er iets bij voorstellen om een update te willen, maar ben ook benieuwd of de grootste groep Xbox gebruikers nu de series s of de series x in bezit heeft. Als het de s is (wat ik vermoed als ik in mijn omgeving kijk) zie ik weinig noodzaak voor upgrade aangezien deze groep niet voor pure graphics etc gaan, maar voor lol in een snel potje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Rossi46 schreef op zondag 31 december 2023 @ 16:01:

Ik lees wel vaker berichten die niet objectief zijn op Tweakers, maar het ontgaat mij op welke gebrek aan objectiviteit je doelt vandaag? Lees nergens dat Xbox zich geen zorgen hoeft te maken? Maar het is mij ook niet duidelijk waarom het een ramp zou zijn als Xbox niet met een Pro model komt.

Een Pro model zal natuurlijk ook duurder zijn om aan te schaffen, verwacht dus niet dat iedereen er een gaat kopen of gaat upgraden. Niet iedereen ziet het nut in van een Pro model. Ik verwacht dat veruit de meeste sales van GTA6 gewoon op de huidige consoles zal zijn.

Maar keuze is altijd mooi en meerdere consoles in huis is ook niks mis mee. Ik ga zelf een geschikte console kopen als GTA6 uit komt, maar dat hoeft voor mij niet perse een Pro model te zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wjsiebes
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-09 11:44

[Afbeelding]
Heb afgelopen jaar 170euro aan bonnen verdiend met die rewards. Zonder echt moeite te doen. Vaak is het inderdaad iets openen of iets aanklikken. Mijn elite controller heb ik gekocht van rewardspunten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ht87 schreef op zondag 31 december 2023 @ 19:38:
[...]

Heb ik de series Y gemist? :+
Ach de Cyberbox hebben we al gehad dus als we Tesla willen volgen dan loopt het sowieso al door elkaar :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CaGSc4J2IUeqgmSkVgsCZLIGnAg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KpW0aM2ONhkMAX3oyTSfHZdD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Het is ook wel een hoop marketing, ja de nieuwere zijn sneller, maar mijn XBOX series X kan MSFS 2020 spelen en mijn XBOX One X mag dat niet (was wel aangekondigd) - zo heel veel ontlopen die twee elkaar niet.

En wat gezegd is, laten ze eerst maar eens de spellen optimaliseren in plaats van slechte spellen op de markt brengen waardoor de de rekening van betere hardware die het wel enigzins aankan, bij de klant neerleggen. Dan koop ook ik wel een PS5. Al doet de Switch het met de beperkte hardware vwb vloeiend spelen ook best aardig, geen 4K maar soit, is dat nu echt zo belangrijk in gameplay?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-09 19:02

Louw Post

Cerenas

franssie schreef op zondag 31 december 2023 @ 20:26:
zo heel veel ontlopen die twee elkaar niet.
Series X is grafisch 3x zo sterk als ik het me goed herinner en de processor is van heel ander niveau dan die relatief zwakke AMD generatie van destijds, die in de One versies zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vinnocchio
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17:38
[...]

Ik vond LotF al goed toen er nog zogenaamde issues waren. Niet zo goed als LoP overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Louw Post schreef op zondag 31 december 2023 @ 20:37:
[...]

Series X is grafisch 3x zo sterk als ik het me goed herinner en de processor is van heel ander niveau dan die relatief zwakke AMD generatie van destijds, die in de One versies zit.
Series S en One X vergeleek ik.
Series X heb ik ook niet, de andere twee wel.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!
franssie schreef op zondag 31 december 2023 @ 20:50:
[...]

Series S en One X vergeleek ik.
Series X heb ik ook niet, de andere twee wel.
De series S is op cpu maar een heel klein beetje langzamer dan de series X. De one X is op cpu vlak echt heel veel langzamer. Dat is waarom msfs daar niet op kan draaien. Echt, die jaguar cores van die generatie waren in 2013 (als ik me goed herinner wanneer ze uitkwamen) al bagger. Mijn op dat moment twee jaar oude pc veegde al gelijk de vloer aan met de Xbox one (en ps4, zelfde cores in essentie). Nu zijn we niet alleen heel wat jaren verder maar op het moment dat deze generatie uit kwam deden ze nauwelijks onder voor courante pc's. Het verschil is echt enorm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Finraziel schreef op zondag 31 december 2023 @ 20:06:
[...]

Ach de Cyberbox hebben we al gehad dus als we Tesla willen volgen dan loopt het sowieso al door elkaar :+
[Afbeelding]
Mooie console blijft dat, heb hem hier nog compleet in doos liggen 😝

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

Vinnocchio schreef op zondag 31 december 2023 @ 20:47:
[...]

Ik vond LotF al goed toen er nog zogenaamde issues waren. Niet zo goed als LoP overigens.
Dat vind ik wel veelzeggend en heb ik vertrouwen in. Thx for the reply dan schaf ik de game zo even aan. Alvast een fijne jaarwisseling toegewenst :*)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
[...]

Het solo gedeelte loopt nagenoeg vlekkeloos op een paar plekken in umbral na.
Coop is zeer wisselend, ene keer goed, andere keer is het een diashow.
Op launch was het echt een sh*tshow, na het laatste handje patches heb ik er zo weinig last van gehad dat het mij in ieder geval niet echt stoorde.
Ik sloot wel altijd af zonder quickresume, dus menu->game->quit, dit schijnt te helpen.
Aanrader! :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

justifire schreef op zondag 31 december 2023 @ 21:27:
[...]

Het solo gedeelte loopt nagenoeg vlekkeloos op een paar plekken in umbral na.
Coop is zeer wisselend, ene keer goed, andere keer is het een diashow.
Op launch was het echt een sh*tshow, na het laatste handje patches heb ik er zo weinig last van gehad dat het mij in ieder geval niet echt stoorde.
Ik sloot wel altijd af zonder quickresume, dus menu->game->quit, dit schijnt te helpen.
Aanrader! :)
Thx! ik ga vooral voor solo ik speel eigenlijk alles wel solo. Dus dan denk ik dat het een goede aankoop is 8)

Acties:
  • +23 Henk 'm!
Gelukkig nieuw jaar iedereen, ik wil toch even zeggen dat ik het een prettige community vind en hoop dat we in 2024 weer veel leuke onderwerpen en momenten gaan creeren met z'n allen!

Acties:
  • +10 Henk 'm!
Gelukkig nieuwjaar voor jullie allemaal 👍 op naar een heel mooi game jaar 👍

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• hifigamefreak
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:30

hifigamefreak

aka C3rb3r7s

G_Dragon schreef op maandag 1 januari 2024 @ 01:00:
Gelukkig nieuw jaar iedereen, ik wil toch even zeggen dat ik het een prettige community vind en hoop dat we in 2024 weer veel leuke onderwerpen en momenten gaan creeren met z'n allen!
Eens en we zijn een van de 10 actievere topics op tweakers(!) dus we discussiëren goed genoeg :)

Bron: https://tweakers.net/revi...-een-mooi-2023-forum.html

Hopelijk weer een mooi gamejaar in 2024 _/-\o_ 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• drakiesoft
  • Laatst online: 19-09 06:53
Interessant patent voor Xbox nintendo like joy-con controllers

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q6YvExAvzGMYmzxIiUjXV3OMGIw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qGiUh7tgzEcZJJrmmIK3r7vl.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/igfAlEpD-gEH2NlkPpQqmwFcLr8=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/d4nG1uwSp5Ssy6748IORc4ae.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/im35ic5vlYZPIGhzF4N2E6u3DcU=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/5wQ4AdYHMFxPD91Jkm9a8Vfz.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RVy5FcaYBR81uPc9WN4AV-mctus=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/VQebuQbL7L2wuVqBycbiLyjC.png?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ht87
Lijkt op Gamepass op Nintendo, interessant! In het verleden waren er ook geruchten dat Nintendo de Stadia-technologie wilde gebruiken om cloudgaming op de switch goed te laten werken

Edit: en de beste wensen voor een ieder natuurlijk! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gaat toch alleen over controllers die op een setje Joy-cons lijken? Hopelijk driften ze niet net zo makkelijk :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ht87
L23 schreef op maandag 1 januari 2024 @ 10:39:
Gaat toch alleen over controllers die op een setje Joy-cons lijken? Hopelijk driften ze niet net zo makkelijk :p
Haha dat is heel feitelijk naar t plaatje kijken, maar t impliceert natuurlijk wel iets, want waarom zou Microsoft dit anders doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
Ht87 schreef op maandag 1 januari 2024 @ 10:40:
[...]

Haha dat is heel feitelijk naar t plaatje kijken, maar t impliceert natuurlijk wel iets, want waarom zou Microsoft dit anders doen?
Los van dat ze 1800 patenten hebben vastgelegd in 2023, lijkt me dat ze eerder dit ontwikkelen/overwegen om aan de rand van een tablet te hangen. Ze willen toch groeien in cloud oplossingen en niet perse eigen consumentenhardware uitbrengen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:41
Het eerste plaatje is gewoon een mockup. Lijkt in niets op de patent schetsen.

[ Voor 4% gewijzigd door Arjan90 op 01-01-2024 10:52 ]

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PdeBie
Gelukkig nieuwjaar allemaal! Dat 2024 maar veel mooie games mag brengen!

@Arjan90 inderdaad. Eerder nog een slechte grap van iemand :p

— edit —
Gisteren trouwens Quantum Break weer eens geïnstalleerd.
Kan mij nog herinneren dat ik de controls niet helemaal lekker vond werken en daarom niet verder dan act 1 ben gekomen, maar probeer er nu weer blanco in te gaan en de game een tweede kans te geven.

[ Voor 81% gewijzigd door PdeBie op 01-01-2024 12:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chirrel
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15:50
G_Dragon schreef op maandag 1 januari 2024 @ 01:00:
Gefeliciteerd met de vierde plek in de Tweakers-forumranking! _/-\o_

Ennnn, wel de Xbox thread in de ranking, maar niet de Playstation thread. Eindelijk een einde aan de console-oorlog. :Y)

Fijn 2024 allen. 🥰

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Chirrel schreef op maandag 1 januari 2024 @ 12:52:
[...]

Gefeliciteerd met de vierde plek in de Tweakers-forumranking! _/-\o_

Ennnn, wel de Xbox thread in de ranking, maar niet de Playstation thread. Eindelijk een einde aan de console-oorlog. :Y)

Fijn 2024 allen. 🥰
Dank je wel, ben er niet eens mee bezig maar haal wel telkens die top 10 de laatste jaren. Blijft bijzonder dat het zo automatisch gaat door alleen de community te helpen en gezellig over tech/games en andere dingen te praten.

Dat over Playstation zie ik niet zo, ben al jaren niet meer bezig met een console war. Beide consoles hebben hun voor en nadelen.

[ Voor 10% gewijzigd door G_Dragon op 01-01-2024 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drakiesoft
  • Laatst online: 19-09 06:53
Arjan90 schreef op maandag 1 januari 2024 @ 10:52:
Het eerste plaatje is gewoon een mockup. Lijkt in niets op de patent schetsen.
Klopt is plaatje van de nieuwssite. Zwart/witte plaatjes betreft patent.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:36
G_Dragon schreef op maandag 1 januari 2024 @ 13:21:
[...]

Dank je wel, ben er niet eens mee bezig maar haal wel telkens die top 10 de laatste jaren. Blijft bijzonder dat het zo automatisch gaat door alleen de community te helpen en gezellig over tech/games en andere dingen te praten.

Dat over Playstation zie ik niet zo, ben al jaren niet meer bezig met een console war. Beide consoles hebben hun voor en nadelen.
Afgelopen jaar heb ik zelf weinig gepost maar wel altijd met plezier oa jouw posts gelezen.
Keep up the good work.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
We are keep on going strong with Dragon Ball Xenoverse 2!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/06gKYOOPXiwhXanZosVg7SbliRQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Ui801LohFVCcX2xp86UgWEh4.png?f=fotoalbum_large

Nog even doorzetten voor die eerste plek, maar ik kan morgen niet spelen dus zal wel nog wat gaan zakken in de ranglijst na vannacht.

Verder heb ik 112 miljoen aan Zeni over de jaren bij elkaar gespaard:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tA1LOsH6b2bj64FcDg1GKcQ8s0w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/53zP3lU5BuE8KGciy3ylIWEr.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 40% gewijzigd door G_Dragon op 01-01-2024 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Henkje.doc schreef op maandag 1 januari 2024 @ 15:31:
[...]

Afgelopen jaar heb ik zelf weinig gepost maar wel altijd met plezier oa jouw posts gelezen.
Keep up the good work.
Dank je wel doet me goed om te horen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
PdeBie schreef op maandag 1 januari 2024 @ 11:07:
Gisteren trouwens Quantum Break weer eens geïnstalleerd.
Kan mij nog herinneren dat ik de controls niet helemaal lekker vond werken en daarom niet verder dan act 1 ben gekomen, maar probeer er nu weer blanco in te gaan en de game een tweede kans te geven.
Ben erachter wat ik destijds niet fijn vond aan de controls en weer erger ik mij eraan.

Er zit in het richten een soort ingebouwde acceleratie waardoor het heel lastig is om te mikken.
Ook de crosshair is erg slecht zichtbaar, waardoor ik soms aan het zoeken ben waar ik aan het richten ben.

Verder in act 2 (Ground Zero) tegen een game breaking bug gelopen. Op een gegeven moment moet er een cut-scene starten, maar dat gebeurt niet. Daardoor staat Jack maar stil te staan en reageert op geen enkele input. Menu etc. openen kan wel gewoon. Herstarten van checkpoint werkt niet en volgens online bronnen lijkt alleen het herstarten van het level soms te helpen. :(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JDL15
G_Dragon schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 16:16:
Oh wat ziet die controller er verleidelijk uit om ooit weer te halen, maar ik hou me sterk! Want genoeg problemen mee gehad het eerste jaar na release..

@JDL15 heel veel plezier met de controller, wil je misschien wel laten weten of je nog tegen problemen aanloopt en hoe hij bevalt na loop van tijd? :)
Ik game er nu een paar dagen mee, ben er echt nul problemen mee tegen gekomen, ondanks dat ik hem echt ff heb gestress-test. Ik controleer alles via de accessoires app en dan in dat lab pictogrammetje.

Controller voelt zeer solide, zelfs een stuk beter dan mijn oude halo elite v2. Pookjes en D pad bewegen stugger (komt misschien ook omdat er al heel veel is gegamed op de oude) en de klikjes voelen zeer goed, kan het niet anders omschrijven.

Als ik ze naast elkaar leg voelt hij ook echt beter aan, ik zou zelfs zweren dat het beter was dan bij mijn halo elite v2.

Nu heb ik dus 3 man die een recent geproduceerde elite v2 Core hebben en er nihil problemen mee hebben. Mijn 1e had ik al vanaf het begin problemen mee en zelfs 3x terug moeten sturen. Mijn vermoeden dat de bouwkwaliteit dus is verbeterd (zoals ik in meerdere artikels had gelezen) lijkt tot nog toe wel te kloppen, maar zeker weten doe ik het niet. Kan het pas echt bevestigen als deze eens open gaat en hem vergelijk met mijn oude (waar ik nog foto's van heb).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
G_Dragon schreef op maandag 1 januari 2024 @ 13:21:
[...]

Ik zag het ook al weer aan de carma score dat ik 2de stond 8)7 ook helemaal niet mee bezig, ben hier gewoon lid om lekker over Games en tech te praten, en zo hier en daar een review te schrijven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
JDL15 schreef op maandag 1 januari 2024 @ 20:23:
[...]

Ik game er nu een paar dagen mee, ben er echt nul problemen mee tegen gekomen, ondanks dat ik hem echt ff heb gestress-test. Ik controleer alles via de accessoires app en dan in dat lab pictogrammetje.

Controller voelt zeer solide, zelfs een stuk beter dan mijn oude halo elite v2. Pookjes en D pad bewegen stugger (komt misschien ook omdat er al heel veel is gegamed op de oude) en de klikjes voelen zeer goed, kan het niet anders omschrijven.

Als ik ze naast elkaar leg voelt hij ook echt beter aan, ik zou zelfs zweren dat het beter was dan bij mijn halo elite v2.

Nu heb ik dus 3 man die een recent geproduceerde elite v2 Core hebben en er nihil problemen mee hebben. Mijn 1e had ik al vanaf het begin problemen mee en zelfs 3x terug moeten sturen. Mijn vermoeden dat de bouwkwaliteit dus is verbeterd (zoals ik in meerdere artikels had gelezen) lijkt tot nog toe wel te kloppen, maar zeker weten doe ik het niet. Kan het pas echt bevestigen als deze eens open gaat en hem vergelijk met mijn oude (waar ik nog foto's van heb).
Bedankt voor je bericht d:)b _/-\o_
Goed om te horen, ik hoop dat de problemen ook weg zullen blijven!
Ik kreeg telkens problemen na een half jaar spelen, maar je verhaal klinkt er positief.
Dus ik hoop oprecht dat Microsoft de klachten serieus heeft genomen en er iets mee heeft gedaan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 09:35
Ik zag dat dit topic in de Top 10 forumtopics stond van 2023. Bedankt iedereen dat we hem daarin hebben gekregen!

Ook zag ik G_Dragon, de mede-TS een aantal keer vermeld staan. Congrats :)

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Martinspire schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 11:05:
Ik zag dat dit topic in de Top 10 forumtopics stond van 2023. Bedankt iedereen dat we hem daarin hebben gekregen!

Mocht je nog wat hulp erbij willen, ik ben een Xbox Ambassador en wil mijn steentje wel bijdragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDL15
JDL15 schreef op maandag 1 januari 2024 @ 20:23:
[...]

Soms werkt een YouTube gewoon ook goed in plaats van zelf al het werk te doen:

YouTube: Is The Core Different Than The Elite Series 2? Full Tear Down Guide

Samenvattend:

- MS heeft de garantie van de Elite 2 Core opgeschroefd van, jawel, 3 maanden naar 1 jaar (VS)
- Onderdelen zijn nog identiek van binnen
- Productieproces zou wel aangepast kunnen zijn

Hmmmm....

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik lees net het volgende op Gamer.nl het volgende over Achievements
Volgens geruchten gaat het Achievement-systeem van Xbox dit jaar op de schop.

Er gingen vorig jaar al geruchten over een mogelijke aanpassing in het Achievement-systeem. Zo zouden er bijvoorbeeld Platinum Achievements kunnen worden geïntroduceerd voor mensen die alle Achievements in een game ontgrendeld hebben.

In een recente aflevering van de XboxEra Podcast die eind vorig jaar online kwam, meldt journalist Nick Baker dat het Achievement-systeem mogelijk dit jaar veranderd gaat worden. "Wat ik hoor is dat Xbox bijna klaar is met hun revisie van het Achievement-systeem en volgend jaar uitgerold wordt. Ik neem aan dat ze met volgend jaar 2024 bedoelen. Maar ik denk dat ze het op zijn minst gaan tonen, want vaak brengen ze dit soort dingen eerst als bèta uit."
Hier het filmpje waar over gesproken word.

Wat denken jullie dat dit gaat worden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zorroberner
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 12:21
Linksquest schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 12:31:

[...]

[YouTube: The XboxEra Podcast | LIVE | Episode 192 - "2023 Year in Review"]

Ze mogen er wel wat extra’s meedoen. Xbox 360 was zo leuk, games die je vol had verschenen op je gamercard. Maar vooral achievements hadden zelden unlock problemen, dat is nu wel anders. Ook door het systeem, bij Xbox 360 werden ze meteen unlocked, sinds Xbox One zit er een vertraging in. Op de ps5 in mijn beleving is dat niet zo. En bij Xbox merkte ik gister met Forza dat ik dan een achievement vrijspeel. Dus ik naar meldingen om het terug te kijken, staan die achievements daar niet tussen. Heb ze vrijgespeeld en in de achievement list staat het goed, maar vind dat dan toch weer een aspect dat niet lekker loopt.

Dus ik hoop dat ze dat technisch weer goed krijgen. Daarnaast hoop ik dat ze zoals ps5 heeft, een auto screenshot maken van het moment dat je de achievement haalt. Desnoods die op de ssd opslaan zoals playstation, maar dat is toch ook een leuke bonus.

Verdere veranderingen weet ik niet, aparte dlc lists zou fijn zijn. Maar platinum achievements mwah, vind die zeldzame achievements ook al leuk.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Martinspire schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 11:05:

Jij ook natuurlijk! Want we hebben het wel samen gedaan en ik kan zeggen dat @Linksquest als het aan mij ligt altijd welkom is, heb inmiddels al meer onderwerpen samen met hem :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Kleine tip voor de liefhebbers, ik ben bezig met een nieuw hoofdonderwerp voor [Consoles] Red Dead Redemption 2. Heb inmiddels al een uitgebreid topic online staan, maar vind dat er nog genoeg mist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:36

[...]

Als dit retrospective gaat werken en ook voor bv xbox 360 titels zou ik dat prachtig vinden.
Denk dat dat helaas niet gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exactor it

[...]

Mijn voorspelling is dat er niets wezenlijks gaat veranderen. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Nog een dag en dan is het event voorbij dus hopelijk is het genoeg om die eerste plek te behouden, want heb alleen morgenmiddag nog om te spelen naast werk en afspraken :)..

Word spannend maar zal echt gaaf zijn om dit voor de eerste keer te halen in Dragon Ball Xenoverse 2!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WJrEoc4xsQxw4OgfY0yCXlo4a2s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/v2uJO7kPBDIfrfShvdg81KCr.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Exactor it schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 17:22:
[...]

Mijn voorspelling is dat er niets wezenlijks gaat veranderen. :+
Voor mij zeker niet, zo lang de meldingen maar uit blijven staan. Een game uitspelen is voor mij al genoeg uitdaging vanwege de monster backlog :+
Pagina: 1 ... 187 ... 195 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
• Gamepass discussie: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
• Beschikbaarheid: [XSX | XSS] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord