LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Verwijderd
Ook die zal wel stranden....Hulleman schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 13:09:
[...]
Nog druk aan de slag met Death Stranding 2.
MGS2 is de beste uit de serie, vind ik...uchiha tijntje schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 12:50:
[...]
Ben ik met je eens. MGS 1 en 3 zijn pareltjes, de rest van is prima maar trekt me niet specifiek. Maar zoals je zegt, altijd wel ambitieus dan wel vernieuwend.
Maar wat je er ook van vindt, zijn games zijn zo meeslepend en extreem vol met details (en daarmee uniek), daar moet iedere gamer toch respect voor op kunnen brengen?
iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
Verwijderd
Ik was ook triggered ervoor, maar had ze al op de Xbox 360. Laatst op de Series X nog Snake Eater gespeeld. Ik verwacht niet veel verbetering met de nieuwere aankomende versie.uchiha tijntje schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 12:50:
[...]
Ben ik met je eens. MGS 1 en 3 zijn pareltjes, de rest van is prima maar trekt me niet specifiek. Maar zoals je zegt, altijd wel ambitieus dan wel vernieuwend.
Van de MGS spellen heb ik alleen deel 2 uitgespeeld.
Ik hoop dat Kojima iets beters uit z'n hoge hoed tovert, want wat een verschrikkelijk spel is dat zeg.Hulleman schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 13:09:
[...]
Nog druk aan de slag met Death Stranding 2.
Ben benieuwd wat het cloud component gaat zijn. Slow paced games zijn daar wel geschikt voor vermoed ik.
Deel 2 moet nog uitkomen, dus we weten nog niet of het verschrikkelijk wordtdrakiesoft schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 13:45:
[...]
Ik hoop dat Kojima iets beters uit z'n hoge hoed tovert, want wat een verschrikkelijk spel is dat zeg.
Ben benieuwd wat het cloud component gaat zijn. Slow paced games zijn daar wel geschikt voor vermoed ik.
Deel 1 vond ik echt wel fascinerend. Meest vage shit die ik ooit gespeeld heb, maar heb er veel plezier aan beleefd. Toffe wereld, goede personages, lore was goed, muziek echt fenomenaal. Gameplay anders dan wat ik ooit gespeeld heb, maar ik vond het oprecht leuk.
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
This Week’s Xbox Sales and Specials, Including the Season Pass Sale and Warner Bros. 100th Anniversary Sale.
[ Voor 34% gewijzigd door drakiesoft op 26-09-2023 17:55 ]
Microsoft is now doing Xbox controller color shift paint schemes in the Xbox Design Lab https://t.co/urOjOQO6yC pic.twitter.com/h3Muwj4OQx
— Tom Warren (@tomwarren) 26 september 2023
Ze kunnen beter eens wat energie stoppen in de kwaliteit van de controllers.
Mijn v2 ligt weer bij MM te wachten op reparatie, weer twee weken zonder flippers …
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Oei, dat is echt zuur, buiten de Elite Series 2 geen enkel probleem gehad met zowel de Cyberpunk 2077 Xbox One controller (2 stuks) en ook geen enkel probleem met mijn Series X controllers, heb er 4 in verschillende kleuren.justifire schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 18:22:
[...]
Mijn v2 ligt weer bij MM te wachten op reparatie, weer twee weken zonder flippers …
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Met jouw aantal speeluren is geen enkele controller opgewassenjustifire schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 18:22:
[...]
- G_Dragon
- Registratie: April 2007
- Laatst online: 21-11 16:57
Ik ben het compleet met je eens, het feit dat die Elite V2 nog steeds met problemen word verkocht is best erg te noemen en ik weet dat er een groep mensen is die geen problemen ervaart. Waar ik wel heel blij voor ben maar als ik zie hoe snel mijn laatste Elite v2 telkens kapot ging en hoevaak ik hem heb moeten opsturen..... zou niet mogen en dat de problemen nooit herkend en opgelost zijn is wel kwalijk.justifire schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 18:22:
[...]
Mijn Forza Horizon 5 limited edition controller komt uit November 2021 en gaat zonder problemen nog steeds mee en zo hoort het ook bij de Elite v2 te gaan als je mij het vraagt.
Ik hoop echt dat als er ooit een Elite v3 komt dat ze het goed gaan doen en het nooit meer zo word als de Elite v2, want het blijven gewoon echt hele fijne controllers!
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Deel 1 was echt waanzinnig.
Maar bottomline. Echt blij met de aankoop.
Heerlijk stil en voelt verbazing wekkend stevig op de rig als je aan het racen bent.
:strip_exif()/f/image/Lb0i1xfuUyYRwhPfLg3fU0Y2.jpg?f=fotoalbum_large)
Morgen Lies of P proberen af te ronden. Ben in chapter 7 van NG+ en loop er redelijk soepel doorheen. En dan klaar voor Forza!
[ Voor 38% gewijzigd door uchiha tijntje op 27-09-2023 00:09 ]
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Enige probleem dat ik heb is dat ik in donkere settings met veel van LED kleurtjes last heb van artifacts, vooral als je snel met de camera draait. Had ik ook al bij het eerste deel, blijft blijkbaar een hekel punt met een LG Oled (lees het ook her en der op internet). Ik heb dit overigens ook bij Starfield van die artifacts bolletjes om personages heen als ze praten, las dat anderen dit ook hadden. Laat me raden, jullie spelen vast en zeker ook op een LG Oled?
Zijn echt de enige 2 games waarbij ik dat af en toe heb..
Als die al twee keer is gerepareerd en hij weer kapot is kan je gewoon de koop laten ontbinden onder non-conform product en zullen ze je het volledig aankoopbedrag terug moeten betalen.justifire schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 18:22:
[...]
Is toch niet normaal dat deze controller zo vaak defect gaat bij veel mensen.
hoi
Er was al best wat gedoe over de moeilijkheidsgraad op Twitter, maar jammer dat ze er zo naar luisteren. Ja en ik weet wat het sentiment is over de moeilijkheidsgraden in soulsgames, maar ik vind dit wel jammer.
[ Voor 39% gewijzigd door uchiha tijntje op 27-09-2023 07:47 ]
Waardeloze patch! Ik heb alleen nog wat aan de endboss nerf. Heb al vier elite v2 controllers defect gemaakt door green swamp monster. Dat beest heeft eerder een HP nerf in 2e fase nodig dan de twee die het wel kregen.uchiha tijntje schreef op woensdag 27 september 2023 @ 07:43:
Ah Lies of P wordt na een nieuwe update makkelijker. Behoorlijk wat wijzigingen in o.a bosses en mobs. https://store.steampowere.../view/3709334211503505875
Er was al best wat gedoe over de moeilijkheidsgraad op Twitter, maar jammer dat ze er zo naar luisteren. Ja en ik weet wat het sentiment is over de moeilijkheidsgraden in soulsgames, maar ik vind dit wel jammer.
Kan mij niet herinneren artifacts bolletjes te hebben gezien bij Starfield en eigenlijk ook niet van problemen bij deel 1 van Jedi Survivor. (deel 2 kan ik nog niet testen zolang EA hem nog niet in de gamepass plaatst).JDL15 schreef op woensdag 27 september 2023 @ 00:26:
Ben nu Star Wars Jedi Survivor aan het spelen met de laatste patch. 60 fps is echt een verademing en ik zie nergens stutter/judder. Vind het ook echt een vette en mooie game.
Enige probleem dat ik heb is dat ik in donkere settings met veel van LED kleurtjes last heb van artifacts, vooral als je snel met de camera draait. Had ik ook al bij het eerste deel, blijft blijkbaar een hekel punt met een LG Oled (lees het ook her en der op internet). Ik heb dit overigens ook bij Starfield van die artifacts bolletjes om personages heen als ze praten, las dat anderen dit ook hadden. Laat me raden, jullie spelen vast en zeker ook op een LG Oled?
Als het voornamelijk voorkomt bij snelle bewegingen zou ik denken dat het een trumotion ding is, maar ik hoop eigenlijk dat je op game-modus speelt (waarbij trumotion automatisch wordt uitgeschakeld)
Enige wat ik wel eens heb gezien zijn soort van lens flares van blauwe kleur die voornamelijk bij sci-fi voorkomt (startrek, irobot, etc). Maar die films heb ik ook eens op een samsung afgespeeld en dan zie je hetzelfde in die scenes, dus dat lijkt meer in de films te zitten.
Sterker nog, de versies van MGS2 en MGS3 in de aankomende MGS Master Collection Vol.1 zijn exact gelijk aan die van de HD-collection die is uitgebracht op de X360. MGS1 komt in de Master Collection voor het eerst uit op de Xbox, da's wel gaafVerwijderd schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 13:37:
[...]
Ik was ook triggered ervoor, maar had ze al op de Xbox 360. Laatst op de Series X nog Snake Eater gespeeld. Ik verwacht niet veel verbetering met de nieuwere aankomende versie.
Van de MGS spellen heb ik alleen deel 2 uitgespeeld.
iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
Verwijderd
Bij Fallen Order kan ik mij ook van die witte artifacts herinneren en meer mensen hadden daar last van. Jammer dat dit deel dus weer hetzelfde blijkt te hebben. Dat was inderdaad wanneer ik de camera snel bewoog. In Starfield zag ik witte artifacts soms rond een character heen tegen bepaalde achtergronden. Ook dit kwam ik vaker tegen online.JDL15 schreef op woensdag 27 september 2023 @ 00:26:
Ben nu Star Wars Jedi Survivor aan het spelen met de laatste patch. 60 fps is echt een verademing en ik zie nergens stutter/judder. Vind het ook echt een vette en mooie game.
Ook een LG OLED hier en beide games op de Series X.
Het is precies dit (volgens mij geen lens flare), valt misschien menigeen niet op maar once seen....SunnieNL schreef op woensdag 27 september 2023 @ 08:53:
[...]
Kan mij niet herinneren artifacts bolletjes te hebben gezien bij Starfield en eigenlijk ook niet van problemen bij deel 1 van Jedi Survivor. (deel 2 kan ik nog niet testen zolang EA hem nog niet in de gamepass plaatst).
Als het voornamelijk voorkomt bij snelle bewegingen zou ik denken dat het een trumotion ding is, maar ik hoop eigenlijk dat je op game-modus speelt (waarbij trumotion automatisch wordt uitgeschakeld)
Enige wat ik wel eens heb gezien zijn soort van lens flares van blauwe kleur die voornamelijk bij sci-fi voorkomt (startrek, irobot, etc). Maar die films heb ik ook eens op een samsung afgespeeld en dan zie je hetzelfde in die scenes, dus dat lijkt meer in de films te zitten.
[YouTube: STAR WARS Jedi Survivor white artifacts.]
Pfeww, voelt altijd goed een lotgenoot te hebbenVerwijderd schreef op woensdag 27 september 2023 @ 09:15:
[...]
Bij Fallen Order kan ik mij ook van die witte artifacts herinneren en meer mensen hadden daar last van. Jammer dat dit deel dus weer hetzelfde blijkt te hebben. Dat was inderdaad wanneer ik de camera snel bewoog. In Starfield zag ik witte artifacts soms rond een character heen tegen bepaalde achtergronden. Ook dit kwam ik vaker tegen online.
Ook een LG OLED hier en beide games op de Series X.
Dit deel heeft dit dus inderdaad weer, vooral in donkere settings, de daylight settings blijven nog steeds glitch free, wel ook heel mooi!
Verwijderd
Haha precies you are not allone.JDL15 schreef op woensdag 27 september 2023 @ 09:16:
[...]
Pfeww, voelt altijd goed een lotgenoot te hebben![]()
Dit deel heeft dit dus inderdaad weer, vooral in donkere settings, de daylight settings blijven nog steeds glitch free, wel ook heel mooi!
Viel me wel tegen toen ik daar weer over las bij Jedi Survivor. Ooit in de aanbieding of via Plus/gamepass check ik 'm wel.
Diablo 4 had dit ook. Weet niet zeker maar volgens mij gefixt ondertussen.JDL15 schreef op woensdag 27 september 2023 @ 09:15:
[...]
Het is precies dit (volgens mij geen lens flare), valt misschien menigeen niet op maar once seen....
Gebeurde op de lokatie waar de skeletons en golem van een necromancer stonden nadat een cutscene startte.
Heb hem gebruikt om toch maar eens een keer Hades aan te schaffen, die was daar al goedkoper dan hij digitaal geweest is.
https://playsense.nl/5566...jk-al-volledig-speelbaar/
Wordt ook wel eens een keertje tijd. MS laat die game al meer dan 3 jaar zien als paradepaardje van de XSX.Linksquest schreef op woensdag 27 september 2023 @ 13:01:
Lees net dat Senua’s Saga: Hellblade 2 waarschijnlijk al volledig speelbaar is, een release zou al eens begon 2024 kunnen plaatsvinden, heb er wel zin in.
https://playsense.nl/5566...jk-al-volledig-speelbaar/
Inderdaad, vrouw zit ook al ongeduldig te wachten 🙈 vraagt me regelmatig of er al een release datum bekend is.Hulleman schreef op woensdag 27 september 2023 @ 13:02:
[...]
Wordt ook wel eens een keertje tijd. MS laat die game al meer dan 3 jaar zien als paradepaardje van de XSX.
Ik zag je post ook in het racerig topic. Is deze setup een beetje makkelijk op te bergen? Zit zelf ook al langer te twijfelen om zoiets te halen. Wel vaker naar een Playseat challenge zitten kijken.uchiha tijntje schreef op woensdag 27 september 2023 @ 00:07:
Forza Motorsport mag snel komen! Vandaag mijn nieuw stuurtje geïnstalleerd. Man wat is dat tof. Hele avond Dirt Rally 2.0 gespeeld en mijn schouders zijn gesloopt denk ik morgen.Ik heb het gevoel dat ik echt een bocht kan aanvallen, wat ik met een controller nooit heb gehad. Met name de asfalt stages in Dirt Rally voelen zo lekker. Voor de rest ben ik gewoon best wel slecht in Dirt Rally. Die stages zijn minimaal de helft te smal. Ik zweer het dat mijn auto soms gewoon echt breder is dan de track zelf
![]()
Maar bottomline. Echt blij met de aankoop.![]()
Heerlijk stil en voelt verbazing wekkend stevig op de rig als je aan het racen bent.
[Afbeelding]
Morgen Lies of P proberen af te ronden. Ben in chapter 7 van NG+ en loop er redelijk soepel doorheen. En dan klaar voor Forza!
Dan lagen je verwachtingen te hoog. De game lijkt prachtig te worden.rutgergron schreef op woensdag 27 september 2023 @ 15:36:
Wat ik tot dusver heb gezien valt Forza Motorsport grafisch best wel tegen. Had er meer van verwacht, verschilt niet veel van Grand Turismo die tenslotte alweer een tijdje uit is. Ik had foto realistische omgevingen verwacht.
Dat ligt echt aan jouw onrealistische verwachtingspatroon en niet aan de game. Of dacht je dat je een wonderbox had gekocht i.p.v. een Xbox?rutgergron schreef op woensdag 27 september 2023 @ 15:36:
Wat ik tot dusver heb gezien valt Forza Motorsport grafisch best wel tegen. Had er meer van verwacht, verschilt niet veel van Grand Turismo die tenslotte alweer een tijdje uit is. Ik had foto realistische omgevingen verwacht.
Lekker overslaanrutgergron schreef op woensdag 27 september 2023 @ 15:36:
@Hulleman Hij is zonder stuurtje en pedalen erg makkelijk op te slaan. Met stuurtje en pedalen er op nog niet geprobeerd. Maar ik schat in dat dat een stukje lastiger wordt. Niet zozeer de pedalen die in de weg zitten maar wel het stuurblok.
Ik snap niet waarom ze geen moeilijkheidsgraad toevoegen. Iedereen blij.uchiha tijntje schreef op woensdag 27 september 2023 @ 07:43:
Ah Lies of P wordt na een nieuwe update makkelijker. Behoorlijk wat wijzigingen in o.a bosses en mobs. https://store.steampowere.../view/3709334211503505875
Accessibility en de aandacht daarvoor de afgelopen jaren is uiteraard een hele mooie ontwikkeling. Maar ik ben van (de wellicht eenzame) mening dat niet alle games door iedereen uitgespeeld hoeft te kunnen worden.giantgiantus schreef op woensdag 27 september 2023 @ 17:46:
[...]
Ik snap niet waarom ze geen moeilijkheidsgraad toevoegen. Iedereen blij.
Net zoals de Trials games. Moeten de extreme tracks er dan uit? Of moet er dan een engeltje zijn die je over de obstakels draagt?
Sommige games zijn nu eenmaal gericht op het verbeteren van je skills of met andere woorden, het doorkrijgen van de game mechanics. Dat is mijns inziens toch een van de leukste dingen van gamen.
Maar deze discussie is al vaak gevoerd en er zijn voor en tegenstanders die het toch vaak niet eens worden
[ Voor 19% gewijzigd door uchiha tijntje op 27-09-2023 18:15 ]
- G_Dragon
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Ik snap de redenering maar daar ben ik het dus niet mee eensTimothy3000 schreef op woensdag 27 september 2023 @ 18:27:
Het zijn toch niet voor niets opties? Jij kiest er dan voor ze niet gebruiken en niks verandert, een ander wil ook van de game kunnen genieten en kan hem wat makkelijker zetten. Iedereen blij!
En dit klinkt wellicht een beetje crue, dus vergeef me
Ik ken een tweaker die games meestal op de laagste moeilijkheidsgraad speelt, maar toch Elden Ring heeft uitgespeeld. En ik durf te wedden dat die deze ervaring voor geen goud zou willen inruilen voor een optie voor een lagere moeilijkheidsgraad. Het is dan vind ik ook een kwestie van proberen, wat men vaak niet doet. En ja dat kan allerlei redenen hebben zoals vaak gebrek aan tijd. Maar is dat dan een reden om een core gameplay loop van een genre te doorbreken?
Ik denk dat verdere discussie dan zinloos is, want mijn reply op vraag 1 is ja. Elke gamer zou elke game moeten kunnen uitspelen.uchiha tijntje schreef op woensdag 27 september 2023 @ 18:48:
[...]
En dit klinkt wellicht een beetje crue, dus vergeef me, maar moet iedereen overal maar van kunnen genieten? Het is geen recht dat iedereen maar alle games of genres moet kunnen uitspelen.
Ik heb er meer moeite mee dat gamers andere gamers uitsluiten omdat ze te weinig zelfbeheersing hebben om een game niet op een makkelijkere moeilijkheidsgraad te zetten als het ze niet lukt.
Opties zijn opties. Ik zie nul reden om tegen opties te zijn. Helemaal omdat het, als optie, je spelervaring pas verandert als je er gebruik van maakt.
Dan een serieuze vraag. Mag een developer niet zelf bepalen hoe hij een game wil maken? Moet een game voor de “lowest common denominator” worden ontwikkeld?. Moet elke developer dan maar een God mode bouwen? Moet mijn buurjongen van 8 ook een soulsgame (uiteraard met bloed en geweld uit, want dat is dan ook nodig) kunnen uitspelen? Dat is toch niet wat je bedoelt hoop ik.Timothy3000 schreef op woensdag 27 september 2023 @ 18:51:
[...]
Ik denk dat verdere discussie dan zinloos is, want mijn reply op vraag 1 is ja. Elke gamer zou elke game moeten kunnen uitspelen.
Ik heb er meer moeite mee dat gamers andere gamers uitsluiten omdat ze te weinig zelfbeheersing hebben om een game niet op een makkelijkere moeilijkheidsgraad te zetten als het ze niet lukt.
Opties zijn opties. Ik zie nul reden om tegen opties te zijn. Helemaal omdat het, als optie, je spelervaring pas verandert als je er gebruik van maakt.
Jouw buurjongen van 8 mag die games niet spelen want die age restriction staat vanzelfsprekend los van deze discussie. Maar als hij 16 is en hij vindt het te moeilijk mag er van mij een easymode in.
Daarom zei ik ook bloed en geweld eruit en elkaar slaan met een +8 great pillowTimothy3000 schreef op woensdag 27 september 2023 @ 19:04:
Een developer mag zelf bepalen hoe hij een game wil maken. Tuurlijk. Alleen ik ben er voorstander van dat een developer zoveel mogelijk (accessibility) opties toevoegt.
Jouw buurjongen van 8 mag die games niet spelen want die age restriction staat vanzelfsprekend los van deze discussie. Maar als hij 16 is en hij vindt het te moeilijk mag er van mij een easymode in.
We zijn het ontzettend vaak met elkaar eens, maar hier kunnen we zelfs als onze alt accounts elkaar denk ik niet vinden. En dat is uiteraard niet erg
Timothy3000 schreef op woensdag 27 september 2023 @ 19:11:
Ik wil de optie dat we het wel eens zijn!
[ Voor 10% gewijzigd door uchiha tijntje op 27-09-2023 19:12 ]
Maar in alle gekkigheid: Agree to disagree in deze!
Natuurlijk mag een developer doen wat ie wil, maar dat betekent niet dat er dan geen kritiek op mag worden geuit. Hadden we het maar moeten slikken dat Battlefront 2 een Pay-To-Win systeem erin had zitten? Of was het wel goed om daar wat van te zeggen?uchiha tijntje schreef op woensdag 27 september 2023 @ 18:57:
[...]
Dan een serieuze vraag. Mag een developer niet zelf bepalen hoe hij een game wil maken? Moet een game voor de “lowest common denominator” worden ontwikkeld?. Moet elke developer dan maar een God mode bouwen? Moet mijn buurjongen van 8 ook een soulsgame (uiteraard met bloed en geweld uit, want dat is dan ook nodig) kunnen uitspelen? Dat is toch niet wat je bedoelt hoop ik.
Verder zeg je dit:
Dat JIJ dat leuk vind is nog niet voor IEDEREEN de reden om dat leuk te vinden. Het boeit mij werkelijk totaal niet als een boss een bepaald patroon gebruikt en ik heb 0 zin om dat te gaan leren. Zeker niet als het meer dan een minuut duurt om na je zoveelste death weer terug te komen. Mij doet dat werkelijk niks. Ik vind het spel niet beter worden, naarmate ik meer bosses uit mijn hoofd leer. Ik speel vooral voor het verhaal en voor veel anderen is dat ook weer bijzaak. Zo heeft iedereen wel wat. En als een dev zijn game opzettelijk moeilijk wil houden, dan zal ik daar zeker wat over zeggen. En voor devs die daar niks aan doen, ga ik hun games gewoon niet aanschaffen. Prima, moeten ze zelf weten. Ik zal alleen niet de enige zijn die dat doet. Maar het zal mij ook niet stoppen om er kritiek op te uiten. Niet iedereen heeft dezelfde voorkeuren en speelt om dezelfde redenen games. Ik ga ook voor easy. Niet omdat ik het niet kan om een game op hard uit te spelen, maar omdat ik het prefereer niet te doen. Ik haal er geen lol uit, mijn omgeving haalt er geen lol uit als ik dat forceer en mijn gevoel bij een game zal eerder negatief zijn dan positief. Ik heb werkelijk nooit gehad dat ik een goed gevoel kreeg bij een lastige game of boss, waarbij het al de frustratie van tevoren goed maakte. Dus nee, ik deel je mening totaal niet.Sommige games zijn nu eenmaal gericht op het verbeteren van je skills of met andere woorden, het doorkrijgen van de game mechanics. Dat is mijns inziens toch een van de leukste dingen van gamen
Niks moet, maar je kan bepaalde achievements maken voor de e-penis community en dan kan iemand die wel je game wil spelen, maar misschien niet de juiste motoriek heeft (handicap of onkunde) ook van je game genieten. Waarom zou je zo'n potentiële grote groep uitsluiten?uchiha tijntje schreef op woensdag 27 september 2023 @ 18:57:
[...]
Dan een serieuze vraag. Mag een developer niet zelf bepalen hoe hij een game wil maken? Moet een game voor de “lowest common denominator” worden ontwikkeld?. Moet elke developer dan maar een God mode bouwen? Moet mijn buurjongen van 8 ook een soulsgame (uiteraard met bloed en geweld uit, want dat is dan ook nodig) kunnen uitspelen? Dat is toch niet wat je bedoelt hoop ik.
Persoonlijk kan ik echt lastige games uitspelen en heb niks te klagen over de motoriek, maar toch speel ik het meeste op medium. Ik wil gewoon genieten van de game en niet constant in try hard modus zitten. Zeker niet als ik naast mijn vriendin op de bank zit, want ik word er niet gezelliger van
Mja inderdaad. Ik heb werkelijk geen extra respect voor iemand als ie toevallig wel Elden Ring heeft uitgespeeld. Ik zie ook veel te vaak mensen vissen naar complimentjes omdat ze ergens veel tijd in hebben gestoken en dat verkopen als zijnde dat het bijzonder is om die skill te hebben om iets te behalen. Het heeft er gewoon niks mee te maken. Het is alsof iemand zegt dat ie school leuk vond. Ok, prima maar dat is niet knap of zo.Beakzz schreef op woensdag 27 september 2023 @ 19:15:
[...]
Niks moet, maar je kan bepaalde achievements maken voor de e-penis community en dan kan iemand die wel je game wil spelen, maar misschien niet de juiste motoriek heeft (handicap of onkunde) ook van je game genieten. Waarom zou je zo'n potentiële grote groep uitsluiten?
Persoonlijk kan ik echt lastige games uitspelen en heb niks te klagen over de motoriek, maar toch speel ik het meeste op medium, want ik wil gewoon genieten van de game en niet constant in try hard modus zitten. Zeker niet als ik naast mijn vriendin op de bank zit, want ik word er niet gezelliger van
De constante drang om steeds moeilijkere games te maken, mag van mij wel zo snel mogelijk uitsterven. Het voegt niks toe en maakt games alleen maar dommer en frustrerender. Healthbalkjes die steeds groter worden naarmate de moeilijkheid stijgt is gewoon lui programmeren...
[ Voor 10% gewijzigd door Martinspire op 27-09-2023 19:20 ]
Een pay to win systeem vergelijken met een game zonder moeilijkheidsgraad. Daar verloor je me eigenlijk al, maar ik heb toch doorgelezenMartinspire schreef op woensdag 27 september 2023 @ 19:13:
[...]
Natuurlijk mag een developer doen wat ie wil, maar dat betekent niet dat er dan geen kritiek op mag worden geuit. Hadden we het maar moeten slikken dat Battlefront 2 een Pay-To-Win systeem erin had zitten? Of was het wel goed om daar wat van te zeggen?
Verder zeg je dit:
[...]
Dat JIJ dat leuk vind is nog niet voor IEDEREEN de reden om dat leuk te vinden. Het boeit mij werkelijk totaal niet als een boss een bepaald patroon gebruikt en ik heb 0 zin om dat te gaan leren. Zeker niet als het meer dan een minuut duurt om na je zoveelste death weer terug te komen. Mij doet dat werkelijk niks. Ik vind het spel niet beter worden, naarmate ik meer bosses uit mijn hoofd leer. Ik speel vooral voor het verhaal en voor veel anderen is dat ook weer bijzaak. Zo heeft iedereen wel wat. En als een dev zijn game opzettelijk moeilijk wil houden, dan zal ik daar zeker wat over zeggen. En voor devs die daar niks aan doen, ga ik hun games gewoon niet aanschaffen. Prima, moeten ze zelf weten. Ik zal alleen niet de enige zijn die dat doet. Maar het zal mij ook niet stoppen om er kritiek op te uiten. Niet iedereen heeft dezelfde voorkeuren en speelt om dezelfde redenen games. Ik ga ook voor easy. Niet omdat ik het niet kan om een game op hard uit te spelen, maar omdat ik het prefereer niet te doen. Ik haal er geen lol uit, mijn omgeving haalt er geen lol uit als ik dat forceer en mijn gevoel bij een game zal eerder negatief zijn dan positief. Ik heb werkelijk nooit gehad dat ik een goed gevoel kreeg bij een lastige game of boss, waarbij het al de frustratie van tevoren goed maakte. Dus nee, ik deel je mening totaal niet.
Je kiest een game voor wat het is. Niet voor wat jij wil dat het is. Heeft een game geen moeilijkheidsgraad en is het een kwestie van trial en error, dan speel je het toch niet? Waarom dan nog kritiek leveren op een keuze van een developer binnen een bepaald genre omdat jij vind dat jij hun game op een voor jouw wenselijke manier moet kunnen beleven. Zoals ik zei en waar ik volledig achter blijf staan. Het is niet een recht om een bepaalde game te kunnen uitspelen dan wel op een door jouw gewenste manier te kunnen beleven.
Ik ga verder niet uitgebreid in op hoe ik vind dat de samenleving tegenwoordig in elkaar zit, maar het toe-eigenen van rechten door mensen die er niet zijn en daarover klagen is een van de grootste irritaties die ik heb.
Maar ik merk dat het zeer verschillend ligt. Mijn mening is denk ik wel helder, dus ik wil de zaak ook niet op de spits drijven.
Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978
Ik snap wat je bedoelt maar heb dat wat andersom: Ergernis naar mensen die games of andere zaken gatekeepen en anti toegankelijkheid zijn omdat ze niet willen dat mensen games die ze met pijn en moeite hebben kunnen uitspelen ook kunnen uitspelen, maar dan makkelijker. Want oh wee dat die dan ook die trophy of achievement krijgen.uchiha tijntje schreef op woensdag 27 september 2023 @ 19:24:
[...]
Ik ga verder niet uitgebreid in op hoe ik vind dat de samenleving tegenwoordig in elkaar zit, maar het toe-eigenen van rechten door mensen die er niet zijn en daarover klagen is een van de grootste irritaties die ik heb.
Maar dat kan ook komen door mijn fysieke handicap en de ergernis mbt uitsluiting.
Jij ziet het als kritiek, ik zie dat als feedback.Waarom dan nog kritiek leveren op een keuze van een developer binnen een bepaald genre omdat jij vind dat jij hun game op een voor jouw wenselijke manier moet kunnen beleven.
Het is jammer dat dit wel vaak betekent dat een groep die graag wil maar niet kan uitgesloten wordt, zonder enige echt goede reden.Het is niet een recht om een bepaalde game te kunnen uitspelen dan wel op een door jouw gewenste manier te kunnen beleven.
[ Voor 24% gewijzigd door Timothy3000 op 27-09-2023 19:36 ]
Nee niet iedereen hoeft overal van te kunnen genieten. Ik zou zeggen dat ik bv niet van de hoogste moeilijkheidsgraad kan genieten maar wel bv van medium. Jij kan weer van de hoge moeilijkheidsgraad genieten. Iedereen blij.uchiha tijntje schreef op woensdag 27 september 2023 @ 18:48:
[...]
Ik snap de redenering maar daar ben ik het dus niet mee eensEn blijkbaar de developers ook niet anders zat het standaard in de game zou je zeggen.
En dit klinkt wellicht een beetje crue, dus vergeef me, maar moet iedereen overal maar van kunnen genieten? Het is geen recht dat iedereen maar alle games of genres moet kunnen uitspelen.
Ik ken een tweaker die games meestal op de laagste moeilijkheidsgraad speelt, maar toch Elden Ring heeft uitgespeeld. En ik durf te wedden dat die deze ervaring voor geen goud zou willen inruilen voor een optie voor een lagere moeilijkheidsgraad. Het is dan vind ik ook een kwestie van proberen, wat men vaak niet doet. En ja dat kan allerlei redenen hebben zoals vaak gebrek aan tijd. Maar is dat dan een reden om een core gameplay loop van een genre te doorbreken?
Overigens wel geheel met je eens dat het gewoon creatieve vrijheid is van de makers. Willen ze het moeilijk en exclusief houden? Is ze goed recht. Vind ik dat een goede en sympathieke keuze? Nee dat niet.
Ja, honderd procent dit.giantgiantus schreef op woensdag 27 september 2023 @ 19:44:
[...]
Overigens wel geheel met je eens dat het gewoon creatieve vrijheid is van de makers. Willen ze het moeilijk en exclusief houden? Is ze goed recht. Vind ik dat een goede en sympathieke keuze? Nee dat niet.
Ik snap je punt ook wel. Ik ben het met je eens dat er een groeiende aandacht moet zijn voor accessibility opties. Zoals die van Forza Motorsport is bijvoorbeeld echt super om te zien.Timothy3000 schreef op woensdag 27 september 2023 @ 19:35:
[...]
Ik snap wat je bedoelt maar heb dat wat andersom: Ergernis naar mensen die games of andere zaken gatekeepen en anti toegankelijkheid zijn omdat ze niet willen dat mensen games die ze met pijn en moeite hebben kunnen uitspelen ook kunnen uitspelen, maar dan makkelijker. Want oh wee dat die dan ook die trophy of achievement krijgen.
Maar dat kan ook komen door mijn fysieke handicap en de ergernis mbt uitsluiting.
[...]
Jij ziet het als kritiek, ik zie dat als feedback.
[...]
Het is jammer dat dit wel vaak betekent dat een groep die graag wil maar niet kan uitgesloten wordt, zonder enige echt goede reden.
Zoals deze:
Wat mijn beeld echter is, is dat in sommige games de core gameplay echt verloren kan gaan als er eenmaal een “grens” over gegaan wordt. Men kan dat gate keeping noemen, maar ik noem het liever gewoon liefde voor games in het genre waarbij ik hoop dat die nog jaren worden gemaakt. We hebben allemaal meegemaakt hoe sommige genres over een periode steeds meer “dumbed down” worden en een deel van essentie zijn verloren. En dat zou ik wel jammer vinden als dat met dit genre gebeurd.
Soulsgames zouden uiteraard makkelijker gemaakt kunnen worden door damage output te verhogen van de speler en damage output van de vijanden te verkleinen. Het is in principe niet meer dan dat, maar na 10tallen soulsgames zie je die keuze door developers niet gemaakt worden. Ik zie trouwens liever een makkelijkere moeilijkheidsgraad toegevoegd worden dan dat bosses in het algemeen generfed worden, zoals nu met Lies of P is gebeurd.
Maar games als Trials, ik zou niet weten hoe zo’n game aangepast zou moeten worden. Wellicht is dat ook de reden dat het IP zo dood is als een pier, maar goed
[ Voor 4% gewijzigd door uchiha tijntje op 27-09-2023 19:54 ]
Maar dat zal nooit zo zijn als het een optie is.Wat mijn beeld echter is, is dat in sommige games de core gameplay echt verloren kan gaan als er eenmaal een “grens” over gegaan wordt.
Helemaal eens. Dan is het geen optie meer en verandert het totaal de core gameplay.Ik zie trouwens liever een makkelijkere moeilijkheidsgraad toegevoegd worden dan dat bosses in het algemeen generfed worden, zoals nu met Lies of P is gebeurd.
Een "skip obstacle" optie wellicht.Maar games als Trials, ik zou niet weten hoe zo’n game aangepast zou moeten worden
Dan hebben de extreme tracks een skip level optie nodigTimothy3000 schreef op woensdag 27 september 2023 @ 19:56:
[...]
Maar dat zal nooit zo zijn als het een optie is.
[...]
Helemaal eens. Dan is het geen optie meer en verandert het totaal de core gameplay.
[...]
Een "skip obstacle" optie wellicht.
Maar het is idd zo’n simpele optie, maar zelf ben ik er niet op gekomen. Het heeft ook echt meer met mijn eigen mindset te maken denk ik. Gamen is voor mij echt leuk als er een uitdaging is die ik moet overkomen. Maar zoals hiervoor als is aangegeven. Iedereen zoekt wat anders in deze hobby.
@Beakzz hahaha ninja is echt achterlijk. Heb er ooit 2 tracks van kunnen completen. Maar om dat verder te kunnen moet ik naar de maan verhuizen met iets minder zwaartekracht… absurd wat de “pro’s” op die tracks laten zien.
———-
Cuphead fans are in for a very special treat later this week - on September 29, the free Xbox Anniversary Update will bring a bevy of behind-the-scenes content exclusively for Xbox and Windows players: https://t.co/nGF94wdS7i
— Xbox Wire (@XboxWire) 27 september 2023
[ Voor 45% gewijzigd door uchiha tijntje op 27-09-2023 20:14 ]
Extreme levels trek ik ook niet ook al speel ik vanaf deel 1 en vrij veel. Maar je kan lang genoeg vooruit met weinig skills. Edit : oh nee Ninja trek ik niet extreme gaat nog net.uchiha tijntje schreef op woensdag 27 september 2023 @ 19:57:
[...]
Dan hebben de extreme tracks een skip level optie nodig
[ Voor 7% gewijzigd door Beakzz op 27-09-2023 20:01 ]
Gebruik je een guide tijdens het spelen? Zeker voor al die achievements te halen. Lijkt me onmogelijk anders om dit in een afzienbare tijd te doen (zoniet, respectuchiha tijntje schreef op woensdag 27 september 2023 @ 19:57:
Dan hebben de extreme tracks een skip level optie nodig
Neemt het spelplezier niet af als je een guide gebruikt? Persoonlijk ontdek ik alles liever zelf, ook al zal ik dan niet aan alle achievements komen.
Ik hou niet van sport games, dus ik ga ook niet verwachten dat ze met allerlei opties komen, omdat ik vind dat ik sport games ook moet kunnen spelen.
De meeste games zijn ook ontzettend leuk voor gamers die van sfeervolle action adventure games houden. De moeilijkheid maakt imo niet perse de games.Raem schreef op woensdag 27 september 2023 @ 20:43:
Misschien denk ik er wel te makkelijk over (no pun intended), maar From Software heeft met hun games een nieuw subgenre geintroduceerd. Een genre die een doelgroep aanspreekt die van uitdagende games houdt om zich in vast te bijten en zichzelf te verbeteren. Hou je hier niet van, dan ben je de doelgroep niet.
Niet voor het completen van de tracks. Voor het vinden van de squirrels heb ik soms wel een guide gebruikt.ilm schreef op woensdag 27 september 2023 @ 20:42:
[...]
Gebruik je een guide tijdens het spelen? Zeker voor al die achievements te halen. Lijkt me onmogelijk anders om dit in een afzienbare tijd te doen (zoniet, respect).
Neemt het spelplezier niet af als je een guide gebruikt? Persoonlijk ontdek ik alles liever zelf, ook al zal ik dan niet aan alle achievements komen.
Dat denk ik eerlijk gezegd in dit geval wel. Ik vraag me af of soulslike games uberhaupt een genre zou zijn geworden en de status zou hebben die het nu heeft wanneer ze vanaf Demon's Souls al een easy mode hadden ingebouwd.Timothy3000 schreef op woensdag 27 september 2023 @ 20:55:
[...]
De moeilijkheid maakt imo niet perse de games.
Elden Ring en Sekiro zouden imo even mooie games zijn met een easymode. Puur door de wereld, het combatsysteem en de lore.Raem schreef op woensdag 27 september 2023 @ 21:05:
[...]
Dat denk ik eerlijk gezegd in dit geval wel. Ik vraag me af of soulslike games uberhaupt een genre zou zijn geworden en de status zou hebben die het nu heeft wanneer ze vanaf Demon's Souls al een easy mode hadden ingebouwd.
Ik weet niet hoe het met Elden Ring en Sekiro zit, maar in bijvoorbeeld Demon's Souls en Bloodborne kun je redelijk eenvoudig grinden en overpowered worden. Ook zijn er bepaalde builds die het eenvoudiger maken.Timothy3000 schreef op woensdag 27 september 2023 @ 21:13:
[...]
Elden Ring en Sekiro zouden imo even mooie games zijn met een easymode. Puur door de wereld, het combatsysteem en de lore.
Op die manier kun je voor jezelf wel een soort easy mode maken.
Sekiro is naar mijn weten eigenlijk de enige souls game (iig from game) waar je niet kunt overlevelen. Alle andere kun je idd OP builds kiezen of zelf maken door te levelen.Raem schreef op woensdag 27 september 2023 @ 22:11:
[...]
Ik weet niet hoe het met Elden Ring en Sekiro zit, maar in bijvoorbeeld Demon's Souls en Bloodborne kun je redelijk eenvoudig grinden en overpowered worden. Ook zijn er bepaalde builds die het eenvoudiger maken.
Op die manier kun je voor jezelf wel een soort easy mode maken.
[ Voor 3% gewijzigd door uchiha tijntje op 27-09-2023 22:15 ]
Dat zou me total niet interesseren.rutgergron schreef op woensdag 27 september 2023 @ 15:36:
Rijdt het lekker en racet het lekker? Daar zou het mij om gaan.
En dan is de grap nog eens dat dark souls/elden ring niet echt moeilijk zijn. Je kunt overlevelen, je kunt overpowered builds maken (mimic in melden ring), je kunt spelers summonen die bazen voor je slopen en nog los daarvan is de dodge roll insta invincible modus. Wat die spellen maakt is dat je je moet inzetten om het uit te spelen. Die gevergde inzet verlagen zou het genre voor mij minder interessant maken. Dat zou ik jammer vinden. Uitzondering hierop is Sekiro, daar moet je wel gewoon tijdig kunnen parryen etc. En dat moet je kunnen, cq leren. Bij Sekiro kan ik me voorstellen dat je accessibility inbouwt door de parry window te vergroten of duidelijkere signalen te geven wanneer je op lb moet drukken zonder dat je de core gameplay erg aanpast.Timothy3000 schreef op woensdag 27 september 2023 @ 20:55:
[...]
De meeste games zijn ook ontzettend leuk voor gamers die van sfeervolle action adventure games houden. De moeilijkheid maakt imo niet perse de games.
Accessibility is natuurlijk heel belangrijk. Al blijf ik opties die de core gameplay loop slopen bijzonder vinden. Godmode in een roguelike maakt een spel als Hades wel toegankelijk maar de grootste lol in roguelikes/lites is dat je levend door het spel komt. Als dat al gegarandeerd is, speel je enkel voor het verhaal. En daar zijn meestal betere spellen voor te bedenken (al is Hades wel het slechtst mogelijke voorbeeld hierbij bedenk ik me omdat het verhaal juist awesome is (ook doordat de gameplay loop daarin meegenomen wordt overigens). Maar een ander voorbeeld: Slay the Spire, buitengewoon gecompliceerd spel dat draait om goede keuzes maken. Als je de keuzes vereenvoudigt door, ik noem maar wat, de speler de komende drie card rewards alvast te tonen, wordt je keuze veel makkelijker waardoor de hoogste moeilijkheidsgraad een peulenschil wordt. Daar kan ik me gewoon niet bij voorstellen dat dat leuk genoeg is om honderden uren speeltijd in te stoppen. En er zijn wel echt heel veel mensen die honderden uren STS hebben zonder extra hulp opties. Voegt zo een optie dan echt iets toe denk ik dan? Of kunnen mensen die om wat voor reden dan ook niet genieten van een roguelike deck builder niet beter wat anders met hun kostbare gametijd gaan doen?
[ Voor 4% gewijzigd door Exactor it op 27-09-2023 22:56 ]
- G_Dragon
Prepare for an unexpected twist! On November 13, 2023, the Grounded team is turning the tables and introducing an entirely new way to adventure in the backyard. Keep an eye on our socials for all the latest news as the next few weeks fly by. pic.twitter.com/Lr8LkRbRg2
— Grounded (@GroundedTheGame) 27 september 2023
Wat jij makkelijk vind kan een ander wel als heel moeilijk ervaren... moeilijkheid is subjectief.Exactor it schreef op woensdag 27 september 2023 @ 22:49:
[...]
En dan is de grap nog eens dat dark souls/elden ring niet echt moeilijk zijn. Je kunt overlevelen, je kunt overpowered builds maken (mimic in melden ring), je kunt spelers summonen die bazen voor je slopen en nog los daarvan is de dodge roll insta invincible modus. Wat die spellen maakt is dat je je moet inzetten om het uit te spelen. Die gevergde inzet verlagen zou het genre voor mij minder interessant maken. Dat zou ik jammer vinden. Uitzondering hierop is Sekiro, daar moet je wel gewoon tijdig kunnen parryen etc. En dat moet je kunnen, cq leren. Bij Sekiro kan ik me voorstellen dat je accessibility inbouwt door de parry window te vergroten of duidelijkere signalen te geven wanneer je op lb moet drukken zonder dat je de core gameplay erg aanpast.
Accessibility is natuurlijk heel belangrijk. Al blijf ik opties die de core gameplay loop slopen bijzonder vinden. Godmode in een roguelike maakt een spel als Hades wel toegankelijk maar de grootste lol in roguelikes/lites is dat je levend door het spel komt. Als dat al gegarandeerd is, speel je enkel voor het verhaal. En daar zijn meestal betere spellen voor te bedenken (al is Hades wel het slechtst mogelijke voorbeeld hierbij bedenk ik me omdat het verhaal juist awesome is (ook doordat de gameplay loop daarin meegenomen wordt overigens). Maar een ander voorbeeld: Slay the Spire, buitengewoon gecompliceerd spel dat draait om goede keuzes maken. Als je de keuzes vereenvoudigt door, ik noem maar wat, de speler de komende drie card rewards alvast te tonen, wordt je keuze veel makkelijker waardoor de hoogste moeilijkheidsgraad een peulenschil wordt. Daar kan ik me gewoon niet bij voorstellen dat dat leuk genoeg is om honderden uren speeltijd in te stoppen. En er zijn wel echt heel veel mensen die honderden uren STS hebben zonder extra hulp opties. Voegt zo een optie dan echt iets toe denk ik dan? Of kunnen mensen die om wat voor reden dan ook niet genieten van een roguelike deck builder niet beter wat anders met hun kostbare gametijd gaan doen?
Dus daar gaat je argument de mist in.
De oplossing is gewoon een moeilijkheidsgraad optie.
Erg benieuwd naar de twist.G_Dragon schreef op woensdag 27 september 2023 @ 23:37:
Nieuwe Grounded update incoming! Woehoe.. ben heel benieuwd
[Twitter]
En een moeilijkheidsgraad optie is zeker niet altijd een oplossing. Want er zullen hoe dan ook mensen tussen wal en schip blijven vallen. Een “goede” moeilijkheidsgraad voor soulsgames inbouwen is verder behoorlijk lastig. Ga je de core gameplay aanpassen, of ga je de AI dommer maken of ga je enkel de HP van de vijanden aanpassen zodat je het risico op bulletsponges krijgt op moeilijkere niveaus of juist one hit kills op makkelijkere niveaus. Of juist de HP van het main karakter, zodat je op makkelijkere niveaus alles kan tanken. Of een combinatie van alles. Het is niet zo eenvoudig als het lijkt. En zeker niet als je een bepaald beeld voor ogen hebt als maker welke ervaring je je gamers wilt meegeven. Moeilijkheidsgraden inbouwen leidt hoe dan ook tot concessies.
Om over moeilijkheden te spreken.. heb net 2 uur gehotlapt in Dirt Rally 2.0 om een sub 39er te rijden op Yas Marina. Man man. Wat is driften klote
[ Voor 6% gewijzigd door uchiha tijntje op 28-09-2023 01:39 ]
TGSで滞在中のフィルとTeam XboxをTangoオフィスにお迎えできたこと、スタッフ一同とても嬉しく思います。
— Tango Gameworks日本公式 (@tango_jpn) 28 september 2023
お仕事関連の話し合い(そして…もちろん一緒にゲームプレイ!)を楽しみ、素晴らしい時間となりました🎮@XboxP3 とチームの皆さま、Tangoへのご訪問、ありがとうございました😊 pic.twitter.com/27SHu9N4Xa
Dat zit er bij Sekiro toch al in ?Exactor it schreef op woensdag 27 september 2023 @ 22:49:
[...]
Bij Sekiro kan ik me voorstellen dat je accessibility inbouwt door de parry window te vergroten of duidelijkere signalen te geven wanneer je op lb moet drukken zonder dat je de core gameplay erg aanpast.
Grotere parry window is als ik het mij goed herinner een perk die je kan vrijspelen.
En dodge, jump of parry wordt aangegeven met een kleurtje en een geluid vooraf.
Leuk om die foto's te zien, heb echt wel veel respect voor Phil, heeft het hard wel op de goede plaats zitten.drakiesoft schreef op donderdag 28 september 2023 @ 06:42:
Na Kojima buurt Phil bij Tango Gameworks (Hifi Rush) in Tokyo.
[Embed]
Jim Ryan has been a great contributor to our industry and a fierce leader for PlayStation. I wish him the best in what he does next. Thank you for all you’ve done for the community over the last 30 years, Jim.
— Phil Spencer (@XboxP3) 28 september 2023
Phil als opvolgerdrakiesoft schreef op donderdag 28 september 2023 @ 06:49:
En de opvolger van Jim Ryan spreekt
[Embed]
Klinkt misschien gek, maar nu de oportunity er is, zou hij best een carrière switch kunnen maken. We hebben onlangs head of device bij Microsoft panos panay zien vertrekken naar Amazon. Beweegreden van hem waren waarschijnlijk het stoppen met experimentele device, iets wat panos op z'n lijf geschreven is. Maar goed wat Phil dan als eerste zou doen is alle games multiplatform maken.
Zou me inderdaad wat zijn, maar zie het niet gebeuren. Hoop dat Herman Hulst, Jim Ryan gaat opvolgen, beetje Nederlandse glory aan de Playstation kamp, en dan een goede samenwerking en langzaam van dat Exclusieve een beetje af, is voor elke party beter lijkt mij.drakiesoft schreef op donderdag 28 september 2023 @ 07:14:
[...]
Klinkt misschien gek, maar nu de oportunity er is, zou hij best een carrière switch kunnen maken. We hebben onlangs head of device bij Microsoft panos panay zien vertrekken naar Amazon. Beweegreden van hem waren waarschijnlijk het stoppen met experimentele device, iets wat panos op z'n lijf geschreven is. Maar goed wat Phil dan als eerste zou doen is alle games multiplatform maken.
Voor de mensen die niet weten wie Herman is, hij is van de mensen die vroeger aan Killzone gewerkt heeft.
Of dat argument goed is, is subjectief. Daar gaat je post de mist in.Palindrome schreef op woensdag 27 september 2023 @ 23:51:
[...]
Wat jij makkelijk vind kan een ander wel als heel moeilijk ervaren... moeilijkheid is subjectief.
Dus daar gaat je argument de mist in.
De oplossing is gewoon een moeilijkheidsgraad optie.
- G_Dragon
Ja ik ook, maar hoop persoonlijk op nieuwe content of plaatsen en geen soort creative mode. Wil je nog een hogere moeilijkheidsgraad? Vind je Grounded al niet moeilijk genoeguchiha tijntje schreef op donderdag 28 september 2023 @ 00:55:
[...]
Erg benieuwd naar de twist.het lijkt er in het filmpje in de tweet erop alsof je allerlei objecten kunt plaatsen. Een soort forge maar dan voor Grounded in plaats van Halo
En een moeilijkheidsgraad optie is zeker niet altijd een oplossing. Want er zullen hoe dan ook mensen tussen wal en schip blijven vallen. Een “goede” moeilijkheidsgraad voor soulsgames inbouwen is verder behoorlijk lastig. Ga je de core gameplay aanpassen, of ga je de AI dommer maken of ga je enkel de HP van de vijanden aanpassen zodat je het risico op bulletsponges krijgt op moeilijkere niveaus of juist one hit kills op makkelijkere niveaus. Of juist de HP van het main karakter, zodat je op makkelijkere niveaus alles kan tanken. Of een combinatie van alles. Het is niet zo eenvoudig als het lijkt. En zeker niet als je een bepaald beeld voor ogen hebt als maker welke ervaring je je gamers wilt meegeven. Moeilijkheidsgraden inbouwen leidt hoe dan ook tot concessies.
Om over moeilijkheden te spreken.. heb net 2 uur gehotlapt in Dirt Rally 2.0 om een sub 39er te rijden op Yas Marina. Man man. Wat is driften klote
Nee, hij heeft wel echt een punt daar. Dat jij Dark Souls niet moeilijk vindt kan, maar over het algemeen worden die games wel als zeer moeilijk ervaren.Exactor it schreef op donderdag 28 september 2023 @ 07:53:
[...]
Of dat argument goed is, is subjectief. Daar gaat je post de mist in.
Bobby Kotick is nog op zoek naar een nieuwe baan.drakiesoft schreef op donderdag 28 september 2023 @ 07:37:
Ja ik denk dat Herman een goede kans maakt idd. We zullen zien.
Die mag wat mij betreft met pensioen.Raem schreef op donderdag 28 september 2023 @ 08:32:
[...]
Bobby Kotick is nog op zoek naar een nieuwe baan.
Kan ook wel met al dat geld.
I am starting to experience the black intermittent screens on Series x… any good solutions?
It happens to me in game, for example in Resident Evil 4 Remake, and yes I am using HDR. Screen goes black for a few seconds randomly, and then goes back to normal. I think I read online it has to do with color depth maybe?
Maar waarom zou je het dan uberhaupt spelen ?Timothy3000 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 07:59:
[...]
Nee, hij heeft wel echt een punt daar. Dat jij Dark Souls niet moeilijk vindt kan, maar over het algemeen worden die games wel als zeer moeilijk ervaren.
Je weet dat souls-likes moeilijk zijn, daarvoor speel je souls-likes, dat is hun kracht.
Of moet er dan ook maar een aimbot optie in call of duty komen ?
Of een auto-pilot in Forza ?
Of een auto-combo mode in Mortal Kombat ?
Je speelt zulke spellen toch voor de uitdaging, om er beter in te worden, en bovenal omdat je het leuk vindt om zulke spellen te spelen ?
Vind je Lies of P niet leuk om te spelen, dan speel je toch lekker iets als Assassins Creed waarin je de moeilijkheid kan terugschroeven naar standje pantoffeldier.
Maar met zulke beredeneringen kan je net zo goed ook alle toegankelijkheids opties uit elke game halen.justifire schreef op donderdag 28 september 2023 @ 14:49:
[...]
Maar waarom zou je het dan uberhaupt spelen ?
Je weet dat souls-likes moeilijk zijn, daarvoor speel je souls-likes, dat is hun kracht.
Je speelt zulke spellen toch voor de uitdaging, om er beter in te worden, en bovenal omdat je het leuk vindt om zulke spellen te spelen ?
Vind je Lies of P niet leuk om te spelen, dan speel je toch lekker iets als Assassins Creed waarin je de moeilijkheid kan terugschroeven naar standje pantoffeldier.
Waarom een game schikt maken voor iemand die slechtziend of doof is of misschien maar 1 hand heeft.
Zeg je dan ook, speel maar een spel wat speciaal voor jou gemaakt is en blijf van dit spel af?
hoi
Forza is een heel slecht voorbeeld. Daar zitten zoveel opties in die je aan of uit kant zetten om de moeilijkheid te verhogen of te verlagen.justifire schreef op donderdag 28 september 2023 @ 14:49:
[...]
Of eigenlijk is het juist een goed voorbeeld hoe het ook kan en hoe je een spel geschikt kan maken voor veel meer spelers. Spelers die de moeilijkheid ook langzaam omhoog kunnen zetten als ze meer onder de knie hebben.
MK heeft volgens mij ook opties om zaken makkelijker te maken in de combo's
[ Voor 7% gewijzigd door SunnieNL op 28-09-2023 15:00 ]
Slechte zaak, tegenwoordig moet alles maar voorgekauwd worden.SunnieNL schreef op donderdag 28 september 2023 @ 14:58:
[...]
Forza is een heel slecht voorbeeld. Daar zitten zoveel opties in die je aan of uit kant zetten om de moeilijkheid te verhogen of te verlagen.
Of eigenlijk is het juist een goed voorbeeld hoe het ook kan en hoe je een spel geschikt kan maken voor veel meer spelers. Spelers die de moeilijkheid ook langzaam omhoog kunnen zetten als ze meer onder de knie hebben.
MK heeft volgens mij ook opties om zaken makkelijker te maken in de combo's
Voor de combat? De lore? De werelden?justifire schreef op donderdag 28 september 2023 @ 14:49:
[...]
In de singleplayermodes? Prima, waarom niet?Of moet er dan ook maar een aimbot optie in call of duty komen ?
Ik speel ze voor de combat, wereld en lore. De moeilijkheidsgraad is eerder irritant dan een toevoeging voor mij.Je speelt zulke spellen toch voor de uitdaging, om er beter in te worden, en bovenal omdat je het leuk vindt om zulke spellen te spelen ?
Of ze adden standje pantoffeldier als optie in Lies of P, zodat iedereen van de game kan genieten en jij er op standje normaal geen last van hebt. Winwin.Vind je Lies of P niet leuk om te spelen, dan speel je toch lekker iets als Assassins Creed waarin je de moeilijkheid kan terugschroeven naar standje pantoffeldier.
Jij hebt er in games als Forza en MK 0,0 last van want het zijn opties, dus ik snap het gezeur niet zo. Waarom is het een slechte zaak als toegankelijkheidsopties ervoor zorgen dat meer mensen van games kunnen genieten?justifire schreef op donderdag 28 september 2023 @ 15:18:
[...]
Slechte zaak, tegenwoordig moet alles maar voorgekauwd worden.
[ Voor 20% gewijzigd door Timothy3000 op 28-09-2023 15:40 ]
Hoezo voorgekauwd? Het is een keuze optie.justifire schreef op donderdag 28 september 2023 @ 15:18:
[...]
Slechte zaak, tegenwoordig moet alles maar voorgekauwd worden.
We moeten immers allemaal kunnen winnen toch ?
Dan maar een beetje geholpen worden door het bestuur waar nodig.
Dat is echt een drogreden.justifire schreef op donderdag 28 september 2023 @ 16:45:
Dan kunnen we de voetbal / F1 ook wel afschaffen.
We moeten immers allemaal kunnen winnen toch ?
Dan maar een beetje geholpen worden door het bestuur waar nodig.
Waarom maak je je zo druk om opties die jij niet hoeft te gebruiken?
Ik maak mij niet druk hoor, vermaak mij prima met alle soulslikes die er maar beschikbaar zijnTimothy3000 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 16:47:
[...]
Dat is echt een drogreden.Dat heeft toch 0,0 met toegankelijkheidsopties in singleplayermodes in videogames te maken?
Waarom maak je je zo druk om opties die jij niet hoeft te gebruiken?
Snap alleen niet zo goed dat je iets wil spelen wat je schijnbaar niet leuk vind, maar goed.
Dit topic is gesloten.
![]()
• Gamepass discussie: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
• Beschikbaarheid: [XSX | XSS] Beschikbaarheid en levertijden
| Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |