Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
Zal 'm voor de zekerheid maar even als spoiler posten en het is een vraag aan de personen die Atomic Heart gespeeld hebben.

spoiler:
Is de hele game soms een ''Ik zoek een sleutel simulator''? :| Ik hoop namelijk op iets meer actie.

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01:41
Fireshade schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 14:14:
[...]

Goed dat ie zeldzaam is, wat een foeilelijk ding.
Past goed bij de nieuwe UI dan >:)
Mosin schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 20:45:
Zal 'm voor de zekerheid maar even als spoiler posten en het is een vraag aan de personen die Atomic Heart gespeeld hebben.

spoiler:
Is de hele game soms een ''Ik zoek een sleutel simulator''? :| Ik hoop namelijk op iets meer actie.
Geen idee hoever je bent maar ik kan je aanraden om hem op de hoogste moeilijkheidsgraad te spelen. Het is geen standaard shooter game met waves aan vijanden en continue actie. De hoogste moeilijkheidsgraad vraagt wel om een wat meer tactische aanpak en maakt het de game mij betreft een stuk leuker.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Heeft er iemand trouwens wat tips voor een goed stuurtje voor de Xbox. Ben wellicht van plan om een stuurtje aan te schaffen voor Forza Motorsport.

Ik ben behoorlijk slecht in racespellen met een controller :). Schakelen is bijv. een drama en FM rijdt je niet met een automaat :P

Ik hoef geen complete racerig want ik zal aan een bureau zitten of stuurtjes van 1.000 euro maar het budget ligt rond de 300/400 om het nog een beetje leuk te houden.

Mosin schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 20:45:

spoiler:
Ben je al in de open wereld aanbelandt of zit je nog in de eerste bunker ?

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• Mosin
  • Nu online
uchiha tijntje schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 21:40:
[...]

Geen idee hoever je bent maar ik kan je aanraden om hem op de hoogste moeilijkheidsgraad te spelen. Het is geen standaard shooter game met waves aan vijanden en continue actie. De hoogste moeilijkheidsgraad vraagt wel om een wat meer tactische aanpak en maakt het de game mij betreft een stuk leuker.
Goede tip. Momenteel loop ik er echt zo doorheen en dat is ook niet leuk.
Het enigste wat me overviel was die stuiterende bal in het parkje 8)7 :P
justifire schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 22:18:
[...]

Ben je al in de open wereld aanbelandt of zit je nog in de eerste bunker ?
spoiler:
Ik ben al iets verder in de 2e bunker. In dat gebied waar je af en toe ene meneer Stockhausen hoort.

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-11 23:07

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

SunnieNL schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 13:34:
[...]

Euhm, daar zit dus wel verschil in. De Switch heeft geen raytracing en ook niet de hogere graphics, die de XSX wel heeft in de Witcher 3 (zie ook https://www.ign.com/artic...gen-updates-best-features )

Eerder was daar ook al een groot verschil met de niet next-gen versies in graphics: https://www.imore.com/witcher-3-nintendo-switch-review. Voornamelijk omdat de Switch draait op 720p (docked). Dus ik snap echt niet dat je kan zeggen dat er geen graphics verschil zit tussen de Switch en XSX wat betreft The Witcher 3 en dat 'het gros' dat niet ziet. Zelfs met de XSS zit een mega verschil in graphics. Dat ga je echt wel zien. Controleer anders even YouTube: Witcher 3 Graphics Comparison Switch vs Xbox Series X vs. Xbox One! voor het verschil (er zitten delen tussen waar de XSX met Switch wordt vergeleken). Zelfs het verschil tussen Switch en Xbox One is al enorm.

Je kunt tevreden zijn met de iets lagere kwaliteit graphics van de XSS, maar dat maakt ze nog niet vergelijkbaar met de XSX (ik zou er niet tevreden mee zijn)
Ik bedoelde het anders, maar ik zie nu dat ik de zin een beetje raar heb getypt. Ik bedoelde aan te geven dat het verschil tussen de series x en s over het algemeen niet zo groot is dan als je bijvoorbeeld the Witcher 3 XSX versie vergelijkt met de switch versie (met de uitleg dat die laatste versies qua graphics wel echt ver uit elkaar liggen). Raytracing is leuk, maar de game ziet er nog steeds goed uit zonder. 30 vs 60fps is een ervaringsverschil maar je hebt daarbij niet het idee dat je meteen een andere game aan het spelen bent. Het zijn meer de puntjes op de i dan fundamentele grafische verschillen.

Overigens heb ik wellicht te veel met de Xbox vs Playstation bril gekeken omdat ik toch nog op de lijn zit dat Xbox marktaandeel van Playstation wil overnemen. Als dat al zo is, dan is dat in ieder geval niet het enige paard waar ze op wedden gezien alle opmerkingen hier. Desondanks blijf ik het moeilijk te begrijpen dat je allemaal studios gaat opkopen voor gigantische bedragen die je wil laten pronken met fantastisch uitziende vette games en dan een prijsstrategie hanteert die er voor zorgt dat je ''middelste'' console het best verkoopt. Ik zou denken dat Xbox langzaam op het punt aan het komen is waarbij de serieuze gamer gaat denken, waar is mijn geld het best besteed. Een agressievere strategie op de XSX was mijn inziens logischer geweest.

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11:53
@Chrosser Lijkt mij voor Microsoft interessanter om te focussen op de normale gamer dan op de serieuze gamer. Of allebei natuurlijk met zowel de Series S als de Series X. Maar wat zou je dan graag anders zien als je naar beide Xbox consoles kijkt?

• Powder Toastman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-11 12:43
Chrosser schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 23:24:
Ik zou denken dat Xbox langzaam op het punt aan het komen is waarbij de serieuze gamer gaat denken, waar is mijn geld het best besteed. Een agressievere strategie op de XSX was mijn inziens logischer geweest.
Hoezo? Ze kunnen toch prima games uitbrengen met alle toeters en bellen voor de Series X en met lagere resolutie en zonder bijv. ray tracing etc. voor de Series S? Laat je de keuze bij de koper.
PlayStation hanteert die strategie niet vooralsnog (totdat er wellicht een PS5 Pro uitkomt t.z.t.), maar heb zover ik weet nog geen games gezien die er beter uitzien qua graphics en/of performance op de PS5 dan op de Series X.

• NightShadow22
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 12-03-2024

NightShadow22

SonyPony

Powder Toastman schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 00:56:
[...]

Hoezo? Ze kunnen toch prima games uitbrengen met alle toeters en bellen voor de Series X en met lagere resolutie en zonder bijv. ray tracing etc. voor de Series S? Laat je de keuze bij de koper.
PlayStation hanteert die strategie niet vooralsnog (totdat er wellicht een PS5 Pro uitkomt t.z.t.), maar heb zover ik weet nog geen games gezien die er beter uitzien qua graphics en/of performance op de PS5 dan op de Series X.
Alle PS5 exclusives ( en dat zijn er nog niet genoeg) zien er grafisch beter uit dan alles wat tot nu toe op de Series is gereleased.

Performance wise tussen third party games ligt het er maar net aan de ene x presteert de Xbox beter en de andere keer de Ps5, maar grafisch heeft de Ps5 de Series al vele malen overtroffen.

R&C Rift apart , FF16, TlOU part 1, Forbidden West, Miles Morales , Ragnarok ( niet eens ps5 exclusive ) en nog een stel games zijn nog nooit vertoond op die manier op Xbox.

• Ramon27
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-12-2024
NightShadow22 schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 01:05:
[...]

Alle PS5 exclusives ( en dat zijn er nog niet genoeg) zien er grafisch beter uit dan alles wat tot nu toe op de Series is gereleased.

Performance wise tussen third party games ligt het er maar net aan de ene x presteert de Xbox beter en de andere keer de Ps5, maar grafisch heeft de Ps5 de Series al vele malen overtroffen.

R&C Rift apart , FF16, TlOU part 1, Forbidden West, Miles Morales , Ragnarok ( niet eens ps5 exclusive ) en nog een stel games zijn nog nooit vertoond op die manier op Xbox.
Ik stel je voor om of een bril aan te schaffen, je blauwe bril af te doen en of een bril aan te schaffen.

Om er een paar te noemen Gears, Forza, FS

R&C, FF16 zijn de parels kwa graphics in de lijst die jij noemt.

Ps ik bezit een ps5, series x en switch oled. En 2 konijnen.

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 09:49
Ramon27 schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 06:05:
[...]

Ik stel je voor om of een bril aan te schaffen, je blauwe bril af te doen en of een bril aan te schaffen.

FF 16 enkel tijdens cutscenes, er zijn ook delen van het spel echt lelijk. Dat leveldesign leek wel einde PS3 era.

En eens. Beide consoles hebben inderdaad prachtige games. Laten we dus niet weer een consolewar discussie beginnen, voor de mods is het ook vakantie. ;)

• nickdew
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:51
Mijn Xbox sluit eigenlijk laatste direct af als ik hem opstart. Hij valt gelijk uit. Controller blijft in dit geval aan. Kan de Xbox hierna ook gewoon handmatig aanzetten. Is dit iets bekend?

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-11 17:37

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

nickdew schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 09:18:
Mijn Xbox sluit eigenlijk laatste direct af als ik hem opstart. Hij valt gelijk uit. Controller blijft in dit geval aan. Kan de Xbox hierna ook gewoon handmatig aanzetten. Is dit iets bekend?
Ik heb dit wel eens gehad. Stekker uit het stopcontact, paar seconden wachten en er daarna weer in loste het voor mij op :)
G_Dragon schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 18:58:
[...]

Geen idee om heel eerlijk te zijn!

Ik ben vandaag begonnen aan Stray, speelt lekker ontspannen weg _/-\o_

[Afbeelding]
Heb Stray op de PS4 gespeeld, toen extra gekocht omdat mijn dochter gek is op katten. En inderdaad een heerlijke game, wil hem binnenkort nog eens spelen.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Mosin schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 17:55:
[...]

Met de One X kun je nog even door, maar zou dan ook lekker voor de Series S gaan aangezien je toch een wilt aanschaffen.
Eerst kijken wat de baas (vrouw) wilt met de woonkamer, zoals gezegd ik heb de Series X in mijn Game Room staan :P

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Chrosser schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 23:24:
[...]

Ik bedoelde het anders, maar ik zie nu dat ik de zin een beetje raar heb getypt. Ik bedoelde aan te geven dat het verschil tussen de series x en s over het algemeen niet zo groot is dan als je bijvoorbeeld the Witcher 3 XSX versie vergelijkt met de switch versie (met de uitleg dat die laatste versies qua graphics wel echt ver uit elkaar liggen). Raytracing is leuk, maar de game ziet er nog steeds goed uit zonder. 30 vs 60fps is een ervaringsverschil maar je hebt daarbij niet het idee dat je meteen een andere game aan het spelen bent. Het zijn meer de puntjes op de i dan fundamentele grafische verschillen.

Overigens heb ik wellicht te veel met de Xbox vs Playstation bril gekeken omdat ik toch nog op de lijn zit dat Xbox marktaandeel van Playstation wil overnemen. Als dat al zo is, dan is dat in ieder geval niet het enige paard waar ze op wedden gezien alle opmerkingen hier. Desondanks blijf ik het moeilijk te begrijpen dat je allemaal studios gaat opkopen voor gigantische bedragen die je wil laten pronken met fantastisch uitziende vette games en dan een prijsstrategie hanteert die er voor zorgt dat je ''middelste'' console het best verkoopt. Ik zou denken dat Xbox langzaam op het punt aan het komen is waarbij de serieuze gamer gaat denken, waar is mijn geld het best besteed. Een agressievere strategie op de XSX was mijn inziens logischer geweest.
Ik zeg dit als Playstation gamer, waar elke console/SKU op rekenkracht exact dezelfde is (enkel disc/no-disc), maar ik zie het argument WEL voor wat MS doet met de series S.

Er zijn argumenten voor en tegen beide strategieën, maar ik zie niet in hoe de Series S jou als 'serieuze gamer' ook maar op 1 manier hindert of remt. Bedenk dat je weer redeneert vanuit een 'rijke' markt, met hoge salarissen en veel inkomen. 500 euro is hier wisselgeld. In Brazilië of Indie zullen ze maar wat blij zijn met een next gen console van 250 euro. Het verschil tussen net bereikbaar voor een hele grote groep gamers, of absoluut onbetaalbaar, hoe vreemd dat voor ons ook mag klinken.

En in die zin boort MS dus meteen een veel grotere markt aan, waar ze hun box, hun ecosysteem en platform kunnen slijten.

Ander puntje is de series S tijdens corona (wat niemand zag aankomen) een onbedoelde toevalstreffer was. Want het was maanden- en maandenlang de enige console die vlot beschikbaar was, wereldwijd. Lag gewoon al vrij snel op voorraad in de rekken. Omdat de chips een stuk gemakkelijker en goedkoper te produceren zijn. Als ik een xbox gamer was op dat moment dan wist ik het wel. Blijven doorroeien op een last gen (one X) met trage laptopschijf, of een console met solid state storage en flitsenden laadtijden? Ja graag, graphics be damned.

Inderdaad, je hebt de keuze tussen alle grafische toeters en bellen (wat ook erg relatief is, het boeit me steeds minder, en ik zie het ook steeds minder in een interactief medium met snel bewegende games), of een console met dezelfde CPU power (belangrijk!) en +-1/4 van de GPU power, waardoor je dus enkel inlevert op graphics. Lagere res, lagere res textures, bijvoorbeeld. Boeiend, is voor veel gamers meer dan genoeg.

Dat probleempje bij BG3 lossen ze nog wel op, gewoon wat extra tijd aan spenderen. Indien niet, jammer dan, maar het is een uitzondering, tot nu toe gaat het allemaal prima met die twee verschillende SKU's. Gewoon feature parity tussen beide consoles.

De 'QOL' features alleen al (snel laden van games, wat mij betreft de enige echte next gen feature van beide consoles) heb je hoe dan ook. Voor 250 euo in een promotie. _/-\o_

Vanuit mijn standpunt, als PS gamer (of ook vanuit het standpunt van een switch gamer bijvoorbeeld), is het tevens ook de enige console van MS die ik zelf zou aanschaffen voor er bij. Dat is prima te verantwoorden. Twee dikke consoles is dan wat overdreven, vooral als de MS console in het huishouden met afstand de "tweede console" is.

Nee, prima idee die Series S

Het probleem is alleen dat Sony nogal harde discounts hanteert op dit moment. In de UK koop je voor 50 euro meer dan een Series S een Disc (!!) versie van de PS5 (zware korting). Tja, dan weet je het ook wel. Dan hoef je helemaal niets in te leveren, en speel je je games voluit op een ps5 zonder beperkingen.
Linksquest schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 09:35:
[...]

Heb Stray op de PS4 gespeeld, toen extra gekocht omdat mijn dochter gek is op katten. En inderdaad een heerlijke game, wil hem binnenkort nog eens spelen.
Ik ben dan ook benieuwd of je veel grafisch verschil ziet tussen old en current-gen :D, want wat ik gisteren heb gespeeld op de Xbox Series X zag er ontzettend goed uit. Ik liep wel gelijk tegen een kleine irritatie aan die jij misschien herkend.

spoiler:
Nadat je naar beneden valt, kom je op een gegeven moment bij een stuk waar je een emmer kan pakken om een ventilator te stoppen. Ik ben daar serieus bijna 15 minuten bezig geweest omdat ik alleen maar bezig was met het proberen te vullen van die emmer met water wat je daar naar beneden ziet komen. Want in mijn beleving moest je de kat die gestrand was voorzien van water, maar dat water gaat dwars door de emmer heen :P

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

Ramon27 schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 06:05:
[...]

Gears? Niet echt. Forza wel gedeeltelijk eens maar is niet veel bijzonders en speel geen race games.

zelf ook in het bezit van alles wat je daar noemt, mss moet je zelf je roze bril eens afdoen. 8) :+

[ Voor 8% gewijzigd door NightShadow22 op 11-08-2023 20:32 ]

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

[quote]NightShadow22 schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 10:35:
[...]

Dubbele post*

[ Voor 38% gewijzigd door NightShadow22 op 11-08-2023 20:33 ]

G_Dragon schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 09:59:
[...]

Ik ben dan ook benieuwd of je veel grafisch verschil ziet tussen old en current-gen :D, want wat ik gisteren heb gespeeld op de Xbox Series X zag er ontzettend goed uit. Ik liep wel gelijk tegen een kleine irritatie aan die jij misschien herkend.

spoiler:
Nadat je naar beneden valt, kom je op een gegeven moment bij een stuk waar je een emmer kan pakken om een ventilator te stoppen. Ik ben daar serieus bijna 15 minuten bezig geweest omdat ik alleen maar bezig was met het proberen te vullen van die emmer met water wat je daar naar beneden ziet komen. Want in mijn beleving moest je de kat die gestrand was voorzien van water, maar dat water gaat dwars door de emmer heen :P
Whahaha, dat stuk ben ik dus meteen langs gelopen, heb wel eventueel een ander leuk stukje voor je

spoiler:
YouTube: Naughty Stray making A Mess - Stray (PS4)

Moet hem even als url plaatsen, kan geen video in de spoiler zetten

[ Voor 6% gewijzigd door Linksquest op 11-08-2023 10:43 ]

• Timothy3000
Amos_x schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 09:46:
[...]
Het probleem is alleen dat Sony nogal harde discounts hanteert op dit moment. In de UK koop je voor 50 euro meer dan een Series S een Disc (!!) versie van de PS5 (zware korting).
Waar kan ik die hier voor 250 a 280 pond vinden? Ik ben daar nu en dat klinkt wel goed, een maat van me zoekt er nog 1 die ik dan kan meenemen.

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Timothy3000 schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 10:52:
[...]

Waar kan ik die hier voor 250 a 280 pond vinden? Ik ben daar nu en dat klinkt wel goed, een maat van me zoekt er nog 1 die ik dan kan meenemen.
Geen idee. Heb het overgenomen van de DF direct podcast van vorige week die ik onlangs beluisterde. Het vermoeden was dat ze stock er door jagen voor een mogelijke slim. Richard (de host) verblijft deels in de UK dacht ik, vandaar. Ik herinner me niet exact hoeveel of wat het bedrag in pond was, maar ze spraken van 50 pond meer dan de nieuwe zwarte series S. nog steeds duur maar relatief gezien voor een ps5 zeker niet slecht. Met een game…

• Timothy3000
Ik zag ze hier (wel met gratis game) in Game.co.uk e.d. voor 479,99 liggen. Misschien online dan? Maar Series S kost hier online ook maar 209,99, dus die info lijkt me niet helemaal te kloppen.

Wel jammer, was een mooie deal geweest.

• Mosin
  • Nu online
Linksquest schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 09:46:
[...]

Eerst kijken wat de baas (vrouw) wilt met de woonkamer, zoals gezegd ik heb de Series X in mijn Game Room staan :P
Gewoon samen met je dochter iets te lief gaan doen, dan moet het wel lukken :P

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

Zijn er nog online retailers die games op launch day leveren? Wil Starfield graag fysiek kopen en de MM is nogal een eindje uit de buurt.

• Timothy3000
NightShadow22 schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 14:15:
Zijn er nog online retailers die games op launch day leveren? Wil Starfield graag fysiek kopen en de MM is nogal een eindje uit de buurt.
Gameresource. Vaak zelfs een dag eerder.

Bol.

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

Timothy3000 schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 14:34:
[...]

Gameresource. Vaak zelfs een dag eerder.

Bol.
Bedankt dan ga ik m daar bestellen :*)
NightShadow22 schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 14:15:
Ik krijg spellen vaak 2 of 3 dagen voor release binnen als ik bij de GameResource bestel.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

G_Dragon schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 14:45:
[...]

Ik krijg spellen vaak 2 of 3 dagen voor release binnen als ik bij de GameResource bestel.
Bedankt dan word het zeker GameResource! 8)
NightShadow22 schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 14:47:
[...]

Niet lopen klagen als je dan nog geen day one patch hebt he ;)

Of is het zo dat je alleen met een digitaal exemplaar (pre order) op 1 september kunt beginnen.

[ Voor 23% gewijzigd door uchiha tijntje op 11-08-2023 15:02 ]

[...]

Dan hoop ik alleen wel dat ze hun manier natuurlijk niet hebben aangepast :+.
Want zie hier mijn post in het Dead Island 2 topic op 18-04-2023 terwijl het spel op 21-04-2023 uitkwam.

EDIT: En zie hier de post van @crimby in het Diablo IV topic, ook gewoon 5 dagen te vroeg.

[ Voor 16% gewijzigd door G_Dragon op 11-08-2023 14:57 ]

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

uchiha tijntje schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 14:54:
[...]

Niet lopen klagen als je dan nog geen day one patch hebt he ;)

Of is het zo dat je alleen met een digitaal exemplaar (pre order) op 1 september kunt beginnen.
Ik hoef niet per se op 1 september te spelen vind dat het extra geld niet waard.

Als ik m de 5de hier heb is het voor mij al lang goed, Deze en Stalker 2 koop ik, Ik geloof dat alleen de duurdere versies 1 september al acces hebben maar of het digital only is weet ik niet zeker.

Ik koop sowieso nooit echt collectors editions of duurdere editions voor early acces heb het eenmalig met Hogwarts gedaan maar dacht daarna was dat t nou echt waard :P

omdat ik de games op gamepass niet zo leuk vind, en laatst toen ik een maand gamepass kocht voor Fallen order merkte ik dat ik de game ging rushen om binnnen de maand af te maken.

Op Starfield en Stalker 2 heb ik lang gewacht en wil ik in alle rust van genieten zonder mezelf verplicht te voelen om een abbonement te verlengen waar ik verder weinig van plan mee ben.

[ Voor 14% gewijzigd door NightShadow22 op 11-08-2023 18:25 ]

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:24
[...]

Grote kans dat je met een fysieke standaard editie alsnog gelocked bent tot 6 september vanwege de early access met de premium editie. Misschien dat de volledige 1.0 game op disc staat (maar dat denk ik eigenlijk niet?), dan zou je nog offline kunnen spelen.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

Raem schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 15:06:
[...]

Grote kans dat je met een fysieke standaard editie alsnog gelocked bent tot 6 september vanwege de early access met de premium editie. Misschien dat de volledige 1.0 game op disc staat (maar dat denk ik eigenlijk niet?), dan zou je nog offline kunnen spelen.
Nee 1 september is inderdaad alleen de duurdere versie denk ik, ik doel gewoon op de 5de technisch de 6de om 12 uur snachts lekker spelen.
Mosin schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 12:59:
[...]

Gewoon samen met je dochter iets te lief gaan doen, dan moet het wel lukken :P
Dat werkt helaas bij die van mij niet 8)7

Linksquest schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 15:20:
[...]

Dat werkt helaas bij die van mij niet 8)7
''Time to change strategy'' :+

Hopelijk kondigen ze eindelijk platforms aan in die trailer, en een release date.
devilsnight schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 19:15:
[Twitter]

Hopelijk kondigen ze eindelijk platforms aan in die trailer, en een release date.
Hyped!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

Lijkt me echt een gruwelijke game! :9~ :9~
NightShadow22 schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 19:28:
[...]

Lijkt me echt een gruwelijke game! :9~ :9~
Mij ook! Volg al een aantal jaar die gameplay filmpjes, ziet er telkens zo gruwelijk uit :9~ :9~

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

G_Dragon schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 19:30:
[...]

Mij ook! Volg al een aantal jaar die gameplay filmpjes, ziet er telkens zo gruwelijk uit :9~ :9~
Same! echt niet normaal , Ben ook echt super hyped voor Gamescom eigenlijk nog wel meer dan laatst met summergames fest alleen al om deze en Stalker 2! hoop zo erg dat Stalker in december dropt dan word ik helemaaaal gek >:)
devilsnight schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 19:15:
[Twitter]

Die game kan eigenlijk alleen maar gaan tegenvallen :) Benieuwd wat ze er van hebben gemaakt.

———-

Quake 2 is best wel pittig :P Uiteindelijk maar op easy gespeeld en ben erg blij met het kompas. Dat soort games zijn altijd een drama om te navigeren :P

Grappige trip down memory lane.

———-

Helaas wijkt deze af van de vorige South Park games. Dat waren twee erg grappige games met een leuke turn based combat systeem. Maarja helaas.

[ Voor 41% gewijzigd door uchiha tijntje op 11-08-2023 21:34 ]

Het [2023] Gamescom topic staat online!

Forza Motorsport | Multiplayer revealed

• Featured Multiplayer: competitive racing, full racing weekends (open practice, qualifying, race, strategy)
• Spec Series (even playing field) and Open Series (classic Forza class-based)
• Pitting features
• Forza Race Regulations overhauled with machine learning
• Competitive Driver Rating
• Safety Rating for clean racing
• Earn progression on your car when you play Builders Cup, Free Play, Rivals, and multiplayer
• Rivals mode returns
• Private Multiplayer: features tons of custom game options

bron (is helaas offline gehaald... )
Maar hier wel de de Tweet

[ Voor 19% gewijzigd door G_Dragon op 11-08-2023 22:08 ]

Nog een South Park spel!
De vorige delen met veel plezier gespeeld, maar dit nieuwe spel komt dus in 3D en laat de 2D van de tv serie los hmmm...

[ Voor 41% gewijzigd door G_Dragon op 11-08-2023 22:21 ]

• L23
G_Dragon schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 22:10:
[YouTube: SOUTH PARK: SNOW DAY! | Reveal Trailer]
Nog een South Park spel!
De vorige delen met veel plezier gespeeld, dus kom maar op ;)
Ziet er wel heel anders uit dan de vorige delen. Wordt er niet enthousiast van. Enkel multiplayer?
L23 schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 22:22:
[...]

Ziet er wel heel anders uit dan de vorige delen. Wordt er niet enthousiast van. Enkel multiplayer?
Ja ik heb mijn reactie inmiddels aangepast want het is inderdaad niet zoals ik had verwacht.. jammer! Want de vorige spellen waren erg vermakelijk, hoop alleen niet dat het enkel multiplayer is.

Je ziet nog niet veel, maar ben wel eens benieuwd naar die TMNT game.

uchiha tijntje schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 20:34:
[...]

Die game kan eigenlijk alleen maar gaan tegenvallen :) Benieuwd wat ze er van hebben gemaakt.

———-

Quake 2 is best wel pittig :P Uiteindelijk maar op easy gespeeld en ben erg blij met het kompas. Dat soort games zijn altijd een drama om te navigeren :P

Grappige trip down memory lane.

———-

[YouTube: South Park Snow Day - Official Announcement Trailer | THQ Nordic Digital Showcase August 2023]

Helaas wijkt deze af van de vorige South Park games. Dat waren twee erg grappige games met een leuke turn based combat systeem. Maarja helaas.
True. Of juist niet, dat kan ook. De studio staat niet bepaald bekend om hun geweldige games, zou niet eens weten welke games, maar dit kan hun eerste knaller worden.

Ik hoop vooral dat dit niet een Stellar Blade geval wordt. Was volop voor Xbox aangekondigd (exclusief zelfs dacht ik) en ineens nu PS exclusief. Xbox mist helaas soms toch nog echt veelbelovende Aziatische games. Sony had ook eentje tijdens hun showcase dit jaar en iedereen dacht dat het een Sony game was, maar de studio liet weten dat dit niet zo is. Het is aan Xbox.

• Blaauw87
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22-11 23:56
Linksquest schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 10:50:
Je ziet nog niet veel, maar ben wel eens benieuwd naar die TMNT game.
Sterker nog, je ziet helemaal niks :'(
Blaauw87 schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 11:18:
[...]

Sterker nog, je ziet helemaal niks :'(
Ja inderdaad, maar gezien de titel, heb ik een vermoeden dat we iets met het ouden Japan gaan krijgen, kijk ik een beetje met een scheel oog naar die 3de film.

En de nieuwe games van deze week:

https://www.trueachieveme.../new-xbox-games-august-14

Bekendste zijn wellicht Everspace 2 (komt ook in GP, en wordt prima gereviewed, https://www.metacritic.com/game/pc/everspace-2)

En voor liefhebbers van de NFL komt Madden 24 uit deze week.

• Blaauw87
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22-11 23:56
Broforce is een vermakelijk spel!

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-11 11:42
Blaauw87 schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 14:58:
Zeker een leuk spel. Jaren geleden op de PS4 gespeeld, maar destijds had het nog veel last van framedrops. Daar is nu geen sprake meer van. Lekkere actiegame.

PSN ID Binloading_nl

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Blaauw87 schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 14:58:
Haha ja BroForce is een geweldige game, die later ook best nog wel pittig kan zijn.
Jaren geleden "gratis" gekregen voor de PS4 en toen helemaal kapot gespeeld, inmiddels heb ik hem ook op de switch en nu dan op de Xbox. Echt fijn om af en toe toch weer eens te starten.

Ik snap alleen niet helemaal of dit nou de standaard game is of dat er nog uitbreidingen bij zitten, want kan mij niet herinneren dat die game altijd al "Broforce Forever" hete.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:17

On_E

Housemusic

uchiha tijntje schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 13:44:
En de nieuwe games van deze week:

https://www.trueachieveme.../new-xbox-games-august-14

Bekendste zijn wellicht Everspace 2 (komt ook in GP, en wordt prima gereviewed, https://www.metacritic.com/game/pc/everspace-2)

[Video: EVERSPACE 2 Xbox Release Date Reveal Trailer]

En voor liefhebbers van de NFL komt Madden 24 uit deze week.
Everspace 2 en Texas Chainsaw Massacre ga ik zeker proberen. Gord ziet er ook wel aardig uit.

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Donstil schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 10:30:
[...]

Haha ja BroForce is een geweldige game, die later ook best nog wel pittig kan zijn.
Jaren geleden "gratis" gekregen voor de PS4 en toen helemaal kapot gespeeld, inmiddels heb ik hem ook op de switch en nu dan op de Xbox. Echt fijn om af en toe toch weer eens te starten.

Ik snap alleen niet helemaal of dit nou de standaard game is of dat er nog uitbreidingen bij zitten, want kan mij niet herinneren dat die game altijd al "Broforce Forever" hete.
Volgens mij is het de base game en de uitbreiding (dacht qua karakters).

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-11 07:44
On_E schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 11:16:
[...]

Everspace 2 en Texas Chainsaw Massacre ga ik zeker proberen. Gord ziet er ook wel aardig uit.
Hook me up, lijkt me lachen om in een party te doen (TCM), vond Friday the 13th ook best lachen :)
Ik post het voor de zekerheid hier ook even omdat ik niet weet of iedereen Mirage topic ook volgt. Maar goed nieuws!!

• drakiesoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21-11 10:52
Kent of heeft iemand deze?
Je reguliere controller ombouwen tot elite...soort van
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YclGcBS6oylcKMXUPc6XeuKZ48M=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oHkoQtnW130peS1lTUa6ygX4.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/STIJye3tqFiGdcY8ss1lvCCQcdA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GS86VUhT5Uz0zodCoyVEzCMx.jpg?f=fotoalbum_tile
En een nieuwe Forza Motorsport Trailer

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-11 18:48
Het zit Xbox ook niet bepaald mee. De 1ste multi-platform game die tijdelijk niet op de Xbox uitkomt (door XSS complexiteit), scoort mega hoge ogen. Auw... :X

.geek: Baldur's Gate III is momenteel best beoordeelde game van 2023 op Metac...

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Rossi46 schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 20:43:
Het zit Xbox ook niet bepaald mee. De 1ste multi-platform game die tijdelijk niet op de Xbox uitkomt (door XSS complexiteit), scoort mega hoge ogen. Auw... :X

.geek: Baldur's Gate III is momenteel best beoordeelde game van 2023 op Metac...
Ach kunnen wij straks de volledig gepatchte game of the year editie kopen :P

• Timothy3000
uchiha tijntje schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 20:50:
[...]

Ach kunnen wij straks de volledig gepatchte game of the year editie kopen :P
Game lijkt amper tot geen patches nodig te hebben en alle content zit er al in....
Timothy3000 schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 20:57:
[...]

Game lijkt amper tot geen patches nodig te hebben en alle content zit er al in....
Ik las dat de derde act behoorlijk buggy was. Het eerste gedeelte is natuurlijk erg lang in early acces geweest en zal dan ook t meest gepolished zijn. En vermoed dat veel mensen nog niet eens zo ver zijn omdat het een enorm groot spel is :p

———-

Ben nu bezig met Stray. Ben in chapter 5 ofzo, dus ergens rond de helft ofzo. De sfeer is mooi neergezet, en het speelt aardig, maar dat deze was genomineerd voor game of the year bij de game awards is verbazingwekkend. De hype vanwege het feit dat je een kat speelt heeft denk ik echt teveel effect gehad.

[ Voor 26% gewijzigd door uchiha tijntje op 14-08-2023 21:07 ]

• Timothy3000
Ik ben gewoon wat salty. Had die over 2 weken op Xbox willen spelen!

• Timothy3000
uchiha tijntje schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 20:59:
[...]

Ik las dat de derde act behoorlijk buggy was. Het eerste gedeelte is natuurlijk erg lang in early acces geweest en zal dan ook t meest gepolished zijn. En vermoed dat veel mensen nog niet eens zo ver zijn omdat het een enorm groot spel is :p

———-

Ben nu bezig met Stray. Ben in chapter 5 ofzo, dus ergens rond de helft ofzo. De sfeer is mooi neergezet, en het speelt aardig, maar dat deze was genomineerd voor game of the year bij de game awards is verbazingwekkend. De hype vanwege het feit dat je een kat speelt heeft denk ik echt teveel effect gehad.
Ja, verbaasde mij ook enorm. De sfeer is tof maar het is niet zo'n heel goede of bijzondere game imo.

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 11:38
Timothy3000 schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 21:11:
[...]

Ja, verbaasde mij ook enorm. De sfeer is tof maar het is niet zo'n heel goede of bijzondere game imo.
Houd je er niet van om alleen op dingen te springen als er een prompt is en telkens een sleutel te zoeken? Ik vind het wel vermakelijk maar het is vooral een kinderspel imo. Mijn zoon vond het schitterend.
Zie hier, de slechtste trailer van een game in lange tijden. :P

• ilm
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 12:43

ilm

Ondertussen is Rayman legends er ook door. Ik had de 8-bit levels nog niet ontdekt! Rayman is wel zo een game die heel heel makkelijk is in het begin, maar gaandeweg wordt het toch wel echt pittig (vnl. die 'invaded' levels en enkele van die 8-bit muzieklevels natuurlijk). Vooral de 8-bit Orchestral chaos waar het beeld soms volledig wegviel. Het rare is dat op sommige Youtube videos dit niet is. Ik vermoed dat dit de Nintendo versie was die dan iets is aangepast om het makkelijker te maken.
uchiha tijntje schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 22:42:
[...]

Sekiro is echt briljant. Het begin is echt even doorbijten maar uiteindelijk, misschien wat langer dan je zou willen, gaat het vast klikken en dan ben je echt aan het “dansen” met de vijanden. Geweldige ervaring als dat eenmaal klikt, maar het is zeker een pittige game en sommige bosses zul je uren mee bezig zijn. :)
Voor mij is er niet echt 1 klik geweest (we kennen de souls games ondertussen), maar gaandeweg leer je de mechanieken beter beheersen. Ik ben er wel pas goed ingekomen na de eerste echte boss fight, die wel gemakkelijker was dan verwacht.

Nu is Sekiro meer dan moeilijk genoeg (ik gebruik ook veel online informatie na enkele pogingen voor een boss), maar gegeven de reputatie vind ik de moeilijkheid eerder zoals een gewone dark souls dan echt meerdere stappen daarboven. Even afkloppen, wie weet wat komt er nog. :+

Zojuist Owl verslagen, dat was misschien 1 van de moeilijkste tot dusver (20 pogingen ofzo), daarna Corrupted monk toch ook maar even gedaan (was een ei'tje in vergelijking). Ik zie wel tegenop de apen die blijkbaar nog moeten komen :).

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
[...]Ben nu bezig met Stray. Ben in chapter 5 ofzo, dus ergens rond de helft ofzo. De sfeer is mooi neergezet, en het speelt aardig, maar dat deze was genomineerd voor game of the year bij de game awards is verbazingwekkend. De hype vanwege het feit dat je een kat speelt heeft denk ik echt teveel effect gehad.
Nog niet begonnen aan Stray, net Evil West afgerond. Het enige wat mij ook aantrekt tot Stray is dat je een keer niet als mens(achtige) speelt. Terwijl ik in echt katten constant uit mijn tuin jaag :P

Maar de gedachte "is dit nou GOTY/award (kandidaat) waardig?" heb ik zo vaak waardoor ik de hele GOTY/game awards al jaren niet zo serieus meer neem.
Caayn schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 07:32:
[...]
Nog niet begonnen aan Stray, net Evil West afgerond. Het enige wat mij ook aantrekt tot Stray is dat je een keer niet als mens(achtige) speelt. Terwijl ik in echt katten constant uit mijn tuin jaag :P

Maar de gedachte "is dit nou GOTY/award (kandidaat) waardig?" heb ik zo vaak waardoor ik de hele GOTY/game awards al jaren niet zo serieus meer neem.
Om een vergelijkbare reden vermaak ik me momenteel best met maneater. Tijdje terug dat die game hier besproken is maar ik lig altijd achter :+
Lekker als mega haai alles opvreten wat langs zwemt :9 hoewel de hunters op een gegeven moment wel wat lastiger worden en orca's ook best respect verdienen...
Ook verre van een perfecte game maar zeker vermakelijk om eens iets heel anders te doen.

Gamertag: FinrazielNL

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-11 21:02
Het plezier spat er van af :P
Nieuwe deals!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s7eSBGz_XmyimHWSUpjcDVeW19s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ymdfJNpba6M6TtezXEnPhukK.webp?f=fotoalbum_large
"Klik op de afbeelding voor de deals"

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bRTwdHiu7I6yB1ynT0nj9q_W_50=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/00HdxQyDTnMjwipyqCWvUiCD.jpg?f=fotoalbum_large

Firewatch en Gris kan ik aanraden. Zijn niet al te lange games en begeven zich beetje buiten de begaande paden.

En de demo van Sea of Stars beviel me wel goed. Ook een ideale game voor te streamen naar een handheld.

[ Voor 5% gewijzigd door uchiha tijntje op 15-08-2023 15:39 ]

• Timothy3000
Met Firewatch en Limbo deze maand 2 games die er vorig jaar beide nog opstonden. Maf altijd.

• Powder Toastman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-11 12:43
uchiha tijntje schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 15:36:
[Afbeelding]

Firewatch en Gris kan ik aanraden. Zijn niet al te lange games en begeven zich beetje buiten de begaande paden.

En de demo van Sea of Stars beviel me wel goed. Ook een ideale game voor te streamen naar een handheld.
Firewatch is top inderdaad! Mits je uiteraard van slow paced games houdt... ;)
uchiha tijntje schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 15:36:
[Afbeelding]

Texas chainsaw massacre wil ik wel eens uitproberen

https://news.xbox.com/en-...nforcement-strike-system/

[ Voor 40% gewijzigd door uchiha tijntje op 15-08-2023 17:51 ]

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11:33

Nogne

>.<

PS/XBL: Nogne

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

Nogne schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 19:22:
[...]

Jammer dat zoiets nodig is, dit levert alleen maar verliezers op.
Precies en heeft helemaal niks met gamen te maken, Vroeger zette men dan gewoon de mic op mute.

• L23
Vage discussie hier. Inderdaad jammer dat het nodig is. Maar waarom alleen maar verliezers? Volgens mij is het ook niet helemaal nieuw, maar een verbetering om inzichtelijker te maken dat iemand zich niet aan de regels houd.

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:25

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Aantal reacties weggehaald, houden we het netjes?

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
*Knip* dubbelpost met het feedback topic.

[ Voor 114% gewijzigd door Chaoss op 15-08-2023 20:27 ]

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Everspace 2 even geprobeerd maar die loopt op het moment echt ruk op de XSX.

Heb elke keer korte freezes en ik keek ff op reddit en ben iig niet de enige met dit probleem.

Heel erg vind ik het niet wat vond het nou nog niet echt bijzonder wat ik gespeeld heb maar toch, ik wacht iig nog op een Patch om wellicht nog wat verder te spelen.

Verwijderd

Timothy3000 schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 20:59:
Ik ben gewoon wat salty. Had die over 2 weken op Xbox willen spelen!
Ken aardig wat mensen die hem inmiddels hebben uitgespeeld en ik heb de game ook in Early Access gespeeld. Die mensen zijn toch niet helemaal zonder kritiek:
- Er zijn serieuze bugs die in bepaalde gevallen terminaal game breaking kunnen zijn (Save States/Quest States die niet triggeren als je niet vaak genoeg Long Rests hebt gedaan door het gebrek aan een interne game clock).
-
spoiler:
Ik heb het niet zelf gezien, maar het einde schijnt nogal rushed en teleur te stellen, als in op hetzelfde niveau als Mass Effect 3. Je keuzes hebben aan het einde van de rit maar marginale impact, zeker als het aankomt op je companions is het einde niet heel bevredigend.

- Iets wat ik wel zelf heb gezien en meegemaakt, ook al in Early access: De animaties zijn (buiten de saxophone scenes) nogal houterig. Zelfs JRPG's op de Switch kunnen dit beter. Mensen kijken ook naar elkaar tijdens dialogen op een manier die een beetje vreemd aanvoelt (Dragon Age Origins voelde zelfs natuurlijker zeg maar).
- Tsja, de interface. Niet gemakkelijk voor nieuwkomers om zomaar in te komen.

Ik zou zeker even wachten op de Definitive Edition. De 'reviewhype' voelt in mijn ogen nu ook een beetje als een 'Oh Indie Studio maakt goede game, fantastisch, laten we dit hoog reviewen. Want alle AAA studios zijn nu klote en cash grabbers. En als je het daar niet mee eens bent hou je niet van games en steun je Corporate Commander'.

Tsja...de game is goed hoor, zeker 90+ materiaal. Maar beste PC game ooit? Dit scoort nu hoger dan alle genre defining games bij elkaar (Quake, KOTOR, Breath of the Wild etc). Dat lijkt mij iets overdreven en die score zal nu wel gaan zakken naar een 90-92 in de komende paar weken waar het wat mij betreft meer thuis hoort. Het is een verbeterde versie van Divinity Original Sin 2, maar absoluut niet op dezelfde hoogte die hele genres gaat vernieuwen (er zit ook weinig vernieuwing in eerlijk gezegd....) zoals de eerder genoemde games.

[ Voor 0% gewijzigd door BM op 16-08-2023 13:28 . Reden: spoiler voor de zekerheid :) ]

[...]

———-

Het is een heel mooi spel inderdaad, vooral de sfeer en wereld om kat heen. Merk wel dat het inderdaad een klein spel is, want ik ben inmiddels bijna klaar met chapter 10 van de 12 chapters.

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:39

BM

Moderator Spielerij
Verwijderd schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 08:46:
[...]
Tsja...de game is goed hoor, zeker 90+ materiaal. Maar beste PC game ooit? Dit scoort nu hoger dan alle genre defining games bij elkaar (Quake, KOTOR, Breath of the Wild etc). Dat lijkt mij iets overdreven en die score zal nu wel gaan zakken naar een 90-92 in de komende paar weken waar het wat mij betreft meer thuis hoort. Het is een verbeterde versie van Divinity Original Sin 2, maar absoluut niet op dezelfde hoogte die hele genres gaat vernieuwen (er zit ook weinig vernieuwing in eerlijk gezegd....) zoals de eerder genoemde games.
Ik heb het volgens mij al wel eens eerder gezet (en ik ben vast niet de enige), maar de manier waarop games nu gereviewed worden is al jaren helemaal ruk, en derhalve (door mij) niet tot nauwelijks nog serieus te nemen.

Ja, als ik op metacritic een game opzoek, die daar 70+ scored durf ik er wel van uit te gaan dat die gewoon prima is, maar zodra het in het wat extremere spectrum komt (90+) ga ik dingen wel met een flinke korrel zout nemen.

Krijg af en toe het idee dat als je als game OMGWOWWTFBBQ graphics hebt, je de 1e 70 punten al binnen hebt :p Dat een game daarnaast dan niks bijzonders doet lijkt niet meer van toepassing. En dan hebben we het nog niet over reviewers die een spel beoordelen op een (klein) deel van de game. (Ja, ik kijk naar jullie Hogwarts Legacy reviewers).

In het geval BG3 speelt denk ik stukje sentiment ook nog mee. 1 en 2 waren (kennelijk) enorm goed, dan is de hype voor deel 3 vast ook goed aanwezig, en moet je daar als reviewer ook maar net tegenin durven te gaan (wat men sowieso wel wat vaker zou mogen doen).

Waarmee ik niks wil zeggen of BG3 wel of geen goeie game is. Daar heb ik echt geen idee van, maar ik moest even mijn rant tegen de huidige review-cultuur kwijt :p

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Pagina: 1 ... 146 ... 195 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
• Gamepass discussie: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
• Beschikbaarheid: [XSX | XSS] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord