LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Games van het kaliber Alan Wake 2 komen ook niet naar de Switch he. Het probleem is dat alles wat op de X draait ook op de veel en veel zwakkere S móet draaien. Anders mag de game niet uitgebracht worden op de Series. Als je ziet dat consoles met de power van een XSX en PS5 al weer naar de 30fps terug dreigen te gaan, dan is de S een probleem.L23 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 11:21:
Vreemd dat het bij Microsoft problematisch is en bij Nintendo niet.
[ Voor 22% gewijzigd door Hulleman op 10-10-2023 11:24 ]
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Dat is waar. Aan de andere kant is Xbox Series S ook al behoorlijk krachtig, dus het verbaast mij dat ze hier niet normaal games op zouden kunnen draaien. Maar kracht is relatief.Hulleman schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 11:22:
[...]
Games van het kaliber Alan Wake 2 komen ook niet naar de Switch he. Het probleem is dat alles wat op de X draait ook op de veel en veel zwakkere S móet draaien. Anders mag de game niet uitgebracht worden op de Series. Als je ziet dat consoles met de power van een XSX en PS5 al weer naar de 30fps terug dreigen te gaan, dan is de S een probleem.
Nintendo heeft toch hele andere games op de switch? Probleem bij de series s is dat MS beloofd heeft dat alles op zowel s als x kan. Ik hoop dat ze op gegeven moment de cloud gebruiken voor s anders gaat het lastig worden going forward.L23 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 11:21:
Verwijderd
Je snapt toch ook wel dat het bij Nintendo een heel ander verhaal is? Of heeft Nintendo een versie van de Switch die mee komt met de rest van de huidige generatie?L23 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 11:21:
Bovendien worden er genoeg games zwaar aangepast voor de Switch met een eigen release date. Lijkt me niet wenselijk voor de S.
Verwijderd
Graphics zijn goed genoeg op de bekende washed out laag na dan. (Performance RT)
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2023 11:44 ]
Cloud kan, maar lijkt me ook geen geschikte oplossing. Denk dat de wat meer casual gamer die een Xbox Series S koopt een minder uitstekend internet verbinding/netwerk heeft dan de gemiddelde Xbox Series X koper.giantgiantus schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 11:35:
[...]
Nintendo heeft toch hele andere games op de switch? Probleem bij de series s is dat MS beloofd heeft dat alles op zowel s als x kan. Ik hoop dat ze op gegeven moment de cloud gebruiken voor s anders gaat het lastig worden going forward.
Los van dat de cloud de Xbox Series S dan overbodig zou maken, is dan niet meer dan een doorgeefluik.
Maar goed, is gewoon mijn constatering dat ik het bijzonder vind dat krachtige hardware zoals de Xbox Series S al problematisch is. Naar mijn mening gebeurd er weinig vernieuwends op gaming gebied, maar dat is hoe ik het ervaar. Ik begrijp aan de andere kant ook wel dat men graag steeds mooiere graphics wil.
Ooit... ik ben sinds Lies of P helemaal into het SoulsBorne genre gekomen. Dus eerst deze afronden, daarna houd ik deze in de gaten.devilsnight schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 16:26:
Wie gaat hem halen volgende week?
YouTube: Lords of the Fallen - New Paths Among the Dead - Hands-On Preview
YouTube: Lords of the Fallen Gameplay & Hands-On Impressions - One of the Bes...
YouTube: Lords of the Fallen: A Video Deep Dive Into the Umbral Realm | IGN F...
YouTube: I Played the NEW Lords of the Fallen! | It's Awesome!
Vinyl & CD's | Vinyl Insta | XBL tag: Yashirou | Google Pixel 9
L23 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 11:27:
[...]
Dat is waar. Aan de andere kant is Xbox Series S ook al behoorlijk krachtig, dus het verbaast mij dat ze hier niet normaal games op zouden kunnen draaien. Maar kracht is relatief.
https://www.ign.com/artic...-wake-2-for-xbox-series-s“Series S, the CPU is pretty much the same as on Series X,” Puha said. “But the GPU is an issue. It really is. And then, having less memory is a pretty big problem. And we often get, ‘okay, you make PC games, surely you know how to scale.’ Well, memory is not a problem on PC. It really isn’t. And that’s one of the struggles when you talk about resolution and framerate. It’s just not enough to drop the resolution heavily. That’s what we’re doing on the S and we’re really, really working hard to make sure the visual quality still holds up.
“People accept that on a weaker PC the visuals are not going to be as good and your framerate’s not going to be as good. There’s a massive difference on Series S and Series X GPU. And sure, people can mention this game did this so well and all that, and every game is different, and every developer is different. But you can’t have the best of both worlds. You gotta choose where you’re gonna focus.
“The Series S is $250 and X and PS5 are $500-600. Obviously there’s a massive difference between the power you are getting, right? It’s a lot easier to scale on the PC because of memory, and it’s not like there’s one super PC and one weaker PC. There are like 300 PC configurations in-between, and trust me that’s a massive struggle, but we’ve shipped a lot of PC games so we’re a bit better about that.
“We’ve really worked hard on getting S to run at a solid 30 and tried to maintain a good visual quality. But if you want to see the game at its best in full next-gen glory, it’s going to be on the machines that have the hardware grunt to enable that.”
Dit is wat Remedy erover te zeggen heeft. Het komt bij mij vooral over dat het technisch allemaal ook geen probleem hoeft te zijn. Maar dat het een extra uitdaging kan zijn voor (sommige) ontwikkelaars en het ze veel tijd en moeite kost.
[ Voor 85% gewijzigd door Albert020 op 10-10-2023 12:33 ]
Goed dat je dit postte! Was vergeten dat het uit zou komen! Dikke pret met Forza Motorsport!Verwijderd schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 09:47:
Net heel even op geforce now al kunnen spelen, is de game er ook al op Xbox of later vandaag pas?
Edit:
Om zelf maar antwoord te geven: ja.
En het heeft toetsenbord en muis ondersteuning op de Xbox! Controller is wel nodig (zonder kan je niet in het spel komen) en bepaalde menu acties werken ook alleen met controller. Maar heb er dikke pret mee!
Qua gameplay en presentatie was ik gelijk verkocht! Graphics moest ik wel even inkomen. Ik vond het eerst echt meh en op mijn monitor kon ik de Visuals modus niet echt aan (vanwege 30 fps). Nu op Performance RT en na het eerste tournament zit ik er gewoon helemaal in.
Komend weekend ook nog de Call of Duty MW III beta! Starfield begin ik ook eindelijk beetje in te komen. Leuke tijden voor me nu.
En oh ja! Misschien een kleine noot die ik belangrijk vind om te zeggen. Alle drie de games die ik noem zijn best goed geschikt voor casual spelers! Met CoD is de Skill Based Match Making fantastisch als je geen pro bent in het spel, Starfield heeft een Very Easy modus en Forza Motorsport is heel noob vriendelijk waarbij ik het gevoel heb dat ik die later wel kan verhogen als ik beter word in het spel.
FM7 was niks voor mij. Maar dit pakt me!
Verwijderd
Daar komt het op neer ja, hoeveel extra tijd en geld willen/kunnen ze stoppen in een S versie. En willen ze daar release tijden voor uitstellen indien nodig of komt de S versie dan later uit. Interessant om te zien hoe ze hier mee omgaan in de toekomst bij bepaalde games.Raem schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 12:31:
[...]
[...]
https://www.ign.com/artic...-wake-2-for-xbox-series-s
Dit is wat Remedy erover te zeggen heeft. Het komt bij mij vooral over dat het technisch allemaal ook geen probleem hoeft te zijn. Maar dat het een extra uitdaging kan zijn voor (sommige) ontwikkelaars en het ze veel tijd en moeite kost.
Ik blijf het een vreemde keus vinden wat ze met de S hebben gedaan. De PS5 keus is slimmer imo. Maar de meningen verschillen daar duidelijk over.
Het verschil in geheugen en tflops is niet bepaald klein..
Geen idee hoor, maar is het dan niet problematisch om 75% van de Xbox Series gebruikers te laten vallen? Ik las dat 75% een Xbox Series S heeft en 25% een Xbox Series X.Timothy3000 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 12:59:
Zou mooi zijn als ze de "alle games op de X moeten ook op de S werken" verplichting laten vallen als echt blijkt dat die S de X tegenhoudt.
Wat kun je anders doen als, even heel zwartwit gesteld, optie b "de game komt gewoon niet op Xbox uit" is?L23 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 13:06:
[...]
Geen idee hoor, maar is het dan niet problematisch om 75% van de Xbox Series gebruikers te laten vallen? Ik las dat 75% een Xbox Series S heeft en 25% een Xbox Series X.
Dan heeft maar 25% pech? De Xbox Series S gebruikers kregen het toch al niet. Maar geen idee, zie aan beide kanten nadelen. Dat hier de Xbox Series X gebruikers graag afwillen van de restricties die de Xbox Series S opleggen kan ik begrijpen. Maar lijkt me dat dan ook het hek van de dam is. En hoe goed is het voor het Xbox platform als geheel? En zijn die grotere groep Xbox Series S gebruikers niet belangrijker?Timothy3000 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 13:15:
[...]
Wat kun je anders doen als, even heel zwartwit gesteld, optie b "de game komt gewoon niet op Xbox uit" is?
Dat zou alle geloofwaardigheid van Xbox laten verdwijnen, Xbox die de S (onder andere aan mij) verkocht met de belofte dat elke game erop zou komen, maar dan in mindere kwaliteit. Ze brengen nota bene net een nieuwe versie ervan uit. Dat gaat nooit gebeuren.Timothy3000 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 12:59:
Zou mooi zijn als ze de "alle games op de X moeten ook op de S werken" verplichting laten vallen als echt blijkt dat die S de X tegenhoudt.
Maar zover zijn we ook nog niet toch? Laat die devs maar werken eraan. Desnoods met een vertraagde uitrol op de s ofzo?Timothy3000 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 13:41:
Het zou tegelijk ook wel wat zuur zijn als games gewoon totaal niet op Xbox verschijnen waar ze wel op de x hadden gewerkt toch? Lastige spagaat.
Ik hoop dat je dezelfde energie hebt als de ps5 pro uit komt en hoe dat in jouw ogen dan een domme keuze is.Verwijderd schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 12:50:
[...]
. De PS5 keus is slimmer imo. Maar de meningen verschillen daar duidelijk over.![]()
Het verschil in geheugen en tflops is niet bepaald klein..
Maar goed als devs niet de tools gebruiken zoals die aangeboden word en velocity architecture niet gebruiken dan ga je tegen problemen aanlopen. Phil heeft niet voor niets gezegd dat er genoeg power overhead zit in deze machines en dat betekent dat er nog genoeg te optimaliseren valt en devs gewoon aan de bak moeten ipv zeuren over hardware imitaties.
Dat is in deze echt appels met peren vergelijken....drakiesoft schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 13:46:
[...]
Ik hoop dat je dezelfde energie hebt als de ps5 pro uit komt en hoe dat in jouw ogen dan een domme keuze is.
Of Lightyear Frontier, maar die is naar 2024 gezet dacht ik.
drakiesoft schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 13:46:
[...]
Ik hoop dat je dezelfde energie hebt als de ps5 pro uit komt en hoe dat in jouw ogen dan een domme keuze is.
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Waar haal je die info vandaan dat 75% vd sales een series S owner als ik vragen mag? Vind ik wel interessant, dat wist ik namelijk niet...Hulleman schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 11:19:
[...]
Dan te bedenken dat 75% van de Series eigenaar een S heeft. Kan dan toch wel problematisch worden voor MS als de S een probleem is/wordt voor ontwikkelaars. Ik vond de S bij aankondiging al een vreemde keuze van MS.
En dan bedoel ik anno 2023, want de X was in het begin ook slecht leverbaar.
Ben daar echt wel geïnteresseerd in
[ Voor 11% gewijzigd door JDL15 op 10-10-2023 15:32 ]
Die 75% komt uit de recente leaks, maar zijn inderdaad wel cijfers uit april 2022.JDL15 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 15:31:
[...]
Waar haal je die info vandaan dat 75% vd sales een series S owner als ik vragen mag? Vind ik wel interessant, dat wist ik namelijk niet...
En dan bedoel ik anno 2023, want de X was in het begin ook slecht leverbaar.
Ben daar echt wel geïnteresseerd in
https://www.purexbox.com/...current-gen-console-sales
ACG geeft dat in die video aan (ca 3:55min) waar @Verwijderd aan refereert. Ga er even vanuit dat die info klopt, omdat ACG wel een objectieve reviewer/analist is.JDL15 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 15:31:
[...]
Waar haal je die info vandaan dat 75% vd sales een series S owner als ik vragen mag? Vind ik wel interessant, dat wist ik namelijk niet...
[ Voor 3% gewijzigd door Hulleman op 10-10-2023 15:45 ]
Ik zou zeggen van niet. Game Pass Core bevat geen PC games in vergelijking met Game Pass Ultimate.Albert020 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 16:21:
Kun je met Game Pass Core gamen via GeforceNow ?
Maar omdat je de game in bezit moet hebben bij GFN en dat heb ik, zou het toch moeten werken ?L23 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 16:30:
[...]
Ik zou zeggen van niet. Game Pass Core bevat geen PC games in vergelijking met Game Pass Ultimate.
[ Voor 3% gewijzigd door Albert020 op 10-10-2023 16:38 ]
De Gamepass integratie met GeForce Now is voor PC Gamepass en gaat om een select aantal titels.Albert020 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 16:34:
[...]
Maar omdat je de game in bezit moet hebben bij GFN en dat heb ik, zou het toch moeten werken ?
nieuws: PC Game Pass-abonnees kunnen binnenkort bepaalde games spelen via GeF...
Maar wat bedoel je eigenlijk precies? Wat wil je met Game Pass Core als je de game al in bezit hebt?
Online kunnen gamen via Tablet als ik niet thuis ben.Raem schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 16:48:
[...]
De Gamepass integratie met GeForce Now is voor PC Gamepass en gaat om een select aantal titels.
nieuws: PC Game Pass-abonnees kunnen binnenkort bepaalde games spelen via GeF...
Maar wat bedoel je eigenlijk precies? Wat wil je met Game Pass Core als je de game al in bezit hebt?
[ Voor 3% gewijzigd door Albert020 op 10-10-2023 17:00 ]
Via GeForce Now? Dat werkt dus alleen met minimaal PC Gamepass en voor een select aantal games.Albert020 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 16:52:
[...]
Online kunnen spelen via Tablet als ik niet thuis ben.
Ok, zag het in je link, bedankt.Raem schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 17:00:
[...]
Via GeForce Now? Dat werkt dus alleen met minimaal PC Gamepass en voor een select aantal games.
Die begrijp ik niet. Games in bezit hebben staat compleet los van een Game Pass abonnement.Albert020 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 16:34:
[...]
Maar omdat je de game in bezit moet hebben bij GFN en dat heb ik, zou het toch moeten werken ?
Bij GFN moet je de game hebben gekocht, anders kun je deze niet spelen op hun platform, vandaar de vraag...L23 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 17:21:
[...]
Die begrijp ik niet. Games in bezit hebben staat compleet los van een Game Pass abonnement.
Ik lees net hierboven dat het met een aantal PC Game Pass games werkt. Die hoef je dan niet in bezit te hebben.Albert020 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 17:23:
[...]
Bij GFN moet je de game hebben gekocht, anders kun je deze niet spelen op hun platform, vandaar de vraag...
In het algemeen ken ik geen voordelen in het bezit hebben van een game en daarnaast een Game Pass abonnement hebben. Het is niet zo dat die combi extra voordelen geeft.
Via de Xbox app kun je ook ‘extern afspelen’. Met een beetje goede uploadsnelheid thuis werkt dat best goed, of naja, n=1Albert020 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 16:52:
[...]
Online kunnen gamen via Tablet als ik niet thuis ben.
Nah, thuis als je de game hebt is het beste nog altijd directHt87 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 17:36:
[...]
Via de Xbox app kun je ook ‘extern afspelen’. Met een beetje goede uploadsnelheid thuis werkt dat best goed, of naja, n=1
hoi
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
/f/image/yTFfAIUmqWi5OSbDeAhKVCE5.png?f=fotoalbum_large)
Eerste race in FM en direct zien we een 'bekende'. Dat blijft toch een grappig detail, al stelt het verder weinig voor natuurlijk.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Ik herken die prachtige Halo kleurtjes, mis alleen de oortjesWom schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 21:29:
[Afbeelding]
Eerste race in FM en direct zien we een 'bekende'. Dat blijft toch een grappig detail, al stelt het verder weinig voor natuurlijk.
Ik hoop dat die nog als attachments voor je helm als betaalbare dlc komt!JDL15 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 21:31:
[...]
Ik herken die prachtige Halo kleurtjes, mis alleen de oortjes
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
P1! Wat een realistische game is het ook!Wom schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 21:29:
[Afbeelding]
Ja maar dat werkt ook op een andere locatie.Albert020 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 17:47:
[...]
Nah, thuis als je de game hebt is het beste nog altijd direct
Kan eenieder die ook maar een beetje van puzzels houdt deze game aanraden.
[ Voor 70% gewijzigd door uchiha tijntje op 10-10-2023 23:11 ]
Vind hem met controller heel fijn rijden. Het overdreven gevoel van gewichtsverplaatsing bij lastwissel zit er niet meer in. Heb nog maar een race of vijf gedaan, maar dat valt direct op. Geluid ook erg sterk.JimmyNL schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 22:58:
Hoe is jullie eerste indruk van FMS? Ik heb de eerste teer gereden maar... medium.. ik vind de kleuren vrij flets (heel anders als in de trailer) en de omgeving wat soft ogen.. feedback van de banden wel heel goed gedaan. Ik ga al mee sinds FMS 1, misschien voor mij te weinig vernieuwend..
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Ik moet heel erg wennen aangezien F1 23 gewend ben en je daar heel anders de bochten in gaat, maar voordeel is wel dat wanneer ik de F1 auto's bereik in FMS dat het als oud en vertrouwd zal aanvoelen. Ik vind het spel er verder goed uitzien, moest wel heel erg wennen aan je eigen reflectie in het raam. Soms kan dit best storend zijn als je gefocust probeert te rijden, maar je went er vanzelf aan.JimmyNL schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 22:58:
Hoe is jullie eerste indruk van FMS? Ik heb de eerste teer gereden maar... medium.. ik vind de kleuren vrij flets (heel anders als in de trailer) en de omgeving wat soft ogen.. feedback van de banden wel heel goed gedaan. Ik ga al mee sinds FMS 1, misschien voor mij te weinig vernieuwend..
Het enige waar ik persoonlijk teleurgesteld over ben en waar ik waarschijnlijk een van de weinigen in ben is dat ik me erop had verheugd om weer lekker in split screen tegen mijn vriendin te racen maar dat hebben ze er helaas uitgehaald. Word misschien weer een oudere Forza Motorsport spel installeren.
Ik ga me denk ik prima vermaken met dit spel naast Assassin's Creed Mirage als tussendoortje voor wanneer ik even zin heb om een race te doen, binnenkort maar even een online race doen tegen @uchiha tijntje want dat moet ook erg leuk zijn.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Dan heb je jezelf toch niet helemaal goed ingelezen, want daar hebben ze niet bepaald een geheim van gemaaktG_Dragon schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 08:34:
[...]
Het enige waar ik persoonlijk teleurgesteld over ben en waar ik waarschijnlijk een van de weinigen in ben is dat ik me erop had verheugd om weer lekker in split screen tegen mijn vriendin te racen maar dat hebben ze er helaas uitgehaald. Word misschien weer een oudere Forza Motorsport spel installeren.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Ja klopt sinds ik er gisteren op werd gewezen, kwam ik erachter dat dit al vrij duidelijk bekend was dus ik had ergens iets gemist blijkbaar. Maar ik ga er bijna standaard nog vanuit dat zoiets er gewoon in zit dus zal er ook niet snel naar zoeken. Maar het maakt het spel natuurlijk niet minder leuk om te spelenBM schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 08:41:
[...]
Dan heb je jezelf toch niet helemaal goed ingelezen, want daar hebben ze niet bepaald een geheim van gemaakt
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Ik weet nog niet helemaal goed wat ik van de game moet vinden op basis van de beelden uit deze video. Het bewegen oogt wat raar en vond de wereld van Lies of P wel prettig en “grounded” in plaats van deze hele zware fantasy wereld.
Mag ik mee doen? 🤗G_Dragon schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 08:34:
[...]
Ik moet heel erg wennen aangezien F1 23 gewend ben en je daar heel anders de bochten in gaat, maar voordeel is wel dat wanneer ik de F1 auto's bereik in FMS dat het als oud en vertrouwd zal aanvoelen. Ik vind het spel er verder goed uitzien, moest wel heel erg wennen aan je eigen reflectie in het raam. Soms kan dit best storend zijn als je gefocust probeert te rijden, maar je went er vanzelf aan.
Ik ga me denk ik prima vermaken met dit spel naast Assassin's Creed Mirage als tussendoortje voor wanneer ik even zin heb om een race te doen, binnenkort maar even een online race doen tegen @uchiha tijntje want dat moet ook erg leuk zijn.
XBox Series X: BloodyB2121
Van mij wel
In dit topic: [XSX/PC] Forza MotorsportJimmyNL schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 11:13:
Misschien een leuk idee om met wat mensen uit dit foum wat tags te wisselen om online te racen in FMS?
zitten veel mensen die actief zijn. Je vijver is daar groter om te vissen dan hier denk ik
In het eerste kopje in de topic start zijn wat tips om samen met elkaar te racen zoals het joinen van de tweakers Forza motorsport club op Xbox live
Bij WD zelf is ie nog goedkoper. Ik zie dit alleen niet in de Pricewatch. Geen idee waarom niethifigamefreak schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 07:46:
Voor Amazon Prime leden is de WD Black C50 in de aanbieding tijdens de Prime days vandaag en morgen, zowel de 512GB als de 1TB versie:
https://tweakers.net/exte...box_p1515994/vergelijken/
Hoe zou dat dan komen? Is de interesse in xbox zo laag?
Xbox heeft in de fysieke wereld van (speelgoed)winkels weinig meer te zoeken. Alle winkels hebben beperkte of zelfs geen schappen voor de Xbox. Ik denk dat het tweeledig is, namelijk dat Xbox in Nederland idd veruit het minst populaire consoleplatform is en dat Xbox relatief gezien de meest “digitale” console is met o.a haar abbo diensten en het minst aanwezig is op de tweede hands fysieke markt.Sahi_NL schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 21:14:
Opvallend: wij kregen vandaag het bol Sinterklaas boek binnen, met daarin meerdere paginas Nintendo (logisch, want: kids), meerdere paginas PlayStation, maar 0 xbox.
Zelf ben ik ook volledig digitaal (wil niet anders meer) en koop ik mijn hardware of bij de MM (online) of bij MS.
[ Voor 8% gewijzigd door uchiha tijntje op 11-10-2023 21:41 ]
Dat komt omdat het ecosysteem van Xbox gewoon erg goed werkt. Gamepass Ultimate is geweldig als je graag veel verschillende games wilt spelen. En wil je een maandje niet gamen dan stop je het. Ik koop meestal gewoon een code op een van de bekende websites als ik weer eens een maandje andere games wil spelen dan die ik in mijn bezit heb. Oudere games zijn vaak heel goedkoop digitaal te kopen (en via VPN soms nog veel goedkoper).Sahi_NL schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 21:14:
Opvallend: wij kregen vandaag het bol Sinterklaas boek binnen, met daarin meerdere paginas Nintendo (logisch, want: kids), meerdere paginas PlayStation, maar 0 xbox.
"When you grow up your heart dies"
HAUS awaits you, Slayers!
— Dead Island (@deadislandgame) 11 oktober 2023
JOIN US on November 2nd#DeadIsland #SeeYouInHELLA #SeeYouInHAUS pic.twitter.com/C8M3lHLV05
[ Voor 72% gewijzigd door justifire op 12-10-2023 07:13 ]
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Ik denk dat het meer komt doordat xbox weinig succesvol is in Nederland. Eens dat digitaal op xbox prima werkt, overigens net als op de PlayStation, maar dat lijkt me geen verklaring voor de gesignaleerde ontwikkeling.sjaool schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 00:50:
[...]
Dat komt omdat het ecosysteem van Xbox gewoon erg goed werkt. Gamepass Ultimate is geweldig als je graag veel verschillende games wilt spelen. En wil je een maandje niet gamen dan stop je het. Ik koop meestal gewoon een code op een van de bekende websites als ik weer eens een maandje andere games wil spelen dan die ik in mijn bezit heb. Oudere games zijn vaak heel goedkoop digitaal te kopen (en via VPN soms nog veel goedkoper).
Previews, first impressions and gameplay from creators and media start tomorrow (October 12)
A selection will be shared in here as they go live, but be sure to search for your favourite people online to see if they've got anything to share
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Dit is overigens in game, ik heb het nog niet buiten de game om in de store geprobeerd omdat ik nu bang ben dat de Add-on dan niet gaat werken
Ik heb maar 1 account op mijn Xbox en dat is waar ik GamePass mee gebruik en Forza mee heb geinstalleerd.
Uiteraard heb ik ook werkende internet verbinding anders had ik het spel ook niet kunnen spelen via GamePass.
hoi
Het kan ook zijn dat mensen met een Xbox meer tech savvy zijn en dus meer digitaal gericht zijn.giantgiantus schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 07:19:
[...]
Ik denk dat het meer komt doordat xbox weinig succesvol is in Nederland. Eens dat digitaal op xbox prima werkt, overigens net als op de PlayStation, maar dat lijkt me geen verklaring voor de gesignaleerde ontwikkeling.
Playstation = Apple
Xbox = Android
Verwijderd
Ik heb de premium add-on in de Xbox Store op de Series X gekocht. Ging probleemloos en ik speel al sinds 5 oktober.
Dan heb ik toch de verkeerde console gekochtsjaool schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 08:40:
[...]
Het kan ook zijn dat mensen met een Xbox meer tech savvy zijn en dus meer digitaal gericht zijn.
Playstation = Apple
Xbox = Android
Vet, echt zo mee vermaakt! Leukste game van het jaar
Je bent niet de enigeiMode schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 09:38:
[...]
Dan heb ik toch de verkeerde console gekocht
Oke dus inderdaad via de Store buiten de game om en niet ingame. Thanks, ga ik dat morgen even proberenVerwijderd schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 09:13:
@ReVision.
Ik heb de premium add-on in de Xbox Store op de Series X gekocht. Ging probleemloos en ik speel al sinds 5 oktober.
hoi
Dan werkt dit ecosysteem vooral tegen om nieuwe spelers te winnen. Als Xbox niet zichtbaar is, zullen nieuwe spelers het ook niet snel aanschaffen.sjaool schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 00:50:
[...]
Dat komt omdat het ecosysteem van Xbox gewoon erg goed werkt. Gamepass Ultimate is geweldig als je graag veel verschillende games wilt spelen......
Ik kom uit een Microsoft/Xbox hoek, maar hoor om mij heen alleen nog maar PlayStation, PlayStation.
Dat is al heel lang zo. PlayStation staat voor “de leek” synoniem aan een console net zoals dat vroeger voor veel mensen Nintendo was.Sahi_NL schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 11:14:
[...]
Dan werkt dit ecosysteem vooral tegen om nieuwe spelers te winnen. Als Xbox niet zichtbaar is, zullen nieuwe spelers het ook niet snel aanschaffen.
Ik kom uit een Microsoft/Xbox hoek, maar hoor om mij heen alleen nog maar PlayStation, PlayStation.
En ik denk dat het ook niet zo erg is business wise. Nieuwe klanten die uit de schappen van de winkel een keuze bepalen zijn in mijn optiek niet de consumenten die veel games spelen / kopen / investeren in het eco systeem. Die klanten zijn totaal niet meer interessant, want daar verdienen ze niets aan, en is enkel nuttig voor het PR cijfertje van aantal console verkopen.
[ Voor 26% gewijzigd door uchiha tijntje op 12-10-2023 11:47 ]
Dat komt omdat Microsoft met de introductie van de Xbox One in 2013 een gigantische fuck up heeft gemaakt door de console pas een jaar later te releasen in oa NL, BE. De wat kleinere landen. Als je toen de nieuwe XBox One wilde kopen, moest je naar Duitsland.Sahi_NL schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 21:14:
Verder is Microsoft nog steeds erg USA minded. Waar elk bedrijf op social media actief is in NL, had XBox tot 2 jaar geleden (dacht ik) geen eens een NL Twitter account
Verder helpt het ook niet mee dat wanneer je op een dinsdag, woensdag of donderdagavond de TV aanzet voor een potje Champions League, de PS5 reclame op elk veld te zien is aangezien Playstation officieel sponsor is van de Champions Leage. Gedurende de wedstrijd zie je de hele tijd Playstation reclame.
XBox daarentegen is op hier en daar een sticker op een F1 auto na, nauwelijks te zien in de EU (en volgens mij ook niet in het Midden Oosten en verder naar het oosten, azie.
XBL: MRE Inc
Dit dus je ziet echt nergens reclame van xbox.MRE-Inc schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 11:49:
[...]
Dat komt omdat Microsoft met de introductie van de Xbox One in 2013 een gigantische fuck up heeft gemaakt door de console pas een jaar later te releasen in oa NL, BE. De wat kleinere landen. Als je toen de nieuwe XBox One wilde kopen, moest je naar Duitsland.
Verder is Microsoft nog steeds erg USA minded. Waar elk bedrijf op social media actief is in NL, had XBox tot 2 jaar geleden (dacht ik) geen eens een NL Twitter account![]()
Verder helpt het ook niet mee dat wanneer je op een dinsdag, woensdag of donderdagavond de TV aanzet voor een potje Champions League, de PS5 reclame op elk veld te zien is aangezien Playstation officieel sponsor is van de Champions Leage. Gedurende de wedstrijd zie je de hele tijd Playstation reclame.
XBox daarentegen is op hier en daar een sticker op een F1 auto na, nauwelijks te zien in de EU (en volgens mij ook niet in het Midden Oosten en verder naar het oosten, azie.
Maar ik ben toch tevreden dat ik men ps5 geswitch heb naar een series x.
En de 2dehands markt is inderdaad veel male kleiner voor xbox games (aangezien de kans er ook sowieso als is dat het spel al op gamepass is of er ooit zal opkomen).
Maar wie weet winnen ze wel populariteit moest de deal met activasion ooit rond zijn en cod games bij release op gamepass gaan uit beginnen komen.
Maar wie wil er dan ook op Twitter (X) zitten?MRE-Inc schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 11:49:
[...]
Verder is Microsoft nog steeds erg USA minded. Waar elk bedrijf op social media actief is in NL, had XBox tot 2 jaar geleden (dacht ik) geen eens een NL Twitter account
Er zijn genoeg keys te koop voor oudere games via de bekende kanalen. Zo heb ik mijn Assassin's Creed collectie lekker goedkoop kunnen uitbreiden.Bieren89 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 12:06:
[...]
Dit dus je ziet echt nergens reclame van xbox.
En de 2dehands markt is inderdaad veel male kleiner voor xbox games (aangezien de kans er ook sowieso als is dat het spel al op gamepass is of er ooit zal opkomen).
Maar wie weet winnen ze wel populariteit moest de deal met activasion ooit rond zijn en cod games bij release op gamepass gaan uit beginnen komen.
Heb men console sinds vorige week vrijdag en zolang ben ik al aan het zegge ik ga starfield spelen.sjaool schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 12:11:
[...]
Er zijn genoeg keys te koop voor oudere games via de bekende kanalen. Zo heb ik mijn Assassin's Creed collectie lekker goedkoop kunnen uitbreiden.
Maar darktide en nu forza weerhouden me het om het opgestart te krijgen.
Dus games kopen ga ik nog niet direct doen (enkel mss die avatar game van ubisoft maar die hun games gaan vaak snel in sale)
Ik heb op mijn xbox account Gamepass voor 3 tal jaar.
Heb mijn zoontje zijn series x als Home xbox ingesteld zodat hij ook alle Gamepass games kan spelen.
Werkt dit ook omgekeerd nu?
We willen graag beiden Call Of Duty modern Warfare spelen binnenkort en zou dan de vault edition kopen op zijn account zodat hij direct de tier skips/battle pass enzo heeft….
Kan ik dan ook de game tergelijkertijd spelen zonder uiteraard de extra’s die hij er dan bijkrijgt?
Ben een tijdje weggeweest uit het vele gamen enzo en begin te twijfelen hoe het nu juist weer allemaal werkt met Gamepass/games delen….
Niks noppes nul 👎🏻👎🏻👎🏻
[ Voor 12% gewijzigd door Rivanov op 12-10-2023 12:30 ]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
XBox reclame zie je volgens mij vooral tijdens de Super Bowl in Amerika. Al weet ik ook niet hoeveel het daar is omdat ik American Football Egghand met niet trek qua sport.Bieren89 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 12:06:
[...]
Dit dus je ziet echt nergens reclame van xbox.
Microsoft zou in principe een "grote" slag kunnen slaan door een overname van de sponsor activiteiten van Sony bij de Champions League wedstrijden. ALs je maar lang en vaak genoeg groen led reclame ziet ipv blauwe, dan ben je al een stuk verder dan dat ze nu zijn.
@Snakefoodjah Ja zou moeten werken. Ik had zo'n zelfde situatie met mijn zoon. Hij had op zijn Xbox toen Call of Duty gekocht en die kon ik gewoon op mijn Xbox installeren en spelen.
XBL: MRE Inc
Darktide, tsjaa… duh.Bieren89 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 12:14:
[...]
Heb men console sinds vorige week vrijdag en zolang ben ik al aan het zegge ik ga starfield spelen.
Maar darktide en nu forza weerhouden me het om het opgestart te krijgen.
Dus games kopen ga ik nog niet direct doen (enkel mss die avatar game van ubisoft maar die hun games gaan vaak snel in sale)
Ok, toch zo simpel als ik dacht dan.Rivanov schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 12:30:
@Snakefoodjah Jouw Xbox moet dan zijn Home Xbox zijn. Dan werkt dit.
Thanks voor de bevestiging.
Niks noppes nul 👎🏻👎🏻👎🏻
Om die reden leek het mij wel handig een dedicated topic te hebben.
[Multi] EA Sports WRC
Dit inderdaad, heel vaak acties die alleen voor VS gelden, zoals ms rewards punchcards op de Xbox die wij niet hebben. En 2013 was een giga mess up inderdaad.MRE-Inc schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 11:49:
[...]
Dat komt omdat Microsoft met de introductie van de Xbox One in 2013 een gigantische fuck up heeft gemaakt door de console pas een jaar later te releasen in oa NL, BE. De wat kleinere landen. Als je toen de nieuwe XBox One wilde kopen, moest je naar Duitsland.
Verder is Microsoft nog steeds erg USA minded. Waar elk bedrijf op social media actief is in NL, had XBox tot 2 jaar geleden (dacht ik) geen eens een NL Twitter account![]()
https://opencritic.com/game/15632/lords-of-the-fallen-2023-Timothy3000 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 13:11:
Waar blijven die Lords of the Fallen reviews?
15:00 uur
Ik herinner mij nog die winter in 2002 toen ik mijn eerste Xbox kreeg, het heeft altijd iets met mij gedaan. Toevallig vandaag nog vast gehad, staat op een mooi plekje opgeborgen. Doorheen de jaren ook enkele PS gehad, toch is het minder mijn ding. Voorkeuren zeker?
Wel leuk als je in je sociale kring of op je werk verklapt dat je Xbox fan bent, er altijd wel ergens iemand uit de kast komt die begrijpt waar het om draait
Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks
De afgelopen jaren nog een keer opgestart? Doet ie het nog?Darks schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 13:42:
Ik herinner mij nog die winter in 2002 toen ik mijn eerste Xbox kreeg, het heeft altijd iets met mij gedaan. Toevallig vandaag nog vast gehad, staat op een mooi plekje opgeborgen.
Nee ik denk niet dat ik de kabels nog heb, of ze zijn ergens zoek geraakt met verhuizen.L23 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 14:27:
[...]
De afgelopen jaren nog een keer opgestart? Doet ie het nog?
Wel een doel op zich om eens te proberen.
Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks
Eurogamer net gelezen, twee sterren helaas. Destructoid ook wat gematigd. Ik wacht tot hij ooit hopelijk op Gamepass staat.
Andere reviews zijn stukken positiever. Zelf ook nog niet direct de behoefte maar het is wat gemixte reviews.Timothy3000 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 15:05:
[...]
Eurogamer net gelezen, twee sterren helaas. Destructoid ook wat gematigd. Ik wacht tot hij ooit hopelijk op Gamepass staat.
[ Voor 10% gewijzigd door uchiha tijntje op 12-10-2023 15:13 ]
Design en pace zijn de zaken die het minste door patches kunnen worden gewijzigd. Was beter geweest als het andersom zou zijnTimothy3000 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 15:14:
Technisch prachtig maar door design en pace issues frustrerend als ik het goed lees. Dus sowieso wijs wat patches af te wachten denk ik.
[ Voor 16% gewijzigd door uchiha tijntje op 12-10-2023 15:25 ]
Over Microsoft Rewards gesproken, ik heb sinds vandaag ook 3 quests in de Xbox mobile app: "Use the Xbox app" (met streak) voor 5 punten, "Tap here to play" voor 30 punten voor een level in de Jewel mobile game en "Play a PC game" voor 50 punten.Zorroberner schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 13:24:
[...]
Dit inderdaad, heel vaak acties die alleen voor VS gelden, zoals ms rewards punchcards op de Xbox die wij niet hebben. En 2013 was een giga mess up inderdaad.
Die punten voor het spelen van een PC game kun je beter wel via mobile app claimen, niet via de Windows Notification pop-up want dan lijk je maar 10 punten te krijgen.
Ach, toch weer 8,5 cent extra als het allemaal werkt...
Fextralife heeft 100+ uur in de game zitten en is lovend over die game. Toch wel iemand die kijk heeft op dergelijke games.Timothy3000 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 15:14:
Technisch prachtig maar door design en pace issues frustrerend als ik het goed lees. Dus sowieso wijs wat patches af te wachten denk ik.
Ik moet eerst Lies of P en Forza Motorsport nog spelen. Lords of the Fallen speel ik wel een keer als ie op Gamepass/PS+ komt.
[ Voor 21% gewijzigd door Hulleman op 12-10-2023 15:47 ]
Dit topic is gesloten.
![]()
• Gamepass discussie: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
• Beschikbaarheid: [XSX | XSS] Beschikbaarheid en levertijden
| Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |
:strip_exif()/f/image/lHwM8njvz09AsdADaCjXIyeg.jpg?f=fotoalbum_large)