Ik heb al even in dit topic zitten zoeken maar kan het antwoord niet vinden dus stel de vraag maar. Ik zie op cdkeys de f1 game voor een prijs waarvoor ik hem wel wil kopen. Deze is echter alleen te activeren in Amerika. Is het zo simpel dat ik gewoon vpn naar Amerika en hem dan activeer?
Ik loop idd tegen dezelfde minpunten aan. Beetje jammer. Had de video van Tom Warren ook bekeken en die had al eerder gezegd dat het een beetje één grote gamepass advertentie pagina is. Teveel gamepass georienteerd en zaken op je dashboard die niet te verwijderen zijn.MartijnS72 schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 21:27:
[...]
Het vreemde is dat jouw Home dashboard nog niet bijgewerkt is.
Ik word zojuist verwelkomd met dit scherm bij het opstarten:
[Afbeelding]
En nu ziet het er dus zo uit:
[Afbeelding]
Minpunten:
Op de volgende "bladzijde" (dus onder "Browse your games") staat een "Recently added - Game Pass" groep die je niet lijkt te kunnen verplaatsen en dan pas je eigen groepen.
Met uitzondering van Pins en Apps, zijn al mijn andere groepen verwijderd vanaf Home. Je kunt ze natuurlijk terugplaatsen Je kunt er maar 2 (!!!) plaatsen, maar dan staat de laatst toegevoegde bovenaan en je kunt de volgorde van de groepen op Home niet makkelijk wijzigen zoals voorheen. Je moet ze dus in de "verkeerde volgorde" (van beneden naar boven) toevoegen.![]()
Ook mist de Game Pass aanduiding op de pictogrammen. Vast een foutje dat nog gecorrigeerd moet worden; anders wordt dat leuk met games die verwijderd zijn, maar nog wel in mijn groepen staan...
Verder na de eigen groepen veel andere groepen die je niet kunt verplaatsen/verwijderen.
Als je overigens wil dat, wanneer je een tegel selecteert, je een volledige afbeelding op je scherm krijgt van de game, dan moet je in de instellingen het Standaard Dashboard of zoiets aanzetten. Het vreemde is dat je dan het standaard dynamische achtergrond krijgt die wel een full screen afbeelding geeft van de geselecteerde game, maar de andere dynamische backgrounds dat dus niet hebben.
XBL: MRE Inc
Ze zijn ruim een jaar bezig geweest met dit dashboard, heeft een half jaar in de alpha en enkele maanden in de beta gezetenMartijnS72 schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 21:27:
[...]
Vast een foutje dat nog gecorrigeerd moet worden
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Op het moment dat een game van de gamepass is verwijderd en hij nog wel ergens staat (of geinstalleerd is) dan verschijnt er een oranje uitroepteken rechtsonder het pictogram. Als je hem dan probeert te starten wordt je begroet met de vraag of je de game wel in bezit hebtMartijnS72 schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 21:27:
[...]
Ook mist de Game Pass aanduiding op de pictogrammen. Vast een foutje dat nog gecorrigeerd moet worden; anders wordt dat leuk met games die verwijderd zijn, maar nog wel in mijn groepen staan...
Ander extra: je kunt ook losse games pinnen aan het homescreen. Dan neemt die een balk in beslag met daarin wat vrienden doen, posts van devs, etc.
Dan ontbreekt dat oranje uitroepteken momenteel, ik zie dat namelijk nergens.SunnieNL schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 09:15:
[...]
Op het moment dat een game van de gamepass is verwijderd en hij nog wel ergens staat (of geinstalleerd is) dan verschijnt er een oranje uitroepteken rechtsonder het pictogram. Als je hem dan probeert te starten wordt je begroet met de vraag of je de game wel in bezit hebt
Op het homescreen in mijn eigen Game Pass groep lijkt het nu of alle Game Pass games niet meer beschikbaar zijn (of juist dat ze in bezit zijn). Via My Games & apps staat het Game Pass logo nog wel gewoon op de pictogrammen.
Losse games kon je altijd al pinnen toch? Net zoals je vrienden individueel kon pinnen, maar dat lijkt dan weer verdwenen.Ander extra: je kunt ook losse games pinnen aan het homescreen. Dan neemt die een balk in beslag met daarin wat vrienden doen, posts van devs, etc.
Losse games pinnen was een tijdje weg. Of was weg in een tussenliggende homescreen dat ze hebben teruggetrokken (alpha insider, af en toe weet ik niet meer wat de status van de productie versie is)MartijnS72 schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 09:41:
[...]
Dan ontbreekt dat oranje uitroepteken momenteel, ik zie dat namelijk nergens.
Op het homescreen in mijn eigen Game Pass groep lijkt het nu of alle Game Pass games niet meer beschikbaar zijn (of juist dat ze in bezit zijn). Via My Games & apps staat het Game Pass logo nog wel gewoon op de pictogrammen.
[...]
Losse games kon je altijd al pinnen toch? Net zoals je vrienden individueel kon pinnen, maar dat lijkt dan weer verdwenen.
Friends pinnen kan volgens mij nog wel.
Zal straks tijdens de lunch ff kijken of ik dat nou wel of niet had gedaan tijdens testen.
Disney Speedstorn maakt deel uit van Free Play Days nu, leuk!
Als ik niet al veel elites had versleten had ik zeker een design lab versie gekocht. Maar dat durf ik zelf nu niet helemaal aanFinraziel schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 07:31:
[...]
Ah, ja, vergeten dat ie tegenwoordig in design labs zit ook... Maar dan betaal je 140 euro wat ik weer wat gortig vind (voor de core, met accessoires wordt hij zelfs 200).
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
\[T]/
Ik wilde hem net gaan posten. Lijkt me erg tof. Ben wel weer toe aan een Soulsgame. En deel 1 vond ik meer dan vermakelijk. Helaas nooit op 1.000 gezet. Hoop dat die twee parallelle werelden wel logisch in elkaar over gaan en niet enkel een gimmick is. Het gebied rond de 8 minuten doet me erg denken aan Blighttown maar dan met goede fps.
Maar deze game komt wel na Starfield
2e helft van het jaar is weer packed met toffe games om naar uit te kijken.
[ Voor 31% gewijzigd door uchiha tijntje op 27-07-2023 15:59 ]
Dit zijn de laatste twee ooit? Blue Fire nog niet gespeeld, die lijkt me wel leuk.
Rockstar's new site update, live an hour ago, added a new reference within the games list.
— Tez2 (@TezFunz2) 27 juli 2023
"Red Dead Redemption (Rockstar Presents Ver)"
Codename:
- RDR1RSP (RDR1 Remaster SP?)
New logo below#reddeadredemption pic.twitter.com/MbzmnieMlo
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Eens kijken wat ze met deze remaster doen. We kunnen deze al in 4K 60fps spelen dus ik mag hopen dat ze echt met textures en character models aan de slag gaan, want anders zie ik de meerwaarde niet.
Als het helemaal wordt overgezet naar de RDR2 engine dan is het wel positief en al helemaal voor pc spelers.
Cool! Waar is die linkse van?Finraziel schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 18:08:
[Afbeelding]
Wordt ondertussen best een leuk setje
Cyberpunk 2077
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Wat een drama het nieuwe home van xbox. Zojuist zelfs een crash en de Xbox uit moeten zetten met de knop op de console. Oef hier laat Microsoft een hele flinke steek vallen. Ik was zo tevreden tot nu toe... Ga alsjeblieft niet de typische Microsoft kant op.
1 misschien ongerelateerde crash en men gaat de "typische microsoft kant op"?OFV schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 20:15:
Wat een drama het nieuwe home van xbox. Zojuist zelfs een crash en de Xbox uit moeten zetten met de knop op de console. Oef hier laat Microsoft een hele flinke steek vallen. Ik was zo tevreden tot nu toe... Ga alsjeblieft niet de typische Microsoft kant op.
Ten eerste heb ik geen idee wat je daar precies mee bedoelt en ten tweede: Niet beetje overdreven?
Bij mij is het nog niet uitgerold, dus kan helaas niet uren staren naar het nieuwe home scherm. Dan maar gamen.
Wel bugs met het nieuwe dashboard hoor merk ik. Gisteren verschenen achtergronden van alle games waar ik op ging staan en nu krijg ik bij de ene game wel de art te zien, en bij de ander krijg ik een standaard blauwe achtergrond.
uchiha tijntje schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 15:51:
[...]
Ik wilde hem net gaan posten. Lijkt me erg tof. Ben wel weer toe aan een Soulsgame. En deel 1 vond ik meer dan vermakelijk. Helaas nooit op 1.000 gezet. Hoop dat die twee parallelle werelden wel logisch in elkaar over gaan en niet enkel een gimmick is. Het gebied rond de 8 minuten doet me erg denken aan Blighttown maar dan met goede fps.
Maar deze game komt wel na Starfield
2e helft van het jaar is weer packed met toffe games om naar uit te kijken.
Yes, 60fps on Xbox Series X|S and PlayStation 5
— LORDS OF THE FALLEN (@lotfgame) 27 juli 2023
Ik heb ook wel eens een homescreen crash gehad op mijn ps4 en ook op mijn(oude home screen) op de XsX... En ook vaak genoeg op mijn GamePC.... Zolang je niet weet waar die crash vandaan komt kan je er niets zinnigs over zeggen.OFV schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 20:15:
Laat zou nou eens met een XSX / PS5 versie van RDR2 komen, dat is toch veel interessanter...
iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
Er was destijds al een rumoer dat RDR1 als dlc zou worden toegevoegd aan de wereld van RDR2. Vandaar ook Armadillo als stadje etc, terwijl daar geen missies en dergelijke waren. Misschien toch een kern van waarheid geweest.Rossi46 schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 09:00:
[...]
Laat zou nou eens met een XSX / PS5 versie van RDR2 komen, dat is toch veel interessanter...
Dat heeft RDR2 echt niet nodig imo. Game is nog steeds prachtig en het is toch echt een game waar 30fps niet afbreuk aan de ervaring doet.Rossi46 schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 09:00:
[...]
Wat mij betreft doet 30 fps bij elke game afbreuk aan de ervaring. Bij de ene game is het beter te behappen dan de andere maar het is per definitie niet ideaal.Timothy3000 schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 10:48:
[...]
Dat heeft RDR2 echt niet nodig imo. Game is nog steeds prachtig en het is toch echt een game waar 30fps niet afbreuk aan de ervaring doet.
In 98 procent van de gevallen met je eens, maar bij RDR past het lekker in dat trage cowboysfeertje imo haha.FrankoNL schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 10:53:
[...]
Wat mij betreft doet 30 fps bij elke game afbreuk aan de ervaring. Bij de ene game is het beter te behappen dan de andere maar het is per definitie niet ideaal.
Niet mee eens.Timothy3000 schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 10:48:
[...]
Dat heeft RDR2 echt niet nodig imo. Game is nog steeds prachtig en het is toch echt een game waar 30fps niet afbreuk aan de ervaring doet.
Het is prima te spelen, maar wanneer je van een 60fps teruggaat naar RDR2 merk je dat wel echt meteen, het voelt heel sloom aan dan. Het went gelukkig snel. Maar een 60fps had het echt afgemaakt. Rockstar bracht voor GTA 5 ook geen patch, dat werd meteen opnieuw de game uitbrengen. Dat zie ik nog wel gebeuren.
Ik ben nu zelf op 55% van de game, ik doe echt alles, volop genieten. Dijk van een game. Qua vele dingen beduidend beter dan GTA 5 vind ik zelf.
Ik heb nog steeds de interface update niet binnen, is er een manier om dat te forceren?
Ben benieuwd hoe het uit ziet.
AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600
Bij mij werkte het opnieuw opstarten via de guide menu.C00P schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 19:40:
Ik heb nog steeds de interface update niet binnen, is er een manier om dat te forceren?
———
Vandaag Koa uitgespeeld. Best een grappige platformer maar veel te simpel. Met uitzondering van het laatste level waar ineens de moeilijkheid omhoog ging. Heb dat level zelfs 4 keer moeten proberen voor de time trial
Zojuist Birth gekocht. De trailer was bijzonder op zijn zachts gezegd… misschien vanavond aan beginnen.
——-
Announcing #FFXIV for Xbox Series X|S!
— FINAL FANTASY XIV (@FF_XIV_EN) 28 juli 2023
Following an open beta test during Patch 6.5x, we'll proceed to the official release in Spring 2024! pic.twitter.com/TZS69Edq4j
[ Voor 45% gewijzigd door uchiha tijntje op 28-07-2023 20:54 ]
De nieuwe this week on Xbox is er.
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Kids vroegen net of ik farming simulator wilde installeren op de xsx. Maar ik kwam er toen achter dat de linker joystick zeg maar een eigen wil heeft. Één tik naar boven en hij blijft af en toe gaan. Is dat joystick drift waar ik veel over lees? Nooit eerder gehad met een controller. Ding is nog geen twee jaar oud denk ik. Is daar iets aan te doen ? Merk ook dat als je op de joystick drukt je hem iets op en neer kan bewegen alvorens je zeg maar de klik hebt. Heb ook niet het idee dat de kids er heel lomp mee omgaan.
Ja en nee daar is weinig aan te doen. Zit hem in het ontwerp van die sticks. Die zijn gewoon waardeloos ontworpen. Heeft elke controller last van.KraveN schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 21:17:
Kids vroegen net of ik farming simulator wilde installeren op de xsx. Maar ik kwam er toen achter dat de linker joystick zeg maar een eigen wil heeft. Één tik naar boven en hij blijft af en toe gaan. Is dat joystick drift waar ik veel over lees? Nooit eerder gehad met een controller. Ding is nog geen twee jaar oud denk ik. Is daar iets aan te doen ? Merk ook dat als je op de joystick drukt je hem iets op en neer kan bewegen alvorens je zeg maar de klik hebt. Heb ook niet het idee dat de kids er heel lomp mee omgaan.
:strip_exif()/f/image/um76aXRbZCdGzpOj6NdDfg1p.jpg?f=fotoalbum_large)
https://news.xbox.com/en-...ming-to-xbox-spring-2024/
Voor de liefhebbers, het is net confirmed dat Final Fantasy XIV ook eindelijk naar Xbox komt.
[ Voor 8% gewijzigd door Simone96 op 28-07-2023 21:37 ]
Hmm dat is wel balen. Zijn er alternatieven op de markt die daar minder of geen last van hebben? Heb dat bij mijn ps3, n64, GameCube, etc nooit last van gehad.FrankoNL schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 21:21:
[...]
Ja en nee daar is weinig aan te doen. Zit hem in het ontwerp van die sticks. Die zijn gewoon waardeloos ontworpen. Heeft elke controller last van.
Er zijn er wel een paar, weet niet of die ook op xbox werken. Sowieso niet draadloos.KraveN schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 21:36:
[...]
Hmm dat is wel balen. Zijn er alternatieven op de markt die daar minder of geen last van hebben? Heb dat bij mijn ps3, n64, GameCube, etc nooit last van gehad.
Als je controller nog geen twee jaar oud is kan je garantie claimen bij Microsoft.KraveN schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 21:36:
[...]
Hmm dat is wel balen. Zijn er alternatieven op de markt die daar minder of geen last van hebben? Heb dat bij mijn ps3, n64, GameCube, etc nooit last van gehad.
Bijzonder hoe die game vanuit een 'deadstate' een goeie poging 2 heeft gekregen, wordt nog wel jaartje wachten, maar het is een prima MMO (met altijd 1 van de beste soundtracks).Simone96 schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 21:35:
[Afbeelding]
Voor de liefhebbers, het is net confirmed dat Final Fantasy XIV ook eindelijk naar Xbox komt.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Probeer deze fix eens, hoef je hem niet voor open te maken en meerdere mensen al gelukkig kunnen maken met deze tip.KraveN schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 21:17:
Beter laat dan nooit tochSimone96 schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 21:35:
[Afbeelding]
Kiryu: As CEO of Square Enix, we want to continue to deliver fabulous games to fans across the globe. We want to welcome the Xbox community as well. Starting with today's announcement and whenever possible we are planning to bring our games to Xbox for players to enjoy.
— Nova Crystallis (@Nova_Crystallis) 28 juli 2023
"Whenever possible" is natuurlijk redelijk vaag. Zal ongetwijfeld aan de contracten met Sony liggen, maar ik denk dat FF16 binnen een jaar ook wel naar de Xbox komt. FF7 Remake misschien pas als alle delen uit zijn?
:strip_exif()/f/image/pMb2RDpO6gL2e5RMapp0ofRM.jpg?f=fotoalbum_large)
Inclusief awkward handshake.
[ Voor 39% gewijzigd door Raem op 28-07-2023 22:35 ]
Als ik het goed lees, kun je tot level 70 spelen zonder tijdsdruk van per maand moeten betalen. Dat is wel nice, begin ik gewoon opnieuw en kijken of ik er weer in kan komen, hoop dat rond die tijd de prijs zal dalen, of misschien in combinatie met Game Pass met korting gepakt kan worden.
Maakt daar maar 13 jaar van, als je de 2.0 transitie meeteltLinksquest schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 22:29:
[...]
Beter laat dan nooit tochHoeveel jaar is het? 8 jaar later? Ik heb hem nog op de Playstation 4 gespeeld, veel plezier aan gehad, ben gestopt omdat ik dat per maand betalen niet meer wou.
MMO's zijn in dat opzicht veel tijdlozer, afgelopen jaren zelfs flinke boost in spelers gekregen.
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Kijk, nog langer al, maar klopt nu je het zegt, game was ook al op de Playstation 3 te krijgen, ik heb met winkelen een keer de PS4 versie uit de Intertoys budget bak gevist voor €5,00. Had ik dus de game en 90 dagen gratis spelen.SinergyX schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 22:39:
[...]
Maakt daar maar 13 jaar van, als je de 2.0 transitie meetelt![]()
MMO's zijn in dat opzicht veel tijdlozer, afgelopen jaren zelfs flinke boost in spelers gekregen.
Your service account has been registered. Please confirm the details below:Linksquest schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 22:42:
[...]
Kijk, nog langer al, maar klopt nu je het zegt, game was ook al op de Playstation 3 te krijgen, ik heb met winkelen een keer de PS4 versie uit de Intertoys budget bak gevist voor €5,00. Had ik dus de game en 90 dagen gratis spelen.
Date Registered: 09/03/2010
Service Account Name: FINAL FANTASY XIV
Mijn originele registratie
Het was in 2013 dat 'Realm Reborn' uitkwam, dat was de versie die we nu kennen die jaar erop op de PS4 kwam. Maar sinds die tijd zijn er behoorlijk wat expensions gekomen, volgens mij de volgende kwam vorig jaar dus dat zou mooi meegenomen zijn.
Aah gevonden, dat was de trailer in 2013 toen ze opnieuw zijn begonnen. Trailers maken kan SquareEnix wel
YouTube: FINAL FANTASY XIV: A Realm Reborn - A New Beginning
[ Voor 12% gewijzigd door SinergyX op 28-07-2023 22:47 ]
Tekken 8 ziet er gelikt uit, maar helaas niet mijn ding.
Laatste tijd meer fan van 2.5d fighters.
Even onnozele vraag wellicht. Wat is Tekken dan precies? Is dat 3D? Ik heb Tekken heel lang geleden gespeeld.justifire schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 23:18:
———-
Birth is een vermakelijke point and click puzzel game. Wel kort, net iets over de 2 uur. Voor liefhebbers van het genre prima de 11 euro waard
[ Voor 27% gewijzigd door uchiha tijntje op 28-07-2023 23:44 ]
3D fighter idd. Net als Virtua Fighter, Soul Calibur, Dead or Alive en Fighting Vipers.uchiha tijntje schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 23:22:
[...]
Even onnozele vraag wellicht. Wat is Tekken dan precies? Is dat 3D? Ik heb Tekken heel lang geleden gespeeld.
———-
Birth is een vermakelijke point and click puzzel game. Wel kort, net iets over de 2 uur. Voor liefhebbers van het genre prima de 11 euro waard
Beat 'm up zoals Streets of Rage, of echt meer het klassieke Street Fighter?justifire schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 23:18:
Ah ja dat vond ik ook nooit zo leuk. Al dat side steppen en die camera die daar spastisch op reageerde. Gek werd je er vanjustifire schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 00:14:
[...]
3D fighter idd. Net als Virtua Fighter, Soul Calibur, Dead or Alive en Fighting Vipers.
Street Fighter, Mortal Kombat, Guilty Gear, Skullgirls etc.Linksquest schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 00:22:
[...]
Beat 'm up zoals Streets of Rage, of echt meer het klassieke Street Fighter?
De camera blijft wel redelijk 'fixed' in een left vs right principe, maar de laatste tijd gaan bijna alle fighters richting had punish&juggle principe, waar trouwens ook 2.5D's last van hebben (MK met name).uchiha tijntje schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 00:33:
[...]
Ah ja dat vond ik ook nooit zo leuk. Al dat side steppen en die camera die daar spastisch op reageerde. Gek werd je er van.
Het heeft helaas niks geholpen. Ik ga hem nog een keer openmaken en kijken of er iets van vuil tussen zit. Maar moet eerst even goed kijken welke gereedschap ik nodig heb.Linksquest schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 22:27:
[...]
Probeer deze fix eens, hoef je hem niet voor open te maken en meerdere mensen al gelukkig kunnen maken met deze tip.
[YouTube: How To Fix Xbox Controller Stick Drift Without Opening Controller (2023)]
Tot die tijd even oriënteren op de controller markt voor een vervanger. Want dit is niet speelbaar.
Heel tof. Heb het nooit gespeeld maar keek altijd wel met interesse er naar maar wil er geen pc of playstation voor aanschaffen. Jammer dat het nog zo lang duurt.Simone96 schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 21:35:
[Afbeelding]
Verwijderd
Het was nu of nooit m.b.t. de FFXIV announcement voor Xbox. De game zit nog qua legacy code half vast op een rare mix van DirectX 9 en 11 en 7.0 doet een behoorlijke back-end upgrade. Als er een upgrade naar DirectX 12 aan zat te komen was het dan ook nu of nooit.
Voor de game zelf is dit niet echt een enorme announcement (vandaar ook de lauwe reactie van Phil op het podium, dit is een zaal vol met die-hard FFXIV fans die al jaren de game spelen op PC of Playstation) maar voor de game industrie als geheel is dit een behoorlijke mijlpaal. Over het algemeen werd aangenomen dat het een kwestie van tijd was dat Square Enix zou worden overgenomen door Sony. Deze aankondiging, en het feit dat de aankondiging werd gedaan dat alle Final Fantasy games naar Xbox toe komen maakt een eind aan die geruchten. Square Enix blijft voorlopig nog op eigen benen en dus niet een Sony exclusive bedrijf.
Hoewel Endwalker voor mij persoonlijk het niet echt deed, is de rest van de game echt de moeite waard. Mocht je dus nog niet FFXIV hebben gespeeld dan zou ik sowieso de Open Beta gaan spelen. Die komt al deze herfst/winter. De game is volledig cross-play + cross-progression.
Overigens, een andere reden dat Phil een beetje lauwtjes werd ontvangen is dat de Keynote gewoon niet zo goed was. Het begon bij de aanwezigen net in te zakken dat er een content droogte van 8 maanden aan zit te komen tot de volgende expansion. Tsja....niet het beste moment om naar binnen te lopen met een announcement die 99% van de aanwezigen in de zaal niks doet.
Voor de game zelf is dit niet echt een enorme announcement (vandaar ook de lauwe reactie van Phil op het podium, dit is een zaal vol met die-hard FFXIV fans die al jaren de game spelen op PC of Playstation) maar voor de game industrie als geheel is dit een behoorlijke mijlpaal. Over het algemeen werd aangenomen dat het een kwestie van tijd was dat Square Enix zou worden overgenomen door Sony. Deze aankondiging, en het feit dat de aankondiging werd gedaan dat alle Final Fantasy games naar Xbox toe komen maakt een eind aan die geruchten. Square Enix blijft voorlopig nog op eigen benen en dus niet een Sony exclusive bedrijf.
Hoewel Endwalker voor mij persoonlijk het niet echt deed, is de rest van de game echt de moeite waard. Mocht je dus nog niet FFXIV hebben gespeeld dan zou ik sowieso de Open Beta gaan spelen. Die komt al deze herfst/winter. De game is volledig cross-play + cross-progression.
Overigens, een andere reden dat Phil een beetje lauwtjes werd ontvangen is dat de Keynote gewoon niet zo goed was. Het begon bij de aanwezigen net in te zakken dat er een content droogte van 8 maanden aan zit te komen tot de volgende expansion. Tsja....niet het beste moment om naar binnen te lopen met een announcement die 99% van de aanwezigen in de zaal niks doet.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2023 09:42 ]
Je kon het gewoon niet winnenuchiha tijntje schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 00:33:
[...]
Ah ja dat vond ik ook nooit zo leuk. Al dat side steppen en die camera die daar spastisch op reageerde. Gek werd je er van.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Tijd om een groen hoesje aan de collectie toe te voegenSimone96 schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 21:35:
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/aae8m7N3YG8J5S4X3SMmySlE.jpg?f=fotoalbum_large)
Heb alleen al een tijdje niet meer gespeeld en als ik nu inlog op de FFXIV website dan krijg ik nul characters te zien. Hopelijk ben ik niet alles kwijt.
[ Voor 13% gewijzigd door Caayn op 29-07-2023 10:13 ]
Volgens mij wel alleen Digital onlyCaayn schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 10:12:
[...]
Tijd om een groen hoesje aan de collectie toe te voegen
[Afbeelding]
Heb alleen al een tijdje niet meer gespeeld en als ik nu inlog op de FFXIV website dan krijg ik nul characters te zien. Hopelijk ben ik niet alles kwijt.
Ah toch gevonden:
Ff op klikken.
Final Fantasy XIV on Xbox details 👇 pic.twitter.com/IT1zF7sk54
— Tom Warren (@tomwarren) 28 juli 2023
[ Voor 18% gewijzigd door uchiha tijntje op 29-07-2023 11:02 ]
Zou voor de liefhebbers van de games (ben ik zelf niet meer zo sinds ps1/2 tijd) mooi zijn als er nu wat meer consistentie in gaat zitten en ze wegblijven van hoe ze het de afgelopen jaren hebben gedaan.Caayn schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 10:15:
Square-Enix blijft wel lekker inconsistent met hun Xbox releases.
Voor de liefhebbers van die classic Jrpgs, Sea of Stars is misschien later in augustus wel een leuke game om in de gaten te houden.
[ Voor 15% gewijzigd door uchiha tijntje op 29-07-2023 11:14 ]
Deze video laat duidelijk zien hoe je hem kunt open maken.KraveN schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 09:08:
[...]
Het heeft helaas niks geholpen. Ik ga hem nog een keer openmaken en kijken of er iets van vuil tussen zit. Maar moet eerst even goed kijken welke gereedschap ik nodig heb.
Tot die tijd even oriënteren op de controller markt voor een vervanger. Want dit is niet speelbaar.
In dit geval moet je toch echt bij Microsoft zijn. Door hun crossplay beleid is FF14 voorheen nooit naar Xbox gekomen.Caayn schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 10:15:
Square-Enix blijft wel lekker inconsistent met hun Xbox releases.
Wat is het crossplay beleid van Microsoft dan?Raem schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 13:18:
[...]
In dit geval moet je toch echt bij Microsoft zijn. Door hun crossplay beleid is FF14 voorheen nooit naar Xbox gekomen.
In 360 / ps3 tijd was MS geen voorstander van crossplay.
———
Lijkt me een grappige game. Beetje My friend Pedro meets Trials meets metroidvania
———
Lijkt me een grappige game. Beetje My friend Pedro meets Trials meets metroidvania
[ Voor 67% gewijzigd door uchiha tijntje op 29-07-2023 14:23 ]
https://www.videogameschr...ite-a-three-year-silence/Square Enix claimed in 2019 that the delay in bringing the game to Xbox was due to the platform’s restrictions on certain cross-play features, such as chatting and forming guilds with players on other platforms.
Final Fantasy XIV director Naoki Yoshida previously told Wccftech he had spoken to Phil Spencer about resolving the platform issues stopping the game reaching Xbox.
“To play an MMORPG [on Xbox], there are 2 regulations for Microsoft which stand in the way of making crossplay feasible. Unless these regulations are rejected, there is no meaning,” he explained.
“One of the regulations is that players with different platforms cannot chat with each other in-game. Then how do you play an MMO?
“The other regulation is you cannot make a community with plays on a different platform. You can’t form a guild, you can’t enter into a link shell, [and] no free company. So I would like to have Microsoft change their regulations.”
Het is altijd een 'hunnie, nee hunnie' verhaal geweest, er was altijd wel een partij (of voorwaarde) waarom er geen crossplay kwam. Maar de laatste jaren zie je wel een verandering, Fallout 76, Ark, Warframe, allemaal games die niet persee volledig crossplay zijn, maar de Xbox/PC varianten zijn dat al vanaf het begin geweest.uchiha tijntje schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 13:28:
In 360 / ps3 tijd was MS geen voorstander van crossplay.
De voorwaarden van MS en Sony waren redelijk duidelijk, maar ook gamebreakers, MS wilde altijd hun party/chat systeem, Sony wilde altijd 'moderatie' hebben op 'hun' spelers. MS zat namelijk niet alleen direct met Sony in conclaaf, maar ook met Steam/Epic. Dat is de laatste paar jaar wel flink veranderd.
Rond die tijd was ook de hack van PSN volgens mij, dus uit security overwegingen begrijp ik ook wel dat ms toen huiverig was voor crossplay.SinergyX schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 14:18:
[...]
Het is altijd een 'hunnie, nee hunnie' verhaal geweest, er was altijd wel een partij (of voorwaarde) waarom er geen crossplay kwam. Maar de laatste jaren zie je wel een verandering, Fallout 76, Ark, Warframe, allemaal games die niet persee volledig crossplay zijn, maar de Xbox/PC varianten zijn dat al vanaf het begin geweest.
De voorwaarden van MS en Sony waren redelijk duidelijk, maar ook gamebreakers, MS wilde altijd hun party/chat systeem, Sony wilde altijd 'moderatie' hebben op 'hun' spelers. MS zat namelijk niet alleen direct met Sony in conclaaf, maar ook met Steam/Epic. Dat is de laatste paar jaar wel flink veranderd.
Iemand die dit toevallig weet? Voordat ik geld uitgeef en het niet werkt.wjsiebes schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 08:11:
Ik heb al even in dit topic zitten zoeken maar kan het antwoord niet vinden dus stel de vraag maar. Ik zie op cdkeys de f1 game voor een prijs waarvoor ik hem wel wil kopen. Deze is echter alleen te activeren in Amerika. Is het zo simpel dat ik gewoon vpn naar Amerika en hem dan activeer?
Volgens mij kan niemand garanties geven dat het werkt.wjsiebes schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 17:00:
[...]
Iemand die dit toevallig weet? Voordat ik geld uitgeef en het niet werkt.
Ligt aan je account / de VPN provider en wellicht nog enkele zaken..
Zelf ooit kaarten gekocht in turkije voor gold en mensen melden dat ze die konden claimen... maar mij nooit gelukt i.c.m. mijn account.
Inderdaad lastig een antwoord op te geven. Turkse gold kaarten is mij wel gelukt. Ook wel eens Amerikaans tegoed gekocht om games te kopen uit de Amerikaanse store. Maar was altijd wel spannend omdat het niet in een keer lukte. En geen idee of iets wat mij een paar geleden is gelukt ook nog steeds werkt.
Dacht ik verdikke dat Tekken 8 test vandaag was. Nope, gisteren en maandag. Nou ja, dan maandag maar.
Tja, Phil blijft gewoon de man. Ik zal hem altijd dankbaar zijn voor zijn harde werk. Paar jaar geleden had ik nooit durven dromen dat we Yakuza of Persona zouden krijgen, en moet je nu zien. Games die misschien niet als warme broodjes over de toonbank zullen gaan, maar desalniettemin haalde hij ze wel naar binnen. Awesome.
Wel echt tof dat het toch eindelijk gaat gebeuren. Ik had het eigenlijk al opgegeven namelijk. Ik ga volgend jaar eens goed voor de trial zitten, want voordat ik een abonnement neem moet de game me toch wel heel erg boeien, het zal mij benieuwen. Grafisch is de game een stuk mooier geworden zeg met die nieuwe update, tof!Verwijderd schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 09:40:
Het was nu of nooit m.b.t. de FFXIV announcement voor Xbox. De game zit nog qua legacy code half vast op een rare mix van DirectX 9 en 11 en 7.0 doet een behoorlijke back-end upgrade. Als er een upgrade naar DirectX 12 aan zat te komen was het dan ook nu of nooit.
Tja, Phil blijft gewoon de man. Ik zal hem altijd dankbaar zijn voor zijn harde werk. Paar jaar geleden had ik nooit durven dromen dat we Yakuza of Persona zouden krijgen, en moet je nu zien. Games die misschien niet als warme broodjes over de toonbank zullen gaan, maar desalniettemin haalde hij ze wel naar binnen. Awesome.
[ Voor 92% gewijzigd door devilsnight op 29-07-2023 19:20 ]
Was leuk zo lang het duurde met de oudere Call of Duty games, voornamelijk Modern Warfare 2 uit 2009.
De ene na de andere lobby is modded.
De ene na de andere lobby is modded.
Ik heb wel eens Turkse of Argentijnse keys voor Xbox games gekocht op sites zoals Eneba, en dat werkte voor mij gewoon door VPN aan te zetten naar het betreffende land en dan naar redeem.microsoft.com te gaan en daarna de key in te vullen. Dus lijkt me dat het met Amerika ook zou moeten werken. Game is daarna gewoon te downloaden/spelen zonder VPN aan.wjsiebes schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 17:00:
[...]
Iemand die dit toevallig weet? Voordat ik geld uitgeef en het niet werkt.
Hier ook, gisteren nog een Argentijnse RDR2 code gekocht en geactiveerd op deze manier. Ging probleemloos op mijn telefoon met de VPN.lat app.Simone96 schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 21:51:
[...]
Ik heb wel eens Turkse of Argentijnse keys voor Xbox games gekocht op sites zoals Eneba, en dat werkte voor mij gewoon door VPN aan te zetten naar het betreffende land en dan naar redeem.microsoft.com te gaan en daarna de key in te vullen. Dus lijkt me dat het met Amerika ook zou moeten werken. Game is daarna gewoon te downloaden/spelen zonder VPN aan.
En de nieuwe games van deze week: https://www.trueachieveme...76/new-xbox-games-july-31
Niets voor mij deze keer. Komt goed uit, want ben komende week toch met vakantie en heb eergisteren een nieuwe Switch OLED gekocht.uchiha tijntje schreef op zondag 30 juli 2023 @ 11:49:
En de nieuwe games van deze week: https://www.trueachieveme...76/new-xbox-games-july-31
Pfff, vandaag begonnen aan de DLC van Hi-Fi Rush. Ik was vergeten hoe moeilijk dat spel ook alweer was. Nu hebben ze het nog een tandje moeilijker gemaakt door te wisselen in tempo. Van 120bpm variërend naar 200bpm. Het houden van de pace wat nodig is om een S-rank te halen maakt het dan extra moeilijk. Ik ga wel proberen om de achievements te halen maar ik vraag me af of me dit gaat lukken in een fatsoenlijk tijdsbestek.
Anderen hier de DLC geprobeerd en zo ja, hoever ben je gekomen.
Anderen hier de DLC geprobeerd en zo ja, hoever ben je gekomen.
Nice even de Steam demo binnen trekkenuchiha tijntje schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 13:28:
[Video: Laika: Aged Through Blood is a Metroidvania on a Dirtbike – and it TOTALLY Works]
Begrijp er nu niets meer van. Vandaag zou de Tekken test nog speelbaar moeten zijn. Ik krijg net echter een mailtje dat de test over is. En de server ondergaat maintenance als ik de game opstart. Maar check deze pic
:strip_exif()/f/image/7zwsT71ge3gXyd2rUnRarJOK.jpg?f=fotoalbum_large)
Dat is toch 9 uur in de ochtend hier? Oh wacht, shit!!!!!
Ik dacht dat het puur die twee datums waren, ik heb het helemaal verkeerd begrepen. Het waren alle datums tussen 28 en 31, met alleen die maintenance een paar uur. Oh wat ben ik dom.
:strip_exif()/f/image/7zwsT71ge3gXyd2rUnRarJOK.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik dacht dat het puur die twee datums waren, ik heb het helemaal verkeerd begrepen. Het waren alle datums tussen 28 en 31, met alleen die maintenance een paar uur. Oh wat ben ik dom.
[ Voor 13% gewijzigd door devilsnight op 31-07-2023 12:12 ]
Voor Sea of Stars is trouwens een demo beschikbaaruchiha tijntje schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 11:09:
[...]
Zou voor de liefhebbers van de games (ben ik zelf niet meer zo sinds ps1/2 tijd) mooi zijn als er nu wat meer consistentie in gaat zitten en ze wegblijven van hoe ze het de afgelopen jaren hebben gedaan.
Voor de liefhebbers van die classic Jrpgs, Sea of Stars is misschien later in augustus wel een leuke game om in de gaten te houden.
FF14 is een slecht/complex voorbeeld maar er zijn meer games die uit de stal van Square-Enix komenRaem schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 13:18:
[...]
In dit geval moet je toch echt bij Microsoft zijn. Door hun crossplay beleid is FF14 voorheen nooit naar Xbox gekomen.
offtopic:
FF14 voorganger FF11 was trouwens wel gewoon cross-play tussen PC, PS2 en Xbox 360
FF14 voorganger FF11 was trouwens wel gewoon cross-play tussen PC, PS2 en Xbox 360
Als we de geruchten mogen geloven..
(Leaked) A remake of The Elder Scrolls IV: Oblivion is in development at Virtuos Games
— Alan Feely (@IdleSloth84_) 31 juli 2023
Virtuos Games is working on five different projects, arguably the biggest of which is project "Altar", which they're describing as a "remaster/remake of Oblivion."https://t.co/83yQBWkf1P pic.twitter.com/TqJRdRMYe6
[ Voor 29% gewijzigd door G_Dragon op 31-07-2023 13:04 ]
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Hier heb ik nog helemaal niks van gehoord maar het zou fantastisch zijn als dit waar is. Oblivion is nog steeds mijn favoriete TES game.
In 4K@60fps op de XSX is het origineel trouwens nog steeds een aanrader.
Klopt wat je zegt, maar laten we hopen dat dit waar is want dit is geen slechte hoopCaayn schreef op maandag 31 juli 2023 @ 13:06:
[...]
Hier heb ik nog helemaal niks van gehoord maar het zou fantastisch zijn als dit waar is. Oblivion is nog steeds mijn favoriete TES game.
In 4K@60fps op de XSX is het origineel trouwens nog steeds een aanrader.
Zou ik persoonlijk alleen op de Nintendo Switch kopen. Ik vermaak me nog prima met Xbox 360 graphics op de nieuwere Xbox consoles en vrij recent nog Oblivion uitgespeeld.
Maar lijkt me een prima zet, de volgende Elder Scrolls laat nog wel even op zich wachten namelijk.
Waarom kon je niet meer in Oblivion komen?G_Dragon schreef op maandag 31 juli 2023 @ 13:09:
[...]
Klopt wat je zegt, maar laten we hopen dat dit waar is want dit is geen slechte hoop. Ik heb Skyrim eerst gespeeld en kon toen niet meer in Oblivion komen dus dit kan voor mij een mooie nieuwe kans zijn na alle verhalen
Geen idee om heel eerlijk te zijn want is al jaren geleden, volgens mij zelfs al 10 jaar geleden. Mocht Obilvion ooit in de aanbieding komen en ik heb geen andere spellen te spelen, zou ik Oblivion nog wel een tweede kans willen geven.
Ok. Ik vroeg het mij af omdat ik zelf het level systeem van de oudere Bethesda games niet goed vind. Wellicht was dat vroeger ook al niet het geval. Maar heb je eenmaal Skyrim gespeeld dan is dat level systeem van Oblivion best wel complex. Momenteel speel ik Fallout 3, dat is qua levelen alweer een stuk beter uitgewerkt.G_Dragon schreef op maandag 31 juli 2023 @ 13:20:
[...]
Geen idee om heel eerlijk te zijn want is al jaren geleden, volgens mij zelfs al 10 jaar geleden. Mocht Obilvion ooit in de aanbieding komen en ik heb geen andere spellen te spelen, zou ik Oblivion nog wel een tweede kans willen geven.
Zuur zeg! Blijft t beste vechtspel imo. Was wel benieuwd naar wat je ervaring zou zijn. Deze staat bij mij op t lijstje namelijk. Al blijft Tekken 3 voor mij nostalgisch altijd de allerbeste.devilsnight schreef op maandag 31 juli 2023 @ 12:11:
Ja ik baal goed, Damn. Maar ja.Ht87 schreef op maandag 31 juli 2023 @ 13:47:
[...]
Zuur zeg! Blijft t beste vechtspel imo. Was wel benieuwd naar wat je ervaring zou zijn. Deze staat bij mij op t lijstje namelijk. Al blijft Tekken 3 voor mij nostalgisch altijd de allerbeste.
Maar ik zou niet een al te beste graadmeter geweest zijn, haha. Ik ben alles behalve een fighting game fan. Maar ik was wel benieuwd. Misschien komt er een tweede kans, aangezien een release nog altijd niet bekend is.
Binnenkort de kojima game reveal?
With MS marketing team. pic.twitter.com/ZrvISQEhgg
— HIDEO_KOJIMA (@HIDEO_KOJIMA_EN) 31 juli 2023
Xbox marketing team is currently at Kojima Productions. pic.twitter.com/ucP8CQgJ85
— Klobrille (@klobrille) 31 juli 2023
[ Voor 28% gewijzigd door drakiesoft op 31-07-2023 14:38 ]
Nou ik kan je 1 switch tip geven, begin niet aan Zelda!PdeBie schreef op zondag 30 juli 2023 @ 13:08:
[...]
Niets voor mij deze keer. Komt goed uit, want ben komende week toch met vakantie en heb eergisteren een nieuwe Switch OLED gekocht.
Dat heb ik een paar weken geleden voor het eerst gedaan (want ook nu pas een switch) en echt nergens meer tijd voor
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Venba Review Round Up:
— GPT: Game Pass Tracker (@GPTGamingNews) 31 juli 2023
Shacknews - 9/10
Push Square - 9/10
TechRaptor - 9/10
WhatIfGaming - 9/10
GamingTrend - 90/100
Digital Trends 4.5/5
TheXboxHub - 4.5/5
Checkpoint Gaming - 8.5/10
Eurogamer - 8/10
Press Start - 8/10
Nintendo Life - 8/10
The Gamer - 4/5
Destrcutoid - 7/10… pic.twitter.com/S7ANzml181
Vandaag uitgekomen. Ook in GP.
Ik heb deze mail gekregen
Vanaf 1 september zullen leden van Xbox Game Pass Ultimate en Xbox Live Gold niet langer maandelijks nieuwe games ontvangen met Games with Gold. Je behoudt zoals altijd je toegang tot alle Xbox One-games die je in het verleden hebt ingewisseld via Games with Gold, zolang je lid blijft van Game Pass Ultimate of Game Pass Core. Alle Xbox 360-titels die in het verleden zijn ingewisseld via Games with Gold mag je houden, ongeacht de status van je abonnement.
Leden van Game Pass Ultimate blijven toegang houden tot honderden geweldige games, day one-titels, voordelen, exclusieve ledenkortingen en nieuwe games die voortdurend worden toegevoegd.
Vanaf 1 september zullen leden van Xbox Game Pass Ultimate en Xbox Live Gold niet langer maandelijks nieuwe games ontvangen met Games with Gold. Je behoudt zoals altijd je toegang tot alle Xbox One-games die je in het verleden hebt ingewisseld via Games with Gold, zolang je lid blijft van Game Pass Ultimate of Game Pass Core. Alle Xbox 360-titels die in het verleden zijn ingewisseld via Games with Gold mag je houden, ongeacht de status van je abonnement.
Leden van Game Pass Ultimate blijven toegang houden tot honderden geweldige games, day one-titels, voordelen, exclusieve ledenkortingen en nieuwe games die voortdurend worden toegevoegd.
Ja deze heb ik ook gehad. Wat bedoelen ze daar nou mee? Want de nieuwe abonnementen zijn 14,99 en daar zit deze wel bij. Echter heb ik tot 2025 een abonnement (Xbox live gold inwissel).Superman schreef op maandag 31 juli 2023 @ 16:04:
Ik heb deze mail gekregen
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
• Gamepass discussie: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
• Beschikbaarheid: [XSX | XSS] Beschikbaarheid en levertijden
• Gamepass discussie: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
• Beschikbaarheid: [XSX | XSS] Beschikbaarheid en levertijden
| Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |
/f/image/LJVJOwcd9wyuksHCjBLdCgpv.webp?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Mc45YluVf6Jsr9SMT3BCmmTK.jpg?f=fotoalbum_large)