Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19:58
BlakeNL schreef op maandag 31 juli 2023 @ 17:22:
[...]

Ja deze heb ik ook gehad. Wat bedoelen ze daar nou mee? Want de nieuwe abonnementen zijn 14,99 en daar zit deze wel bij. Echter heb ik tot 2025 een abonnement (Xbox live gold inwissel).
Wat is precies je vraag?

• Superman
  • Registratie: December 2022
  • Nu online
L23 schreef op maandag 31 juli 2023 @ 17:33:
[...]

Wat is precies je vraag?
Ik dacht eerst dat ze met maandelijkse Games voor ultimate gamepas gingen stoppen.

• L23
Superman schreef op maandag 31 juli 2023 @ 17:34:
[...]

Ik dacht eerst dat ze met maandelijkse Games voor ultimate gamepas gingen stoppen.
Ze stoppen met Games With Gold, dat was inderdaad maandelijks.
BlakeNL schreef op maandag 31 juli 2023 @ 17:22:
[...]

Ja deze heb ik ook gehad. Wat bedoelen ze daar nou mee? Want de nieuwe abonnementen zijn 14,99 en daar zit deze wel bij. Echter heb ik tot 2025 een abonnement (Xbox live gold inwissel).
Wat ze bedoelen is simpel, we krijgen geen games with gold meer per maand, dit komt te vervallen. Hiervoor krijgen mensen met alleen Live een 25+ games waar ze toegang tot krijgen, dit noemen ze Xbox Game Pass Core.

Alle geclaimde games with gold van de Xbox One blijven tot je beschikking, zolang je het abonnement houd, dus Core of Ultimate.

Alle geclaimde Xbox 360 games blijven altijd van jou, ook als je geen abonnent meer hebt, mits ik dat goed gelezen heb.

Classic Xbox Games worden niet genoemd, maar ga er even van uit dat die ook onder een van de 2 regels (met of zonder abonnent) beschikbaar blijven als je ze geclaimd hebt.

Voor Ultimate members veranderd er verder niks, jij blijft gewoon al die 100+ en andere voordelen houden. De mail heeft alleen te maken voor de games with gold en de verandering van Xbox Live Gold naar Xbox Game Pass Core.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Teveel interessante games de komende maanden voor mij.

Komt 1 september uit.

——-

Wat is dat toch een leuk gevoel van gamen. Het overkomen van obstakels. Was Hi-Fi Rush aan het spelen. De nieuwe BPM rush mode. Voordat je de moeilijke EX difficulty kon unlocken moest je eerste een S Rank halen. Na een drietal pogingen en een magere C rank gehaald te hebben dacht ik. Dit is een kansloze missie. Maar dan probeer je het toch nog een keer en denk je… dit gaat wederom niet lekker en uiteindelijk scoor je dan toch een S rank. En dan denk je. Oh als me dat is gelukt kan de volgende challenge me ook nog wel eens lukken en zo word je weer dit geweldige spel ingetrokken. :)

—————

Venba is trouwens een kort leuk puzzelspelletje (circa een uurtje of 1.5) met een verhaal dat me persoonlijk best wel aangreep, wat ik niet heel snel heb in games. Aanradertje voor een regenachtige zondag.

———-

En deze komt ook al rond Starfield uit, namelijk 29 augustus.

[ Voor 81% gewijzigd door uchiha tijntje op 01-08-2023 00:06 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• L23
uchiha tijntje schreef op maandag 31 juli 2023 @ 22:15:
Teveel interessante games de komende maanden voor mij.

[Video: Bomb Rush Cyberfunk - Official Special Trailer]
Komt 1 september uit.
Daar kijk ik ook naar uit, maar wacht op een fysieke versie. Eerst Starfield.

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:45
Linksquest schreef op maandag 31 juli 2023 @ 17:45:
[...]

Alle geclaimde games with gold van de Xbox One blijven tot je beschikking, zolang je het abonnement houd, dus Core of Ultimate.

Alle geclaimde Xbox 360 games blijven altijd van jou, ook als je geen abonnent meer hebt, mits ik dat goed gelezen heb.
Games with Gold games verdwijnen van je account als je abo stopt. Je kunt ze dan alleen niet meer spelen. Als je 6 maanden later weer een abo neemt, kun je ze weer starten.
Xbox360 games heb je daadwerkelijk gekocht voor 0 euro per game en blijven dus ook beschikbaar als je abo stopt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZyIKi-EMvxef5uFgLLTcbQARdb0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HpQKRfkqZlxdXllhegYLtSCn.webp?f=fotoalbum_large
De nieuwe Deals with Gold en Spotlight Sale vind je hier

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

SunnieNL schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 08:42:
[...]

Games with Gold games verdwijnen van je account als je abo stopt. Je kunt ze dan alleen niet meer spelen. Als je 6 maanden later weer een abo neemt, kun je ze weer starten.
Xbox360 games heb je daadwerkelijk gekocht voor 0 euro per game en blijven dus ook beschikbaar als je abo stopt.
Dat bedoelde ik ook met "zolang je het abonnement houd, dus Core of Ultimate."

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 20:21
Lies of P ziet eruit als Dark Souls meets Dishonered meets Bioshock. Ik ben bang dat ik gehyped ben en moet gaan preorderen. Maar eerst een @justifire aan wat oren helpen in Diablo en kijken of ik Remnant 2 itt tot 1 wel snap. :)
Vandaag in Gamepass.

Aanrader. De accessibility opties zijn erg goed. Het is in de basis een onwijs uitdagende platformer met een heel hoog skillplafond, maar er zijn zoveel opties om aan te passen naar je eigen behoefte. Dus iedereen kan het uiteindelijk uitspelen.

Exactor it schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 10:17:
Lies of P ziet eruit als Dark Souls meets Dishonered meets Bioshock. Ik ben bang dat ik gehyped ben en moet gaan preorderen. Maar eerst een @justifire aan wat oren helpen in Diablo en kijken of ik Remnant 2 itt tot 1 wel snap. :)
Lies of P is eigenlijk gewoon een slappe japanse rip-off van Steelrising.

Remnant 2 heeft nog steeds geen patch ontvangen om de motion blur uit te kunnen schakelen op Series X|S, waar de PC en PS5 deze al een week heeft…
Aangezien jij al duizelig werd van de 30fps in Plague Tale : Requiem zou ik even wachten op die patch voordat je gaat spelen.

Kom maar door met die oortjes :9

[ Voor 5% gewijzigd door justifire op 01-08-2023 14:51 ]

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nChl4inMMg-sQsR0ZquT2KZ3QSQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vS9hTN5eEDmycGprsNrfPtPX.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door G_Dragon op 01-08-2023 16:20 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Hopelijk komt deze ook naar Series X. De dev zal aanwezig zijn op Gamescom.

devilsnight schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 16:20:

[Twitter]
Ik ga er wel vanuit, hebben nog nooit gehoord of gelezen dat dit spel alleen naar Playstation zou komen. Kijk al een aantal jaar heel erg uit naar deze titel :o

G_Dragon schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 16:21:
[...]

Ik ga er wel vanuit, hebben nog nooit gehoord of gelezen dat dit spel alleen naar Playstation zou komen. Kijk al een aantal jaar heel erg uit naar deze titel :o
Klopt! Toen het aangekondigd werd zei de studio iets van next gen consoles and PC. Maar toch, om een of andere reden zie ik deze voor consoles PS only zijn. Maar aan de andere kant, Phil heeft hard gewerkt aan het brengen van Japanse games voor Xbox, hopelijk ging zijn aandacht ook uit naar deze (vooral grafisch) veelbelovende game uit China. Xbox heeft onderhand al meerdere games uit China gekregen.

[ Voor 4% gewijzigd door devilsnight op 01-08-2023 16:35 ]

• Exactor it
justifire schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 14:50:
[...]

Lies of P is eigenlijk gewoon een slappe japanse rip-off van Steelrising.
Je neus groeit :+
Remnant 2 heeft nog steeds geen patch ontvangen om de motion blur uit te kunnen schakelen op Series X|S, waar de PC en PS5 deze al een week heeft…
Aangezien jij al duizelig werd van de 30fps in Plague Tale : Requiem zou ik even wachten op die patch voordat je gaat spelen.

Kom maar door met die oortjes :9
Heb al een groot beest en een iets minder grote robot neergeknald. Deze gaat prima op 60fps ook met motion blur aan. Head bobbing uitzetten is wel een must. Ik snap niet dat devs head bobbing, motion blur en andere dingen die het beeld doen schudden automatisch aanzetten. :?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/25hI2MLSmegIFGcEG2ovfJD1ftU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vao8htEwo4a2Zq5YrAf2SKpB.png?f=fotoalbum_large
Aug 3rd
🗻 A Short Hike - 🎮/🖥/☁

Aug 8th
🦅 Broforce Forever - 🎮/🖥/☁

Aug 9th
💀 Limbo - 🎮/🖥/☁

Aug 10th
👑 Airborne Kingdom - 🎮/🖥/☁

Aug 15th
🚀 Everspace 2 - 🎮/☁

[ Voor 68% gewijzigd door G_Dragon op 01-08-2023 17:21 ]

Nice, blijf het wel leuk vinden al die kleurtjes.

[ Voor 5% gewijzigd door Linksquest op 01-08-2023 16:46 ]

devilsnight schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 16:20:

[Twitter]
Dit gaat me daar een deceptie worden, de waanzinnige graphics en hoe soepel het allemaal oogt in de trailers zie ik never nooit niet gebeuren op de huidige consoles.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

justifire schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 16:59:
[...]

Dit gaat me daar een deceptie worden, de waanzinnige graphics en hoe soepel het allemaal oogt in de trailers zie ik never nooit niet gebeuren op de huidige consoles.
Dat verwacht ik ook. De game zag er uit als Sekiro on steroids, maar het zou me verbazen als ze dit kunnen leveren.

In ander nieuws: Microsoft now sells official replacement parts for Xbox controllers

https://www.trueachieveme...x-controller-repair-parts

Dat kan best wel handig zijn. Heb hier nog 2 oude elites liggen die ik misschien zo wel wil fixen. Is denk ik wel nodig als ik weer klaar ben met Hifi Rush. 200BPM gevechten zijn insane :P

———-

Short hike is trouwens wel een leuke game voor :P het kon misschien in dos gemaakt worden, maar vermaakte me daar goed mee.

[ Voor 8% gewijzigd door uchiha tijntje op 01-08-2023 17:04 ]

• rutgergron
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 10-11 18:26
Laten ze beter een controller ontwikkelen die wat 'stiller' is. Beginnend met de clickende buttons.
S.T.A.L.K.E.R 2 looks unbeatable!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EvZdp5BXoHv4FnCO7Wl_pfldPwc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AthhP8D0FuXR0jPFo8tPu9ZB.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eP5LdZJk4KE7qkx-WqWgU0tdub8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mYbg3gEs6hze7S2mxD5IvXh9.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PHHSM4Ir1TacbemL9q_-geVFibg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Qy3bIS0kYjybBuU5rGlkHghV.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NS6eJD1JLqSOvYZNlM_nuH5RoE4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SbO25F4jh3Bf5drHJP2JvSok.jpg?f=fotoalbum_tile

rutgergron schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 17:10:
[...]

Laten ze beter een controller ontwikkelen die wat 'stiller' is. Beginnend met de clickende buttons.
Daar heb ik nou serieus nooit last van tijdens het gamen, ik hoop eerder dat ze die Series 2 ooit gaan fixen. Want hoe fijn de controller ook is en hoe graag ik er weer een wil hebben, de gebreken houden me tegen. Telkens de controller moeten op sturen elke 3 of 6 maanden omdat de RT / RB of een andere knop slecht gaat werken is gewoon niet te doen, toch blijft Microsoft de controller verkopen.

Heb nu bijna 2 jaar geleden de Forza Horizon Xbox controller gehaald en gelukkig nog geen een probleem gehad.

justifire schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 16:59:
[...]

Als je naar die eerste footage kijkt, en daarna bijvoorbeeld naar de meest recente dan zie je eigenlijk al een downgrade.

Ze riepen juist dat ze de game pas gingen tonen wanneer het er nog beter uit zag, maar dat was dus niet het geval. Ben wel benieuwd hoe het er nu uit ziet.
Exactor it schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 16:36:
Heb al een groot beest en een iets minder grote robot neergeknald. Deze gaat prima op 60fps ook met motion blur aan. Head bobbing uitzetten is wel een must. Ik snap niet dat devs head bobbing, motion blur en andere dingen die het beeld doen schudden automatisch aanzetten. :?
Ome Phil is het volkomen met je eens :)

• Exactor it
justifire schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 17:39:
[...]

Ome Phil is het volkomen met je eens :)
[Embed]
Ome Philestein eerder. Hij heeft geen hondje genomen. :+
Exactor it schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 17:50:
[...]

Ome Philestein eerder. Hij heeft geen hondje genomen. :+
Handler ja ?
Dat wordt mijn 2nd archetype als ik de summoner niet heb tegen die tijd.
- Hunter out -

• JimmyNL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:28
Mijn XBGPU verloopt in september, maar met alle veranderingen weet ik nu even niet wat wijsheid is. Mijn idee was het te laten verlopen en daarna weer voor drie jaar te verlengen via een buitenlandse aanbieder. Hoewel ik niet zeker ben of dit nog kan nu het veranderd. Maar ik lees ook over minimaal 6 maanden tussenpose? Met Forza 7 en Starfield ga ik dat niet redden...
JimmyNL schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 18:12:
Mijn XBGPU verloopt in september, maar met alle veranderingen weet ik nu even niet wat wijsheid is. Mijn idee was het te laten verlopen en daarna weer voor drie jaar te verlengen via een buitenlandse aanbieder. Hoewel ik niet zeker ben of dit nog kan nu het veranderd. Maar ik lees ook over minimaal 6 maanden tussenpose? Met Forza 7 en Starfield ga ik dat niet redden...
Ik kan je aanraden om even in het [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie topic te kijken want daar word het best veel besproken.

rutgergron schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 17:10:
[...]

Kwestie van smaak, ik zou dat juist niet willen... niet dat ik nou zo graag dat (naar mijn idee niet eens zo luide) klikgeluid wil, maar stille buttons zijn volgens mij meestal ook vrij mushy. Ik wil een duidelijke klik voelen zodat ik weet dat die knop ingedrukt is.
Ze zouden natuurlijk wel altijd een 'silent edition' kunnen maken voor wie dat echt belangrijk vindt.

Gamertag: FinrazielNL

• ilm
  • Registratie: April 2014

ilm

Hmm, Everspace 2 in gamepass kan interessant zijn. Everspace 1 was een mmorpg (niet men ding) maar ik herinner vaag dat nummer 2 single player was. Toch eens wat reviews bekijken.

Edit: OK, everspace 1 was dus ook singleplayer
Geen idee waarom ik dacht dat het een mmporg was. Nummer 2 blijft een focus hebben op loot, overslaan dus.

Edit 2: was verward met Eve online dus

[ Voor 35% gewijzigd door ilm op 01-08-2023 21:33 ]

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:58
Hallo!

Ik ben eigenlijk stiekem van de Playstation kant, maar kom toch even stiekem een kijkje over de grens nemen. We hebben een PS5 waarop mijn vrouw en ik beide spelen. Dat gaat goed, totdat ik iets anders wil spelen dan zij en een van ons het moet afleggen (we weten allemaal wie).

Nu ben ik aan het oriënteren voor een betaalbare oplossing. Mijn vrouw de deur uit is dat in ieder geval niet 8)7
Ik vind een tweede PS5 eigenlijk wel te duur in aanschaf (kan wellicht wel weer games en abonnementen schelen), maar Xbox heeft wel een mooie goedkope variant; de S serie en deze aan mijn werk-monitor te koppelen (34 inch). Ik ben echter benieuwd naar:
1) hoe is de S serie voor AAA games zoals Diablo 4 of scaled dat prima? ik hoef geen 4k te gamen, dat kan mijn monitor toch niet aan.
2) is de PS5 Dual sense te koppelen?

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:28
Die tweede vraag: https://www.thetechedvoca...20will%20do%20the%20trick.

Maar je krijgt bij de Series S natuurlijk ook gewoon een xbox-controller.

Heb zelf wel een Series S, maar geen Diablo 4; volgens https://www.purexbox.com/...20Xbox's%20Phil%20Spencer. werkt dat spel wel goed op de S.

[ Voor 62% gewijzigd door sewer op 02-08-2023 08:49 ]

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-11 11:42
Oceanhorn 2, ziet er best grappig uit. Beetje een Zelda kloon, maar reviews zijn niet slecht

YouTube: Oceanhorn 2: Knights of the Lost Realm - 2023 Launch Trailer (PS5, X...

PSN ID Binloading_nl

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:42

BM

Moderator Spielerij
crimby schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 08:23:
Hallo!

Ik ben eigenlijk stiekem van de Playstation kant, maar kom toch even stiekem een kijkje over de grens nemen. We hebben een PS5 waarop mijn vrouw en ik beide spelen. Dat gaat goed, totdat ik iets anders wil spelen dan zij en een van ons het moet afleggen (we weten allemaal wie).

Nu ben ik aan het oriënteren voor een betaalbare oplossing. Mijn vrouw de deur uit is dat in ieder geval niet 8)7
Ik vind een tweede PS5 eigenlijk wel te duur in aanschaf (kan wellicht wel weer games en abonnementen schelen), maar Xbox heeft wel een mooie goedkope variant; de S serie en deze aan mijn werk-monitor te koppelen (34 inch). Ik ben echter benieuwd naar:
1) hoe is de S serie voor AAA games zoals Diablo 4 of scaled dat prima? ik hoef geen 4k te gamen, dat kan mijn monitor toch niet aan.
In principe zou de Series S alles moeten doen wat een Series X ook doet, maar dan mogelijk op lagere framerate / resolutie.
Hoe goed dat daadwerkelijk uitgevoerd is, is afhankelijk van de developer, maar volgens mij (pin me er niet op vast, ik heb geen Series S) gaat dat in principe prima.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Hallo!

Misschien is een tweedehands Xbox One X dan ook een goede optie.
Diablo IV speelt daar bij mij verassend goed op (30fps dat wel, maar merk daar met Diablo IV niets van)

Verwijderd

Hallo!

Een Series S is in principe prima. Zou wel even wachten op de speciale editie die over een paar weken uitkomt. Dan heb je 1 TB storage voor de prijs van wat je nu voor 512 betaald. Let ook dat de storage in principe 1 TB minus rond de 200 GB is voor Quick Resume.

Series S gaat maximaal tot 1440P maar de meeste games zitten meer op 1080p dus wees daar wel op voorbereid. Backwards Compatible (e.g. 360 games) draaien ook in 'One Mode' en niet in 'One X' mode. Voor de One X zijn er destijds veel Backwards Compatible titeles ge-upscaled naar 4K. Dat heb je dus NIET op de Series S en daar zal je het met de normale res moeten doen (in het geval van veel 360 games dus 720p).

De PS5 Dual Sense is absoluut niet te koppelen. :)
Ik wacht wel even tot hij in de game pass komt.

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ja dit, ooit eens als PS4 game "gekregen" bij PSN en echt verrassend veel tijd in gestoken.
Dit lijkt een nieuwe/uitgebreidere versie ofz, die ga ik dus zeker even uitproberen.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18:18
steefje schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 08:54:
Oceanhorn 2, ziet er best grappig uit. Beetje een Zelda kloon, maar reviews zijn niet slecht

YouTube: Oceanhorn 2: Knights of the Lost Realm - 2023 Launch Trailer (PS5, X...
De eerste Oceanhorn was ook best leuk. Inderdaad een Zelda kloon, maar het mistte wel wat uitdaging vond ik, puzzels waren allemaal vrij recht-toe-recht-aan. Blokjes schuiven op switches om deuren te openen en hier en daar een bom gebruiken.
Heeft nog best een tijd geduurd dat die naar consoles komt trouwens, is volgens mij al een paar jaar uit op Apple Arcade.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 18:11
Jammer. Ze hebben echt moeite met Baldurs Gate op Xbox Series S.

https://www.polygon.com/2...x-release-date-series-s-x

[ Voor 24% gewijzigd door Timothy3000 op 02-08-2023 09:53 ]

• Donstil
  • Niet online
Ja jammer inderdaad, die Series S voelt steeds meer als een enorm slechte beslissing.
Houd de Series X alleen maar tegen.

En dan krijg je artikelen zoals dit. De waarheid zal wel ergens in het midden liggen.

Larian Studios CEO Swen Vincke believes that the Xbox Series S is not holding back the current generation of consoles, despite its lower specs compared to the Series X.

Vincke argues that the difference in specs between the Series S and Series X has been exaggerated and that the Series S simply requires development effort from studios.

The majority of current-gen Xbox owners have purchased the Series S, and Vincke sees it as no more burdensome to support than the even-less-powerful Steam Deck.

• Timothy3000
Ze kunnen ook niet anders zeggen dan dat laatste natuurlijk. Je roept niet dat je het een onding vindt bv als je een goeie relatie met Microsoft wil behouden.

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
De XSS had net 2GB meer RAM moeten hebben maar dan was MS te ver overbudget gegaan. De huidige XSS wordt al met verlies verkocht.

Ik had liever een digital-only XSX gezien maar voor de prijs is de XSS opzich geen gek apparaat als je kijkt wat er in zit. Wel maakt het een eventuele mid-gen upgrade a la een PS4 Pro/XB1X lastiger omdat MS dan ineens met drie, of zelfs vier, target/dev SKU's.

[ Voor 29% gewijzigd door Caayn op 02-08-2023 10:25 ]

• Caayn
  • Niet online
Timothy3000 schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 10:12:
Ze kunnen ook niet anders zeggen dan dat laatste natuurlijk. Je roept niet dat je het een onding vindt bv als je een goeie relatie met Microsoft wil behouden.
Ze hadden ook niks kunnen zeggen ;)

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18:18
Caayn schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 10:18:
[...]
Ze hadden ook niks kunnen zeggen ;)
Er werd hem direct gevraagd of de Series S de ontwikkeling van games tegen houdt. Dan kun je moeilijk niks zeggen en is dit wel het meest politiek correcte antwoord natuurlijk.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• L23
Donstil schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 09:57:
[...]

Ja jammer inderdaad, die Series S voelt steeds meer als een enorm slechte beslissing.
Wat bedoel je met steeds meer? Ik lees meerdere keren dit verhaal over Baldur's Gate, maar niet meerdere games.

• Donstil
  • Niet online
L23 schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 10:52:
Wat bedoel je met steeds meer? Ik lees meerdere keren dit verhaal over Baldur's Gate, maar niet meerdere games.
Nu is het Baldur's Gate die ermee naar buiten komen maar het zal voor alle andere developers ook wel gelden, kan mij herinneren daar wel vaker wat geruchten over gezien te hebben, maar goed met een beetje logisch verstand kan je niet tot een heel andere conclusie komen natuurlijk. Ben daarom benieuwd hoe lang dit nog een houdbare situatie blijft.

[ Voor 17% gewijzigd door Donstil op 02-08-2023 11:17 ]

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:17

On_E

Housemusic

Ik heb geen enkele twijfel over dat Baldurs Gate 3 naar de Series S/X komt, dat het wat later wordt komt stiekem zelfs wel goed uit. Teveel te spelen vanaf september.

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

• L23
Donstil schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 11:16:
[...]

Nu is het Baldur's Gate die ermee naar buiten komen maar het zal voor alle andere developers ook wel gelden, kan mij herinneren daar wel vaker wat geruchten over gezien te hebben, maar goed met een beetje logisch verstand kan je niet tot een heel andere conclusie komen natuurlijk. Ben daarom benieuwd hoe lang dit nog een houdbare situatie blijft.
Dat het voor andere developers ook wel zal gelden is een aanname. Maar we gaan het zien. Ik zie zelf in ieder geval geen problemen. Maar goed, iedereen kijkt er anders tegen aan en dat is prima.

• Donstil
  • Niet online
L23 schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 11:33:
[...]

Dat het voor andere developers ook wel zal gelden is een aanname. Maar we gaan het zien. Ik zie zelf in ieder geval geen problemen. Maar goed, iedereen kijkt er anders tegen aan en dat is prima.
Nah ja het is een aanname dat uiteraard maar wel eentje die je kunt onderbouwen met de beperkingen van de hardware natuurlijk. Developers kunnen een hoop en ze kunnen ook prima optimaliseren maar ze kunnen niet toveren natuurlijk.

Daarom is het jammer dat nu de X en de PS5 zo dicht tegen elkaar aan zitten de games in potentie toch geremd worden door de mindere hardware van de S.

Ik blijf voorlopig bij de conclusie dat de series s niets tegenhoudt als zijn grotere broer en zijn Sony counterpart nieuwe games niet eens fatsoenlijk op een fatsoenlijke fps kan laten lopen. En dan kijk ik bijvoorbeeld naar recente grote 3rd party releases zoals Jedi Star Jedi Survivor en Hogwarts Legacy. Ook moet nog maar blijken hoe BG3 op de ps5 draait. Vorige maand las ik dat die op 40 fps draait zonder splitscreen coop. We zien het over een maandje.

In mijn simpele beleving is het ten eerste voornamelijk een kwestie van programmeren en inzet. Uiteraard zitten daar ook grenzen aan qua financiën. Maar het is nu vooralsnog een uitzondering op de regel bij een studio die niet heel erg veel ervaring op consoles heeft met een optie die ook vrij uniek is in zijn soort.

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01:41
L23 schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 11:33:
[...]

Helaas kan ik niet linken, maar ik heb verschillende devs in podcasts/interviews horen/zien klagen over de S als de remmende factor. Ook zijn er vorig jaar veschillende arikelen over geschreven en het is ook gewoon logisch wat mij betreft.

Als ontwikkelaar wil je het uiterste uit het systeem halen waar je voor ontwikkelt. Dan heb je de PS5 en Series die ongeveer hetzelfde kunnen en dan krijg je de series S en daar weer onder de Switch/PS4/Xbox One en elke stap omlaag kost budget wat er wel of niet is. Je zag het met Cyberpunk toen het leek alsof de old gen een afterthought was en dat de problemen pas laat boven water kwamen in het ontwikkelproces.

Ik kan helemaal begrijpen dat consumenten blij zijn met de S als optie en dat het voor MS een groot deel van de console verkoop vertegenwoordigd, maar de eis dat elke game ook voor de Series S MOET uit komen gaat wel steeds vaker een probleem worden of we moeten nu met elkaar afspreken dat games de komende jarenn niet meer mooier en grootser mogen worden en dat de consument dan niet zeurt :+

• L23
Beakzz schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 12:27:
[...]

Helaas kan ik niet linken, maar ik heb verschillende devs in podcasts/interviews horen/zien klagen over de S als de remmende factor. Ook zijn er vorig jaar veschillende arikelen over geschreven en het is ook gewoon logisch wat mij betreft.

Als ontwikkelaar wil je het uiterste uit het systeem halen waar je voor ontwikkelt. Dan heb je de PS5 en Series die ongeveer hetzelfde kunnen en dan krijg je de series S en daar weer onder de Switch/PS4/Xbox One en elke stap omlaag kost budget wat er wel of niet is. Je zag het met Cyberpunk toen het leek alsof de old gen een afterthought was en dat de problemen pas laat boven water kwamen in het ontwikkelproces.

Ik kan helemaal begrijpen dat consumenten blij zijn met de S als optie en dat het voor MS een groot deel van de console verkoop vertegenwoordigd, maar de eis dat elke game ook voor de Series S MOET uit komen gaat wel steeds vaker een probleem worden of we moeten nnu met elkaar afspreken dat games de komende jarenn niet meer mooier en grootser mogen worden en dat de consument dan niet zeurt :+
Ik ken de verhalen hoor, hier meerdere keren voorbij zien komen. Dat we niet meer gaan zeuren vind ik een goede afspraak :P Van mij hoeft het persoonlijk niet steeds mooier. Ik zie graag meer diepgang in games en grootser klinkt ook goed. Maar in dat opzicht zie ik in de praktijk nog geen goede voorbeelden waarom de Xbox Series S een probleem vormt. Ik verwacht zelf met een game als Starfield pas echt de next gen ervaring, een game waar je de nieuwe console voor koopt. Maar die draait ook gewoon op de Xbox Series S.

Verder vandaag ook nog het opvallende bericht dat ze Star Wars Jedi Survivor gaan uitbrengen op de Xbox One en PS4. Daar is het kennelijk geen probleem. Al vraag ik me af hoe dat gaat draaien.

• Timothy3000
uchiha tijntje schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 12:20:
Ik blijf voorlopig bij de conclusie dat de series s niets tegenhoudt als zijn grotere broer
Los van al het andere dat je zegt: BG 3 die een jaar later released spreekt dit wel wat tegen toch. Anders hadden we de game ook september op Xbox gehad.

Ben ook benieuwd of Redfall beter had gedraaid als ze niet ook voor S hadden moeten ontwikkelen. Of dat er met Starfield meer mogelijk was geweest zonder de S in het achterhoofd.

• L23
Timothy3000 schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 12:50:
[...]

Los van al het andere dat je zegt: BG 3 die een jaar later released spreekt dit wel wat tegen toch. Anders hadden we de game ook september op Xbox gehad.

Ben ook benieuwd of Redfall beter had gedraaid als ze niet ook voor S hadden moeten ontwikkelen. Of dat er met Starfield meer mogelijk was geweest zonder de S in het achterhoofd.
Bij Starfield hadden ze twee keer zoveel planeten kunnen toevoegen zonder de S :P

• Beakzz
L23 schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 12:38:
[...]

Verder vandaag ook nog het opvallende bericht dat ze Star Wars Jedi Survivor gaan uitbrengen op de Xbox One en PS4. Daar is het kennelijk geen probleem. Al vraag ik me af hoe dat gaat draaien.
Dat onderschrijft het wat mij betreft alleen maar. Met wat meer ontwikkeltijd en optimalisatie (dus meer budget) kan je de game ook naar de old gen brengenn. Dat de game (zo ver ik weet) een financieel succes is helpt dan natuurlijk en de last gen is gewoon nog een grote markt.

Als ik MS was zou ik de eis laten vallen dat het tegelijk moet uit komen en dan kan de ontwikkelaar gewoon de tijd nemen na release om de game te optimaliseren voor de S.

Van mij hoeven games voorlopig ook niet mooier worden. Mij maak je enthousiast met echt lijkende conversaties met AI, meeslepende verhalen en meer details in de speelwereld. Daar is ook power voor nodig natuurlijk.

• Donstil
  • Niet online
L23 schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 12:38:
Haha dat bericht zag ik ook net op de frontpage, die game draait niet eens op de Series X stabiel.
Laat staan op de One 8)7

• Donstil
  • Niet online
Beakzz schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 13:02:
[...]

Dat onderschrijft het wat mij betreft alleen maar. Met wat meer ontwikkeltijd en optimalisatie (dus meer budget) kan je de game ook naar de old gen brengenn. Dat de game (zo ver ik weet) een financieel succes is helpt dan natuurlijk en de last gen is gewoon nog een grote markt.

Als ik MS was zou ik de eis laten vallen dat het tegelijk moet uit komen en dan kan de ontwikkelaar gewoon de tijd nemen na release om de game te optimaliseren voor de S.

Van mij hoeven games voorlopig ook niet mooier worden. Mij maak je enthousiast met echt lijkende conversaties met AI, meeslepende verhalen en meer details in de speelwereld. Daar is ook power voor nodig natuurlijk.
Ja eens, het doet er ook niet zoveel toe of het nou de beperkende hardware is, de developers zijn of het om een geld/tijd kwestie gaat. Onder de streep is de uitkomst hetzelfde.

Timothy3000 schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 12:50:
[...]

De wat als discussie kan oneindig gevoerd worden :P

Zie het verder als een timed exclusive. Dan valt die jaar ook wel weer mee ;)

• Timothy3000
Is het niet juist zo dat Jedi Survivor zo ondermaats verkocht dat er nu nog een lastgen versie moet komen?

• L23
Donstil schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 13:05:
[...]

Haha dat bericht zag ik ook net op de frontpage, die game draait niet eens op de Series X stabiel.
Laat staan op de One 8)7
Ik kan me er ook niks bij voorstellen. Jedi Fallen Order draait prima op mijn Xbox One S, maar loopt duidelijk tegen de grenzen aan. Dus als Jedi Survivor op de Series al niet stabiel draait... :P

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:19
Timothy3000 schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 13:07:
Is het niet juist zo dat Jedi Survivor zo ondermaats verkocht dat er nu nog een lastgen versie moet komen?
Jedi Survivor is volgens mij een groot succes en daarom gooien ze er nog wat geld tegenaan om de game ook naar Xbox One en PS4 te brengen.

[ Voor 14% gewijzigd door NotSoSteady op 02-08-2023 13:11 ]

• L23
Timothy3000 schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 13:07:
Nou ja, het artikel op de frontpage zegt juist vanwege het succes het ook uit te brengen op de last gen. Kan marketingpraat zijn. Ik weet de verkoopcijfers niet. Zelf de game nog niet gespeeld omdat ik wacht tot het op Game Pass staat, dan kan ik het via de cloud spelen.

• Timothy3000
Het speelt voor geen meter op current gens, dus dit gaat nog wat worden haha.

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-11 09:55
Donstil schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 09:57:
[...]

Ik snap alleen die feature parity houding niet van microsoft. Ze kunnen toch ook voor 1 game de hand over het hart strijken? Of help dan op z'n minst eens mee met een oplossing.
Beakzz schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 12:27:
[...]

Ik kan helemaal begrijpen dat consumenten blij zijn met de S als optie en dat het voor MS een groot deel van de console verkoop vertegenwoordigd, maar de eis dat elke game ook voor de Series S MOET uit komen gaat wel steeds vaker een probleem worden of we moeten nu met elkaar afspreken dat games de komende jarenn niet meer mooier en grootser mogen worden en dat de consument dan niet zeurt :+
Ik vind het helemaal niet logisch... Wat zijn nou echt de verschillen tussen de Series S en X?
  1. De S heeft minder opslag maar dat lijkt me in deze niet snel een rol te spelen.
  2. De CPU van de S is 5% lager geklokt, lijkt me niet dat dat het grote probleem gaat zijn.
  3. De GPU van de S heeft maar 1/3e van de kracht van de X, dit is hét grootste verschil.
  4. De S heeft 10 GB ram ipv 16 wat de X heeft.
Punten 1 en 2 gaan dus het probleem niet zijn. Punt 3 is ook niet snel een probleem want door een lagere render resolutie te gebruiken, 30 fps te targeten en wat minder zware effecten te gebruiken (de settings lager zetten) ben je er meestal al wel. Bovendien draaien veel van deze games ook prima op een Steam Deck die nog een stuk zwakker is dan een S.

Punt 4 is wat nu bij Baldur's Gate 3 het probleem lijkt te zijn. Bij de meeste games zal de lagere graphics target ook de nood aan geheugen verlichten doordat er minder gedetailleerde textures nodig zijn. BG3 lijkt me echter niet echt een graphics powerhouse en focust meer op andere zaken, dus deze game zal vermoed ik daardoor minder winst hebben door de graphics omlaag te draaien op de S.
Verder wil Larian per se de splitscreen optie op alle consoles bieden, dit niet doen zou hun visie geweld aan doen of zo... Ik vraag me af waarom ze dan geen splitscreen optie voor de PC bieden en heb dus zo mijn twijfels bij die redenatie, maar soit... Daarnaast zoals anderen eerder aanhaalden vraag ik me af hoeveel mensen nou echt zo'n extreem uitgebreide RPG samen op de bank gaan spelen.

Ik denk dat BG3 gewoon een game is die net in een beetje aparte hoek zit waardoor ze meer last hebben van het kleinere geheugen dan de meeste andere developers. Dat je het zomaar zou kunnen extrapoleren naar dat mooiere en grootsere games niet mogelijk gaan zijn vanwege de S vind ik in ieder geval alles behalve logisch.

En het verschil met de vorige generatie zat hem compleet ergens anders in. Die hadden een aardappel als CPU, terwijl de S praktisch dezelfde CPU heeft als de X. De impact daarvan was ook veel groter volgens mij.

• NightShadow22
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 12-03-2024

NightShadow22

SonyPony

Donstil schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 13:05:
[...]

Laat staan op de One 8)7
False advertising ook, ze hadden gezegd dat de game alleen mogelijk was op current gen

Over een grote performance patch blijven ze ook muisstil, en nu met dit naar buiten komen.

Grote oplichtersbende Ea, zou leuk zijn als er in de Usa iemand een rechtzaak begint.

• drakiesoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21-11 10:52
Finraziel schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 14:46:
[...]

Ik vind het helemaal niet logisch... Wat zijn nou echt de verschillen tussen de Series S en X?
  1. De CPU van de S is 5% lager geklokt, lijkt me niet dat dat het grote probleem gaat zijn.
Sterker nog de kloksnelheid van de ps5 is lager geklokt dan de series S. Ik weet dan ook zeker dat de ps5 de series S ophoudt. Misschien is het beter dat men zich alleen focust op Xbox, scheelt een hoop ontwikkelkosten 8)7 8)7

Nu weer serieus, het is goed dat de series S er is. Een betaalbare console en maakt het Icm gamepass een echte next gen console. Goed dat ms verplicht de game daar uit te brengen zodat luie studio's gewoon aan de bak moeten.

[ Voor 13% gewijzigd door drakiesoft op 02-08-2023 16:09 ]

• Caayn
  • Niet online
[...]

1. De S heeft minder opslag maar dat lijkt me in deze niet snel een rol te spelen.
  2. De CPU van de S is 5% lager geklokt, lijkt me niet dat dat het grote probleem gaat zijn.
  3. De GPU van de S heeft maar 1/3e van de kracht van de X, dit is hét grootste verschil.
Vermoed dat het laatste punt de veroorzaker is. Ook gezien de game wel op de Steam Deck werkt, die op alle fronten zwakker is behalve de hoevelheid ram. Van de 10GB in de XSS is overigens maar ~8GB bruikbaar door een game ;) 13.5GB in het geval van de XSX.

Ik gok dat Larian niet al te veel compromissen wil maken om splitscreen werkend te krijgen waardoor het wat lastiger (meer werk) kan zijn om alles in 8GB geheugen te houden. Als dat het geval is vindt ik dat wel een positief iets van de studio, het is natuurlijk heel eenvoudig om te zeggen splitscreen=480p@30fps met alles op low. Larian wil splitscreen bijvoorbeeld ook niet schrappen en later toevoegen maar gewoon werkend aanwezig hebben op dag 1.

Zeer benieuwd naar de uiteindelijk Xbox release van BG3 :)

[ Voor 6% gewijzigd door Caayn op 02-08-2023 16:38 ]

Dit is wat je vandaag de dag in Skyrim op Xbox met mods kan doen. Ik dacht echt dat dit alleen weggelegd was voor PC.

https://www.reddit.com/r/SkyrimModsXbox/comments/1091amc/𝓶𝓸𝓷𝓸𝓷𝓸𝓴𝓮/?utm_source=share&utm_medium=android_app&utm_name=androidcss&utm_term=3&utm_content=1

Of deze, net Oblivion, gaaf zeg.

https://www.reddit.com/r/...&utm_term=1&utm_content=1

[ Voor 28% gewijzigd door devilsnight op 02-08-2023 17:02 ]

• Donstil
  • Niet online
Kaasje123 schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 14:46:
[...]

Ik snap alleen die feature parity houding niet van microsoft. Ze kunnen toch ook voor 1 game de hand over het hart strijken? Of help dan op z'n minst eens mee met een oplossing.
Nou probleem is een beetje dat dit niet mogelijk is, zodra ze voor 1 developer dat doen is het hek van de dam en gaat welke developer welke het niet lekker werkend krijgt aan de bel trekken.

Nu terug komen op de visie is echter met alle kopers van de S ook weer niet verstandig.

Lastige spagaat dus waar Microsoft in zit.

Caayn schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 16:36:
[...]
Vermoed dat het laatste punt de veroorzaker is. Ook gezien de game wel op de Steam Deck werkt, die op alle fronten zwakker is behalve de hoevelheid ram. Van de 10GB in de XSS is overigens maar ~8GB bruikbaar door een game ;) 13.5GB in het geval van de XSX.

Ik gok dat Larian niet al te veel compromissen wil maken om splitscreen werkend te krijgen waardoor het wat lastiger (meer werk) kan zijn om alles in 8GB geheugen te houden. Als dat het geval is vindt ik dat wel een positief iets van de studio, het is natuurlijk heel eenvoudig om te zeggen splitscreen=480p@30fps met alles op low. Larian wil splitscreen bijvoorbeeld ook niet schrappen en later toevoegen maar gewoon werkend aanwezig hebben op dag 1.

Zeer benieuwd naar de uiteindelijk Xbox release van BG3 :)

Als ik het zo zie heeft de steam deck dus geen local splitscreen.

• Caayn
  • Niet online
uchiha tijntje schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 17:36:
[...]

[Embed]

Die had ik gemist :)

Maar ik blijf bij mijn vermoeden.
Zo, net de laatste 2 Games With gold geclaimd, dit zullen de laatste zijn, gaat raar zijn niet iedere 2 weken een game te kunnen claimen.

• Exactor it
Linksquest schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 18:43:
Zo, net de laatste 2 Games With gold geclaimd, dit zullen de laatste zijn, gaat raar zijn niet iedere 2 weken een game te kunnen claimen.
Komt vast goed. Ik heb de laatste, pak hem beet vijf jaar, alvast geoefend met ze niet of nauwelijks claimen. :+

• Ht87
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 20-11 22:12
Linksquest schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 18:43:
Uit nieuwsgierigheid, speel je ze dan ook? Ik weet dat er soms onverwachte parels zijn (bij Stadia geleerd), maar de meeste titels die ik afgelopen jaar in games with gold zag kende ik niet of nauwelijks.
Ht87 schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 20:00:
[...]

Uit nieuwsgierigheid, speel je ze dan ook? Ik weet dat er soms onverwachte parels zijn (bij Stadia geleerd), maar de meeste titels die ik afgelopen jaar in games with gold zag kende ik niet of nauwelijks.
Sommige wel, soms niet. Maar zo kwam mijn vrouw laatst dat ze een spel wilde spelen en bleek dat ik hem 2 jaar geleden een keer bij Games With Gold geclaimd had, spaarde me weer Euro's 8)7

• Xgar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:05
@justifire Remnant 2 is net gepatched:

Added an option in the menu to turn motion blur on/off.

• Beakzz
[...]

Punten 1 en 2 gaan dus het probleem niet zijn. Punt 3 is ook niet snel een probleem want door een lagere render resolutie te gebruiken, 30 fps te targeten en wat minder zware effecten te gebruiken (de settings lager zetten) ben je er meestal al wel. Bovendien draaien veel van deze games ook prima op een Steam Deck die nog een stuk zwakker is dan een S.

Punt 4 is wat nu bij Baldur's Gate 3 het probleem lijkt te zijn. Bij de meeste games zal de lagere graphics target ook de nood aan geheugen verlichten doordat er minder gedetailleerde textures nodig zijn. BG3 lijkt me echter niet echt een graphics powerhouse en focust meer op andere zaken, dus deze game zal vermoed ik daardoor minder winst hebben door de graphics omlaag te draaien op de S.
Verder wil Larian per se de splitscreen optie op alle consoles bieden, dit niet doen zou hun visie geweld aan doen of zo... Ik vraag me af waarom ze dan geen splitscreen optie voor de PC bieden en heb dus zo mijn twijfels bij die redenatie, maar soit... Daarnaast zoals anderen eerder aanhaalden vraag ik me af hoeveel mensen nou echt zo'n extreem uitgebreide RPG samen op de bank gaan spelen.

Ik denk dat BG3 gewoon een game is die net in een beetje aparte hoek zit waardoor ze meer last hebben van het kleinere geheugen dan de meeste andere developers. Dat je het zomaar zou kunnen extrapoleren naar dat mooiere en grootsere games niet mogelijk gaan zijn vanwege de S vind ik in ieder geval alles behalve logisch.

En het verschil met de vorige generatie zat hem compleet ergens anders in. Die hadden een aardappel als CPU, terwijl de S praktisch dezelfde CPU heeft als de X. De impact daarvan was ook veel groter volgens mij.
Snap dat je het niet logisch vind als je punt 4 niet als essentieel ziet. 10 waar van maar 8 beschikbaar voor de games en dan idd punt 3.

CPU is al heel lang minder belangrijk op een paar games na. Zolang de CPU de GPU niet bottlenecked kan je met veel weg komen de laatste jaren.
Beakzz schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 21:03:
[...]

Snap dat je het niet logisch vind als je punt 4 niet als essentieel ziet. 10 waar van maar 8 beschikbaar voor de games en dan idd punt 3.

CPU is al heel lang minder belangrijk op een paar games na. Zolang de CPU de GPU niet bottlenecked kan je met veel weg komen de laatste jaren.
Maar dat is helemaal niet zo... de CPU wordt juist weer belangrijker. De reden dat hij zo lang niet belangrijk was... *drumroll*... jawel, omdat de vorige generatie consoles een aardappel als CPU hadden en devs daarvoor moesten coden. Dat heeft games de afgelopen generatie nou net keihard tegengehouden.

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:19
Ht87 schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 20:00:
[...]

Afgelopen jaar was het niet veel soeps (voor ons thuis), maar daarvoor wel een paar games die nu nog steeds worden gespeeld.
Zo ook nagenoeg alle Assassin's Creed games geclaimd.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• drakiesoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21-11 10:52
uchiha tijntje schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 17:36:
[...]

[Embed]

Ik weet niet hoor, maar wat heb je aan splitscreen op een handheld die bedoeld is om door 1 persoon bediend te worden.

• 3style
  • Laatst online: 22-09 19:10

3style

...

PdeBie schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 17:57:
Vandaag Dead Cells met alle DLC gekocht. Speelde hem al via Gamepass, maar dan heb je geen toegang tot de DLC. Dus nu maar gewoon aan mijn collectie toegevoegd :)
Ik heb vandaag de Castlevania DLC gekocht icm de Game pass Dead Cells, wat een toffe game is dit.
En wat een zoektocht om de DLC te vinden in de game :)
Xgar schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 20:51:
@justifire Remnant 2 is net gepatched:

GOTY! :P

Remnant 2 Version 1.000.007 Patch Notes – August 2, 2023
GENERAL
Toned down the player VO comments.
FIXES
Progression Blocker Fix for Labyrinth cinematic crashing and key not being awarded.
Progression Blocker Fix for exiting out of the first lab cinematic and not receiving the zone door keys.
Progression Blocker Fix for Water Harp lever no longer working.
Progression Blocker Fix where Nightweaver Web would consume items needed for quest puzzles. The consumed item should now be back in the inventory.
Added a fix for Ultimate Edition players not receiving Gunslinger Engram in the game if they didn’t start with Gunslinger.
Added a fix for the player possibly becoming invisible when using the Labyrinth portal.
Added a fix to prevent the host’s save from getting changed if they quit out of the game while dead and then joined someone else’s game.

[ Voor 68% gewijzigd door justifire op 02-08-2023 22:44 ]

• deryck
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 14:42
3style schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 22:15:
[...]

Ik heb vandaag de Castlevania DLC gekocht icm de Game pass Dead Cells, wat een toffe game is dit.
Ik waardeer jouw enthousiasme, top!

Dankzij Shelly van Gamekings heb ik Bramble: the mountain king geïnstalleerd, deze staat sinds kort op game pass.

Ik was helemaal uit het gamen maar dit is helemaal mijn ding. Eftelingstijl meets Zelda. Dit is hoe de nieuwe Fable moet worden maar dan met AAA budget.

Ik raad iedereen deze game aan. Waren er maar meer games op game pass zoals deze.

• 3style
  • Laatst online: 22-09 19:10

3style

...

deryck schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 23:33:
[...]

Dankzij Shelly van Gamekings heb ik Bramble: the mountain king geïnstalleerd, deze staat sinds kort op game pass.

Ik was helemaal uit het gamen maar dit is helemaal mijn ding. Eftelingstijl meets Zelda. Dit is hoe de nieuwe Fable moet worden maar dan met AAA budget.

Ik raad iedereen deze game aan. Waren er maar meer games op game pass zoals deze.
Zo sprookjeasachtig scary wel met toffe bazen en mooi gemaakt.

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:21
3style schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 22:15:
[...]

Er zitten wel wat visuele clues in de game om de juiste route te vinden, maar die zijn niet vanzelfsprekend. Sommige speedrun video’s leggen deze uit, omdat ze de meest efficiënte route door het spel moeten weten.

Verder is het een heerlijke game inderdaad. Zit er over na te denken om hem om te kopen voor mijn Switch. Lijkt mij een heerlijke game voor onderweg.

• Timothy3000
Tof! BG 1 en 2 komen waarschijnlijk naar Gamepass. Twee toprpg's om te herspelen tot BG3 op Xbox!

https://pu.nl/artikelen/n...-xbox-game-pass-te-komen/

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:42

BM

Moderator Spielerij
deryck schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 23:33:
[...]

Bramble is top :) Helaas hadden de (platform) controls wat strakker gemogen, maar qua stijl en sfeer was ie helemaal geweldig! Op sommige stukken moest ik sterk aan Hellblade denken, wat (imho) een enorm compliment voor Bramble is.

[ Voor 7% gewijzigd door BM op 03-08-2023 08:31 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

drakiesoft schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 22:03:
[...]

Ik weet niet hoor, maar wat heb je aan splitscreen op een handheld die bedoeld is om door 1 persoon bediend te worden.
Daar ging het niet zozeer om. Ik reageerde op een post waarin het ging over de steamdeck en hardware irt local coop. En in theorie kun je toch de steamdeck docken en aansluiten op een scherm waardoor het dan ineens wel relevant zou zijn :P

Zelf boeit mij splitscreen local coop voor geen enkel spel :P

[ Voor 12% gewijzigd door uchiha tijntje op 03-08-2023 08:49 ]

Timothy3000 schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 08:24:
Tof! BG 1 en 2 komen waarschijnlijk naar Gamepass. Twee toprpg's om te herspelen tot BG3 op Xbox!

https://pu.nl/artikelen/n...-xbox-game-pass-te-komen/
Go for the eyes boo!

Vraag me af hoe dat zich vertaald naar de controls. Ik weet nog van vroeger dat het echt micro managen was wilde je de moeilijkere bosses verslaan. Pauze, actions bepalen, uitvoeren, 1 sec later weer pauze, en rinse and repeat :)

Heb er echt honderden en honderden uren in zitten. Voornamelijk in deel 2. Die speelde ik eerder dan deel 1 en kon na 2 niet meer goed terug :)

Pagina: 1 ... 143 ... 195 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
• Gamepass discussie: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
• Beschikbaarheid: [XSX | XSS] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord