Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 21:30
justifire schreef op donderdag 28 september 2023 @ 16:49:
[...]

Ik maak mij niet druk hoor, vermaak mij prima met alles soulslikes die er maar zijn :)
Snap alleen niet zo goed dat je iets wil spelen wat je schijnbaar niet leuk vind, maar goed.
Dan lees je de posts niet goed. Het is niet dat mensen het niet leuk vinden, het is dat het voor sommige mensen onmogelijk is om het te spelen, ondanks dat ze het juist zo leuk vinden.

Vandaar opties voor meer toegankelijkheid. Jij hebt daar geen last van (opties), anderen worden er blij van.
Timothy3000 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 16:51:
[...]

Dan lees je de posts niet goed. Het is niet dat mensen het niet leuk vinden, het is dat het voor sommige mensen onmogelijk is om het te spelen, ondanks dat ze het juist zo leuk vinden.

Vandaar opties voor meer toegankelijkheid. Jij hebt daar geen last van (opties), anderen worden er blij van.
Haalt heel de uitdaging uit de game.
Nu loopt iedereen lekker te foeteren op een Nameless King, Isshin of Melina.
Dat heb je dan niet meer als je er een cakewalk van maakt.
Die uitdaging waar IEDERE speler tegenaan loopt maakt het voor mij leuk en geeft dan juist dat extra stukje voldoening als je weer een stukje verder komt.
Daarom stem ik ook tegen moeilijkheids opties, gelijke monniken, gelijke kappen.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• Palindrome
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 23:22
justifire schreef op donderdag 28 september 2023 @ 16:45:
Dan kunnen we de voetbal / F1 ook wel afschaffen.
We moeten immers allemaal kunnen winnen toch ?
Dan maar een beetje geholpen worden door het bestuur waar nodig.
Drogredenatie

• Timothy3000
justifire schreef op donderdag 28 september 2023 @ 17:16:
[...]

Die uitdaging waar IEDERE speler tegenaan loopt maakt het voor mij leuk en geeft dan juist dat extra stukje voldoening als je weer een stukje verder komt.
Daarom stem ik ook tegen moeilijkheids opties, gelijke monniken, gelijke kappen.
Maar die voldoening is er dan toch nog steeds? Zat mensen die wel net als jij op de normale moeilijkheidsgraad spelen.

Je wil dus niet dat een game toegankelijk is voor anderen, ook al is het een optie, omdat het voor jou minder leuk maakt als mensen wel van die optie gebruik maken?

Al zijn er andere achievements per moeilijkheidsgraad e.d.?

Die volg ik echt niet.

• Palindrome
justifire schreef op donderdag 28 september 2023 @ 17:16:
[...]

Haalt heel de uitdaging uit de game.
Nu loopt iedereen lekker te foeteren op een Nameless King, Isshin of Melina.
Dat heb je dan niet meer als je er een cakewalk van maakt.
-knip- niet zo overdrijven en betichten

Mischien wat minder druk maken over hoe anderen hun game spelen in een singleplayer game.

Het is geen competitie.

[ Voor 15% gewijzigd door Geronimous op 29-09-2023 15:41 ]

• Timothy3000
Palindrome schreef op donderdag 28 september 2023 @ 17:22:
[...]

Ah het gaat dus meer om dat jij voldoening haalt om iets te halen wat anderen niet lukt en als andere mensen optie gebruiken die het makkelijker maken jij je minder elite voelt?

Mischien wat minder druk maken over hoe anderen hun game spelen in een singleplayer game.
Ik kan me wel voorstellen dat het tof is om met anderen over dezelfde hordes te springen en hierover met elkaar te praten.

Ik snap niet hoe een optionele moeilijkheidsgraad daar verandering in brengt. Het niet kunnen verkroppen dat andere spelers makkelijker langs bazen kunnen als ze daarvoor kiezen zal ik nooit snappen. Gun ieder z'n plezier denk ik dan.

• Palindrome
Timothy3000 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 17:25:
[...]

Ik kan me wel voorstellen dat het tof is om met anderen over dezelfde hordes te springen en hierover met elkaar te praten.

Ik snap niet hoe een optionele moeilijkheidsgraad daar verandering in brengt. Het niet kunnen verkroppen dat andere spelers makkelijker langs bazen kunnen als ze daarvoor kiezen zal ik nooit snappen. Gun ieder z'n plezier denk ik dan.
Dan nog haalt een moeilijkheid optie dat niet weg. Dan kan je lekker praten met medespelers die ook de game op hard hebben uitgespeeld. Voeg er een achievement voor mensen die de game op hard mode spelen aan toen eventueel....

-knip- niet op de man reageren.

[ Voor 18% gewijzigd door Geronimous op 29-09-2023 15:40 ]

• Timothy3000
Palindrome schreef op donderdag 28 september 2023 @ 17:28:
[...]

Dan nog haalt een moeilijkheid optie dat niet weg. Dan kan je lekker praten met medespelers die ook de game op hard hebben uitgespeeld. Voeg er een achievement voor mensen die de game op hard mode spelen aan toen eventueel....
Ja exact. Winwin voor iedereen zou je denken.

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
for the record, volledig eens met @uchiha tijntje
Timothy3000 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 17:25:
[...]

Het gaat niet over 'niet kunnen verkroppen' of 'elite'. Die moeilijkheidsgraad maakt integraal deel uit van het genre en type game. Voorbij een stuk raken in een souls game is een enorme ontlading/opluchting/dopamine high. En die krijg je alleen als het obstakel erg moeilijk is. Dat is nu eenmaal het type game.

Als je bij manier van spreken (gechargeerd) de stick vooruit wil duwen en overal doorwandelen als een soort walking simulator, ga dan youtube kijken, of speel een walking simulator.

Er zijn 50000 games op steam. 4 of 5 zijn te moeilijk, en dan moeten die ook maar dumbed down worden omdat iedereen alles moet kunnen? Er zijn games zoals 'flower', 'journey', 'abzou'...

Jammer, niet alles is voor iedereen, keuze genoeg verder. Ik ga toch ook niet heel kwaad worden omdat ik geen extreme downhill MTB kan doen, of een of andere extreme sport? Genoeg manieren om het toch mee te krijgen, of gewoon iets anders te spelen.

Dit lijkt me dan echt zeuren om te zeuren.

edit: en ja, ik heb in het verleden ook 2x een souls game gekocht. Bloodborne en een andere. Niet voor mij, te moeilijk, weggelegd en nooit meer aangeraakt. Jammer, maar ik heb ze nog, een herinnering dat ik gewoon goed moet nadenken voor ik iets koop. Lesson learned

[ Voor 8% gewijzigd door Amos_x op 28-09-2023 17:46 ]

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Amos_x schreef op donderdag 28 september 2023 @ 17:44:
for the record, volledig eens met @uchiha tijntje

[...]

Het gaat niet over 'niet kunnen verkroppen' of 'elite'. Die moeilijkheidsgraad maakt integraal deel uit van het genre en type game. Voorbij een stuk raken in een souls game is een enorme ontlading/opluchting/dopamine high. En die krijg je alleen als het obstakel erg moeilijk is. Dat is nu eenmaal het type game.

Als je bij manier van spreken (gechargeerd) de stick vooruit wil duwen en overal doorwandelen als een soort walking simulator, ga dan youtube kijken, of speel een walking simulator.

Er zijn 50000 games op steam. 4 of 5 zijn te moeilijk, en dan moeten die ook maar dumbed down worden omdat iedereen alles moet kunnen? Er zijn games zoals 'flower', 'journey', 'abzou'...

Jammer, niet alles is voor iedereen, keuze genoeg verder. Ik ga toch ook niet heel kwaad worden omdat ik geen extreme downhill MTB kan doen, of een of andere extreme sport? Genoeg manieren om het toch mee te krijgen, of gewoon iets anders te spelen.

Dit lijkt me dan echt zeuren om te zeuren.
Maar het toevoegen van verschillende moeilijkheidsgraden geeft jou toch gewoon de mogelijkheid om het zo moeilijk te maken als je wilt?

Waarom zou je je druk maken over hoe iemand anders een game speelt?

• Amos_x
Homeland schreef op donderdag 28 september 2023 @ 17:45:
[...]

Maar het toevoegen van verschillende moeilijkheidsgraden geeft jou toch gewoon de mogelijkheid om het zo moeilijk te maken als je wilt?

Omdat ik visie van de makers belangrijk vind, die wil respecteren, en mijn wil niet wil opleggen.

Ik heb nog een edit gemaakt. Ik heb 2x een souls game gekocht. Bleek te moeilijk/frustrerend, dus gewoon aan de kant gelegd en het feit gerespecteerd dat het niet voor mij is. Simpel.

Ze liggen er nog als herinnering aan het feit dat ik beter uit m'n doppen moet kijken, of dat ik games moet kopen die me wel liggen, en niet willen dat een volledig concept zich aan mij moet aanpassen

• Timothy3000
Je vol in een discussie plempen zonder hem eerst goed te lezen is vaak weinig vruchtbaar voor een discussie Amos. Je vergeet dat we het hier over opties hebben. Opties voor toegankelijkheid, zodat meer mensen van games die ze willen, maar niet kunnen, spelen, genieten. Opties waar je alleen "last" van hebt als je ze zelf selecteert.

• Amos_x
Timothy3000 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 17:48:
Je vol in een discussie plempen zonder hem eerst goed te lezen is vaak weinig vruchtbaar voor een discussie Amos. Je vergeet dat we het hier over opties hebben. Opties voor toegankelijkheid, zodat meer mensen van games die ze willen, maar niet kunnen, spelen, genieten. Opties waar je alleen "last" van hebt als je ze zelf selecteert.
Oh maar ik heb alles goed gelezen hoor sinds eergisteren, de laatste vijf pagina's. Toch bedankt. Waarom denk je dat ik naar een bepaalde user verwijs die zelfs op deze laatste pagina niet voorkomt? :?

Gewoon mijn mening dat is alles.

Er wordt te veel gezeurd over toegankelijkheid. Niet alles is voor iedereen, en dat is prima. En genoeg games die wel veel doen met toegankelijkheid (dingen van naughty dog bijvoorbeeld), of games waar je kleurschema's kan aanpassen voor kleurenblindheid, controls voor motoriek. Of driving aids in race games.

Souls is er daar niet een van (of games in dat genre). Deal with it, aanvaard het en ga verder met je leven. Voor alle duidelijkheid, ik heb nergens last van, want ik vind ze ook te moeilijk, maar dat betekent nog niet dat ik niet begrijp wat de opzet is van dat soort games.

Edit: iets anders, hoe wil je super meatboy gemakkelijker maken? Of Cuphead? Daar is er niets 'hitpoints', 'damage' weet ik veel aan aan te passen. Gewoon fysieke levels met simpele controls waar je over moet.

Alle gaps smaller maken? Vertraging 0.5x? Je ziet toch ook hoe absurd dat is?

[ Voor 10% gewijzigd door Amos_x op 28-09-2023 18:01 ]

• Timothy3000
Amos_x schreef op donderdag 28 september 2023 @ 17:57:
[...]
Er wordt te veel gezeurd over toegankelijkheid. Niet alles is voor iedereen, en dat is prima.
Dat vindt jij prima. Ik niet, dus ik blijf "zeuren" over toegankelijkheid. Als vragen om iets wat je nodig hebt om van je hobby te kunnen blijven genieten entitlement is, dan is dat maar zo. :)
En genoeg games die wel veel doen met toegankelijkheid (dingen van naughty dog bijvoorbeeld), of games waar je kleurschema's kan aanpassen voor kleurenblindheid, controls voor motoriek. Of driving aids in race games.
Genoeg, maar nog niet genoeg. Mijn hoop is dat games zonder toegankelijkheidsopties straks meer uitzondering dan regel zijn. Mag van mij zelfs verplicht worden.
Souls is er daar niet een van (of games in dat genre). Deal with it, aanvaard het en ga verder met je leven.
Nope, ik blijf toch (vriendelijk) vragen om toegankelijkheidsopties in Soulsgames. :)
Edit: iets anders, hoe wil je super meatboy gemakkelijker maken? Of Cuphead? Daar is er niets 'hitpoints', 'damage' weet ik veel aan aan te passen. Gewoon fysieke levels met simpele controls waar je over moet.

Alle gaps smaller maken? Vertraging 0.5x? Je ziet toch ook hoe absurd dat is?
Super Meatboy zou een levelskipoptie kunnen krijgen. Cuphead iets met infinite tries of meer optionele checkpoints.

Niks absurds aan, zolang het opties zijn.

Maar @Palindrome heeft gelijk, dit wordt aardig offtopic. Wellicht tijd voor een toegankelijkheidstopic.

[ Voor 23% gewijzigd door Timothy3000 op 28-09-2023 18:07 ]

• Timothy3000
In meer ontopic nieuws: Bijna tijd voor Lamplighters League!! Meer mensen hyped?

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 01:27
Meer mensen hyped voor COCOON?

Krijgt uitstekende review scores.

Timothy3000 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 18:15:
In meer ontopic nieuws: Bijna tijd voor Lamplighters League!! Meer mensen hyped?
Las wel verontrustende berichten van save games enzo die verdwenen. Dus ik zou wel even wachten met spelen voordat duidelijk wordt dat dit gefixt is. XboxEra heeft een review gepubliceerd zojuist.

——-

:+

Ff op klikken voor plaatje.

———

———

Reviews van Cocoon zijn uit. Erg positief :) deze week in GP.

[ Voor 27% gewijzigd door uchiha tijntje op 28-09-2023 18:29 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Timothy3000 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 17:48:
Het probleem is dat het een enorme verleiding is als je vast zit op een boss om toch maar de moeilijkheidsgraad omlaag te zetten. Het feit dat die er niet is dwingt spelers om het toch op die ene vaste moeilijkheid te blijven proberen (of te stoppen natuurlijk) wat dan uiteindelijk de voldoening veel groter maakt als het dan toch lukt.

De hele redenatie dat je toch gewoon de optie hebt als je de uitdaging wel wil negeert de menselijke psychologie. We zijn geen machines die alles zo logisch kunnen benaderen en vooral als je gefrustreerd bent over een stuk waar je maar niet langs komt kan het erg lastig zijn om dan niet aan die setting te komen.

Gamertag: FinrazielNL

• Xgar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01:07
uchiha tijntje schreef op donderdag 28 september 2023 @ 18:22:
[...]

Las wel verontrustende berichten van save games enzo die verdwenen. Dus ik zou wel even wachten met spelen voordat duidelijk wordt dat dit gefixt is. XboxEra heeft een review gepubliceerd zojuist.

[Embed]
Ik had er wel zin in, maar als ik dit lees:

Poor performance, non-stop crashes, and lost progress will drive you insane. All the incredible music, great strategic gameplay, and meta-game depth in the world can’t overcome such crushing flaws. For those of you in the patch-filled future, there is hope, as when it works The Lamplighters League is damned fun.

dan wacht ik wel even.

• L23
Hier nog een review.

Finraziel schreef op donderdag 28 september 2023 @ 18:28:
[...]

Het probleem is dat het een enorme verleiding is als je vast zit op een boss om toch maar de moeilijkheidsgraad omlaag te zetten. Het feit dat die er niet is dwingt spelers om het toch op die ene vaste moeilijkheid te blijven proberen (of te stoppen natuurlijk) wat dan uiteindelijk de voldoening veel groter maakt als het dan toch lukt.

De hele redenatie dat je toch gewoon de optie hebt als je de uitdaging wel wil negeert de menselijke psychologie. We zijn geen machines die alles zo logisch kunnen benaderen en vooral als je gefrustreerd bent over een stuk waar je maar niet langs komt kan het erg lastig zijn om dan niet aan die setting te komen.
Jij slaat de spijker op zijn kop!
Het vlees is zwak :P

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• Timothy3000
[...]

Het probleem is dat het een enorme verleiding is als je vast zit op een boss om toch maar de moeilijkheidsgraad omlaag te zetten.
Eens, maar dat zou dus niet hoeven - Geef spelers alleen de mogelijkheid aan het begin of na de tutorial de moeilijkheidsgraad te kiezen zonder mogelijkheid het tussentijds te veranderen en dat probleem is opgelost.

• L23
Timothy3000 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 18:34:
[...]

Eens, maar dat zou dus niet hoeven - Geef spelers alleen de mogelijkheid aan het begin of na de tutorial de moeilijkheidsgraad te kiezen zonder mogelijkheid het tussentijds te veranderen en dat probleem is opgelost.
Vage discussie dit. Dan zit er eindelijk een moeilijkheidsgraad in en dan beperk je de keuze aan het begin van de tutorial?

Maar lijkt COCOON jouw een leuk spel? :P

• Timothy3000
L23 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 18:37:
[...]
Vage discussie dit. Dan zit er eindelijk een moeilijkheidsgraad in en dan beperk je de keuze aan het begin van de tutorial?
Het gaat er puur om dat de optie er is, zodat de game toegankelijker is voor mensen die het spel willen maar anders niet kunnen spelen.

Cocoon is niks voor mij haha.
L23 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 18:37:
[...]
Maar lijkt COCOON jouw een leuk spel? :P
Mij iig zeker wel! Duurt ook uurtje of 5/6 lees ik. Ideaal voor dit soort puzzelgames.

• Timothy3000
Balen van de Lamplighters League trouwens zeg! Had daar enorm veel zin in.

• Palindrome
Homeland schreef op donderdag 28 september 2023 @ 17:45:
[...]

Sterker nog er zou nog een moeilijkheidsgraad kunnen worden toegevoegd die nog moeilijker is dan hoe de game nu is.

Dit maakt het geheel "dumbed down" tegenargument ook een drogreden.

• Timothy3000
Wie opent er een apart topic? :D
Ik ben waardeloos in topicstarters schrijven.

• L23
Timothy3000 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 18:38:
Het gaat er puur om dat de optie er is, zodat de game toegankelijker is voor mensen die het spel willen maar anders niet kunnen spelen.
Maar dat je tijdens het spelen van de game de moeilijkheidsgraad niet kan wijzigen is ook irritant.

Ik kan niet over alle games spreken. Maar bij een game zoals Hollow Knight vind ik het prima dat het maar 1 moeilijkheidsgraad heeft. Dan zie ik dat de gameplay gewoon in balans is. Er zijn ook games waar de moeilijkheidsgraad enkel de healthbar van de vijand aanpast, dan ben je op een moeilijker niveau enkel langer bezig hetzelfde te doen. Dat lijkt me ook weer niks.

Maar goed. Hoe ik er zelf tegen aan kijk. Er is de keuze uit zoveel games tegenwoordig. Ik vind het prima als een game niet iets voor mij is omdat het te moeilijk is. Je hoort mij daar in ieder geval niet over drammen. Laat het de ontwikkelaar zelf bepalen. voor de ontwikkelaar lijkt het me echter wel interessant om een groter publiek aan te spreken. En toegankelijkheidsopties ben ik ook zeker wel voorstander van.

Dit is ook het enige wat ik er over te zeggen heb. Discussie gaat nogal lang door inderdaad :P

[ Voor 4% gewijzigd door L23 op 28-09-2023 18:51 ]

Palindrome schreef op donderdag 28 september 2023 @ 18:42:
[...]

Sterker nog er zou nog een moeilijkheidsgraad kunnen worden toegevoegd die nog moeilijker is dan hoe de game nu is.

Dit maakt het geheel "dumbed down" tegenargument ook een drogreden.
Ik vind dit wel een beetje te makkelijk. We willen als gamers vaak gebalanceerde en “eerlijke” games. Er wordt nu wel heel makkelijk gesproken over het toevoegen van moeilijkheidsgraden.

Maar laten we dus een soulsgames als uitgangspunt nemen. Je wilt dus nieuwe moeilijkheidsgraden introduceren.

Ga je de core gameplay aanpassen, of ga je de AI dommer maken of ga je enkel de HP van de vijanden aanpassen zodat je het risico op bulletsponges krijgt op moeilijkere niveaus of juist one hit kills op makkelijkere niveaus. Of juist de HP van het main karakter, zodat je op makkelijkere niveaus alles kan tanken. Of een combinatie van alles. Het is niet zo eenvoudig als het lijkt. En zeker niet als je een bepaald beeld voor ogen hebt als maker welke ervaring je je gamers wilt meegeven. Moeilijkheidsgraden inbouwen leidt hoe dan ook tot concessies.

• Palindrome
[...]

Iemand die op "easy" speelt kan de game alsnog moeilijk vinden en voldoening halen uit een bossbattle.

• Palindrome
uchiha tijntje schreef op donderdag 28 september 2023 @ 18:51:
[...]

Ik vind dit wel een beetje te makkelijk. We willen als gamers vaak gebalanceerde en “eerlijke” games. Er wordt nu wel heel makkelijk gesproken over het toevoegen van moeilijkheidsgraden.

Maar laten we dus een soulsgames als uitgangspunt nemen. Je wilt dus nieuwe moeilijkheidsgraden introduceren.

Ga je de core gameplay aanpassen, of ga je de AI dommer maken of ga je enkel de HP van de vijanden aanpassen zodat je het risico op bulletsponges krijgt op moeilijkere niveaus of juist one hit kills op makkelijkere niveaus. Of juist de HP van het main karakter, zodat je op makkelijkere niveaus alles kan tanken. Of een combinatie van alles. Het is niet zo eenvoudig als het lijkt. En zeker niet als je een bepaald beeld voor ogen hebt als maker welke ervaring je je gamers wilt meegeven. Moeilijkheidsgraden inbouwen leidt hoe dan ook tot concessies.
In het geval van een souls game wat leunt op stats zoals health and Hitpoint en specifieke damage is het juist heel makkelijk.

• Timothy3000
uchiha tijntje schreef op donderdag 28 september 2023 @ 18:51:
[...]

Maar wel concessies die buiten de reguliere moeilijkheidsoptie plaatsvinden.

Wat mij betreft patchen ze ze een paar maanden later in.

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:49
uchiha tijntje schreef op donderdag 28 september 2023 @ 18:22:
[...]

——-

:+

[Embed]

Ff op klikken voor plaatje.

———

[Embed]

———

Reviews van Cocoon zijn uit. Erg positief :) deze week in GP.
Forza. Wat een shitgame. Je kan dus gewoon allemaal hulpjes selecteren.

En serieus, wat heb ik zin in die game. Ben ook heel benieuwd hoe die op geforce now werkt. Sinds kort is er een samenwerking met gamepass en wat een genot. Geforce now is echt zo ongelooflijk indrukwekkend en nu dus ook met deel van gamepass 😎

[ Voor 14% gewijzigd door giantgiantus op 28-09-2023 18:59 ]

-knip- dit voegt niets toe aan de discusie

[ Voor 92% gewijzigd door Geronimous op 29-09-2023 15:44 ]

• L23
Timothy3000 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 18:55:
[...]

Maar wel concessies die buiten de reguliere moeilijkheidsoptie plaatsvinden.

Wat mij betreft patchen ze ze een paar maanden later in.
Ik vind het geen goede ideeën :P Gewoon wel of geen moeilijkheidsgraad. Laat het aan de ontwikkelaar over. En als de ontwikkelaar jouw geld niet wilt dan koop je wat anders.

• Palindrome
giantgiantus schreef op donderdag 28 september 2023 @ 18:57:
[...]

Forza. Wat een shitgame. Je kan dus gewoon allemaal hulpjes selecteren.

En serieus, wat heb ik zin in die game. Ben ook heel benieuwd hoe die op geforce now werkt. Sinds kort is er een samenwerking met gamepass en wat een genot. Geforce now is echt zo ongelooflijk indrukwekkend en nu dus ook met deel van gamepass 😎
Met controller of toetsenbord is ook moeilijker dan met een stuurtje spelen. Verwacht dan ook dat iedereen met keyboard of controller deze game gaat spelen. 8)

• Timothy3000
Ik speel met liefde Soulslikes. Sekiro uitgespeeld, Bloodborne, etc. Elden Ring was mijn game van 2022. De exploratie, de muziek, de combat, de lore. Fantastisch.

Door een handicap gaat het voor mij steeds pijnlijker worden om te gamen. Trial en error soulslikes gaan straks vrijwel onmogelijk worden. Als dat gaat betekenen dat een Elden Ring 2 onspeelbaar wordt zal ik dat vrij naar vinden.

Mochten ze er een mode in gooien waardoor de game ook toegankelijk blijft voor mensen die die snelle knoppencombos niet meer aankunnen zodat meer mensen ervan kunnen (blijven) genieten ben ik daar voorstander van. Al is het in een latere patch, al is het dmv cheats of zonder achievements. Ik hoop gewoon van mijn favo genre te kunnen blijven genieten.

Zolang ze het maar niet aanpakken zoals in Lies of P - De boel voor iedereen nerfen vind ook ik 3x niks.

Verwijderd

Timothy3000 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 18:34:
[...]

Nu ga je alweer schuiven. Dan kun je weer zeggen: Waarom iemand beperken in het aanpassen tussentijds? Zo kunnen we bezig blijven. Nog even en games die te moeilijk zijn noem je discriminatie. :P

De developer moet lekker doen wat bij zijn visie past.

• Palindrome
-knip- gebruik de tr

[ Voor 91% gewijzigd door Geronimous op 29-09-2023 15:44 ]

• Timothy3000
Verwijderd schreef op donderdag 28 september 2023 @ 19:04:
[...]

Nu ga je alweer schuiven. Dan kun je weer zeggen: Waarom iemand beperken in het aanpassen tussentijds? Zo kunnen we bezig blijven.
Ook die optie zul je kunnen geven toch? Aan het begin de keuze of je wel of niet de moeilijkheidsgraad halverwege mag aanpassen. Beetje als die permadeath opties die bepaalde RPGs bieden waar je alles kwijt bent als je verliest.

Ik zocht ook gewoon een middenweg hoor haha. Het is interessant over dit soort zaken te praten imo.

[ Voor 19% gewijzigd door Timothy3000 op 28-09-2023 19:06 ]

• Timothy3000
Ik zeg trouwens niet dat ik developers hun visie wil dwarsbomen hé. Ik zeg alleen dat ik voorstander ben van games met toegankelijkheidsopties en dat ik hoop dat meer en meer developers deze zullen toepassen. Als ze dat niet doen ga ik stilletjes balen (of hier zeuren), maar ze niet boos bellen. :P

• Palindrome
Timothy3000 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 19:05:
[...]

Ook die optie zul je kunnen geven toch? Aan het begin de keuze of je wel of niet de moeilijkheidsgraad halverwege mag aanpassen. Beetje als die permadeath opties die bepaalde RPGs bieden waar je alles kwijt bent als je verliest.

Ik zocht ook gewoon een middenweg hoor haha. Het is interessant over dit soort zaken te praten imo.
Het aantal games zonder moeilijkheidsgraad is gelukkig niet zo hoog.

Ik vraag me ook af hoe de rest hier de games speelt die wel die opties hebben. Ik neem aan op easy vanwege de onweerstaanbare verleiding om de game zo makkelijk mogelijk te maken. Of is het toch niet zo zwart wit zoals er hier wordt geargumenteerd tegen moeilijkheids opties.

Gelukkig kan je forza geheel spelen zoals je wilt. Van sim tot arcade opties.

[ Voor 10% gewijzigd door Palindrome op 28-09-2023 19:14 ]

Verwijderd

Laat ook maar. :)

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2023 20:17 ]

• L23
Palindrome schreef op donderdag 28 september 2023 @ 19:13:
Of is het toch niet zo zwart wit zoals er hier wordt geargumenteerd tegen moeilijkheids opties.
Ik begrijp niet wat je hier mee bedoeld. En een game op easy spelen omdat het een easy mode heeft is toch prima? Wat heeft dat te maken met een game die geen moeilijkheidsgraad opties heeft?

Ik kan me voorstellen dat iemand een game op easy speelt als een hogere moeilijkheidsgraad niets meer toevoegt dan het langer bezig zijn met de game.

• giantgiantus
Verwijderd schreef op donderdag 28 september 2023 @ 19:21:
[...]

Lijkt er wel op:

[...]

Een hoge moeilijkheidsgraad kan een onderdeel zijn van die visie.
Het is wel boeiende discussie eigenlijk. Hoewel ik het niet sympathiek vind om games zonder moeilijkheidsgraad uit te brengen dacht ik wel dat ik het creatieve vrijheid vind van makers.

Nu ik argumenten lees als toegankelijkheid, ook voor mensen met een handicap zie ik eigenlijk ook wel redenen voor het verplicht stellen van toegankelijkheidsopties. Doen we ook bij andere diensten en producten.

Verwijderd

giantgiantus schreef op donderdag 28 september 2023 @ 19:27:
[...]

Het is wel boeiende discussie eigenlijk. Hoewel ik het niet sympathiek vind om games zonder moeilijkheidsgraad uit te brengen dacht ik wel dat ik het creatieve vrijheid vind van makers.

Nu ik argumenten lees als toegankelijkheid, ook voor mensen met een handicap zie ik eigenlijk ook wel redenen voor het verplicht stellen van toegankelijkheidsopties. Doen we ook bij andere diensten en producten.
Dit discussie gaat heel offtopic worden uiteindelijk. ;)

• Palindrome
L23 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 19:26:
[...]

Ik begrijp niet wat je hier mee bedoeld. En een game op easy spelen omdat het een easy mode heeft is toch prima? Wat heeft dat te maken met een game die geen moeilijkheidsgraad opties heeft?

Ik kan me voorstellen dat iemand een game op easy speelt als een hogere moeilijkheidsgraad niets meer toevoegt dan het langer bezig zijn met de game.
Er werd hier geopperd dat een moeilijkheidsgraads optie toevoegen aan een souls game not done was omdat spelers dan verleid worden de game op easy te zetten zodra ze niet verder komen in een game....

• Palindrome
https://www.reddit.com/r/...intermittent_black_screen

Mischien dat je hier wat aan hebt. Lijkt een signaal verleid probleem wat aan de kabel kan liggen, maar een bepaalde instelling of handshake issues.
Hoever ga je met het “verplicht” toegankelijk moeten maken van media die je vrijwillig consumeert en het je eigen keuze is om te spelen of niet? Nu is het een discussie over een moeilijkheidsgraad optie.

Volgende keer is het verplicht opnemen van een optie waarbij zombies worden vervangen door unicorns in games, of het verplicht stellen aan regisseurs van films om indien er spinnen in een horrorfilm worden getoond ze een alternatieve versie moeten uitbrengen vanwege mensen die aan arachnophobia leiden.

Uiteraard trek ik het nu flink door, maar het laat wel zien dat het niet vanzelfsprekend is en in mijn optiek moet zijn dat iedereen maar elke vorm van media kan consumeren op een manier die diegene wenselijk acht.

Dit laat uiteraard wel onverlet dat accessibility de laatste jaren veel aandacht krijgt en ik dat ook echt een mooie ontwikkeling vindt. Zoals die adaptative controllers, de vele opties in games de laatste jaren.

Maar laat het aub niet een verplicht karakter krijgen. We worden al doodgegooid met eenheidsworst in AAA gamewereld omdat men geen risico’s meer durft te nemen op gameplay gebied. Laten we creativiteit of visies van developers niet beknotten. Zeker niet als de ruime meerderheid van games wel dergelijke opties hebben.

En hiermee heb ik denk ik alles wel gezegd over dit onderwerp :) Wel ook oprecht interessant over hoe anderen tegen dit onderwerp aan kijken en wat hun persoonlijke beweegredenen zijn.

[ Voor 32% gewijzigd door uchiha tijntje op 28-09-2023 20:36 ]

• giantgiantus
uchiha tijntje schreef op donderdag 28 september 2023 @ 20:18:
Hoever ga je met het “verplicht” toegankelijk moeten maken van media die je vrijwillig consumeert en het je eigen keuze is om te spelen of niet? Nu is het een discussie over een moeilijkheidsgraad optie.

Volgende keer is het verplicht opnemen van een optie waarbij zombies worden vervangen door unicorns in games, of het verplicht stellen aan regisseurs van films om indien er spinnen in een horrorfilm worden getoond ze een alternatieve versie moeten uitbrengen vanwege mensen die aan arachnophobia leiden.

Uiteraard trek ik het nu flink door, maar het laat wel zien dat het niet vanzelfsprekend is en in mijn optiek moet zijn dat iedereen maar elke vorm van media kan consumeren op een manier die diegene wenselijk acht.
Ja. Ik zie je punt ook wel. Ik dacht aan het begin van deze discussie dat ik mijn positie in dit debat duidelijk had, nu niet meer 😁
Allemaal even je geliefde captures uploaden naar one drive of op een externe opslag, over drie maanden wordt alles gewist!
https://www.trueachieveme...pdate-gam-capture-storage

Ik zet er hier snel nog eentje neer voor ik ze kwijt ben :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7gWBNCfhKtRMf-Vbm2YFfR-vL88=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3sn6ptlv7yxqUncRsvb0gH1N.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 50% gewijzigd door justifire op 28-09-2023 20:32 ]

• Timothy3000
uchiha tijntje schreef op donderdag 28 september 2023 @ 20:18:
Volgende keer is het verplicht opnemen van een optie waarbij zombies worden vervangen door unicorns in games,
Ik weet dat je het niet zo bedoelt maar dit is wel een enigszins rare vergelijking als het op toegankelijkheidsopties aankomt. Dat eerste heeft een functie, dit voorbeeld zou nergens op slaan haha.

Edit: Deze discussie bewijst wel weer hoe fijn Tweakers als platform is. Respectvol, luisterend naar elkaar, geen stellige aannames. Heel tof allen.

[ Voor 15% gewijzigd door Timothy3000 op 28-09-2023 21:11 ]

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 04:07
[...]

Ik vind het ook een interessante discussie. Jammer dat één user constant post over andere posts met oneliners in de sfeer van drogreden. Vind ik niet zo toegankelijk.

Ik ben het verder volledig eens met verplichte toegankelijkheidsoptie zoals ze eraan komen voor banken, verzekeraars en andere specifieke dienstverleners. Ik zou dat evengoed goed vinden voor entertainment opties. Waar de discussie interessant is in mijn ogen is hoe je toegankelijkheid inricht op zo een manier dat het spel het spel blijft (wie dat moet beoordelen nog even daargelaten). Forza doet buitengewoon veel aan aanpasbaarheid tot en met zelfsturende en remmende auto's. Er zijn vast mensen die daardoor super veel plezier hebben aan het toch kunnen spelen van een racespel met alle pracht en praal etc en dat is prachtig. Wat mij betreft kunnen ze ook alle achievements krijgen die ze willen.

Waar het lastiger wordt is denk ik in spellen die echt om gameplay mechanics draaien. Als je dan teveel gameplay uitschakelt blijft er zo weinig over. Anderzijds zijn er vast mensen die daardoor met superveel plezier een spel spelen die ze anders alleen via twitch kunnen meekrijgen. Denk aan een FPS of een souls like. Hartstikke mooi dat dat dan kan en waarom zou ik me dan druk moeten maken over mijn heilige gameplay ervaring? Ik weet het niet helemaal. Bij trials bijvoorbeeld draait het hele spel om dat klote motortje besturen, totdat je zo goed wordt dat je op bizarre banen kunt rijden. Het enige verschil met andere banen, buiten de moeilijkheid, is een achtergrondje. Moet de gameplay dan aangepast kan worden zodat iedereen met dat achtergrondje kan rijden? Trials draait niet om achtergronden maar wel om gekke stunts en besturing. Zonder die twee dingen is de game geen game meer. Zelfde verhaal voor Slay the Spire die ik een paar pagina's terug gaf. Aan de andere kant ben ik hier misschien te kortzichtig in en zijn er allerlei manieren om het toegankelijk te maken en de trials/STServaring te behouden.

Uiteindelijk is het gewoon mooi als @Timothy3000 en wie dan ook alle ervaringen mee kan krijgen als andere gamers. De discussie minder voeren over 'mijn game wordt me afgepakt door dumbing down' en meer over 'hoe maak je voor zoveel mogelijk mensen spellen toegankelijk' houdt het misschien interessanter.

En nu kap ik met mijn wall of text omdat Ik Lies Of P moet gaan uitspelen (is niet echt een moeilijk spel verder, laat je niks wijs maken).

• Exactor it
justifire schreef op donderdag 28 september 2023 @ 20:31:
Allemaal even je geliefde captures uploaden naar one drive of op een externe opslag, over drie maanden wordt alles gewist!
https://www.trueachieveme...pdate-gam-capture-storage

Ik zet er hier snel nog eentje neer voor ik ze kwijt ben :

[Afbeelding]
Dan moet ik als de wiedeweerga mijn opgenomen Halo Infinite Ninja medals in een montage gaan zetten! Wel jammer dat dit verdwijnt. Dat opnemen en later terugkijken vind ik een mooie feature.

• Amos_x
Ik ga er ook zo meteen over ophouden, maar ik sta versteld. Een laatste keer nog, dan houd ik er over op...
Exactor it schreef op donderdag 28 september 2023 @ 21:20:
[...]

Ik vind het ook een interessante discussie. Jammer dat één user constant post over andere posts met oneliners in de sfeer van drogreden. Vind ik niet zo toegankelijk.

Ik ben het verder volledig eens met verplichte toegankelijkheidsoptie zoals ze eraan komen voor banken, verzekeraars en andere specifieke dienstverleners. Ik zou dat evengoed goed vinden voor entertainment opties.
Dit

En dit, van dezelfde strekking, is om versteld van te staan, en dan druk ik me gematigd uit.

Entertainment is toch echt volledig facultatief. Daar hoef je niet aan deel te nemen, en er is massa's entertainment/cultuur voor wie interactief entertainment (games) niet trekt. Films, muziek, toneel, lezen, ... Gamen is geen eerste levensbehoefte, een recht of iets wat op die manier moet gereguleerd worden. Nog los van dat er een bloeiend subgenre is aan erg casual, eenvoudige, rustige, verhalende, slow paced games voor ieder wat wils!

Ik krijg soms het verwijt 'zuur' te zijn, maar gamers die eisen dan een game voor hen gereguleerd wordt, liefst nog met overheidsinmenging... Hallo? 8)7

Nogmaals, als er een markt voor is, zullen developers vanzelf wel dat soort opties meenemen. Nog een voorbeeld is horizon met een scala aan opties om de gameplay en visuals helemaal te tunen. Maar dat is een keuze van de developer, de vrije markt moet hier volledig vrij in zijn! Guerilla heeft daar goede punten mee gescoord, vast extra games mee verkocht. Er was dus een incentive en een beloning om dat allemaal te doen.

Wat denk je trouwens wel niet dat het kost om dat soort dingen nog extra in te bouwen, te debuggen, te onderhouden... Kleine studios kunnen helemaal geen unieke projecten meer opleveren als je dat allemaal gaat verplichten. Dat was dark souls in eerste instantie ook, een volledig nieuwe gedurfde ervaring. Die goed uitgepakt heeft, want het werd goed verkocht en ze werden dus beloond voor hun game.

Wetende dat From Software een game maakt voor een potentieel erg klein publiek, daar heb ik nog extra respect voor. Dat betekent dat ze hun visie niet verwateren voor de verkoopscijfers en om er een massaproduct van te maken. Het NIET implementeren van easy modes vind ik meer respect verdienen (risico, pure visie, ...) dan het wel doen.

En hoe zie je dat voor je? "The departement of game accessibility? Iets zoals "the departement of silly walks" van Monthy Python? In een wereld waar nog zoveel te doen valt om de zwakkeren te helpen in de echte wereld (bijstand, wachtlijsten voor zorg, medische kosten, toegankelijkheid van de openbare ruimte) is dit zelfs eerder een pure belediging. Ik zie je hiervoor al pleiten in de kamer, ze lachen je de zaal uit.

Het verschil niet kunnen zien tussen echte noden (deelnemen aan de publieke ruimte als mindervalide bijvoorbeeld), en deelnemen aan een niet noodzakelijke luxe activiteit zoals gamen... Of dat allemaal op een hoopje gooien, ik vind dat erg, maar dat ben ik maar... :/ Ik ben zeker niet tegen, maar het moet volledig uit de markt en de developers komen. En al zeker niet gereguleerd.
Uiteindelijk is het gewoon mooi als @Timothy3000 en wie dan ook alle ervaringen mee kan krijgen als andere gamers. De discussie minder voeren over 'mijn game wordt me afgepakt door dumbing down' en meer over 'hoe maak je voor zoveel mogelijk mensen spellen toegankelijk' houdt het misschien interessanter.
Zeer mooi, maar niet verplicht, overbodig, een last voor game devs en contraproductief. Het gaat niet over dumbing down, voor de zoveelste maal. En er zijn genoeg andere games, en anders is er youtube, twitch, streaming, co-op, ...
Timothy3000 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 21:09:
[...]

Ik weet dat je het niet zo bedoelt maar dit is wel een enigszins rare vergelijking als het op toegankelijkheidsopties aankomt. Dat eerste heeft een functie, dit voorbeeld zou nergens op slaan haha.

Edit: Deze discussie bewijst wel weer hoe fijn Tweakers als platform is. Respectvol, luisterend naar elkaar, geen stellige aannames. Heel tof allen.
Het was ook om wat te overdrijven en de grenzen een beetje aan te geven. :P Maar als voorbeeld, ik heb Dead Space dus na chapter 1 of 2 niet meer verder gespeeld omdat ik dat spel niet trek vanwege de jump scares etc :P Als we de lijn doortrekken dat alle games speelbaar moeten zijn, zou dat voor mij betekenen dat ze gameplay elementen moeten veranderen. En dat zou ik behoorlijk raar vinden. :)

• giantgiantus
uchiha tijntje schreef op donderdag 28 september 2023 @ 22:12:
[...]

Het was ook om wat te overdrijven en de grenzen een beetje aan te geven. :P Maar als voorbeeld, ik heb Dead Space dus na chapter 1 of 2 niet meer verder gespeeld omdat ik dat spel niet trek vanwege de jump scares etc :P Als we de lijn doortrekken dat alle games speelbaar moeten zijn, zou dat voor mij betekenen dat ze gameplay elementen moeten veranderen. En dat zou ik behoorlijk raar vinden. :)
Wel jammer dat het niet lukt. Top game 🙂

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:12

On_E

Housemusic

Oei, The Lamplighters League heeft zware performance problemen en zit vol met bugs en crashes volgens de XBox era review.

https://xboxera.com/2023/...-the-lamplighters-league/

Daar keek ik nou echt naar uit, hopelijk valt het (snel) te fixen.

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

• Timothy3000
[...]
Zeer mooi, maar niet verplicht, overbodig, een last voor game devs en contraproductief. Het gaat niet over dumbing down, voor de zoveelste maal. En er zijn genoeg andere games, en anders is er youtube, twitch, streaming, co-op, ...
Ik sta er dan weer versteld van dat er anno 2023 echt gamers zijn die toegankelijkheidsopties in games overbodig, een last en contraproductief noemen. Die moeite hebben met opties waar ze zelf geen gebruik van hoeven te maken. Die games willen gatekeepen omdat het idee dat anderen een moeilijk spelletje ook zouden kunnen (uit)spelen als het wat makkelijker voor ze is niet kunnen hebben. Die toegankelijkheidopties alleen interessant vinden als een publisher er punten mee kan scoren en meer kan verdienen. Die "de visie" van de developer er bij soulslikes bijpakken terwijl de moeilijkheidsgraad niet het enige is dat de soulslike zijn ziel geeft. Gelukkig maar, anders waren het totaal geen interessante games geweest.

En alsof een walkthrough op Twitch of Youtube volgen hetzelfde is als een game zelf spelen.

Verplichten moet je niet doen. Dat maakt het voor indiedevelopers straks ook onmogelijk. Maar een stap richting meer inclusiviteit en toegankelijkheid zou wel mooi zijn. Ik zou het van From Software een mooi statement vinden. Als er 1 dev is die hun werk binnen hun eigen unieke visie toegankelijk kan maken zonder de ziel van de games te verliezen zijn zij het wel.

Wel goed om te zien dat het merendeel er anders in staat en de discussie hier gevoerd kan worden. :)

[ Voor 81% gewijzigd door Timothy3000 op 28-09-2023 22:58 ]

• Palindrome
Timothy3000 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 22:48:
[...]

Ik sta er dan weer versteld van dat er anno 2023 echt gamers zijn die toegankelijkheidsopties in games overbodig, een last en contraproductief noemen. En alsof een walkthrough op Twitch of Youtube volgen hetzelfde is als een game zelf spelen

Goed om te zien dat het merendeel er anders in staat. :)
Verplicht vanuit regering lijkt mij ook niet persee gewenst maar sturing of aanmoediging vanuit platform houder wel. Xbox zou prima kunnen aansturen hierop.

Maar ik zie alsnog dat het toevoegen van opties wordt gezien als aantasting van andere hun ervaring terwijl dit niet waar is in vrijwel de meeste gevallen.

Wat maakt jullie uit als er een easy mode komt in souls waarbij bijvoorbeeld Health potions meer healen, je wapens iets sterker zijn en je parry Windows iets groter, dan blijf je lekker spelen op hard mode waarbij dat niet zo is.

Alhoewel starfield bepaalde opties mist kan je toch uiteindelijk veel veranderen via mods, en zo je game moeielijk of makkelijker maken zoals bijvoorbeeld de game zo veranderen dat je vijanden door 2 à 3 kogels kan doden maar jezelf ook door 2 kogels gedood kan worden. Een hardcore modus.

En het is alleen maar vet dat ik op pc zoveel opties kan veranderen zelfs meer dan hoe de developer ze aanbied of bedoeld heeft.

Dat krampachtige vasthouden aan de developer zijn visie zie ik dan ook als een enorme beperking.

We prijzen dus de ene developer voor het aanbieden van weinig opties maar andere developer worden wel geprezen voor het mogelijk maken van mods en aanpassing.... ik kan die mindsets moeilijk verenigen. Dat komt mede omdat ik als voornamelijk pc gamer altijd veel mods heb gebruikt.

[ Voor 28% gewijzigd door Palindrome op 28-09-2023 23:06 ]

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
uchiha tijntje schreef op donderdag 28 september 2023 @ 22:12:
[...]

Zijn toch meerdere games waarbij je spinnen aan kan passen naar iets wat mensen met angst voor spinnen niet afschrikt. Is toch super dat die opties er zijn, gamen kan alleen verder groeien door inclusief te zijn, en die extra opties doen echt niets af aan de ervaring die een "die-hard" gamer heeft.

• L23
Homeland schreef op donderdag 28 september 2023 @ 23:06:
[...]

Zijn toch meerdere games waarbij je spinnen aan kan passen naar iets wat mensen met angst voor spinnen niet afschrikt. Is toch super dat die opties er zijn, gamen kan alleen verder groeien door inclusief te zijn, en die extra opties doen echt niets af aan de ervaring die een "die-hard" gamer heeft.
Wordt een beetje een wellus nietus discussie. Maar volgens mij zijn er zeker wel games waarbij een moeilijkheidsgraad toevoegen niet werkt of de ervaring beïnvloed. Daarnaast gaat de discussie zowel over moeilijkheidsgraad en toegankelijkheidsopties wat volgens mij twee verschillende dingen zijn.
[...]

Zeker. Grounded heeft het ook, en is een uitkomst voor velen. Ik zeg ook nergens dat ik accessibility opties niet goed vindt. In tegendeel.

Mijn voorbeeld van spinnen was trouwens in films. Ook een medium dat iemand consumeert. Want hoever ga je dan met rekening houden met allerlei situaties en omstandigheden omdat iemand iets wil ervaren dat niet aansluit bij het product wat door anderen is gemaakt, dat was mijn punt dat ik wilde maken.

Als een developer ervoor kiest is dat helemaal prima. Maar een developer hoeft er niet voor te kiezen en men heeft het recht niet om dat te claimen. Dat zie je namelijk met regelmaat terug in dit soort discussies. Ik wil die game spelen, maar omwille van reden X, hoe legitiem ook, lukt dat niet, dus de developer moet daar maar rekening mee houden. Zo werkt het niet en mag je mijns inziens ook niet verwachten.

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:02
In het geval van From Software games is de moeilijkheid een deel van de identiteit van de games. Ik vind dat je daar niet zomaar mee moet gaan knoeien.
Het is waar mensen het over hebben, elkaar helpen, een community die ontstaat. Ook al zijn difficulty settings dan optioneel, ik weet nagenoeg zeker dat je dit dan gaat verliezen. Met difficulty settings was "Let me solo her" in Elden Ring bijvoorbeeld nooit een ding geweest.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• Timothy3000
Raem schreef op donderdag 28 september 2023 @ 23:42:
Het is waar mensen het over hebben, elkaar helpen, een community die ontstaat. Ook al zijn difficulty settings dan optioneel, ik weet nagenoeg zeker dat je dit dan gaat verliezen.
Ik denk dat dat wel meevalt. Die gitgud community zal altijd wel blijven denk ik - Echte "hardcore" soulsplayers maken nu ook al niet gebruik van mimics en summons ed. Die balen er al van dat die in de games zitten en dat mensen die daar gebruik van maken dezelfde achievements krijgen en de game ook kunnen uitspelen omdat ze dat al als cheaten zien. Totale gekkigheid imo haha.

Net als streamers die de game op zoveel mogelijk manieren zo moeilijk of uniek mogelijk willen spelen, die blijven ook wel. De Zelda games zijn bv ook niet moeilijk en die proberen streamers ook zonder powers of hartjes e.d. uit te spelen. Die creativiteit en unieke manieren van spelen zullen niet verdwijnen als er een optie wordt toegevoegd.

[ Voor 48% gewijzigd door Timothy3000 op 29-09-2023 07:42 ]

• Timothy3000
uchiha tijntje schreef op donderdag 28 september 2023 @ 23:37:
[...]
Maar een developer hoeft er niet voor te kiezen en men heeft het recht niet om dat te claimen.

Ik wil die game spelen, maar omwille van reden X, hoe legitiem ook, lukt dat niet, dus de developer moet daar maar rekening mee houden. Zo werkt het niet en mag je mijns inziens ook niet verwachten.
Hier wel volhartig mee eens - Mensen kunnen er om vragen en ervan balen als developers niet luisteren naar hun verzoek maar verwachten dat ze er naar luisteren en het dan ook echt meteen verandert kan niet. Het recht om toegankelijkheidsopties te claimen is er inderdaad niet. Maar volgens mij doen mensen dat ook niet zo snel als het op games aankomt.

[ Voor 11% gewijzigd door Timothy3000 op 29-09-2023 07:47 ]

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
[...]

Ik heb zelf heel erg 'angst' voor spinnen dus met die opties ben ik zelf wel blij :P

Met angst bedoel ik dan eigenlijk meer dat ik er gewoon niet naar kan kijken (ik weet uiteraard dat het niet echt is)

Maar ik heb wel altijd geaccepteerd dat het niet aan de devs is om speciaal voor mensen zoals mij een extra optie in de game te stoppen.

Nioh, bloodborn, souls, Skyrim zonder mods, en er zijn er vast nog wat die ik vergeet zijn allemaal games die ik aan mij voorbij moet laten gaan, helaas pindakaas dan maar.

Ik ben dan wel zo dat als devs die optie er wel bij doen dat ik de game dan ook gelijk koop al is het alleen maar voor de steun _/-\o_

Heb de discussie hierover wat gevolgd en ik vind hem moeilijk, waar trek je de grens idd.

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:28
Sipio schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 08:19:
[...]

Heb de discussie hierover wat gevolgd en ik vind hem moeilijk, waar trek je de grens idd.
Daar zeg je wat mij betreft precies hetgeen ik ook moeilijk vind.

Dat geldt voor het hele inclusiviteitsgebeuren. Als die grenzen steeds een beetje meer worden opgerekt, dan is het einde zoek en iedereen op WWW is helaas wat te mondig. Dat maakt de wereld allemaal veel te complex!
Spelersgroep X wilde geen spinnen meer, dan verwachten wij als spelersgroep Y dat de reet van Lara Craft wat minder sexy moet, want ze wordt nu veels te sexistisch neergezet. Zo kun je blijven doorgaan!

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Als voorbeeld wil ik wel even Tunic aanhalen, geweldig spel, maar voor mij persoonlijk zijn sommige bosses gewoon echt te moeilijk. Tunic heeft een invincibility optie ingebouwd die je op elk moment kan aan en uitzetten. Dit is voor mij fijn, zodat ik na 45 keer dood te zijn gegaan bij dezelfde boss toch even deze optie kan aanzetten en na de boss weer normaal kan verder spelen en van het spel kan genieten.

Ja sommige mensen vinden dat dom en zijn daar op tegen, prima maar die mensen hoeven deze functie toch ook helemaal niet te gebruiken? Zij kunnen het spel nog steeds precies spelen zoals zij willen. Hetzelfde met bijvoorbeeld de Rewind functie in race games, vind ik zelf ook helemaal niets en gebuik ik dan ook nooit. Maar ik vind het echt geen probleem dat het in een game zit voor andere mensen.

hoi

ReVision. schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 09:44:
Als voorbeeld wil ik wel even Tunic aanhalen, geweldig spel, maar voor mij persoonlijk zijn sommige bosses gewoon echt te moeilijk. Tunic heeft een invincibility optie ingebouwd die je op elk moment kan aan en uitzetten. Dit is voor mij fijn, zodat ik na 45 keer dood te zijn gegaan bij dezelfde boss toch even deze optie kan aanzetten en na de boss weer normaal kan verder spelen en van het spel kan genieten.

Ja sommige mensen vinden dat dom en zijn daar op tegen, prima maar die mensen hoeven deze functie toch ook helemaal niet te gebruiken? Zij kunnen het spel nog steeds precies spelen zoals zij willen. Hetzelfde met bijvoorbeeld de Rewind functie in race games, vind ik zelf ook helemaal niets en gebuik ik dan ook nooit. Maar ik vind het echt geen probleem dat het in een game zit voor andere mensen.
Ik deel jou mening helemaal, heb de game zelf na het spelen op de Series X hem ook voor de Nintendo Switch gekocht.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• L23
Linksquest schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 09:51:
[...]

Ik deel jou mening helemaal, heb de game zelf na het spelen op de Series X hem ook voor de Nintendo Switch gekocht.
Inmiddels al gespeeld op de Nintendo Switch? Ben benieuwd hoe jij aankijkt tegen de downgrade ten opzichte van de Xbox versie. Stoort je dat of is het handheld kunnen spelen alsnog de moeite waard. Of gaat het je er meer om dat je er nu een mooie fysieke versie van hebt?

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:12
Straks ff spelen tijdens de lunch :)
Merkte dat ik ff twijfelde toen ik zag dat die niet in de gamepass zat :P Maar he.. Happy Tree Friends .. what could be wrong
L23 schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 10:27:
[...]

Inmiddels al gespeeld op de Nintendo Switch? Ben benieuwd hoe jij aankijkt tegen de downgrade ten opzichte van de Xbox versie. Stoort je dat of is het handheld kunnen spelen alsnog de moeite waard. Of gaat het je er meer om dat je er nu een mooie fysieke versie van hebt?
Ik heb daar minder last van, misschien door het kleurrijke effect dat ik het minder erg vind. Maar wilde hem wel gewoon graag fysiek hebben, klein beetje Zelda gevoel er toch wel in :D

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• Timothy3000
JDL15 schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 08:58:
[...]

Daar zeg je wat mij betreft precies hetgeen ik ook moeilijk vind.

Dat geldt voor het hele inclusiviteitsgebeuren. Als die grenzen steeds een beetje meer worden opgerekt, dan is het einde zoek en iedereen op WWW is helaas wat te mondig. Dat maakt de wereld allemaal veel te complex!
Spelersgroep X wilde geen spinnen meer, dan verwachten wij als spelersgroep Y dat de reet van Lara Craft wat minder sexy moet, want ze wordt nu veels te sexistisch neergezet. Zo kun je blijven doorgaan!
Prima toch? De wereld verandert nou eenmaal. Wat is daar precies complex aan?

Zolang het bij een optie blijft en de boel niet voor iedereen verandert hoeft te worden zie ik er iig geen problemen in. Dat wat Tunic heeft is imo het perfecte voorbeeld.

[ Voor 11% gewijzigd door Timothy3000 op 29-09-2023 12:31 ]

• JDL15
Timothy3000 schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 12:27:
[...]

Prima toch? De wereld verandert nou eenmaal. Wat is daar precies complex aan?

Zolang het bij een optie blijft en de boel niet voor iedereen verandert hoeft te worden zie ik er iig geen problemen in. Dat wat Tunic heeft is imo het perfecte voorbeeld.
Nou complex in de zin van ontwikkelaars die games nog niet kunnen uitbrengen (en ow jee als er geen deadlines worden gehaald), kleurenfilters toevoegen voor mensen met kleurenblindheid, spinnen eruit willen filteren, bloed opties aan uit, geen groen bloed willen zien, meer mensen van kleur willen zien, minder mensen van kleur willen zien, geen dierenleed in een spel, minder sex/meer sex, Teabaggen in Halo kan niet meer want dat is sexistisch en denigrerend, kan miljoenen voorbeelden noemen van klagers op Twitter (zelfs tot startschermen van Starfield toe).

Ik irriteer me er gewoon flink aan dat bijna de gehele Twitter community lange tenen heeft en zoveel eisen heeft over games en met absurde eisen over hoe "hun" game moet zijn (check bijv. de Halo "community" op Twitter), daar schaar ik jouw comment op moeilijksheidgraden niet onder, maar ik wil alleen zeggen, zo rek je de grens van het toelaatbare weer wat verder op en opent dit verdere deuren naar eisen van mensen die hun eis ook erin verwerkt willen zien worden.

Iedereen wil en eist zoveel tegenwoordig en ik vind het gewoon moeilijk om te zeggen (zoals hier al werd genoemd), waar trek je de grens? een dev brengt een spel uit en denkt echt een topgame te hebben uitgebracht en met hart aan ziel aan het spel te hebben gewerkt en de game wordt neergesabeld om de meest belachelijke redenen, want er zijn zoveel mensen met andere meningen en andere wensen voor "hun" game. Verplaats je maar eens in hun schoenen :X

[ Voor 9% gewijzigd door JDL15 op 29-09-2023 13:00 ]

• Timothy3000
Ja, die snap ik ook wel weer. Al zou ik opties voor kleurenblindheid en teabaggen in Halo niet perse op 1 hoop gooien. :P

Gaat mij inderdaad vooral om toegankelijkheidopties. Twitter is sowieso een zeurfestijn.

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Forza Motorsport Hands-On van Digital Foundry

hoi

• JDL15
Timothy3000 schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 13:24:
Ja, die snap ik ook wel weer. Al zou ik opties voor kleurenblindheid en teabaggen in Halo niet perse op 1 hoop gooien. :P

Gaat mij inderdaad vooral om toegankelijkheidopties. Twitter is sowieso een zeurfestijn.
Hahah true! Wat ik gewoon echt will duidelijk maken dat het er gewoon echt complex op kan gaan worden. Stel dat er bijvoorbeeld ook dynamische guidelines worden uitgebracht voor game developers en er dadelijk een developer is die zich er niet (volledig) aan houdt, wat dan..?

Ik gun iedereen die toegankelijkheidsopties, ook als er mensen angst hebben zoals @Sipio voor spinnen, maar ik vind hem er goed mee omgaan (helaas pindakaas dan maar). Ik vind Bloodborne, Lies of P ook net wat te moeilijk voor mij, was graag verder gekomen erin, maar dat gaat niet gebeuren. Genoeg andere dikke games voor mij, tegenvallers/tegenvallertjes gewoon accepteren en genieten van de rest! De wereld is niet maakbaar voor allemaal dit soort 1e wereldprobleempjes, wellicht wel met mods op PC voor/door soortgenoten :)

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:51
UPspec heeft nu een scherm voor de Series S, blijkbaar een officiele add-on van Xbox geworden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OpCFTQAIAtgvhqofZrJlYKcM5wQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/QgiK49Qa8w3EXZMRqB00NId0.png?f=user_large
https://www.amazon.com/dp/B09RHX59P6

$70 verzendkosten zijn mij dan weer iets te prijzig.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Ht87
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 20-11 22:12
SinergyX schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 16:27:
UPspec heeft nu een scherm voor de Series S, blijkbaar een officiele add-on van Xbox geworden.
[Afbeelding]
https://www.amazon.com/dp/B09RHX59P6

$70 verzendkosten zijn mij dan weer iets te prijzig.
Mooi vakantiemodel zo! De gadget-geek in mij is triggered :9
Lies of P is klaar met alle achievements. De laatste boss was echt een little bitch, totdat ik een goede tactiek had gevonden met perfect blocks en verder als een bang jongetje van ver af wat bommen gooien :P Wat een toffe game. Wel laat ik Lords of the Fallen even liggen in oktober.

Nu op naar Cocoon. Wat een mooie games deze maanden :)

@L23 Ik zie hem ook nog niet. :)

[ Voor 5% gewijzigd door uchiha tijntje op 29-09-2023 18:00 ]

• L23
uchiha tijntje schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 17:14:
COCOON is nog niet beschikbaar?

Vaag, via de Xbox app op mijn telefoon kan ik het wel installeren op de console.

Maar kan het na het downloaden nog niet spelen... Ook jammer dat het niet via Xbox Cloud gaming beschikbaar komt.

Laatste edit :P Inmiddels start de game op :D Zin in!

Edit: Ik zeg maar niks meer, is ook via Xbox Cloud Gaming te spelen...

[ Voor 45% gewijzigd door L23 op 29-09-2023 18:08 ]

• L23
@uchiha tijntje Inmiddels begonnen met Cocoon? Ik heb het even kort kunnen spelen, eerste indruk is goed.
Lies of P is klaar met alle achievements. De laatste boss was echt een little bitch, totdat ik een goede tactiek had gevonden met perfect blocks en verder als een bang jongetje van ver af wat bommen gooien :P Wat een toffe game. Wel laat ik Lords of the Fallen even liggen in oktober.

@L23 Deel 2 :P. Nog niet :) denk dat ik er morgen aan ga beginnen.

Zojuist ook even cuphead geïnstalleerd. Kijken wat die update voor leuke achtergrond info brengt.

[ Voor 8% gewijzigd door uchiha tijntje op 29-09-2023 20:43 ]

Ik vrees dat ik de pijp aan Maarten moet geven.
Vijf uur in lopen beuken tegen de
spoiler:
puppet master
en het lukt me gewoon niet.
Binnenkort ga ik wel starten met Lords of the Fallen en dan maar hopen dat ze bij Lies of P wat accessibility options toevoegen middels een update.

• Timothy3000
Balen! Wat bij mij vaak helpt is dan even een dag of twee afstand nemen. Vaak heb je hem dan bij de eerste of tweede try als je weer opstart.

• Xgar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01:07
justifire schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 22:52:
[...]

Ik vrees dat ik de pijp aan Maarten moet geven.
Vijf uur in lopen beuken tegen de
spoiler:
puppet master
en het lukt me gewoon niet.
Binnenkort ga ik wel starten met Lords of the Fallen en dan maar hopen dat ze bij Lies of P wat accessibility options toevoegen middels een update.
Niks!, Git gud! :>
Timothy3000 schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 23:05:
Balen! Wat bij mij vaak helpt is dan even een dag of twee afstand nemen. Vaak heb je hem dan bij de eerste of tweede try als je weer opstart.
Nou niet bij deze ongebalanceerde
spoiler:
kolerelijer

Isshin, Melina, Ornstein en Smoug, kon ze prima hebben maar deze boss is echt niet te doen.
Hopelijk komt er iets als een easy mode of desnoods een godmode want zou echt wel zonde zijn als ik halverwege definitief af moet haken.
Het verhaal is zo goed en meeslepend, daarvoor alleen al zou ik het einde willen halen / gedragen worden door accessibility mode.

• Palindrome
justifire schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 23:18:
[...]

spoiler:
kolerelijer

Isshin, Melina, Ornstein en Smoug, kon ze prima hebben maar deze boss is echt niet te doen.
Hopelijk komt er iets als een easy mode of desnoods een godmode want zou echt wel zonde zijn als ik halverwege definitief af moet haken.
Het verhaal is zo goed en meeslepend, daarvoor alleen al zou ik het einde willen halen / gedragen worden door accessibility mode.
toch wel een gewenst optie dus ;)

• Exactor it
justifire schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 23:18:
[...]

spoiler:
kolerelijer

Wat ik heb gedaan bij de baas om het wat makkelijker te maken:
-minder geraakt worden
-harder slaan
-git gud
Exactor it schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 07:35:
[...]

Wat ik heb gedaan bij de baas om het wat makkelijker te maken:
-minder geraakt worden
-harder slaan
-git gud
Hmm, dat maar eens proberen dan.
Kan je die gud kopen bij Pulcinella ?

• Exactor it
justifire schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 08:58:
[...]

Hmm, dat maar eens proberen dan.
Kan je die gud kopen bij Pulcinella ?
De verkoper in Manus district verkoopt verschillende vormen van git guds. Je wordt dan zo gud dat je allerlei dingen op Romeo kan gooien. Zoals bijvoorbeeld een shotput als hij sneller is dan je heavy attack.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YLvzRnmZWVaIMfHAc_zi1tME1OM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OAEWvbeISmEgsDgso1SVRrSO.png?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Pagina: 1 ... 165 ... 195 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
• Gamepass discussie: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
• Beschikbaarheid: [XSX | XSS] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord