- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Naar aanleiding van het eerdere enthousiasme van Uchiha Tijntje heb ik afgelopen weekend ook Bramble gespeeld (en uitgespeeld). Deed er wel een stuk langer over dan de 3 uur die hij opgafderyck schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 23:33:
[...]
Ik waardeer jouw enthousiasme, top!
Dankzij Shelly van Gamekings heb ik Bramble: the mountain king geïnstalleerd, deze staat sinds kort op game pass.
Ik was helemaal uit het gamen maar dit is helemaal mijn ding. Eftelingstijl meets Zelda. Dit is hoe de nieuwe Fable moet worden maar dan met AAA budget.
Ik raad iedereen deze game aan. Waren er maar meer games op game pass zoals deze.
Controls hadden inderdaad iets strakker gemogen. Alle achievements behaald, maar de no death run achievement laat ik voor wat het is, in sommige levels ging ik best vaak dood, mede dankzij de controls.
Maar echt een leuke sfeervolle game!
Kan toch ook zijn dat het alleen naar PC komt? Er staat Game Pass, niet Xbox toch?uchiha tijntje schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 08:57:
[...]
Go for the eyes boo!
Vraag me af hoe dat zich vertaald naar de controls. Ik weet nog van vroeger dat het echt micro managen was wilde je de moeilijkere bosses verslaan. Pauze, actions bepalen, uitvoeren, 1 sec later weer pauze, en rinse and repeat
Heb er echt honderden en honderden uren in zitten. Voornamelijk in deel 2. Die speelde ik eerder dan deel 1 en kon na 2 niet meer goed terug
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
Games zijn al een paar uit voor console, dus kan prima om de Xbox versie gaan.Jan_V schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 09:39:
[...]
Kan toch ook zijn dat het alleen naar PC komt? Er staat Game Pass, niet Xbox toch?
https://www.xbox.com/nl-N...ced-editions/9ncnbwzshzr5
Die handheld gebruik ik anders als game pc. Aansluiten op de hub en gaan.drakiesoft schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 22:03:
[...]
Ik weet niet hoor, maar wat heb je aan splitscreen op een handheld die bedoeld is om door 1 persoon bediend te worden.
Zou hem zelfs aan de tv kunnen hangen en gebruiken zoals een gedockte Switch, want hij ondersteund ook de xbox controller.
Ik blijf erbij. Die co-op splitscreen wordt maar door zo weinig mensen gebruikt straks. Als die functie het probleem is, haal hem dan gewoon helemaal uit de xbox release. Dan hebben de XSS en XSX dezelfde features en is iedereen blij (op die 10 mensen na die het co-op op de bank willen spelen)
Graag gedaan.Powder Toastman schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 09:39:
[...]
Naar aanleiding van het eerdere enthousiasme van Uchiha Tijntje heb ik afgelopen weekend ook Bramble gespeeld (en uitgespeeld). Deed er wel een stuk langer over dan de 3 uur die hij opgaf, maar echt een leuke game.
Controls hadden inderdaad iets strakker gemogen. Alle achievements behaald, maar de no death run achievement laat ik voor wat het is, in sommige levels ging ik best vaak dood, mede dankzij de controls.
Maar echt een leuke sfeervolle game!
De controls zijn idd tricky af en toe, ook de reden dat ik nog niet de no death run geprobeerd heb. Hij staat nog wel geïnstalleerd om hem als ik een dagje wat masochistisch ingesteld ben hem te proberen…
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
In de vorige UI had ik groepen gemaakt voor Xbox 360 games, Party Games, Race games enz (7 totaal) en als je naar scrolde kwam je ze netjes allemaal tegen.
Nu komt eerst Recently added to Gamepass dan 2 van mijn groepen en de rest is onvindbaar
Dat opdringerige Gamepass beleid begint mij nu echt te irriteren.
Is er nog een manier om mijn groepen allemaal te tonen? En ik kan zeker niet terug naar de oude UI?
Ik schat zo in dat dat een usecase is die nauwelijks gebruikt wordt. Daarbij zo'n tablet processor poept een resolutie uit waar je de blokjes kan tellen op je 4k tv. Wat mij betreft kan die hele splitscreen er uit gesloopt worden ook voor de Xbox. Verder is deze dev zo lui als wat. Men moest ook al zelf de trial verwijderen anders werkt de game niet goed als je hem er overheen installeert. Moet niet gekker worden.SunnieNL schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 10:51:
[...]
Die handheld gebruik ik anders als game pc. Aansluiten op de hub en gaan.
Zou hem zelfs aan de tv kunnen hangen en gebruiken zoals een gedockte Switch, want hij ondersteund ook de xbox controller.
Blijft me sowieso verbazen dat die discussie steeds blijft terug komen over de Xbox Series S terwijl het maar om 1 game gaat. Het lijkt hier eerder om een incapabele game studio te gaan.drakiesoft schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 15:04:
[...]
Ik schat zo in dat dat een usecase is die nauwelijks gebruikt wordt. Daarbij zo'n tablet processor poept een resolutie uit waar je de blokjes kan tellen op je 4k tv. Wat mij betreft kan die hele splitscreen er uit gesloopt worden ook voor de Xbox. Verder is deze dev zo lui als wat. Men moest ook al zelf de trial verwijderen anders werkt de game niet goed als je hem er overheen installeert. Moet niet gekker worden.
Take it easy broBeakzz schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 14:53:
In de categorie “late to the party” heb ik net voor het eerst de nieuwe UI mogen ervaren en wat een bagger zooi is het geworden.
In de vorige UI had ik groepen gemaakt voor Xbox 360 games, Party Games, Race games enz (7 totaal) en als je naar scrolde kwam je ze netjes allemaal tegen.
Nu komt eerst Recently added to Gamepass dan 2 van mijn groepen en de rest is onvindbaarAlleen maar extra zooi waar ik niet op zit te wachten zoals Top entertainment apps en coming to Gamepass…..really? Is dit wat mensen willen?
Is er nog een manier om mijn groepen allemaal te tonen? En ik kan zeker niet terug naar de oude UI?
Alles accepteren en staan juichen om wat MS doet zou beter zijn zeker? Van zeer bruikbare pins naar dit gedrocht. 1 grote Gamepas reclame.
Het Home Screen is okay maar alles er onder … wow
Jij kan het niet belangrijk vinden en dat is je goed recht. Voor mij is het een reden om de Xbox te verkopen (optelsom van meerdere irritaties)
Pohhh als die dan ook nog echt in December uitkomt zoals gepland dan is dit een van de allermooiste game jaren in tijden.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Als je hem nog niet op marktplaats gezet hebt, je kunt je home screen customizen zodat groepen die jij hoger wil hebben hoger staan. Zit achter de knop 'customize'.Beakzz schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 14:53:
In de categorie “late to the party” heb ik net voor het eerst de nieuwe UI mogen ervaren en wat een bagger zooi is het geworden.
Nu komt eerst Recently added to Gamepass dan 2 van mijn groepen en de rest is onvindbaarAlleen maar extra zooi waar ik niet op zit te wachten zoals Top entertainment apps en coming to Gamepass…..really? Is dit wat mensen willen?
Werken al jaren kneiterhard van voor en vanuit early access, brengen de game bijna simultaan op alle platformen uit en doen hun opperste best aan de eisen van Microsoft te voldoen maar ze zijn lui als wat? Absoluut niet.drakiesoft schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 15:04:
[...]
Ik schat zo in dat dat een usecase is die nauwelijks gebruikt wordt. Daarbij zo'n tablet processor poept een resolutie uit waar je de blokjes kan tellen op je 4k tv. Wat mij betreft kan die hele splitscreen er uit gesloopt worden ook voor de Xbox. Verder is deze dev zo lui als wat. Men moest ook al zelf de trial verwijderen anders werkt de game niet goed als je hem er overheen installeert. Moet niet gekker worden.
Ze moeten de Series S gewoon dumpen.Timothy3000 schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 17:25:
[...]
Werken al jaren kneiterhard van voor en vanuit early access, brengen de game bijna simultaan op alle platformen uit en doen hun opperste best aan de eisen van Microsoft te voldoen maar ze zijn lui als wat? Absoluut niet.
Vanwege 1 incapabele game studio?NightShadow22 schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 18:24:
[...]
Ze moeten de Series S gewoon dumpen.
Jarenhard werken en dan geen splitscreen voor elkaar kunnen krijgen. Ik weet niet hoor, maar stel de boel dan uit of voeg dat later toe.Timothy3000 schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 17:25:
[...]
Werken al jaren kneiterhard van voor en vanuit early access, brengen de game bijna simultaan op alle platformen uit en doen hun opperste best aan de eisen van Microsoft te voldoen maar ze zijn lui als wat? Absoluut niet.
Nee, Meerdere developers hebben problemen met de Series S en de eisen van MS .
Series X games third en first party zouden er beter uitzien als ze niet constant rekening met de S zouden hoeven houden.
Dus er zijn meerdere incapabele developers? Jammer.NightShadow22 schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 18:37:
[...]
Series X games third en first party zouden er beter uitzien als ze niet constant rekening met de S zouden hoeven houden.
Ze stellen hem toch uit? En het is blijkbaar alleen op de Series S moeizaam.drakiesoft schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 18:30:
[...]
Jarenhard werken en dan geen splitscreen voor elkaar kunnen krijgen. Ik weet niet hoor, maar stel de boel dan uit of voeg dat later toe.
Respect voor Larian dat ze het perfect willen releasen. Ze hadden het ook met een buggy halfwerkende splitscreen uit kunnen brengen.
Maar wel lopen klagen over een console om je eigen falen te verhullen. Mag je trots op zijn als developer.Timothy3000 schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 18:42:
[...]
Ze stellen hem toch uit? En het is blijkbaar alleen op de Series S moeizaam.
Respect voor Larian dat ze het perfect willen releasen. Ze hadden het ook met een buggy halfwerkende splitscreen uit kunnen brengen.
Zo kan je het ook bekijken, Mischien niet incapabel maar kost nogal veel tijd en resources al die aparte optimilizatie als MS daarvoor betaald prima maar weet niet hoe dat precies zit.L23 schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 18:38:
[...]
Dus er zijn meerdere incapabele developers? Jammer.
Al vind ik bv Bethesda nou niet echt een incapabele developer en toch word Starfield 30fps en daar zit flink wat budget achter.
Dat kunnen ze inderdaad wel goed. Die discussie gaat hier al zo lang door, petje af.drakiesoft schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 18:43:
[...]
Maar wel lopen klagen over een console om je eigen falen te verhullen. Mag je trots op zijn als developer.
Wat is er mis met 30 fps? Ja ik weet het, ik pas hier totaal niet thuisNightShadow22 schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 18:44:
[...]
Zo kan je het ook bekijken, Mischien niet incapabel maar kost nogal veel tijd en resources al die aparte optimilizatie als MS daarvoor betaald prima maar weet niet hoe dat precies zit.
Al vind ik bv Bethesda nou niet echt een incapabele developer en toch word Starfield 30fps en daar zit flink wat budget achter.
Dat doen ze ook helemaal niet. Ze klagen niet over de S, ze geven alleen eerlijk aan dat het door de S wat langer duurt.drakiesoft schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 18:43:
[...]
Maar wel lopen klagen over een console om je eigen falen te verhullen. Mag je trots op zijn als developer.
Wat een rare take.
Ik vind er zelf weinig mis mee, heb met veel plezier ff16 gespeeld op quality mode, en zo laatst RD2 op de Series X.L23 schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 18:46:
[...]
Wat is er mis met 30 fps? Ja ik weet het, ik pas hier totaal niet thuis
Verheug me ook erg op 6 september ga de game gewoon kopen, al ben ik nu aan Remnant 2 bezig en bij zo een game heb je bv die 60 fps echt wel nodig naar mijn mening en ik moet zeggen hij ziet er ook prachtig uit mooie engine Unreal 5.
[ Voor 18% gewijzigd door NightShadow22 op 03-08-2023 18:48 ]
Ik vind dit echt een hele rare take.L23 schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 18:45:
[...]
Dat kunnen ze inderdaad wel goed. Die discussie gaat hier al zo lang door, petje af.
Tegenwoordig wordt de ene na de andere game buggy of half werkend uitgebracht. Larian geeft eerlijk aan dat het wat langer gaat duren voordat de game op Xbox komt omdat het ze wat moeite kost de splitscreen op S werkend te krijgen. Ze zijn eerlijk en transparant en doen hun best om de game zo perfect mogelijk te releasen.
In plaats van lof voor hun transparantie en werk worden ze afgezeken. Heel apart.
Precies ze hebben het niet goed ingeschat welke moeite ze hadden moeten doen. Misschien volgende keer beter intern bekijken voordat ze een releasemoment vaststellen.Timothy3000 schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 18:46:
[...]
Dat doen ze ook helemaal niet. Ze klagen niet over de S, ze geven alleen eerlijk aan dat het door de S wat langer duurt.
Wat een rare take.
Als je in deze iemand moet afzeiken zou het eigenlijk wel MS moeten zijn, ik bedoel niet heel veel mensen zitten te wachten op die splitscreen mode en eigenlijk zou die prima later als patch kunnen komen.Timothy3000 schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 18:49:
[...]
Ik vind dit echt een hele rare take.
Tegenwoordig wordt de ene na de andere game buggy of half werkend uitgebracht. Larian geeft eerlijk aan dat het wat langer gaat duren voordat de game op Xbox komt omdat het ze wat moeite kost de splitscreen op S werkend te krijgen. Ze zijn eerlijk en transparant en doen hun best om de game zo perfect mogelijl te releasen.
In plaats van lof voor hun transparantie en werk worden ze afgezeken. Heel apart.
Ik mis hier hopelijk het sarcasme, want kan me niet voorstellen dat iemand dit echt meent.drakiesoft schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 18:49:
[...]
Precies ze hebben het niet goed ingeschat welke moeite ze hadden moeten doen. Misschien volgende keer beter intern bekijken voordat ze een releasemoment vaststellen.
Anyway, om naar een positievere noot te gaan: Wat is McPixel 3 geinig zeg. Grappig gedaan allemaal.
Ik vind dat geklaag hier de hele tijd ook een rare take.Timothy3000 schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 18:49:
Ik vind dit echt een hele rare take.
Voor de Xbox versie is toch überhaupt nog nooit een releasedatum aangekondigddrakiesoft schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 18:49:
[...]
Precies ze hebben het niet goed ingeschat welke moeite ze hadden moeten doen. Misschien volgende keer beter intern bekijken voordat ze een releasemoment vaststellen.
Klopt inderdaad.Caayn schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 19:17:
[...]
Voor de Xbox versie is toch überhaupt nog nooit een releasedatum aangekondigd
Ik snap niet dat mensen tijd voor klagen hebben. Er moet een nieuwe homescreen geanalyseerd worden.L23 schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 19:07:
[...]
Ik vind dat geklaag hier de hele tijd ook een rare take.
___
Remnant 2 speelt echt keurig weg. Veel toegankelijker dan deel 1.
Ik heb mensen eerder datzelfe zien napraten echter heb ik daar nooit een bron van gezien.NightShadow22 schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 18:37:
Gelukkig ga jij er daar nu wel eentje van posten begrijp ik dus?
hoi
https://gamerant.com/cont...developers%20can%20create.ReVision. schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 21:18:
[...]
Ik heb mensen eerder datzelfe zien napraten echter heb ik daar nooit een bron van gezien.
Gelukkig ga jij er daar nu wel eentje van posten begrijp ik dus?
Het is ook verder geen rocketscience.... bij deze een bron.
[ Voor 23% gewijzigd door NightShadow22 op 03-08-2023 21:50 ]
Nee hoor, ik heb het echter vaker mensen horen zeggen maar altijd zonder bron. Bij deze bedankt voor de bron. Ik lig er zelf niet zo wakker van want ik ben echt een light casual gamer en laat direct elke buggy en half opgeleverde game links liggen (hoera voor nooit pre-orderen)
Maar ik begrijp heel goed de frustratie bij andere mensen die erg uitkijken naar bepaalde games welke vervolgens in waardeloze staat worden gereleased.
hoi
Mijn excuses voor de reactie op die manier dan en bedankt voor je begrip.ReVision. schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 21:33:
[...]
Nee hoor, ik heb het echter vaker mensen horen zeggen maar altijd zonder bron. Bij deze bedankt voor de bron. Ik lig er zelf niet zo wakker van want ik ben echt een light casual gamer en laat direct elke buggy en half opgeleverde game links liggen (hoera voor nooit pre-orderen)
Maar ik begrijp heel goed de frustratie bij andere mensen die erg uitkijken naar bepaalde games welke vervolgens in waardeloze staat worden gereleased.
Haha het onderwerp ligt een beetje gevoelig in the gathering van vandaag dus dacht dat het een aanval was
https://www.ign.com/artic...should-you-pick-ign-first
Ze hebben een starter class, die naar eigen zeggen de definiërende karakter in het spel is, achter een paywall gezet. Dat is best wel matig.
Ik dacht voordat ik de link opende… zou het het karakter zijn met een zwaard groter dan het karakter zelf. En ja hoor
Zelf ben ik vaak in dit soort games een sword en shield build, maar nu ga ik denk ik ook voor een offensive melee build. Magic heb ik nooit gebruikt in Souls games.
Dat is wel jammer. Zie dat je hem wel unlocked door normaal de game te spelen voor denk ik een 2nd run.Exactor it schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 09:38:
[...]
Ze hebben een starter class, die naar eigen zeggen de definiërende karakter in het spel is, achter een paywall gezet. Dat is best wel matig.
Volgens mij is dat puur de armor en het zwaard (en startstats)Exactor it schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 09:38:
[...]
Meestal loop ik er na twee uurtjes al bij als een volslagen gympie die links en rechts wat uit de rekken heeft getrokken dus dat kostuum van tien euro kan mij niet veel boeien.
Verwijderd
Is 343 dan ook een incapabele ontwikkelaar? Aangezien die ook split screen niet werkend kregen.drakiesoft schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 08:35:
Poepioe 3 ontwikkelaars die van te voren wisten wat de specs waren en achteraf lopen klagen dat ze de boel niet voor elkaar hebben terwijl de honderden andere developers het gewoon zonder enkele probleem de game op beide consoles, lagere specs pc, steam deck etc uitbrengen. Tip voor deze drie developers wellicht eerst maar even buurten bij 1 van de honderden andere succesvolle developers om te zien hoe het wel moet. Deze consoles zijn overigens gebouwd met de ontwikkeltools zoals SFS Sampler Feedback Streaming juist met de reden om de hardware optimaal te benutten en kosten laag te houden.
Een gamer op een forum die succesvolle developers vertelt dat ze hun werk niet goed doen en een oplossing aandraagt. Zonder ironie. Terwijl de laatste titel waarover we het hebben lyrisch ontvangen wordt door pers en gamers. Bijzonder haha.drakiesoft schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 08:35:
Poepioe 3 ontwikkelaars die van te voren wisten wat de specs waren en achteraf lopen klagen dat ze de boel niet voor elkaar hebben terwijl de honderden andere developers het gewoon zonder enkele probleem de game op beide consoles, lagere specs pc, steam deck etc uitbrengen. Tip voor deze drie developers wellicht eerst maar even buurten bij 1 van de honderden andere succesvolle developers om te zien hoe het wel moet. Deze consoles zijn overigens gebouwd met de ontwikkeltools zoals SFS Sampler Feedback Streaming juist met de reden om de hardware optimaal te benutten en kosten laag te houden.
Ik dacht gister oprecht dat je comments sarcastisch waren en snap deze rare verdedigingsposts niet echt. De S houdt iets tegen, dat is jammer, users balen wat, de devs reageren respectvol en doen hun best het toch werkend te krijgen. De discussie is alweer over en toch moet er weer even wat olie op het vuur. Waarom?
Jazeker. Toch bizar dat ze dat sinds Halo 5 beloofd hebben en na een boel uitstellen alsnog die belofte niet nakomen.Verwijderd schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 10:22:
[...]
Is 343 dan ook een incapabele ontwikkelaar? Aangezien die ook split screen niet werkend kregen.
Het is op zich via een omweg te spelen en werkt blijkbaar vrij behoorlijk. Denk dat ze vanwege kritiek op o.a. MP content keuzes hebben gemaakt hoe ze hun tijd en inzet zouden inzetten, waardoor deze optie uiteindelijk niet officieel ondersteund is in de game. Wel zonde voor de liefhebbers die er naar uitkeken.L23 schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 11:26:
[...]
Jazeker. Toch bizar dat ze dat sinds Halo 5 beloofd hebben en na een boel uitstellen alsnog die belofte niet nakomen.
[ Voor 3% gewijzigd door uchiha tijntje op 04-08-2023 11:29 ]
Verwijderd
Dus een ontwikkelaar die een bepaalde scope heeft en dit niet op mindere hardware werkend krijgt is een niet capabale ontwikkelaar? Het kan niet te maken hebben met de mindere specs in de series s waar die verplicht ook op moet werken?L23 schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 11:26:
[...]
Jazeker. Toch bizar dat ze dat sinds Halo 5 beloofd hebben en na een boel uitstellen alsnog die belofte niet nakomen.
Het is denk ik enorm kort door de bocht om elke ontwikkelaar die de game niet werkend krijgt op de series s weg te zeggen als niet capabel.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2023 11:34 ]
Ja ik heb het gezien. Bizar eigenlijk hoe goed het al werkt en dat het dan niet toegevoegd word. Halo is een hele andere game geworden. Het is ook al lang niet meer de system seller van wat het ooit was met de eerste Halo titels. Ik kan wel begrijpen dat online multiplayer meer prioriteit heeft omdat dat populairder is en/of meer opbrengt. Maar ik vind het gewoon niet netjes dat iets wat al jaren beloofd is gewoon niet nagekomen word.uchiha tijntje schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 11:29:
[...]
Het is op zich via een omweg te spelen en werkt blijkbaar vrij behoorlijk. Denk dat ze vanwege kritiek op o.a. MP content keuzes hebben gemaakt hoe ze hun tijd en inzet zouden inzetten, waardoor deze optie uiteindelijk niet officieel ondersteund is in de game. Wel zonde voor de liefhebbers die er naar uitkeken.
[Video: Halo Infinite's Cancelled Split-Screen Campaign Co-Op Tested... And It's a Blast!]
Ik volg je niet. Wat heeft dat met Halo Infinite te maken?Verwijderd schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 11:30:
[...]
Dus een ontwikkelaar die een bepaalde scope heeft en dit niet op mindere hardware werkend krijgt is een niet capabale ontwikkelaar? Het kan niet te maken hebben met de mindere specs in de series s waar die verplicht ook op moet werken?
Het is denk ik enorm kort door de bocht om elke ontwikkelaar die de game niet werkend krijgt op de series s weg te zeggen als niet capabel.
Baldur's Gate 3 komt niet op de Xbox dit jaar omdat splitscreen op de S wat moeite kost.
Er zijn een handjevol titels/features die niet uitkwamen omdat het op de S niet uit de verf kwam.
Betekent dat dat de S de X tegenhoudt? Nee, (nog?) niet.
Betekent het dat de developers die het niet lukt incapabel zijn? Nee, natuurlijk niet. Absurde gedachte.
Is het jammer dat BG wat later komt? Ja, en daar mogen mensen wat teleurgesteld over zijn.
Er is verder toch helemaal niks aan de hand?
Vanwaar dan nu ineens deze discussie?
Verwijderd
Volgens mij had ik dat hierboven al aangegeven. 343 kreeg split screen ook niet werkend, net zoals larian studio's. Beide worden nu weggezet als incapabele ontwikkelaars. Volgens mij onterecht. Als meerdere ontwikkelaars worstelen om bepaalde functionaliteiten naar de series s te brengen dan heeft het wellicht iets met de hardware te maken....L23 schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 11:35:
[...]
Ik volg je niet. Wat heeft dat met Halo Infinite te maken?
Timothy3000 schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 11:39:
Ik snap deze hele discussie niet echt.
Baldur's Gate 3 komt niet op de Xbox dit jaar omdat splitscreen op de S wat moeite kost.
Er zijn een handjevol titels/features die niet uitkwamen omdat het op de S niet uit de verf kwam.
Betekent dat dat de S de X tegenhoudt? Nee, (nog?) niet.
Betekent het dat de developers die het niet lukt incapabel zijn? Nee, natuurlijk niet. Absurde gedachte.
Is het jammer dat BG wat later komt? Ja, en daar mogen mensen wat teleurgesteld over zijn.
Er is verder toch helemaal niks aan de hand?
*Caayn kijkt even niet naar zijn backlog
[ Voor 6% gewijzigd door Caayn op 04-08-2023 11:44 ]
Filmpje van @uchiha tijntje is best interessant om te kijken.Verwijderd schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 11:41:
[...]
Volgens mij had ik dat hierboven al aangegeven. 343 kreeg split screen ook niet werkend, net zoals larian studio's. Beide worden nu weggezet als incapabele ontwikkelaars. Volgens mij onterecht. Als meerdere ontwikkelaars worstelen om bepaalde functionaliteiten naar de series s te brengen dan heeft het wellicht iets met de hardware te maken....
Stray heb je in een middagje wel uit haha.Caayn schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 11:42:
Na vorige jaar initieel Stray te willen kopen maar vanwege omstandigheden er uiteindelijk niet aan toegekomen te zijn. Heb ik zojuist Stray alsnog gekocht/besteld. Mooi warm houdertje* tot Starfield volgende maand en mogelijk Immortals of Aveum.
*Caayn kijkt even niet naar de backlog
Mwa, er waren mensen die dit punt gebruikten om het probleem groter te maken, om te argumenteren dat de S games in grotere zin tegen zou houden, niet alleen maar deze specifieke game die er last van heeft. Vervolgens komen anderen die dan met een kneejerk reactie daar vol tegenin gaan en de andere kant op overdrijven...Timothy3000 schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 11:39:
En vervolgens heb je twee kanten die allebei totaal onredelijk zijn en geen zinvolle discussie kunnen voeren.
Het internet in een notendop eigenlijk
Gamertag: FinrazielNL
Hier ook! Lijkt me een vermakelijk spel als kattenliefhebberCaayn schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 11:42:
Na vorige jaar initieel Stray te willen kopen maar vanwege omstandigheden er uiteindelijk niet aan toegekomen te zijn. Heb ik zojuist Stray alsnog gekocht/besteld. Mooi warm houdertje* tot Starfield volgende maand en mogelijk Immortals of Aveum.
*Caayn kijkt even niet naar zijn backlog
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Misschien niet zo netjes idd, maar zet het eens af tegen de daadwerkelijke doelgroep. Ik denk dat er slechts een beperkte groep mensen zitten te wachten op couch coop, dan heb je het over de oldies (die dit begin jaren 00' zo speelden). Al die efforts die ze dan moeten gaan doen voor denk ik echt een selecte groep, zou het mij ook niet waard zijn. Als het dan ook nog eens niet lekker zou lopen (bijvoorbeeld op last gen apparaten), dan staat de gehele community weer klaar met hooivorken en fakkels!L23 schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 11:34:
[...]
Ja ik heb het gezien. Bizar eigenlijk hoe goed het al werkt en dat het dan niet toegevoegd word. Halo is een hele andere game geworden. Het is ook al lang niet meer de system seller van wat het ooit was met de eerste Halo titels. Ik kan wel begrijpen dat online multiplayer meer prioriteit heeft omdat dat populairder is en/of meer opbrengt. Maar ik vind het gewoon niet netjes dat iets wat al jaren beloofd is gewoon niet nagekomen word.
Er is hier met zoveel verontwaardiging op gereageerd door slechts een groep die-hards in mijn ogen, laat die ook nu net het hardste roeptoeteren op het wereld wijde web (en daar bedoel ik jou niet mee hoor
Mensen hebben terecht veel te klagen gehad over de MP van Halo en het gebrek aan content in het begin, maar speel het nu eens! Ik ben van mening dat het echt (op dit moment dan) de beste shooter is van deze generatie
De SP is daarnaast ook gewoon dik in orde en ik kan je coop van harte aanbevelen, nodig me gerust een keertje uit om de SP coop te spelen, staat garant voor veel plezier
Waar vind je al die nieuwe screenshots?
Echt zin in deze game!
Op PC's hebben ze er geen enkel probleem mee om het voor elkaar te krijgen en op de xbox wel?NightShadow22 schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 18:37:
[...]
Dat blijft echt vreemd. Het enige grote verschil is de GPU en memory en die zijn op de pc ook goed te tunen.
Komen af en toe voorbij in mijn tijdlijn op TwitterNightShadow22 schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 14:19:
[...]
Waar vind je al die nieuwe screenshots?
Echt zin in deze game!
Verwijderd
SunnieNL schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 15:01:
[...]
Op PC's hebben ze er geen enkel probleem mee om het voor elkaar te krijgen en op de xbox wel?
Dat blijft echt vreemd. Het enige grote verschil is de GPU en memory en die zijn op de pc ook goed te tunen.
Take my word for it. PC build just scales differently. It just isnt that easy on X and S for a multitude of reasons. I'm reallly oversimplifying though.
— Thomas Puha (@RiotRMD) 2 augustus 2023
Ik zie wel mogelijkheden voor een survival horror game ala Resident Evil waar je wellicht speelt als een stranded of een survival game ala subnautica of een RTS ala Halo Wars.
Anderen hier nog genres waar ik niet aan heb gedacht en zo ja, wat zou de context zijn
————-
Interview met de director van Hi-fi Rush.
https://www.techradar.com...as?linkId=100000212270895
The making of Hi-Fi Rush with director John Johanas. “The most important thing we wanted is for people to remember the game fondly,”
[ Voor 34% gewijzigd door uchiha tijntje op 04-08-2023 15:35 ]
Alweer op een rant?drakiesoft schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 15:24:
Het feit dat developers hardware de schuld geven van het niet functioneren van software is gewoon te belachelijk voor woorden. Ze hebben het altijd al met de specs moeten doen. Die ruim van te voren bekend waren. De 64k van de commodore 64, maar je hoorde daar ook nooit iemand klagen en nee de arcade ports waren niet beter dan het origineel. En dan heb je nog een paar die dan gaan roeptoeteren dat de S een groot probleem is voor developers terwijl een handje vol devs het niet voor elkaar krijgt. Ik zal het even in perspectief zetten. Er gaan er geruchten dat de ps5 pro in aantocht is. Zullen we dan ook maar geen games meer ontwikkelen voor die 50 miljoen verkochte ps5 originals, want ja de hardware is dan niet meer up to date en houdt het ontwikkelen voor de meer capabele ps5 pro tegen. Ik denk niet dat Sony dat gaat toelaten, net als ms dat nu doet met de series S. Dus devs moeten gewoon aan de bak en zorgen dat ze de zaken voor elkaar hebben.
Het is niet zo dat voor de Series S niet kan worden gecode. Dat kan prima. Er zijn zat games die een lagere resolutie, framerate of textures hebben op de series s vs de series x.drakiesoft schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 15:24:
Het feit dat developers hardware de schuld geven van het niet functioneren van software is gewoon te belachelijk voor woorden. Ze hebben het altijd al met de specs moeten doen. Die ruim van te voren bekend waren. De 64k van de commodore 64, maar je hoorde daar ook nooit iemand klagen en nee de arcade ports waren niet beter dan het origineel. En dan heb je nog een paar die dan gaan roeptoeteren dat de S een groot probleem is voor developers terwijl een handje vol devs het niet voor elkaar krijgt. Ik zal het even in perspectief zetten. Er gaan er geruchten dat de ps5 pro in aantocht is. Zullen we dan ook maar geen games meer ontwikkelen voor die 50 miljoen verkochte ps5 originals, want ja de hardware is dan niet meer up to date en houdt het ontwikkelen voor de meer capabele ps5 pro tegen. Ik denk niet dat Sony dat gaat toelaten, net als ms dat nu doet met de series S. Dus devs moeten gewoon aan de bak en zorgen dat ze de zaken voor elkaar hebben.
Het probleem zit hem hier dat er feature parity moet zijn en blijkbaar hebben ze het lastig om dat van de series x terug te schalen naar de series s. Dan gaat het dus met name op de co-op.
Roeptoeteren dat het allemaal de schuld van luie devs is, niet geremd door enige kennis van zaken, voegt niks toe.
Oh gaaf! Nooit geweten dat er voor dit spel ook mods mogelijk waren op de console. Wat zijn een beetje de grafische mods die je moet instellen voor de series X.devilsnight schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 11:51:
Ik ga dit weekend er eens mee aan de slag, check alleen die wolken al in de nacht shots. Skyrim op Xbox One S met mods.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Heb ik destijds ook gedaan voor Fallout 4 en dat beviel me goed
PSN ID Binloading_nl
Het is een aardig karwei maar hier staan ze allemaal, die van de screenshots is.steefje schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 15:56:
[...]
Oh gaaf! Nooit geweten dat er voor dit spel ook mods mogelijk waren op de console. Wat zijn een beetje de grafische mods die je moet instellen voor de series X.
Heb ik destijds ook gedaan voor Fallout 4 en dat beviel me goed
https://www.reddit.com/r/...&utm_term=1&utm_content=1
Als je echt verder hulp nodig hebt PM me maar, want er zijn mods die ervoor zorgen dat de search results wat beter zijn op Xbox. Eigenlijk is het ''t beste om via de Bethesda site alle mods te favoriten en dan op Xbox bij "my library" te downloaden.
Fallout 4 schijnt overigens vandaag de dag ook zulke grafische transformaties te hebben met mods, bruut!
[ Voor 23% gewijzigd door devilsnight op 04-08-2023 16:08 ]
Je doet nu precies hetzelfde, beide kampen gooien maar 'zonder enige kennis' zaken op het internet, vanuit een qoute, een zin, een conclusie, maar dat is internet anno 2023. Zelf natuurlijk niet onderzoeken en inlezen, nee gewoon wat tiktoks en youtube shorts, aaaah dat is het probleem.FrankoNL schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 15:49:
[...]
Het is niet zo dat voor de Series S niet kan worden gecode. Dat kan prima. Er zijn zat games die een lagere resolutie, framerate of textures hebben op de series s vs de series x.
Het probleem zit hem hier dat er feature parity moet zijn en blijkbaar hebben ze het lastig om dat van de series x terug te schalen naar de series s. Dan gaat het dus met name op de co-op.
Roeptoeteren dat het allemaal de schuld van luie devs is, niet geremd door enige kennis van zaken, voegt niks toe.
zag een mooie reactie:
The series s isn’t the reason we have crappy launch’s, money grabs, and pos live service games galore.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Die starre houding van Microsoft hierin voegt ook niks toe behalve hoofdpijn voor developers en een baldurs gate 3 loze xbox series x.FrankoNL schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 15:49:
[...]
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Niet echt, want wat Franko zegt is letterlijk wat de devs van Baldurs Gate 3 hebben gezegd.Je doet nu precies hetzelfde, beide kampen gooien maar 'zonder enige kennis' zaken op het internet, vanuit een qoute, een zin, een conclusie, maar dat is internet anno 2023. Zelf natuurlijk niet onderzoeken en inlezen, nee gewoon wat tiktoks en youtube shorts, aaaah dat is het probleem.
www.polygon.com/platform/...x-release-date-series-s-x
Douse echoed Larian creative director Swen Vincke in explaining that it’s not “playing the exclusivity game” with Xbox fans, but that technical limitations are preventing an Xbox Series X (and Series S) release of Baldur’s Gate 3.
“We’ve said many times in the past that the issue is getting split-screen working on the Series S, which is taking more time, but is in progress,” Douse said on Twitter. “This is a huge technical hurdle, but we are unable to release the game on the ecosystem without this feature.”
Added Douse, “We cannot remove the split-screen feature because we are obliged to launch with feature parity, and so continue to try and make it work. We have quite a few engineers working very hard to do what no other RPG of this scale has achieved: seamless drop-in, drop-out co-op on Series S. We hope to have an update by the end of the year.”
Maar dat zegt dan ook letterlijk niemand?SinergyX schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 16:10:
[...]
The series s isn’t the reason we have crappy launch’s, money grabs, and pos live service games galore.
Wat een hoop discussie om een game die wordt uitgesteld.
Zullen we als hij daadwerkelijk niet naar Xbox komt verder discusseren en deze oeverloze discussie voor nu hierbij laten?
[ Voor 94% gewijzigd door Timothy3000 op 04-08-2023 20:03 ]
Ik hoop dat BG tegen die tijd al op Xbox is gereleased.L23 schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 20:14:
@Timothy3000 Ik was vanochtend al klaar met deze discussie. Begrijp ook niet waarom jij er mee door blijft gaan. Maar realistisch gezien blijft deze discussie door gaan tot 2027.
Zie geen knop met customize? Wel kan ik bij meer options mijn groepen in een andere volgorde zetten wat totaal geen verschil geeft (bugged?).Exactor it schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 17:20:
[...]
Als je hem nog niet op marktplaats gezet hebt, je kunt je home screen customizen zodat groepen die jij hoger wil hebben hoger staan. Zit achter de knop 'customize'.
Wilde quick resume bovenaan zetten (dus eigenlijk heb je nog maar 1 eigen groep gezien ik die vrij essentieel vind) ,maar in welke volgorde ik ze ook zet ik krijg steeds 2 random groepen te zien. Ik heb bijvoorbeeld quick resume and “right here right now” bovenaan gezet maar ik zie de groepen “Its in the game” and “The Grand Tour” staan.
Ben gewoon nog steeds pissed. Mijn games stonden netjes in 8 groepen (zoals local mp games, sport, xbox 360 en racen) en nu halen ze dat weg om 1 grote advertentie machine te maken en iedereen hier lijkt het te slikken als zoete koek.
Op de homescreen staat ook onnodige zooi, maar dat was al zo dus ik kon naar beneden drukken en dan was ik weg uit de adds explosie.
Nu heb ik daar voor terug op volgorde :
Recently added - Gamepass
2 groepen maar keuze -quick resume
Friends & Community
Coming to Gamepass
Top entertainment apps 🤡
Most popular - Gamepass
Day one release (ook gamepass)
Watch & Listen (films really?)
Daaronder komt pas weer iets wat ik enigszins interessant vind zoals most played, indie games en replay treasures.
Als je geen Gamepass hebt en wilt lijkt het mij nog al helemaal frustrerend om met die zooi gebombardeerd te worden.
MS laat zich echt kennen met deze update. Geprezen opties weghalen om klanten te bestoken met adds om maar zoveel mogelijk geld uit hun doelgroep te wringen en het zal waarschijnlijk wel werken
Op Reddit is er wel flink geklaagd, maar daar stond ook al dat alles wat de insiders hebben aangegeven niet verwerkt is in deze UI behalve dan de homescreen dus ze zullen het ook niet terug draaien ben ik bang.
/rant
De developers van de game zelf hebben aangegeven dat ze niets liever willen de game naar de series x en s te brengen maar dat ze tot nu toe tegen problemen aanlopen die ze nog niet hebben kunnen oplossen, omdat de series s voor het co op gedeelte voor problemen zorgt. Dus dat heeft helemaal niks met YouTube shorts te maken, komt gewoon van de bron.SinergyX schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 16:10:
[...]
Je doet nu precies hetzelfde, beide kampen gooien maar 'zonder enige kennis' zaken op het internet, vanuit een qoute, een zin, een conclusie, maar dat is internet anno 2023. Zelf natuurlijk niet onderzoeken en inlezen, nee gewoon wat tiktoks en youtube shorts, aaaah dat is het probleem.
zag een mooie reactie:
Tot jij het tegendeel bewijst, of vanuit expertise daar een ander inzicht in kan geven is het niks anders dan geroeptoeter.
Stop gewoon met de discussie. Zet het als een herinnering ergens en kom over 2 jaar terug en zeg I told you so. De series S gaat voor grote problemen zorgen als MS bij het standpunt blijft dat games op de S en X uit moeten komen. daar twijfel ik geen moment aan. Hoe dan ook games die later releasen dan op de PC en PS5.FrankoNL schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 20:24:
[...]
De developers van de game zelf hebben aangegeven dat ze niets liever willen de game naar de series x en s te brengen maar dat ze tot nu toe tegen problemen aanlopen die ze nog niet hebben kunnen oplossen, omdat de series s voor het co op gedeelte voor problemen zorgt. Dus dat heeft helemaal niks met YouTube shorts te maken, komt gewoon van de bron.
Tot jij het tegendeel bewijst, of vanuit expertise daar een ander inzicht in kan geven is het niks anders dan geroeptoeter.
En nu weer niet de grote quality of life patch direct beschikbaar.... Kwalijke zaak.
Je post duurde waarschijnlijker langer om te tikken dan ik in totaal in de home screen heb gezeten sinds aanschaf van de Series X.Beakzz schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 20:23:
[...]
Zie geen knop met customize? Wel kan ik bij meer options mijn groepen in een andere volgorde zetten wat totaal geen verschil geeft (bugged?).
Customise staat op de homescreen. Select knop terwijl je op home staat.
Is die optie er nog wel? Heb alles al afgezocht, zal straks even kijken of ik daarmee mijn pins weer eentje omhoog kan krijgen.Exactor it schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 21:21:
[...]
Je post duurde waarschijnlijker langer om te tikken dan ik in totaal in de home screen heb gezeten sinds aanschaf van de Series X.
Nee hoor. Heb alleen settings daar. Op de oude UI wel idd want daar mee heb ik alles op volgorde gezet. Nu staat het zoals MS wilt dat je het ziet.Exactor it schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 21:21:
[...]
Je post duurde waarschijnlijker langer om te tikken dan ik in totaal in de home screen heb gezeten sinds aanschaf van de Series X.
Het zal voor jullie misschien een grappige vraag zijn (ik volg niet alles meer), maar welk spel is dit?
Dit topic is gesloten.
![]()
• Gamepass discussie: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
• Beschikbaarheid: [XSX | XSS] Beschikbaarheid en levertijden
| Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |
/f/image/o2w14HIfgmqjAaH0HLaTrg9J.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/1QyreTFiPf59VrArD6sZOnoP.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/Q49mjZywMoAspqqPH2hJeeQW.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/KYtBmgDGt7KAGyODmhboLZW1.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/dz9AXCVubCIoYwYhczM5RCaK.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/1gOsoIoCEudSO1OzKohraJqN.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/IYLJjR0mCvKrV8eD2ULWsGna.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/Q9GJx0ska4CGh0HqyGfcgj9z.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/wYtetObREUrw92AGix7A8Rqz.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/xpnasQuHalXHhEpGo8aVV0GU.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/WymP9DOzoKd4iWuRVoLvzK48.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/IlX2jR97TT2xr4DXQvocGBDu.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/0JhgrAIFOuYLibEbUY8Cxcy0.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/ioyqhHO0KoAqQvkko95HPHLs.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/2sYCbu5wmjfa8HUQywjqV57A.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ki39gJzOkGDDdRPPfdxv2aTR.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/AaTV1JGb5TFmSNPRYaIKeKim.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/tN69ja3HDKZa7oPPeY9gWkOf.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/DSBgK7N9jgiefWifhMNODRja.jpg?f=fotoalbum_large)