Polariteit schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 11:59:
Ik vind het niet heel verrassend, ik denk dat de markt voor fysieke games een stille dood aan het sterven is. Net zoals fysieke media voor muziek (lp's/cd's) en film/serie(bluray) denk ik dat 'de massa' vooral voor digitaal zijn games aan gaat schaffen, want 'veel makkelijker' en 'scheelt ruimte'. Ik vermoed dat voor fysieke games alleen nog maar speciale edities voor de liefhebbers overblijven.
Het is een kwestie van tijd voor playstation- en nintendo-games gaan volgen en digital-only worden.
Vergis je niet dat met pc-games trouwens al jaaaaaren zo is (met oa. steam). Consoles zijn alleen een beetje trager van begrip

Klopt helemaal. Daarom begrijp ik mensen ook niet die zeggen, geen fysieke release is geen koop.
Ik begrijp het argument van doorverkopen wel, maar ontkomen gaan we er niet aan. Het andere argument van sommigen van dan kan ik het over jaren ook nog spelen als het spel niet meer ondersteund wordt, geldt in de meeste gevallen ook al niet meer, met alle patches die nodig zijn (vaak al Day 1) of soms enkel een key op disk waarbij je de game nog volledig moet downloaden.
Fysiek gaat ophouden te bestaan, precies zoals jij zegt. Daarnaast scheelt het een enorme berg plastic afval. Als je vast blijft houden aan fysiek of ik speel het niet, heb je over een enkel jaren, denk sneller dan je hoopt, helemaal niets meer te spelen.
Daarnaast zijn fysieke releases sowieso over het algemeen niet meer wat ze geweest zijn. Vroegâh, was een fysieke release niet zo'n simpel DVD doosje als tegenwoordig. Toen had je echte big boxes, met een stapel diskettes erin, of later een cd-rom, en echte handleidingen, kaarten, catalogussen, etc.
Maar die zijn ook al lang een stille dood gestorven, net als de huidige fysieke media zal gaan uitsterven.
[
Voor 12% gewijzigd door
Powder Toastman op 21-11-2023 12:36
]