Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Xgar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:28
uchiha tijntje schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 19:05:
[...]

IGN US? geeft een 7. De overige IGN outlets geven beduidend hogere cijfers. Het is dat IGN ongelooflijk veel ingangen heeft in de game industrie en daarmee altijd eerste zijn met trailers en gameplay video’s van games. Maar als het aankomt op eigen gemaakte user content vind ik het een lege huls als gaming site. En niet omdat ze nu een 7 geven :P

Mocht je het toch gaan proberen. Veel plezier. En anders zou ik Sea of Stars aanraden!
"Toevallig" vergaten ze laatst ook al bij een paar komende games Xbox als platform te vermelden.

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
IGN/NXgamer zou ik niet serieus nemen voor performance/tech beoordeling van een game ;) Ongeacht het platform of game in kwestie.

[ Voor 6% gewijzigd door Caayn op 31-08-2023 19:15 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 20:29
JDL15 schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 14:16:
[...]

Ik ga toevallig vanavond aan de slag met mijn Elite 2 controller (Halo edition).
Ik heb hem al 3x terug gestuurd voor een A en Y knop, nu dacht ik dat ik een goede had en heb ik af en toe ook nog problemen met A en Y, maar dat valt wel mee (ik weet dat ik goed moet drukken en ik gebruik meestal toch de backpaddles).

Erge is dat nu ineens de LB gewoon af en toe niet registreert, dus we gaan hem vnv met een toolkit uit elkaar halen en dan ga ik direct alles ff meenemen met compressed air/contactspray/WD 40.

Blijft echt de perfecte controller, maar helaas kennen er heel veel problemen....
Let ff op dat je het flinterdunne stukje plastic dat tussen de fysieke drukknop van de bumper en de ontvanger op het moederbord zit niet teveel buigt of kwijt raakt.

• Zorroberner
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 19:19
Neeeeeee. Naja van de originele Volition was al weinig over. Dan maar genieten van de Saints Row Historie. Lekker deel 1 onlangs gespeeld en nu in een fijne playthrough van deel 2. Ze hebben Volition nog even de SR dlc laten maken en dus nu een einde aan gemaakt.

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Carbon Black Edition, oftewel gewoon zwart plastic.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Donstil
  • Niet online
Mooi, de laatste paar waren pure bagger.
De goeie developers komen toch wel ergens aan een nieuwe baan.

Ook al geef ik al jaren niets meer om IGN en Gamespot had ik wel een veel hoger cijfer verwacht voor Starfield. Daarnaast zijn er nog wat anderen die een laag cijfer geven. Ook eentje die het een 5 geeft, maar deze heeft het maar 4 uurtjes gespeeld. Really? IGN Japan, Frankrijk en Brazilië scoort het weer in de 9 of hoger.

ACG is een reviewer die ik hoog heb zitten en die is zeer te spreken over de game, evenals vele andere sites. Ik heb de reviews zelf niet gelezen of bekeken, want ik wil lekker zelf alles ontdekken volgende week en dan zie ik het allemaal wel.

[ Voor 8% gewijzigd door devilsnight op 31-08-2023 20:58 ]

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:52

On_E

Housemusic

Toch ook maar even de premium upgrade van Starfield aangeschaft. :)

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

• hifigamefreak
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:56

hifigamefreak

aka C3rb3r7s

On_E schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 21:14:
Toch ook maar even de premium upgrade van Starfield aangeschaft. :)
Via de IJsland store of normale store? Ik twijfel nog heel erg namelijk gezien die prijs via de normale best hoog is en ik geen CC heb.

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19:12
hifigamefreak schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 21:25:
[...]

Via de IJsland store of normale store? Ik twijfel nog heel erg namelijk gezien die prijs via de normale best hoog is en ik geen CC heb.
Tsja, wat is hoog. Het is nog onbekend wat de Shattered Space DLC straks los gaat kosten.

• L23
devilsnight schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 20:56:
Ook al geef ik al jaren niets meer om IGN en Gamespot had ik wel een veel hoger cijfer verwacht voor Starfield. Daarnaast zijn er nog wat anderen die een laag cijfer geven. Ook eentje die het een 5 geeft, maar deze heeft het maar 4 uurtjes gespeeld. Really? IGN Japan, Frankrijk en Brazilië scoort het weer in de 9 of hoger.

ACG is een reviewer die ik hoog heb zitten en die is zeer te spreken over de game, evenals vele andere sites. Ik heb de reviews zelf niet gelezen of bekeken, want ik wil lekker zelf alles ontdekken volgende week en dan zie ik het allemaal wel.
Ik heb alleen de Digital Foundry review gekeken. Ik geloof het verder wel. Ik weet dat ik Elder Scrolls en Fallout leuk vind, dus wordt genieten vanaf komende woensdag. Met het lezen in het Starfield topic ben ik ook maar gestopt.
Ik heb net de ACG review gekeken, die doet ook hard zijn best om alle spoilers te vermijden... En hij is ook ontzettend positief (en is een reviewer die ik persoonlijk erg hoog heb zitten). Ik was het niet van plan maar nu ben ik serieus aan het overwegen of ik toch niet voor de premium edition zou gaan, ook omdat ik morgen aan 4 weken vakantie begin :+ (niet zo gepland maar komt wel erg goed uit nu, is toeval dat dit het eerste moment is dat ze me voor langere tijd kunnen missen en ik zo'n 3 weken overtijd opgespaard had de laatste maanden...)
In mijn geval zou dat dan wel een key voor steam worden die dan 77 euro zou zijn, maar afgaande op wat ACG zegt ga ik hier weer honderden uren in steken over de komende jaren :D

Gamertag: FinrazielNL

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:52

On_E

Housemusic

hifigamefreak schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 21:25:
[...]

Normale store. Ik heb nog GP tot ergens in 2026 en mocht ik Starfield dan nog spelen koop ik de game wel, mocht ik geen GP meer willen. :+

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Verwijderd

Donstil schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 20:08:
[...]

Carbon Black Edition, oftewel gewoon zwart plastic.
Bijna zwart ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eBIB8hEFkN1LgPLHEEySEGzSc4w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/j0q25TBfDu91PmPYrJIqzcbO.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GtRPwyY4bdpt9c2Mfy5SoQDXWhE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wQuIGo4uLrC7Et2lLHOlkb4F.png?f=fotoalbum_large

• L23
@Verwijderd Is er een verschil tussen beide controllers of zo?

En waarom een Xbox Series S erbij gekocht?

• Donstil
  • Niet online
Op de controller zie ik het niet maar de console lijkt iets lichter inderdaad.

• drakiesoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21-11 10:52
Xbox Starfield Tech review van Digital Foundry.
Zowel de x als s draaien uitstekend. Alleen in de main city enkele framedrops. Ik verwacht daar nog wel fixes voor. De S doet het super goed en enig verschil is resolutie, kwaliteit vwb verre drawdistance.
Er wordt gebruik gemaakt van amd's FSR 2 upscaling techniek en dat ziet er overal prima uit. Ook melde df (maar ook andere reviewer) dat de game nagenoeg bugfree is. Er zijn wel wat laadschermen en hij vind de procedureel gegenereerde planeten saai.

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Prima speelbaar op de Series S, zie ik. Knap staaltje werk van Bethesda.
Van het spel zelf vind ik het wel wat jammer dat je de life bar van de vijand ziet. Toch minder 'echt'.

Verwijderd

Donstil schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 22:30:
[...]

Op de controller zie ik het niet maar de console lijkt iets lichter inderdaad.
In het filmpje zie je het beter.

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Voor degenen die vannacht al spelen.. have fun met het creeeren van je hoofdpersoon.. volgens de verhalen kost je dat al zeker een uur. Ik ga mijn bed in en mijn avontuur start rond 0800 gok ik :)

• L23
Verwijderd schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 22:38:
[...]
In het filmpje zie je het beter.
Dacht dat je zelf een zwarte Xbox Series S had gekocht. In ieder geval een mooie kleur. Dat ze net iets verschillen in kleur vind ik verder niet zo boeiend :P

Verwijderd

L23 schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 22:25:
@Verwijderd Is er een verschil tussen beide controllers of zo?

De nieuwe controller is ietsje lichter en het zijn stils uit een eerder geplaatst filmpje.

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:05
L23 schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 22:25:
@Verwijderd

Zo gek is dat toch niet? ik heb hier zelf een series X en 2x een series S in huis.

• SunnieNL
  • Nu online
L23 schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 22:45:
[...]

Dacht dat je zelf een zwarte Xbox Series S had gekocht. In ieder geval een mooie kleur. Dat ze net iets verschillen in kleur vind ik verder niet zo boeiend :P
Lijkt een beetje op de kleur van de XOX. Al had die mogelijk een vleugje groen door het grijs (maar dat kan ook aan de eerste serie liggen die een wat afwijkende kleur mee had gekregen)

• L23
Schweino schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 22:47:
[...]

Zo gek is dat toch niet? ik heb hier zelf een series X en 2x een series S in huis.
Waarom zou ik dat gek vinden dan?

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:05
L23 schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 22:48:
[...]

Waarom zou ik dat gek vinden dan?
Sorry, was een (onjuiste) aanname nav je reactie.

• L23
SunnieNL schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 22:47:
[...]

Lijkt een beetje op de kleur van de XOX. Al had die mogelijk een vleugje groen door het grijs (maar dat kan ook aan de eerste serie liggen die een wat afwijkende kleur mee had gekregen)
Met de eerste serie bedoel je de Scorpio?

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07:44
Exactor it schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 19:45:
[...]

Let ff op dat je het flinterdunne stukje plastic dat tussen de fysieke drukknop van de bumper en de ontvanger op het moederbord zit niet teveel buigt of kwijt raakt.
Thanks, zat er nog braaf tussen, niet weggewipt ofzo.

stap 1:losmaken
stap 2:schoon spuiten met een busje perslucht
stap 3: vuil met een prikkertje weg gehaald
stap 4: met alcohol alles schoongemaakt
stap 5:beetje wd 40 op de plekjes van oa de A en Y en de RB en LB

Drukt weer als een tietAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H6pgmYIYIQEOEzYaKTJBiobjKBQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XKyQQjoCmDdEps0L9dIDZ2Rj.jpg?f=fotoalbum_large

Moeilijkste was nog het open wippen!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/55SyUY-WdqdLQe7D-l08sJ2m7Go=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gnhWp4wQbWEfaZ8NI385KxiN.jpg?f=fotoalbum_large

Dit weekend!

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• L23
Lego 2K Drive ben ik wel benieuwd naar.

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-11 11:45
Ah helaas geen toetsenbord en muis ondersteuning voor Starfield op de Xbox :'(
Sea of Stars is een toffe game. Goede pace qua exploration, story en vechten. Begreep dat er nog best wel wat “end game” content in zit na het completen van de main storyline. Helaas moet de game nu even in hold, want ik ga vanaf vandaag andere sterren ontdekken :P Maar een aanrader voor iedereen die vroeger van bijv Secret of Mana type games hield.

• d.bakker84
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21-11 14:26

d.bakker84

XBL: BloodyB2121

uchiha tijntje schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 08:15:
Sea of Stars is een toffe game. Goede pace qua exploration, story en vechten. Begreep dat er nog best wel wat “end game” content in zit na het completen van de main storyline. Helaas moet de game nu even in hold, want ik ga vanaf vandaag andere sterren ontdekken :P Maar een aanrader voor iedereen die vroeger van bijv Secret of Mana type games hield.
Ook net mee begonnen. Verrassend leuk inderdaad!

XBox Series X: BloodyB2121

L23 schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 23:52:
[...]

Het is vermakelijk, heb de paar uur trials gespeeld.
Denk dat ik het spel ooit nog wel een keer uit de budgetbak ga aanschaffen :9

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Is Lego 2K Drive niet een enorm grindfest?

• L23
G_Dragon schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 09:37:
[...]

Het is vermakelijk, heb de paar uur trials gespeeld.
Denk dat ik het spel ooit nog wel een keer uit de budgetbak ga aanschaffen :9
Net mee begonnen. Wel geinig. Maar ik ben een beetje Forza Horizon moe en dat gevoel heb ik bij dit spel ook gelijk.

@Caayn Dat heb ik ook gelezen inderdaad. Dan kan een spel nog zo goedkoop zijn, als de gameplay alleen maar grinden is dan haak ik af. Maar goed, kan het nu gratis uitproberen.

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21-11 12:39

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

JDL15 schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 23:24:
[...]

Thanks, zat er nog braaf tussen, niet weggewipt ofzo.

stap 1:losmaken
stap 2:schoon spuiten met een busje perslucht
stap 3: vuil met een prikkertje weg gehaald
stap 4: met alcohol alles schoongemaakt
stap 5:beetje wd 40 op de plekjes van oa de A en Y en de RB en LB

Drukt weer als een tiet[Afbeelding]

Moeilijkste was nog het open wippen!
Gisteren ook gedaan. Had nog een setje met tools liggen die ik destijds voor de reparatie/vervanging van de grips op de Elite V1 had gekocht.
Het was serieus nog geen 10 minuten werk. Ik had last van een nauwelijks werkende RB en en minder goed werkende LB. De RB gebruik ik dagelijks in Battlefield V om squad orders te geven en andere commando's dus het begon erg vervelend te worden.

Heb zelf de 2 U-vormige plastic onderdeeltjes die om de knopjes zitten die op het mobo worden ingedrukt voorzien van een extra laagje papier en daarna getest met de Accessoires app op de Xbox. Werkt weer als vanouds. Verder niet schoongemaakt of wd40 erin gedaan omdat ik sowieso al erg zuinig met mijn controller omga (lees: geen chips eten tijdens het gamen en indien wel, een snoetenpoetsdoekje van de jongste zoon erbij)

Controller reageert iig weer als prima nu.
L23 schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 23:52:
[...]

Caayn schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 09:54:
Is Lego 2K Drive niet een enorm grindfest?
Er is een Demo beschikbaar die je 2 uur kan spelen. Ik had zelf het idee dat het Forza Horizon 5 was maar dan in Lego. Heb hem samen met mijn zoon gespeeld in soort van coop, maar ook hij was niet echt onder de indruk. Ik zelf ook niet zo. Laat ze maar teruggaan naar de Lego games van Lego Batman 1 en Lego Indiana Jones 1 alleen dan met opgepoetste graphics.

XBL: MRE Inc

• JDL15
MRE-Inc schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 11:06:
[...]

Gisteren ook gedaan. Had nog een setje met tools liggen die ik destijds voor de reparatie/vervanging van de grips op de Elite V1 had gekocht.
Het was serieus nog geen 10 minuten werk. Ik had last van een nauwelijks werkende RB en en minder goed werkende LB. De RB gebruik ik dagelijks in Battlefield V om squad orders te geven en andere commando's dus het begon erg vervelend te worden.

Heb zelf de 2 U-vormige plastic onderdeeltjes die om de knopjes zitten die op het mobo worden ingedrukt voorzien van een extra laagje papier en daarna getest met de Accessoires app op de Xbox. Werkt weer als vanouds. Verder niet schoongemaakt of wd40 erin gedaan omdat ik sowieso al erg zuinig met mijn controller omga (lees: geen chips eten tijdens het gamen en indien wel, een snoetenpoetsdoekje van de jongste zoon erbij)

Controller reageert iig weer als prima nu.
Ja, hij voelt bij mij nu ook weer aan als een smooth operator :)

Echt vele malen beter dan wat het was. Welke knopjes bedoel je? De alfabetische knoppen? En waar heb je dat stukje papier gezet?

Het gekke was toen ik de bovenkant eraf had, reageerde de LB weer zoals het moest via dat lab icoontje in de accessoires app. Dus het leek wel alsof de bovencover iets belemmerde. Toch heb ik het idee dat ook de wd 40 bij mij wat heeft bijgedragen, want alle knopjes registeren nu heel smooth! Het is inderdaad echt een eitje als je hem los hebt. Tip is om 2 pletjes beneden erin te steken daar waar de 3,5mm aansluiting zit en je dan langzaam alles open kunt wippen met die tools :)

• MRE-Inc

MRE-Inc

JDL15 schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 11:13:
[...]

Ja, hij voelt bij mij nu ook weer aan als een smooth operator :)

Echt vele malen beter dan wat het was. Welke knopjes bedoel je? De alfabetische knoppen? En waar heb je dat stukje papier gezet?

Het gekke was toen ik de bovenkant eraf had, reageerde de LB weer zoals het moest via dat lab icoontje in de accessoires app. Dus het leek wel alsof de bovencover iets belemmerde. Toch heb ik het idee dat ook de wd 40 bij mij wat heeft bijgedragen, want alle knopjes registeren nu heel smooth! Het is inderdaad echt een eitje als je hem los hebt. Tip is om 2 pletjes beneden erin te steken daar waar de 3,5mm aansluiting zit en je dan langzaam alles open kunt wippen met die tools :)
Ik was boven aan begonnen met het openhalen. Kwam later erachter dat het van onderen idd makkelijker gaat, maar had het in een Youtube filmpje gezien dat die ook aan de bovenkant begon met loshalen.

Hier:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SwSy7IAhxX5iREbX5bYe5iVUezo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uqJNQpdCWqjlgsKvj6sXfveT.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door MRE-Inc op 01-09-2023 11:21 ]

Ik kan het zelf niet checken, pas volgende week maar wtf als dit echt zo is.

YouTube: Starfield HDR & SDR Is Broken - Picture Is Washed Out / Elevated Bla...

HDR en SDR gewoon broken. Zwaar verhoogde black levels met beide dus, hoe dan? Ik had al geen hoge verwachtingen qua HDR na Fallout 76, maar SDR is vrijwel altijd goed. Het schijnt als je een screenshot maakt dat het er wel goed uit ziet. Wachten op een day one patch of post launch patch? En er zijn niet eens brightness opties, zucht.

[ Voor 3% gewijzigd door devilsnight op 01-09-2023 13:43 ]

Ik heb het niet eerder gehoord om heel eerlijk te zijn, wat ik tot nu toe voorbij heb zien komen waren wat bekende Bethesda Bugs, maar meer ook niet. Ik ga dit zo wie zo zelf beoordelen.

Nu zie ik wel dat hij dit test op een Series S, zou het misschien daaraan kunnen liggen dat de game voor de Series S misschien iets te zwaar is?

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• hifigamefreak
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:56

hifigamefreak

aka C3rb3r7s

Linksquest schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 13:50:
Ik heb het niet eerder gehoord om heel eerlijk te zijn, wat ik tot nu toe voorbij heb zien komen waren wat bekende Bethesda Bugs, maar meer ook niet. Ik ga dit zo wie zo zelf beoordelen.

Nu zie ik wel dat hij dit test op een Series S, zou het misschien daaraan kunnen liggen dat de game voor de Series S misschien iets te zwaar is?
Video net gekeken en alhoewel hij rechts een Series S heeft hangen aan de muur, best cool btw, heeft hij wel degelijk getest met een Series X.

Gezien er ook geen HDR bestaat op PC is het de vraag of de game wel echt HDR ondersteund, alhoewel de laad schermen en hoofdmenu dus perfect is qua HDR kwaliteit…

• JDL15
MRE-Inc schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 11:20:
[...]

Ik was boven aan begonnen met het openhalen. Kwam later erachter dat het van onderen idd makkelijker gaat, maar had het in een Youtube filmpje gezien dat die ook aan de bovenkant begon met loshalen.

Hier:

[Afbeelding]
Yes, thnx! Nu snap ik wat meer wat je bedoelde met het extra laagje papier, neem aan dat dit flinterdun was anders klikt je schouderbutton niet meer zo lekker, toch?

Daar zat ik ook precies. had je ook die O'tjes erboven even losgewipt en daar een beetje huisgehouden (en erna weer terug gewipt)?
hifigamefreak schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 14:09:
[...]

Video net gekeken en alhoewel hij rechts een Series S heeft hangen aan de muur, best cool btw, heeft hij wel degelijk getest met een Series X.

Gezien er ook geen HDR bestaat op PC is het de vraag of de game wel echt HDR ondersteund, alhoewel de laad schermen en hoofdmenu dus perfect is qua HDR kwaliteit…
Wat ik bizar vind is dat zelfs SDR issues heeft. Ik begrijp dat gewoon echt niet. Het zag er tijdens de Direct prima uit, verhoogde black levels vielen mij niet op daar. Voor sommige mensen in de comments en ook op Reddit is het zo erg dat ze liever willen wachten met spelen. Een space game met verhoogde black levels is niet best, kan ik me goed indenken. De Day one patch is er ook al, dus het zal post launch gepatched moeten worden.
nvm

[ Voor 98% gewijzigd door Rivanov op 01-09-2023 14:38 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• MRE-Inc

MRE-Inc

JDL15 schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 14:15:
[...]

Yes, thnx! Nu snap ik wat meer wat je bedoelde met het extra laagje papier, neem aan dat dit flinterdun was anders klikt je schouderbutton niet meer zo lekker, toch?

Daar zat ik ook precies. had je ook die O'tjes erboven even losgewipt en daar een beetje huisgehouden (en erna weer terug gewipt)?
Ja had gezien dat je zo'n geeltje / post-it moest gebruiken. Die had ik nog liggen dus de onderkant van de U erop geplakt en er rondom heen afgeknipt. Werkt nu weer perfect.

Idd de O-tjes ook even los gemaakt anders komt je niet bij de U-tjes :) Met een pincet heb je ze er zo uit, maar verder heb ik geen schoonmaak werkzaamheden verricht. Mijn ABXY knoppen hebben nooit problemen gehad. Had alleen stick drift toen ik hem net had ontvangen van Amazon. Retour gestuurd en een nieuwe ontvangen die vanaf het begin tot aan een paar weken geleden altijd goed heeft gewerkt. Ruim 2 jaar dus.

• drakiesoft
devilsnight schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 13:43:
Ik kan het zelf niet checken, pas volgende week maar wtf als dit echt zo is.

YouTube: Starfield HDR & SDR Is Broken - Picture Is Washed Out / Elevated Bla...

HDR en SDR gewoon broken. Zwaar verhoogde black levels met beide dus, hoe dan? Ik had al geen hoge verwachtingen qua HDR na Fallout 76, maar SDR is vrijwel altijd goed. Het schijnt als je een screenshot maakt dat het er wel goed uit ziet. Wachten op een day one patch of post launch patch? En er zijn niet eens brightness opties, zucht.
Ik zie het niet hier (series x + lg c8) misschien is z'n tv gewoon broken of vrr zorg voor problemen geen idee wat ie gedaan heeft.
Ik zag dat jij op ResetEra de video had geplaatst. Heb jij een oplossing gevonden ervoor? Of speel je in SDR met brightness op tv flink omlaag?

Met RDR2 kon ik prima in HDR spelen door de Black level setting (wat brightness betekent voor Sony tv's) van 50 naar 40 te zetten.

• Ht87
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 20-11 22:12
Benieuwd waar de tweakers review van Starfield blijft! En of zij die issues ook zien? Verder nog niet tegengekomen in reviews namelijk.

[ Voor 42% gewijzigd door Ht87 op 01-09-2023 15:09 ]

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ht87 schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 15:09:
Benieuwd waar de tweakers review van Starfield blijft! En of zij die issues ook zien? Verder nog niet tegengekomen in reviews namelijk.
Daar gaan ze nu pas mee beginnen, ze hadden geen review exemplaar omdat ze niet konden garanderen dat ze de review op de releasedag af hadden. Is verteld in de tweakers podcast
Ht87 schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 15:09:
Dat is inderdaad het bizarre. Geen enkele reviewer schijnt het erover te hebben.

• Ht87
Exocet schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 15:16:
[...]

Daar gaan ze nu pas mee beginnen, ze hadden geen review exemplaar omdat ze niet konden garanderen dat ze de review op de releasedag af hadden. Is verteld in de tweakers podcast
Ahh ik heb de podcast gemist denk ik, thanks. Zonde zeg!

• Palindrome
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 17:35
devilsnight schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 15:16:
[...]

Dat is inderdaad het bizarre. Geen enkele reviewer schijnt het erover te hebben.
En dan vind men het gek dat men reviewers die met negen en tienen strooien niet serieus neemt.
devilsnight schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 15:01:
[...]

Ik zag dat jij op ResetEra de video had geplaatst. Heb jij een oplossing gevonden ervoor? Of speel je in SDR met brightness op tv flink omlaag?

Met RDR2 kon ik prima in HDR spelen door de Black level setting (wat brightness betekent voor Sony tv's) van 50 naar 40 te zetten.
Nee, speel gewoon in HDR op m'n 65CX OLED.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Hoe kun je trouwens normale kleding aantrekken i.p.v. je spacesuit?

• Ht87
Palindrome schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 15:27:
[...]

En dan vind men het gek dat men reviewers die met negen en tienen strooien niet serieus neemt.
Cijfers zijn sowieso beetje onzin, beter een vergelijking van ‘onspeelbaar’ tot ‘topgame’. Dat laatste kan dan meer betekenen dan een 9 of een 10. Denk dat Starfield best een ‘topgame’ kan zijn met nog een paar issues toch?
devilsnight schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 15:42:
[...]

Heb je zelf die Black level issues niet of stoort het je niet?
Heb die ook, maar het stoort me niet.
Ga er niet m'n complete TV settings voor aanpassen in ieder geval.

• Amos_x
  • Laatst online: 11-06-2024
L23 schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 21:32:
[...]

Ik heb alleen de Digital Foundry review gekeken. Ik geloof het verder wel. Ik weet dat ik Elder Scrolls en Fallout leuk vind, dus wordt genieten vanaf komende woensdag. Met het lezen in het Starfield topic ben ik ook maar gestopt.
Jij kijkt enkel de DF reviews om te kijken of een game wel iets is? Die analyses zijn puur technisch. Ik kan het aantal games niet meer opnoemen die grafisch sterk en competent zijn, maar als game niets voorstellen (atomic heart, callisto protocol, ...)

Ik lees in je post verder ook wel dat je wel weet wat je kan verwachten, in de lijn van ES en Fallout. Maar enkel de DF review vind ik algemeen niet voldoende, als je niet bekend bent met of fan bent van eerder werk van dezelfde studio.

Dit gezegd zijnde, alles wijst er op dat Starfield technisch goed is, en meer dan prima draait op Series S. Behalve resolutie en tijdens gameplay bijna onmerkbare vermindering van draw distance, krijg je als klant op Series S een sterk product! En daar verdienen ze alle lof voor, om die moeite te doen om Series S er ook goed uit te laten komen.

Misschien hebben ze ook veel geluk, en is hun engine toevallig goed en gemakkelijk schaalbaar zonder al te veel impact. Hoe dan ook, top! Dat hebben we al erger gezien (Series S versies dan)

• Palindrome
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 17:35
Ht87 schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 15:37:
[...]

Cijfers zijn sowieso beetje onzin, beter een vergelijking van ‘onspeelbaar’ tot ‘topgame’. Dat laatste kan dan meer betekenen dan een 9 of een 10. Denk dat Starfield best een ‘topgame’ kan zijn met nog een paar issues toch?
Dat zowiezo. maar nu lijken reviewers alle issues zowiezo niet te benoemen omdat dat niet matcht met een 9 of 10 game.

Ik zie daarom ook liever reviewers die gewoon hun ervaring delen zonder een eind cijfer.

• Amos_x
Kaasje123 schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 18:27:
Een 7 van ign voor Starfield... Onbegrijpelijk die knakkers
Niet iedereen heeft zin in ultra-edgy, zeurende, altijd kwaaie gamepers, game-reviewers, en game-influencers...

Wat een drama vaak voor wat gewoon een leuk tijdverdrijf is, niet veel kost (gamen is goedkoop, sorry aan al wie daar weer aanstoot aan wil nemen). Who.. cares... Miskoop, ok, jammer dan, dat heb je bij alle hobby's wel. Slechte surfplank, paintball pistool, ... Even relativeren en op naar de volgende game.

Soms kan een 7/10 jank-game ook gewoon leuk zijn. Meer zelfs, je mag het op de serieuze fora vaak niet zeggen, maar soms zijn het mijn favoriete games. Kleiner in scope, simpele loop, ... Het moet natuurlijk wel gewoon draaien en niet constant crashen of vol met bugs zitten, maar 'slecht' is soms ook gewoon weer 'goed'. Sniper elite, just cause, dat soort... Of gewoon prima AA games zoals hitman, wreckfest, ...

Ik kan me algemeen redelijk goed vinden in de meningen van IGN. Het gaat hier over spelletjes en games en pop culture, niet geopolitiek of wereldvrede. Beetje relativeren soms.

Het is natuurlijk mode en verplicht om je negatief uit te laten over IGN om zo je hardcore gamers street cred te verdienen op de fora. Tja... Volgens mij is er een stille meerderheid die gewoon wel relaxt om kan met een outlet als IGN.

Maken ze fouten? Tuurlijk wel, maar welke gigantische media-outlet doet dat niet? Honderden artikels, filmpjes, podcasts per maand, er zal af en toe wel eens een aangebranden of foute 'take' tussen zitten. Tja...
Als je zoekt, vindt je altijd wel iets.

En daar tegenover staat ook dat ze inderdaad veel access hebben overal. Dat kan negatief zijn, maar is soms ook wel leuk om via die access vanalle insider verhalen mee te krijgen.

Onlangs was er dat filmpje van Destin Legarie, over Baldurs Gate 3, die toch ook veel bijval en positieve reacties kreeg. Over dat de kwaliteit overal naar omhoog moet.

Verder vind ik hun podcasts wel chill, en fijn om naar te luisteren. Het mag allemaal een beetje leuk blijven, ik zit niet in de auto naar een game podcast te luisteren om compleet depressief van te worden.

En 7/10 voor starfield lijkt me gewoon prima. Vaak zit een rabiate fanbase overal validatie en bevestiging te zoeken van hun favoriete game, en gaan ze compleet over de zeik als de pers ook niet massaal op de knieën gaat en 10/10's uitdeelt. ("ja maar, die andere game heeft wel 10/10"). Die reviews zijn vaak geschreven voor de casual, doorsnee gamer. En niet de gamer die weer alle bethesda foutjes door de vingers wil zien.

7/10 is gewoon goed, geslaagd, en een prima blockbuster game. Niet meer, niet minder. Misschien nog wat extra als er later wat content of patches bij komen Met wat punten aftrekken voor de ongeïnspireerde procedural planets... Lijkt me toch prima? :?

• L23
Amos_x schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 15:57:
[...]

Jij kijkt enkel de DF reviews om te kijken of een game wel iets is? Die analyses zijn puur technisch. Ik kan het aantal games niet meer opnoemen die grafisch sterk en competent zijn, maar als game niets voorstellen (atomic heart, callisto protocol, ...)

Ik lees in je post verder ook wel dat je wel weet wat je kan verwachten, in de lijn van ES en Fallout. Maar enkel de DF review vind ik algemeen niet voldoende, als je niet bekend bent met of fan bent van eerder werk van dezelfde studio.

Dit gezegd zijnde, alles wijst er op dat Starfield technisch goed is, en meer dan prima draait op Series S. Behalve resolutie en tijdens gameplay bijna onmerkbare vermindering van draw distance, krijg je als klant op Series S een sterk product! En daar verdienen ze alle lof voor, om die moeite te doen om Series S er ook goed uit te laten komen.

Misschien hebben ze ook veel geluk, en is hun engine toevallig goed en gemakkelijk schaalbaar zonder al te veel impact. Hoe dan ook, top! Dat hebben we al erger gezien (Series S versies dan)
In dit geval alleen Digital Foundry. Al heb ik na dit bericht ook de review van ACG bekeken nadat iemand dat hier had aangeraden. Maar is meer dat ik nieuwsgierig ben en moet wachten tot woensdag.

Mogelijk doe ik dat bij andere games wellicht anders. Inderdaad al bekend met Bethesda Game Studios. Met de korte plus- en minpunten bij verschillende reviews valt het me al op dat het letterlijk Skyrim in space is. Dus dan weet ik dat het voor mij een leuke game gaat zijn. Maar zou ik enkel 1 video kijken dan vind ik Digital Foundry toch wel het meest belangrijke. Een game kan leuk en goed zijn, maar moet ook goed draaien op het platform waarop ik het ga spelen.

Geluk zou ik het niet noemen. Op zich zou nog steeds standaard de verwachting moeten zijn dat een game bij release prima draait op de verschillende platformen. De game is ook een jaar uitgesteld, dus is er meer tijd geweest om te optimaliseren. Ook scheelt het dat de game alleen op Xbox en PC uitkomt. Ik ben er niet helemaal in thuis, maar had volgens mij gelezen dat deze game voornamelijk CPU intensief is en qua CPU zijn de Series S en X bijna gelijk.

[ Voor 11% gewijzigd door L23 op 01-09-2023 16:32 ]

• Amos_x
L23 schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 16:14:
[...]

Geluk zou ik het niet noemen. Op zich zou nog steeds standaard de verwachting moeten zijn dat een game bij release prima draait op de verschillende platformen.
Het is voor het eerst dat er bij de platformen van de grote jongens in dezelfde generatie een zwakkere console is ingezet. (ik laat nintendo buiten beschouwing). De verwachting klopt op zich, maar dan had je het binnen dezelfde generatie over platformen die grofweg dezelfde performance hadden (beetje meer of minder).

De series S is toch een buitenbeetje. Meerdere games bewijzen dat het soms een ondergeschoven kindje is, en dat er vaak te hard en gemakkelijk gesnoeid wordt in de grafische settings. 4 TF ipv 12 TF, ook al zegt dat niet alles. En zolang de game cpu intensief is, schaalt het inderdaad vast makkelijker.

Starfield bewijst dat je best wel iets mooi uit de Series S kan krijgen, als je engine goed is, of als je wat moeite doet (net zoals forza bvb)
De game is ook een jaar uitgesteld, dus is er meer tijd geweest om te optimaliseren. Ook scheelt het dat de game alleen op Xbox en PC uitkomt. Ik ben er niet helemaal in thuis, maar had volgens mij gelezen dat deze game voornamelijk CPU intensief is en qua CPU zijn de Series S en X bijna gelijk.
Dat zal inderdaad meespelen. Toch een beetje 'geluk' dan. Hoe dan ook, een fijne versie voor series S is gewoon _/-\o_

• L23
Amos_x schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 17:05:
Het is voor het eerst dat er bij de platformen van de grote jongens in dezelfde generatie een zwakkere console is ingezet. (ik laat nintendo buiten beschouwing). De verwachting klopt op zich, maar dan had je het binnen dezelfde generatie over platformen die grofweg dezelfde performance hadden (beetje meer of minder).

De series S is toch een buitenbeetje. Meerdere games bewijzen dat het soms een ondergeschoven kindje is, en dat er vaak te hard en gemakkelijk gesnoeid wordt in de grafische settings. 4 TF ipv 12 TF, ook al zegt dat niet alles. En zolang de game cpu intensief is, schaalt het inderdaad vast makkelijker.
Zo zie ik het niet. Het is hetzelfde als bij de Xbox One, er is een S model en een X model. Enige verschil is dat ze gelijk bij het begin van deze generatie beide modellen hebben uitgebracht inplaats van later een krachtigere console. Ik vind nogmaals dat je altijd moeten kunnen verwachten dat een game prima draait op het platform waarop het uitgebracht word, anders uitstellen of cancelen. Natuurlijk is of iets prima draait subjectief, maar bijvoorbeeld zoiets als Cyberpunk 2077 had nooit op de Xbox One S uitgebracht mogen worden.

Ik kan er verder niet persoonlijk over oordelen. Game nog op de Xbox One S en speel Xbox Series S games via Xbox Cloud Gaming. Maar van wat ik gezien heb een uitstekende console. Ik ben niet bekend met die meerdere games. Ik ken alleen het verhaal van Baldur's Gate 3 die nu alsnog uitkomt op de Series S zonder splitscreen co-op. Maar goed, je hoort mij ook niet klagen over een Nintendo Switch.

• austin_77
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:30
Hier al begonnen met Starfield. Wat me opvalt is dat ik meteen in de game gezogen wordt. Voor iemand die al 20 jaar op xbox gamed, xbox live ook al 20 jaar heeft en voornamelijk Halo addict is, moet ik zeggen dat Bethesda niet teleurstelt! Grafisch prachtig en toch ‘simpele controls’ als je er beetje aan gewend bent.
De sfeer in de game vind ik enorm meeslepend en de game drukt op mijn nieuwsgierigheid knop

• SunnieNL
  • Nu online
devilsnight schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 15:42:
[...]

Heb je zelf die Black level issues niet of stoort het je niet?
Moet eerlijk zeggen dat het mij ook niet is opgevallen en heb er toch zo 6 uur opzitten vandaag :)
En ook het idee dat ik eigenlijk nog niets bereikt heb...:p te veel te doen en kom echt al vijanden tegen die echt 10-15 levels hoger zijn dan ik zelf...
Per ongeluk een spaceship gejat die ik ergens zag staan op een planeet (kost geld om die op je naam te zetten.. Dus dat geld moet je wel hebben :p)
En ik kom digipicks te kort om de deuren en kluizen open te breken. Een plek gevonden om ze te kopen, maar die krijgt er verder geen meer. De andere plekken die ik vond op info sites verkopen ze niet bij mij.
En moet er nog achter komen waar ik gejat spul kan verkopen.

• L23
SunnieNL schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 17:38:
[...]

Moet eerlijk zeggen dat het mij ook niet is opgevallen en heb er toch zo 6 uur opzitten vandaag :)
En ook het idee dat ik eigenlijk nog niets bereikt heb...:p te veel te doen en kom echt al vijanden tegen die echt 10-15 levels hoger zijn dan ik zelf...
Per ongeluk een spaceship gejat die ik ergens zag staan op een planeet (kost geld om die op je naam te zetten.. Dus dat geld moet je wel hebben :p)
En ik kom digipicks te kort om de deuren en kluizen open te breken. Een plek gevonden om ze te kopen, maar die krijgt er verder geen meer. De andere plekken die ik vond op info sites verkopen ze niet bij mij.
En moet er nog achter komen waar ik gejat spul kan verkopen.
Is dat zoals bij Skyrim en Fallout dat ze kunnen breken? Of kan je een digipick maar 1 keer gebruiken?

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:45
Amos_x schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 16:12:

7/10 is gewoon goed, geslaagd, en een prima blockbuster game. Niet meer, niet minder. Misschien nog wat extra als er later wat content of patches bij komen Met wat punten aftrekken voor de ongeïnspireerde procedural planets... Lijkt me toch prima? :?
Omdat cijfers het probleem zijn, een eenheid die vervolgens 1 op 1 vergeleken kan worden. Nergens genre, type, combat, engine, graphics, legacy (deeltje x) of style wordt meegenomen in zo'n cijfer, het is gewoon een allround cijfer die vervolgens wordt vergeleken.

En dan kom je in gebied van expectations, top AAA studio's vewacht je 10/10 games, dus alles wat daar afbraak doet, minder. Kleinere, of indies, die 'out of the blue' een game neerzetten beginnen bij een 7 en kan enkel omhoog als het 'AAA aanvoelt'. Games die een 'naam' dragen maar het simpel niet waard zijn, andere games die duidelijk 'jatten' maar dat briljant doen (vampire games).

Scope van gamers is vandaag de dag zo bizar breed, dat grotere games buiten hun 'target' groep teveel andere gamers raken die het mogelijk helemaal niet zo bijzonder vinden. Vraag me niet wat ik van RDR2 vind, of GOW, maar die games werden zo 'breed' neergezet dat je er bijna niet omheen kon 'goh heb jij die game niet gespeeld? Moet je echt doen man'.

Ik denk dat ik diverse games kan noemen waar ik 1000+ uur in heb zitten die jij van naam kent, of zelfs niet eens, die voor mij absoluut 8 of een 9 waard zijn, maar voor anderen niet verder dan een 6 komen. Dat vind iedereen prima, klein publiek, klein aandacht. Maar een game op deze schaal, net als een Diablo of ooit GTA6, dat wordt gewooon een klassieke 'the internet is wrong'.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• SunnieNL
  • Nu online
L23 schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 17:41:
[...]

Is dat zoals bij Skyrim en Fallout dat ze kunnen breken? Of kan je een digipick maar 1 keer gebruiken?
Je kunt ze maar 1 keer gebruiken en je kunt de verkeerde combi gebruiken met kraken waardoor je hem kwijt bent zonder succesvol openen (zelfde als je annuleert)

Dus tip: quicksave voordat je probeert :)
De nieuwe this week on Xbox is er

• drakiesoft
SunnieNL schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 17:50:
[...]

Je kunt ze maar 1 keer gebruiken en je kunt de verkeerde combi gebruiken met kraken waardoor je hem kwijt bent zonder succesvol openen (zelfde als je annuleert)

Dus tip: quicksave voordat je probeert :)
Dank voor die quicksave tip.
Puzzels zijn echter niet echt moeilijk (vind ik dan)

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Misschien interessant als Starfield net niet meer past in je opslag :p : WD expansoin 512 GB voor 87,99 euro bij Amazon.
https://www.amazon.nl/dp/B0C44B1VSH
Voor mensen die de Starfield Premium Edition Upgrade willen en Gamepass hebben, je krijgt hem voor €31,49 met Game Pass Ultimate, ik weet er zijn goedkopere wegen, maar als je net als mij nog Microsoft Rewards hebt liggen, dan zeker interessant.

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Exocet schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 15:16:
[...]

Dus de redactie heeft bedankt voor een review exemplaar? _O-

De review gaan we volgens de planning dan ook niet binnen twee weken terug zien op Tweakers.net.. Jammer, was wel benieuwd.

[ Voor 14% gewijzigd door D-Ed op 02-09-2023 08:41 ]

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
@devilsnight Wat betreft HDR in Starfield, een uurtje of 10 gespeeld en het leek idd wat washed out maar heb zelf de brightness van de TV wat lager gezet en kan er goed mee leven.

Zonder HDR vond ik het sowieso een stuk minder mooi.
Fireshade schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 19:58:
Misschien interessant als Starfield net niet meer past in je opslag :p : WD expansoin 512 GB voor 87,99 euro bij Amazon.
https://www.amazon.nl/dp/B0C44B1VSH
Held dank je! Want had Dinsdag al een van 1TB besteld bij Western Digital zelf voor €2 minder maar die werd maar niet verzonden, meerdere malen met hun gebeld en geen update in verzenden + status. Terwijl er toch duidelijk aangegeven word de volgende werkdag verzonden, deze geannuleerd en nu bij Amazon besteld.

G_Dragon schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 09:51:
[...]

Held dank je! Want had Dinsdag al een van 1TB besteld bij Western Digital zelf voor €2 minder maar die werd maar niet verzonden, meerdere malen met hun gebeld en geen update in verzenden + status. Terwijl er toch duidelijk aangegeven word de volgende werkdag verzonden, deze geannuleerd en nu bij Amazon besteld.
Apart, ik had hem netjes 2 dagen na bestellen binnen, had wel op woensdag pas om 21:00 besteld, maar ook hier voor €144,00 inclusief verzending.

Linksquest schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 10:11:
[...]

Apart, ik had hem netjes 2 dagen na bestellen binnen, had wel op woensdag pas om 21:00 besteld, maar ook hier voor €144,00 inclusief verzending.
Ja dat is dan wel heel appart, want die van mij staat nog steeds op de status van "Bestelling word verwerkt" en is afgelopen Dinsdag besteld.

D-Ed schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 08:39:
[...]

Dus de redactie heeft bedankt voor een review exemplaar? _O-

De review gaan we volgens de planning dan ook niet binnen twee weken terug zien op Tweakers.net.. Jammer, was wel benieuwd.
Ik vond de reden ook wel zwak van Bethesda, want je gaat hierdoor een game gehaast spelen. Ik heb in het verleden voor mijn eigen website toen ook opdracht reviews gedaan, en ik zat ook met deadlines, maakte of een video of ik schreef de review, maar goed, ik ben daar na 2 jaar ook mee gestopt, reden was dat ik omdat ik ook nog fulltime werkte en dit als hobby deed, en ik door die deadlines te gehaast ging spelen en niet meer genood van de games.

Tegenwoordig heb ik geen eigen website meer en plaats ik mijn werk op Tweakers. Ik doe zeker nog altijd opdracht reviews, alleen duidelijk met de boodschap dat ik geen deadline wil, zeker omdat ik nog altijd fulltime en onregelmatige diensten draai.

G_Dragon schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 10:14:
[...]

Ja dat is dan wel heel appart, want die van mij staat nog steeds op de status van "Bestelling word verwerkt" en is afgelopen Dinsdag besteld.
Heel raar hoe soms zo iets kan lopen, mijn vrouw heeft dat met een jas die op voorraad is en maar niet verzonden word.

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 19:44
Review in progress mocht voor Tweakers dan ook niet? Want die zie je ook her en der verschijnen. Bij Gamekings bv.

Van zo'n grote titel moet je sowieso de review (of in geheel of in progress) op release wel klaar hebben staan imo.

[ Voor 20% gewijzigd door Timothy3000 op 02-09-2023 11:40 ]

• Ht87
T enige voordeel kan wel zijn dat tweakers een review kan plaatsen met evt day-one patches.
Maar goed, jammer dat er geen andere redacteur tijd had, maar het is ook niet het einde van de wereld ;)

• Timothy3000
Eens hoor, maar ik vraag me toch altijd af hoeveel zin zo'n review nog heeft als je die weken na release plaatst en er al talloze andere beschikbaar zijn. Dan kun je je wellicht beter op recensies van titels richten die je wel op of vlak na release kan plaatsen.

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:52
L23 schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 17:24:
[...]

Zo zie ik het niet. Het is hetzelfde als bij de Xbox One, er is een S model en een X model. Enige verschil is dat ze gelijk bij het begin van deze generatie beide modellen hebben uitgebracht inplaats van later een krachtigere console.
Dat is natuurlijk niet zo. De Series X is het standaard model en gelijkwaardig aan de PS5 (en PS5 Digital) en tegen een vergelijkbare prijs. Deze modelvarianten vormen de basis van deze consolegeneratie en waaraan alle toekomstige iteraties worden afgewogenl
Microsoft heeft m.i. verzuimd een "Series X Digital Editon" uit te brengen.
Ze hadden deze zelfs "modulair" kunnen aanbieden middels een afzonderlijk verkrijgbare optisch schijfstation. Die of onder de console of in een aanwezige interne drive bay (5,25") kon worden geplaatst.

De Series S is duidelijk in de markt gezet voor een andere doelgroep met beduidend andere technische specificaties.

De Series X is geen Pro model maar een basismodel.

@L23 Jij ook hoor

[ Voor 1% gewijzigd door ariekanari op 02-09-2023 12:23 . Reden: L23 ]

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

• L23
ariekanari schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 12:05:
[...]

Dat is natuurlijk niet zo. De Series X is het standaard model en gelijkwaardig aan de PS5 (en PS5 Digital) en tegen een vergelijkbare prijs. Deze modelvarianten vormen de basis van deze consolegeneratie en waaraan alle toekomstige iteraties worden afgewogenl
Microsoft heeft m.i. verzuimd een "Series X Digital Editon" uit te brengen.
Ze hadden deze zelfs "modulair" kunnen aanbieden middels een afzonderlijk verkrijgbare optisch schijfstation. Die of onder de console of in een aanwezige interne drive bay (5,25") kon worden geplaatst.

De Series S is duidelijk in de markt gezet voor een andere doelgroep met beduidend andere technische specificaties.

De Series X is geen Pro model maar een basismodel.
Dat mag jij best anders zien hoor :)

• Timothy3000
Een Series X digital edition was imo totaal overbodig geweest.

• L23
Timothy3000 schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 12:08:
Een Series X digital edition was imo totaal overbodig geweest.
Overbodig weet ik niet. Maar als het net iets als de Xbox One S All Digital zou zijn dan vind ik het jammer dat het niet iets kleiner is. Maar meer dan 2 modellen op de markt lijkt me niet een verbetering.

• Timothy3000
L23 schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 12:10:
[...]

Overbodig weet ik niet. Maar als het net iets als de Xbox One S All Digital zou zijn dan vind ik het jammer dat het niet iets kleiner is. Maar meer dan 2 modellen op de markt lijkt me niet een verbetering.
Ja dat laatste vooral inderdaad.

Ik ben vooral blij dat ze niet volledig de digital only kant zijn opgegaan.

• L23
Timothy3000 schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 12:12:
[...]

Ja dat laatste vooral inderdaad.

Ik ben vooral blij dat ze niet volledig de digital only kant zijn opgegaan.
Jij koopt nog voornamelijk fysiek? Ik koop bij de Nintendo Switch alles fysiek, maar sinds de Xbox One S koop ik op de Xbox digitaal. Toch maak ik graag gebruik van de mogelijkheid om fysieke Xbox 360 games te kunnen spelen.

• Timothy3000
Ja ik koop eigenlijk nooit digitale games. En ook veel op Marktplaats e.d.

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Linksquest schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 10:33:
[...]

Ik vond de reden ook wel zwak van Bethesda, want je gaat hierdoor een game gehaast spelen. Ik heb in het verleden voor mijn eigen website toen ook opdracht reviews gedaan, en ik zat ook met deadlines, maakte of een video of ik schreef de review, maar goed, ik ben daar na 2 jaar ook mee gestopt, reden was dat ik omdat ik ook nog fulltime werkte en dit als hobby deed, en ik door die deadlines te gehaast ging spelen en niet meer genood van de games.

Tegenwoordig heb ik geen eigen website meer en plaats ik mijn werk op Tweakers. Ik doe zeker nog altijd opdracht reviews, alleen duidelijk met de boodschap dat ik geen deadline wil, zeker omdat ik nog altijd fulltime en onregelmatige diensten draai.
In twee weken tijd moet een professional (die er geld mee verdient zoals Tweakers.net) toch wel een review 'af kunnen hebben' lijkt mij.. Het feit dat ze én niet aanwezig waren op de Bethesda stand tijdens Gamescom én geen review aankondigen komt op mij nogal vreemd over.. Het is toch één van de games van het najaar voor Microsoft/Xbox en de twee kopstukken van Xbox waren op twee uur rijden van het Tweakers hoofdkantoor. Best vreemd als je er zo over nadenkt maar goed.. Boeit verder niet, ik heb nog nooit langer dan acht uur een rpg gespeeld denk ik (op RDR2 na dan ;) ) dus ik ga er nog wel even van genieten :)
D-Ed schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 12:40:
[...]

In twee weken tijd moet een professional (die er geld mee verdient zoals Tweakers.net) toch wel een review 'af kunnen hebben' lijkt mij.. Het feit dat ze én niet aanwezig waren op de Bethesda stand tijdens Gamescom én geen review aankondigen komt op mij nogal vreemd over.. Het is toch één van de games van het najaar voor Microsoft/Xbox en de twee kopstukken van Xbox waren op twee uur rijden van het Tweakers hoofdkantoor. Best vreemd als je er zo over nadenkt maar goed.. Boeit verder niet, ik heb nog nooit langer dan acht uur een rpg gespeeld denk ik (op RDR2 na dan ;) ) dus ik ga er nog wel even van genieten :)
Aldus de tweakers podcast was jurian een maand naar Indonesië en die was al vrij ver van tevoren gepland (toen e3 ook nog door leek te gaan dus das ver terug)

Dus die was niet op Gamescom en kon verschillende games niet spelen.

Voor Starfield was de eis van Bethesda dat de review een kort release window had (ik gok tussen early access en release) en dat ie dat met zijn vakantie dus niet ging halen.

Dus geen rare reden of complot.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Edit verkeerd topic :P

[ Voor 95% gewijzigd door uchiha tijntje op 02-09-2023 19:12 ]

• drakiesoft
Martinspire schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 18:57:
[...]

Aldus de tweakers podcast was jurian een maand naar Indonesië en die was al vrij ver van tevoren gepland (toen e3 ook nog door leek te gaan dus das ver terug)

Dus die was niet op Gamescom en kon verschillende games niet spelen.

Voor Starfield was de eis van Bethesda dat de review een kort release window had (ik gok tussen early access en release) en dat ie dat met zijn vakantie dus niet ging halen.

Dus geen rare reden of complot.
Jaja en niemand anders kon die review doen.

Maar goed intussen alle reviews geskipt, want geen tijd, moet zelf nog zoveel exploren 🤪

• drakiesoft
DF meldt hier ook hdr issues, moest z'n tv settings aanpassen. Hij vermoed een developers keuze dus niet perse broken hdr.
Verder geneuzel over dat ie lange vliegrijzen wil doen van ene naar andere planeet en dat dat niet kan. Lijkt me anders behoorlijk saai, dus ik zal het niet missen. Tijdens de laadtijden tijdens de vlucht hadden ze op zich wel een coole animatie kunnen doen zoals ze dat gedaan hebben in starwars jedi fallen order.
Ik las laatst wat over het vervangen van wat onderdelen in de elite controller of in de core controller. Mijn RB button werkt niet zogoed meer. Maar ik las dat sommige dit hadden gefixt. Hebben jullie daarvoor een linkje naar wat je hebt gekocht? Volgens mij was dat @MRE-Inc

[ Voor 4% gewijzigd door uchiha tijntje op 02-09-2023 20:38 ]

Pagina: 1 ... 156 ... 195 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
• Gamepass discussie: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
• Beschikbaarheid: [XSX | XSS] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord