Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Ht87
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 20-11 22:12
L23 schreef op maandag 24 juli 2023 @ 19:37:
[...]

Streaming vind ik een raar verhaal. Daar heb je al geen Xbox Series X/S voor nodig en draait hetzelfde op bijvoorbeeld een Xbox One. En het hele verhaal hier begon met een game die splitscreen co-op heeft, maar Xbox cloud gaming ondersteund maar 1 controller. Splitscreen co-op via streaming kan dus niet.
Nou de discussie ging daarna breder over geen verlies van functionaliteit voor xsx als gevolg van mindere hardware bij de series s. Vandaar de streaming optie. Ik zie Microsoft daar eerder op inzetten dan op lostrekken van de xss tov de xsx.

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19:58
Ht87 schreef op maandag 24 juli 2023 @ 19:42:
[...]

Nou de discussie ging daarna breder over geen verlies van functionaliteit voor xsx als gevolg van mindere hardware bij de series s. Vandaar de streaming optie. Ik zie Microsoft daar eerder op inzetten dan op lostrekken van de xss tov de xsx.
Ja last het. Iedereen kijkt daar anders naar. Ik vind verlies van functionaliteit een beetje overdreven. Het is me ook een raadsel waarom een game geen splitscreen co-op ondersteuning kan hebben op de Xbox Series S. Maar gaat tot nu toe over een enkele game.
Via streaming zou op zich wel moeten kunnen, twee controllers toe staan via streaming lijkt me het probleem niet.
Amaze86 schreef op maandag 24 juli 2023 @ 19:28:
[...]

Hier weer een game (denk ook door de series S)
Xbox-versie van Quantum Error komt wat later vanwege ‘snellere SSD van de PS5
https://twitter.com/colli...nellere-ssd-van-de-ps5%2F
Heel dat Twitter account van die developers is een aanfluiting. :) Net zoals de gameplaybeelden trouwens :P.
Is een developer die marketing voert via een console war op Twitter.

Via deze tweet wat beelden. Moet je voor de gein maar eens kijken. Lijkt op een game uit het begin van de vorige generatie (of gewoon ps3 / 360 generatie, Bioshock 1 zag er indrukwekkender uit..). En dan nog een keer hun posts lezen over de snelheid van de ssd…

[ Voor 20% gewijzigd door uchiha tijntje op 24-07-2023 20:05 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• L23
uchiha tijntje schreef op maandag 24 juli 2023 @ 19:48:
[...]

Heel dat Twitter account van die developers is een aanfluiting. :) Is een developer die marketing voert via een console war op Twitter.
Mja, met een snellere SSD heb je het spel natuurlijk ook sneller in huis.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:52
Xgar schreef op maandag 24 juli 2023 @ 19:30:
[...]

Zoals Radget en Clank niet mogelijk zou zijn zonder de snelle ssd, maar op de pc gewoon vanaf een hdd speelbaar is?
Hoog gehalte 'i call bullshit', de game is absoluut niet speelbaar op hardware die 'trager' is dan de superieure snelheid van de PS5.

En dan daarbij:
Yes, we are working on a PC port
Nou... die kan dus maar op 5% van de PC's draaien, want alleen de snelste NVME's kunnen deze game draaien.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• RenegadexRIPxx
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 19:13
sjaool schreef op maandag 24 juli 2023 @ 00:51:
[...]

Niet meer lezen of heeft dat nog nooit gedaan?

Misschien heb je hier wat aan.
https://www.purexbox.com/...problems-with-4k-blu-rays
Niet meer. Het heeft het een tijdje gedaan met wat artifacts. Maar heb niet zoveel 4k blurays. Pas dit jaar (onder impuls van Top Gun 2) tgv acties hier en daar eens eentje gekocht. (en mijn garantie was toen al verlopen)

Gisteren had ik Ghostbusters (de laatste) ingestoken, heb eerste half uur of zo kunnen kijken, toen ineens artifacts. Met een crash tot gevolg. Daarna opnieuw geprobeerd, startte op (het selectiescherm), maar speelde niet echt iets af. Daarna een andere 4k schijf eringestoken maar die wilde zelfs niet opstarten.

Daarna effe gekeken voor een firmware update, die geïnstalleerd. Dus de laatste versie. Maar nu start die 4k bluray zelfs niet meer op (noch de eerste, noch de 2de). Bij 1 4k blu ray hoor je hem tikken. Maar niet doorspinnen (dus bij wijze van spreken start, stop). Bij de andere hoor je hem zelfs niet starten met spinnen en is het gewoon nada.

Voor al de zekerheid, had tijdje geleden als backup (voor de slaapkamer), een 2de handse 4k blu ray lezer gekocht (50€ of zo). Beide discs daarin gezet en werd gelezen zonder problemen. Heb dus de film daarop uitgekeken...

Was die hints al tegengekomen en had dit al gedaan. Al was de app in basis al geïnstalleerd op de interne opslag. En heeft die nooit op een uitbreidingsschijf gestaan.

Op dit moment voor 4k blu rays is mijn Xbox gewoon niet meer bruikbaar. Zie mij nu ook niet even 100€ gaan spenderen om dat werkend te krijgen.

Voor HD blurays en gewoon games te starten, geen enkel probleem.
Ht87 schreef op maandag 24 juli 2023 @ 19:31:
[...]

Nou, een verdubbeling in kosten is niet alsof t niks is. Al is alles te relativeren natuurlijk, ik vond een euro per maand spotify meer per maand ook alwee duur worden haha ;). Ik vind dat als Microsoft een product uitbrengt waarvan ze beloven dat het dezelfde games kan spelen met (los van graphics en laadtijd) dezelfde features dan mag je ze er ook aan houden. Het ging ook al even over de streaming-mogelijkheden. Laat ze daar goed op investeren en op die manier gelijk trekken.
Ik weet het niet zo goed. Als nu duidelijk is dat de S de X tegenhoudt (en nu is dat nog niet zo, laat dat duidelijk zijn), dan zou het toch apart zijn als Microsoft niet uiteindelijk wat makkelijker wordt en games met minder features (of niet) op de S laat releasen.

Zou raar zijn als de XSX uiteindelijk wel meer games en features misloopt omdat de S niet kan bijbenen.

• L23
Timothy3000 schreef op maandag 24 juli 2023 @ 20:00:
[...]

Ik weet het niet zo goed. Als nu duidelijk is dat de S de X tegenhoudt (en nu is dat nog niet zo, laat dat duidelijk zijn), dan zou het toch apart zijn als Microsoft niet uiteindelijk wat makkelijker wordt en games met minder features (of niet) op de S laat releasen.

Zou raar zijn als de XSX uiteindelijk wel meer games en features misloopt omdat de S niet kan bijbenen.
Heb je gelijk in. Al vraag ik me dan af waar de grens ligt tussen hardware limitaties en ontwikkelaars die niet willen/kunnen optimaliseren. Resulteert denk ik ook onnodig in minder features voor de Xbox Series S.

• iMode
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22:36
Dennahz schreef op maandag 24 juli 2023 @ 19:24:
[...]
Sowieso hadden ze de S niet moeten uitbrengen imo. Je ziet nu wat er van komt.
Dan spaar je maar wat langer voor de X. Zoveel scheelt het nou ook weer niet.
Zo veel scheelt het niet? Ik heb mijn S nieuw gekocht voor 220,-. De X kost 500,-
Dan kan ik dus 2 stuks S kopen en heb ik zelfs nog 60,- over!

Voor de rest een hoop gemekker allemaal, geniet lekker van je console :)

Voor 220,- echt een super apparaat! Ik speel gratis COD en de kids Roblox en Fortnite gratis d:)b

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:30
Xgar schreef op maandag 24 juli 2023 @ 19:30:
[...]

Zoals Radget en Clank niet mogelijk zou zijn zonder de snelle ssd, maar op de pc gewoon vanaf een hdd speelbaar is?
Door DirectStorage 1.2. Is dus niks aan gelogen dat een ssd nodig is voor de PS5.

https://psnprofiles.com/RaemNL

iMode schreef op maandag 24 juli 2023 @ 20:24:
[...]
Voor de rest een hoop gemekker allemaal, geniet lekker van je console :)
Dit is echt een beetje een dooddoener he. Met die beredenering kunnen we het forum wel opdoeken. :P

• Xgar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:15
Raem schreef op maandag 24 juli 2023 @ 20:25:
[...]

Door DirectStorage 1.2. Is dus niks aan gelogen dat een ssd nodig is voor de PS5.
Er werd toen gezegd dat het niet mogelijk was op andere platformen vanwege de ssd, dat klopt dus niet.
Daarom neem ik het verhaal van de Quantum Error dev met een kilo zout.

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:29
KlaasjeNL schreef op maandag 24 juli 2023 @ 18:43:
[...]

Maar de zwarte 360 kwam veel later, waardoor er amper een generatie verschil tussen de zwarte 360 en de One zat. Al heb ik geen flauw idee wat dit aan de discussie toevoegt. 😅
Volgens mij was er ook al een zwarte xbox 360 elite (120GB) vrij aan het begin van de 360 lifecycle.
Xgar schreef op maandag 24 juli 2023 @ 21:08:
[...]

Er werd toen gezegd dat het niet mogelijk was op andere platformen vanwege de ssd, dat klopt dus niet.
Daarom neem ik het verhaal van de Quantum Error dev met een kilo zout.
Als je het filmpje in die tweet bekijkt die ik linkte mogen er wel wat kilo’s bij :P

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 22:32
Schweino schreef op maandag 24 juli 2023 @ 21:28:
[...]

Volgens mij was er ook al een zwarte xbox 360 elite (120GB) vrij aan het begin van de 360 lifecycle.
Mijn eerste 360 was zwart met een grijze disktray. Dat was nog een editie voor de Elite uitkwam. Of mijn herinneringen zijn totaal verkeerd.

• L23
Exactor it schreef op maandag 24 juli 2023 @ 21:47:
[...]

Mijn eerste 360 was zwart met een grijze disktray. Dat was nog een editie voor de Elite uitkwam. Of mijn herinneringen zijn totaal verkeerd.
Ik kan me herinneren dat de Elite de eerste Xbox 360 was in zwart... Dus volgens mij was jouw eerste 360 de Elite. Deze kwam uit in augustus 2007 volgens Wikipedia.

[ Voor 12% gewijzigd door L23 op 24-07-2023 22:25 ]

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:41
De 360 Elite was inderdaad de eerste zwarte 360. In mijn beleving zat er flink wat tijd (en RROD's) tussen de avond dat ik voor de nachtelijke release van de 360 voor de plaatselijke gameshop stond te wachten en het moment waarop de elite werd aangekondigd. Was dat niet sowieso een jaar of 2?

• Exactor it
L23 schreef op maandag 24 juli 2023 @ 22:21:
[...]

Ik kan me herinneren dat de Elite de eerste Xbox 360 was in zwart... Dus volgens mij was jouw eerste 360 de Elite. Deze kwam uit in augustus 2007 volgens Wikipedia.
Jeetje wat een binnenkomer, gelijk elite! Ik zie na wat gegoogle dat ik de slim aanzag voor de elite. Ik had idd een elite. :)
Er is trouwens een erg grote sale gaande. Zitten erg veel titels in met soms erg mooie kortingen. Misschien leuk om even door heen te bladeren op zoek naar wat aanbiedingen.

Beste is om dit op de Xbox te kijken en niet via de website. Voor leken met het dashboard… dit vind je onder het “tabje” store :)

[ Voor 54% gewijzigd door uchiha tijntje op 25-07-2023 00:14 ]

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-11 13:53
uchiha tijntje schreef op maandag 24 juli 2023 @ 23:54:
Er is trouwens een erg grote sale gaande. Zitten erg veel titels in met soms erg mooie kortingen.
Als je voor het eerst je console opstart wellicht, maar ik vind de sale vrij matig

Martinspire - PC, PS5, XSX

Obsidian heeft weer een aflevering van hun documentaire uitgebracht. Er zijn er tot nu toe 4 van in totaal 5. Wel een leuke kijk in de ontwikkeling van de developer. Dit is de eerste. Daarna kun je door naar de overigen voor de geïnteresseerden.

[ Voor 69% gewijzigd door BM op 25-07-2023 07:03 ]

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Nu online

sjaool

Every life should have 9 cats

Schweino schreef op maandag 24 juli 2023 @ 21:28:
[...]

Die heb ik hier nog nieuw in doos op zolder liggen met volgens mij 250GB. Een paar keer een game op gespeeld en toen een Slim aangeschaft. De Xbox familie is hier inmiddels redelijk uitgebreid.

"When you grow up your heart dies"

🛞

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• Xgar
uchiha tijntje schreef op maandag 24 juli 2023 @ 21:28:
[...]

Als je het filmpje in die tweet bekijkt die ik linkte mogen er wel wat kilo’s bij :P
Haha, en niet een beetje. :D

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik heb afgelopen weekend weer eens wat missies gedaan in Kingdom Come Deliverance, wat een mooie game blijft dat toch en op de XSX speelt het beter dan toen op de Ps4 destijds, uiteraard nog 30fps maar de popin is beduidend minder.

Ik hoop echt dat deze game nog een keer een vervolg krijgt voor deze Gen.

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ah keurig, want met maar 47x betere tire physics had ik hem persoonlijk links laten liggen.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:42

BM

Moderator Spielerij
Donstil schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 09:39:
[...]

Ah keurig, want met maar 47x betere tire physics had ik hem persoonlijk links laten liggen.
Dodged a bullet there ;)

Die marketingpraat moet je beetje doorheen prikken, maar videotje is wel interessant :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Hier zijn ze weer!

Deals with Gold and Spotlight Sale, Plus the Ultimate Game Sale

[ Voor 5% gewijzigd door G_Dragon op 25-07-2023 09:57 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:21
BM schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 09:54:
[...]

Dodged a bullet there ;)

Die marketingpraat moet je beetje doorheen prikken, maar videotje is wel interessant :)
Ook het videootje blijft marketing. Als het in-game ruk aanvoelt heb je er nog niets aan :P

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:42

BM

Moderator Spielerij
PdeBie schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 10:51:
[...]

Ook het videootje blijft marketing. Als het in-game ruk aanvoelt heb je er nog niets aan :P
Fair point!

Nog iets meer dan 2 maandjes, heb er wel zin in. :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-11 18:48
Toch even een kleine attentie voor Mad Max (90% korting in deze sale). Een game die er nog steeds erg netjes uit ziet en door FPS-boost op de Series X op 120fps draait :Y

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:21
Rossi46 schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 10:57:
[...]

Toch even een kleine attentie voor Mad Max (90% korting in deze sale). Een game die er nog steeds erg netjes uit ziet en door FPS-boost op de Series X op 120fps draait :Y
Ik heb die game nu al meerdere malen geïnstalleerd en geprobeerd, maar ik kom er niet in. Te grote oppervlakten waar niets gebeurt. Paaltjes omver trekken/rijden is niet genoeg om dat op te vullen.

Heel jammer, want de films en de setting vind ik geweldig.

• MartijnS72
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
PdeBie schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 11:15:
[...]

Ik heb die game nu al meerdere malen geïnstalleerd en geprobeerd, maar ik kom er niet in. Te grote oppervlakten waar niets gebeurt. Paaltjes omver trekken/rijden is niet genoeg om dat op te vullen.

Heel jammer, want de films en de setting vind ik geweldig.
Maar die grote oppervlakten waar niets gebeurt passen natuurlijk wel goed bij de hele "post-apocalyptic wasteland" setting van de films.

Ik heb de game zelf blijkbaar in iets meer dan een week uitgespeeld, vlak voordat die van Game Pass verdween. (TrueAchievements zegt in 78 uur; dat kan niet gezond zijn).

Wel een waarschuwing voor de achievement hunters/completionists: ook al was dit een singleplayer game, 1 achievement was afhankelijk van een Warner Bros online service die in 2020 is beëindigd, en voor de Xbox voor die tijd ook al meestal niet werkte.
[...]

Even mopperen:
Wat is dat toch met Warner Bros games en de prijs in Europa? Mad Max is nu zelfs in de aanbieding met een hoger kortingspercentage in Europa en dan zijn we nog duurder uit dan in de USA.
Waarom past niemand gewoon even de adviesprijs aan en waarom laat Microsoft dit überhaupt al jaren toe?

Overigens is de game maar € 6,99, dus niet echt een groot probleem...

• 3style
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09 19:10

3style

...

Sipio schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 09:06:
Ik heb afgelopen weekend weer eens wat missies gedaan in Kingdom Come Deliverance, wat een mooie game blijft dat toch en op de XSX speelt het beter dan toen op de Ps4 destijds, uiteraard nog 30fps maar de popin is beduidend minder.

Ik hoop echt dat deze game nog een keer een vervolg krijgt voor deze Gen.
Die moet ik ook nog een keer oppakken, ik hoor er goede verhalen over. Eerst eens The Witcher 3 uitspelen.

• 3style

3style

...

Wat ziet Forza Motosport 7 er grafisch nog top uit, speelt ook lekker weg. Forza 5 via GP even de intro gedaan, maar nog niet verder opgepakt. Kennelijk is er een main story line van zo'n 20 uur, iemand al uitgespeeld?

• sewer
  • Laatst online: 19:28
Vraagje; voor gamepass gebruik ik https://gamepassport.net/ om te kijken wat bijv. mijn volgende platformer gaat zijn. Dan kan ik het juiste filter instellen en dan op critic score of user score sorteren.

Is er ook een goede site a la hierboven voor de niet gamepass spellen? Dus met met de combi van critic/user score en genre?
Op de xbox site zelf zie ik niet makkelijk de rating, en bij metacritric.com hebben ze het niet onderverdeeld in genres ( ? )

Deze game laat ik denk ik liggen. Althans voor de eerste tijd. Zal wel passen binnen de wereld van Armored Core, maar de wereld is voor mij nogal zielloos van wat ik gezien heb. De bossbattles zien er wel prima uit, maar dat is het vooralsnog wel.

Straks de Vaatvidya video maar eens kijken. Edit: die video doet het een stuk beter om te laten zien wat voor game het is. Mocht je wat meer duiding over de game willen is dat een goede en uitgebreide video.

[ Voor 80% gewijzigd door uchiha tijntje op 25-07-2023 17:32 ]

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Amaze86 schreef op maandag 24 juli 2023 @ 19:28:
[...]

Hier weer een game (denk ook door de series S)
Xbox-versie van Quantum Error komt wat later vanwege ‘snellere SSD van de PS5
https://twitter.com/colli...nellere-ssd-van-de-ps5%2F
Heb ik het mis, of is die tweet verwijderd/veranderd?

• L23
Starfield controller die ik 10 juli via Amazon Spanje had besteld kwam vandaag binnen. Mooi ding.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t-iUj8DB7_-q4FhDS7nQ50RrShI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mGcc6ZYIKMAFnieaaNQUeT8Y.jpg?f=fotoalbum_large

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:52
Fireshade schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 17:44:
[...]

Heb ik het mis, of is die tweet verwijderd/veranderd?
https://twitter.com/Quantum_Error/status/1682421368518746114
Die moet je hebben.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1svU6UFRAJQcdc6s0EEgD6XI_x4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MWH1ZPaVnwzABRuE1BlG9TLO.png?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• tuxken
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:09
L23 schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 17:50:
Starfield controller die ik 10 juli via Amazon Spanje had besteld kwam vandaag binnen. Mooi ding.
Ik zou deze ook willen bestellen. Heeft de achterkant meer grip tov de originele ?

• L23
tuxken schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 18:56:
[...]

Ik zou deze ook willen bestellen. Heeft de achterkant meer grip tov de originele ?
Ja. Zelf geen problemen met een gewone controller, maar deze heeft zeker meer grip.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CQ5ERVHQvqDuLaxfTcfrPsCBWKE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Phdl9fPsUPBYH5wW7sQHzdNJ.jpg?f=fotoalbum_large

• Ht87
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 20-11 22:12

[Afbeelding]
Een van de mooiste controllers die ik voorbij heb zien komen hier. Het is dat ik er al genoeg heb…

• L23
Ht87 schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 19:32:
[...]

Een van de mooiste controllers die ik voorbij heb zien komen hier. Het is dat ik er al genoeg heb…
Het was bij mij ook een impuls aankoop :p Ik heb nog geen Xbox Series X/S, maar al wel twee Series controllers. En gezien de Xbox One controllers ook blijven werken voelt het al snel als teveel. Maar vind dit inderdaad de mooiste controller tot nu toe. Doet me ook denken aan de witte Xbox 360 controller. Geen fan van controllers die bij een game horen, maar de controller schreeuwt geen Starfield. Heeft een wat retro uitstraling. Bij de Xbox One vond ik de Phantom White controller erg tof, maar niet gekocht destijds.

• Donstil
  • Niet online
Is er een nieuwe interface voor de Xbox?
Ik heb ineens sommige zaken in een overlay en alles is veel “ronder” ofz.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/20DOrPMfbh1_Wx5g5iZK_9zsnX4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Awspqh7fYblLgZplpFE3gBk2.jpg?f=fotoalbum_large

Vind het persoonlijk wel fraai.

• L23
Donstil schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 20:35:

[Afbeelding]

Dat is inderdaad de nieuwe interface, mogelijk wordt die dan nu voor iedereen uitgerold.

• Rossi46
Donstil schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 20:35:

[Afbeelding]

Zit je in een soort van insider program? Of gewoon 'regulier'? :)

• Rossi46
L23 schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 19:36:
[...]

Het was bij mij ook een impuls aankoop :p Ik heb nog geen Xbox Series X/S, maar al wel twee Series controllers. En gezien de Xbox One controllers ook blijven werken voelt het al snel als teveel. Maar vind dit inderdaad de mooiste controller tot nu toe. Doet me ook denken aan de witte Xbox 360 controller. Geen fan van controllers die bij een game horen, maar de controller schreeuwt geen Starfield. Heeft een wat retro uitstraling. Bij de Xbox One vond ik de Phantom White controller erg tof, maar niet gekocht destijds.
Waarom niet eerst een Series X kopen? Krijg je een gratis controller bij ;)

Nee geintje natuurlijk. Ik barst inmiddels van de controllers. Xbox is wat dat betreft al jaren erg goed bezig. De Lunar White vind ik nog steeds prachtig. Net zoals de Sea of Thieves controller. Van de Forza Horizon 5 controller weet ik nog steeds niet wat ik ervan moet vinden; super uitgesproken of spuuglelijk ;)

• Donstil
  • Niet online
Rossi46 schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 20:46:
[...]

Zit je in een soort van insider program? Of gewoon 'regulier'? :)
Nee geen insider volgens mij, versie 10.0.22621.4918 nu.

• L23
Rossi46 schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 20:51:
[...]

Waarom niet eerst een Series X kopen? Krijg je een gratis controller bij ;)

Nee geintje natuurlijk. Ik barst inmiddels van de controllers. Xbox is wat dat betreft al jaren erg goed bezig. De Lunar White vind ik nog steeds prachtig. Net zoals de Sea of Thieves controller. Van de Forza Horizon 5 controller weet ik nog steeds niet wat ik ervan moet vinden; super uitgesproken of spuuglelijk ;)
Ik loop een halve generatie achter en wacht op de Xbox Series X mini :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ejGVrWSs2a_1Yhs8Zkp2Q5sNCxE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DgFUZu0Gn7Zkh74HbPthjMlq.png?f=fotoalbum_large

Maar momenteel nog een backlog van Xbox 360 (Fallout 3/New Vegas) en Xbox One games. En Xbox Series games streamen gaat hier prima. Ben van plan Starfield te spelen via Cloud gaming. Mocht dat echt tegenvallen kan ik altijd nog een Series X kopen, maar anders wacht ik nog even tot begin 2025 wanneer mijn Game Pass Ultimate abonnement afloopt.

Qua controllers is Microsoft overdreven goed bezig. Niks op aan te merken. Ik had graag wat meer kleuren van de Nintendo Switch Pro controller gezien zoals wit of Mario rood.

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

L23 schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 21:26:
[...]

[Afbeelding]

Maar momenteel nog een backlog van Xbox 360 (Fallout 3/New Vegas) en Xbox One games. En Xbox Series games streamen gaat hier prima. Ben van plan Starfield te spelen via Cloud gaming. Mocht dat echt tegenvallen kan ik altijd nog een Series X kopen, maar anders wacht ik nog even tot begin 2025 wanneer mijn Game Pass Ultimate abonnement afloopt.

Qua controllers is Microsoft overdreven goed bezig. Niks op aan te merken. Ik had graag wat meer kleuren van de Nintendo Switch Pro controller gezien zoals wit of Mario rood.
De Game Pass Cube 😂

• XeNoBiTe
  • Niet online

[Afbeelding]
Blijft een gaaf ding. Dus heb ik hem ook maar besteld! Vooral de extra grip trok me over de streep. Bovendien is m’n Elite 2 helaas ook aan het overlijden (buiten garantie)… Hoog tijd dus voor een nieuwe bijpassende controller op tijd voor de GOTD!

[ Voor 0% gewijzigd door XeNoBiTe op 25-07-2023 23:09 . Reden: Edit ]

[...]

Eens.

Daarom dat ik ook uitkijk naar Contraband. Zelfde team en ik zie de auto gevechten al voor me eigenlijk. Hoop erg dat het opbouwen van je basis er ook in bepaalde vorm in terug komt. Geeft gevoel van voldoening.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• 3style

3style

...

[Afbeelding]
Mooie controller, ga je ook voor de bijpassende headset?
justifire schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 16:17:
[...]

Daar is op zich niets mis mee.
Vaak zijn dat juiste de verfrissende games.
Ik vind het zelf persoonlijk echter wel belangrijk dat het niet onder ms-dos gemaakt is.
Games als Deaths Door, Tunic of het recente Afterimage zijn echte pareltjes :9
;)

• Blaauw87
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:12
L23 schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 21:26:
[...]

[Afbeelding]

Ik heb in het begin ook voor zekerheid van levering/bestelling gekozen en een Series S gekocht, nu wil ik eigenlijk het komende halfjaar een keer upgraden naar de X. Toch hoop ik dat er een keer een nieuwe powerhouse wordt aangekondigd of een slim versie van de X bijvoorbeeld. Al blijft dit ijdele hoop ben ik bang :-(

• Rossi46
Blaauw87 schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 09:41:
[...]

Ik heb in het begin ook voor zekerheid van levering/bestelling gekozen en een Series S gekocht, nu wil ik eigenlijk het komende halfjaar een keer upgraden naar de X. Toch hoop ik dat er een keer een nieuwe powerhouse wordt aangekondigd of een slim versie van de X bijvoorbeeld. Al blijft dit ijdele hoop ben ik bang :-(
Persoonlijk heb ik niet zoveel behoefte aan een slim versie van de XSX. Ik vind het huidige ontwerp nog steeds ijzersterk. Hij valt amper op, terwijl het geheel toch genoeg inhoud heeft om goed en geruisloos te kunnen koelen.

Vergeet ook niet dat MS een prijsverhoging van € 50,- heeft aangekondigd op de XSX ;)

• Vinnocchio
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06:08
justifire schreef op zondag 23 juli 2023 @ 15:33:
[...]

Net terug van vakantie, heel even gespeeld.
Nog geen mening, afgezien van de verschrikkelijke motion blur waarvan een dev voor de release had getweet dat je die uit kon zetten }:|
Hopelijk bakken ze die optie er snel in.
Om hierop even terug te komen: ik heb de game toch gekocht en ik kan motion blur gewoon uitschakelen. *O*
Ga er vandaag maar eens voor zitten

• R4m0n_46
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20-11 11:09
Voor de mensen op zoek naar een Elite Series 2, een mooie aanbieding bij Bol nu:

https://www.bol.com/nl/nl...EltIZA_0_1.2.ProductImage

Twijfel zelf om er één te halen, maar heb ook net al de Starfield controller in huis gehaald :P

Mensen hier die qua kwaliteit nog iets kwijt willen over de Elite controller overigens? Hoor daar over het algemeen niet de beste verhalen over, vandaar ook wel mijn twijfel tot aankoop.

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-11 07:44
Jaja, tegen alle prijsverhogingen in toch nog een keer een nieuwe AAA game kunnen kopen voor onder de €40:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zqQdDIK9T7dTNEp0pX2hfuBypOM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Pk9rChiFz6DIErJ5U2MUUhbE.jpg?f=user_large

Ben benieuwd, snel uitspelen en weer verpatsen :)

• L23
3style schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 00:23:
[...]

Mooie controller, ga je ook voor de bijpassende headset?
Mooie headset, maar ik gebruik ze zelf niet.

• L23
[...]

Geen idee wanneer, maar verwacht zeker wel een slim versie van de X. Dit zagen we ook bij de 360 en One generatie. Als het na een aantal revisisies zuiniger word ook kleiner kan dan gaat Microsoft dit gewoon doen. Een kleinere console is qua materiaalkosten goedkoper te produceren en ook goedkoper te transporteren.

Voor komend halfjaar verwacht ik in ieder geval niks nieuws en dan wellicht verstandig voor de prijsverhoging van 1 augustus een Xbox Series X te kopen.

[ Voor 9% gewijzigd door L23 op 26-07-2023 11:14 ]

• Rossi46
JDL15 schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 10:49:
Jaja, tegen alle prijsverhogingen in toch nog een keer een nieuwe AAA game kunnen kopen voor onder de €40:

[Afbeelding]

Ben benieuwd, snel uitspelen en weer verpatsen :)
Nice! Hoe kom je aan dat fijne prijsje? :)

Rossi46 schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 11:34:
[...]

Ik vermoed Allyourgames.nl met kortingscode VAKANTIE.
[...]

De X is al best klein, daar is geen Slim versie van nodig imo.

• L23
Timothy3000 schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 12:41:
[...]

De X is al best klein, daar is geen Slim versie van nodig imo.
Klein wil ik het niet noemen, maar is inderdaad kleiner ten opzichte van de eerste generatie Xbox.

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-11 07:44
Rossi46 schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 11:34:
[...]

https://nl.pepper.com/kor...iment-allyourgames-283408

Succes ;)

Zag bovenstaande quote nog niet van @Timothy3000 , maar klopt inderdaad!

[ Voor 11% gewijzigd door JDL15 op 26-07-2023 13:39 ]

• Donstil
  • Niet online
R4m0n_46 schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 10:47:
Voor de mensen op zoek naar een Elite Series 2, een mooie aanbieding bij Bol nu:

Twijfel zelf om er één te halen, maar heb ook net al de Starfield controller in huis gehaald :P

Mensen hier die qua kwaliteit nog iets kwijt willen over de Elite controller overigens? Hoor daar over het algemeen niet de beste verhalen over, vandaar ook wel mijn twijfel tot aankoop.
Ah das wel weer een goeie prijs inderdaad. Misschien toch maar weer eens proberen.
Alleen de eerste 3 v2's die ik had waren zo slecht dat ik nu al weet dat ik het niet moet doen :P

Donstil schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 13:40:
[...]

Ah das wel weer een goeie prijs inderdaad. Misschien toch maar weer eens proberen.
Alleen de eerste 3 v2's die ik had waren zo slecht dat ik nu al weet dat ik het niet moet doen :P
Maar is dit niet de versie zonder accesoires? Zit hier op een Frans toilet en wil hier niet al te lang zoeken :+

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• Xgar
Wom schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 14:09:
[...]

Maar is dit niet de versie zonder accesoires? Zit hier op een Frans toilet en wil hier niet al te lang zoeken :+
Yep, is de Core versie idd.

• Donstil
  • Niet online
Wom schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 14:09:
[...]

Ja klopt inderdaad, alleen ik heb na 3x een defect mijn controller terug gestuurd en van Microsoft mijn geld retour gekregen. Een Setje accessoires heb ik daarom nog :)

Terminator Resistance complete edition aangekondigd voor Xbox Series X|S

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Touché!
Vinnocchio schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 10:23:
[...]

Om hierop even terug te komen: ik heb de game toch gekocht en ik kan motion blur gewoon uitschakelen. *O*
Ga er vandaag maar eens voor zitten
PC of PS5 ?

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Had geen flauw idee dat deze game al uitgekomen was. Vorig jaar demo van gespeeld tijdens die E3, GC, TGA demo's die Xbox altijd heeft. Leuke cartoon style point and click adventure met beat em up elementen. Demo is er nog steeds.

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:41
Wauw, dacht dat dit de nieuwe Terminator-game was. Ik schrok al 😅 Ziet er voor een nieuwe game niet zo best uit, maar voor een opgepoetste versie van een last-gen game natuurlijk prima ☺️
KlaasjeNL schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 17:03:
[...]

Wauw, dacht dat dit de nieuwe Terminator-game was. Ik schrok al 😅 Ziet er voor een nieuwe game niet zo best uit, maar voor een opgepoetste versie van een last-gen game natuurlijk prima ☺️
Klopt, main game met alle DLC en wat opgepoetst en betere frame rate.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Sommige games doen je soms bijna vergeten dat je een game aan het spelen bent. In RDR2 heb ik regelmatig van die korte conversaties/interacties met NPCs die gewoon zo tof zijn, en vooral realistisch. Je ziet echt wat een grote vooruitgang is gemaakt van GTA V naar RDR2. Kan niet wachten om te zien wat GTA VI zal brengen qua dit. Onderstaande video is een voorbeeld ervan, vooral de reactie van Arthur is leuk.

• Donstil
  • Niet online

• 3style

3style

...

R4m0n_46 schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 10:47:

Op Amazon is de blauwe core 92 euro:

https://www.amazon.nl/Xbo...lite+2%2Caps%2C157&sr=8-5

Heb zelf overigens de volledige zwarte elite 2 versie gekocht. Heb er twee besteld en 1 had het bekende analog stick geluid/crunch, retour dus. De tweede is perfect gelukkig :) een leuke feature is de rgb kleur die je kan instellen voor het logo van de controller.

[ Voor 12% gewijzigd door 3style op 26-07-2023 18:23 ]

• L23
3style schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 18:19:
[...]

Op Amazon is de blauwe core 92 euro:

https://www.amazon.nl/Xbo...lite+2%2Caps%2C157&sr=8-5

Heb zelf overigens de volledige zwarte elite 2 versie gekocht. Heb er twee besteld en 1 had het bekende analog stick geluid/crunch, retour dus. De tweede is perfect gelukkig :) een leuke feature is de rgb kleur die je kan instellen voor het logo van de controller.
Dat was het eerder vandaag ook bij Bol, maar de prijs is inmiddels verhoogd.

Ik wil niet te hard van stapel lopen, maar ik zou gek worden als dit Monster Hunter World 2 is. Welke andere Capcom IP is een million seller? SF hebben we gehad, Resident Evil 9 komt niet eerder dan 2025 las ik ergens. Een eventuele Dino Crisis Remake zou niet gegarandeerd miljoenen exemplaren verkopen. Monster Hunter daarentegen........

Of is er nog een andere IP?

• Vinnocchio
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06:08
justifire schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 16:41:
[...]

Touché!

[...]

PC of PS5 ?
Ps5 Idd :S
Meen je niet???
devilsnight schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 19:30:
[Twitter]

Ik wil niet te hard van stapel lopen, maar ik zou gek worden als dit Monster Hunter World 2 is. Welke andere Capcom IP is een million seller? SF hebben we gehad, Resident Evil 9 komt niet eerder dan 2025 las ik ergens. Een eventuele Dino Crisis Remake zou niet gegarandeerd miljoenen exemplaren verkopen. Monster Hunter daarentegen........

Of is er nog een andere IP?
Wellicht Megaman nog maar anders zou ik het ook niet kunnen bedenken.

Ik zou een Dead Rising wel leuk vinden. :) Helaas is die franchise aardig dood. Een wederopstanding zou er echter wel bij passen :+

uchiha tijntje schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 19:54:
[...]

Wellicht Megaman nog maar anders zou ik het ook niet kunnen bedenken.

Ik zou een Dead Rising wel leuk vinden. :) Helaas is die franchise aardig dood. Een wederopstanding zou er echter wel bij passen :+
Is vandaag de dag Megaman echt nog een miljoenen seller? DMC misschien wel. Als dit moet gaan uitkomen maart volgend jaar, dan zal een aankondiging niet lang op zich laten wachten. TGS? Erg benieuwd.

Als het MHW2 is, dan wordt dat volgend jaar de nieuwe verslaving, want MHW was fantastisch.
devilsnight schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 20:01:
[...]

Is vandaag de dag Megaman echt nog een miljoenen seller? DMC misschien wel. Als dit moet gaan uitkomen maart volgend jaar, dan zal een aankondiging niet lang op zich laten wachten. TGS? Erg benieuwd.

Als het MHW2 is, dan wordt dat volgend jaar de nieuwe verslaving, want MHW was fantastisch.
Nahja, wellicht heb je gelijk. Ik hoop stiekem dat megaman nog een miljoenen seller is want anders sterven die mooie historische IP’s van vroeger ook langzaam maar zeker uit. :)

Ik heb een network test code gekregen voor Tekken 8, heb via de Xbox site redeem gedaan. Het is een pre-download, maar ik kan hem nergens vinden op Xbox. Niet in my games and Apps, niet in de store. Dit hoort toch gewoon zichtbaar te zijn?

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-11 11:45
devilsnight schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 20:20:
Ik heb een network test code gekregen voor Tekken 8, heb via de Xbox site redeem gedaan. Het is een pre-download, maar ik kan hem nergens vinden op Xbox. Niet in my games and Apps, niet in de store. Dit hoort toch gewoon zichtbaar te zijn?
Als ik in een closed beta zat hadden de games vaak een vage naam in je store/account. Misschien heet het gewoon niet Tekken 8 maar iets anders?

• MartijnS72
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
Donstil schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 18:03:
[...]

Echt een trendsetter ik dus :P
Het vreemde is dat jouw Home dashboard nog niet bijgewerkt is.

Ik word zojuist verwelkomd met dit scherm bij het opstarten:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BE2qeOL9OHYlj82-US4TSHqP8mw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YTPA7viut4zAOWi3zObqvut4.jpg?f=fotoalbum_large

En nu ziet het er dus zo uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LHCpUvF9XQ-doNShZC4N6rs05wc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QIuwgzElYga7VrIlC5biyilA.jpg?f=fotoalbum_large

Minpunten:
Op de volgende "bladzijde" (dus onder "Browse your games") staat een "Recently added - Game Pass" groep die je niet lijkt te kunnen verplaatsen en dan pas je eigen groepen.

Met uitzondering van Pins en Apps, zijn al mijn andere groepen verwijderd vanaf Home. Je kunt ze natuurlijk terugplaatsen Je kunt er maar 2 (!!!) plaatsen, maar dan staat de laatst toegevoegde bovenaan en je kunt de volgorde van de groepen op Home niet makkelijk wijzigen zoals voorheen. Je moet ze dus in de "verkeerde volgorde" (van beneden naar boven) toevoegen. 8)7
Ook mist de Game Pass aanduiding op de pictogrammen. Vast een foutje dat nog gecorrigeerd moet worden; anders wordt dat leuk met games die verwijderd zijn, maar nog wel in mijn groepen staan...

Verder na de eigen groepen veel andere groepen die je niet kunt verplaatsen/verwijderen.
polopolo150 schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 21:26:
[...]

Als ik in een closed beta zat hadden de games vaak een vage naam in je store/account. Misschien heet het gewoon niet Tekken 8 maar iets anders?
Het is al gelukt. :)

Blijkt dat ik te weinig ruimte op XSX had. De download is niet gestart via de website. Ik checkte de website en toen stond er "installeer nu" en toen kon ik de Xbox kiezen om te installeren. Wellicht kwam het omdat ik dus eerst niet genoeg ruimte had.

• Donstil
  • Niet online
MartijnS72 schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 21:27:
[...]

Het vreemde is dat jouw Home dashboard nog niet bijgewerkt is.

Ik word zojuist verwelkomd met dit scherm bij het opstarten:

[Afbeelding]

En nu ziet het er dus zo uit:

[Afbeelding]
Ooh dat heb ik niet inderdaad. Splashscreen ook niet gezien.

Edit: Ah na een reboot wel. Nu is het allemaal nog toffer :)

[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 26-07-2023 22:27 ]

L23 schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 18:24:
[...]

Dat was het eerder vandaag ook bij Bol, maar de prijs is inmiddels verhoogd.
Daarom altijd handig de prijs te vermelden ipv alleen een linkje, ik was me ook al af aan het vragen waarom dat als een goede prijs gezien werd (en ik weet dat jij niet de poster was :))
Maar wel ook maar besteld bij Amazon nog dan... Ik heb wel nog een prima werkende Elite v1 en v2, maar vind blauwe controllers altijd leuk en zoveel verschillende elites komen er niet langs. Met iets anders dan een elite wil ik niet meer spelen.

Gamertag: FinrazielNL

• Exactor it
Finraziel schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 22:59:
[...]

Daarom altijd handig de prijs te vermelden ipv alleen een linkje, ik was me ook al af aan het vragen waarom dat als een goede prijs gezien werd (en ik weet dat jij niet de poster was :))
Maar wel ook maar besteld bij Amazon nog dan... Ik heb wel nog een prima werkende Elite v1 en v2, maar vind blauwe controllers altijd leuk en zoveel verschillende elites komen er niet langs. Met iets anders dan een elite wil ik niet meer spelen.
Er zijn er talloze! https://xboxdesignlab.xbo...eless-controller-series-2

Eind dit jaar krijgt Grounded weer een nieuwe grote update. In de herfst meer info. The gift that keeps on giving :P

Ah, ja, vergeten dat ie tegenwoordig in design labs zit ook... Maar dan betaal je 140 euro wat ik weer wat gortig vind (voor de core, met accessoires wordt hij zelfs 200).

Gamertag: FinrazielNL

Pagina: 1 ... 141 ... 195 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
• Gamepass discussie: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
• Beschikbaarheid: [XSX | XSS] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord