Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
drakiesoft schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 20:03:
[...]

DF meldt hier ook hdr issues, moest z'n tv settings aanpassen. Hij vermoed een developers keuze dus niet perse broken hdr.
Verder geneuzel over dat ie lange vliegrijzen wil doen van ene naar andere planeet en dat dat niet kan. Lijkt me anders behoorlijk saai, dus ik zal het niet missen. Tijdens de laadtijden tijdens de vlucht hadden ze op zich wel een coole animatie kunnen doen zoals ze dat gedaan hebben in starwars jedi fallen order.
Luke van ltt had het daar in de wan show ook over, dat je in Eve echt je verplaatste ook al ging je heel snel, waar het in starfield eigenlijk niks meer dan een laadscherm/fast travel is en dat dat wat afbreuk doet aan het gevoel dat je echt grote afstanden af aan het leggen bent. Aan een kant ben ik het daar wel mee eens, maar ik denk dat het gewoon niet zo'n soort game is. Ook een beetje Bethesda schuld die zoals gewoonlijk de boel een beetje oversellen. Ja je kunt zelf vliegen in je ruimteschip, maar nee het is niet echt een space sim zoals Eve dat wel is (of elite, of...). Ik heb het gevoel dat het toch echt meer een fallout over meerdere werelden met een space dogfight module er op geplakt is.

En ik vind dat tot nu toe ontzettend cool en ga er denk ik inderdaad wel honderden uren in kwijt zijn, maar ik ben dan ook geen echte space simmer. Ik vind eerlijk gezegd het al vrij ingewikkeld om het ruimteschip te bedienen (hoewel ik denk dat dat ook deels komt door de ui die wat duidelijker zou kunnen zijn), de keren dat ik 'echte' space sims geprobeerd heb (in dit millennium dan, daarvoor wel wing commander gespeeld :+) was ik helemaal overwhelmed en gaf ik vrij snel op. Voor mij is starfield ideaal maar ik kan me voorstellen dat iemand die wel meer van die space sims gespeeld heeft dit allemaal maar erg simpel en beperkt vindt.

Gamertag: FinrazielNL

• drakiesoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21-11 10:52
Op zich wel een idee een space travel game. Bv gebaseerd op de battlestar galactica serie uit de jaren 80. Een hele vloot verdreven door cyclons op weg naar aarde. Mooi begin en eindpunt, opgejaagd door cyclons, vliegen in vipers. Tussentijds landen op planeten als side quests. Starbucks achter de vrouwtjes aan en gokken voor leuke interacties. Maar het grote deel van het verhaal speelt zich af op de galactica en of meerijzende schepen.

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Martinspire schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 18:57:
[...]

Aldus de tweakers podcast was jurian een maand naar Indonesië en die was al vrij ver van tevoren gepland (toen e3 ook nog door leek te gaan dus das ver terug)

Dus die was niet op Gamescom en kon verschillende games niet spelen.

Voor Starfield was de eis van Bethesda dat de review een kort release window had (ik gok tussen early access en release) en dat ie dat met zijn vakantie dus niet ging halen.

Dus geen rare reden of complot.
Het is vreemd maar geen complot.. Omdat er één redacteur niet kan laat de rest het ook maar zitten? Totale desinteresse noem ik dat.. En dat is best raar te noemen voor een media outlet zoals Tweakers.net die breed technieuws plaatst.. Grootste aandacht gaat tegenwoordig uit naar Whatsapp/Meta en X zo lijkt het soms... Tenminste, dat is mijn mening hierover, dat ze geen redacteur kunnen vinden die ff twee uur met de trein naar Duitsland wil rijden om met twee relevante koptukken uit de Westerse gamesindustrie wil kletsen is gewoon... Vreemd...
D-Ed schreef op zondag 3 september 2023 @ 00:22:
[...]

Het is vreemd maar geen complot.. Omdat er één redacteur niet kan laat de rest het ook maar zitten? Totale desinteresse noem ik dat.. En dat is best raar te noemen voor een media outlet zoals Tweakers.net die breed technieuws plaatst.. Grootste aandacht gaat tegenwoordig uit naar Whatsapp/Meta en X zo lijkt het soms... Tenminste, dat is mijn mening hierover, dat ze geen redacteur kunnen vinden die ff twee uur met de trein naar Duitsland wil rijden om met twee relevante koptukken uit de Westerse gamesindustrie wil kletsen is gewoon... Vreemd...
Ze hadden eerst 2 game reviewers en dat is volgens mij alleen Jurian nog. Ze hebben gewoon duidelijke reviewers voor bepaalde content, dat is toch niet raar?

Martinspire - PC, PS5, XSX

• D-Ed
  • Niet online
Martinspire schreef op zondag 3 september 2023 @ 00:24:
[...]

Ze hadden eerst 2 game reviewers en dat is volgens mij alleen Jurian nog. Ze hebben gewoon duidelijke reviewers voor bepaalde content, dat is toch niet raar?
Ik heb toch wel een paar artikeltjes gezien van een Tweaker redacteur die op Gamescom is geweest, 0,0 info over Starfield.. Ja, dat is best raar.. Over een wijziging van wat UX dingen bij Whatsapp of X krijgen we dagelijks nieuwtjes te lezen maar een release als dit 0,0...

Het maakt mij niet uit maar het valt mij wel op..
D-Ed schreef op zondag 3 september 2023 @ 00:34:
[...]

Ik heb toch wel een paar artikeltjes gezien van een Tweaker redacteur die op Gamescom is geweest, 0,0 info over Starfield.. Ja, dat is best raar.. Over een wijziging van wat UX dingen bij Whatsapp of X krijgen we dagelijks nieuwtjes te lezen maar een release als dit 0,0...

Het maakt mij niet uit maar het valt mij wel op..
Donovan is inderdaad namens Tweakers naar de Gamescome gegaan, ik heb wat van Sega voorbij zien komen, in dit geval Sonic en ook Tekken 8, Starfield en andere leuke games helaas niet. Ik wil misschien als tijd enzo het toelaat volgend jaar gaan en dan wat opnames maken.
Martinspire schreef op zondag 3 september 2023 @ 00:24:
[...]

Klopt, Paul Hulsebosch was dat, miste hem een tijdje en zag inderdaad dat hij Tweakers helaas verlaten had.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 19:44
Verbaast me dat Tweakers maar 1 gamereviewer heeft! Maar dat verklaart het.

Wellicht tijd om er nog 1 of 2 bij aan te nemen haha.
Ik zou wel willen, echter weet ik niet of ik met mijn lichte dyslexie de aangewezen persoon ben. Ik schrijf juist om dit zo veel mogelijk tegen te gaan en zo mijn schrijf vaardigheden te verbeteren.

• Timothy3000
Ik zou ze gewoon een berichtje sturen! En er is vast een eindredacteur die voor de zekerheid nog een keer over de teksten heen gaat dus kleine foutjes zouden geen probleem moeten zijn.

Ik zou je reviews iig graag lezen.

• Ht87
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 20-11 22:12
Misschien kan een tweakers-ChatGPT er een review uitknallen? :+

Nu de release van Starfield er is ben ik vooruitkijkend wel benieuwd of er TES nog lang op zich laat wachten, daar zal nu wel de volle aandacht op komen.
Timothy3000 schreef op zondag 3 september 2023 @ 07:50:
Ik zou ze gewoon een berichtje sturen! En er is vast een eindredacteur die voor de zekerheid nog een keer over de teksten heen gaat dus kleine foutjes zouden geen probleem moeten zijn.

Ik zou je reviews iig graag lezen.
Ga je gang :D https://tweakers.net/productreview/user/266273/

• Vinnocchio
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21-11 21:57
Linksquest schreef op zondag 3 september 2023 @ 07:46:
Ik zou wel willen, echter weet ik niet of ik met mijn lichte dyslexie de aangewezen persoon ben. Ik schrijf juist om dit zo veel mogelijk tegen te gaan en zo mijn schrijf vredigheden vaardigheden te verbeteren.
Fify

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:44
Kijk erg uit naar de nieuwe Forza Motorsport , gisteren even Forza Motorsport 7 gespeeld.
Moet toch wel toegeven voor een game uit 2017 ziet het er niet verkeerd uit.

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
drakiesoft schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 21:43:
Op zich wel een idee een space travel game. Bv gebaseerd op de battlestar galactica serie uit de jaren 80. Een hele vloot verdreven door cyclons op weg naar aarde. Mooi begin en eindpunt, opgejaagd door cyclons, vliegen in vipers. Tussentijds landen op planeten als side quests. Starbucks achter de vrouwtjes aan en gokken voor leuke interacties. Maar het grote deel van het verhaal speelt zich af op de galactica en of meerijzende schepen.
_O- Ik was toevallig vorige week begonnen met het weer kijken van Battlestar Galactica 1978 (DVD)

Classic 8) (y)
Zal eerst meer moeten spelen voordat ik er een review uitknal :p

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• drakiesoft
Sipio schreef op zondag 3 september 2023 @ 09:19:
[...]

_O- Ik was toevallig vorige week begonnen met het weer kijken van Battlestar Galactica 1978 (DVD)

Classic 8) (y)
De originele Xbox had een galactica game, maar vond die space shooter nagenoeg onbestuurbaar.

Ik zag in de store dat er later nog een versie is uitgebracht.

Beide gebaseerd op de reboot, maar die vond ik maar niks.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sDu9USLr0p7Ds9mzovh6NFKOQz4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZJJqvR4KAykLyGsuC8uWxYof.jpg?f=fotoalbum_large
G_Dragon schreef op zondag 3 september 2023 @ 09:36:
[...]

Zal eerst meer moeten spelen voordat ik er een review uitknal :p
Van Starfield bedoel je? Hier ook, heb pas 45 minuten erin zitten, hopelijk vanavond wat gamen.

Sipio schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 09:38:
@devilsnight Wat betreft HDR in Starfield, een uurtje of 10 gespeeld en het leek idd wat washed out maar heb zelf de brightness van de TV wat lager gezet en kan er goed mee leven.

Zonder HDR vond ik het sowieso een stuk minder mooi.
OK top. Ik ga zelf de brightness ook omlaag zetten dan, dat weet ik wel zeker. GamingTech heeft een update gegeven en zegt ervan overtuigd te zijn dat dit een creative choice is, Bethesda laat het expres er zo uit zien met HDR.

Het schijnt dus in SDR vrijwel hetzelfde te zijn, dus je zou dan kunnen zeggen dat het inderdaad zo bedoeld is.
devilsnight schreef op zondag 3 september 2023 @ 14:03:
[...]

OK top. Ik ga zelf de brightness ook omlaag zetten dan, dat weet ik wel zeker. GamingTech heeft een update gegeven en zegt ervan overtuigd te zijn dat dit een creative choice is, Bethesda laat het expres er zo uit zien met HDR.

Het schijnt dus in SDR vrijwel hetzelfde te zijn, dus je zou dan kunnen zeggen dat het inderdaad zo bedoeld is.
Op de PC, zonder HDR, viel het mij in ieder geval ook in negatieve zin op toen ik begon met spelen, maar je start ook in een grot waar het 'probleem' het ergste is. Wat ook niet helpt is de film grain, ik zat echt naar mijn monitor te kijken van 'is dat zwart dittered?!' maar dat is dus de film grain... uitgezet en zag er gelijk beter uit (maar geen idee of dat op Xbox ook kan). Ik heb er ondertussen 8 uur op zitten en het is me later eigenlijk niet meer zo opgevallen.

Gamertag: FinrazielNL

Finraziel schreef op zondag 3 september 2023 @ 14:19:
[...]

Op de PC, zonder HDR, viel het mij in ieder geval ook in negatieve zin op toen ik begon met spelen, maar je start ook in een grot waar het 'probleem' het ergste is. Wat ook niet helpt is de film grain, ik zat echt naar mijn monitor te kijken van 'is dat zwart dittered?!' maar dat is dus de film grain... uitgezet en zag er gelijk beter uit (maar geen idee of dat op Xbox ook kan). Ik heb er ondertussen 8 uur op zitten en het is me later eigenlijk niet meer zo opgevallen.
Op Neogaf zag ik net een vergelijking met hoe het Vanilla is VS een mod. Ik kan me niet voorstellen dat de bovenstaande pic correct is, als in zoals BGS het bedoeld heeft. Het was echt niet zo washed out tijdens de Direct.

Ook echt bizar dat ze 0,0 brightness opties in de game hebben gestopt. Het is gvd 2023.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7e6PA8HOk4Q3waCea_NXer7gbCQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BoFRDvJy1hJ5K0FnttGBDACq.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door devilsnight op 03-09-2023 14:59 ]

• drakiesoft
devilsnight schreef op zondag 3 september 2023 @ 14:22:
[...]

Op Neogaf zag ik net een vergelijking met hoe het Vanilla is VS een mod. Ik kan me niet voorstellen dat de bovenstaande pic correct is, als in zoals BGS het bedoeld heeft. Het was echt niet zo washed out tijdens de Direct.

[Afbeelding]
Hoe je met een mod je game kan vernachelen in een gele brei...

Ik denk dat het bewust is om de Nasa punk stijl van die periode (jaren 60) te simuleren. Vandaar ook de grain wat je ook vaak ziet op beelden van die tijd.

Ter illustratie wat voorbeelden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S2ao7sMxTLFEddu1bu9ZnA59iEg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R0PCjrzM68Qu1PYB5VUM2eOa.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/imX1_eX_YHMpLLG3ZGGOpWdkrc8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8ZuQzOgCv4Lb0Z9xoSq0vGy5.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xP_Hko4W0VtvutSXmRIn2cLLd3k=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PbiAIQ2GjeaJWx1ywWC0Wpd2.jpg?f=fotoalbum_tile
En de nieuwe games van deze week.

https://www.trueachieveme...ew-xbox-games-september-4

Ik zal de komende weken weinig anders spelen dan Starfield. :)

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

drakiesoft schreef op zondag 3 september 2023 @ 14:58:
[...]

Hoe je met een mod je game kan vernachelen in een gele brei...

Ik denk dat het bewust is om de Nasa punk stijl van die periode (jaren 60) te simuleren. Vandaar ook de grain wat je ook vaak ziet op beelden van die tijd.

Ter illustratie wat voorbeelden.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Maar tijdens de Direct had het niet die washed out look, ik vind het verschrikkelijk slecht eruit zien. Echt veel liever diepzwarte black levels, maar ja. Als het zo bedoeld is.....

Rare is dan wel dat het main menu (aldus GamingTech) wel een prachtig diepzwarte planeet heeft. Ingame is alles echter grijs.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AQC57UaSvBOzrVjpi_eqde1F4zQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UygJb1Kn2QPdUE48wOZBwiJR.jpg?f=fotoalbum_large

Gehoopt dat ze ook meteen SDR zouden zeggen, maar zo te zien niet. Wellicht is het dan toch echt creative choice, ook al zag het er in juni absoluut niet washed out uit.
Snap sowieso niet dat een standaard uit de digitale oertijd nog steeds bij iedere grote release niet op orde is.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• D-Ed
  • Niet online
Timothy3000 schreef op zondag 3 september 2023 @ 07:25:
Verbaast me dat Tweakers maar 1 gamereviewer heeft! Maar dat verklaart het.

Wellicht tijd om er nog 1 of 2 bij aan te nemen haha.
Zat ik net in de auto en had BNR nieuwsradio opstaan.. Raad eens wie er op Gamescom was én een interview had met chief marketing officer van Microsoft Xbox, Jerret West? O-)

"Techbedrijf Microsoft staat open voor een samenwerking met Netflix om samen de gamingactiviteiten via de cloud uit te breiden. Dat zegt chief marketing officer van Microsoft Xbox, Jerret West, in BNR Digitaal. 'In veel opzichten is het in ons belang om gesprekken te voeren met Netflix', zegt de marketingdirecteur"

https://www.bnr.nl/nieuws...p-gebied-van-cloud-gaming
Linksquest schreef op maandag 4 september 2023 @ 10:57:
[...]

Ga lezen, nice man, heb je snel gedaan.
Ben 4 uurtjes met de review bezig geweest :X

[ Voor 3% gewijzigd door G_Dragon op 04-09-2023 10:58 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Ht87
G_Dragon schreef op maandag 4 september 2023 @ 10:58:
[...]

Ik durf nog niet zo goed te lezen, ben mn best aan het doen om alle spoilers te voorkomen, is hij veilig? ;)

Hoeveel uur heb je al ingame zitten trouwens?

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:00
[...]

Nette review :)

Toch wel gaaf dat Bethesda onder zo'n gigantische druk de hype met Starfield waar weet te maken. Doet mij ook wel wat denken aan Hogwarts Legacy dat na de hype alleen maar kon tegenvallen, maar dat uiteindelijk ook een heel goede, degelijke game bleek.

Uiteindelijk kun je natuurlijk gaan zitten mierenn**ken en zijn er altijd wel zaken aan te wijzen die niet of niet goed werken. Dat is bij Hogwarts Legacy ook het geval. Maar zolang het totaalplaatje maar klopt en je wordt meegezogen in de wereld die ze je voorschotelen, ben ik om.
Ht87 schreef op maandag 4 september 2023 @ 11:05:
[...]

Ik durf nog niet zo goed te lezen, ben mn best aan het doen om alle spoilers te voorkomen, is hij veilig? ;)

Hoeveel uur heb je al ingame zitten trouwens?
Ik heb het zo goed mogelijk spoiler vrij gehouden, alleen het stukje over het verhaal verteld iets over het begin. maar geen baanbrekende informatie ;). Ik zit tussen de 10 en 15 uur aan speeltijd

[ Voor 4% gewijzigd door G_Dragon op 04-09-2023 11:13 ]

[...]

Bedoelde meer met vrijdag begonnen en nu al uitgespeeld of genoeg gespeeld voor een review :D

Linksquest schreef op maandag 4 september 2023 @ 11:16:
[...]

Bedoelde meer met vrijdag begonnen en nu al uitgespeeld of genoeg gespeeld voor een review :D
Oh op die manier, ja ik weet niet of het genoeg is voor een review maar dit heb ik ervan kunnen maken met de speeluren die ik heb gespeeld O-)

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-11 16:25

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Hulleman schreef op maandag 4 september 2023 @ 13:19:
[...]

Hoe ervaar jij de 30fps op de series x?
Gewoon goed en bijna stabiel, alleen in de grote stad heb ik soms een paar drops gehad.
Maar voor de rest speelt het net zoals Red Dead Redemption 2 gewoon prima.
Heb Starfield ook al op de Xbox Series S gespeeld, daar was er ook niks aan de hand.

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Je hebt Vijanden vormen soms niet echt een bedreiging perongeluk bij de minpunten gezet :P
[...]

Zo jeetje, die tijd had je ook in de game kunnen steken

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Donstil
  • Niet online
Hulleman schreef op maandag 4 september 2023 @ 13:19:
[...]

Hoe ervaar jij de 30fps op de series x?
Je vraagt het niet aan mij maar ik ga toch even reageren:

Ik vond het persoonlijk erg stroef en moest er daarom heel hard aan wennen. Het is een combinatie van 30 FPS en de Bethesda gameplay denk ik.

Nu we echter drie dagen verder zijn gaat het wel goed en heb ik er geen last meer van. Tijdens het schieten merk je het overduidelijk en gericht mikken is wat lastiger maar dat is de game gelukkig ook niet echt nodig dus wat mij betreft geen hinder.

De controls iets aanpassen scheelde ook een hoop, ik heb dat nu zo staan:
Look sensitivity V
Look sensitivity H
AIM sensitivity V
AIM sensitivity H
Alle vier maar naar 90 gezet
Controller look sensitivity
naar 35%

• Hulleman
Donstil schreef op maandag 4 september 2023 @ 15:02:
[...]

Je vraagt het niet aan mij maar ik ga toch even reageren:

Ik vond het persoonlijk erg stroef en moest er daarom heel hard aan wennen. Het is een combinatie van 30 FPS en de Bethesda gameplay denk ik.

Nu we echter drie dagen verder zijn gaat het wel goed en heb ik er geen last meer van. Tijdens het schieten merk je het overduidelijk en gericht mikken is wat lastiger maar dat is de game gelukkig ook niet echt nodig dus wat mij betreft geen hinder.

De controls iets aanpassen scheelde ook een hoop, ik heb dat nu zo staan:

[...]

Alle vier maar naar 90 gezet

[...]
naar 35%
Thnx voor de tips!

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Donstil schreef op maandag 4 september 2023 @ 14:58:
[...]

Je hebt Vijanden vormen soms niet echt een bedreiging perongeluk bij de minpunten gezet :P

[...]

Zo jeetje, die tijd had je ook in de game kunnen steken
Die heb ik er expres bij gezet aangezien ik gisteren een hele basis met vijanden op hard heb uitgeschakeld met een mesje :P. Nou deze tijd die in de review zit was tijdens werk :+

• Hulleman
G_Dragon schreef op maandag 4 september 2023 @ 15:58:
Nou deze tijd die in de review zit was tijdens werk :+
klein boefje

Pinball M, of te wel de horror versie van Pinball FX3, is wel iets dat ik vet vind. Speel soms even snel Pinball FX3 op de Switch.

Misschien een beetje off-topic, maar kwam net deze foto van Phil Spencer op Twitter tegen, geweldig :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pakf-32Vufj7aLUcxSrHDNAHqSA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HnmsUdBWXKmlVkSYkDCGaeTR.jpg?f=fotoalbum_large

Nieuwe deals!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8R5dYjvkB7KTe9NDpmzi-Md1UGo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3zp7mQDrbMTek76Vu9zmNlXA.jpg?f=user_large
"Klik op de afbeelding voor de deals"

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zc0lsDq75rQiGLkBjdVldl-Kx7c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DZkMWpMDO9t1hRRRxnBadOCc.jpg?f=fotoalbum_large

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Hebben jullie ook in het boven gedeelte zo leeg bij het Xbox Dashboard? Moet er echt even aan wennen.

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19:12
Linksquest schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 17:56:
Hebben jullie ook in het boven gedeelte zo leeg bij het Xbox Dashboard? Moet er echt even aan wennen.
Ja, ik denk dat iedereen inmiddels de nieuwe Dashboard update binnen heeft. Bovenste gedeelte kan je nu vullen met een mooie wallpaper :P
Ja heb ik gedaan, had eerst een Space die bij mijn controller hoorde, en nu heb ik Starfield :P

Linksquest schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 18:21:
Ja heb ik gedaan, had eerst een Space die bij mijn controller hoorde, en nu heb ik Starfield :P
Die dynamische background van Diablo is ook echt bruut! :9

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

justifire schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 18:31:
[...]

Die dynamische background van Diablo is ook echt bruut! :9
Bedankt voor de tip, ga ik zeker eens bekijken.

• KlaasjeNL
Ja, en ik moet er ook aan wennen. Ook aan waar alles nu zit. Eerlijk gezegd vind ik het een onoverzichtelijke bende, nog meer dan het al was.
KlaasjeNL schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 19:47:
[...]

Ja, en ik moet er ook aan wennen. Ook aan waar alles nu zit. Eerlijk gezegd vind ik het een onoverzichtelijke bende, nog meer dan het al was.
1 tikkie omhoog, game selecteren, spelen maar, heerlijk! :9

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-11 18:48
Ik vind het juist een verademing. Zo komt mijn zelfgekozen background veel meer tot z'n recht.

Ik weet dat ik tot de minderheid behoor, maar ik vind het dashboard nu eigenlijk wel dikke prima.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• Donstil
  • Niet online
Rossi46 schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 20:53:
[...]

Ik vind het juist een verademing. Zo komt mijn zelfgekozen background veel meer tot z'n recht.

Ik weet dat ik tot de minderheid behoor, maar ik vind het dashboard nu eigenlijk wel dikke prima.
Hier ook hoor, eindelijk wat clutter weg, gewoon games bovenaan.
Vind het allemaal erg mooi geworden met dat nieuwe dashboard :)

• Hulleman
Rossi46 schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 20:53:
[...]

Eens, een stuk beter dan dat drukke dashboard wat het hier voor was, waar voor mijn idee de tiles in willekeurige volgorde op je dashboard werden geplempt. Dramatisch vond ik het. Bij de PS5 is het veel meer clean waar het huidige dashboard van de xbox nu ook meer op lijkt. Ik ben er blij mee!

Ik kan er wel aan wennen nu mijn achtergrond wat meer tot zijn recht komt, alleen vind ik het wel storend dat ze bij de gebruiker de keus om het in te richten zoals hij / zij wil hebben weggehaald. Ik had altijd als eerste mijn pins als ik naar onderen ging op het dashboard en dat kan ik niet meer zo instellen waardoor je verplicht andere dingen hebt O-) .

Van mij mogen ze dit wel met een update terugbrengen.

• KlaasjeNL
G_Dragon schreef op woensdag 6 september 2023 @ 09:20:
[...]

Ik kan er wel aan wennen nu mijn achtergrond wat meer tot zijn recht komt, alleen vind ik het wel storend dat ze bij de gebruiker de keus om het in te richten zoals hij / zij wil hebben weggehaald. Ik had altijd als eerste mijn pins als ik naar onderen ging op het dashboard en dat kan ik niet meer zo instellen waardoor je verplicht andere dingen hebt O-) .

Van mij mogen ze dit wel met een update terugbrengen.
Dat ook. Maar hoe moeilijk kan het zijn om gewoon een bureaublad te brengen dat je naar eigen smaak kan inrichten? Zelf de tegels kiezen en plaatsen waar je ze wilt hebben en zelf instellen hoe groot je ze wilt hebben.
De een wil graag zijn wallpaper zien en vindt het nu stukken beter dan voorheen. Mij interesseert een wallpaper dan weer minder. Een wallpaper is letterlijk behang en daar zit ik thuis ook niet naar te kijken. :P

Persoonlijk zou ik een leeg bureaublad willen en dan gooi ik er een stuk of 3 tegels op: Mijn games, Gamepass en Quick resume. Meer heb ik niet nodig. En onder de knop de settings en vriendenlijst. De tv is groot genoeg om dan heeeel veel ruimte over te laten voor een mooie wallpaper. :9
Desnoods nog een mandatory tegel met reclame/tips etc. als het per se moet.

• hifigamefreak
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:56

hifigamefreak

aka C3rb3r7s

Nu nog toevoegen aan EA Play/GamePass en dan kunnen we die ook gaan spelen :*) 8)

• Zorroberner
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 19:19
Heel blij hiermee, ben in mei afgehaakt door de slechte performance. Nu eindelijk mee aan de slag.

• Hulleman
Die komt daar wel op. Ga em dan wel spelen :) Goed om te zien dat de performance is verbeterd!

• Timothy3000
Werd tijd zeg.
Hier best veel zin in, word alleen veel later spelen voor mij omdat ik nog met de veel andere games bezig ben. De vrouw kwam op het idee om Hogwarts Legacy te kopen, maar die moet ik dan spelen en zij kijkt mee 8)7 Of te wel naast Starfield 2 hele grote games die ik het spelen ben, gaat het wel even duren.

• L23
Ik ben gister avond ook eindelijk begonnen met Starfield. De eerste twee achievements binnen. Speelt hier prima via Xbox Cloud Gaming. Inmiddels geland op New Atlantis. Volgende keer, ik denk vanavond, maar eens kijken of ik de Frontier kan uitbreiden, heb meer opslag nodig.

• Timothy3000
Jammer dat Alan Wake 2 digital only is. Dat wordt wachten op Gamepass of skippen.

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:03

BM

Moderator Spielerij
even door de video geskipt, maar volgens mij hebben ze wat aan de reflecties aangepast. Zeker in het water leek er een flink verschil te zitten tussen Patch 6 en 7.
Maar wel erg nice dat ie nu (nagenoeg) stabiel 60fps draait. Als ie in GP komt ga ik 'm zeker eens proberen, deel 1 was een erg leuke verrassing.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• L23
BM schreef op donderdag 7 september 2023 @ 08:35:
[...]
even door de video geskipt, maar volgens mij hebben ze wat aan de reflecties aangepast. Zeker in het water leek er een flink verschil te zitten tussen Patch 6 en 7.
Maar wel erg nice dat ie nu (nagenoeg) stabiel 60fps draait. Als ie in GP komt ga ik 'm zeker eens proberen, deel 1 was een erg leuke verrassing.
Is dat niet gewoon het verschil tussen wel of geen ray tracing?

• Hulleman
L23 schreef op donderdag 7 september 2023 @ 08:40:
[...]

Is dat niet gewoon het verschil tussen wel of geen ray tracing?
Klopt, dat is de grootste aanpassing die gedaan is. Was ook echt heel raar dat RT in de performance mode zat.

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:28
Timothy3000 schreef op donderdag 7 september 2023 @ 07:43:
Jammer dat Alan Wake 2 digital only is. Dat wordt wachten op Gamepass of skippen.
Kan je die tijd mooi gebruiken om nieuwe hobby te zoeken. Tis evident dat gaming naar digital only gaat ben ik bang.

• RedFox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:37

RedFox

Heb je een OV ofzo?

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

• Timothy3000
giantgiantus schreef op donderdag 7 september 2023 @ 19:05:
[...]

Kan je die tijd mooi gebruiken om nieuwe hobby te zoeken. Tis evident dat gaming naar digital only gaat ben ik bang.
Dat zie ik gelukkig nooit gebeuren.

• ilm
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11:12

ilm

Timothy3000 schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 11:13:
Waar blijven de Sea of Stars reviews?
Sorry. Beetje laat maar, je raadt het al, ik zat volop in sea of stars :)

Zojuist de credits na 40 uur spelen. Veel langer dan gedacht. Het verhaal bleef maar gaan met plotwendingen. En dat vond ik helemaal niet erg! Ik zat er echt helemaal in en wilde telkens weten wat de volgende wending zou zijn.

Heel goede RPG, verslavende combat met wat interactiviteit tijdens het vechten als variatie. Het was niet extreem moeilijk maar je moet je aandacht er wel bij houden.

Heel mooi getekend ook. Ik heb wel een enorme zwak voor 2D, zowel pixel art als een andere stijl.

Als ik toch een minpuntje moet noemen, dat eigenlijk heel het genre heeft, is dat de upgrades, wapens, etc. niet veel voorstellen. Bij elk nieuw dorp dat je langskomt koop je iets nieuw dat over de hele lijn beter is. Bij een level omhoog kan je wat attributen kiezen maar heb niet de indruk dat dit veel uitmaakt. Wat meer diepgang daar mag altijd.

Wel leuke variaties met puzzels tussen het vechten door. Dat smaakt altijd, alhoewel de oplossing hier altijd wel voor de hand lag.

Ik zou toch zeggen een dikke 9/10 voor mij. Ah ja, en de muziek is ook een uitblinker. Ik hoor de deuntjes nog altijd :)

Edit: En nu op naar Starfield. Blijkbaar is dat iets dat tussendoor is uitgekomen })

[ Voor 3% gewijzigd door ilm op 07-09-2023 20:35 ]

• ilm
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11:12

ilm

Het einde had wel iets weg van Nier Automata trouwens.

Iemand die ook Nier Replicant heeft gespeeld. Is dat aan te raden?

• Timothy3000
Replicant is wel ok. Echt een stap terug als je Automata hebt gespeeld, qua quests en gameplay. Wel een bijzonder verhaal en prachtige soundtrack.

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:28
Timothy3000 schreef op donderdag 7 september 2023 @ 20:30:
Replicant is wel ok. Echt een stap terug als je Automata hebt gespeeld, qua quests en gameplay. Wel een bijzonder verhaal en prachtige soundtrack.
Eens. Soundtrack geniaal. En zorg voor voldoende tijd tussen de 2 games.

Verwijderd

Nadat ik mij begon te storen aan de lange wat saaie gesprekken in Starfield en nog wat andere punten heb ik de game even opzij gelegd. Dit leek mij een goed moment om RDR2 een tweede kans te geven. En jeetje wat een verschil! Alsof je in een Tarantino film zit. :9
Ik ben wat laat maar ben blij dat ik met een omweg bij RDR2 ben beland. :P
.

• hifigamefreak
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:56

hifigamefreak

aka C3rb3r7s

Workaround voor de HDR implementatie op LG OLED TV’s, erg fijn dat we nu kunnen kiezen :)

[ Voor 60% gewijzigd door hifigamefreak op 10-09-2023 22:06 ]

• Ht87
Gisteravond starfield opgestart, ik had me even verkeken op de opties voor character customization. En dan niet eens op uiterlijk, maar op traits en facties etc… wat een keuzes al zo vroeg in t spel haha! Met The Elder Scroll games ben ik eigenlijk altijd een elf met stealth-build maar nu… ik heb gewoon een uur zitten puzzelen en heb nog altijd geen idee of ik tevreden ben haha!

• L23
Ht87 schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 10:49:
Gisteravond starfield opgestart, ik had me even verkeken op de opties voor character customization. En dan niet eens op uiterlijk, maar op traits en facties etc… wat een keuzes al zo vroeg in t spel haha! Met The Elder Scroll games ben ik eigenlijk altijd een elf met stealth-build maar nu… ik heb gewoon een uur zitten puzzelen en heb nog altijd geen idee of ik tevreden ben haha!
Ik ging er bij Starfield juist snel doorheen. Maar dat had ik mijzelf ook voorgenomen, niet te lang over nadenken :P Vond de keuzes maken in ieder geval simpeler dan bij Oblivion en Fallout 3 & 4. Ben benieuwd hoe de gekozen traits tot uiting komen.
Wie gaan er hier Lies of P spelen? Of wacht je op Lords of the Fallen om de Souls itch te krabben. Er komen zoveel games uit de komende periode die ik graag zou willen proberen. En dit soort games zijn vaak best wat tijdvreters. :)

• L23
@uchiha tijntje Eerst Starfield. Zodra COCOON uitkomt speel ik die tussendoor. Verder even geen andere Xbox games.
L23 schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 11:13:
@uchiha tijntje Eerst Starfield. Zodra COCOON uitkomt speel ik die tussendoor. Verder even geen andere Xbox games.
Dat bedoel ik… Cocoon komt nog deze maand. Verder al snel Forza, Lies of P, Lords of the Fallen, Alan Wake 2, Jusant, Persona 5, en dan vergeet ik er nog een hele hoop. Ik hoop dat december en januari en februari rustige maanden worden. Kan ik even de backlog wegwerken die de komende periode start.

uchiha tijntje schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 11:10:
Wie gaan er hier Lies of P spelen? Of wacht je op Lords of the Fallen om de Souls itch te krabben. Er komen zoveel games uit de komende periode die ik graag zou willen proberen. En dit soort games zijn vaak best wat tijdvreters. :)
Ik ga voor optie 3 : zowel Lies of P als Lords of the Fallen.
Eergisteren Remnant 2 op 1000GS gezet en zo’n beetje alle collectibles verzameld, ben wel weer toe aan een nieuwe souls-like!!

• Timothy3000
uchiha tijntje schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 11:10:
Yes! De Lies of P demo vond ik fantastisch.

Lords of the Fallen trekt me totaal nog niet. Is dat een GP titel?
Timothy3000 schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 12:45:
[...]

Nee enkel Lies of P :)

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

L23 schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 10:52:
[...]

Ik ging er bij Starfield juist snel doorheen. Maar dat had ik mijzelf ook voorgenomen, niet te lang over nadenken :P Vond de keuzes maken in ieder geval simpeler dan bij Oblivion en Fallout 3 & 4. Ben benieuwd hoe de gekozen traits tot uiting komen.
De backgrounds maken echt niets uit. Aangezien je de skills daar allemaal later kan unlocken. Traits zou ik wel iets later over nadenken, maar ook die kan je in ieder geval later uitschakelen (geen idee of je ze ook kan inschakelen). Je kunt je lichaam, gezicht, naam en pronouns ook nog eens in de game wijzigen. Dus ga spelen! ;)

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

• L23
Mog schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 13:03:
[...]

De backgrounds maken echt niets uit. Aangezien je de skills daar allemaal later kan unlocken. Traits zou ik wel iets later over nadenken, maar ook die kan je in ieder geval later uitschakelen (geen idee of je ze ook kan inschakelen). Je kunt je lichaam, gezicht, naam en pronouns ook nog eens in de game wijzigen. Dus ga spelen! ;)
Ja dat begreep ik ook. Maar zelfs bij Fallout 3 merkte ik dat het niet zoveel uitmaakt, in ieder geval niet waard om uren uit te zoeken wat de perfecte build is die vervolgens overkill is. Leuker om zelf te ontdekken wat de consequenties zijn.
Timothy3000 schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 12:45:
[...]

Grappig, hier totaal andersom.
Vind Lies of P na het spelen van de demo maar een slap japans aftreksel van Steelrising.
Een passende gamepass titel en daardoor leuk genoeg om te gaan spelen, zou er echter geen geld aan uitgeven.
Lords of the Fallen vind ik er dan juist wel indrukwekkend uitzien en terwijl mijn verwachting tijdens de aankondiging nul was kijk ik daar nu toch echt wel reikhalzend naar uit!

• Timothy3000
Lords of the Fallen lijkt mij juist een beetje zo'n standaard soulstype. Lies of P had zo'n toffe sfeer dat ik niet kan wachten het te spelen.

Tof hoe meningen zo kunnen verschillen. Er is qua games echt voor ieder wat wils.
Pagina: 1 ... 157 ... 195 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
• Gamepass discussie: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
• Beschikbaarheid: [XSX | XSS] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord