Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Timothy3000 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 13:11:
Waar blijven die Lords of the Fallen reviews?
Is te spelen via de Nieuw Zeeland truc :*)
Gisteravond de eindbaas van Lies of P gemold dus vanavond lekker de gevallen lord uithangen!

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• Vildhjarta
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 18-11 22:17
justifire schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 16:18:
[...]

Is te spelen via de Nieuw Zeeland truc :*)
Gisteravond de eindbaas van Lies of P gemold dus vanavond lekker de gevallen lord uithangen!
Heb je nog tip voor de Swamp Boss van Lies? Ik krijg die fase twee echt niet kapot,
Vildhjarta schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 16:19:
[...]

Heb je nog tip voor de Swamp Boss van Lies? Ik krijg die fase twee echt niet kapot,
Acid grindstone, shock armpje.
Probeer hem klem te zetten tegen een muur.
Gaat hij onder de grond, rol er dan op het laatste moment recht in gevolgd door charge attack.
Succes!

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zpo7E74925K0CD3-vUJNiRzbMpQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NUbK5UMm7h7WGtDCc8yK3UAZ.jpg?f=fotoalbum_large

:|
Even de tutorial gespeeld dus kan nog geen goed oordeel geven, maar dusver is het meh…
Plaatje hierboven verklaart dat waarschijnlijk ook.

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 21:30
Toch niet een capabele dev dus. :P (grapje)

Wel apart dat de Xbox versie dan blijkbaar achterblijft. Waar zou dat aan liggen?

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 20:39
Timothy3000 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 22:30:

Wel apart dat de Xbox versie dan blijkbaar achterblijft. Waar zou dat aan liggen?
Waarom geef je eerst antwoord en stel je daarna de vraag? :P

Maar gezien de Xbox over een paar dagen dezelfde versie heeft als de rest zou ik zeggen dat ze tegen een deadline hebben aangewerkt en Xbox de minste prioriteit heeft.

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Nu online
L23 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 23:56:
[...]

Waarom geef je eerst antwoord en stel je daarna de vraag? :P

Maar gezien de Xbox over een paar dagen dezelfde versie heeft als de rest zou ik zeggen dat ze tegen een deadline hebben aangewerkt en Xbox de minste prioriteit heeft.
Xbox patches hebben ook langere doorlooptijd ivm quality control door MS. Schijnbaar.
Timothy3000 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 22:30:

Zoals hierboven aangegeven, vaak duurt een patch die niet serverside is soms langer om "goedgekeurd" te worden. Je ziet ook regelmatig dat patches op pc's eerder uitrollen dan op consoles, juist om deze reden.

-----------

Ik zag erg beroerde gameplay beelden met zware performance issues op de PS5. Series X zal niet veel beter zijn gok ik. Hopelijk fixt die patch het. Want anders is het een zure aankoop @justifire. De Unreal 5 games zijn nog niet je van het...

[ Voor 22% gewijzigd door uchiha tijntje op 13-10-2023 01:22 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• wjsiebes
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-11 13:13
Sinds gister zie ik in de Xbox app op mijn adroid telefoon dat ik daar ook rewards punten kan verdienen. 30 voor het spelen van Jewelry, 50 voor het spelen van een pc gamepass game en 5 voor het openen van de app. De 30 en 5 punten heb ik gekregen maar na het starten van 3 pc games nog geen 50 punten gekregen. Hebben meer mensen hier last van?

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-11 13:30
MartijnS72 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 15:23:
[...]

Over Microsoft Rewards gesproken, ik heb sinds vandaag ook 3 quests in de Xbox mobile app: "Use the Xbox app" (met streak) voor 5 punten, "Tap here to play" voor 30 punten voor een level in de Jewel mobile game en "Play a PC game" voor 50 punten.

Die punten voor het spelen van een PC game kun je beter wel via mobile app claimen, niet via de Windows Notification pop-up want dan lijk je maar 10 punten te krijgen.

Ach, toch weer 8,5 cent extra als het allemaal werkt...
Heb je geen VPN aan staan? Ik kreeg deze altijd als ik een VPN naar de US actief had.

[Nevermind: Ik heb de rewards nu ook zonder VPN]

Let op: Je kunt per dag maar in 1 land rewards verdienen. Dus je Xbox etc moeten dan ook een vpn :D

[ Voor 3% gewijzigd door Sahi_NL op 13-10-2023 08:48 ]

• wjsiebes
  • Laatst online: 20-11 13:13
Sahi_NL schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 08:45:
[...]

Heb je geen VPN aan staan? Ik kreeg deze altijd als ik een VPN naar de US actief had.

[Nevermind: Ik heb de rewards nu ook zonder VPN]

Let op: Je kunt per dag maar in 1 land rewards verdienen. Dus je Xbox etc moeten dan ook een vpn :D
Ik heb inderdaad geen vpn aan staan. Er zat gewoon een gigantische vertraging op de quest. Na een uur is hij wel geactiveerd.

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:39

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

MartijnS72 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 15:23:
[...]

Over Microsoft Rewards gesproken, ik heb sinds vandaag ook 3 quests in de Xbox mobile app: "Use the Xbox app" (met streak) voor 5 punten, "Tap here to play" voor 30 punten voor een level in de Jewel mobile game en "Play a PC game" voor 50 punten.

Die punten voor het spelen van een PC game kun je beter wel via mobile app claimen, niet via de Windows Notification pop-up want dan lijk je maar 10 punten te krijgen.

Ach, toch weer 8,5 cent extra als het allemaal werkt...
Lol wtf, ze hebben dus een game ingebouwd in de Xbox app en om eerlijk te zijn was het nog geinig ook. Nou als dit kan, kunnen ze ook elke game in gaan bouwen om zo toch een dedicated Gamepass app te hebben zonder dat je dat via je safari brouwser moet doen op een iPhone. ;)

XBL: MRE Inc

Verwijderd

Toch wel weer een voorbeeld over dat gemiddelde review-scores niets zeggen.

"Microsoft deleting negative reviews of the new Forxa."
https://exputer.com/news/...reviews-forza-motorsport/

Zulke corrupte geintjes zouden echt aangepakt moeten worden.
Of het nou xbox, bol, playstation, amazon is.

Manupulatie van een gemiddelde user score zou strafbaar moeten zijn.
Verwijderd schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 09:54:

MS kan user reviews zelfs niet eens goed manipuleren, want na hun corrupte actie wat direct faillissement zou moeten inhouden hebben ze een lagere score dan daarvoor!!!

• Timothy3000
Een vage site met een vaag nieuwsbericht. Zullen we niet alles opgooien alsof het de waarheid betreft? Want dit kan niet eens.

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:42
Gloeiende, ze mogen nog wel wat aan dat penalty systeem van Forza doen... Net een race online op Hakone en ik rijd op P3, vlak achter P1 en P2 die met elkaar zitten te bakkeleien. In een lange bocht naar rechts raken ze elkaar waarna er 1 begint te spinnen, dus ik aan de buitenkant om beide auto's heen. De spinnende auto vol in mijn flank. Krijg ik verdorie 4 seconden penalty. Ik val terug, verderop een scherpe bocht naar rechts, een auto begint te glijden, ik er aan de binnenkant langs, wordt opnieuw in de flank geraakt. Weer 4 seconden straf!

Het lijkt erop dat het penalty systeem standaard zware straffen uitdeelt aan de snelste auto wanneer 2 auto's botsen en er tussen beide een groot snelheidsverschil is. Alsof die snelle auto dan te laat remt en de ander eraf ramt.

Verder begin ik ook wat flauw te worden van al die cutscenes tussen elke race en sessie door. Soms zit ik langer te wachten dan dat ik aan het racen ben. 🙄

• drakiesoft
  • Laatst online: 10:52
KlaasjeNL schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 11:54:
Gloeiende, ze mogen nog wel wat aan dat penalty systeem van Forza doen... Net een race online op Hakone en ik rijd op P3, vlak achter P1 en P2 die met elkaar zitten te bakkeleien. In een lange bocht naar rechts raken ze elkaar waarna er 1 begint te spinnen, dus ik aan de buitenkant om beide auto's heen. De spinnende auto vol in mijn flank.
Aan de buitenkant 3 auto's breed inhalen, ja dan moet je niet raar opkijken als je door een foutje van een ander er af getikt wordt.
Vraag maar aan Perez afgelopen sprintrace. _O-

Verwijderd

Ik heb mijn Series X nu al vier maanden en ik heb mijn PS5 in die vier maanden niet meer aangeraakt.

Nu ga ik weer genieten van Forza.

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
drakiesoft schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 12:03:
[...]

Aan de buitenkant 3 auto's breed inhalen, ja dan moet je niet raar opkijken als je door een foutje van een ander er af getikt wordt.
Vraag maar aan Perez afgelopen sprintrace. _O-
Haha, true, maar het was een snelle, brede bocht waar je zelfs met 6 naast elkaar doorheen kon. 😇 Bovendien kreeg Perez daar geen tijdstraf 😎

• drakiesoft
  • Laatst online: 10:52
KlaasjeNL schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 13:50:
[...]

Haha, true, maar het was een snelle, brede bocht waar je zelfs met 6 naast elkaar doorheen kon. 😇 Bovendien kreeg Perez daar geen tijdstraf 😎
Ja tijdstraf is dan wel overdreven. Ik denk niet dat de AI hier ziet wie schuldig is, maar ja als je al ziet dat die stewards het al lastig hebben met beoordelingen, laat staan dat die AI dat beter kan. Of misschien juist wel...Was het niet hamilton die met dat AI steward voorstel kwam?

[ Voor 5% gewijzigd door drakiesoft op 13-10-2023 14:49 ]

Was door ergernis al vrij snel gestopt en verder gegaan met Lies of P NG+ maar gaan het weer een kans geven :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IXj7wTzL5pjyhQWhmEmtPsSJkks=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bD4K3nojF4TnWR9t5h9sooVo.jpg?f=fotoalbum_large

justifire schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 20:48:
Was door ergernis al vrij snel gestopt en verder gegaan met Lies of P NG+ maar gaan het weer een kans geven :)

[Afbeelding]
Benieuwd naar je ervaringen :)

Wat is dat play anywhere systeem toch een fijne feature. Zit nu lekker op vakantie op mijn Ally auto’s te painten in Forza Motorsport wachtend op een glimps van het noorderlicht.

De nieuwe this week on Xbox is er

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• ilm
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10:40

ilm

Na een kleine lange pauze terug gestart. De warhammer game lijkt niets voor mij, of toch geen zin in. Ik heb wel interesse in de setting maar er lijkt geen enkele story-based FPS/3rd person spel te zijn. Vaak zijn het RTSen, of in dit geval een coop grinder.

Uiteindelijk gesetteld op Lies of P en Forza. Beide voorlopig excellent.
justifire schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 20:48:
Lijkt inderdaad niet zo goed ontvangen te zijn. Van wat ik heb gezien lijken er wel interessante mechanieken in te zitten. Zoals de twee werelden, waarbij de 2de ook dienst doet als een soort van herkansing wanneer je doodgaat.
Nou Lords of the Fallen gaat voorlopig op de plank.
Patch maakt het allemaal wel iets beter maar hele stukken zijn gewoon totaal niet afgewerkt.

Dit is een screenshot uit een cutscene :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XmccshCr-t6bqR8ZVgjxju7G4E0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0QQNxKlT0uj8tUKXjGE4gdbz.png?f=fotoalbum_large

7(8)7

Oei, dat ziet er niet zo mooi op, wat ik in de trailers zag, zou de game toch vele malen mooier moeten uitzien dan dit.

Linksquest schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 11:57:
Oei, dat ziet er niet zo mooi op, wat ik in de trailers zag, zou de game toch vele malen mooier moeten uitzien dan dit.
Ja, we zijn mooi in de maling genomen met die gameplay trailers.

Zeker als je het afzet tegen Lies of P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hH6V_c_3ozo8nWWPGGoHoMpNUqY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xJmogoOkivEsw8qHpDt89QFm.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u4BPLk25Fhr9vrijfDWJwF5x6Po=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1Z8Xu06ni2MHdvEKyeZdXweD.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NjIubScnGjMaLUn4vGuw7U77hIM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZRgXpqvcd276P2WmR5XfIXwK.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HAl6qnZz76BaK42JrYF8LSmJB7E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xE9TJXI5hsUKJJFeYKfbpk5N.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZwjCKQMz4y4C-5TTcVdYTqE62JM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/z8nz6XTt6SPhaBBzTjMVXpEu.png?f=fotoalbum_large

Ja inderdaad, hoe speelt Lies of P in het algemeen? Beetje te doen? Heb hem al gedownload maar nog niet gespeeld.

Net nieuwe thumbsticks besteld voor mijn Forza Horizon 5 Limited Edition Xbox controller voor nog geen €10, want die van mij hebben na 2 jaar bijna geen grip meer en vind dat soms wel vervelend. Nu wachten tot het binnenkomt :)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Linksquest schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 12:06:
Ja inderdaad, hoe speelt Lies of P in het algemeen? Beetje te doen? Heb hem al gedownload maar nog niet gespeeld.
Lies of P is echt een souls game in hart en nieren. Als je dat negatief zou willen neerzetten dan zou je kunnen zeggen dat het een kopie is.

Maar ik vond hem echt erg goed. Zowel qua sfeer, qua wapens die wel wat nieuws doet qua aanpassingen die je kunt doorvoeren door te “mix and matchen” tussen “handle” en “wapen”. Van het verhaal heb ik ook meer meegekregen dan elk andere Soulsgame met uitzondering van Sekiro.

Af en toe loop je tegen een (sub) boss aan die moeilijk doet maar over het algemeen is het niet veel anders dan een normale Fromsoft game.

———

En de games voor deze week: https://www.trueachieveme...new-xbox-games-october-16

[ Voor 15% gewijzigd door uchiha tijntje op 15-10-2023 17:32 ]

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 09:54:

Ja eens, het geven van een 1 omdat je het niet eens bent met de inhoud van een game of bijvoorbeeld de geaardheid van het hoofdpersonage slaat nergens op. Ik doe persoonlijk al jaren niets meer met de user score om die reden.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Donstil
  • Niet online
Timothy3000 schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 10:17:
Een vage site met een vaag nieuwsbericht. Zullen we niet alles opgooien alsof het de waarheid betreft? Want dit kan niet eens.
Haha en als je dan net heel per ongeluk ook het woordje Allegedly weg laat heb we toch ff mooi nieuwe stemming gemaakt.

Verwijderd

Donstil schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 17:07:
[...]

Ja eens, het geven van een 1 omdat je het niet eens bent met de inhoud van een game of bijvoorbeeld de geaardheid van het hoofdpersonage slaat nergens op. Ik doe persoonlijk al jaren niets meer met de user score om die reden.
Mee eens,
5* reviews of 1* reviews neem ik nooit serieus.

Geen enkele game is zo slecht dat het maar 1* waard is.
Dat iemand het persoonlijk geen goede game vind maakt het nog niet een slechte game.
Smaken verschillen.

Maar ook geen enkele game is een perfecte score waard.
Vooral niet wanneer er grotendeels middelmatige scores worden gegeven, dan weet je gewoon dat er een fanboy aan het typen geslagen is.

Nou worden 1* reviews vaak ook inderdaad gebruikt als protest middel.
Maar wat deze mensen zich vaak niet realiseren is dat ze letterlijk mensen kapot maken met deze ongein.
Vooral als je het over kleinere developers heb. (indie of kleinere teams.)

Je spendeert 80+ uur per week aan een game, 7 dagen per week, 12 maanden lang.
Om vervolgens te zien hoe mensen jouw passie met de grond gelijk te maken.
Deze "reviewers' realiseren zich niet dat met zulke ongein dat je er alleen maar voor zorgt dat mensen hun passie voor dit werk verliezen en ermee stoppen.

Maar dit geldt ook voor de 5* reviews.
Als je geen constructieve kritiek krijgt en iedereen alleen maar zegt dat alles goed is terwijl dat niet het geval is, dan worden dingen helaas nooit beter en ga je richting de afgrond.

Zelf jaren lang gewerkt als Indie-Developer voordat ik in Amsterdam ging werken en helaas is het alleen maar erger geworden met de jaren. (lang leve social-media.)

Daarom adviseer ik altijd iedereen om de perfecte en slechtste reviews te negeren en te zoeken naar reviews waarbij mensen echt de tijd hebben genomen om hun gedachten op papier te zetten en daadwerkelijk het spel hebben gespeeld.
En dat was Forza Horizon 5 :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JpSemWn6Y3-4ImWK3WLfFm_5tEo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gGwmPbpFP6UNHWnSvtMVWUDN.jpg?f=fotoalbum_large

Enorm veel plezier aan beleefd en regelmatig zitten watertanden van de geweldige graphics.
Zou tof zijn als het team van Playground Games eens een shooter zou maken met de map van Forza Horizon, soort Ghost Recon Wildlands met nog vettere graphics :9~

• Timothy3000
Deze "reviewers' realiseren zich niet dat met zulke ongein dat je er alleen maar voor zorgt dat mensen hun passie voor dit werk verliezen en ermee stoppen
Denk je dat gamedevs die 1 sterrenreviews serieus nemen?
Wat heb ik zin in dit spel, als het de controls van Far Cry 6 heeft ben ik al tevreden!

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Verwijderd

G_Dragon schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 18:23:
Wat heb ik zin in dit spel, als het de controls van Far Cry 6 heeft ben ik al tevreden!

[YouTube: AVATAR FRONTIERS OF PANDORA Gameplay Demo 13 Minutes 8K]
Ik hoop zo dat dit een top game gaat worden. Moeilijk in te schatten vooralsnog. Ziet er sowieso wel mooi uit.

• Donstil
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 17:24:
[...]

Mee eens,

Dat iemand het persoonlijk geen goede game vind maakt het nog niet een slechte game.
Smaken verschillen.

Vooral niet wanneer er grotendeels middelmatige scores worden gegeven, dan weet je gewoon dat er een fanboy aan het typen geslagen is.

Nou worden 1* reviews vaak ook inderdaad gebruikt als protest middel.
Maar wat deze mensen zich vaak niet realiseren is dat ze letterlijk mensen kapot maken met deze ongein.

Deze "reviewers' realiseren zich niet dat met zulke ongein dat je er alleen maar voor zorgt dat mensen hun passie voor dit werk verliezen en ermee stoppen.

Als je geen constructieve kritiek krijgt en iedereen alleen maar zegt dat alles goed is terwijl dat niet het geval is, dan worden dingen helaas nooit beter en ga je richting de afgrond.

Zelf jaren lang gewerkt als Indie-Developer voordat ik in Amsterdam ging werken en helaas is het alleen maar erger geworden met de jaren. (lang leve social-media.)

Daarom adviseer ik altijd iedereen om de perfecte en slechtste reviews te negeren en te zoeken naar reviews waarbij mensen echt de tijd hebben genomen om hun gedachten op papier te zetten en daadwerkelijk het spel hebben gespeeld.
Haha ja is ook zo, gamers zijn echt een vreselijke groep om voor te werken.

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
G_Dragon schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 18:23:

[YouTube: AVATAR FRONTIERS OF PANDORA Gameplay Demo 13 Minutes 8K]
Waarschijnlijk bevat het wel veel meer van Far Cry 6 dan alleen de controls. :+

https://psnprofiles.com/RaemNL

Verwijderd

Donstil schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 18:29:
[...]

Tegelijk: beloof 3 mooie dingen en ze zijn hyped en smijten zonder moeite geld voor een ‘deluxe’ pre-order. :P

Verwijderd

Donstil schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 18:29:
[...]

Voor mij persoonlijk is het de meest geweldige en meest vreselijke baan die ik ooit heb gehad.

Een bericht krijgen van iemand die jouw harde werk op prijs stelt, mensen die je bedanken of zelfs mensen die je bedanken omdat je ze door een moeilijke periode in hun leven heb geholpen met jouw werk.

Dat is een type voldoening dat ik bij geen andere baan heb gehad.
Weten dat je onderdeel bent van iets wat duizenden/miljoenen mensen blij heeft gemaakt.

Maar, tegelijkertijd zien dat mensen jouw harde werk met de grond gelijk proberen te maken.
Jouw werk vergelijken met een hoop stront.
Haat mails en bedreigingen krijgen omdat iemand jouw werk niet bevalt of iets anders wilt.

Zulke dingen maken werken in de game-industrie niet altijd erg fijn.
En ook 1 van de redenen waarom Tweakers de enige site is waar ik nog regelmatig actief ben en me niet meer bezig hou met andere social media.
Maar, waarschijnlijk ook 1 van de redenen waarom ik op het internet soms nogal een kort lontje heb.
(wat niet goed te praten is.)

Maar er zijn mensen die denken dat wij games voor hun specifiek maken.
Dat hun de enige mensen zijn op deze wereld.
En zodra developers niet aan hun wensen voldoen gaan ze helemaal los.

En mensen die denken dat wij simpele werknemers ook maar een klein beetje invloed hebben op een release van een game.

Sommige studio's, ja... daar word naar de werknemers geluisterd wanneer wij zeggen dat iets nog niet klaar is. Dan word er gezegd "Prima, neem alle tijd die je nodig heb en als je hulp nodig heb zeg het maar."

Maar bij de meeste word dan gezegd "Geen keuze, de baas wilt een release op deze datum dus je zorgt er maar voor dat alles klaar is bij een day 0 Patch."
(Wat vaak meer kapot maakt dan repareert omdat er vaak geen tijd is om te testen.)

En bij sommige krijg je zelfs te horen "Maakt niet uit, we fixen het later wel. Release moet nu."

De werknemers krijgen de haat, maar de verantwoordelijke voor deze beslissingen gaan gewoon door met de volgende studio en steken daar alles in de fik.
Smaken verschillen.

Als je de hoogste en laagste scores nooit kunt geven omdat een game nooit perfect of compleet waardeloos is... dan doen die scores effectief dus eigenlijk niet mee. Met een 5 sterren systeem heb je dan eigenlijk nog maar een bereik van 3 sterren. Daarom is wat mij betreft dat idee van 'hoogste score kan niet want het kan altijd beter' niet handig. Je zou zelfs kunnen zeggen dat als je nooit 5 sterren kunt geven, dat nu 4 sterren dus het hoogste is wat je kunt geven... En is er dan geen game denkbaar die beter is? Tuurlijk wel dus 4 sterren kun je ook niet geven. En 3 sterren dus ook niet. En 2 sterren ook niet... Oh 1 ster mocht ook al niet, dus geen score mogelijk :+

Gamertag: FinrazielNL

• Donstil
  • Niet online
Finraziel schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 22:25:
[...]

Als je de hoogste en laagste scores nooit kunt geven omdat een game nooit perfect of compleet waardeloos is... dan doen die scores effectief dus eigenlijk niet mee. Met een 5 sterren systeem heb je dan eigenlijk nog maar een bereik van 3 sterren. Daarom is wat mij betreft dat idee van 'hoogste score kan niet want het kan altijd beter' niet handig. Je zou zelfs kunnen zeggen dat als je nooit 5 sterren kunt geven, dat nu 4 sterren dus het hoogste is wat je kunt geven... En is er dan geen game denkbaar die beter is? Tuurlijk wel dus 4 sterren kun je ook niet geven. En 3 sterren dus ook niet. En 2 sterren ook niet... Oh 1 ster mocht ook al niet, dus geen score mogelijk :+
Cijfers/sterren/<ander vormpje> geven aan entertainment is inderdaad vreemd, het blijft toch een bepaalde reviewer en die heeft altijd ook een eigen mening/smaak/voorliefde.

Verwijderd

Finraziel schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 22:25:
[...]

Waar zeg ik niet dat dit niet kan? Hoor je mij dit zeggen?

Ik zeg dat je de 1* reviews en 5* reviews beter niet serieus kan nemen als je een eerlijk oordeel van een spel wilt horen.
1* reviews zijn vaak van trollers/klagers/hater.
5* reviews zijn vaak van fanboys. (niet altijd, maar vaak wel.)

Voor de echte reviews die echt inhoudelijk om een spel en de inhoud daarvan ingaan kan je beter de reviews daar tussen in lezen.
De reviews van mensen die niet blind zijn voor kritiek, maar ook niet voorbij gaan aan de dingen die wel goed zijn.

RedFall is een mess, maar er zijn dingen die het goed doet.
5* Waard? Absoluut niet.
1* Waard? Nee, want er zijn dingen die het spel goed doet.
Maar beide scores worden volop gegeven.

Starfield, Spider-man, Gran Turismo, Forza.
Geen van alle zijn het perfecte games en hebben ze allemaal stuk voor stuk plus en min punten.
Plus & Minpunten wat je niet zal lezen in de 1* of 5* reviews omdat mensen blind zijn door haat of fanboy-ism.

Mensen moeten de score geven die ze willen geven, maar ik lees liever reviews van mensen die proberen objectief te zijn. (Met nadruk op proberen.)

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:23
Los van trollen/fanboys, zie ik bij metacritic en andere reviews ook vaak een laag cijfer 'omdat het de volle prijs niet waard is' (spel is bijv. te kort). Maar als ik een oudere game bekijk voor 5 euro op Eneba, dan is die originele prijs voor mij niet relevant.

En dan het lage cijfer omdat bij release iets niet werkt (buggy, 30fps, lange laadtijden), ook al is dat na 1 maand opgelost, dan blijft zo'n 1-sterrenreview ook 2 jaar daarna doorwerken (en ik de game wil kopen).

En dan nog de bias in reviews die je overal hebt (ook hotelsites etc), zelfs al zou iedereen een eerlijke evenwichtige review houden. Mensen met een negatieve ervaring zijn meer genegen om dat in een review te uiten, dan bij mensen waar het aan de volwachting voldoet...

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Timothy3000 schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 17:47:
[...]

Denk je dat gamedevs die 1 sterrenreviews serieus nemen?
Misschien niet, maar een hele hoop potentiële consumenten wel.
Het gros heeft een kuddegedrag om maar een reviewcijfer te volgen, zonder iets meer research te plegen.
Verwijderd schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 11:55:
[...]

Waar zeg ik niet dat dit niet kan? Hoor je mij dit zeggen?

Ik zeg dat je de 1* reviews en 5* reviews beter niet serieus kan nemen als je een eerlijk oordeel van een spel wilt horen.
1* reviews zijn vaak van trollers/klagers/hater.
5* reviews zijn vaak van fanboys. (niet altijd, maar vaak wel.)

Voor de echte reviews die echt inhoudelijk om een spel en de inhoud daarvan ingaan kan je beter de reviews daar tussen in lezen.
De reviews van mensen die niet blind zijn voor kritiek, maar ook niet voorbij gaan aan de dingen die wel goed zijn.

RedFall is een mess, maar er zijn dingen die het goed doet.
5* Waard? Absoluut niet.
1* Waard? Nee, want er zijn dingen die het spel goed doet.
Maar beide scores worden volop gegeven.

Starfield, Spider-man, Gran Turismo, Forza.
Geen van alle zijn het perfecte games en hebben ze allemaal stuk voor stuk plus en min punten.
Plus & Minpunten wat je niet zal lezen in de 1* of 5* reviews omdat mensen blind zijn door haat of fanboy-ism.

Mensen moeten de score geven die ze willen geven, maar ik lees liever reviews van mensen die proberen objectief te zijn. (Met nadruk op proberen.)
Ahhh dan had ik je inderdaad verkeerd begrepen. Ja als ik user reviews lees dan kijk ik ook snel over de extremen heen om de reviews met een score meer in het midden te lezen inderdaad, dat zijn ook vaak de mensen die werkelijk argumenten hebben ipv alleen deze game is geweldig of zuigt.

• Ht87
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 20-11 22:12
Misschien is een aanrader systeem interessant dan bij reviews:
1 ster = geen aanrader
5 sterren = must play

Dan kun je de review zien als een uiteenzetting waarom.

[ Voor 20% gewijzigd door Ht87 op 16-10-2023 14:41 ]

• BiaggioLuciano
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 05-11 22:42
[...]

Mee eens,

Smaken verschillen.
Niet mee eens. Persoonlijk voorbeeld: Rollercoaster Tycoon World. Het enige goede was de engine om achtbanen te bouwen. Helaas is het al sinds deel 1 een verwachting om hele parken te bouwen, en wanneer het technisch een mèh/acceptable is, maar één leuke gameplay element, en voor de rest minder dan het vorige deel, dan is een 1 wel eerlijk. Ook al is het een nieuwe studio. Ken je markt en limieten.

Ik heb bij reviewen een mentaal lijstje van wat ik minimaal (wel haalbaar) verwacht en/of beloofd is. Maar ook kijk ik naar de context: concurrentie, prijs, vernieuwing. Als er nieuw product verkocht wordt dan verwacht ik wel dat er dus wel een reden/vraag voor is.
Niets kan perfect zijn, maar een 5* geeft aan dat het echt wel een van de betere titels is van een periode of serie. Toegegeven beide cijfers worden misbruikt, maar ze zijn beide wel legitiem.
[…]
Dat is een kwalijk punt als het echt om misbruik maakt. Maar kan het ook zijn dat er niet een juiste markt-onderzoek heeft plaatsgevonden? Heel plat gezegd: als Disney Frozen als een horrorfilm had gereleased, hebben zij niet echt het recht om te klagen dat de verwachtingen niet waren gehaald.

Daartegenover staat wel natuurlijk dat als een horrorfanaat een drama gaat recenseren, dat dat ook niet netjes is als dat tegen dezelfde normen gaat. Maar over de technische aspecten kan die alsnog gelijk hebben, dus dat betekent niet dat we zijn recensie maar moeten wegschuiven.
“Fool me once, shame on you. Fool me twice, shame on me.”

Als je na een slecht reviewde game de handdoek in de ring gooit ben ik er vrijwel zeker van dat het eerder een obsessie was dan een passie. Als je meerdere slechte games heb, dan ligt het er aan wat er fout aan is. Misschien is dit soort werk deze persoon niet weggelegd.

[…]
Feedback kan je altijd wel krijgen hoor als je wilt. In discussie gaan met je spelers op Reddit of andere fora bijvoorbeeld. Of gewoon play testers inhuren.

• BiaggioLuciano
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 05-11 22:42
Ht87 schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 14:40:
Misschien is een aanrader systeem interessant dan bij reviews:
1 ster = geen aanrader
5 sterren = must play

Dan kun je de review zien als een uiteenzetting waarom.
Of een ander systeem verzinnen: hoeveel euro was het een persoon waard? Is een stuk duidelijker en helpt de producent om een betere prijsklasse te vinden.

• TheProf82
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20-11 15:24
justifire schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 18:11:
Nou Lords of the Fallen gaat voorlopig op de plank.
Patch maakt het allemaal wel iets beter maar hele stukken zijn gewoon totaal niet afgewerkt.

Dit is een screenshot uit een cutscene :

[Afbeelding]

7(8)7
Hoe was de performance? Ik twijfel over een aanschaf (groot fan van fromsoft) maar hoor veel problemen hieromtrent
TheProf82 schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 16:56:
[...]

Hoe was de performance? Ik twijfel over een aanschaf (groot fan van fromsoft) maar hoor veel problemen hieromtrent
Is gisteravond een nieuwe patch uitgebracht, vanavond maar weer eens kijken…

Patch Notes: 1.1.191

All Platforms:

Balancing:

Bringers of Stillness and Scarlet Shadows have had the damage output of their two gap-closing attacks reduced to not be so punishing when attacking from their own shadow.
Charred Spirits in the lower city have seen their damage output slightly nerfed, from 80 to 64 to compensate for them being the most aggressive "walking corpse" type.
All "walking corpses” have seen their charged attack damage reduced from 1.18 to 0.8, as their animations are not properly reflecting the danger of the hit. Their anticipation has been slightly adjusted for better readability.
Skein working forces have now a better-adjusted hitbox, as we felt it was spawning just a few frames too early.
Barrage of echoes (eyeball umbral spell) has received an additional failsafe to make sure they always explode when hitting any environment element.
Adjusted the hit direction of some projectiles that could make the player hit-react in an undesired direction. Purely cosmetic.
Ruiner has seen his fire shield attack and his jump knockdown attack damage slightly reduced. In exchange, his standard damage has been slightly buffed from 81-95. The idea is for players to still be scared of him, but reduce the amount of one-shots in later regions of the game.
Bosses:

The Spurned Progeny has received a small tweak to make sure he never interrupts one of his combos, regardless of the player's actions.
The arena of the trio of secret bosses hiding at a secret place, has been tweaked to help them navigate the space more efficiently. Also, if they enter the column in shadow form, they now know how to exit. They’re effectively more dangerous adversaries now.
Visuals:

After optimization, Pieta chest armor lost some of the IDs for the tincts. This has been corrected so tincts can be properly applied to it.
Fixed a nanite mesh on the 3D Gallery background that was incorrectly animated, creating white dot artefacts.
Performance:

Barrage of echoes eyeballs explosion had a lingering VFX that could be kept active for longer than intended, which hindered performance if abused.
Photo Mode:

Photo Mode had a small black line on the right-bottom corner. This line is now gone.
Audio:

Umbral stigmas now have a nicer sound for their activation and deactivation.
PVP:

We've deactivated the ability to parry other players' kicks to allow an additional option when you find a very good "parrier".
PC:

We've worked diligently to fix some of the issues that unfortunately have affected some of our players.

Rest assured that our commitment to enabling as many people as possible to immerse themselves in our game world is what drives our passion.Thanks to the data provided to our "Sentry" bug database by players who clicked "send" on the crash report pop-up, we've been able to identify four main issues:

**Non-Updated Drivers.**Lords of the Fallen is powered by UE5, a high-end technology that requires the latest GPU drivers. We've observed that the majority of crashes result from outdated drivers.That's why, starting now, when the game launches, it checks for the installed drivers and prompts an update if they are not up to date, redirecting to the respective GPU providers: Nvidia or AMD
Frame Generation StabilityDespite our eagerness to provide players with the latest technologies, Sentry noticed that Frame Generation is also leading to crashes under specific conditions.We have decided to temporarily deactivate Frame Generation until our collaboration with NVIDIA allows us to deliver more stable drivers. This action is intended to prevent the crashes that some players are experiencing with their brand-new 40 series GPUs.
Unidentified GPU crashesAn engine error that could occur with certain 30 and 40 series GPUs, causing the game to crash even with auto-set graphics, has been partially addressed.EPIC has promptly provided us with a patch that includes additional fail-safes to prevent those crashes, and it's been integrated to resolve most of these crashes.We've also observed that quite a few players enable settings that their rigs cannot handle, especially in terms of VRAM. If you experience instability, low frame rates, or even crashes (especially DX12 crashes), simply click on "AUTO-SET" within the Graphics Settings, and this will most likely resolve your issues.
Crash after first cinematicAn issue with the engine code related to the calculation of Pipeline State Objects (PSOs) has been identified in Sentry. This issue resulted in crashes when shaders were being compiled after the first cinematic of the game.EPIC has been swift and efficient in providing a solution, which has now been integrated into the game and should resolve the majority of cases.However, if the issue still persists, we've provided a workaround to allow you to access the game. Please note that this workaround may result in some micro-freezes the first time you enter a new area of the game. To deactivate PSOs calculation, please follow these steps:a. Right click on the game in your Libraryb. Click on Propertiesc. In the General tab, enter the following modifier in the Launch Options text box: -nopsos
Please refer to our Performance Troubleshooting Steps if you are still experiencing issues.

PS5:

No platform specific changes.
XBOX:

We've fixed the issue with the loading of low LODs for the Xbox Series X.
Steam Deck:

Steamdeck now has a virtual keyboard.
In Light we Walk.

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:28
Goh dat Gotham Knights is dat toch echt een mega slecht aftreksel van Batman Arkham Knight:

30fps met graphics die echt onder die van Arkham Knight liggen
Vechtsysteem dat er echt niet aan tipt
Vehicles zijn lachertjes
Clunky controls
Voice acting zeer matig

Gewoon alles is een flinke stap omlaag IMHO. Laat me nog meer snakken naar een waardig nieuw deeltje in de Batman series!!
JDL15 schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 19:32:
Goh dat Gotham Knights is dat toch echt een mega slecht aftreksel van Batman Arkham Knight:

30fps met graphics die echt onder die van Arkham Knight liggen
Vechtsysteem dat er echt niet aan tipt
Vehicles zijn lachertjes
Clunky controls
Voice acting zeer matig

Gewoon alles is een flinke stap omlaag IMHO. Laat me nog meer snakken naar een waardig nieuw deeltje in de Batman series!!
Helaas is de developer de richting van een generieke action Live Service game opgegaan. En als die flopt zie ik dat wel eens het einde van Rocksteady worden.

Lords of the Fallen is na de laatste patch goed speelbaar.
Ook de gesmolten E.T. graphics lijken verholpen te zijn, maar verwacht zeker geen wauw-momenten :')
Nog wel een hickup hier en daar en soms laden shaders erg traag / later in.
Stuk moeilijker dan Lies of P
Ook in dit spel draait het om de perfect parry maar daarnaast ook om unblockable attacks die gedodged moeten worden, en daar komt het, ditmaal zonder kleurenindicatie >:)
Movement is snel, je moet lekker agressief zijn, voelt soms als Assassins Creed Origins / Valhalla.
Mogen nog zeker een aantal patches overheen, maar heb na vanavond wel echt zin om door te spelen :9

• Palindrome
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 18:48
Pete Hines stopt ermee en starfield lead quest designer Will Shen stopt ook bij Bethesda.

Starfield vond ik na de eerste paart uurtjes tegenvallen. Heb de game ook nog niet weer opgepakt helaas.

Dus kan er niet rouwig om zijn.

Ben wel benieuwd of Pete ook vertrekt vanwege de fusie, hij leek er niet zo happig op.

[ Voor 3% gewijzigd door Palindrome op 17-10-2023 01:03 ]

Palindrome schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 01:02:
Pete Hines stopt ermee en starfield lead quest designer Will Shen stopt ook bij Bethesda.

Starfield vond ik na de eerste paart uurtjes tegenvallen. Heb de game ook nog niet weer opgepakt helaas.

Dus kan er niet rouwig om zijn.

Ben wel benieuwd of Pete ook vertrekt vanwege de fusie, hij leek er niet zo happig op.
Beste man gaat gewoon met pensioen.
Dat beslis je niet van de één op de andere dag :+

• Palindrome
justifire schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 07:03:
[...]

Beste man gaat gewoon met pensioen.
Dat beslis je niet van de één op de andere dag :+
Toevallig net na de overname compleet is en net nadat starfield klaar is...
Palindrome schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 07:34:
[...]

Toevallig net nadat starfield klaar is...
Dat is toch niet toevallig ?
Wanneer had hij dan met pensioen gemogen van jou ?

• Timothy3000
Pensioen? Hij is 54. :P
Gisteravond weer met vrienden Dragon Ball Xenoverse 2 gespeeld na de nieuwste update, die echt mega was!

Lekker 2 vs 2 gevochten tegen elkaar in online battles en nog wat parralel quests samen gedaan, dit spel blijft door de jaren heen nog steeds een topper en dat hebben ze zelf ook in de gaten. Anders zouden ze het spel niet zo blijven ondersteunen sinds 2016, volgend jaar weer een hele roadmap vrijgegeven met nieuwe content en een upgrade naar current-gen.

Hoop ooit in de toekomst nog wel een Dragon Ball Xenoverse 3 te gaan zien, want deze spellen zijn tijdloos.

[ Voor 5% gewijzigd door G_Dragon op 17-10-2023 08:58 ]

Palindrome schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 07:34:
[...]

Toevallig net na de overname compleet is en net nadat starfield klaar is...
Jij vindt het logischer dat iemand met pensioen gaat midden in een project? :? Tuurlijk niet... Ik weet niet of hij inderdaad 'gewoon met pensioen gaat' maar als dat zo is lijkt het me juist logisch dat je wacht tot het project waar je een belangrijk deel van je leven in gestort hebt voltooid is.
Mensen zoals dit zitten niet te wachten tot de overheid zegt dat ze met pensioen mogen hè, die kunnen dat gewoon zelf kiezen.
Zolang hij het niet zelf zegt weten we niet of dit zo is (en zelfs dan is het niet echt zeker) maar jij zit er ook maar een eind op los te speculeren.

• Timothy3000
Staat er niet overal "retired from Bethesda"? Als in: Weg bij Bethesda?

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:33

BM

Moderator Spielerij
Laten we hier maar niet verder over speculeren, de man zal tzt zelf wel met een update komen neem ik aan :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• Palindrome
Finraziel schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 09:00:
[...]

Jij vindt het logischer dat iemand met pensioen gaat midden in een project? :? Tuurlijk niet... Ik weet niet of hij inderdaad 'gewoon met pensioen gaat' maar als dat zo is lijkt het me juist logisch dat je wacht tot het project waar je een belangrijk deel van je leven in gestort hebt voltooid is.
Mensen zoals dit zitten niet te wachten tot de overheid zegt dat ze met pensioen mogen hè, die kunnen dat gewoon zelf kiezen.
Zolang hij het niet zelf zegt weten we niet of dit zo is (en zelfs dan is het niet echt zeker) maar jij zit er ook maar een eind op los te speculeren.
Dat zeg ik toch? Na een project is handiger en voordat je onder een nieuw baas moet werken ook.
De gelekte mails neem ik ook in gedachten waarin hij niet zo happig leek over de overname en waarom hij mischien het nu een mooie exit punt vind. Als hij straks toch weer aan de slag gaat elder weten we genoeg.

Of exit bij Bethesda en aan de slag bij een ander tak van MS kan natuurlijk ook.

[ Voor 6% gewijzigd door Palindrome op 17-10-2023 09:53 ]

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:17
G_Dragon schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 08:47:
Gisteravond weer met vrienden Dragon Ball Xenoverse 2 gespeeld na de nieuwste update, die echt mega was!

Lekker 2 vs 2 gevochten tegen elkaar in online battles en nog wat parralel quests samen gedaan, dit spel blijft door de jaren heen nog steeds een topper en dat hebben ze zelf ook in de gaten. Anders zouden ze het spel niet zo blijven ondersteunen sinds 2016, volgend jaar weer een hele roadmap vrijgegeven met nieuwe content en een upgrade naar current-gen.

Hoop ooit in de toekomst nog wel een Dragon Ball Xenoverse 3 te gaan zien, want deze spellen zijn tijdloos.
Supertof spel was dat ja, wel knap dat je het ju nog steeds speelt haha. Maar misschien dat ik hem binnenkort ook weer is opstart, die upgrade naar current gen komt volgend jaar bedoel je?

Vond dragonball kakarot zwaar tegenvallen, dus hopelijk komt er ooit een Xenoverse 3 !

Playstation 5

Stylze schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 10:13:
[...]

Supertof spel was dat ja, wel knap dat je het ju nog steeds speelt haha. Maar misschien dat ik hem binnenkort ook weer is opstart, die upgrade naar current gen komt volgend jaar bedoel je?

Vond dragonball kakarot zwaar tegenvallen, dus hopelijk komt er ooit een Xenoverse 3 !
Haha ik ben nooit gestopt, elke week of maand nog veel pvp gevechten tegen elkaar.
Ik heb ook veel teveel uur in dit spel zitten (1500+), had hem ooit 100% maar moet daar echt weer een keer voor gaan zitten na alle updates. Wel heb ik veel teveel zeni en items verzameld door de jaren heen!

Oh vond je? Ik vond Dragon Ball Kakarot wel lekker wegspelen, even wat anders tussendoor. Als je het echt over een flop hebt is dat Dragon Ball Fighterz wel, pff wat is dat spel slecht ontvangen door veel.

• Stylze
  • Laatst online: 21:17
G_Dragon schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 10:19:
[...]

Haha ik ben nooit gestopt, elke week of maand nog veel pvp gevechten tegen elkaar.
Ik heb ook veel teveel uur in dit spel zitten (1500+), had hem ooit 100% maar moet daar echt weer een keer voor gaan zitten na alle updates. Wel heb ik veel teveel zeni en items verzameld door de jaren heen!

Oh vond je? Ik vond Dragon Ball Kakarot wel lekker wegspelen, even wat anders tussendoor. Als je het echt over een flop hebt is dat Dragon Ball Fighterz wel, pff wat is dat spel slecht ontvangen door veel.
Ja vond kakarot erg saai, misschien ook door weer hetzelfde verhaal wat al in andere spellen gebruikt was, maar ook de wereld voelde erg leeg aan ze hadden er wat meer de tijd voor moeten nemen dan had het wel iets moois kunnen worden.

fighterZ niet goed ontvangen? bedoel je niet een andere? FighterZ staat op metacritic op een 8.7 en bij users op 8.0. Is natuurlijk heel ander soort game gewoon echt een "2d" fighter dus als je daar niet van houd dan snap ik het, maar was wel een toffe game imo.

Playstation 5

Stylze schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 10:40:
[...]

Ja vond kakarot erg saai, misschien ook door weer hetzelfde verhaal wat al in andere spellen gebruikt was, maar ook de wereld voelde erg leeg aan ze hadden er wat meer de tijd voor moeten nemen dan had het wel iets moois kunnen worden.

fighterZ niet goed ontvangen? bedoel je niet een andere? FighterZ staat op metacritic op een 8.7 en bij users op 8.0. Is natuurlijk heel ander soort game gewoon echt een "2d" fighter dus als je daar niet van houd dan snap ik het, maar was wel een toffe game imo.
Nee ik bedoel echt FighterZ of het is meer mijn eigen mening want na de gevechten van Xenoverse hoorde/las ik toch veel gemixte reacties over het spel. Ik vind een 8.7 wel heel hoog, die zag ik niet aankomen.

Palindrome schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 09:51:
[...]

Dat zeg ik toch? Na een project is handiger en voordat je onder een nieuw baas moet werken ook.
De gelekte mails neem ik ook in gedachten waarin hij niet zo happig leek over de overname en waarom hij mischien het nu een mooie exit punt vind. Als hij straks toch weer aan de slag gaat elder weten we genoeg.

Of exit bij Bethesda en aan de slag bij een ander tak van MS kan natuurlijk ook.
Huh, ok, misschien dat ik je verkeerd begreep dan, kon zweren dat je sarcastisch aan het doen was... Dan begrijp ik eigenlijk helemaal niet wat je wou zeggen, maar maakt ook niet uit, laten we inderdaad maar stoppen met speculeren weer.

• Palindrome
Finraziel schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 11:08:
[...]

Huh, ok, misschien dat ik je verkeerd begreep dan,
Laten we het daarop houden.
Nieuwe deals!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TXI7hSJGeeBoCkf4J2LpWIlpWU0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/uSFAVx5OC3EKFRqv8CScs28d.png?f=user_large
"Klik op de afbeelding voor de deals"

• Bieren89
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 20-11 07:42
@Stylze Als je trouwens een keer mee wil doen met vechten of missies in Dragon Ball Xenoverse 2, mag je me altijd toevoegen op de Xbox d:)b

[ Voor 10% gewijzigd door G_Dragon op 17-10-2023 13:20 ]

• Wingie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:12
BM schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 09:44:
Laten we hier maar niet verder over speculeren, de man zal tzt zelf wel met een update komen neem ik aan :)
https://www.eurogamer.net...lopers-at-wyrdsong-studio

• baswillems1
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-11 21:29
uchiha tijntje schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 19:51:
[...]

Helaas is de developer de richting van een generieke action Live Service game opgegaan. En als die flopt zie ik dat wel eens het einde van Rocksteady worden.
Welke game van Rocksteady refereer je dan na?

• Raem
  • Nu online
baswillems1 schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 13:29:
[...]

Suicide Squad. Ik denk dat die net als Avengers gaat floppen.

baswillems1 schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 13:29:
[...]

Zoals @Raem aangeeft, Suïcide Squad. Deze game werd aangekondigd waarna die weer werd uitgesteld waarna er gameplay beelden werden getoond en weer werd uitgesteld.

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:28
uchiha tijntje schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 14:14:
[...]

Zoals @Raem aangeeft, Suïcide Squad. Deze game werd aangekondigd waarna die weer werd uitgesteld waarna er gameplay beelden werden getoond en weer werd uitgesteld.
Het werkt ook niet mee als je moet opboksen tegen zo'n dikke serie games als die van Batman _/-\o_

Gisteren toevallig nog Gotham Knights uitgespeeld, tipt net niet aan een 6je voor mij. Had altijd gedacht (omdat het van dezelfde makers was en ook op Batman betrekking had), dat het een direct vervolg was op Arkham Knight, maar dat is het dus zeker niet. Dat was eigenlijk de reden dat ik het nog wilde proberen.

• Raem
  • Nu online
Wel zonde hoor. Arkham Asylum en Arkham Knight vond ik beide hele goede games, dus had hoge verwachtingen van een nieuwe game van Rocksteady. Maar Suicide Squad ziet er totaal niet uit als iets wat ik leuk ga vinden.

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:23
Dead space? Dat is wel heel cool 😎
Had ik niet zo snel verwacht eigenlijk.

• NukaWorldNL
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
Wow ik zie dat Destiny The Collection na jaren (of ik heb het altijd gemist) weer eens in de aanbieding is in de store. Ik wilde die collectie nog altijd eens kopen omdat ik Destiny 1 en de dlc (zeker The Taken King dlc) echt heel tof vond. Vraag me wel af waarom ze Destiny 1 ineens weer in de aanbieding gooien want nogmaals ik heb het echt al jaren niet meer in de aanbieding gezien. Destiny 2 en de dlc is juist al zovaak in de aanbieding.

• hifigamefreak
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18:39

hifigamefreak

aka C3rb3r7s

justifire schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 16:01:
Holy Monkeyballs! Dead Space Remake op Game Pass!!

[Afbeelding]
Nice ik hoop eigenlijk nog dat Jedi: Survivor snel via EA Play naar GamePass komt maar dit is zeker een leuke verrassing! :) 8)

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 20:39
hifigamefreak schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 17:27:
[...]

Nice ik hoop eigenlijk nog dat Jedi: Survivor snel via EA Play naar GamePass komt maar dit is zeker een leuke verrassing! :) 8)
Daar wacht ik ook op. Maar verwacht die pas ergens rond april/mei, dan is de game een jaar uit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iXfN0t_5ezsgHiv_hMZjrLyrWEM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VcuMh5hfOkfD2Mozx6dFfg87.png?f=fotoalbum_large

• polopolo150
  • Laatst online: 09-11 11:45
NukaWorldNL schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 16:44:
Wow ik zie dat Destiny The Collection na jaren (of ik heb het altijd gemist) weer eens in de aanbieding is in de store. Ik wilde die collectie nog altijd eens kopen omdat ik Destiny 1 en de dlc (zeker The Taken King dlc) echt heel tof vond. Vraag me wel af waarom ze Destiny 1 ineens weer in de aanbieding gooien want nogmaals ik heb het echt al jaren niet meer in de aanbieding gezien. Destiny 2 en de dlc is juist al zovaak in de aanbieding.
Is Destiny 1 niet lang na launch van deel 2 offline gegaan en dus abandonware?

• NukaWorldNL
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
polopolo150 schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 18:01:
[...]

Is Destiny 1 niet lang na launch van deel 2 offline gegaan en dus abandonware?
Volgens mij spelen best wat mensen nog de game en daarbij mogen ze het dan toch niet meer verkopen. Want waarom verkopen en de sale gooien als de game niet meer werkt (want het is tenslotte een online game).

Kom trouwens dit tegen: https://help.bungie.net/h...0Destiny%201%20Activities.

Wat ik zo zie is het spel nog prima speelbaar. Alleen ik was even vergeten dat de game maar 30fps is. Ik ben intussen al zo gewend aan 60fps dat die 30 fps niet meer lekker zullen aanvoelen.
@Stylze Vanavond even screenshots gemaakt voor je van mijn progressie door de jaren heen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N6lQafDBU5R8VdieqfTSkL4hBT4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fmfDZjvUrnQ62Bz7L34G74I6.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sf0C3WLB-Pp7cSjpLz-tNS6gNUw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zOev7NhLbMpgqo1hF80rYSnn.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I8Ojv8yJSVpLGK5w2OS_a8T4LeQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DCCkTnt2gqzuSlQuQuMZB4hx.png?f=fotoalbum_large

Verwijderd

Speciaal voor al onze Phil fans hier. ;)

• MRE-Inc

MRE-Inc

Recap:

Slechte zaak. Je moet Playstation terugpakken met hun eigen spelletjes van de afgelopen jaren. Dus lekker COD in een mindere resolutie, DLC een half jaar later en diverse spelmodi gewoon een jaar later uitbrengen naar de PS.

[ Voor 23% gewijzigd door MRE-Inc op 18-10-2023 12:21 ]

Verwijderd

MRE-Inc schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 12:19:
[...]

Recap:

[Twitter]

Slechte zaak. Je moet Playstation terugpakken met hun eigen spelletjes van de afgelopen jaren. Dus lekker COD in een mindere resolutie, DLC een half jaar later en diverse spelmodi gewoon een jaar later uitbrengen naar de PS.
Mocht je reactie serieus zijn: je begrijpt zelf ook wel dat wanneer je geen marktleider bent met aantal consoles en alles op alles moet zetten om mee te blijven doen, dat je gewoon zoveel mogelijk games wilt verkopen ongeacht platform. Toch?
Aan de andere kant mag Sony zich ook wat meer openen maar die sluit zich zelf zoveel mogelijk af als marktleider.
Vrij voorspelbaar allemaal.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2023 12:31 ]

• MRE-Inc

MRE-Inc

Verwijderd schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 12:30:
[...]

Mocht je reactie serieus zijn: je begrijpt zelf ook wel dat wanneer je geen marktleider bent met aantal consoles en alles op alles moet zetten om mee te blijven doen, dat je gewoon zoveel mogelijk games wilt verkopen ongeacht platform. Toch?
Aan de andere kant mag Sony zich ook wat meer openen maar die sluit zich zelf zoveel mogelijk af als marktleider.
Vrij voorspelbaar allemaal.
De ABK overname heeft nooit tot doel gehad om marktleider te worden op console verkopen. Alles op alles zetten ? Microsoft heeft Gamepass waar ze alles op in zetten, niet de console verkopen. Het was juist Sony/Playstation die altijd heeft volgehouden geen abo dienst te introduceren maar nu toch over stag zijn gegaan. COD games verkopen toch wel of ze nu op lagere resolutie draaien op de PS of niet en nee dan heb ik het niet over 640x480. Mochten COD spelers wel waarde hechten aan een betere resolutie en overstappen naar Xbox, dan is dat alleen maar meegenomen. Het is niet alsof Microsoft denkt daar een grote slag mee te slaan, maar in diverse contracten die Sony heeft afgesloten met uitgevers/ontwikkelaars stond iets van parity mbt resolutie en dat de Xbox versie niet beter mocht zijn dan de PS versie. Geen nieuwe PS Devkit voor de nieuwe Playstation, tja dan kunnen we niet alles halen uit de PS versie van de game.

Laten we eerlijk zijn. Sony wil nog steeds alleenheerser zijn in de console business (Nintendo daargelaten). Dat zie je aan alles wat ze afspreken met ontwikkelaars/uitgevers etc. Ze willen geen concurrentie zodat ze de volgende COD / Spiderman gewoon voor 90€ over de toonbank kan.

[ Voor 9% gewijzigd door MRE-Inc op 18-10-2023 12:46 ]

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
MRE-Inc schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 12:19:
[...]

Recap:

[Twitter]

Kinderachtige reactie. Wel mooie metafoor om te begrijpen waarom mensen elkaar zo slecht behandelen.
Mooi dat er weer wat duidelijkheid geschapen is. Houdt verwachtingen goed in de pas. Laat MS maar gewoon haar eigen koers varen. De tijd van sneue exclusive dlc in 3rd party games is gelukkig ver verleden tijd.

Verwijderd

MRE-Inc schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 12:44:
[...]
De ABK overname heeft nooit tot doel gehad om marktleider te worden op console verkopen.
Yep en vandaar dat het logisch is dat ze de games op alle platformen willen release zonder kinderachtige consessies. Zoveel mogelijk games verkopen dus.
Ik vind je reactie verder behoorlijk extreem waarbij je een kant wilt kiezen. Kan ik niet veel mee. Sony en Xbox kunnen beide dingen leren van elkaar.
Het ging mij tevens om je oog om oog, tand om tand denkwijze. Een denkwijze waar de wereld uiteindelijk nooit beter van wordt.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2023 13:04 ]

• MRE-Inc

MRE-Inc

giantgiantus schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 12:45:
[...]

Kinderachtige reactie. Wel mooie metafoor om te begrijpen waarom mensen elkaar zo slecht behandelen.
Dat heeft niks met kinderachtigheid te maken. Toen Microsoft Mojang overnam, hing Sony binnen 15 minuten aan de telefoon om te vragen of Minecraft dan nog wel beschikbaar bleef op het PS platform. Ondertussen wel gewoon zelf de vieze spelletjes doorzetten door content weg te houden bij de concurrent.

Het blijkt dus wel dat het braafste jongentje van de klas blijven spelen dus niet werkt, dan moet je dus van kant wisselen en het rotste jongetje worden. Anders gezegd, dezelfde spelletjes spelen als Sony anders blijf je gepest worden.

Pagina: 1 ... 169 ... 195 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
• Gamepass discussie: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
• Beschikbaarheid: [XSX | XSS] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord