Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Schweino schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 16:12:
[...]

Waarom zouden dit grijze keys zijn? Volgens mij is daar enkele jaren geleden al tegen opgetreden en zijn dit gewoon legale keys uit andere regio's.

Of mogen we dan ook niet meer discussiëren over de aanschaf van een LG OLED TV die niet voor de Benelux markt bestemd is?
Volens mij weten jullie (ook @NightShadow22) niet wat grijze keys zijn... De key zelf is gewoon legaal, daar gaat het niet om. Een key wordt grijs genoemd als deze verkocht wordt door iemand anders dan een officiële reseller. Je weet daarbij over het algemeen niet wat de exacte herkomst is van de key. Het kan zijn dat deze legit ingekocht zijn voor een andere markt, of het kan zijn dat ze met gestolen creditcard gegevens aangeschaft zijn. In dat laatste geval krijgt de uitgever én geen geld voor de game én betalen ze chargeback kosten voor de creditcard transactie (ja creditcards zijn raar). Ze verliezen dan dus zelfs geld aan je.

Maar ook als de key wel legit gekocht is maar voor een andere markt bedoeld is is het niet zomaar per definitie zonder schade om dat te doen. De reden dat de games goedkoper zijn in andere gebieden is kort door de bocht dat de mensen daar minder koopkracht hebben. Uiteraard doet de uitgever dit omdat ze zo toch nog wat verdienen op een markt waar niemand de prijzen van games op de westerse markt zou kunnen betalen en niet uit de goedheid van hun hart, maar het effect is nog steeds dat die mensen ook games kunnen kopen. Als te veel westerlingen via dit soort constructies games kopen tegen de lagere prijs van een land met lage koopkracht, dan gaan uitgevers de prijzen daar ook verhogen omdat ze meer geld verliezen aan westerlingen die via dat soort trucs kopen dan aan extra verkopen in die landen. En dan zijn de mensen daar dus de dupe. Dit is al vaker zo gebeurd.

Anyway, dat als uitleg voor wie het wilde weten. Voor mij is dit reden dat ik in ieder geval nooit koop van marktplaatsen zoals Eneba, maar verder moet iedereen lekker doen wat ie wil. Ik vond alleen dat het wel veel daarover ging en vroeg me af wat er ooit met die regel gebeurd was... Ik zal er niet verder over doorgaan.

Gamertag: FinrazielNL

• NightShadow22
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 12-03-2024

NightShadow22

SonyPony

Finraziel schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 18:16:
[...]

Volens mij weten jullie (ook @NightShadow22) niet wat grijze keys zijn... De key zelf is gewoon legaal, daar gaat het niet om. Een key wordt grijs genoemd als deze verkocht wordt door iemand anders dan een officiële reseller. Je weet daarbij over het algemeen niet wat de exacte herkomst is van de key. Het kan zijn dat deze legit ingekocht zijn voor een andere markt, of het kan zijn dat ze met gestolen creditcard gegevens aangeschaft zijn. In dat laatste geval krijgt de uitgever én geen geld voor de game én betalen ze chargeback kosten voor de creditcard transactie (ja creditcards zijn raar). Ze verliezen dan dus zelfs geld aan je.

Maar ook als de key wel legit gekocht is maar voor een andere markt bedoeld is is het niet zomaar per definitie zonder schade om dat te doen. De reden dat de games goedkoper zijn in andere gebieden is kort door de bocht dat de mensen daar minder koopkracht hebben. Uiteraard doet de uitgever dit omdat ze zo toch nog wat verdienen op een markt waar niemand de prijzen van games op de westerse markt zou kunnen betalen en niet uit de goedheid van hun hart, maar het effect is nog steeds dat die mensen ook games kunnen kopen. Als te veel westerlingen via dit soort constructies games kopen tegen de lagere prijs van een land met lage koopkracht, dan gaan uitgevers de prijzen daar ook verhogen omdat ze meer geld verliezen aan westerlingen die via dat soort trucs kopen dan aan extra verkopen in die landen. En dan zijn de mensen daar dus de dupe. Dit is al vaker zo gebeurd.

Anyway, dat als uitleg voor wie het wilde weten. Voor mij is dit reden dat ik in ieder geval nooit koop van marktplaatsen zoals Eneba, maar verder moet iedereen lekker doen wat ie wil. Ik vond alleen dat het wel veel daarover ging en vroeg me af wat er ooit met die regel gebeurd was... Ik zal er niet verder over doorgaan.
Heldere uitleg en dit wist ik al, Alleen zijn de Keys op Eneba zoals je zegt inderdaad voor een andere markt bestemd en ik voel mij persoonlijk niet moreel bezwaard om die te kopen geldt idem dat ik mij niet moreel bezwaard voel mijn eigen portemonnee te sparen Vs de kas van bedrijven die vele miljoenen waard zijn te spekken. de niet legitiem verkegen keys verkregen via CC fraude die support ik ook niet en zijn now a days overigens zeer zeldzaam op de legitieme marktplaatsen, er zijn een boel shady sites maar Eneba is super legit.

Ik respecteer je mening en het feit dat jij je over dit onderwerp en het op deze manier verkrijgen van games, dus wel duidelijk moreel bezwaard voelt.

[ Voor 4% gewijzigd door NightShadow22 op 21-08-2023 00:12 ]

• BroWohsEdis
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21-11 13:14

BroWohsEdis

George Orwell was right.

SinergyX schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 00:38:
[...]

Is THQ die de namen van Nova weer gaat gebruiken, tijdje terug had je ook Commanche. En het is 10x makkelijker een team-based PVP van te maken, dan de echte Delta Force terugbrengen in een grote singeplayer/coop game.

Hoewel het stiekem toch oogt als een PVE/shooter, dan had hij best z'n plekje kunnen vinden, maar nu is het voornamelijk THQ die namen aan het recyclen is in de hoop wat nostalgie op te wekken.
Wordt dit spel uitgegeven door THQ? Voor zover ik zie werkt de developer van CoD mobile er aan, zie voor de rest weinig info. De animaties, assets en geluiden zijn namelijk rechtstreeks uit Modern Warfare.

"So that's how democracy dies, with a thunderous applause"

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

BroWohsEdis schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 19:11:
[...]

Wordt dit spel uitgegeven door THQ? Voor zover ik zie werkt de developer van CoD mobile er aan, zie voor de rest weinig info. De animaties, assets en geluiden zijn namelijk rechtstreeks uit Modern Warfare.
Nee Tencent en het is absoluut niet de naam Delta Force waardig wat een classic was dat vroeger op de pc.

En al dat Copypaste gedoe staat wel gelijk aan wat China altijd doet.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:01
BroWohsEdis schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 19:11:
[...]

Nee, ik kom er dus net achter dat deze game helemaal niet vanuit de naam van NovaLogic komt maar van Tencent.. onze 'kopieren is beter dan maken' groep, inderdaad van COD mobile.

Kolere.. desillusie rijker :/

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

SinergyX schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 19:39:
[...]

Nee, ik kom er dus net achter dat deze game helemaal niet vanuit de naam van NovaLogic komt maar van Tencent.. onze 'kopieren is beter dan maken' groep, inderdaad van COD mobile.

Zonde he |:(

• drakiesoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21-11 10:52
Delta force Black Hawk Down van Novalogic was en is nog steeds in mijn ogen nog steeds een fantastische game. De graphics zijn van 15 jaar terug, maar de gameplay is top. Wist je dat er nog steeds een community voor is die servers 24/7 draaiende houden en custom maps maken? Zo pak ik nog af en toe een potje sniper only mee.

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
devilsnight schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 16:40:
50 minuten gameplay, ik denk dat we Geoff Keighley niet meer nodig hebben. 😛

[YouTube: Black Myth Wukong NEW Gameplay Demo (No Commentary)]

Al is dit niet de beste kwaliteit dus als de ONL video in 4K verschijnt na afloop, graag. :)

ONL kan nog leuk worden. Crimson Desert is ook bevestigd voor de show. De MMO die uiteindelijk een SP game werd. Althans, zo heb ik het begrepen.
Ik krijg er flinke Ninja Gaiden vibes van, en dat is goed _/-\o_

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

drakiesoft schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 19:49:
Delta force Black Hawk Down van Novalogic was en is nog steeds in mijn ogen nog steeds een fantastische game. De graphics zijn van 15 jaar terug, maar de gameplay is top. Wist je dat er nog steeds een community voor is die servers 24/7 draaiende houden en custom maps maken? Zo pak ik nog af en toe een potje sniper only mee.
Geweldige game inderdaad, Zelfs aan OG Delta Force kunnen shooters now a days kwa realisme nog een puntje zuigen.

Mooie tijd was dat met games als Delta Force OG, Swat 1 en Rainbowsix OG.

• BroWohsEdis

BroWohsEdis

George Orwell was right.

NightShadow22 schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 19:38:
[...]

Nee Tencent en het is absoluut niet de naam Delta Force waardig wat een classic was dat vroeger op de pc.

En al dat Copypaste gedoe staat wel gelijk aan wat China altijd doet.
SinergyX schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 19:39:
[...]

Haha, ja het viel mij al op. Op 1:22 zie je namelijk exact dezelfde animatie van de Desert Eagle in de trailer : YouTube: COD Modern Warfare 2019 Final - All Weapons Showcase (Updated 2022)
Ook de chopper scenes komen rechtstreeks uit campaign missies van MW1, zelfde met de M16 in de trailer, sprinten van de soldaat en de tanks die over de grond heen floaten als hovercrafts :+

Erg jammer zou graag weer een spel zien zoals Delta Force of iets zoals Ghost Recon of Rainbow Six Vegas. Volgens gamer.nl is het ook nog is F2P dus mijn hoop is volledig weg.

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

BroWohsEdis schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 20:26:
[...]

[...]

Haha, ja het viel mij al op. Op 1:22 zie je namelijk exact dezelfde animatie van de Desert Eagle in de trailer : YouTube: COD Modern Warfare 2019 Final - All Weapons Showcase (Updated 2022)
Ook de chopper scenes komen rechtstreeks uit campaign missies van MW1, zelfde met de M16 in de trailer, sprinten van de soldaat en de tanks die over de grond heen floaten als hovercrafts :+

Erg jammer zou graag weer een spel zien zoals Delta Force of iets zoals Ghost Recon of Rainbow Six Vegas. Volgens gamer.nl is het ook nog is F2P dus mijn hoop is volledig weg.
Van hetzelfde hier, werd stiekem best blij van de naam Delta Force maar bij nader inzien zeer teleurgesteld .

• JimmyNL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-11 15:06
Jaaaaa.dát was echt een fijne game...

• BroWohsEdis

BroWohsEdis

George Orwell was right.

JimmyNL schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 20:59:
[...]

Jaaaaa.dát was echt een fijne game...
Ja echt een top game, Terrorist Hunt was echt goud. Co-op in Insurgency Sandstorm doet mij soms wel is aan Terrorist Hunt denken.

@devilsnight nog meer gameplay

[ Voor 69% gewijzigd door G_Dragon op 20-08-2023 22:47 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-11 07:44
Niet duur:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CcZ7mbiGtfOTYjLxwciNMpl1ka8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iNS5jrIgGIF66fbwLJQJSEcb.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• ilm
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07:10

ilm

En Sekiro is er ook door! Ik heb wel het slechtste einde gehad :(

Ik wist al dat ik de 2de herinnering volledig gemist heb, maar blijkbaar ook wel meer overduidelijke andere keuzes (iets met rijst en persimmons).

Toevallig Steelrising in de korting gezien en gekocht. Absolute fan van Spiders na Greedfall. Slechts enkele minuten gespeeld, spijtig genoeg is enkel performantie modus min of meer OK. Ook wel wat wennen aan het vechten (beetje stotterig / janky)... misschien beter niet spelen zo onmiddelijk na Sekiro en kleine pauze inlassen voor Starfield (en Lies of P! en Forza! September / Oktober zal druk zijn).
Is nu de tweede keer in een week tijd dat ik de Xbox aan zet (cold boot) en dat ie gewoon niet online gaat. Normaal wacht je even een paar seconden en dan verschijnt alles, nu dus niet. Ook als ik naar Network settings ga komt er niets te staan bij NAT type. Enige wat helpt is de console meteen herstarten weer.

Dit is een issue die Xbox One had en nu gewoon weer, hoe kan dit? Ik heb hem bedraad aangesloten.

[ Voor 4% gewijzigd door devilsnight op 21-08-2023 10:09 ]

• D-Ed
  • Niet online
devilsnight schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 10:09:
Is nu de tweede keer in een week tijd dat ik de Xbox aan zet (cold boot) en dat ie gewoon niet online gaat. Normaal wacht je even een paar seconden en dan verschijnt alles, nu dus niet. Ook als ik naar Network settings ga komt er niets te staan bij NAT type. Enige wat helpt is de console meteen herstarten weer.

Dit is een issue die Xbox One had en nu gewoon weer, hoe kan dit? Ik heb hem bedraad aangesloten.
Hier ook bedraad aangesloten en dat heb ik eigenlijk nog nooit ervaren.. Ook niet met de One, 360 en OG versie. Heb je toevallig ook niet een Wifi punt waar hij in het verleden mee verbonden was? Dat de Xbox die nog zoekt ofzo?
ilm schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 10:00:

Ik wist al dat ik de 2de herinnering volledig gemist heb, maar blijkbaar ook wel meer overduidelijke andere keuzes (iets met rijst en persimmons).

Toevallig Steelrising in de korting gezien en gekocht. Absolute fan van Spiders na Greedfall. Slechts enkele minuten gespeeld, spijtig genoeg is enkel performantie modus min of meer OK. Ook wel wat wennen aan het vechten (beetje stotterig / janky)... misschien beter niet spelen zo onmiddelijk na Sekiro en kleine pauze inlassen voor Starfield (en Lies of P! en Forza! September / Oktober zal druk zijn).
Wil je aanraden om Steelrising echt even door te zetten.
Zodra je wat modules vrijgespeeld hebt wordt het een totaal andere game.
De setting van een levende pop tijdens de franse revolutie is echt heel tof neer gezet.
Nu moet je een indie developer natuurlijk ook niet afzetten tegenover heer en meester FROM Software.

[ Voor 4% gewijzigd door justifire op 21-08-2023 10:26 ]

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• Joost1991
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23:14

Toevallig ook wat problemen mee gehad van het weekend.

Bij mij was het probleem dat ik IPV6 aan had gezet op de router en op mijn Fritzbox router de zogenaamde 'Teredo' requests werden geblokkeerd door een filter.

Filter uitzetten op de Fritzbox en alles werkt weer als een trein.

Wie weet heb je er wat aan.

Macbook Pro 16" 2021 -  iPhone 14 Pro Max Deep Purple 256GB -  Apple Watch Ultra 2 Black Titanium Case -  iPad Pro 11" M4 Space Gray 256GB -  Apple TV 4K 32GB

D-Ed schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 10:22:
[...]

Hier ook bedraad aangesloten en dat heb ik eigenlijk nog nooit ervaren.. Ook niet met de One, 360 en OG versie. Heb je toevallig ook niet een Wifi punt waar hij in het verleden mee verbonden was? Dat de Xbox die nog zoekt ofzo?
Naar mijn weten heb ik de XSX nog nooit via WiFi gehad.
Joost1991 schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 10:25:
[...]

Toevallig ook wat problemen mee gehad van het weekend.

Bij mij was het probleem dat ik IPV6 aan had gezet op de router en op mijn Fritzbox router de zogenaamde 'Teredo' requests werden geblokkeerd door een filter.

Filter uitzetten op de Fritzbox en alles werkt weer als een trein.

Wie weet heb je er wat aan.
Sinds ik Ziggo heb en dat is sinds de release van Fallout 4, heb ik vrijwel niets echt gedaan in de router settings. Maar misschien dat die setting standaard aan staat en dat die uit moet. Ik heb alleen op dit moment geen IP om die settings in te duiken.

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-11 21:02

Ik heb dat probleem al langer (al paar jaar) en is al een paar keer gemeld bij Microsoft.
Het is in mijn geval geen hardware probleem en we kunnen het herleiden naar een bepaald punt. Meestal staat mijn xbox dan in een soort limbo stand. Hij gebruikt op een gegeven moment mega veel stroom (meer dan als die normaal aan staat) terwijl hij in principe uit staat in standby, fan draait volop. En altijd, als ik hem reboot (of na meerdere keren rebooten) heeft hij dan een firmware update. Ik zit in de Alpha Insiders en ze gooien het daar op. Ik zie het vaak al als ik in dashboard kom en delen van de iconen niet worden geladen.

Probleem is bij mij opgelost met een workaround. Een workaround die inhoudt dat de xbox geen updates meer ophaalt als hij uit staat. Hij staat dus helemaal uit. Vinkjes van OS updaten en game updates staan uit bij power management.
Nou maakt dat mij op zich niet zo veel uit, gezien hij de updates snel genoeg download en installeert. Maar het is wel vervelend (zeker als alpha insider krijg je toch wel wekelijks een OS update voor je kiezen).

Ik had het probleem al toen ik volledig op IPV4 zat (ziggo had mij nog op ipv4 zitten). En heb mijn xbox in de DMZ van de modem staan met de externe DNS. Dus daar kan het probleem bij mij ook niet vandaan komen.

edit: zie nu pas dat je er cold boot bij hebt staan. Je hebt al de update opties van OS en games in powermanagement al uit staan? Anders staat die nog steeds in soort van standby.

[ Voor 10% gewijzigd door SunnieNL op 21-08-2023 16:24 ]

ilm schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 10:00:

Als je het beste einde volledig uit je zelf had gevonden had ik het knap gevonden. Er zijn best wel wat acties nodig die niet zo voor de hand liggen. :P De maanden september oktober zijn erg druk qua (grote) releases. Zo kijk ik wel uit naar: Sea of Stars, Under the waves, Starfield, Lies of P, Forza Motorsport, Lords of the Fallen, Persona 5 Tactica, Ik zal wellicht wat games opsparen voor de wintermaanden. :)

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• ilm
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07:10

ilm

justifire schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 10:25:
[...]
Nu moet je een indie developer natuurlijk ook niet afzetten tegenover heer en meester FROM Software.
Misschien daarom ook niet zo een goed idee om het back2back te spelen. Nu geef ik zeker nog niet op, het is helemaal niet slecht maar het valt wel op. Ik speel het natuurlijk ook voor de wereld en atmosfeer (= Spiders' kwaliteit), en niet voor het souls-gehalte.
uchiha tijntje schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 10:42:
[...]
Zo kijk ik wel uit naar: Sea of Stars, Under the waves, Starfield, Lies of P, Forza Motorsport, Lords of the Fallen, Persona 5 Tactica, Ik zal wellicht wat games opsparen voor de wintermaanden. :)
Ja, Sea of Stars kijk ik ook naar uit. Ideaal na al die actie om even wat rustiger te doen en iets tactischer.

Ik ga er wel later aan beginnen denk ik. Ik speel normaal niets day-1, maar nu gamepass het zo gemakkelijk maakt... ga ik toch eerst starfield eens proberen. Je kan blijkbaar al preloaden :)

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-11 18:48
devilsnight schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 10:30:
[...]

[...]

Sinds ik Ziggo heb en dat is sinds de release van Fallout 4, heb ik vrijwel niets echt gedaan in de router settings. Maar misschien dat die setting standaard aan staat en dat die uit moet. Ik heb alleen op dit moment geen IP om die settings in te duiken.
Dat is toch een standaard IP, van de ziggo router?

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 07:43
Armored Core, Baldurs Gate, Sea of Stars, Lies of P., Persona Tactics, Baten Kaitos, Yakuza, Mario RPG.... goeie maanden om gamer te zijn.

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 00:19
[...]

[...]

http://192.168.178.1

Maar ik zou eerst eens Googlen op het probleem. Als je een foutcode hebt, is dat nog beter.
Rossi46 schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 12:47:
[...]

Dat is toch een standaard IP, van de ziggo router?
Klopt. Ik kan dat gewoon bezichtigen via mijn foon idd hé.
Exactor it schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 12:52:
[...]

http://192.168.178.1

Maar ik zou eerst eens Googlen op het probleem. Als je een foutcode hebt, is dat nog beter.
Helaas geen foutcode. Ik zie het dashboard maar hij staat offline, als ik dan op connect klik dan blijft ie zoeken naar nat type en daar gebeurd niets.
Timothy3000 schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 12:48:
Armored Core, Baldurs Gate, Sea of Stars, Lies of P., Persona Tactics, Baten Kaitos, Yakuza, Mario RPG.... goeie maanden om gamer te zijn.
Starfield. 😌

• Timothy3000
Vloeken in de kerk maar lage verwachtingen van. Iig bij release.
Timothy3000 schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 13:32:
[...]

Vloeken in de kerk maar lage verwachtingen van. Iig bij release.
Waarom dan? Oblivion, Skyrim, Fallout 3 en 4 waren toch prima te spelen bij release? 76 was een misser en sowieso niet een echte BGS game.

• Timothy3000
devilsnight schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 13:33:
[...]

Waarom dan? Oblivion, Skyrim, Fallout 3 en 4 waren toch prima te spelen bij release? 76 was een misser en sowieso niet een echte BGS game.
Al die games waren vrij buggy bij release en hadden echt wat patches nodig imo.

Ik snap de Starfield hype gewoon niet zo. Honderden planeten klinkt leuk, maar niet als er amper tot niks te doen is. De combat ziet er weer matig uit. 30fps. Heb er een beetje een been there done that gevoel bij. Maar laat me graag verrassen.

[ Voor 20% gewijzigd door Timothy3000 op 21-08-2023 13:58 ]

• Ht87
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 20-11 22:12
[...]

[...]

Met een router van bijna 8 jaar oud zou het bij Ziggo ook zomaar kunnen zijn dat een vervangend exemplaar wat kan helpen? Heb zelf met mn ziggo-modem ook links en rechts wat problemen gehad in het verleden, na een omruil was dat opgelos.

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Timothy3000 schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 13:54:
Ja dit inderdaad, de kans dat Starfield gelijk vanaf day-one (of eerder dan day-one voor die ene editie) goed en bug vrij is lijkt mij niet zo heel groot.

Gelukkig ga ik nog op vakantie in die periode dus kunnen ze hem mooi patchen :P

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Powder Toastman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-11 12:43
Ik las op Reddit (dus met korrel zout) dat een reviewer claimt dat hij 15 uur op weg is in het spel en nog geen bugs is tegengekomen....

bron: Reddit

• Donstil
  • Niet online
Powder Toastman schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 14:06:
Ik las op Reddit (dus met korrel zout) dat een reviewer claimt dat hij 15 uur op weg is in het spel en nog geen bugs is tegengekomen....

Dat de review codes zo ver van te voren vrijgegeven zijn geeft wel hoop overigens.

• Timothy3000

Betreft wel de PC versie.
Tja, ik had met fallout 4 op launch ook niet echt veel problemen wat ik me zo herinner... Je kunt altijd geluk of pech hebben.
En hele volksstammen vinden Skyrim/fallout in space al genoeg voor alle hype (ik ook). Heb je minder of niks met die games dan snap ik dat je nu misschien ook niet zo hyped bent.

• D-Ed
  • Niet online
De Direct footage kwam van een Series X en verschillende andere 'leaks' die op consoles spelen zijn net zo positief tot heden.

• Donstil
  • Niet online
Ik speelde Fallout 4 op launch en had juist best wel wat bugs kan ik mij herinneren.
Fallout 4 is ook de enige titel waar ik dan ervaring mee heb bij deze studio, dus ik hou ook nog even een slag om de arm want Fallout4 kon ik nooit echt inkomen.

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 03:38
Maar de game spreekt jou sowieso niet aan? Starfield is een vrij grote release. Of je dat dan hype moet noemen. Hype vind ik maar een stom woord :P Ik hoor jou bijvoorbeeld steeds over Baldur's Gate 3 praten, wat mij dan weer niks zegt. Smaken verschillen.

Alle voorgaande Bethesda games verkochten vrij goed. Het klopt dat Bethesda games bekend staan om zijn bugs, maar de spellen zijn ook zo groot dat niet iedereen die bugs tegen komt. Ik heb Skyrim vanaf release dag 11-11-2011 gespeeld en geen problemen ervaren. Niet het gevoel dat de bugs zo erg waren dat het de verkopen in de weg heeft gezeten. Als Starfield vergelijkbaar is qua bugs als bij de voorgaande games dan zit het wel goed. En het valt me op dat ze dit keer de release een aantal keren hebben uitgesteld. Afwachten, maar is goed mogelijk dat deze game minder last heeft van bugs dan voorgaande Bethesda games.

Geen idee of honderden planeten leuk is. Dat vraag ik me ook af. Maar ik begrijp dat er meer quests/dialoog in zit dan Fallout 4. Dus er zal meer dan genoeg te doen zijn, maar mogelijk voornamelijk op die paar druk bevolkte planeten. Geen idee. Al die planeten lijkt mij ook interessant voor toekomstige DLC en mod support.

De combat ziet er weer matig uit? Ten opzichte van welke game dan? Skyrim vind ik wel wat houterig qua combat, maar deze games zijn zo uitgebreid met wat je allemaal kan doen dat ik een iets mindere combat dan een bekende shooter geen ramp vind. Laatst Fallout 3 uitgespeeld en daar was ik persoonlijk tevreden over de combat. Als het beter is dan dat dan ben ik blij :P

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Fallout 4 staat in mijn top 5 favo games maar ik heb er het meeste van genoten later met mods.

Ook toen op de PS4 de meeste kills maar met VATS gemaakt want 15fps was niet zo vreemd bij drukke gevechten.

Er is al aardig gesproken over Starfield 30fps maar man ik hoop toch echt dat het wel stabiel is. (y)

• rogierba
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21-11 14:31

Die zelfde gast is ook zijn toegang tot de review versie van Starfield kwijt geraakt door Bethesda doordat hij de NDA overtrad. Niet door het zeggen van hoeveel uur hij heeft gespeeld maar door het bespreken van de gameplay

Verschikkelijke foto maar geeft een beter beeld dan de tweet hierboven

[ Voor 9% gewijzigd door rogierba op 21-08-2023 15:45 ]

rogierba schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 15:43:
[...]

Die zelfde gast is ook zijn toegang tot de review versie van Starfield kwijt geraakt door Bethesda doordat hij de NDA overtrad. Niet door het zeggen van hoeveel uur hij heeft gespeeld maar door het bespreken van de gameplay

[Twitter]
Goed dat ze hier zo streng in zijn :)

• Timothy3000
G_Dragon schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 15:43:
[...]

Goed dat ze hier zo streng in zijn :)
Ik vind dat juist wat onzinnig. Die NDA's op review copies zijn sowieso vrij overdreven.
Timothy3000 schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 15:44:
[...]

Ik vind dat juist wat onzinnig. Die NDA's op review copies zijn sowieso vrij overdreven.
Kwestie van vertrouwen, als je zo'n review copy krijgt weet je wat wel en niet mag en daar heb jij je aan te houden. Ik vind het niet zo gek dat ze hier streng tegen zijn want als ze dat niet doen heb je voor de release heel veel informatie op het internet wat nou juist niet de bedoeling is van zo'n NDA.

• Timothy3000
G_Dragon schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 15:47:
[...]

Kwestie van vertrouwen, als je zo'n review copy krijgt weet je wat wel en niet mag en daar heb jij je aan te houden. Ik vind het niet zo gek dat ze hier streng tegen zijn want als ze dat niet doen heb je voor de release heel veel informatie op het internet wat nou juist niet de bedoeling is van zo'n NDA.
Als je echt vertrouwen in je game hebt wil je toch juist veel info over je game en dat mensen die hem nu al spelen lovend reageren en mensen enthousiast maken?

• Donstil
  • Niet online
Ik vind het bestraffen van embargo's ook wel prima eigenlijk. Je bent als developer eigenaar van het product en maakt daarmee ook de regels uit, zint het je als reviewer niet dan gewoon het embargo niet tekenen en daarmee wachten tot release voor je een code krijgt.

• L23
Timothy3000 schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 15:50:
[...]

Als je echt vertrouwen in je game hebt wil je toch juist veel info over je game en dat mensen die hem nu al spelen lovend reageren en mensen enthousiast maken?
Heeft niks met vertrouwen te maken.

• Timothy3000
Donstil schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 15:50:
Ik vind het bestraffen van embargo's ook wel prima eigenlijk. Je bent als developer eigenaar van het product en maakt daarmee ook de regels uit, zint het je als reviewer niet dan gewoon het embargo niet tekenen en daarmee wachten tot release voor je een code krijgt.
Oh, zeker eens hiermee hoor. Ik vind reviewembargo's zelf in het algemeen gewoon wat belachelijk.
[...]

Nee want ze willen voor de release niks op het internet zodat het spel voor iedereen een verrassing blijft tot release. Dat is de grootste reden en als jij als reviewer dit contract aangaat weet je donders goed wat je grenzen zijn O-)

• Donstil
  • Niet online
Timothy3000 schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 15:51:
[...]

Oh, zeker eens hiermee hoor. Ik vind reviewembargo's zelf in het algemeen gewoon wat belachelijk.
Ah zo, ligt naar mijn mening volledig aan de inhoud van een dergelijk embargo.
Soms zitten er wel goeie voorwaarden in, zoals het niet spoilen van gameplay/verhaallijnen etc.

Edit: Zeggen dat er geen bugs in zitten lijkt mij persoonlijk juist waardevol in het geval van deze developer maar goed ze kunnen na het tekenen niet anders dan het embargo ook opvolgen natuurlijk.

[ Voor 19% gewijzigd door Donstil op 21-08-2023 15:57 ]

• Timothy3000
G_Dragon schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 15:52:
[...]

Nee want ze willen voor de release niks op het internet zodat het spel voor iedereen een verrassing blijft tot release. Dat is de grootste reden en als jij als reviewer dit contract aangaat weet je donders goed wat je grenzen zijn O-)
Voor iedereen helaas niet in dit geval, want anders hadden ze ook niet met een early access premium pre-order moeten werken. :P

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

Timothy3000 schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 16:01:
[...]

Voor iedereen helaas niet in dit geval, want anders hadden ze ook niet met een early access premium pre-order moeten werken.
Dat is een keuze, Daarbij is het helemaal niet moeilijk om van spoilers weg te blijven ik vind dat mensen die spoilers vinden altijd te hard op zoek zijn.

Als ik geen spoilers wil zoek ik persoonlijk gewoon weinig over de game, dit hele jaar geen spoiler tegengekomen, Op youtube ook zodra me iets niet bevalt click ik gewoon op dit kanaal niet meer aanbevelen met mn ogen dicht :+

• L23
[...]

Voor iedereen helaas niet in dit geval, want anders hadden ze ook niet met een early access premium pre-order moeten werken.
Het is wel problemen zoeken of niet? :P
[...]

Daar ben ik het mee eens, dat zorgt er wel voor dat er eerder informatie op internet komt.
Maar voor 1-9-2023 willen ze gewoon niks op het internet hebben maar als je zo'n contract aan gaat weet je waar de grenzen liggen en heb jij je daar wel aan te houden, daar kan je gewoon niet omheen ondanks je het er misschien niet mee eens bent en meningen mogen verschillen natuurlijk :D.

• Timothy3000
L23 schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 16:04:
[...]

Het is wel problemen zoeken of niet? :P
Had de smiley even wat eerder moeten toevoegen. ;)
[...]

Embargo's beschermen ook juist de reviewers, en ons als we goede reviews willen. Als er geen embargo is, of deze wordt niet nageleefd, dan wordt het een race wie als eerste de content uit kan poepen want die krijgt de views of clicks, maakt niet uit dat het ontzettend gehaast is gedaan allemaal. Wie het goed wil doen en pas later met een review komt zal veel minder kijkers of lezers vinden want de eerste hype is voorbij.
Een embargo zorgt er voor, mits toegang tot de game ook op tijd verschaft is, dat iedereen voldoende tijd krijgt om de game goed te beoordelen en hun content te maken. Het speelveld blijft gelijk en wij krijgen hopelijk content van betere kwaliteit met meningen van mensen die langer dan een paar uur aan een game besteed hebben.
Dit is overigens niet alleen voor games zo maar voor alles waar veel hype is, zelfde geldt bv voor nieuwe videokaarten.

• D-Ed
  • Niet online
Timothy3000 schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 16:06:
[...]

Had de smiley even wat eerder moeten toevoegen. ;)
Alsnog zoek je spijkers op laag water. Dat embargo gaat eraf een dag vóórdat de game op Early Release uitkomt. Twee weken voor release reviewcodes uitbrengen geeft aan dat ze vertrouwen hebben. Wat willen we nog meer? Ze kunnen het blijkbaar nooit goed doen…

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

D-Ed schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 16:23:
[...]

Alsnog zoek je spijkers op laag water. Dat embargo gaat eraf een dag vóórdat de game op Early Release uitkomt. Twee weken voor release reviewcodes uitbrengen geeft aan dat ze vertrouwen hebben. Wat willen we nog meer? Ze kunnen het blijkbaar nooit goed doen…
Ik wens zelf ook het beste voor de game, Maar echt vertrouwen is gewoon 2 weken voor release reviews net als bijvoorbeeld Re4 Remake & Ragnarok.

• Timothy3000
D-Ed schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 16:23:
[...]

Het was een grapje. Dragon gaf aan dat ze het voor iedereen een verrassing wilde houden, ik maakte de grap dat dat al niet kon omdat er een early release is. Flauw, maar moet kunnen toch. ;)

• D-Ed
  • Niet online
Timothy3000 schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 16:30:
[...]

Het was een grapje. Dragon gaf aan dat ze het voor iedereen een verrassing wilde houden, ik maakte de grap dat dat al niet kon omdat er een early release is. Flauw, maar moet kunnen toch. ;)
Ik las hem ff anders, no worries verder hoor. Ik moet het ook allemaal maar zien maar heb wel positieve hoop 🙏

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:44
NightShadow22 schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 16:25:
[...]

Ik wens zelf ook het beste voor de game, Maar echt vertrouwen is gewoon 2 weken voor release reviews net als bijvoorbeeld Re4 Remake & Ragnarok.
2 weken voor release is natuurlijk ook het beste om pre-orders veilig te stellen en verkopen te boosten op de dag van release. In het geval van Starfield zal het grootste gedeelte deze toch gewoon aanslingeren via Gamepass, dus die reviews zijn sowieso al bijna overbodig. :P

https://psnprofiles.com/RaemNL

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

Raem schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 16:49:
[...]

2 weken voor release is natuurlijk ook het beste om pre-orders veilig te stellen en verkopen te boosten op de dag van release. In het geval van Starfield zal het grootste gedeelte deze toch gewoon aanslingeren via Gamepass, dus die reviews zijn sowieso al bijna overbodig. :P
Daar heb je een punt, Maar ook gelijk de scherpe kant van het mes de kwaliteit van de game gaat precies door wat je hier omschrijft , erom spannen.

• L23
Raem schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 16:49:
[...]

Ben wel benieuwd hoe die verhouding daadwerkelijk is. Fysiek/digitaal kopen vs Game pass. Natuurlijk is het wel handig dat als je toch al Game Pass hebt dat je games kan uitproberen om zo te ontdekken of het wat voor je is. En kopen voelt dubbel als je al Game Pass hebt. Maar ook genoeg mensen die geen abonnement hebben en de game los kopen.
Ik kan zelf de game alleen met Game Pass Ultimate spelen op een Xbox One S, dus kopen heeft voor mij geen zin. Reviews voelen inderdaad minder belangrijk als je het zonder extra kosten zelf kan uitproberen.

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21-11 12:39

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Console wraps

https://www.xbox.com/nl-N...nsole-wraps/xbox-series-x

Wel geinig, de specs staan erop vermeld...

Afbeeldingslocatie: https://assets.xboxservices.com/assets/fa/d7/fad7373f-b16f-40b5-a3b7-9d5609fe1d32.jpg?n=43298_Gallery-0_9_1350x759.jpg

Afbeeldingslocatie: https://assets.xboxservices.com/assets/60/49/6049b634-8688-4ffa-b469-e2c2ca5eb22f.jpg?n=43298_Gallery-0_11_1350x759.jpg

Aankondiging via XBOX Wire:
https://news.xbox.com/en-...ole-wraps-starfield-camo/

[ Voor 76% gewijzigd door MRE-Inc op 21-08-2023 18:23 ]

XBL: MRE Inc

• L23
Grappig. Al zou je voor Starfield dan een witte Xbox Series X moeten hebben. Ik zie dat ze 45 euro kosten, dat heb ik er niet voor over.

Hetzelfde succes als de Xbox 360 faceplates?

[ Voor 4% gewijzigd door L23 op 21-08-2023 18:40 ]

Timothy3000 schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 13:54:
[...]

Ik snap de Starfield hype gewoon niet zo. Honderden planeten klinkt leuk, maar niet als er amper tot niks te doen is. De combat ziet er weer matig uit. 30fps. Heb er een beetje een been there done that gevoel bij. Maar laat me graag verrassen.
1000 planeten is gewoon hetzelfde als Todd Howard die over Skyrim zei Infinite quests met die radiant quests. En het is waar, maar na een tijdje heb je het wel gehad met die radiant quests. Todd is tof maar mag graag altijd een beetje overdrijven net als met Fallout 76 met "16 times the detail".

Gelukkig liet hij in een later interview wel weten dat hij zich realiseert dat hij soms iets teveel belooft en maakte duidelijk dat dit keer niet te willen doen.

Hij heeft oa gezegd dat er meer "handcrafted" content in de game zit dan elke andere game van hun, dat zijn dus de planeten die het waard zijn om te bezoeken. Dit klinkt voor mij niet als een onmogelijke belofte, als je kijkt naar hoe groot de game is. Ik ben benieuwd hoe ze de speler gaan "sturen" naar de echt leuke planeten, zonder dat het teveel handjevast houderij wordt.

Combat matig? Als je had gezegd dat het er vorig jaar niet echt super uit zag dan had ik dat begrepen. Ik vind de combat er juist heel goed uit zien tijdens die Direct. Vijanden reageren wanneer ze geraakt worden, zelfs met die vuistslag. Normaal is dit zo statisch als maar kan in BGS games. 30fps is jammer, maar totaal geen verassing voor mij. Als dit 60fps had kunnen zijn hadden ze dat echt wel gedaan, maar er zou teveel opgeofferd moeten worden.

Been there, done that begrijp ik echter totaal niet.... Ik heb nog nooit een Skyrim in space gespeeld. :)

Wat betreft de bugs, we zullen zien. MS heeft hun wel flink extra tijd gegeven om de game zo polished mogelijk af te leveren. Via de ABK rechtzaak kregen we te horen dat Starfield eigenlijk allang uit had moeten zijn, als MS niets eraan had gedaan. Daarnaast zegt Matt Booty van Xbox dat Starfield de meest polished game van hun tot hu toe zal zijn, duidelijke taal, nu graag resultaten. We zullen er gauw achter komen. :)

En wat betreft bugs in het algemeen met BGS games, ik denk dat ik echt geluk heb gehad dan want met Fallout 4 heb ik de eerste uren nergens last van gehad. Echt heel soms een crash maar dan hebben we het over 50+ uur in de game. Hetzelfde met Skyrim. Ik zie altijd al die bug video's, maar dat is nooit mijn ervaring geweest. Behalve met Fallout New Vegas.

• Timothy3000
devilsnight schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 18:35:
[...]

1000 planeten is gewoon hetzelfde als Todd Howard die over Skyrim zei Infinite quests met die radiant quests. En het is waar, maar na een tijdje heb je het wel gehad met die radiant quests. Todd is tof maar mag graag altijd een beetje overdrijven net als met Fallout 76 met "16 times the detail".

Gelukkig liet hij in een later interview wel weten dat hij zich realiseert dat hij soms iets teveel belooft en maakte duidelijk dat dit keer niet te willen doen.

Hij heeft oa gezegd dat er meer "handcrafted" content in de game zit dan elke andere game van hun, dat zijn dus de planeten die het waard zijn om te bezoeken. Dit klinkt voor mij niet als een onmogelijke belofte, als je kijkt naar hoe groot de game is. Ik ben benieuwd hoe ze de speler gaan "sturen" naar de echt leuke planeten, zonder dat het teveel handjevast houderij wordt.

Combat matig? Als je had gezegd dat het er vorig jaar niet echt super uit zag dan had ik dat begrepen. Ik vind de combat er juist heel goed uit zien tijdens die Direct. Vijanden reageren wanneer ze geraakt worden, zelfs met die vuistslag. Normaal is dit zo statisch als maar kan in BGS games. 30fps is jammer, maar totaal geen verassing voor mij. Als dit 60fps had kunnen zijn hadden ze dat echt wel gedaan, maar er zou teveel opgeofferd moeten worden.

Been there, done that begrijp ik echter totaal niet.... Ik heb nog nooit een Skyrim in space gespeeld. :)

Wat betreft de bugs, we zullen zien. MS heeft hun wel flink extra tijd gegeven om de game zo polished mogelijk af te leveren. Via de ABK rechtzaak kregen we te horen dat Starfield eigenlijk allang uit had moeten zijn, als MS niets eraan had gedaan. Daarnaast zegt Matt Booty van Xbox dat Starfield de meest polished game van hun tot hu toe zal zijn, duidelijke taal, nu graag resultaten. We zullen er gauw achter komen. :)

En wat betreft bugs in het algemeen met BGS games, ik denk dat ik echt geluk heb gehad dan want met Fallout 4 heb ik de eerste uren nergens last van gehad. Echt heel soms een crash maar dan hebben we het over 50+ uur in de game. Hetzelfde met Skyrim. Ik zie altijd al die bug video's, maar dat is nooit mijn ervaring geweest. Behalve met Fallout New Vegas.
Mbt been there done that: Dat is puur persoonlijk hoor haha. Ik zit niet echt op Fallout in Space te wachten - Ben meer benieuwd wat Bethesda zou doen als ze hun beproefde formule loslaten en eens met een écht nieuwe RPG komen ipv dezelfde paden te bewandelen in een andere setting.

• L23
Timothy3000 schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 18:41:
[...]

Mbt been there done that: Dat is puur persoonlijk hoor haha. Ik zit niet echt op Fallout in Space te wachten - Ben meer benieuwd wat Bethesda zou doen als ze hun beproefde formule loslaten en eens met een écht nieuwe RPG komen ipv dezelfde paden te bewandelen in een andere setting.
Wat is volgens jou dan een echt nieuwe RPG? Wat voor thema lijk jou interessant?

• Timothy3000
Thema maakt me niet zoveel uit, maar ben wel nieuwsgierig wat er gebeurt als Bethesda het huidige combat en questsysteem loslaat en eens een totaal andere RPG probeert te maken.

Al is dat totaal onrealistisch natuurlijk, want dit werkt. :)

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:26

BM

Moderator Spielerij
Timothy3000 schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 18:47:
Thema maakt me niet zoveel uit, maar ben wel nieuwsgierig wat er gebeurt als Bethesda het huidige combat en questsysteem loslaat en eens een totaal andere RPG probeert te maken.

Kom eens met een concreet voorbeeld dan, want je herhaalt nu je vorige standpunt gewoon weer :)

Laat duidelijk zijn, ik heb heel weinig met RPG's (zeker de wat diepgaandere, Fable ofzo vond ik nog wel tof), maar ik ben wel benieuwd hoeveel verschillende kanten je op kunt, en in hoeverre Bethesda dat nu niet doet.
Al zal een bedrijf/team altijd wel een kenmerkend iets in hun games stoppen denk ik zo

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Bedoel je dan een turn based combat systeem? Want aub niet zeg, hell no. Hun combat is prima, alleen moeten de hit reactions beter in TES VI vergeleken met Skyrim, en hoe.

• Timothy3000
BM schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 18:52:
[...]

Kom eens met een concreet voorbeeld dan, want je herhaalt nu je vorige standpunt gewoon weer :)

Laat duidelijk zijn, ik heb heel weinig met RPG's (zeker de wat diepgaandere, Fable ofzo wat nog wel tof), maar ik ben wel benieuwd hoeveel verschillende kanten je op kunt, en in hoeverre Bethesda dat nu niet doet.
Al zal een bedrijf/team altijd wel een kenmerkend iets in hun games stoppen denk ik zo
Ja ik vind dat concrete voorbeeld dus lastig. Ik had na het spelen van Fallout 4 zoiets van: Ik heb dit nu wel gezien. Starfield trekt daardoor totaal niet, want het is hetzelfde maar in de ruimte.

Misschien wel nieuwsgierig wat het Bethesda van nu van een CRPG zou bakken oid bv.

• L23

Ik heb zelf nog geen goed beeld hoe het bij Starfield veranderd is. Maar voorgaande Bethesda gingen ook allemaal veranderingen en verbeteringen door.

Tja, andere kijk. Voor mijn gevoel biedt Starfield juist een heleboel nieuwe dingen en volgens mij toch wel totaal anders dan zijn voorganger.

Ben wel benieuwd hoe het qua thema zich verhoudt tot Elder Scrolls en Fallout. Uiteraard totaal anders dan Elder Scrolls. Maar het Fallout sfeertje en de humor in die games bevalt me wel.

• Timothy3000
devilsnight schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 18:53:
[...]

Bedoel je dan een turn based combat systeem? Want aub niet zeg, hell no. Hun combat is prima, alleen moeten de hit reactions beter in TES VI vergeleken met Skyrim, en hoe.
Een turn based Bethesda rpg lijkt me inderdaad wel heel erg vet.
Ik moet zeggen dat die wraps best tof zijn. Ik vond het al apart dat ze niet met een custom Starfield Xbox kwamen, maar voor mij als launch X eigenaar zou het toch niets uitmaken. Nu kan ik van mijn Xbox een Starfield Xbox maken als ik dat zou willen. En als ik het zat ben kan er een andere op. Hoop dat er toffe wraps komen!

• L23
Timothy3000 schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 18:58:
[...]

Waarom moet dat van Bethesda komen? Wat maakt Bethesda games voor jou interessant?

• Timothy3000
L23 schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 19:02:
[...]

Waarom moet dat van Bethesda komen? Wat maakt Bethesda games voor jou interessant?
Ik vond in Fallout 3 en New Vegas de karakters tof, de keuzemogelijkheden, de humor en het verhaal. :)

Ik wilde er verder ook geen hele discussie omheen starten hoor haha. Iemand vroeg waarom Starfield niet op mijn speellijstje stond en ik ging me hardop vragen waarom niet. In theorie had ik verwacht er juist enorm naar uit moeten kijken haha. Ik vond Outer Worlds wel erg leuk.

Maar dat is het mooie van deze gamemaanden. Voor ieder wat wils! En volgens mij ben ik zowat de enige hier die Starfield niet gaat spelen. ;) Kijk wel uit naar al jullie verhalen straks.

[ Voor 43% gewijzigd door Timothy3000 op 21-08-2023 19:09 ]

• L23
devilsnight schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 19:02:
Ik moet zeggen dat die wraps best tof zijn. Ik vond het al apart dat ze niet met een custom Starfield Xbox kwamen, maar voor mij als launch X eigenaar zou het toch niets uitmaken. Nu kan ik van mijn Xbox een Starfield Xbox maken als ik dat zou willen. En als ik het zat ben kan er een andere op. Hoop dat er toffe wraps komen!
Ben benieuwd wat dit doet met special editions. Die Xbox Series X Halo Infinite Limited Edition was best tof. Zou je meerdere van deze wraps kopen? Ik vind het voor 45 a 50 euro per wrap toch een beetje knullig. Maar goed, ik heb ook het liefst gewoon een neutrale witte of zwarte Xbox.

• MRE-Inc

MRE-Inc

devilsnight schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 19:02:
Gezien de hype rondom Starfield (behalve ik zelf) lijkt het eenvoudig rekensommetje. De aanschaf van een nieuwe "speciale" Starfield console doen alleen de echte diehards. Zo'n wrap is goedkoper en voor velen qua prijs nog wel te doen ipv 550€ voor een nieuwe console

Afbeeldingslocatie: https://duet-cdn.vox-cdn.com/thumbor/0x0:600x338/1200x676/filters:focal(300x169:301x170):no_upscale():format(webp)/cdn.vox-cdn.com/uploads/chorus_asset/file/24863852/xboxwraps.gif

[...]

Heb je Wasteland 3 geprobeerd? Dat is echt een mooie game met best de nodige diepgang qua rpg elementen, story en gameplay.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Timothy3000 schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 19:05:
[...]

Ik vond in Fallout 3 en New Vegas de karakters tof, de keuzemogelijkheden, de humor en het verhaal. :)

Ik wilde er verder ook geen hele discussie omheen starten hoor haha. Iemand vroeg waarom Starfield niet op mijn speellijstje stond en ik ging me hardop vragen waarom niet. In theorie had ik verwacht er juist enorm naar uit moeten kijken haha. Ik vond Outer Worlds wel erg leuk.

Maar dat is het mooie van deze gamemaanden. Voor ieder wat wils! En volgens mij ben ik zowat de enige hier die Starfield niet gaat spelen. ;) Kijk wel uit naar al jullie verhalen straks.
Het mooie aan Game Pass is dat je de game straks gewoon kunt spelen, wie weet ben je straks helemaal hooked. Ik ken mensen die niets met space of sci-fi hebben en toch na die Direct heel enthousiast zijn.
L23 schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 19:07:
[...]

Ben benieuwd wat dit doet met special editions. Die Xbox Series X Halo Infinite Limited Edition was best tof. Zou je meerdere van deze wraps kopen? Ik vind het voor 45 a 50 euro per wrap toch een beetje knullig. Maar goed, ik heb ook het liefst gewoon een neutrale witte of zwarte Xbox.
Same here hoor. Ik heb eigenlijk nooit een custom Xbox gehad of überhaupt faceplates gehaald voor 360. Eigenlijk staat de console er gewoon en kijk ik er amper naar om. Maar wie weet, misschien ga ik eraan beginnen.

• L23
[...]

Ik vind alleen turn based zo niet passen bij Bethesda :P Vind ik ook iets meer voor Japanse RPG's. Al heb ik er niks op tegen. Star Wars Knights of the Old Republic vond ik destijds een erg toffe turn based RPG. Ik vond Mass Effect die daarna uitkwam qua combat wel een verbetering. En lijkt me dat je meer vrijheden en mogelijkheden hebt qua combat dan bij een turn based RPG?

Ik kijk zelf eigenlijk helemaal niet uit naar games. In ieder geval niet zoals vroeger. Voor games zoals Mass Effect en Halo 3 was ik destijds enorm gehyped. Maar moet ook zeggen dat de discussies en het speculeren toen een stuk leuker waren. Ik keek vandaag in het Starfield topic en ik zie alleen maar gezeur over 30 fps, snel weer weg :P
Het is dat ik net Fallout 3 heb uitgespeeld en dit anno 2023 nog steeds een toffe game vind. Die indruk maakt dat ik nu wel nieuwsgierig begin te worden naar Starfield.

The Outer Worlds heb ik gemist. Obsidian vind ik ook wel een toffe RPG studio. Die had ik destijds gelijk op Game Pass moeten gaan spelen. Maar vervolgens gewacht op de tegenvallende Switch port en daarna was de interesse weg.

• Timothy3000
uchiha tijntje schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 19:21:
[...]

Heb je Wasteland 3 geprobeerd? Dat is echt een mooie game met best de nodige diepgang qua rpg elementen, story en gameplay.
Ja, die was prachtig!

• L23
MRE-Inc schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 19:10:
[...]

Gezien de hype rondom Starfield (behalve ik zelf) lijkt het eenvoudig rekensommetje. De aanschaf van een nieuwe "speciale" Starfield console doen alleen de echte diehards. Zo'n wrap is goedkoper en voor velen qua prijs nog wel te doen ipv 550€ voor een nieuwe console

[Afbeelding]
Klopt hoor. Al zou ik zelf wel eerder geneigd zijn een speciale Starfield console te kopen, ik heb nog geen Xbox Series console.

Ik vind de wrap voor wat het is erg duur en niet een hele mooie oplossing. De Xbox 360 faceplate vond ik dan een mooiere oplossing en dat was geen succes. Maar ik verwacht niet dat ze deze wraps in de winkels gaan verkopen. Verwacht weinig animo, maar gezien de prijs lijkt het me wel winstgevend.

• MRE-Inc

MRE-Inc

L23 schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 19:34:
[...]

Klopt hoor. Al zou ik zelf wel eerder geneigd zijn een speciale Starfield console te kopen, ik heb nog geen Xbox Series console.

Ik vind de wrap voor wat het is erg duur en niet een hele mooie oplossing. De Xbox 360 faceplate vond ik dan een mooiere oplossing en dat was geen succes. Maar ik verwacht niet dat ze deze wraps in de winkels gaan verkopen. Verwacht weinig animo, maar gezien de prijs lijkt het me wel winstgevend.
Geef het een week of 2 en ze zijn via de bekende Chinees in nog 20 andere kleuren te bestellen.

Op zich vind ik deze wrap wel goed uitgewerkt. Heb zelf een wrap om mijn Series X die je echt heel nauwkeurig moet plakken en dat dan voor elke zijde. Ondanks dat ik het heel precies heb gedaan, zit die toch 1.5mm scheef en dat zie je. Deze lijkt er gemakkelijk om heen te wikkelen en magnetisch te sluiten zo lijkt het. Voor iedereeen te doen dus.

devilsnight schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 18:35:
[...]

Als ik me niet vergis hebben ze in die deep dive al ergens gezegd dat het duidelijk zal zijn welke planeten bevolkt zijn met npc's en quests hebben en zo. Het werd ook meteen duidelijk gemaakt dat de meeste van die planeten dus leeg zullen zijn. Heb je geen zin om een lege planeet te verkennen (of minen of een basis op bouwen) dan blijf je daar weg. Ze hebben volgens mij niet gezegd hoe dat precies aangegeven wordt maar ik zou het zelf doen door gewoon de navigatie computer van je schip informatie te laten geven over populatie/settlements. Een planeet waar (officieel) niemand woont zul je waarschijnlijk geen npc's en quests gaan vinden (kan me voorstellen misschien wel ook wat procedureel geplaatste pirate hideouts of dat soort dingen, wellicht met de starfield variant op radial quests).

• Donstil
  • Niet online
Best wel cool ja, alleen zien zulke zaken er altijd een stuk minder naadloos uit dan op de renders helaas.
MRE-Inc schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 19:10:
[...]

[Afbeelding]
Ooh deze had ik nog niet gezien. Hierop wel een pass voor mij.
Oogt van dat soort "zachte" plastic, niet echt fraai voor de woonkamer :)

[ Voor 32% gewijzigd door Donstil op 21-08-2023 21:46 ]

• Ht87
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 20-11 22:12
[...]

Jagged alliance 2 vibes :9

• Donstil
  • Niet online
Ht87 schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 22:21:
[...]

Jagged alliance 2 vibes :9
Zo maar Jagged alliance 3, yes please!

Finraziel schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 21:05:
[...]

Als ik me niet vergis hebben ze in die deep dive al ergens gezegd dat het duidelijk zal zijn welke planeten bevolkt zijn met npc's en quests hebben en zo. Het werd ook meteen duidelijk gemaakt dat de meeste van die planeten dus leeg zullen zijn. Heb je geen zin om een lege planeet te verkennen (of minen of een basis op bouwen) dan blijf je daar weg. Ze hebben volgens mij niet gezegd hoe dat precies aangegeven wordt maar ik zou het zelf doen door gewoon de navigatie computer van je schip informatie te laten geven over populatie/settlements. Een planeet waar (officieel) niemand woont zul je waarschijnlijk geen npc's en quests gaan vinden (kan me voorstellen misschien wel ook wat procedureel geplaatste pirate hideouts of dat soort dingen, wellicht met de starfield variant op radial quests).
Ja precies. Al zou het mij niet verbazen als er tussen die 1000 planeten een paar kunnen zitten met verassingen, met dingen die je niet verwacht. Want BGS is zich er absoluut van bewust dat er mensen zullen zijn die echt alle planeten willen en gaan verkennen, dan is juist een onverwacht iets heel tof.

Zelf kijk op enorm uit naar de environmental storytelling in de game. Zoals je in Oblivion en Skyrim een journal tegenkwam met info over iets in de buurt, of je gaat een grot in en komt daar van alles tegen. Fallout 3 en 4 hebben dit ook, kan daar echt van genieten. RDR2 hier en daar heeft dat ook. Dus in het geval van Starfield dat je bijvoorbeeld tijdens het verkennen op een crash site van een spaceship stuit of je gaat een verlaten space station in en komt erachter wat er allemaal is gebeurd. Met space kun je echt veel.

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 00:19
[...]

Je bent niet alleen hoor. De reviews moeten wel erg lovend zijn over gameplay en verhaal wil ik er aan beginnen. Skyrim vond ik cool toen hij uitkwam (nul bugs gehad overigens) maar ik kan me niks herinneren van het verhaal. Ik ben tegenwoordig nog sneller afgehaakt bij lange verhalen dan vroeger. :) Dan ga ik liever me laten verrassen door nog meer geheimen in Remnant 2 (die is echt briljant) en eind september de pop uithangen. Mooie maanden inderdaad. _/-\o_
@NightShadow22 Ik heb mijn fysieke Dead Island 2 verkocht en van dat geld Dead Island 2 (€28,28) en de Grand Theft Auto: The Trilogy - The Definitive Edition (€16,06) digitaal gehaald voor een bedrag van €44 euro. Echt goedkoop via die site zeg!

[ Voor 4% gewijzigd door G_Dragon op 22-08-2023 00:12 ]

• drakiesoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21-11 10:52
Phil had schijnbaar al prototypes van die wrappes op z'n shelve staan in 2021
Ik vind het overigens helemaal niks. Kan me ook niet voorstellen dat dit goed is voor de koeling.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0AaoVIPHYmltWnT_YIOWRGiHB1I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i9zn3QxUuu4EAKHW0kiT6h4v.jpg?f=fotoalbum_large
G_Dragon schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 00:12:
@NightShadow22 Ik heb mijn fysieke Dead Island 2 verkocht en van dat geld Dead Island 2 (€28,28) en de Grand Theft Auto: The Trilogy - The Definitive Edition (€16,06) digitaal gehaald voor een bedrag van €44 euro. Echt goedkoop via die site zeg!
Eneba?

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22:46
drakiesoft schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 00:13:
Phil had schijnbaar al prototypes van die wrappes op z'n shelve staan in 2021
Ik vind het overigens helemaal niks. Kan me ook niet voorstellen dat dit goed is voor de koeling.
Koeling heeft hier (uiteraard) niets onder te leiden.zowel de achterkant als bovenkant zijn niet bedekt.

Opzich wel een grappige oplossing van MS om zo verschillende stijlen te kunnen creëren. Al staat een dbrand skin wel mooier denk ik.
Pagina: 1 ... 149 ... 195 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
• Gamepass discussie: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
• Beschikbaarheid: [XSX | XSS] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord